'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Wel een rooted cc, maar geen open router. Op dit moment nog zo'n brakke Ziggo modem. Binnenkort eens een simpel maar leuk routertje kopen. Maar ik hou nu al van mijn rooted ccboe2 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:52:
[...]
Alles waar je openWRT/ddWRT op kan zetten. Wel een geroote chromecast, maar geen open router?
En waarom wil je dat?Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:23:
[...]
Nou, het zijn er inmiddels toch wel een hele reeks geworden. Even de bekende merken: Asus, Belkin, Cisco/Linksys, DD-WRT, D-link, Netgear, Simens, TP-link en de Fritzbox. En dan nog een berg onbekende merken (althans ik ken ze niet).
Dus met een beetje geluk heb je een router die het kan
Verwijderd
Ik heb het omdat ik dan van netflix regio kan wisselen met een dns dienst. Dus ik kan switchen van netflix amerika naar netflix nederland bijvoorbeeld. Ruimer aanbod. Nadeel is wel dat ik de telefoon of tablet na een switch van regio wel opnieuw moet opstarten.Ceejay schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:19:
En waarom wil je dat?
In de praktijk gebruik ik het eigenlijk niet voor films, wel voor wat tv series die ik lastiger kan downloaden (bijv. star trek) en voor documentaires. Heel veel netflix kijk ik verder niet, het is meer dat de kinderen kijken. Ik moet dus wel zorgen dat ik altijd terugschakel naar netflix nederland, anders missen ze de nederlandse kinderseries.
De meeste dns diensten kan je een week gratis proberen, leuk om vanavond bijvoorbeeld uit te proberen als je router het aankan.
edit: hier één van de vele tutorials om het in te stellen: http://help.unotelly.com/...-chromecast-with-unotelly
Ik vermoed dat je hem qua temperatuur omlaag kan krijgen als je dat verleng usb stukje gebruikt dat in de doos zat. Dat hielp bij mij wel (nouja, op het gevoel dan aangezien ik hem niet rooted heb).
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2015 17:28 ]
Dat Hdmi verleng stukje gebruik ik al, omdat de cc anders niet lekker in de HDMI poort past. Verder komt die vaak boven de 50 graden uit. Maar niet echt spannend voor de rest.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:26:
[...]
Ik vermoed dat je hem qua temperatuur omlaag kan krijgen als je dat verleng usb stukje gebruikt dat in de doos zat. Dat hielp bij mij wel (nouja, op het gevoel dan aangezien ik hem niet rooted heb).
De vrouw vind de chromecast maar wat handig, maar rtl xl vind ik een drama.
Wil toch wel mn netflix usa hebben.
Denk dat dit wel een leuke is..TP-Link TL-WR1043NDSosua schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:26:
Iemand een suggestie voor een el cheapo router voor die static routes?
Wil toch wel mn netflix usa hebben.
Of een 2e chromecast en die direct rooten. Kost minder.
Oh ja natuurlijk, was ik even vergeten. Netflix america hoe zit het daar eigenlijk mee qua recente speelfilms of is het ook allemaal minstens een jaar oud (maar dan meer films en series)?Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:26:
[...]
Ik heb het omdat ik dan van netflix regio kan wisselen met een dns dienst. Dus ik kan switchen van netflix amerika naar netflix nederland bijvoorbeeld. Ruimer aanbod. Nadeel is wel dat ik de telefoon of tablet na een switch van regio wel opnieuw moet opstarten.
In de praktijk gebruik ik het eigenlijk niet voor films, wel voor wat tv series die ik lastiger kan downloaden (bijv. star trek) en voor documentaires. Heel veel netflix kijk ik verder niet, het is meer dat de kinderen kijken. Ik moet dus wel zorgen dat ik altijd terugschakel naar netflix nederland, anders missen ze de nederlandse kinderseries.
De meeste dns diensten kan je een week gratis proberen, leuk om vanavond bijvoorbeeld uit te proberen als je router het aankan.
edit: hier één van de vele tutorials om het in te stellen: http://help.unotelly.com/...-chromecast-with-unotelly
[...]
Ik heb Netflix Nederland zelf een maandje gebruikt, maar was niet echt onder de indruk van het aanbod. Teveel makkelijke 'gratis' alternatieven.
Binnen 5 minuten had ik beeld.
Ik zit echter wel met een probleempje, wellicht herkenbaar voor sommigen.
Ik gebruik Netflix op zowel mijn CC als op mijn tablet (Tab S 10 inch).
Als de grootte van de ondertitels instel op gemiddeld, binnen de config webpagina van Netflix, dan zijn de ondertitels wat grootte betreft goed op mijn tablet, maar te klein voor op de TV (42")
Als ik de ondertitels op groot zet, dan is het op de TV goed maar op de tablet veel te groot.
Eigenlijk zou je een grootte per device in moeten kunnen stellen maar die optie is er helaas niet.
Die instelling geldt voor alle apparaten binnen je account.
Iemand een oplossing?
Is dat nodig? Direct rooten. Wil deze gerust nu rooten. Maar moet even uitzoeken hoe.Dacuuu schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:33:
[...]
Denk dat dit wel een leuke is..TP-Link TL-WR1043ND
Of een 2e chromecast en die direct rooten. Kost minder.
Edit-
Allemaal spullen kopen dus. Beetje jammer voor een eenmalige handeling.
[ Voor 9% gewijzigd door Sosua op 12-01-2015 20:54 ]
De nieuwste firmware van google is niet meer te rooten. Sluit je je CC aan op internet, zal dit direct de firmware upgraden. Elke cc uit de winkel heeft nog oude firmware er op staan die wel te rooten is.Sosua schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:29:
[...]
Is dat nodig? Direct rooten. Wil deze gerust nu rooten. Maar moet even uitzoeken hoe.
Edit-
Allemaal spullen kopen dus. Beetje jammer voor een eenmalige handeling.
Dit lijkt mij een communicatie probleem tussen de 2 apparaten. Op mijn oude Apple Tv 2 kreeg ik soms ook een kleurplaat over mijn beeld(paars/roze) achtig en dit was op te lossen door het aanpassen van de HDMI output(waar je kon kiezen tussen YCbCr, RGB High en RGB Low).
Nou weet ik niet zeker of het hetzelfde probleem is, maar is dit ook in te stellen op de Chromecast?
Edit: dit gebeurt overigens niet op alle apparaten. Mijn ps3 en mijn vroegere mediacenter op HDMI doen dat niet.
[ Voor 6% gewijzigd door tomk94 op 12-01-2015 23:12 ]
Dan maar met een static route.Dacuuu schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:55:
[...]
De nieuwste firmware van google is niet meer te rooten. Sluit je je CC aan op internet, zal dit direct de firmware upgraden. Elke cc uit de winkel heeft nog oude firmware er op staan die wel te rooten is.
Bizar gemakkelijke installatie. Enige probleem dat ik aanvankelijk had was dat de usb poort van mijn televie te weinig stroom gaf waardoor het beeld steeds uitviel. Aansluiten aan netspanning lostte dat op.
Had een Duits exemplaar gekregen en werd op mijn televisie begroet door Duitse tekst. Zodra ik mijn android apparaat koppelde sprong alles meteen naar Nederlands, netjes
Alles lijkt goed te werken. Enige klacht momenteel is dat er een vertraging lijkt te zitten op netflix ondertitels, wat best vervelend is.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ja, dit is er al vanaf het begin volgens mij. Het is niet heel erg ofzo, maar soms irriteer ik me hier wel aan als er bijvoorbeeld heel snel gesproken wordt.boe2 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:02:
...
Alles lijkt goed te werken. Enige klacht momenteel is dat er een vertraging lijkt te zitten op netflix ondertitels, wat best vervelend is.
[ Voor 33% gewijzigd door ulTimaS op 14-01-2015 11:02 ]
Hier verschijnen de subs op het moment dat iemand begint te spreken, subs moet je net daarvoor laten starten. De netflix app op mijn tv zelf, doet dit wel goed. Maar kijktoch liever via de CC.boe2 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:02:
nieuws: 'Netflix probeert omzeilen van regiobeperkingen te voorkomen' - update
?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Nee. Geen problemen mee.Possible schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:17:
m.b.t. Netflix US: Ervaren jullie nog geen problemen met:
nieuws: 'Netflix probeert omzeilen van regiobeperkingen te voorkomen' - update
?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Ja dat heeft te maken dat de Chromecast de codec niet ondersteunt. Vooral de 720p versies van Popcorn werken niet. 480p daarintegen wel weer...Standeman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:56:
Ik heb het probleem dat opeens geen geluid meer heb als ik via Popcorn Time naar mijn CC cast. Komt dit doordat audio codec niet ondersteund wordt van de torrent of zal het een probleem van popcorn time zijn? Youtube e.d. werkt verder prima..
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Zie topicstartdesimal90 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:51:
Is het met de Chromecast mogelijk alle videos van mijn Surface pro 3 te streamen naar mijn tv?
Na een week te gebruiken is hij dik goedgekeurd. Ik weet al een goed verjaardagsgeschenk voor een paar mensen
[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 19-01-2015 12:12 ]
Ah.. dan zal het vast wel gaan lukken.. Voortaan even opletten welke resolutie ik stream..Possible schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:00:
[...]
Ja dat heeft te maken dat de Chromecast de codec niet ondersteunt. Vooral de 720p versies van Popcorn werken niet. 480p daarintegen wel weer...
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Gewoon even opletten dat je iets pakt met een niet- DTS stream.Standeman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:11:
[...]
Ah.. dan zal het vast wel gaan lukken.. Voortaan even opletten welke resolutie ik stream..
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Op de een of andere manier hapert die echt als de neten bij mij. Idee klinkt goed en zo maar als ik iets door wil streamen lijkt het net of die vastloopt.boe2 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:10:
[...]
Zie topicstart. Ik gebruik de videostream chrome plugin om lokale videos te streamen, werkt fantastisch.
Na een week te gebruiken is hij dik goedgekeurd. Ik weet al een goed verjaardagsgeschenk voor een paar mensen
Daardoor overgegaan op Plex.
DD 5.1 werkt bij mij ook niet.. Ik heb tot nu toe geen succes met HDTV 720p TV serie versies.. Die geven allemaal geen geluid.AllSeeyinEye schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:19:
[...]
Gewoon even opletten dat je iets pakt met een niet- DTS stream.
Zal te maken hebben met bandbreedte misschien? Mijn chromecast zit op minder dan twee meter van mijn wireless router vandaan.Trezzahn schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:38:
[...]
Op de een of andere manier hapert die echt als de neten bij mij. Idee klinkt goed en zo maar als ik iets door wil streamen lijkt het net of die vastloopt.
Daardoor overgegaan op Plex.
Hier 3,5-4 meter zonder obstakels en beide in de zelfde ruimte.boe2 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:05:
[...]
Zal te maken hebben met bandbreedte misschien? Mijn chromecast zit op minder dan twee meter van mijn wireless router vandaan.
Kan jouw receiver geen DD aan?Possible schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:00:
[...]
DD 5.1 werkt bij mij ook niet.. Ik heb tot nu toe geen succes met HDTV 720p TV serie versies.. Die geven allemaal geen geluid.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Heb de Google Chrome cast gekocht, ben erg blij mee. Maar het volgende krijg ik niet voor elkaar. Ik heb op mijn Samsung tablet show box en all cast gedownload. De films streamt hij wil naar de tv maar de ondertiteling niet. Als
Je de film op tablet kijkt pakt hij de ondertiteling wel. Wat moet ik
Doen zodat de ondertiteling ook mee gestreamd word
In mijn beleving doet BubbleUpnp de ondertitels beter en consistenter, blijft af en toe nog wel een lastig puntje bij ChromeCast heb ik het ideeVerwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:17:
Hoi wie kan mij helpen, ik
Heb de Google Chrome cast gekocht, ben erg blij mee. Maar het volgende krijg ik niet voor elkaar. Ik heb op mijn Samsung tablet show box en all cast gedownload. De films streamt hij wil naar de tv maar de ondertiteling niet. Als
Je de film op tablet kijkt pakt hij de ondertiteling wel. Wat moet ik
Doen zodat de ondertiteling ook mee gestreamd word
Nu is het voor een laadscherm geen ramp natuurlijk. Maar m'n vakantie foto's zou ik toch maar al te graag strak willen casten. Heeft er iemand een tip?
Ik vroeg me alleen wel af: zijn de films een beetje snel geladen? Met mijn laptop streamt de film binnen twee minuten. Ik had nog wat zitten hobby'en met een oudere PC, maar daar schiet het dus totaal niet op.
Ik zit er niet zo op te wachten als het met de chromecast ook 10 minuten duurt voor het geladen is
Voor zover ik weet haalt de Chromecast de stream van het device waarmee je de film start, de Chromecast zelf maakt dus geen torrent verbinding. De snelheid is dus afhankelijk van het device en het aantal seedersgreatgonzo schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:04:
ik zit erover te denken een chromecast aan te schaffen, met name voor popcorn time.
Ik vroeg me alleen wel af: zijn de films een beetje snel geladen? Met mijn laptop streamt de film binnen twee minuten. Ik had nog wat zitten hobby'en met een oudere PC, maar daar schiet het dus totaal niet op.
Ik zit er niet zo op te wachten als het met de chromecast ook 10 minuten duurt voor het geladen is
Bij mij is inderdaad het laden van films op de tablet en de CC gelijk. Gaat super snel dus. Ik heb soms wel dat de CC zijn verbinding verliest tijdens de film. Even reconnecten en het werkt weer, maar wel irritant. Snelheid is echter primagreatgonzo schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:04:
ik zit erover te denken een chromecast aan te schaffen, met name voor popcorn time.
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Ik heb nu apple tv 3 maar daar krijg ik geen ondertitels op als ik stream vanop popcorn time.
Is dit nu beetje in orde met de chromecast? Goed beeld, geluid en vooral ondertitels?
aha... ik dacht dat hij het zelf deedmad-dog schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:19:
[...]
Voor zover ik weet haalt de Chromecast de stream van het device waarmee je de film start, de Chromecast zelf maakt dus geen torrent verbinding. De snelheid is dus afhankelijk van het device en het aantal seeders
kun je het trouwens ook connecten met een wireless keyboard oid?
Een Chromecast kan alleen bediend worden door apps, meer nietgreatgonzo schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:12:
[...]
aha... ik dacht dat hij het zelf deed
kun je het trouwens ook connecten met een wireless keyboard oid?
Wat heb ik?
- tv
- chromecast
- synology NAS
- android smartphone
- laptop
Wat wil ik?
- popcorn time film kijken op tv EN
- lokale media kijken op tv
- met ondertiteling
- liefst zonder laptop (dus: bediening met phone)
Wat ik al heb geprobeerd is:
- Plex op NAS: krijg ik niet gecast
- popcorn op laptop: lukt, maar zoals gezegd wil ik eigenlijk geen laptop
erbij gebruiken
- popcorn op Android: krijg ik niet gecast
- Plex server op laptop: lukt, maar ook hier, liefst geen laptop
Wil ik iets wat niet kan? Als iemand een tip heeft, graag!
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Heb je android 4.4.2 of hoger?spaceboy schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 08:55:
Ik zit nu al ff te prutsen maar ik kom er niet goed uit.
Wat heb ik?
- tv
- chromecast
- synology NAS
- android smartphone
- laptop
Wat wil ik?
- popcorn time film kijken op tv EN
- lokale media kijken op tv
- met ondertiteling
- liefst zonder laptop (dus: bediening met phone)
Wat ik al heb geprobeerd is:
- Plex op NAS: krijg ik niet gecast
- popcorn op laptop: lukt, maar zoals gezegd wil ik eigenlijk geen laptop
erbij gebruiken
- popcorn op Android: krijg ik niet gecast
- Plex server op laptop: lukt, maar ook hier, liefst geen laptop
Wil ik iets wat niet kan? Als iemand een tip heeft, graag!
download de chromecast app
en via die app clone/ cast je je scherm via chromecast.
zo kan je je NAS en alles bereiken met je mobiel terwijl je ook gelijk alles ziet op je chromecast...
p.s. popcorntime casten via je mobiel is de app starten en bij afpelen op cast logo drukken...
Good point, heb ik zojuist geprobeerd. Lijkt te werken. Echter:gram501 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:33:
[...]
Heb je android 4.4.2 of hoger?
download de chromecast app
en via die app clone/ cast je je scherm via chromecast.
zo kan je je NAS en alles bereiken met je mobiel terwijl je ook gelijk alles ziet op je chromecast...
p.s. popcorntime casten via je mobiel is de app starten en bij afpelen op cast logo drukken...
Als ik Popcorn Time via m'n mobiel doe duurt het ongeveer 3 minuten voordat de film begint te spelen (hij downloadt heel traag, terwijl hij hetzelfde wifi netwerk gebruikt). Met m'n laptop duurt exact dezelfde film een paar minuten later ongeveer 15 seconden.
Als hij eenmaal draait is het wel prima, maar toch... komt dit bekend voor?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Beide machines hebben vergelijkbare wifikaarten? Als de ene een 802.11b/g protocol heeft en de andere 802.11n of ac dan is het verschil vrij logisch.spaceboy schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:14:
[...]
Good point, heb ik zojuist geprobeerd. Lijkt te werken. Echter:
Als ik Popcorn Time via m'n mobiel doe duurt het ongeveer 3 minuten voordat de film begint te spelen (hij downloadt heel traag, terwijl hij hetzelfde wifi netwerk gebruikt). Met m'n laptop duurt exact dezelfde film een paar minuten later ongeveer 15 seconden.
Tja, naast de verschillen in wifikaarten zijn er nogal wat verschillen in processor, opslag, RAM etc dus dat je laptop sneller is verbaast me niet echt. Een Tesla Model S is ook sneller weg bij een stoplicht dan een Lada Niva, terwijl ze allebei makkelijk 4 mensen kunnen vervoeren.spaceboy schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:14:
[...]
Good point, heb ik zojuist geprobeerd. Lijkt te werken. Echter:
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dit doe ik dan via de laptop. Ik krijg het voor geen meter werkende. De CC en laptop zitten obv op het zelfde netwerk.
I bad beat my meat by busting my nuts!
www.chromecast.com/offers
Helaas:sambalbaj schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:03:
90 dagen onbeperkt Google Play Music tot 31-1
We didn't find any offers associated with this Chromecast device. If you believe this is an error, please view our Offer Frequently Asked Questions.
En uit de FAQ:
Promotion only open to users in United States who have purchased and set up a Chromecast on or before ends January 31, 2016.
[ Voor 32% gewijzigd door Mr_Blobby op 26-01-2015 15:51 ]
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Speed4cast. Deze doet een serie speedtests, ik heb gemerkt dat positionering van de CC ten opzicht van mijn router erg van invloed is op de snelheid. (duh)
https://play.google.com/s...?id=org.libspeed4cast.app
- Spes consilium non est -
Ik heb daar weinig last van, als ik mijn scherm doe delen vanaf mijn Nexus 5 op de TV die in de woonkamer staat kan ik makkelijk een meter of 15 tot in de keuken een redelijke verbinding halen. Router staat in mijn kamer en die kamer zit weer boven de TV in de woonkamer.Krystman schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:54:
Voor iedereen met snelheidsissues is er een simpele doch bruikbare app.
Speed4cast. Deze doet een serie speedtests, ik heb gemerkt dat positionering van de CC ten opzicht van mijn router erg van invloed is op de snelheid. (duh)
In ieder geval, waar ik helemaal gek van word is PopcornTime, ik mag bij The Walking Dead blij zijn met 60-90 KB/s, daar krijg je uiteraard geen 2 seconden achter elkaar mee gestreamed. Maar ja, dat is een ander probleem...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
hm, en de MediaMarkt daar dan mee adverteren. Goed uitgezocht!Mr_Blobby schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:49:
[...]
Helaas:
We didn't find any offers associated with this Chromecast device. If you believe this is an error, please view our Offer Frequently Asked Questions.
En uit de FAQ:
Promotion only open to users in United States who have purchased and set up a Chromecast on or before ends January 31, 2016.
sambalbaj schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:03:
Mr_Blobby schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:49:
[...]
Helaas:
En uit de FAQ:
Geld ook voor Nederland, is het enige offer dat je kan krijgen. Als je net je CC hebt gekocht wacht dan 24 a 48 uur. En zorg dat je een ingevuld Google Wallet account hebt, dus met een CreditCard. Duurde even voordat ik daar achter was, nergens duidelijk te lezen en t duurde ook even voor de Google costumer service ermee kwam.sambalbaj schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:23:
[...]
hm, en de MediaMarkt daar dan mee adverteren. Goed uitgezocht!
Je kan cancelen wanneer je wilt dus word nooit wat afgeschreven, maar moet je alsnog wel een creditcard hebben.
edit:
linkje naar de Nederlandse actie pagina: https://support.google.com/chromecast/answer/6008760?hl=nl
[ Voor 5% gewijzigd door Kid_Stevie op 26-01-2015 16:35 ]
Verwijderd
Ik overbrug een afstand van wel 30 meter zonder problemen (door 2 muren en door 3 deuren heen). Maar ik heb ook het geluk dat de hele straat hetzelfde wifi kanaal gebruikt en niet door heeft dat dat niet zo handig iskuusj98 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:58:
als ik mijn scherm doe delen vanaf mijn Nexus 5 op de TV die in de woonkamer staat kan ik makkelijk een meter of 15 tot in de keuken een redelijke verbinding halen. Router staat in mijn kamer en die kamer zit weer boven de TV in de woonkamer.
Net ff een paar keer geprobeerd.Krystman schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:54:
Voor iedereen met snelheidsissues is er een simpele doch bruikbare app.
Download 4,5mb
Upload 3.5mb
Latency 30ms
Wat heeft de rest?
Ik heb geen google wallet ingesteld dus dan is dat de reden.Kid_Stevie schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:33:
[...]
Geld ook voor Nederland, is het enige offer dat je kan krijgen. Als je net je CC hebt gekocht wacht dan 24 a 48 uur. En zorg dat je een ingevuld Google Wallet account hebt, dus met een CreditCard. Duurde even voordat ik daar achter was, nergens duidelijk te lezen en t duurde ook even voor de Google costumer service ermee kwam.
Je kan cancelen wanneer je wilt dus word nooit wat afgeschreven, maar moet je alsnog wel een creditcard hebben.
edit:
linkje naar de Nederlandse actie pagina: https://support.google.com/chromecast/answer/6008760?hl=nl
Ik zie dat wanneer je een google wallet aanmaak je ook je adresgegevens moet doorspelen naar Google.
Dat gaat me iets te ver voor een betalingsdienst en ze weten al meer dan genoeg van mij.
Spotify of Deezer hebben geen adresgegevens nodig, dus waarom Google dan wel...
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Ik kom uit op:
Download: 34.7Mbps
Upload: 10.38
Latency: 18ms
Dit op een 120/12 verbinding van UPC met chromecast halve meter van de Router
Ding zit achterin m'n receiver, dus interferentie haalt wellicht de boel omlaag. Met m'n LG G2 haal ik op 2,4GHz snelheden van rond de 60Mbps down en de maximale 12 up
[ Voor 54% gewijzigd door mad-dog op 26-01-2015 20:13 ]
Let wel op, als je niet wilt betalen na aflopen van de periode, wel even actief afzeggen, anders loopt je abonnement door: "Zodra de proefperiode is verstreken, ontvangt u elke maand automatisch een factuur voor uw abonnement. Als actieve abonnee kunt u onbeperkt muziek streamen."sambalbaj schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:03:
Verder is het misschien een beetje zonde van het topic als we allemaal onze speedtest gaan posten hier..
Flickr PSN ID= cheironnl
paar te posten zo vlak na het melden van die app.
Down: 31,75
Up: 5,11
Latency: 26ms
Jitter: 537ms
[ Voor 44% gewijzigd door Ursamajor op 26-01-2015 22:56 ]
Gadgets FTW!
Verwijderd
Bij mij werd de verbinding een stuk beter toen ik het bijgeleverde HDMI-verlengstuk van de CC gebruikte. Wellicht een poging waard...baronruud schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:31:
Wtf?! Ik krijg niet meer dan 5mb download. Nexus 5. Internet is 50Mbit en CC zit in de reciever op 8 meter van de router. Geen muur ertussen.
Er zit zo pal achter de receiver teveel snoer, metaal en storing lijkt me gezien ie toen ie direct op de receiver zat het ook niet echt lekker deed.
Gadgets FTW!
Goed idee, ik ga dat proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 06:53:
[...]
Bij mij werd de verbinding een stuk beter toen ik het bijgeleverde HDMI-verlengstuk van de CC gebruikte. Wellicht een poging waard...
[ Voor 82% gewijzigd door DeBaroN op 27-01-2015 08:29 ]
Dan moet ik telkens de cc opnieuw opstarten via mijn pc of gsm voordat ik kan gaan casten.
Mijn router staat vlak achter het tv-meubel en ongeveer een halve meter van de CC vandaan.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Kan je de CC ook uitschakelen? als je hem niet gebruikt? En waarvoor dient dat knopje dat erop zit?
Mvg
Tot nu toe ging twitch altijd probleemloos op mijn chromecast: Zo heb ik het hele weekend PAX South gestreamed op mijn tv. Developer Q&A van The Witcher 3 ging echter de mist in:
- Stream bevroor regelmatig volledig: Enkel wanneer ik de stream volledig stop en weer start wil hij weer verder. In browser werkt alles prima en in chat rapporteert er niemand problemen.
- Een aantal keer viel de stream plots weg en kreeg ik de boodschap te zien dat CC deze twitch stream niet ondersteunt
Uit frustratie maar uit mijn zetel gekropen en terug aan mijn PC gaan verderkijken
'Geen bereik' kan aan van alles liggen, eventueel resetten en eventueel je router een keer resetten.Benosa schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:45:
Telkens als ik mijn cc wil gebruiken en naar het desbetreffende hdmi kanaal ga krijg ik een melding "geen bereik".
Dan moet ik telkens de cc opnieuw opstarten via mijn pc of gsm voordat ik kan gaan casten.
Mijn router staat vlak achter het tv-meubel en ongeveer een halve meter van de CC vandaan.
Kan je de CC ook uitschakelen? als je hem niet gebruikt? En waarvoor dient dat knopje dat erop zit?
Mvg
Uitschakelen kan niet, tenzij je de stroomtoevoer via usb in de tv doet, dan gaat hij met de tv uit. Nadeel is dat dan CEC niet meer werkt (dat je tv aangaat en naar t juiste kanaal gaat als je je cc aanzet/gebruikt).
Het knopje is om te rebooten of een factory reset te doen.
Download was 5mb, is nu 25Mb
Bedankt voor de tip.
Download: 46.52 Mbpsbaronruud schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:51:
Wat heeft de rest?
Upload: 10.1 Mbps
Latency: 9 ms
Jitter: 330 ms
Volgens mij is rond de 10 Mbps upload gewoon de max van de Chromecast, als beeld-ontvanger heeft ie ook niet veel upload nodig naturlijk.
Download: 41.16 Mbps
Upload: 16.7 Mbps
Latency: 11 ms
Jitter: 320 ms
Enige waar hij goed voor is, is om foto's te casten, en de NPO gemist app of muziek.
Fatsoenlijk mkv's afspelen gaat niet ivm DTS geluid.
Zelfs dd 5.1 pakt hij niet.
Avi werkt ook voor geen meter
[ Voor 7% gewijzigd door C6DL op 28-01-2015 09:19 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dat hij 5.1 niet pakt ligt dan wellicht aan je tv. Ik heb m in de receiver gestoken en het DD5.1 signaal neemt hij keurig mee.C6DL schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:14:
Avi gebruik ik niet. MP4 pakt hij dan weer prima.
Upload: 2.92 Mbps
Latency: 19 ms
Jitter: 201 ms
Met een Ziggo standaard abbo..
En heb de play music 3 maanden gratis net problemos geactiveerd: top!
Normaal verdiep je je even in een apparaat voordat je hem koopt. En om hem daarna te gaan bestempelen als "Brak", vind ik een beetje kort door de bocht.C6DL schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:14:
Wat een brak apparaat de CC ..
Enige waar hij goed voor is, is om foto's te casten, en de NPO gemist app of muziek.
Ondersteunde formaten zijn gewoon online te vinden:
https://developers.google.com/cast/docs/media
En daarnaast is de ChromeCast ontwikkeld voor Webstreaming, en is het afspelen van lokale content niet de primaire functie van de CC.
Beetje dit topic doorlezen en je had meer geweten voor je aankoop...C6DL schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:14:
Wat een brak apparaat de CC ..
Sluit me hier helemaal bij aan:
renzo4000 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:18:
Dit zijn wel zaken die je van te voren had kunnen weten niet waar?
Maar ik zou zeggen bekijk Plex eens of Videostream (zelf gebruik ik Plex). En ga een beetje Google-en voor andere opties en mogelijkheden. En ik weet niet wat je er nog meer mee had willen doen, maar lees dit topic eens door want er zijn nog allerlei functies en leuke dingen met de CC te doen.Armageddon_2k schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:21:
[...]
Normaal verdiep je je even in een apparaat voordat je hem koopt. En om hem daarna te gaan bestempelen als "Brak", vind ik een beetje kort door de bocht.
Ondersteunde formaten zijn gewoon online te vinden:
https://developers.google.com/cast/docs/media
En daarnaast is de ChromeCast ontwikkeld voor Webstreaming, en is het afspelen van lokale content niet de primaire functie van de CC.
En ja, je kan er idd een hoop niet mee, zoals eieren bakken of gebruiken als OV chipkaart, maar ik hoop dat je dat al wel wist voordat je hem had aangeschaft.
Verwijderd
ik ben van plan de CC te kopen omdat ik content van op mijn PC via Plex wil afspelen op mijn tv. Ik heb deze vraag: mijn PC heeft geen wifi maar zit natuurlijk wel in het netwerk waar ik de CC (via de wifi dan) zou mee verbinden. Zou dit lukken?
ja, je kan ook content van bv een bedrade synology nas afspelenVerwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:45:
Hallo
ik ben van plan de CC te kopen omdat ik content van op mijn PC via Plex wil afspelen op mijn tv. Ik heb deze vraag: mijn PC heeft geen wifi maar zit natuurlijk wel in het netwerk waar ik de CC (via de wifi dan) zou mee verbinden. Zou dit lukken?
IK heb hier hetzelfde probleem (ook al eens een bericht over gepost).Benosa schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:45:
Telkens als ik mijn cc wil gebruiken en naar het desbetreffende hdmi kanaal ga krijg ik een melding "geen bereik".
Mvg
Voor zover ik na kan gaan ligt het niet aan het wifi bereik. Herstarten van router heeft geen enkel effect.
Bereik waar de TV melding van maakt (bij komt de melding in hetzelfde gedeelte als waar mijn TV (tijdelijk normaal) weergeeft op welk kanaal die staat, welke resolutie en geluid) gaat om het resolutie bereik, of de frequentie. Het lijkt wel alsof de CC instellingen gebruikt waar mijn TV niet naar over kan schakelen, hoewel het zo te zien gewoon 1080P en stereo is.
Ik heb nog nergens kunnen ontdekken wara ik iets in kan stellen om dat goed te krijgen (was de eerste paar weken wel goed).
Enige dat helpt is TV op juiste kanaal zetten en CC herstarten, pas als de CC opnieuw start begin ik wer beeld te zien.
Gaat overigens om een Sony TV.
Is het een melding die de cc geeft of de TV? Als ik het zo lees komt de melding van de TV, dan zou ik het in de instellingen van de hdmi-poort zoeken.BasKrie schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 08:25:
[...]
IK heb hier hetzelfde probleem (ook al eens een bericht over gepost).
Voor zover ik na kan gaan ligt het niet aan het wifi bereik. Herstarten van router heeft geen enkel effect.
Bereik waar de TV melding van maakt (bij komt de melding in hetzelfde gedeelte als waar mijn TV (tijdelijk normaal) weergeeft op welk kanaal die staat, welke resolutie en geluid) gaat om het resolutie bereik, of de frequentie. Het lijkt wel alsof de CC instellingen gebruikt waar mijn TV niet naar over kan schakelen, hoewel het zo te zien gewoon 1080P en stereo is.
Ik heb nog nergens kunnen ontdekken wara ik iets in kan stellen om dat goed te krijgen (was de eerste paar weken wel goed).
Enige dat helpt is TV op juiste kanaal zetten en CC herstarten, pas als de CC opnieuw start begin ik wer beeld te zien.
Gaat overigens om een Sony TV.
Gekke is dat het eerst goed heeft gewerkt en zonder dat ik iets heb aangepast e.e.a, niet meer werkt.
Veel gekker wordt het dat het zaterdagavond ineens wel goed werkte en zondag en maandag ook.
Voor nu doet alles het weer
Kan dus zijn dat één van beide een update heeft gehad.
Vanmiddag dus een Chromecast gekocht en vanavond in de TV gedrukt. Stroom haal ik uit mijn TV ontvanger en die voeding lijkt goed aangezien het apparaat aan gaat.
Ik volg dan de setup stappen op mijn telefoon of tablet en stel de Chromecast in. Alles leuk en aardig, op een gegeven moment hangt hij ook in het WiFi netwerk.
Dan begint de ellende. Zowel mijn telefoon als mijn tablet kunnen niks casten naar dit apparaat. Als ik iets wil casten dan selecteer ik de Chromecast om vervolgens de verbinding direct weer te verbreken. Helemaal dood dus. Ook het scherm casten van mijn Nexus 5 of Nexus 7 2013 (Allebei mit Android Lollipop) weigert die gewoon. Als ik dit wil doen zegt hij direct weer 'Verbinding verbroken'.
Wat zie ik over het hoofd ?! Ik heb nu een aantal keer een fabrieksreset gedaan maar dit helpt helaas allemaal niet. Zowel mijn telefoon als tablet is geroot, is dat wellicht het probleem?
[ Voor 3% gewijzigd door Jassy op 03-02-2015 21:42 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Zit je op dezelfde router/modem als de ChromeCast en op 2,4Ghz?Jassy schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:42:
Schiet mij maar lek, maar ik krijg hem niet aan de praat.
Vanmiddag dus een Chromecast gekocht en vanavond in de TV gedrukt. Stroom haal ik uit mijn TV ontvanger en die voeding lijkt goed aangezien het apparaat aan gaat.
Ik volg dan de setup stappen op mijn telefoon of tablet en stel de Chromecast in. Alles leuk en aardig, op een gegeven moment hangt hij ook in het WiFi netwerk.
Dan begint de ellende. Zowel mijn telefoon als mijn tablet kunnen niks casten naar dit apparaat. Als ik iets wil casten dan selecteer ik de Chromecast om vervolgens de verbinding direct weer te verbreken. Helemaal dood dus. Ook het scherm casten van mijn Nexus 5 of Nexus 7 2013 (Allebei mit Android Lollipop) weigert die gewoon. Als ik dit wil doen zegt hij direct weer 'Verbinding verbroken'.
Wat zie ik over het hoofd ?! Ik heb nu een aantal keer een fabrieksreset gedaan maar dit helpt helaas allemaal niet. Zowel mijn telefoon als tablet is geroot, is dat wellicht het probleem?
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Het rare is, ik heb het toestel nu een andere naam gegeven en nu werkt Youtube ineens wel. Eens zien of dat nu structureel is. Ik heb nu ook alleen nog maar mijn Nexus 7 ingesteld. Ik hou jullie op de hoogte.
Dus ja, zou even zorgen dat de nieuwste firmware er op staat en dan pas gaan testen en kijken of hij goed werkt.
Later ging het updaten DIRECT nadat ik de stroom eraf had gehaald en er weer op had gezet. Stond ook niets over in de verpakking of via de installatie app....(ik was door alle verhalen dat het zo makkelijk was namelijk bijna teleurgesteld / dacht met een defecte te doen te hebben).
Dit topic is gesloten.