Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
"An error occurred while processing your purchase. Please try again later."
Ik zag dat meer mensen er last van hadden. Uiteindelijk heb ik via een ander google account de bestelling moet plaatsen
Daar ben ik ook wel benieuwd naar...KlaasjeNL schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:02:
[...]
Zwaar offtopic: Kun je een V9 gewoon omruilen voor een V10? Ik zal eens met webcare contact opnemen en aangeven dat mijn Chromecast nu onbruikbaar is.
Meen je niet?loekf2 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:03:
WTF momentje... Chromecast alleen in RTL XL Premium ??? Kost dus geld om te kunnen casten ? En waarom nou weer een RTL account verplicht ? Ik zie de spam over dating sites en andere meuk alweer gaarne tegemoet.
Damn, heb echt lang moeten zoeken maar heb hem eindelijk gevonden
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Ja, of via de bijgeleverde adapter. Helaas niet via de HDMI-poort. Althans, niet dat ik heb kunnen uitvinden.Kozzmozz schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:44:
Krijgt de nieuwe ChromeCast v2015 nog steeds stroom via een aparte aansluiting op de USB-poort van TV?
[ Voor 12% gewijzigd door KlaasjeNL op 01-10-2015 16:46 ]
Volgens de beschrijving in de Appstore wel. Zal vanavond thuis nog eens kijken. Er wordt zelfs gesuggereerd dat Airplay alleen voor Premium is, maar dat is onzin, want je kunt altijd met screen mirroring werken buiten de App om.Ryan_ schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:21:
[...]
Meen je niet?Dit was 1 van de hoofdredenen om een Chromecast aan te schaffen.
Premium = 5,99 per maand. No way RTL. Waarom dit nou weer achter een paywall zit, ik snap het niet.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
dan kan je al beter NLziet nemen voor 7,95/m.loekf2 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:05:
[...]
Volgens de beschrijving in de Appstore wel. Zal vanavond thuis nog eens kijken. Er wordt zelfs gesuggereerd dat Airplay alleen voor Premium is, maar dat is onzin, want je kunt altijd met screen mirroring werken buiten de App om.
Premium = 5,99 per maand. No way RTL. Waarom dit nou weer achter een paywall zit, ik snap het niet.
Maar RTL zit nog wel als kanaal in Plex, dus op die manier zou het nog moeten lukken.
En inderdaad het ging om Andriod.

Het type spelfouten dat je uit China krijgt als je daar iets besteld
Premium is zo te zien 4,99 in-app (geen cent te veel naar Apple zullen ze in Luxemburg denken), 3,99 als je via de RTL site shopped.sambalbaj schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:18:
[...]
dan kan je al beter NLziet nemen voor 7,95/m.
Maar RTL zit nog wel als kanaal in Plex, dus op die manier zou het nog moeten lukken.
En inderdaad het ging om Andriod.![]()
Ik ga echt geen geld betalen voor terugkijken. Of ze hebben een issue met commercials en Chromecast. Maar dat doet de NPO ook. Knap waardeloos trouwens. Zit je bv. Penoza te kijken, stopt de stream op de Chromecast, commercial op je iPhone/iPad, na 30 secs gaat ie op Chromecast weer verder. Blijkbaar kunnen ze de commercials niet in de stream embedden dan wel casten.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)
1 dag ? Dingen worden zo te zien uit Utrecht geleverd. DHL bezorgd idd niet op zaterdag.TheLion01 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:53:
Weet iemand wat de levertijd van de Google Store is? Ik wil graag een Chromecast Audio kopen in de hoop dat ie er zaterdag is, maar ik dacht gelezen te hebben dat DHL niet op zaterdag levert...
Vooralsnog niet leverbaar in de nl store. Je kunt mediamarkt probeerden, maar ook daar volgens mij niet.TheLion01 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:53:
Weet iemand wat de levertijd van de Google Store is? Ik wil graag een Chromecast Audio kopen in de hoop dat ie er zaterdag is, maar ik dacht gelezen te hebben dat DHL niet op zaterdag levert...
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Dus ze zeggen dat ze langs zijn geweest (wat nooit zo is) dus misschien morgen. Volgende keer ga ik weer gewoon naar coolblue of zoiets - dan maar een dag langer wachtern ... oh wacht ...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Chromecast Audio idd pas vanaf 12 octoberfranssie schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:20:
Hoi hoi, google maakt gebruik van DHL - dat had ik even gemist
Dus ze zeggen dat ze langs zijn geweest (wat nooit zo is) dus misschien morgen. Volgende keer ga ik weer gewoon naar coolblue of zoiets - dan maar een dag langer wachtern ... oh wacht ...
Ik ben ook niet blij met DHL. Vanmorgen komt die chauffeur weer voor niks. Mag zelf naar de vestiging in Arnhem rijden morgenmiddag om m'n Chromecast op te halen. Anders is het na 2 pogingen, 5 WERKdagen opslag in de dichtstbijzijnde vestiging en dan retour. Ga toch echt niet een dag thuis zitten omdat er chauffeur tussen 9:00 en 17:00 langs kan komen.
Coolblue gaat ze wel binnenkort verkopen zo te zien:
http://www.coolblue.nl/zoeken?query=chromecast
Zal wel rond 12 october zijn...
[ Voor 8% gewijzigd door loekf2 op 01-10-2015 18:26 ]
Wat wel eens lukt is met DHL bellen om het adres te wijzigen. Ik verwacht dat de mijne terug gaat naar google, claim op de creditcard en dat ik zaterdag er gewoon ergens eentje koop of bestel, enorme DHL prutsers.loekf2 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:24:
[...]
Chromecast Audio idd pas vanaf 12 october
Ik ben ook niet blij met DHL. Vanmorgen komt die chauffeur weer voor niks. Mag zelf naar de vestiging in Arnhem rijden morgenmiddag om m'n Chromecast op te halen. Anders is het na 2 pogingen, 5 WERKdagen opslag in de dichtstbijzijnde vestiging en dan retour. Ga toch echt niet een dag thuis zitten omdat er chauffeur tussen 9:00 en 17:00 langs kan komen.
Werkt prima hier.maarten22 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:52:
Hij pakt hier helaas het 5ghz netwerk van mijn Apple Time Capsule niet. Dan maar op de 2.4ghz.....
De mijne kwam uit Tilburg.loekf2 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:58:
[...]
1 dag ? Dingen worden zo te zien uit Utrecht geleverd. DHL bezorgd idd niet op zaterdag.
[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 01-10-2015 21:34 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik wilde 'm vanmiddag bestellen, maar werd pas over 1,5 week o.i.d. uitgeleverd. En dan ben ik net een weekje wegTheLion01 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:53:
Vaak bu'j te bang!
Ben wel benieuwd welke snelheden er nu gehaald worden. Ook handig om te weten waar ik Plex op in kan stellen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik snap niet wat verkeerd is
Waarschijnlijk wel, hij is in sommige dingen wel sneller geworden.- J.W. - schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:47:
Zit er nog een snellere CPU in de Chromecast 2?
Ondertussen wel de Chromecast Audio besteld voor in de slaapkamer. Eerst maar eens kijken hoe die bevalt.
40 euro voor die paar seconden sneller starten is mij de upgrade niet waard. Had iets meer gehoopt van de update. Al kan je natuurlijk ook weinig extra's verwachten bij zo'n simpel apparaatje.
Waardeloos zeg. Maar als ik het goed begrijp werkt dit met NLziet ook?loekf2 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:26:
Thuis nog even gechecked. Je ziet in de RTL XL app het chromecast icoontje, maar als je er op klikt wordt je naar een pagina gestuurd dat je Premium status nodig hebt. Welke paarse broek bedacht heeft dat je voor de Chromecast feature 4,99 per maand moet dokken mogen ze van mij nu ontslaan.
NLziet is toch betaald ? Ja, heeft Chromecast support.Ryan_ schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:51:
[...]
Waardeloos zeg. Maar als ik het goed begrijp werkt dit met NLziet ook?
Klopt. Maar ik had 6 maanden gratis gewonnen. Heeft het toch nog een beetje nut dat gratis abonnement.loekf2 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:54:
[...]
NLziet is toch betaald ? Ja, heeft Chromecast support.
Volgens mij kan dit met de app Speed4cast.Donstil schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:02:
Is er eigenlijk een manier om de snelheid tussen je router en de Chromecast(2) te testen?
Ben wel benieuwd welke snelheden er nu gehaald worden. Ook handig om te weten waar ik Plex op in kan stellen.
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Ik dacht laat ik eens via onderstaande app kijken of via lan nou het sneller is dan via wifi en ik moet zeggen dat het via lan een stuk langzamer is bij mij.Waah schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:42:
Ik heb al 2 chromecasts... en omdat 1 via lan verbonden is, en de ander nooit problemen heeft, ga ik niet upgraden.
Tussen de 8 en 10 Mbps download en rond de 13 Mpbs upload bedraad en rond de 26 Mbps download en 13 Mbps upload via wifi.
Deze app meet alleen de snelheid van je internet en niet binnen het netwerk en dat is wat Donstil wil weten voor Plex als ik het goed begrijp.belly89 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:22:
[...]
Volgens mij kan dit met de app Speed4cast.
Dat is wel wat jammerpeptalk schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:16:
[...]
Ik dacht laat ik eens via onderstaande app kijken of via lan nou het sneller is dan via wifi en ik moet zeggen dat het via lan een stuk langzamer is bij mij.
Tussen de 8 en 10 Mbps download en rond de 13 Mpbs upload bedraad en rond de 26 Mbps download en 13 Mbps upload via wifi.

Nja als die stottert weet ik waar het van kan komen... maar eigenlijk stottert die nooit. Enige reden dat ik via LAN heb, is omdat mijn Vodafone Wifi router soms geen internet wil doorgeven via wifi... dus dan is bedraad veiliger
Klopt. Plex heeft sowieso profielen en kiest zelf aan de hand van de hardware de juiste instellingen.belly89 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:22:
[...]
Volgens mij kan dit met de app Speed4cast.
Kan natuurlijk ook bij iedereen verschillend zijn. Ik gebruik een goede router die ook nog best dichtbij de CC staat en ik had verwacht dat het bedraad toch stabieler en minstens even snel zou zijn, maar helaas...Waah schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:18:
[...]
Dat is wel wat jammer![]()
Nja als die stottert weet ik waar het van kan komen... maar eigenlijk stottert die nooit. Enige reden dat ik via LAN heb, is omdat mijn Vodafone Wifi router soms geen internet wil doorgeven via wifi... dus dan is bedraad veiliger
Ik ga me wel de nieuwe aanschaffen, die 5Mhz band is lekker vrij hier en dat sneller starten lijkt me ook prettig, alleen nog ff wachten heb geen zin in DHL dus dat wordt de MediaMarkt(Arnhem) en daar lagen alleen nog een paar oude gisteren.
Dat kan met speed4cast.Donstil schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:02:
Is er eigenlijk een manier om de snelheid tussen je router en de Chromecast(2) te testen?
En kan spotify op ios ook casten naar de niet audio versie van de chromecast?
Spotify IOS kan ook naar de HDMI-chromecast 2 casten; en over enkele weken ook naar de chromecast 1 als het goed is. Werkt overigens erg plezierig! Ik heb geen ethernetadapter, dus kan dat niet testenLt. Marx schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:42:
Is het nog steeds mogelijk om een ethernet adapter te gebruiken bij de nieuwe chromecast?
En kan spotify op ios ook casten naar de niet audio versie van de chromecast?
Die komt binnen een aantal weken dus ik vermoed dat je nog even moet wachten.ulTimaS schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:11:
Iemand al een update voor de 1st gen. chromecast waar spotify officieel ondersteund wordt?
(tip, check kortingscode topic of als je mentos eet check mentos more)
[ Voor 4% gewijzigd door Dlocks op 02-10-2015 14:58 ]
Was nog het meeste bezig om de chromecast achter in mijn receiver te krijgen, maar das meer een luxe probleem.
En met die adapter heb je het ook werkend gekregen??Lizard schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:43:
[...]
Klopt, ik heb een adapter hier in Nederland besteld, deze: https://www.conrad.nl/nl/...j45-bus-zwart-808511.html omdat ik geen 3 weken wou wachten
[ Voor 14% gewijzigd door EH99 op 02-10-2015 16:51 ]
Klopt, dat werkt prima. Wel had ik al een Y-kabel voor de usb poort.Robje1971 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:51:
[...]
En met die adapter heb je het ook werkend gekregen??
Iemand hier al ervaring met het streamen van niet-Nederlandse-Netflix inhoud?
Voor de CC1 heb ik een setting in mn router die de Google DNS blokkeert. Zou de CC2 slimmer zijn?
Ik kom net naar dit topic om diezelfde vraag te stellen, ben benieuwd of het kan, je komt er morgen wel achtermarcelmg2 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:55:
Toch een CC2 besteld. Ik had nog een 5 euro kortingsbon van Coolblue, morgen in huis.
Voor de CC1 heb ik een setting in mn router die de Google DNS blokkeert. Zou de CC2 slimmer zijn?
Ik gebruik nu de videostream app voor chrome, maar hij hapert zoveel. Begin bijna te twijfelen of ik niet beter een Chinese Wecast/EZCast/Vensmile had kunnen halen..
Dat mentos gebeuren, ik kan niet afrekenen ondanks dat het 0 euro kostKid_Stevie schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:37:
De nieuwe Chromecast is beschikbaar bij Coolblue voor dezelfde prijs als bij Google en word morgen afgeleverdIk had zelf nog een kortingsbon voor 7,50 dus was wel even de moeite te wachten
(tip, check kortingscode topic of als je mentos eet check mentos more)
Ter land, ter zee en in de kroeg
raar, ik had geen probleem.. had me aangemeld en had iets van 10 punten ofzo en kon het zo bestellen.Christiano007 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 20:48:
[...]
Dat mentos gebeuren, ik kan niet afrekenen ondanks dat het 0 euro kost
Misschien andere browser of eventuele adblock even uitzetten?
Hier nooit problemen met Videostream. Werkt als een trein. Wellicht toch het probleem in je eigen netwerk zoeken?Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 20:42:
Wat is de beste manier om via een Windows 10 laptop een film/serie te streamen (vanaf de hdd) naar de chromecast (over WiFi)
Ik gebruik nu de videostream app voor chrome, maar hij hapert zoveel. Begin bijna te twijfelen of ik niet beter een Chinese Wecast/EZCast/Vensmile had kunnen halen..
Dat haperen heb ik ook bij veel mkv films, ik gebruik het er niet eens meer voor.Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 20:42:
Wat is de beste manier om via een Windows 10 laptop een film/serie te streamen (vanaf de hdd) naar de chromecast (over WiFi)
Heb allcast gekocht, maar toen heb ik bubbleupnp ontdekt, uiteindelijk werken ze allemaal het zelfde.
Als contentserver gebruik ik twonky, licentie key zit gratis bij ziggo.
Dat ligt er maar net aan wat voor kwaliteit je wil streamen, 720p werkt bij mij prima met videostream, 1080p+stereo geluid ook prima, maar zodra ik 1080p met DD/DTS als geluidsbron dan stottert hij ook. Ik denk dat je dit altijd zal hebben (iig met 1st gen chromecast de nieuwe heeft wifi AC, misschien zal het hiermee wel beter werken).Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 20:42:
Sinds ik in mijn router een IPv6 tunnel via HE laat opzetten naar hun endpoint in Amsterdam, denkt Netflix door de IPv6 verbinding dat ik in Amerika woon.marcelmg2 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:55:
Toch een CC2 besteld. Ik had nog een 5 euro kortingsbon van Coolblue, morgen in huis.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Plex!Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 20:42:
En ook werkend met de CC2?Robje1971 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:51:
[...]
En met die adapter heb je het ook werkend gekregen??
Ik zie nog geen cast icoontje in de gratis versie van Spotify. Vraag me af of het in de Premium versie wel kan.ulTimaS schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:11:
Iemand al een update voor de 1st gen. chromecast waar spotify officieel ondersteund wordt?
Klinkt goedJochemd13 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 07:52:
[...]
Waarschijnlijk wel, hij is in sommige dingen wel sneller geworden.
Bijv:
- Start bijv. Netflix / Youtube / ... sneller op?
- Bufferen gaat sneller?
- Minder haperingen bijv. bij starten Youtube filmpje? (komt waarschijnlijk ook door reclame..)
- Booten Chromecast OS sneller?
[ Voor 8% gewijzigd door - J.W. - op 03-10-2015 14:58 ]
Volgens mij worden je vragen beantwoord in de volgende reviews van de CC 2015- J.W. - schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:57:
[...]
Klinkt goed, wat is er precies sneller geworden in Chromecast 2? En is dat significant of slechts een beetje?
Bijv:
- Bufferen gaat sneller?
- Minder haperingen bijv. bij starten Youtube filmpje? (komt waarschijnlijk ook door reclame..)
http://tweakers.net/produ...hromecast-(2015)/reviews/
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Of misschien heb ik gemist dat het OS van Google tegenwoordig Andriod heet...
Echter zijn er nu zoveel apps die ik gebruik (Chrome, NOS, Twitch, etc) dat ik de Chromecast 2 weer een kans heb gegeven. Dankzij de 5 Ghz support kan ik nu een andere access point nemen in mijn huis waardoor ik zonder problemen ook in mijn slaapkamer kan casten
Helaas heb ik nu een vervelende nieuwe bug te pakken. Na een tijdje begint het geluid te stotteren met een hoge frequentie. Na een snelle zoektocht blijk ik niet de enige te zijn. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Chromecast 2 is in sommige gevallen significant sneller maar overtuigt me niet om mijn oude apparaten te vervangen.- J.W. - schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:57:
[...]
Klinkt goed, wat is er precies sneller geworden in Chromecast 2? En is dat significant of slechts een beetje?
Bijv:
- Bufferen gaat sneller?
[ Voor 27% gewijzigd door polopolo150 op 03-10-2015 23:01 ]
Volgens mij maken ze ook gebruik van Spotify's eigen 'connect' protocol. Vandaar waarschijnlijk ook de speciale update. Wat ik begrepen heb is dat de update de komende weken uit gaat rollen op de oude CC, dus kan nog wel even duren.Geurt-kun schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:23:
[...]
Ik zie nog geen cast icoontje in de gratis versie van Spotify. Vraag me af of het in de Premium versie wel kan.
Ik weet dus niet of de premium accounts OOK alleen gebruik kunnen maken van spotify op de oude CC of dat het alleen geld voor de CC audio apparaten.Spotify will be available on the new Chromecast, with existing devices receiving a firmware update over the next few weeks. Spotify Premium subscribers will also be able to play their music through the new Chromecast Audio, which is a great way to upgrade your existing speakers.
[ Voor 32% gewijzigd door ulTimaS op 03-10-2015 23:08 ]
Ziggo modem in bridge mode en een router er achter heeft ook niet geholpen. Ander kanaal kiezen deed ook niks. Gisteren toch maar op bij wijze van proef de CC2 besteld in de hoop dat het of aan de CC zelf lag, of dat het 5ghz netwerk de oplossing zal bieden. Vanmiddag wordt de CC2 bezorgd...ik ben benieuwd!
[ Voor 9% gewijzigd door Southern Sun op 04-10-2015 09:12 ]
Southern Sun schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 09:10:
Vanmiddag wordt de CC2 bezorgd...ik ben benieuwd!
Op zondag??
[ Voor 9% gewijzigd door Sunri5e op 04-10-2015 09:46 ]
De oude werkt natuurlijk best nog wel https://outlet.mediamarkt.../search&search=chromecastSunri5e schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 09:42:
Hmm toevallig lees ik hier net dat er een nieuwe Chromecast uitkomt/al uit is gebracht. Ik wilde er vandaag een bij de Media Markt gaan halen om Fox Sports te kunnen kijken. Nu is de vraag wat wijsheid is? Ik zie dat Coolblue de nieuwe al levert. De mediamarkt nog niet. Zou de Media Markt de oude al afgeprijsd hebben? Of hebben ze misschien de nieuwe al? En is het het waard om de nieuwe te kopen ipv de oude? Wij maken geen gebruik van het 5ghz netwerk.
ze waren uitverkocht maar voor EUR 28 incl zending toch wel leuke deal ipv de 39 van de nieuwe.
[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 04-10-2015 10:12 ]
Maximaal 720p bij mij. Mijn laptop (5 jaar oud, wel met een Intel i7) heeft het al best zwaar met transcoden van 720p materiaal. Denk dat je een beste NAS moet hebben om 1080p te kunnen transcoden. Of je moet alles van tevoren al omgezet hebben naar een formaat dat de Chromecast native slikt.wvkreg schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:00:
Via plex is dat mogelijk
In die link staat dat het ze (het Chromecast support team) het opgelost denken te hebben en de fix binnen 1-2 weken gaan uitrollen. Voorlopig niet eerst Spotify casten en daarna YouTube casten.polopolo150 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:53:
Helaas heb ik nu een vervelende nieuwe bug te pakken. Na een tijdje begint het geluid te stotteren met een hoge frequentie. Na een snelle zoektocht blijk ik niet de enige te zijn. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Over YouTube gesproken; wie gebruikt er nog de YouTube app met casten? Die reclames vind ik vreselijk irritant. Zet ik Nijntje aan voor mijn dochters, komt er eerst een reclame die voor mij is bedoeld.

Ik gebruik nu gewoon de mobiele YouTube (m.youtube.com) voor het casten naar mijn TV. Geen reclames meer in combinatie met AdAway.
Ja hier met Premium wel een icoontje om te casten (op iOS getest).Geurt-kun schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:23:
[...]
Ik zie nog geen cast icoontje in de gratis versie van Spotify. Vraag me af of het in de Premium versie wel kan.
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Dat valt op zich mee hoor, mijn Synology DS214 streamde via DS Video prima tot 12gb MKV bestanden (1080p) naar de ChromeCast. Maar alles valt of staat met een goede verbinding. de ChromeCast 1 staat namelijk nu niet echt bekend om zijn goede WiFi. De 2 zal dat een stuk beter doen. Ik weet alleen niet of de CC2 ook sneller is maar dat verwacht ik toch wel.MarcoKramer schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:28:
[...]
Maximaal 720p bij mij. Mijn laptop (5 jaar oud, wel met een Intel i7) heeft het al best zwaar met transcoden van 720p materiaal. Denk dat je een beste NAS moet hebben om 1080p te kunnen transcoden. Of je moet alles van tevoren al omgezet hebben naar een formaat dat de Chromecast native slikt.
Hmmm, ja, zou inderdaad kunnen. Heb onlangs met Speed4Cast getest wat voor snelheid ik nou haal met mijn Chromecast via Ethernet en dat was ook maar 17 Mbps (12 Mbps via Wi-Fi). Hopelijk gaat dat met de nieuwe Chromecast beter! Komt als het goed is a.s. donderdag binnen, dus dan maar weer wat dingen uitproberen.yorroy schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:39:
[...]
Dat valt op zich mee hoor, mijn Synology DS214 streamde via DS Video prima tot 12gb MKV bestanden (1080p) naar de ChromeCast. Maar alles valt of staat met een goede verbinding. de ChromeCast 1 staat namelijk nu niet echt bekend om zijn goede WiFi. De 2 zal dat een stuk beter doen. Ik weet alleen niet of de CC2 ook sneller is maar dat verwacht ik toch wel.
* polopolo150 gebruikt het nog.MarcoKramer schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:37:
[...]
Over YouTube gesproken; wie gebruikt er nog de YouTube app met casten?
Zelf irriteer ik me er gelukkig niet aan. Reclame kan je vaak skippen en is gelukkig niet op elke video die je kijkt op youtube. Wel ontwijk ik zoveel mogelijk om VEVO en andere muziek videos aangezien ik daarmee wel belachelijk veel reclames mee krijg na elk nummer.
Ja ik zag de post toen ik vanochtend opstondMarcoKramer schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:37:
[...]
In die link staat dat het ze (het Chromecast support team) het opgelost denken te hebben en de fix binnen 1-2 weken gaan uitrollen.
En je hebt het hier over de CC1?Sendar schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:40:
[...]
Ja hier met Premium wel een icoontje om te casten (op iOS getest).
Nieuwe Chromecast is wel een stukje sneller dan de oude is me opgevallen, ook grappig dat het kabeltje een soort magneetsluiting op de achterkant heeft.
Prima voor de prijs, en doet wat je al gewend was van de CC1 alleen dan beter.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
zelfde situatie hier. Ik skip ze idd, maar vind reclame voor een gewelddadige game nou niet iets voor m'n dochtertje van 3,5.MarcoKramer schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:37:
[...]
Over YouTube gesproken; wie gebruikt er nog de YouTube app met casten? Die reclames vind ik vreselijk irritant. Zet ik Nijntje aan voor mijn dochters, komt er eerst een reclame die voor mij is bedoeld.![]()
Ik gebruik nu gewoon de mobiele YouTube (m.youtube.com) voor het casten naar mijn TV. Geen reclames meer in combinatie met AdAway.
Wil eigenlijk een mini pc achter de tv met kodi of plex. Ben er alleen nog niet uit welke het wordt. Muziek en podcasts, foto's en films met dts... En natuurlijk een makkelijke bediening en fatsoenlijke bibliotheek. Valt me van plex een beetje tegen hoe die m'n cd's worden weergegeven...
First world problems... Eigenlijk wil ik dat alles met 1 apparaat mogelijk is... Maarja.
Gadgets FTW!
Ik zou graag een vast IP address en gateway willen instellen. Kan dat ondertussen?
Is het trouwens niet handiger om een ander topic voor de cc2 te starten? Voor mij persoonlijk zou het wel fijner zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door Sunrise op 05-10-2015 12:14 ]
Enig idee of de Spotify CC2 only is?Kecin schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:14:
Sinds gisteren een CC2, Spotify werkt goed, Netflix ook. Maar moet toch zeggen dat ik wel mijn PS4 prefereer.
Nieuwe Chromecast is wel een stukje sneller dan de oude is me opgevallen, ook grappig dat het kabeltje een soort magneetsluiting op de achterkant heeft.
Prima voor de prijs, en doet wat je al gewend was van de CC1 alleen dan beter.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

[/quote]
Voor de cc1 komt binnenkort nog een update uit voor spotify ondersteuning
In Breda moesten ze uit het magazijn gehaald worden gisteren, naar verluid hadden ze er meer dan voldoende (honderden)Sunri5e schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 09:42:
Hmm toevallig lees ik hier net dat er een nieuwe Chromecast uitkomt/al uit is gebracht. Ik wilde er vandaag een bij de Media Markt gaan halen om Fox Sports te kunnen kijken. Nu is de vraag wat wijsheid is? Ik zie dat Coolblue de nieuwe al levert. De mediamarkt nog niet. Zou de Media Markt de oude al afgeprijsd hebben? Of hebben ze misschien de nieuwe al? En is het het waard om de nieuwe te kopen ipv de oude? Wij maken geen gebruik van het 5ghz netwerk.
Anders is er altijd nog Spoticast, werkt prima hier.Touchdomex schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:11:
[...]
Enig idee of de Spotify CC2 only is?Aangezien hij bij mijn eerste spotify nog niets laat zien
Ja wil best upgraden naar de CC2 maar als het niet nodig is dan doe ik het nietsuprememaster90 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:14:
Enig idee of de Spotify CC2 only is?Aangezien hij bij mijn eerste spotify nog niets laat zien
[/quote]
Voor de cc1 komt binnenkort nog een update uit voor spotify ondersteuning
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ah in Breda waren ze gisteren gewoon 39franssie schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:03:
Mediamarkt Amsterdam zuidoost heeft bakken vol, maar ze vragen er 43.24 voor... Doei
Behalve de snelheid en het tijdelijk voordeel van Spotify ondersteuning, zie ik weinig voordeel. Ik vind het leuk om de CC2 te hebben maar voor de rest had ik meer verwacht.Touchdomex schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:31:
[...]
Ja wil best upgraden naar de CC2 maar als het niet nodig is dan doe ik het niet
[ Voor 89% gewijzigd door Bolletje op 06-10-2015 00:07 ]
Dit topic is gesloten.