Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:28
Ik heb dit topic uitvoerig doorgenomen, maar mijn vraag niet voorbij zien komen.

Graag zou ik willen weten wat de kwaliteit is van Foxsports Go via een Chromecast.
Op dit moment heb ik namelijk een Foxsports abonnement via Ziggo. Hierbij krijg je automatisch ook Foxsports Go. Aangezien 'Go' een stuk goedkoper is, overweeg ik om alleen hier een abonnement te nemen.

Echter mijn vrees is dat de beeldkwaliteit een stuk slechter is dan via de kabel. Op mijn iPhone heb ik de Foxsports Go app opgestart en een wedstrijd via Airplay gestreamd naar mijn AppleTV3. Het (bekende) nadeel hiervan is dat je de app op je iPhone actief moet laten. Met dit nadeel zou ik nog kunnen leven, echter de beeld kwaliteit vind ik vrij slecht. Het gaat me niet eens om de eventuele scherpte (1080p vs 720p), maar voornamelijk dat het beeld op de iPhone (en ook op de ATV3) vrij schokkerig is. Ik merk dit een beetje tijdens een uitzending/wedstrijd, maar voornamelijk als er onderin een balk met tekst voorbij scrollt (van rechts naar links). Dit verloopt namelijk schokkerig.

Mijn vraag is dan ook: is beeld via een Chromecast (de cast haalt zijn signaal direct van internet) wel helemaal vrij van schokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:35

CeesKees

I rest my Kees

avotar schreef op zondag 29 november 2015 @ 07:36:
[...]

Een schermprintje wordt gewaardeerd.
Misschien dat jij iets hebt gevonden wat velen, inclusief ik zei de gek, niet kunnen vinden.
https://support.google.com/chromecast/answer/2998338?hl=nl

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:42
meesje schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:00:
Ik heb dit topic uitvoerig doorgenomen, maar mijn vraag niet voorbij zien komen.

Graag zou ik willen weten wat de kwaliteit is van Foxsports Go via een Chromecast.
Op dit moment heb ik namelijk een Foxsports abonnement via Ziggo. Hierbij krijg je automatisch ook Foxsports Go. Aangezien 'Go' een stuk goedkoper is, overweeg ik om alleen hier een abonnement te nemen.

Echter mijn vrees is dat de beeldkwaliteit een stuk slechter is dan via de kabel. Op mijn iPhone heb ik de Foxsports Go app opgestart en een wedstrijd via Airplay gestreamd naar mijn AppleTV3. Het (bekende) nadeel hiervan is dat je de app op je iPhone actief moet laten. Met dit nadeel zou ik nog kunnen leven, echter de beeld kwaliteit vind ik vrij slecht. Het gaat me niet eens om de eventuele scherpte (1080p vs 720p), maar voornamelijk dat het beeld op de iPhone (en ook op de ATV3) vrij schokkerig is. Ik merk dit een beetje tijdens een uitzending/wedstrijd, maar voornamelijk als er onderin een balk met tekst voorbij scrollt (van rechts naar links). Dit verloopt namelijk schokkerig.

Mijn vraag is dan ook: is beeld via een Chromecast (de cast haalt zijn signaal direct van internet) wel helemaal vrij van schokken?
Het schokken kan door meerdere dingen komen, maar als je een goede router hebt die de 5Ghz band ondersteunt dan zou het geen probleem moeten zijn, mits deze niet te ver weg staat of er te veel obstakels tussen zitten. Als je een iPhone 5s of nieuwer hebt dan dan ga ik er wel aan twijfelen of het goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
peptalk schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:19:
[...]
Als je een iPhone 5s of nieuwer hebt dan dan ga ik er wel aan twijfelen of het goed gaat komen.
Bedankt voor je reactie, maar je opmerking over de iPhone 5s of nieuwer begrijp ik niet. Kun je dat toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

@Meesje, Via Airplay moet je processor in je telefoon de stream converteren/doorsturen naar de apple tv. Dat kan schokkerig worden. De chromecast haalt de stream direct op, dus daar zit je telefoon niet tussen en dan zal de beeldkwaliteit een stuk beter zijn. Alles natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van de stream.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:56
Aghanim schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:13:
RTL gemist gaat helaas niet via de app tenzij je wilt betalen, maar wat prima werkt is op je telefoon via Chrome naar rtlxl.nl gaan en daar een video starten en die casten naar de CC2. Zo hebben we gisteren GTST (als test :P) in HD op de TV gekeken via de CC2. Zelf vind ik de snelheid van het laden van een stream zeer acceptabel, eigenlijk altijd binnen 5 seconden beeld en geluid.
Had je tijdens deze test geen last van Audio/Video synchronisatie problemen? Mijn vrouw kijkt vaak GTST op deze manier via een CC1, maar na de reclame break op ongeveer de helft van de aflevering loopt het geluid een seconde of 2 voor op het beeld. Als dit met een CC2 opgelost is dan ga ik die halen!

[ Voor 6% gewijzigd door Harmsen op 30-11-2015 12:48 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ursamajor schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:43:
@Meesje, Via Airplay moet je processor in je telefoon de stream converteren/doorsturen naar de apple tv. Dat kan schokkerig worden. De chromecast haalt de stream direct op, dus daar zit je telefoon niet tussen en dan zal de beeldkwaliteit een stuk beter zijn. Alles natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van de stream.
Thanks voor de uitleg. Jammer genoeg heb ik niet iemand in de buurt die toevallig een chromecast heeft. Nu toch maar eentje kopen. Wellicht via coolblue. Zij hebben bieden vrij goede service. Indien het product niet bevalt, kun je het terugsturen. Ik heb nog een kortingscode van 7,50 euro.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
meesje schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:38:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar je opmerking over de iPhone 5s of nieuwer begrijp ik niet. Kun je dat toelichten?
Anders heb je waarschijnlijk geen 5Ghz. Heb je een eigen router of één van van Ziggo en welke iPhone heb je?
Ik dacht overigens dat de app ook op je iPhone schokt zonder dat je hem naar de TV doorstuurt, dus mijn antwoord zou kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
peptalk schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:37:
[...]
Anders heb je waarschijnlijk geen 5Ghz. Heb je een eigen router of één van van Ziggo en welke iPhone heb je?
Ik dacht overigens dat de app ook op je iPhone schokt zonder dat je hem naar de TV doorstuurt, dus mijn antwoord zou kunnen veranderen.
Ik heb een router van Ziggo (in de meterkast.....). Deze kan inderdaad geen 5ghz aan. Op de iPhone (5s) zie ik het bijna niet, maar op de iPad (3) wel dat het beeld een beetje schokt. Het lijkt net alsof er enkele frames missen.

In principe wel zonde om een chromecast aan te schaffen als het met een AppleTV ook zou moeten lukken. Ik weet het, een chromecast kan de stream direct afspelen, de iPhone of iPad hoeft dan niet aan te blijven staan.

Wellicht helpt het om de ATV bedraad aan te sluiten? Maar ja, dan blijft de iphone/ipad de bottleneck.

Update: net even gekeken op de website van Ziggo (ik ben nu niet thuis, kan het niet zelf checken), maar mijn modem/router (EPC3925) moet ik op 5ghz kunnen instellen.

Het schijnt dat mijn Horizon box (ook 5ghz) ook als extra access point moet kunnen instellen (ik wil mijn modem/router in de meterkast) behouden. Op chelloo.com ooit een stappenplan voorbij zien komen. Wellicht kan dat ook uitproberen.

[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 30-11-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Ik weet niet of dudie EPC gelijktijdig 2,4 en 5 kan uitzenden, maar een accespoint in de woonkamer zou ideaal zijn. Misschien kun je dan zelfs zonder de Chromecast idd. Ik zou die ATV zeker bedraad aansluiten als je de mogelijkheid hebt, sluit je dat iig uit en is natuurlijk het meest stabele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die chromecast 2 audio via 5GhZ in combinatie met KPN's experiabox 10 aan de praat hebben?

De chromecast ziet het 5GHz netwerk wel, maar kan er niet mee verbinden. Op 2.4GHz werkt het prima.

2.4GhZ en 5GHz Wifi hebben zelfde SSID en password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
peptalk schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:16:
Ik weet niet of dudie EPC gelijktijdig 2,4 en 5 kan uitzenden, maar een accespoint in de woonkamer zou ideaal zijn. Misschien kun je dan zelfs zonder de Chromecast idd. Ik zou die ATV zeker bedraad aansluiten als je de mogelijkheid hebt, sluit je dat iig uit en is natuurlijk het meest stabele.
Gisteravond niet veel tijd gehad, maar nog wel even snel gecheckt: de EPC3925 kan inderdaad niet gelijktijdig op 2,4 en 5 ghz uitzenden. Helaas.
Vandaag krijg ik mijn Chromecast(2) binnen. Deze week daar maar mee aan de slag gaan. Indien dit gelijk goed werkt op 2,4 ghz, dan is het een blijvertje. Zo niet, gaat deze binnen de 14 dagen retour.
Het is toch wel fraai als de stream direct opgepakt wordt i.p.v. dat dit via een iphone/ipad loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 19:48
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:57:
Zijn er mensen die chromecast 2 audio via 5GhZ in combinatie met KPN's experiabox 10 aan de praat hebben?

De chromecast ziet het 5GHz netwerk wel, maar kan er niet mee verbinden. Op 2.4GHz werkt het prima.

2.4GhZ en 5GHz Wifi hebben zelfde SSID en password.
Yup, maar ik heb de twee netwerken een andere naam gegeven. Dan werkt het redelijk prima. Al valt soms óf de verbinding weg óf de Audio hapert. (Al met al ben ik nog niet écht tevreden over zowel de Audio als Chromecast 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:00

Als het normale beeld redelijk is, maar de lopende balk onderaan flink stottert. Zijn dit waarschijnlijk gewoon frapedrops.

Je tv staat op 60 hz, je streamt waarschijnlijk ook op 60 hz, maar je video, komt waarschijnlijk over op zo'n 24 fps. En dan krijg je schokkende beelden. En dat zie je vooral bij "pannend" beeld, of bij van die lopende banner zoals deze bij RTL Z

Dit ga je niet oplossen dmv een snellere router. Wat het wel beter maakt is proberen of je de stream direct kan laten openen op de chromecast, en niet via screenmirroring oid streamen.

Zelf kijk ik mijn lokale media via de Raspberry pi, deze ondersteunt het aanpassen van de refreshrate van de tv, aan de hand van de video. Dus als het video bron bestand 24 fps is, schakelt de tv ook over op 24 fps.
Harmsen schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:47:
[...]

Had je tijdens deze test geen last van Audio/Video synchronisatie problemen? Mijn vrouw kijkt vaak GTST op deze manier via een CC1, maar na de reclame break op ongeveer de helft van de aflevering loopt het geluid een seconde of 2 voor op het beeld. Als dit met een CC2 opgelost is dan ga ik die halen!
Nee dat gaat goed. Bekijkdit filmpje maar eens.
Wat ook zeer fijn werkt is deze app "WebVideoCaster". De app is een browser, die de filmpjes automatisch ophaalt, dus in de app ga je naar rtlxl, en je chromecast haalt zelf de link op, je streamt dus geen beeld vanaf je telefoon naar de chromecast. Beter beeld dan bij een van deze twee manieren ga je niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dacuuu schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:54:
[...]
Als het normale beeld redelijk is, maar de lopende balk onderaan flink stottert. Zijn dit waarschijnlijk gewoon frapedrops.

Je tv staat op 60 hz, je streamt waarschijnlijk ook op 60 hz, maar je video, komt waarschijnlijk over op zo'n 24 fps. En dan krijg je schokkende beelden. En dat zie je vooral bij "pannend" beeld, of bij van die lopende banner zoals deze bij RTL Z

Dit ga je niet oplossen dmv een snellere router. Wat het wel beter maakt is proberen of je de stream direct kan laten openen op de chromecast, en niet via screenmirroring oid streamen.

Zelf kijk ik mijn lokale media via de Raspberry pi, deze ondersteunt het aanpassen van de refreshrate van de tv, aan de hand van de video. Dus als het video bron bestand 24 fps is, schakelt de tv ook over op 24 fps.
Het lijken inderdaad framedrops. Voordat ik de chromecast2 uitpak (dat maakt het eventueel retourneren natuurlijk makkelijker....), ga ik eens met de instellingen spelen op de ATV3 (je kunt deze ook op b.v. 25/50hz zetten. Op dit moment staat ie volgens mij op 1080p@60hz. Ik kan me dan voorstellen dat als de stream 50hz is, dat je 10 frames per seconden mist.
Wellicht biedt dat de oplossing. Wordt vervolgd..... In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Je stream zal geen 50 hz (fps) zijn. Maar vaak 23.9 of 24 fps. Maar je beelscherm refresht wel 60 keer per seconden. En dan krijg je stutter. De een persoon is er gevoelig voor, de andere persoon ziet het niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dacuuu schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:10:
Je stream zal geen 50 hz (fps) zijn. Maar vaak 23.9 of 24 fps. Maar je beelscherm refresht wel 60 keer per seconden. En dan krijg je stutter. De een persoon is er gevoelig voor, de andere persoon ziet het niet zo.
Destijds al eens e.e.a. op internet opgezocht. De ATV(3) ondersteunt geen 24 fps, wel 50 en 60. Dus wellicht is de ATV het probleem en kan het helemaal niet opgelost worden en is de Chromecast de beste oplossing.

Het klopt inderdaad dat niet iedereen er even gevoelig voor is. Ik dus wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barryvdh schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:37:
[...]

Hoezo, ik kan gewoon vanaf mijn Spotify windows applicatie casten naar mijn Chromecast hoor?
Mogelijk bedoel je dat je cast vanuit de Spotify app in de Chrome Browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:35

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Bij mij ligt het internet al een paar dagen uit, dankzij KPN :( maar nu zie ik mijn chromecasts als unsecure wifi netwerken en zou ik ze weer opnieuw moeten instellen. Iedereen zou dus mijn chromecasts kunnen overnemen. Heb ik hier nu een security issue te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
pacificocean schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:53:
Bij mij ligt het internet al een paar dagen uit, dankzij KPN :( maar nu zie ik mijn chromecasts als unsecure wifi netwerken en zou ik ze weer opnieuw moeten instellen. Iedereen zou dus mijn chromecasts kunnen overnemen. Heb ik hier nu een security issue te pakken?
mjah zou kunnen, wat kan iemand dan doen? Filmpjes afspelen op jouw chromecast? Het is idd niet helemaal netjes, maar als ze dat extra gaan beveiligen lever je erg in op gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Nee, de Chromecast zegt "Het ik heb geen verbinding meer, dan ga ik maar weer naar mijn 1e instel modus".
Optie 1: Jij stelt je gillende chromecast weer in, via de chromecast app moet je je SSID en wachtwoord opgeven.
Optie 2: De buurvrouw van 80 jaar opent haar chromecast app, en stelt jouw chromecast in op haar Wifi netwerk. Nu kan oma 80 youtube filmpjes casten naar jou tv.

Dus geen security issue, alleen een wtf momentje bij optie 2. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:03
Zodra je WiFi het weer doet en deze heeft dezelfde SSID etc. als eerder, dan wordt de verbinding weer automatisch weer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dacuuu schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:10:
Vanavond een tijdje het beeld via de FoxSports Go app op mijn iPhone5S gestreamd via airplay naar mijn AppleTV3. Alhoewel de beeldkwaliteit wel wat minder is (720p?) dan via de Ziggo Horizon Box vind ik het toch wel zeer acceptabel.
Helaas heb ik niet een beeld voorbij zien komen waarbij de eventuele framedrops/stutter zou kunnen opmerken (b.v. een stuk tekst in een balk onderin van rechts naar links).

Ik heb nu een Google Chromecast(2) in huis en ik vraag me af of de beeldkwaliteit via een Chromecast beter zal zijn dan via iphone+airplay+atv. Natuurlijk kan ik de Chromecast uit gaan proberen, maar een verzegelde doos retourneert makkelijker (naar Coolblue in dit geval) dan eentje die niet meer verzegeld is.

Hebben jullie ervaring met een Chromecast en FoxSports Go? Wellicht ooit ook een vergelijk gemaakt met een het streamen via airplay naar een ATV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Op dit moment heb ik namelijk een Foxsports abonnement via Ziggo. Hierbij krijg je automatisch ook Foxsports Go. Aangezien 'Go' een stuk goedkoper is, overweeg ik om alleen hier een abonnement te nemen. ...
Schokken heb ik weinig last van (gehad), en scherp is het ook (genoeg), maar de framerate is wel zo wanstaltig laag. Echt behoorlijk slecht. Ik had wimbledon willen kijken maar echt je ziet die bal verspringen per frame gewoon irritant. Ook voetbal... het kan... maar erg mooi was het niet. Is alweer enkele maanden geleden, mijn test, maar pas dus op.

Maar je hebt dus nu geen chromecast? kun je toch direct proberen anders?

[ Voor 4% gewijzigd door Ceejay op 02-12-2015 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gizz schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:14:
Ik heb mijn CC1 vervangen door een CC2. Zelfde versterker, zelfde HDMI-ingang, zelfde speakers etc.
De CC1 werkte altijd prima. Nu met de CC2 hoor ik geplop, gekraak en gehis door de audio als ik bijvoorbeeld iets op Netflix kijk :/ Het 'gehis' en gekraak is afhankelijk van de scene, het geklop/getik is een constant ritme met 10 tikken per seconden schat ik zo in.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Voor mensen die tegen hetzelfde aanliepen, ik heb het probleem opgelost:

Als USB-stroombron gebruikte ik de USB-ingang van mijn Onkyo versterker. Dit werkte met de CC1 sinds 2013 perfect. Met de CC2 leverde dat onbruikbare audio-problemen op. Als ik de CC2 aansluit op de bijgeleverde stroomadapter heb ik geen problemen.

De CC2 lijkt dus een stuk kritischer dan de CC1 wat betreft stroombron. Mijn exemplaar in ieder geval wel :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:13
Grappig. Ik ervaar precies het tegenovergestelde. Mijn CC1 gaf vaak geen goed videosignaal (via TV usb) als ik de tv net aanzette (out of range). Als ik dan de usb kabel even loskoppelde was het opgelost. Ook de adapter gebruiken ging (uiteraard) goed. Met de CC2 heb ik nog geen enkel probleem ondervonden via tv USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren nogmaals geprobeerd mijn chromecast audio met 5GHz te verbinden met de experiabox v10.
Verbinden lukt na volledige Factory reset, maar als de chromecast via 5GHz verbonden is,wordt hij alleen gezien door apparaten die ook op de 5GHz Wifi zitten. Apparaten verbondenvia 2.4GHz zien de chromecast niet.
Andersom met de chromecast via 2.4GHz verbonden,wordt hij op zowel 2.4GHz en 5GHz gezien.

Overigens moet hij elke keer door een Factory reset gaan om van wifi netwerk te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 07:48:
Gisteren nogmaals geprobeerd mijn chromecast audio met 5GHz te verbinden met de experiabox v10.
Verbinden lukt na volledige Factory reset, maar als de chromecast via 5GHz verbonden is,wordt hij alleen gezien door apparaten die ook op de 5GHz Wifi zitten. Apparaten verbondenvia 2.4GHz zien de chromecast niet.
Andersom met de chromecast via 2.4GHz verbonden,wordt hij op zowel 2.4GHz en 5GHz gezien.
Hebben 2,4 en 5 Ghz wel hetzelfde SSID hebben en verbinden zij de cc met dezelfde router/ap?
En is niet toevallig de 2,4 een guest network?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tanooki schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:34:
[...]

Hebben 2,4 en 5 Ghz wel hetzelfde SSID hebben en verbinden zij de cc met dezelfde router/ap?
En is niet toevallig de 2,4 een guest network?
2.4 en 5Ghz hebben niet hetzelfde SSID, beide zitten ze in de Experiabox, dus zelfde router/ap.
2.4 is geen guest network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Klinkt me logisch dat als je beide frequenties een ander SSID geeft de apparaten deze als aparte netwerken beschouwen en dat daarom ze elkaar niet kunnen zien, of denk ik daar te gemakkelijk over?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:12:
[...]

2.4 en 5Ghz hebben niet hetzelfde SSID, beide zitten ze in de Experiabox, dus zelfde router/ap.
2.4 is geen guest network.
Kijk ff een paar pagina's terug. Iemand met een ASUS router had een zelfde soort probleem dat de 2.4/5 Ghz netwerk van elkaar werd geïsoleerd door de router. Een setting veranderen loste het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij Asus is dat de optie 'Set AP Isolated' in het tabblad 'Professional' bij de Wireless settings. Als die aan staat ziet geen enkele wireless client een ander systeem.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ceejay schreef op woensdag 02 december 2015 @ 00:42:
[...]

Schokken heb ik weinig last van (gehad), en scherp is het ook (genoeg), maar de framerate is wel zo wanstaltig laag. Echt behoorlijk slecht. Ik had wimbledon willen kijken maar echt je ziet die bal verspringen per frame gewoon irritant. Ook voetbal... het kan... maar erg mooi was het niet. Is alweer enkele maanden geleden, mijn test, maar pas dus op.

Maar je hebt dus nu geen chromecast? kun je toch direct proberen anders?
Ik heb nog gespeeld met de beeldinstellingen op mijn ATV(3). De output stond ingesteld op Auto, wat resulteerde in 1080p@60hz. Voor Netflix levert dit het beste beeld op, echter materiaal via Airplay (Foxsports Go, maar ook b.v. Uitzendinggemist) moet de output ingesteld zijn op 1080p@50hz. Helaas gebeurt dit niet automatisch.

Ik weet het, het begint nu een beetje een Apple topic te worden..... ;-)

Op basis van bovenstaande bevindingen, laat ik mijn Chromecast in de verzegelde doos zitten. Deze gaat binnen de 14 dagen periode retour. Ik heb niet de verwachting dat via de Chromecast het beeld van FoxSports Go beter zal zijn. De framerate blijft laag (een andere tweaker gaf dit al, hij noemde het voorbeeld van tennis) en ook is de resolutie geen 1080, maar 720.

Waarschijnlijk zal er nog wel een langere tijd een kwaliteitsverschil zijn tussen FoxSports Go en 'gewoon' FoxSports via de kabel aangezien de prijs van Go veel lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:59

pinda powerrr

Slow down...

Notna schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:53:
[...]

Inmiddels is dit niet meer voorgekomen. Vraag mij af of er een update gepushed is van de YT app? Eignelijk niet op gelet.
Beetje late reactie, maar ach :+

Stream nu net wat YouTube filmpjes vanaf de laptop en elke keer is het toch echt starten (twee seconden ofzo) bufferen en daarna vlekkeloos afspelen.
Dus ja, ik heb het nog steeds.

Ligt niet aan de verbinding, accespoint staat er twee meter vandaan. Aansluiting is glasvezel. Misschien toch een dingetje van de CC1?
Ff klagen bij de vrouw...er moet nu toch écht een CC2 komen >:)

Edit:
Oh echt hè....eerst volgende filmpje gaat vanaf het begin vlekkeloos 8)7 Karma... 8)

[ Voor 6% gewijzigd door pinda powerrr op 06-12-2015 15:04 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gewoon een CC2 kopen, want je vrouw kijkt toch niet achter de TV of er iets gewijzigd is: :+

Been there, done that, got a new CC2 :p

De oude weer doorverkocht aan schoonpapa :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
MegaTronics schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:44:
Gewoon een CC2 kopen, want je vrouw kijkt toch niet achter de TV of er iets gewijzigd is: :+

Been there, done that, got a new CC2 :p
Herkenbaar! :o

Al geloof ik niet dat ik daar toestemming voor hoef te vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:19

icecreamfarmer

en het is

Misschien raar maar hoe kun je zien of hij via 5ghz of via 2,4ghz verbindt?
Bij mij zitten ze op het zelfde ssid (ziggo cisco).

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
icecreamfarmer schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:43:
In je router? Kijken welk apparaat met welk netwerk is verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

icecreamfarmer schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:43:
In je router de netwerknamen wijzigen. Zo is gelijk duidelijk met welk netwerk verbonden is.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Geurt-kun schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:12:
[...]

In je router de netwerknamen wijzigen. Zo is gelijk duidelijk met welk netwerk verbonden is.
Dat is vervelend voor de andere apparaten. Doet de chromecast zelf aan prioritering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
Kun je ook zien in de CC app toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Laatst online: 17-09 01:44

Quan Vu

Hoi

Ik heb een vraagje. Moet je de Chromecast iedere keer installeren na het aansluiten op een nieuwe tv en netwerk?

Ik wil dit weten omdat ik als fotograaf bij klanten op locatie foto's op mijn tablet wil laten zien op hun tv zonder te moeten verbinden met hun wifi netwerk.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bij een nieuw wifi netwerk moet je opnieuw installeren. Wifi heb je sowieso nodig dus een usb stick is misschien een beter idee hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

sambalbaj schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:51:
Bij een nieuw wifi netwerk moet je opnieuw installeren. Wifi heb je sowieso nodig dus een usb stick is misschien een beter idee hier.
Je zou je telefoon als hotspot kunnen gebruiken, dan neem je je eigen wifi netwerk mee die je chromecast dan al kent. Dan moet je tablet en je chromecast je telefoon "access point / hotspot" dus al kennen maar dan zou het snel moeten gaan. Omdat je locaal cast kost het je ook geen data.

[ Voor 18% gewijzigd door rockhopper op 07-12-2015 23:37 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Laatst online: 17-09 01:44

Quan Vu

Hoi

rockhopper schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:36:
[...]

Je zou je telefoon als hotspot kunnen gebruiken, dan neem je je eigen wifi netwerk mee die je chromecast dan al kent. Dan moet je tablet en je chromecast je telefoon "access point / hotspot" dus al kennen maar dan zou het snel moeten gaan. Omdat je locaal cast kost het je ook geen data.
Daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Ik ga eentje bestellen en gelijk uitproberen. Bedankt!

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Quan Vu schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 01:01:
[...]

Daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Ik ga eentje bestellen en gelijk uitproberen. Bedankt!
Zelf heb ik een draagbare 4G hotspot gekocht met een prepaid kaartje erin. Zo kan ik lokaal casten, maar heb wel verbinding met internet mocht dat nodig zijn. Kostte me via eBay 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

barrymossel schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:37:
[...]

Zelf heb ik een draagbare 4G hotspot gekocht met een prepaid kaartje erin. Zo kan ik lokaal casten, maar heb wel verbinding met internet mocht dat nodig zijn. Kostte me via eBay 40 euro.
Dat is de "fancy" oplossing. Maar als tweaker wil je misschien goedkoop uit zijn, vandaar dat ik de telefoon optie aandraag. Daarbij heb ik altijd mijn telefoon bij, zo'n draagbare hotspot zou weer net iets kunnen zijn dat je vergeet. Maar het komt inderdaad op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
rockhopper schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:55:
[...]

Dat is de "fancy" oplossing. Maar als tweaker wil je misschien goedkoop uit zijn, vandaar dat ik de telefoon optie aandraag. Daarbij heb ik altijd mijn telefoon bij, zo'n draagbare hotspot zou weer net iets kunnen zijn dat je vergeet. Maar het komt inderdaad op hetzelfde neer.
Is het niet zo dat je een tweede telefoon nodig hebt? Dus een telefoon als hotspot en een telefoon om de Chromecast te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:51
barrymossel schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:07:
[...]

Is het niet zo dat je een tweede telefoon nodig hebt? Dus een telefoon als hotspot en een telefoon om de Chromecast te bedienen?
Correct. De hotspot-telefoon is op dat moment niet te gebruiken als bedieningsapparaat voor de CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:42
Is dit niet alleen zo bij de eerste x instellen? Omdat je dan geen hotspot kunt hebben en tegelijkertijd verbinden kunt maken met de chromecast om het in te stellen?
Als het eenmaal ingesteld is zie ik geen reden waarom je niet met de hotspot telefoon de chromecast kunt bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:13
Ursamajor schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:43:
Dit is helemaal niet waar. Overduidelijk iemand die nooit AirPlay gebruikt heeft. Een AppleTV kan net zo goed direct contact maken met de bron.

Ik heb zelf Fox Sports Go, een Apple TV en een Chromecast is en de kwaliteit is via de Chromecast of AppleTV identiek. Wel schokkerig inderdaad, maar dat komt omdat de livestreams maar 24fps zijn. De fout zit in het bronbestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
MarcoC schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:09:
[...]

Dit is helemaal niet waar. Overduidelijk iemand die nooit AirPlay gebruikt heeft. Een AppleTV kan net zo goed direct contact maken met de bron.

Ik heb zelf Fox Sports Go, een Apple TV en een Chromecast is en de kwaliteit is via de Chromecast of AppleTV identiek. Wel schokkerig inderdaad, maar dat komt omdat de livestreams maar 24fps zijn. De fout zit in het bronbestand.
Thanks voor deze info! Nu extra blij dat ik de Chromecast terug heb gestuurd.

M.b.t. Airplay merk ik dat als ik de FoxSports Go open laat staan (en de iPhone 'uit' zet via de knop bovenop de telefoon) dat de stream gewoon doorloopt. Volgens mij gaat dit wel ten koste van de accu (deze loopt heel langzaam terug, maar niet schrikbarend).

Als ik de Go app via de home knop uitzet, stops de stream gelijkt. Ik heb dus niet het idee dat de ATV de stream zelf op pakt.

24fps, dat verklaart dus dat 50hz een beter beeld geeft dan 60hz. Nogmaals bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:13
meesje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:49:
[...]

Thanks voor deze info! Nu extra blij dat ik de Chromecast terug heb gestuurd.

M.b.t. Airplay merk ik dat als ik de FoxSports Go open laat staan (en de iPhone 'uit' zet via de knop bovenop de telefoon) dat de stream gewoon doorloopt. Volgens mij gaat dit wel ten koste van de accu (deze loopt heel langzaam terug, maar niet schrikbarend).

Als ik de Go app via de home knop uitzet, stops de stream gelijkt. Ik heb dus niet het idee dat de ATV de stream zelf op pakt.

24fps, dat verklaart dus dat 50hz een beter beeld geeft dan 60hz. Nogmaals bedankt voor de info.
Dat komt omdat het AirPlay-protocol toestaat dat streams gestopt kunnen worden (als de ontwikkelaar dat wil) als de app gesloten wordt. Dit is een keuze van Fox, bij bijv. Netflix kan je wel gewoon de iPhone locken zonder dat de stream pauzeert. Waarom Fox dit zo bedacht heeft is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

barrymossel schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:07:
[...]

Correct, maar de vrager geeft aan dat hij vanaf een tablet wil kasten, ik ga er dus vanuit dat de telefoon de hotspot is en de bediening via zijn tablet loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
rockhopper schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:08:
[...]

Correct, maar de vrager geeft aan dat hij vanaf een tablet wil kasten, ik ga er dus vanuit dat de telefoon de hotspot is en de bediening via zijn tablet loopt.
True. Tablet had ik gemist. Maar dat wat dus voor mij geen optie. Vandaar de wifi hotspot (die ik op vakantie ook ga gebruiken voor een wifi netwerkje).

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:22
Op een of andere manier krijg ik de chromecast niet gevonden in spotify (onder devices staat hij er niet tussen). Als ik echter de chromecast app start zie ik de chromecast er wel tussen staan. Hebben jullie een idee wat ik hier aan kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Doet de CC2 het eigenlijk op de (originele) Ethernet-adapter voor Chromecast ? Kom dat nergens tegen op de site van google (https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcire
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 09:03
DukeBox schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:54:
Doet de CC2 het eigenlijk op de (originele) Ethernet-adapter voor Chromecast ? Kom dat nergens tegen op de site van google (https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast).
De netwerk adapter werkt prima met de Chromecast 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Tnx.. denk dat ik de upgrade dan ook maar ga doen naar de CC2 (moet toch iets verzinnen voor kerst)..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DukeBox schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:45:
^ Tnx.. denk dat ik de upgrade dan ook maar ga doen naar de CC2 (moet toch iets verzinnen voor kerst)..
Ik vind de snelheid van de CC2 erg prettig. Dus alleen daarvoor vind ik het al een goede investering.
Mijn vrouw krijgt gewoon een week geen bos bloemen :9

De CC1 zit nu in een oude tv op een slaapkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Laatst online: 04-01 13:55
Heeft iemand al die 50Hz optie in de Chromecast app voor hun Chromecast 2? Ik zie de optie wel voor m'n 1st gen Chromecast maar voor v2 niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Tigerblood op 12-12-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 19:32

Snippertje

Light up your life

Ik heb sinds een week ook de chromecast v2, maar het ding doet het vaker niet dan wel. Hij loopt erg vaak vast als ik iets op spotify wil opzetten. Daarnaast zie ik de chromecast nu gewoon wel in de instellingen op zowel de PC als op de telefoon. Maar lukt het me niet om er iets naar te casten (zowel vanuit mijn PC als vanuit mijn telefoon niet...). Iemand enig idee wat ik fout doe? Werkte tot vandaag verder wel (zij het dat het ding regelmatig vastloopt).

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
vortexnl1982 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:51:
Op een of andere manier krijg ik de chromecast niet gevonden in spotify (onder devices staat hij er niet tussen). Als ik echter de chromecast app start zie ik de chromecast er wel tussen staan. Hebben jullie een idee wat ik hier aan kan doen ?
Iemand hier nog een idee over ? Ik snap er niks van ! Ik kan wel een youtube filmpje / telefoonscherm casten maar bij spotify staat de chromecast niet tussen de devices !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:07
Alleen de laatste versie van Spotify ondersteund Chromecast. Je weet zeker dat je de laatste versie hebt? Opnieuw installeren wil ook nog wel eens helpen. Of met een ander device (tablet/andere telefoon) proberen...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik wou op de Optoma EW610ST beamer een Chromecast (2015) aansluiten via een mini-USB naar USB adapter (2e aansluiting van links) omdat de beamer niet over een standaard USB aansluiting beschikt. Hiermee gaat helaas de Chromecast niet aan. Is er nog een andere manier om de Chromecast van stroom te voorzien zonder het op een stopcontact aan te sluiten?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lVYvxi6BFAyk2Y7NjORDIsGF/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
ExcaliburFC schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:01:
Ik wou op de Optoma EW610ST beamer een Chromecast (2015) aansluiten via een mini-USB naar USB adapter (2e aansluiting van links) omdat de beamer niet over een standaard USB aansluiting beschikt. Hiermee gaat helaas de Chromecast niet aan. Is er nog een andere manier om de Chromecast van stroom te voorzien zonder het op een stopcontact aan te sluiten?

[afbeelding]
Er zit een 12V uitgang op, dus zoek eens op 12v to usb adapter of converter of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Sinds een paar dagen heeft de Chromecast Audio ondersteuning voor multi-room audio.
Hefet iemand hier al mee kunnen experimenteren in combinatie met Spotify?

Ik zit erover te denken om nu een simpele versterker / receiver te kopen en hier onder andere een Chromecast Audio aan te hangen om spotify af te spelen. Dit past beter bij mijn use-case en budget dan bijvoorbeeld een Sonos systeem, maar ik wil eigenlijk wel synchroon in de keuken en de woonkamer af kunnen spelen. Een kabel trekken en een tweede zone op de receiver instellen is daar niet echt een, dus zou een setje chromecast audio een prima optie zijn. Met name omdat je daarmee ook makkelijk iets anders in de keuken kan afspelen.

Ik vraag me vooral het volgende af:
  • Het mogelijk is om Spotify op meerdere Chromecast Audio's te gebruiken?
  • Is het geluid echt synchroon? Bij multi-room in een andere kamer is perfect gesynchroniseerd niet zo belangrijk, maar als het aaneengesloten ruimtes zijn is dat wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
peptalk schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:29:
[...]

Er zit een 12V uitgang op, dus zoek eens op 12v to usb adapter of converter of zo.
Nope, niet wat geschiktst gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:04
Kid_Stevie schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:18:
[...]

[...]

Niet met Spotify, maar ik heb dit probleem met Plex en soms Youtube op de CC1 als ik bij iemand ben met UPC Horizon box. Thuis heb ik een andere draadloze router (die bijvoorbeeld ook veel verder weg staat) en daar ervaar ik nooit dergelijke problemen. Is misschien interessant om te kijken of het alleen Spotify is en wat voor draadloos systeem jullie gebruiken.
Ik heb ook vaak problemen met plex en youtube in combinatie met Horizon box. Chromecast kan je niet vinden, buffering problemen. Ben nu overgestapt naar KPN en opeens is alles magisch opgelost.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Kwam laatst chromecast-audio-stream tegen, hiermee kan je al je geluid van Windows / Mac doorsturen naar de Chromecast. Het werkt erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
White_Collar schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:35:
[...]

Ik heb ook vaak problemen met plex en youtube in combinatie met Horizon box. Chromecast kan jen iet vinden, buffering problemen. Ben nu overgestapt naar KPN en opeens is alles magisch opgelost.
Ja, voor tv is die horizon box best leuk, maar verder is dat ding echt dramatisch. Goed om te weten dat het in ieder geval niet aan mij ligt :P
Dacuuu schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:01:
Kwam laatst chromecast-audio-stream tegen, hiermee kan je al je geluid van Windows / Mac doorsturen naar de Chromecast. Het werkt erg lekker.
Tof, ga ik ook eens uitproberen. Bedankt voor het delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
rolfio schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:44:
Alleen de laatste versie van Spotify ondersteund Chromecast. Je weet zeker dat je de laatste versie hebt? Opnieuw installeren wil ook nog wel eens helpen. Of met een ander device (tablet/andere telefoon) proberen...
Het is de telefoon van mijn vriendin. Heb spotify al eens opnieuw geïnstalleerd maar chromecast blijft er niet tussen staan. Ik zal vanavond eens kijken welke versie ze heeft. Op mijn telefoon (OPO) werkt het trouwens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 13:10
vortexnl1982 schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:39:
[...]

Het is de telefoon van mijn vriendin. Heb spotify al eens opnieuw geïnstalleerd maar chromecast blijft er niet tussen staan. Ik zal vanavond eens kijken welke versie ze heeft. Op mijn telefoon (OPO) werkt het trouwens wel.
Je zit wel allebei op hetzelfde netwerk? Dus niet dat er nog een router tussenzit, of je vriendin op 4G of gast-netwerk?

Edit: Ow Chromecast app ziet hem wel, dat is wel apart.

Ook zelfde Spotify account, of is eentje een gratis abbo?

[ Voor 11% gewijzigd door Barryvdh op 14-12-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Barryvdh schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:14:
[...]

Je zit wel allebei op hetzelfde netwerk? Dus niet dat er nog een router tussenzit, of je vriendin op 4G of gast-netwerk?

Edit: Ow Chromecast app ziet hem wel, dat is wel apart.

Ook zelfde Spotify account, of is eentje een gratis abbo?
Zelfde wifi netwerk via zelfde AP, geen 4G. Spotify is premium (via KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Tigerblood schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:58:
Heeft iemand al die 50Hz optie in de Chromecast app voor hun Chromecast 2? Ik zie de optie wel voor m'n 1st gen Chromecast maar voor v2 niet.
Zag het er wel tussenstaan heb het niet aangezet. Heeft voor mij geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Laatst online: 15-09 21:36
Ik wil al heel lang mijn TV abonnement opzeggen omdat ik deze praktisch nooit gebruik. Nu heb ik het idee om twee chromecasts aan te schaffen voor mijn TV's, waarmee ik die half uur per week TV kan kijken doormiddel van TV te streamen met de Ziggo Horizon Go vanaf mijn smartphone of tablet naar een chromecast.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik lees op het ziggo forum dat veel mensen het niet werkend hebben, maar dat sommige het toch weer wel werkend hebben gekregen.

Edit: De chromecast ondersteuning voor Horizon Go schijnt er niet te zijn, zijn er misschien andere alternatieven hiervoor?

[ Voor 11% gewijzigd door ImmortalSoul op 15-12-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ImmortalSoul schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:35:
Ik wil al heel lang mijn TV abonnement opzeggen omdat ik deze praktisch nooit gebruik. Nu heb ik het idee om twee chromecasts aan te schaffen voor mijn TV's, waarmee ik die half uur per week TV kan kijken doormiddel van TV te streamen met de Ziggo Horizon Go vanaf mijn smartphone of tablet naar een chromecast.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik lees op het ziggo forum dat veel mensen het niet werkend hebben, maar dat sommige het toch weer wel werkend hebben gekregen.

Edit: De chromecast ondersteuning voor Horizon Go schijnt er niet te zijn, zijn er misschien andere alternatieven hiervoor?
Het is maar net wat je wilt.
Wil je live tv kijken? Dan zal je toch over moeten op een abbo als NLziet, of KPNplay.

Hoef je niet live te kijken, kan je misschien ook wel af met de gratis alternatieven zoals NPO gemist, RTLxl en sbs gemist. Welke zenders kijk je het meest? Als dat bijv Discovery is, heb je nog niet veel aan het gratis alternatief. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Is Horizon Go dan geen onderdeel van je Ziggo abonnement, of mis ik iets?

In elk geval kun je npo1/2/3 live kijken met de npo app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:42
Iemand een idee waarom Risk Big Screen (chromecast app) nog niet beschikbaar is in Nederland of België?

Google Play: RISK Big Screen Edition

Iemand ook een idee wanneer dit dan beschikbaar wordt?
Leek me wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 23:05
frye schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:32:
Iemand een idee waarom Risk Big Screen (chromecast app) nog niet beschikbaar is in Nederland of België?

Google Play: RISK Big Screen Edition

Iemand ook een idee wanneer dit dan beschikbaar wordt?
Leek me wel leuk.
Wat bedoel je met niet beschikbaar? Ik kan het nu niet testen, maar kan de app in de link gewoon installeren op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Daniel36 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:27:
Is Horizon Go dan geen onderdeel van je Ziggo abonnement, of mis ik iets?

In elk geval kun je npo1/2/3 live kijken met de npo app.
Via het abonnement van mijn ouders kan ik gebruik maken van de Horizon Go app.
Dacuuu schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:43:
[...]

Het is maar net wat je wilt.
Wil je live tv kijken? Dan zal je toch over moeten op een abbo als NLziet, of KPNplay.

Hoef je niet live te kijken, kan je misschien ook wel af met de gratis alternatieven zoals NPO gemist, RTLxl en sbs gemist. Welke zenders kijk je het meest? Als dat bijv Discovery is, heb je nog niet veel aan het gratis alternatief. :+
Ik kijk enkel Comedy Central of Discovery Channel.

Het belangrijkste is dat ik een zender kan aanzetten om iets onbelangrijks (zoals South park etc) te kijken voor 15 minuten, zonder van te voren een aflevering te moeten zoeken (of erover moet nadenken om iets te kiezen).

[ Voor 53% gewijzigd door ImmortalSoul op 15-12-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Je kunt met chromecast wel het scherm van je telefoon casten en zodoende bijv. de Horizon Go app op je tv tonen. Maar dat werkt niet echt lekker. Beeld gaat soms wat stoterig en als je het scherm van je telefoon uitzet gaat het beeld op de tv ook uit.

Het is wat dit betreft wachten totdat Ziggo die app geschikt maakt voor Chromecast. Maar aangezien daar nog geen aankondigingen over zijn geweest en ik ook niet precies weet of zoiets uitbrengen op de chromecast technische uitdagingen met zich meebrengt zou ik er niet te snel op rekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 11:05

Volgens mij kan je helemaal geen internet abbonement zonder TV krijgen. (iig niet bij Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
il_mostro schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:28:
[...]

Wat bedoel je met niet beschikbaar? Ik kan het nu niet testen, maar kan de app in de link gewoon installeren op mijn telefoon.
Kun je hem ook daadwerkelijk installeren? Want hoewel er bij mij staat dat je hem kunt downloaden, werkt dat niet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yAMlFqq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 23:05
barrymossel schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:21:
[...]

Kun je hem ook daadwerkelijk installeren? Want hoewel er bij mij staat dat je hem kunt downloaden, werkt dat niet.

[afbeelding]
Excuus, je hebt gelijk. Werkt inderdaad niet. Die tekst was niet zichtbaar omdat ik niet ingelogd was. Na het inloggen is het wel bijzonder trouwens dat er toch groot "installeren" blijft staan zelfs als er geen geschikte apparaten zijn gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Palomar schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:58:
[...]

Je kunt met chromecast wel het scherm van je telefoon casten en zodoende bijv. de Horizon Go app op je tv tonen. Maar dat werkt niet echt lekker. Beeld gaat soms wat stoterig en als je het scherm van je telefoon uitzet gaat het beeld op de tv ook uit.

Het is wat dit betreft wachten totdat Ziggo die app geschikt maakt voor Chromecast. Maar aangezien daar nog geen aankondigingen over zijn geweest en ik ook niet precies weet of zoiets uitbrengen op de chromecast technische uitdagingen met zich meebrengt zou ik er niet te snel op rekenen...
Ja, daar was ik inderdaad al bang voor. Zoiets als Knippr lijkt me interessant, maar dat is helaas nog niet uit. Play van KPN vind ik net iets te duur (kan ik net zo goed bij mijn TV abonnement blijven). NLziet is wat prijs erg interessant, maar ik zie de voordelen niet ten opzichte van uitzending gemist of een gratis alternatief.
Aeon schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:23:
[...]

Volgens mij kan je helemaal geen internet abbonement zonder TV krijgen. (iig niet bij Ziggo)
Ik heb ook geen ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:12
Wij hebben ook geen kabel meer, gebruiken alleen chromecast icm netflix en the NPO app.
1 x per maand ofzo gebruik ik de Horizon app via abbo van familie. Maar dat is dan op telefoon/tablet. Ik zou het ook kunnen doen op TV via kabeltje, via chromecast gaat ook maar is niet 100%. Ok voor sommige programma's waar beeld / synchroon geluid niet zo belangrijk is.

Maar als de horizon app niet zou kunnen zou ik het ook niet missen.
Wel heerlijk zo zonder al die reclame onderbrekingen van de commerciële zenders.

[ Voor 33% gewijzigd door rube op 15-12-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, voor wie tv wil kijken zonder tv abonnement, er komt een oplossing:

https://www.knippr.nl/

Er is trouwens een beta beschikbaar voor wie snel is ;) Zit achter de knop houd me op de hoogte.
Wees er dus snel bij.

Er komt chromecast ondersteuning en wat al niet meer en in full hd. Knippr is van T-mobile.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10
Nu iedergeval niet beschikbaar.
Zag laatst wel Spotify premium er tussenstaan voor 3 maanden!
Na 6 maanden Play music, 2 verschillende chromecast, via chromecast zometeen 3 maanden gratis spotify!

Ideaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
Maar dus geen Play Store krediet... Jammer

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Bij mij loopt plex telkens vast wanneer ik hem stream naar mijn CC.
Hebben daar meer mensen last van?

Verder lijkt de CC geen 5.1 kanaal uit te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 13:10
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:50:
Jongens, voor wie tv wil kijken zonder tv abonnement, er komt een oplossing:

https://www.knippr.nl/

Er is trouwens een beta beschikbaar voor wie snel is ;) Zit achter de knop houd me op de hoogte.
Wees er dus snel bij.

Er komt chromecast ondersteuning en wat al niet meer en in full hd. Knippr is van T-mobile.
Kan ook al met Play! van KPN toch? https://www.playvankpn.nl/
Weet alleen niet of het ook in HD is, maar kan iig wel gewoon zenders en tv terugkijken via Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

ImmortalSoul schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:57:
[...]

Via het abonnement van mijn ouders kan ik gebruik maken van de Horizon Go app.
Volgens mij kan je alleen live tv kijken via de Horizon app als je ook verbonden bent met een Ziggo netwerk, tenzij dit recentelijk is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
ulTimaS schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:01:
[...]

Volgens mij kan je alleen live tv kijken via de Horizon app als je ook verbonden bent met een Ziggo netwerk, tenzij dit recentelijk is veranderd.
Dat is inderdaad een tijd terug veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door ImmortalSoul op 16-12-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barryvdh schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:19:
[...]

Kan ook al met Play! van KPN toch? https://www.playvankpn.nl/
Weet alleen niet of het ook in HD is, maar kan iig wel gewoon zenders en tv terugkijken via Chromecast.
play van kpn was meen ik voor een bundel zenders in 1 keer, die van t-mobile kan je per zender ofzo kopen. Althans , dat werd me duidelijk op de autoradio van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
Al vanaf eerste begin heb ik een chromecast 1. Probleemloos. Tot vorige week. Hij starte wel op, maar verrekte om zichtbaar te worden op m'n apparaten die ernaar toe moeten verbinden, android telefoon, Ipad, en windows pc met chrome. Uiteindelijk maar een keer hard gereset, en toen weer opnieuw ingesteld. Toen deed ie het weer. Maar de volgende dag weer hetzelfde probleem. Na eindeloos gehannes deed ie het op een gegeven moment. En zo de dag erna. Toen had ik er genoeg van, naar mediamarkt gefietst en een CC2 gekocht.
Dus ingeplugd, setup gestart en ingesteld. Dan gaat ie herstarten, en doet erst een software update. en restart nog een keer. Hij start op logo draait, en daarna wordt het scherm zwart en dat was het dan.
Hij wordt wel zichtbaar op de apparaten, maar starten van een stream geeft geen beeld of geluid.
na wat zoeken, bij de instellingen de 50 hz stand geschakeld en zowaar hij geeft beeld, en dan werkt is.
Helaas vandaag werkt die truc niet meer. Uiteindelijk de oude CC ingestoken en die deed het zowaar meten, dus kunnen kijken.

Aan de wifi is de laatste weken niks gewijzigd, is een asus ac68u die in zicht bereik van de CC staat.

Nu weet ik dat er firmware updates zijn geweest, maar dat die zowel m'n cc1 als 2 slecht werkend maken?
Bij de 2 lijkt het alsof er met de hdmi wat fout gaat. De tv is een oudere toshiba. Maar met CC1 was het probleemloos tot vorige week, en de UPC ontvanger is ermee ook probleemloos.

cc2: FW 1.17.48342
cc1: FW 1.17.46278

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vorige week is er wel een nieuwe firmware beschikbaar gekomen met de 50 Hz optie erin, misschien dat die roet in het eten gooit? Heb je eventueel de mogelijkheid om het te testen op een ander toestel?

[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 17-12-2015 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:58
Ik zag ergens in het topic al dat er meer mensen zijn die last hebben van knipperend beeld met de Chromecast (2) (niet continu, er is geen peil op te trekken wanneer het wel of niet gebeurd). Ik heb de afstand tot mijn versterker al verhoogd door een verlengkabel ertussen te hangen, ik heb ook geprobeerd met een andere micro usb kabel (icm met mijn iphone lader). Ook met verlengkabel en andere voeding, maar het probleem blijft. Zomaar 1 seconde wordt het beeld zwart of komt er even een balk doorheen.

Het gebeurd als hij op de homescreen staat, als spotify aanstaat, of Plex/Youtube, dus eigenlijk altijd.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zit aangesloten op een Onkyo receiver.
Pagina: 1 ... 40 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.