Toon posts:

[W8] Langzame bestandsoverdracht tussen draadloos en bedraad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom niet hoger dan 1MB/s bij de overdracht van bestanden tussen een laptop met Win 8.1 en een desktop met Win 8.1. Het enige wat ik doe is het versturen van bestanden naar de desktop. Dit alles via het delen van een map via Windows delen. De laptop beschikt over een wireless adapter met wifi-N. Dingen die ik al geprobeerd heb na verscheidene Google zoekacties die echter geen verbetering op hebben geleverd.

- IPv6 uitgeschakeld op laptop.
- Encryptie bij delen verlaagt van 128-bit naar 56-bit op beide systemen.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat dingen geprobeerd.

Op de desktop:
LSO - uitgezet.
Green ethernet - uitgezet.

Beide leveren nog geen verhoogde snelheid op. Het enige wat de snelheid iets heeft verhoogd is de encryptie verlagen naar 56-bit.

De laptop heeft een verbinding met de router van 65Mbps. Theoretisch kan er dus maximaal zo'n 8MB/s worden gehaald. 5MB/s moet dus zeker mogelijk zijn zou je zeggen. De desktop heeft een ethernet verbinding van 100Mbit.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 19:28
Hoe groot zijn deze bestanden individueel? Klein/kilobytes of ettelijke megabytes tot gigabytes? Bij veel kleine bestanden moet namenlijk ook nog bestandsysteem wijzigingen bijgehouden worden en dat kost relatief meer tijd dan een enkele keer voor hele grote bestanden.

Verder even checken of het aan het netwerk ligt, of aan het Windows bestandsdelen protocol ligt:
Non-Tweakers methode:
http://www.totusoft.com/lanspeed.html

Tweakers methode: (commandline opties)
https://iperf.fr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 19:28
P.S. LSO?

... Londen Symphony Orchestra? Goed plan, teveel lawaai. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Large Send Offload: http://www.bitdefender.co...-slowdown-issues-459.html

Bestanden zijn tussen 200MB en 8GB die ik tot nu toe heb geprobeerd. Allemaal video bestanden.

Ik heb net even TeraCopy geprobeerd en ook daar haal ik zo'n 1,5MB/s gemiddeld.

Ik ga zo even aan de gang met Lanspeed :).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:38
Om de 802.11n snelheden te halen dien je minimaal gebruik te maken van WPA, en bij voorkeur WPA2 in verband met de veiligheid van je netwerk. Controleer dus eerst of je niet "stiekem" nog gebruik maakt van WEP beveiliging. Na het aanpassen moet je je laptop opnieuw aan het netwerk verbinden.

Vervolgens, kijk eens met Acrylic WiFi hoe het met de kanalen in de buurt gesteld is. Zit er niet een ander netwerk door jouw netwerk heen te "schreeuwen"? Indien mogelijk, stap over naar 5GHz WiFi. Dit is enkel als zowel je router als je laptop dit ondersteunen.

Als er andere netwerken door jou heen zitten te zenden, pas dan op je router het kanaal aan. Alternatief kun je deze op auto zetten zodat de router zelf kijkt wat het rustigste kanaal is.

Werkt het hierna beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WPA2 AES. Ik heb met InSSIDer al gekeken en dat ziet er prima uit. Ik heb een dik beter bereik met mijn netwerk dan de rest op die band. 5GHz is niet aanwezig op de apparaten of op de router.

Als ik een testbestand van 100MB probeer van een snelle server haal ik met de laptop snelheden tot 3MB/s. Dat is dus de verbinding met internet :).

Lanspeed Lite crasht elke keer :/, moet dus even aan de slag met iperf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:52
5GHz zou niet nodig hoeven zijn. Ik haal zelf in een soortgelijk scenario makkelijk 10MB/s over 2,4GHz. Dat ga jij niet halen omdat het er op lijkt dat jouw laptop maar één antenne heeft en ook maar één stream kan opzetten, maar 5MB/s zou inderdaad in de praktijk prima haalbaar moeten zijn.

- Welke router gaat het om?
- Wat gebeurt er als je met je laptop vlak naast de router gaat zitten?
- Is je internetsnelheid wel gewoon maximaal?
- Wat gebeurt er als je je laptop met een kabel aansluit?

[ Voor 61% gewijzigd door MarcoC op 11-08-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Als je link snelheid al maar 65 mbit is dan moet je ergens een storende factor hebben
Met N moet je ergens tussen de 100 en 300 mbit zitten

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dus dat de internetsnelheid die ik haal hoger ligt dan de netwerk snelheid. Terwijl die laatste toch juist hoger zou moeten liggen.

Router: SMC WBR14-N2. Presteert prima als ik de reviews van toen bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ik denk dat de 100milibit hier roet in het eten gooit ;)

maar seriously, bij wifi moet je de snelheden doorgaans door 2-4 delen, dus ik zou bij 65Mbps verwachetn dat je toch wel 4MBps moet kunnen halen. Wat gebeurt er als je een ping doet? zijn de latencies laag? is er packet loss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik spreek overigens over MB/s he niet Mbps :).

Ping minimum 2ms, maximum 7ms, average 5ms. Geen pakketjes verloren.
MarcoC schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:36:
5GHz zou niet nodig hoeven zijn. Ik haal zelf in een soortgelijk scenario makkelijk 10MB/s over 2,4GHz. Dat ga jij niet halen omdat het er op lijkt dat jouw laptop maar één antenne heeft en ook maar één stream kan opzetten, maar 5MB/s zou inderdaad in de praktijk prima haalbaar moeten zijn.

- Welke router gaat het om?
- Wat gebeurt er als je met je laptop vlak naast de router gaat zitten?
- Is je internetsnelheid wel gewoon maximaal?
- Wat gebeurt er als je je laptop met een kabel aansluit?
Antenne is inderdaad 1x1, chipset Qualcomm QCA9565.

Router: Router: SMC WBR14-N2
Internetsnelheid: Ja, maximaal. 3MB/s en in elk geval boven de 2MB/s hoger dus dan de netwerksnelheid die gemiddeld 1,5MB/s is en slechts heel af en toe de 2MB/s aantikt.
Kabel en positie: Ik heb geen kabel voor de laptop en positie veranderen is ook wat lastig. Ik gebruik de laptop als desktop replacement.

Nu haal ik met TeraCopy nog maar weer 600KB/s :/. Aargh!

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:52
Haalt je desktop ook de maximale internetsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Was ik net mee bezig :P. Ja, zelfde bestand van die snelle server een constante 3MB/s.

Als ik een bestand van de desktop naar de laptop stuur haal ik 4,5MB/s met TeraCopy. Nog steeds niet hoog, maar wel hoger.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2015 16:49 ]

Pagina: 1