Ik heb videoland tijdje terug getest en ook al is het gratis, ik hoef het niet. Het werkte trouwens wel prima met de chromecast, maar netflix vind ik fijner en de rest kan je downloaden. Maar wie het niet kent, mooie kans om het een tijd te proberen. Als je netflix niet hebt is het een leuke aanvulling op wat je download.
Net even chromecast versie 31432 geprobeerd, heb de indruk dat het veel sneller reageert.
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Tot wanneer geldt deze Videoland aanbieding eigenlijk? Dat kan ik zo niet terugvinden.
Verwijderd
zou wel leuk zijn als hij blijft bestaan, kan je als je normaal videoland afneemt beter elke 3 maand een chromecast kopen, die aanbieding pakken en dat ding verkopen.musicfreak schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:52:
Tot wanneer geldt deze Videoland aanbieding eigenlijk? Dat kan ik zo niet terugvinden.
Heb het account net geactiveerd. Het voordeel is dat je ook gelijk kan opzeggen, je kan dan nog steeds 3 maanden blijven kijken.
Ik ga het ook eens testen, netflix bevalt goed trouwens en dit lijkt een NL kopie ervan. Eens kijken naar de content
Videoland aanbieding werkt prima, zo geregeld en hele soepele chromecast verbinding.
Maar wat een baggeraanbod zeg ... doet me beetje denken aan de selectie bij de vroegere Jumbo videotheken
maar goed, het is ook net zo makkelijk weer opgezegd !
Maar wat een baggeraanbod zeg ... doet me beetje denken aan de selectie bij de vroegere Jumbo videotheken
maar goed, het is ook net zo makkelijk weer opgezegd !
PSN Headless_Pumpkin
Ik vroeg mij af of iemand hier weet of je dmv een commando sturend naar je chromecast een antwoord kunt krijgen met wat de stick aan het doen is. Dus photocast(standby) of netflix / youtube etc. Ik hoef niet te weten wat er afspeelt, zou overigens wel mooi zijn maar ik zie dat als extra.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
De nieuwste chromecast app op android geeft aan wat erop je apparaat. Met een plaatje. Als ie niks aan het doen is krijg je de photoart op je app, met links naar eventuele informatie over wat je ziet.The-Source schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:33:
Ik vroeg mij af of iemand hier weet of je dmv een commando sturend naar je chromecast een antwoord kunt krijgen met wat de stick aan het doen is. Dus photocast(standby) of netflix / youtube etc. Ik hoef niet te weten wat er afspeelt, zou overigens wel mooi zijn maar ik zie dat als extra.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ja dat weet ik, maar ik wil het met een PC uitlezen. Technisch zou het moeten kunnen omdat de app dat ook kan dus waarom niet vanaf een PC dmv een request sturen.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
In dat geval: https://github.com/vitalidze/chromecast-java-api-v2
Bouw je eigen Java app dingetje. Er is code voor:
Bouw je eigen Java app dingetje. Er is code voor:
code:
1
2
| // Get device status Status status = chromecast.getStatus(); |
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Meer mensen met problemen om Deezer af te spelen via de ChromeCast? Het heeft altijd gewerkt maar zowel mijn iPhone als die van mij vrouw kan in de deezer app geen connectie maken met de ChromeCast. Het icoontje ontbreekt gewoon.
De ChromeCast app en Netflix zien hem wel..
De ChromeCast app en Netflix zien hem wel..
[ Voor 5% gewijzigd door yorroy op 30-05-2015 16:44 ]
Heb HDMI-CEC werkend enkel met Youtube, Netflix trekt zich er niets van aan. Iemand een idee waar ik het zoeken moet?
Whatever.
Hallo
Heb sinds kort een Samsung tab pro die ik optimaal wil gebruiken ook i.c.m. chromecast.
Mijn vraag is wanneer ik popcorn time op mijn tab installeer ik dan mbv chromecast de film op mijn TV kan afspelen?
Is digitaal geluid dan ook realiseerbaar?
Mijn receiver is via een optische kabel aan de TV aangestoten, het is een Demon avr x2000.
Ik heb een Panasonic TV maar de het mag de naam smart TV niet hebben, YouTube werkt waardeloos chromecast lijkt mij daarom ook een prima oplossing, kun je mooi via de tab bedienen, en dan mooi het geluid via mijn receiver laten lopen.
Heb sinds kort een Samsung tab pro die ik optimaal wil gebruiken ook i.c.m. chromecast.
Mijn vraag is wanneer ik popcorn time op mijn tab installeer ik dan mbv chromecast de film op mijn TV kan afspelen?
Mijn receiver is via een optische kabel aan de TV aangestoten, het is een Demon avr x2000.
Ik heb een Panasonic TV maar de het mag de naam smart TV niet hebben, YouTube werkt waardeloos chromecast lijkt mij daarom ook een prima oplossing, kun je mooi via de tab bedienen, en dan mooi het geluid via mijn receiver laten lopen.
Ik zou de chromecast in de receiver stoppen, dan heb je ook geen gedoe met een optisch kabeltje voor het geluid van je tv en synchronisatie ellende.
Gadgets FTW!
Netflix moet hdmi-cec nog ondersteunen. Je moet nog geduld hebben tot ze dit inbouwen in de app.Harmen schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:29:
Heb HDMI-CEC werkend enkel met Youtube, Netflix trekt zich er niets van aan. Iemand een idee waar ik het zoeken moet?
Ah vandaar, even afwachten. Jammer, wel handig dat je iets op pauze kan zetten mocht je gebeld worden.polopolo150 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:38:
[...]
Netflix moet hdmi-cec nog ondersteunen. Je moet nog geduld hebben tot ze dit inbouwen in de app.
Whatever.
Gebruiken jullie de cc nog voor andere dingen dan netflix?
heb het idee dat het speciaal daarvoor is gemaakt.
Veel codex pakt ie helaas niet merkte ik toen ik GoT op popcorn time wou streamen.
Veel codex pakt ie helaas niet merkte ik toen ik GoT op popcorn time wou streamen.
Veel content van pt speelt niet af, of geen beeld, of geen geluid (ac3 denk ik) of beiden niet, maar de cc wordt iig wel gezien door pt Android .yep123 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:35:
Hallo
[ Voor 3% gewijzigd door Manke op 03-06-2015 18:59 ]
Radio 2 luisteren via TuneIn.Manke schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:56:
Gebruiken jullie de cc nog voor andere dingen dan netflix?
Ah ok
heb er pas 1 sinds een paar dagen.
Heeft er iemand een netflix plekje over tegen de helft van de abonnementskosten?
Heeft er iemand een netflix plekje over tegen de helft van de abonnementskosten?
YouTube en uitzendinggemist. Plex heb ik geprobeerd, maar hij maakt een zooitje van de albums met verkeerde plaatjes erbij...Manke schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:56:
Gebruiken jullie de cc nog voor andere dingen dan netflix
Gadgets FTW!
Eigenlijk met name voor Fox Sports en Youtube.
Netflix, YouTube, FoxSports, foto's, popcorn, films en series via LocalCast of Solid Explorer.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat is een kwestie van tags goed zetten.Ursamajor schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:20:
[...]
YouTube en uitzendinggemist. Plex heb ik geprobeerd, maar hij maakt een zooitje van de albums met verkeerde plaatjes erbij...
Had ik ooit voor itunes al gedaan, maar heb ook eerlijk gezegd niet de moeite genomen om er veel tijd aan te besteden...
Gadgets FTW!
Ik heb zelf (nog) geen Netflix abonnement, maar wel fervent gebruiker van Google's Chromecast met onze iDevices voor YouTube, Uitzending Gemist en vooral Infuse 3 Pro (iOS app) om films/series met opensubtitles te kijken. Kost wel 10 euro extra, maar was het dubbel en dwars waard. Daarnaast zet ik zo af en toe ook Rdio Music aan via de Chromecast (heb een gratis account) en soms ook AllCast/Localcast (foto's/video's van iDevice) of Video & TV Cast (gratis, zelf geen in-app aankopen gedaan) voor het streamen van bijv. RTLXL. Daarnaast sporadisch TED, TuneInRadio of Ministry of Sound Radio of Chrome browser om bijv. Baeblemusic concerten/optredens naar tv te sturen.Manke schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:56:
Gebruiken jullie de cc nog voor andere dingen dan netflix?heb het idee dat het speciaal daarvoor is gemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 04-06-2015 11:35 ]
Ik gebruik mijn Chromecast voornamelijk voor Netflix, en als het niet op Netflix staat download ik het maar legaal, en gebruik ik LocalCast om het te streamen.Manke schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:56:
Gebruiken jullie de cc nog voor andere dingen dan netflix?heb het idee dat het speciaal daarvoor is gemaakt.
Daarnaast vaak radio/muziek via de NPO app, Google Music of Spotify (Via Spoticast op telefoon) of via Chrome tabblad casten. Chromecast zit direct in de tuner hier.
En eigenlijk gebruik ik erg weinig YouTube.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Netflix en Plex.
En met Plex kan je weer heel veel streamen
En met Plex kan je weer heel veel streamen
Ik heb Localcast juist verwijderd omdat ik geen audio doorkreeg?
Wat is de truuk daarvoor icm CC?
Wat is de truuk daarvoor icm CC?
Als een film hapert en steeds buffert, wat kan dan de oorzaak zijn?
Zowel popcorn time als chrome videostream op de pc. Dit gebeurt niet als ik de zelfde video stuur naar de smart tv.
Hoe bekijken jullie een fotostream?
Heb nog geen godde oplossing gevonden die lekker en snel werkt, behalve de tablet of telefoon casten, foto verschijnt dan meteen ipv dat het eerst moet laden.
Iemand een idee hoe je de Nederlandse subtitels krijgt als je op de Amerikaanse netflix zit?
Zowel popcorn time als chrome videostream op de pc. Dit gebeurt niet als ik de zelfde video stuur naar de smart tv.
Hoe bekijken jullie een fotostream?
Heb nog geen godde oplossing gevonden die lekker en snel werkt, behalve de tablet of telefoon casten, foto verschijnt dan meteen ipv dat het eerst moet laden.
Iemand een idee hoe je de Nederlandse subtitels krijgt als je op de Amerikaanse netflix zit?
[ Voor 69% gewijzigd door Manke op 04-06-2015 17:53 ]
PC draadloos verbonden op de 2,4GHz? Want dan verdrievoudig (nog meer igv popcorntime vanwege de upload) je de benodigde bandbreedte.
Pc is met een kabel verbonden met het draadloos modem.hcQd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:53:
PC draadloos verbonden op de 2,4GHz? Want dan verdrievoudig (nog meer igv popcorntime vanwege de upload) je de benodigde bandbreedte.
Staat er daarvoor niks in Netflix?Manke schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:37:
Nederlandse ondertiteling staat alleen op de Nederlandse netflix, op de VS netflix niet bij de zelfde films.
Chromecast en veel apps zijn niet bepaald monkey proof en stabiel
is het ook al mogelijk met Google Photos op de Chromecast te krijgen als slideshow?
Ik zie veel mensen rtlx xl kijken via popcorntime... Hoe dan toch niet met cast mode of wel?
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Zo kijk ik RTLXL op de Chromecast.Falastine schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:21:
Ik zie veel mensen rtlx xl kijken via popcorntime... Hoe dan toch niet met cast mode of wel?
Thanks! Eindelijk van dat stomme mirror casten af.
Edit te vroeg gejuicht... Krijg vaak dat programma enkel via PC of laptop alleen kan worden afgespeeld. Of dat ik silverlight mis. Of hij blijft een zwart scherm met lasd icoon zien. Welke browser gebruik je?
[ Voor 28% gewijzigd door Falastine op 09-06-2015 21:55 ]
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Geweldig ding, gebruik het inmiddels voor: netflix, film1 go, hbo go, spoticast (spotify mobiel is nu trouwens gratis), npo, crackle (gratis films als je vpn of smartdns hebt), tunein, hulu plus, pandora (laatste 2 eigenlijk alleen via de smart tv app ivm cc's dns).
Chrome, en dan de desktop versie opvragen.Falastine schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:25:
[...]
Thanks! Eindelijk van dat stomme mirror casten af.
Edit te vroeg gejuicht... Krijg vaak dat programma enkel via PC of laptop alleen kan worden afgespeeld. Of dat ik silverlight mis. Of hij blijft een zwart scherm met lasd icoon zien. Welke browser gebruik je?
Ik dacht me een google CC aan te schaffen, maar iemand hier nog iets van gehoord?
nieuws: Google werkt aan nieuwe Chromecast-versie
Nee, deze vraag komt ongeveer elke maand hier terug.loren86 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:32:
Ik dacht me een google CC aan te schaffen, maar iemand hier nog iets van gehoord?
Hoe gebruiken jullie de Chromecast om muziek af te spelen?
Deezer werkt niet helemaal lekker. Als ik dan de app tijdens het spelen open op mijn telefoon (nexus 5), dan is er een geheugenprobleem en begint het nummer opnieuw. Play Music werkt technisch wel prima, maar heeft niet de goede playlists van Deezer en Spotify. Spoticast/Spotify gebruiken lijkt me dan weer minder fijn dan een app met ingebouwde chromecast support. Tunein heeft volgens mij lagere bitrates, want geluidskwaliteit klinkt minder goed.
Iemand tips om muziek met goede kwaliteit af te spelen, zowel gratis als betaald? TV met chromecast is via optical out aangesloten op versterker.
Deezer werkt niet helemaal lekker. Als ik dan de app tijdens het spelen open op mijn telefoon (nexus 5), dan is er een geheugenprobleem en begint het nummer opnieuw. Play Music werkt technisch wel prima, maar heeft niet de goede playlists van Deezer en Spotify. Spoticast/Spotify gebruiken lijkt me dan weer minder fijn dan een app met ingebouwde chromecast support. Tunein heeft volgens mij lagere bitrates, want geluidskwaliteit klinkt minder goed.
Iemand tips om muziek met goede kwaliteit af te spelen, zowel gratis als betaald? TV met chromecast is via optical out aangesloten op versterker.
Ik gebruik Google Music, en heb mijn volledige platencollectie toegevoegd aan mn bibliotheek. Werkt perfect, maar ik luister dus voornamelijk albums. Ik vind de afspeellijsten prima werken, wat mis je daarin?
Ik gebruik Deezer, wel de betaalde versie overigens. Maar ik herken het probleem dat jij benoemt niet. Ik heb ook een Nexus 5 gehad waar het altijd prima werkte. Nu bij de iPhone 6 van mij en de 5C van de vrouw werkt het ook perfect. Misschien de Deezer app een reinstall geven?
Verder gebruik ik DS Audio (Synology NAS) voor het afspelen van eigen muziek en radiostations.
Overigens werkt de DS Video app beter dan ik dacht. Aan het begin had ik altijd problemen met grotere MKV bestanden. Nu werkt alles tot 9/10gb ook prima waardoor het als mediaspeler ook prima te gebruiken is.
Verder gebruik ik DS Audio (Synology NAS) voor het afspelen van eigen muziek en radiostations.
Overigens werkt de DS Video app beter dan ik dacht. Aan het begin had ik altijd problemen met grotere MKV bestanden. Nu werkt alles tot 9/10gb ook prima waardoor het als mediaspeler ook prima te gebruiken is.
[ Voor 35% gewijzigd door yorroy op 16-06-2015 16:47 ]
Bij tunein hangt de kwaliteit af van de bitrate. Ik luister er trance en techno zenders en podcasts met minimaal 192kb/s. Klinkt erg goed.Bard1982 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:09:
Hoe gebruiken jullie de Chromecast om muziek af te spelen?
Ook sommige youtube muziek zoals van shane collins klinkt erg goed.
Voor mijn eigen muziek had ik plex, maar met al die podcasts en weinig tijd, kom ik daar eigenlijk niet meer zo aan toe. Plex vond ik qua zoeken en bedienen niet zo aangezien het nogal rommelig over komt bij mij en bij bepaalde albums de covers van de verkeerde cd's erbij had. Het wijzigen ervan ging ook niet makkelijk...
Gadgets FTW!
Misschien een beetje offtopic; maar hoe kun je zien welke bitrate een zender heeft?Ursamajor schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:55:
[...]
Bij tunein hangt de kwaliteit af van de bitrate. Ik luister er trance en techno zenders en podcasts met minimaal 192kb/s. Klinkt erg goed.
Voor een radiozender:
In de iPhone app kies je het menu (linkse knop onder de tijdbalk), kies stream en voila.
Voor een podcast is dat mogelijk op de site te vinden van de betreffende podcast te vinden. TuneIn geeft alleen door.
De podcasts van Paul Vinitsky bijvoorbeeld zijn te luisteren via TuneIn, Itunes podcast, Soundcloud enz... Kan alleen zelf ook even niet zo snel de bitrate achterhalen, maar ik meen dat die wel hoog is met 226MB voor 2 uur muziek (192kbit/sec als ik het even snel bereken).
In de iPhone app kies je het menu (linkse knop onder de tijdbalk), kies stream en voila.
Voor een podcast is dat mogelijk op de site te vinden van de betreffende podcast te vinden. TuneIn geeft alleen door.
De podcasts van Paul Vinitsky bijvoorbeeld zijn te luisteren via TuneIn, Itunes podcast, Soundcloud enz... Kan alleen zelf ook even niet zo snel de bitrate achterhalen, maar ik meen dat die wel hoog is met 226MB voor 2 uur muziek (192kbit/sec als ik het even snel bereken).
Gadgets FTW!
Is dit mogelijk?
Ik draai thuis Plex Media Server en kan overal met mijn telefoon en Plex for Android hetzij via Wifi of binnen de databundel een film bekijken op mijn telefoon.
Thuis gebruik ik een ChromeCast op de HDMI ingang van mijn TV om films op mijn TV weer te geven, de Plex for Android op mijn telefoon wordt dan gebruikt om de stream vanaf mijn server naar ChromeCast te initiëren.
Nu heb ik extern (op een haven) een Wifi verbinding maar deze is zodanig geconfigureerd dat slechts 1 apparaat (mijn telefoon) gebruik kan maken van de Wifi verbinding. Het bekijken van een film op mijn telefoon via Wifi werkt dan ook maar nu zou ik middels ChromeCast de film op een TV daar willen weergeven. In principe kan dat niet omdat ChromeCast z'n eigen Wifi verbinding nodig heeft en deze reeds vergeven is aan mijn telefoon.
Ik vraag me af of het volgende mogelijk is:
1. ik maak van mijn telefoon (Android 5.01) een hotspot
2. koop een extra ChromeCast en verbindt deze met een TV en laat hem connecten met de telefoon hotspot. Nu kan zowel telefoon als Chromecast via Wifi het internet op
3. ik start Plex for Android op mijn telefoon op en cast een film naar ChromeCast
Heeft iemand zoiets al eens geprobeerd?
Ik draai thuis Plex Media Server en kan overal met mijn telefoon en Plex for Android hetzij via Wifi of binnen de databundel een film bekijken op mijn telefoon.
Thuis gebruik ik een ChromeCast op de HDMI ingang van mijn TV om films op mijn TV weer te geven, de Plex for Android op mijn telefoon wordt dan gebruikt om de stream vanaf mijn server naar ChromeCast te initiëren.
Nu heb ik extern (op een haven) een Wifi verbinding maar deze is zodanig geconfigureerd dat slechts 1 apparaat (mijn telefoon) gebruik kan maken van de Wifi verbinding. Het bekijken van een film op mijn telefoon via Wifi werkt dan ook maar nu zou ik middels ChromeCast de film op een TV daar willen weergeven. In principe kan dat niet omdat ChromeCast z'n eigen Wifi verbinding nodig heeft en deze reeds vergeven is aan mijn telefoon.
2. koop een extra ChromeCast en verbindt deze met een TV en laat hem connecten met de telefoon hotspot. Nu kan zowel telefoon als Chromecast via Wifi het internet op
3. ik start Plex for Android op mijn telefoon op en cast een film naar ChromeCast
Volgens mij moeten telefoon en CC op hetzelfde wifi netwerk zitten, kan je geen goedkoop routertje kopen, de WAN daarvan aansluiten op de LAN van een laptop, de Wifi van de laptop verbinden met de het wifinetwerk van de haven, daarna deel je de Wifi van de laptop met de LAN van de laptop (is een optie in win7+) waardoor de router een signaal op zijn WAN poort heeft. Daarna hebben alle apparaten die op de Wifi van router zitten een internet- en netwerkverbinding. Als je een laptop en een router hebt is dat een optie. Ik gebruik deze constructie op vakantie wanneer we op een plek zitten waar maar 1 apparaat tegelijk een verbinding mag hebben. Het is niet netjes en je zit met NAT over NAT maar de meeste zaken werken prima in mijn ervaring.Vincent Veeger schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:26:
Is dit mogelijk?
[ Voor 5% gewijzigd door Kassad op 18-06-2015 12:39 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dit werkt, MAAR besef dat alle internetdata van je chromecast dan ook via je telefoonverbinding gaat.1. ik maak van mijn telefoon (Android 5.01) een hotspot
Wanneer ik op reis ga en mijn chromecast meeneem op hotel (waar wifi zodanig geconfigureerd is dat devices elkaar niet kunnen zien) gebruik ik mijn laptop:
De wireless chip (intel) op mijn laptop heeft 2 antennes, wat toelaat om gelijktijdig met wifi te verbinden en zelf als hotspot te dienen. Ik zet zelf een hotspot op waarnaar de chromecast verbindt en mijn laptop krijgt zijn internetverbinding van de hotel wifi-verbinding, die dan doorgelust wordt naar de chromecast.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Hee das ook handig, ik wist niet dat dit kon! Dat scheelt mij een router meezeulen :-) Ik ga meteen checken hoe dat bij mijn laptop zit.boe2 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:40:
[...]
Dit werkt, MAAR besef dat alle internetdata van je chromecast dan ook via je telefoonverbinding gaat.
Wanneer ik op reis ga en mijn chromecast meeneem op hotel (waar wifi zodanig geconfigureerd is dat devices elkaar niet kunnen zien) gebruik ik mijn laptop:
De wireless chip (intel) op mijn laptop heeft 2 antennes, wat toelaat om gelijktijdig met wifi te verbinden en zelf als hotspot te dienen. Ik zet zelf een hotspot op waarnaar de chromecast verbindt en mijn laptop krijgt zijn internetverbinding van de hotel wifi-verbinding, die dan doorgelust wordt naar de chromecast.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dat heeft niets te maken met 2 antennes. Enkele intels ondersteunen multiplexing om zo te doen alsof het op zichzelfstaande wifi frequenties zijn.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
hartelijk dank voor alle reacties, toch lastiger dan ik in 1e instantie dacht.
Ga denk ik toch maar voor een Samsung AllShare Cast Wireless Hub voor extern gebruik om het simpel en universeel te houden.
Ga denk ik toch maar voor een Samsung AllShare Cast Wireless Hub voor extern gebruik om het simpel en universeel te houden.
Zag dat Dumpert nu ook de chromecast ondersteund.
ik gebruik op mijn android toestel de app chromecast
via die app cast ik mijn scherm (clone ik mijjn scherm)
Vervolgen start ik XBMC/ Kodi en kijk ik via retrospect (rtlxl en uitzendinggemist)
of via de Genesis een film of serie.
Werkt prima!!
Vervolgen start ik XBMC/ Kodi en kijk ik via retrospect (rtlxl en uitzendinggemist)
Werkt prima!!
Er zijn methoden en plugins voor Kodi die casten naar chromecast ondersteunen. (Google is your friend)
Wat omslachtig voor rtl xl. Kan je ook vanuit de chrome browser direct naar de chromecast sturen, kost het je ook geen resources van je telefoon.gram501 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:25:
ik gebruik op mijn android toestel de app chromecast
Werkt prima!!
Gadgets FTW!
Ja, maar dan loopt bij mij het geluid niet synchroonUrsamajor schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:32:
[...]
Wat omslachtig voor rtl xl. Kan je ook vanuit de chrome browser direct naar de chromecast sturen, kost het je ook geen resources van je telefoon.
bij mij idd ook niet af en toe. Vooral als er reclame tussendoor is geweest...
Gadgets FTW!
Iemand een aanrader voor een HDMI audio splitter/extractor?
Heb wel eea gevonden via de Chinese websites, ook bij Amazon.de, maar wellicht dat iemand al zoiets vanuit China heeft laten overvliegen en daar goede/slechte ervaringen mee heeft.
Doel is om een ChromeCast aan te sluiten op een versterker zonder HDMI ingangen.
Als ik namelijk de TV het geluid laat uitvoeren, krijg ik alleen 2.0 geluid, ik wil wel 5.1 als het wordt aangeboden
Waarschijnlijk binnenkort een Netflix abbo deluxe delen met familie, makkelijkst via ChromeCast en 2.0 geluid is zoooo 2005...
Ik ben er in een ander topic op gewezen dat er mogelijk lipsync problemen gaan komen, wie heeft daar ervaring mee? Andere tips ook welkom
Heb wel eea gevonden via de Chinese websites, ook bij Amazon.de, maar wellicht dat iemand al zoiets vanuit China heeft laten overvliegen en daar goede/slechte ervaringen mee heeft.
Doel is om een ChromeCast aan te sluiten op een versterker zonder HDMI ingangen.
Als ik namelijk de TV het geluid laat uitvoeren, krijg ik alleen 2.0 geluid, ik wil wel 5.1 als het wordt aangeboden
Waarschijnlijk binnenkort een Netflix abbo deluxe delen met familie, makkelijkst via ChromeCast en 2.0 geluid is zoooo 2005...
Ik ben er in een ander topic op gewezen dat er mogelijk lipsync problemen gaan komen, wie heeft daar ervaring mee? Andere tips ook welkom
Waiting on the world to change
Wat heb jij voor een tv? Mijn 6 jaar oude philips tv heeft een coax spdif uitgang die ik netjes naar mijn 5.1 logitech setje sluis.pinda powerrr schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:47:
Iemand een aanrader voor een HDMI audio splitter/extractor?
Als ik namelijk de TV het geluid laat uitvoeren, krijg ik alleen 2.0 geluid, ik wil wel 5.1 als het wordt aangeboden![]()
Daarnaast heeft ook mijn UPC Ziggo boxje ook een spdif uitgang.
Nadeel is dat je op tv wel Dolby Digital per Ziggo kanaal telkens moet inschakelen (maar het kan).
Mijn setje heeft trouwens ook Dolby Pro Logic II dus ik vergeet meestal DD aan te zetten en heb toch 5.1 geluid
Ik begrijp je hele probleem dus niet zo goed
Het gaat hier ook om een oude Philips TV. Heeft idd coax spdif uitgang, maar maakt daar stug een 2.0 signaal van.
Heb het getest met mijn iptv decoder. Deze staat nu direct via toslink kabel op mijn receiver, schakel ik het via de tv, dan blijft erg geen 5.1 meer over.
Volgens alle instellingen wordt het audio signaal wel volledig via de hdmi doorgegeven, de TV doet dus gewoon zijn eigen ding ermee.
Heb het getest met mijn iptv decoder. Deze staat nu direct via toslink kabel op mijn receiver, schakel ik het via de tv, dan blijft erg geen 5.1 meer over.
Volgens alle instellingen wordt het audio signaal wel volledig via de hdmi doorgegeven, de TV doet dus gewoon zijn eigen ding ermee.
Waiting on the world to change
Aha, ik ga dadelijk eens testen of ik via de chromecast originele DD 5.1 krijg of dat mijn setje het als stereo ontvangt.
Edit: Ik krijg hier DD 5.1 door mijn chromecast naar de tv naar mijn Logitech 5.1 setje. Géén DTS echter.
Philips 42" Full HD LCD TV (42PFL7675H/12) 5 jaar oud
Moet daarvoor wel in BubbleUpnp een checkmarkje zetten bij doorsluizen van 5.1 content en AC3 geluid bij chromecast settings. Waarschijnlijk is dat toch een setting ergens in de chromecast.
Heb niet getest op youtube oid. Biedt Youtube 5.1 geluid aan bij videos?
Edit: Ik krijg hier DD 5.1 door mijn chromecast naar de tv naar mijn Logitech 5.1 setje. Géén DTS echter.
Philips 42" Full HD LCD TV (42PFL7675H/12) 5 jaar oud
Moet daarvoor wel in BubbleUpnp een checkmarkje zetten bij doorsluizen van 5.1 content en AC3 geluid bij chromecast settings. Waarschijnlijk is dat toch een setting ergens in de chromecast.
Heb niet getest op youtube oid. Biedt Youtube 5.1 geluid aan bij videos?
[ Voor 67% gewijzigd door Ceejay op 24-06-2015 11:45 ]
Sinds een paar dagen werkt Fox Sports Go niet meer via mijn Chromecast.
Op de TV verschijnt wel de omschrijving van het gekozen Fox Sports programma, bijv. Premier League Highlights.
Op mijn telefoon staat "Laden" en op de TV blijft het laden symbool rond draaien maar er gebeurt vervolgens niets meer.
Op mijn telefoon zelf, dus zonder te casten, werkt de stream gewoon prima dus het is geen authorisatie probleem o.i.d.
Ik heb het modem/router plus mijn access-point plus mijn switch gereset en uiteraard ook de Chromecast zelf.
Via andere telefoons en de iPad werkt het ook niet.
Andere toepassingen zoals Youtube en Netflix doen het gewoon prima via de Chromecast.
Ik heb gegoogled maar geen vergelijkbare problemen kunnen vinden.
Iemand nog een suggestie?
update:
Ik heb het ook nog even via de wifi verbinding van mijn modem/router geprobeerd om e.e.a. uit te sluiten maar dat maakte geen verschil.
Ik heb een melding aan Google gemaakt, ben benieuwd of ik daar wat van ga horen.
Het zou kunnen dat er een nieuwe firmware op de CC is gezet waardoor het probleem is ontstaan.
Iets anders kan ik zo snel niet verzinnen....
Op de TV verschijnt wel de omschrijving van het gekozen Fox Sports programma, bijv. Premier League Highlights.
Op mijn telefoon staat "Laden" en op de TV blijft het laden symbool rond draaien maar er gebeurt vervolgens niets meer.
Op mijn telefoon zelf, dus zonder te casten, werkt de stream gewoon prima dus het is geen authorisatie probleem o.i.d.
Ik heb het modem/router plus mijn access-point plus mijn switch gereset en uiteraard ook de Chromecast zelf.
Andere toepassingen zoals Youtube en Netflix doen het gewoon prima via de Chromecast.
update:
Ik heb het ook nog even via de wifi verbinding van mijn modem/router geprobeerd om e.e.a. uit te sluiten maar dat maakte geen verschil.
Ik heb een melding aan Google gemaakt, ben benieuwd of ik daar wat van ga horen.
Het zou kunnen dat er een nieuwe firmware op de CC is gezet waardoor het probleem is ontstaan.
[ Voor 19% gewijzigd door R-v-R op 26-06-2015 10:13 ]
Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip
Heb hier hetzelfde probleem met Fox Sports Go R-v-R
Geen idee waarom casting ineens niet meer werkt.
Geen idee waarom casting ineens niet meer werkt.
[ Voor 68% gewijzigd door Ceejay op 25-06-2015 15:58 ]
Ik had hetzelfde. Bij mij werkte het verwijderen van de app en het weer opnieuw installeren. Wel op een iPhone en iPad.R-v-R schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:58:
Sinds een paar dagen werkt Fox Sports Go niet meer via mijn Chromecast.
update:
Dat ga ik dan maar eens proberen, verder heb ik er nog helemaal niets over kunnen vinden.shoalin schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:17:
[...]
Ik had hetzelfde. Bij mij werkte het verwijderen van de app en het weer opnieuw installeren. Wel op een iPhone en iPad.
Ik heb de app geprobeerd op mijn android telefoon, een iPhone en een iPad dus ik ging er eigenlijk vanuit dat de oorzaak ergens anders zou liggen.
Bedankt voor de tip!
update:
Zojuist op android telefoon en op iPad de Foxsports app opnieuw geinstalleerd maar helaas geen succes.
Op beide apparaten werkt Foxsports Go prima maar zodra je wilt casten verschijnt "laden" in beeld en is het uit met de pret.
Jammer want ik was er juist zo tevreden over.
[ Voor 22% gewijzigd door R-v-R op 30-06-2015 17:49 ]
Hier zelfde probleem met Fox Sports.
Ik had het nog niet eerder geprobeerd maar via de App werkt het niet. Hij maakt verbinding en op tv staat klaar om te casten. Als ik dan vervolgens een stream aanklik wordt de verbinding met de chromecast direct verbroken en start de stream op de telefoon of tablet. Beide Android trouwens.
Als ik het via de website zelf in de Chrome browser probeer dan werkt het wel. Als de video / stream begint op telefoon of tablet staat het cast icoontje er onder en als ik er op klik start de video meteen via de chromecast op de tv.
Met andere toepassingen zoals youtube en NPO geen problemen.
Ik hoop dat het snel wel werkt want App is handiger in gebruik dan via browser. Vooral op de telefoon.
Ik had het nog niet eerder geprobeerd maar via de App werkt het niet. Hij maakt verbinding en op tv staat klaar om te casten. Als ik dan vervolgens een stream aanklik wordt de verbinding met de chromecast direct verbroken en start de stream op de telefoon of tablet. Beide Android trouwens.
Als ik het via de website zelf in de Chrome browser probeer dan werkt het wel. Als de video / stream begint op telefoon of tablet staat het cast icoontje er onder en als ik er op klik start de video meteen via de chromecast op de tv.
Met andere toepassingen zoals youtube en NPO geen problemen.
Ik hoop dat het snel wel werkt want App is handiger in gebruik dan via browser. Vooral op de telefoon.
Hier exact hetzelfde probleem met fox sports.
SPort1 Go is nu icm de android app eindelijk beschikbaar voor CC, werkt ook best ok.
SPort1 Go is nu icm de android app eindelijk beschikbaar voor CC, werkt ook best ok.
Die optie werkt bij mij nu ook niet meer... 2 dagen ervoor lukte het nog wel. Aangezien meerdere mensen het probleem hebben zal er wel vanuit de app gezien iets niet goed gaan.R-v-R schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:04:
[...]
Dat ga ik dan maar eens proberen, verder heb ik er nog helemaal niets over kunnen vinden.
Ik heb de app geprobeerd op mijn android telefoon, een iPhone en een iPad dus ik ging er eigenlijk vanuit dat de oorzaak ergens anders zou liggen.
Bedankt voor de tip!
update:
Zojuist op android telefoon en op iPad de Foxsports app opnieuw geinstalleerd maar helaas geen succes.
Op beide apparaten werkt Foxsports Go prima maar zodra je wilt casten verschijnt "laden" in beeld en is het uit met de pret.
Jammer want ik was er juist zo tevreden over.
Gisterenavond werkte Netflix opeens ook niet meer via de CC.
Zodra ik ging casten verscheen op de tv na ong. 30% laden de melding dat de aflevering niet beschikbaar was.
Die melding kon niet kloppen omdat dezelfde aflevering het dus wel prima deed op mijn telefoon en op de iPad.
Toen heb ik de CC terug gezet naar fabrieksinstellingen en vanaf dat moment werkte zowel Netflix als Foxsports Go weer prima.
Het was dus toch een probleem van de CC zelf en niet van Foxsports Go. Helaas heb ik van Google geen reactie gekregen op mijn problem report.
Of dit probleem werd veroorzaakt door een firmware update weet ik niet, dan zou ik toch verwachten dat veel meer mensen problemen zouden melden.
Gelukkig hoef je niet veel in te stellen nadat je bent terug gegaan naar fabrieksinstellingen.
Hoe dan ook, bij mij werkt het nu dus weer, hopelijk is dit voor anderen ook de oplossing.
Zodra ik ging casten verscheen op de tv na ong. 30% laden de melding dat de aflevering niet beschikbaar was.
Die melding kon niet kloppen omdat dezelfde aflevering het dus wel prima deed op mijn telefoon en op de iPad.
Toen heb ik de CC terug gezet naar fabrieksinstellingen en vanaf dat moment werkte zowel Netflix als Foxsports Go weer prima.
Het was dus toch een probleem van de CC zelf en niet van Foxsports Go. Helaas heb ik van Google geen reactie gekregen op mijn problem report.
Of dit probleem werd veroorzaakt door een firmware update weet ik niet, dan zou ik toch verwachten dat veel meer mensen problemen zouden melden.
Gelukkig hoef je niet veel in te stellen nadat je bent terug gegaan naar fabrieksinstellingen.
Hoe dan ook, bij mij werkt het nu dus weer, hopelijk is dit voor anderen ook de oplossing.
Bij mij blijft Netflix vaak op 50% hangen.
YouTube heeft ook steeds vaker laad problemen.
Misschien ook mijn CC maar eens naar fabrieksinstellingen terug zetten.
Ik heb het af en toe, dat Netflix aangeeft dat de aflevering niet beschikbaar is. Ik start dan altijd de CC app en laat de CC opnieuw opstarten, werkt altijd.Geurt-kun schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 18:51:
Bij mij blijft Netflix vaak op 50% hangen.
Vanaf vandaag kan je Sport 1 GO gebruiken op de Chromecast. Heeft hier al ervaringen mee?
http://www.totaaltv.nl/ni...dersteunt-chromecast.html
http://www.totaaltv.nl/ni...dersteunt-chromecast.html
Google heeft vandaag een ethernet adapter voor de Chromecast uitgebracht. Ben benieuwd wanneer dit speeltje in Nederland te krijgen is
Op zich een goed idee, alleen zit je dan weer met een adapter die in een wandcontactdoos moet. Nu staat mijn chromecast gewoon uit als de TV ook uit staat (wordt gevoed via een USB poort van de TV). Vind het een beetje zonde om hem 24/7 te laten draaien.mad-dog schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 01:18:
Google heeft vandaag een ethernet adapter voor de Chromecast uitgebracht. Ben benieuwd wanneer dit speeltje in Nederland te krijgen is
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik heb zo even geen cijfers paraat, maar volgens mij kost het aan laten van de ChromeCast een par euro per jaar. Ik snap je punt, maar Ik denk dat je er wel een mooie functionaliteit voor terug krijgt.
Zelf speel ik regelmatig films vanaf mijn Synology met DS Video op de CC, maar met grotere bestanden stottert het. Nu weet ik niet of dit door het draadloze internet komt of door de snelheid van de CC, maar netwerk kan ik dan in ieder geval uitsluiten.
Bovendien was de CC de enige reden voor mij om nog een 2,4ghz netwerk de lucht in te houden, ik kan nu mooi volledig over op 5ghz
Zelf speel ik regelmatig films vanaf mijn Synology met DS Video op de CC, maar met grotere bestanden stottert het. Nu weet ik niet of dit door het draadloze internet komt of door de snelheid van de CC, maar netwerk kan ik dan in ieder geval uitsluiten.
Bovendien was de CC de enige reden voor mij om nog een 2,4ghz netwerk de lucht in te houden, ik kan nu mooi volledig over op 5ghz
http://www.pocketables.co...consumption-concerns.html
Met de chromecast 24/7 idle, ben je in Nederland €4 per jaar kwijt. En dan zitten in die €4 ook al de kosten van het verbruik. Elke euro is er een, maar voor €4 ongemak? Mij niet gezien! Wat hier 24/7 draait:
Raspberry pi + hardeschijf
Raspberry pi
Chromecast
Ik bespaar juist stroom omdat zo de pc vaker uit kan.
Met de chromecast 24/7 idle, ben je in Nederland €4 per jaar kwijt. En dan zitten in die €4 ook al de kosten van het verbruik. Elke euro is er een, maar voor €4 ongemak? Mij niet gezien! Wat hier 24/7 draait:
Raspberry pi + hardeschijf
Raspberry pi
Chromecast
Ik bespaar juist stroom omdat zo de pc vaker uit kan.
Ik had ook een Chromecast gekregen maar uiteindelijk is het gemis van DTS en DD 5.1 wel groot. Ik gebruik Plex media server op een amd a4-5300 apu (dual core 3ghz) en deze trekt het transcoden niet eens. Lullige is dat hij niet hoeft te transcoden maar het toch doet. Met als gevolg 100% cpu gebruik en gestotter.
Doe ik iets fout of is Kodi + hdmi kabel gewoon superieur voor dit doel?
If it aint broke, fix it till it is!
Ik heb m'n chromecast direct achterin m'n receiver zitten, dus heb i.c.m. Plex wel 5.1 in ieder geval.Venxir schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:46:
Ik had ook een Chromecast gekregen maar uiteindelijk is het gemis van DTS en DD 5.1 wel groot. Ik gebruik Plex media server op een amd a4-5300 apu (dual core 3ghz) en deze trekt het transcoden niet eens. Lullige is dat hij niet hoeft te transcoden maar het toch doet. Met als gevolg 100% cpu gebruik en gestotter.
Ik draai Plex op een Mac Mini 2012 i5 2.3ghz (niet helemaal vergelijkbaar, I know), maar die heeft geen greintje pijn. Zit ook direct op de tv aangesloten, maar gebruik de chromecast voor het gemak. Zal eens kijken wat bij mij de CPU load is bij streamer naar chromecast, maar valt volgens mij erg mee.
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Kodi met HDMI kabel is inderdaad superieur als je je gedownloade films wil kijken, maar daar is de CC in essentie ook niet voor bedoeld. Ik gebruik nu meestal nog een raspberry met Kodi om gedownloade films te kijkenVenxir schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:46:
Momenteel gebruik ik een WD TV Live, echter deze krijgt wat problemen.
Nu twijfel ik wat ik ga nemen. Ik heb een Samsung Smart TV. Maar deze is niet smart genoeg wat speelt niet alles goed af. Sommige films kan hij niet mee overweg. Dus op zoek naar wat anders. Een Intel NUC lijkt me een prima oplossing. Speelt alles af (ga ik vanuit), maar een Chromecast lijkt me ook wel wat. Netflix etc boeit me niet zo. Het gaat mij om series en films vanaf mijn NAS. DD 5.1 zal wel goedkomen, aangezien de Chromecast in mijn home cinema kan (HDMI in poort).
Maar de grote vraag, speelt een Chromecast alles af? Hoe gaat hij om met SRT files? Meerdere geluidsporen (dus Engels en Nederlands voor de kids)?
Alvast dank.
Nu twijfel ik wat ik ga nemen. Ik heb een Samsung Smart TV. Maar deze is niet smart genoeg wat speelt niet alles goed af. Sommige films kan hij niet mee overweg. Dus op zoek naar wat anders. Een Intel NUC lijkt me een prima oplossing. Speelt alles af (ga ik vanuit), maar een Chromecast lijkt me ook wel wat. Netflix etc boeit me niet zo. Het gaat mij om series en films vanaf mijn NAS. DD 5.1 zal wel goedkomen, aangezien de Chromecast in mijn home cinema kan (HDMI in poort).
Maar de grote vraag, speelt een Chromecast alles af? Hoe gaat hij om met SRT files? Meerdere geluidsporen (dus Engels en Nederlands voor de kids)?
Alvast dank.
https://developers.google.com/cast/docs/mediaPannekoek81 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:19:
Alvast dank.
Media container formats
AAC
MP3
MP4
WAV
WebM
Delivery methods and adaptive streaming protocols
These are available through use of the Media Player Library, or you may use your own player library.
MPEG-DASH
PlayReady (Security Level 2000)
Widevine (Level 1)
SmoothStreaming
PlayReady (Security Level 2000)
HTTP Live Streaming (HLS)
AES-128 encryption
Progressive download without adaptive switching (using the HTML media element only)
With adaptive bitrate streaming protocols, you must implement CORS. To implement an encrypted protocol, including DRM, you should develop a Custom Receiver. See DRM support for more information.
Video codecs
H.264 High Profile Level 4.1 (the processor can decode up to 720/60 or 1080/30)
VP8
Audio codecs
HE-AAC
AAC LC
MP3
Vorbis
WAV (LPCM)
Audio passthrough
AC-3 (Dolby® Digital™ audio technology)
E-AC-3 (EC-3, Dolby® Digital Plus™ audio technology)
The Media Player Library (MPL) supports E-AC-3 passthrough. If you're not using MPL, you can check the codec support prior to creating the source buffer by using the MediaSource.isTypeSupported() method and passing mp4a.a5 for AC-3 or mp4a.a6 for E-AC-3.
Subtitles & closed captions
Your subtitle resources must implement CORS.
TTML - Timed Text Markup Language
WebVTT - Web Video Text Tracks
CEA-608
[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-07-2015 09:31 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Vanmorgen de CC weer ingeplugd na lange tijd inactiviteit (verhuizing, etc). Nu blijft m'n CC hangen op 'n zwart scherm met Chromecast... in beeld. Hiervoor al eens gereset omdat ik alleen zwart beeld kreeg.
Nu denk ik dat er 'n update bezig is, maar duurt best lang. Iemand 'n idee wat m'n CC aan 't doen is? Ik kan er namelijk niks over vinden.
Nu denk ik dat er 'n update bezig is, maar duurt best lang. Iemand 'n idee wat m'n CC aan 't doen is? Ik kan er namelijk niks over vinden.
Je moet hem denk ik resetten met de Chromecast app en opnieuw instellen. Ik had precies hetzelfde.Eric_Cantona schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:39:
Vanmorgen de CC weer ingeplugd na lange tijd inactiviteit (verhuizing, etc). Nu blijft m'n CC hangen op 'n zwart scherm met Chromecast... in beeld. Hiervoor al eens gereset omdat ik alleen zwart beeld kreeg.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik krijg niet eens contact met de CC, dus er valt niet veel te resetten op afstand.Nitai schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:14:
[...]
Je moet hem denk ik resetten met de Chromecast app en opnieuw instellen. Ik had precies hetzelfde.
Inmiddels ook 'n andere usb-kabel geprobeerd maar geen verandering. Ik denk dat ik 'm kan opgeven.
Er zijn twee manieren om te resetten. Andere manier (dus niet op afstand) is de knop 25 seconden ingedrukt houden. Dan heb je een factory reset.Eric_Cantona schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:32:
[...]
Ik krijg niet eens contact met de CC, dus er valt niet veel te resetten op afstand.
Inmiddels ook 'n andere usb-kabel geprobeerd maar geen verandering. Ik denk dat ik 'm kan opgeven.
Method 1: Use the button on Chromecast to reset Chromecast
Hold down the button (next to the micro USB port) on your Chromecast for at least 25 seconds or until the solid light begins flashing. Then disconnect the USB power cable. Wait a few seconds. Connect the USB cable again. This will factory reset Chromecast (factory data reset).
[ Voor 28% gewijzigd door Nitai op 09-07-2015 10:44 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ook al geprobeerd, ik blijf of 'n zwart scherm houden of 'n zwart scherm met de tekst Chromecast... (met de 3 puntjes erbij dus). En vooral 't 2e kan ik nergens terugvinden.Nitai schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:43:
[...]
Er zijn twee manieren om te resetten. Andere manier (dus niet op afstand) is de knop 25 seconden ingedrukt houden. Dan heb je een factory reset.
[...]
Daar zit ik ook om te springen. Google met zijn ja maar het werkt toch prima in ons lab attitude krijg ik wat van. Fatsoenlijk testen houden ze niet van geloof ik. Om nog een voorbeeld te noemen: Lollipop pas een jaar na uitkomen versie 5.1.1 Revisie 6 pas fatsoenlijk stabiel en snel. En al die arme telefoonfabrikanten elke keer weer opnieuw moeten beginnen met een nieuwe versie waar alles gefixed is, en dat dan een handvol keer achter elkaar.mad-dog schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 01:18:
[ Voor 3% gewijzigd door Ceejay op 09-07-2015 11:59 ]
Dat is een vergelijking die wel beetje mank loopt. De Chromecast is een product wat feitelijk gewoon af is en goed werkt, maar eigenlijk alleen door externe invloeden minder kan functioneren. Android 5.0 en in mindere mate was eigenlijk gewoon een product wat niet af was.Ceejay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:57:
[...]
Daar zit ik ook om te springen. Google met zijn ja maar het werkt toch prima in ons lab attitude krijg ik wat van. Fatsoenlijk testen houden ze niet van geloof ik. Om nog een voorbeeld te noemen: Lollipop pas een jaar na uitkomen versie 5.1.1 Revisie 6 pas fatsoenlijk stabiel en snel. En al die arme telefoonfabrikanten elke keer weer opnieuw moeten beginnen met een nieuwe versie waar alles gefixed is, en dat dan een handvol keer achter elkaar.
In mijn situatie heb ik de ethernet adapter niet direct nodig, aangezien m'n Horizon box een paar centimeter boven m'n receiver staat, maar heb toch altijd de voorkeur bij een bekabelde verbinding.
Zie dat je al veel geprobeerd heb, maar paar ideetjes:Eric_Cantona schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:39:
- Andere hdmi port
- Andere TV
- Andere stroom bron
- Schoonmaken van alle poorten e.d.
- Stroom eraf, 10 minuten wachten, stroom (liefst niet via stopcontact) erop (is manier om te rebooten)
Over die puntjes:Eric_Cantona schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:46:
[...]
Ook al geprobeerd, ik blijf of 'n zwart scherm houden of 'n zwart scherm met de tekst Chromecast... (met de 3 puntjes erbij dus). En vooral 't 2e kan ik nergens terugvinden.
Wat voor kleur geeft de led op de CC eigenlijk?If you see a black screen or just a few colored dots when you power on the Chromecast, the reset button may be stuck. The reset button is the only button on the Chromecast itself. In this case, try unplugging power from the Chromecast and pressing the reset button a few times to unstick it. Once the reset button is working, you should feel it click in when you press it and bounce back when you release it. Once the reset button is loose, set up the Chromecast as normal: plug it into the TV's HDMI port and connect the power cable.
Nogmaals je hebt al veel geprobeerd, maar misschien staat hier verder nog iets tussen:
chromecast.com/startup-issues
Andere HDMI poort al geprobeerd, geen succes.
Stroombron ook al, usb van tv en aparte stekker via stopcontact.
Schoonmaken, stroom eraf en effe wachten ook gedaan
Reset knop klikt, dus die lijkt wel te werken. Led geeft eerst wit, maar schakelt snel over op rood.
Probleem komt bij meer mensen voor: https://productforums.goo...ic/chromecast/iC1c7cAJgzg
Vanuit Google wordt aangegeven dat je moet bellen, maar dat zoek ik nog niet. Al bestaat 't probleem al vanaf eind mei.
Stroombron ook al, usb van tv en aparte stekker via stopcontact.
Schoonmaken, stroom eraf en effe wachten ook gedaan
Reset knop klikt, dus die lijkt wel te werken. Led geeft eerst wit, maar schakelt snel over op rood.
Probleem komt bij meer mensen voor: https://productforums.goo...ic/chromecast/iC1c7cAJgzg
Vanuit Google wordt aangegeven dat je moet bellen, maar dat zoek ik nog niet. Al bestaat 't probleem al vanaf eind mei.
Dit topic is gesloten.