Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zullen ze eerst functionaliteit voor moeten inbouwen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

Via de app van PT kan ik wel casten naar de CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Welke 'de app van PT'?

Zijn nogal wat verschillende in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

MikeyMan schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 00:16:
Welke 'de app van PT'?

Zijn nogal wat verschillende in omloop.
Sorry, ik bedoel de apk die je van popcorntime.io kan afhalen. Wanneer je een film start heb je de mogelijkheid om (via de app) te kunnen streamen naar je CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:13
De Android app dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb mijn CC dus vanaf gisteren, en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben. Installatie ging binnen 10 minuten, dat duurde eerder zo lang omdat ik mijn wifi code moest vinden dan dat de CC het schuld was.

Netflix opgestart, het initiele laden duurt me wat lang (dat laden moet ook als je naar een verder tijdstip in je film wil, even snel vooruitspoelen zit er dus niet bij...) maar eenmaal geladen zit hij vrij snel op 1080P te streamen en dat gaat verder prima. Werkt natuurlijk perfect mee met mijn Nexus 5, alle controls werken redelijk snel, bij Netflix zit er een seconde delay in, waarschijnlijk omdat de CC genoeg werk heeft aan die Netflix stream.

Muziek wilde ik ook proberen, en dan mijn favoriet: Deezer. Leuk, hij verbind, maar crashed dan. Ik heb al gegoogled en dat zou bij de laatste versie pas gebeuren, een oude versie installeren veranderd echter niks bij mij. Hebben jullie een tip?

Google Music wil geen sideloaded muziek afspelen, zal wel vanwege copyright onzin zijn. Ik heb echter wel een "bug" ontdekt: open de Chromecast app en deel je scherm, speel dan je liedje af en het geluid komt gewoon mee.

Youtube werkt perfect, Twitch is eigenlijk het beste wat ik tot nu toe getest heb. Dit omdat volume control gewoon werkt als je je toestel "uit" hebt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:47

Vis

De Chromecast... Mag nu toch zeker zeggen dat dit kleine sticky mijn meest veelzijdige product aanschaf van 2014 is!

Vooral de vele apps die momenteel compateble zijn, maar met name popcorn time!
Nomnomnom..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 10:57
Bij mij werkt CC perfect ,voor een kennis zoek ik een oplossing voor het volgende:

Hij heeft maar 1 hdmi aansluiting op zijn tv daar hangt zijn bose set aan zodat het geluid vd tv over zijn instalatie kan ....de tv hangt aan een scart.

Als nu CC aan de tv hangt heeftie geen geluid over zijn Bose natuurlijk.

VRAAG: zijn er ook hdmi schakelaars 2x hdmi in 1x hdmi uit waarbij het geluid dan via de hdmi kabel toch naar zijn bose gaat alsie hem op CC zet.

Er zijn wel schakelaars hdmi met audio return maar dan moet je met tulp stekkers enzo gaan klooien of met optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft die bose geen HDMI in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:12
Of kan de tv niet met optical naar Bose?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:57
Ik wilde de Chromecast vandaag weer eens gebruiken nadat deze een tijd op de plank had gelegen .
Nu begon de Chromecast tijdens het opstarten gelijk met een update en blijft deze update elke keer opnieuw uitvoeren (updaten , opnieuw starten en weer updaten ) . De Chromecast start dus niet meer op naar het beging scherm . Ik heb al een ''Factory reset'' uitgevoerd ( 25 sec het knopje naar de usb ingang indrukken ) helaas geeft dit geen verschil. Heeft er iemand een idee hoe ik deze update kan stoppen , als dat al mogelijk zou zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43
candy1 schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:38:
Bij mij werkt CC perfect ,voor een kennis zoek ik een oplossing voor het volgende:

Hij heeft maar 1 hdmi aansluiting op zijn tv daar hangt zijn bose set aan zodat het geluid vd tv over zijn instalatie kan ....de tv hangt aan een scart.

Als nu CC aan de tv hangt heeftie geen geluid over zijn Bose natuurlijk.

VRAAG: zijn er ook hdmi schakelaars 2x hdmi in 1x hdmi uit waarbij het geluid dan via de hdmi kabel toch naar zijn bose gaat alsie hem op CC zet.

Er zijn wel schakelaars hdmi met audio return maar dan moet je met tulp stekkers enzo gaan klooien of met optical.
Je hebt het nu over scart en HDMI, maar de Bose zit op de HDMI en op deze manier krijgt hij het geluid van de tv over de Bose? Iets lijkt me niet kloppen wat je zegt, ik kan me namelijk niet voorstellen dat er tv's bestaan die maar 1 HDMI hebben en vervolgens die ook als uitgang voor geluid (ARC). Kun je iets duidelijker zijn hoe het precies is aangesloten? Of even het exacte typenummer geven van de Bose en TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Klinkt een beetje alsof er ook nog een settop box meespeelt die via scart is aangesloten maar voor het gemak niet gemeld wordt.
Persoonlijk denk ik dat het geluid via optical van tv naar bose de beste oplossing gaat geven.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Ok Kpn is via scart aangesloten.
Het geluid gaat vd tv naar de bose set via hdmi.
De tv is een sony bravia

Dus als de CC word gespeeld gaat de hdmi naar de bose set eruit en de CC erin,het geluid word vd CC dan alleen via de tv weergegeven.

Dus hij wil een hdmi schakelaar waarbij als hij naar CC schakeld het geluid nog steeds naar zijn bose gaat.

Maar misschien kan dat helemaal niet.
Geen idee of hij optical heeft.
Probleem is hij woont niet in de buurt dus kan zelf niet kijken en zelf isie niet zo van techniek.

Wie weet raad

[ Voor 13% gewijzigd door candy1 op 28-12-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorroy schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:52:
Of even het exacte typenummer geven van de Bose en TV
deze info is echt nodig, zoals je het nu beschrijft kan het bijna niet kloppen met maar 1 hdmi uitgang met ARC. Dat bestaat volgens mij niet.

Niemand kan je zo helpen met halve info. Het typenummer kan hij toch aan je doorgeven? Staat wel op de handleiding.
Vis schreef op zondag 28 december 2014 @ 00:01:
Nomnomnom..
Mijn popcorntime op de samsung s5 werkt niet meer. Hij zegt na het opstarten dat hij niet meer werkt. Zou dit aan een update liggen die ik gemist heb? Ik heb wel android lollipop, werkt dat misschien niet samen?

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:18

Christiano007

Ich bin der champion

Vis schreef op zondag 28 december 2014 @ 00:01:
De Chromecast... Mag nu toch zeker zeggen dat dit kleine sticky mijn meest veelzijdige product aanschaf van 2014 is!

Nomnomnom..
Nou dat werkt voor geen meter bij mij. De wifi verbinding verbreekt met mijn router als ik de chromecast aan heb en ik iets probeer te streamen via popcorn time.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Yep ik ga meer info vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 11:07
Weet iemand waarom ik met popcorn time geïnstalleerd op m'n laptop niet altijd geluid krijg als ik een serie naar chromecast stream op m'n tv. Als ik de film afspeel met Vlc dan heb ik wel geluid

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steefje schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:18:
Weet iemand waarom ik met popcorn time geïnstalleerd op m'n laptop niet altijd geluid krijg als ik een serie naar chromecast stream op m'n tv. Als ik de film afspeel met Vlc dan heb ik wel geluid
codec probleem, de chromecast kan niet alle codecs afspelen. Nu is mijn popcorntime om zeep, maar er was een knopje om te zien welke versies er zijn en dan zou ik een andere proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Je zou ervan uitgaan dat je met de meest recente versie van popcorn ook de juiste codecs beschikt.
Of gaat t om een firmware van chromecast

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steefje schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:41:
Je zou ervan uitgaan dat je met de meest recente versie van popcorn ook de juiste codecs beschikt.
Of gaat t om een firmware van chromecast
die van de chromecast inderdaad, die kan niet alle audio codecs afspelen. Meestal zit er trouwens wel eentje tussen die wel werkt. Althans toen ik getest had wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Ligt er ook weer aan welke soort Popcorn Time je hebt. Time4Popcorn, PopcornTime, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
kuusj98 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:42:
Ik heb mijn CC dus vanaf gisteren, en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben. Installatie ging binnen 10 minuten, dat duurde eerder zo lang omdat ik mijn wifi code moest vinden dan dat de CC het schuld was.

Netflix opgestart, het initiele laden duurt me wat lang (dat laden moet ook als je naar een verder tijdstip in je film wil, even snel vooruitspoelen zit er dus niet bij...) maar eenmaal geladen zit hij vrij snel op 1080P te streamen en dat gaat verder prima. Werkt natuurlijk perfect mee met mijn Nexus 5, alle controls werken redelijk snel, bij Netflix zit er een seconde delay in, waarschijnlijk omdat de CC genoeg werk heeft aan die Netflix stream.

Muziek wilde ik ook proberen, en dan mijn favoriet: Deezer. Leuk, hij verbind, maar crashed dan. Ik heb al gegoogled en dat zou bij de laatste versie pas gebeuren, een oude versie installeren veranderd echter niks bij mij. Hebben jullie een tip?

Google Music wil geen sideloaded muziek afspelen, zal wel vanwege copyright onzin zijn. Ik heb echter wel een "bug" ontdekt: open de Chromecast app en deel je scherm, speel dan je liedje af en het geluid komt gewoon mee.

Youtube werkt perfect, Twitch is eigenlijk het beste wat ik tot nu toe getest heb. Dit omdat volume control gewoon werkt als je je toestel "uit" hebt.
Je kan ook music uploaden naar google play music en dan speelt hij het wel af (google op: google play music manager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Thanks. Ga even wat rommelen

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ook hier geld, even iets meer info. Waar had je mooie beelden van en nu niet meer? Youtube? Plex? Foto's? Video's? Eventueel CC rebooten, anders een factory reset. Eventueel ook modem resetten. Haal je nog wel dezelfde snelheden als eerst (als je zou moeten hebben)?
[/quote]

Hi Kid_Stevie,

ik bekeek Netflix via mijn CC. Youtube ook, maar vooral Netflix. Heb CC gereboot en tevens factory reset. Problemen bleven aanwezig, dus vandaar bij een vriend van me CC uitgeprobeerd. Werkte perfect bij hem.
Modem ook gereset, want daar moest dan het probleem zitten (dacht ik). Helaas :(
Ik haal nog steeds dezelfde snelheid als eerst, en dat is dus het vreemde. Soms heb ik 'mazzel' en even een helder beeld, maar meestal is het ellende. Zou het dan toch gewoon aan Tele2 liggen en is overstappen op een andere provider het beste? Alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:52:
[...]
ik bekeek Netflix via mijn CC. Youtube ook, maar vooral Netflix. Heb CC gereboot en tevens factory reset. Problemen bleven aanwezig, dus vandaar bij een vriend van me CC uitgeprobeerd. Werkte perfect bij hem.
Modem ook gereset, want daar moest dan het probleem zitten (dacht ik). Helaas :(
Ik haal nog steeds dezelfde snelheid als eerst, en dat is dus het vreemde. Soms heb ik 'mazzel' en even een helder beeld, maar meestal is het ellende. Zou het dan toch gewoon aan Tele2 liggen en is overstappen op een andere provider het beste? Alvast bedankt voor je reactie!
Als je twijfelt aan je snelheid kan misschien nog naar de drukte op je wifi kanaal kijken en eventueel die veranderen naar een rustig kanaal en daarnaast kijken of de afstand tussen modem/router en cc niet geblokkeerd wordt door een paar betonnen muren of iets dergelijks. Eventueel even een snelheidstest doen met een laptop/tablet en natuurlijk zorgen dat er niemand anders met downloads bezig zijn op je verbinding op het moment van testen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
heeft iemand ervaring met hetvolgende:
720/1080 video van NAS (smb) afspelen op N5/N7 (gaat normaal gesproken prima met archos video player, bs player) en dan screencast / screen mirror.

gebruik nu een android stick (imito mx1) om via wifi NAS (smb) content af te spelen, maar dat is qua bediening en wifi doorvoer snelheid niet altijd een succes. Het wifi bereik is met de stick slecht (bekend probleem van veel sticks uit die generatie) en de bedieding (air mouse) is niet heel secuur en praktisch.

Daarom zit ik aan een chromecast te denken, maar ergens ben ik bang dat de netwerk belasting te hoog wordt als mijn N5 de content moet ophalen van mijn NAS en vervolgens nog moet verwerken en doorzetten naar de chromecast.
Heeft iemand hier ervaring mee of zou iemand een vergelijkbare setup kunnen testen?

(het gaat om een simpele setup, in de woonkamer heb ik een fatsoenlijke mediaplayer, maar in de slaapkamer het stickie aan een oude 720 tv, de beeldkwaliteit hoeft dus niet super te zijn, maar wel vloeiend!)

[ Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 29-12-2014 16:06 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:32
Ik heb dus net een Chromecast aangeschaft.
Nu probeer ik een mkv te streamen vanaf de Synology > iPhone met ds Video > Chromecast.
Hij begint eventjes te laden en laat dan een uitroepteken zien op de tv en stopt dan met streamen.
De mkv ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6NdOuhA.png

Ik heb ook al een avi geprobeerd, deze speelt hij wel gewoon vlekkeloos af.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Edit: Oplossing is gevonden, ik had een ffmpeg package geïnstalleerd op de Synology.
Deze heb ik nu verwijderd en hij speelt nu verder wel alles af.

Behalve DTS natuurlijk niet, grrr :(

[ Voor 18% gewijzigd door larsiey op 30-12-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken geleden cc gekocht en geïnstalleerd. Installatie ging heel makkelijk en mn televisie pakte automatisch het signaal op hdmi-side. De tv onthield het kanaal als 'chromecast'. Vervolgens bijna dagelijks de cc gebruikt tot gisteren. Mn tv herkent of ziet de cc niet meer. Als ik het kanaal hdmi-side selecteer krijg ik geen signaal.
De cc zelf werkt nog wel want ik kan gewoon casten.
Resetten etc heb ik al gedaan. Wat kan ik nog doen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Heb je 'm al eruit gehaald en in een andere HDMI-poort geprobeerd?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee andere poorten zijn bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24
Voor 5 minuten vrij maken om het te testen? Iets met een neus en de lengte daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Tja, dan houdt het op.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed omdat jullie zo aandringen. Op de andere poorten ook geen signaal.. heeft de hdmi van de cc het nu al begeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 16:21:
Goed omdat jullie zo aandringen. Op de andere poorten ook geen signaal.. heeft de hdmi van de cc het nu al begeven?
Bedankt voor je hulp. :F . Maar zonder dollen, jd hebt last van de chromecast Milleniumbug. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja t blijft 1 januari he ;)
Maar wat bedoel je nu precies met bug?
Morgen maar ff gaan omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou het nog even bij de buren ofzo proberen en anders inderdaad omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:11

dbzfan

Nee.

Heb van alles geprobeerd maar blijf bij elke app judder houden.. Waardeloos dit

[ Voor 74% gewijzigd door dbzfan op 03-01-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
dbzfan schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:13:
Heb van alles geprobeerd maar blijf bij elke app judder houden.. Waardeloos dit
Wat je ook probeert. De cc blijft op 60hz staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Sony TV toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
Ik vind het irritant dat ondertiteling bij Netflix vaak net niet goed in sync loopt. Ondertiteling verschijnt vaak een fractie te laat en staat er soms maar heel kort. Via de website totaal geen last van. Irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57
MarcoC schreef op zondag 04 januari 2015 @ 01:34:
Ik vind het irritant dat ondertiteling bij Netflix vaak net niet goed in sync loopt. Ondertiteling verschijnt vaak een fractie te laat en staat er soms maar heel kort. Via de website totaal geen last van. Irritant.
Vreemd, ik zie dat helemaal niet. Ik kijk voornamelijk series via Netflix maar heb daar nog geen problemen mee gehad.
De Netflix app daarentegen duurde even voordat die normaal werkte, het blijft niet de meest stabiele CC app.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46
ik word redelijk gek van CC icm Netflix en iPhone.

Meer dan de helft van de tijd krijg ik wel een netflix logo op mijn scherm, maar verder dan de melding 'gereed om te casten' kom ik niet. De app op de iPhone moet ik resetten, evenals de chromecast. Zeer irritant, en niet aan de kinderen uit te leggen. Wat is de oorzaak? Doe ik iets niet goed, of is het al met al buggy en te verqachten voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik herken je probleem wel met NL-ziet (wat een baggerprogrammeerwerk zit daar achter) maar met netflix heb ik nooit problemen met de CC.

Bij NL ziet is mijn oplossing over het algemeen gewoon eerst de TV aanzetten en handmatig op de goede HDMI te zetten en pas dan opdracht geven om te streamen. Misschien dat dat voor netflix in jouw geval ook werkt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
larsiey schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:27:
Ik heb dus net een Chromecast aangeschaft.
Nu probeer ik een mkv te streamen vanaf de Synology > iPhone met ds Video > Chromecast.
Hij begint eventjes te laden en laat dan een uitroepteken zien op de tv en stopt dan met streamen.
De mkv ziet er zo uit:
[afbeelding]

Ik heb ook al een avi geprobeerd, deze speelt hij wel gewoon vlekkeloos af.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Edit: Oplossing is gevonden, ik had een ffmpeg package geïnstalleerd op de Synology.
Deze heb ik nu verwijderd en hij speelt nu verder wel alles af.

Behalve DTS natuurlijk niet, grrr :(
Voor DTS kun je onderstaand eens proberen. Repo even toevoegen aan je NAS. Is nu voor bijna alle modellen beschikbaar.
http://blog.mobile-harddi...14play-dts-ondersteuning/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 19:57
107mb schreef op zondag 04 januari 2015 @ 09:38:
ik word redelijk gek van CC icm Netflix en iPhone.

Meer dan de helft van de tijd krijg ik wel een netflix logo op mijn scherm, maar verder dan de melding 'gereed om te casten' kom ik niet. De app op de iPhone moet ik resetten, evenals de chromecast. Zeer irritant, en niet aan de kinderen uit te leggen. Wat is de oorzaak? Doe ik iets niet goed, of is het al met al buggy en te verqachten voor deze prijs?
Dit is erg herkenbaar, ik heb het volgende stappenplan wat (tot nu toe) goed werkt. Zet eerst de TV en CC aan, start daarna de Netflix app. Druk in de app eerst op het CC icoon en selecteer je CC. Wacht tot op de TV de melding komt dat Netflix klaar is om te casten. Start nu pas een serie of film, deze wordt dan naar de CC gecast.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:32
MikeOO schreef op zondag 04 januari 2015 @ 09:55:
[...]

Voor DTS kun je onderstaand eens proberen. Repo even toevoegen aan je NAS. Is nu voor bijna alle modellen beschikbaar.
http://blog.mobile-harddi...14play-dts-ondersteuning/
Ja die had ik dus toegevoegd en geïnstalleerd maar dan speelt hij bijna geen enkele film meer af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
larsiey schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:13:
[...]

Ja die had ik dus toegevoegd en geïnstalleerd maar dan speelt hij bijna geen enkele film meer af...
Probeer anders even het Synology Topic om te zoeken op DTS of te vragen of iemand het wel gelukt is.
[Synology] Vraag en antwoord - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Prulleman schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:00:
heeft iemand ervaring met hetvolgende:
720/1080 video van NAS (smb) afspelen op N5/N7 (gaat normaal gesproken prima met archos video player, bs player) en dan screencast / screen mirror.

gebruik nu een android stick (imito mx1) om via wifi NAS (smb) content af te spelen, maar dat is qua bediening en wifi doorvoer snelheid niet altijd een succes. Het wifi bereik is met de stick slecht (bekend probleem van veel sticks uit die generatie) en de bedieding (air mouse) is niet heel secuur en praktisch.

Daarom zit ik aan een chromecast te denken, maar ergens ben ik bang dat de netwerk belasting te hoog wordt als mijn N5 de content moet ophalen van mijn NAS en vervolgens nog moet verwerken en doorzetten naar de chromecast.
Heeft iemand hier ervaring mee of zou iemand een vergelijkbare setup kunnen testen?

(het gaat om een simpele setup, in de woonkamer heb ik een fatsoenlijke mediaplayer, maar in de slaapkamer het stickie aan een oude 720 tv, de beeldkwaliteit hoeft dus niet super te zijn, maar wel vloeiend!)
Iemand hier ervaring mee?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Als het kan zou ik dan van dlna gebruik maken en met bubbleupnp ofzo de boel op je ChromeCast afspelen. Ik denk dat het zeker voor een 1080p film anders erg lastig wordt.
Of iets met plex proberen. Werkt ook goed!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Maar met plex en dergelijke zou mijn nas toch moeten encoden/recoden? Dat red mijn nas niet met 64 mb RAM en 512MHz arm

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik download 1080p gewoon op m'n telefoon en stream het met ES file Explorer naar de CC

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik hoorde net dat de South Park app ChromeCast ondersteuning heeft gekregen, maar hier zie ik geen cast logo. Iemand al aan de praat gekregen?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 07:54
Obiter dictum schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:31:
Ik hoorde net dat de South Park app ChromeCast ondersteuning heeft gekregen, maar hier zie ik geen cast logo. Iemand al aan de praat gekregen?
Ik denk dat je verkeerd leest. Ze hebben het namelijk o.a. over de comedy central ap. Daar zal het dan mer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Obiter dictum schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:31:
US app vs Europa app denk ik...helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Aangezien ik audio drops krijg in netflix op mijn sony tv app, wil ik chromecast gebruiken.

Kan ik een chromecast ipv in de tv ook in receiver steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou ik ChromeCast verkiezen boven mijn PC via HDMI aangesloten op mijn AV-versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Omdat het zo kut is om op te staan van de bank en naar de pc te moeten lopen om Netflix een halve minuut terug te spoelen.

Waarom denk je zelf, of waarom denk je zelf niet?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

@KaKDela, als je een goede remote hebt voor je PC, waarom zou je dan inderdaad. Misschien omdat als je Netflix en youtube veel gebruikt, je dan de PC niet aan hoeft te hebben, maar als die toch al aanstaat als verwarming dan heeft een chromecast niet veel meerwaarde.
Maar daar staat dit topic vol van, bijna 2500 posts nu en ja het is even lezen, succes :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zou er dit jaar misschien nog een opvolger komen? Eentje die bijvoorbeeld 5 GHz gaat ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mr_gadget schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:01:
Zou er dit jaar misschien nog een opvolger komen? Eentje die bijvoorbeeld 5 GHz gaat ondersteunen?
Ik pak m'n glazen bol er even bij, brb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:39
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn chromecast geen verbinding meer heeft met het Wifi netwerk. Hij heeft het een tijdje goed gedaan (heb de CC nog niet zo lang).

Tijdens het casten van een wedstrijd via Foxsports viel hij uit en daarna kreeg ik hem niet meer op het netwerk (ook niet na herstarten van de CC).

Ook na het factory resetten via de reset button lukt het niet meer om de CC goed op het Wifi netwerk te krijgen. Ik kan de CC configureren via de initiële configuratie wizard en kan hem dan verbinden met mijn Wifi netwerk. Vervolgens lijkt alles te werken maar na een paar seconden verliest de CC de Wifi verbinding. Wanneer ik dan de CC herstart maakt hij weer even verbinding om deze vervolgens weer kwijt te raken. Het verliezen van de verbinding gebeurt zo snel dat ik ook geen verbinding kan maken via de CC app.

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om de CC te testen op een ander Wifi netwerk. Mogelijk komt dit probleem bekend voor bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Mrloki schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:58:
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn chromecast geen verbinding meer heeft met het Wifi netwerk. Hij heeft het een tijdje goed gedaan (heb de CC nog niet zo lang).
[...]
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om de CC te testen op een ander Wifi netwerk. Mogelijk komt dit probleem bekend voor bij iemand?
Ik had onlangs iets dergelijks. De chromecast kon steeds geen verbinding maken en later zei hij steeds dat ik WiFi in moest stellen (alleen dat lukte niet). Ik heb het direct proberen op te lossen, dus ik weet niet of het helemaal overeenkomt. Ik heb toen de chromecast volledig van de stroom afgehaald en mijn router gereset. Daarna de chromecast weer aangesloten en toen deed hij het direct weer. Als je dit nog niet geprobeerd hebt dan is het dat misschien waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Kyhfin schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:27:
[...]

Ik had onlangs iets dergelijks. De chromecast kon steeds geen verbinding maken en later zei hij steeds dat ik WiFi in moest stellen (alleen dat lukte niet). Ik heb het direct proberen op te lossen, dus ik weet niet of het helemaal overeenkomt. Ik heb toen de chromecast volledig van de stroom afgehaald en mijn router gereset. Daarna de chromecast weer aangesloten en toen deed hij het direct weer. Als je dit nog niet geprobeerd hebt dan is het dat misschien waard ;)
Kan geen kwaad om het te proberen natuurlijk dus dat ga ik vanavond even doen!

Bedankt in ieder geval :)

Edit: Helaas nog geen tijd gehad gisterenavond dus vanavond maar proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mrloki op 06-01-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Toch ook maar een chromecast besteld. Ik heb al een NUC + xbmc staan, maar ik was best wel onder de indruk van het gebruiksgemak van de chromecast toen een vriend hem demonstreerde (multiplayer youtube!). Als dit goed werkt tover ik men NUC om tot een pure SteamOS doos.

Wat ik me wel afvraag:
Is een chromecast ook via afstandsbediening te bedienen? In XBMC vind ik het toch heel handig dat ik men films met mijn IR remote kan pauzeren en met de smartphone/tablet gaat dat allemaal net wat lastiger. Zeker als je wil pauzeren omdat je telefoon krijgt :p.

Zijn er mogelijkheden om bijvoorbeeld je netflix catalogus op je televisie te navigeren ipv op je tablet? Dat is handig als je met het hele gezin wil kiezen naar wat je kijkt. Ik heb geen nexus 5, dus ik kan niet screencasten.

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 06-01-2015 14:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Met root kan ieder toestel screen casten, mits JB, meen ik.

Met Lollipop komt een oproep niet full-screen binnen en kan je dus gewoon pauzeren.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een CC en een synology ds411.
Bijna al mijn mkv's stotteren en het geluid wordt niet gesupported

Heb nu plex geinstalleerd op mijn nas, maar schijnt dat je hier ook nog flex pass voor nodig moet hebben?
Is dit vereist? en gaat mijn nas het dan wel trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:50
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:39:
Met root kan ieder toestel screen casten, mits JB, meen ik.

Met Lollipop komt een oproep niet full-screen binnen en kan je dus gewoon pauzeren.
Volgens mij kan je nu ook zonder root je telefoonscherm casten.
Ik heb een Sony xperia z1 en daar kan het ook mee. Android 4.4.4 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Sinds kort kunnen in principe alle toestellen casten zonder root, mits op 4.4 of hoger. Daarvoor moest je inderdaad root hebben om bepaalde toestellen werkend te krijgen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Kyhfin schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:27:
[...]

Geen idee wat het is geweest maar ik heb gisteren weer succesvol kunnen casten naar de CC na het uitvoeren van bovenstaande stappen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:32:
Ik heb een CC en een synology ds411.
Bijna al mijn mkv's stotteren en het geluid wordt niet gesupported

Heb nu plex geinstalleerd op mijn nas, maar schijnt dat je hier ook nog flex pass voor nodig moet hebben?
Is dit vereist? en gaat mijn nas het dan wel trekken?
Na onderzoek zie ik dat een 411 niet eens supported is :(
Blijf het bizar vinden dat een flexPASS benodigd is om het via een nas te kunnen draaien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:55

Standeman

Prutser 1e klasse

Sinds kort ook een chromecasst voor in de slaapkamer waar ik nog een oude CRT heb staan met HDMI.. Wat een briljant ding is het.. _/-\o_ Zeker in combinatie met popcorn :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is er een handige manier om met tvheadend live tv te kunnen kijken via de Chromecast?

Ik heb thuis een tvheadend-server draaien waarmee ik tv kijk. Nou zit ik met regelmaat in het buitenland, waar ik dan via een VPN ook mijn Nederlandse tv kan bekijken. Maar ik kijk liever op een tv dan op mijn laptop of telefoon. De CC lijkt me daarvoor een ideale mobiele oplossing.

Ik heb het geprobeerd via tvhguide op mijn HTC One M7, en dat dan te casten naar de CC. Dat werkt op zich wel, maar hapert nogal, en bovendien staat dan steeds het scherm van de telefoon aan op het tv-beeld. Zou er een slimmere manier zijn, door bijvoorbeeld alleen de streams door te sturen en laten renderen door de CC, ipv het scherm te casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Mrloki schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:15:
[...]
Geen idee wat het is geweest maar ik heb gisteren weer succesvol kunnen casten naar de CC na het uitvoeren van bovenstaande stappen. Bedankt!
Oké, dat is mooi :) Graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43
boe2 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:30:
Toch ook maar een chromecast besteld. Ik heb al een NUC + xbmc staan, maar ik was best wel onder de indruk van het gebruiksgemak van de chromecast toen een vriend hem demonstreerde (multiplayer youtube!). Als dit goed werkt tover ik men NUC om tot een pure SteamOS doos.

Wat ik me wel afvraag:
Is een chromecast ook via afstandsbediening te bedienen? In XBMC vind ik het toch heel handig dat ik men films met mijn IR remote kan pauzeren en met de smartphone/tablet gaat dat allemaal net wat lastiger. Zeker als je wil pauzeren omdat je telefoon krijgt :p.

Zijn er mogelijkheden om bijvoorbeeld je netflix catalogus op je televisie te navigeren ipv op je tablet? Dat is handig als je met het hele gezin wil kiezen naar wat je kijkt. Ik heb geen nexus 5, dus ik kan niet screencasten.
Nee, CEC werkt op de Chromecast niet zo dat je de afstandbediening van je tv kan gebruiken om te pauzeren en dergelijke.

Je kan ook niet op je tv bladeren tussen Netflix content. Je zult dus wel alles met je telefoon of tablet moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
yorroy schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:44:
[...]

Nee, CEC werkt op de Chromecast niet zo dat je de afstandbediening van je tv kan gebruiken om te pauzeren en dergelijke.

Je kan ook niet op je tv bladeren tussen Netflix content. Je zult dus wel alles met je telefoon of tablet moeten doen.
CEC werkt wel op de Chromecast, maar alleen om input te wisselen. Van https://support.google.com/chromecast/answer/3210071?hl=nl:
Dankzij CEC, of Consumer Electronics Control, kunnen HDMI-apparaten worden bediend met één afstandsbediening. Als uw tv beschikt over CEC-ondersteuning, kunt u de invoer op uw tv mogelijk inschakelen en wijzigen met uw telefoon, tablet of computer wanneer u Chromecast gebruikt. Houd er rekening mee dat CEC alleen werkt (als CEC wordt ondersteund op uw tv) als uw Chromecast van stroom wordt voorzien via een stopcontact.

Fabrikanten gebruiken vaak verschillende namen voor CEC, waaronder Anynet+ (Samsung), Aquos Link (Sharp), BRAVIA Link en BRAVIA Sync (Sony), HDMI-CEC (Hitachi), CE-Link en Regza Link (Toshiba), SimpLink (LG), HDAVI Control, EZ-Sync, VIERA Link (Panasonic), EasyLink (Philips) en NetCommand for HDMI (Mitsubishi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Volgens mij een simpele vraag, maar onvindbaar met Google omdat de keywords te generiek zijn:
Kan ik met Chromecast content spelen die op een USB stick staat in dezelfde TV?

Ik snap dat dat zou moeten betekenen dat chromecast via HDMI via de Sony Bravia bij USB disks moet kunnen en dat klinkt als moeilijk moeilijk.

Het probleem is dat de film op mijn usb stick zo gecodeerd is dat de Bravia hem zelf niet af kan spelen. Normaal zou ik dan via mijn NAS dat doen, maar die ligt plat momenteel.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
Nee, dat gaat niet werken. Dan heb je een verkeerd beeld van de Chromecast.
De Chromecast stuurt enkel een signaal naar de TV, via HDMI. Leest verder niks van USB ofzo. De USB-aansluiting op de Chromecast is enkel om de Chromecast van spanning te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Een oplossing is een Plex server draaien op je pc, en dat naar je chromecast sturen.

* boe2 zijn chromecast is vandaag verzonden, morgen hopelijk hier.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Jazzper schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:15:
Volgens mij een simpele vraag, maar onvindbaar met Google omdat de keywords te generiek zijn:
Kan ik met Chromecast content spelen die op een USB stick staat in dezelfde TV?

Ik snap dat dat zou moeten betekenen dat chromecast via HDMI via de Sony Bravia bij USB disks moet kunnen en dat klinkt als moeilijk moeilijk.

Het probleem is dat de film op mijn usb stick zo gecodeerd is dat de Bravia hem zelf niet af kan spelen. Normaal zou ik dan via mijn NAS dat doen, maar die ligt plat momenteel.
Kan wel via je pc.
Standaard chromecast extensie downloaden.
local chromecast player extensie downloaden.

usb op je pc aansluiten en in local chromecast player video bestand selecteren.

of popcorntime installeren op je pc of smartphone daar staan alle heel veel films en series op.

Zonder pc of smartphone heb je zowiezo niets aan een chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Popcorntime werkt bij mij eigenlijk soms of nooit. Duurt vaak een eeeeeeuwigheid voordat iets begint te spelen (heb de versie met CC ondersteuning). Showbox doet dat veel sneller. Wanneer je VCAST download kun je het zaakje ook afspelen op de CC. Enige 'nadeel' is dat dan de subs niet meegestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Popcorn Time download en streamt tegelijkertijd een Torrent. Je bent dus, helaas, afhankelijk van het aantal seeders. Als al die seeders hun upload op een 0,1 kbp/s lock hebben gezet kan je dus een behoorlijke tijd wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Steefmeister schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:34:
Popcorntime werkt bij mij eigenlijk soms of nooit. Duurt vaak een eeeeeeuwigheid voordat iets begint te spelen (heb de versie met CC ondersteuning). Showbox doet dat veel sneller. Wanneer je VCAST download kun je het zaakje ook afspelen op de CC. Enige 'nadeel' is dat dan de subs niet meegestuurd worden.
Als je bij showbox een ondertitel hebt geselecteerd kan je die op android terug vinden in de subtitle map van showbox. Met localcast kan je die iig gewoon selecteren en hoppa, je hebt ook met showbox je ondertitels op je CC. Het is iets omgeslachtiger maar het werkt ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Hallo iedereen,

Ik heb de Samsung UE40F8000SL Zwart. Nu heb ik sinskort de Chromecast gekocht. Na installatie werkt het perfect. Netflix, scherm casten etc. Maar zodra de TV uit is geweest en ik zet hem weer aan dan ziet de TV de chromecast nog wel als ik op 'source' klik, ook herkend mijn telefoon/laptop de chromecast via het netwerk. Echter, zodra ik naar het HDMI-kanaal van de chromecast ga zegt de TV 'geen signaal'.

Factory reset al een keer gedaan, maar steeds hetzelfde probleem. Ook de Chromecast al op het netstroom aangesloten, maar nog steeds geen signaal.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Ik heb audio drops met mijn netflix op mijn TV.

Heb al veel opties geprobeerd.

Aangezien ik sowieso al een chromecast wil. Heb ik de vraag kan ik chromecast in de media player poort van receiver kan aansluiten ipv de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
kezman schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:01:
Hallo iedereen,

Ik heb de Samsung UE40F8000SL Zwart. Nu heb ik sinskort de Chromecast gekocht. Na installatie werkt het perfect. Netflix, scherm casten etc. Maar zodra de TV uit is geweest en ik zet hem weer aan dan ziet de TV de chromecast nog wel als ik op 'source' klik, ook herkend mijn telefoon/laptop de chromecast via het netwerk. Echter, zodra ik naar het HDMI-kanaal van de chromecast ga zegt de TV 'geen signaal'.

Factory reset al een keer gedaan, maar steeds hetzelfde probleem. Ook de Chromecast al op het netstroom aangesloten, maar nog steeds geen signaal.

Iemand enig idee?
Zet je de tv zelf aan of gaat de tv aan (dmv cec (anynet+)) als je de chromecast start? En wat als je de tv aanzet en daarna de CC pas in de tv steekt? (zowel met de cc aan het stroom als zonder stroom als je die er in stopt)

En heb je al een andere HDMI poort geprobeerd? Even resetten of zelfs factory reset doen na het verzetten van de CC naar een andere HDMI poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

manii schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:22:
Ik heb audio drops met mijn netflix op mijn TV.

Heb al veel opties geprobeerd.

Aangezien ik sowieso al een chromecast wil. Heb ik de vraag kan ik chromecast in de media player poort van receiver kan aansluiten ipv de TV.
Ik weet niet wat een "media player poort" is, maar ik heb mijn chromecast gewoon op een hdmi-ingang van mijn reciever hangen. Werkt perfect. Super geluid en goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
rockhopper schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:18:
[...]

Ik weet niet wat een "media player poort" is, maar ik heb mijn chromecast gewoon op een hdmi-ingang van mijn reciever hangen. Werkt perfect. Super geluid en goed beeld.
Het is een hdmi poort die de naam heeft media player. Ik weet voldoende bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 23:45

StrongArmLance

Endless flow

Gek dat popcorn time veel beter werkt met chromecast dan netflix.

Misschien wel de eerste keer dat ik een vloeiende chromecast ervaar.

Met de netflix app op telefoon is het altijd een beetje geklooi, al is de pc web plug in van netflix al wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hier geen enkel probleem met Netflix. Ligt wellicht am je netwerk? Mijne is met een Horizon box verbonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Nee hij doet het op zich wel goed als hij eenmaal is opgestart, ik heb het meer over de ondersteuning van Netflix, de app doet er vaak lang over opnieuw te verbinden als je al aan het casten bent, bijvoorbeeld als je hem via je telefoon even wilt pauzeren maar de app niet open laat etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Eindelijk vandaag de spullen binnen om mijn cc te rooten. Hallo Eureka Rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Dacuuu schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:38:
Eindelijk vandaag de spullen binnen om mijn cc te rooten. Hallo Eureka Rom!
En wat kan je "meer" met de Eureka ROM?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
gram501 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:01:
[...]

En wat kan je "meer" met de Eureka ROM?....
Praktische gezien kan je alleen dns server veranderen. Maar je hebt ook adb, telnet en ssh toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Let op: dit kan voor de meesten al niet meer omdat google dit OTA geblokkeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 06:50:
Praktische gezien kan je alleen dns server veranderen.
Dat is compleet overbodig. Ik heb de google dns'en op mijn router geblokkeerd en heb een dns server die ik zelf uitgekozen heb als dns ingesteld op de router en voila, de chromecast kan niet meer connecten met google's dns en werkt verder nog prima (ik redirect de 4 google dns adressen naar het interne ip adres van de router zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:51:
[...]

Dat is compleet overbodig. Ik heb de google dns'en op mijn router geblokkeerd en heb een dns server die ik zelf uitgekozen heb als dns ingesteld op de router en voila, de chromecast kan niet meer connecten met google's dns en werkt verder nog prima (ik redirect de 4 google dns adressen naar het interne ip adres van de router zelf).
Dat is inderdaad ook een optie. Maar ik heb op dit moment geen router waarmee ik dat kan, en ik wil alles rooten wat ik hier maar heb. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:51:
[...]

Dat is leuk en aardig, maar dat kan bij lange na niet bij alle routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:11:
Dat is leuk en aardig, maar dat kan bij lange na niet bij alle routers.
Nou, het zijn er inmiddels toch wel een hele reeks geworden. Even de bekende merken: Asus, Belkin, Cisco/Linksys, DD-WRT, D-link, Netgear, Simens, TP-link en de Fritzbox. En dan nog een berg onbekende merken (althans ik ken ze niet).

Dus met een beetje geluk heb je een router die het kan :)
Pagina: 1 ... 24 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.