Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:06
vraag: kan een Chromecast die via usb gevoed wordt door een Sony 37W5500 waarop hij via hdmi (op de tv) is aangesloten er voor zorgen dat de tv niet meer in deep sleep (zuinigere stand-by stand) gaat?

Sinds kort blijft het chromecast lampje fel wit branden en dat zie je 's nachts als de lampen op de slaapkamer uitstaan en het irriteert me gewoon, dat (op dat moment) felle licht.
Eerder ging de Chromecast ook uit als de tv op deep sleep ging maar nu niet meer.
Of heeft Google iets aan de settings van de Chromecast veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
GRUMBLER schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:03:
vraag: kan een Chromecast die via usb gevoed wordt door een Sony 37W5500 waarop hij via hdmi (op de tv) is aangesloten er voor zorgen dat de tv niet meer in deep sleep (zuinigere stand-by stand) gaat?

Sinds kort blijft het chromecast lampje fel wit branden en dat zie je 's nachts als de lampen op de slaapkamer uitstaan en het irriteert me gewoon, dat (op dat moment) felle licht.
Eerder ging de Chromecast ook uit als de tv op deep sleep ging maar nu niet meer.
Of heeft Google iets aan de settings van de Chromecast veranderd?
Als de Chromecast van stroom wordt voorzien, zal deze aan gaan/blijven. Als je TV niet meer in deep sleep gaat, blijft er spanning op de USB en blijft de Chromecast aan staan.
Tja..wie veroorzaakt nu dat de TV niet in deep sleep gaat? Ik zou eens proberen of de TV in deep sleep gaat, als je de Chromecast eruit hebt gehaald. Als hij dan wel in deep sleep gaat, ligt de oorzaak daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:06
Dat kan ik proberen idd, maar het rare is dat dit eerder niet gebeurde en sinds kort wel, ik heb niets veranderd aan de instellingen van de tv....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankmeulenaar
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-08-2018
Vraagje: ik probeer een app te vinden die films die op mijn mobiel staan met ondertitels (losse .srt of in de .mkv) via chromecast op mijn TV laat zien. Ik kan er echter geen enkele vinden; MX player doet het prima maar heeft geen chromecast, en andere hebben weer wel chromecast maar geen ondertitels.

Is hier een app voor of kan dit 'gewoon' niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

frankmeulenaar schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:58:
Vraagje: ik probeer een app te vinden die films die op mijn mobiel staan met ondertitels (losse .srt of in de .mkv) via chromecast op mijn TV laat zien. Ik kan er echter geen enkele vinden; MX player doet het prima maar heeft geen chromecast, en andere hebben weer wel chromecast maar geen ondertitels.

Is hier een app voor of kan dit 'gewoon' niet?
Plex misschien?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankmeulenaar
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-08-2018
Als ik het zo lees kan de Android app de films die op een Plex Server staan naar een Chromecast streamen, maar ik heb op vakantie geen PC mee dus ook geen Plex Server :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

Ik kan op iOS m'n iPhone als Plex server doen fungeren. Weet niet hoe dit met Android zit.

Voor vakantie heb ik gewoon een Android mediaspelertje aangeschaft (zie Android mediaspeler topic) die alles vanaf een 2.5" externe hdd speelt. Thuis gebruik ik wel Plex op m'n iMac en Kodi door elkaar.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Soundcloud _/-\o_

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
frankmeulenaar schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:18:
[...]

Als ik het zo lees kan de Android app de films die op een Plex Server staan naar een Chromecast streamen, maar ik heb op vakantie geen PC mee dus ook geen Plex Server :(
Je kan je gehele scherm casten en dan MX-player starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennen jullie een goede mp3/muziekspeler voor Chrome browser waarmee je vervolgens je muziek kunt casten? Ik gebruik af en toe Videostream maar voor de playlist functie moet je een abonnement nemen. Voor series en dergelijke snap ik dat wel, voor mp3 vind ik dat het ook gratis moet kunnen.

Edit: Ik heb nu een offline HTML5 Mp3 Player gevonden :). Het is erg basic en via tab casting kun je dan lokaal van je pc naar de Chromecast mp3 bestanden sturen. De buffer lijkt alleen niet helemaal lekker te werken, misschien zou dat beter zijn als je de Cast API zou gebruiken ipv tab casting.
http://antimatter15.com/player/player.html en https://github.com/antimatter15/player

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:27:
Kennen jullie een goede mp3/muziekspeler voor Chrome browser waarmee je vervolgens je muziek kunt casten? Ik gebruik af en toe Videostream maar voor de playlist functie moet je een abonnement nemen. Voor series en dergelijke snap ik dat wel, voor mp3 vind ik dat het ook gratis moet kunnen.

Edit: Ik heb nu een offline HTML5 Mp3 Player gevonden :). Het is erg basic en via tab casting kun je dan lokaal van je pc naar de Chromecast mp3 bestanden sturen. De buffer lijkt alleen niet helemaal lekker te werken, misschien zou dat beter zijn als je de Cast API zou gebruiken ipv tab casting.
http://antimatter15.com/player/player.html en https://github.com/antimatter15/player
Google Play Music doet dat toch? Maar ik denk dat je je lokale muziekcollectie via de browser wil afspelen?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:27:

Shuttle+

edit: maar dat is dus de betaalde versie. De gratis versie heeft net geen CC support. Desondanks een hele fijne speler die toch wel het geld waard is, vind ik.

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-08-2015 09:49 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Bubble upnp of plex kunnen dit hangt natuurlijk ook af van waar je muziek staat en of je een bepaalde musicmanager gebruikt

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is er al iets bekend over de introductie van de Bedrade Chromecast mogelijkheid?

Ik heb thuis een prima netwerk maar om een of andere reden werkt plex sinds een aantal weken niet zo vlekkeloos meer als voorheen. Als ik de logs van Plex erop na sla blijkt dat de Mac welke als Plex server fungeert de stream makkelijk aankan dus daar lijkt het niet aan te liggen. De MacMini zit met een draad aan de router (TimeCapsule). Het bereik van de ChromeCast is hier dus echt de bottleneck en daarom hoopte ik dat de bedrade stekker een beetje vlot uit zou komen. Tot op heden valt dit behoorlijk tegen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Ik heb een eigen usb adapter gebruikt en die werkt prima (dezelfde chip).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 20:14
Donstil schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:44:
Is er al iets bekend over de introductie van de Bedrade Chromecast mogelijkheid?

Ik heb thuis een prima netwerk maar om een of andere reden werkt plex sinds een aantal weken niet zo vlekkeloos meer als voorheen. Als ik de logs van Plex erop na sla blijkt dat de Mac welke als Plex server fungeert de stream makkelijk aankan dus daar lijkt het niet aan te liggen. De MacMini zit met een draad aan de router (TimeCapsule). Het bereik van de ChromeCast is hier dus echt de bottleneck en daarom hoopte ik dat de bedrade stekker een beetje vlot uit zou komen. Tot op heden valt dit behoorlijk tegen.
Ik heb ook zelf een usb adapter besteld bij Dealextreme met een splitter kabel van ebay en dat werkt out of de box. Voor nog geen 9 euro totaal was ik klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Lizard schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:10:
Ik heb een eigen usb adapter gebruikt en die werkt prima (dezelfde chip).
wmn79 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:17:
[...]

Ik heb ook zelf een usb adapter besteld bij Dealextreme met een splitter kabel van ebay en dat werkt out of de box. Voor nog geen 9 euro totaal was ik klaar.
Whow Thnx! Ik wist heel niet dat dit mogelijk was.

Gelijk maar besteld :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 15:53
wmn79 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:17:
[...]

de chromecast gaat dan automatisch over op de ethernet aansluiting?
en hoe sluit je dat dan allemaal aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Donstil schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:31:
[...]

[...]

Whow Thnx! Ik wist heel niet dat dit mogelijk was.

Gelijk maar besteld :)
Ik moet nog zien dat dit gaat werken. De Chromecast zal een driver aan boord hebben ( softwarematige ) voor hun eigen adapterkabel maar hoogstwaarschijnlijk weer net eens niet voor de in dit topic genoemde oplossing van DX.
Bij het product staat immers waarvoor deze geschikt is ( Windows enz ) en wordt er een driver CD meegeleverd. Zie die driver maar eens op je Chromecast te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Lizard en wnm79 geven aan dat het werkt, waarschijnlijk herkent de Chromecast hem door dezelfde chip.

[ Voor 8% gewijzigd door peptalk op 25-08-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
peptalk schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:47:
Lizard geeft aan dat hij werkt, waarschijnlijk herkent de Chromecast hem door dezelfde chip.
knip.. sorry niet goed gelezen!

[ Voor 29% gewijzigd door lowo op 25-08-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Nu online
lowo schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

knip.. sorry niet goed gelezen!
Die van Lizard kan idd nog wel een andere zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 20:14
jackaubrey schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:32:
[...]

de chromecast gaat dan automatisch over op de ethernet aansluiting?
en hoe sluit je dat dan allemaal aan?
Yep, dat gaat automatisch. USB ethernet adapter gaat in de USB female van de splitterkabel. Beide micro USB aansluitingen gebruik je om de stroom door te lussen, dus Micro USB male gaat in de Chromecast en Micro USB female voor de kabel naar USB die in mijn geval in de TV gaat om het geheel van stroom te voorzien. Dat vind ik ook een bijkomend voordeel van deze oplossing ten opzichte van de officiële adapter die altijd een stopcontact nodig heeft.

Met betrekking tot welke USB adapter je kunt gebruiken, gaat het er om dat je een adapter gebruikt die de driver gebruikt die standaard in de chromecast kernel is ingebakken (asix.ko / USB_NET_AX8817X). Meer info vind je hier.

[ Voor 7% gewijzigd door wmn79 op 25-08-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Handige tip van die USB adapters, bekabeld is toch betrouwbaarder dan wireless.

* MegaTronics heeft zojuist ook 2 Y-kabels en 3 USB adapters gekocht (een exemplaar is voor mijn ethernetloze laptop :p)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
peptalk schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:53:
[...]

Die van Lizard kan idd nog wel een andere zijn ;)
Klopt, ik heb een adapter hier in Nederland besteld, deze: https://www.conrad.nl/nl/...j45-bus-zwart-808511.html omdat ik geen 3 weken wou wachten :)

[ Voor 32% gewijzigd door Lizard op 25-08-2015 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
wmn79 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:45:
Met betrekking tot welke USB adapter je kunt gebruiken, gaat het er om dat je een adapter gebruikt die de driver gebruikt die standaard in de chromecast kernel is ingebakken (asix.ko / USB_NET_AX8817X).
Let wel op: er is geen garantie dat die in de toekomst blijft werken. Ik heb zo'n ding van Deal Extreme en die werkt prima op mijn Android MK808B TV stick en Windows 7 en eerder.

Bij Windows 8.1 weigerde hij echter dienst. Wat bleek. Die ASIX chip in die Chinees is een kloon maar gebruikt dood leuk de ASIX driver. Nu heeft ASIX daar een stokje voor gestoken, de laatste versie van de Windows driver herkend de kloon en weigert die.

Onder Windows 8.1 kan hij wel werken, maar met de Windows 7 driver en blokkeren van driver updates voor dat ding. Mijn Android TV stick maakt dat niet uit, dat is 4.1 (en ook 4.2 werkt gewoon). Maar aangezien de Chomecast constant updates krijgt bestaat de kans dat ook daar de driver wordt geupdate om illegale kloons uit te sluiten. Dus als de Linux driver wordt bijgewerkt dan zou het zo maar over kunnen zijn, 't is maar dat je het weet...

Verwijderd

Weet iemand of dit mogelijk is:
HDMI kabel in TV -> koppelstuk (female - female) -> Chromecast ipv Chromecast direct in TV?

Stel dat het mogelijk is, wat is dan een goede HDMI kabel en een goed koppelstuk (aanraders)?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2015 17:52 ]

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:01
Gebruik ik ook, koppelstuk van de chromecast zelf gebruik ik.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:13
Weet er iemand een app die direct bij het opstarten een bepaalde stream naar een bepaalde Chromecast stuurt.
Wat ik graag wil is met zo weinig mogelijk clicks, het liefst dus alleen het opstarten van een app, een radiostream afspelen op mijn chromecast.

• Sunrise
  • Laatst online: 05-09 11:37
FrankRicard schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:29:
Weet er iemand een app die direct bij het opstarten een bepaalde stream naar een bepaalde Chromecast stuurt.
Wat ik graag wil is met zo weinig mogelijk clicks, het liefst dus alleen het opstarten van een app, een radiostream afspelen op mijn chromecast.
Voor zover ik weet moet je bij alle apps eerst handmatig connecten met je chromecast.

Ik heb ook last van netflix, het werkt slecht en op een gegeven moment gaat ie bufferen en blijft ie idd hangen bij 99% vervolgens een melding dat hetgene wat je aan het afspelen bent nu niet beschikbaar is. Ik had al een tijdje last van dat ie chromecast niet meer kon vinden, elke keer opnieuw instellen en het modem resetten en dan was het weer goed voor een paar uur. Uiteindelijk maar weer het upc modem in gebruik genomen als router en kan nu de chromecast wel vinden zonder problemen. Ik denk dat die problemen ook voortkomen uit de nieuwe firmware.

Heel vervelend dat je niet zelf iets te zeggen hebt over de firmware, nu moeten we wachten op betere tijden, mocht de volgende filmware wel in orde zijn dan ga ik gelijk opzoek naar oplossing om de volgende te blokkeren met een ip block, moet wel een oplossing voor zijn. Ook vreemd dat je geen bericht krijgt dat er een nieuwe firmware wordt geinstalleerd, ja misschien wel maar dat zie je niet omdat chromecast automatisch aangaat als de tv aangaat, althans bij mij. Ze vragen in ieder geval niet om een bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
[quote]Robert777 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:29:
[...]
Voor zover ik weet moet je bij alle apps eerst handmatig connecten met je chromecast.

Ik heb ook last van netflix, het werkt slecht en op een gegeven moment gaat ie bufferen en blijft ie idd hangen bij 99% vervolgens een melding dat hetgene wat je aan het afspelen bent nu niet beschikbaar is. Ik had al een tijdje last van dat ie chromecast niet meer kon vinden, elke keer opnieuw instellen en het modem resetten en dan was het weer goed voor een paar uur. Uiteindelijk maar weer het upc modem in gebruik genomen als router en kan nu de chromecast wel vinden zonder problemen. Ik denk dat die problemen ook voortkomen uit de nieuwe firmware.

Volgens mij ook ja. Een prima app is TuneIn Radio echter je moet altijd nog de connectie maken met je Chromecast bij afspelen van een zender.

Zelf nog niet de haperingen gehad die je noemt al gebruik ik sinds ik tijdelijk ergens bij familie inwoon de Chromecast daardoor ook minder.
Robert777 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:29:
[...]
Heel vervelend dat je niet zelf iets te zeggen hebt over de firmware
Zo mee eens. Echt triest dat Google daar niet de keuze in geeft momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:04
Robert777 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:29:
[...]

Heel vervelend dat je niet zelf iets te zeggen hebt over de firmware, nu moeten we wachten op betere tijden, mocht de volgende filmware wel in orde zijn dan ga ik gelijk opzoek naar oplossing om de volgende te blokkeren met een ip block, moet wel een oplossing voor zijn. Ook vreemd dat je geen bericht krijgt dat er een nieuwe firmware wordt geinstalleerd, ja misschien wel maar dat zie je niet omdat chromecast automatisch aangaat als de tv aangaat, althans bij mij. Ze vragen in ieder geval niet om een bevestiging.
Nog een rede om blij te zijn met mijn rooted chromecast.
Zit op 27946 op dit moment, alle firmwares daarna hebben wel wat.. De dev's van Eureka Rom upgraden pas als er een firmware update is, die dingen beter maakt ipv dingen kapot sloopt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jW68gf4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
funrider schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:02:
Zo mee eens. Echt triest dat Google daar niet de keuze in geeft momenteel.
Enige wat we kunnen doen is rooten, helaas moet ik daar eerst een teensy board voor kopen.
Als iemand in Nijmegen zo'n ding heeft en de mijne wil rooten heb ik daar wel 5 euro voor over, rest mij alleen de vraag: Als ie geroot is heb ik dan volledige controle over mijn chromecast zonder in het bezit te zijn van een teensy board of zal ik in de toekomst voor het flashen van nieuwe rom's toch weer zo'n board nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Dacuuu schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:57:
[...]

Nog een rede om blij te zijn met mijn rooted chromecast.
Zit op 27946 op dit moment, alle firmwares daarna hebben wel wat.. De dev's van Eureka Rom upgraden pas als er een firmware update is, die dingen beter maakt ipv dingen kapot sloopt.

[afbeelding]
Ja daar had ik mij al in verdiept, een lange tijd geleden al maar ik zag toen de waarde er nog niet van in omdat het apparaat goed functioneerde.

(excuses voor het niet mergen van posts)

[ Voor 3% gewijzigd door Sunrise op 28-08-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Robert777 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:01:
[...]

Enige wat we kunnen doen is rooten, helaas moet ik daar eerst een teensy board voor kopen.
Als iemand in Nijmegen zo'n ding heeft en de mijne wil rooten heb ik daar wel 5 euro voor over, rest mij alleen de vraag: Als ie geroot is heb ik dan volledige controle over mijn chromecast zonder in het bezit te zijn van een teensy board of zal ik in de toekomst voor het flashen van nieuwe rom's toch weer zo'n board nodig hebben?
En dat kan toch alleen tot een bepaalde firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Robert777 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:03:
[...]

Ja daar had ik mij al in verdiept, een lange tijd geleden al maar ik zag toen de waarde er nog niet van in omdat het apparaat goed functioneerde.

(excuses voor het niet mergen van posts)
Dus nu toch.. ;)
Pistolebob schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:10:
[...]

En dat kan toch alleen tot een bepaalde firmware versie?
Dat klopt, Tot en met 15x geloof ik. Nieuwe chromecasts uit de winkel kwamen met deze firmware. Ik weet niet of of dat nu nog zo is. De Teensy heb je 1 x nodig. Als je eenmaal root hebt, kan je OTA updaten zonder Teensy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Oh ik had gelezen dat nu alle versies te rooten zijn, maar dat was dus een oud artikel. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ursamajor schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:31:
Bubble upnp of plex kunnen dit hangt natuurlijk ook af van waar je muziek staat en of je een bepaalde musicmanager gebruikt
Ik ga inderdaad Plex maar gebruiken. Het is wat omslachtig maar oke het werkt :).

Nu weer eens even kijken hoe je een streaming video naar de Chromecast kunt krijgen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 21:07
Ik heb ook een probleem met Chromecast en Play music .(betaalde abonnement)

Elke keer als ik een playlist wil afspelen via de Chromecast stop hij na 1 lied .
Soms speelt hij wel 2 liedjes af maar daarna stopt hij weer.

Ik moet dus elke keer op mijn telefoon het volgende liedje starten en soms ook de verbinding met de Chromecast opnieuw instellen .

Ik heb dit met verschillende toestellen geprobeerd en het blijft steeds hetzelfde .
Het gaat dus om liedjes die niet op mijn toestel staan maar gewoon in de cloud bij Google Play Music.

Heeft iemand dit probleem ook ? en mischien ook een oplossing hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Play Music greenified?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
  • Laatst online: 17-09 20:33
Laatst was ik in die vervelende winkel met rood en wit schreeuwende teksten om een Micro HDMI kabel te halen voor mijn Surface Pro 3. Blijkt dat daar alleen de kabels van Microsoft op werken en verwees de medewerker mij door naar de Chromecast. Heel tof apparaartje, was het helemaal vergeten, maar werd er enthousiast van.

Echter bij navraag werd mij verteld dat je slechts tot 720p kan streamen, full HD is er dus niet bij. In de TS vond ik hier geen vraag over, wel de technische details, en daar stond bij dat het tot 1080p gestreamd kan worden.

Kortom mijn vraag is: Kan je nu wel of niet full HD streamen en gaat dat ook goed als je Blue-Ray bestanden wilt afspelen? 4K is niet van belang.

Alvast bedankt!

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

joostsozee schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:04:
Laatst was ik in die vervelende winkel met rood en wit schreeuwende teksten om een Micro HDMI kabel te halen voor mijn Surface Pro 3. Blijkt dat daar alleen de kabels van Microsoft op werken en verwees de medewerker mij door naar de Chromecast. Heel tof apparaartje, was het helemaal vergeten, maar werd er enthousiast van.

Echter bij navraag werd mij verteld dat je slechts tot 720p kan streamen, full HD is er dus niet bij. In de TS vond ik hier geen vraag over, wel de technische details, en daar stond bij dat het tot 1080p gestreamd kan worden.

Kortom mijn vraag is: Kan je nu wel of niet full HD streamen en gaat dat ook goed als je Blue-Ray bestanden wilt afspelen? 4K is niet van belang.

Alvast bedankt!
Die medewerker bij de MM stond uit de welbekende nek te blaten; 1080P werkt prima naar behoren :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
  • Laatst online: 17-09 20:33
Zo'n vermoeden had ik al, dus full HD is geen enkel probleem? :D

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 22:14
joostsozee schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:28:
Uiteraard niet. Het is 2015, geen 2005 ;).
Max. videoresolutie van uitvoer: 1080p
https://support.google.com/chromecast/answer/3046409?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
joostsozee schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:28:
Let alleen wel op, dat het er wel aan ligt wat je gebruikt om te casten. Youtube selecteerd bijvoorbeeld de kwaliteit op basis van de verbinding, dit kan je niet zelf selecteren. Maar programma's als Plex kan je gewoon instellen in wat voor kwaliteit je wilt casten. Ook je een tab van chrome kan je casten, maar hierbij moet je nog wel zelf instellen in welke kwaliteit. Maar buiten dergelijke instellingen en uitzonderingen is Full HD geen enkel probleem. Heb probleemloos mkv bestanden van 16GB kunnen afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid_Stevie schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:37:
[...]
Heb probleemloos mkv bestanden van 16GB kunnen afspelen :)
Wat voor verbinding heb je precies tussen die computer en Chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 22:34
Ik heb sinds enige dagen problemen met DS Video in combinatie met de CC. Niets speelt meer af, waar dat voorheen geen probleem was.

Geen idee waar ik het probleem moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

App updaten? Of app verwijderen en opnieuw installeren op Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:57:
[...]

Wat voor verbinding heb je precies tussen die computer en Chromecast?
Is verschillend en even geleden dat ik een 16GB heb geprobeerd, maar was volgens mij met de computer bekabelt en een degelijke linksys router die een verdieping hoger staat dan de chromecast. Maar speel iig wel vaker gewoon bestanden van 5 a 6 GB zonder problemen af en dan niet via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Heeft iemand onlangs nog een chromecast gekocht die nog te rooten is? Zo ja waar? Of laat ik de vraag anders stellen, heeft iemand al een chromecast gekocht die niet meer te rooten was omdat nieuwe batches geleverd worden met een nieuwere firmware?

Er zijn natuurlijk ook mensen die hun chromecast terugbrengen naar de winkel en dan zit er hoogstwaarschijnlijk een nieuwere firmware op.

edit: Oke, ik heb mij wat meer verdiept en ik moet dus naar de serienummers kijken, helaas is dat lastig met die internetwinkels tegenwoordig, ik denk niet dat veel winkels daar energie in willen stoppen om in hun magazijn opzoek te gaan naar rootable chromecasts. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Sunrise op 01-09-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Ik heb sinds een paar maanden een probleem met m'n chromecast. In popcorn time is hij niet meer te vinden. Heb hem gereset naar fabrieksinstellingen. De naam veranderd van m'n chromecast. Heb ook nog een regeltje veranderd op aanraden van een forum in een pt-media.js bestand maar ook dat mocht niet baten. Heeft iemand hier nog tips?
Router/modem zijn ook gereset.

[ Voor 4% gewijzigd door mike30 op 01-09-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
(jarig!)
mike30 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:47:
Ik heb sinds een paar maanden een probleem met m'n chromecast. In popcorn time is hij niet meer te vinden. Heb hem gereset naar fabrieksinstellingen. De naam veranderd van m'n chromecast. Heb ook nog een regeltje veranderd op aanraden van een forum in een pt-media.js bestand maar ook dat mocht niet baten. Heeft iemand hier nog tips?
Router/modem zijn ook gereset.
Heb je uberhaubt nog wel een Chromecast icoontje in Popcorn Time? Er zijn namelijk verschillende varianten van Popcorn Time in omloop en sommige hebben helemaal geen Chromecast ondersteuning ingebouwd.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meho
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:43
Robert777 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:09:
Heeft iemand onlangs nog een chromecast gekocht die nog te rooten is? Zo ja waar?
Begin augustus een Chromecast bij Amazon.de besteld en zonder problemen geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
JunkO schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:20:
[...]

Heb je uberhaubt nog wel een Chromecast icoontje in Popcorn Time? Er zijn namelijk verschillende varianten van Popcorn Time in omloop en sommige hebben helemaal geen Chromecast ondersteuning ingebouwd.
Nee heb helemaal geen icoontje meer in popcorn time. Kreeg een nieuwe versie van popcorntime via popcorntime.io daar deed m'n chromecast het niet meer in dus dacht dat het met de volgende versie dus 3.8.3 beta is het nu geloof ik wel verholpen zou zijn maar doet het nog steeds niet.
Kan je me een goede versie wijzen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
mike30 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:40:
[...]

Nee heb helemaal geen icoontje meer in popcorn time. Kreeg een nieuwe versie van popcorntime via popcorntime.io daar deed m'n chromecast het niet meer in dus dacht dat het met de volgende versie dus 3.8.3 beta is het nu geloof ik wel verholpen zou zijn maar doet het nog steeds niet.
Kan je me een goede versie wijzen dan?
De SE versie werkt bij mij op m'n Android foon altijd zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Ja ik zoek hem voor windows desktop. Ik vind de app niet lekker werken op m'n note 3

Heb de app voor zowel windows als android gedownload van popcorn-time.se maar werken beide niet met m'n chromecast. Ga bijna denken dat het ergens anders aan ligt. Maar voor de rest doet hij alles. Youtube via pc tel en ipad. Plex werkt prima.
Zou het even niet meer weten nu.

[ Voor 102% gewijzigd door mike30 op 01-09-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows desktop kan niet. Op Windows kun je alleen casten via Chrome webbrowser. Dus bijvoorbeeld de webpagina van Plex, YouTube of apps/addons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 21:07
Iemand een idee?
diquan2001 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:09:
Ik heb ook een probleem met Chromecast en Play music .(betaalde abonnement)

Elke keer als ik een playlist wil afspelen via de Chromecast stop hij na 1 lied .
Soms speelt hij wel 2 liedjes af maar daarna stopt hij weer.

Ik moet dus elke keer op mijn telefoon het volgende liedje starten en soms ook de verbinding met de Chromecast opnieuw instellen .

Ik heb dit met verschillende toestellen geprobeerd en het blijft steeds hetzelfde .
Het gaat dus om liedjes die niet op mijn toestel staan maar gewoon in de cloud bij Google Play Music.

Heeft iemand dit probleem ook ? en mischien ook een oplossing hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Er zijn nogal wat problemen met play music en de chromecast (zie google forum en reddit)

Las ook ergens dat het bij iemand hielp als die zijn scherm aan liet staan, maar lijkt me nou niet echt een oplossing, meer een work around en ook niet echt een goeie. Ik heb geen betaald abo, maar hij speelt bij mij via telefoon naar de chromecast gewoon een paar liedjes achter elkaar af, dus heb er zelf geen last van.

Werkt het trouwens wel gewoon als je niet cast? Je zou ook nog even kunnen kijken of het wel werkt als je afspeelt via een computer (music.google.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:52:
Windows desktop kan niet. Op Windows kun je alleen casten via Chrome webbrowser. Dus bijvoorbeeld de webpagina van Plex, YouTube of apps/addons.
Windows desktop pc je weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Meho schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:37:
[...]

Begin augustus een Chromecast bij Amazon.de besteld en zonder problemen geroot.
Maar met een teensy board neem ik aan? Die oudere die je met flashcast kan flashen zullen wel niet meer in omloop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Robert777 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:48:
[...]

Maar met een teensy board neem ik aan? Die oudere die je met flashcast kan flashen zullen wel niet meer in omloop zijn?
Rooten zonder teensy zit er niet meer in nee..

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 22:42
Iemand die al een ethernet adapter heeft voor de chromecast of enige idee waar deze te koop is?
Een alternatieve adapter mag ook maar moet het wel werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Tweakwondo schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:34:
Iemand die al een ethernet adapter heeft voor de chromecast of enige idee waar deze te koop is?
1 pagina eerder:

wmn79 in "Google Chromecast - Deel 1"

en

Lizard in "Google Chromecast - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Tweakwondo schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:34:
Vraag mij af of het huidige netflix probleem onder de nieuwste firmware ook aanwezig is met zo'n ehternet-adapter.
Dacuuu schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:58:
[...]

Rooten zonder teensy zit er niet meer in nee..
Jammer. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom google chromecast zich zo wapend tegen root, qua media in ieder geval niet, als ze hun film verkoop kanaal willen beschermen waarom draait popcorn time dan zonder problemen op een up to date model?

Even iets anders, ik heb sinds kort een receiver waar de chromecast inzit, voorheen zat ie in de tv, nu merk ik dat heel af en toe (mischien 10x per film) het beeld (zwart beeld) en tegelijk het geluid wegvalt voor een halve seconde. Is dat een misschien een instelling, brakke aansluiting of incompatibiliteit? Moet toegeven dat ik nog geen andere hdmi poort heb geprobeerd, maar misschien rinkelt er al een belletje bij iemand.

[ Voor 21% gewijzigd door Sunrise op 04-09-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Robert777 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:37:
[...]

Vraag mij af of het huidige netflix probleem onder de nieuwste firmware ook aanwezig is met zo'n ehternet-adapter.
Geen idee..ik gebruik al enige tijd geen netflix meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Robert777 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:37:
Even iets anders, ik heb sinds kort een receiver waar de chromecast inzit, voorheen zat ie in de tv, nu merk ik dat heel af en toe (mischien 10x per film) het beeld (zwart beeld) en tegelijk het geluid wegvalt voor een halve seconde. Is dat een misschien een instelling, brakke aansluiting of incompatibiliteit? Moet toegeven dat ik nog geen andere hdmi poort heb geprobeerd, maar misschien rinkelt er al een belletje bij iemand.
De mijne steekt vanaf dag één in de receiver, maar heb zulke dingen nog nooit opgemerkt. Gebeurt het ook als je een andere poort gebruikt? Of evt een HDMI extender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Lizard schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:43:
[...]
Klopt, ik heb een adapter hier in Nederland besteld, deze: https://www.conrad.nl/nl/...j45-bus-zwart-808511.html omdat ik geen 3 weken wou wachten :)
Lizard schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:43:
[...]
klinkt goed maar hoe sluit je het aan op de chromecast? de uitleg iets boven met splitter kabel gebrijp ik niet helemaal..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Tweakwondo schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:30:
[...]

[...]

klinkt goed maar hoe sluit je het aan op de chromecast? de uitleg iets boven met splitter kabel gebrijp ik niet helemaal..:)
Hier vind je meer uitleg: https://productforums.goo...ic/chromecast/xo_NDh5CZA8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Hoe je het ook wendt of keert, IK vind het belachelijk dat zoiets niet gewoon standaard in elk land te verkrijgen is! Een adapter die nog geen paar tientjes kost gewoon wereldwijd kunnen uitbrengen.
Of dat ze nu al door hun voorraad heen zijn? Dat vind ik vreemd...

Alhoewel dat gaat ook zo bij elke release van hun Google Nexus phone :P

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag de USB ethernet adapters van DealExtreme ontvangen en afgelopen week kreeg ik al de Y-splitkabels binnen via Amazon. Meteen aangesloten en het werkt out of the box. Mijn derde exemplaar van de USB ethernet adapter aangesloten op mijn Dell laptop met Windows 10 en die werd ook out of the box geïnstalleerd en actief, dus niet dit probleem:
pe1dnn schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:00:
[...]

Let wel op: er is geen garantie dat die in de toekomst blijft werken. Ik heb zo'n ding van Deal Extreme en die werkt prima op mijn Android MK808B TV stick en Windows 7 en eerder.

Bij Windows 8.1 weigerde hij echter dienst. Wat bleek. Die ASIX chip in die Chinees is een kloon maar gebruikt dood leuk de ASIX driver. Nu heeft ASIX daar een stokje voor gestoken, de laatste versie van de Windows driver herkend de kloon en weigert die.

Onder Windows 8.1 kan hij wel werken, maar met de Windows 7 driver en blokkeren van driver updates voor dat ding. Mijn Android TV stick maakt dat niet uit, dat is 4.1 (en ook 4.2 werkt gewoon). Maar aangezien de Chomecast constant updates krijgt bestaat de kans dat ook daar de driver wordt geupdate om illegale kloons uit te sluiten. Dus als de Linux driver wordt bijgewerkt dan zou het zo maar over kunnen zijn, 't is maar dat je het weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MegaTronics schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:48:
Vandaag de USB ethernet adapters van DealExtreme ontvangen en afgelopen week kreeg ik al de Y-splitkabels binnen via Amazon. Meteen aangesloten en het werkt out of the box.
De usb 3 versie met chipset AX88179 werkt niet i.c.m. Chromecast. Had ik kunnen weten overigens. De USB 2 ethernet adapter van DealExtreme werkt kennelijk wel out of the box i.c.m. Chromecast. Is daarmee het Netflix-Chromecast probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

wsmaal schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:48:
[...]

De usb 3 versie met chipset AX88179 werkt niet i.c.m. Chromecast. Had ik kunnen weten overigens. De USB 2 ethernet adapter van DealExtreme werkt kennelijk wel out of the box i.c.m. Chromecast. Is daarmee het Netflix-Chromecast probleem opgelost?
Zou ik niet weten, bij mij werkte Netflix wel gewoon via de Chromecast met de laatste firmware. vorig weekend zonder problemen Narcos kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
MegaTronics schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:53:
[...]

Zou ik niet weten, bij mij werkte Netflix wel gewoon via de Chromecast met de laatste firmware. vorig weekend zonder problemen Narcos kunnen bekijken.
Op de slaapkamer TV ondervind ik eveneens geen enkel probleem met Netflix. De huiskamer TV daarentegen ondervind ik wel problemen met Netflix. Google onderkent de problemen en werkt met Netflix aan een oplossing.

Ter info mijn bijdrage Google forum:
After 2 years using the Chromecast I have the same Netflix problem (16004) since the last FW update (38401) of Chromecast. It is an intermittent problem, because sometimes there isn't a Netflix casting problem (like this evening). The most times however Netflix is buffering (Chromecast) and stops finally. On the (Android) phones and tablets in the house there are no Netflix problems.

Curiously is that the problem is in combination with the living room TV (Panasonic). With the budget TV (Salora) on the sleeping room there isn't problem at all. If I exchange the chromecasts the problem persist on the living room TV (the sleeping room TV is for this experiment moved next the living room TV). I have no problems with the national broadcasting streams (Dutch NPO) in combination with Chromecast.

Awaiting for a solution is my workaround (for the living room TV) an Android HDMI stick. I am awaiting also for a 5Ghz Chromecast ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb zelf een tweetal Samsung TV's en ben dit nog niet tegen gekomen. Misschien merk/type afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:16:
[...]

De mijne steekt vanaf dag één in de receiver, maar heb zulke dingen nog nooit opgemerkt. Gebeurt het ook als je een andere poort gebruikt? Of evt een HDMI extender?
Vandaag een andere hdmi poort geprobeerd met hetzelfde resultaat, andere apparaten erop vertonen dat symptoon niet. Vreemd. Zal 'm nog eens in de tv stoppen om de 'nieuwe' firmware uit te sluiten.

Edit:
Heb nu video convert uitgezet en de hdmi resolutie vastgezet (1080p) in de receiver settings, probleem doet zich niet meer voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Sunrise op 07-09-2015 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag de ethernetadapters getweakt. De LEDjes zijn nogal fel en het lijkt in het donker wel een Amerikaanse politieauto achter de TV met al dat knippernde rood en blauw. Stukje duct tape eroverheen deed de truc. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
MegaTronics schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:13:
Vandaag de ethernetadapters getweakt. De LEDjes zijn nogal fel en het lijkt in het donker wel een Amerikaanse politieauto achter de TV met al dat knippernde rood en blauw. Stukje duct tape eroverheen deed de truc. :+
High tech tweak! >:) Had verwacht dat je het pwm signaal omlaag had geschroeft, of een weerstandje voor het ledje had gesoldeerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dacuuu schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:22:
[...]

High tech tweak! >:) Had verwacht dat je het pwm signaal omlaag had geschroeft, of een weerstandje voor het ledje had gesoldeerd. :+
Gezien het uit China komt zal het wel vol met een of ander soort hars zitten die de boel bij elkaar houd, dus dit was de veilige methode. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort CastBuddy op Chrome browser in gebruik. Werkt wel goed bijvoorbeeld voor het casten van 720p NOS, Tweakers en Vimeo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:10:
Sinds kort CastBuddy op Chrome browser in gebruik. Werkt wel goed bijvoorbeeld voor het casten van 720p NOS, Tweakers en Vimeo :).
nlziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, NOS Uitzendingen: http://nos.nl/uitzendingen/ Hier kun je 720p uitzendingen bekijken in elk geval voor voetbal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meho
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:43
Voor de mensen met een geroote Chromecast, die niet meer kunnen casten:
In de webpanel even de whitelist op Google zetten, rebooten en weer casten O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Heeft iemand al een site gevonden, waar dit te bestellen is?

https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast

Ook op Tweakers geweest:

nieuws: Google komt met ethernet-adapter voor Chromecast

Ik heb even zitten zoeken, maar nog niks kunnen vinden.

• peptalk
  • Nu online
Even iets terug lezen djoelzz en via China alternatief bestellen, werkt namelijk prima.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

peptalk schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:34:
Even iets terug lezen djoelzz en via China alternatief bestellen, werkt namelijk prima.
+1

• lowo
MegaTronics schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:48:
Vandaag de USB ethernet adapters van DealExtreme ontvangen en afgelopen week kreeg ik al de Y-splitkabels binnen via Amazon. Meteen aangesloten en het werkt out of the box. Mijn derde exemplaar van de USB ethernet adapter aangesloten op mijn Dell laptop met Windows 10 en die werd ook out of the box geïnstalleerd en actief, dus niet dit probleem:

[...]
Ik dacht vanmorgen laat ik ook eens zo'n USB-adapter bestellen..
Blijkt dat DX meer dan 10 euro verzendkosten rekent 8)7

Cart Total: € 5.54
Shipping Cost: € 10.77
Grand Total: € 16.31

Alleen als je voor meer dan 30 USD besteld heb je geen verzendkosten!!
Is dat nieuw bij deze Chinees?
Zo ja, weet je dan misschien een ander adresje in het verre oosten waar deze adapter wel voor weinig te bestellen is?
De OTG kabel heb ik iig al wel bij Amazon.de besteld ZONDER verzendkosten :)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik had ook nog wat andere kleine dingen nodig en kwam net aan het gratis verzenden. Let wel op dat dit de Europese tak is. De Chinese tak is wel gratis verzenden: http://www.dx.com/p/usb-2...work-adapter-dongle-34691 maar dan is het de vraag of je het dit jaar nog ontvangt. :+

• peptalk
  • Nu online
Beide via de Chinese site besteld en binnen twee weken in de bus voor 8,43 euro totaal.

http://www.dx.com/p/352112
http://www.dx.com/p/34691

[ Voor 33% gewijzigd door peptalk op 12-09-2015 10:17 ]

• lowo
MegaTronics schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:57:
Ik had ook nog wat andere kleine dingen nodig en kwam net aan het gratis verzenden. Let wel op dat dit de Europese tak is. De Chinese tak is wel gratis verzenden: http://www.dx.com/p/usb-2...work-adapter-dongle-34691 maar dan is het de vraag of je het dit jaar nog ontvangt. :+
Ach natuurlijk, had ik niet gezien :F
Bedankt en... besteld! _/-\o_

• wsmaal
  • Niet online
MegaTronics schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:57:
6 september besteld, 12 september ontvangen (binnen een week dus via supersaver = "gratis" verzending).

Deze usb2 adapter werkt i.c.m. Chromecast. Het lijkt er op (kort getest) dat met deze ethernet netwerk adapter, Netflix niet langer meer buffert en uiteindelijk stopt.

De klachten over Chromecast/Netflix blijven overigens op het Google help forum binnen komen. Uit de diverse bronnen maak ik op dat het probleem met Chromecast (FW 38401) zich niet beperkt tot Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
peptalk schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:34:
Bedankt, dit ga ik zeker even checken. Hoeft niet van vandaag op morgen, dus via DX is prima :)

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Doet de Guest modus het eigenlijk nog met zo'n adapter? Ik heb ook de combo besteld bij DX (8.14 euri) en ben benieuwd of direct casting nu niet meer werkt, het zal eigenlijk wel want loopt allemaal sowieso over de router. Misschien eindelijk verlost van skips!

[ Voor 65% gewijzigd door Ceejay op 16-09-2015 20:16 ]

Verwijderd

Kan me niet herinneren ooit zoiets slechts gekocht te hebben. Wat een trage en waardeloos ding. Na 2 dagen het ding maar in de Kliko gegooid.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:51:
Kan me niet herinneren ooit zoiets slechts gekocht te hebben. Wat een trage en waardeloos ding. Na 2 dagen het ding maar in de Kliko gegooid.
Goed verhaal!

• Frunz
  • Laatst online: 11:20
Beste toevoeging....Wat was er precies slecht aan wat, want ik heb echt geen idee waar je het over hebt. Chromecast, ethernet module, je TV?

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Ik denk zijn electrische fiets of zo...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
Heb je je speciaal geregistreerd op Tweakers om dit met ons te delen? Wat zul jij een triest leven hebben :')

Verwijderd

Ik heb een prima leven hoor, mijn reaktie kwam een beetje uit frustratie. Het streamen gaat erg langzaam dus hou ik het maar bij een HDMI kabeltje. Ik vraag me alleen af of ik de enige ben die het streamen langzaam vind. Mijn computer en IPhone moet ik ook regelmatig opnieuw instellen omdat de chromecast niet herkend word.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 12:33 ]

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik denk dat je dat vooral in je WiFi-configuratie / snelheid moet zoeken en niet in de Chromecast zelf.

Heb je al eens een test gedaan om te kijken hoe de ontvangst op de locatie van je Chromecast is? Het HDMI-verlengkabeltje gebruiken om de WiFi-storing vanuit je TV te verminderen wil ook nog wel eens helpen.

Omelette du fromage!

Pagina: 1 ... 32 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.