‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb wel enkele vragen;
-Is er geen enkele mogelijkheid om yelo tv te casten?
-Met mijn iphone/android tablet kan ik youtube casten, maar mijn chrome browser lukt niet.. Ik zie ook nergens dat cast knopje staan op mijn Iphone/tabled.
-Is er al een mogelijkheid om alles te casten wat je doet vanaf het punt dat je jen pc/iphone/tablet gebruikt? (dit zou dan natuurlijk ook yelo probleem verhelpen)
Verwijderd
Showbox werkt het beste kwaliteit van het beeld Is goed, en je start het rete snel op.
[YouTube: http://youtu.be/oXb2XTK64I0]
Alleen stopt het beeld vaak!Dacuuu schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:11:
De nieuwste versie van showbox werkt goed op de Chromecast. Met showbox kan je met 1 klik subs laden.
Showbox werkt het beste kwaliteit van het beeld Is goed, en je start het rete snel op.![]()
[video]

DaveD
Helemaal mee eens met het 1e gedeelte.Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:56:
Man, dat ziet er uit als een bulk werk, ik heb sneller een mkv van 16 GB gedownload met subtitles erin zeg maar. Maar waarom ik post: werkt dit beter dan popcorn time?
Gewoon zelf even proberen of het beter werkt. Bij mij werkt het helemaal niet! Het hapert aan alle kanten. Zowel showbox als popcorn time.
Bij de laatste hapert die alleen bij films op hoge kwaliteit. Series doen het gewoon.
Ik ben aan het twijfelen of het misschien aan de router (mee geleverde routers van ziggo) zelf ligt. Vrij zwakke wifi verbinding, chromecast wel volledig open, ingestoken achter de TV. Modem gewoon in de woonkamer wel verstopt in een kastje wat half open is aan de achterkant.
Waarom werkt Netflix wel gewoon goed?
Beetje een noob vraagje
I bad beat my meat by busting my nuts!
An a day keeps the doctor away.
Via de officiele chromecast app werkt het wel. Via het menu aan de linkerkant. Ik dacht eigenlijk dat iedereen met een chromecast dat wel wist...😉iApp schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:30:
Hmm, ik lees het op Google. Bedankt! Schijnt helaas niet te werken op de Galaxy S3, kijken of daar iets op te vinden is.
Ik heb geen Chromecast, dus ik kan het niet weten.Ceejay schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:35:
[...]
Via de officiele chromecast app werkt het wel. Via het menu aan de linkerkant. Ik dacht eigenlijk dat iedereen met een chromecast dat wel wist...😉
Wil even die nieuwe van Muse streamen op de veel te dikke Home Cinema, komt dat ding me met een update en na de restart vind hij opeens het oude netwerk niet meer. Ok dan, ww opnieuw invoeren: doet het niet.
Router resetten, niks, CC naar factory, niks, ww op router veranderen, niks, naam SSID veranderen, niks, modem KPN proberen, niks, CC op mijn eigen TV, niks, CC op mijn PC monitor: alles werkt perfect

Ruim een uur mee bezig geweest, ik lijk wel een Google Beta tester of zoiets...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Via de iOS/Android Chrome app verschijnt de Chromecast button alleen bij websites die video ondersteunen. Bijvoorbeeld Baeblemusic.comRubberen schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 16:05:
Onlangs de chromekast aangekocht, geweldig apparaatjé!!
Ik heb wel enkele vragen;
-Is er geen enkele mogelijkheid om yelo tv te casten?
-Met mijn iphone/android tablet kan ik youtube casten, maar mijn chrome browser lukt niet.. Ik zie ook nergens dat cast knopje staan op mijn Iphone/tabled.
-Is er al een mogelijkheid om alles te casten wat je doet vanaf het punt dat je jen pc/iphone/tablet gebruikt? (dit zou dan natuurlijk ook yelo probleem verhelpen)
Ik zou een verzoek neerleggen bij Yelo tv of ze plannen hebben om Chromecast te gaan ondersteunen via hun site en apps dat is uiteraard de makkelijkste oplossing.
Je zou wel met een app als Video & TV Cast for Chromecast (gratis, in-app aankopen niet nodig) aan de slag kunnen gaan en dan per video stream kunnen kopieren en plakken in die app om te streamen naar je Chromecast. Ik weet echter niet of dergelijke video (achter een login) gaan werken. Het lijkt me niet.
Niet voor iOS beschikbaar of wel? Ik zal vanavond gelijk eens kijken of het daar ook ertussen staat. Ik kan met niet herinneren dat het daar in zat.Ceejay schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:35:
[...]
Via de officiele chromecast app werkt het wel. Via het menu aan de linkerkant. Ik dacht eigenlijk dat iedereen met een chromecast dat wel wist...😉
Ik las wel op de officiële site dat Mirroring werkt op Android en de Chrome browser echter in de iOS Chrome browser zie ik die functie niet bij 'gewone' websites zonder video. Alleen sites die Chromecast ondersteuning hebben zie ik de knop. Je kunt in de iOS Chrome browser voor ik weet niet een plugin installeren (Google Cast).
Ik had vrijdag ook nog een film in 1080p via Infuse 3 Pro afgespeeld (met opensubtitles) via Buffalo NAS (SMB protocol) die heeft wel een paar keer even gehaperd ondanks dat modem/router vlakbij Chromecast zit. Uiteindelijk wel prima kunnen kijken en genieten van film. Voorheen gebruik ik de WDTV Live Hub i.s.m. NAS (bedraad) echter recentelijk die even opgeborgen in de kast.Steefmeister schreef op maandag 16 maart 2015 @ 00:16:
Gisteren met popcorn nog een 1080p film zonder problemen afgespeeld. Welliswaar eentje van 'slechts' 2 gb
[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 16-03-2015 12:20 ]
Ik moet bekennen dat ik niet weet hoe het op iOS zit.funrider schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:13:
Niet voor iOS beschikbaar of wel? Ik zal vanavond gelijk eens kijken of het daar ook ertussen staat. Ik kan met niet herinneren dat het daar in zat.
Ik las wel op de officiële site dat Mirroring werkt op Android en de Chrome browser echter in de iOS Chrome browser zie ik die functie niet bij 'gewone' websites zonder video. Alleen sites die Chromecast ondersteuning hebben zie ik de knop. Je kunt in de iOS Chrome browser voor ik weet niet een plugin installeren (Google Cast).
De officiele Chromecast app op android biedt de optie om je schermpje te casten, inclusief orientation. (Linkermenu aanklikken) Ik gebruik het geregeld voor Livestream.com streams (De livestream app heeft officieel geen chromecast ondersteuning).
Voor op je Windows PC biedt Chrome de cast chrometab optie. Wat je dan doet is een één of andere Webvideo (Meestal in flash of html5) opstarten en het scherm casten. Dan de webvideo fullscreen en hoppa. Op Windows biedt Chrome elke tab een Chromecast icoontje.
Gisteren nog een spring training MLB wdstrijd gezien daarmee.
Dit is allemaal wel mega droef als je op iOS echt jouw genoemde beperkingen hebt! Blij dat ik me altijd verre van Apple heb gehouden
Dat je via een desktop/laptop de plugin hebt in de Chrome browser was mij bekend en ook dat de huidige Android app net iets meer features heeft. Overigens de beperking ligt eerder in Google die niet de functie aanbied in de iOS app en wel in de Android app, maar laat me dit voor de zekerheid vanavond nog eens testen. Ik weet niet of Google bewust de functie er niet in stopt in de iOS app of dat er een beperking zit in iOS wat dat betreft.Ceejay schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:45:
[...]
Ik moet bekennen dat ik niet weet hoe het op iOS zit.
Dit is allemaal wel mega droef als je op iOS echt jouw genoemde beperkingen hebt! Blij dat ik me altijd verre van Apple heb gehouden
iOS bevalt mij uitstekend qua software/hardware. Daarnaast is de Chromecast een prima aanvulling in ons huishouden (al had ik al een WDTV Live Hub die ook de nodige functies heeft).
Ik heb overigens ook een Android device (Asus tablet) en Windows desktop echter gebruik liever mijn iPhone en iPad.
Ik wil zeker geen Apple TV waar de support voor video/audio files zeer beperkt is (tenzij je m jaibreakt). Ik hoef niet volledig in het Apple ecosysteem te zitten wat dat betreft.iApp schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:48:
Als je een iPhone hebt zou ik een Apple TV nemen; dan kun je het scherm wel delen via de TV. Maar heb je een iPhone én Samsung, dan wordt het lastig.
Mijn iPhone en iPad bevallen super.
Ik heb een WDTV Live Hub en een Chromecast en die bevallen super.
Zeker met de Infuse 3 Pro app en ook zaken als YouTube, maar ook Baeblemusic.com via Chrome iOS app op de Chromecast is fantastisch.
http://www.androidpolice....-but-only-on-some-models/
Zoals hier ook staat, om te weten of je tv word ondersteund kan je het beste het gewoon uitproberen. Heb er zelf nog geen mogelijkheid voor gehad, maar is weer een erg leuke update van dit zeer fijne apparaatje
edit:
3 minuten later staat t ook op de frontpage van Tweakers
nieuws: Chromecast ondersteunt tv-remote dankzij verbeterde hdmi-cec-support
[ Voor 21% gewijzigd door Kid_Stevie op 17-03-2015 12:24 ]
Getest en werkend bevondenKid_Stevie schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:57:
Chromecast reageert nu (bij sommige tv-modellen) dankzij CEC ook op de afstandsbediening van de tv. Zoals pauzeren en volgende afspelen. Iets meer info hier:
http://www.androidpolice....-but-only-on-some-models/
Zoals hier ook staat, om te weten of je tv word ondersteund kan je het beste het gewoon uitproberen. Heb er zelf nog geen mogelijkheid voor gehad, maar is weer een erg leuke update van dit zeer fijne apparaatje
edit:
3 minuten later staat t ook op de frontpage van Tweakers
nieuws: Chromecast ondersteunt tv-remote dankzij verbeterde hdmi-cec-support
Verwijderd
Rete irritant inderdaad. Heb ik trouwens met meer apparaten. Kom je moe van het werk thuis, pak je een potje bier, wil je even muziek of wat dan ook luisteren en gaan de apparaten updaten wat tijd kost en daarna werkt er opeens iets niet meerkuusj98 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 00:24:
Ruim een uur mee bezig geweest, ik lijk wel een Google Beta tester of zoiets...

Dat automatisch updaten is leuk en aardig, maar ik heb het liever niet. Dan update ik op mijn eigen moment. Niet wanneer ik te moe of wat dan ook ben.
Mag niet klagen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:32:
[...]
Dat automatisch updaten is leuk en aardig, maar ik heb het liever niet. Dan update ik op mijn eigen moment. Niet wanneer ik te moe of wat dan ook ben.

Wel de juiste invoer geselecteerd? Het werkt niet als je domweg HDMIx kiest, je moet expliciet HDMI-CEC Chromecast hebben.pfranze schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:20:
Bij mij werkt het niet helaas. Ik heb de juiste firmware en ik heb de CC al een keer gereboot. Ik heb een Samsung UE40C6000, iemand nog suggesties?
Laat maar, op mijn C750 werkt het ook niet.
[ Voor 6% gewijzigd door hcQd op 17-03-2015 20:13 ]
Bravia sync vind ik eerlijk gezegd niet echt gebruiksvriendelijk.. wat zijn die verschillende opties juist en wat doen ze?
Bijvoorbeeld onder menu "Bravia Sync" > Apparaatbesturing. Daar heb je volgende opties Start (menu) , Optie, Inhoud, Uitschakelen..
Onder instellingen heb je dan ook nog eens de keuze tussen onder het menu "Toetsen voor apparaatbesturing" : Normaal , Afstemtoetsen, Menutoetsen, Afstem- en menutoetsen.. Ook dit vind ik redelijk vaag.
"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
Hebben andere Netflix kijkers hier ook last van dat het volume van Netflix wordt beïnvoloed door het volume wat je in een eerder gebruikte Chromecast app (b.v. YouTube) hebt ingesteld? Gaat trouwens over casten naar de Chromecast mb.v. de Android app. Als ik via de YouTube app bijvoorbeeld het geluid op minimaal volume zet, dan overschakel naar Netflix kijken via Chromecast dan kan ik het volume via de Netflix app op 100% zetten maar harder dan het volume dat voor YouTube is ingesteld gaat hij dan niet.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Had ik wel gedaan inderdaad.hcQd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:10:
[...]
Wel de juiste invoer geselecteerd? Het werkt niet als je domweg HDMIx kiest, je moet expliciet HDMI-CEC Chromecast hebben.
Laat maar, op mijn C750 werkt het ook niet.
Verwijderd
Nou, gisteravond dacht ik ook bijna: ik ga dat ding jailbreaken of wat dan ook.
Na de update had ik geen ondertiteling meer op netflix, uur lopen kloten voordat het weer werkte. Zou aan mijn vpn kunnen liggen die ondertitelblokkeringsoptie heeft voor netflix, maar ik was bijna de serie maar gaan downloaden. Mijn hemel, elke update van de chromecast geeft eerst gedoe in ons huishouden (bij beide apparaten). Ik hoef helemaal geen hdmi cec op dat ding, ophouden met updaten als ik er last van heb
Moet je eerst een nieuwe Chromecast kopen.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:51:
[...]
Nou, gisteravond dacht ik ook bijna: ik ga dat ding jailbreaken of wat dan ook.
Verwijderd
Als het werkt zijn ze prima, maar net als met mijn mediaspelers en bluray speler met hdmi cec is het niet 100% garantie dat het altijd werkt. Zou toch fijn zijn als we ooit apparatuur kregen die het altijd doet, gewoon 100% goed. Maarja, dan heb je als tweaker weer niks te doen.
Demofilmpje: YouTube: Motion Tennis Cast - Trailer for Android Smartphones & Chromecast
Dat bedoel ik natuurlijk niet. Als jij op Nederland 1 je volume op 10% zet en je schakelt naar 4 en je zet je volume op 100% maar er komt maar voor 10% uit. Dat is er aan de hand. Als ik tussen YouTube en Plex of Google Play Music schakel kan ik wel gewoon volle 100% volume uit de Chromecast sturen.AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 06:06:
Als jij naar Nederland 1 kijkt en het volume omlaag draait, en vervolgens zap je naar RTL 4, wat denk je dat het volume dan doet?
http://www.dealqlub.com/product/google-chromecast/
€23,40 incl verzending
Waarschijnlijk refurbishedPistolebob schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:58:
Zou dit te vertrouwen zijn?
€23,40 incl verzending
Ziet er grappig uit. Dank voor de tip. Vanavond meteen uitproberen!endantwit schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:44:
Met deze app maak je van je Chromecast een veredelde Wii Tennis: Google Play: Motion Tennis Cast
Demofilmpje: YouTube: Motion Tennis Cast - Trailer for Android Smartphones & Chromecast
Kijk uit voor je smartphone!!Bard1982 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:24:
[...]
Ziet er grappig uit. Dank voor de tip. Vanavond meteen uitproberen!

Is niet echt veel info te vinden over die toko..Pistolebob schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:58:
€23,40 incl verzending
Whois klike
Je kunt betalen met PayPal, dus stukje zekerheidPistolebob schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:58:
€23,40 incl verzending
Verwijderd
handigere link:Dacuuu schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:35:
[...]
Is niet echt veel info te vinden over die toko..
Whois klike
http://www.scamadviser.com/check-website/dealqlub.com
Site is van een VVD'er uit Tilburg. Ziet er verder wel betrouwbaar uit. Ben je inclusief verzendkosten 12 euro goedkoper uit. Als je dat een besparing vind die groot genoeg is kan je het proberen. Of je legt 12 euro extra neer en hebt hem met 100% zekerheid.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2015 20:04 ]
Ik moet even corrigeren, probeerde voor en terug en die werken nietpeptalk schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:52:
Nieuwe HDMI CEC functies werken prima met Panasonic VT50 en ook geen last van de update gehad, dus doorgaan met updaten voor mij aub;-)

Als het van een VVD'er is kan het alleen maar oplichterij zijnVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:02:
[...]
handigere link:
http://www.scamadviser.com/check-website/dealqlub.com
Site is van een VVD'er uit Tilburg. Ziet er verder wel betrouwbaar uit. Ben je inclusief verzendkosten 12 euro goedkoper uit. Als je dat een besparing vind die groot genoeg is kan je het proberen. Of je legt 12 euro extra neer en hebt hem met 100% zekerheid.

+1mad-dog schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:01:
[...]
Als het van een VVD'er is kan het alleen maar oplichterij zijn![]()
DaveD
Neef van me heeft hem daar besteld, gelijk bevestiging...maar levertijd is een week dus....Pistolebob schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:58:
€23,40 incl verzending
Als ik cast via telefoon of iPad (YouTube bijv) dan speelt de chromecast feilloos. Maar als ik een tab cast vanaf me laptop (i5, 4gb ram en 2gb video) stottert en lagged het verschrikkelijk.
Een filmpje kijken via webbrowser, of spotify via de webbrowser streamen is niet om aan te zien/horen.
hebben jullie dit ook gehad en kunnen oplossen? Helaas wordt spotify op IPhone nog niet ondersteund door chromecast of andersom.
Wanneer je apps als Youtube gebruikt werkt het op een andere manier dan wanneer je een video streamt naar je chromecast.JipJapGoedje schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:19:
Heren en dames, ik zit al een tijd met een irritatie die ik maar niet opgelost krijg.
Bij de eerste situatie stuur je de Cast een linkje en dan begint hij te streamen vanaf YouTube zelf en kun je je ipad/laptop bij wijze van gewoon uitzetten.
Wanneer je vanaf je laptop een film streamt moet hij de data vanaf je laptop naar je chrome cast sturen.
Dus die verbinding is dan op een een of andere manier niet stabiel of snel genoeg om vloeiend de data over te zetten.
Hier al naar gekeken?JipJapGoedje schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:19:
Heren en dames, ik zit al een tijd met een irritatie die ik maar niet opgelost krijg.
Als ik cast via telefoon of iPad (YouTube bijv) dan speelt de chromecast feilloos. Maar als ik een tab cast vanaf me laptop (i5, 4gb ram en 2gb video) stottert en lagged het verschrikkelijk.
Een filmpje kijken via webbrowser, of spotify via de webbrowser streamen is niet om aan te zien/horen.
hebben jullie dit ook gehad en kunnen oplossen? Helaas wordt spotify op IPhone nog niet ondersteund door chromecast of andersom.

En als 2e, naar deze optie?

Verwijderd
Ik deed altijd als ik de ota url wilde hebben op mijn nexus adb logcat starten via cmd, dan kon ik in de log file de url vinden. Wellicht dat het voor jou op deze manier ook werkt.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:39:
Weet iemand hoe ik kan onderscheppen wat de link is die fox eredivisie naar de chromecast stuurt? Ik kijk meestal vanaf een laptop voetbal op een beamer, maar die fox site gebruikt flash en dat hapert wat op mijn cheap ass wat oudere laptop (2 GB geheugen maar). Nu speel ik het momenteel met de ipad af op de beamer, maar ik dacht: op de oude laptop kan ik wel zonder problemen mkv's en dergelijke afspelen van 20 GB en meer. Dus ik dacht: als ik de stream van de ipad van fox eredivisie naar de chromecast kan achterhalen kan ik wellicht die link via de mediaspeler op de laptop afspelen?
Login op live.foxsports.nl en ga daarna naar http://live.foxsports.nl/stream/fox1?app=web (werkt ook voor fox2-7). Daar zal je een JSON output krijgen met onder andere de link naar m3u8 playlist met stream. Die kun je dan met bijvoorbeeld VLC afspelen.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:39:
Weet iemand hoe ik kan onderscheppen wat de link is die fox eredivisie naar de chromecast stuurt? Ik kijk meestal vanaf een laptop voetbal op een beamer, maar die fox site gebruikt flash en dat hapert wat op mijn cheap ass wat oudere laptop (2 GB geheugen maar). Nu speel ik het momenteel met de ipad af op de beamer, maar ik dacht: op de oude laptop kan ik wel zonder problemen mkv's en dergelijke afspelen van 20 GB en meer. Dus ik dacht: als ik de stream van de ipad van fox eredivisie naar de chromecast kan achterhalen kan ik wellicht die link via de mediaspeler op de laptop afspelen?
Verwijderd
Top! Het beeld is net wat beter via de laptop dan via de ipad (vooral bij opnames waarbij het halve veld in beeld is). En het scheelt mij honderden euro's voor een nieuwe laptop (ik gebruik hem momenteel eigenljk alleen voor afspelen van films).
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 10:04 ]
Verwijderd
Ik heb een samsung galaxy S4 mini.
Chromecast werkt wel maar popcorn time niet.
Ik kreeg nu net van de 10x proberen 1x op mijn mobiel te zien:
Google cast fout.
Google cast ondersteunt dit mediaformaat niet.
Weet iemand hoe ik dit probleem oplos?
Gr.
Martin
Verwijderd
Scherm casten heb je een recente versie van Android en iOS voor nodig. (Weet zo even niet welke).Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:58:
Ik heb de optie: scherm casten niet in het linker rijtje staan.. Weet iemand hoe ik dat wel krijg? Zowel op mn samsung tablet als op mn iphone 5
Ik liep hier ook tegen aan, ik vond de informatie hierzo:Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:58:
Ik heb de optie: scherm casten niet in het linker rijtje staan.. Weet iemand hoe ik dat wel krijg? Zowel op mn samsung tablet als op mn iphone 5
https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=en
Scherm casten kan helemaal niet op iOS zie ik in je link. Weer wat geleerd.dennisvalk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:42:
[...]
Ik liep hier ook tegen aan, ik vond de informatie hierzo:
https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=en
Helaas (nog) niet nee. Wat wil je overigens casten? Voor foto's, video's en muziek zijn er genoeg opties in de App Store om naar de Chromecast te sturen. Wil je echter een game of andere zaken doen dan wordt het wel lastiger.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:58:
Hier een aantal prima opties voor foto's, video's en muziek:
-AllCast (gratis) iOS en Android
Deze prima app is ideaal voor foto’s, video’s en muziek die op je iDevice of Android device staat te casten naar je tv. Ik gebruik m vooral voor foto’s.
-AllConnect – Play & Stream (gratis)
Fraaie vormgegeven app die je lokale muziek van je iDevice toont en kan casten.
– Video & TV Cast for Chromecast (gratis)
Ideaal om RTLXL (die de functionaliteit aan het inbouwen zijn in de officiële app) op andere online streams te kunnen bekijken. De app is gratis echter willen ze wel erg graag dat je in-app aankopen doet (niet nodig overigens voor mijn doel)
– Chrome (gratis)
De officiële Google Chrome browser heeft op iOS ook ondersteuning voor Chromecast op ondersteunde websites. Een mooie muziek site die prima werkt is BaebleMusic.com (vanaf april ook een responsive website).
– Infuse 3 Pro (9,99 euro)
Ideaal om materiaal van je NAS af te spelen op je tv ook voor MKV en soms AVI (naast MP4) en inclusief opensubtitles.org, AC3/DTS geluid en fraaie metadata download. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.
– Remote Media Manager (AMStreamer) (gratis)
Een gratis alternatief voor Infuse is echter met veel beperktere functionaliteiten qua geluid, ondertiteling, metadata e.d.
– videoCast for Chromcast DLNA (gratis)
Een gratis alternatief voor Infuse is echter met veel beperktere functionaliteiten qua geluid, ondertiteling, metadata e.d.
– Rdio (gratis, met audio reclame)
Vergelijkbaar met Spotify, geen abonnement nodig (kan wel)
– TuneIn Radio (gratis)
[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 24-03-2015 14:04 ]
Verwijderd
Maar om eerlijk te zijn werkt het bekijken op de ipad net zo fijn voor foto's.
Ikzelf niks van iOS, gaat prima hier met al mijn Android spullenfunrider schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:37:
[...]
Helaas (nog) niet nee. Wat wil je overigens casten? ...
Maar ik heb een Sony HT-XT1 Audiosysteem, deze heeft 3 HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang. Nu heb ik mijn laptop en TV box daarop aangesloten.
Maar ik neem even aan dat ik mijn Chromecast daar toch ook gewoon kan instoppen inplaats van de tv?
Doel is mede om radio te luisteren zonder dat ik de tv aan doe (nu gebruik ik mijn laptop, maar zo'n Chromecast lijkt me hierbij nog handiger)
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
dat kanappelsientje schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:16:
Misschien een rare vraag, kon het zo snel even niet terug vinden.
Maar ik heb een Sony HT-XT1 Audiosysteem, deze heeft 3 HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang. Nu heb ik mijn laptop en TV box daarop aangesloten.
Maar ik neem even aan dat ik mijn Chromecast daar toch ook gewoon kan instoppen inplaats van de tv?
Doel is mede om radio te luisteren zonder dat ik de tv aan doe (nu gebruik ik mijn laptop, maar zo'n Chromecast lijkt me hierbij nog handiger)
Mooi mooi, meteen eentje bestelt
Ben benieuwd
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Wanneer ik een video cast via de NPO-app op de iPhone 5 wordt de uitzending na ong. 15-20 min afgekapt en verschijnt het homescherm van de chromecast weer.
Hetzelfde geldt voor een Nexus 5.
Ervaren jullie dit ook?
[ Voor 7% gewijzigd door othie op 25-03-2015 10:36 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Daarom zoek ik om een alternatief die dit wel kan. Kan iemand mij aub helpen om een gelijkaardig apparaat te vinden die wel yelo kan streamen?
Het zou worden gebruikt om van een samsung tablet naar een (niet smart tv) samsung televisie te streamen.
En geleverd?alwaysleft schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:28:
[...]
Neef van me heeft hem daar besteld, gelijk bevestiging...maar levertijd is een week dus....
Dat komt omdat Yelo het niet ondersteund, je kan wel het hele scherm van je telefoon casten indien je telefoon dat ondersteund.Rubberen schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:10:
Het is toch nog altijd spijtig dat het niet mogelijk is yelo via een chromecast te streamen.
Daarom zoek ik om een alternatief die dit wel kan. Kan iemand mij aub helpen om een gelijkaardig apparaat te vinden die wel yelo kan streamen?
Het zou worden gebruikt om van een samsung tablet naar een (niet smart tv) samsung televisie te streamen.
De film laadt vervolgens tot 99% en gaat niet spelen op chromecast. Popcorn wordt ook niet verbonden met Chromekast.
Wat is er aan de hand?
[ Voor 35% gewijzigd door SX-Superfly op 28-03-2015 01:22 ]
Klinkt als een typisch geval van: alles opnieuw uit/aan zetten, of opnieuw installeren. Als dat niet werkt: geen idee!SX-Superfly schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 00:57:
Ik heb de laatste versie van popcorn-time.io geïnstalleerd op mijn laptop. Chromecast is verbonden met mijn laptop en ik kan de functie aanvinken dat de film moet worden afgespeeld met Chromecast.
De film laadt vervolgens tot 99% en gaat niet spelen op chromecast. Popcorn wordt ook niet verbonden met Chromekast.
Wat is er aan de hand?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oNNNbgc2UhY]
Verwijderd
Thnx!Ceejay schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:07:
Aardige video, veel goede tips!
Genoeg alternatieven inderdaad. Heb wel wat laadtijden er tussen uitgeknipt hoor, het moet geen filmpje worden van 15 min waarvan je de helft zit te wachten bij laad schermen.Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:17:
Dat tennisspel ga ik proberen, kende ik niet. Wel een boel illegale popcorn alternatieven zeg! Leuk om zo te zien. Zelf heb ik niet zoveel tijd voor de tv, dus ik heb genoeg aan netflix, maar het ziet er allemaal strak en snel uit zeg.
Verwijderd
ik las net dat film1 (en ik denk ook sport1) binnenkort chromecast support krijgen, ze beta testen nu en zijn bijna klaar.Rivanov schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:08:
Heeft iemand ervaring met Sport 1 Go via de website en Chromecast? Werkt dit via Cast Browser in Chrome op de Mac?
Vind alleen de reclame in showbox erg irritant. Na de update is dat weer terug. Heeft iemand versie v4.0.1 zonder advertenties??Dacuuu schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:31:
[...]
Thnx!
[...]
Genoeg alternatieven inderdaad. Heb wel wat laadtijden er tussen uitgeknipt hoor, het moet geen filmpje worden van 15 min waarvan je de helft zit te wachten bij laad schermen.
DaveD
Gewoon deze weer even installeren. Als de nieuwste versie adfree komt, plaats ik dat ook even hierDaveD1109 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:39:
[...]
Vind alleen de reclame in showbox erg irritant. Na de update is dat weer terug. Heeft iemand versie v4.0.1 zonder advertenties??
a variant of Android/AdDisplay.RevMob.A potentially unwanted application
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Top!!Dacuuu schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:42:
[...]
Gewoon deze weer even installeren. Als de nieuwste versie adfree komt, plaats ik dat ook even hier
DaveD
Bron? Zou fijn zijn met Max Verstappen die het goed doet nu....Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:12:
[...]
ik las net dat film1 (en ik denk ook sport1) binnenkort chromecast support krijgen, ze beta testen nu en zijn bijna klaar.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Leuk! Maar mag wel wat enthousiaster, het klinkt allemaal wat monotoon!Dacuuu schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:01:
Hupla, weer even een filmpje gemaakt van 10 leuke Chromecast apps (Vanaf Android!)
[video]
Klopt. Met voice over is het moeilijk om toon in het verhaal te krijgen. En mijn Engels Is nu ook niet dat je zegt tip top. Maar hoop wel info te geven waar je wat aan hebt. Misschien leer ik het nog Is in de toekomst, na 5 flessen bier.Dattack schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:28:
[...]
Leuk! Maar mag wel wat enthousiaster, het klinkt allemaal wat monotoon!
Als ik foto's vanuit de DS photo app cast naar de chromecast, dan crasht de app. Het is mij 1 keer gelukt om 4 foto's op de Tv te tonen, daarna crashde de app weer.
Meestal blijft de TV zwart als ik ga casten vanuit de app.
Het viel mij ook al op dat de DS photo app af en toe crashed als ik hem zonder chromecast gebruik, dus gewoon alleen op mijn telefoon.
Het lijkt me dan eerder aan de app te liggen? Ik heb een Nexus 5.
Zijn er mensen die dit probleem herkennen?
Verwijderd
ik zal even testen zo.Buffalo schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:46:
Zijn hier mensen die DS Photo+ gebruiken in combinatie met de Chromecast.
Als ik foto's vanuit de DS photo app cast naar de chromecast, dan crasht de app. Het is mij 1 keer gelukt om 4 foto's op de Tv te tonen, daarna crashde de app weer.
Ik denk dat ik er al achter ben. Ik zag in Google play bij de DS photo app dat er een issue was opgelost van een 'crash app when swiping between photos'.
Als extra info stond er nog onder dat v6.3 beta van photo station nodig was. Die had ik dus niet, en die heb ik nu geupdated op mijn NAS.
Het lijkt nu goed te gaan, maar zal het van de week ook nog testen op de Chromecast.
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2015 21:48 ]
Ja, als je niks speciaals hebt, moet het gewoon werken.vhal schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:49:
Nu gaat de CC en de KPN Experiabox v9 niet geheel samen ("stick not found' etc althans, volgens vele berichten) maar ik heb deze Experiabox gewoon als bridge staan en maak geheel gebruik van mijn Wi-Fi afkomstig van mijn router. Kan ik er gemakshalve er vanuit gaan dat de CC gewoon functioneert in deze setting?
Dit topic is gesloten.