De reden dat de reacties niet bijster positief waren is inderdaad de frustratie die je uitte zonder daar een echte onderbouwing voor te hebben of aan te geven wat je zelf al hebt geprobeerd.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:30:
Ik heb een prima leven hoor, mijn reaktie kwam een beetje uit frustratie. Het streamen gaat erg langzaam dus hou ik het maar bij een HDMI kabeltje. Ik vraag me alleen af of ik de enige ben die het streamen langzaam vind. Mijn computer en IPhone moet ik ook regelmatig opnieuw instellen omdat de chromecast niet herkend word.
Het probleem met het trage streamen, vaak opnieuw moeten connecten herken ik. Nu heb ik toevallig afgelopen dinsdag mijn AV-meubel opnieuw ingericht. Hier is de chromecast verplaatst van achter de versterker (met dat kleine verlengkabeltje) naar een plek achter het meubel met een 1.5 m HDMI verlengkabel. Het trage streamen (stream opstarten duurt nog steeds even) en de trage besturing met telefoon en tablet lijkt tot nu toe een stuk beter te gaan. Ook het reconnecten met de chromecast lijkt niet meer nodig. Een snelle speedtest wijst uit dat de verbinding nu stabiel is op zo'n 24 Mbps.
Het is dus zeker aan te raden om het ding weer uit de kliko te vissen en uit te proberen met een verlengkabel zodat het signaal op de chromecast beter is