Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:17
Pannekoek81 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:19:
Momenteel gebruik ik een WD TV Live, echter deze krijgt wat problemen.

Nu twijfel ik wat ik ga nemen. Ik heb een Samsung Smart TV. Maar deze is niet smart genoeg wat speelt niet alles goed af. Sommige films kan hij niet mee overweg. Dus op zoek naar wat anders. Een Intel NUC lijkt me een prima oplossing. Speelt alles af (ga ik vanuit), maar een Chromecast lijkt me ook wel wat. Netflix etc boeit me niet zo. Het gaat mij om series en films vanaf mijn NAS. DD 5.1 zal wel goedkomen, aangezien de Chromecast in mijn home cinema kan (HDMI in poort).

Maar de grote vraag, speelt een Chromecast alles af? Hoe gaat hij om met SRT files? Meerdere geluidsporen (dus Engels en Nederlands voor de kids)?

Alvast dank.
Een CC moet je echt niet zien als een mediaspeler, te grote bestanden heeft hij echt moeite mee, het is juist bedoeld als internetstreamer. Voor het doel dat jij voor ogen hebt is een Raspberry2 of een NUC een veel betere oplossing.

Ik heb zelf ook een WDTV gehad, maar vergeleken daarmee is de Rasberry echt een verademing.
De ChromeCast is voor erbij, streamen van Netflix, NPO gemist en Deezer.

[ Voor 7% gewijzigd door yorroy op 09-07-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 22:20
yorroy schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:33:
[...]

Een CC moet je echt niet zien als een mediaspeler, te grote bestanden heeft hij echt moeite mee, het is juist bedoeld als internetstreamer. Voor het doel dat jij voor ogen hebt is een Raspberry2 of een NUC een veel betere oplossing.

Ik heb zelf ook een WDTV gehad, maar vergeleken daarmee is de Rasberry echt een verademing.
De ChromeCast is voor erbij, streamen van Netflix, NPO gemist en Deezer.
Ok, thnx. Helder. Dan ga ik nog even kijken naar de Rasberry en anders maar een NUC bestellen

[ Voor 3% gewijzigd door Pannekoek81 op 09-07-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:48

TTLCrazy

Listen to Frankie

Iemand die mij kan helpen met een problem met ijn CC ? Deze werkt goed als ik deze benader met mijn laptop welke via wifi met mijn router (Ziggo Cisco) is verbonden. Zodra ik via mijn tablet (Sony Xperia Z) of mijn smartphone (S6 edge) iets prober te casten werkt dit niet. Hij blijft simpelweg hangen op verbinding maken. Maakt niet wat ik prober, welke app, er geburt gewoon niets. Hiervoor had ik een Iphone 5S, deze deed het zonder problemen.

Ik heb de router terug gezet naar fabrieks instellingen, maakt niets uit. Ik zorg ervoor dat elk toestel via de 2,4 GHZ band verbonden zit, maakt ook niets uit. Ik heb de CC al diverse keren gereset d.m.v. 15 seconden dat knopje ingedrukt houden, maakt niets uit.

Het is allemaal geen groot problem, maar het zou toch wel leuk zijn als het werkt.

Ben ik nog iets vergeten te proberen ? Of heeft iemand een oplossing ?

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:52
TTLCrazy schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:42:
Iemand die mij kan helpen met een problem met ijn CC ? Deze werkt goed als ik deze benader met mijn laptop welke via wifi met mijn router (Ziggo Cisco) is verbonden. Zodra ik via mijn tablet (Sony Xperia Z) of mijn smartphone (S6 edge) iets prober te casten werkt dit niet. Hij blijft simpelweg hangen op verbinding maken. Maakt niet wat ik prober, welke app, er geburt gewoon niets. Hiervoor had ik een Iphone 5S, deze deed het zonder problemen.

Ik heb de router terug gezet naar fabrieks instellingen, maakt niets uit. Ik zorg ervoor dat elk toestel via de 2,4 GHZ band verbonden zit, maakt ook niets uit. Ik heb de CC al diverse keren gereset d.m.v. 15 seconden dat knopje ingedrukt houden, maakt niets uit.

Het is allemaal geen groot problem, maar het zou toch wel leuk zijn als het werkt.

Ben ik nog iets vergeten te proberen ? Of heeft iemand een oplossing ?
Chromecast al een keer gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:48

TTLCrazy

Listen to Frankie

Jochemd13 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:23:
[...]

TTLCrazy schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:42:
Ik heb de CC al diverse keren gereset d.m.v. 15 seconden dat knopje ingedrukt houden, maakt niets uit.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basnaber
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 18:56
Jochemd13 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:23:
[...]

Ik heb dit probleem ook af en toe als ik vanaf mijn pc of mijn telefoon probeer te streamen.
Mijn zoon lukt het dan vrijwel altijd wel te streamen vanaf zijn tablet, dus het probleem bij mijj lijkt mij afhankelijk van het apparaat dat streamt en niet zozeer van mijn Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
mad-dog schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:20:
[...]

Dat is een vergelijking die wel beetje mank loopt. De Chromecast is een product wat feitelijk gewoon af is en goed werkt, maar eigenlijk alleen door externe invloeden minder kan functioneren. Android 5.0 en in mindere mate was eigenlijk gewoon een product wat niet af was.
In mijn situatie heb ik de ethernet adapter niet direct nodig, aangezien m'n Horizon box een paar centimeter boven m'n receiver staat, maar heb toch altijd de voorkeur bij een bekabelde verbinding.
Chromecast zelf is een mooi product idd, behalve dat het niet (altijd) goed werkt door haperende wifi omstandigheden. Typisch optimistische Google praktijken vind ik dat. En bij mij zit de chromecast een halve meter van mijn Wifi router af, een verder behoorlijk goede Cisco.

Bekabeling is inderdaad sowieso te prefereren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ceejay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:18:
[...]

Chromecast zelf is een mooi product idd, behalve dat het niet (altijd) goed werkt door haperende wifi omstandigheden. Typisch optimistische Google praktijken vind ik dat. En bij mij zit de chromecast een halve meter van mijn Wifi router af, een verder behoorlijk goede Cisco.

Waarom is dit typisch een Google praktijk. Dit soort reacties horen meer thuis op het nujij forum dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Hoorde pas de tip om de CC terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Geweldig, had ik veel eerder moeten doen!

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
mad-dog schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:21:
[...]

Waarom is dit typisch een Google praktijk. Dit soort reacties horen meer thuis op het nujij forum dan hier
Ik kan me wel lopen herhalen maar je kunt ook even terug lezen. Op tweakers is het niet verboden je mening te geven, en dat laat ik me ook niet ontzeggen door mensen die niet de moeite nemen mijn reakties te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:48

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ceejay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:18:
[...]

*knip*Typisch optimistische Google praktijken vind ik dat. *knip*

Ik denk dat het bij jouw zo werkt, ik heb er geen enkele last van. Afhankelijk van de situatie en gebruikte materialen dus, het Google apparaat werkt bij mij gewoon zoals ik het zou verwachten.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Prima bij jou werkt het goed, bij mij en vele anderen in een drukke wifi buurt heb je haperingen. Google komt niet voor niets met die adapter (wel een beetje laat trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:30
Ceejay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:50:
Prima bij jou werkt het goed, bij mij en vele anderen in een drukke wifi buurt heb je haperingen. Google komt niet voor niets met die adapter (wel een beetje laat trouwens).
Dan ligt het dus niet aan de CC maar aan de betreffende wifi verbinding. Bij mij (zeer druk met wifi) loopt hij altijd perfect: Youtube streamen, Google music, tabblad casten, nooit problemen mee.

Google is wel van om producten snel op de markt te brengen of te implementeren en dan gaande weg verbeteringen door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Tja, doet me wat denken aan powerline adapter discussies. Ook altijd welles-nietes tussen mensen die er niets dan miserie mee hebben en mensen die het al jarenlang probleemloos gebruiken. YMMV :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:06
boe2 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:25:
Tja, doet me wat denken aan powerline adapter discussies. Ook altijd welles-nietes tussen mensen die er niets dan miserie mee hebben en mensen die het al jarenlang probleemloos gebruiken. YMMV :p
Dit ja...

Maar ik ben vooral benieuwd of ik nu ook tabbladen kan streamen via 720P hoge bitrate ipv 480p. Want hoger lukt mij echt niet stotterloos via de ChromeCast nu.

Sowieso heb ik liever altijd bedraad waar mogelijk.... mijn chromecast zit naast mijn switch, dus zonde om hem niet aan te sluiten via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Bij mij is het probleem opgelost na een Update van de fox sports app op mijn telefoon. Er kwam bij het opstarten dat er een nieuwere versie beschikbaar was. Na de update op het chromecast icoontje geklikt en stream begint nu wel af te spelen via de chromecast. Wel wat vertraagd overigens. Ook blijft de video nog doorgaan op de telefoon. Het is dus niet zoals bij bv youtube dat de video daar stopt.
tajvdz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:30:
Hier zelfde probleem met Fox Sports.
Ik had het nog niet eerder geprobeerd maar via de App werkt het niet. Hij maakt verbinding en op tv staat klaar om te casten. Als ik dan vervolgens een stream aanklik wordt de verbinding met de chromecast direct verbroken en start de stream op de telefoon of tablet. Beide Android trouwens.

Als ik het via de website zelf in de Chrome browser probeer dan werkt het wel. Als de video / stream begint op telefoon of tablet staat het cast icoontje er onder en als ik er op klik start de video meteen via de chromecast op de tv.

Met andere toepassingen zoals youtube en NPO geen problemen.

Ik hoop dat het snel wel werkt want App is handiger in gebruik dan via browser. Vooral op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:29
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een Chromecast in combinatie met een PowerLine (meer specifiek: een TP Link AV 500)?

Wat ik ook probeer, de Chromecast wil niet connecten...herstarts, factory resets hebben geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Je chromecast werkt toch wireless? Die powerline zou niet relevant moeten zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

boe2 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:36:
Je chromecast werkt toch wireless? Die powerline zou niet relevant moeten zijn.
Of hij moet de nieuwe Ethernet adapter hebben, dan zou het wel relevant kunnen zijn.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
De Powerline geeft ook een WiFi signaal af. Daarmee connecten lukt niet.

Ik gebruik (nog) niet de ethernet adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Het is overigens akelig stil rondom de ethernet adapter. ik kan ze alleen nog vinden op eBay maar daar vragen ze de hoofdprijs.
Ik heb sinds kort echt een slecht bereik op mijn ChromeCast waardoor Netflix niet meer soepel loopt. Mogelijk door een toename van 2.4ghz netwerken. Andere kanalen op de router heeft ook niet geholpen.

Is er al nieuws wanneer de adapter fatsoenlijk in Nederland te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
yorroy schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:52:
Het is overigens akelig stil rondom de ethernet adapter. ik kan ze alleen nog vinden op eBay maar daar vragen ze de hoofdprijs.
Ik heb sinds kort echt een slecht bereik op mijn ChromeCast waardoor Netflix niet meer soepel loopt. Mogelijk door een toename van 2.4ghz netwerken. Andere kanalen op de router heeft ook niet geholpen.

Is er al nieuws wanneer de adapter fatsoenlijk in Nederland te verkrijgen is?
In de VS was ie al heel snel uitverkocht, dus niet zo heel raar dat het zo stil was. De CC zelf duurde ook heel lang voor deze in Nederland te krijgen was. Veel Tweakers hebben em daarom ook via andere wegen bemachtigd. Zal dus allemaal nog wel duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Blauwschaap schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:21:
De Powerline geeft ook een WiFi signaal af. Daarmee connecten lukt niet.

Ik gebruik (nog) niet de ethernet adapter.
Connect dan met je normale WiFi. Ik neem aan de PL een extender is met zelfde SSID en wachtwoord maar ander kanaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
wvkreg schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:27:
[...]

Connect dan met je normale WiFi. Ik neem aan de PL een extender is met zelfde SSID en wachtwoord maar ander kanaal...
Ik heb het zowel geprobeerd met zelfde SSID en wachtwoord als met een apart SSID en wachtwoord. In beide gevallen wil de Chromecast niet connecten.

Nu schijnen meer mensen hier last van te hebben (zie bijv. http://www.amazon.co.uk/r...340831031&store=computers) maar ik had de hoop dat iemand een idee zou hebben om dit wel werkend te krijgen.

Als mijn normale WiFi sterk genoeg zou zijn in de kamer waarin ik de Chromecast wil gebruiken zou ik geen PL nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Een ander router kopen dus? Of (vloek) extender . Ik heb met PL getest als beta tester van Netgear (xav5501 en xav6xxx) serie. Over 1 groep redelijk, voor de rest niet aan te raden. Maar een CC heett niet veel nodig, denk max 10Mbps, Als je dat niet haalt met WiFi moet je je thuisnetwerk gaan aanpassen/optimaliseren vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
wvkreg schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:48:
Een ander router kopen dus? Of (vloek) extender . Ik heb met PL getest als beta tester van Netgear (xav5501 en xav6xxx) serie. Over 1 groep redelijk, voor de rest niet aan te raden. Maar een CC heett niet veel nodig, denk max 10Mbps, Als je dat niet haalt met WiFi moet je je thuisnetwerk gaan aanpassen/optimaliseren vrees ik :)
Nieuwe hardware kopen is uiteraard een alternatief, maar het zou mooi zijn als ik het met mijn huidige apparatuur werkend kan krijgen ;)

Overigens ben ik voor de rest best tevreden met die PL. Basisstation zit beneden in de meterkast en de ontvanger zit op de bovenste verdieping in het stopcontact, op een andere groep dan beneden. Als ik een snelheidstestje doe krijg ik boven via de PL (vrijwel) dezelfde snelheid als beneden op de WiFI van mijn modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:00
Heb je eventueel getest of het werkt als je de wifi op de router uit zet? En ook, zoals eigenlijk al aangegeven maar waar je geen antwoord op geeft, of het werkt op de wifi van de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:38
Heb op Ebay een OTG kabel met meerdere USB binnen en had nog een simpele USB LAN adapter liggen. Moet zeggen het laden van Netflix gaat een stukje sneller. Had soms bij starten van de film eventjes blokjes nog (snelheid check ofzo?). Dat ervaar ik nu (heb hem een paar dagen) helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
PL zou sneller moeten zijn dan wifi tenzij je nog 200 of minder Mbps adapters gebruikt, maar dat is zowat legacy.

Zeker aan je verhaal te beoordelen is je router de boosdoener welk merk en type heb je en staat bijvoorbeeld 20/40Hz coexistance uit?

Bijvoorbeeld voor een Netgear: Enable 20/40 MHz Coexistence. This applies only to the 2.4 GHz band. The 20/40 MHz coexistence function is enabled by default when the wireless mode is set to Up to 300 mbps (40 MHZ), which is required for Wi-Fi certification. This check box is grayed out if the wireless mode is set to Up to 130 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-10 18:19
Sinds kort werkt popcorn time niet meer icm m'n chromecast. Normaal stond hij in het dropdown menu waar je kiest hoe af te spelen. Heb popcorn time al opnieuw geïnstalleerd en ge-update. Chromecast terug naar fabrieksinstellingen. Heb hem ook al andere naam gegeven.
Meer mensen met dit probleem en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:52

Pinjataaa

Hit me!

mike30 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 04:00:
Sinds kort werkt popcorn time niet meer icm m'n chromecast. Normaal stond hij in het dropdown menu waar je kiest hoe af te spelen. Heb popcorn time al opnieuw geïnstalleerd en ge-update. Chromecast terug naar fabrieksinstellingen. Heb hem ook al andere naam gegeven.
Meer mensen met dit probleem en eventueel een oplossing?
Welke popcorn (io/se)? En gebruik je de laatste versie? Ik had eergisteren nog geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:18

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

We gebruiken de chromecast icm de volgende appartaten: iPad, Samsung Galaxy S Advance, LG G2.
Helaas krijgt mn vriendin het elke keer voor elkaar om de verbinding met Netflix te verliezen, de meeste tijd maakt ze gebruik van de iPad app. Als ze na een half uurtje wil pauzeren is de connectie met de Chromecast verdwenen.

Ik gebruik zelf mn G2, heb deze problemen nog niet ondervonden.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wellicht dat de iPad Netflix niet in het geheugen laat staan als er iets anders op gedaan wordt? Geen idee of zo'n ding tegenwoordig kan multitasken...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
peptalk schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:38:
Heb je eventueel getest of het werkt als je de wifi op de router uit zet? En ook, zoals eigenlijk al aangegeven maar waar je geen antwoord op geeft, of het werkt op de wifi van de router?
Ik heb nog niet getest of het werkt als ik de wifi op de router uit zet. En sorry, heb die vraag gemist denk ik. De Chromecast werkt wel gewoon op de wifi van de router.
wvkreg schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:42:
PL zou sneller moeten zijn dan wifi tenzij je nog 200 of minder Mbps adapters gebruikt, maar dat is zowat legacy.

Zeker aan je verhaal te beoordelen is je router de boosdoener welk merk en type heb je en staat bijvoorbeeld 20/40Hz coexistance uit?

Bijvoorbeeld voor een Netgear: Enable 20/40 MHz Coexistence. This applies only to the 2.4 GHz band. The 20/40 MHz coexistence function is enabled by default when the wireless mode is set to Up to 300 mbps (40 MHZ), which is required for Wi-Fi certification. This check box is grayed out if the wireless mode is set to Up to 130 Mbps
PL is inderdaad sneller dan wifi als je een ethernetkabel gebruikt, maar mijn PL (TP Link AV500) geeft naast de mogelijkheid om een ethernetkabel aan te sluiten, ook een wifi signaal af. En met de wifi van de PL werkt de Chromecast dus niet.

Ik heb overigens een modem/router van Tele2. Het precieze merk/type weet ik even niet, maar hij ziet er zo uit: https://www.tele2.nl/klan...-technicolor-bvn-wifi.jpg (kan even geen betere foto vinden). Die coexistence zal ik van het weekend even checken, dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Weten jullie wat de oorzaak kan zijn van lichte maar hinderlijke haperingen van bepaalde mkv video's (4gb) die gecast worden naar de chromecast?

[ Voor 21% gewijzigd door Manke op 24-07-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Manke schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:22:
Weten jullie wat de oorzaak kan zijn van lichte maar hinderlijke haperingen van bepaalde mkv video's (4gb) die gecast worden naar de chromecast?
Gecast vanaf het Internet?
Gecast vanaf een apparaat op het netwerk?
In het laatste geval: vanaf een PC? Of vanaf een tablet/telefoon?
Indien PC: vanuit een tabblad? Of door een mediaserver?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Vanaf tablet en telefoon met meerdere apps gecast van een pc met twonky server. Casten naar de tv zelf werkt weer wel goed.
Om maar een voorbeeld te noemen, zodat jullie kunnen zien of jullie het ook hebben (anders ligt het aan mijn setup): Interstellar 2014 IMAX 1080p BRRip x264 DTS-JYK.mkv van popcorn time.

[ Voor 43% gewijzigd door Manke op 24-07-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
En met haperingen bedoel ik eigenlijk licht schokkende beelden, het loopt niet vast om te bufferen, pc doet verder ook geen transcoding.

[ Voor 3% gewijzigd door Manke op 24-07-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:05
Manke schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:14:
En met haperingen bedoel ik eigenlijk licht schokkende beelden, het loopt niet vast om te bufferen, pc doet verder ook geen transcoding.
Is de schok om de paar seconde ongeveer te zien. Zo ja, is het waarschijnlijk een frame-rate issue. Dit heb ik ook met m'n Dune Smart D1 als de FPS van de Dune niet overeenkomt met de FPS van de video file.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Frunz schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:07:
[...]

Is de schok om de paar seconde ongeveer te zien. Zo ja, is het waarschijnlijk een frame-rate issue. Dit heb ik ook met m'n Dune Smart D1 als de FPS van de Dune niet overeenkomt met de FPS van de video file.
Ja! Inderdaad :) dan weet ik het probleem, nu een oplossing zoeken.

Paar keer per seconde schokt ie even. Heb al het fenomeen judder gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Manke op 24-07-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Pinjataaa schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:32:
[...]

Welke popcorn (io/se)? En gebruik je de laatste versie? Ik had eergisteren nog geen problemen.
Windows 8 heb het probleem sinds de voorlaatste update van popcorntime. Hoopte dat de laatste versie wel zou werken maar jammer genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke lokale video cast app hebben jullie de beste ervaring mee?

Ik zit momenteel te kijken naar LocalCast via Windows SMB en Videostream via Google Chrome extensie. Plex vind ik minder geschikt omdat deze geen ondersteuning heeft voor .srt ondertitels en dus alles moet gaan inbranden wat ontzettend veel computerkracht en dus energie kost. Dit terwijl die andere twee oplossingen wel .srt ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:00:

Ik zit momenteel te kijken naar LocalCast via Windows SMB en Videostream via Google Chrome extensie. Plex vind ik minder geschikt omdat deze geen ondersteuning heeft voor .srt ondertitels en dus alles moet gaan inbranden wat ontzettend veel computerkracht en dus energie kost. Dit terwijl die andere twee oplossingen wel .srt ondersteunen.
Als ik al eens lokaal cast gebruik ik altijd videostream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:00:

LocalCast is alleen voor Android, dus je bedoelt casten via het netwerk? ik heb de beste ervaring met bubbleupnp op Android en Twonky server (gratis key als je ziggo hebt), deze heeft goede ondertiteling ondersteuning. Allcast voor Android is ook wel ok. Zowel localcast als bubbleupnp hebben de optie voor custom ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Films en TV series kijken met je chromecast met ondertiteling.
Kijk op http://www.corrent.org , samen met Exootcast perfect werkend.

Voor IPTV kijk eens op http://ccloud.corrent.org/ , Als je via web video caster kijkt kan je direct streamen naar je chromecast.

Misschien via andere apps misschien ook, via de pc lukt het in iedergeval voor beide sites.
Zowel de films, series en live tv streams.

[ Voor 64% gewijzigd door jan rademaar op 25-07-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je zou gewoon legaal Netflix kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:11:
Ja, handig. Al mijn zelf geschoten content legaal op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:11:
Netflix heeft nog altijd geen compleet aanbod. Popcorntime werkt ook prima met CC, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:26:
[...]

Netflix heeft nog altijd geen compleet aanbod. Popcorntime werkt ook prima met CC, trouwens.
Veel speelt niet af of hapert. Huren in de play store kan ook nog altijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Manke op 26-07-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen met hele grote bestanden is misschien een Raspberry Pi of NUC achtig iets een betere keus. Zodat je bedraad je bestanden kunt streamen. Of anders via je smart TV.
Manke schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:00:
[...]

LocalCast is alleen voor Android, dus je bedoelt casten via het netwerk? ik heb de beste ervaring met bubbleupnp op Android en Twonky server (gratis key als je ziggo hebt), deze heeft goede ondertiteling ondersteuning. Allcast voor Android is ook wel ok. Zowel localcast als bubbleupnp hebben de optie voor custom ondertitels.
Ja, met lokaal bedoel ik een computer. Later zag ik pas dat dit ook kan worden opgevat als het toestel zelf :P. Ik zie dat LocalCast ook kan werken met SMB delen via Windows. Ik zie nu echter na de reacties op mijn vraag dat er nog een hele stapel apps zijn die werken zoals ExootCast. Ik moet er dus nog even achter komen welke app het beste functioneert en een mooie intuïtieve interface heeft.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:43
Opnieuw speciale aanbiedingen voor chromecast eigenaars :

https://cast.google.com/chromecast/offers/

Ik heb 90 dagen Deezer premium+ aangeboden gekregen. Heb deze toch ingeruild.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 23:40
lukadad schreef op maandag 27 juli 2015 @ 00:00:

Dank voor de tip, heb ik nu ook gedaan!
Je kan ook direct opzeggen en toch 3 maanden premium+ gebruiken, dus ook handig als je er zeker van wil zijn dat er niet na 3 maanden automatisch van je CC wordt afgeboekt.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
AllSeeyinEye schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:26:
[...]

Nou nee, Popcorn Time is slechte kwaliteit, 1080P is 1,65GB ?!?!
En hapert dan ook nog. Nee Dat is echt last resort als ik niks kan vinden.
Netflix heeft prima content als je weet hoe ermee om te gaan. (Unblock-US).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024

Ik probeer met Paypal de trial te starten, maar het zegt 'Invalid payment method'?

Maar Google staat nu wel als 'preapproved payment' in Paypal |:(

[ Voor 8% gewijzigd door jerkitout op 27-07-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 02:58

Geprobeerd die 90 dagen Google Play Music te verzilveren maar het wil maar niet lukken. Ik heb eerder al een keer 90 dagen gratis gehad i.c.m. m'n eerste Chromecast. Het lijkt er dus op dat je maar éénmalig gebruik kan maken van die actie, ongeacht hoeveel Chromecasts je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Tigerblood schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:10:
[...]

Geprobeerd die 90 dagen Google Play Music te verzilveren maar het wil maar niet lukken. Ik heb eerder al een keer 90 dagen gratis gehad i.c.m. m'n eerste Chromecast. Het lijkt er dus op dat je maar éénmalig gebruik kan maken van die actie, ongeacht hoeveel Chromecasts je hebt.
Per Google-account is het vrij logisch dat je maar één keer zo'n actie kunt verzilveren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 02:58
Hahn schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:11:
[...]

Per Google-account is het vrij logisch dat je maar één keer zo'n actie kunt verzilveren.
Aan de andere kant is het weer niet logisch dat wanneer je nóg een Chromecast aanschaft je niet gebruik kan maken van bepaalde acties, omdat je toevallig al een Chromecast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Een chromecast kun je goedkoper krijgen dan 90 dagen Play Music.
Dus mijns inziens behoorlijk logisch dat je maar 1x de actie kunt verzilveren. Try before you buy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ik heb iets geks met de Chromecast.

Hij geeft geen beeld meer, wanneer ik hem reset of opnieuw opstart zie ik wel het chrome-icoon ronddraaien, maar waar ik dan normaal de backdrop kreeg is het beeld nu helemaal zwart. Ook connect youtube/play music niet meer, dus ook geen geluid.
Iemand een idee wat dit is? Het lijkt erop alsof het apparaat defect is.

Update
firwareversie: 32904

Update 2
Geluid doet het inmiddels wél. Dus alleen geen beeld.

Update 3
Okay; hij doet het alleen nog maar op de TV. Blijkbaar is er iets met mn receiver aan de hand.

[ Voor 25% gewijzigd door Luapper op 28-07-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de stekker(s) van het net er al eens uitgetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij niet om naar mijn chromecast te streamen via LAN(PC dus). De chromecast verschijnt alleen maar in chrome(google cast) wanneer ik mijn wifi aan heb staan op mijn android telefoon en ik via de chromecast app zoek naar mijn chromecast. Mijn router is van UPC technicolor tc 7200, andere router idem dito.
Popcorn time op de PC(via LAN) wordt ook alleen soms gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:27:
Het lukt mij niet om naar mijn chromecast te streamen via LAN(PC dus). De chromecast verschijnt alleen maar in chrome(google cast) wanneer ik mijn wifi aan heb staan op mijn android telefoon en ik via de chromecast app zoek naar mijn chromecast. Mijn router is van UPC technicolor tc 7200, andere router idem dito.
Popcorn time op de PC(via LAN) wordt ook alleen soms gevonden.
2 routers dus, zitten pc en cc in het zelfde subnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manke schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:47:
[...]

2 routers dus, zitten pc en cc in het zelfde subnet?
Oh nee, dat bedoel ik niet, met een andere router die ik geprobeerd heb lukt het ook niet.

EDIT: probleem lijkt zoals in deze video: YouTube: Chromecast Device not found issue

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
wvkreg schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:21:
[...]

En hapert dan ook nog. Nee Dat is echt last resort als ik niks kan vinden.
Netflix heeft prima content als je weet hoe ermee om te gaan. (Unblock-US).
Je bent de eerste die ook meldt dat popcorn time hapert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
wvkreg schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:21:
[...]

En hapert dan ook nog.
Alleen als er niet genoeg seeds zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:50:
[...]

Oh nee, dat bedoel ik niet, met een andere router die ik geprobeerd heb lukt het ook niet.
Ff beter gelezen, dus Chrome op de pc ziet de cc alleen als je op je telefoon naar de cc zoekt? Dat is wel vreemd, hard reset misschien proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manke schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:56:
[...]

Ff beter gelezen, dus Chrome op de pc ziet de cc alleen als je op je telefoon naar de cc zoekt? Dat is wel vreemd, hard reset misschien proberen?
Klopt helemaal. Alleen na een hard reset doet de cc het wel, maar ook alleen wanneer er de eerste keer verbinding wordt gemaakt(met google cast of Popcorn time, maakt niet uit), maar mocht ik chrome of popcorn time afsluiten dan is de cc verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Pistolebob schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:55:
[...]

Alleen als er niet genoeg seeds zijn.
Grootte is vast hoor. En PT is gewoon leuk voor backup meer niet. Kwaliteit op een UHD of Full HD screen is om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Heeft iemand al geprobeerd de Deezer aanbieding in te wisselen bij een bestaand Deezer abbo? Wordt deze dan verlengt of werkt dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:03
Ik heb ook een Chromecast gekocht om mijn fijne maar smartloze woonkamer TV iets slimmer te maken. Ik ben er eentje die vooral van Apple houdt en heeft, maar vind een Apple TV te duur en te 'groot'. En overall ben ik wel tevreden. Al was er wel een 'out of the box' probleem, maar daar zometeen meer over.

Bij Wehkamp aangeschaft, verpakking is wel geheel in het Duits, echter bij de initiële installatie merkt hij bij de eerste connectie gelijk op dat we in Nederland zijn. Wat ik ook niet wist is dat de Chromecast dongle ook altijd aan een voeding moet. HDMI is dus niet zoals USB, weer wat geleerd. Op zich geen groot probleem, maar hierdoor is de HDMI poort aan de zijkant geen optie, ik werk mijn snoeren graag weg.

Goed, gelijk aan de slag gegaan met apps op mijn iOS devices. Als eerst Netflix. Werkt super, zolang de dongle de verbinding niet verliest. En dat gebeurde steeds keer op keer na een aantal minuten. Vanalles geprobeerd met uitgangen, het probleem in mijn router gezocht, andere kanalen geprobeerd, niets hielp. Dus nog maar eens een keer googlen naar gelijkwaardige problemen en het eerste wat ik vond was het gebruik van de HDMI verlenger, deze werkt tevens als antenne. Het ging 10 minuten goed en weer hetzelfde gezeur.
Ik ging er alweer vanuit dat ik weer eens de pechvogel zou zijn met een ondeugdelijk product. Nog 1 keer gegoogled en vond dat iemand de meegeleverde USB kabel vervangen had door een andere kabel. Ik ben gelijk gaan grabbelen in mijn kabelbak en ja hoor, ik had nog een redelijk lange micro USB kabel. En wat blijkt, het ligt aan de meegeleverde USB kabel, die ervoor zorgt dat de spanning voor een zeer korte periode steeds wegvalt. Ongelooflijk dat ze kosten besparen op een simpel USB kabel, want hij is nu vervangen door een ander goedkoop kabeltje en sindsdien uren zonder problemen kunnen casten, belachelijk.

Apps zoals Youtube werken perfect, en het beeld is ook in prima kwaliteit. Het geluid kan wel wat beter, maar soit. Plex ook aangeschaft, maar dat vereist nog wat installatie, wel een film kunnen streamen en dat ging prima. Ik had echter ook verwacht dat ik media die op mijn iPad heb staan ook via Plex zou kunnen Chromecasten, maar dat is niet het geval.
Daarvoor in de plaats Photo Cast gedownload, maar daarvan ben ik niet onder de indruk. Connectie verbreekt nogal eens in de app, app crashed gemakkelijk en het werkt bijzonder traag. Video is helemaal een drama, omdat het eerst de video gecomprimeerd wordt. En zelfs in de hoogste setting valt de kwaliteit tegen. Ook zijn video's verkregen via whatsapp niet te bekijken via de app, enkel geluid en geen beeld. Oftewel, voor media op mijn iPhone/iPad zoek ik nog steeds een fatsoenlijke app om foto's en video's te casten.

Al met al ben ik wel tevreden. Ik hoop dat er wat meer ondersteuning komt via iOS, vooral op het gebied van Foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb gewoon de kabel vervangen door zo'n exemplaar:

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1196157-0/usb-micro-kabel-0.2-tot-0.6-meter.jpg

En die in een vrije USB poort geplaatst in mijn TV. Nou gaat de Chromecast aan als de TV aan gaat en ook weer uit als de TV uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 15:42
Nu € 25,42 (inclusief BTW) bij Amazon.de.

Als je er een boek bij doet wat Amazon.de zelf verkoopt (vanaf € 0,68)m, dan heb je gratis verzending.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Inmiddels werkt het gewoon hoor, dus de kabel is geen probleem meer. Vervangen door een kabeltje van hooguit 5 euro en die werkt perfect.

Mijn TV heeft alleen geen USB aansluiting (model is alweer 10 jaar oud, Sony KDL 40D3000), dus het was even zoeken of ik wel een kabel had die lang genoeg was.

Wat idd handig is, is dat wanneer ik begin met casten, mijn TV gelijk overspringt naar het Chromecast HDMI kanaal. Mijn PS4 doet dat ook met mijn andere TV via Bravia sync. Had niet verwacht dat het ook zou werken op zo'n oud model. (Al was dat destijds wel een topmodel in het middensegment, volgepropt met meer opties dan mijn relatief nieuwe TV uit 2013).

[ Voor 37% gewijzigd door MadDogMcCree op 31-07-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat idd handig is, is dat wanneer ik begin met casten, mijn TV gelijk overspringt naar het Chromecast HDMI kanaal. Mijn PS4 doet dat ook met mijn andere TV via Bravia sync. Had niet verwacht dat het ook zou werken op zo'n oud model.
Is standaard HDMI CEC, bestaat al sinds HDMI 1.0, 13 jaar geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Beetje off topic.
Moet dit HDMI CEC ook vanaf de video kaart van mijn PC kunnen? Als ik de TV niet van te voren aan zet, kom ik geen eens mijn PC in.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke app gebruiken jullie voor het casten van foto's en video's op bijvoorbeeld een Samsung telefoon? Ik dacht dat de Chromecast integratie volledig zou zijn doorgevoerd in de Gallerij maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Video met Solid Explorer, ES File Explorer of LocalCast.
Foto's door je scherm te casten.
Radio met TuneIn
Muziek met Shuttle+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Bah, ik dacht dat ik mijn wifi connectie probleem had opgelost met het wisselen van USB kabel, maar het is weer terug. Is dat ding stuk of is de voedingsadapter gewoon goedkope rommel? Op Google discussie groepen zie ik dat enorm veel mensen precies hetzelfde probleem hebben, soms heeft het apparaat maanden goed gewerkt, soms niet vanaf het begin.

Het wifi signaal dat hij ontvangt is altijd erg goed (alle streepjes) maar het systeem lijkt de interne wifi uit te schakelen op het moment dat er even flink gerekend moet worden dankzij de daarbij behorende power draw die of de dongle, of de USB kabel of de adapter niet aan kan. Klink dat logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik heb de ChromeCast ongeveer een jaar goed gebruikt, meegenomen naar vakantie en bij terugkomst heb ik een superzwakke verbinding. Netflix moet vaak opnieuw bufferen en series van mijn NAS is helemaal een drama.
Ik heb er sinds een week een nog langere HDMI verlengkabel aan gemaakt en nu is de verbinding een stuk beter.
Sinds ik terug ben lijken er overigens ook weer wat routers bijgekomen te zijn in de straat, allemaal op 2,4 ghz.
Ik kan niet wachten tot de ethernet adapter er is, dat lijkt me een verademing.

Je kan eens kijken of je op een andere plek een betere connectie hebt? Mogelijk dat er wat apparatuur staat wat je WiFi verstoord of dat er veel 2,4ghz netwerken in je omgeving staan.

Je kan ook proberen je iPad/iPhone lader te gebruiken met die USB kabel, misschien gaat dat beter?

[ Voor 19% gewijzigd door yorroy op 02-08-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Qua netwerk is er geen probleem. Ik woon in een vrijstaande woning en alle andere signalen zijn zwak of zitten op een ander kanaal. Een andere locatie geeft hetzelfde probleem.

Ik ga zo eens wat andere adapters proberen. Heb er genoeg liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

yorroy schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:06:
Ik heb de ChromeCast ongeveer een jaar goed gebruikt, meegenomen naar vakantie en bij terugkomst heb ik een superzwakke verbinding. Netflix moet vaak opnieuw bufferen en series van mijn NAS is helemaal een drama.
Ik heb er sinds een week een nog langere HDMI verlengkabel aan gemaakt en nu is de verbinding een stuk beter.
Sinds ik terug ben lijken er overigens ook weer wat routers bijgekomen te zijn in de straat, allemaal op 2,4 ghz.
Ik kan niet wachten tot de ethernet adapter er is, dat lijkt me een verademing.

Je kan eens kijken of je op een andere plek een betere connectie hebt? Mogelijk dat er wat apparatuur staat wat je WiFi verstoord of dat er veel 2,4ghz netwerken in je omgeving staan.

Je kan ook proberen je iPad/iPhone lader te gebruiken met die USB kabel, misschien gaat dat beter?
Heb je al eens geprobeerd terug te zetten naar fabrieksinstellingen?
Dat heeft bij mij enorm geholpen! Hoewel de problemen niet helemaal over zijn.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:45:
Video met Solid Explorer, ES File Explorer of LocalCast.
Foto's door je scherm te casten.
Radio met TuneIn
Muziek met Shuttle+
Bedankt voor je tips :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Wat blijkt, probleem ligt aan dichtbijzijnde Wifi apparaten. Zowel in de woonkamer als de slaapkamer heb ik een Humax 5200c met wifi dongle. De avond dat de Chromecast wel werkte lag dus helemaal niet aan het aan het kabeltje, maar aan het feit dat de Humax geheel uit stond.

Blijkbaar stoort die dongle dusdanig dat het de Chromecast in de war brengt. Vreemd, want het zit op hetzelfde kanaal, maar het zal wel.

Kan nu hele afleveringen bekijken zonder problemen. Heel sporadisch hangt hij nog wel eens, maar dat is wanneer er een nieuwe episode begint en de Chromecast geen verbinding kan maken met de iPhone of iPad, omdat deze in 'slaapmode' ligt. Vlak voor een volgende episode even je apparaat dat aan het casten is in gebruik nemen. Doe ik dit niet, dan start episode '2', stopt na 2 minuten en duurt het 3 minuutjes eer ze elkaar weer gevonden hebben.

Let dus op met Wifi dongles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Heeft er een van jullie ook een probleem met Windows 10 en de Chromecast? Want ik snap er echt niets van.

Ik heb mijn laptop van Windows 8.1 naar Windows 10 geupgraded. Toen ik Windows 8.1 had, kon ik eindeloos Netflix aanzetten en dat lekker via de Chromecast kijken. Echt niets aan de hand. Maar nu heb ik continu vage meldingen (geen foutcodes overigens) van: 'Geen cast-apparaten gevonden'. Dus ik kijk in de Chromecast-app die hier geïnstalleerd staat. Hij herkent de Chromecast gewoon. Ik heb het ding gereset. En ik kijk nog bij 'opties' in de castknop in de browser... daar herkent hij 'm gewoon.

Hij herkent 'm dus niet via de castknop. Heeft iemand anders dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00
Dit zou ook kunnen liggen aan de nieuwe firmware update van de ChromeCast 38401.

Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:29
thisegzz schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:36:
[...]

Login op live.foxsports.nl en ga daarna naar http://live.foxsports.nl/stream/fox1?app=web (werkt ook voor fox2-7). Daar zal je een JSON output krijgen met onder andere de link naar m3u8 playlist met stream. Die kun je dan met bijvoorbeeld VLC afspelen.
Helaas werkt dit niet meer :'(

Weet iemand een andere oplossing op de m3u8 link te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:05
belly89 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:41:
[...]

Helaas werkt dit niet meer :'(

Weet iemand een andere oplossing op de m3u8 link te verkrijgen?
Je kan de streams toch gewoon van uit de Foxsports app naar je Chromecast sturen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:29
mathy_ schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:52:
[...]

Je kan de streams toch gewoon van uit de Foxsports app naar je Chromecast sturen?!
Klopt, maar wil het eigenlijk in VLC kijken. Met de oplossing die ik hierboven qoute werkte het perfect, echter helaas nu niet meer :( (niet echt het juiste topic maar hier was het al eens eerder langs gekomen, dus vandaar dat ik het hier vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Vandaag 'n nieuwe CC binnen gekregen. Eind vorige week gebeld en 't probleem uitgelegd van de CC die niet opstartte en 'n rood licht gaf. Deden niet moeilijk, paar vragen beantwoord en uitgelegd dat ik de dingen al gedaan had die je doet zoals gebruikelijk (andere kabels, usb via stopcontact, andere HDMI-poort, resetten).

Oude nog even terugsturen en alles weer opgelost! :Y Prima service van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nog niet wat er met Videostream is. Ik probeer van een bedrade desktop een 1,4GB 1080p (slideshow video van 20 minuten) mp4 te verzenden naar de Chromecast en hij is om de 10 seconden aan het bufferen :/.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:28:
Ik weet nog niet wat er met Videostream is. Ik probeer van een bedrade desktop een 1,4GB 1080p (slideshow video van 20 minuten) mp4 te verzenden naar de Chromecast en hij is om de 10 seconden aan het bufferen :/.
Vol WiFi netwerk? Te veel storing?

1,4 GB voor 20 min --> ((1400 / 20) * 8) / 60 = 9 1/3 Mbit/sec. En dat is zonder TCP/IP protocol overhead en met 1 GB = 1000 MB dus berekening van het niveau bierviltje.

Denk dat je dus in elk geval zeker meer dan 11 Mbit/s moet halen wil je dit redden. 802.11b kun je vergeten, minimaal 802.11g. Als je veel storing hebt of andere gebruikers of te grote afstand tussen AP en Chromecast dan kan je krijgen wat je beschrijft. Omdat je verder geen informatie hebt gegeven blijft het koffiedik kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De desktop is bedraad met 100Mbit ethernet dan naar Chromecast met wifi-N op een draadloos netwerk wat alleen wifi-N toestaat. Netflix en YouTube spelen gewoon vloeiend af op de Chromecast.

Bij de router kan ik zien dat de Chromecast een verbinding heeft van 65Mbps (oftewel theoretisch maximaal 8MB/s) met de router. De bitrate van de video is zo'n 8000kbps oftewel 1MB/s.

Het overschrijven van bestanden in het netwerk tussen een laptop en de desktop met Windows file sharing haal ik tussen de 1MB/s en de 2MB/s op dit moment. Ben daar ook al een topic over begonnen aangezien dat toch hoger moet kunnen. [W8] Langzame bestandsoverdracht tussen draadloos en bedraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 16:48
Bij mij doet YouTube en Videoland het niet meer, ik denk sinds de laatste update. Zowel op mijn telefoon als op de tablet, blijft het window staan met de melding dat er verbinding wordt gemaakt. De Chromecast app ziet hem wel, ook DS Photo werkt. Tabblad casten vanaf de PC werkt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00
De nieuwste firmware heeft problemen met Youtube en Netflix.

Zie Update: Chromecast firmware update to 38401 en Firmware Update 38401 causing Netflix problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Kan ik bevestigen maar volgens mijn heeft niet iedereen daar last van.
In ieder geval stopt het afspelen en gaat eindeloos bufferen binnen 1 minuut.
Er word veel over geklaagd dus zal er eerdaags een nieuwe update komen... hoop ik.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier speelt Netflix zonder problemen alles af met de laatste firmware. Zojuist seizoen 2 van heroes gekeken en nu een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:02

Ursamajor

Astrofotograaf

Bij mij is het beginnen met afspelen van een YouTubefilmpje een probleem. Dan krijg je een waitcursor/loader in beeld en stopt en speelt ie een paar keer voordat ie alles vervolgens wel vloeiend afspeelt.
Hopelijk opgelost met een nieuwe update.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Ik kan m'n chromecast gebruiken voor te streamen met plex en met netflix. Maar in popcorn time krijg ik geen cast optie meer te zien sinds een maand of 2. Inmiddels verschillende updates gehad van popcorntime. M'n router gereset. M'n CC een andere naam gegeven. M'n firewall uitgezet. Heb ook m'n chromecast gereset naar fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd. Kan wel met popcorntime via m'n Note3 streamen. Tenminste dat heb ik daarna niet meer geprobeerd omdat popcorn time op de note geen doen is. Vind het voor geen meter werken.

Iemand nog een oplossing eventueel hiervoor buiten dat wat ik al gedaan heb?

[ Voor 7% gewijzigd door mike30 op 17-08-2015 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De app verwijderen van je Android apparaat? Cache leggen en vervolgens de meest recente APK installeren kan ook wel eens een algemene fix zijn voor onduidelijke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Ik heb Netflix al enige tijd (week of 2) niet gebruik i.s.m. Chromecast. Wel recentelijk met andere apps (Infuse 3 Pro iOS, NPO Gemist iOS via iOS8.4 devices) en dit werkte goed.

Ik zal Netflix en YouTube ook weer eens proberen. Ik durf niet te zeggen welke firmware erop staat. Ik las ook de FAQ bij Google dat je deze update ook niet kunt blokkeren als je het niet wilt. Overigens hebben wij slechts één Chromecast device in huis.

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 19-08-2015 13:50 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.