Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hahn schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:23:
Dat die 2x zo duur is en minder ondersteund wordt. Maar wat wil je precies dupliceren vanaf je laptop?
Vooral webbrowsers eigenlijk, en 4K materiaal (en powerpoints). }:O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je dan niet beter zo'n splitblok kopen (2 x vga uit)?

Ik gebruik de ipad wel voor presentaties, maar dan stream ik meestal naar apple tv's die aan beamers hangen. Thuis heb ik apple tv en miracast en chromecast, kan met elke device gewoon streamen naar de tv. Maar als ik iets wil presenteren is het aansluiten van een beamer op de laptop of ipad toch handiger?

Ik zou zo 123 niet weten waarom het op tv moet. Misschien zoek je iets als netpresenter? Dat kan je op een servertje draaien en dan op een tv met hdmi ingang (met het juiste tussenblokje) afspelen en overal van het netwerk voorzien van content, zie http://www.netpresenter.com/

Kortom, ik snap het probleem niet zo? Koop desnoods een vga kabel van 10 meter ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:20
Is er eigenlijk al wat bekend over de vernieuwde chromecast versie, waar 17 oktober 2014 over bericht werd?

Of ligt deze versie gewoon nu al in de schappen?

En kun je chromecast aansluiten op een hdmi verdeler (mechanische in dit geval) en wel de usb op de tv. Mijn tv heeft maar 1 hdmi namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ceejay schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:24:
[...]

Je gebruikt wel de chrome extensie, maar daarin heb je de keuze om je laptop full screen weer te geven ja. Dat kan. Je kunt dus dan chrome minimaliseren en van alles draaien wat je wilt zien op je tv.
Nog nooit gezien en ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen.
Als ik een tabblad cast naar mijn CC en ik minimaliseer Chrome, dan blijft die gecaste pagina gewoon op mijn TV staan.
Graag meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
Eigenlijk wil hij het scherm van de laptop gewoon kunnen casten, net als je met je mobiel kan. De TV met Chromecast wordt als het ware een 2de scherm...

Misschien is dit iets...
http://allaboutchromecast...p-screen-and-audio-to-tv/

[ Voor 32% gewijzigd door acoster op 21-02-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Blo0odyHell schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:58:
En kun je chromecast aansluiten op een hdmi verdeler (mechanische in dit geval) en wel de usb op de tv. Mijn tv heeft maar 1 hdmi namelijk!
Toen ik 'm nog had draaide hij zo, dus ja dat kan.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Henk007 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:53:
[...]

Nog nooit gezien en ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen.
Als ik een tabblad cast naar mijn CC en ik minimaliseer Chrome, dan blijft die gecaste pagina gewoon op mijn TV staan.
Graag meer info.
Meer info: http://www.howtogeek.com/...-using-google-chromecast/

Kijk dan even verder naar onderen bij Advanced Casting Features in het artikel

[ Voor 59% gewijzigd door Ceejay op 21-02-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:23:
Dat die 2x zo duur is en minder ondersteund wordt. Maar wat wil je precies dupliceren vanaf je laptop?
http://www.marktplaats.nl...0Irk582Eg7rU2SjtTkMT_88Lw
Met 45 euro maakt het niet zoveel uit.
En met een Miracast device werkt juist alles. Chromecast is juist minder ondersteund vanwege chrome/app afhankelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SalimRMAF schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:21:
Ow ok, maar Microsoft heeft zelf ook een dongle. Wat zijn dand e grootste verschillen?

http://www.mediamarkt.nl/...gle&product_code=98818982
http://www.gottabemobile....ter-vs-google-chromecast/ Video afspelen gaat dus met Miracast (zoals de MS Wireless Adapter) net even soepeler als met een Chromecast device. Is ook mijn ervaring met Chromecast en een Netgear PTV3000.

Dit is ook een mooie review van De Microsoft Wireless Adapter:
https://www.youtube.com/watch?v=aJYakV1sLEw

De enige pre van Chromecast is het afspelen met het bron apparaat uit. Maar daarvoor kan je ook een app zoals TubeCast gebruiken zoals die voor Windows Phone is. Of via DLNA. Of via netwerk. Voor Android en iOS zal er ook vast een app zijn met soortgelijke functionaliteit.

Wil je casten, dan is Miracast (zoals met de MS Wireless Adapter) het meest native.

Ik zie dat je ook 4k wil casten en dat kan volgens mij met beide oplossingen niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

edit:foutje

[ Voor 90% gewijzigd door MikeyMan op 21-02-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:36
Niet meer relevant...

[ Voor 84% gewijzigd door musicfreak op 22-02-2015 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eh... In het verkeerde topic zitten typen (a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:20
Acolyte57 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 12:32:
[...]

Toen ik 'm nog had draaide hij zo, dus ja dat kan.
Bedankt! Gekocht, het werkt inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:09
Is de laatste update van VLC al uitgerold (Chromecast support)?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:13:
Is de laatste update van VLC al uitgerold (Chromecast support)?
Nog niet, verwacht dat het eerder weken duurt dan dagen. We zitten nu op 2.1.5 en er komt eerst nog een 2.2. en de chromecast ondersteuning staat in de changelog voor 2.2 naar 3.0. (al hoeft van 2.2. naar 3.0 niet lang te duren natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Laatst online: 11:09
Kid_Stevie schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:25:
[...]

Nog niet, verwacht dat het eerder weken duurt dan dagen. We zitten nu op 2.1.5 en er komt eerst nog een 2.2. en de chromecast ondersteuning staat in de changelog voor 2.2 naar 3.0. (al hoeft van 2.2. naar 3.0 niet lang te duren natuurlijk)
Oke bedankt! ;)

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:51
Ook in het bezit van een Chromecast. Moet zeggen dat play music erg lekker werkt.

Alleen jammer dat Netflix alleen een Dolby Digital Plus signaal uitstuurt. Mijn Pioneer VSX D511 receiver kan alleen een Dolby Digital signaal decoderen, want heeft geen HDMI ingang. TV via optische kabel aangesloten op receiver.

Moet ik dus toch gewoon de smart-tv app blijven gebruiken voor Netflix. Want anders alleen Stereo signaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Bard1982 op 27-02-2015 12:34 . Reden: typo ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Bard1982 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:07:
Ook in het bezig van een Chromecast. Moet zeggen dat play music erg lekker werkt.

Alleen jammer dat Netflix alleen een Dolby Digital Plus signaal uitstuurt. Mijn Pioneer VSX D511 receiver kan alleen een Dolby Digital signaal decoderen, want heeft geen HDMI ingang. TV via optische kabel aangesloten op receiver.

Moet ik dus toch gewoon de smart-tv app blijven gebruiken voor Netflix. Want anders alleen Stereo signaal.
Geef je nu Netflix de schuld of misschien toch is een andere receiver kopen ;)
Kun je direct je CC in de receiver drukken....TV aansluiten via hdmi.
(kan natuurlijk niet in je porto kijken)

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 26-02-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Laatst online: 11:51
baronruud schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:29:
[...]

Geef je nu Netflix de schuld of misschien toch is een andere receiver kopen ;)
Kun je direct je CC in de receiver drukken....TV aansluiten via hdmi.
(kan natuurlijk niet in je porto kijken)
Tjsah, het zou mooi zijn als Netflix ook de keuze geeft voor regulier Dolby Digital ipv alleen Plus. Nieuwe receiver acht ik nu nog niet nodig, aangezien mijn Sony TV ook Netflix heeft en het 5.1 geluid wel doorgeeft. Voor Play Music maakt het niet uit.

Als ik nu een HDMI receiver koop, zal je zien dat ik over een paar jaar weer een nieuwe met USB C nodig heb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Vandaag aangesloten, wat een fijn "dingetje": wat een goede aankoop voor 35,- _/-\o_

Zowel vanaf de PC als vanaf de Nexus7 loopt het casten prima/vloeiend. Ik ben hardstikke blij :)

Ps, hij zit aan de USB poort van de TV. Nu kan ik niet vinden of dat een 'powered' USB poort is, maar als het niet voldoende is zou het toch helemaal niet werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Als het werkt, dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Yep. Dat is hier ook zo, zit aan zo'n service usb poort, maar blijkbaar komt daar voldoende spanning vanaf gezien het 100% werkt. En handig dat ie netjes uitgaat wanneer de tv een tijdje op standby gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Bestaat er zoiets als een not-powered USB-poort? :D Volgens mij staat er altijd spanning op elke USB-poort, anders zou je bijvoorbeeld ook geen externe harde schijven kunnen aansluiten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Hehe, naja zo'n service usb port levert vaak net voldoende spanning om een usb stick met firmware aan te sluiten, dus soms werkt een chromecast daar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
Werkt zo'n chromecast ook op een receiver ? (yamaha receiver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
soundtrack schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:46:
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:11
soundtrack schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:46:
Hier aangesloten op de Onkyo 616. Netflix 5.1 geluid werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
Mooi zo, Dank voor jullie reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Wie gebruikt er de NPO app op Android 2.3 (en later) met Chromecast?
Ik heb hier twee telefoons eentje Android 4.x de ander 2.3. Die met Android 4.x draait de NPO app prima en werkt mooi samen met Chromecast. De telefoon met Android 2.3 laat een andere NPO app zien, heel ander uiterlijk, en ik zie nergens een Chromecast knop.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kan de telefoon met Android 2.3 überhaupt wel naar de Chromecast verbinden? Want ik kan me voorstellen dat Android 2.3 gewoonweg niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:38
Die heeele oude is waarschijnlijk geen update meer voor gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Hahn schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:01:
Kan de telefoon met Android 2.3 überhaupt wel naar de Chromecast verbinden? Want ik kan me voorstellen dat Android 2.3 gewoonweg niet ondersteund wordt.
Ja Chromecast werkt vanaf 2.3 en later, je kan daar de Chromecast app op installeren en verbinden met de Chromecast.

Echter heeft NPO geen moeite meer gestoken in de Android 2.x app, en alleen de Android 4.x app verder uitgebouwd. Tenminste zo lijkt het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Kid_Stevie schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:25:
[...]

3.0 is helaas uitgesteld naar eind 2015

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
!null schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:03:
[...]

Ja Chromecast werkt vanaf 2.3 en later, je kan daar de Chromecast app op installeren en verbinden met de Chromecast.
Zou het moeten kunnen of kán het ook echt (als in, heb jij het zelf gedaan)?

Want als ik dit moet geloven ligt het niet zozeer aan NPO, maar meer aan Android:

Mijn app herkent de Chromecast niet; er verschijnt geen knopje
We kunnen helaas niet zo veel aan dit probleem doen. De NPO-app detecteert namelijk de Chromecast niet, dat doet Android zelf. Er zit waarschijnlijk een beperking in jouw Android-apparaat of versie. Het zou kunnen dat de knop wel wordt getoond in de Youtube-app. Dit komt doordat Youtube de Chromecastintegratie op een andere manier heeft ingebouwd. Zij houden zich hierbij niet aan de Googlestandaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nee ik heb zelf de Chromecast app op de Android 2.3 gezet en hij ziet de Chromecast in het netwerk. Echter zie je gewoon dat de NPO app op Anroid 2.3 heel simpel is, en die op Android 4.x veel mooier en nieuwer is. Dus ze hebben er op 2.x platform geen aandacht aanbesteed. Ik zie ook niet eens plek waar zo'n Chromecast icoontje zou moeten verschijnen op 2.3 NPO app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Er is denk ik niet zoiets als een '2.3 NPO app' en een '4.x NPO app', hoogstwaarschijnlijk is de versie voor 2.3 gewoon een oudere versie van de NPO-app en ondersteunen ze Android 2.3 niet meer.

[ Voor 36% gewijzigd door Hahn op 02-03-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:02
Ik sta op het punt om een Chromecast aan te schaffen, maar het is mij niet helemaal duidelijk welke 'gemist' apps het ding nou ondersteunen.
Van NPO en RTL XL weet ik dat het zou moeten werken.
Daarnaast vraag ik me af hoe jullie ervaringen met Popcorntime met de Chromecast zijn.
Loopt dit een beetje soepel en hoe is de kwaliteit hiervan?
Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Jelmar1990 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:23:
Ik sta op het punt om een Chromecast aan te schaffen, maar het is mij niet helemaal duidelijk welke 'gemist' apps het ding nou ondersteunen.
Daarnaast vraag ik me af hoe jullie ervaringen met Popcorntime met de Chromecast zijn.
Top dingetje. Maakt van elke tv met hdmi, een smarttv.
Youtube is super makkelijk te bedienen. Het loopt echt super.
Die 35 euro is de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 01:39
De Android RTL XL app werkte de laatste keer dat ik het probeerde nog niet met de chromecast.
De Fox Sports app wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Met IOS werkt deze bij mij ook niet
FrankRicard schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:50:
[...]

De Android RTL XL app werkte de laatste keer dat ik het probeerde nog niet met de chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:57
Google is wel echt bezig met het pushen van de Chromecast ondersteuning. Devs krijgen ondersteuning via Google omdat het toch nog lastig schijnt te zijn om het op een juiste manier te implementeren (zo lastig zelfs, dat het in de YouTube app zelf ook in eerste instantie niet helemaal in orde was).

Ik denk dus dat er op de korte termijn meer apps zullen volgen die de ondersteuning wel hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
RTLXL bekijken met de Chromecast:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1UMVXYOo58c]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
RTLXL alleen op Android met een workaround. Voor iOS zie ook mijn response hieronder.
Ik gebruik Popcorntime niet op iOS omdat ik geen jailbreak heb gedaan. Het moet volgens mij dan wel kunnen.

Mij bevalt de Chromecast erg goed al is het aanbod aan apps voor iOS nog wat beperkt. Voor wat iOS suggesties voor bijv. NAS > Chromecast zie hieronder.
Dacuuu schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:14:
RTLXL bekijken met de Chromecast.
Deze oplossing werkt alleen met de Chrome browser op een Android device. Helaas is er nog geen workaround voor iOS. Al heb ik het wel voor elkaar gekregen om Moltalk livestream (die helaas niet in de NPO app staat) vorige week te kijken d.m.v. deze Video & TV Cast app (de app is helaas wel redelijk beperkt en voor betere functies vragen ze fors geld). Mogelijk werkt dit ook voor RTLXL.

Overigens zijn er op iOS ook een paar fraaie apps waarmee je vrijwel alle video content van bijvoorbeeld je NAS (inclusief .srt of opensubtitles) kunt casten naar de Chromecast. Zeker noemenswaardig is Infuse 3 Pro (9,99 euro) die voor MP4 en soms ook met MKV perfect werkt zowel voor beeld als geluid en dus ook open subtitles.
Het is een prijzige app, maar deze app heeft al aardig bewezen dat ze een prima app hebben gemaakt met veel support voor o.a. (DTS /AC3 audio support, SMB support, opensubtitles, srt, automatisch metadata downloaden) en ook constant verbeteren.

Een groot nadeel van de huidige Infuse app is wel dat de app open moet blijven staan om te kunnen blijven kijken. Zij geven aan dat dit komt door de Cast SDK die dit (nog) niet ondersteund echter de Allcast app bewijst het tegendeel.

Ik had wel eerder een AVI file die niet gecast kon worden (de ikoon verscheen simpelweg niet).
Officieel schijnt de Chromecast dan ook geen AVI en MKV te ondersteunen.

Overigens ben ik deze Remote Media Manager en deze videoCast iOS app momenteel ook nog aan het testen. Beide apps zijn gratis overigens, echter hebben deze (nog) geen opensubtitles, srt support laat staan DTS /AC3 audio support. De Remote Media app is echter veel belovend (SMB support o.a.).

Overigens voor foto's (en audio, video echter qua video minder support dan Infuse) van je NAS op tv tonen is AllCast (Android / iOS) ideaal.

In de nabije toekomst verwacht ik ook nog een fraaie iOS versie van de Videostream app.

Overigens staat op Wikipedia een aardig up to date lijstje met apps die Chromecast ondersteunen.

[ Voor 37% gewijzigd door funrider op 03-03-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider, hoe is de flv ondersteuning van infuse 3 pro? Ik bekijk het nu met filebrowser, maar ik kan dan niet goed voor- en achteruitspoelen. Weet jij misschien of dat met deze app wel goed werkt? Ik speel alles af van nassen via smb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Een van de nadelen van de Chromecast vind ik de hardcoded Google DNS.
Ik heb deze nu in OpenWRT omgeleid naar een zelf gekozen DNS zodat ik andere Netflix landen kan zien.

Wat ook vervelend is, is dat series in Popcorn Time vaak audio codecs gebruiken die de Chromecast niet kan afspelen. Daarom hoop ik dat er snel een VLC nightly is met CC-ondersteuning.
De builds hier: http://nightlies.videolan.org/build/win64/ werken helaas nog niet met Chromecast, terwijl het wel versie 3.0 is.

[ Voor 50% gewijzigd door Pistolebob op 03-03-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Pistolebob schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:14:
Een van de nadelen van de Chromecast vind ik de hardcoded Google DNS.
Ik heb deze nu in OpenWRT omgeleid naar een zelf gekozen DNS zodat ik andere Netflix landen kan zien.
Volgens mij is dit niet een 'probleem' van de Chromecast, maar is het Netflix die op een bepaalde wijze filtert in welke regio men zit en content 'afschermt/beschermt'. Ook als je op andere manieren Netflix bekijkt, moet je aanpassingen doen als je andere regio's wil bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:21:
funrider, hoe is de flv ondersteuning van infuse 3 pro? Ik bekijk het nu met filebrowser, maar ik kan dan niet goed voor- en achteruitspoelen. Weet jij misschien of dat met deze app wel goed werkt? Ik speel alles af van nassen via smb.
Ik heb nog geen flv bestanden getest. Volgens de beschrijving in de App Store is het een bestand wat ondersteund wordt echter het behoort niet tot de video formaten die Chromecast officieel ondersteund echter dat doet MKV ook niet en deze worden wel afgespeeld via Infuse 3 Pro op de Chromecast.
Ik zal wel even kijken of ergens een FLV bestand vandaan kan halen en of deze goed afspeelt (geluid/beeld/ondertitels, vooruit/achteruit spoelen) d.m.v. Chromecast.

Overigens in de FileBrowser beschrijving in de App Store lees ik niks over Chromecast support, maar die is er dus blijkbaar wel? Inmiddels op hun website gevonden dat ze wel foto's ondersteunen via Chromecast.

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 03-03-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Naast de Netflix app gebruik ik graag Showbox. Werkt erg lekker icm de chromecast.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oXb2XTK64I0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

video's kan ik ook streamen naar de chromecast met filebrowser, maar dat heb ik nog niet geprobeerd, foto's wel. Ik speel het meestal af op de ipad en kijk het zo. Ik heb filebrowser voornamelijk om stripboeken e.d. vanaf mijn nas naar de ipad te krijgen, het is een soort windows verkenner. Maar ik heb momenteel geen goede flv player die vanaf mijn nas kan afspelen en dan is die infuse interessant. Als de infuse 3 pro app het kan is het wel een mooie koop.

Ik ga hem denk ik kopen, ik mis een goede mkv app met ac3 geluid namelijk. Dan kan ik ook weer mkv afspelen vanaf mijn nas op de ipad met geluid. Ik had hiervoor goodplayer, maarja, die ging ik een keer updaten per ongeluk en toen was ac3 eruit gesloopt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 08:04
funrider schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:39:
[...]

Deze oplossing werkt alleen met de Chrome browser op een Android device. Helaas is er nog geen workaround voor iOS. Al heb ik het wel voor elkaar gekregen om Moltalk livestream (die helaas niet in de NPO app staat) vorige week te kijken d.m.v. deze Video & TV Cast app (de app is helaas wel redelijk beperkt en voor betere functies vragen ze fors geld). Mogelijk werkt dit ook voor RTLXL.
Moltalk kan ik live prima kijken via de npo app, gemist wordt wat lastiger maar die vind je vaak op YouTube wel terug. Alleen met RTLXL heb ik structurele problemen, vooral haperen.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Dacuuu schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:14:
RTLXL bekijken met de Chromecast:
Tof! Goede kwaliteit ook!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peoplen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 21:56
Weet iemand of er een manier is om via één device naar meerdere tv's te casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:37:
video's kan ik ook streamen naar de chromecast met filebrowser, maar dat heb ik nog niet geprobeerd, foto's wel. Ik speel het meestal af op de ipad en kijk het zo. Ik heb filebrowser voornamelijk om stripboeken e.d. vanaf mijn nas naar de ipad te krijgen, het is een soort windows verkenner. Maar ik heb momenteel geen goede flv player die vanaf mijn nas kan afspelen en dan is die infuse interessant. Als de infuse 3 pro app het kan is het wel een mooie koop.

Ik ga hem denk ik kopen, ik mis een goede mkv app met ac3 geluid namelijk. Dan kan ik ook weer mkv afspelen vanaf mijn nas op de ipad met geluid. Ik had hiervoor goodplayer, maarja, die ging ik een keer updaten per ongeluk en toen was ac3 eruit gesloopt.
In kende Filebrowser helemaal niet. Ziet er ook handig uit als verkenner.
Infuse 3 Pro is erg fijn. Ik had lang geleden al een keer nPlayer gekocht die ook vrijwel alle video formaten (en AC3) ondersteund echter die mist flink wat features (Chromecast, opensubtitles, automatisch metadata downloaden) die Infuse wel heeft. Het is wel een stevige prijs voor een app.
Maardiweb schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:41:
[...]

Moltalk kan ik live prima kijken via de npo app, gemist wordt wat lastiger maar die vind je vaak op YouTube wel terug. Alleen met RTLXL heb ik structurele problemen, vooral haperen.
Waar dan in de NPO app? In de iOS versie? Ik kon eerder niks vinden bij 'Live' (alleen NPO 1,2,3 streams) en daarnaast vind ik niks onder 'Moltalk' en ook bij 'Wie is de Mol' staat Moltalk (live of terugkijken er nooit tussen). Op de site van NPO vind ik een groot aantal afleveringen wel (zij het lekker door elkaar).

Overigens op YouTube staan ze (helaas) niet meer in een live stream. Na wat zoeken zag ik wel dat de officiële AvroTros Wie is de Mol soms wel achteraf Moltalk afleveringen erop zetten echter de meest recente ontbreekt. Ik lees dat er meer mensen klagen of het rare beleid m.b.t. plaatsen van video's op YouTube en blijf het vreemd vinden dat ik ze ook niet in NPO app zie.
Peoplen schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:53:
Nee, sorry niet bekend met die functionaliteit en/of een app daarvoor.

[ Voor 78% gewijzigd door funrider op 04-03-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Maardiweb schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:41:
[...]

Alleen met RTLXL heb ik structurele problemen, vooral haperen.
Inderdaad, met RTLXL heb ik ook altijd problemen.

De NPO app is gewoon top, nog nooit een hapering of wat dan ook. Ook heel gebruiksvriendelijk en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Geen dank, geniet er van! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Overigens heeft RTL via Twitter en hun site al meermalen aangegeven dat ze wel werken aan de Chromecast ondersteuning via de officiële RTLXL app voor Android/iOS. Tot die tijd doen we het met de alternatieve oplossingen.

[ Voor 29% gewijzigd door funrider op 04-03-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
funrider schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:47:
Overigens heeft RTL via Twitter al meermalen aangegeven dat ze wel werken aan de Chromecast ondersteuning via de officiële RTLXL app voor Android/iOS. Tot die tijd doen we het met de alternatieve oplossingen.
RTL kennende, duurt het wel even. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 08:04
funrider schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:57:

Waar dan in de NPO app? In de iOS versie? Ik kon eerder niks vinden bij 'Live' (alleen NPO 1,2,3 streams) en daarnaast vind ik niks onder 'Moltalk' en ook bij 'Wie is de Mol' staat Moltalk (live of terugkijken er nooit tussen). Op de site van NPO vind ik m overigens weer wel.
Ik zie gewoon een soort banner / advertentie op mijn hoofdscherm. Nu natuurlijk niet, want het is nu niet live. Volgens mij is het donderdag niet meer, dus kan het nu ook niet laten zien.
Het rare beleid ben ik wel met je eens. Ik heb ook een moltalk aflevering 2 dagen later nog met de NPO app teruggezien ergens een paar weken terug 8)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Peoplen schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:53:
Het lijkt te kunnen lees ik hier, door meerdere Chrome users aan te maken (uitleg staat daar). Ik kan het zelf niet voor je testen. Al lopen er meerder discussies daar door elkaar:

- Gebruik meerdere Chromecasts tegelijk in huis via 1 device (smartphone/tablet) - werkt
- Gebruik meerdere Chromecasts tegelijk op zelfde netwerk door meer dan 1 device (smartphone/tablet) - werkt
- Gebruik één Chromecast om tegelijk naar meerdere tv's te broadcasten met 1 device (smartphone/tablet) - schijnt te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peoplen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 21:56
Ahh, thx voor de link funrider!

Ik heb zelf (nog) geen chromecast maar haal er van de week eentje op. Daarnaast ken ik nog wat mensen van mijn werk die eentje hebben die hem mee kunnen nemen om het te testen.

Op mijn werk staan namelijk meerdere tv's in 3 verschillende ruimtes. Het idee is om een soort algemene informatie pagina via chromecast uit te zenden. Maar in de rustigere uurtjes staat in de avond de tv bijvoorbeeld ook wel eens aan en kunnen er ook andere dingen getoond worden. Omdat de afstand niet al te groot is en er natuurlijk een algemeen wifi netwerk is, wil ik proberen chromecast op meerdere tv's te streamen. Wellicht uitbreiden op meer tv's, zijn leuke toepassingen te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Excuses voor de offtopic, maar voor de Chromecast-ers, The Fast and the Furious is gratis in de Play Store, lekker makkelijk casten naar de tv. 8)
(ps, Coldplay - Ghost Stories is ook gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Kid_Stevie schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:12:
Excuses voor de offtopic, maar voor de Chromecast-ers, The Fast and the Furious is gratis in de Play Store, lekker makkelijk casten naar de tv. 8)
(ps, Coldplay - Ghost Stories is ook gratis)
Leuk! is er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 10:37
Wat apps en bladen, speciaal gedeelte in de Google Playstore.
Runtastic voor 10 cent is ook wel een leuke deal, verder is het wat karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Wat dutchgio zegt idd, maar hier is de link:
https://play.google.com/s...BxgD:S:ANO1ljJJWaI&c=apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mensen zonder CreditCard hoeven alweer niet aan te kloppen, maar dat is inmiddels standaard bij bedrijven als Apple en Google. Helaas...

Heb er wel een maar die film heb ik toch al gezien :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
kuusj98 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 00:13:
[...]

Mensen zonder CreditCard hoeven alweer niet aan te kloppen, maar dat is inmiddels standaard bij bedrijven als Apple en Google. Helaas...

Heb er wel een maar die film heb ik toch al gezien :P
Je kan ook met Paypal betalen...zonder creditcard. Dus dat is geen excuus om niet te gaan hardlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

acoster schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:54:
[...]

Je kan ook met Paypal betalen...zonder creditcard. Dus dat is geen excuus om niet te gaan hardlopen...
Maar blijkbaar heb je ook Paypal (of een creditcard) nodig om de gratis film te kunnen bekijken.. behoorlijk stom als je 't mij vraagt, ik heb geen creditcard, en ook geen paypal, en kan deze game dus niet gratis KOPEN? :| vind het een beetje raar :p

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Laatst online: 12-09 16:27
Kan gewoon de film downloaden met hi operator billing (of hoe dat ook heet). Geen creditcard of paypal nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
GS88 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:08:
[...]

Maar blijkbaar heb je ook Paypal (of een creditcard) nodig om de gratis film te kunnen bekijken.. behoorlijk stom als je 't mij vraagt, ik heb geen creditcard, en ook geen paypal, en kan deze game dus niet gratis KOPEN? :| vind het een beetje raar :p
Nee hoor, voor gratis games of films heb je geen creditcard of paypal nodig. Misschien doel jij op een schermpje wat je soms krijgt, waarin gevraagd wordt om een creditcard of iets te koppelen aan je account, maar daar zit ook een knop 'overslaan' bij en dan moet het gewoon werken.
Voor de kinderen heb ik een apart account, waar geen betaalmogelijkheid aan gekoppeld zit en die installeren gratis games aan de lopende band..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me sowieso een goed idee om je paypal aan je bankrekening te koppelen als je android gebruikt, altijd handig als je het een keer nodig mocht hebben. En als je het niet nodig hebt gebruik je het niet, maar het kost een paar dagen om te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Voor diegenen die hem op een monitor willen aansluiten die geen HDMI heeft:
Ik heb deze gekocht en werkt prima, moet alleen op mijn monitor (1920x1200!) alleen eerst de chromecast aansluiten op de converter, chromecast van stroom voorzien en dan de VGA pas aansluiten, anders kan hij de resolutie niet goed instellen en heb ik zwart beeld.
Audio werkt ook goed op deze manier, ook zonder vga dus bruikbaar om alleen audio te streamen.

@Nakebod, ik heb ook deze in zwart, maar die krijg ik niet aan de praat met de chromecast, noch met mm iPad HDMI kabel. Laptop en dvd speler doen t er prima mee. Lijkt precies dezelfde maar toch hardware verschillend denk ik.

De door mij genoemde eerste bovenstaande heb ik dan ook gekocht nav een link elders, waar men ook aangaf dat deze werkte en er ook al anderen aangaven dat ze ook andere hadden getest die het niet deden.

DVI met audio zou mij ook wel smaken...gewoon hdmi to DVI zonder audio is niet zo duur, een of anderhalve dollar moet je die wel hebben.

Ik ga nog proberen deze via een vga naar DVI aan te sluiten als ik die weer teruggevonden heb...

[ Voor 45% gewijzigd door LoneWolf op 06-03-2015 14:16 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000

Nakebod

Nope.

^^ die kan goedkoper :)
Voor de fun zocht ik ook zo een soort converter, heb nog een 24" monitor over die niets staat te doen. Alleen dan zou ik wel graag met DVI hebben. Nog niet gevonden, of 20 dollar of meer. Dat was het mij ook niet waard
Wel gevonden zonder audio, alleen dat is lastig :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Hoe zit dat nou met apps op de Chromecast, je installeert een app op je transmitter (bv tablet of PC) en deze kun je via een within-app menu casten? Je hoeft dus niet apps op de Chromecast (firmware?) te installeren?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14
jayvol09 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:45:
Hoe zit dat nou met apps op de Chromecast, je installeert een app op je transmitter (bv tablet of PC) en deze kun je via een within-app menu casten? Je hoeft dus niet apps op de Chromecast (firmware?) te installeren?
Klopt, dat gaat automagisch :D

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Ik vond het namelijk verwarrend als ze zeggen "chromecast now supports [service X]" is het eigenlijk "app X now supports Chromecast".

Dit i.t.t. de appleTV die wel zn eigen apps kan draaien...

[ Voor 18% gewijzigd door jayvol09 op 06-03-2015 16:24 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:36
jayvol09 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:19:
Ik vond het namelijk verwarrend als ze zeggen "chromecast now supports [service X]" is het eigenlijk "app X now supports Chromecast".

Dit i.t.t. de appleTV die wel zn eigen apps kan draaien...
Nope, want er zijn genoeg apps die Chromecast ondersteunen maar die niet werken omdat Chromecast het niet ondersteunt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
djmelvee schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:43:
[...]

Nope, want er zijn genoeg apps die Chromecast ondersteunen maar die niet werken omdat Chromecast het niet ondersteunt :p
Zoals? Gek verhaal.
Alle apps die 'Chromecast' vermelden in hun beschrijving/website e.d. werken prima op mijn Chromecast.
Daarnaast zijn er nog fraaie sites als Baeblemusic die ook d.m.v. de Chrome (iOS) browser werken. Overigens is RTLXL prima werkend te krijgen met Video & TV Cast for Chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Dus er moet ontwikkeling van 2 kanten komen om apps op een platform zoals chromecast te krijgen? Of zijn de dingen die google toevoegt aan de firmware algemene eigenschappen die het toegankelijk maakt voor apps die "niche specs" (bv hoge resolutie of versleuteling) toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het nog goedkoper dan 8 dollar? Of begrijp ik het nu verkeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:21:
[...]

Hoe kan het nog goedkoper dan 8 dollar? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Dat bedoelde hij inderdaad... Alleen ik heb dus eerder een nog goedkopere gehad, maar die deed het niet (zie ook mijn uitleg in mn 1e post daarover)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha, vandaar. Ik ga ook zo'n dingetje uit china bestellen, is wel handig voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
Sinds ik een samsung smarttv heb, gebruik ik de chromecast niet meer. Maar als ik youtube gebruik op de smarttv en iets wil opzoeken dan kan ik op mn mobiel 📱 bij youtube het chromecast icoontje gebruiken om verbinding te maken en net als chromecast alles opzoeken en bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag.
Maar bij mij in de straat is het 2.4 signaal flink vol dus heb mijn wifi op 5 draaien.

Komt er binnenkort een chromecast uit die 5ghz kan ontvangen?
En zoja wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat weet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Als niemand=Google dan heb je gelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
Ik gebruik nu al enige tijd een chromecast icm de netflix app, over het algemeen heel tervreden over. Echter heb ik gemerkt dat ik soms wat "happeringen" heb tijdens het afspelen. Het is amper zichtbaar, maar toch lijkt het erop dat het beeld een fractie van een second eventjes stopt. Vooral in scenes waar er veel beweing is kan je het goed zien, na verloop van tijd gaat dit soms wel weer weg (na 10-tal minuten)

Uiteindelijk heb ik gevonden dat dit fenomeen zich voordoet wanner ik via de netflix app de video "doorspoel". Door via de slider de video te starten op bv. 10min. Vanaf dit moment krijg ik dus deze haperingen.

Zijn er onder jullie nog die dit fenomeen hebben? En indien zo, is er een oplossing voor :-) ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Cuball schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:13:
Ik gebruik nu al enige tijd een chromecast icm de netflix app, over het algemeen heel tervreden over. Echter heb ik gemerkt dat ik soms wat "happeringen" heb tijdens het afspelen. Het is amper zichtbaar, maar toch lijkt het erop dat het beeld een fractie van een second eventjes stopt. Vooral in scenes waar er veel beweing is kan je het goed zien, na verloop van tijd gaat dit soms wel weer weg (na 10-tal minuten)

Uiteindelijk heb ik gevonden dat dit fenomeen zich voordoet wanner ik via de netflix app de video "doorspoel". Door via de slider de video te starten op bv. 10min. Vanaf dit moment krijg ik dus deze haperingen.

Zijn er onder jullie nog die dit fenomeen hebben? En indien zo, is er een oplossing voor :-) ?
Download eens Speed4cast en kijk of je daarmee problemen kunt vinden in je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:50:
Maar bij mij in de straat is het 2.4 signaal flink vol dus heb mijn wifi op 5 draaien.

En zoja wanneer?
Zodra je hem instelt op het 2,4Ghz netwerk, is hij daarna toch ook gewoon via het 5ghz netwerk te benaderen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:50:

En zoja wanneer?
Wat duurder dan een chromecast, maar de Nexus Player zit op 5ghz en ondersteunt ook het chromecast protocol. Nog niet in Nederland verkrijgbaar, maar voor ~110 euro via amazon US verkrijgbaar

[ Voor 3% gewijzigd door lrietveld op 11-03-2015 12:41 ]

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lrietveld schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:55:
[...]

Wat duurder dan een chromecast, maar de Nexus Player zit op 5ghz en ondersteunt ook het chromecast protocol. Nog niet in Nederland verkrijgbaar, maar voor ~110 euro via amazon US verkrijgbaar
Had hem gezien. Maar het wat duurder als 3/4 keer zo duur is mij net te

toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

8)7 Jep gewoon een duurder apparaat aanschaffen

Als je mijn post niet lezen wilt, dan neem je toch de 1e van dit topic? ;w

Frank S in "Google Chromecast - Deel 1"

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03:30
Dan moet je nog steeds de 2,4 aan laten staan voor de Chromecast en heb je dus nog steeds een 2,4 netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Je kunt je router dan toch weer instellen op zowel 2,4 alsalleen 5ghz waarna hij evengoed gevonden word?

[ Voor 12% gewijzigd door SAiN ONeZ op 11-03-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

De Chromecast werkt niet op een 5GHz netwerk, dus als je 'm op 5GHz zet, kan je Chromecast het netwerk niet meer op. Dan is het niets meer dan een stuk plastic dat aan je TV hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
SAiN ONeZ schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:43:
Je kunt je router dan toch weer instellen op alleen 5ghz waarna hij evengoed gevonden word?
8)7 Jep, zou ik zeker eens proberen... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dan laat je de 2,4ghz band toch aan, alleen voor de CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Maar als je veel problemen hebt op de 2,4ghz band, blijf je problemen met de CC houden. Dus daar los je het probleem nog niet mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Hij heeft toch een CC die nu niet werkt, dan test je dat toch even? hij mag em ook naar mij sturen, dan stuur ik wel een link waar die nexus het goedkoopst is.. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
Armageddon_2k schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:19:
[...]

Download eens Speed4cast en kijk of je daarmee problemen kunt vinden in je verbinding.
Net even gedaan en volgende resultaat:

download: 19.84 Mbps
upload: 4.10 Mbps
latency : 31ms
jittery 538ms
test server :amsterdam 2

Lijken me normale waarden ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Pagina: 1 ... 27 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.