Ik heb een Synology DS212J netwerkschijf waar al mijn films op staan, in de woonkamer een HTPC met Kodi om films van de NAS te spelen. Nu heb ik recent de slaapkamer TV uitgebreid met een Chromecast (2015 model) om daar ook netflix en films van de NAS te kunnen kijken.
Netflix gaat prima en zonder haperingen, maar 1080P mkv's afspelen via de chromecast is een ander verhaal.
- Als ik een film afspeel via DSvideo naar de chromecast heb ik wel beeld, maar geen geluid
- Als ik een film afspeel via Plex gebeurt er helemaal niks, dan wil ie gaan transcoden waar de DS212J uiteraard niet krachtig genoeg voor is. Plex instellen op 'direct-play' biedt ook geen soelaas, de melding blijft hetzelfde ('server niet krachtig genoeg' - of zoiets is de melding dan').
Kan iemand hier mij verder helpen? Volgens de specificaties zou de chromecast 2 namelijk wel 1080P mkv's ondersteunen.
edit: Audio speelt ook niet op mijn telefoon (galaxy S6). Als ik de MKV via mijn desktop met de chrome-extensie 'videostream' naar de chromecast stuur heb ik wel geluid. Betekend dit dat mijn desktop op de achtergrond aan het transcoden is?
[
Voor 12% gewijzigd door
Terrz op 06-01-2016 19:34
]