Ik las dat TED Talks, MTV en Qello Concerts (betaalde dienst, mooi gratis alternatief is de website Baeblemusic) ook Chromecast support hebben toegevoegd.
Heeft iemand een tip om eenvoudig muziek, wat op een pc staat, af te spelen via Chromecast? Het is voor mijn moeder, dus zoek iets eenvoudigs.
Zelf gebruik is Spotify icm Spoticast. Werkt wel, maar is niet heel erg gebruiksvriendelijk doordat je 2 apps moet gebruiken. Maar aangezien zij alleen lokaal opgeslagen muziek heeft is dat geen optie.
Ik begrijp ook dat je muziek kan uploaden naar Googe Music (max 20.000 nummers zonder betaald abonnement), wellicht is dat een optie. Het liefst zou ik nog een simpelere manier willen.
Muziek via Chromecast lijkt sowieso wat ondergesneeuwd te worden door video aanbod, maar kan me niet voorstellen dat er geen super simpele oplossing voor is.
Zelf gebruik is Spotify icm Spoticast. Werkt wel, maar is niet heel erg gebruiksvriendelijk doordat je 2 apps moet gebruiken. Maar aangezien zij alleen lokaal opgeslagen muziek heeft is dat geen optie.
Ik begrijp ook dat je muziek kan uploaden naar Googe Music (max 20.000 nummers zonder betaald abonnement), wellicht is dat een optie. Het liefst zou ik nog een simpelere manier willen.
Muziek via Chromecast lijkt sowieso wat ondergesneeuwd te worden door video aanbod, maar kan me niet voorstellen dat er geen super simpele oplossing voor is.
Je kunt inderdaad de database uploaden naar play music en via die website kun je dan al je nummers streamen naar de CC.Erik070 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:28:
Heeft iemand een tip om eenvoudig muziek, wat op een pc staat, af te spelen via Chromecast? Het is voor mijn moeder, dus zoek iets eenvoudigs.
Er zijn vast makkelijkere oplossingen denk ik. Ik gebruik zelf hier mijn telefoon voor (Play music), dan kun je ook alles streamen wanneer je het hebt geüpload.
Verwijderd
Ik heb voor 35 euro van logitech een bluetooth adaptertje gekocht. Verbonden met stereo, ik stream zo alle muziek erheen. Dat lijkt me de simpelste oplossing. Mijn kinderen van 5 en 7 kunnen het trouwens ook zonder problemen. Maar die zijn denk ik wat vaardiger dan jouw moeder (ze zijn in iedergeval vaardiger ermee dan mijn vrouw).Luapper schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:51:
Ik gebruik zelf hier mijn telefoon voor (Play music), dan kun je ook alles streamen wanneer je het hebt geüpload.
Die Chromecast was juist net een kado aan mijn moeder.......Vooral voor video bedoelt maar toen kwam ze met de vraag of ze haar mp3'tjes er ook op kon afspelen.Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:27:
[...]
Ik heb voor 35 euro van logitech een bluetooth adaptertje gekocht. Verbonden met stereo, ik stream zo alle muziek erheen. Dat lijkt me de simpelste oplossing. Mijn kinderen van 5 en 7 kunnen het trouwens ook zonder problemen. Maar die zijn denk ik wat vaardiger dan jouw moeder (ze zijn in iedergeval vaardiger ermee dan mijn vrouw).
Je kan Plex op die PC installeren en daarmee naar je Chromecast streamen. Eventueel kan je zelfs een smartphone of tablet gebruiken als afstandsbediening.Erik070 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:53:
[...]
Die Chromecast was juist net een kado aan mijn moeder.......Vooral voor video bedoelt maar toen kwam ze met de vraag of ze haar mp3'tjes er ook op kon afspelen.
Verwijderd
Heb je alvast een nieuw cadeau voor een volgende gelegenheidErik070 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:53:
Die Chromecast was juist net een kado aan mijn moeder.......Vooral voor video bedoelt maar toen kwam ze met de vraag of ze haar mp3'tjes er ook op kon afspelen.
Jammer dat spotify zo lastig hiermee doet. Een nieuwe functionaliteit als deze zouden ze gelijk moeten oppakken om de concurrentie met google music aan te gaan.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2015 17:15 ]
Dat vind ik dus juist zo jammer aan dit. Wil mijn moeder best nog wat kado doen, maar dat gaat wel ten koste van het gebruikers gemak. 1 apparaat voor video en 1 voor muziek, dat wordt eigenlijk te veel gedoe.Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:14:
[...]
Heb je alvast een nieuw cadeau voor een volgende gelegenheid
Jammer dat spotify zo lastig hiermee doet. Een nieuwe functionaliteit als deze zouden ze gelijk moeten oppakken om de concurrentie met google music aan te gaan.
Maar goed, zal Google Music eens met haar proberen. Misschien werkt het wel lekker.
Plex is ook een optie, wist niet dat ze ook alleen muziek streamde. Enige nadeel is dat de App niet gratis is. Ik heb daar geen problemen mee maar ik merk daar bij haar (en veel andere mensen) dat daar nog wat weerstand in is. Buiten de deur lunchen a 15 euro p.p. geen probleem maar owee als er een appje 4 euro kost.......
[ Voor 20% gewijzigd door Erik070 op 01-04-2015 17:24 ]
Mooi he? Die kromme zuinigheid.Erik070 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:21:
[...]
Buiten de deur lunchen a 15 euro p.p. geen probleem maar owee als er een appje 4 euro kost.......
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Verwijderd
Google music is een fijnere optie dan plex, je krijgt toch 3 maand google music gratis bij de chromecast? Zit die offer niet erin als je met de app connectie maakt met de chromecast die gekocht is? Je kan het meen ik ook zien als je het bekijkt met de google account waarmee je de chromecast gekocht hebt (als je dit online bij google hebt gedaan).
Gister met Hola X-Files opgezet. Dit wilde ik streamen naar de TV (smart tv) maar kreeg melding dat content niet beschikbaar was. Nu vroeg ik me af of Chromecast wel streamt wanneer ik USA content op de tv wil bekijken.
Hier gevonden dat je alleen een lopende stream via Chrome tab kunt casten. Is dit nog steeds het geval?
Hier gevonden dat je alleen een lopende stream via Chrome tab kunt casten. Is dit nog steeds het geval?
Kun je mij dan even uitleggen hoe ik me Spotify database kan uploaden naar Play music ?Luapper schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:51:
[...]
Je kunt inderdaad de database uploaden naar play music en via die website kun je dan al je nummers streamen naar de CC.
Er zijn vast makkelijkere oplossingen denk ik. Ik gebruik zelf hier mijn telefoon voor (Play music), dan kun je ook alles streamen wanneer je het hebt geüpload.
Via welke website kan dit ?
Chromecast maakt zelf connectie met de server en gaat dus niet via je vpn op een pc/telefoon. Een buitenlandse stream kan op die manier dus alleen via het casten van een tab. Een andere opties is volgens mij het rooten van je chromecast.SYQ schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:29:
Gister met Hola X-Files opgezet. Dit wilde ik streamen naar de TV (smart tv) maar kreeg melding dat content niet beschikbaar was. Nu vroeg ik me af of Chromecast wel streamt wanneer ik USA content op de tv wil bekijken.
Inderdaad 2 opties:Kid_Stevie schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:59:
[...]
Chromecast maakt zelf connectie met de server en gaat dus niet via je vpn op een pc/telefoon. Een buitenlandse stream kan op die manier dus alleen via het casten van een tab. Een andere opties is volgens mij het rooten van je chromecast.
1:Tab casten.
2: Rooted chromecast + custom DNS server
Het rooten van een chromecast kan alleen met chromecasts die nog niet geupdate zijn ( build < 17977). Dus in de praktijk betekent dat dat je een nieuwe mag kopen of je moet je chromecast een hele poos niet gebruikt hebben.
Afhankelijk van je router kun je natuurlijk ook nog je router de vpn verbinding laten maken.Kid_Stevie schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:59:
[...]
Chromecast maakt zelf connectie met de server en gaat dus niet via je vpn op een pc/telefoon. Een buitenlandse stream kan op die manier dus alleen via het casten van een tab. Een andere opties is volgens mij het rooten van je chromecast.
Verwijderd
Je kan toch gewoon een vpn instellen op je router? Ik kan in iedergeval zo zonder problemen netflix usa bijv. bekijken. Je moet wel een router hebben die dit ondersteund, maar dat zijn de meesten wel (althans als je niet een budget model hebt).Kid_Stevie schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:59:
[...]
Edit: ik reageer weer eens terwijl het antwoord er al staat in een post hierboven

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2015 16:26 ]
FrankRicard schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:24:
[...]
Afhankelijk van je router kun je natuurlijk ook nog je router de vpn verbinding laten maken.
klopt, dat was ik helemaal vergetenVerwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:26:
[...]
Je kan toch gewoon een vpn instellen op je router? Ik kan in iedergeval zo zonder problemen netflix usa bijv. bekijken. Je moet wel een router hebben die dit ondersteund, maar dat zijn de meesten wel (althans als je niet een budget model hebt).
Edit: ik reageer weer eens terwijl het antwoord er al staat in een post hierboven

moet je router idd wel ondersteunen en met meerdere gebruikers op je netwerk is het misschien wat onhandig
Ik krijg mijn Chormecast niet aan de gang met mijn d-link DIR-868L router, op 2.4Ghz. Op mijn andere d-link router werkt het wel goed. Weet iemand welke instellingen ik moet wijzigen? Of gebruikt iemand de DIR-868L en wil hij aub screenshots posten van de config?
Zijn ook nog andere opties.Erik070 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:21:
[...]
Dat vind ik dus juist zo jammer aan dit. Wil mijn moeder best nog wat kado doen, maar dat gaat wel ten koste van het gebruikers gemak. 1 apparaat voor video en 1 voor muziek, dat wordt eigenlijk te veel gedoe.
Maar goed, zal Google Music eens met haar proberen. Misschien werkt het wel lekker.
Plex is ook een optie, wist niet dat ze ook alleen muziek streamde. Enige nadeel is dat de App niet gratis is. Ik heb daar geen problemen mee maar ik merk daar bij haar (en veel andere mensen) dat daar nog wat weerstand in is. Buiten de deur lunchen a 15 euro p.p. geen probleem maar owee als er een appje 4 euro kost.......
Zet een DNLA server op je moeders pc en voeg de muziek folder toe (bijv gratis serviio)
Zet BubbleUPNP op haar telefoon. (gratis)
Vervolgens selecteer je in BubbleUPNP als renderer de chromecast, en als library kun je dan serviio selecteren. Blader naar de muziek (in het serviio gedeelte in BubbleUPNP) en druk op play. Je kunt enqueen etc. Je hoeft je moeder dan alleen BubbleUPNP uit te leggen. Serviio hoeft ze niet te weten/snappen zo lang het maar draait op de pc.
BubbleUPnP zet dan de stream op tussen pc en chromecast dus je kunt met je telefoon gewoon iets anders doen
[ Voor 50% gewijzigd door Ceejay op 04-04-2015 16:54 ]
LocalCast voor iOS is al enige tijd in Beta. Ik had me recent opgegeven en zodoende gisteren ook de App via TestFlight kunnen downloaden. Ik ga dit weekend eens testen en laat de resultaten z.s.m ook hier weten.
Voor lokaal gebruik (server en telefoon op dezelfde Wifi) is de app volgens mij gratis (lig, dat was vroeger zo, inmiddels al meer dan een jaar Plex Pass eigenaar dus geen idee hoe het nu isErik070 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:21:
[...]
Dat vind ik dus juist zo jammer aan dit. Wil mijn moeder best nog wat kado doen, maar dat gaat wel ten koste van het gebruikers gemak. 1 apparaat voor video en 1 voor muziek, dat wordt eigenlijk te veel gedoe.
* knip *Ceejay schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:41:
server is gratis, mobile app kost geld.
Het forum is geen plek om samen te werken aan licentie- of copyrightschendingen.
[ Voor 28% gewijzigd door S1NN3D op 14-04-2015 11:20 ]
Ik heb sinds vandaag een Chromecast aangesloten op m'n tv. Ik loop echter tegen audioproblemen aan waarvan ik even niet weet hoe ik deze het eenvoudigst op kan lossen.
Mijn situatie:
- Philips TV met 2 of 3 vrije HDMI sloten
- Denon versterker met 3 HDMI sloten (2 in, 1 out), allen bezet (PS3 en mediatank)
Nu wil ik audio via mijn versterker laten verlopen zodat ik 5.1 geluid heb i.p.v. het slechte stereo geluid van mijn tv. Het probleem is echter dat mijn Denon versterker volgens de installatiehandleiding niet in staat is om audio via HDMI te laten lopen. De PS3 en mediatank hebben naast hun HDMI kabels, dan ook optische kabels voor audio aangesloten gekregen.
Om even te kijken of dit inderdaad zo werkte heb ik de mediatank uit de versterker gehaald en de Chromecast in de HDMI van de mediatank geplaatst. Inderdaad krijg ik wel beeld maar geen geluid.
Hoe krijg ik nou toch de audio van de Chromecast via mijn versterker mijn huiskamer ingeslingerd? Is er iets te krijgen waar HDMI in gaat en HDMI en audio uitkomen?
Alle hulp stel ik enorm op prijs!
Mijn situatie:
- Denon versterker met 3 HDMI sloten (2 in, 1 out), allen bezet (PS3 en mediatank)
Nu wil ik audio via mijn versterker laten verlopen zodat ik 5.1 geluid heb i.p.v. het slechte stereo geluid van mijn tv. Het probleem is echter dat mijn Denon versterker volgens de installatiehandleiding niet in staat is om audio via HDMI te laten lopen. De PS3 en mediatank hebben naast hun HDMI kabels, dan ook optische kabels voor audio aangesloten gekregen.
Om even te kijken of dit inderdaad zo werkte heb ik de mediatank uit de versterker gehaald en de Chromecast in de HDMI van de mediatank geplaatst. Inderdaad krijg ik wel beeld maar geen geluid.
Hoe krijg ik nou toch de audio van de Chromecast via mijn versterker mijn huiskamer ingeslingerd? Is er iets te krijgen waar HDMI in gaat en HDMI en audio uitkomen?
Volgens mij is het een kwestie van de juiste zoektermen gebruiken op Google. Deze vond ik bijvoorbeeld met de woorden "HDMI naar HDMI en AUDIO".
Hem dat is wel heel appart!CamelKnight schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:41:
Ik heb sinds vandaag een Chromecast aangesloten op m'n tv. Ik loop echter tegen audioproblemen aan waarvan ik even niet weet hoe ik deze het eenvoudigst op kan lossen.
Mijn situatie:
Welk receiver model heb je ?
Ik dacht dat dat juist t voordeel was van HDMI dat daar ook audio door ging. Wat misschien eerder het geval is, is dat ie geen audio retour doet, dus van tv naar receiver.
Moet je niet instellen of audio via HDMI of optical gaat ?
Dat kan ik nl wel bij mijn Pioneer. Bv Mijn mac mini heeft geen HDMI, en doe ik via verloop van dvi naar HDMI en dan idd los audio via optical.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
@LoneWolf, mijn versterker is een Denon AVR-1509. Volgens https://www.gebruikershan...w-handleiding-468496.html (pagina 9) en de handleiding die ik hier heb liggen gaat audio via een aparte (coaxiaal/optische) kabel.
Ik ben er gisteravond een behoorlijke tijd mee bezig geweest, maar kreeg ook op geen enkele manier audio via de HDMI aansluiting binnen. Ik ben geen complete leek, maar met een Nederlandse handleiding zou ik er toch wel uit moeten komen, zou ik denken
Ik heb geprobeerd om de audio via HDMI te laten lopen, maar die optie krijg ik niet. Wel optisch en coax, niet HDMI. Zie ook pagina 21 van de handleiding.
@Catch22: Het is een Philips 42PFL8404H/12. Er zit nog een SPDIF aansluiting op, kom ik zojuist achter. Dat zou nog een optie kunnen zijn. De vraag is even of die ook signaal retourneert aan m'n versterker. En of ik nog zo'n kabel heb liggen natuurlijk...
@Henkie2003: helaas is een HDMI switch geen optie omdat die niet (standaard) audio en video splitst. Ik zou nog steeds audio apart naar m'n versterker moeten krijgen.
@Chris.nl: dank je voor de zoekopdracht
Ik wilde inderdaad weten of zoiets bestond. Enig idee of het ook goed werkt?
Ik ben er gisteravond een behoorlijke tijd mee bezig geweest, maar kreeg ook op geen enkele manier audio via de HDMI aansluiting binnen. Ik ben geen complete leek, maar met een Nederlandse handleiding zou ik er toch wel uit moeten komen, zou ik denken
Ik heb geprobeerd om de audio via HDMI te laten lopen, maar die optie krijg ik niet. Wel optisch en coax, niet HDMI. Zie ook pagina 21 van de handleiding.
@Catch22: Het is een Philips 42PFL8404H/12. Er zit nog een SPDIF aansluiting op, kom ik zojuist achter. Dat zou nog een optie kunnen zijn. De vraag is even of die ook signaal retourneert aan m'n versterker. En of ik nog zo'n kabel heb liggen natuurlijk...
@Henkie2003: helaas is een HDMI switch geen optie omdat die niet (standaard) audio en video splitst. Ik zou nog steeds audio apart naar m'n versterker moeten krijgen.
@Chris.nl: dank je voor de zoekopdracht
Heb even de handleiding gelezen, lijkt er idd op dat t tijd wordt om de receiver met pensioen te sturen
Ik heb deze laatst besteld om mijn chromecast op een monitor zonder speakers aan te kunnen sluiten: http://www.ebay.com/itm/151577635356 en dan via spdif naar mijn logitech setje.CamelKnight schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:53:
@LoneWolf, mijn versterker is een Denon AVR-1509. Volgens https://www.gebruikershan...w-handleiding-468496.html (pagina 9) en de handleiding die ik hier heb liggen gaat audio via een aparte (coaxiaal/optische) kabel.
@Chris.nl: dank je voor de zoekopdrachtIk wilde inderdaad weten of zoiets bestond. Enig idee of het ook goed werkt?
Verwijderd
Is er iemand die weet hoe ik een CC op een output van 720p krijg.
Heb het hele internet al afgestruind, maar lijkt niet mogelijk te zijn.
Mijn TV kan namelijk geen 1080p aan.
Heb nu een EZcast die kan het wel, maar deze heeft niet dezelfde mogelijkheden als de CC.
Alle hulp welkom.
Heb nu een EZcast die kan het wel, maar deze heeft niet dezelfde mogelijkheden als de CC.
Alle hulp welkom.
Is dit een theoretische vraag, of merk je in de praktijk dat 720p niet werkt?Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:34:
Is er iemand die weet hoe ik een CC op een output van 720p krijg.
Alle hulp welkom.
Kan me namelijk niet voorstellen dat de CC dat niet kan.
Wat ik al dacht: kan gewoon http://forums.androidcent...chromecast-720p-hdtv.html
[ Voor 10% gewijzigd door Smultie op 16-04-2015 09:48 ]
Verwijderd
CC kan het detecteren middels EDID, wat mijn TV ook niet kent.
CC gaat dan default naar 1080p.
Bij de EZcast kun je HDMI output in het menu instellen, als ik deze op 1080p zet heb ik ook zwart beeld.
Nieuwe TV kopen is voor mij nog geen optie , maar bedankt voor de reactie.
CC gaat dan default naar 1080p.
Bij de EZcast kun je HDMI output in het menu instellen, als ik deze op 1080p zet heb ik ook zwart beeld.
Nieuwe TV kopen is voor mij nog geen optie , maar bedankt voor de reactie.
probeer eens eerst de chromecast aan te zetten en hem als hij gestart is in de hdmi te stoppen ?
ik heb t zo wel eens kunnen omzeilen op diverse monitoren die geen 1080p zijn, of als ik een dvi-hdmi adapter gebruikte.
ik heb t zo wel eens kunnen omzeilen op diverse monitoren die geen 1080p zijn, of als ik een dvi-hdmi adapter gebruikte.
Hartelijk dank voor de hulp mensen
Soms blijkt dat iets verder kijken dan je neus lang is wel eens kan helpen.
Ik bleek inderdaad nog een SPDIF aansluiting op m'n tv te hebben. Die kon ik connecten met m'n versterker. Nadat ik de juiste (coax) bron had ingesteld voor het juiste kanaal, kreeg ik geluid over m'n versterker
Ik bleek inderdaad nog een SPDIF aansluiting op m'n tv te hebben. Die kon ik connecten met m'n versterker. Nadat ik de juiste (coax) bron had ingesteld voor het juiste kanaal, kreeg ik geluid over m'n versterker
Als ik een film/serie cast met Netflix dan komt het voor dat de film/serie niet meer reageert op de laptop. Als ik de film op pauze wil zetten op mijn laptop, dan speelt hij op de tv gewoon door.
Ook gebeurt het soms dat chromecast ineens uitvalt en terug keert naar het 'beginscherm' van chromecast. De film speelt dan verder op de laptop.
Ik gebruik de netflix app in de chromebrowser. Er is geen cast knop in de Chromecast app van Windows, dus ik zou niet weten hoe ik op een andere manier moet casten.
Hetzelfde geldt voor Plex. Als ik een nummer afspeel en deze cast, dan stopt het nummer soms te spelen op de tv, en gaat door op de laptop. Of Chromecast stopt er ineens mee. Ook voor de Youtube app in Chrome geldt hetzelfde.
Ook verbind de Chromecast soms niet goed, dan krijg ik de melding dat de videoindeling niet wordt ondersteund, of ik krijg een flikkerend beeld. TV uit- en aan doen helpt dan soms.
Gaat niet helemaal soepel dus. De laatste updates van de tv/chromecast/latop zijn geïnstalleerd. Wat is hier aan de hand?
TV: Philips 42PFL5604H/12
Home Cinema Set (geluid): Philips HTS7200
Laptop: Dell 17R SE
Ook gebeurt het soms dat chromecast ineens uitvalt en terug keert naar het 'beginscherm' van chromecast. De film speelt dan verder op de laptop.
Ik gebruik de netflix app in de chromebrowser. Er is geen cast knop in de Chromecast app van Windows, dus ik zou niet weten hoe ik op een andere manier moet casten.
Hetzelfde geldt voor Plex. Als ik een nummer afspeel en deze cast, dan stopt het nummer soms te spelen op de tv, en gaat door op de laptop. Of Chromecast stopt er ineens mee. Ook voor de Youtube app in Chrome geldt hetzelfde.
Ook verbind de Chromecast soms niet goed, dan krijg ik de melding dat de videoindeling niet wordt ondersteund, of ik krijg een flikkerend beeld. TV uit- en aan doen helpt dan soms.
Gaat niet helemaal soepel dus. De laatste updates van de tv/chromecast/latop zijn geïnstalleerd. Wat is hier aan de hand?
Verwijderd
En heb je een smartphone/tablet waarmee je chromecast kan bedienen? Dan kan je alvast uitsluiten of het aan pc-zijde of chromecast zijde ligt.SX-Superfly schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:59:
En is je wifi-signaal voldoende sterk op de plaats waar je chromecast hangt? Anders even 'uitmeten' met van die wifi analyzer apps op smartphone/tablet, geeft je toch een idee of signaal stabiel genoeg is.
Ja, heb ik ook (niet echt vaak). Wat bij mij altijd wil helpen is modem aan/uit.SX-Superfly schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:59:
Modem aan/uit doen helpt ook niet. Hoe kan ik met mijn android telefoon Netflix casten naar de tv? In de Android app van Netflix zie ik nergens een 'cast' knop...
Als ik Netflix cast, en ik sluit het op een gegeven moment af via de chromebrowers door te kiezen voor 'stop casten' dan stopt het afspelen, maar Netflix blijft laden op de TV, via chromecast. Ik ga dus niet terug naar het beginscherm van de Chromecast.
Als ik Netflix cast, en ik sluit het op een gegeven moment af via de chromebrowers door te kiezen voor 'stop casten' dan stopt het afspelen, maar Netflix blijft laden op de TV, via chromecast. Ik ga dus niet terug naar het beginscherm van de Chromecast.
[ Voor 44% gewijzigd door SX-Superfly op 18-04-2015 15:25 ]
Kun je met je mobiel wel YouTube casten?SX-Superfly schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 15:03:
Modem aan/uit doen helpt ook niet. Hoe kan ik met mijn android telefoon Netflix casten naar de tv? In de Android app van Netflix zie ik nergens een 'cast' knop...
Zorg ervoor dat je met je mobiel op het 2,4 GHz wifi netwerk aangemeld bent.
Het casten met de telefoon lukt. Maar zodra ik een nummer afspeel en ik wil het nummer pauzeren dan speelt hij op de tv gewoon verder. En als ik een ander nummer selecteer op de telefoon dan speelt het vorige nummer verder, en het geselecteerde nummer begint te draaien op de telefoon, dus niet via casten maar gewoon op de telefoon: geluid komt dus ook uit de telefoon, en niet uit de tv.
Wifi zit op 2,4 GHz.
Wifi zit op 2,4 GHz.
Kan het zijn dat je mobiel ook op 5Ghz werkt en deze regelmatig wisselt van netwerk?SX-Superfly schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:04:
Het casten met de telefoon lukt. Maar zodra ik een nummer afspeel en ik wil het nummer pauzeren dan speelt hij op de tv gewoon verder. En als ik een ander nummer selecteer op de telefoon dan speelt het vorige nummer verder, en het geselecteerde nummer begint te draaien op de telefoon, dus niet via casten maar gewoon op de telefoon: geluid komt dus ook uit de telefoon, en niet uit de tv.
Wifi zit op 2,4 GHz.
Heb je uberhaupt 5Ghz op je router? Soms is dat niet altijd duidelijk en zul je in de instellingen van je router moeten kijken.
NB, als ze allebei dezelfde naam hebben zie je geen verschil. Ik heb ze verschillende namen gegeven, zoals Wifi 2,4 en Wifi 5.
[ Voor 8% gewijzigd door Geurt-kun op 19-04-2015 13:27 . Reden: Nb toegevoegd ]
Mijn router ondersteund 2.4 en 5 Ghz, echter heb ik het 5 Ghz netwerk uitgeschakeld. Dit heb ik een hele tijd terug al gedaan, waarom weet ik niet meer. Volgens mij omdat mijn laptop anders niet goed verbinding maakte met wifi.
Uitgesloten dus.
Verwijderd
En in de chromecast-app op je telefoon, hoe snel vindt hij je chromecast? En om wijzigingen aan te brengen aan je cast, gebeurt dat instantaan of moet je enkele seconden wachten?SX-Superfly schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:04:
Wifi zit op 2,4 GHz.
Volgens mij zit je chromecast in een zwak gebied van je wifi-dekking, heb net dezelfde symptomen gehad.
De app op mijn telefoon vind de chromecast heel snel, direct eigenlijk. Verbinden gaat ook snel.
Wat voor wijzigingen bedoel je?
Met wifi analyzer heb ik het sterkte kanaal opgezocht, dat is kanaal 13 en daar bevind mijn wifi zicht ook op.
Met wifi analyzer heb ik het sterkte kanaal opgezocht, dat is kanaal 13 en daar bevind mijn wifi zicht ook op.
Er waren voorheen problemen met het kanaal 13, omdat dit kanaal in de US niet wordt gebruikt. Geen idee of dat nog altijd het geval is, maar je kan het eens proberen op een ander kanaal.SX-Superfly schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:17:
De app op mijn telefoon vind de chromecast heel snel, direct eigenlijk. Verbinden gaat ook snel.
Kan het ook zijn dat je via de gast-modus verbinding maakt misschien?
[ Voor 6% gewijzigd door acoster op 20-04-2015 17:39 ]
Ik heb geswitched naar kanaal 6 en 11. Geen verschil. Gast-modus is uitgeschakeld, daar maak ik geen verbinding mee.
Kan het zijn dat mijn TV te oud is..?
Nee, de TV staat volledig los van de Chromecast.SX-Superfly schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:50:
Ik heb geswitched naar kanaal 6 en 11. Geen verschil. Gast-modus is uitgeschakeld, daar maak ik geen verbinding mee.
Een HDMI-aansluiting is anders wel handigCyleo schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:40:
[...]
Nee, de TV staat volledig los van de Chromecast.
Verwijderd
Even een update: dit werkt fantastisch. Je moet nog wel wat aanpassen (wat \ tekens weghalen), maar het gaat als een trein.thisegzz schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:36:
[...]
Login op live.foxsports.nl en ga daarna naar http://live.foxsports.nl/stream/fox1?app=web (werkt ook voor fox2-7). Daar zal je een JSON output krijgen met onder andere de link naar m3u8 playlist met stream. Die kun je dan met bijvoorbeeld VLC afspelen.
Nog bedankt!
Heb je op je telefoon misschien een task killer draaien?SX-Superfly schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:04:
Wifi zit op 2,4 GHz.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Heeft iemand een idee wanneer de nieuwere versie met 5G ondersteuning uitkomt/ Is daar iets van bekend?
5GHz WiFi bedoel je?MAGDATTT schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:14:
Heeft iemand een idee wanneer de nieuwere versie met 5G ondersteuning uitkomt/ Is daar iets van bekend?
Daar is nog niets over bekend. Een simpele Google zoektocht had je dat ook kunnen vertellen.
Had ik gedaan en las daar een op een nieuwsbericht van oct 2014 dat er een aanvraag bij FCC (moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat FCC is) liep voor versie met 5Ghs wifi. Zodoende. Ik dacht , vraag het eens aan de "specialisten".
The Federal Communications Commission (FCC) regulates interstate and international communications by radio, television, wire, satellite and cable.MAGDATTT schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:26:
(moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat FCC is)
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Waarom zou je dit willen als je Fox sports app ook gewoon chromecast ondersteund?Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 18:11:
[...]
Even een update: dit werkt fantastisch. Je moet nog wel wat aanpassen (wat \ tekens weghalen), maar het gaat als een trein.
Nog bedankt!
Ook tab casten werkt prima.
[ Voor 4% gewijzigd door Possible op 05-05-2015 09:41 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verwijderd
Op de beamer heb ik geen hdmi ingang en ik speel meestal af via ipad naar vga out, maar dat kastje laat ik weleens op het werk liggen. Het is dus voor af en toe.Possible schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:40:
[...]
Waarom zou je dit willen als je Fox sports app ook gewoon chromecast ondersteund?
Ook tab casten werkt prima.
En op de tv kan ik het met ziggo gewoon bekijken, al heb ik ook op elke tv een chromecast. Maar om nu 35 euro voor nog eentje + hdmi naar vga converter te kopen is wat zonde voor die 3 tot 5 keer per jaar dat ik dat apple kastje vergeet mee te nemen.
Dus nu via die truuk op een oudere laptop af en toe. Die trekt de site met flash lastig, maar die losse stream in vlc werkt prima.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2015 20:49 ]
Ik had sinds ik Vodafone heb enorm vaak dat de Chromecast weg viel. De verbinding met de tv was er, en ook met WIFI getuige de melding op de chromecast...
maar geen telefoon of PC zag hem meer.
Oplossing: ik heb alles een vast IP gegeven, en nu werkt het weer als een trein. Dus als je dezelfde soort problemen hebt...
maar geen telefoon of PC zag hem meer.
Oplossing: ik heb alles een vast IP gegeven, en nu werkt het weer als een trein. Dus als je dezelfde soort problemen hebt...
Misschien een beetje off-topic: ik hoor vaker dat een apparaat met een statisch IP beter presteert als een apparaat met een toegewezen IP. Is hier onderbouwing voor te vinden? Want het zweeft al jaren over het internet en veel mensen zeggen dat het zo is, maar ik kan er nooit achter komen waarom dan!Waah schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:01:
Zelf gok ik (aanname) dat het ligt aan hoe goed je router overweg kan met het juist routeren... dus de kwaliteit van de router en hoe slim deze is.ApexAlpha schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:05:
[...]
Misschien een beetje off-topic: ik hoor vaker dat een apparaat met een statisch IP beter presteert als een apparaat met een toegewezen IP. Is hier onderbouwing voor te vinden? Want het zweeft al jaren over het internet en veel mensen zeggen dat het zo is, maar ik kan er nooit achter komen waarom dan!
Met mijn ziggo Ubee modem had ik geen problemen, en had ik enkel de NAS een IP gegeven. Maar bij deze Vodafone Huawei kreeg ik problemen. Maar als iemand weet waar het echt door komt, be my guest and enlighten us.
Vraagje over iets dat me nog niet duidelijk is: ik geef les in muziekproductie en gebruik mijn desktopcomputer en een beamer. Ik wil switchen tussen powerpoint en mijn daw (muziekproductieprogramma). Dan zou ik dus mijn desktop via chromecast kunnen casten. Maar wordt dat duidelijk weergegeven en treedt er geen lag op? Als zowel mijn desktop als beamer werken op 1920x1080, wordt alles dan scherp weergegeven via chromecast? Of is het beter om een hdmikabel neer te leggen? Alles bevindt zich in 1 ruimte met een afstand van max 10 meter. Maar ben vooral benieuwd of ik zeg maar gewoon op mijn pc kan werken met allerlei software en of dat dan scherp en snel weergegeven kan worden op een beamer met chromecast. Bedankt alvast
Zonet een filmpje opgezet voor dochterlief, en voor de allereerste keer een (Zwitsal) reclame gezien op de Chromecast. Jammer, maar begrijpelijk.
Kan ook zijn dat die reclame in het filmpje gebakken zit. Ook weleens gewoon op de pc gehad. Op de chromecast iig gelukkig nog niet.
Gadgets FTW!
Nee, daarna nog 3x gezien, oa van Nivea. Er staat dan linksonder 'adv' en het aantal resterende seconden in beeld. Jammer 😐
Via youtube?cocico schreef op zondag 17 mei 2015 @ 07:12:
Zonet een filmpje opgezet voor dochterlief, en voor de allereerste keer een (Zwitsal) reclame gezien op de Chromecast. Jammer, maar begrijpelijk.
Verwijderd
klinkt wel als youtube? Ik heb het nog niet gezien. Mijn zoon zegt ook dat hij soms reclames te zien krijgt als hij youtube naar de tv stuurt.
Ik zal vanavond eens zien, op de wd tv live van mijn moeder waar ik twee weken terug zat te kijken had je ook opeens reclame en zelfs tijdens filmpjes, dat werd ook erg zeg, om de 5 minuten stopte het filmpje voor reclame. Nou, dan kijk ik geen youtube meer. Dikke doei.
Doe dan maar een betaalde youtube zonder reclame, 5 euro per maand vind ik prima daarvoor. We kijken hier meer youtube dan normale tv.
Ik zal vanavond eens zien, op de wd tv live van mijn moeder waar ik twee weken terug zat te kijken had je ook opeens reclame en zelfs tijdens filmpjes, dat werd ook erg zeg, om de 5 minuten stopte het filmpje voor reclame. Nou, dan kijk ik geen youtube meer. Dikke doei.
Doe dan maar een betaalde youtube zonder reclame, 5 euro per maand vind ik prima daarvoor. We kijken hier meer youtube dan normale tv.
Ging inderdaad via de ingebouwde YouTube app. Ik woon in België.
Oké misschien lopen jullie "voor" en krijgen wij het later.
Ik zelf heb het nog geen reclame gehad, hoop dat het ook nog een tijdje duurt.
Ik zelf heb het nog geen reclame gehad, hoop dat het ook nog een tijdje duurt.
Reclame op youtube is toch al jaren vanzelfsprekend? Zelfs sinds ik de chromecast bezit (eerste week) krijg ik advertenties.
Wel krijg ik altijd reclame bij muziek video's en bij non-muziek zelden.
Wel krijg ik altijd reclame bij muziek video's en bij non-muziek zelden.
Ik streamde via chrome mijn desktop/venster naar de cast. Ik zet dan wel eerst de resolutie terug, zodat ik onder de 1080p blijf. Dit ging altijd en was het voormij mogelijk om films te kijken op mijn tv, via mijn pc.
Echter nu recent hapert het netwerk ineens. Waar moet ik het probleem zoeken, aangezien ik niets gewijzigd heb in mijn configuratie van de pc noch netwerk. ?
Echter nu recent hapert het netwerk ineens. Waar moet ik het probleem zoeken, aangezien ik niets gewijzigd heb in mijn configuratie van de pc noch netwerk. ?
Wellicht is er iemand in de omgeving die op hetzelfde kanaal aan het zenden is. Als je android op je telefoon hebt, kijk even met de app Wifi Analyzer.
Gadgets FTW!
Nog een vraagje dan, hopelijk weet iemand dit:
Als je een beamer hebt met een mini-USB-aansluiting (type B ), kun je daarmee de Chromecast dan van voldoende stroom voorzien? Ik heb begrepen dat mini-USB vaak meer bedoeld is voor een muis o.i.d. en dat het dan te weinig power levert. Maar veel beamers die ik op het oog heb, beschikken alleen over mini-USB dus dan zou je alsnog gedwongen zijn om de Chromecast op een gewoon stopcontact aan te sluiten en dat wil ik liever niet.
Bijvoorbeeld bij deze Acer P1500:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1385050485.jpeg
Wie weet hoe dit zit?
Als je een beamer hebt met een mini-USB-aansluiting (type B ), kun je daarmee de Chromecast dan van voldoende stroom voorzien? Ik heb begrepen dat mini-USB vaak meer bedoeld is voor een muis o.i.d. en dat het dan te weinig power levert. Maar veel beamers die ik op het oog heb, beschikken alleen over mini-USB dus dan zou je alsnog gedwongen zijn om de Chromecast op een gewoon stopcontact aan te sluiten en dat wil ik liever niet.
Bijvoorbeeld bij deze Acer P1500:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1385050485.jpeg
Wie weet hoe dit zit?
[ Voor 7% gewijzigd door Syntagma op 18-05-2015 12:45 ]
Wat is de functie van die USB-aansluiting op de beamer? Waarschijnlijk is het om de beamer te kunnen besturen o.i.d. dus waarschijnlijk heeft de poort niet eens een voedende functie.
Ja dat is dus moeilijk te achterhalen, ik heb ook even gemaild naar Acer zelf dus kijken wat die zeggen. Maar ik dacht dat de Chromecast op veel beamers gewoon met USB moest kunnen werken maar dat valt blijkbaar een beetje tegen
USB B niet.. die voedt niet.. (usb-in heeft voeding, usb-uit niet).
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Hmm, als het voor een muis bedoeld is dan is het toch 'in'? Maar het zal wel niet werken dan inderdaad.
En bij een beamer zoals de BenQ TH681? Die heeft twee USB's, een gewone en een mini:
http://img.cbcdn.net/prod...771?width=1024&height=768
En bij een beamer zoals de BenQ TH681? Die heeft twee USB's, een gewone en een mini:
http://img.cbcdn.net/prod...771?width=1024&height=768
Die normale zal wel werken, is waarschijnlijk voor een USB-stick.
En die levert dus wel stroom. Zelfde idee als USB-poort op een TV. Maar om het zeker te weten moet je het vragen aan de fabrikant of zelf proberen
En die levert dus wel stroom. Zelfde idee als USB-poort op een TV. Maar om het zeker te weten moet je het vragen aan de fabrikant of zelf proberen
Zelf proberen is lastig zonder eerst een beamer te kopen ;-) Ik vraag het even na bij de verschillende fabrikanten, en anders toch maar een langer snoertje trekken naar een stopcontact. Thanks!
Nee, het is een out.. de muis is de AB.Syntagma schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:35:
Hmm, als het voor een muis bedoeld is dan is het toch 'in'? Maar het zal wel niet werken dan inderdaad.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dankjewel, hier had ik nog niet aan gedacht. Ik ga dit eens testen. Ik namelijk heb wel nieuw buren rondom mij in de flat, dus het mogelijk zit het hem hier in, dat er een nieuw storend netwerk is.Ursamajor schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:21:
Wellicht is er iemand in de omgeving die op hetzelfde kanaal aan het zenden is. Als je android op je telefoon hebt, kijk even met de app Wifi Analyzer.
Verwijderd
Hallo allen,
Ik heb een probleem met het installeren van de google chrome cast app op mijn laptop.
Als ik naar chromecast.com/setup ga om chromecast te configureren op mijn laptop krijg ik telkens een foutmelding bij het installeren van de app. De foutmelding is als volgt: Chromecast app werkt niet meer; er wordt gezocht naar een oplossing voor het probleem. Daarna sluit het programma zich meteen af. Heb al geprobeerd om google chrome opnieuw te installeren maar dit mocht niet baten. Op mijn desktop heb ik overigens dit probleem niet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.
Ik heb een probleem met het installeren van de google chrome cast app op mijn laptop.
Als ik naar chromecast.com/setup ga om chromecast te configureren op mijn laptop krijg ik telkens een foutmelding bij het installeren van de app. De foutmelding is als volgt: Chromecast app werkt niet meer; er wordt gezocht naar een oplossing voor het probleem. Daarna sluit het programma zich meteen af. Heb al geprobeerd om google chrome opnieuw te installeren maar dit mocht niet baten. Op mijn desktop heb ik overigens dit probleem niet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.
8 april contact gehad per mail:alwaysleft schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:02:
[...]
Bron? Zou fijn zijn met Max Verstappen die het goed doet nu....
Er wordt inderdaad hard gewerkt aan de Chromecast ondersteuning voor Sport1 Go. Deze functie wordt op dit moment aan verschillende tests onderworpen. Naar verwachting zal deze functie binnen nu en zes maanden beschikbaar zijn.
Met vriendelijke groet,
Sport1 Klantenservice
Tsja, dan is het f1 seizoen alweer afgelopenMegupe schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:33:
[...]
8 april contact gehad per mail:
Er wordt inderdaad hard gewerkt aan de Chromecast ondersteuning voor Sport1 Go. Deze functie wordt op dit moment aan verschillende tests onderworpen. Naar verwachting zal deze functie binnen nu en zes maanden beschikbaar zijn.
Met vriendelijke groet,
Sport1 Klantenservice
Heb een mail van Acer gekregen en ze zeggen dat de mini-USB voldoende stroom zou moeten leveren om de Chromecast te voeden. Ik kan het zelf niet proberen nu, maar lijkt me dan sterk.. Overigens denk ik dat ik mijn Chromecast toch ga vervangen door een ouderwetse HDMI-kabel, want voor mijn doeleinden treedt er te veel lag op (complete desktop casten en meerdere programma's open hebben/tonen).
En de gewone USB-poort wil je niet gebruiken omdat je daar iets anders op aansluit?Syntagma schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:37:
Heb een mail van Acer gekregen en ze zeggen dat de mini-USB voldoende stroom zou moeten leveren om de Chromecast te voeden. Ik kan het zelf niet proberen nu, maar lijkt me dan sterk.. Overigens denk ik dat ik mijn Chromecast toch ga vervangen door een ouderwetse HDMI-kabel, want voor mijn doeleinden treedt er te veel lag op (complete desktop casten en meerdere programma's open hebben/tonen).
Edit: Oh wacht, ik keek naar die BenQ met twee poorten
[ Voor 4% gewijzigd door Pistolebob op 20-05-2015 12:53 ]
De chromecast heb ik via de HDMI achter in de Denon AVR en voeding via de USB van de TV.
Als ik een TV uitzending kijk bijv op RTL4 met Dolby Digital valt het geluid (af en toe) constant weg voor 1 sec, waarna het weer terug komt. Wanneer ik het Dolby Signaal even terugschakel, is het probleem verholpen.
Iemand die dit herkent? via Netflix of Plex nergens last van...
P.s. als ik Chromecast in de HDMI van de TV steek ook nergens last van! (Alleen dan geen Dolby via de Smart Apps)
Als ik een TV uitzending kijk bijv op RTL4 met Dolby Digital valt het geluid (af en toe) constant weg voor 1 sec, waarna het weer terug komt. Wanneer ik het Dolby Signaal even terugschakel, is het probleem verholpen.
Iemand die dit herkent? via Netflix of Plex nergens last van...
P.s. als ik Chromecast in de HDMI van de TV steek ook nergens last van! (Alleen dan geen Dolby via de Smart Apps)
Meer mensen die laat hebben van een vastgelopen chromecast na de laatste update? Die van mij heeft een continu brandend wit lampje en reageert nergens meer op. Resetten is niet mogelijk en ook als hij een tijdje van de stroom is doet hij niks. Ik keek op het Google product forum en er schijnen een hoop mensen last van te hebben.
<Zinloze tekst hier>
Ik heb er geen lastvan. Maar zit ook nog niet op de nieuwste versie..eureka rom draait nog op de versie hiervoor.
Hier beide Chromecast op de nieuwste versie (31432) en geen enkel probleem
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Dit topic is gesloten.