Triest... Is een tientje in de maand echt te veel

[ Voor 32% gewijzigd door Bolletje op 06-10-2015 08:08 ]
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Bolletje op 06-10-2015 08:08 ]
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:27:
[...]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ligt eraan hoeveel je luistert,ik betaal gewoon voor premium + €5 voor een vriend via spotify family. Maar de ads spelen gewoon af, alleen hoor je ze niet, en je hebt geen extreme quality, daarom vind ik die mod wel kunnen.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:27:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Manke op 05-10-2015 23:22 ]
Dezelfde sie je voor je CD collectie gebruikt, schijnt dat CC audio een optische uitvoer heeft (net zoals de meeste laptops en iig de laptops en airports van apple) dus als daar een optische DAC in zit werkt het gewoon. Analoog aansluiten kan natuurlijk ook maar dan moet je even de reviews afwachten hoe goed de DAC van dat google dingetje is.Slashdotter schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:47:
Welke versterker met goede prijs/kwaliteitsverhouding raden jullie aan voor CC Audio?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Waarom niet gewoon via hdmi op een moderne receiver? Verder zou elke versterker of apparaat met een analoge aansluiting moeten kunnen.Slashdotter schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:47:
Welke versterker met goede prijs/kwaliteitsverhouding raden jullie aan voor CC Audio?
Gadgets FTW!
Steam ID: TheLastOttoman
Verwijderd
Ik heb zojuist wel geprobeerd een tabblad te casten vanaf mijn laptop. Ik speelde een aflevering in het chrome-tabblad vanuit de website "uitzending gemist". Dit ging prima, zonder lag of stottering.n2theb schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:04:
Hebben mensen hier nog problemen met de nieuwe chromecast? Zoals het casten van je scherm. Een collega van mij gaf gisteren aan dat hij problemen heeft met zijn Samsung Galaxy S6 edge. Het casten van zijn scherm wil niet werken en hij had nog een paar probleempjes.
Zelf ondervond ik nog geen problemen, maar heb ik nog geen tijd gehad om testen of het scherm gecast kan worden.
Wat is 'dit'?Danny.G schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:18:
Ik heb een vraag waar ik geen antwoord op kon vinden in dit topic en op Google: Wat is de minimum internet snelheid die je nodig hebt om dit een beetje vlekkeloos te draaien? We hebben nog voor een korte tijd lekker sloom internet (lees: 4/5mbit down en 1mbit up) en ik vroeg me af hoe dat zou werken. Op de PC kan ik Netflix en YouTube gewoon in HD kijken, vandaar mijn vraag.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Yep, dat was inderdaad totaal niet duidelijk van me, excuus. Ik bedoel dan voornamelijk het streamen van Netflix, YouTube en Soundcloud. Zo'n lijn die jij hebt komt er over een tijdje wel, als we in een andere woonruimte zitten.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:25:
[...]
Wat is 'dit'?
Bij mij wordt de CC (beneden) het meest gebruikt om vanaf een telefoon te streamen (zowel muziek als film/serie) en dan is de netwerksnelheid bepalend.
De kinderen gebruiken de CC (boven) dan weer meer voor Netflix (maar wij hebben een stabiele 50MB lijn van Ziggo en een ca 60 Mbit wlan)
Ik vermoed dat het wel zal lukken, het is immers dezelfde wifi verbinding en dezelfde data die over dat lijntje loopt. Netflix adverteert ook met dat het over een adsl lijn goed zou moeten werken.Danny.G schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:33:
[...]
Yep, dat was inderdaad totaal niet duidelijk van me, excuus. Ik bedoel dan voornamelijk het streamen van Netflix, YouTube en Soundcloud. Zo'n lijn die jij hebt komt er over een tijdje wel, als we in een andere woonruimte zitten.![]()
Is het zo dat als het op de PC, smartphone en iPad goed werkt, dat het dan in principe ook goed moet gaan in combinatie met de Chromecast of durf je dat niet te zeggen?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Super! Ik denk dat ik het gewoon ga proberen dan. Bedankt.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:45:
[...]
Ik vermoed dat het wel zal lukken, het is immers dezelfde wifi verbinding en dezelfde data die over dat lijntje loopt. Netflix adverteert ook met dat het over een adsl lijn goed zou moeten werken.
Netflix (en denk ook Youtube) valt terug naar een lagere kwaliteit als de verbinding niet snel genoeg is. Zit met een gemiddelde film op Netflix rond de 6Mbit met een CC1. Een HD film hangt vaak rond de 10Mbit. Maar als je gewoon op je PC in HD kan kijken zal het op de CC ook wel goed gaan.Danny.G schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:58:
[...]
Super! Ik denk dat ik het gewoon ga proberen dan. Bedankt.
Soms schiet de verbinding even omlaag, wat ik tijdens het kijken ook merk maar vaak herstelt dit zich wel snel. Jij ook bedankt!WyriHaximus schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:10:
[...]
Netflix (en denk ook Youtube) valt terug naar een lagere kwaliteit als de verbinding niet snel genoeg is. Zit met een gemiddelde film op Netflix rond de 6Mbit met een CC1. Een HD film hangt vaak rond de 10Mbit. Maar als je gewoon op je PC in HD kan kijken zal het op de CC ook wel goed gaan.
Ja, is mogelijk op de Chromecast 2, daar kun je namelijk precies hetzelfde mee doen als met de Chromecast 1. Verschil is er nauwelijks, Wi-Fi ontvangst is een stuk beter, en hij is íetsjes sneller.M0otje schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:28:
Is popcorn time mogelijk op de chromecast 2? Heeft iemand ervaring ermee of t uitmaakt qua performance vergeleken met chromecast 1?
[ Voor 17% gewijzigd door Rockvee2 op 06-10-2015 18:44 ]
Verwijderd
Ik heb 3mbit down en 0.5 up en hier werkt Netflix, Hulu en YouTube perfect.Danny.G schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:18:
Ik heb een vraag waar ik geen antwoord op kon vinden in dit topic en op Google: Wat is de minimum internet snelheid die je nodig hebt om dit een beetje vlekkeloos te draaien? We hebben nog voor een korte tijd lekker sloom internet (lees: 4/5mbit down en 1mbit up) en ik vroeg me af hoe dat zou werken. Op de PC kan ik Netflix en YouTube gewoon in HD kijken, vandaar mijn vraag.
Super nieuws! Dankjewel voor je reactie.Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:45:
[...]
Ik heb 3mbit down en 0.5 up en hier werkt Netflix, Hulu en YouTube perfect.
Eerste of tweede generatie?Taygeta schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:44:
Ik heb problemen met mijn chromecast.
Ik kan maar niet verbinden met mijn 5ghz netwerk van mijn ziggo router.
Iemand anders hier last van?
de eerst heeft geen 5ghz dus moet wel 2 zijn
Ik heb er geen direct antwoord op, maar misschien is het een idee om een oud afgeschreven android telefoon of Tab te benoemen tot AB en die dan de computer aan te laten sturen, of dus eigenlijk direct de cast? Volgens mij gaat dat werken, wil iedereen zelf muziek streamen dan moeten ze maar youtube gebruiken, werk in 80+% ook wel.roger128 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:22:
<>
Nu is dus de vraag: kunnen we het betaalde spotfy account aan de chromecast hangen en deze dan bedienen met telefoons welke geen betaald spotify account hebben zonder de limitaties van een gratis spotify account (zoals reclame's en alleen shuffle e.d.)? Alvast bedankt
Nee, inloggen moet echt op de spotify app op de telefoon, die bepaalt wat de cc laat horen.roger128 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:22:
Hallo iedereen, even een vraagje hier, anders een apart topic.
Ik woon in een studentenhuis waar we een KPN abonnement hebben inclusief een spotify account. Nu is het zo dat we hebben afgesproken dat deze alleen gebruikt word in de huiskamer. Ik wil graag een chromecast aanschaffen zodat we allemaal spotify/youtube/films(via plex) naar de tv kunnen streamen.
Nu is het probleem: geen van ons heeft het betaalde spotify account op zijn/haar telefoon staan, want deze staat nu op de pc in de fusie. Dit gaat ook niet gebeuren, want dan gaan mensen de spotify voor onderweg gebruiken terwijl we thuis dan niet naar spotify kunnen luisteren.
Nu is dus de vraag: kunnen we het betaalde spotfy account aan de chromecast hangen en deze dan bedienen met telefoons welke geen betaald spotify account hebben zonder de limitaties van een gratis spotify account (zoals reclame's en alleen shuffle e.d.)? Alvast bedankt
De tweede generatie
Zou wel meteen verklaren waarom hij niet kan verbinden als hij een 1e generatie heeftraro007 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:10:
[...]
de eerst heeft geen 5ghz dus moet wel 2 zijn
maar als het hem lukt kan hij mij dat ook gaan uitleggen...want ik zoek zelf naar een oplossing voor een son z3. of was het z4 die 5ghz kan?
Op welk kanaal zit je 5Ghz verbinding? Mogelijk heeft de Chromecast 2 geen ondersteuning voor DFS kanalenTaygeta schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:25:
[...]
De tweede generatie![]()
Had hem gisteren net binnen.
Ik heb tussen 36 en 128 geswitched.. beiden deed hij moeilijknooberke schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:06:
[...]
Op welk kanaal zit je 5Ghz verbinding? Mogelijk heeft de Chromecast 2 geen ondersteuning voor DFS kanalen
Ik heb een cc2 aangeschaft en deze heeft een betere ontvangst dus ik ga nog even voor wifi.Lizard schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:56:
[...]
Klopt, dat werkt prima. Wel had ik al een Y-kabel voor de usb poort.
Dan kan je hem achter de tv plakken, blijft hij niet zo bungelen.shoombak schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:37:
Gisteren CC2 binnengehad en gelijk getest gisteravond. En wow, de snelheidswinst is echt heel fijn. Verder werkt het Spotify streamen ook perfect, heb de CC in een hdmi poort van mijn receiver zitten, dus dat werkt prima. Nieuwe buigbare kabel ziet er ook goed uit, begrijp alleen de magneet op de hdmi aansluiting niet?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Maar dan moet de magneet toch op de Dongle zelf zitten? Niet op het uit einde van de kabel... Ik snapte de toegevoegde waarde daar ook niet.evleerdam schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:40:
[...]Dan kan je hem achter de tv plakken, blijft hij niet zo bungelen.
Ze zeggen de komende weken, maar een exacte datum hebben ze niet.Boinkie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:47:
Al enig idee wanneer de update voor ch1 komt? Kan er nog niks over vinden.
Misschien zorgt een magneet op de dongle zelf voor verstoring van de wifi signalen?Scorp schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:10:
[...]
Maar dan moet de magneet toch op de Dongle zelf zitten? Niet op het uit einde van de kabel... Ik snapte de toegevoegde waarde daar ook niet.
Google, zet die magneet op de Chromecast zodat je hem netjes achterop je tv kan plakken.
Google Photos?raro007 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:41:
wat ik nog wil is een programma om mijn pc foto's te casten
Google Play Store vanaf je telefoon -> Apps -> Categories -> Google Castraro007 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:41:trouwens waarom zit er niet in de start post wat voor apps, programma's je kan downlaoden voor de chromecast?
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ik had die problemen ook met netflix (sinds de update geloof ik) maar ze zijn nu weer als sneeuw voor de zon verdwenen, ik weet niet of het stukje netflix code op de cc is veranderd/upgedate. Wat dat betreft blijft het een enigma. Verder niks veranderd aan de instelling of opstelling dus voor mij blijft het een raadsel. Weet iemand of de cc afzonderlijke netflix code download van het net of of krijgt ie de code/app van de de telefoon/tablet?Freakie1NL schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 02:00:
Wie oh wie weet het?
Ik heb sinds 3 weken ofzo het probleem dat Netflix niet meer werkt op mijn chromecast. Helemaal niks veranderd aan mijn netwerk en toch doet hij het niet meer.
.....
Collega van mij heeft alleen problemen met zijn Samsung Galaxy S6 edge op de 5.0 GHz kanaal en niet op de 2.4. Nog meer mensen die hier problemen hebben op de 5 GHz kanaal? Hij heeft problemen dat hij niet kan casten alleen met Youtube en op het 2.4 kanaal kan hij gewoon alles.n2theb schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:04:
Hebben mensen hier nog problemen met de nieuwe chromecast? Zoals het casten van je scherm. Een collega van mij gaf gisteren aan dat hij problemen heeft met zijn Samsung Galaxy S6 edge. Het casten van zijn scherm wil niet werken en hij had nog een paar probleempjes.
Zelf ondervond ik nog geen problemen, maar heb ik nog geen tijd gehad om testen of het scherm gecast kan worden.
Waarschijnlijk heeft het met deze bug te maken: https://productforums.goo...ic/chromecast/WwvtHaI7PDoFreakie1NL schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 02:00:
Wie oh wie weet het?
Ik heb sinds 3 weken ofzo het probleem dat Netflix niet meer werkt op mijn chromecast. Helemaal niks veranderd aan mijn netwerk en toch doet hij het niet meer.
Vaak wil mijn telefoon, noch mijn tablet netflix koppelen aan de CC. Als het wel lukt, buffert hij heel lang en speelt dan 30 seconden af om dan weer 30 seconden te bufferen.
Volgende heb ik al geprobeerd:
-Wifi AP gereset naar fabrieksinstellingen
-Router (DIR 655) idem
-Modem (Ubee in Brige) idem
-Router DIR 655 als AP gebruikt ipv mijn standaard wifi AP. Geen verschil
-Mijn Horizon Box als Wifi punt gebruikt, geen verschil
Netflix app gedelete en weer geinstaleerd, geen verschil
Cache leeg gemaakt, geen verschil
Chromecast app opnieuw geinstaleerd, geen verschil
Cache leeg gemaakt, geen verschil
Chromecast gereset, geen verschil
Chromecast naar factory, geen verschil.
Alles! naar factory, geen verschil
Telefoon van mijn vriendin gebruikt, geen verschil.
Haar CC bij mij gebruikt, geen verschil (ergo die doet het bij mij ook niet)
Echter mijn CC doet het bij haar weer prima, zelfs met mijn telefoon.
Andere HDMI poort geprobeerd, geen verschil
Tot slot een CC2 gekocht om te proberen, en verhip die werkt als een tierelier. Echter wil ik dat mijn CC1 blijft werken dus ik geef niet op.
Wie heeft nog suggesties?
Google foto werkt ook niet??raro007 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:41:
ik heb mij eerste cc :3
telefoon:
youtube deed goed
maar screen of foto's wilde niet echt lukken en had ook geen zin omdat te uitvogelen.
pc:
ik zat nu achter de pc en heb ook de extensie voor chrome gedownload en kan nu op de pc ook youtube tabs en scherm casten maar scherm casten zit er wel een delay dus niet te doen om een game te streamen jammer genoeg.
wat ik nog wil is een programma om mijn pc foto's te casten
trouwens waarom zit er niet in de start post wat voor apps, programma's je kan downlaoden voor de chromecast?
Onjuist, zie laatste ChangelogulTimaS schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 21:16:
Google photo werkt alleen met foto's die geüpload zijn, dit werkt niet met foto's die gewoon op de harde schijf staan.
Ik kan er niks over vinden.
[ Voor 21% gewijzigd door ulTimaS op 10-10-2015 00:31 ]
Ah zo. In de laatste versie van Android staat in de changelog dat je ook foto's kan casten die gewoon offline staan.ulTimaS schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:12:
[...]
Ik kan er niks over vinden.
edit: ik heb het trouwens over het casten van foto's vanaf een Windows PC niet vanaf Android oid.
[ Voor 64% gewijzigd door barrymossel op 10-10-2015 09:06 ]
wvkreg schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:43:
Jammer dat de CC2 nog steeds Google DNS heeft, geen US content.
Is er al andere firmware?
MegaTronics schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:00:
Sinds ik in mijn router een IPv6 tunnel via HE laat opzetten naar hun endpoint in Amsterdam, denkt Netflix door de IPv6 verbinding dat ik in Amerika woon.
[ Voor 44% gewijzigd door MegaTronics op 10-10-2015 10:49 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Blokkeren van die DNS niet mogelijk? Of een re-route o.i.d.?wvkreg schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:43:
Jammer dat de CC2 nog steeds Google DNS heeft, geen US content.
Is er al andere firmware?
Als je NAS het ondersteunt: Plexpacificocean schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:48:
Hoe kan je nu het makkelijkst van een nas content streamen naar een chromecast met een iPad?
En hoe doe je dat / zet je dat op?MegaTronics schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:00:
[...]
Sinds ik in mijn router een IPv6 tunnel via HE laat opzetten naar hun endpoint in Amsterdam, denkt Netflix door de IPv6 verbinding dat ik in Amerika woon.
Re route van 8.8.8.8 werkt niet met static routes op Netgear R6300.barrymossel schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:53:
[...]
Blokkeren van die DNS niet mogelijk? Of een re-route o.i.d.?
[...]
Als je NAS het ondersteunt: Plex
DLNA: Videocast for Chromcast
als je een synology nas hebt, de DS audio en DS video apps.pacificocean schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:48:
Hoe kan je nu het makkelijkst van een nas content streamen naar een chromecast met een iPad?
Ik gebruik localcast https://itunes.apple.com/...ast-dlna/id969804264?mt=8pacificocean schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:48:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden- J.W. - schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:47:
Zit er nog een snellere CPU in de Chromecast 2?
[ Voor 48% gewijzigd door - J.W. - op 17-10-2015 11:31 ]
Bij mijn Asus is dat in de webinterface in te stellen onder de optie IPv6. Bij HE kun je gratis een tunnel aanvragen en deze gegevens vul je dan in bij de router.
[ Voor 19% gewijzigd door MegaTronics op 10-10-2015 16:45 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
[ Voor 100% gewijzigd door wvkreg op 10-10-2015 17:03 ]
op de Asus RTN66U router heb ik nu twee keer een freeze gehad van mijn CC2 op 5Ghz, helemaal uit het netwerk en niet meer bereikbaar.wvkreg schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:08:
5 G werkt trouwens ook niet met de CC2 op de R6200/6300 van Netgear. Voorlopig dus op 2.4G
[ Voor 31% gewijzigd door aardbeix15 op 11-10-2015 16:48 ]
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
veeg teken dat i niet gewoon in de Play Store staat...raro007 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:38:
voor de anime fans is er een app die naar je tv kan casten en heet animemobile, alleen wel goed lezen wat die app van je wil weten
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Jup bij mij mij de iPad ook. Wat het meestel fixed: opnieuw verbinding maken met de chromecast...Franco10 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:49:
Ervaren jullie soms ook dat de YouTube app 'vergeet' dat hij aan het casten is? Heb het op verschillende Android toestellen al meegemaakt. Als ik bijvoorbeeld een lijst aan het afspelen ben komt er na een paar video's een advertentie, die wil ik dan skippen maar als ik mijn toestel weer wakker maak zie ik dat de YouTube app niet meer verbonden lijkt, terwijl hij dus wel gewoon aan het afspelen is.
(...)
Dit heb ik ook. Niet alleen met YouTube, maar ook met NPO.Franco10 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:49:
Ervaren jullie soms ook dat de YouTube app 'vergeet' dat hij aan het casten is? Heb het op verschillende Android toestellen al meegemaakt. Als ik bijvoorbeeld een lijst aan het afspelen ben komt er na een paar video's een advertentie, die wil ik dan skippen maar als ik mijn toestel weer wakker maak zie ik dat de YouTube app niet meer verbonden lijkt, terwijl hij dus wel gewoon aan het afspelen is.
Soms maak ik een lange afspeellijst om mezelf een uur zoet te houden en vergeet hij de lijstFreelance schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:32:
[...]
Jup bij mij mij de iPad ook. Wat het meestel fixed: opnieuw verbinding maken met de chromecast...
Wel irritant inderdaad, om nog maar niet te spreken over de nieuwe UI van de youtube app (op de ipad?).
Klopt, ook de NPO app heeft hier soms last van. Wat ik overigens ook merk is dat sommige apps een reeds bestaande cast kunnen overrulen maar niet allemaal. Als YouTube aan het casten is bijvoorbeeld moet ik bij de NOS app eerst de bestaande cast verbinding verbreken en de NOS app opnieuw opstarten. Maar er zijn ook apps die het gewoon overrulen.Luapper schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:10:
[...]
Dit heb ik ook. Niet alleen met YouTube, maar ook met NPO.
Heb je dit met de nieuwe chromecast ?Franco10 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:49:
Op welk toestel heb je dit? Ik heb dit inderdaad ook met de nieuwe. Misschien ligt dit aan de toestellen zelf (ram management).Thombias schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:52:
[...]
Heb je dit met de nieuwe chromecast ?
Ik heb het ook regelmatig met de oude variant.
Vroeger met m'n Android toestel wel, maar sinds ik een iphone 6 heb, onthoudt ie het prima.Franco10 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:49:
Ervaren jullie soms ook dat de YouTube app 'vergeet' dat hij aan het casten is
Gadgets FTW!
Is dat met de gratis of betaalde variant van OpenDNS? Ik dacht dat OpenDNS standaard altijd van lokale DNS servers gebruik maakt.wvkreg schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:59:
De omleiding met statics wekt wel nu ik ook opendns heb toegevoegd..
Gadgets FTW!
Ik heb gemerkt dat de gastmodus een extra belasting is voor je WiFi-netwerk (lees: stoorzender). De Chromecast (Audio) zendt - met gastmodus aan - uit als een hotspot op dezelfde frequentie als waarmee hij met de router is verbonden, en sterk ook.barrymossel schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:50:
Oh dat is wel handig. Je kunt de Chromecast (Audio) verbinden met de mobiele hotspot van je telefoon en dan met dezelfde telefoon bedienen (als gast). Handig voor als je de Chromecast Audio wil gebruiken op locaties waar geen wifi is.
Haha, voor mij nog steeds niet. Ik vind het ideaal dat het apparaatje van zichzelf uit streamt. 8+ uur bluetooth streamen vindt mijn telefoonaccu niet zo leuk. Daarbij wil ik ook gewoon even weg kunnen lopen bij de speakers (met de telefoon in mijn broek). Nee, als lokaal streamen nog mogelijk gaat worden (en in mijn kistradio ga ik gewoon een wifi routertje bouwen, dus dan is het ook opgelost denk ik), dan is dit het ideale apparaat voor mijn toepassing(en): muziek vanuit Spotify uit speakers die te bedienen is via een fijne app op mijn telefoon.Ursamajor schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:27:
Nou, lang leve Bluetooth dan maar...
Oh, dat heb ik nog niet gemerkt in die korte tijd dat ik het apparaatje heb. Op zich vreemd dat ze kiezen voor hetzelfde kanaal. Je zou verwachten dat er een (zo) vrij (mogelijk) kanaal wordt gekozen. Wellicht dat ze dit in een update ooit "oplossen".FreshM schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 00:42:
[...]
Ik heb gemerkt dat de gastmodus een extra belasting is voor je WiFi-netwerk (lees: stoorzender). De Chromecast (Audio) zendt - met gastmodus aan - uit als een hotspot op dezelfde frequentie als waarmee hij met de router is verbonden, en sterk ook.
Maar goed, toch een goede find van je. Op locaties zonder WiFi is dat uiteraard geen probleem.
Gratis, ik leid die adressen ook terug naar mijn def. gw ofwel router.Mithrildor schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:49:
Ik weet niet hoe het met de CC2 zit, maar zo werkt het met de CC1: De chromecast gebruikt standaard de Google DNS servers, tenzij hij die niet kan bereiken, dan gebruikt hij je standaard gateway. De DNS servers die je met DHCP toewijst negeert ie dus.
Ik zelf heb een apart subnet en SSID aangemaakt voor de alternatieve DNS servers. Ik reroute (met iptables) alle pakketjes op poort 53 (TCP en UDP) naar mijn eigen DNS. Wil ik van de alternatieve DNS server gebruikmaken dan wissel ik gewoon van SSID, werkt perfect.
[...]
Is dat met de gratis of betaalde variant van OpenDNS? Ik dacht dat OpenDNS standaard altijd van lokale DNS servers gebruik maakt.
Volgens mij is dit niet waar. Ik kan tich forums vinden hier en tweakers bericht over popcorntime zo vaak.Smultie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:35:
GoT is niet de plek om dit soort (illegale) zaken te bespreken.
Ik las eerder deze reactie van RTL waarin ze aangaven dat het niet anders zou kunnen i.v.m. reclames dus het lijkt erop dat dit een slecht argument is want de NPO doet het nu ook zij het alleen op je iDevice en niet op je tv.loekf2 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:23:
[...]
Premium is zo te zien 4,99 in-app (geen cent te veel naar Apple zullen ze in Luxemburg denken), 3,99 als je via de RTL site shopped.
Ik ga echt geen geld betalen voor terugkijken. Of ze hebben een issue met commercials en Chromecast. Maar dat doet de NPO ook. Knap waardeloos trouwens. Zit je bv. Penoza te kijken, stopt de stream op de Chromecast, commercial op je iPhone/iPad, na 30 secs gaat ie op Chromecast weer verder. Blijkbaar kunnen ze de commercials niet in de stream embedden dan wel casten.
Het zou wel kunnen werken als de videos via chrome worden afgespeeld; http://superuser.com/ques...to-work-with-a-chromecast. Maar is denk niet de oplossing voor het probleem met afspelen vanaf de pc.My-life schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:20:
Voor iemand anders ben ik opzoek naar een media player die video's van een Panasonic camcorder kan afspelen. Die apparaat slaat de video's op als .MTS bestanden in het 'AVCHD, 1080/50p h.264' formaat.
Als ik het hier https://developers.google.com/cast/docs/media goed zie dan ondersteund de Chromecast zowel container als de codec niet? Geldt voor voor de Chromecast 1 en 2?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq