Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
Afspelen vanaf de pc hoeft ook niet.

Haalt de Chromecast de bestanden dan simpelweg van een netwerkshare? Bestuur je dit vanaf je telefoon of tablet? Kun je ook een (wireless) toetsenbordje aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

De ChromeCast wordt bediend met apps. Je kunt er dus niets op aansluiten verder.
De apps vertellen de chromecast wat ie moet afspelen en waar dat staat. Dus je zou je telefoon / tablet / pc uit kunnen zetten en dan speelt ie gewoon verder.
Je kan een app zoeken die vanaf de nas zo'n film kan afspelen en deze ook kan casten. VLC voor de iphone kan het iig niet. Plex wellicht wel, maar dan heb je ook een plex server nodig. en verder staat het internet vol met voorbeelden.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
My-life schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:20:
Voor iemand anders ben ik opzoek naar een media player die video's van een Panasonic camcorder kan afspelen. Die apparaat slaat de video's op als .MTS bestanden in het 'AVCHD, 1080/50p h.264' formaat.

Als ik het hier https://developers.google.com/cast/docs/media goed zie dan ondersteund de Chromecast zowel container als de codec niet? Geldt voor voor de Chromecast 1 en 2?
Rechstreeks iets afspelen van een pc naar chromecast kan niet (op het casten van het scherm na dan).

Beste oplossing in dit geval is, denk ik, Plex. Plex converteerd tijdens het streamen, mocht de chromecast de bestanden niet aankunnen. Bediening kan gewoon via browser, je moet Plex alleen laten scannen. Ideale oplossing is het waarschijnlijk niet, maar geen idee hoe je dit anders zou moeten doen.

Edit lees net je andere post
My-life schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:47:

Haalt de Chromecast de bestanden dan simpelweg van een netwerkshare? Bestuur je dit vanaf je telefoon of tablet? Kun je ook een (wireless) toetsenbordje aansluiten?
Dan is Plex waarschijnlijk de beste oplossing. Besturing kan via pc of telefoon of tablet.
Hier is meer te lezen/zien https://plex.tv/

Er zijn ook nog andere alternatieven zoals videostream, maar ik ben enorme Plex fan geworden, al gebruik ik deze niet voor prive films, dus weet niet hoe perfect het daarvoor werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Kid_Stevie op 14-10-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:53
My-life schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:47:

videostream:
https://chrome.google.com...-app-launcher-info-dialog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
Vraagje heren, ik heb al zitten googlen alleen gok ik gewoonweg dat het niet kan, maarja je weet maar nooit.

Ik zit er aan te denken om een ChromeCast te kopen, alleen ben ik nog benieuwd over een dingetje. Ik heb momenteel een Panasonic TV met 2 USB poorten, echter gebruik ik soms een USB stick in de TV om met de ingebouwde mediaspeler iets te kijken.

Is het met een ChromeCast mogelijk om content van een USB Stick die in de TV zit, content af te spelen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57
Fransfb schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:02:
Vraagje heren, ik heb al zitten googlen alleen gok ik gewoonweg dat het niet kan, maarja je weet maar nooit.

Ik zit er aan te denken om een ChromeCast te kopen, alleen ben ik nog benieuwd over een dingetje. Ik heb momenteel een Panasonic TV met 2 USB poorten, echter gebruik ik soms een USB stick in de TV om met de ingebouwde mediaspeler iets te kijken.

Is het met een ChromeCast mogelijk om content van een USB Stick die in de TV zit, content af te spelen?

Alvast bedankt.
Nee. Misschien wel handig om eerst in te lezen voor je hier vragen gaat stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
En dan kun je de content toch gewoon zónder de Chromecast afspelen (meestal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
m3gA schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:16:
[...]

Nee. Misschien wel handig om eerst in te lezen voor je hier vragen gaat stellen.
Had ik gedaan. -_-
barrymossel schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:45:
En dan kun je de content toch gewoon zónder de Chromecast afspelen (meestal)?
Klopt helemaal maar als het met 1 apparaat kon was het uiteraard ook wel handig geweest in plaats van dat ik moet switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locotes
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 20:25
Weet iemand toevallig hoe je een film met de nieuwe Chromecast via DS video kan streamen naar je tv, waarnaast je ook nog Chromecast Audio gebruikt voor het afspelen van het geluid van de film? Of is Chromecast audio hier eigenlijk niet voor bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

2e hit op een google search: http://blog.synology.com/?p=2377
Audio gaat via hdmi.
De CC audio is voor als je ergens alleen speakers / versterker zonder hdmi hebt en je muziek wil streamen.
2 chromecasts tegelijk connecten kan niet.

[ Voor 51% gewijzigd door Ursamajor op 14-10-2015 22:04 . Reden: Alle mensen... ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locotes
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 20:25
Ursamajor schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:02:
2e hit op een google search: http://blog.synology.com/?p=2377
Audio gaat via hdmi.
De CC audio is voor als je ergens alleen speakers / versterker zonder hdmi hebt en je muziek wil streamen.
2 chromecasts tegelijk connecten kan niet.
Gaat niet om het video streamen. Het audio streamen is dus het probleem, we hebben nu nog losse PC speakers met een aux poort die we daarvoor willen gebruiken. Daar hangt nu de chromecast audio aan, maar het zou wel raar zijn als je 2 apparaten niet kan combineren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
kun je niet beter gewoon die speakers aan je tv hangen.. Tuurlijk kun je het combineren, moet je zelf even de software schrijven die het naar beide chromecasts stuurt + synchroniseert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Nog een rede om zuinig te zijn op mijn Chromecast (versie 1) met root:

Chromecast as a standalone media player without wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Kid_Stevie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:25:
[

Dan is Plex waarschijnlijk de beste oplossing. Besturing kan via pc of telefoon of tablet.
Hier is meer te lezen/zien https://plex.tv/

Er zijn ook nog andere alternatieven zoals videostream, maar ik ben enorme Plex fan geworden, al gebruik ik deze niet voor prive films, dus weet niet hoe perfect het daarvoor werkt.
Zal het tijdstip zijn, maar wat ik niet zie nu: waarom zou ik liever Plex dan videostream gebruiken?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Franco10 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:26:
[...]

Op welk toestel heb je dit? Ik heb dit inderdaad ook met de nieuwe. Misschien ligt dit aan de toestellen zelf (ram management).
Alleen icm. ipad3 --- samsung 40d6050
Met Note 3 --- 40d6050 is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
avotar schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 07:02:
[...]

Zal het tijdstip zijn, maar wat ik niet zie nu: waarom zou ik liever Plex dan videostream gebruiken?
Plex is meer dan alleen een app die te gebruiken is met de Chromecast. Veel mensen gebruiken het op meerdere apparaten, maar dan moet je het wel op je NAS kunnen installeren. Voor mij is dat niet mogelijk, dus gebruik ik een andere app als dat nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Hoef niet per se op je nas alleen, kan ook op een pc geinstalleerd worden die als server dient. Moet ie wel de hele dag aan staan.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
avotar schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 07:02:
[...]

Behalve dat Plex inderdaad breder draagvlak heeft met andere apparaten en eventueel op nas geinstalleerd kan worden, vind ik de bediening van media server en de telefoon erg fijn, en werkt het voor mij goed. Ik zou niet zeggen dat je beter Plex dan Videostream kan gebruiken, de een vind Plex beter, de ander Videostream. Het is denk ik ook maar net waar je voor kiest om als eerste te gaan gebruiken.

Mijn Plex server draait nu ook gewoon op mijn laptop, dus die moet inderdaad wel aan staan, wil ik Plex gebruiken. Wil je weten wat je liever gebruikt moet je het beide testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Kid_Stevie schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:11:
[...]

Wil je weten wat je liever gebruikt moet je het beide testen ;)
Spreekt voor zich natuurlijk.
Maar mijn eerste gebruik ging via videostream en dat bevalt uitstekend (al heb ik nog niet uitgevogeld hoe hij een gedownloade dvd kan streamen, hoewel ik hem natuurlijk via VLC zou kunnen casten)..
Maar als Plex allerlei voordelen biedt, waar ik nog niet wist dat ik ze nodig had.... wie ben ik dan om te blijven hangen. ;)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:44
Weet iemand een dedicated mp3/flac player waarmee ik van mijn laptop kan casten naar CC audio? Ik gebruik nu de cloud flac app in chrome maar ben hier niet tevreden over. Af en toe een hitch en reclame in de app.
Zou je via VLC audio kunnen casten?

[ Voor 10% gewijzigd door Cobb op 15-10-2015 18:25 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:55
Cobb schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:24:
Weet iemand een dedicated mp3/flac player waarmee ik van mijn laptop kan casten naar CC audio? Ik gebruik nu de cloud flac app in chrome maar ben hier niet tevreden over. Af en toe een hitch en reclame in de app.
VLC en Chromecast? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
M0otje schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:27:
[...]

Volgens mij is dit niet waar. Ik kan tich forums vinden hier en tweakers bericht over popcorntime zo vaak.
En usenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:28:
[...]

VLC en Chromecast? Heb ik iets gemist?
Die optie zou komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Dat is wat anders dan het nu beschikbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:49:
[...]

Dat is wat anders dan het nu beschikbaar zijn :)
Moest ook ff kijken, misschien zat het er inmiddels in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Cobb schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:24:
Een netwerk share maken en via een app op je telefoon (BubbleUPnP, etc.) casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Die optie ga ik dan maar eens bekijken. Hoopte op iets als het squeezebox programmaatje.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
En er zijn ook van dat soort extensies voor chrome. Maar ze moeten flacs schijnbaar wel transcoden, dus dat kan je telefoon/computer wel e.e.a. aan resources kosten: https://forums.plex.tv/di...cast-and-chromecast-audio

[ Voor 0% gewijzigd door barrymossel op 16-10-2015 13:30 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ligt het nou aan.mij of blijft hij nadat de TV uit is gewoon doorgaan met achtergronden laden? Dat idee krijg ik wel. Beetje zinloos lijkt me.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

ErikRo schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:07:
Ligt het nou aan.mij of blijft hij nadat de TV uit is gewoon doorgaan met achtergronden laden? Dat idee krijg ik wel. Beetje zinloos lijkt me.
Normaliter krijgt de Chromecast dan geen stroom meer en dus gaat die uit, usb kabel uit stroom halen en in tv plaatsen als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ErikRo schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:07:
Stroom op de Chromecast = 100% werkende chromecast
Chromecast zonder stroom = dode chromecast.

De chromecast werkt 100% ook al zit deze niet via de hdmi verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Wordt wel erg zo hoor...
Heb wat zelf geripte! mp3's op mijn telefoongezet. Wil deze casten met de Google cast app, naar de CC Audio, krijg je deze melding!

Fout bij afspelen, een gesideloaded nummer kan niet op een extern apparaat worden afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Cobb schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:20:
Wordt wel erg zo hoor...
Heb wat zelf geripte! mp3's op mijn telefoongezet. Wil deze casten met de Google cast app, naar de CC Audio, krijg je deze melding!

Fout bij afspelen, een gesideloaded nummer kan niet op een extern apparaat worden afgespeeld.
AllCast, bubbleupnp of localcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Cobb schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:20:
Wordt wel erg zo hoor...

Aanrader, leuk leesvoer: https://support.google.com/chromecast/answer/6279416?hl=nl 8)
Biedt Chromecast ondersteuning voor het afspelen van lokale inhoud?
Chromecast Audio ondersteunt verschillende manieren voor het afspelen van lokale inhoud die op uw telefoon of tablet is opgeslagen:
  • U kunt de functie voor het casten van Android-audio gebruiken om lokaal opgeslagen muziek op uw Android-telefoon/-tablet via uw speakers af te spelen.
  • U kunt uw muziek uploaden naar Google Play Muziek.
  • U kunt muziekbestanden van uw Chrome-browser naar uw speakers casten door de audio van het tabblad te casten.
  • U kunt een van de vele apps met Google Cast gebruiken waarmee u uw lokale muziekbestanden van uw Android-telefoon/-tablet, iPhone, iPad of Chrome-browser naar uw speakers kunt casten. Ga naar Chromecast Audio-apps om de app te vinden die u nodig heeft.
  • Aanbevolen apps zijn onder andere Videostream, Plex, AllCast, LocalCast, BubbleUPnP en Cinch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Jammer dat hun eigen app het niet doet. Ik heb er nu een paar geprobeerd, Allcast is nog het beste volgens mij voor mijn gebruik. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

CCv1 is bij mij geüpdate naar 1.16.44433, maar ik kan helaas nog geen spotify casten.

[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 16-10-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
n2theb schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:39:
[...]

Normaliter krijgt de Chromecast dan geen stroom meer en dus gaat die uit, usb kabel uit stroom halen en in tv plaatsen als dat mogelijk is.
vertel eens wat meer? ik gebruik nu voedingskabel adaptor die erbij zat en wit lampje brand 24/7.
Kan dat dan ook anders zeg je?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Als je cc1 gewoon prima werkt is er nog reden om te upgraden. Betere codecs en ondersteuning? Ik zie alleen hij is sneller staan en 5ghz verder kom ik niet en op 24gh werkt hij al goed AP staat op nog geen twee meter afstand dus zie het nut van upgraden niet zo. Terwijl ik op andere fora de een na de ander zie bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
ErikRo schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:34:
[...]
vertel eens wat meer? ik gebruik nu voedingskabel adaptor die erbij zat en wit lampje brand 24/7.
Kan dat dan ook anders zeg je?
Als je de voeding uit je TV gebruikt (dus de USB-kabel in je TV) gaat de CC normaliter uit als je de TV uit zet. Echter kan je de TV ook niet aanzetten met CEC als je CC uitstaat. Dus er zijn voor en nadelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Frunz op 16-10-2015 17:40 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ah ok duidelijk had ik nog niet aan gedacht, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:28
Voor degene die de geluidskwaliteit van de CC (in mijn geval de CC audio) ondermaats vinden wanneer het apparaat met een 3,5mm jack aangesloten is:
- Open CC app
- Ga naar apparaten
- Open instellingen (tandwieltje)
- Zet High Dynamic Range aan.
Blijkbaar wordt standaard een soort compressie toegepast, wanneer je deze optie aan zet wordt de compressie uitgeschakeld (niet van toepassing op optische verbindingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
Ik zat vandaag even het chromecast doosje te bekijken van de tweede, was de typefout van Android naar 'Andriod' al gezien? Vind ik best pijnlijk voor google opzich, zelf de naam fout schrijven..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 08:47
Afgelopen week heeft mijn oude Eminent mediaspeler de geest gegeven. Moet dus nu op zoek naar een nieuwe mediaspeler, en op veel vergelijkingssites komt de Chromecast erg goed uit de bus, echter wat ik maar niet duidelijk krijg is het volgende:

Ik moet de Chromecast aansluiten via HDMI op mijn tv en kan dan vanaf een mobiele telefoon, tablet of pc (met Chrome) content streamen naar mijn tv. Maar hoe zit het dan met films welke op mijn tv staan en die voorzien zijn van 5.1 of DTS geluid? Want dat geluid loopt via mijn versterker. Kan ik dus alleen beeld en 2.0 geluid streamen vanaf mijn pc naar de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:39
GAIAjohan schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:56:
Ik zat vandaag even het chromecast doosje te bekijken van de tweede, was de typefout van Android naar 'Andriod' al gezien? Vind ik best pijnlijk voor google opzich, zelf de naam fout schrijven..
Yes, hij was al een keer langs gekomen, al was ik lang bezig om hem te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

103720 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:01:

Ik moet de Chromecast aansluiten via HDMI op mijn tv en kan dan vanaf een mobiele telefoon, tablet of pc (met Chrome) content streamen naar mijn tv. Maar hoe zit het dan met films welke op mijn tv staan en die voorzien zijn van 5.1 of DTS geluid? Want dat geluid loopt via mijn versterker. Kan ik dus alleen beeld en 2.0 geluid streamen vanaf mijn pc naar de tv?
CC in de versterker duwen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
103720 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:01:
Afgelopen week heeft mijn oude Eminent mediaspeler de geest gegeven. Moet dus nu op zoek naar een nieuwe mediaspeler, en op veel vergelijkingssites komt de Chromecast erg goed uit de bus, echter wat ik maar niet duidelijk krijg is het volgende:

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met "films die op je tv staan", maar in principe gaat beeld én geluid over HDMI naar je TV. Van daaruit kun je je het geluid naar je versterker sturen.

---edit---
Optie hierboven is nog beter, als je versterker HDMI heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door barrymossel op 17-10-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Bedankt voor de reacties, maar als leek zijnde, begrijp ik het niet helemaal. Als ik de Chromecast in mijn versterker zou steken (welke in mijn geval geen hdmi-ingang heeft (ik heb nu een optische kabel tussen mijn versterker en mijn Eminent mediaspeler), dus dat sowieso niet lukken), hoe zorg ik er dan voor dat er beeld op mijn tv komt? Als ik de CC in de versterker stop, stream ik wel het geluid naar mijn versterker, maar geen beeld naar mijn tv.

Wat ik bedoel met "films die op mijn tv staan' bedoelde ik eigenlijk, 'films die op mijn pc staan'. Typefout, excuses.

[ Voor 7% gewijzigd door 103720 op 17-10-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Veel nieuwere receivers/versterkers hebben een hdmi in én out. De CC steek je dan in de hdmi in en van de hdmi out gaat een kabel naar de televisie. Zo gaat het geluid dus naar de receiver en het beeld naar de tv. Maar dat is dus geen optie voor jou.

Maar ik neem aan dat je de tv gewoon kan aansluiten op je versterker, toch?. Welke versterker heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:46
Goedemorgen.
Sinds een goede week de Chromecast V2 in huis gehaald.

Als ik een film wil casten, zit er vertraging op en blijft het beeld haperen.

Is dit normaal? Iemand een oplossing hiervoor?
Dit is ook voornamelijk de reden dat ik een chromecast gekocht heb.

Al bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@barrymossel, ik heb een Sony STR DB840. Het geluid van mijn tv gaat via tulp naar mijn versterker (ik weet het,......maar goed, ik ben er tevreden mee).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
103720 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:49:
@barrymossel, ik heb een Sony STR DB840. Het geluid van mijn tv gaat via tulp naar mijn versterker (ik weet het,......maar goed, ik ben er tevreden mee).
Hmm, je zou even moeten uitzoeken of je TV 5.1 door kan geven (sowieso niet met die tulp) via de optische uitgang bijvoorbeeld. Anders gaat het je denk ik niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Chrome cast ondersteunt cec toch? Zou het dan niet mogelijk zijn om de tv uit te doen? Zodat ik de tv afstandsbediening niet hoef op te zoeken om die uit te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:12
Sinds deze week lijkt het wel of de Chromecast 2.0 trager is geworden. Het duurt aanzienlijk langer voor er een verbinding tot stand is gebracht tussen de applicatie (bijv. YouTube) en de Chromecast. Daarnaast verschijnt de melding 'Kan 'Chromecast - Woonkamer' niet op de hoogte brengen van de nieuwe instellingen' op het moment dat ik het apparaat benader via de Chromecast-applicatie.

Het opnieuw starten en resetten van de Chromecast heeft niets opgeleverd, net als het opnieuw starten van het modem en de router (stekker eruit).

Het lijkt me raar dat dit 'zomaar' kan gebeuren, toch? De snelheid van het apparaat waar ik zo van onder de indruk was toen ik hem net uit het doosje haalde is, in ieder geval, niet meer aanwezig. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Yonix schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 00:31:

Het lijkt me raar dat dit 'zomaar' kan gebeuren, toch? De snelheid van het apparaat waar ik zo van onder de indruk was toen ik hem net uit het doosje haalde is, in ieder geval, niet meer aanwezig. :(
Zomaar kan wel, de Chromecast installeert automatisch de firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te overwegen om een Chromecast te halen. Het is me echter nog niet helemaal duidelijk of ik films met ondertitels kan streamen naar de Chromecast vanaf mijn Synology. Ik kan films streamen via DS Video (iOS) of Plex, beide zijn een optie. Maar kan ik de .srt bestanden ook meestreamen naar de Chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 13:45
Via Plex kun je losse .srt bestanden gewoon laten mee-streamen naar je Chromecast. Maar volgens mij wordt het dan wel een een transcode dus weet niet zeker of je NAS dat aankan (niet heel zwaar dus waarschijnlijk wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 11:22
DS video streamt ook .srt bestanden mee, dus daar hoef je geen zorgen om te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:20
Wat is de beste manier om via DS Video (Geen plex dus gaat om ds216Play). MKV met AC3 audio (not supported audio) af te spelen met de Chromecast?

Toevallig net een update van video station gekregen op mijn nas!
Nu doet die het wel met ds video.

Direct wel ander vraagje.
Hoe kan ik via ds video de font size van subtitles aanpassen?

[ Voor 40% gewijzigd door Joostje123 op 18-10-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

@Joostje123, zijn dat geen vragen voor het Synology forum?
Tip: Beter om je oorspronkelijke vraag doorgestreept weer te geven als ie niet meer relevant is.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Plex update voor de Chromecast:
[NIEUWS] Update voor Chromecast support:
This is a Chromecast only release. With the Chromecast hardware improvements, we've removed the bitrate limitation for direct play. Please keep in mind that network performance can still vary greatly, so try lowering the video quality if repeating buffering is an issue.
NEW:
Added support for soft subtitles with text subtitle formats other than ASS / SSA.
Removed 12 Mbps direct play limitation.
Added support for direct play of flac audio tracks.
Added support for direct play of most wav audio tracks.
Oftewel, geen 12Mbps limiet meer en:
Ingebakken SRT subs in een MKV kunnen nu Direct play worden afgespeeld. Externe SRT subtitles zijn we nog mee bezig net als AC3 Direct play support bij Chromecast. Dit volgt later.
Fijne update :)

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

Yonix schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 00:31:
Sinds deze week lijkt het wel of de Chromecast 2.0 trager is geworden. Het duurt aanzienlijk langer voor er een verbinding tot stand is gebracht tussen de applicatie (bijv. YouTube) en de Chromecast. Daarnaast verschijnt de melding 'Kan 'Chromecast - Woonkamer' niet op de hoogte brengen van de nieuwe instellingen' op het moment dat ik het apparaat benader via de Chromecast-applicatie.
De problemen die jij opnoem heb ik totaal niet. Bij mij werkt het gewoon nog snel, apps binnen 2 sec klaar en in totaal binnen 5 sec weer gewoon foxsports & netflix aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik heb een CC1. Ding werkte altijd prima vorige week. Had ander netwerk genomen dmv een accespoint (AP) en oude wifi uitgezet.

Nieuwe wifi is dus een AP met dual band simultanious. Even alles incl de CC1 op nieuwe wifi gezet en alles werkt al de hele week prima. Gisteren even de stekker van de CC voeding uit stopcontact gehaald en in nieuwe gezet achter de tv, nog gene minuut zonder stroom.

En sindsdien is het dikke ellende, gisteravond netflix opgezet geen casting ikoon ook niet meer op YT.

Vanavond al minstens 4 x de CC gerest naar fabrieksinstellingen, 20x geprobeerd in te stellen via de ipad en de androd telefoon.
Apps gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Niets helpt, of de apps klagen dat de CC niet te zien, ik zie soms wel die van de buren. Soms de mijne.

Soms kom ik tot "u bent klaar om te casten" op de tv en de naam van de CC is te zien op mijn tv dan is de CC blijkbaar wel klaar, maar app wil nog even de koppeling met wifi maken.
Naam SSID klopt WW klopt en toch wordt na 10 min zoeken naar netwerk ermee gestopt omdat hij er niet zou zijn. Ik krijg bijna idee dat de CC stuk is of zo.

Ook heb ik geprobeerd te installeren met de smartfone geforceerd op 2.4ghz maar maakt allemaal niet uit. Denk al 2 uur continu van alles gedaan maar er wordt steeds gedacht dat hij niet op netwerk zit terwijl alle andere apparaten wel op netwerk komen en afstand naar accespoint (AP) is maar 1 meter.

Wat denken jullie is er nog hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:57
ErikRo schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:40:
Ik heb een CC1. Ding werkte altijd prima vorige week. Had ander netwerk genomen dmv een accespoint (AP) en oude wifi uitgezet.

Nieuwe wifi is dus een AP met dual band simultanious. Even alles incl de CC1 op nieuwe wifi gezet en alles werkt al de hele week prima. Gisteren even de stekker van de CC voeding uit stopcontact gehaald en in nieuwe gezet achter de tv, nog gene minuut zonder stroom.

En sindsdien is het dikke ellende, gisteravond netflix opgezet geen casting ikoon ook niet meer op YT.

Vanavond al minstens 4 x de CC gerest naar fabrieksinstellingen, 20x geprobeerd in te stellen via de ipad en de androd telefoon.
Apps gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Niets helpt, of de apps klagen dat de CC niet te zien, ik zie soms wel die van de buren. Soms de mijne.

Soms kom ik tot "u bent klaar om te casten" op de tv en de naam van de CC is te zien op mijn tv dan is de CC blijkbaar wel klaar, maar app wil nog even de koppeling met wifi maken.
Naam SSID klopt WW klopt en toch wordt na 10 min zoeken naar netwerk ermee gestopt omdat hij er niet zou zijn. Ik krijg bijna idee dat de CC stuk is of zo.

Ook heb ik geprobeerd te installeren met de smartfone geforceerd op 2.4ghz maar maakt allemaal niet uit. Denk al 2 uur continu van alles gedaan maar er wordt steeds gedacht dat hij niet op netwerk zit terwijl alle andere apparaten wel op netwerk komen en afstand naar accespoint (AP) is maar 1 meter.

Wat denken jullie is er nog hoop?
Wifi kanaal bekeken/veranderd van jouw nieuwe accesspoint? Je kan kijken of de Chromecast het nog doet onder jouw oude AP om waar het probleem zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag een Chromecast 2 ontvangen en die werkt perfect. Hij verbind moeiteloos met mijn Asus AC router op 433 Mbps. Wel was die wat lastiger te monteren door de flexibele kabel, maar met behulp van een Tesa Powerstrip was die zo vastgezet achter de TV.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Exor schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:55:
[...]

Wifi kanaal bekeken/veranderd van jouw nieuwe accesspoint? Je kan kijken of de Chromecast het nog doet onder jouw oude AP om waar het probleem zou kunnen liggen.
Niks verandert de laatste dagen, helaas. net nog even gekeken of er al wat werkte maar nope.

Even een vraag voor iedereen:
Als de CC1 op 2.4ghz werkt moet je telefoon dan ook perse op 2.4ghz verbonden zijn om met de CC te praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ErikRo schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 01:17:
[...]

Niks verandert de laatste dagen, helaas. net nog even gekeken of er al wat werkte maar nope.

Even een vraag voor iedereen:
Als de CC1 op 2.4ghz werkt moet je telefoon dan ook perse op 2.4ghz verbonden zijn om met de CC te praten?
Nee, je telefoon communiceert niet direct met de Chromecast, maar via je netwerk. Zolang ze dus binnen hetzelfde netwerk zitten werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:55
MegaTronics schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:04:
Vandaag een Chromecast 2 ontvangen en die werkt perfect. Hij verbind moeiteloos met mijn Asus AC router op 433 Mbps. Wel was die wat lastiger te monteren door de flexibele kabel, maar met behulp van een Tesa Powerstrip was die zo vastgezet achter de TV.
Er zit een magneetje in de CC2. Was die niet bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

wvkreg schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:11:
[...]

Er zit een magneetje in de CC2. Was die niet bruikbaar?
Nee, want de HDMI poort zit net achter de muurbeugel via een hoekstuk en het magneetje zit dan net aan de verkeerde kant:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/chromecast.jpg

Ik zie ook dat het tijd word om eens met de stoflap achter de TV langs te gaan. :+

[ Voor 30% gewijzigd door MegaTronics op 21-10-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
ulTimaS schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:06:
CCv1 is bij mij geüpdate naar 1.16.44433, maar ik kan helaas nog geen spotify casten.
Precies hetzelfde hier. Is het bij jou inmiddels al gelukt?

[ Voor 66% gewijzigd door Mithrildor op 21-10-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Mithrildor schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:05:
[...]

Precies hetzelfde hier. Is het bij jou inmiddels al gelukt?
Nou toevallig doet hij het sinds vandaag! https://www.reddit.com/r/...working_on_v1_chromecast/

Hij doet het ook vanaf de desktop app van Spotify.

edit: Blijkbaar werkt ie bij de desktop app alleen als je eerst connect met je telefoon.

[ Voor 18% gewijzigd door ulTimaS op 21-10-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
ulTimaS schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:18:
[...]

Nou toevallig doet hij het sinds vandaag! https://www.reddit.com/r/...working_on_v1_chromecast/

Hij doet het ook vanaf de desktop app van Spotify.

edit: Blijkbaar werkt ie bij de desktop app alleen als je eerst connect met je telefoon.
Gisteravond werkte het nog niet, maar vandaag werkt het inderdaad wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

MegaTronics schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:52:
[...]

Nee, want de HDMI poort zit net achter de muurbeugel via een hoekstuk en het magneetje zit dan net aan de verkeerde kant:

[afbeelding]

Ik zie ook dat het tijd word om eens met de stoflap achter de TV langs te gaan. :+
Hier exact hetzelfde, magneetje niet kunnen gebruiken en dus de cc met een Tesa stripje aan de tv geplakt.
Briljant spul, er hangt ook al een harde schijf mee aan de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Even kort spotify free geprobeerd en via andere apparaten verbindt hij met de chromecast 1. Alleen krijg ik geen geluid. Chromecast zit nu in TV maar moet weer terug naar receiver. Vanavond maar even uitgebreider bekijken.

Edit: na herstart chromecast wel geluid.

[ Voor 9% gewijzigd door sambalbaj op 21-10-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:21
Joostje123 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:51:
Wat is de beste manier om via DS Video (Geen plex dus gaat om ds216Play). MKV met AC3 audio (not supported audio) af te spelen met de Chromecast?

Toevallig net een update van video station gekregen op mijn nas!
Nu doet die het wel met ds video.
Kun jij dus een AC3 film vanaf de NAS afspelen naar de CC2 waarbij je dan ook geluid hebt?
Dat werkt bij mij niet. Of ik AC3 passthrough nou aan of uit zet.
Of moet ik ergens op de NAS zelf nog wat instellen
?

Ik zie het al: mijn DS110j is de beperkende factor! Die doet geen transcodering.

[ Voor 7% gewijzigd door marcelmg2 op 21-10-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:57

Moofnor

King of my castle

Ik weet niet zeker of dit een spotify of chromecast gerelateerd probleem is, maar misschien hebben meer mensen er last van:

Als ik van spotify connect gebruik wil maken, ben ik dan verplicht dat via mijn telefoon te doen?
Op zowel mijn laptop (Windows 10) als mijn desktop (Windows 7) verschijnt er geen chromecast bij de beschikbare connect apparaten. Dit terwijl die bij mijn telefoon (Moto X 2014) wel prima verschijnt. Als ik eenmaal via de telefoon de chromecast heb geselecteerd, kan ik verder wel het afspelen besturen via de pc. Het voelt wat omslachtig om elke keer weer mijn telefoon te moeten pakken om de chromecast aan de gang te krijgen...

Hebben meer mensen hier last van, of een oplossing hiervoor? Ik kon via google nog niet echt mensen met hetzelfde probleem vinden, maar misschien zoek ik verkeerd.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JortJwz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 17:02

JortJwz

VW golf MK II avance 1987

ik heb een vraag. ik wil graag draadloze audio in mijn auto. mijn auto heeft wel een aux ingang. zou het mogelijk wezen om een chromecast audio hier te plaatsten en dan draadloos muziek te kunnen streamen on the road? deze vraag komt omkdat ik las dat de chromecast audio wel bluetooth heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door JortJwz op 21-10-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:20
marcelmg2 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:58:
[...]

Kun jij dus een AC3 film vanaf de NAS afspelen naar de CC2 waarbij je dan ook geluid hebt?
Dat werkt bij mij niet. Of ik AC3 passthrough nou aan of uit zet.
Of moet ik ergens op de NAS zelf nog wat instellen
?

Ik zie het al: mijn DS110j is de beperkende factor! Die doet geen transcodering.
Huh ik ben verbaasd.
Mijn chromecast heeft het 2 afleveringen van Modern Family met AC3 via mijn Ds216play met geluid afgespeeld.
Maar tot mijn verbazing werkt die nu niet meer, ook niet die afleveringen die wel hebben gewerkt.
Nu is het "gewoon" weer zonder geluid.

Hoe kan dat eerst wel hebebn gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Moofnor schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:05:
Ik weet niet zeker of dit een spotify of chromecast gerelateerd probleem is, maar misschien hebben meer mensen er last van:

Als ik van spotify connect gebruik wil maken, ben ik dan verplicht dat via mijn telefoon te doen?
Op zowel mijn laptop (Windows 10) als mijn desktop (Windows 7) verschijnt er geen chromecast bij de beschikbare connect apparaten. Dit terwijl die bij mijn telefoon (Moto X 2014) wel prima verschijnt. Als ik eenmaal via de telefoon de chromecast heb geselecteerd, kan ik verder wel het afspelen besturen via de pc. Het voelt wat omslachtig om elke keer weer mijn telefoon te moeten pakken om de chromecast aan de gang te krijgen...

Hebben meer mensen hier last van, of een oplossing hiervoor? Ik kon via google nog niet echt mensen met hetzelfde probleem vinden, maar misschien zoek ik verkeerd.
Hier kwam ik dus ook achter, maar een oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
n2theb schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:21:
[...]

De problemen die jij opnoem heb ik totaal niet. Bij mij werkt het gewoon nog snel, apps binnen 2 sec klaar en in totaal binnen 5 sec weer gewoon foxsports & netflix aan het kijken.
De problemen lijken samen te hangen met het feit dat ik onlangs mijn netwerkconfiguratie heb aangepast. Het is namelijk zo dat ik mijn router nu als acces point laat werken i.c.m. Ziggo's Cisco EPC 3928 wifi-modem. Op één of andere manier vindt mijn Chromecast 2.0 dat niet fijn, want als ik de router weer laat routeren (als normaal), dan zijn er geen problemen. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Joostje123 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:36:
[...]

Huh ik ben verbaasd.
Mijn chromecast heeft het 2 afleveringen van Modern Family met AC3 via mijn Ds216play met geluid afgespeeld.
Maar tot mijn verbazing werkt die nu niet meer, ook niet die afleveringen die wel hebben gewerkt.
Nu is het "gewoon" weer zonder geluid.

Hoe kan dat eerst wel hebebn gewerkt...
Het probleem zit hem in de laatste DS Video versie volgens mij. Voor Android helpt het misschien om een oudere versie te installeren (roll back). Ik heb er ook last van, en ken meer mensen met het probleem dat jij beschrijft. Zie ook: http://forum.synology.com...5e2867edb220c8614d0f5777f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 16:13
Goed nieuws voor eigenaren van de eerste generatie CC: Spotify-ondersteuning :). Werkt op zowel mijn tablet als telefoon (beide Android) prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

ulTimaS schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:50:
[...]

Hier kwam ik dus ook achter, maar een oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.
Wat is het probleem dan?
Het is toch juist handig dat je de app via je mobiel kan gebruiken en je laptop niet "24/7" aan hoeft te staan om muziek te luisteren?

Mijn eigen uitdaging:
Ik heb de CC1 nog en sinds vandaag Spotify.
Toevallig afgelopen weekend CEC op mijn receiver uitgezet om de tuner te kunnen gebruiken zonder dat de TV aan hoeft te staan.
Dus ik ga ervan uit dat ik ook Spotify kan luisteren met de TV uit.
Echter stuurt de CC1 mijn TV gelijk aan als ik ga casten.
Is het jullie wel gelukt om muziek vanaf je CC te luisteren met de TV uit?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Geurt-kun schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:00:
[...]

Wat is het probleem dan?
Het is toch juist handig dat je de app via je mobiel kan gebruiken en je laptop niet "24/7" aan hoeft te staan om muziek te luisteren?
Soms is het wel handig om het via je laptop of desktop te starten zoals bij een feestje. Ik vind het zelf ook niet zo'n groot probleem hoor, maar ik vind het een beetje vreemd dat je niet gewoon direct via de desktop app kan starten.
Mijn eigen uitdaging:
Ik heb de CC1 nog en sinds vandaag Spotify.
Toevallig afgelopen weekend CEC op mijn receiver uitgezet om de tuner te kunnen gebruiken zonder dat de TV aan hoeft te staan.
Dus ik ga ervan uit dat ik ook Spotify kan luisteren met de TV uit.
Echter stuurt de CC1 mijn TV gelijk aan als ik ga casten.
Is het jullie wel gelukt om muziek vanaf je CC te luisteren met de TV uit?
CC zit hier ook in de receiver, maar de stroom heb ik via de TV gedaan, dus hier kan ik je geen informatie over geven :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

ulTimaS schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:07:
[...]

Soms is het wel handig om het via je laptop of desktop te starten zoals bij een feestje. Ik vind het zelf ook niet zo'n groot probleem hoor, maar ik vind het een beetje vreemd dat je niet gewoon direct via de desktop app kan starten.

[...]
Op feestjes gaan we hier juist allemaal met onze eigen mobieltjes los.
Wel de afspraak dat ieder liedje het recht krijgt compleet uit te draaien. Dus je mag elkaar niet weg drukken.
Gezelligheid troef :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Exor schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:55:
[...]
Nou ik dacht even dat het opgelost was. Ik had oude netwerk even in de lucht gebracht, connectie gemaakt op ipad en iphone, ik installeer en in één keer werkt alles weer _/-\o_

Ik helemaal blij, ik zet voorzichtig alles naar nieuwe netwerk en alles speelt nog steeds prima af.
Vervolgens sluit ik oude netwerk af. Verschijnt er een melding "oude netwerk is uit de lucht verbind opnieuw met netwerk :F
Ondanks dat ik op nieuw netwerk zat met telefoon en ipad speelde 2 x geprobeerd mijn CC doet het alleen als ik oude netwerk (upc router modem) activeer. Dan kan ik hem zelfs bedienen met al mijn apparaten die op een accespoint zitten ander SSID wel zelfde WW trouwens.
Echt gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Dna cache omdat de chromecast Google dns gebruikt misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:41
JdJtA schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:44:
Goed nieuws voor eigenaren van de eerste generatie CC: Spotify-ondersteuning :). Werkt op zowel mijn tablet als telefoon (beide Android) prima.
Dank voor de tip! Bij mij doet hij het ook nadat ik hem opnieuw heb opgestart. Werkt uitstekend via iOS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
ErikRo schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 01:18:
[...]

Nou ik dacht even dat het opgelost was. Ik had oude netwerk even in de lucht gebracht, connectie gemaakt op ipad en iphone, ik installeer en in één keer werkt alles weer _/-\o_

Ik helemaal blij, ik zet voorzichtig alles naar nieuwe netwerk en alles speelt nog steeds prima af.
Vervolgens sluit ik oude netwerk af. Verschijnt er een melding "oude netwerk is uit de lucht verbind opnieuw met netwerk :F
Ondanks dat ik op nieuw netwerk zat met telefoon en ipad speelde 2 x geprobeerd mijn CC doet het alleen als ik oude netwerk (upc router modem) activeer. Dan kan ik hem zelfs bedienen met al mijn apparaten die op een accespoint zitten ander SSID wel zelfde WW trouwens.
Echt gek.
Ik heb dus een soortgelijk probleem met mijn Chromecast 2 sinds ik hier thuis van mijn router een Acces Point heb gemaakt en daarmee mijn netwerkconfiguratie heb aangepast.

De Chromecast is nog wel te benaderen, maar het duurt onwijs lang om een verbinding tot stand te brengen via, bijvoorbeeld, de YouTube-applicatie (soms wel 20 seconden!).

Ik merk dat GoogleCast op mijn Nvidia Shield AndroidTV hetzelfde probleem heeft. Google-devices verbinden niet graag met een AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Spotify werkt echt als de brandweer op de oude Chromecast! Fijn dat dat er nu eindelijk in zit zeg! :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chips, net twee chromecast 2 besteld omdat ik spotify wilde, zit het in de chromecast 1. Ik annuleer gelijk mijn bestellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:14
jooncheez schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:17:
Plex update voor de Chromecast:

[...]

Oftewel, geen 12Mbps limiet meer en:

[...]

Fijne update :)
Lekker op tijd. Maar beter laat dan nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:38:
Chips, net twee chromecast 2 besteld omdat ik spotify wilde, zit het in de chromecast 1. Ik annuleer gelijk mijn bestellingen :)
Of je leest voortaan het nieuws nauwkeurig, dan had je het ook geweten dat het beschikbaar kwam voor CC1. :p

[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 22-10-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook een mogelijkheid :+

Even wat anders: wellicht dat iemand het weet.

Ik heb een nexus 7 tablet aan de stereotoren hangen om spotify te streamen vanaf elk ander apparaat in huis. Werkt perfect. Echter, wij hebben meerdere spotify abonnementen en ik kan alleen streamen vanaf de account die op de tablet is ingelogd.

Kan ik met de chromecast audio streamen naar de stereotoren met elk willekeurig spotify abonnement? Ik vermoed van wel. Maar wat gebeurd er als er al een connectie is met een ander spotify abonnement? Kan je die dan gewoon overrulen of moet je elke keer eerst de verbinding verbreken en kan je dan pas een verbinding maken? Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Yonix schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:16:
[...]

Ik heb dus een soortgelijk probleem met mijn Chromecast 2 sinds ik hier thuis van mijn router een Acces Point heb gemaakt en daarmee mijn netwerkconfiguratie heb aangepast.

De Chromecast is nog wel te benaderen, maar het duurt onwijs lang om een verbinding tot stand te brengen via, bijvoorbeeld, de YouTube-applicatie (soms wel 20 seconden!).

Ik merk dat GoogleCast op mijn Nvidia Shield AndroidTV hetzelfde probleem heeft. Google-devices verbinden niet graag met een AP?
opgelost ik heb de accespoint laten herstarten en nu gaat alles weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
ErikRo schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:19:
[...]
opgelost ik heb de accespoint laten herstarten en nu gaat alles weer goed
Hier helpt dat niet. :'(

Update: Ook mijn Chromecast 1.0 in de slaapkamer heeft last van dit probleem. Beide apparaten zijn slecht te benaderen. Daarnaast duurt het een enige tijd voordat de applicaties starten op de Chromecast(s) en er een verbinding tot stand is gebracht.

Zodra ik mijn router weer normaal laat routeren is er niets aan de hand. Waar ligt dan toch het probleem? :s

Update 2: Een niet geheel onbelangrijk detail: Zodra ik via mijn PC (verbonden met het AP via 5GHz Wi-Fi) een tablad cast naar één van de Chromecasts gebeurt dat meteen en zonder vertraging. :o

[ Voor 60% gewijzigd door Yonix op 22-10-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:14

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik kan vanavond opeens met Spotify casten naar m'n Chromecast 1! :*) Met firmware versie 1.16.44433. Die is volgens mij niet veranderd sinds een paar dagen geleden.

Edit: oh, wacht. Ik ben spuit elf blijkbaar, dat was al gemeld :P

[ Voor 17% gewijzigd door Yukkie op 22-10-2015 22:52 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Helaas vandaag wilde ik netflix gaan kijken en chromecast was weer onvindbaar geworden. Oplossing heeft dus niet goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Net ook even getest op m'n CC1, werkt feilloos.
Heeft iemand een idee wat er in die nieuwe firmware van de CC1 zit? Is dit een soort van Spotify connect client die de verbinding verzorgt met Spotify?

Waarom maakt Spotify niet gewoon gebruik van de Chromecast API zoals hun concurrenten ook doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:44
Iemand nog problemen met DS video icm Chromecast? (eerste generatie)
Vroeger werkte dit feiloos.
Nu kan ik haast niets meer afspelen. Krijg geen foutmelding maar applicatie sluit gewoon automatisch af en kom weer op beginscherm.

Heb al Chromecast gereset en ook eens op andere TV afgespeeld, niets lijkt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07 23:24
Ook ik heb gisteren voor het eerst de Spotify Connect functie op mijn Chromecast geprobeerd. Ik gebruik het in combinatie met een Onkyo A/V reciever met goede speakers. Ik vind alleen de geluidskwaliteit nogal tegenvallen. Niet dat ik nou zo'n extreme audiofiel ben met een systeem van 5000,- maar het geluid was wel heel vlak. Andere mensen hier ervaringen mee? En zou er ook verschil moeten zitten tussen de CC 1 en 2/audio? (misschien heeft het nog zin om een CC2 te proberen)
Pagina: 1 ... 36 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.