Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 13:03
Ik heb een probleem met zowel de chromecast (1ste generatie) en chromecast audio in combinatie met spotify (premium account). Vanaf zowel mijn ipad als iphone worden beide chromecasts herkent, ik kan op de knop verbinden drukken. Maar na ongeveer 30 sec lijkt het of het connecten cracht. Ik kan met andere apps wel naar beide chromecasts casten zonder problemen.

Ik heb google support gebeld en die denken dat het aan de spotify app ligt. Een collega van mij heeft een soortgelijke setup en daar werkt het wel, dus daar gaat het hele google support verhaal over de spotify app. Enige verschil is de router. Mijn router is een dlink dir-655 en ik heb geloof ik alle settings al een keer aangeraakt maar niets lijkt te werken.

IOS is up-to-date
Spotify app's up-to-date

Router is al meerdere malen van de stroom afgeweest. Alle setting die worden aanbevolen staan goed.

Iemand een idee? Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven.

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-08 15:52
Zo blij als een klein kind ontving ik afgelopen zondag mijn chromecast 2
afgelopen woensdag pas tijd gehad om hem in te pluggen.

de setup is als volgt:
chromecast in mijn versterker
voeding via usb port in versterker
hdmi kabel van versterker naar tv

Na installatie een netflix serie gaan kijken en daar viel mij op dat er rode en groene strepen in beeld zichtbaar waren.

uiteraard had ik alles al teruggebouwd dus ik had geen zin om er iets aan te doen.

gister (donderdag) even kort geredeneerd wat het zou kunnen zijn, ik kwam tot de conclusie dat het misschien aan de voeding van de CC2 kon liggen, dus kabel uit de CC2 getrokken en de meegeleverde voeding / aangeslopen -> geen verschil

CC2 gereset en opnieuw ingesteld -> geen verschil
CC2 op een andere poort in de versterker -> geen verschil

oude chromecast weer aangesloten -> perfect beeld }) grrrr

het beeld van de CC2 ziet er zo uit
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VGUfOPQzZAkzMcLIpUTX8GAu/full.jpg

zijn er meer mensen met die probleem? of is dit een hardware / software fout in de CC2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46
pool0249 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:15:
Na installatie een netflix serie gaan kijken en daar viel mij op dat er rode en groene strepen in beeld zichtbaar waren.

CC2 gereset en opnieuw ingesteld -> geen verschil
CC2 op een andere poort in de versterker -> geen verschil

oude chromecast weer aangesloten -> perfect beeld }) grrrr

het beeld van de CC@ ziet er zo uit
[afbeelding]
De bijgeleverde voeding aan het netstroom, of via de usb van de receiver?

Wat als je de cc in een normale hdmi poort steelkt van de tv?

Toevallig ook nog een ander scherm waar de cc in kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
Dacuuu schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:23:
[...]

De bijgeleverde voeding aan het netstroom, of via de usb van de receiver?

Wat als je de cc in een normale hdmi poort steelkt van de tv?

Toevallig ook nog een ander scherm waar de cc in kan?
beide en geen verschil qua voedig (staat ook in het verhaal)

dat kan ik nog even proberen

nee helaas niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 17:01
Ik gok dat het een gevalletje garantie gaat worden. Immers: Oude CC werkt wel, nieuwe niet. Enige andere factor is dus de CC2

Gisteren ook de Chromecast 2 ontvangen van Mediamarkt. De oude gaat naar mijn vader die al tijden klaagt over dat "niks werkt". Dan zal dit een verademing voor hem zijn. Hopelijk werkt de NAS (synology) ook goed met de CC, dan kan de mediaspeler ook de deur uit.

De CC2 is trouwens wel een klap rapper dan de CC1. Niet dat ik zelf de oude voor de nieuwe zou inruilen voor 30 euro, maar het Youtube splash-screen op de CC staat er echt wel een paar seconden, op de CC2 nog geen seconde. Zelfs mevrouw Waah zag het gelijk en vroeg: "goh heeft de CC een update gehad? hij lijkt veel sneller".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:54
Waah schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:04:
Hopelijk werkt de NAS (synology) ook goed met de CC, dan kan de mediaspeler ook de deur uit.
Op welke manier ga je dan afspelen? Plex? DS video?

[ Voor 3% gewijzigd door ASW1 op 30-10-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ASW1 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:18:
[...]

Op welke manier ga je dan afspelen? Plex? DS video?
DS Video. Plex is "ingewikkeld" (als in, dat moet ik gaan onderhouden, en de DS214j gaat dat vast niet trekken), en bijna alle video's zijn h.264 dus dat zou moeten werken heb ik begrepen?

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 30-10-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Waah schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:19:
[...]

DS Video. Plex is "ingewikkeld" (als in, dat moet ik gaan onderhouden, en de DS214j gaat dat vast niet trekken), en bijna alle video's zijn h.264 dus dat zou moeten werken heb ik begrepen?
Als dat werkt ben ik ook om en koop ik er ook 1.
Al heb ik wel een instap NAS, DS212j.

Trekt die dat wel via DS Video en de CC2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Op zich heb ik wel interesse in zo'n Chromecast audio. Ik heb alleen zo mijn vraagtekens bij de audio kwaliteit. Ik zou ook graag flac bestanden en dergelijke willen casten en dat lijkt niet mogelijk te zijn. Ik vroeg me af of een Wifi music streamer dan niet beter voor mij zou zijn. Ik kan echter amper ervaringen vinden met dergelijke apparaten. Wellicht iemand die nu een Chromecast audio gebruikt ervaring met een dergelijk apparaat? Voorbeeld: http://pcgeek.nl/wi-fi-music-player-van-sitecom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Frid0 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:53:
[...]

Als dat werkt ben ik ook om en koop ik er ook 1.
Al heb ik wel een instap NAS, DS212j.

Trekt die dat wel via DS Video en de CC2?
Dat ZOU moeten werken volgens mij, mits de chromecast de codec ondersteunt (dus enkel h264 en VP8 zo uit het hoofd). Met mkv, iso etc zal het niet werken denk ik zonder PLEX. Maar vanavond ga ik hem installeren en ff zien of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
MrX_Cuci schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:55:
Op zich heb ik wel interesse in zo'n Chromecast audio. Ik heb alleen zo mijn vraagtekens bij de audio kwaliteit. Ik zou ook graag flac bestanden en dergelijke willen casten en dat lijkt niet mogelijk te zijn. Ik vroeg me af of een Wifi music streamer dan niet beter voor mij zou zijn. Ik kan echter amper ervaringen vinden met dergelijke apparaten. Wellicht iemand die nu een Chromecast audio gebruikt ervaring met een dergelijk apparaat? Voorbeeld: http://pcgeek.nl/wi-fi-music-player-van-sitecom/
Wat is jouw bron dat flac bestanden niet gecast kunnen worden op een CC Audio?
Flac staat gewoon in de lijst:
https://developers.google.com/cast/docs/media

[ Voor 5% gewijzigd door pacificocean op 30-10-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:07
Hier ook sinds gisteren een eigenaar van een CC audio. Leuk dingetje, alleen even een vraagje... Mag ik ervan uitgaan dat Apps welke in de CC app staan dus streamen via de CC audio? Aangezien ik ook lokale muziek vanaf mijn mobiel kan casten. En ik ook bv een APP als tunein op de mobiel heb staan wil ik natuurlijk niet dat deze streamt via de mobiel...

Hoe zit het met bv soundcloud? Geloof niet dat ik deze APP via de CC app heb gevonden, maar ik kan hem wel casten.

Ik merk trouwens dat playmusic erg goede playlists maakt van mijn eigen muziek op basis van geluisterde nummers :-) leuke feature

[ Voor 25% gewijzigd door Hopjesvla79 op 30-10-2015 12:50 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:58
Ik gebruik nog steeds mijn med8er 400 mediaplayer.
Ik heb 6 externe harddisk die vol staan met series en films.
De mediaplayer speelt alles af.
Wat is het voordeel van chromecast voor mij.
Is het nou echt handiger om een chromecast te bruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

pejoar schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:20:
Denk het niet. CC is leuk voor het gebruiksgemak met Netflix en andere streaming diensten, maar als je alles download en via je eigen netwerk kijkt is dat gewoon beter. Zeker als je gaat proberen de CC te gebruiken icm plex. Het werkt redelijk, maar je moet een goede wifi verbinding hebben om alles soepel af te willen spelen. 1080p + DTS heeft hij al grote moeite mee tenzij je een lagere kwaliteit instelt.

[ Voor 18% gewijzigd door ulTimaS op 30-10-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Mee eens. Nooit behoefte gehad aan een Chromecast, aangezien al mijn films gewoon vanaf de NAS gespeeld werden via het slimme gedeelte van mijn TV. Echter met al dat gedoe rondom downloaden en de bangmakerij van Brein ben ik toch maar eens gaan spelen met Netflix. En aangezien de Netflix app van Samsung bagger is, toch maar de Chromecast besteld. Maar ik heb buiten Spotify (waarvoor ik een Chromecast Audio heb) en dus Netflix nog geen interessante Chromecast apps ontdekt (die ook goed werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Waah schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:17:
[...]

Dat ZOU moeten werken volgens mij, mits de chromecast de codec ondersteunt (dus enkel h264 en VP8 zo uit het hoofd). Met mkv, iso etc zal het niet werken denk ik zonder PLEX. Maar vanavond ga ik hem installeren en ff zien of het werkt
PLEX kan mij DS212j helaas niet aan. Hoor/lees daar best goede verhalen over maar kan het zelf helaas niet testen omdat mijn NAS dat niet trekt. De DS212j is ook maar een instap model begreep ik.

MKV niet?? Wat is het verschil dan tussen MKV en h264?
Je kan bij Couchpotato volgens mij niet instellen dat die alleen in h264 download, toch? Ik heb daar ingesteld dat die 1080p of BR Rip moet zoeken geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Frid0 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:55:
[...]

PLEX kan mij DS212j helaas niet aan. Hoor/lees daar best goede verhalen over maar kan het zelf helaas niet testen omdat mijn NAS dat niet trekt. De DS212j is ook maar een instap model begreep ik.

MKV niet?? Wat is het verschil dan tussen MKV en h264?
Je kan bij Couchpotato volgens mij niet instellen dat die alleen in h264 download, toch? Ik heb daar ingesteld dat die 1080p of BR Rip moet zoeken geloof ik.
Wat ik online lees kan MKV ook. Ik leg het wat verkeerd uit.

een .mkv (container) kan een h.264 (codec) gebruiken. Dus ja, MKV werkt. Maar in een MKV container kan ook een andere codec gebruikt worden (bijvoorbeeld vp9) en dan werkt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pejoar schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:20:
Nee, dan niet ;)
Met (externe) hdd's moet je dan OOK een server regelen die de boel gaat doorsturen.

Ik heb mijn media op een NAS staan, en met DSvideo ( en localcast-app ) kan ik browsen en doorsturen.
Het werkt perfect, dat wel, maar de mediaspeler in de huiskamer ( kodi ) doet het net wat 'mooier'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Barryvdh schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:17:
[...]

Ik weet niet of het hier al vermeld is, maar hij is als het goed is nu gewoon in Nederland te bestellen nu op https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast
Ik wist dit niet.

Ik heb een paar weken geleden dit en dit besteld, voor een totaal bedrag van € 8,69.

Woensdag kreeg ik het eerste onderdeel, vanochtend het tweede. Ik het het zojuist aangesloten en het werkt perfect. Voordeel voor mij is dat de power komt via de USB van mijn versterker.

Ik heb ook nog getwijfeld om de CromeCast 2 aan te schaffen, vanwege 5 Ghz ondersteuning. Maar dit is voor nu een prima oplossing. Met name Netflix was onstabiel, ik ben benieuwd of dit issue hiermee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gisteren de CC2 in ontvangst mogen nemen vanuit de kortingsactie bij MM. Wat een fantastisch apparaat! Setup was erg eenvoudig en tot heden werkt alles waarvoor ik de CC heb gekocht:
- streamen vanuit Spotify app op Android naar receiver;
- Netflix;
- NPO uitzending gemist;
- RTL gemist.

RTL gemist gaat helaas niet via de app tenzij je wilt betalen, maar wat prima werkt is op je telefoon via Chrome naar rtlxl.nl gaan en daar een video starten en die casten naar de CC2. Zo hebben we gisteren GTST (als test :P) in HD op de TV gekeken via de CC2. Zelf vind ik de snelheid van het laden van een stream zeer acceptabel, eigenlijk altijd binnen 5 seconden beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:13
Zijn er meer mensen met die ervaring? Mijn ervaring met de oude CC is dat het casten van NPO zeer dramatisch gaat. Veel haperingen en buffermomentjes. Zelfde geldt voor (via chrome) rtl gemist streamen. Het wil gewoon niet :( met de oude CC. Netflix en Youtube werken overigens zonder ook maar enig probleem.

Doet de nieuwe het beter? Echt nooit meer haperingen? Dan haal ik morgen denk ik nog even een exemplaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
spokje schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:43:
Zijn er meer mensen met die ervaring? Mijn ervaring met de oude CC is dat het casten van NPO zeer dramatisch gaat. Veel haperingen en buffermomentjes. Zelfde geldt voor (via chrome) rtl gemist streamen. Het wil gewoon niet :( met de oude CC. Netflix en Youtube werken overigens zonder ook maar enig probleem.

Doet de nieuwe het beter? Echt nooit meer haperingen? Dan haal ik morgen denk ik nog even een exemplaar :)
Hoe druk is het op 2.4ghz in je omgeving?
Ik had vrij weinig last van buffering met de CC1. Maar dat kwam ook omdat ik vrij weinig wifi-routers in de buurt had (ik kon er 8 ontvangen, waarvan 4 van mijzelf). Uiteindelijk uit china (zoek ff in dit topic) een USB naar LAN oplossing gevonden en gehaald. Gewoon om te proberen, en dat werkte ook top.

Het enige wat de CC2 sneller kan, is het laden van apps en streams. Het bufferen zal niet sneller gaan. Waarom de CC2 soms sneller kan bufferen, is omdat de CC2 gebruik kan maken van de 5ghz frequentie. Maar dan moet je router dat ook kunnen. In dat geval heb je weinig tot geen andere netwerken die concurreren met jouw netwerk.

EDIT: oh djoelzz hierboven heeft het over die LAN-oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

djoelzz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:28:
[...]

Ik wist dit niet.

Ik heb een paar weken geleden dit en dit besteld, voor een totaal bedrag van € 8,69.

Woensdag kreeg ik het eerste onderdeel, vanochtend het tweede. Ik het het zojuist aangesloten en het werkt perfect. Voordeel voor mij is dat de power komt via de USB van mijn versterker.

Ik heb ook nog getwijfeld om de CromeCast 2 aan te schaffen, vanwege 5 Ghz ondersteuning. Maar dit is voor nu een prima oplossing. Met name Netflix was onstabiel, ik ben benieuwd of dit issue hiermee is opgelost.
Van die LAN adapter heb ik er ook 3, waarvan er 2 al defect zijn (ze detecteren geen netwerkverbinding meer). -O-

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nog even een aanvulling op mijn post. Ik zit zelf op het 2.4GHZ netwerk waarbij de CC2 ongeveer 3 meter van de router af staat. Er zit wel een verdieping tussen. Streamen gaat dus zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26
Het viel me net opeens op dat de officiële ethernetadapter nu ook te bestellen is: https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:09
Waah schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:09:
[...]

Wat ik online lees kan MKV ook. Ik leg het wat verkeerd uit.

een .mkv (container) kan een h.264 (codec) gebruiken. Dus ja, MKV werkt. Maar in een MKV container kan ook een andere codec gebruikt worden (bijvoorbeeld vp9) en dan werkt het dus niet.
Sinds een week werken mkv's goed zonder transcoding met srt files Met plex.
Het enige wat transcoding nodig heeft is de audio, maar dat is niet zo zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:50:
Mee eens. Nooit behoefte gehad aan een Chromecast, aangezien al mijn films gewoon vanaf de NAS gespeeld werden via het slimme gedeelte van mijn TV. Echter met al dat gedoe rondom downloaden en de bangmakerij van Brein ben ik toch maar eens gaan spelen met Netflix. En aangezien de Netflix app van Samsung bagger is, toch maar de Chromecast besteld. Maar ik heb buiten Spotify (waarvoor ik een Chromecast Audio heb) en dus Netflix nog geen interessante Chromecast apps ontdekt (die ook goed werken).
Wat vind jij bagger aan de Netflix app van Samsung? Die gebruik ik nu 2 jaar en werkt voor mij prima. Het enige wat nog niet vlekkeloos gaat is de ondertiteling (lange tijd geel van kleur geweest en de grootte van de letters was of te groot of te klein) maar verder werkt het hier prima. Ik kan niet zeggen dat ik de CC Netflix oplossing echt prettiger vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Lizard schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:57:
Het viel me net opeens op dat de officiële ethernetadapter nu ook te bestellen is: https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast
Cool thanks!

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:43
Zijn er nu eigenlijk al games te vinden die je op de cc2 kunt spelen? Heb wel wat gezien tijdens de presentatie van Google, maar nog niets voorbij zien komen hier...

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Spokjr: Npo op cc2 loopt hier gesmeerd.
Veel beter dan met de add on op de rpi b+ met kodi die ik voorheen gebruikte.

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel36 op 30-10-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik heb wat lopen spelen met de channels en had nu geen haperingen. Dank voor die tip! Echter zit de 2.4 ghz band dusdanig vol hier dat ik nog zit te twijfelen of ik toch ff zon cc2 zal halen.

Of een ethernet adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:54
Aghanim schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:05:
[...]

Wat vind jij bagger aan de Netflix app van Samsung? Die gebruik ik nu 2 jaar en werkt voor mij prima. Het enige wat nog niet vlekkeloos gaat is de ondertiteling (lange tijd geel van kleur geweest en de grootte van de letters was of te groot of te klein) maar verder werkt het hier prima. Ik kan niet zeggen dat ik de CC Netflix oplossing echt prettiger vind werken.
Ik heb er toch ook regelmatig problemen mee hoor. Al enkele keren gehad dat een titel tot 99% buffert en dan de melding geeft dat het niet afgespeeld kan worden. Enige oplossing is dan de smarthub resetten en opnieuw inloggen op netflix (en met iets of wat sterk paswoord is dat met een afstandsbediening geen lachertje).

Nu de laatste 2-3 weken al enkele keren gehad dat ik alleen de eerste titel die netflix selecteert kan afspelen, een andere selecteren brengt me gewoon terug naar die eerste titel. Enige dat hier schijnt te helpen is de stekker er even uittrekken.

Verder is zoeken met een afstandsbediening natuurlijk niet handig...

Hoe goed/slecht ondertitels werken kan ik me niet over uitspreken, die gebruik ik niet.

Voor mij is de cc helaas geen (goede) oplossing, die stuurt geen uhd resoluties uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoF
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-11-2015

RoF

Mijn Chromecast 2 geeft geen beeld/geluid in de volgende situatie, alleen 'zwart beeld':

Epson EH-TW550 beamer
Konig kn-hdmisw25

Wanneer ik de chromecast direct in de beamer steek werkt alles top.
Echter mijn beamer heeft geen audio out.... Daarnaast 1 hdmi ingang, vandaar de hdmi switch.

Kan de konig hdmi switch geen chromecast verwerken?

edit:
Hm, kabelprobleem waarschijnlijk, Chromecast werkt nu wel... Echter er komt wel een heel erg belabberd geluid uit de König HDMI Switch. Maar dat zal wel niet aan de chromecast liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door RoF op 31-10-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Aghanim schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:05:
[...]

Wij hebben een 2013 Samsung TV, waarvan de apps niet meer geüpdate worden. Wij hebben dus nog steeds een zeer basic interface en die strontvervelende gele ondertiteling. Daarnaast is content zoeken met een afstandbediening net wat lastiger dan met je telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Ik heb nu al voor de 2e keer 3 maanden gratis Deezer Premium via Chromecast Offers :)
Mijn vorige was afgelopen dinsdag afgelopen en ik zag zojuist dat ik via die pagina weer opnieuw 3 maanden gratis Deezer Premium kon nemen (of 90 dagen Google Play Music of 1 huurfilm via Google Play Movies).
Dus het loont zeker de moeite om regelmatig te kijken of je (opnieuw) een leuk aanbod krijg.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog de videoland actie (3 maand gratis kijken)? Die kan ik met mijn chromecasts niet meer vinden, ik zou nog die actie moeten hebben op in iedergeval 1 chromecast in mijn netwerk. Was dat een tijdelijke actie?

Edit: kennelijk is deze actie over. Ook bij de chromecast 2 zitten alleen twee muziek aanbiedingen (google music of deezer voor 3 maand) en een gratis huurfilm. Maar dat vind ik niet zo boeiend, heb betaald abonnement op spotify en zal niet overstappen op een andere dienst.

Hoop dat videoland weer terugkomt met een actie, dat zou wel leuk zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Zo eindelijk de 3.5 mm optische verloopstekker binnen. Nu loopt de audio van de CC audio over mijn eigen dac. Dat scheelt wel in geluidskwaliteit. Nu is het top. De HDR optie doet dan gelukkig ook niks meer. Nu nog een manier vinden om te kunnen schakkelen tussen de verschillende devices met een optische aansluiting. Heeft er iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:16:
Nu nog een manier vinden om te kunnen schakkelen tussen de verschillende devices met een optische aansluiting. Heeft er iemand een idee?
Er zijn wel schakelkastjes, maar die zijn nogal duur en de goedkoopste die ik ooit getest heb werkte echt brak. Nadeel is ook dat je er een afstandsbediening bijkrijgt (althans bij de kastjes die ik gezien heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zo eindelijk de 3.5 mm optische verloopstekker binnen. Nu loopt de audio van de CC audio over mijn eigen dac. Dat scheelt wel in geluidskwaliteit. Nu is het top. De HDR optie doet dan gelukkig ook niks meer. Nu nog een manier vinden om te kunnen schakkelen tussen de verschillende devices met een optische aansluiting. Heeft er iemand een idee?
Hoe makkelijk of mooi wil je het hebben? Ik heb zelf eeen XBO, WD TV en een X360 aangesloten op een van deze:

http://www.ebay.nl/itm/190511016814

Enige wat je moet doen is even handmatig de output selecteren. Mooi en 'simpel' is het niet; wel enorm praktisch :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Lizard schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:57:
Ben ik nou gek of zit er in mijn CC2 geen aansluiting voor ethernet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
teake schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:11:
[...]

Ben ik nou gek of zit er in mijn CC2 geen aansluiting voor ethernet? 8)7
Dan moet je dus die adapter kopen. De ethernet aansluiting zit dan in dat stekkerblok en loopt via de micro usb aansluiting op je CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Ah... thanks. Ik snapte niet hoe de netwerk data de CC in kwam, maar dat doet hij dan dus via de USB kennelijk.

dank u :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:12
Ik gebruik gewoon optische splitters "omgekeerd", en zolang je niet meerdere apparaten tegelijk aan hebt staan werkt dat prima.

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1414-0/optische-splitter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:34
Voor de mensen uit Limburg. Media Markt heeft een actie waar de CC2 voor 29 euro verkocht word. Op wowdeal kun je voor 10 euro een waardebon van 20 euro kopen die je alleen kunt inleveren bij de MM in roermond. Dan heb je een CC2 nieuw voor maar 20 euro. Ik ga het straks proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Bobo221 schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:33:
Voor de mensen uit Limburg. Media Markt heeft een actie waar de CC2 voor 29 euro verkocht word. Op wowdeal kun je voor 10 euro een waardebon van 20 euro kopen die je alleen kunt inleveren bij de MM in roermond. Dan heb je een CC2 nieuw voor maar 20 euro. Ik ga het straks proberen.
Helaas alleen vandaag nog die actie.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Marco schreef op zondag 01 november 2015 @ 08:20:
[...]

Ik gebruik gewoon optische splitters "omgekeerd", en zolang je niet meerdere apparaten tegelijk aan hebt staan werkt dat prima.

[afbeelding]
Alleen dan de vraag hoe krijg ik de CC uit zonder de stekker uit het stopcontact te trekken? Als ik niks afspeel op dat ding blijft hij nog vrolijk een optisch signaal uitzenden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:27
pacificocean schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:01:
[...]

Alleen dan de vraag hoe krijg ik de CC uit zonder de stekker uit het stopcontact te trekken? Als ik niks afspeel op dat ding blijft hij nog vrolijk een optisch signaal uitzenden. :(
heb je geen usb ingang op je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Artwido schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:06:
[...]

heb je geen usb ingang op je TV?
Het gaat om de audio variant die wil ik juist niet op mijn tv hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Stop 'm in een stopcontact die je uit kan zetten? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
Hahn schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:09:
Stop 'm in een stopcontact die je uit kan zetten? :)
Ik vraag me eigenlijk af wat er gebeurt tijdens een firmware-update als je de spanning eraf haalt. Die updates gaan immers automatisch zonder dat je het in de gaten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18-09 20:59
Ik denk dat daar wel rekening mee gehouden is, want je weet nooit wanneer iemand z'n tv uitzet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 20:52
pacificocean schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:01:
[...]

Hierzo gaat de optische verbinding na een X aantal minuten uit wanneer ik de kabel er uit heb getrokken (en het casten heb gestopt), hij lijkt wel een soort van standby te hebben (cc audio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
hellboy123 schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:32:
[...]

Hierzo gaat de optische verbinding na een X aantal minuten uit wanneer ik de kabel er uit heb getrokken (en het casten heb gestopt), hij lijkt wel een soort van standby te hebben (cc audio)
Dat kan, maar ik wil geen x minuten wachten bij het schakelen van de cc naar een ander optische input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Draait er hier iemand ook de Sport1 app op de Chromecast 2?

Met de eerste Chromecast had ik er geen problemen mee, maar met versie 2 krijg ik geen verbinding meer. App al geupdate (chromecast ook), maar lijkt geen effect te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
Waah schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:04:
Ik gok dat het een gevalletje garantie gaat worden. Immers: Oude CC werkt wel, nieuwe niet. Enige andere factor is dus de CC2

Gisteren ook de Chromecast 2 ontvangen van Mediamarkt. De oude gaat naar mijn vader die al tijden klaagt over dat "niks werkt". Dan zal dit een verademing voor hem zijn. Hopelijk werkt de NAS (synology) ook goed met de CC, dan kan de mediaspeler ook de deur uit.

De CC2 is trouwens wel een klap rapper dan de CC1. Niet dat ik zelf de oude voor de nieuwe zou inruilen voor 30 euro, maar het Youtube splash-screen op de CC staat er echt wel een paar seconden, op de CC2 nog geen seconde. Zelfs mevrouw Waah zag het gelijk en vroeg: "goh heeft de CC een update gehad? hij lijkt veel sneller".
Vandaag naar de MM gegaan en geruild voor een nieuwe. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:22
Iemand al positieve ervaringen met de ethernet adapter? Laad een Netflix stream bijvoorbeeld sneller? En zijn mkv's beter af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hoe staat het met het stroomverbruik van de CC 2 ?
Over de CC1 kan ik wel iets vinden dat het per jaar als je het 24 uur per dag in je tv laat met de stroom aan dat het 734 watt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:40
Rockvee2 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:09:
Over de CC1 kan ik wel iets vinden dat het per jaar als je het 24 uur per dag in je tv laat met de stroom aan dat het 734 watt gebruikt.
Ik denk dat je je eenheden nog eens na moet kijken, 734 watt is iets wat bijvoorbeeld een magnetron gebruikt. Een CC zal niet veel meer dan 10 watt gebruiken, aangezien de adapter niet veel meer kan leveren. 734 kWh per jaar lijkt me aan de andere kant weer wat veel voor alleen een CC.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03 11:04
yorroy schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:47:
Iemand al positieve ervaringen met de ethernet adapter? Laad een Netflix stream bijvoorbeeld sneller? En zijn mkv's beter af te spelen?
Ik heb 'm vandaag binnen gekregen en sinds twee uurtjes aangesloten. Netflix laadt in m'n ogen niet sneller, uiteraard ook niet trager, maar het lijkt alsof de media via Plex wel net iets sneller laadt en alles gewoon wat stabieler lijkt. Dit kan dus ook alleen maar zo lijken, daarvoor heb ik 'm eigenlijk nog wat te kort maar de eerste indruk is bij mij redelijk positief. Via WiFi had ik nog weleens dat m'n CC2 spontaan uit het netwerk verdween en niet te vinden was via de Chromecast app, hopelijk is dat nu ook verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Rockvee2 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:09:
Op XDA hebben ze het over:
I have done a measurement with my CC which showed, it has consumed around 1.5 watts continously. That makes 1.5*24=36 watt hours per day or 36*365/1000=13 kWh per year.
Given the energy cost in Germany, that makes around 3.70 EU per year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Dat is aardig wat voor een chromecast

Bedankt voor de info!.

[ Voor 24% gewijzigd door Rockvee2 op 04-11-2015 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rockvee2 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:43:
Dat is aardig wat voor een chromecast.
1 cent per dag, belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Smultie schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:43:
[...]

1 cent per dag, belachelijk!
Ik probeer energie te besparen en te kijken hoeveel de chromecast gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ben benieuwd hoe ze dat gemeten hebben. De standaard wattmeters kunnen niet zo heel nauwkeurig meten bij lage wattages. Die zijn meer gemaakt om te kijken wat je koelkast neemt, niet iets wat zo weinig stroom neemt....

Als je zulke lage kosten voor iets wat standby staat te hoog vind, dan is een standby-killer voor al de randapparatuur van de tv waarschijnlijk sowieso een goede investering. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Waah schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:48:
[...]

Ben benieuwd hoe ze dat gemeten hebben. De standaard wattmeters kunnen niet zo heel nauwkeurig meten bij lage wattages. Die zijn meer gemaakt om te kijken wat je koelkast neemt, niet iets wat zo weinig stroom neemt....

Als je zulke lage kosten voor iets wat standby staat te hoog vind, dan is een standby-killer voor al de randapparatuur van de tv waarschijnlijk sowieso een goede investering. :+
Wikipedia: Kill A Watt

Die paar tientjes die je per jaar bespaart... Dan kun je ook gewoon twee avondjes minder de kroeg in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
Eergisteren de adapter voor de Ethernet binnen gekregen. Wat een verademing is dat zeg. Voorheen had ik regelmatig dat ik midden tijdens een serie of film ineens een 'loading' scherm kreeg. Slechte wifi verbinding thuis (Ziggo)
Nu met de ethernet adapter er tussen gaat het allemaal super snel. Zodra ik op mijn telefoon op start afspelen druk.. Begint de ChromeCast direct.. het loading scherm start op 0% en springt meteen door naar 99% en verdwijnt dan.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:22
DonJunior schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:55:
Eergisteren de adapter voor de Ethernet binnen gekregen. Wat een verademing is dat zeg. Voorheen had ik regelmatig dat ik midden tijdens een serie of film ineens een 'loading' scherm kreeg. Slechte wifi verbinding thuis (Ziggo)
Nu met de ethernet adapter er tussen gaat het allemaal super snel. Zodra ik op mijn telefoon op start afspelen druk.. Begint de ChromeCast direct.. het loading scherm start op 0% en springt meteen door naar 99% en verdwijnt dan.
Top! Dat wilde ik graag horen!
Ook maar bestellen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
barrymossel schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:53:
[...]

Wikipedia: Kill A Watt

Die paar tientjes die je per jaar bespaart... Dan kun je ook gewoon twee avondjes minder de kroeg in. :)
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik betaal liever dat tientje per jaar dan dat ik constant moet wachten tot de Chromecast is opgestart (en Misses Waah heeft totaal geen geduld). En als het echt een probleem is, sluit je hem aan op een standby-killer (samen met alle andere randapparatuur. Of zet je je settop-box en dergelijke allemaal ook uit met een killswitch?)

Mijn punt was meer dat de meeste stroommeters niet goed kunnen meten onder de 1 watt. Dus de waardes die er dan in beeld komen kloppen vaak niet. Dat staat ook in je wikipedia-artikel.
Most plug-in wattmeters are not useful for measuring standby power, also called vampire power if the device in standby is not doing anything useful such as being prepared to wake under timer control. Many meters only have a resolution of 1W when reading power; the Kill-a-Watts read down to 0.1W, but this is still too coarse for measuring low standby power. Modification to read standby power has been described and discussed in detail (with oscilloscope waveforms and measurements).[18] Essentially, the meter's shunt resistor, used to generate a voltage proportional to load current, is replaced by a much larger value, typically 100 times larger, with protective diodes. Readings of the modified meter have to be divided by the resistance factor (e.g. 100), and maximum measurable power is reduced by the same factor.
tl;dr: De meters meten een waarde, en vermenigvuldigen die met 100. 0,015 of 0,005 lees die dus bijvoorbeeld. Dat is dan 1,5 watt of 0,5 watt. Door die vermenigvuldiging is het gewoon niet nauwkeurig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Waah schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:05:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik betaal liever dat tientje per jaar dan dat ik constant moet wachten tot de Chromecast is opgestart (en Misses Waah heeft totaal geen geduld). En als het echt een probleem is, sluit je hem aan op een standby-killer (samen met alle andere randapparatuur. Of zet je je settop-box en dergelijke allemaal ook uit met een killswitch?)
Zelf heb ik hem wel aan de tv hangen (die gewoon in standby blijft staan), zodat er geen lange kabel naar beneden hangt. En de opstarttijd valt toch wel mee? Volgens mij duurt het starten van de TV langer (paar seconden).
Mijn punt was meer dat de meeste stroommeters niet goed kunnen meten onder de 1 watt. Dus de waardes die er dan in beeld komen kloppen vaak niet. Dat staat ook in je wikipedia-artikel.

[...]

tl;dr: De meters meten een waarde, en vermenigvuldigen die met 100. 0,015 of 0,005 lees die dus bijvoorbeeld. Dat is dan 1,5 watt of 0,5 watt. Door die vermenigvuldiging is het gewoon niet nauwkeurig genoeg.
Ik zag alleen snel dat hij 0,1W kon meten (lager dan de 1W), maar dat is schijnbaar ook niet genoeg om standby te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
barrymossel schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:10:
[...]

Zelf heb ik hem wel aan de tv hangen (die gewoon in standby blijft staan), zodat er geen lange kabel naar beneden hangt. En de opstarttijd valt toch wel mee? Volgens mij duurt het starten van de TV langer (paar seconden).

[...]

Ik zag alleen snel dat hij 0,1W kon meten (lager dan de 1W), maar dat is schijnbaar ook niet genoeg om standby te meten.
Niet nauwkeurig meten inderdaad. Maar meer dan 2 watt zal die niet gebruiken (ook niet wanneer je er video's naar stuurt). Dat is dus maximaal 17,5Kwh per jaar. Klinkt als heel wat, maar is 4 euro per jaar. En dan rekenen we naar het meest ongunstige geval.

Volgens een youtube filmpje wat ik tegen kwam, toch 15 seconden opstarttijd. (de CC1). Als je tv in standby nog steeds stroom levert over de USB-poorten blijft de Chromecast dus aan staan. Zelf had ik hem laatst (om te testen) aan mijn mediaspeler hangen. Maar als ik die uitzet, gaat de Chromecast ook echt uit. En dan moet ik toch ff wachten. Plus dat de Chromecast dan de TV niet kan aanzetten voor je.

First world problems, anyone?

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 04-11-2015 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mij zitten de CC's aangesloten via een USB poort van de TV's. TV uit, CC ook uit. :)
CC 1 of 2?

[ Voor 77% gewijzigd door MegaTronics op 04-11-2015 08:21 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Waah schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:13:
[...]

Niet nauwkeurig meten inderdaad. Maar meer dan 2 watt zal die niet gebruiken (ook niet wanneer je er video's naar stuurt). Dat is dus maximaal 17,5Kwh per jaar. Klinkt als heel wat, maar is 4 euro per jaar. En dan rekenen we naar het meest ongunstige geval.

Volgens een youtube filmpje wat ik tegen kwam, toch 15 seconden opstarttijd. (de CC1). Als je tv in standby nog steeds stroom levert over de USB-poorten blijft de Chromecast dus aan staan. Zelf had ik hem laatst (om te testen) aan mijn mediaspeler hangen. Maar als ik die uitzet, gaat de Chromecast ook echt uit. En dan moet ik toch ff wachten. Plus dat de Chromecast dan de TV niet kan aanzetten voor je.

First world problems, anyone?
Haha, even snel getest (ben ziekjes thuis...). De TV zet de CC(2) daadwerkelijk uit. Had niet gedacht aan de mogelijkheid dat de USB poort stroom zou blijven leveren.

Vanaf het moment dat ik de TV aan zet:
TV: 10 sec.
CC2: 25 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03 11:04
Een speedtest met de Speed4Cast app, die overigens aan het eind van de test vastloopt maar dat was met WiFi ook al zo, laat bij mij op 100/100 glasvezel nu met de ethernet-adapter snelheden van boven de 70 mbit zien. Dat was bij mij op WiFi (2.4 ghz) zo ongeveer 20 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
MegaTronics schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:17:
Bij mij zitten de CC's aangesloten via een USB poort van de TV's. TV uit, CC ook uit. :)

[...]

CC 1 of 2?
CC2

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Gisteren een heel vaag probleem geconstateerd met mijn CC Audio:

Ik ben muziek aan het casten via Play Music en gebruik mijn Xperia Z3 compact om de boel te bedienen. Werkt allemaal lekker, geen probleem. Dan zet ik na een tijdje een ander nummer op, van een ander album. Muziek speelt en zet de telefoon op standby (scherm uit dus) na een paar seconden valt het geluid weg en wanneer ik op de mobiel kijk zie ik dat de Play Music app ook niet meer actief is. Voor de rest geen foutmeldingen... Strange, na wat testen blijk dit gedrag elke keer voor te doen bij dit specifieke album! En dan alleen wanneer ik de mobiel in standby zet. Zet ik een ander album op: geen probleem.

Zet ik het specifieke album op via Play music in de webbrowser...geen probleem...

Iemand een verklaring?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
Hopjesvla79 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:45:
Gisteren een heel vaag probleem geconstateerd met mijn CC Audio:

Ik ben muziek aan het casten via Play Music en gebruik mijn Xperia Z3 compact om de boel te bedienen. Werkt allemaal lekker, geen probleem. Dan zet ik na een tijdje een ander nummer op, van een ander album. Muziek speelt en zet de telefoon op standby (scherm uit dus) na een paar seconden valt het geluid weg en wanneer ik op de mobiel kijk zie ik dat de Play Music app ook niet meer actief is. Voor de rest geen foutmeldingen... Strange, na wat testen blijk dit gedrag elke keer voor te doen bij dit specifieke album! En dan alleen wanneer ik de mobiel in standby zet. Zet ik een ander album op: geen probleem.

Zet ik het specifieke album op via Play music in de webbrowser...geen probleem...

Iemand een verklaring?
Misschien een ander geluid-type waar je telefoon niet helemaal mee om kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Ik weet het niet. Het vage is ook dat het niet gebeurd zolang ik het scherm aan heb staan. En alleen maar bij dit album. Alle andere albums hebben het niet... Daardoor zou je inderdaad weer denken dat het de file is, maar die stream ik gewoon van Play Music. IK zal eens kijken of ik het album via de bekende wegen kan downloaden. Dit album verwijderen en dan weer opnieuw uploaden.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takkenjong
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 18:57
Hallo medetweakers, we hebben hier op kantoor 3 chromecast devices. De 2 normale chromecast devices werken perfect. Alleen bij de chromecast audio krijgen we: Unable to cast of Kan geen bestanden naar het apparaat casten. Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? We zien de devices dus allemaal in de lijst alleen geeft de chromecast audio issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 17:40

franssie

Save the albatross

takkenjong schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:02:
Hallo medetweakers, we hebben hier op kantoor 3 chromecast devices. De 2 normale chromecast devices werken perfect. Alleen bij de chromecast audio krijgen we: Unable to cast of Kan geen bestanden naar het apparaat casten. Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? We zien de devices dus allemaal in de lijst alleen geeft de chromecast audio issues.
opendeur-vraag ; de audio kabel zit er goed in? Ik kan me voorstellen dat ie daar nog een check of heeft (ook ommdat deze poort zowel analoog als optisch aankan zal ie willen controleren met welke smaak ie van doen heeft)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takkenjong
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 18:57
franssie schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:35:
[...]

opendeur-vraag ; de audio kabel zit er goed in? Ik kan me voorstellen dat ie daar nog een check of heeft (ook ommdat deze poort zowel analoog als optisch aankan zal ie willen controleren met welke smaak ie van doen heeft)
Ja, die zit ook aangesloten. Tijdens het instellen van het apparaat kan je ook een geluid afspelen, en dat werkt ook. Alleen na het instellen werkt ie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 17:40

franssie

Save the albatross

De kans was klein maar kabeltjes schieten wel eens los. Maar dan kan het aan de bron liggen (niet ondersteund formaat) of is ei kaduuk lijkt me, zoveel is er niet aan een chromecast in te stellen of te tweaken.

edit:// en als je direct naar de chromcast streamt, dus niet via het bedrijfsnetwerk, lukt dat wel met content vanaf je telefoon?

[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 05-11-2015 13:47 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Ik ben zo'n beetje helemaal klaar met mijn CC audio.

Stomme ding weigert gewoon verbinding te maken met mijn Wifi netwerk. Rouer is een Asus RT-N66u welke in de compatible lijst van Google staat. Wifi is een vrij standaard 2,4ghz signaal met een WPA2 wachtwoord en verder niets vreemds ingesteld.
Instellen werkt tot en met wachtwoord, naam, ect. en dan bij verbinden met het netwerk krijg ik continue de melding dat de CC niet met het netwerk kan communiceren.

Enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden wat bij mij anders stond ingesteld was dat multicast routing uitgeschakeld stond en dat staat nu aan.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Welk kanaal zit je wifi netwerk op? Het werkt tot kanaal 11. In de US heb je namelijk geen kanaal 12/13/14 (12 weet ik niet meer zeker maar sowieso geen 13 en 14).

Ik had hetzelfde probleem totdat ik het kanaal op 11 ingesteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Wel fijn dat 12, 13 en 14 de beste kanalen zijn hier :+

Maar hij stond op auto en pakte dan kanaal 6, Chromecast zit trouwens ook op 6. Uiteraard handmatig ook even 6 gepakt maar dat mocht ook niet baten :(

Edit: 11 ook even geprobeerd maar het wil niet werken :( "Kan niet communiceren met je Chromecast"

[ Voor 19% gewijzigd door sapphire op 05-11-2015 15:01 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
blokkeer je mac adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:02

CeesKees

I rest my Kees

sapphire schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:24:
Ik ben zo'n beetje helemaal klaar met mijn CC audio.

Stomme ding weigert gewoon verbinding te maken met mijn Wifi netwerk. Rouer is een Asus RT-N66u welke in de compatible lijst van Google staat. Wifi is een vrij standaard 2,4ghz signaal met een WPA2 wachtwoord en verder niets vreemds ingesteld.
Instellen werkt tot en met wachtwoord, naam, ect. en dan bij verbinden met het netwerk krijg ik continue de melding dat de CC niet met het netwerk kan communiceren.

Enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden wat bij mij anders stond ingesteld was dat multicast routing uitgeschakeld stond en dat staat nu aan.
Hé. Volgens mij had ik dat ook!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Hebbes!

Er zit dus per WiFi kanaal (2,4 en 5Ghz) én algemeen een "AP Isolation" in de router! Ik wist dat de algemene uitstond maar de 2,4Ghz stond dus nog aan en zit wat verstopt.

Eindelijk werkt het, kan dus zeggen dat de RT-N66u op standaard instelling niet direct werkt. Heb er namelijk nooit iets aan veranderd dus out-of-the-box werkt het niet ondanks de lijst van Google !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
sapphire schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:17:
Hebbes!

Er zit dus per WiFi kanaal (2,4 en 5Ghz) én algemeen een "AP Isolation" in de router! Ik wist dat de algemene uitstond maar de 2,4Ghz stond dus nog aan en zit wat verstopt.

Eindelijk werkt het, kan dus zeggen dat de RT-N66u op standaard instelling niet direct werkt. Heb er namelijk nooit iets aan veranderd dus out-of-the-box werkt het niet ondanks de lijst van Google !
Blijkt ook in Chromecast help te worden vermeld:
https://support.google.com/chromecast/answer/3213084?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Klopt, zoals ik zei heeft mijn router die dus op 3 plaatsen zitten. Algemeen had ik al uitstaan maar er was er dus nog één verstopt.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:05
Ik heb nu al voor de tweede keer mijn Chromecast kunnen 'redeemen'. Opnieuw 90 dagen Google Music All Access.

Mooi zo, de nieuwe van Editors staat nu op.

Gebruik deze link : https://cast.google.com/chromecast/offers/

[ Voor 19% gewijzigd door lukadad op 08-11-2015 19:07 . Reden: hyperlink toegevoegd ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
lukadad schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:05:
Ik heb nu al voor de tweede keer mijn Chromecast kunnen 'redeemen'. Opnieuw 90 dagen Google Music All Access.

Mooi zo, de nieuwe van Editors staat nu op.

Gebruik deze link : https://cast.google.com/chromecast/offers/
op hetzelfde account?
mij lukt het niet, krijg nu wel een andere melding dan voorheen:

We're sorry, but Google Play Music is currently experiencing errors. Please try back in a few minutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:05
Kid_Stevie schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:37:
[...]

op hetzelfde account?

We're sorry, but Google Play Music is currently experiencing errors. Please try back in a few minutes.
Yep, met dezelfde account waarmee ik mijn chromecast in december 2013 heb aangemeld. Ik heb er ook al een gratis film (Gravity) mee binnen kunnen halen. En nu voor de tweede keer een 90-dagen proefversie voor Google Music.

Andere goodies waren enkel voor de Amerikaanse markt beschikbaar. Dat waren vooral gratis muziekalbums van Amerikaanse artiesten.

Ik ga nu wel nog eens proberen om via een Amerikaanse VPN-dienst dit proefabonnement te laten uitbreiden naar YouTube RED.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
lukadad schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:50:
[...]

Yep, met dezelfde account waarmee ik mijn chromecast in december 2013 heb aangemeld. Ik heb er ook al een gratis film (Gravity) mee binnen kunnen halen. En nu voor de tweede keer een 90-dagen proefversie voor Google Music.

Andere goodies waren enkel voor de Amerikaanse markt beschikbaar. Dat waren vooral gratis muziekalbums van Amerikaanse artiesten.

Ik ga nu wel nog eens proberen om via een Amerikaanse VPN-dienst dit proefabonnement te laten uitbreiden naar YouTube RED.
Oke, dan blijf ik het nog even proberen :P Tot nu toe krijg ik deze rare melding dus heb nog hoop
Films heb idd ook wel een aantal van gehad en al die andere dingen zoals die albums en dergelijke heb ik weleens via vpn geprobeerd maar lukte toen niet.

Wel Google Play via vpn geprobeerd waardoor je de playlists kan luisteren met op basis van moment van de dag en dergelijke. Werkt wel door een keer in te loggen met vpn, maar na 24 uur word dit gereset, dus elke keer inloggen via vpn werd me iets teveel werk, gok er op dat dit hetzelfde met RED zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:41
Misschien een domme vraag, maar is de geluidskwaliteit van de normale CC via HDMI gewoon net zo goed als digitaal via de CC Audio? Of zit er stiekem nog verschil tussen? Ik wil er een aanschaffen voor voornamelijk audiostreaming, maar ik heb nog een HDMI poort vrij op mijn receiver en biedt gelijk wat meer mogelijkheden (Youtube).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
NoepZor schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:11:
Misschien een domme vraag, maar is de geluidskwaliteit van de normale CC via HDMI gewoon net zo goed als digitaal via de CC Audio? Of zit er stiekem nog verschil tussen? Ik wil er een aanschaffen voor voornamelijk audiostreaming, maar ik heb nog een HDMI poort vrij op mijn receiver en biedt gelijk wat meer mogelijkheden (Youtube).
Wanneer je het digitale signaal doorstuurt van de Chromecast naar je receiver, zet die hem zelf om in analoog geluid. De kwaliteit is dus afhankelijk van de DAC van de receiver.

Bron: http://allaboutchromecast...dio-which-one-is-for-you/
Please note, audio quality is mainly limited by the music (media) source, and your speakers. Chromecast and Chromecast Audio is unlikely a bottleneck for the audio quality for most users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:41
Helder artikel! Bedankt. Voor beide devices zal dus betekenen dat mijn receiver de conversie uitvoert (HDMI vs toslink). Dan ga ik dus voor de normale :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Hallo, Ik wil mijn volledige laptop scherm mirroren naar mijn TV omdat ik vanuit mijn bed op windows wil kunnen werken.
http://www.howtogeek.com/...-using-google-chromecast/

In de link hebben ze het over "cast entire screen", dit zie ik alleen nergens staan in mijn browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Nu online
Onlangs heb ik de Chromecast 2 gekocht en denk deze sluit ik 'even' aan op mijn wifi :). Ik krijg echter met geen mogelijkheid de Chromecast verbonden met mijn Wifi.

Ik heb de voglende instellingen gebruikt op mijn modem: 2.4 Ghz mixed 802.11b, 802.11g en 802.11n op kanaal 6 - 10. Bandbreedte is 20 - 40 mhz en vermogen staat op 100 % SSID wordt uitgezonden. De 5 Ghz frequentie staat uitgeschakeld.

Ik heb de chromecast op 10 cm afstand liggen van mijn modem. Weet iemand waarom het niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
jwdgk schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:45:
Hallo, Ik wil mijn volledige laptop scherm mirroren naar mijn TV omdat ik vanuit mijn bed op windows wil kunnen werken.
http://www.howtogeek.com/...-using-google-chromecast/

In de link hebben ze het over "cast entire screen", dit zie ik alleen nergens staan in mijn browser.
Afbeeldingslocatie: http://i1226.photobucket.com/albums/ee405/testje321/Cast.png

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:20
Kid_Stevie schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:37:
[...]

op hetzelfde account?

Ik heb ook al 2x zelfde account.
Wel met verschillende chromecasten.
En zag laatste dat die er weer tussen stond bij 1.
Terwijl ik vorige week weer had geacctiveerd.
Pagina: 1 ... 38 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.