Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:49
Had ik beide geprobeerd, die 30 minuten idle bij mij was in het stopcontact. Dat leek bij mij dus niet het "probleem" te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 12:57
Ik ga dit vanavond testen mits het toestel nog steeds onvoorspelbaar reageert. Ik heb namelijk geen stopcontact meer vrij in de buurt.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-07 12:41

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Misschien niet nodig, maar heb je de chromecast app ook op je toestel geïnstalleerd?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHGJanssen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-07 13:19
Anoniem: 653279 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:45:
Hallo

ik ben van plan de CC te kopen omdat ik content van op mijn PC via Plex wil afspelen op mijn tv. Ik heb deze vraag: mijn PC heeft geen wifi maar zit natuurlijk wel in het netwerk waar ik de CC (via de wifi dan) zou mee verbinden. Zou dit lukken?
Bij mij werkt het prima.
Op mijn vaste PC met bedraad netwerk Plex + Chrome met chromecast extensie geïnstalleerd.

Plex via Chrome browser kan gewoon casten naar mijn Chromecast in de woonkamer,

Enige probleem waar ik tegenaan liep is dat Plex standaard een URL van 127.0.0.1 pakt op de plex server. Deze moet je aanpassen naar het IP adres van je Plex PC.
Met de computernaam in de URL heb ik ook problemen zodra ik wil casten naar de Chromecast, dus geef je Plex PC een fixed IP adres.

En omdat mijn vaste PC een vrij beperkte bak is kun je het beste videoformats gebruiken die de Chromecast native ondersteund (h264/mp4). Anders gaat de Plex server deze "transcoden" bij het streamen en bij mij hapert het beeld dan omdat de PC te traag is.

Good luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eindelijk AC3 passthrough!
https://plus.google.com/+LeonNicholls/posts/HwjvkqAf9VP

[ Voor 7% gewijzigd door Exocet op 04-02-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Jassy schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:42:
Het updaten is inderdaad een beetje onvoorspelbaar (Dat zou die direct out of the box moeten doen), maar hij heeft nu inderdaad vannacht de update naar binnen gehaald. Vanavond maar eens testen of het nu allemaal wel naar wens werkt!
De update is gedraaid en alles werkt nu als een zonnetje! Thanks allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 637979

Nu ook bij de NPO app voor ios de chromecast functie 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Hallo mijn schoonouders hebben een chromecast aangeschaft. Deze willen ze gebruiken voor netflix streamen naar een Samsung 46D6530

Echter wil het streamen niet, verbinding valt weg.
Ook de firmware update lukt niet automatisch.

Ben er zelf nog niet mee bezig geweest, alleen maar mijn schoonbroertje. Maar wil van het weekend even kijken wat de oorzaak is.

Maar iemand suggesties wat ik na zou kunnen kijken? Er zit verder geen losse router zitten. Verbinding gaat via ziggo icm met de ubee modem / router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 15:20
Zorg er eerst voor de de netwerk-instellingen allemaal kloppen, dat je verbonden bent met het juiste netwerk en de Chromecast kan bereiken via de Chromecast-app.
Als het updaten al niet gaat, moet je kijken naar de stabiliteit van het netwerk. Weet niet of er andere devices in huis zijn, op Wifi. Daar kan je eens mee testen. En dan kijken of het wifi-kanaal niet stoort met kanalen in de buurt. Dmv wifi-analyzer bijvoorbeeld.
Op de Chromecast kan je ook een speedtest uitvoeren. Deze is hierboven ergens genoemd.
Als dit stabiel is, zou ik pas aan netflix beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

acoster schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:45:
Op de Chromecast kan je ook een speedtest uitvoeren. Deze is hierboven ergens genoemd.
Als dit stabiel is, zou ik pas aan netflix beginnen.
Speed4cast heet het tootlje. Werkt goed!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:33
G.Scholtens schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:21:
Hallo mijn schoonouders hebben een chromecast aangeschaft. Deze willen ze gebruiken voor netflix streamen naar een Samsung 46D6530

Echter wil het streamen niet, verbinding valt weg.
Ook de firmware update lukt niet automatisch.

Ben er zelf nog niet mee bezig geweest, alleen maar mijn schoonbroertje. Maar wil van het weekend even kijken wat de oorzaak is.

Maar iemand suggesties wat ik na zou kunnen kijken? Er zit verder geen losse router zitten. Verbinding gaat via ziggo icm met de ubee modem / router
Gebruik je de losse AC adapter? Zo niet, even doen. De chromecast kan rare dingen doen als die via de usb poort van de TV net te weinig peut krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Dacuuu schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:33:
[...]

Gebruik je de losse AC adapter? Zo niet, even doen. De chromecast kan rare dingen doen als die via de usb poort van de TV net te weinig peut krijgt.
Bedankt zover voor de info, ga direct vanavond kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
G.Scholtens schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:35:
[...]

Bedankt zover voor de info, ga direct vanavond kijken.
Met de losse ac adapter, heb je ook geen last van plotselingen power cuts als je de tv uit zet.
Stel je bent normale TV aan het kijken, De chromecast zit in een update proces, wat je niet ziet omdat je normale tv aan het kijken bent. En jij drukt vrolijk de tv uit omdat het tijd is om naar bed te gaan. Deze problemen filter je weg door gewoon de Chromecast 24/7 aan te laten met een AC adapter.

[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 05-02-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Dacuuu schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:39:
[...]
Met de losse ac adapter, heb je ook geen last van plotselingen power cuts als je de tv uit zet.
Stel je bent normale TV aan het kijken, De chromecast zit in een update proces, wat je niet ziet omdat je normale tv aan het kijken bent. En jij drukt vrolijk de tv uit omdat het tijd is om naar bed te gaan. Deze problemen filter je weg door gewoon de Chromecast 24/7 aan te laten met een AC adapter.
Tja, daar moet dat ding toch tegen kunnen? Hoe vaak zijn er nou updates? Daar ga ik apparatuur niet 24/7/52 voor aan laten staan, ook al gaat het wellicht maar om een klein beetje ik houd niet van verspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
rube schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:52:
[...]

Tja, daar moet dat ding toch tegen kunnen? Hoe vaak zijn er nou updates? Daar ga ik apparatuur niet 24/7/52 voor aan laten staan, ook al gaat het wellicht maar om een klein beetje ik houd niet van verspilling.
"Moet er maar tegen kunnen is een groot begrip" Een auto rijd ook niet lang verder zonder olie, kan ik net zo vaak zeggen "moet die maar tegen kunnen" maar dat helpt niet. :+ Verwacht daarom ook niet dat de chromecast het leuk vind als je hem uitzet onder een update.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WmMFZi5.png

Vind hier dat de cc 730 watt per jaar trekt met 24/7 aan. Dat is nog geen €0,20 per jaar. Die €0,20 neem ik dan maar voor lief ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Dacuuu op 05-02-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je linkt naar een edit-pagina Dacuuu...

Zie trouwens op die wiki dat de chromecast ultrasoon geluid gebruikt om de telefoon te signaleren. Geinig bedacht! :)

[ Voor 60% gewijzigd door MikeyMan op 05-02-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Dacuuu schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:58:
[...]
"Moet er maar tegen kunnen is een groot begrip" Een auto rijd ook niet lang verder zonder olie, kan ik net zo vaak zeggen "moet die maar tegen kunnen" maar dat helpt niet. :+ Verwacht daarom ook niet dat de chromecast het leuk vind als je hem uitzet onder een update.
Wat ik natuurlijk bedoel is: ze leveren er specifiek een kabeltje bij om hem aan te sluiten op de USB op de televisie. Het staat zelfs in de summiere :P omschrijving om hem zo aan te sluiten.
Ja, dan kun je verwachten dat men de cc op deze manier aansluit EN de televisie uitzetten zonder iedere keer te controleren of de CC toevallig aan het updaten is.
Als de CC daar dus niet tegen zou kunnen (en dus een volgende keer bij het aanzetten van de TV niet gewoon verder gaat met updaten) dan is dat een design fout.
Je vergelijking met een auto zonder olie slaat daarom imo nergens op.
De updates lijst kan je hier vinden.

Vind hier dat de cc 730 watt per jaar trekt met 24/7 aan. Dat is nog geen €0,20 per jaar. Die €0,20 neem ik dan maar voor lief ;)
Ik kan het niet vinden op deze pagina? http://en.wikipedia.org/wiki/Chromecast
Maar als dat zou kloppen, dan zou het stand-by verbruik van de CC dus nog geen 0.1 wat zijn? Vraag is, hoeveel verbruikt de aparte adapter dan? >:)

Zelfs al is het niet veel, ik vind het simpelweg onzinnig om dat ding op een aparte adapter aan te sluiten die altijd aanstaat, een extra stopcontact in gebruik heeft en in het zicht zit (bij ons) als de USB van de televisie gewoon voldoende vermogen levert. Just my ihmo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 15:20
Het enige is, dat het KAN zijn dat de USB-poort van de TV niet genoeg stroom levert, waardoor de Chromecast onvoorspelbaar gedrag KAN vertonen. Dan is het handig om het via een aparte adapter te proberen. Bij mij werkt hij prima via USB-aansluiting van de TV, terwijl een Android-TV-stick daarop nooit goed heeft gewerkt.

En ik denk dat de Chromecast het onderbreken van de update wel overleefd en de volgende keer gewoon weer opnieuw de update gaat downloaden en installeren. Om die reden zou ik hem niet aan een externe bron aansluiten.

[ Voor 25% gewijzigd door acoster op 05-02-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15

Nakebod

Nope.

Volgens mij heb ik sinds deze week / sinds firmware 26653 een probleem met mijn Chromecast.
Afgelopen week nog The Walking Dead S05 gekeken, en bij de laatste aflevering ging het ineens mis.

Op mijn Ubuntu server draai ik minidlna, maar ook Plex DLNA (Plex zelf trekt die hardware niet).
Op mijn telefoon en/of tablet gebruik ik BubbleUPnP of nu als test ook Localcast of Allcast.

Iedere serie (Zowel 720p als 1080p, MKV) laat de Chromecast crashen. Aflevering start, na maximaal 3 (geluidsloze) secondes hangt het beeld. En ookal sluit ik BubbleUPnP dan af, zodat de Chromecast weer zijn startscherm laat zien, na enkele seconden reboot hij.

Nu komt het vreemde: Speel ik op exact dezelfde manier een film af, die in een andere map (Maar op dezelfde server, zelfde hdd) staat, gaat het allemaal prima.

Speed4Cast geeft ook geen snelheidsproblemen, wat ik stiekem al had uitgesloten omdat films wel werken.
Factry reset al gedaan zonder resultaat. Netflix en Youtube werken verder wel probleemloos.

Dus wat het wel is? :X

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrealistic
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 21:27
Kan iemand bevestigen of uitsluiten of regelmatige terugkerende pieptonen uit dongel of adapter bij de werking van CC hoort? Of beter, wat de oorzaak van deze pieptonen is? Ik hoor ze vooral als de CC niet actief is maar ook als CC actief is met geluid laag of gedempt. Zelf vermoed ik dat het door communicatie tussen dongel en router komt maar heb hier nog niets over kunnen vinden.

Het is een reeks van ongeveer 8 zachte piepjes van een halve seconde per stuk en tussenpozen van 3-4-5 seconden. Soms om de 10 minuten, soms een half uur niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-07 17:43
Om met de guest-mode te pairen, zendt de CC geluiden uit... misschien dat het daarmee te maken heeft?

https://support.google.co...t/answer/6109297?hl=en-GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

rube schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:52:
[...]

Als je de chromecast volgens documentatie op een usb poort van de televisie mag aansluiten dan moet het hier tegen kunnen inderdaad of een mechanisme hebben dat een update altijd door een persoon geïnitieerd moet worden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrealistic
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 21:27
Dank voor de pointer Canard. Dat zou zomaar eens de oorzaak kunnen zijn. Gastmode staat inderdaad standaard aan. Ga ik testen. Standaard aan is sowieso niet verstandig met deze wetenschap.

Verrek Bas...tot de volgende break de week hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Industrealistic schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:01:
Standaard aan is sowieso niet verstandig met deze wetenschap.
Nou, normaal piept hij niet, althans hier nog niet. Ik heb trouwens helemaal geen gastmodus nodig, zal het ook even uitzetten. Aparat dat het standaard aanstaat, viel me toevallig gisteren op omdat ik dat op de screensaver zag (wachtwoord voor gastmode staat linksonder).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:07
Bor de Wollef schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:53:
[...]

Als je de chromecast volgens documentatie op een usb poort van de televisie mag aansluiten dan moet het hier tegen kunnen inderdaad of een mechanisme hebben dat een update altijd door een persoon geïnitieerd moet worden.
Chromecast update wordt pas actief als er een herstart heeft plaats gevonden, na een update reboot de chromecast. Als de update niet compleet is zal hij hem opnieuw downloaden en volgt er een reboot.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

http://m.pocketnow.com/20...omecast-play-store-credit
Iemand al gratis Play store credit kunnen cashen?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Schijnt alleen in de vs te werken. Probeer het eens via VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Deze niet, die $6,- is wereldwijd. Tenminste heb ook uk en duitsland gelezen, en verder naast de vs ook canada en australie

my bad, had het verwacht omdat het zo'n beetje in de rest van de wereld wel was

[ Voor 26% gewijzigd door Kid_Stevie op 09-02-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Nope, helaas niet in Nederland :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met vpn (playstore usa) krijg ik het ook niet aan de praat, mijn google pagina blijft Nederlands. Heeft iemand het via vpn werkende gekregen?

Ik heb alleen 1 offer per chromecast open (90 dagen gratis muziek, dus totaal 180 dagen, maar ik gebruik spotify en heb liever 2 x 6 dollar).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Sinds een maand of twee heb ik de Chromecast in gebruik. Tot op gisteren zonder problemen, vanaf gisteren heb ik een probleem met de Fox Sports app.

Ik cast wedstrijden vanaf de app naar de Chromecast. Dat verliep altijd goed, maar sinds gisteren valt de verbinding steeds weg. Na een minuut of 5 kijken dan valt hij terug naar het scherm 'klaar voor casten'. Getest met een OnePlus en een Ipad. Beide hetzelfde probleem. Iemand bekent hiermee? Of dergelijke ervaringen met andere apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heb het gezien, lekker stom weer.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:30:
met vpn (playstore usa) krijg ik het ook niet aan de praat, mijn google pagina blijft Nederlands. Heeft iemand het via vpn werkende gekregen?

Ik heb alleen 1 offer per chromecast open (90 dagen gratis muziek, dus totaal 180 dagen, maar ik gebruik spotify en heb liever 2 x 6 dollar).
Het schijnt dat je naast een vpn een usa account in je Wallet moet hebben staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Niet dat ik het aan de praat heb gekregen, maar die google wallet crediet kan je ook via UK krijgen (5 pond ipv 6$)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Kijk hier eens naar.

http://www.hacktabs.com/g...de-us-play-store-credits/
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:30:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel interessant, ga vanavond even proberen als ik thuis ben.

En in India krijg je volgens dat artikel 3 maanden netflix gratis? Ik ga vanavond eens wat verschillende landen proberen :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-07 23:21
Gerald182 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:05:
Sinds een maand of twee heb ik de Chromecast in gebruik. Tot op gisteren zonder problemen, vanaf gisteren heb ik een probleem met de Fox Sports app.

Ik cast wedstrijden vanaf de app naar de Chromecast. Dat verliep altijd goed, maar sinds gisteren valt de verbinding steeds weg. Na een minuut of 5 kijken dan valt hij terug naar het scherm 'klaar voor casten'. Getest met een OnePlus en een Ipad. Beide hetzelfde probleem. Iemand bekent hiermee? Of dergelijke ervaringen met andere apps?
Dit heb ik ook een keer gehad. Altijd probleemloos kunnen kijken tot een bepaald moment het gewoonweg niet meer werkte. Daarna heb ik de Chromecast gereset en tevens mijn router herstart. Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad (tenzij foxsports zelf aan het kloten is). Maar dat was bij mij afgelopen weekend in ieder geval niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Even een vraagje, heb al wel even het forum doorgespit, maar zijn er meer mensen waarbij Tab Casting van video (van bv RTL XL) stottert? of ligt dat aan mijn netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-07 12:41
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:23:
[...]

Heel interessant, ga vanavond even proberen als ik thuis ben.

En in India krijg je volgens dat artikel 3 maanden netflix gratis? Ik ga vanavond eens wat verschillende landen proberen :+
Zojuist geprobeerd maar bij mij werkt het niet hoor.
Ik weet zeker dat de VPN goed werkt want dat heb ik getest met whatismyip en netflix. Bij Netflix ging die automatisch door naar het juiste land. Helaas bij mij blijft hij de 90 dagen music aangeven ongeacht hoe vaak ik de browser refresh. Ik heb USA/UK/Duitsland getest maar geen succs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, dat is jammer. Wat gratis euro's voor games / apps was leuk geweest.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Laatst online: 08-07 12:31

JAMF

010 the number of the best

Heb er ook maar eens zo'n apparaat gekocht. Gewoon om er mee te spelen. Heb nog geen netflix ofzo.

Chromecast in de TV gestoken. Ingesteld. Werkt prima.
Effe TV kijken.....hee... Af en toe blokjes beeld, geluid valt af en toe uit...
CC in andere hdmi gestoken (verder van coax af): zelfde.

Chromecast eruit gehaald.. Nergens meer last van.

Heeft iemand dat ook al gehad?
TV = LG
Signaal= UPC via CI+
Power voor CC = USB host van TV

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
JAMF schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:25:
Heb er ook maar eens zo'n apparaat gekocht. Gewoon om er mee te spelen. Heb nog geen netflix ofzo.

TV = LG
Signaal= UPC via CI+
Probeer eens het HDMI kabeltje te gebruiken, om zo net even de chromecast wat verder van de tv te hangen. En als dit niet werkt, een langere proberen, van 1 meter oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-07 00:43
Sinds vandaag heb ik op mijn laptop het probleem dat Youtube filmpjes steeds op pauze gaan als ik de video verlaat (om bijvoorbeeld naar "My subscriptions" te gaan).
Ben blijkbaar niet de enigste.

De Android Youtube app op mijn telefoon werkt wel gewoon.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Laatst online: 08-07 12:31

JAMF

010 the number of the best

Dacuuu schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:37:
[...]

Probeer eens het HDMI kabeltje te gebruiken, om zo net even de chromecast wat verder van de tv te hangen. En als dit niet werkt, een langere proberen, van 1 meter oid :)
Idd al zoiets gevonden, binnenkort maar eens naar de action

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:50
Ik zit al enige tijd met het volgende probleem: telkens als ik via YouTube of Netflix een film of videofragment naar de Chromecast stream dan is de videokwaliteit in het begin ontzettend slecht en geen HD-content te noemen. Meestal herstelt de videokwaliteit zich binnen een minuut, maar het komt ook wel eens voor dat gedurende het fragment de kwaliteit terugvalt naar SD-kwaliteit. Tijdens het streamen maak ik altijd gebruik van de volgende apparaten en abonnementen: Ziggo Cisco EPC3928AD-modem (WiFi staat op dit apparaat uit), ZIggo Z2-abonnement (90/9), Google Chromecast, TP-Link WDR4300 (DualBand), HTC One (M8) op 5GHz.

Nu zou ik het begrijpen dat dit probleem makkelijk ontstaat op het moment dat er twee verdiepingen hoog gestreamd moet worden, met diverse leidingen en muren in de weg. Echter, het Ziggo-modem, de Chromecast, de HTC en de router bevinden zich allemaal in dezelfde ruimte binnen een straal van 5 meter zonder obstakels als muren en leidingen.

Als ik Speedtest.net erbij haal om te kijken hoe het staat met mijn internetverbinding en de kwaliteit daarvan, dan zie ik dat op verschillende apparaten dat de verbinding stabiel en snel is. Mijn HTC laat een downloadsnelheid van 75.12Mbps zien en een uploadsnelheid van 8.45Mbps (op 5GHz). Mijn PC, die in een andere ruimte staat en verbonden is met de router via een WiFi-dongle, laat een downloadsnelheid van 91.32Mbps zien en een uploadsnelheid van 8.64Mbps. Niet verkeerd, dus.

Heeft iemand enig idee wat ik aan moet en kan passen om het allemaal vlekkeloos te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik herken de aanloop "SD-kwaliteit" ook, ik denk dat Netflix iets te snel wil starten maar na 30-45s is het prima. Ik herstart de aflevering soms en dan is ie meteen HD. Hier overigens ook alles binnen 5 meter, maar wel met een muur tussen modem/router en de rest van de apparaten.

Ik heb me er maar bij neergelegd dat het er bij hoort, daarbij op een film van anderhalf uur (of meer) boeit die ene minuut weinig. Uitval of terugval naar SD mid-stream heb ik nooit, behalve als iemand de lijn vol gooit met een download (maar dat is niet meer dan logisch) Mocht er een echte oplossing bestaan lees ik die graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
Yonix schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:48:
Als ik Speedtest.net erbij haal om te kijken hoe het staat met mijn internetverbinding en de kwaliteit daarvan, dan zie ik dat op verschillende apparaten dat de verbinding stabiel en snel is. Mijn HTC laat een downloadsnelheid van 75.12Mbps zien en een uploadsnelheid van 8.45Mbps (op 5GHz). Mijn PC, die in een andere ruimte staat en verbonden is met de router via een WiFi-dongle, laat een downloadsnelheid van 91.32Mbps zien en een uploadsnelheid van 8.64Mbps. Niet verkeerd, dus.

Heeft iemand enig idee wat ik aan moet en kan passen om het allemaal vlekkeloos te laten lopen?
Het zou te maken kunnen hebben met dit:

Draadloze standaarden: 802.11b/g/n wifi (802.11n alleen 2,4 GHz)

https://support.google.com/chromecast/answer/3046409?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
NeP2013 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:12:
Even een vraagje, heb al wel even het forum doorgespit, maar zijn er meer mensen waarbij Tab Casting van video (van bv RTL XL) stottert? of ligt dat aan mijn netwerk ?
Voor online video's kan je beter geen TAB casting gebruiken, maar de video starten op je mobiel, en dan krijg je vaak het CAST logo in de afspeelbalk te zien. Op die manier kan je beter en zonder stotteren video's kijken is mijn ervaring. Via RTLXL dan bijv. ook nog eens zonder tussenkomende reclame's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-07 13:42
Gebruik dan wel de Chrome beta browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-07 22:12
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn LG 42 inch tv, maar dan met digitenne via C+, ik krijgt binnenkort interactieve tv dus ben benieuwd of het dan over is.
JAMF schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:25:

TV = LG
Signaal= UPC via CI+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
NeP2013 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:12:
Ik heb het zowel met TAB casting als via de app op mijn telefoon, beeldkwaliteit is wel beter via mijn mobiel casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
Zijn er mensen die Android 5 hebben waarbij schermcasten niet werkt via de ingebouwde functionaliteit in het dropdown/settings menu? Hij vind mijn Chromecast niet, als ik de Chromecast app gebruik werkt alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

RoyVi schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:39:
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn LG 42 inch tv, maar dan met digitenne via C+, ik krijgt binnenkort interactieve tv dus ben benieuwd of het dan over is.

[...]
Hier ook op Samsung met CI+, zoals eerder gemeld. Ik had storing op SBS6, maar na de omzetting van het Ziggo netwerk naar UPC standaard vorige week zit de storing volle kracht op NL1 en 2. Ander wifi kanaal helpt wel wat, maar ik moet toch maar een HDMI verlengkabeltje scoren. Helaas net uitverkocht bij de MediaMarkt :(

Weet nog steeds niks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
RoyVi schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:43:
Zijn er mensen die Android 5 hebben waarbij schermcasten niet werkt via de ingebouwde functionaliteit in het dropdown/settings menu? Hij vind mijn Chromecast niet, als ik de Chromecast app gebruik werkt alles naar behoren.
Ik, maar gebruik het toch niet. De cast functie werkt bij mij wel met Miracast(zit in m'n LG 42LB650)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
RoyVi schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:41:
[...]

Ik heb het zowel met TAB casting als via de app op mijn telefoon, beeldkwaliteit is wel beter via mijn mobiel casten.
ik heb geen Android mobiel, mn vriendin wel, dus kan het niet elk moment testen helaas maar ga het eens proberen. hopelijk krijg ik TAB casting normaal aan de praat, zou wel mooi zijn. heb het idee dat het nu iets beter gaat als ik de kwaliteit iets terug schroef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:20
Heb ik ook met Moto X, ik weet niet zeker meer of ik het met Nexus 7 nou ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
Dat opstarten in SD kwaliteit is wel kenmerkend voor netflix want dat gebeurt ook met de Playstation app.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Shoot man dat meen je niet. Ik krijg binnenkort Lollipop op mijn Moto G, en ik gebruik scherm casten heel veel. Zou er wel van balen als dat ineens niet meer zou werken.

• peptalk
Ceejay schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:15:
[...]

Shoot man dat meen je niet. Ik krijg binnenkort Lollipop op mijn Moto G, en ik gebruik scherm casten heel veel. Zou er wel van balen als dat ineens niet meer zou werken.
Staat in je quote dat het wel met de Chromecast app lukt ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarnaast, dat gaan ze heus fixen.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Daarnaast werkt de ingebakken functionaliteit wel hier wel gewoon (nexus 7 2013 / 5.0.2)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

merlin1201 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 06:43:
Dat opstarten in SD kwaliteit is wel kenmerkend voor netflix want dat gebeurt ook met de Playstation app.
Ja soms valt ook het geluid in de eerste 5s even weg, dus terugspoelen bij start zit er wel een beetje ingebakken hier. Ergens vreemd want je ziet de app op de chromecast echt eerst een seconde of 15 een buffer opbouwen van 0% tot 99% blijft daar even hangen en speelt dan pas af.
Ach misschien ligt het aan mijn brakke adsl lijntje ;)

• peptalk
Chris.nl schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:51:
Daarnaast werkt de ingebakken functionaliteit wel hier wel gewoon (nexus 7 2013 / 5.0.2)
Bij mij werkt het ook op de Nexus 2013, maar niet op mijn Moto X 2014 5.0

• OrangeTux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2023
VLC implementeert ChromeCast ondersteuning.

Verwijderd

Mooi zo, goed nieuws, daar hoopte ik al op...

• Ceejay
peptalk schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 01:42:
[...]

Staat in je quote dat het wel met de Chromecast app lukt ;)
Heh, ik wist niet dat ik dyslectisch was. Weer wat geleerd.

• Sloeser
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 01:52
Betekent dit dat we makkelijker films met aparte ondertiteling bestanden kunnen kijken op chromecast? _/-\o_

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
ben vooral benieuwd wat dit betekend voor het afspelen van lokale media, dat is helaas (en ook begrijpelijk) iets wat niet zo makkelijk is met een chromecast..

Strava

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Sloeser schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:00:
[...]

Betekent dit dat we makkelijker films met aparte ondertiteling bestanden kunnen kijken op chromecast? _/-\o_
Lijkt me wel ja.

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Iemand al gelukt om te streamen naar een chromecast, kan het nog niet terugvinden in de nightly build versie.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Prulleman schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:16:
ben vooral benieuwd wat dit betekend voor het afspelen van lokale media, dat is helaas (en ook begrijpelijk) iets wat niet zo makkelijk is met een chromecast..
Via de Chrome videoplayer plugin lukte het wel, maar dan ben je ook weer afhankelijk van chrome om lokale videos te starten. Als het goed werkt in VLC zou dat fantastisch zijn :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Ceejay
Fantastisch inderdaad. Gaat toch betekenen dat ze op de één of andere slimme manier moeten gaan transcoden zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:36
Ceejay schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:52:
Fantastisch inderdaad. Gaat toch betekenen dat ze op de één of andere slimme manier moeten gaan transcoden zou ik denken.
Waarom?

Snap de euforie niet. Dit gaat toch al perfect met Videostream voor Chrome?

[ Voor 14% gewijzigd door MarcoC op 13-02-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Bedoelen ze hier de VLC androidapp mee, of de desktopclients ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
FreshMaker schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:56:
Bedoelen ze hier de VLC androidapp mee, of de desktopclients ?
Ik dacht alleen de desktop client. Maar, de VLC android app ondersteunt het stilzwijgend ook al. Als je via de chromecast app je scherm cast, dan de VLC android app opstart en iets afspeelt, dan verandert de VLC app in een remote.

[ Voor 33% gewijzigd door Ceejay op 13-02-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
MarcoC schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:05:
[...]
Waarom?

Snap de euforie niet. Dit gaat toch al perfect met Videostream voor Chrome?
VLC ondersteunt echt alles, Videostream (nog)(lang) niet. Bijkomend voordeel is dat je bijvoorbeeld streams kunt inladen van Sopcast of Acestream en die dan direct casten naar je Chromecast, zou enorm veel handiger zijn dan het geknutsel via media servers en mijn WDTV live dat ik nu moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik ben pas echt blij als ik vanuit Kodi iets naar m'n CC kan sturen. Zelfs als ik dan op mijn server iets van een DNLA achtige server applicatie hiervoor moet installeren, die voor het transcoden zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Vanuit Kodi ?

Ik gebruik Yatse met de streamplugin.
Deze speelt dan van de server af, naar de CC
( alleen lokale files, streaming addons worden niet doorgestuurd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 25-07 23:28
Klopt Yatse kan dan ook, nog niet helemaal vlekkeloos maar het begin is er zeker. Sowieso is Yatse de moeite waard om aan te schaffen. De dev is constant bezig met toevoegingen en verbeteringen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Yatse is wel aan de prijs @ moment, ik heb er 3.99 voor betaald, jaartje geleden.
Ik gebruik hem als remote voor mijn kodi-boxen ( 4x ) en om zo nu en dan wat de verzenden naar de CC.
( sinds de android / tlbb is de CC wel in het stof geraakt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
FreshMaker schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:45:
Yatse is wel aan de prijs @ moment, ik heb er 3.99 voor betaald, jaartje geleden.
Ik gebruik hem als remote voor mijn kodi-boxen ( 4x ) en om zo nu en dan wat de verzenden naar de CC.
( sinds de android / tlbb is de CC wel in het stof geraakt ;) )
Yatse gaat steeds in prijs omhoog idd. Maar dat is de trent van elke app. Ze worden steeds duurder. Beetje bij beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

9 van de 10 bestanden die ik heb worden dus niet direct door CC afgespeeld. Gemiddelde film/serie die ik download moeten toch echt eerst getranscode worden helaasch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646537

DizzyWeb schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:21:
Ik ben pas echt blij als ik vanuit Kodi iets naar m'n CC kan sturen. Zelfs als ik dan op mijn server iets van een DNLA achtige server applicatie hiervoor moet installeren, die voor het transcoden zorgt.
Die functie is er toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er toevallig achter dat filebrowser (ipad) ook chromecast ondersteuning heeft, ideaal voor het bekijken van foto's vanaf je nas. Werkt prima. Ik heb onlangs ook ontdekt dat filebrowser inmiddels een mediaplayer heeft en die werkt beter bij bepaalde bestanden dan andere mediaspelers die je kan kopen voor de ipad. Ik heb nog niet getest of die lekker streamen naar de chromecast, maar als ipad bezitter met een nas heb je waarschijnlijk wel filebrowser gekocht en dit is een leuk extra'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-07 23:41
Wat zijn de ondersteunde resoluties van de Chromecast? Ik denk gewoon 720p, 1080i en 1080p?
Ik wil hem uitproberen op een pc monitor, die gaat maar tot 1680 bij 1050. Maar ik heb nog geen chromecast, die moet ik nog kopen. En ik moet nog even checken wat de ondersteunde resoluties zijn op de monitor.
Ik hoop dat het dus niet al te lelijk gescaled gaat worden.

Edit: Het is niet de ultieme monitor hiervoor, maar het is even een test. Dan kan hij daarna gaan draaien op een andere monitor met full hd resolutie.

[ Voor 26% gewijzigd door !null op 13-02-2015 21:45 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Hoe ga je dat met het geluid doen? Monitoren hebben vaak geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Network sharing? of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 646537 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:46:
[...]

Network sharing? of heb ik het mis?
Kan je iets specifieker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-07 23:41
Dacuuu schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:23:
Hoe ga je dat met het geluid doen? Monitoren hebben vaak geen geluid.
Audio output op monitor.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcoC schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:54:
[...]

Kan je iets specifieker zijn?
Zowat elke netwerkapparaat(mits aangegeven) heeft toch DLNA functie ingebouwd?Of je kan het softwarematig doen,door het ook op je CC te installeren.

Denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 18-07 08:20

Blamm

Niet meer Smart

Maar krijgt die ook geluid binnen over de hdmi poort? Vaak zit er een aparte audio aansluiting op de monitor wanneer deze luidsprekers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 646537 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 03:31:
[...]

Zowat elke netwerkapparaat(mits aangegeven) heeft toch DLNA functie ingebouwd?Of je kan het softwarematig doen,door het ook op je CC te installeren.

Denk ik dan.
CC is geen DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Anoniem: 646537 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 03:31:
[...]

Denk ik dan.
Zo werkt een Chromecast dus niet. Je niet iets op je CC installeren. Zie een CC als een stick waar Chrome op draait. Apps sturen in feite een URL naar de CC zodat de URL op de CC weergegeven wordt. Daarom kan je niet zomaar locale content afspelen, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DizzyWeb schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:05:
[...]

Zo werkt een Chromecast dus niet. Je niet iets op je CC installeren. Zie een CC als een stick waar Chrome op draait. Apps sturen in feite een URL naar de CC zodat de URL op de CC weergegeven wordt. Daarom kan je niet zomaar locale content afspelen, bijvoorbeeld.
Sorry :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:05

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Voor mensen met een Windows Phone zoals ik;

Download/koop TubeCast!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-07 00:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb een vraag over de chromecast-stick. Ik wil namelijk lokaal via mijn netwerk mijn desktop draadloos DUPLICEREN. VIa mijn laptop dus.

Kun je dat met de Chromecast? Of is dat echt beperkt tot de webbrowser.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat vraag je nu?

Je wilt je pc scherm op je laptop zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
SalimRMAF schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:10:
Ik heb een vraag over de chromecast-stick. Ik wil namelijk lokaal via mijn netwerk mijn desktop draadloos DUPLICEREN. VIa mijn laptop dus.

Kun je dat met de Chromecast? Of is dat echt beperkt tot de webbrowser.
Je gebruikt wel de chrome extensie, maar daarin heb je de keuze om je laptop full screen weer te geven ja. Dat kan. Je kunt dus dan chrome minimaliseren en van alles draaien wat je wilt zien op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-07 00:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ow ok, maar Microsoft heeft zelf ook een dongle. Wat zijn dand e grootste verschillen?

http://www.mediamarkt.nl/...gle&product_code=98818982

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:30
Dat die 2x zo duur is en minder ondersteund wordt. Maar wat wil je precies dupliceren vanaf je laptop?

The devil is in the details.

Pagina: 1 ... 26 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.