Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb totaal geen problemen met mijn chromecast (1) en een AP.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

peetgate schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:52:
Ook ik heb gisteren voor het eerst de Spotify Connect functie op mijn Chromecast geprobeerd. Ik gebruik het in combinatie met een Onkyo A/V reciever met goede speakers. Ik vind alleen de geluidskwaliteit nogal tegenvallen. Niet dat ik nou zo'n extreme audiofiel ben met een systeem van 5000,- maar het geluid was wel heel vlak. Andere mensen hier ervaringen mee? En zou er ook verschil moeten zitten tussen de CC 1 en 2/audio? (misschien heeft het nog zin om een CC2 te proberen)
Gebruik je een gratis of premium account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07 23:24
Ik gebruik een Spotify premium account,settings op high quality. TV geluid komt wel gewoon kraakhelder binnen via HDMI…

Edit: er zijn trouwens geen settings op een CC voor instellen van geluidskwaliteit voorzover ik weet.

[ Voor 31% gewijzigd door peetgate op 23-10-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

peetgate schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:33:
Ik gebruik een Spotify premium account,settings op high quality. TV geluid komt wel gewoon kraakhelder binnen via HDMI…

Edit: er zijn trouwens geen settings op een CC voor instellen van geluidskwaliteit voorzover ik weet.
hmm, ik zal vanmiddag wel even kijken hoe het geluid hier is via de receiver (onkyo met 5.1 Harman kardon set). Ik ben overigens ook geen audiofiel, dus ik weet niet of je wat hebt aan mijn mening xD.

Volgens mij heeft de CC audio alleen een optie voor geluidskwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 23-10-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag een 2e gen chromecast. Top ding.
Echter als ik een film wil casten in mkv formaat vanaf mijn NAS met Plex lukt dit niet. NAS staat op 99% cpu te draaien maar film doet niks. Die zelfde film casten via ds video app gaat feilloos. Cpu draait dan max op 20%. Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Nakebod

Nope.

Ook ik heb gisteren voor het eerst de Spotify Connect functie op mijn Chromecast geprobeerd. Ik gebruik het in combinatie met een Onkyo A/V reciever met goede speakers. Ik vind alleen de geluidskwaliteit nogal tegenvallen. Niet dat ik nou zo'n extreme audiofiel ben met een systeem van 5000,- maar het geluid was wel heel vlak. Andere mensen hier ervaringen mee? En zou er ook verschil moeten zitten tussen de CC 1 en 2/audio? (misschien heeft het nog zin om een CC2 te proberen)
Heeft je Onkyo zelf geen Spotify Connect? Of een (ouder) type zonder netwerkfuncties?
Mijn HT-R758 wel, na de laatste firmware update. Daarvoor was het een brakke ingebouwde Spotify client.

Kan je in ieder geval kijken of daar verschil in zit qua geluidskwaliteit.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik heb even getest, maar geluid is hier meer dan prima hoor.

edit: gaat trouwens om een CC1

[ Voor 22% gewijzigd door ulTimaS op 23-10-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Ik ben écht totaal geen audiofiel en gebruik de Chromecast Audio met een kistradio, zonder die HiFi optie. En dat klinkt in mijn oren zeer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mad-dog schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 03:57:
Waarom maakt Spotify niet gewoon gebruik van de Chromecast API zoals hun concurrenten ook doen
Omdat ( volgens mij ) Spotify de rollen heeft omgedraaid bij Google.
de 'anderen' gebruiken de API omdat het makkelijk is, Spotify wil gewoon betaald worden, denk ik
Daarom heeft het zolang geduurd voor de CC1 erbij betrokken werd, Google zal wel een dealtje gesloten hebben met ze ( misschien een interne ruiling muziek database's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is het mogelijk om te verbinden met meerdere Chromecasts en zo muziek synchroon af te spelen in meerdere ruimtes? Beetje het Sonos idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nog niet. Komt voor de Chromecast Audio in de loop van komend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Je audio komt digitaal via HDMI binnen op je receiver toch? Dus aan de Chromecast kan het niet liggen. De audio wordt immers door je receiver's ingebouwde DAC omgezet. Of je hebt je receiver in movie mode o.i.d staan waardoor muziek niet lekker klinkt, of Spotify staat niet op juiste kwaliteit ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb net drie dagen geleden een cc2 gekocht, maar mensen die er ook een willen kopen(en geen haast hebben) kunnen 25% bespraen op de aanschafprijs:
http://publicaties.reclam...iamarkt-week44/page/14-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Daniel36 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:45:
Ik heb net drie dagen geleden een cc2 gekocht, maar mensen die er ook een willen kopen(en geen haast hebben) kunnen 25% bespraen op de aanschafprijs:
Kloppen die prijzen wel? als ik naar de website ga dan zijn ze nog 39 euro. laat maar.. vanaf 28 okt. :D

[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 23-10-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn besteling net geannuleerd, maar 25% korting is wel lekker. Ik had er namelijk 2 gekocht, scheelt dan toch best wel een leuk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ediel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47
Oh vandaag 1 gehaald bij de mediamarkt. Van de week dan maar even dat bedrag terugclaimen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Je moet de cc audio hebben die heeft een veel beter DAC de gewone CC 1 en 2 zijn minder vandaar een aparte CCA. En dan zat er nog verschil tussen de analoge en digitale aansluiting 1 van de 2 was beter weet even niet meer welke.

[ Voor 56% gewijzigd door ErikRo op 24-10-2015 01:42 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de nieuwe processor in Chromecast 2 tot een bepaalde resolutie ondersteuning voor HEVC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
ErikRo schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 01:37:
[...]

Je moet de cc audio hebben die heeft een veel beter DAC de gewone CC 1 en 2 zijn minder vandaar een aparte CCA. En dan zat er nog verschil tussen de analoge en digitale aansluiting 1 van de 2 was beter weet even niet meer welke.
Geluid wordt toch digitaal geleverd bij de normale (hdmi) versies, dan zit er toch geen dac in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:07
ErikRo schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 01:52:
[...]

Helaas vandaag wilde ik netflix gaan kijken en chromecast was weer onvindbaar geworden. Oplossing heeft dus niet goed gewerkt.
Hier ook problemen met het casten van Netflix (vanuit Android met de oude 3.7.1 en de huidige versie van Netflix) naar mn CC1 en CC2. YT en andere apps casten wel.Het is echt Android gerelateerd want vanaf een iPad of Windows tablet werkt het wel perfect. 'Could not contact remote device' of zo foutmelding.
Sinds 1-2 weken dus problemen vanaf Android. Ook is de CC2 niet meer zo snel met opstarten als eerst, en is het opstarten van de content ook geregeld langzamer vanaf een Android client. Vanaf iOS en Windows loopt het een stuk vlotter. Toch raar voor een Google device.
Nog tips hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:44
Ik wil even melden dat USB ethernet adapters op basis van de RTL8153 chipset ook prima werken met de chromecast. Deze chipset doet usb 3.0 en gigabit.. niet dat dat echt boeit ;)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
marcelmg2 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:07:
[...]

Hier ook problemen met het casten van Netflix (vanuit Android met de oude 3.7.1 en de huidige versie van Netflix) naar mn CC1 en CC2. YT en andere apps casten wel.Het is echt Android gerelateerd want vanaf een iPad of Windows tablet werkt het wel perfect. 'Could not contact remote device' of zo foutmelding.
Sinds 1-2 weken dus problemen vanaf Android. Ook is de CC2 niet meer zo snel met opstarten als eerst, en is het opstarten van de content ook geregeld langzamer vanaf een Android client. Vanaf iOS en Windows loopt het een stuk vlotter. Toch raar voor een Google device.
Nog tips hier?
Er zijn twee problemen bekend lees bugs dit lijkt die andere te zijn lees dit maar eens

http://www.androidpolice....-fixes-them-apk-download/

[ Voor 30% gewijzigd door ErikRo op 24-10-2015 12:39 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Robert777 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 04:42:
[...]

Geluid wordt toch digitaal geleverd bij de normale (hdmi) versies, dan zit er toch geen dac in ?
Zover zit ik niet in de materie ik begreep dat de audio beter klonk op de CCA.
Anders zou je er ergens eentje moeten lenen of kopen en terugsturen als het niet beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:42:
Anders zou je er ergens eentje moeten lenen of kopen en terugsturen als het niet beter klinkt.
Zijn ze dan al te koop? Op bol.com staat dat ze nog niet verschenen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:12
marcelmg2 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:07:
[...]

Nog tips hier?
Hier (nog steeds) exact hetzelfde probleem. Zodra ik een verbinding tot stand wil brengen tussen een Android-smartphone en één van de Chromecasts (1.0 & 2.0), duurt het gewoon een eeuwigheid. Echter, zodra ik via mijn PC een verbinding tot stand wil brengen gaat dat zonder problemen en razendsnel.

Tot nu toe nog geen oplossing gevonden voor dit probleem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier geen enkel probleem met het connecten van Android apparatuur met de CC (1 en 2) via mijn Nexus 4 en 7 (2012). Misschien een apparaat afhankelijke bug?

Er zijn nogal wat problemen met Netflix streamen via de CC in combinatie met bepaalde televisies/

[ Voor 24% gewijzigd door MegaTronics op 24-10-2015 14:04 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik stream Netflix met een cc2 naar mijn LG tv type lg 42lb561v en dat werkt als een speer.
Gebruik een Samsung S3 en een goedkope Huawei 330.

CC gebruikt nu 2,4 ghz en op zich kan ik naar 5ghc maar asl het zo goed werkt is dat geen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:49:
[...]

Zijn ze dan al te koop? Op bol.com staat dat ze nog niet verschenen zijn?
Moet wel want ik hoor van mensen dat ze ze binnen hebben misschien via google besteld. Mm had ze geloof ik ook let wel op de cca is bestemd voor alleen audio niet voor beeld voor films is de cc1 of cc2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ErikRo schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:07:
[...]

Moet wel want ik hoor van mensen dat ze ze binnen hebben misschien via google besteld. Mm had ze geloof ik ook let wel op de cca is bestemd voor alleen audio niet voor beeld voor films is de cc1 of cc2
Ik heb hem al bijna twee weken in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 weken al? Ik zal hem binnenkort even bij mijn nichtje gaan bekijken, die heb ik net een chromecast 2 verkocht die ik ondanks annuleren thuis bezorgd kreeg, ze wil ook zo'n audio ding kopen. Ik twijfel wat omdat ik aan de stereo een google nexus tablet heb hangen voor spotify van mijn vrouw en mijzelf (account 1) en een logitech bluetooth adapter voor spotify van mijn kinderen (account 2).

Ik weet niet of een chromecast veel gaat toevoegen, ik denk wel dat het geluid veel beter is dan via bluetooth, dus het zou wel een leuke upgrade zijn. En je zit niet vast aan het aantal meters dat je van het apparaat kan weglopen wat je met bluetooth wel hebt.

Zou ook leuk zijn voor in de keuken, goedkoop 2e hands stereo'tje ofzo eraan en muziek onder het koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wellicht kan iemand mij helpen.

Heb last van lipsync problemen icm Netflix. Heb mijn CC gekoppeld aan een 7 jaar oude Samsung, geluid gaat via spdif naar m'n soundbar. Helaas zit er geen lipsync functie in mijn tv.

Iemand een idee of dit op te lossen is?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Weet iemand of je de CC2 kan forceren te werken op 5ghz aangezien dual band apparaten nog wel eens op 2,4ghz willen werken terwijl ze 5ghz aankunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
[b][message=45138802,noline]
Ik weet niet of een chromecast veel gaat toevoegen, ik denk wel dat het geluid veel beter is dan via bluetooth, dus het zou wel een leuke upgrade zijn.
BT is gecomprimeerd dus je hebt altijd verlies over BT zeker als je niet de allernieuwste BT gebruikt op beiden apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
ErikRo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 01:12:
Weet iemand of je de CC2 kan forceren te werken op 5ghz aangezien dual band apparaten nog wel eens op 2,4ghz willen werken terwijl ze 5ghz aankunnen
In de meeste dualband-routers kun je aan iedere frequentie een eigen SSID toekennen. Je kunt dan precies herkennen, waarmee je apparaat is verbonden. Je kunt met verschillende netwerknamen per frequentie zelfs afdwingen dat je apparaat met 5 GHz verbindt. De meeste clients zijn lui en geven uit gemak de voorkeur aan 2,4 GHz, ook als ze 5 GHz ondersteunen. Bij de Chromecast zal dat niet anders zijn. Dwing hem op deze manier om met je SSID van 5 GHz te verbinden.

[ Voor 8% gewijzigd door FreshM op 25-10-2015 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

FreshM schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 02:21:
[...]

In de meeste dualband-routers kun je aan iedere frequentie een eigen SSID toekennen. Je kunt dan precies herkennen, waarmee je apparaat is verbonden. Je kunt met verschillende netwerknamen per frequentie zelfs afdwingen dat je apparaat met 5 GHz verbindt. De meeste clients zijn lui en geven uit gemak de voorkeur aan 2,4 GHz, ook als ze 5 GHz ondersteunen. Bij de Chromecast zal dat niet anders zijn. Dwing hem op deze manier om met je SSID van 5 GHz te verbinden.
Bij mijn Asus zijn de SSID van 2.4 GHz en 5 GHz gelijk aan elkaar en toch connecten de 5 GHz clients standaard op de 5 GHz band, dus ook de CC2:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/wifi.png

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:46
Hi allen, gisteren heb ik een chromecast 2 gekocht, nu probeer ik verbinding te maken maar blijf ik maar de melding krijgen "unable to connect. please check your password". Ik heb het wachtwoord gisteren van mijn netwerk opnieuw ingesteld, laptop, telefoons etc verbinden zonder moeite, maar blijf bij de chromecast nog steeds de melding krijgen (Zowel als ik het via mijn iPhone of laptop probeer). In mijn router heb ik ook al de instellingen aangepast/gechecked op AP-/clientisolatie disabled, geen VPN netwerk actief, UPNP en multicast enabled. Enige onderdeel dat ik niet niet kan vinden in de instellingen is IGMP of IGMP proxy (ga er ook niet vanuit dat dat per se de problemen veroorzaakt) Router is een van Ziggo, Technicolor TC7210.
Is er iemand die deze problemen herkend en/of een oplossing hiervoor weet?

Edit: is inmiddels opgelost, door nógmaals de router te resetten en daarna opnieuw proberen te verbinden. Raar, maar bij de ongeveer 100ste keer gelukt dus.

[ Voor 12% gewijzigd door timwijn op 25-10-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03
Tip: vanaf woensdag 28 oktober is de Chromecast 2 bij de Mediamarkt voor 29 euro verkrijgbaar.

[ Voor 26% gewijzigd door BigSurf op 25-10-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:43
BigSurf schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:17:
Tip: vanaf woensdag 28 oktober is de Chromecast 2 bij de Mediamarkt voor 29 euro verkrijgbaar.

Tip: dit topic volgen >:)
Daniel36 in "Google Chromecast - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Drie keer raden waar ik het had gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Just to be sure, het is mogelijk om de CC2 in je receiver (in mijn geval Denon) te prikken om vervolgens via Spoticast op een Android telefoon muziek via je Denon af te spelen zonder dat je TV aan hoeft te staan?

Edit: ik twijfel overigens nu waarom dat met een CC1 niet mogelijk zou zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 25-10-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Aghanim schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:14:
Just to be sure, het is mogelijk om de CC2 in je receiver (in mijn geval Denon) te prikken om vervolgens via Spoticast op een Android telefoon muziek via je Denon af te spelen zonder dat je TV aan hoeft te staan?

Zo doe ik het altijd met de Chromecast 1 inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Spotify doet het nu ook met de chromecast zonder 3rd party apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ulTimaS schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:53:
[...]

Spotify doet het nu ook met de chromecast zonder 3rd party apps.
Nice! Overigens ga ik er vanuit dat je niet Connect bedoelt maar idd de gratis variant van Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Aghanim schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:53:
[...]

Nice! Overigens ga ik er vanuit dat je niet Connect bedoelt maar idd de gratis variant van Spotify.
Ze gebruiken wel het connect protocol, daarom is de chromecast firmware recentelijk geupdate. Volgens mij doet hij het wel met de gratis varianta alleen denk ik wel met reclame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Ik wilde bijna "nee" zeggen, maar kom er net achter dat als ik de TV uit zet, de app pauzeert. Na op "play" drukken gaat de muziek weer verder, zonder TV.
In mijn geval gaat het om de CC1.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Aghanim schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:53:
[...]

Schijnbaar:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5O0f0B4.png

[ Voor 12% gewijzigd door barrymossel op 26-10-2015 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Thx! Ik koop er woensdag gewoon 1 en dan zie ik wel hoe het werkt, wil er sowieso 1 voor Netflix op de slaapkamer dus dat komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Aangezien de CC2 dus binnenkort €29 euro kost ben ik aan het twijfelen om er een mijn CC1 te upgraden. Ik gebruik 'm eigenlijk alleen voor Netflix op de slaapkamer. Voor een betere wifi verbinding hoef ik het niet te doen, want ik heb 'm middels een ethernet adapter verbonden. Zijn er verder nog spannende dingen die de CC1 niet heeft en de CC2 wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:02

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Vervelende site dat techradar. Maar behalve betere wifi en fast play inderdaad weinig reden voor een upgrade. Het design zie ik sowieso niet als een echte verbetering.

De audio variant twijfel ik nog wel over, opzich leuk maar multiroom moet nog komen en je blijft een actieve speaker of set met versterker nodig hebben. Ook de chromecast heeft weer stroom nodig waardoor je m niet simpel aan een bluetoothspeaker kan hangen om juist bluetooth te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
sambalbaj schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:44:
De audio variant twijfel ik nog wel over, opzich leuk maar multiroom moet nog komen en je blijft een actieve speaker of set met versterker nodig hebben. Ook de chromecast heeft weer stroom nodig waardoor je m niet simpel aan een bluetoothspeaker kan hangen om juist bluetooth te omzeilen.
Dat lijkt me ook logisch voor die prijs. De Audio is écht bedoelt voor mensen die een geluidsinstallatie hebben die geen mogelijkheid heeft voor streamen. Zit je niet in die specifieke situatie dan is het waarschijnlijk niet het apparaat voor je.
En in principe is de Audio voor thuis bedoeld volgens mij (je moet immers wifi hebben), dus dan is het toch geen probleem om zowel een (bluetooth)speaker als de Chromecast in te pluggen om van stroom te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Dat is gek voor de audio variant alleen de premium versie en voor de video variant de free en premium versie. Je zou verwachten dat de protocollen gelijk zijn. Kan iemand bevestigen dat de CC audio alleen met Spotify Premium werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Backdrop toont tegenwoordig ook afbeeldingen van Getty Images en 500px zowel op de oude als de nieuwe Chromecast. Was me nog niet opgevallen maar wel een leuke uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
pacificocean schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:36:
[...]

Dat is gek voor de audio variant alleen de premium versie en voor de video variant de free en premium versie. Je zou verwachten dat de protocollen gelijk zijn. Kan iemand bevestigen dat de CC audio alleen met Spotify Premium werkt?
In een ander topic: Dick in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 120" (Huiskamer alert!)

Het wordt dus bevestigd.

Aan de ene kant inderdaad vreemd (zeker aangezien Google Play wel gecast kan worden met de gratis versie). Aan de andere kant snap ik Spotify ook wel. Mensen die een dedicated audio streamer willen zullen vaak dusdanig veel om muziek geven dat ze wellicht ook wel overgehaald kunnen worden tot een abonnementje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
barrymossel schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:20:
[...]

In een ander topic: Dick in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 120" (Huiskamer alert!)

Het wordt dus bevestigd.

Aan de ene kant inderdaad vreemd (zeker aangezien Google Play wel gecast kan worden met de gratis versie). Aan de andere kant snap ik Spotify ook wel. Mensen die een dedicated audio streamer willen zullen vaak dusdanig veel om muziek geven dat ze wellicht ook wel overgehaald kunnen worden tot een abonnementje.
mmm... Dan wordt het toch interessant om te kijken of je de audio variant kan tweaken met de video firmware.

Edit: Gaat hem dus niet worden. Apparaten zijn totaal verschillend.
http://4.bp.blogspot.com/...chromecast_audio_open.png

[ Voor 11% gewijzigd door pacificocean op 26-10-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37

Sandyman538

SandstorM [148839]

Thanks for the tip. Was wat aan het inlezen over de chromecast en kwam je post tegen. Dus de aankoop nog maar 2 dagen uitstellen!

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik ga er woensdag ook één bestellen. Voor 29 euro kan ik het niet laten :) Zeker aangezien we Netflix willen gaan gebruiken (met al dat gezanik over Popcorn Time en torrents).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:13
Werkt het ook voor de online shop die korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
spokje schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:41:
Werkt het ook voor de online shop die korting?
Het bizarre assortiment van Gekkenhuis is in de webshop én in alle Media Markt-winkels beschikbaar.
Bron: http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/gekkenhuis.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
De CC2 te vroeg in huis gehaald :'( :9 Maar nu misschien toch de CC audio ook nog kopen. Heb nog een audio versterker en speakers staan. Nu alleen nog zoeken naar een goedkope korte 3mm naar 2 tulp kabel. Als iemand een goede site/winkel weet houd ik mij aanbevolen :) Heb niet zoveel zin om 15 euro uit te geven aan een kabel van meter(s) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Kid_Stevie schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:24:
De CC2 te vroeg in huis gehaald :'( :9 Maar nu misschien toch de CC audio ook nog kopen. Heb nog een audio versterker en speakers staan. Nu alleen nog zoeken naar een goedkope korte 3mm naar 2 tulp kabel. Als iemand een goede site/winkel weet houd ik mij aanbevolen :) Heb niet zoveel zin om 15 euro uit te geven aan een kabel van meter(s) :9
Je zou naar zoiets kunnen kijken: http://www.ebay.com/itm/P...7fc9f5:g:--0AAOSwQTVV8pzS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Het schijnt dat je de korting alsnog kunt krijgen als je tijdens de actie terug gaat.
Ga ik niet doen wegens kosten heen- en weer rijden maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Gezien ik veel in hotels zit, ongeveer 45 weken van het jaar, heb ik toch een vraagje:

Nu kijk ik mijn series/films vanaf mijn iPad, die stream ik vanaf een seagate wireless pro met eigen accespoint.

Is er een mogelijkheid om dit via de chromecast te doen, dan kan ik op een grote tv kijken, aangezien de meeste hotels voorzien zijn van flatscreen, met HDMI / USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Daniel36 op 26-10-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Zou ik het accespoint van de wireless hdd kunnen gebruiken?? Het WiFi gebeuren van hotels is vaak een drama..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Daar had ik overeen gelezen in eerste instantie, vandaar :$
Ik heb er geen ervaring mee, maar voor die 29 € zou ik het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Dankjewel! Ik had nog niet aan die adapters gedacht, maar is natuurlijk makkelijke oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Frank1973 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:22:
[...]

Zou ik het accespoint van de wireless hdd kunnen gebruiken?? Het WiFi gebeuren van hotels is vaak een drama..
Met de Chromecast Audio en de telefoon van mijn vrouw als access point en mijn telefoon als bedienende telefoon werkte het. Dus het lijkt me wel dat het kan. Om die reden heb ik ook een los 4G hotspot-apparaatje gekocht. Komt deze week waarschijnlijk binnen, evenals de Chromecast 2 die ik morgen ga bestellen. Dus dit weekend kan ik voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een Access point gekocht, samen met de chromecast. nu is het zo dat als ik geen wachtwoord op me wifi verbinding zet, werkt de chromecast. maak ik het een beveiligd netwerk WPA, dan kan de chromecast niet meer verbinding maken met de Access Point.. Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

barrymossel schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 07:42:
[...]

Met de Chromecast Audio en de telefoon van mijn vrouw als access point en mijn telefoon als bedienende telefoon werkte het. Dus het lijkt me wel dat het kan. Om die reden heb ik ook een los 4G hotspot-apparaatje gekocht. Komt deze week waarschijnlijk binnen, evenals de Chromecast 2 die ik morgen ga bestellen. Dus dit weekend kan ik voor je testen.
Dat hoor ik graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:57:
Ik heb onlangs een Access point gekocht, samen met de chromecast. nu is het zo dat als ik geen wachtwoord op me wifi verbinding zet, werkt de chromecast. maak ik het een beveiligd netwerk WPA, dan kan de chromecast niet meer verbinding maken met de Access Point.. Iemand enig idee ?
Ik heb ook een AP en de Chromecast werkt daar gewoon prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:52:
[...]

Ik heb ook een AP en de Chromecast werkt daar gewoon prima op.
Het werkt ook, als ik het een onbeveiligd netwerk maak. Zodra ik het wifi netwerk beveilig met een WPA, dan kan de chromecast niet meer verbinden, en ja, ik geef via de app het correcte wachtwoord :+
moet iets zijn in de instellingen van me AP maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:54:
[...]

Het werkt ook, als ik het een onbeveiligd netwerk maak. Zodra ik het wifi netwerk beveilig met een WPA, dan kan de chromecast niet meer verbinden, en ja, ik geef via de app het correcte wachtwoord :+
moet iets zijn in de instellingen van me AP maar wat?
Is je AP een range extender?

[ Voor 3% gewijzigd door fynrd1 op 27-10-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:57:
[...]

Is je AP een range extender?
Nee, hij is echt als een Access Point ingesteld, het gaat hier om de TP-link nog wat, kan pas kijken zodra ik thuis ben :) over 30min.

edit:
pricewatch: TP-Link TL-WA901ND

Dit model

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:58:
[...]

Nee, hij is echt als een Access Point ingesteld, het gaat hier om de TP-link nog wat, kan pas kijken zodra ik thuis ben :) over 30min.
Heeft je AP een andere SSID dan je router? Ik geef altijd alles dezelfde naam, voor roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:59:
[...]

Heeft je AP een andere SSID dan je router? Ik geef altijd alles dezelfde naam, voor roaming.
Ja hij heeft wel een andere naam, ik heb hem gewoon op de default naam gelaten, dus TP-Link-nogiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:00:
[...]

Ja hij heeft wel een andere naam, ik heb hem gewoon op de default naam gelaten, dus TP-Link-nogiets.
Staat 'AP isolation' uitgevinkt?

Staat natuurlijk los van het feit dat het bij beveiligen alleen niet werkt, maar misschien stel je het per ongeluk in? Staat onder Wireless Advanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:57:
Ik gebruik ook een TP-Link accesspoint (801ND o.i.d.) en pas na het installeren van de nieuwste firmware kon ik de Chromecast gebruiken.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AP staat netjes uitgevinkt;)
R-v-R schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:57:
[...]

Ik gebruik ook een TP-Link accesspoint (801ND o.i.d.) en pas na het installeren van de nieuwste firmware kon ik de Chromecast gebruiken.
R-v-R, Ben jij toevallig roland? Anyway, ik moest juist downgraden, anders deed ie helemaal niks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:36:
AP staat netjes uitgevinkt;)

[...]

R-v-R, Ben jij toevallig roland? Anyway, ik moest juist downgraden, anders deed ie helemaal niks :p
Nee toevallig niet ;)
Ik lees inderdaad dat mensen met een 901ND betere resultaten krijgen met oudere firmware.
Bij mij was het dus andersom.
Verkoop je 901ND en koop een 801ND, werkt prima samen met een CC >:)

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nou, besteld. Ben benieuwd hoeveel ze op voorraad hebben. Wel jammer dat je alleen in de Google Store kleuren kan kiezen. Dat is dat tientje me niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:45
Net een chromecast 2 gekocht, nog niet aangezet. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je ook eerst kunt rooten, maar dat je dat direct moet doen en niet later.
Welke voordelen biedt het rooten van de chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Volgens mij kon je alleen één van de eerste CC's rooten en dat kan al lang niet meer. Met de nieuwe kan het ook nog zeker niet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ASW1 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:25:
Net een chromecast 2 gekocht, nog niet aangezet. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je ook eerst kunt rooten, maar dat je dat direct moet doen en niet later.
Ik zou hier even lezen: http://forum.xda-develope...2015/chance-root-t3214034
Denk dat je daar meer info zult krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Kan ik vanuit een Windows machine ook al het geluid casten naar een Chromecast (audio). Ik heb nu een NAD wireless DAC die als het ware als extra sound card gezien wordt.

Kan ik zoiets ook doen met de chromecast of moet je alles via Chrome (browser) doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
spokje schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:30:
Volgens mij kon je alleen één van de eerste CC's rooten en dat kan al lang niet meer. Met de nieuwe kan het ook nog zeker niet voor zover ik weet.
Chromecast 1, en geen connecties met het internet gehad (dus niet updaten) dan kan je ze meestal rooten. Zodra de cc1 internet heeft gaat hij automatisch updaten.. En dat mag niet :)
ASW1 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:25:
Nog geen root voor cc2. Op xda gaan er dus wel een paar man naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Meer mensen problemen met Plex icm Chromecast? Sinds de laatste Android app update blijft geluid en vervolgens ook het beeld hangen bij al m'n video's. Zelfs video's die ik 3 dagen geleden al voor een deel had gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
emnich schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:36:
Kan ik vanuit een Windows machine ook al het geluid casten naar een Chromecast (audio). Ik heb nu een NAD wireless DAC die als het ware als extra sound card gezien wordt.

Kan ik zoiets ook doen met de chromecast of moet je alles via Chrome (browser) doen?
^^^ hier ben ik ook wel naar benieuwd. Zou ideaal zijn voor laptop.

Zou verder ook wel fijn zijn als alle bestaande apps die chromecast ondersteunen ookmet de chromecast audio werken. Zodat je bijv. Netflix kijkt op je tablet en geluid hebt via je speakers. Dat lijkt op dit moment nog niet zo te werken. De app moet zo te zien specifiek voor de chromecast audio geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 21:09
djoelzz schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:08:
Heeft iemand al een site gevonden, waar dit te bestellen is?

https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast

Ook op Tweakers geweest:

nieuws: Google komt met ethernet-adapter voor Chromecast

Ik heb even zitten zoeken, maar nog niks kunnen vinden.
Ik weet niet of het hier al vermeld is, maar hij is als het goed is nu gewoon in Nederland te bestellen nu op https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Palomar schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:58:
[...]

Zou verder ook wel fijn zijn als alle bestaande apps die chromecast ondersteunen ookmet de chromecast audio werken. Zodat je bijv. Netflix kijkt op je tablet en geluid hebt via je speakers. Dat lijkt op dit moment nog niet zo te werken. De app moet zo te zien specifiek voor de chromecast audio geschikt zijn.
Als ik eraan denk test ik het even met CC2 en de CC Audio. Volgens mij moet het mogelijk zijn om met de Chrome extensie (dus wel via de browser) het gehele desktop te casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:22:
[...]

Als ik eraan denk test ik het even met CC2 en de CC Audio. Volgens mij moet het mogelijk zijn om met de Chrome extensie (dus wel via de browser) het gehele desktop te casten.
aha ok, nu je het zegt, volgens mij heb ik wel eens gehoord van die extension.

Mooiste zou eigenlijk zijn dat ie zich gedraagt als een geluidskaart. Dus als driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dat gaat niet gebeuren. Of er zal een driver geschreven moeten (kunnen) worden die als het ware cast. Maar die kans acht ik klein (en ik denk dat het niet eens kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:39
Palomar schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:58:
[...]

Dat is inderdaad niet mogelijk Wel kan je inderdaad de audio casten naar een Chromecast audio, en dus je beeld op je laptop houden, maar dan zit je met een vertraging in de audio van enkele seconden waardoor het ook niet bruikbaar is in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

barrymossel schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:39:
Dat gaat niet gebeuren. Of er zal een driver geschreven moeten (kunnen) worden die als het ware cast. Maar die kans acht ik klein (en ik denk dat het niet eens kan).
Waarom zou dat niet kunnen?

Zoals ik al zei, ik heb nu een USB stick in mijn NAS die herkent wordt als geluidskaart en deze streamt het naar mijn DAC. Technisch is dit niet echt anders dan met Chromecast, ik ben wel verbaasd dat dat er nog niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
En wat voor USB stick is dat? Een geluidskaart?

Een Chromecast is gemaakt om mee te casten, niet als geluidskaart.

[ Voor 60% gewijzigd door barrymossel op 29-10-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
barrymossel schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:26:
En wat voor USB stick is dat? Een geluidskaart?

Een Chromecast is gemaakt om mee te casten, niet als geluidskaart.
Hij zal wel zo'n ding bedoelen: http://www.ebay.nl/itm/US...786439:g:ThgAAOSwAYtWJ6Tn

Geluidsdriver voor de Chromecast zal wel een fijn idee zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
En dat is gewoon écht totaal iets anders dan een Chromecast en het doel van een Chromecast.

Dat gezegd hebbende zou een driver "leuk" zijn ja, maar ik denk niet dat Google zoiets gaat maken (of toestaat dat zoiets te maken is).

[ Voor 0% gewijzigd door barrymossel op 29-10-2015 14:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Deze bedoel ik: http://nadelectronics.com...tal-to-Analogue-Converter

Het doel van deze is exact hetzelfde als dat van een Chromecast (audio).

Software (chrome) kan blijkbaar geluid casten naar de Chromecast. Waarom kan je dan niet gewoon al het geluid van je systeem automatisch daar naar toe casten? Technisch lijkt het me niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Het doel van de Chromecast is:
The Google Cast SDK lets you extend your Android, Chrome or iOS app to control a TV or sound system. It supports many media formats, protocols and codecs to ease integration.
Het doel (vanuit Google) is duidelijk anders dan sec het geluid van besturingssysteem naar een muziekapparaat sturen.

Wil je vanuit een app muziek of video casten naar je speakers/tv, dan koop je een Chromecast. Wil je (draadloos) al je geluid van je OS naar je speakers/tv sturen, dan koop je een (draadloze) geluidskaart.
Pagina: 1 ... 37 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.