• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:31
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:30:
Ik heb een prima leven hoor, mijn reaktie kwam een beetje uit frustratie. Het streamen gaat erg langzaam dus hou ik het maar bij een HDMI kabeltje. Ik vraag me alleen af of ik de enige ben die het streamen langzaam vind. Mijn computer en IPhone moet ik ook regelmatig opnieuw instellen omdat de chromecast niet herkend word.
De reden dat de reacties niet bijster positief waren is inderdaad de frustratie die je uitte zonder daar een echte onderbouwing voor te hebben of aan te geven wat je zelf al hebt geprobeerd.

Het probleem met het trage streamen, vaak opnieuw moeten connecten herken ik. Nu heb ik toevallig afgelopen dinsdag mijn AV-meubel opnieuw ingericht. Hier is de chromecast verplaatst van achter de versterker (met dat kleine verlengkabeltje) naar een plek achter het meubel met een 1.5 m HDMI verlengkabel. Het trage streamen (stream opstarten duurt nog steeds even) en de trage besturing met telefoon en tablet lijkt tot nu toe een stuk beter te gaan. Ook het reconnecten met de chromecast lijkt niet meer nodig. Een snelle speedtest wijst uit dat de verbinding nu stabiel is op zo'n 24 Mbps.

Het is dus zeker aan te raden om het ding weer uit de kliko te vissen en uit te proberen met een verlengkabel zodat het signaal op de chromecast beter is :P.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21
gertjanw1993 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:57:
Als het apparaat in staat is om fatsoenlijk dvd'tjes te kijken dan denk ik dat ik er ook 1 aan ga schaffen. Morgen maar even onderzoek naar doen.
En waar moeten die dvd's dan precies in?

Strava | AP | IP | AW

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Via zo'n y splits USB kabel kun je er vast ook wel een externe USB drive aan koppelen . :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
2e generatie Chromecast

Zou oa 'verbeterde wifi' bevatten (wat dat inhoud is niet bekend), Chromecast audio (mogelijk met een audio kabel) en nog wat andere toevoegingen. Hij word 29 september bekend gemaakt en komt in verschillende kleuren op de markt. Ook zal Google dan Spotify ondersteuning voor de Chromecast bekend maken.

bron en een vaag plaatje:
http://9to5google.com/201...tter-wifi-fast-play-more/

[ Voor 14% gewijzigd door Kid_Stevie op 18-09-2015 11:07 . Reden: link aangepast naar juiste bron ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Nee, dit is de bron [/bijdehand] :+ http://9to5google.com/201...tter-wifi-fast-play-more/

haha je hebt het aangepast ;) Inderdaad bijna weekeind oOo *O*

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 18-09-2015 11:13 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
nogal bijdehand maar wel waar :P
ik heb even niet op zitten letten, wilde die wel linken 8)7 We zullen het maar op bijna weekend houden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:48
Dat ding ziet er uit als een of ander chinees pruts apparaat :D

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wsmaal schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:03:
[...]

6 september besteld, 12 september ontvangen (binnen een week dus via supersaver = "gratis" verzending).

Deze usb2 adapter werkt i.c.m. Chromecast. Het lijkt er op (kort getest) dat met deze ethernet netwerk adapter, Netflix niet langer meer buffert en uiteindelijk stopt.
Helaas blijkt dat niet de oplossing. Gisteren, na een week gebruik van de LAN optie, wederom voortdurend bufferen van Netflix. Met de HDMI Android stick, geen enkel probleem met Netflix overigens.

De problemen met FW 38401 is moeilijk te troubleshooten. Het is een intermitterend probleem en bovendien hebben niet alle Chromecast gebruikers problemen met de laatste Chromecast firmware. Deze lijkt gerelateerd aan het merk TV en type. Op het Google forum zijn meer gebruikers die dat bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Niet alle ja, maar het zijn er wel veel. Ik had me geabonneerd op die Google groep, maar mijn mailbox liep telkens vol met "I have the same problem" mailtjes. Voor de mensen die dat roepen is het overigens continue, niet af en toe.

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 08:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

peptalk schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:15:
Beide via de Chinese site besteld en binnen twee weken in de bus voor 8,43 euro totaal.

http://www.dx.com/p/352112
http://www.dx.com/p/34691
Ter info: voor degenen die liever niet bij China bestellen, hier heb ik de materialen vandaan. Ben je wel ruim 2x zoveel kwijt, maar is het ook ruim 4x zo snel binnen.
- http://galaxyworld.nl/mic...ro-usb-female-power-kabel
- https://www.conrad.nl/nl/...j45-bus-zwart-808511.html

De LAN work-around heeft ook bij mij perfect geholpen met herkennings- en bufferproblemen. Ik vermoed dat matig bereik (heb ik vanwege bovenstaande work-around niet geprobeerd te verbeteren) i.c.m. andere aanwezige wifi-apparaten in huis de oorzaak was.

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo.

Ik heb een klein probleem met chromecast/netflix/hola. Het streamen van netflix werkt zeer goed zowel via pc/laptop/tablet/telefoon. Maar zodra ik van een andere regio dan nederland wil streamen op mijn cromecast dan werkt dit niet. Ik kan de regio's wel normaals bekijken op de apparaten maar zodra ik iets wil streamen dan werkt dit niet. Elke stream geeft dan de melding: er is een fout opgetreden.

wat heb ik getest.
verschillende apparaten
2 chromecast
2 tv's

Ik denk dat er een regio beveiling op de chromecast zit maar ik kan via google niks vinden wat relevant lijkt te zijn.

iemand een idee?

Battletag Vakasha#2284

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 22:35

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:27
Je hebt een rooted chromecast nodig, dan kan je de dns server makkelijk aanpassen. Maar jij kan je chromecasts niet meer rooten, omdat je op de laatste firmware zit.

Andere manier is om je dns verkeer te sturen, google is je vriend. Er staat genoeg op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 15:14
Hier gebruiken wij de chromecast eigenlijk alleen nog voor het streamen van popcorntime. De werkzaamheden om een dns in te stellen zijn het niet waard.

Sinds kort een dns in de smart tv gezet. Werkt ook prima. Maar ach, voor die 3 tientjes toch even plezier gehad. En nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongeroel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:44
De nieuwe Chromecast en Chromecast Audio officieel. Wederom $35. Al bekend of deze ook per direct in Nederland komt? http://www.androidplanet....uwe-chromecast-officieel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Hij is al te bestellen joh!

https://store.google.com/product/chromecast_2015
https://store.google.com/product/chromecast_audio

Wat zijn nou eigenlijk de voordelen... Geloof niet dat ik iets mis aan de huidige om eerlijk te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Smultie op 29-09-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 11:01
Betere wifi

Verder niet veel eigenlijk i think...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongeroel
  • Laatst online: 19-09 15:44
Smultie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:37:
Hij is al te bestellen joh!

https://store.google.com/product/chromecast_2015
https://store.google.com/product/chromecast_audio

Wat zijn nou eigenlijk de voordelen... Geloof niet dat ik iets mis aan de huidige om eerlijk te zijn.
Thanks! Net stond de oude er nog (ik was te snel).
Voordelen zijn voornamelijk snellere (ac) wifi en een kek kleurtje. Geen idee of de oude Chromecast wordt geüpdatet met met de nieuwste software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Probeer m te bestellen maar mij lukt t niet helaas, krijg een foutmelding als ik op betalen klik :|

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:12
itsme schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:42:
Probeer m te bestellen maar mij lukt t niet helaas, krijg een foutmelding als ik op betalen klik :|
Hier ook, site blijft hangen als je checkout wilt doen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zover ik kan zien, kan je alleen met credit card betalen of niet? Hij selecteerde wel mijn paypal maar hij zegt Ongeldige betaalmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 08:59

iop

Als ik deze aan mijn avr hang, heb ik dan suround geluid? (DD5.1)

Ik geloof dat de oude versie dit niet ondersteunde, toch?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb 'm besteld - ging super makkelijk want ik heb een credit card aan mijn play store account hangen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
iop schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:09:
Als ik deze aan mijn avr hang, heb ik dan suround geluid? (DD5.1)

Ik geloof dat de oude versie dit niet ondersteunde, toch?
Met netflix wel indien je avr dd+ ondersteunt, andere programma's kan ik niet met zekerheid zeggen, sommige wel sommige niet geloof ik. (oude versie)

Ik hoop dat ze nog met een firmware update komen gezien ze nu een nieuw model hebben.
Mijn chromecast ligt stof te happen sinds de laatste firmware, bittere nasmaak heb ik eraan overgehouden, mijn ( en die van vele anderen ) apparaat is gewoon kreupel gemaakt en we kunnen de firmware niet ongedaan maken. Ik koop geen chromecast meer, lesje wel geleerd.

[ Voor 32% gewijzigd door Sunrise op 29-09-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Krijgt de oude chromecast nou ook spotify connect of alleen de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:41:
Krijgt de oude chromecast nou ook spotify connect of alleen de nieuwe?
Spotify will be available on the new Chromecast, with existing devices receiving a firmware update over the next few weeks.
https://news.spotify.com/...mecast-now-play-together/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Update is binnen! Echt top, een van mijn best bestede €35 dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 10:26
De Play store blijft ook hier hangen; "An error occurred while processing your purchase. Please try again later.". Fijn!

Ook erg jammer dat hij geen 4K ondersteuning heeft. Lijkt er op dat de enige player die dat gaat hebben de komende tijd de nieuwe Roku 4 is. Maar die gaat vele malen meer kosten dan de Chromecast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Heeft er iemand enig idee of er nog import kosten bij (kunnen) komen via de Google Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Kid_Stevie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:01:
Heeft er iemand enig idee of er nog import kosten bij (kunnen) komen via de Google Store?
Nee, zojuist 1 besteld op de Google Store

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3141415/Chromecast2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:40
franssie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:10:
Ik heb 'm besteld - ging super makkelijk want ik heb een credit card aan mijn play store account hangen.
Ik ook maar ik probeer hem al een paar uur lang te bestellen maar verder dan betalen kom ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Heeft de procesore een upgrade gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:49
Ik vraag me af of ze ook eindelijk meerdere refresh rates ondersteunen de chromecast 1 had nog al wat problemen.

Films in 24p waren nog wel te doen op basis van 3:2 pulldown, maar 50 Hz content (de meeste Europese series) waren errug lelijk. Als je een mooi scherm hebt hangen met 24p ondersteuning dan zou je ook willen dat de chromecast films ook in 24p/24Hz weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

m3gA schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:25:
[...]

Ik ook maar ik probeer hem al een paar uur lang te bestellen maar verder dan betalen kom ik niet.
Raar, ik kreeg niet echt een betaalscherm, maar na twee klikken dat ik 'm besteld had en betaald met mijn visa kaart. Het is een zwarte chromecast. Meer kan ik er eigenlijk ook niet over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
franssie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:40:
[...]

Raar, ik kreeg niet echt een betaalscherm, maar na twee klikken dat ik 'm besteld had en betaald met mijn visa kaart. Het is een zwarte chromecast. Meer kan ik er eigenlijk ook niet over vertellen.
Welke browser heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

m3gA schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:41:
[...]

Welke browser heb je gebruikt?
firefox,

edit:// gebruikmakend van deze link https://store.google.com/product/chromecast_2015

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 29-09-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
met Firefox in 2 seconden :) tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

m3gA schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:49:
[...]

met Firefox in 2 seconden :) tnx!
Oh - grappig. Hier windows 10 overigens (mocht iemand dat zich afvragen).

Voor de volledigheid van het dossier, welke browser gebruikte je eerst toen het niet werkte? Raar dat dat zo'n verschil blijkt te maken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
franssie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:54:
[...]

Oh - grappig. Hier windows 10 overigens (mocht iemand dat zich afvragen).

Voor de volledigheid van het dossier, welke browser gebruikte je eerst toen het niet werkte? Raar dat dat zo'n verschil blijkt te maken namelijk.
Edge, Internet Explorer en Chrome. Zelfs geprobeerd op twee laptops (Macbook Pro en Dell XP12, beide met Windows 10)
De pagina bleef laden.en ik heb echt uren gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 10:26
Bij mij gaat hij met Firefox net zo hard fout. Zelfde met Chrome en Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat is het dus ook niet (had mij ook al raar geleken dat een pro als google alleen firefox ondersteund maar ach, N= 2 is natuurlijk beter dan N= 1 statistiek).

Ik had verwacht (de afgelopen weken eigenlijk al) dat de Gen 1 chromecast nu wel gedumpt zou worden op allerlei sites of waar dan ook maar dat gebeurd niet. Ik heb nog een TV of twee die nauwelijks gebruikt worden maar ook geen WIFI hebben, daar zou ik voor twee tientjes nog wel een Chromcast G1 in willen stoppen. Misschien komen ze nog wel op V&A langs al zijn de verschillen niet zo schokkend. De Audiocast is wel leuk omdat deze ook optisch lijkt te ondersteunen - heb nu spotify via blutooth maar dat is het net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Begin van de avond 19:30 ofz besteld.

Ben vooral benieuwd naar het 5 GHz verhaal, haal op de oude Chromecast op 2.4 WiFi maar iets van 5 Mbit op mijn slaapkamer terwijl andere apparaten daar via 5 GHz 100 Mbit plus halen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• falcon123
  • Niet online
Ik heb eerder vanavond mijn bestelling gewoon op Chrome(64 bit) @ Windows 10 Pro 64 bit gedaan.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik hoopte eigenlijk op de ondersteuning van meerdere containers, daar zit ik nog wel op te springen daar ik niet alles kan afspelen op de huidge chromecast.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Zojuist de Audio besteld. Leuk apparaatje om Spotify te luisteren via mijn Logitech speakertjes die in de woonkamer verdekt staan opgesteld. En voor in de zomer in mijn kistradio. Eens gaan bedenken hoe ik dan ook lokale muziek kan afspelen of via een hotspot toch Spotify.
Heb een tijdje geprobeerd Spotify te luisteren via een RPi (2) en Volumio/Pi Musibox. Allebei totaal geen succes. De bediening is ruk (in vergelijking met de Spotify app zelf - en connect/cast) en langzaam. Daarbij is Spotify via wifi niet te beluisteren (hickups etc.). Zal vast aan de wifi adapter liggen, maar al met al is het via een RPi dus net niet.

Ben dus erg benieuwd naar de prestaties van de Chromecast Audio en hoop dat het apparaatje snel binnen is.

• loekf2
falcon123 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 00:50:
Ik heb eerder vanavond mijn bestelling gewoon op Chrome(64 bit) @ Windows 10 Pro 64 bit gedaan.
Ze hebben nog steeds problemen met bestellen volgens mij. Via netwerk op m'n (werk)laptop kom je er niet door heen. Via een van onze Wifi netwerken wel. Ze zeggen shipment in 1-2 dagen voor de zwarte, die gele en rode duurt een week langer.

Mijn enige reden was support voor 802.11ac/5 GHz. Mijn oude Chromecast doet het voor de rest prima, maar die kan dan naar een familie lid.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• m3gA
franssie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:34:
Dat is het dus ook niet (had mij ook al raar geleken dat een pro als google alleen firefox ondersteund maar ach, N= 2 is natuurlijk beter dan N= 1 statistiek).

Ik had verwacht (de afgelopen weken eigenlijk al) dat de Gen 1 chromecast nu wel gedumpt zou worden op allerlei sites of waar dan ook maar dat gebeurd niet. Ik heb nog een TV of twee die nauwelijks gebruikt worden maar ook geen WIFI hebben, daar zou ik voor twee tientjes nog wel een Chromcast G1 in willen stoppen. Misschien komen ze nog wel op V&A langs al zijn de verschillen niet zo schokkend. De Audiocast is wel leuk omdat deze ook optisch lijkt te ondersteunen - heb nu spotify via blutooth maar dat is het net niet.
De media markt outlet was ze de laatste tijd aan het dumpen maar ik heb net gekeken en ze zijn nu op.

• Kid_Stevie
  • Niet online
Voor iedereen die een Chromecast heeft, we kunnen weer een gratis film huren via chromecast/offers

En ik zag dat nieuws op de Chromecast via google play newsstand via de chromecast hier nu ook werkt, maar weet niet of dat al langer was, ik heb het i.i.g. nog niet gezien.

Zoekfunctie en aanbevelingen in de nieuwe Chromecast app zullen helaas wel weer US only zijn.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:46
Sinds de laatste tijd vaak problemen met mijn Chromecast wanneer ik video's stream. Bijvoorbeeld op de 3opreis website wanneer ik een aflevering daarvan wil kijken. Hij buffert niet snel genoeg waardoor aflevering streamen niet te doen is.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Mijn internetverbinding is snel genoeg, hij heeft het eerder foutloos gedaan en de chache heb ik al geleegd.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Kid_Stevie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:41:

Zoekfunctie en aanbevelingen in de nieuwe Chromecast app zullen helaas wel weer US only zijn.
Ja, die zoekfunctie werkt hier in ieder geval niet in de app. Erg jammer, dat zag er super slick uit.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:01:
Sinds de laatste tijd vaak problemen met mijn Chromecast wanneer ik video's stream. Bijvoorbeeld op de 3opreis website wanneer ik een aflevering daarvan wil kijken. Hij buffert niet snel genoeg waardoor aflevering streamen niet te doen is.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Mijn internetverbinding is snel genoeg, hij heeft het eerder foutloos gedaan en de chache heb ik al geleegd.
Bijna al dat soort problemen worden veroorzaakt door een gebrekkig draadloos signaal. Waarschijnlijk heb je nog dertig andere netwerken in de buurt, met een beetje mazzel een stuk of vijf op hetzelfde kanaal. Heb je al de HDMI verlengkabel geprobeerd? Dat schijnt te helpen. Een wifi accesspoint of repeater in de buurt help ook, net als een ethernetadapter.

Casemod: Cubeleon

• Piet_Piraat7
brinkdinges schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:38:
[...]

Bijna al dat soort problemen worden veroorzaakt door een gebrekkig draadloos signaal. Waarschijnlijk heb je nog dertig andere netwerken in de buurt, met een beetje mazzel een stuk of vijf op hetzelfde kanaal. Heb je al de HDMI verlengkabel geprobeerd? Dat schijnt te helpen. Een wifi accesspoint of repeater in de buurt help ook, net als een ethernetadapter.
Zou het ook kunnen liggen aan een sterk verouderde router? Of is een WiFi signaal zwart-wit aan/uit, geen grijs gebied slechter/beter signaal?

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:40:
[...]

Zou het ook kunnen liggen aan een sterk verouderde router? Of is een WiFi signaal zwart-wit aan/uit, geen grijs gebied slechter/beter signaal?
De kwaliteit van je wifi signaal is een ontzettend grijs gebied helaas, met heel veel afhankelijkheden. Zo heb ik in het verleden gemerkt dat allerlei vreemde trekjes van het netwerk (bedraad en draadloos) verdwenen toen er een Asus Dark Knight router werd neergezet en het brakke providermodem in bridge-modus werd gezet. Goedkope apparatuur werkt wel, maar wat duurder en nieuwer spul werkt zoveel fijner en stabieler :)

Casemod: Cubeleon

• Piet_Piraat7
brinkdinges schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:54:
[...]

De kwaliteit van je wifi signaal is een ontzettend grijs gebied helaas, met heel veel afhankelijkheden. Zo heb ik in het verleden gemerkt dat allerlei vreemde trekjes van het netwerk (bedraad en draadloos) verdwenen toen er een Asus Dark Knight router werd neergezet en het brakke providermodem in bridge-modus werd gezet. Goedkope apparatuur werkt wel, maar wat duurder en nieuwer spul werkt zoveel fijner en stabieler :)
Dan kan het weleens daaraan liggen :) hij is al wat ouder. Als ik wat aan de achterzijde van mijn PC kast rommel en aan de netwerkkabel kom klapt mijn internet er vaak uit. Netwerkkabel al eens vervangen en het probleem lijkt te zitten in een versleten ingang bij de router. Wellicht is die aan vervanging toe.

• Maardiweb
  • Laatst online: 18-09 16:00
Ik heb zelf het idee dat het ook vaak aan de website ligt waar je vandaan streamt. Mijn chromecast werkt in 80% van de gevallen helemaal prima, hoewel ik soms ook last heb van schokkerig beeld of dat de resolutie wordt teruggeschakeld. Als ik vervolgens iets anders ga kijken, dan heb ik er vaak weer helemaal geen last van. Zo heb ik bij NPO gemist en RTL XL nog wel eens haperingen, maar bij YouTube helemaal nooit.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Maardiweb schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:50:
Zo heb ik bij NPO gemist en RTL XL nog wel eens haperingen, maar bij YouTube helemaal nooit.
Sinds de laatste firmware update van ongeveer 2 maanden geleden start bij mij geen enkele YouTube video meer op zonder dat hij even blijft hangen na een seconde en ook beeld en geluid out of sync raakt, dan nog een keer hangt, en dan probleemloos verder afspeelt.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tigerblood schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:14:
[...]

Sinds de laatste firmware update van ongeveer 2 maanden geleden start bij mij geen enkele YouTube video meer op zonder dat hij even blijft hangen na een seconde en ook beeld en geluid out of sync raakt, dan nog een keer hangt, en dan probleemloos verder afspeelt.
+1. Mateloos irritant als je een YT playlist hebt

Xbox Live ID:Notna8310

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik kan daar niet uithalen of Spotify ook op de oude Chromecast werkt.
Hier wel: https://www.spotify.com/nl/chromecast/

Zie een oude Chromecast, dus lijkt me wel dan. Thuis eens ff testen.

[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 30-09-2015 16:09 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb je daar spotify premium voor nodig zoals wel nodig is voor spotify connect?

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
Kan ik die chromecast audio ook aansluiten op mijn sony receiver met 3,5mm jack? Ik lees alleen maar dat je hem in speakers kan steken.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Je moet hem juist in een receiver/versterker steken (of actieve speakers, wat dus eigenlijk hetzelfde is).

https://support.google.com/chromecast/answer/6280276?hl=nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

kadoendra schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:38:
Kan ik die chromecast audio ook aansluiten op mijn sony receiver met 3,5mm jack? Ik lees alleen maar dat je hem in speakers kan steken.
De uitleg die google geeft is idd erg krom (en alle weblog/techsiters nemen het klakkeloos over..). Je moet hem juist op je receiver aansluiten, of b.v. op je computerspeakers.
Ohja, het ding schijnt ook een optische uitgang te hebben. Ik weet niet wat voor een DAC-chip er in zit, maar op die manier kan je 'm ook aansluiten om je receiver (de wat duurdere receivers hebben vaak betere DAC-chips).
De optische uitgang is voor mij een reden om binnenkort zo'n Chromecast Audio te bestellen. Ik gebruik nu mijn HTPC 80% van de tijd om Spotify/muziek te luisteren via mijn receiver, dat kan dus nu mooi via mijn telefoon of iPad

Vaak bu'j te bang!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-tom-562 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:23:
[...]

De uitleg die google geeft is idd erg krom (en alle weblog/techsiters nemen het klakkeloos over..). Je moet hem juist op je receiver aansluiten, of b.v. op je computerspeakers.
Ohja, het ding schijnt ook een optische uitgang te hebben. Ik weet niet wat voor een DAC-chip er in zit, maar op die manier kan je 'm ook aansluiten om je receiver (de wat duurdere receivers hebben vaak betere DAC-chips).
De optische uitgang is voor mij een reden om binnenkort zo'n Chromecast Audio te bestellen. Ik gebruik nu mijn HTPC 80% van de tijd om Spotify/muziek te luisteren via mijn receiver, dat kan dus nu mooi via mijn telefoon of iPad
Optisch heb ik nog niet langs zien komen.
Zal 'coaxiaal' over de 3,5mm zijn lijkt me?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

https://support.google.com/chromecast/answer/6280276?hl=nl

Ff bij compatible cables kijken. Blijkt dus wel mini-TOS-link te zijn zie ik net (moet ik ff een andere kabel scoren, heb alleen normale TOS-link kabels :P
Edit:
En ik kom er net achter dat er ook mini TOS-link <--> TOS-link verloopstukjes zijn, hendig!

[ Voor 18% gewijzigd door -tom-562 op 30-09-2015 20:27 ]

Vaak bu'j te bang!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zie het. Aparte keuze als je het mij vraagt :)

S/PDIF had ook over de 3,5mm gekund.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
[...]

All right, dat hij een optische uitgang heeft wist ik niet. Dat maakt hem wel erg handig om mijn wat oudere versterker wat up te graden naar deze eeuw. Optisch is inderdaad erg fijn omdat je de DAC ontwijkt: Alles wordt rechtstreeks doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
[...]
Kun je de desktop app niet bedienen via mobiel/tablet? Of draai je geen officiele Spotify client.

Zelf zit ik de chromecast te overwegen om de spotify connect functie, die zit helaas niet in de rPi / Kodi. Momenteel speel ik wel eens via Airplay, maar dat is erg vertraagd en hapert soms. Ook is dan mijn mobiel of tablet continu aan het streamen. Dit is met connect en de chromecast niet het geval. Ik ga denk ik wel voor de normale versie, die heeft hdmi en speelt dus zowel muziek als beeld af. Altijd handig om te kunnen. Ik heb nog wel een hdmi poortje vrij op de receiver.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
sowieso als je een hdmi poort over hebt, dan kan je volgens mij altijd beter voor de normale gaan ipv voor de audio variant.

Ergens snap ik die hele audio variant eigenlijk niet, was werken met een verloopstuk of aparte connectie via/ vanuit de normale niet handiger geweest ipv een aparte variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 12:13
Ben benieuwd wanneer de firmware update voor de eerste generatie Chromecasts komt. 'In the upcoming weeks' begreep ik. Heb een HDMI audio extractor dus dat zou ook prima kunnen werken.

Er komt toch gewoon een cast icon bij in je Spotify app? Sommige nieuwsberichten (ook Tweakers) spreken van de Connect feature.

Heb je Premium nodig om er gebruik van te kunnen maken?

Zijn nog vragen waar ik mee zit en waar weinigen het antwoord op weten. Ik had nu ook wel op Youtube unboxings / reviews met Spotify verwacht maar niemand schijnt het ding nog te hebben.

Misschien ben ik wat te ongeduldig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

NoepZor schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:57:
[...]

Kun je de desktop app niet bedienen via mobiel/tablet? Of draai je geen officiele Spotify client.

Zelf zit ik de chromecast te overwegen om de spotify connect functie, die zit helaas niet in de rPi / Kodi. Momenteel speel ik wel eens via Airplay, maar dat is erg vertraagd en hapert soms. Ook is dan mijn mobiel of tablet continu aan het streamen. Dit is met connect en de chromecast niet het geval. Ik ga denk ik wel voor de normale versie, die heeft hdmi en speelt dus zowel muziek als beeld af. Altijd handig om te kunnen. Ik heb nog wel een hdmi poortje vrij op de receiver.
Dat kan wel, maar dan moet mijn HTPC dus aan staan :P
sambalbaj schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:30:
sowieso als je een hdmi poort over hebt, dan kan je volgens mij altijd beter voor de normale gaan ipv voor de audio variant.

Ergens snap ik die hele audio variant eigenlijk niet, was werken met een verloopstuk of aparte connectie via/ vanuit de normale niet handiger geweest ipv een aparte variant?
Als je een beetje redelijke geluidsinstallatie hebt, moet je niet met allemaal verloopjes gaan werken, maar het ding gewoon digitaal aansluiten :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
-tom-562 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:18:
[...]
Dat kan wel, maar dan moet mijn HTPC dus aan staan :P
Dat vermoeden had ik al, maar dat stond niet expliciet in je post :) Ligt er ook een beetje aan wat voor PC het is, een zwaar iets ouder i5 systeem verbruikt meer dan een lichte NUC.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Zojuist de nieuwe Chromecast(niet de audio) ontvangen, straks even uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
sambalbaj schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:30:

Ze hopen dat mensen eerst de audio variant kopen en daarna natuurlijk ook nog eens de videovariant :) uiteraard had het in één product gekunt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik ga ze idd wss alle twee kopen. Eentje puur 'native' voor mijn receiver, en de ander voor mijn TV

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zit er ook aan te denken om er eentje aan mijn receiver te hangen.
Vraag me wel af of je met spotify een beetje aan de slag kunt á la Sonos, waarbij de telefoon niet meer aan hoeft te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-06 13:19
Heeft iemand enig idee of alle Chromecasts die multiroom audio gaan ondersteunen of alleen die audio variant? :/ Lijkt me bijzonder eigenaardig als enkel de CCaudio het uiteindelijk kan..

Wel een leuke USP van de CCaudio, maar ik heb in m'n woonkamer m'n Chromecast in een HDMI hub, met een eigen audio output. Dus ik kan al muziek spelen zonder m'n TV/beamer aan te hebben. Het zou zwaar irritant zijn als ik er naast ook nog die CCaudio moet aanschaffen om in alle kamers tegelijkertijd muziek te kunnen luisteren.

Ik denk dat er vele met mij zijn die de huidige CC al in een soortgelijke hub of versterker hebben zitten en dus onafhankelijk zijn van beeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Scorp op 01-10-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
MikeyMan schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:16:
Ik zit er ook aan te denken om er eentje aan mijn receiver te hangen.
Vraag me wel af of je met spotify een beetje aan de slag kunt á la Sonos, waarbij de telefoon niet meer aan hoeft te staan.
Ja. Telefoon kan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Iemand al wat gehoord van de bestelling trouwens?
Op mijn bevestiging staat namelijk bezorgd "1 oktober tot 5 oktober"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:00
Gister om 13:30 de zwarte variant besteld en hij is nu out for delivery met DHL.

[ Voor 12% gewijzigd door maarten22 op 01-10-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
maarten22 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:44:
Gister om 13:30 de zwarte variant besteld en hij is nu out for delivery met DHL.
Edit: Nevermind de mijne is ook onderweg, had geen mailtje ontvangen vandaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 01-10-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Beter doen jullie dan even een video hoe dat werkt met Spotify casten :P en of het goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:11
had eigenlijk op lagere prijzen gehoopt voor de audio... gebruik nu een logitech BT adapter aan mijn (oude HDMI-loze) versterker. Ik ga er uiteraard op geluidskwaliteit op vooruit, maar dacht dat dit wel voor 20 euro zou kunnen... een zelfde prijs als de video variant valt me toch tegen.

nog even wat reviews afwachten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:42:
Iemand al wat gehoord van de bestelling trouwens?
Op mijn bevestiging staat namelijk bezorgd "1 oktober tot 5 oktober"
Ik heb hem vanochtend ontvangen.
falcon123 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:39:
Zojuist de nieuwe Chromecast(niet de audio) ontvangen, straks even uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
falcon123 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:56:
[...]

Ik heb hem vanochtend ontvangen.

[...]
Ooh glad overheen gelezen.
Dan ga ik even bij de voordeur zitten wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
maarten22 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:44:
Same here. Chauffeur gaat alleen een dichte deur vinden tenzij de buren zo vriendelijk zijn.

Iemand die nieuwe al heeft ? Hoe bevalt die puck ? Ik maak me wat zorgen over het korte flexibele HDMI stekkertje wat uit die hockey puck steekt. Vond de vorige beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit313
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 11:05
loekf2 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:30:
[...]

Same here. Chauffeur gaat alleen een dichte deur vinden tenzij de buren zo vriendelijk zijn.

Iemand die nieuwe al heeft ? Hoe bevalt die puck ? Ik maak me wat zorgen over het korte flexibele HDMI stekkertje wat uit die hockey puck steekt. Vond de vorige beter.
Heb de nieuwe inmiddels een half uurtje binnen, bevalt tot nu toe prima, veel sneller dan de oude. De HDMI stekker en de chromecast zelf hebben een magneetje waardoor de de chromcast gewoon tegen de stekker kunt aan plakken, naar mijn mening een veel betere oplossing dan de HDMI extender kabel van de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
De Apple IOS RTLXL app zou volgens de beschrijving inmiddels ook Chromecast ondersteunen. We gaan het eens proberen. De Android versie is nog niet van deze update voorzien volgens mij. De laatste update is van juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:00
Er is net een RTL XL iOS update geweest met chromecast ondersteuning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:30
Vanochtend in ontvangst mogen nemen. :*)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SBidUfDV2gPFDNtkdqdZVgEM/medium.jpg

Eerste indruk: de installatie is nét wat makkelijker en de applicaties laden sneller. Met name dat laatste is een fijne toevoeging naast de ondersteuning voor 5GHz Wi-Fi. Al met al geen grote upgrade, maar wel eentje die het verschil maakt; Chromecast 2.0. :)

Nu twijfel ik of ik de Chromecast in de slaapkamer ook moet gaan vervangen. Eerst nog maar eens een weekje met deze spelen en ondertussen kijken wat ik met de 'oude' Chromecast uit de woonkamer ga doen.
spokje schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:50:
Beter doen jullie dan even een video hoe dat werkt met Spotify casten :P en of het goed werkt ;)
Omdat je het zo lief vraagt. ;)

[YouTube: https://youtu.be/IpWvVqmj6rU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
maarten22 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:12:
Er is net een RTL XL iOS update geweest met chromecast ondersteuning.
EINDELIJK!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Yonix schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:15:

[afbeelding]

Eerste indruk: de installatie is nét wat makkelijker en de applicaties laden sneller. Met name dat laatste is een fijne toevoeging naast de ondersteuning voor 5GHz Wi-Fi. Al met al geen grote upgrade, maar wel eentje die het verschil maakt; Chromecast 2.0. :)

Nu twijfel ik of ik de Chromecast in de slaapkamer ook moet gaan vervangen. Eerst nog maar eens een weekje met deze spelen en ondertussen kijken wat ik met de 'oude' Chromecast uit de woonkamer ga doen.

[...]

[video]
Ik vind hem een stuk mooier in het echt dan op de foto maar de snelheid valt me wat tegen. Volgens speedcast is hij ongeveer 25% sneller op een 2,4Ghz N netwerk. Spotify connect erg traag (Onder ios en android 5.0).

De rest is allemaal net iet snellers. Youtube is een stuk sneller maar bij Netflix en Plex merk ik het bijna niet. Ik vermoed dat de software het moet ondersteunen.

Angry Birds Go ga ik straks eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Yonix schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:15:

[afbeelding]

[...]

[video]
Nice! _/-\o_ Werkt het goed, ook als je het een tijdje laat draaien? Als een nummer afgelopen is gaat ie dan netjes door naar de volgende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
DHL tuurlijk voor dichte deur, dus dat wordt morgen tussen 6 en 7 naar het distributie centrum van DHL Parcel in Arnhem. Ik haat DHL, bezorgen niets op zaterdag, ook niet open. Ook de scheiding tussen paketten die wel via een service point kunnen en andere niet is niet te volgen.

Tot zo ver de DHL rant...

Chromecast support in RTL XL is natuurlijk fantantisch, zou een keer tijd worden.

WTF momentje... Chromecast alleen in RTL XL Premium ??? Kost dus geld om te kunnen casten ? En waarom nou weer een RTL account verplicht ? Ik zie de spam over dating sites en andere meuk alweer gaarne tegemoet.

[ Voor 20% gewijzigd door loekf2 op 01-10-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:30
spokje schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:58:
[...]

Nice! _/-\o_ Werkt het goed, ook als je het een tijdje laat draaien? Als een nummer afgelopen is gaat ie dan netjes door naar de volgende?
En simpel antwoord op beide vragen: ja. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Heel tof, bedankt! :D Dit laatste werkte namelijk met Google Music nooit zo goed icm de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 15:03
Gisteren besteld en vanmorgen tijdens het ontbijt stond DHL opeens voor de deur. Meteen even getest en hier mijn bevindingen:

-Eindelijk weer normaal streamen. 3 antennes doen hun werk.

Onlangs ben ik overgestapt van Ziggo naar glasvezel van KPN. Daardoor is de router van de hoek van de woonkamer naar de meterkast verplaatst. In de hoek van de woonkamer stond de router vlakbij de tv/versterker en dus ook bij de oude Chromecast, maar sinds het hele zooitje in de meterkast stond, werd het 2.4Ghz-netwerk weggedrukt door dat van de buurman. Normaal streamen was er daardoor niet meer bij. Nu was ik van plan 5Ghz te gaan gebruiken, omdat de buurman en andere buren dat ook niet gebruiken, maar mijn Experiabox blijkt dat niet te ondersteunen... Nu alleen dus 2.4Ghz kunnen testen en dat werkt gewoon weer prima. Die extra antennes zijn dus een wereld van verschil.

-Geweldig ontwerp. Flexibele kabel is erg prettig.

Niet zozeer dat de Chromecast nu rond is, maar meer het kabeltje waarmee hij verbonden is. De oude Chromecast werd geleverd met een verlengstuk met een behoorlijk stugge kabel en plug. Doordat de Chromecast achter in een versterker zat die met de achterkant redelijk dicht tegen de muur stond, zat de Chromcast behoorlijk in de knel tussen de muur en versterker. De nieuwe Chromcast heeft geen verlengstuk meer, maar de kabel zit eraan vast, is flexibel en heeft een aanzienlijk kleinere HDMI-plug. Hij steekt nu dus een stuk minder ver uit en past netjes achter de versterker.

-Korte laadtijden. Snel schakelen tussen apps.

Het opstarten van een app zoals Youtube of Netflex gaat aanzienlijk sneller. Ook het schakelen tussen apps gaat stukken sneller. Filmpjes lijken nu ook sneller te beginnen met afspelen, al kan dat laatste aan met het netwerk te maken hebben.

Ik moet nog even thuis mijn netwerk optimaliseren en overstappen op 5Ghz, maar tot nu toe ben ik zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 15:53
KlaasjeNL schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:44:
... maar mijn Experiabox blijkt dat niet te ondersteunen...
even bij een KPN winkel omruilen voor een v10 d:)b stuk betere wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
KlaasjeNL schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:44:
gebruiken, maar mijn Experiabox blijkt dat niet te ondersteunen... Nu alleen dus 2.4Ghz kunnen testen en dat werkt gewoon weer prima. Die extra antennes zijn dus een wereld van verschil.
De Experiabox v10 van KPN, die op dit moment naar veel klanten wordt uitgerold (VDSL upgrade) heeft 802.11ac support met 5 GHz.

Mijn ervaring met 5 GHz is dat het zeker sneller is, minder last van andere netwerken, maar bereik is lastig, zeker als het signaal door een paar betonmuren of gang heen moet. Extender is dan een must.

[ Voor 19% gewijzigd door loekf2 op 01-10-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 15:03
jackaubrey schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:51:
[...]

even bij een KPN winkel omruilen voor een v10 d:)b stuk betere wifi
Dat had ik inderdaad vernomen. Gebruik nu een maand KPN en heb daarbij een Experiabox V9 gekregen. Ik kwam er later achter dat er inmiddels ook een V10 wordt uitgeleverd, maar kwam er pas vanmorgen achter dat de V9 geen 5Ghz ondersteunt.

Zwaar offtopic: Kun je een V9 gewoon omruilen voor een V10? Ik zal eens met webcare contact opnemen en aangeven dat mijn Chromecast nu onbruikbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door KlaasjeNL op 01-10-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 19-09 13:05
Is het echt waar? De typefout? :o :9

Afbeeldingslocatie: http://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/12015002_1032044503496097_2072891498636103831_o.jpg
Pagina: 1 ... 33 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.