Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

aardbeix15 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:42:
[...]

Niet, CC kan aan of uit, niet standby.
Hoekan hij uit dan? Stekker eruit?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

icecreamfarmer schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:51:
[...]

Hoekan hij uit dan? Stekker eruit?
Je kan de USB-kabel ook aan de tv aansluiten (mits je dat hebt en vrij is), dan gaat de CC uit wanneer de tv uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
ulTimaS schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:03:
[...]

Je kan de USB-kabel ook aan de tv aansluiten (mits je dat hebt en vrij is), dan gaat de CC uit wanneer de tv uit gaat.
Meestal werkt dit inderdaad prima! Maar niet alle usb-poorten op elke TV geven genoeg stroom, dus blijft hij rebooten dan is toch een adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

ToFast schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:06:
[...]

Meestal werkt dit inderdaad prima! Maar niet alle usb-poorten op elke TV geven genoeg stroom, dus blijft hij rebooten dan is toch een adapter nodig.
o, dit doe ik namelijk zelf wel en nog geen problemen gehad met te weinig stroom. Ik weet inderdaad niet of alle tv's wel genoeg stroom kunnen leveren via de USB-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ulTimaS schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:03:
[...]

Dat zou ik wel willen en zo had ik het ook maar de tv weigert multi channel audio door te sturen naar de versterker. Dus daarom heb ik hem op de versterker aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

icecreamfarmer schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:18:
[...]

Dat zou ik wel willen en zo had ik het ook maar de tv weigert multi channel audio door te sturen naar de versterker. Dus daarom heb ik hem op de versterker aangesloten.
Je kan de chromecast in de receiver doen en de usb-kabel in de TV. Zo heb ik het ook opgezet, doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ulTimaS schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:48:
[...]

Je kan de chromecast in de receiver doen en de usb-kabel in de TV. Zo heb ik het ook opgezet, doet het prima.
Daar zit een meter of 2 tussen maar dat zou idd een oplossing zijn. Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53
2 dagen zitten stoeien met diverse oude versies van Google Chrome (en aftreksels van Chrome zoals Iron) in combinatie met wat plugins om Horizon Go op die manier te kunnen casten. Uiteindelijk dan gelukt, maar helaas stottert en hapert het beeld dat het onbruikbaar is :'( oja, en geen geluid :(

Word tijd dat Ziggo een goeie Horizon App (site) maakt :P

Op deze manier is het mij in elk geval gelukt tot zover:

1. Google Chrome verwijderen indien al geïnstalleerd op de PC.
2. Chrome 42.0.2311.135 installeren. (https://www.dropbox.com/s...S5yK8uT4_vhSUiOOQQia?dl=0)
3. Chrome starten met de netwerkverbinding/kabel verbroken (anders update Chrome vrijwel direct naar de nieuwste versie)
4. Rechten op de map C:\Users\%username%\AppData\Local\Google\Update aanpassen dat niemand rechten tot de map heeft (ook je eigen account niet)
5. Netwerk verbinding weer starten en in Chrome NPAPI inschakelen (chrome://flags/#enable-npapi)
6. Chrome herstarten.
7. De extensie/plug-ins: User Agent Switcher for Google Chrome en Google Cast installeren.
8. De User Agent op Firefox on Windows zetten. (anders komt de Horizon site met de melding dat je browser niet ondersteund wordt)
9. Horizon Go is nu te openen in Google Chrome met de Google Cast plugin.

Ik heb dit onder Windows 7 x64 en Windows XP x86 gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door dannx1986 op 08-03-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:13:
[...]
Daar zit een meter of 2 tussen maar dat zou idd een oplossing zijn. Bedankt _/-\o_
Als je receiver, zoals die van mij, een USB poort heeft kun je die natuurlijk ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:34

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik gebruik chromecast (v1) via een lan adapter echter werkt de guest functie niet. Het lijkt erop dat hij dan de wifi adapter uitschakelt. Is hier een optie voor om het alsnog werkend te krijgen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 19:40
Ik gebruik nu een paar weken de chromecast 2 alleen valt me de kwaliteit van Het beeld tegen.
Als ik een film via Netflix op de iPad kijk is de kwaliteit uitstekend.
Maar wanneer ik via de chromecast op de tv kijk is het allemaal wat minder scherp ik heb nog een een tv welke HD ready is maar het beeld van mijn horizon tabox is scherper als via de chromecast en ook vloeiender waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
Nou als je TV nu 720p kan afspelen dan vraagt de chromecast ook een stream op van 720p bij netflix, als die er niet is dan eentje die lager is. Afhankelijk welk model ipad EN netflix abo kan het zijn dat je ipad een hogere resolutie aanvraagt.
Daarnaast zal je horizon box waarschijnlijk een hoge kwaliteit aanpassen naar de max resolutie ipv een lage resolutie stream aanvragen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ga binnenkort een 55" Panasonic Viera TX 55CS630 kopen en daar wil een media oplossing tussen hebben. Na wat onderzoek kwam ik bij de Chromecast 2 terecht. Als ik het goed begrijp kan de je met je smartphone een signaal geven naar de Chromecast om media van bijvoorbeeld Netflix te gaan streamen. Dus je smartphone wordt dan eigenlijk alleen als afstandsbediening gebruikt.

Maar ik wil ook media vanaf mijn eigen PC streamen. Mijn TV is full hd dus dat is ook de kwaliteit die ik graag zou willen streamen. Maar ik vroeg mij af als ik bijvoorbeeld Plex gebruik als media server tussen mijn PC en de Chromecast waar worden dan de beelden gerenderd? Kan de Chromecast dat zelf of wordt dan het beeld van de PC (en dus Plex) direct naar de TV gestreamd zodat de PC dan niet meer te gebruiken is?

Bonusvraag is hoe het dan zit met de kwaliteit van het materiaal als je het vanaf PC naar Chromecast streamt, is dat merkbaar minder?

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 25-03-2016 09:11 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Chromecast geeft prima kwaliteit. Als je plex draait op je pc kan je via de app op je telefoon de boel streamen. De chromecast haalt gewoon een plex-stream op. De chromecast doet niets anders dan streamen en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

418O2 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:16:
Chromecast geeft prima kwaliteit. Als je plex draait op je pc kan je via de app op je telefoon de boel streamen. De chromecast haalt gewoon een plex-stream op. De chromecast doet niets anders dan streamen en dat werkt prima.
Dus de Plex server op de PC rendered de video op de background en streamt die naar de Chromecast?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

MrVegeta schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:22:
Dus de Plex server op de PC rendered de video op de background en streamt die naar de Chromecast?
Als de ChromeCast de originele video en/of audiostream niet zelf kan decoderen zal Plex dit on the fly doen. Heb je wel een dikke processor voor nodig.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:38
Een . mkv met DTS audio stream hoeft dus niet gecodeerd te worden door Plex omdat de CC dit zelf gewoon kan afspelen? Om maar een voorbeeld te noemen, ben hier namelijk ook wel benieuwd naar :)

[ Voor 24% gewijzigd door vinom op 25-03-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ursamajor schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:25:
[...]

Als de ChromeCast de originele video en/of audiostream niet zelf kan decoderen zal Plex dit on the fly doen. Heb je wel een dikke processor voor nodig.
Ah dus de Chromecast kan zelf wel decoden? Ik heb zelf een i5 4770k + 16gb ram, zou dat wat zijn om te encoden mocht dat nodig zijn? Of moet je dan meer aan een i7 denken?

https://developers.google.com/cast/docs/media MIsschien is dit nog wat.

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 25-03-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
MrVegeta schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:31:
[...]

Ah dus de Chromecast kan zelf wel decoden? Ik heb zelf een i5 4770k + 16gb ram, zou dat wat zijn om te encoden mocht dat nodig zijn? Of moet je dan meer aan een i7 denken?

https://developers.google.com/cast/docs/media MIsschien is dit nog wat.
Dat komt wel goed joh. En je GPU neemt dat gewoon over, gezien je cpu en ram heb je vast ook wel een degelijke GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

418O2 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:32:
[...]

Dat komt wel goed joh. En je GPU neemt dat gewoon over, gezien je cpu en ram heb je vast ook wel een degelijke GPU.
Prima! Klinkt goed, ik ben overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
MrVegeta schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:13:
[...]

Prima! Klinkt goed, ik ben overtuigd.
Ik gebruik hem vanaf mijn Syno (DS214play) en die kan nauwelijks iets aan transcoding doen en dat loopt ook wel goed. En dan ook nog op een CC1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

418O2 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:16:
[...]

Ik gebruik hem vanaf mijn Syno (DS214play) en die kan nauwelijks iets aan transcoding doen en dat loopt ook wel goed. En dan ook nog op een CC1.
Hm maar eens kijken dan wat voor device ik ga gebruiken als server etc. :) Thanks Catch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:10

Theimon

Snapte!?

Hier met een AMD Phenom II X6 merk je van transcoding serieus 0,0. Plex gewoon op de main pc, app op je telefoon en lekker vanaf de bank alles zo op de tv. Werkt feilloos.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

MrVegeta schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:10:
Ik ga binnenkort een 55" Panasonic Viera TX 55CS630 kopen en daar wil een media oplossing tussen hebben. Na wat onderzoek kwam ik bij de Chromecast 2 terecht. Als ik het goed begrijp kan de je met je smartphone een signaal geven naar de Chromecast om media van bijvoorbeeld Netflix te gaan streamen. Dus je smartphone wordt dan eigenlijk alleen als afstandsbediening gebruikt.

Maar ik wil ook media vanaf mijn eigen PC streamen. Mijn TV is full hd dus dat is ook de kwaliteit die ik graag zou willen streamen. Maar ik vroeg mij af als ik bijvoorbeeld Plex gebruik als media server tussen mijn PC en de Chromecast waar worden dan de beelden gerenderd? Kan de Chromecast dat zelf of wordt dan het beeld van de PC (en dus Plex) direct naar de TV gestreamd zodat de PC dan niet meer te gebruiken is?

Bonusvraag is hoe het dan zit met de kwaliteit van het materiaal als je het vanaf PC naar Chromecast streamt, is dat merkbaar minder?
Het is maar net wat je zoekt natuurlijk.
Zelf gebruik ik videostream naar volle tevredenheid. App: Google Play: Videostream Chromecast: Mobile plus je installeert een add-on voor Chrome.

Prima kwaliteit / geluid en mkv's draaien soepel.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik zoek een simpele, snelle oplossing om lokale media zonder veel kwaliteitsverlies naar mijn TV te streamen :), lijkt er op dat dit prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Laatst online: 17-10-2023
MrVegeta schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:30:
Ik zoek een simpele, snelle oplossing om lokale media zonder veel kwaliteitsverlies naar mijn TV te streamen :), lijkt er op dat dit prima werkt.
Ik gebruik de Chromecast 2 ook in combinatie met Plex en qua beeldkwaliteit gaat dit helemaal top, MAAR, en dit is een grote maar voor mij, er komt geen DTS audio door. Bij Netflix werkt dit om de een of andere reden (heeft geloof ik iets met licenties te maken) maar voor de rest ben ik nog geen app tegengekomen die DTS doorgeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dus alleen stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Laatst online: 17-10-2023
Niet precies. Ik weet er niet helemaal het fijne van, maar deze thread legt er wat meer over uit:
https://forums.plex.tv/di...sound-dts-with-chromecast

In mijn ervaring is de geluidskwaliteit via plex of anders een stuk minder dan met Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Netflix geeft dolby digital plus door naar de chromecast en geen dts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 20:28
Even een vraagje. Momenteel heb ik de allereerste variant van de Googe Chromecast. Nu ben ik me er van bewust dat er een vernieuwde versie op de markt is. Tevens kom ik de Chromecast Audio tegen. Ik zit er aan te denken een upgrade te nemen. Wat is het verschil van onderstaande producten en waarom zou ik voor het ene specifieke product moeten kiezen?

Chromecast (2015)
http://tweakers.net/product/450104/google-chromecast-(2015)/
Chromecast Audo (2015)
pricewatch: Google Chromecast Audio Zwart

Of heeft het sowieso weinig nut om over te stappen van de 1e generatie naar de 2e generatie?

[ Voor 7% gewijzigd door henidde op 28-03-2016 10:18 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 21:29
De grootste verandering ten opzichte van het vorige model, is dat de nieuwe Chromecast beschikt over een dual-channel 2.4/5Ghz WiFi-antenne, die 802.11ac ondersteunt. Deze verbinding kan theoretisch twee tot vier keer sneller zijn dan die met het eerste model, waardoor streamen sneller gaat en bufferen haast niet voor komt. Aldus de fabrikant.

En de audio, geheel ten overvloede, ondersteunt geen beeld. Wanneer je CCAudio in de audio in-aansluiting (AUX) van je speakers schuift, dan kan de smartphone een connectie maken met het apparaat en kun je draadloos muziek naar je middels Chromecast Audio gekoppelde speaker(s) streamen.

CC 1 en 2 upgrade is geheel persoonlijk dus. Ikzelf heb bijvoorbeeld geen lag of andere ergernis in het streamen van wat dan ook gehad. De CC Audio voorziet m.i. in een andere behoefte en laat zich daarom slechts ten dele vergelijken met de oorspronkelijke CC.

[ Voor 0% gewijzigd door peacelord op 28-03-2016 10:21 . Reden: typo ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 20:28
peacelord schreef op maandag 28 maart 2016 @ 10:20:
De grootste verandering ten opzichte van het vorige model, is dat de nieuwe Chromecast beschikt over een dual-channel 2.4/5Ghz WiFi-antenne, die 802.11ac ondersteunt. Deze verbinding kan theoretisch twee tot vier keer sneller zijn dan die met het eerste model, waardoor streamen sneller gaat en bufferen haast niet voor komt. Aldus de fabrikant.

En de audio, geheel ten overvloede, ondersteunt geen beeld. Wanneer je CCAudio in de audio in-aansluiting (AUX) van je speakers schuift, dan kan de smartphone een connectie maken met het apparaat en kun je draadloos muziek naar je middels Chromecast Audio gekoppelde speaker(s) streamen.

CC 1 en 2 upgrade is geheel persoonlijk dus. Ikzelf heb bijvoorbeeld geen lag of andere ergernis in het streamen van wat dan ook gehad. De CC Audio voorziet m.i. in een andere behoefte en laat zich daarom slechts ten dele vergelijken met de oorspronkelijke CC.
Dankjewel voor je bericht. Momenteel heb ik de 1e generatie op de zolderkamer aan mijn tv hangen voor het streamen van muziek. Hier zal ik hem in de toekomst ook het meest voor gebruiken. Ik zal nog even proberen de Chromecast aan te sluiten op mijn receiver. Eens kijken of dat lukt (Pioneer VSX 420).

Wat me na het zien van YouTube filmpjes opvalt is dat de 2e generatie wel erg lomp is. Dit zou betekenen dat deze erg lomp aan de zijkant van de televisie c.q. receiver komt te hangen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

henidde schreef op maandag 28 maart 2016 @ 10:24:
[...]

Dankjewel voor je bericht. Momenteel heb ik de 1e generatie op de zolderkamer aan mijn tv hangen voor het streamen van muziek. Hier zal ik hem in de toekomst ook het meest voor gebruiken. Ik zal nog even proberen de Chromecast aan te sluiten op mijn receiver. Eens kijken of dat lukt (Pioneer VSX 420).

Wat me na het zien van YouTube filmpjes opvalt is dat de 2e generatie wel erg lomp is. Dit zou betekenen dat deze erg lomp aan de zijkant van de televisie c.q. receiver komt te hangen.
Er zit een magneetje op, dus je kan het aan de achterkant van je televisie plakken.

En ja hij is groter, dat mag wel met 2 antenne's en de beter chip in het systeem. Het zal misschien ietjes warmer zijn dan de eerste generatie. En de eerste generatie geneerde warmte tijdens gebruik. Niet heel veel maar toch!

[ Voor 10% gewijzigd door swampy op 28-03-2016 12:50 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Aangezien ik een Samsung smart tv heb, heb ik geen Chromecast nodig om uitzendingen terug te kijken oid. Wel zou ik graag wat livestreams op de tv kijken, die ik nu dus alleen op de laptop kan kijken (geen idee welk format). Is dit mogelijk om dit via de Chromecast te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door pilskes op 30-03-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

pilskes schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:02:
Aangezien ik een Samsung smart tv heb, heb ik geen Chromecast nodig om uitzendingen terug te kijken oid. Wel zou ik graag wat livestreams op de tv kijken, die ik nu dus alleen op de laptop kan kijken (geen idee welk format). Is dit mogelijk om dit via de Chromecast te doen?
Ja dat kan beperkt door de Chrome browser te installeren, die kan het browserbeeld naar je chromecast zenden.
Maar als het dingen zijn die je niet in je browser kijkt kan je beter een HDMI oid kabel gebruiken, of een media speler (zie plex etc) die het formaat dan weer omzet naar een formaat dat je TV of de chromcast of een apple TV (die zijn ook niet meer zo duur) of een rPI of ....

Dus ja het kan maar lees even dit topic een beetje door, dat van de rPi, dat van Plex etc etc. Er is geen ultime oplossing helaas.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:46
pilskes schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:02:
Jep, zelf doen we dit voor RTL XL bijvoorbeeld. Heeft geen Chromecast-optie op de telefoon app, maar in de browser werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:15:
[...]

Jep, zelf doen we dit voor RTL XL bijvoorbeeld. Heeft geen Chromecast-optie op de telefoon app, maar in de browser werkt het prima.
RTL XL heb ik al op de tv, daar heb dus geen Chromecast voor nodig. Ik zou hem echt willen gebruiken om livestreams op de tv te kijken ipv op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
pilskes schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:22:
[...]

RTL XL heb ik al op de tv, daar heb dus geen Chromecast voor nodig. Ik zou hem echt willen gebruiken om livestreams op de tv te kijken ipv op de laptop.
Dat snap ik :+ maar ik cast dan dus mijn scherm van de laptop (of eigenlijk de tab in Chrome) naar de TV. Dus niet via een app of smart-tv. Werkt met elke video en elke website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:10
Waah schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:15:
[...]

Ze hebben ondertussen (EINDELIJK) een gratis Chromecas-optie! :)

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
1 april kernie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:10
Hehe 8)7 nee het werkt nu alweer een tijdje: http://www.chromecast-info.nl/rtl-xl-chromecast/
* ik meen trouwens wel alleen nog vanaf een iOS device, wij streamen vanaf de App naar Chromecast via een iPad.

[ Voor 20% gewijzigd door kernie op 01-04-2016 14:03 ]

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik overweeg een aankoop van een Chromecast 2, echter wil ik dat het geluid via mijn stereo speakers word weergeven.
Zal dit lukken door een scart to 2x cinch stekker tussen de TV en de stereo versterker te prikken ...... HDMI van de Chromecast in de HDMI TV, klaar?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Oef dat weet ik niet of dat lukt. TV's hebben toch (allemaal?) een normale audio uit? Weet niet hoe dat heet zo'n standaard koptelefoon stekkertje, of soms ook twee keer cinch. Ik heb een heleboel van dat soort stekkertjes naar 2x cinch kabeltjes dus die kabeltjes zijn standaard te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ceejay op 03-04-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:10

Theimon

Snapte!?

Mini-jack naar tulp, werkt altijd. Scart naar tulp.....hmmm, niet met zekerheid te zeggen.

Ik heb zelf een optical van de tv naar de versterker lopen. Zelfde principe met een ander type kabel. Scart wordt toch meestal gebruikt als input op een tv?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Ja precies ja, ik heb zelf een digitale coax kabel naar mijn receiver, maar Finesse vroeg nadrukkelijk voor een stereo versterker (ik vermoed dus oud). En inderdaad, de Scart-stekker op je tv kon wel eens alleen input zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Ceejay op 03-04-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Even zoeken naar pin layout scart en je kan het zelf maken. Scart heeft pinnen voor audio in en uit.
Of je TV het ook heeft is een kwestie van uitproberen.
Misschien kun je ergens een technische omschrijving vinden van je TV.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dannx1986 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:39:
2 dagen zitten stoeien met diverse oude versies van Google Chrome (en aftreksels van Chrome zoals Iron) in combinatie met wat plugins om Horizon Go op die manier te kunnen casten. Uiteindelijk dan gelukt, maar helaas stottert en hapert het beeld dat het onbruikbaar is :'( oja, en geen geluid :(

Word tijd dat Ziggo een goeie Horizon App (site) maakt :P

Op deze manier is het mij in elk geval gelukt tot zover:

1. Google Chrome verwijderen indien al geïnstalleerd op de PC.
2. Chrome 42.0.2311.135 installeren. (https://www.dropbox.com/s...S5yK8uT4_vhSUiOOQQia?dl=0)
3. Chrome starten met de netwerkverbinding/kabel verbroken (anders update Chrome vrijwel direct naar de nieuwste versie)
4. Rechten op de map C:\Users\%username%\AppData\Local\Google\Update aanpassen dat niemand rechten tot de map heeft (ook je eigen account niet)
5. Netwerk verbinding weer starten en in Chrome NPAPI inschakelen (chrome://flags/#enable-npapi)
6. Chrome herstarten.
7. De extensie/plug-ins: User Agent Switcher for Google Chrome en Google Cast installeren.
8. De User Agent op Firefox on Windows zetten. (anders komt de Horizon site met de melding dat je browser niet ondersteund wordt)
9. Horizon Go is nu te openen in Google Chrome met de Google Cast plugin.

Ik heb dit onder Windows 7 x64 en Windows XP x86 gedaan.
Ik weet niet of deze oplossing al voorbij is gekomen maar dit gebruiken wij om horizon tv in de slaapkamer te casten.

1. Installeer de chromecast app op een telefoon/tablet
2. Cast het scherm van je telefoon/tablet naar de chromecast
3. Dan de horizon App openen en het beeld word weer gegeven op de chromecast

Dat werkt vrijwel zonder hapering mits natuurlijk goede wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Geurt-kun schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:05:
Even zoeken naar pin layout scart en je kan het zelf maken. Scart heeft pinnen voor audio in en uit.
Of je TV het ook heeft is een kwestie van uitproberen.
Misschien kun je ergens een technische omschrijving vinden van je TV.
Mijn (oudere) TV = Philips 26PFL5322/12
http://download.p4c.phili...6pfl5322_12_pss_nldnl.pdf
http://download.p4c.phili.../26pfl5322_12_dfu_nld.pdf
Boekje heb ik blijkbaar niet meer, ik zie bij de scart aansluiting EXT1 (RGB) en EXT2 (CVBS/S-VIDEO) vermeld.

Zo'n Scart kabel heb ik hier liggen:
http://www.log-on.be/EN/i...art-to-2-x-rca-%20-switch
Dus met schakellaar.

Versterker is een PrimaLuna.

De CC heb ik nog niet gekocht, dus even proberen kan niet.

Bedankt allemaal voor bijdragen tot nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glade008
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 16:46
Hey allemaal,

Ik heb een klein vraagje/probleempje.
Ik heb een chromecast audio aangesloten op men versterker (2 cinch naar mini jack) waarbij ik men muziek stream via plex.
Als ik dit cast vanop men desktop via de web server van plex heb ik geen problemen en werkt dit goed, maar als ik het via men smartphone probeer (Lg g4) via de plex app, dan heb ik altijd een vertraging van 5-10 seconden voor de muziek begint te spelen...
Maar als ik via de chromecast app men hele smartphone cast dan heb ik geen enkele vertraging :s.
Is dit een probleem met men plex server of ergens anders een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

In het weekend lopen stoeien met mijn pc, nexus 5 en chromecast. Doordat ik op het moment geen actief internet heb en geen modem (wordt 7 april geleverd) was het wel wat gedoe.

Maar uiteindelijk door mijn telefoon als hotspot te gebruiken, een usb wifi dongle in mijn pc te hangen toch een verbinding kunnen krijgen tussen Plex Media Server, mijn hotspot en de chromecast. Werkt best lekker, behalve dat Plex vrij veel films niet kon afspelen. Ik hoop dat dat komt doordat het signaal tussen de wifi dongle en de hotspot niet helemaal goed was.

Ik heb ook geprobeerd om met mijn Nexus 7 te casten (een film via Plex of muziek van Spotify), maar hier ondervond ik wat audio problemen mee. De muziek stotterde behoorlijk op de achtergrond. Iemand anders bekend met dit probleem? Dit probleem had ik niet via mijn Nexus 5 (dus als hotspot fungeerde).

Maar het gebruik tussen Netflx, Youtube, Plex, Spotify is wel erg tof. Ik ben benieuwd of andere apps zoals RTLXL etc. dat ook beetje goed ondersteunen.

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 04-04-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 16:03
Ik wil wellicht interesse in een ChromeCast. Voorheen had ik mijn computer aangesloten via een lange HDMI kabel om films te kijken, maar door de opstelling in het nieuwe huis is dit niet meer mogelijk. Ik heb een vraag waar ik niet helemaal antwoord op krijg op verschillende fora / websites. Op het ene forum lees ik dat dit gewoon kan. Op andere fora zie ik dat dit niet lukt. Ik hoor dus graag of iemand hier ervaring mee heeft.

De situatie is als volgt:

Ik heb een vaste computer die via een ethernetkabel verbonden is met het internet. Op deze computer kijk ik series / films en speel ik muziek af. Ik heb natuurlijk ook een draadloos netwerk waarmee onder andere smartphones / laptop vriendin met het internet verbonden zijn.

Is het mogelijk om via een computer die via een ethernetkabel verbonden is met het netwerk te streamen naar de ChromeCast of kan dit alleen via WiFi?

[ Voor 8% gewijzigd door Nielster op 04-04-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik neem aan dat je pc gewoon via de kabel aan een router hangt en dat die router ook je draadloze netwerk verzorgd. Ja dan kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je lokale media van je pc wil streamen dan staat Chromecast door op zich los van. Wat je nu kan proberen is Plex Media Server op je PC te installeren en de Plex app op je smartphone. Als het goed is kan je dan vanaf je Smartphone je Plex Media Server benaderen. Als dat lukt is er alleen een verbinding tussen de Chromecast en je draadloze netwerk nodig en daar staat je PC op zich los van :).

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 04-04-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 17:27
Films streamen vanaf een pc naar chromecast kan ook met Airflow:
http://rsnijders.info/vak...flow-chromecast-apple-tv/

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Met Airflow moet je dat vanachter de PC allemaal regelen? Met Plex Media Server kan je het via je smartphone (tablet) vanaf de bank regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
Bedankt voor de reacties. Ik begrijp dus dat je met ChromeCast alleen niet direct je computerscherm kan delen / besturen?

In dat geval klinkt Plex erg interessant in combinatie met ChromeCast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoewel ik het nu niet zelf kan testen lijkt het wel te kunnen, http://www.howtogeek.com/...-using-google-chromecast/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Films streamen vanaf een pc naar chromecast kan ook met Videostream. Dit vond ik beter dan Plex, omdat Plex bepaalde bestanden niet wil afspelen. Ook Videostream kan niet alles, maar wel meer. Bovendien begon Plex geld te vragen en Videostream is nog steeds gratis.
Je moet het wel op je pc starten (als extensie van Chrome), maar je kunt het dan verder bedienen met je smartphone (pauzeren, verder gaan, volume).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Nielster schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:02:
Bedankt voor de reacties. Ik begrijp dus dat je met ChromeCast alleen niet direct je computerscherm kan delen / besturen?

In dat geval klinkt Plex erg interessant in combinatie met ChromeCast.
Je kan via Chrome ook je hele scherm casten, maar dit werkt met veel vertraging en is niet ideaal voor bijvoorbeeld films. Simpel browsen, foto's kijken of bepaalde software bedienen kan prima, mits je een draadloos toetsenbord en muis of een app (zoals bijvb Unified Remote) hebt om je computer mee te bedienen.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:01:
Films streamen vanaf een pc naar chromecast kan ook met Videostream. Dit vond ik beter dan Plex, omdat Plex bepaalde bestanden niet wil afspelen. Ook Videostream kan niet alles, maar wel meer. Bovendien begon Plex geld te vragen en Videostream is nog steeds gratis.
Je moet het wel op je pc starten (als extensie van Chrome), maar je kunt het dan verder bedienen met je smartphone (pauzeren, verder gaan, volume).
Plex is ook gratis, behalve voor bepaalde functies, wat bij Videostream ook het geval is. Gebruik zelf Plex en heb nog geen enkel moment problemen met bepaalde bestanden gehad, daarom ook nooit Videostream gebruikt, durf dus niet te zeggen welke beter is.

Moet daarbij wel ook opmerken dat ik Plex draai vanaf mijn computer (Plex Media Server), ik weet niet of er misschien problemen zijn met andere bestanden als je Plex draait vanaf bijvoorbeeld een NAS (dit kan niet vanaf elke NAS). Want als de Chromecast een bestand niet aan kan encode Plex dit naar een bestand zodat dit wel afgespeeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36
Ik heb sinds een aantal dagen last van het probleem waarbij de Chromecast (2.0) op het moment van casten weer terugschakelt naar het vorige HDMI kanaal.

Voorbeeld: ik start YouTube, cast het scherm naar de Chromecast, mijn TV schakelt meteen naar de Chromecast (via HDMI-CEC), echter schakelt ook meteen weer terug naar het vorige HDMI-kanaal.

Het opnieuw starten van de Chromecast verhelpt dit probleem (tijdelijk).

Zijn er Tweakers die dit probleem herkennen? Google maakt mij niet wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:30
Ik heb datzelfde probleem gehad met de Chromecast aan m'n soundbar (met meerdere HDMI-inputs). Resetten van de Chromecast loste het toen even op, toen ging het weer fout, en later is het niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Barryvdh schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:33:
[...]

De officiele Google versie kan je ook gewoon in Nederland bestellen nu, https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast (19 euro)
Ik heb de ethernet adapter samen met de Chromecast besteld, wifi is leuk maar liever niet als het niet hoeft, en ik ben hier super tevreden over.

Tijdens mijn eerste setup werkte hij niet, maar een automatische update heeft dat verholpen. Echter zag ik daarna vaker dat hij weer terug naar mijn wifi sprong, wat ik dus niet wilde. Een factory reset heeft dat probleem verholpen en tijdens de setup vroeg de Chromecast niet eens meer naar wifi. Sindsdien werkt het stabiel.

En een linkje voor de liefhebbers (tot op heden alleen nog maar bij Google zelf gevonden):
https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ook een ethernet adapter geïnstalleerd - zonder enig probleem. En omdat ik nu toch weer met de Chromecast bezig was, ook maar weer eens Plex geherinstalleerd. Ik geef toe: dat werkt meestal toch wel fijn. Audio geen probleem, alleen sommige videobestanden worden niet afgespeeld (en dan kan Videostream soms uitkomst bieden - dus dat laat ik ook staan).
Ook op mijn WDMyCloudMirror heb ik Plex draaien, en dat gaat ook goed. Zowel deze, als de Chromecast, als (meestal) de laptop zijn nu via ethernet aangesloten op de router. Met de smartphone kan ik alles draadloos in gang zetten en besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 16:44
Iemand die toevallig ervaring heeft met een audio extractor voor chromecast 2? De meesten ervan kunnen geen dolby digital plus aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:38

Laguna

Connaisseur

Toevallig nog een aux in poort vrij op m'n Marantz (op de ander zit m'n Squeezebox Classic aangesloten) en dacht met de Chromecast Audio de ideale oplossing gevonden te hebben om YouTube sets van oa Spinnin' op m'n stereoset te beluisteren (ook leuk met feestjes), maar helaas.. gemiste kans van Google.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Laguna schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:46:
Toevallig nog een aux in poort vrij op m'n Marantz (op de ander zit m'n Squeezebox Classic aangesloten) en dacht met de Chromecast Audio de ideale oplossing gevonden te hebben om YouTube sets van oa Spinnin' op m'n stereoset te beluisteren (ook leuk met feestjes), maar helaas.. gemiste kans van Google.
Het is wel mogelijk vanaf een pc of laptop via Google Chrome met de Google Cast extensie.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:39:
[...]
Het is wel mogelijk vanaf een pc of laptop via Google Chrome met de Google Cast extensie.
Citaat uit de link website:
"Bovendien moet je accepteren dat beeld en geluid niet synchroon zullen lopen" ......
Dan houd het toch al op, toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Laatst online: 01:28
Finesse schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:31:
[...]

Citaat uit de link website:
"Bovendien moet je accepteren dat beeld en geluid niet synchroon zullen lopen" ......
Dan houd het toch al op, toch.
Als het alleen om het geluid gaat niet en dat is denk ik ook de bedoeling met de Audio variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
peptalk schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:41:
[...]
Als het alleen om het geluid gaat niet en dat is denk ik ook de bedoeling met de Audio variant.
Helemaal waar, ik zat verkeerdelijk aan CC 2 te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:17
De Horizon GO app van Ziggo heeft nu ook Cast support gekregen voor live tv :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

SPOXYWOXY schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:54:
Oeh ik ben benieuwd! Kan je met die app live tv kijken, pauzeren en terug kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:01:
[...]
Oeh ik ben benieuwd! Kan je met die app live tv kijken, pauzeren en terug kijken?
Kan allemaal, behalve een screenshot maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 19:01
En reply tv werkt niet (meer). Alleen als je een Horizon abonnement hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
SPOXYWOXY schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:54:
Goed nieuws! Zat ik al lang op te wachten. Eindelijk geen noodzaak meer om een tv-kabel te leggen naar je tv op bijv. slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Palomar schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:33:
[...]

Goed nieuws! Zat ik al lang op te wachten. Eindelijk geen noodzaak meer om een tv-kabel te leggen naar je tv op bijv. slaapkamer :)
Inderdaad!
Ideaal! Ik heb direct mijn oude monitor van zolder gehaald en geinstalleerd op de slaapkamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Joostje123 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:08:
[...]

Inderdaad!
Ideaal! Ik heb direct mijn oude monitor van zolder gehaald en geinstalleerd op de slaapkamer!
Hoe is de beeldkwaliteit via chromecast? HD of SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Nu online
720p.

Hoevaak word er ergens korting gegeven op de Chromecast vorig jaar was die tijdelijk 29 euro. Weet ik nog heb nu een nieuwe nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Joostje123 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:30:
720p.

Hoevaak word er ergens korting gegeven op de Chromecast vorig jaar was die tijdelijk 29 euro. Weet ik nog heb nu een nieuwe nodig.
Dat was tijdens de mediamarkt kortingsdagen dus reken maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:33
720p.

Weet je zeker dat het 720p is? Net een korte test gedaan en had het idee dat het wel 1080p was.
Ik was eerlijk gezegd wel onder de indruk van de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Nu online
meesje schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:53:
[...]

Weet je zeker dat het 720p is? Net een korte test gedaan en had het idee dat het wel 1080p was.
Ik was eerlijk gezegd wel onder de indruk van de beeldkwaliteit.
De horizon app biedt 720p neem aan dat ze niet opschroeven met de Chromecast.
http://www.nu.nl/apps/408...-in-hd-kwaliteit-toe.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:02
Joostje123 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:36:
[...]

De horizon app biedt 720p neem aan dat ze niet opschroeven met de Chromecast.
http://www.nu.nl/apps/408...-in-hd-kwaliteit-toe.html
En daarbij is er geen enkele zender die in 1080p uitzendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Horizon Go app even getest met de ChromeCast en werkt prima. Kwaliteit is ook gewoon goed. 720p upscaled naar 1080p door de TV (of door de CC, maar is iig goeie HD kwaliteit). Scheelt weer kabels trekken en decoders op de slaapkamer. Ik kijk sowieso weinig lineare TV, maar iig fijn om de mogelijkheid te hebben.

[ Voor 58% gewijzigd door ulTimaS op 03-05-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
Vanavond ook even getest en werkte inderdaad prima. Nu hoef ik niet meer via een omweg mijn scherm te casten om F1 te volgen. Overigens weigerde de app icm chromecast tijdens de Champions League wel alle dienst.

-edit- En nu maakt de app met geen enkel device meer connectie met de chromecast icm de horizon app, ik krijg error code 15. Alle andere apps werken wel gewoon nog met de CC

[ Voor 29% gewijzigd door cheiron op 03-05-2016 23:05 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
cheiron schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:44:
Vanavond ook even getest en werkte inderdaad prima. Nu hoef ik niet meer via een omweg mijn scherm te casten om F1 te volgen. Overigens weigerde de app icm chromecast tijdens de Champions League wel alle dienst.

-edit- En nu maakt de app met geen enkel device meer connectie met de chromecast icm de horizon app, ik krijg error code 15. Alle andere apps werken wel gewoon nog met de CC
Zelfde hier. Eerder op de avond werkte het indrukwekkend goed. Daarna met geen enkele mogelijkheid weer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

hmm ja, hier hetzelfde. Eerst kreeg ik "deze zender is niet beschikbaar met de CC" oid terwijl ik daarvoor gewoon keek. Na het opnieuw opstarten van de app krijg ik alleen maar zwart beeld op de CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Nu online
Ik had gisteravond het icoontje niet meer beschikbaar opeens.
Terwijl Netflix en PLEX het nog wel deden.
Dacht lekker nog een beetje knallen met Saving Private Ryan in bed verder te kijken.
Werkte de app niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dat waren twee geweldige uren ja :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Op dit moment geen probleem met Horizon Go en CC2. Had gisteren wel problemen na een update, de app deed niets meer, maar even alle data verwijderd en daarna werkte de app weer goed.

Moet zeggen dat het wisselen tussen zenders echt vlot gaat en hij is ook snel op maximale kwaliteit (niet eerst minuten lang naar blokjes staren). Nu alleen nog wachten op ReplayTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
cheiron schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:44:

Dat is helaas een algemeen probleem van de Horizon Go app én de Horizon.tv website. Beide diensten zijn behoorlijk traag (ze willen je vast de setup-box experience bieden :+ ) en vallen geregeld wel eens weg door storingen.

Verder erg tevreden met de Cast-support, kwaliteit is echt goed. Inderdaad hopen dat ze de onderhandelingen rond ReplayTV rond krijgen met de partijen. Eindelijk NPO terugkijken in HD :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
Gisteravond heb ik de app nog eens opnieuw geïnstalleerd waarna deze weer werkte. Geen idee hoe lang dat goed gaat, maar voor nu is het ok. De implementatie lijkt nog niet heel stabiel ;)

Over de app zelf en de site; ik gebruik beide eigenlijk alleen voor Formule 1 en soms een wedstrijd van Barcelona, maar daar heb ik zelden problemen mee.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
720p.

Nu 33 bij de mediamarkt en bcc gaat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik heb een methode gevonden om het dns aan te passen zonder te veel poespas :)

Je hebt wifi kill free en hiervoor root nodig.
Stel het dns adres in op je router of modem
blokkeer het chromecast ip met wifi kill vanaf je telefoon of tablet zodat het geen verbinding kan maken met internet, je ziet dan op je tv 'instellen' of 'verbinden'
als cc live is stop je wifi kill, en heeft je cc het ingestelde dns adres. :P

Getest met pandora, en het werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Manke op 14-05-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
Nielster schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:48:
Ik wil wellicht interesse in een ChromeCast. Voorheen had ik mijn computer aangesloten via een lange HDMI kabel om films te kijken, maar door de opstelling in het nieuwe huis is dit niet meer mogelijk. Ik heb een vraag waar ik niet helemaal antwoord op krijg op verschillende fora / websites. Op het ene forum lees ik dat dit gewoon kan. Op andere fora zie ik dat dit niet lukt. Ik hoor dus graag of iemand hier ervaring mee heeft.

De situatie is als volgt:

Ik heb een vaste computer die via een ethernetkabel verbonden is met het internet. Op deze computer kijk ik series / films en speel ik muziek af. Ik heb natuurlijk ook een draadloos netwerk waarmee onder andere smartphones / laptop vriendin met het internet verbonden zijn.

Is het mogelijk om via een computer die via een ethernetkabel verbonden is met het netwerk te streamen naar de ChromeCast of kan dit alleen via WiFi?
Ik heb mijn TV door middel van een netwerkkabel direct gekoppeld aan het netwerk hier in huis. Nu kan ik door gebruik te maken van Plex vanaf mijn pc video naar mijn tv streamen. Echter, de tv is een jaar of vijf oud en speelt lang niet alle .mkv bestanden af.

Zal dit hetzelfde zijn wanneer ik een chromecast zou aanschaffen? Ik begrijp niet helemaal of mijn tv de bottleneck zal zijn of niet.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Manke schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:46:
Ik heb een methode gevonden om het dns aan te passen zonder te veel poespas :)

Je hebt wifi kill free en hiervoor root nodig.
Stel het dns adres in op je router of modem
blokkeer het chromecast ip met wifi kill vanaf je telefoon of tablet zodat het geen verbinding kan maken met internet, je ziet dan op je tv 'instellen' of 'verbinden'
als cc live is stop je wifi kill, en heeft je cc het ingestelde dns adres. :P

Getest met pandora, en het werkt.
Wat bedoel je met als cc live is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Pistolebob schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:09:
[...]

Wat bedoel je met als cc live is?
Als het startscherm weer zichtbaar is, na de melding(en) op het blauwe scherm.

Maar het is me maar 1x gelukt, na een uur verbrak de verbinding, waarschijnlijk dhcp lease van het modem, daarna is het mij niet meer gelukt. Maar het werkte wel, want pandora speelde af op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielster schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:07:
[...]

Ik heb mijn TV door middel van een netwerkkabel direct gekoppeld aan het netwerk hier in huis. Nu kan ik door gebruik te maken van Plex vanaf mijn pc video naar mijn tv streamen. Echter, de tv is een jaar of vijf oud en speelt lang niet alle .mkv bestanden af.

Zal dit hetzelfde zijn wanneer ik een chromecast zou aanschaffen? Ik begrijp niet helemaal of mijn tv de bottleneck zal zijn of niet.. :X
Ik denk eerder dat Plex de bottleneck is. Plex speelt niet alle bestanden af. Wat gebeurt er als je zo'n .mkv-bestand vanaf je pc afspeelt met VLC media player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00
Zijn er hier mensen die KPN Play. gebruiken? Ik ga bijna verhuizen en kan dan gebruik maken van een lokaal glasvezel netwerkje. Heb niet echt de behoefte om een los Ziggo abonnement te nemen voor lineaire TV, maar het zou toch wel fijn zijn om live TV te kunnen kijken als het nodig is. Die Horizon GO kan ik niet gebruiken zonder Ziggo abbo denk ik? Zijn er nog andere manieren om wel alles te kunnen kijken met alleen een internetverbinding? Volgens mij komt Play. het dichtst in de buurt, alleen is de kwaliteit en het aanbod nog niet denderend..

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Maardiweb schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:00:
Zijn er hier mensen die KPN Play. gebruiken? Ik ga bijna verhuizen en kan dan gebruik maken van een lokaal glasvezel netwerkje. Heb niet echt de behoefte om een los Ziggo abonnement te nemen voor lineaire TV, maar het zou toch wel fijn zijn om live TV te kunnen kijken als het nodig is. Die Horizon GO kan ik niet gebruiken zonder Ziggo abbo denk ik? Zijn er nog andere manieren om wel alles te kunnen kijken met alleen een internetverbinding? Volgens mij komt Play. het dichtst in de buurt, alleen is de kwaliteit en het aanbod nog niet denderend..
Als je niet hangt aan live tv, maar gewoon tv.... Dan kan je nog eens kijken naar NLziet. Ben daar zelf best tevreden over. Alleen dus geen live tv....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:48:
[...]

Ik denk eerder dat Plex de bottleneck is. Plex speelt niet alle bestanden af. Wat gebeurt er als je zo'n .mkv-bestand vanaf je pc afspeelt met VLC media player?
Plex speelt het bestand gewoon af op mijn pc, maar de tv geeft aan dat deze het bestand niet kan afspelen. Vandaar dat ik me dus afvraag of dit wel gaat werken wanneer ik er een chromecast tussen hang.
Pagina: 1 ... 43 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.