Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Als ik vanuit de Youtube app op mijn android telefoon naar mijn CC2 cast, en later via de Youtube app een video afspeel op de telefoon zelf (dus niet cast), bevriest het beeld van de video direct bij de eerste frame. Het geluid speelt wel gewoon af.

Is dit een bekende bug?

Nb probleem doet zich hier voor op zowel HTC One als Samsung S6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Heb ik in andere volgorde ook gehad met iPhone en CC2. Ontkoppelen en opnieuw koppelen in YouTube was de oplossing/workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens zitten testen met die 50Hz instelling, maar op netflix (waar ik eigenlijk de chromecast momenteel alleen voor gebruik) geeft dit echt een minder goed resultaat (bij Amerikaanse series, heb geen Nederlandse dingen geprobeerd).

Waar is die 50Hz nu handig voor? Als je met plex gebruikt bijvoorbeeld snap ik het nut. Maar zijn er mensen die het voor netflix gebruiken? Zo ja, kan je mij een voorbeeld geven van een titel waarin je goed het verschil kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thuis een audio instalatie en een beamer. Nou was mijn idee om de beamer geheel vrij te laten staan (uitgezonderd van de voeding). Mijn beamer heeft hdmi dus hier wil ik dan een chromecast op aansluiten. Maar als ik dit doe gaat het geluid natuurlijk over de beamer en niet over mijn hifi. Als ik dan een chromecast audio op mijn hifi aansluit zou het dan kunnen of kan de Chrome cast zelf geen audio versturen?

Of kan je van uit bijv. Netflix alle twee tegelijkertijd koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:25:
Ik heb thuis een audio instalatie en een beamer. Nou was mijn idee om de beamer geheel vrij te laten staan (uitgezonderd van de voeding). Mijn beamer heeft hdmi dus hier wil ik dan een chromecast op aansluiten. Maar als ik dit doe gaat het geluid natuurlijk over de beamer en niet over mijn hifi. Als ik dan een chromecast audio op mijn hifi aansluit zou het dan kunnen of kan de Chrome cast zelf geen audio versturen?

Dit gaat niet werken vrees is. Je kan niet van de ene CC het geluid naar een andere laten sturen en je kan er ook maar eentje tegelijk koppelen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GermanPivo op 19-12-2015 10:54 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:14:
Ik heb eens zitten testen met die 50Hz instelling, maar op netflix (waar ik eigenlijk de chromecast momenteel alleen voor gebruik) geeft dit echt een minder goed resultaat (bij Amerikaanse series, heb geen Nederlandse dingen geprobeerd).

Waar is die 50Hz nu handig voor? Als je met plex gebruikt bijvoorbeeld snap ik het nut. Maar zijn er mensen die het voor netflix gebruiken? Zo ja, kan je mij een voorbeeld geven van een titel waarin je goed het verschil kan zien?
Probeer dan een Nederlandse serie of europese. Forbrydelsen bijv. ... of Top Gear, die zouden 25p moeten zijn. Ik dacht dat hij het automatisch zou detecteren maar dat blijkt dan weer niet het geval :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:05:
Ik dacht dat hij het automatisch zou detecteren maar dat blijkt dan weer niet het geval :/
Mijn mediaspeler kan bij elk bestand zelf schakelen, alleen niet bij netflix. Ik ga het verschil vanavond bekijken, maar om nu elke keer het om te zetten is irritant.

Ik ga er vanuit dat ik dan ook de stroom van de chromecast moet halen / uit moet zetten voordat het effect heeft. En mijn tv blijft aangeven dat het beeld 1080p is en gaat niet naar 50 of 60hz of 24p. Maar even zien of ik vanavond een manier kan vinden dat het handig werkt en anders pech. Het valt mij zelf alleen maar op als je zo'n scene vanuit de lucht hebt (zoals in topgear waarin vaak vanuit een helicopter wordt gefilmd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domme vraag misschien, maar kun je chromecast ook gewoon aansluiten op een losse computer monitor met hdmi aansluiting? En dan bedoel ik een monitor die niet is aangesloten op een computer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:51
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 01:29:
Domme vraag misschien, maar kun je chromecast ook gewoon aansluiten op een losse computer monitor met hdmi aansluiting? En dan bedoel ik een monitor die niet is aangesloten op een computer :P
Jup!
Heb het laatst voor de grap even getest met m'n 2e monitor.

Eerst de 2e monitor uiteraard losgekoppeld van de PC, en daar de Chromecast in gestoken.
Op de eerste monitor had ik Chrome open, hierin vervolgens de extensie Google Cast (ofzo) aangezet, en hiermee streamde ik naar de Chromecast.
Op het 2e scherm zie je vervolgens hetzelfde venster, met enige vertraging. :+

Was wel interessant, want zo was precies te zien wat de delay / kwaliteit van het streamen was. )

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:13
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 01:29:
Heeft je monitor ook speakers? Zo niet heb je wel een probleem...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is de ondersteuning van Spotify free weer verwijderd? De android app ziet m'n CC1 wel maar geeft 'kan dit nu niet afspelen'.

Edit: blijkbaar niet, alle gegevens in de Spotify app wissen en opnieuw inloggen lostte het op.

[ Voor 28% gewijzigd door sambalbaj op 21-12-2015 13:15 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:25:

Heeft je beamer niet gewoon een uitgang voor audio? Wellicht dat dat je oplossing biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Als ik met mijn Chromecast 2 via de iphone of ipad uitzending gemist kijk, heb ik af en toe dat de stream een flinke stap terug doet in kwaliteit. Herstelt zich dit meestal binnen een minuut automatisch, maar toch.

Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zit jou iphone /ipad op wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:16
Voor de geroote chromecast 1 gebruikers onder ons, er is een nieuwe tool uitgekomen die je chomecast automatisch root als er weer een firmware update is. Dit is het laatste cadeautje van TeamEureka, die stoppen met updaten van hun custom rom, maar via deze manier kan je dus wel makkelijk updaten naar nieuwe FW, met root :)

http://forum.xda-developers.com/hardware-hacking/chromecast/rom-flashcast-autoroot-t3270332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hoe sterk is dat wifi signaal en hoeveel wifi apparaten zitten er in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Op mijn macbook air in dezelfde ruimte haal ik meestal 130mbit/sec. De chromecast zit echter in een kast iets verder weg.

Kan ik ergens de signaalkwaliteit van de chromecast zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

JAHRASTAFARI schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:49:
Op mijn macbook air in dezelfde ruimte haal ik meestal 130mbit/sec. De chromecast zit echter in een kast iets verder weg.

Kan ik ergens de signaalkwaliteit van de chromecast zien?
Yup, via de app Speed4Cast:
Google Play: speed4cast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Bij mij crasht deze app na pass 9 (Galaxy S6).
Als ik de commentaren in Google Play store moet geloven ben ik niet de enige met dit probleem, en is dit ontstaan sinds de laatste update.

Werkt hij bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 17:25

woutur

Klauwtjes uit!

Op één of andere manier volgt de Chromecast (1) dezelfde curve als telefoons: bij introductie wel ok. Dan volgt een periode dat het apparaat gewoon goed werkt (geen stotteringen, plex werkte prima, geen reclame op youtube etc.) en dan beginnen de problemen. Nu stottert elke video die ik start bij 5 seconden, dat duurt tot seconde 10 ofzo, en daarna gaat het weer goed. Plex heeft merkwaardig genoeg profielen aangepast waarmee sommige video's dus ongetranscodeerd doorgezonden worden. Wat resulteert in een haper-festijn. Zo jammer.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streamen van Windows Media Player naar CC2 lukt niet.
Wat zie ik over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:52

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Welk mediatype?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:24
Vanochtend mijn ibood bestelling ontvangen: Chromecast 2 voor 28,40 euro.
Wat een gebruiksgemak zeg! Voorheen streamde ik foxsports via Airplay van mijn iPhone naar mijn AppleTV, maar toen moest ik altijd eerst de beeldinstelling aanpassen: van 60 naar 50. Dit gebeurt niet automatisch. Voor Netflix moest ik deze weer op 60hz zetten.

Nu al ruim twee uur aan het streamen, maar geen hapering gezien/gehoord. De chromecast heb ik ook op 50hz ingesteld. De beeldkwaliteit vind ik via de Chromecast ook beter dan via Airplay.

Een lichte Apple fan is heel erg onder de indruk van dit apparaatje. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mp3 (dat door de CC2 wordt ondersteund vlg. o.m. b.v. deze site); bij klikken op het 'apparaat-icoon' rechtsboven onder 'Afspelen' wordt gemeld: 'Geen media-apparaten gevonden'??

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:20:
Streamen van Windows Media Player naar CC2 lukt niet.
Wat zie ik over het hoofd??
WMP ondersteund geen chromecast,
alleen vanuit browser of bijvb spotify

tip, even wat meer verdiepen in de Chromecast. Hele simpele korte uitleg: Chromecast cast (streamed) alleen via server (youtube, spotify of eigen server (nas / eigen computer (plex)) via een app (youtube (website, app), spotify (app, site, programma), plex (android/windows browser), etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechts
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 22:57
Wat is de gemakkelijkste manier om muziek vanop mijn Synology-nas te streamen naar de CC2?

Via de Audiostation-app lukt dit, maar ik zoek een nog eenvoudigere/mooiere oplossing. (ouders zijn niet zo computer-minded). De manier waarop Spotify bediend wordt, ziet er bijvoorbeeld overzichtelijker uit.

Aangezien er hier ongetwijfeld veel Synology-bezitters zitten, stel ik de vraag maar even hier.

Eventueel Plex installatie op de Synology? Of een dlna client op de telefoon (hier totaal geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 20:38
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:01:
Sinds de laatste tijd vaak problemen met mijn Chromecast wanneer ik video's stream. Bijvoorbeeld op de 3opreis website wanneer ik een aflevering daarvan wil kijken. Hij buffert niet snel genoeg waardoor aflevering streamen niet te doen is.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Mijn internetverbinding is snel genoeg, hij heeft het eerder foutloos gedaan en de chache heb ik al geleegd.
Iemand misschien nog tips hoe ik dit kan verhelpen? Helaas blijft het probleem zich voordoen en kan ik niets meer normaal kijken via de Chromecast. Een eerdere Tweaker wees mij op een zwakker wifi signaal, maar ook als ik 'm dichtbij zet zonder iets er tussen blijft het zich voordoen.

Wellicht een relevant issue: als ik video's kijk online via mijn pc krijg ik de eerste paar seconden altijd gekke kleuren, bijna zwart. Videos op dumpert bijvoorbeeld zijn in het begin niet normaal te bekijken. Ergens lijkt het op een issue dat mijn internet niet snel genoeg buffert.

Lokale files: geen problemen
Andere browsers: zelfde issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hier iemand al ervaring met de multi-room functionaliteit van CC Audio? Tot nu toe kom ik voornamelijk reviews tegen die melden dat het kan, maar die het niet extensief geprobeerd hebben. Ik heb nu 1 CCa waar ik erg tevreden over ben in huis die met een hoop koptelefoon splitters naar verschillende ruimtes loopt; als ik dit met een paar extra CCa's netjes kan oplossen en iedereen in huis dan ook z'n eigen muziek kan luisteren in aparte ruimtes als gewenst zou dat natuurlijk optimaal zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Acolyte57 op 03-01-2016 16:21 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik zag al een paar halve antwoorden langskomen maar ik zoek een antwoord op de volgende vraag:

Ik heb een Denon X4000 versterker aan de Philips 7000 series TV. Als ik vanuit spotify cast op de Chromecast1 dan springt na 15 seconden de versterker aan en tegelijk ook de tv. Dat eerste is prachtig, dat tweede onwenselijk. Als ik dan de tv uitzet, gaat de versterker tegelijk mee uit. Ik zou graag de koppeling tussen versterker en tv behouden dat de tv de versterker aanzet als ik de tv gebruik en uitzet als de tv uit wordt gezet.

Hoe kan ik zorgen dat de Chromecast alleen de versterker aanzet? Een chromecast audio is geen optie, want die kan de versterker niet aanzetten en daarnaast wil ik niet opnieuw investeren.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:02

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb laatst ook gebruik gemaakt van de iBood aanbieding en meteen twee keer een CC 2015 aangeschaft. Heb nu:
- CC 2015 in de woonkamer
- CC 2015 in de keuken
- CC 2013 in de slaapkamer

Weet iemand of het ook mogelijk is om op alledrie de CC's hetzelfde tegelijkertijd te casten? (een soort multi-cast idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:15
vanDaal schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:06:
Ik heb laatst ook gebruik gemaakt van de iBood aanbieding en meteen twee keer een CC 2015 aangeschaft. Heb nu:
- CC 2015 in de keuken

Weet iemand of het ook mogelijk is om op alledrie de CC's hetzelfde tegelijkertijd te casten? (een soort multi-cast idee)
Heb zelf maar 1 chromecast, dus kan niet bevestigen wat op deze pagina staat :
https://support.google.com/chromecast/answer/6328691?hl=en

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 19:48
vanDaal schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:06:
- CC 2015 in de keuken

Als dat Chromecasts Audio is, dan wel. Maar dat is dus 2013 dus al sowieso niet.
lukadad schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:17:
[...]

Heb zelf maar 1 chromecast, dus kan niet bevestigen wat op deze pagina staat :
https://support.google.com/chromecast/answer/6328691?hl=en
Dat geldt voor de Chromecast Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:19

icecreamfarmer

en het is

Dacuuu schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:40:
Voor de geroote chromecast 1 gebruikers onder ons, er is een nieuwe tool uitgekomen die je chomecast automatisch root als er weer een firmware update is. Dit is het laatste cadeautje van TeamEureka, die stoppen met updaten van hun custom rom, maar via deze manier kan je dus wel makkelijk updaten naar nieuwe FW, met root :)

http://forum.xda-developers.com/hardware-hacking/chromecast/rom-flashcast-autoroot-t3270332
Wat is het voordeel van rooten?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Custom dns, maar verder? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
icecreamfarmer schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:49:
[...]

Wat is het voordeel van rooten?
Het grote voordeel is inderdaad het makkelijk aanpassen van de DNS server. En laat ik dat graag willen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:35
brechts schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:49:
Wat is de gemakkelijkste manier om muziek vanop mijn Synology-nas te streamen naar de CC2?

Via de Audiostation-app lukt dit, maar ik zoek een nog eenvoudigere/mooiere oplossing. (ouders zijn niet zo computer-minded). De manier waarop Spotify bediend wordt, ziet er bijvoorbeeld overzichtelijker uit.

Aangezien er hier ongetwijfeld veel Synology-bezitters zitten, stel ik de vraag maar even hier.

Eventueel Plex installatie op de Synology? Of een dlna client op de telefoon (hier totaal geen ervaring mee)
Ik heb zelf geen synology Nas, maar gebruik al jaren bubble upnp, wat ook perfect werkt met chromecast. Zolang je een dlna server op je Nas hebt, kan je dan prima bedienen. Plex server is prima, maar het mag ook een simpeler dlna server programma zijn. Daarbovenop werkt bubbleupnp ook voor zo'n beetje alle dlna renderers (ik had voor afspelen eigen content geen chromecast nodig, kan gewoon rechtstreeks laten afspelen op mijn ht setje).

PS helaas is bubble upnp alleen voor Android, weet niet wat voor telefoons je ouders hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door jurjen_g op 05-01-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10
Afgelopen 2 weken, paar keer in een hotel kamertje geweest. Had het leuke idee om mijn chromecast mee te nemen en lekker te netflixen.

Maar allebei de hotel ketens hadden gewoon een open wifi netwerk met een inlog systeem. Hoe kan je op zo netwerk je chromecast verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Joostje123 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:50:
Afgelopen 2 weken, paar keer in een hotel kamertje geweest. Had het leuke idee om mijn chromecast mee te nemen en lekker te netflixen.

Maar allebei de hotel ketens hadden gewoon een open wifi netwerk met een inlog systeem. Hoe kan je op zo netwerk je chromecast verbinden?
Beetje lief zijn.. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Michael Knight op 07-01-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Overigens gisteren speedtests gedaan via cast speed maard e resultaten zijn bedroevend voor mijn 2015 model.
4 mbd down en 7mbs up. Dit terwijl de router er nog geen 2m vandaan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:32:
[...]

Het grote voordeel is inderdaad het makkelijk aanpassen van de DNS server. En laat ik dat graag willen doen!
Weet jij of een ongeroote cc met versie 46278 te rooten is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 05:59
Ik heb een Synology DS212J netwerkschijf waar al mijn films op staan, in de woonkamer een HTPC met Kodi om films van de NAS te spelen. Nu heb ik recent de slaapkamer TV uitgebreid met een Chromecast (2015 model) om daar ook netflix en films van de NAS te kunnen kijken.

Netflix gaat prima en zonder haperingen, maar 1080P mkv's afspelen via de chromecast is een ander verhaal.
- Als ik een film afspeel via DSvideo naar de chromecast heb ik wel beeld, maar geen geluid
- Als ik een film afspeel via Plex gebeurt er helemaal niks, dan wil ie gaan transcoden waar de DS212J uiteraard niet krachtig genoeg voor is. Plex instellen op 'direct-play' biedt ook geen soelaas, de melding blijft hetzelfde ('server niet krachtig genoeg' - of zoiets is de melding dan').

Kan iemand hier mij verder helpen? Volgens de specificaties zou de chromecast 2 namelijk wel 1080P mkv's ondersteunen.

edit: Audio speelt ook niet op mijn telefoon (galaxy S6). Als ik de MKV via mijn desktop met de chrome-extensie 'videostream' naar de chromecast stuur heb ik wel geluid. Betekend dit dat mijn desktop op de achtergrond aan het transcoden is?

[ Voor 12% gewijzigd door Terrz op 06-01-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Terrz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:06:
Ik heb een Synology DS212J netwerkschijf waar al mijn films op staan, in de woonkamer een HTPC met Kodi om films van de NAS te spelen. Nu heb ik recent de slaapkamer TV uitgebreid met een Chromecast (2015 model) om daar ook netflix en films van de NAS te kunnen kijken.

Netflix gaat prima en zonder haperingen, maar 1080P mkv's afspelen via de chromecast is een ander verhaal.
- Als ik een film afspeel via DSvideo naar de chromecast heb ik wel beeld, maar geen geluid
- Als ik een film afspeel via Plex gebeurt er helemaal niks, dan wil ie gaan transcoden waar de DS212J uiteraard niet krachtig genoeg voor is. Plex instellen op 'direct-play' biedt ook geen soelaas, de melding blijft hetzelfde ('server niet krachtig genoeg' - of zoiets is de melding dan').

Kan iemand hier mij verder helpen? Volgens de specificaties zou de chromecast 2 namelijk wel 1080P mkv's ondersteunen.
Chromecast ondersteunt Geen DTS. Daarom met DSvideo geen geluid en probeert Plex te transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 05:59
xippie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:35:
[...]

Chromecast ondersteunt Geen DTS. Daarom met DSvideo geen geluid en probeert Plex te transcoden.
Maar dan zou ik op mijn telefoon wel geluid moeten hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Terrz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:38:
[...]

Maar dan zou ik op mijn telefoon wel geluid moeten hebben toch?
Met MX player niet meer, moet je zoeken op codec pack voor MX player in Google search, niet play store en die instaleren, dan krijg je wel geluid op je telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door xippie op 06-01-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Zijn de beelden van cc2 nog steeds schokkerig met de zelfde video's die schokten op de cc1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
Joostje123 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:50:

Misschien kan je hier wel wat mee:
http://www.howtogeek.com/...romecast-in-a-hotel-room/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Manke schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:28:
Zijn de beelden van cc2 nog steeds schokkerig met de zelfde video's die schokten op de cc1?
:/

Misschien iets specifieker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:24
Ik heb gelezen dat de Chromecast Audio Spotify Connect ondersteunt. Dit 'connect' betekent volgens mij dat de muziek stream direct via de Chromecast Audio verloopt (i.p.v. via je telefoon of tablet).

Weten jullie of dit ook werkt bij Deezer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
meesje schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:53:
Ik heb gelezen dat de Chromecast Audio Spotify Connect ondersteunt. Dit 'connect' betekent volgens mij dat de muziek stream direct via de Chromecast Audio verloopt (i.p.v. via je telefoon of tablet).

Weten jullie of dit ook werkt bij Deezer?
Deezer werkt met casten. Dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Acolyte57 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:21:
Hier iemand al ervaring met de multi-room functionaliteit van CC Audio? Tot nu toe kom ik voornamelijk reviews tegen die melden dat het kan, maar die het niet extensief geprobeerd hebben. Ik heb nu 1 CCa waar ik erg tevreden over ben in huis die met een hoop koptelefoon splitters naar verschillende ruimtes loopt; als ik dit met een paar extra CCa's netjes kan oplossen en iedereen in huis dan ook z'n eigen muziek kan luisteren in aparte ruimtes als gewenst zou dat natuurlijk optimaal zijn.
Ik heb beneden en boven een Chromecast Audio waarbij ik gebruik maak van de multi-room functionaliteit. Werkt erg goed!

Je moet eerst een nieuwe groep maken waarin je aangeeft welke speakers tot die groep behoren. Vervolgens zie je deze groep netjes in je overzicht met devices staan, zodat je deze kunt kiezen en het geluid dus 'multi-room' afspeelt.

Hier vind je de officiele uitleg van Google: https://support.google.com/chromecast/answer/6328691

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45
Ik heb een CC1 en een CC2. Beide werken goed.
Maar ik heb 1 probleem; Ik heb de CC2 op mijn 5 GHz wifi aangesloten en hij werkt, echter alleen als ik op mijn telefoon of laptops verbinding heb met 2,4 GHz. Als ik aangesloten ben op 5 GHz met mijn telefoon of Laptop krijg ik geen verbinding met mijn CC2 maar wel met mijn CC1?

Iemand enig idee of ik ergens een instelling fout heb staan.

Ter info mijn router is een Ziggo (UPC) Horizon Box.

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:23
Staat AP-isolation soms aan op 5GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
Heb in de router settings zitten kijken, maar nergens die optie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
barrymossel schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:37:
[...]

:/

Misschien iets specifieker zijn?
Veel video's hadden schokkerige beelden op de cc1, maar het geluid liep wel vloeiend, meer mensen hier hadden er last van, is dit probleem weg met de cc2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 12:04

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

HNies schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:51:
Heb in de router settings zitten kijken, maar nergens die optie te vinden.
Is je SSID voor beide frequenties gelijk?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:41

-tom-562

Oliesjeik

Hmm, sinds 1,5 week doet mijn Chromecast 2 het niet meer. Vandaag eens naar gekeken (zit achterin mijn receiver, mooi weggestopt in mijn TV-meubel).
Het lampje blijft oranje. Als ik 'm probeer te resetten (dat knopje 25 sec. lang indrukken) gebeurt er helemaal niks (lampje blijft oranje). Als ik voor langere tijd de spanning er af haal (en niet aangesloten op een HDMI poort), blijft het lampje uiteindelijk oranje als ik 'm aansluit.
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Kan ik 't ding resetten via mijn PC? Op google kan ik daar weinig over vinden.

Edit: de Chromecast knippert 1x kort wit, als ik de spanning er weer op aansluit.

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 11-01-2016 19:58 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
Mad Marty schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:41:
[...]

Is je SSID voor beide frequenties gelijk?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Het valt mij op dat films niet meer soepel draaien op de CC1, youtube en netflix lijken om de 5 seconde even te hikken, geluid loopt overigens wel goed en beeld kwaliteit gaat ook niet achteruit dus zal niet aan de verbinding liggen. Heb verder geen andere applicaties geprobeerd.

Kan het iets te maken hebben met de nieuwe opties qua hz ? of een recente update? Ik gebruik dat ding slechts enkele keren per maand dus ik kan niet precies zeggen wanneer het begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Robert777 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:04:
Het valt mij op dat films niet meer soepel draaien op de CC1, youtube en netflix lijken om de 5 seconde even te hikken, geluid loopt overigens wel goed en beeld kwaliteit gaat ook niet achteruit dus zal niet aan de verbinding liggen. Heb verder geen andere applicaties geprobeerd.

Kan het iets te maken hebben met de nieuwe opties qua hz ? of een recente update? Ik gebruik dat ding slechts enkele keren per maand dus ik kan niet precies zeggen wanneer het begonnen is.
sindskort kun je in de instellingen van de chromecast aangeven of ie 50 of 60Hz doet. Zou je eens mee kunnen experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
De vraag is inmiddels al op meerdere plaatsen voorbij gekomen, maar kan iemand bevestigen dat de Chromecast audio met multiroom ook Spotify (d.m.v. Spotify Connect) multiroom kan afspelen? Dit lijkt evident, maar tegelijk weet ik dat Spotify Connect vanuit Spotify zelf maar één stream tegelijk toe staat. Er zal dus iets voor gemaakt moeten zijn waarbij één van de Chromecasts de stream binnen haalt en over de rest verdeeld.

Edit: gebaseerd op deze thread in het Spotify forum *lijkt* het in principe te kunnen werken; maar in de praktijk onwerkbaar te zijn. Dat biedt uiteraard perspectieven als men het op kan lossen... en ik haal er ook niet uit dat het bij niemand werkt.
https://community.spotify...io-multiroom/td-p/1254933

[ Voor 29% gewijzigd door TweakMDS op 12-01-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Palomar schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:32:
[...]

sindskort kun je in de instellingen van de chromecast aangeven of ie 50 of 60Hz doet. Zou je eens mee kunnen experimenteren.
Ik heb de setting 50hz if available aangevinkt maar daar zou ik alleen wat van merken bij 25fps films als ik het goed begrijp.

Ik heb 't nog eens bekeken maar het loopt in het geheel niet vloeiend, micro haperingen om de halve seconde, misschien was het altijd al zo maar ben ik er gevoeliger voor geworden, ik weet het niet. Zal het eens aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Robert777 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:04:

Om een slechte(re) verbinding helemaal uit te sluiten kun je nog proberen het kanaal van je router te veranderen. Ik merk bij zowel de Chromecast 2 en Audio dat ze erg gevoelig zijn voor een slechte verbinding (al gaat dan bij de CC2 idd wel de kwaliteit omlaag, buiten het stotteren om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Robert777 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 06:08:
[...]

Ik heb de setting 50hz if available aangevinkt maar daar zou ik alleen wat van merken bij 25fps films als ik het goed begrijp.

Ik heb 't nog eens bekeken maar het loopt in het geheel niet vloeiend, micro haperingen om de halve seconde, misschien was het altijd al zo maar ben ik er gevoeliger voor geworden, ik weet het niet. Zal het eens aankijken.
Misschien een instelling op je tv die dit veroorzaakt? Je zou indien mogelijk eens kunnen proberen om je chromecast in een andere tv/monitor te pluggen om te kijken of het aan de chromecast ligt of de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Palomar schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:32:
[...]

Misschien een instelling op je tv die dit veroorzaakt? Je zou indien mogelijk eens kunnen proberen om je chromecast in een andere tv/monitor te pluggen om te kijken of het aan de chromecast ligt of de tv.
Zit achterin de surround receiver, al gekeken naar settings, niks raars kunnen vinden. Ik zou 'm wel ff rechtstreeks in de tv kunnen proberen. Zal vanavond eens kijken, bedankt zo ver voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:41

-tom-562

Oliesjeik

-tom-562 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:47:
Hmm, sinds 1,5 week doet mijn Chromecast 2 het niet meer. Vandaag eens naar gekeken (zit achterin mijn receiver, mooi weggestopt in mijn TV-meubel).
Het lampje blijft oranje. Als ik 'm probeer te resetten (dat knopje 25 sec. lang indrukken) gebeurt er helemaal niks (lampje blijft oranje). Als ik voor langere tijd de spanning er af haal (en niet aangesloten op een HDMI poort), blijft het lampje uiteindelijk oranje als ik 'm aansluit.
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Kan ik 't ding resetten via mijn PC? Op google kan ik daar weinig over vinden.

Edit: de Chromecast knippert 1x kort wit, als ik de spanning er weer op aansluit.
Zojuist de Chromecast terug gebracht naar de Mediamarkt. Kreeg meteen een nieuwe mee. Prima service d:)b

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb thuis Plex draaien en heb verder geen abbo bij ze maar heb een andere oplossing om overal mijn content te bekijken in de vorm van VPN.
Ik connect bijv. op een weekendje weg naar mijn VPN thuis en dan zie ik mijn Plex server in het netwerk en kan ik al mijn films afspelen. Werkt top.

Enter Chromecast:
Toch maar eens zo'n ding gekocht en kan via de telefoon/tablet etc probleemloos films naar mijn tv streamen.
Nu vroeg ik mij af of dit ook in bovenstaand scenario zou werken. Ik kan het me haast niet voorstellen omdat de Chromecast de stream over wil nemen, maar de VPN draait op mijn telefoon.

Zijn er mensen die een soortgelijk scenario hebben?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ZaZ schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 01:01:
Ik heb thuis Plex draaien en heb verder geen abbo bij ze maar heb een andere oplossing om overal mijn content te bekijken in de vorm van VPN.
Ik connect bijv. op een weekendje weg naar mijn VPN thuis en dan zie ik mijn Plex server in het netwerk en kan ik al mijn films afspelen. Werkt top.

Enter Chromecast:
Toch maar eens zo'n ding gekocht en kan via de telefoon/tablet etc probleemloos films naar mijn tv streamen.
Nu vroeg ik mij af of dit ook in bovenstaand scenario zou werken. Ik kan het me haast niet voorstellen omdat de Chromecast de stream over wil nemen, maar de VPN draait op mijn telefoon.

Zijn er mensen die een soortgelijk scenario hebben?
Ik denk dat je dit met een (travel)router zal moeten doen.
de router via vpn met het thuisnetwerk verbinden, en dus jouw dhcp via die weg verkrijgen
Ik heb ooit we op deze manier mijn vader toegang gegeven voor documentendeling.
Als hij met zijn laptop via de betreffende router op wifi ging, zat hij in mijn netwerk ertussen.

Mij lijkt het dat als je thuis de boel opzet ( CC en telefoon op de wifi -> router naar vpn ) dat het moet kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Chromecast 2 is nu gratis bij een half jaar abo op Ziggo Sport Totaal Go: http://go.ziggosporttotaal.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 16:42
frye schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:32:
Iemand een idee waarom Risk Big Screen (chromecast app) nog niet beschikbaar is in Nederland of België?

Google Play: RISK Big Screen Edition

Iemand ook een idee wanneer dit dan beschikbaar wordt?
Leek me wel leuk.
https://apkpure.com/risk-.../com.hasbro.riskbigscreen
Hier kan je hem downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met hetvolgende:
Op mijn iPad mini3 heb ik de google-chrome browser staan. in de TV zit een chromecast 2 en dit apparaat werkt perfect met alle apps en dergelijke, echter.
Casten vanuit de Chrome-browser op de iPad mini lukt niet omdat ik de chrome-extensie er niet op.
Kan mij iemand vertellen: heb ik misschien geen actuele versie van Chrome-browser op de iPad of wordt dit niet ondersteund door Apple of Google?
Ik weet dat de chromebrowser op een macbook wel wordt ondersteund met een chrome-extensie, maar waarom dan niet op een iPad?

Kan iemand mij uit de droom helpen?
Zo werken we niet op dit forum.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 04-02-2016 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Net de apk gedownload van de play store via mijn U.S. account en VPN en die van apkpure, ze zijn identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 16:42
xippie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:20:
[...]

Net de apk gedownload van de play store via mijn U.S. account en VPN en die hier stond, ze zijn identiek.
Vond het al raar toch voor de zekerheid mijn telefoon door wat tests gehaald, niks gevonden ook. zal wel een false postive zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
xippie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:20:
[...]

Net de apk gedownload van de play store via mijn U.S. account en VPN en die van apkpure, ze zijn identiek.
Ok thanks. Ik ben doorgaans erg voorzichtig met dat soort websites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xippie
barrymossel schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:23:
[...]

Ok thanks. Ik ben doorgaans erg voorzichtig met dat soort websites.
Via VPN inloggen in de U.S., nieuw Google account aanmaken, en je hebt dan de U.S. Play store. Ik heb ook een UK account voor o.a. BBC iPlayer e.d.
Simpele oplossing, om zeker te zijn dat je gecontroleerde apps krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

xippie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:26:
[...]

Via VPN inloggen in de U.S., nieuw Google account aanmaken, en je hebt dan de U.S. Play store. Ik heb ook een UK account voor o.a. BBC iPlayer e.d.
Simpele oplossing, om zeker te zijn dat je gecontroleerde apps krijgt.
Hoe switch je dan?

Overigens herkent risk mijn CC 2 niet. Meer mensen last van?

[ Voor 8% gewijzigd door icecreamfarmer op 22-01-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:04:
[...]

Hoe switch je dan?

Overigens herkent risk mijn CC 2 niet. Meer mensen last van?
Risk nog niet geprobeerd, zou een landendingentje kunen zijn.
Maar angry birds friends ziet mijn cc1 en cc2 ook niet.
Driver Speedboat Paradise ziet de cc1 ook niet, maar de cc2 dan weer wel.
Dus iets klopt er sowieso nog niet met die games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xippie
Op menu drukken links boven in, dat kan je kiezen tussen je accounts, wel eerst VPN naar het juiste land activeren.
In de UK heb je elke week een app voor 10 pence i.p.v. meerdere ponden. Ook interessant om te checken.
De updates op de reeds geïnstalleerde apps kan je installeren ongeacht welk account of VPN actief is, makkelijk dus.

/edit

Ik heb mijn Chromecast 1 en 2 via een cheapass €30 router met dd-wrt via VPN aangesloten, mega voordeel: Via je tablet/telefoon BBC iPlayer casten en tegenwoordig ook Channel 4.
ITV en Channel 5 komen hopelijk binnenkort.

P.S, check FilmOn app in de Google play store, kan je bijna elke Engelse zender mee casten zonder VPN.

[ Voor 25% gewijzigd door xippie op 22-01-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wat vinden jullie de beste android app om vanaf een dlna server films te streamen naar je chromecast? Gebruik nu localcast en die doet wat ie moet doen, maar wel met advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:42
SndBastard schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:30:
De vraag is inmiddels al op meerdere plaatsen voorbij gekomen, maar kan iemand bevestigen dat de Chromecast audio met multiroom ook Spotify (d.m.v. Spotify Connect) multiroom kan afspelen? Dit lijkt evident, maar tegelijk weet ik dat Spotify Connect vanuit Spotify zelf maar één stream tegelijk toe staat. Er zal dus iets voor gemaakt moeten zijn waarbij één van de Chromecasts de stream binnen haalt en over de rest verdeeld.

Edit: gebaseerd op deze thread in het Spotify forum *lijkt* het in principe te kunnen werken; maar in de praktijk onwerkbaar te zijn. Dat biedt uiteraard perspectieven als men het op kan lossen... en ik haal er ook niet uit dat het bij niemand werkt.
Goed om te weten,hier dezelfde onduidelijkheid. Ik doe mijn Allplay multiroom setup nog maar even niet de deur uit, niet altijd storingsvrij maar Spotify werkt prima multiroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Palomar schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:40:
Wat vinden jullie de beste android app om vanaf een dlna server films te streamen naar je chromecast? Gebruik nu localcast en die doet wat ie moet doen, maar wel met advertenties.
Dan ga je bij de jumbo 1 uur werken en met dat geld koop je de advertentie vrije versie?

Er is geen advertenties vrije versie?

[ Voor 5% gewijzigd door raro007 op 29-01-2016 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 16:38
Ik heb gisteren een Chromecast 2 en Audio gekocht, nu vraag ik mij af waarom ik de Audio heb gekocht omdat ik de Chromecast toch op de receiver aansluit (middels HDMI), de audio heeft dan geen toegevoegde waarde (in de winkel werd mij verteld dat Spotify NIET werkt met Chromecast 2.0 maar dat je de Audio moet hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
layzzzz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:35:
Ik heb gisteren een Chromecast 2 en Audio gekocht, nu vraag ik mij af waarom ik de Audio heb gekocht omdat ik de Chromecast toch op de receiver aansluit (middels HDMI), de audio heeft dan geen toegevoegde waarde (in de winkel werd mij verteld dat Spotify NIET werkt met Chromecast 2.0 maar dat je de Audio moet hebben).
Als je een receiver hebt met hdmi ingang dan heeft de audio versie idd geen toegevoegde waarde.
Ik heb ook een receiver met hdmi ingang en heb expres voor de chromecast 2 gekozen omdat ik ervan uit ga dat mijn receiver een betere dac heeft dan de chromecast audio. Spotify werkt natuurlijk prima met Chromecast 2. Misschien dat de audio versie wel zuiniger is omdat deze niet constant "beeld" aan het versturen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
layzzzz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:35:
Ik heb toch ook ergens gelezen dat sommige Spotify features alleen werken op de Chromecast Audio. Ik weet niet meer precies waar ik het heb gelezen en wat die features precies waren. Volgens mij was het de multiroom functie.

Gevonden! Spotify werkt alleen op de Chromecast Audio als je een premium abonnement hebt:
https://support.spotify.c...hromecast-steps-and-setup

[ Voor 12% gewijzigd door Tigerblood op 29-01-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:10
SndBastard schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:30:

Ik heb 2 chromecasts audio in mijn netwerk, morgen komt de derde binnen. Ik gebruik al sinds het mogelijk is met veel plezier de multiroom functionaliteit. Voornamelijk met spotify! De aangemaakte groep kan je gewoon kiezen als 1 van je connect devices. In de app kan je zelfs nog het volume per CC regelen. Ik ben er uitermate tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Tigerblood schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:15:
[...]

Ik heb toch ook ergens gelezen dat sommige Spotify features alleen werken op de Chromecast Audio. Ik weet niet meer precies waar ik het heb gelezen en wat die features precies waren. Volgens mij was het de multiroom functie.

Gevonden! Spotify werkt alleen op de Chromecast Audio als je een premium abonnement hebt:
https://support.spotify.c...hromecast-steps-and-setup
Maar mijn gratis Spotify werkt wel op de normale chromecast 1.
Wat ook in de info van jou link staat. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Dacuuu op 29-01-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
Gratis Spotify werkt ook gewoon met de CC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
KiefDelicious schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:57:
[...]

Ik heb 2 chromecasts audio in mijn netwerk, morgen komt de derde binnen. Ik gebruik al sinds het mogelijk is met veel plezier de multiroom functionaliteit. Voornamelijk met spotify! De aangemaakte groep kan je gewoon kiezen als 1 van je connect devices. In de app kan je zelfs nog het volume per CC regelen. Ik ben er uitermate tevreden mee.
Bedankt, ik heb inmiddels afgelopen zondag een normale CC en een CC audio aangeschaft (elk voor 33 euro). Ik denk dat ik er nog wel één of twee bij haal aangezien ik morgenochtend toch even terug naar de mediamarkt zal moeten.
De audio nog niet kunnen proberen, maar de reguliere werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53
CC2 gebruiker hier. Schijnbaar kan ik met VLC player casten maar ik heb de optie nog nergens in het programma kunnen vinden, screencasting is geen optie want mijn Tablet model (E 9.6) wordt nog niet ondersteund.

Is de optie uit VLC gehaald of doe ik gewoon iets hartstikke verkeerd? :+

edit: En dan bedoel ik VLC Android.

[ Voor 6% gewijzigd door DarkElement op 30-01-2016 11:05 ]

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
DarkElement schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:04:
CC2 gebruiker hier. Schijnbaar kan ik met VLC player casten maar ik heb de optie nog nergens in het programma kunnen vinden, screencasting is geen optie want mijn Tablet model (E 9.6) wordt nog niet ondersteund.

Is de optie uit VLC gehaald of doe ik gewoon iets hartstikke verkeerd? :+

edit: En dan bedoel ik VLC Android.
Enige optie dat VLC (Android) werkt met Chromecast is screencasten. VLC op je android veranderd dan in een afstandsbediening. Screencasten kon dacht ik wel op elk device met Android 4.4.2 of hoger. Dus weet niet welke versie je tablet heeft, maar mogelijk dus lager dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Thanks voor de uitleg, verder krijg ik gastmodus niet werkend. Als ik het goed begrijp hoef ik hiervoor niet ingelogt te zijn op mijn thuisnetwerk maar moet ik wel WIFI ingeschakelt hebben op mn device vanwaar ik naar de Chromecast wil streamen.

In het hoofdmenu van de Chromecast staat netjes een pin weergegeven en vanuit de setup page op mn pc staat tevens aangegeven dat gastmodus is ingeschakelt.

Toch kan ik vanuit m'n tablet/pc mijn Chromecast niet vinden (allleen als ik op mijn router inlog).
Kid_Stevie schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:57:
[...]

Enige optie dat VLC (Android) werkt met Chromecast is screencasten. VLC op je android veranderd dan in een afstandsbediening. Screencasten kon dacht ik wel op elk device met Android 4.4.2 of hoger. Dus weet niet welke versie je tablet heeft, maar mogelijk dus lager dan dat.
4.4.4 (KitKat), en mijn device is een Samsung Galaxy Tab E 9.6 (T560; 8gb versie), Screencasting tot op heden nog niet supported door de Chromecast app en OS support voor screencasting is pas vanaf lollipop geloof ik.

[ Voor 37% gewijzigd door DarkElement op 30-01-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Screencasten zou moeten werken:
Casting your Android screen is available on devices running Android 4.4.2 or higher.

All devices running Android 4.4.2 or higher support the Cast Screen feature. Please note: Some devices have been optimized for screen casting so your experience may vary.
https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=en

Questmode ook:
Guest mode can be set up (or turned on) on any device that supports the Chromecast app. Guest mode can be used for casting as a guest only on Android 4.3 and above.
https://support.google.com/chromecast/answer/6109286?hl=en

Maar er zouden andere apparaten in de weg kunnen zitten. Hij maakt via onhoorbare audio verbinding. Al met een ander device geprobeerd? Je moet trouwens wel je wifi aan hebben dacht ik (maar dus niet verbonden met de netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Je zegt het zelf al in je eerste reactie @ quote 'Some devices have been optimized for screen casting' :p

En ja wifi heb ik aan alleen niet ingelogd op m'n netwerk :-) zodra ik een tabblad wil casten en Chrome gaat zoeken naar devices vind hij niks, tenzij ik inlog op m'n router.

Uitleg op die pagina is ook aardig recht toe recht aan, niks fout gedaan.

Word zowel vanaf pc als al mijn android devices niet gezien (ook niet vanaf mijn LG G3 met Lollipop)

Wifi scherm wanneer uitgelogd:
Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/20iut6w.jpg

Gastmodus staat aan: (even ingelogd op wifi voor de screenshot)
Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/34t92xg.jpg

Rechtsbovenin, melding Chromecast niet gevonden (Wifi ingeschakeld maar uitgelogd)
Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/w1rxa8.jpg

Rechtsbovenin, melding Chromecast wel gevonden (Wifi ingeschakeld & ingelogd)
Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/10rlh1c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Optimized, dat houd in dat het wel moet kunnen, maar mogelijk niet goed werkt. Maar de optie zou er volgens mij wel gewoon moeten zijn. Of sommige fabrikanten dit misschien blokkeren weet ik verder niet.

Guest mode kan (volgens mij) alleen via android devices, dus niet via een computer. De telefoon of tablet maakt verbinding met de chromecast door een onhoorbaar audiosignaal (als ik het goed heb, durf het niet met 100% zekerheid te zeggen hoe dit werkt). Maar zover ik weet kan dit niet via bijvoorbeeld een computer (ios devices weet ik niet zeker).
Guest mode can be used for casting as a guest only on Android 4.3 and above.
Dus zou op je tablet wel moeten kunnen, maar weet niet wat daar verder de voorwaarden van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Laatst online: 05:25
Ik heb sinds een maand een chromecast en ben tot nu toe zeer ontevreden. eerst werkte het apparaat heel goed. heb hem ingesteld en heb een aantal video's gestreamd. Na een aantal dagen wilde ik het apparaat echter weer gebruiken en werdt hij op geen enkel van mijn apparaten herkent.
Na reset naar fabrieksinstellingen doet hij het wel maar nadat ik hem een aantal dagen niet heb gebruikt wordt hij weer niet herkend. dit is om gek van te worden, het zal niet de bedoeling zijn dat ik de chromecast elke keer voor gebruik naar fabrieksinstellingen moet worden terug instellen.

nu de vraag, is het apparaat kapot of doe ik iets fout... meer mensen die het probleem herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
blauwester schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:50:
Ik heb sinds een maand een chromecast en ben tot nu toe zeer ontevreden. eerst werkte het apparaat heel goed. heb hem ingesteld en heb een aantal video's gestreamd. Na een aantal dagen wilde ik het apparaat echter weer gebruiken en werdt hij op geen enkel van mijn apparaten herkent.
Na reset naar fabrieksinstellingen doet hij het wel maar nadat ik hem een aantal dagen niet heb gebruikt wordt hij weer niet herkend. dit is om gek van te worden, het zal niet de bedoeling zijn dat ik de chromecast elke keer voor gebruik naar fabrieksinstellingen moet worden terug instellen.

nu de vraag, is het apparaat kapot of doe ik iets fout... meer mensen die het probleem herkennen?
Dan is de grote vraag. Staat het apparaat al die dagen dat je hem niet gebruikt aan? Als dat zo is zou je eens kunnen kijken of je hem van de stroom kan halen als je hem toch niet gebruikt. Ik weet van de oude chromecast (v1) dat deze na verloop van tijd wat last krijgt van de warmte en dan vast loopt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Laatst online: 05:25
Webgnome schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:54:
[...]

Dan is de grote vraag. Staat het apparaat al die dagen dat je hem niet gebruikt aan? Als dat zo is zou je eens kunnen kijken of je hem van de stroom kan halen als je hem toch niet gebruikt. Ik weet van de oude chromecast (v1) dat deze na verloop van tijd wat last krijgt van de warmte en dan vast loopt.
De chromecast staat die tijd niet aan dus hij zal niet door de warmte zijn vastgelopen. het is trouwens een chromecast 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

blauwester schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:50:

Geeft het TV beeld wel netjes de juiste informatie op het moment dat je crhomecast niet herkend wordt? (zoals verbonden met je netwerk).

Mijn eigen CC2 heef er in ieder geval geen last van. Enige wat er heel af en toe gebeurt is dat de wifi verbinding onderbroken wordt, maar dat ligt aan mijn access point bij de TV. Als ik die reboot is het gefixt.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Pagina: 1 ... 41 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.