Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05:25
Felyrion schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:26:
[...]

Geeft het TV beeld wel netjes de juiste informatie op het moment dat je crhomecast niet herkend wordt? (zoals verbonden met je netwerk).

Mijn eigen CC2 heef er in ieder geval geen last van. Enige wat er heel af en toe gebeurt is dat de wifi verbinding onderbroken wordt, maar dat ligt aan mijn access point bij de TV. Als ik die reboot is het gefixt.
Mijn tv geeft wel de juiste info door. in het begin staat er ongeveer 1 minuut de wifinaam en deze verdwijnt dan wel weer. je wordt toch een beetje zat van zo'n apparaat het leek mij om het leven makkelijker te maken nu maakt hij het eerder moeilijker :( :(
trouwens heb het ding sinds mijn eerst post aan laten staan en dacht nu dus nog een keer proberen deed hij het nu in een keer weer wel. ik denk dat ik er een heb met mood swings. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door blauwester op 31-01-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:58
j_bos schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 00:16:
Ik zag ergens in het topic al dat er meer mensen zijn die last hebben van knipperend beeld met de Chromecast (2) (niet continu, er is geen peil op te trekken wanneer het wel of niet gebeurd). Ik heb de afstand tot mijn versterker al verhoogd door een verlengkabel ertussen te hangen, ik heb ook geprobeerd met een andere micro usb kabel (icm met mijn iphone lader). Ook met verlengkabel en andere voeding, maar het probleem blijft. Zomaar 1 seconde wordt het beeld zwart of komt er even een balk doorheen.

Het gebeurd als hij op de homescreen staat, als spotify aanstaat, of Plex/Youtube, dus eigenlijk altijd.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zit aangesloten op een Onkyo receiver.
Heb er ook even een video van gemaakt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:33
Al op andere HDMI poort geprobeerd? Komt het ook voor op andere TV / monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
Ik gebruik de Chromecast Audio al enkele maanden met veel plezier. Kleine ergernis is dat ik hem moet rebooten als ik hem een aantal dagen niet heb gebruikt, ander herkent mijn (Windows) phone hem niet.
Ook moet m'n Lumia constant uit standby blijven om de verbinding up te houden tijdens het afspelen van muziek. Gelukkig doet de app 'AV Remote' dat automatisch.
Positief vind ik de optie om FLAC af te spelen vanaf mijn mediaserver via de optisch digitale interface van de Chromecast. Veel waar voor weinig geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:10

Theimon

Snapte!?

Mijn Android telefoon "vergeet" soms ook de verbinding met de Chromecast als ik films/series bekijk. Als ik dan echter reconnect, gaat ie wel verder op het punt waar ie was gebleven. Bediening via de remote van mijn tv blijft overigens dan wel gewoon werken.
Dus heel erg is het niet :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Wij zijn vorige week verhuist en hebben de afgelopen dagen erg veel gebruik gemaakt van de Chromecast in de woonkamer (omdat de Ouya met Kodi niet lekker wil wifi-en en omdat ik de TV ontvanger nog niet heb kunnen aansluiten).
Op het moment voornamelijk Netflix en Spotify, wat beide prima werkt. Netflix wil afentoe nog wel eens bufferen, maar gezien de ontvangst van andere apparaten in huis zou ik de fout eerder zoeken in de wifi router (Fritzbox 7340) dan in de Chromecast 2.
Spotify werkt volledig vlekkeloos en is een mooie tijdelijke oplossing voor een fatsoenlijk audio systeem.

Afentoe valt bij mij inderdaad ook de verbinding tussen telefoon/ipad en chromecast weg. Dan start de volgende aflevering op netflix al terwijl je hem eigenlijk uit wil zetten. Niet heel erg op zich, hoewel het fijn zou zijn als je op een bepaalde manier de chromecast kon laten stoppen/pauzeren zonder wifi verbinding (via HDMI CEC).

De twee chromecast audio's heb ik nog maar heel weinig gebruikt omdat ik de rest van de kamers nog niet heb ingericht en nog altijd aan het draaien ben over speakers / versterkers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:33
SndBastard schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:53:
...

Afentoe valt bij mij inderdaad ook de verbinding tussen telefoon/ipad en chromecast weg. Dan start de volgende aflevering op netflix al terwijl je hem eigenlijk uit wil zetten. Niet heel erg op zich, hoewel het fijn zou zijn als je op een bepaalde manier de chromecast kon laten stoppen/pauzeren zonder wifi verbinding (via HDMI CEC).

...
Bij sommige apps (oa Netflix) werkt CEC gewoon op mijn chromecast. In ieder geval play en pause.

Overigens kun je het automatisch afspelen van de volgende aflevering bij netflix uitzetten als je naar de website gaat en dan bij settings kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:58
- J.W. - schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:39:
Al op andere HDMI poort geprobeerd? Komt het ook voor op andere TV / monitor?
Hm volgens mij gaat het op een andere poort van de TV beter inderdaad, apart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

xippie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:35:
[...]

Chromecast ondersteunt Geen DTS. Daarom met DSvideo geen geluid en probeert Plex te transcoden.
Geen DTS is wel een deal breaker voor mij (helaas). Moet ik op zoek naar een andere oplossing voor m'n Synology (DS216play)

[ Voor 50% gewijzigd door TommyGun op 05-02-2016 10:36 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik heb wel een paar video's met DTS in de collectie en die worden wel met geluid afgespeeld. Loopt Plex de boel dan te transcoden? Of is DTS geen probleem voor de Chromecast?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Theimon schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:16:
Ik heb wel een paar video's met DTS in de collectie en die worden wel met geluid afgespeeld. Loopt Plex de boel dan te transcoden? Of is DTS geen probleem voor de Chromecast?
Plex transcode DTS idd naar multichannel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

ulTimaS schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:26:
[...]

Plex transcode DTS idd naar multichannel.
Ah, dat verklaart het dan inderdaad. Gaat vlekkeloos moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53
Is er ook een snellere/stabieler alternatief voor Google Cast om je scherm te casten vanaf je pc? Google Cast (via chrome) werkt niet helemaal zoals ik zou willen (met name geluid doorsturen niet, en het gehaper).

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 16-09 18:43
DarkElement schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:05:
Is er ook een snellere/stabieler alternatief voor Google Cast om je scherm te casten vanaf je pc? Google Cast (via chrome) werkt niet helemaal zoals ik zou willen (met name geluid doorsturen niet, en het gehaper).
Ook hier een teleurgestelde chromeast v2 gebruiker. Instabiel instabiel instabiel, zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
Ik ben verre van teleurgesteld hoor, gaat me alleen om de optie van het volledige scherm casten binnen de Google Cast extensie van Google Chrome.

Losse tabs casten werkt super, ook bij apps als Netflix en Popcorn time geen spoortje lag te bekennen, alleen bij het casten van mijn volledige desktop gaat het niet echt vlot.

AirParrot 2 geprobeert maar dat werkt ook niet zo snel, misschien toch een wifi probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:52
Vorige week met MM btw actie een 2e chromecast audio gekocht. Ik wilde graag nog de multiroom audio optie proberen.

Beide staan nu in een chromecast groep geconfigureerd. Dat kun je met de chromecast app doen. Hierin kun je ook tot op de milliseconde nauwkeurig de beide apparaten synchen zodat het geluid echt tegelijk hoorbaar is. In apps waarmee ik cast kies ik nu dus de groep ipv de individuele chromecast. 1 woord: perfect!

Klinkt top (ik heb ze digitaal aangesloten dus gebruik de dac in beide versterkers), super stabiel en dat voor nog geen 100 euro in tegenstelling tot bijvoorbeeld een sonus systeem. Ik gebruik het voornamelijk met Tunein Radio, Spotify en Soundcloud.

[ Voor 5% gewijzigd door basix op 06-02-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10
Mmm, ik heb een probleem met mijn chromecast, hij lijkt opeens niet meer snel genoeg.
Ben tijdje geleden weer op me zelf gaan wonen, moeder had chromecast 2.
Ik chromecast 1. Hiervoor deed die het altijd goed, afspelen via Plex. Maar tijdje niet meer gebruikt.
Maar afgelopen week ben ik weer mijn chromecast gaan gebruiken met Plex.

Maar nu hapert die bij alles. Terwijl als ik videostream gebruik plugin voor chrome werkt het wel.
Netflix werkt ook snel genoeg, maar via plex lijkt die te happeren.

Terwijl voorheen, ging het altijd vlekkenloos. Zelfde Plex speler, zelfde Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Joostje123 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:06:
Mmm, ik heb een probleem met mijn chromecast, hij lijkt opeens niet meer snel genoeg.
Ik chromecast 1. Hiervoor deed die het altijd goed, afspelen via Plex. Maar tijdje niet meer gebruikt.

Maar nu hapert die bij alles. Terwijl als ik videostream gebruik plugin voor chrome werkt het wel.

Terwijl voorheen, ging het altijd vlekkenloos. Zelfde Plex speler, zelfde Chromecast.
Misschien problemen met je WiFi ontvangst (en een grotere dataoverdracht als je plex gebruikt), probeer even een app die je connectie naar je Chromecast checked (speed4cast o.i.d.).

[ Voor 3% gewijzigd door Frunz op 09-02-2016 22:15 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Ik ben dagelijks Plex + CC2 + een langzame Celeron dual core gebruiker. Bij mij werkt het altijd vlekkeloos. De keren dat het haperde en ik mijn servertje helemaal aan het doorlichten was hielp een reboot van de CC2 meteen. Ik heb nu de voeding via Usb van de tv lopen dus staat i nooit lang ingeschakeld.
Maar goed al jij hem ook niet op de netstroom heb zitten en alles al hebt gereboot dan weet ik het ook niet helemaal.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 20:42

nlboy

Alles kitz?

Het valt mij op dat de Chromecast Audio slecht verkrijgbaar is. Is hiervoor een reden dat jullie weten?

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Wellicht omdat het toch een beetje een niche dingetje is. Ik merk dat veel mensen die ik erover spreek - die toch wel verstand van recente technieken hebben - vaak niet eens weten dat het ding bestaat. Daarnaast is er een enorm geweld aan streaming producten te krijgen die al out of the box werken.
Ik hoop dat Google hun Cast offensief nog even door zet en dat er ook meer apparaten die Cast ondersteunen verschijnen (inclusief multiroom). Op die manier krijg je ook bredere ondersteuning en meer draagvlak.
Zo lijkt het me best boeiend om mijn twee CC Audio's te combineren met bijvoorbeeld een Denon HEOS 1 in de keuken; daar hang ik liever niet meerdere apparaten maar zou een simpele speaker met ingebouwde cast genoeg zijn.

• DarkElement
nlboy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:02:
Het valt mij op dat de Chromecast Audio slecht verkrijgbaar is. Is hiervoor een reden dat jullie weten?
Was 2 weken geleden bij de Mediamarkt en daar lagen 2 grote bakken helemaal propvol met Chromecast Audio's, was bij firma in Heerhugowaard!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
heb em in december in de playstore gekocht, 39,- zonder verzendkosten. Daar staat ie nu ook gewoon en volgens mij op voorraad.

Ik heb meer het idee dat winkels misschien niet snappen waarom je deze zou kopen boven de even dure, maar functionelere HDMI versie.

(denk dat de meeste dat hier wel snappen, maar een shopmanager die 2 chrome casts op een order lijst ziet staan voor dezelfde prijs, waarvan de 1 maar een deel kan t.o.v. de andere, dan wordt ie misschien gewoon geskipped)

Strava

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Het gekke is dat hij zowel bij bol.com als coolblue al maanden op binnenkort leverbaar staat.

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 20:42

nlboy

Alles kitz?

pacificocean schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:57:
[...]

Het gekke is dat hij zowel bij bol.com als coolblue al maanden op binnenkort leverbaar staat.
ja precies dat bedoel ik :) Dat alleen media markt van de grote leveranciers dit als enige op voorraad heeft vind ik vreemd.

Ik heb voor de zekerheid maar eentje besteld voordat ze niet meer leverbaar zijn..

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Ik heb dit opgelost door op de plex server bij netwerk>beveiligde verbinding op uitgeschakeld te zetten.
Daarvoor liep hij constant te stotteren, maar sindsdien loopt alles soepel.

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
:? Kan ik mijn toestel scherm (tablet/telefoon) streamen naar de tv?

Nee, momenteel is dit nog niet mogelijk met één uitzondering: De Nexus 5.
Werkt wel op mijn Samsung Galaxy A5 met Cyanogenmod, volgens mij werkt het dus op alle AOSP-gebaseerde Roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Vandaag de CC2 binnen gekregen. Had CC1 al, die wil ik op de slaapkamer gaan gebruiken.

Ik vroeg me trouwens af, kan 't nergens vinden, kan ik de advertenties overslaan als ik via CC cast? Al 'n paar keer en reclame van ruim 22 minuten over LEGO gehad en als de kids gezellig Bumba willen kijken en ik wel de knop overslaan in 't tv-scherm heb, maar niet op m'n telefoon dan is dat wat irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ben ik toch benieuwd wat voor programma je gebruikt waar je advertenties ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Rockvee2 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:52:
Ben ik toch benieuwd wat voor programma je gebruikt waar je advertenties ziet.
Youtube, voor 'n video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Bij Youtube heb je veel reclame voor videos .

Ik weet niet of je dit kan blokkeren de videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Rockvee2 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:09:
[...]

Dat weet ik, vind ik ook niet erg. Als die reclame 'n halve minuut duurt. Maar er is 'n lego-reclame die 20 minuten duurt. Als ik dan cast met 'n CC en die niet kan "overslaan" dan vindt dat nogal z'n doel voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Rockvee2 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:09:
[...]

Ik heb gewoon Adblock (voor sites als Tweakers staat die natuurlijk uit), werkt echt perfect. Ik heb zelf ook een schurfthekel aan reclames tussen video's. Die staan meestal ook twee keer zo hard als je video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19
probleem bij de chromecast is dat die zelf de urls ophaalt en dus ook de reclame afspeelt, ongeacht je een adblocker op je pc/telefoon gebruikt.

Dan is dit misschien een oplossing: http://jacobsalmela.com/b...-a-raspberry-pi-hole-2-0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Nogmaals, ik vind 't niet erg dat de advertenties komen en als ze 'n 30 seconden of zo duren dan wacht ik daar wel op, maar 't gaat mij om die advertenties die langer duren en die je niet weg kan klikken zodra je gaat casten.Want dan heb je de mogelijkheid niet meer. Er komt geen knop op je telefoon/laptop en op de tv kan 't niet weggeklikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19
als je cast via je telefoon heb je wel een knop skip ad mits je geen adblock/ youtube adaway gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Eric_Cantona schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:40:
Nogmaals, ik vind 't niet erg dat de advertenties komen en als ze 'n 30 seconden of zo duren dan wacht ik daar wel op, maar 't gaat mij om die advertenties die langer duren en die je niet weg kan klikken zodra je gaat casten.Want dan heb je de mogelijkheid niet meer. Er komt geen knop op je telefoon/laptop en op de tv kan 't niet weggeklikt worden.
Die irritante reclame (ook die lange Lego reclame) op YouTube kan je gewoon wegklikken na een paar seconden. Tenminste, op mijn Android telefoon kan dat gewoon.
Er zijn af en toe reclames die je niet weg kan klikken. Maar die duren meestal niet langer dan 30 seconden.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKramer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32
Als je via Chrome naar m.youtube.com gaat en dan daaruit cast, dan krijg je volgens mij geen reclame. Je kunt vanuit Chrome ook meteen een link plaatsen op je startscherm naar m.youtube.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:09
Gebruik Chromecast V2 nu 5 maanden en hij werkt prima, wel altijd op 5ghz, de huidige router staat bijzonder dichtbij dus bereik is geen probleem.

Cast alles zonder hapering of problemen, ik heb alleen wel gemerkt dat enige instabiliteit eerder in apps zitten waarmee hij cast dan dat de Chromecast zelf onstabiel is. Zo heeft ons thuisnetwerk elke 20 minuten een mini onderbrekening van minder dan een seconde ( is een bekend probleem, hele straat heeft er last van) en dan merk je dat nieuwe apps zoals KPN play meteen qua kwaliteit achteruit gaan en in veel gevallen zeggen oeps er is iets mis gegaan en stoppen. Andere apps hebben denk ik iets betere programmering qua buffering en hoe ze deze onderbreking opvangen.

Wat ik verder heb gemerkt dat voor live streaming via internet, dus twitch, Netflix etc de Chromecast app verbinding instabieler wordt naarmate hij langer aan staat. Als ik twitch wil streamen en de Chrome cast staat al een dag aan bijvoorbeeld, twitch er na tien minuten uit klapt. Als ik dan de Chromecast stroom er uit trek en opnieuw probeer blijft hij daarna gewoon twitch streamen zonder fouten.

De reden dat ik denk dat het de apps zijn is omdat ik ook plex gebruik en deze altijd zonder enig probleem cast, hoe lang de Chromecast ook aan staat.

Het is allemaal nog in ontwikkeling dus prima, ik ben reuze tevreden met de Chromecast, vind het voor het geld echt een gouden koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Xyphoid schreef op zondag 21 februari 2016 @ 00:37:
[...]

Die irritante reclame (ook die lange Lego reclame) op YouTube kan je gewoon wegklikken na een paar seconden. Tenminste, op mijn Android telefoon kan dat gewoon.
Er zijn af en toe reclames die je niet weg kan klikken. Maar die duren meestal niet langer dan 30 seconden.
Ik bedoel als je cast he, op m'n telefoon zelf kan dat inderdaad. Ik zie de knop in ieder geval niet, maar dat zou kunnen komen door Youtube Adaway. Zou ik eens moeten proberen met die module (Xposed) uitgeschakeld.
MarcoKramer schreef op zondag 21 februari 2016 @ 07:18:
Als je via Chrome naar m.youtube.com gaat en dan daaruit cast, dan krijg je volgens mij geen reclame. Je kunt vanuit Chrome ook meteen een link plaatsen op je startscherm naar m.youtube.com.
Ik cast vanuit de YT-app op m'n telefoon, via de mobiele site lijkt me zo omslachtig en dan kan ik niet handig casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
Vergeef me mijn vraag, maar ik ben een totale leek wat betreft chromecast en televisie...

Wij hebben een CRT TV (22 jaar oud, dus geen hdmi) die is aangesloten via scart aan een telenet digicorder (AD2000) Deze heeft een HDMI uitgang.
Is dit effectief enkel uitgang of zou ik hier ook een chromecast aan kunnen sluiten?
Ik heb de vraag op de telenet community gesteld, maar daar kreeg ik op 1 week tijd enkel het antwoord 'probeer het eens'. Ik ga dat ding echt niet kopen als het niet werkt, vandaar mijn vraag, iemand een idee of dit zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 09:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De kans dat het werkt lijkt mij heel klein. Een digitaal signaal omzetten naar een analoog signaal dat over scart verstuurd wordt vraagt om hele andere (en meer) componenten dan een simpele HDMI-uitgang die netjes digitale video aangeleverd krijgt.

Misschien toch eens upgraden? :) Er zijn wel adapters te koop voor hdmi -> scart, maar die kosten meer dan de Chromecast zelf (geeft ook meteen aan waarom het niet standaard in je decoder zal zitten). En dan blijf je bezig met achterhaalde techniek, resolutie, kleurruimte enzovoorts.

[ Voor 30% gewijzigd door Gizz op 21-02-2016 14:50 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
cadsite schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:24:
Vergeef me mijn vraag, maar ik ben een totale leek wat betreft chromecast en televisie...

Wij hebben een CRT TV (22 jaar oud, dus geen hdmi) die is aangesloten via scart aan een telenet digicorder (AD2000) Deze heeft een HDMI uitgang.
Is dit effectief enkel uitgang of zou ik hier ook een chromecast aan kunnen sluiten?
Ik heb de vraag op de telenet community gesteld, maar daar kreeg ik op 1 week tijd enkel het antwoord 'probeer het eens'. Ik ga dat ding echt niet kopen als het niet werkt, vandaar mijn vraag, iemand een idee of dit zou werken?
De kans dat een uigang ook dienst kan doen als ingang is zo goed als 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Waarom nog een CRT TV? Ik begrijp dat niet iedereen een mega tv budget heeft, maar je hebt voor minder dan 250€ al een aardige keuze aan tv's. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een CRT TV erg groot is. Buiten dat is natuurlijk de resolutie erg laag.

Overigens is een hdmi uitgang precies dat, iets dat van de digicorder stuurt naar een apparaat om iets weer te geven (meestal tv, maar kan ook laptop of monitor zijn). Dus dat zal niet werken als je gegevens kloppen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
@pacificocean
Bedankt voor je antwoord.

@rockhopper
Waarom geen nieuwe? Omdat de oude nog werkt. Hij is inderdaad niet erg groot, 17" om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

cadsite schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:22:
@pacificocean
Bedankt voor je antwoord.

@rockhopper
Waarom geen nieuwe? Omdat de oude nog werkt. Hij is inderdaad niet erg groot, 17" om precies te zijn.
Goed ik begrijp dat sommige oude toestellen gemaakt zijn om ook nog het volgende millenium mee te mogen maken, maar je geeft eigenlijk al aan dat je toe bent aan enige vorm van vernieuwing. Daarbij heeft een moderne tv in ieder geval de voordelen energie zuiniger te zijn, een hogere resolutie en je kan er meer mee (in ieder geval qua aansluitingen)
Maar het gaat nu een beetje offtopic, als jij nog prima tevreden bent met je tv moet je die natuurlijk vooral blijven gebruiken, maar ergens geef je met je post hier aan dat het misschien tijd is voor een vernieuwing. })

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Eric_Cantona schreef op zondag 21 februari 2016 @ 09:29:
[...]

Ik bedoel als je cast he, op m'n telefoon zelf kan dat inderdaad. Ik zie de knop in ieder geval niet, maar dat zou kunnen komen door Youtube Adaway. Zou ik eens moeten proberen met die module (Xposed) uitgeschakeld.
Daar ging ik ook van uit, aangezien dit het Chromecast thread is...
Ik heb verder geen adblocker draaien op mijn telefoon.
Ik zie linksonder na een paar seconden de skip knop verschijnen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Je zal doorvoor een omvormer moeten / kunnen kopen. Maar of dat 't waard is...
rockhopper schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:59:
[...]

Waarom nog een CRT TV? Ik begrijp dat niet iedereen een mega tv budget heeft, maar je hebt voor minder dan 250€ al een aardige keuze aan tv's. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een CRT TV erg groot is. Buiten dat is natuurlijk de resolutie erg laag.
Een CRT tv heeft wel de beste inkijkhoek, goede zwartwaarden en respons én nooit een dode pixel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Chris.nl schreef op maandag 22 februari 2016 @ 03:50:
[...]

Een CRT tv heeft wel de beste inkijkhoek, goede zwartwaarden en respons én nooit een dode pixel :+
Hooguit ingebrande schermen. Op de oude CRT van de bewaking hier, zie je nog steeds het buitenhek op beeld, terwijl de monitor al weken uitstaat. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 18-09 20:40
Vraagje.
Google verdient z'n geld met reclames, hierdoor verzamelen ze zoveel mogelijk gegevens van personen.
In hoeverre kan een Chromecast meekijken? Ik begrijp dat alles wat gecast wordt, ook opgeslagen wordt. Maar als ik gewoon tv kijk, kunnen ze dat ook zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:29
Russel88 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:43:
Vraagje.
Google verdient z'n geld met reclames, hierdoor verzamelen ze zoveel mogelijk gegevens van personen.
In hoeverre kan een Chromecast meekijken? Ik begrijp dat alles wat gecast wordt, ook opgeslagen wordt. Maar als ik gewoon tv kijk, kunnen ze dat ook zien?
Heb je wat te verbergen?!?! })

Nee, dat kunnen ze niet, de CC stuurt alleen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Luapper schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:52:
[...]

Heb je wat te verbergen?!?! })

Nee, dat kunnen ze niet, de CC stuurt alleen uit.
Ik denk toch wel dat er een logging retour gaat naar Google.
Het zal niet direct invloed hebben op jouw gedrag, en de verzameling van data, maar om botweg te veronderstellen dat er GEEN data terug gaat, is wat naïef ;)

Ik zal niet zeggen dat je de boel in aluminium moet gaan wikkelen, maar persoonlijk haal ik de stekker meestal wel uit als ik hem langer niet gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
Welke data moet er dan terug gaan? Hij zit op een HDMI ingang en daar komt over het algemeen weinig data uit terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
jongetje schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:40:
Welke data moet er dan terug gaan? Hij zit op een HDMI ingang en daar komt over het algemeen weinig data uit terug.
Hij heeft toch een wifi-connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 19:48
418O2 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:50:
[...]

Hij heeft toch een wifi-connectie.
Russel88 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:43:
Maar als ik gewoon tv kijk, kunnen ze dat ook zien?
Lijkt me dat ze dat niet kunnen zien via een wifi-connectie. En al zeker niet via de hdmi-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:40:
Inderdaad niet de TVprogramma's, maar wel welke video's, en misschien zelfs via welke app / interface er gebruik gemaakt wordt.

Ik denk dat een gebruiker niet zomaar naar een YTfilmpje gaat kijken over auto's als hij er totaal niet in geïnteresseerd is.
Dus uiteindelijk levert het gebruik van de CC wel degelijk data op die door Google ingezet ZOU kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:29
FreshMaker schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:37:
[...]

Ik denk toch wel dat er een logging retour gaat naar Google.
Het zal niet direct invloed hebben op jouw gedrag, en de verzameling van data, maar om botweg te veronderstellen dat er GEEN data terug gaat, is wat naïef ;)

Ik zal niet zeggen dat je de boel in aluminium moet gaan wikkelen, maar persoonlijk haal ik de stekker meestal wel uit als ik hem langer niet gebruik ;)
Ja, logging over het gebruik van de CC. Maar de CC kan niet zien wanneer ik een biertje uit de koelkast haal, of welke zender er wordt gekeken op de TV. Een hdmi poort kan die info simpelweg niet uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bovendien kun je in de opties aangeven dat je wel of geen data met google wilt delen. Default staat dat wel aan, maar kun je uitzetten. https://support.google.com/chromecast/answer/6076570?hl=en

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 18-09 20:40
Oke. CC kan dus niet zien wat ik bekijk via een HDMI poort.
Maar kan het wel m'n eigen wifi data analyseren en deze periodiek opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:04

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

In theorie zou dat vast wel kunnen ja. Maar ik verwacht niet dat de hardware krachtig genoeg is om al het Wifi verkeer te sniffen, te analyseren en door te sturen. Als je het echt wilt weten zul je eens met een wireshark-achtige tool het verkeer van/naar de chromecast kunnen monitoren.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Denk je nu echt dat je chromecast je wifi staat te sniffen en allerlei gegevens door staat te sturen naar Google ? En denk je dat als ze dat doen, dat dit niet allang bekend zou zijn, en Google een enorme shitstorm over zichzelf afroept ?
Dus nogmaals, wat ze verzamelen en doorsturen is gewoon gedocumenteerd, en je hebt via de opties daar zelf controle over.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Chris.nl schreef op maandag 22 februari 2016 @ 03:50:
[...]
Mja ik persoonlijk kijk liever 'fletser' beeld op een hogere resolutie. En ik denk dat de inkijkhoek en zwartwaarde verhaal wegvalt als een (dure) OLED tv haalt. Persoonlijk moet ik de eerste TV nog zien met een dode pixel, maar ze zullen er vast wel zijn. Maar je brengt het alsof CRT TV's nooit stuk gingen, ook daar heb ik zat ellende gezien van vervormt beeld tot rare strepen. Techniek kan falen, techniek zal verouderen :)

Wat betreft het uitzenden van de CC er gebeurt natuurlijk niets via het hdmi kanaal. Aangezien je de cc aanstuurt via een tablet of telefoon zit daar de meeste "info" die google van je meekrijgt, en het is allemaal prima uit te schakelen met wat opties. Daarbij is in principe niets 'veilig' (of misschien kan ik beter zeggen "afgeschermd voor privacy" dat direct of indirect met het internet is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Heb sinds vandaag ook een Chromecast (2015), ik krijg dat ding alleen met geen mogelijkheid op mijn wifi netwerk aangemeld. Ik heb een Ziggo modem (in bridge) en een TP-Link WDR4300 router. Aanmelden op 2,4 GHZ en 5 Ghz netwerk lukt niet (zijn apart SSID's). Krijg elke keer een foutmelding, heb upnp aangezet, IGMP Proxy uit en weer aangezet, maakt ook geen verschil.

Wie heeft de goudentip?

Edit: Inmiddels mijn Ziggo modem uit bridge gehaald maar lukt nog steeds niet... is het zo ingewikkeld? Of is ie stuk?

[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 22-02-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
jongetje schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:37:
. Krijg elke keer een foutmelding,
En wat voor foutmelding krijg je dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
jongetje schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:37:
Heb sinds vandaag ook een Chromecast (2015), ik krijg dat ding alleen met geen mogelijkheid op mijn wifi netwerk aangemeld. Ik heb een Ziggo modem (in bridge) en een TP-Link WDR4300 router. Aanmelden op 2,4 GHZ en 5 Ghz netwerk lukt niet (zijn apart SSID's). Krijg elke keer een foutmelding, heb upnp aangezet, IGMP Proxy uit en weer aangezet, maakt ook geen verschil.

Wie heeft de goudentip?

Edit: Inmiddels mijn Ziggo modem uit bridge gehaald maar lukt nog steeds niet... is het zo ingewikkeld? Of is ie stuk?
Probeer eens duidelijk stap voor stap uit te leggen wat je doet en waar er precies wat fout gaat. Wat is bijvoorbeeld je stuur apparaat en waarme probeer je nu de cc te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Uiteindelijk is het zojuist gelukt met mijn laptop, maar ging verre van soepel. Na gewoon weg 10 keer proberen werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
jongetje schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:36:
Uiteindelijk is het zojuist gelukt met mijn laptop, maar ging verre van soepel. Na gewoon weg 10 keer proberen werkte het.
Dus het lag eigenlijk aan je telefoon? Je telefoon moet de info pairen met de Chromecast. Zaten de Chromecast en je telefoon wel op dezelfde SSID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Tigerblood schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:55:
[...]

Dus het lag eigenlijk aan je telefoon? Je telefoon moet de info pairen met de Chromecast. Zaten de Chromecast en je telefoon wel op dezelfde SSID?
Dat is geen voorwaarde om een cc te instaleren. Je moet met je wifi device rechtstreeks 1 malig connecten met de cc.

[ Voor 9% gewijzigd door pacificocean op 22-02-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
pacificocean schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:02:
[...]

Dat is geen voorwaarde om een cc te instaleren. Je moet met je wifi device rechtstreeks 1 malig connecten met de cc.
Dat snap ik. Maar ik las het als dat hij meerdere malen met telefoon heeft geprobeerd en toen via laptop en dat werkte wel. Vandaar mijn suggestie dat het mogelijk werd veroorzaakt doordat zijn telefoon en de Chromecast niet via dezelfde SSID waren verbonden en dan is het mogelijk dat het connecten met de Chromecast niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 18-09 19:48
Tigerblood schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 01:22:
[...]

Dat snap ik. Maar ik las het als dat hij meerdere malen met telefoon heeft geprobeerd en toen via laptop en dat werkte wel. Vandaar mijn suggestie dat het mogelijk werd veroorzaakt doordat zijn telefoon en de Chromecast niet via dezelfde SSID waren verbonden en dan is het mogelijk dat het connecten met de Chromecast niet lukt.
Een nieuwe Chromecast uit de verpakking is niet met een wifi netwerk verbonden. Behalve dan het netwerk dat hij zelf op zet. Daar verbind je mee met je telefoon. Dan geef je een wifi netwerk op waarmee de Chromecast moet verbinden. Als dat een andere is dan het netwerk waarmee je telefoon verbonden is, zal de telefoon daar ook meer proberen te verbinden (die melding krijg je ook). Dus bij een nieuwe Chromecast je verhaal sowieso niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Tigerblood schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 01:22:
[...]

Nee dat kan niet de rede zijn dat het mislukt, omdat dat niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:47
Ik had voorheen een Chromecast (1) en momenteel een Chromecast 2 . Ik ben hierover tevreden, maar ik blijf mij zo ergeren aan het feit dat de verbinding tussen mijn Smartphone en de Chromecast om de haverklap wegvalt.

Ik start dus bvb een filmpje van Youtube via mijn GSM. Het filmpje begint op het TV scherm en gaat goed. Na x aantal minuten kijken (soms 5 minuten, soms 30 minuten, soms ...) wil ik het filmpje bvb pauzeren of naar een volgend gaan. Als ik op de pauze knop of Next knop drukt dan komt er geen reactie en blijkt dat de verbinding tussen mijn Smartphone en de CC weg gevallen is.

Ik moet dan terug de Youtube app openen, verbinden met de CC en pas dan kan ik terug verder.
Ikzelf heb een Motorola Moto G smartphone, mijn broer een Nexus 5 (heeft hetzelfde probleem).

Thuis hebben we WIFI via Unifi AP's en bij mijn ouders een Linksys APP. Overal hetzelfde fenomeen.

Ik heb Accu besparing al uitgeschakeld op de smartphone, maar dit hielp niet. Ik lees nog op verschillende fora dat bepaalde mensen hier problemen mee hebben, maar er schijnt momenteel nog niet echt een oplossing te zijn.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:16
argon007 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:35:
Ik had voorheen een Chromecast (1) en momenteel een Chromecast 2 . Ik ben hierover tevreden, maar ik blijf mij zo ergeren aan het feit dat de verbinding tussen mijn Smartphone en de Chromecast om de haverklap wegvalt.

Ik start dus bvb een filmpje van Youtube via mijn GSM. Het filmpje begint op het TV scherm en gaat goed. Na x aantal minuten kijken (soms 5 minuten, soms 30 minuten, soms ...) wil ik het filmpje bvb pauzeren of naar een volgend gaan. Als ik op de pauze knop of Next knop drukt dan komt er geen reactie en blijkt dat de verbinding tussen mijn Smartphone en de CC weg gevallen is.

Ik moet dan terug de Youtube app openen, verbinden met de CC en pas dan kan ik terug verder.
Ikzelf heb een Motorola Moto G smartphone, mijn broer een Nexus 5 (heeft hetzelfde probleem).

Thuis hebben we WIFI via Unifi AP's en bij mijn ouders een Linksys APP. Overal hetzelfde fenomeen.

Ik heb Accu besparing al uitgeschakeld op de smartphone, maar dit hielp niet. Ik lees nog op verschillende fora dat bepaalde mensen hier problemen mee hebben, maar er schijnt momenteel nog niet echt een oplossing te zijn.

Groeten
Probeer eens in je router, je chromecast en telefoon een vast ip adres te geven, of beter gezegd, "mac adres binding" Op reddit heb ik dit wel eens als oplossing gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Nog even terugkomend op mijn probleem met aanmelden. Ik heb gister een 2e chromecast geinstalleerd bij iemand anders. Ging ook niet met mijn telefoon en daar ging het ook prima met de ipad. Blijkbaar krijgt mijn Android telefoon het niet voor elkaar...

Edit: Uiteindelijk mijn Ziggo modem weer in bridge gezet en alles weer bij het oude en nu werkt het soepel.

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 28-02-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

ok, vraag voor de skilled Chromecast gebruikers....

Als ik een custom backdrop kies op een Drive/Google-Photo map dan merk ik dat er tegenwoordig een vage grijs-gradient over het onderste en bovenste deel van de foto gaat, heel irritant. Vreemder is nog dat ik dit enkel op de CC2 zie gebeuren die ik op mijn werk er heb in geprikt, thuis heb ik een CC2 die dit gedrag niet heeft.

Het gaat dus om een toegevoegde grijze gradient op het onderste en bovenste deel van de foto, het is zeker weten de CC2 die het doet en niet het scherm, de klok en andere tekst van de CC2 is namelijk wel fel/scherp in dit onderste deel. Het betreft ook dit beschreven probleem;

https://productforums.goo...ic/chromecast/R-VGErCknOo
https://www.reddit.com/r/...2ogxv8/darkened_backdrop/

echter geen idee wat er aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 20:08
argon007 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:35:

Groeten
Ik heb hier ook last van gehad. Zowel Iphone/Ipad en Android telefoon. Wifi sterkte was ook prima (volgens telefoon streepjes van Wifi). Mijn oplossing was/is om hem via een vaste verbinding aan te sluiten.

Je kan het doen met de adapter van de Chromecast, http://www.chromecast-inf...t-aansluiten-zonder-wifi/
Ikzelf heb de oplossing Micro USB OTG host Y-kabel / Ethernet naar USB gebruikt, http://www.chromecastbedraad.nl/index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 09:51
Marc3l schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:15:
[...]

Ik heb hier ook last van gehad. Zowel Iphone/Ipad en Android telefoon. Wifi sterkte was ook prima (volgens telefoon streepjes van Wifi). Mijn oplossing was/is om hem via een vaste verbinding aan te sluiten.

Je kan het doen met de adapter van de Chromecast, http://www.chromecast-inf...t-aansluiten-zonder-wifi/
Ikzelf heb de oplossing Micro USB OTG host Y-kabel / Ethernet naar USB gebruikt, http://www.chromecastbedraad.nl/index
De officiele Google versie kan je ook gewoon in Nederland bestellen nu, https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast (19 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde gebruik maken van de gratis film aanbieding voor de Chromecast , die zou morgen verlopen: kan ik hem niet inwisselen. Hij verschijnt niet bij het overzicht van mijn Chromecast :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:24:
Wilde gebruik maken van de gratis film aanbieding voor de Chromecast , die zou morgen verlopen: kan ik hem niet inwisselen. Hij verschijnt niet bij het overzicht van mijn Chromecast :S
Welke gratis film aanbieding bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:50:
[...]

Welke gratis film aanbieding bedoel je dan?
https://www.google.com/intl/nl_nl/chromecast/get-offers/
De gratis huurfilm die je zou kunnen krijgen volgens deze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Ik ben sinds afgelopen weekend de gelukkige bezitter van de Chromecast 2. Wat een fantastische en betaalbare upgrade voor mijn Philips TV, die trage Smart TV kan ik 100% omzeilen vanaf nu. Een ronkende recentie zal zeker volgen.

Het enige waar ik niet blij mee ben, is de Chromecast van mijn buren! Die staat op gastenmodus zodat ik de hele tijd als ik Spotify aanzet op mijn Android telefoon krijg te zien dat er een 'Chrome Cast in de buurt' is. En dat is irritant. Het voelt toch een beetje alsof mijn Android omgeving wordt binnengedrongen.

Moet ik nu bij alle buren aanbellen, of is er ook een manier om de gastenmodus onzichtbaar te maken voor je eigen apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Gewoon een paar keer pornhub "per ongeluk" via hun chromecast casten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Stpan schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:11:

Het enige waar ik niet blij mee ben, is de Chromecast van mijn buren! Die staat op gastenmodus zodat ik de hele tijd als ik Spotify aanzet op mijn Android telefoon krijg te zien dat er een 'Chrome Cast in de buurt' is. En dat is irritant. Het voelt toch een beetje alsof mijn Android omgeving wordt binnengedrongen.

Moet ik nu bij alle buren aanbellen, of is er ook een manier om de gastenmodus onzichtbaar te maken voor je eigen apparaat?
Zit jij dan op de wifi van de buren? Sowieso kan je niet verbinden zonder de gastencode.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
418O2 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:13:
Gewoon een paar keer pornhub "per ongeluk" via hun chromecast casten ;)
Haha, voordat ik zelf mijn Chromecast had heb ik natuurlijk (met Spotify) geprobeerd wat er gebeurd als ik verbinding maak. En je moet wel een pincode invoeren.

@AllSeeyinEye, nee dat is nou juist het punt. De gastmodus werkt juist zónder WiFi. De feature is dat je jouw gasten kunt laten beamen naar de Chromecast (gezellig vakantiefoto's bekijken) op basis van de (tijdelijke) pincode die in beeld komt. En dan hoef je vrienden niet je WiFi wachtwoord te vertellen.

Hoe het technische werkt weet ik niet. Van androidworld.nl
Wanneer de gastmodus ingeschakeld is, laat de Chromecast op een andere manier weten dat hij in de buurt is. Dit doet hij door een speciaal soort signaal uit te zenden.

Volgens Google gaat het om een speciaal WiFi-signaal, maar bij een test van ons bleek het ook te werken als de WiFi van een smartphone uitgeschakeld is. Er verschijnt dat een 'Cast'-icoontje net als wanneer het toestel wél met hetzelfde netwerk verbonden is, er wordt alleen aangegeven dat het een apparaat 'in de buurt' is.
Het nadeel is: de Chromecast van mijn buren staat altijd aan, en zie ik altijd in de lijst van mogelijke externe apparaten voor Spotify, FoxSports etc. etc.
En ik wil de Chromecast van mijn buren helemaal niet zien! En ik wil ook niet dat zijn/haar Chromecast mijn personal space infiltreert.

[ Voor 29% gewijzigd door Stpan op 03-03-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Er stonden weer een paar te koop op de site van mediamarkt outlet.
Ik heb maar weer eens een impulsaankoop gedaan voor de slaapkamers.
Nu nog 1 chromecast en 2 audios te koop, de rest heb ik al besteld. Scheelt toch weer bijna een tientje per stuk.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Stpan schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:50:
[...]

En ik wil de Chromecast van mijn buren helemaal niet zien! En ik wil ook niet dat zijn/haar Chromecast mijn personal space infiltreert.
Da's natuurlijk een kul argument, want het is in feite niets anders dan dat je ook de wifi netwerken uit de buurt ziet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:16:
[...]

Da's natuurlijk een kul argument, want het is in feite niets anders dan dat je ook de wifi netwerken uit de buurt ziet.
Voor Tweakers.net helemaal, maar ik kan niet meer bijhouden hoevaak ik bij kennissen heb moeten uitleggen dat het zien van een accespoint, niet hetzelfde is als het kunnen inloggen op het 'eigen' netwerk

"ik ben gehackt" mailtjes volop de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
AllSeeyinEye schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:16:
[...]

Ik vind (of 'beleef') een wifi netwerk als een instelling. Als ik op mijn telefoon mijn WiFi nog niet heb geselecteerd, dan moet ik kiezen welke ik wil. Mijn telefoon of apparatuur kunnen dat niet ruiken.

Maar als ik binnen mijn eigen wifi netwerk zit en ik wil Spotify gaan streamen, snapte ik eerst niet waarom ik de Chromecast van de buren er als optie bij krijg. Ik vind het verwarrend en (een klein beetje) irritant. Want ik verwacht binnen een Spotify app, op mijn telefoon alleen mijn apparaten te vinden.

Niet onoverkomelijk, maar ik zie het toch liever niet.
En er is genoeg privacy wat ik overboord gooi, maar op de 1 of andere manier koppelt Google toch mijn telefoon aan apparatuur van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
De chromecast heeft een instelling voor guest mode. Dat werkt onafhankelijk van je wifi netwerk. De oplossing is dus vragen aan de buren of ze die guest mode ook echt gebruiken, en of het eventueel uit mag. Volgens mij is de default instelling dat guest mode aan staat, wellicht zien de buren ook jouw chromecast :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Pas toen ik mijn eigen Chromecast kocht begreep ik wat er aan de hand was. En ja mijn guest mode staat uit. (hij staat default aan)
Ik woon in een jaren '30 apartementen complex, ik heb geen idee wat de range is. Maar potentieel kan ik bij 8 huishoudens aan gaan bellen.

Maar goed, ik vind op Google weinig info hierover, dus blijkbaar ben ik de enige of een van de weinigen die zich stoort.

[ Voor 50% gewijzigd door Stpan op 03-03-2016 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:32
Stpan schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:44:
Pas toen ik mijn eigen Chromecast kocht begreep ik wat er aan de hand was. En ja mijn guest mode staat uit. (hij staat default aan)
Ik woon in een jaren '30 apartementen complex, ik heb geen idee wat de range is. Maar potentieel kan ik bij 8 huishoudens aan gaan bellen.

Maar goed, ik vind op Google weinig info hierover, dus blijkbaar ben ik de enige of een van de weinigen die zich stoort.
Gelukkig hebben mijn buren geen CC(2), maar het zou inderdaad wel handig zijn als Google een optie inbouwt als 'only show CC on local wifi' of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:58
Stpan schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:31:
[...]

Ik vind (of 'beleef') een wifi netwerk als een instelling. Als ik op mijn telefoon mijn WiFi nog niet heb geselecteerd, dan moet ik kiezen welke ik wil. Mijn telefoon of apparatuur kunnen dat niet ruiken.

Maar als ik binnen mijn eigen wifi netwerk zit en ik wil Spotify gaan streamen, snapte ik eerst niet waarom ik de Chromecast van de buren er als optie bij krijg. Ik vind het verwarrend en (een klein beetje) irritant. Want ik verwacht binnen een Spotify app, op mijn telefoon alleen mijn apparaten te vinden.

Niet onoverkomelijk, maar ik zie het toch liever niet.
En er is genoeg privacy wat ik overboord gooi, maar op de 1 of andere manier koppelt Google toch mijn telefoon aan apparatuur van de buren.
Google koppelt toch niet jouw apparaat aan de CC van de buren? Hij laat alleen zien welke er in de buurt zijn. Stel je zit bij de buren, en je wil daar een muziekje opzetten, dan moet je toch ook hun CC kunnen vinden?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hij moet gewoon een loden muur van 12cm dik maken tussen zijn huis en die van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
Sinds gister in het bezit van de Chromecast, wilde hem gebruiken voor de slaapkamer, maar zelfs Spotify en Google Play Music skippen als een gek. Dit, terwijl de iPhone's helemaal geen problemen hebben in onze slaapkamer.
Heb hem in de woonkamer getest, daar werkt ie uitstekend.
Iemand met tips? heb nog een tweede router liggen, die zou ik in de slaapkamer kunnen zetten, maar kan ik dan de Chromecast gewoon daarop laten inloggen en wel bedienen met de iphone op mijn main router?

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Incolumis schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:12:
Sinds gister in het bezit van de Chromecast, wilde hem gebruiken voor de slaapkamer, maar zelfs Spotify en Google Play Music skippen als een gek. Dit, terwijl de iPhone's helemaal geen problemen hebben in onze slaapkamer.
Heb hem in de woonkamer getest, daar werkt ie uitstekend.
Iemand met tips? heb nog een tweede router liggen, die zou ik in de slaapkamer kunnen zetten, maar kan ik dan de Chromecast gewoon daarop laten inloggen en wel bedienen met de iphone op mijn main router?
Heb je een CC 1, 2 of audio?

CC 1: Probeer het eens met het kabeltje wat er bij zit
En zit je met je iphone's op 2,4ghz of 5? kan zijn dat je met je 5ghz stabiler signaal heb dan de chromecast op 2,4

CC 2/Audio: probeer, als het kan, een andere ingang in het apparaat en/of (als het kan) het apparaat iets te verschuiven (al is het maar om even te testen). Kan zomaar net voor een beter signaal zorgen

Via tweede router kan altijd, als je die router instelt als hub, dus als het hetzelfde netwerk blijft kan je die gewoon blijven bedienen met de iphone. Andere oplossing is cc aansluiten via netwerkkabel, moet je die wel hebben liggen of anders kunnen en willen aanleggen, maar haalt wel wat van het cord cutting en gemak af van de cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Ik heb zelf geen (CC2) ontvangst issues, ook omdat mijn TV naast het modem staat. Ik krijg wel het idee dat het signaal op de CC minder sterk binnenkomt dan mensen op hun randapparatuur gewend zijn. Wellicht omdat je CC achter je TV om een hoekje zit?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat een CC een mindere antenne heeft dan een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Wanneer springt de Chromecast eigenlijk op standby? Want nu houdt hij de hdmi passthrough van mijn versterker wakker wat bakken met stroom kost.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
Kid_Stevie schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 00:10:
[...]

Heb je een CC 1, 2 of audio?

CC 1: Probeer het eens met het kabeltje wat er bij zit
En zit je met je iphone's op 2,4ghz of 5? kan zijn dat je met je 5ghz stabiler signaal heb dan de chromecast op 2,4

CC 2/Audio: probeer, als het kan, een andere ingang in het apparaat en/of (als het kan) het apparaat iets te verschuiven (al is het maar om even te testen). Kan zomaar net voor een beter signaal zorgen

Via tweede router kan altijd, als je die router instelt als hub, dus als het hetzelfde netwerk blijft kan je die gewoon blijven bedienen met de iphone. Andere oplossing is cc aansluiten via netwerkkabel, moet je die wel hebben liggen of anders kunnen en willen aanleggen, maar haalt wel wat van het cord cutting en gemak af van de cc.
Ik heb een CC2. Ik heb hem dit weekend maar even beneden gebruikt om te kijken of het daar wel werkte, geen enkele hiccup gehad. maar daar zit ie ook maar 50cm van de router af, dus dat is logisch.
Maar dan nog zou 1 betonnen plafond niet zo veel verschil moeten maken.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zal wel behoorlijke veel staal door het beton heen zitten.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

icecreamfarmer schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:57:
Wanneer springt de Chromecast eigenlijk op standby? Want nu houdt hij de hdmi passthrough van mijn versterker wakker wat bakken met stroom kost.
Niet, CC kan aan of uit, niet standby.

Pagina: 1 ... 42 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.