Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nielster schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:03:
[...]

Plex speelt het bestand gewoon af op mijn pc, maar de tv geeft aan dat deze het bestand niet kan afspelen. Vandaar dat ik me dus afvraag of dit wel gaat werken wanneer ik er een chromecast tussen hang.
Een Chromecast is enkel een doorgeefluik, die zet zelf geen bestanden om.
Je kan proberen Plex in te stellen op afspelen via transcoding, dan kan Plex ineens bijna alles afspelen. Wel is dit een flinke belasting voor de Plex server (je PC) en het kan zijn dat die daar niet krachtig genoeg voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielster schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:03:
[...]

Plex speelt het bestand gewoon af op mijn pc, maar de tv geeft aan dat deze het bestand niet kan afspelen. Vandaar dat ik me dus afvraag of dit wel gaat werken wanneer ik er een chromecast tussen hang.
Maar hoe heb je de tv dan aangesloten? Niet via een HDMI-aansluiting? (Dat is waar de Chromecast op zal moeten worden aangesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 16:03
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:26:
[...]

Maar hoe heb je de tv dan aangesloten? Niet via een HDMI-aansluiting? (Dat is waar de Chromecast op zal moeten worden aangesloten).
Op dit moment hangt de tv met een ehternetkabel aan de router, net als mijn pc. De tv is dus geen tweede scherm of iets dergelijks. Ik stream dus als het ware direct van pc naar tv. Tenminste, dat probeer ik...

[ Voor 9% gewijzigd door Nielster op 19-05-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielster schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:40:
[...]

Op dit moment hangt de tv met een ehternetkabel aan de router, net als mijn pc. De tv is dus geen tweede scherm of iets dergelijks. Ik stream dus als het ware direct van pc naar tv. Tenminste, dat probeer ik...
Probeer eens een directe aansluiting hdmi-hdmi van pc naar tv. Zet de tv op de desbetreffende hdmi-ingang en de pc op het tweede scherm. Voor nadere informatie: google op "PC aansluiten op TV".
Speel dan een film af, bijv. met Plex, of VLC media player. (Of met nog een andere speler.)
Dan zou de film op het tv-scherm te zien moeten zijn.
Als dit werkt, werkt het via een Chromecast ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Probeer eens een directe aansluiting hdmi-hdmi van pc naar tv. Zet de tv op de desbetreffende hdmi-ingang en de pc op het tweede scherm. Voor nadere informatie: google op "PC aansluiten op TV".
Speel dan een film af, bijv. met Plex, of VLC media player. (Of met nog een andere speler.)
Dan zou de film op het tv-scherm te zien moeten zijn.
Als dit werkt, werkt het via een Chromecast ook.
Dat is niet waar natuurlijk. Als jij de PC via HDMI aan sluit, is het gewoon een monitor en dat is heel anders dan hoe de Chromecast werkt.

In je huidige situatie stuurt je Plex-server een film naar je TV, via het netwerk en dat gebeurd in een bepaald formaat. Blijkbaar kan de TV het formaat niet aan. Je kan in je plex-server kijken of deze het bestand kan omzetten naar een formaat wat de TV wel begrijpt.
De Chromecast werkt ook met een bepaald formaat/signaal. Als je op de plex-server aan geeft dat het naar een Chomecast gestuurd moet worden, zal deze dat hoogstwaarschijnlijk in het juiste formaat gaan doen. Dus grote kans dat het naar een chromecast wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acoster schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:44:
[...]

Dat is niet waar natuurlijk. Als jij de PC via HDMI aan sluit, is het gewoon een monitor en dat is heel anders dan hoe de Chromecast werkt.
Dat begrijp ik niet. Een Chromecast stuurt toch ook, net als de pc in het voorbeeld, een HDMI-signaal naar de TV?
Mijn bedoeling was daarom dat de TS zou controleren of de HDMI-ingang van zijn TV goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
De Chromecast doe je inderdaad in een HDMI-poort van je TV. Het ontvangt een video-stream via wifi en zet deze om in een signaal voor de TV.

Nu heeft de gebruiker een netwerkkabel in de TV, de TV ontvangt de video-stream en zet deze om naar beeld. De TV doet dus iets soortgelijks wat ook de Chromecast doet. Echter denk ik dat de Chromecast dit over het algemeen beter doet dan een TV, al worden de huidige TV's er al meer bedreven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#Nielster: voor de duidelijkheid: dat je tv het bestand nu in de huidige constellatie niet wil afspelen, zegt niets, want dat regelt de Chromecast straks. En de Chromecast wordt op een hdmi-aansluiting van de tv aangesloten. Die aansluiting kan je testen zoals in mijn post van 19 mei 13:55 aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 14:13
nu weer bij de mediamarkt zomerdeals is die weer 33euro
http://www.mediamarkt.nl/...WfGwodKGAGUQ&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:27
Gisteren een Chromecast besteld bij Google. Daar is die nu tijdelijk (tot 29 mei) 29 euro (inclusief verzenden): https://store.google.com/category/tv_and_audio Wordt vandaag bezorgd door DHL.

[ Voor 7% gewijzigd door Grumsel op 26-05-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Grumsel schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:29:
[...]

Gisteren een Chromecast besteld bij Google. Daar is die nu tijdelijk (tot 29 mei) 29 euro (inclusief verzenden): https://store.google.com/category/tv_and_audio Wordt vandaag bezorgd door DHL.
Hoe kun je het beste betalen zonder CreditCard daar? :(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumsel
Touchdomex schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:47:
[...]

Paypal? Die kan je weer koppelen aan je bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Grumsel schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:53:
[...]

Paypal? Die kan je weer koppelen aan je bankrekening.
Zodra ik paypal selecteer zegt hij invalid. Of moet je zeer recent een aankoop hebben gedaan?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
Touchdomex schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:54:
[...]

Zodra ik paypal selecteer zegt hij invalid. Of moet je zeer recent een aankoop hebben gedaan?
Dat weet ik niet, ik heb zelf een CC gebruikt. Zag alleen dat paypal wel in de lijst van geaccepteerde betaalmethoden stond bij Google maar weet niet hoe je die kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:37

Polycom

Poes van goud

Thanks voor de tip, wilde er altijd al één hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Grumsel schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:00:
[...]

Dat weet ik niet, ik heb zelf een CC gebruikt. Zag alleen dat paypal wel in de lijst van geaccepteerde betaalmethoden stond bij Google maar weet niet hoe je die kan toevoegen.
Ja alleen voor apps en dergelijke zie ik nu niet voor andere dingen.

Vanavond eens een CC lenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44
Ik heb ondertussen al mijn 5de chromecast aangeschaft!
1 voor moeders,
1 zus
1 vriendin
2 voor me zelf. (1 oude , 1 nieuwe)
Voor 29 euro kon ik hem niet laten liggen een upgrade en gaat de oude naar de slaapkamer.
Geweldig dingetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gert_jan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:25
Paypal mag je alleen gebruiken in de play store, en niet in de Google store, in de Google store waar je hardware kan kopen is alleen CC een geldig betaalmiddel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

gert_jan schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:43:
Paypal mag je alleen gebruiken in de play store, en niet in de Google store, in de Google store waar je hardware kan kopen is alleen CC een geldig betaalmiddel
Ja dat is stom. Vanavond maar CC lenen :+ Kan ik de gele bestellen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Heb onlangs voor een prikkie een chromecast 2 op de kop getikt. Deze steekt nu in mijn versterker om muziek vanuit spotify en tunein te casten. Mijn originele idee was deze te koppelen met een (nog aan te schaffen) chromecast audio in een multiroom opzet. Echter twijfel ik nu of dit uberhaupt mogelijk is: https://support.google.com/chromecast/answer/6329016?hl=nl. Kan iemand dit bevestigen :?

Deze chromecast audio wilde ik tiewrappen aan een Libratone Zipp speaker. De aux gebruik ik dan en de spanning trek ik van de USB ingang. In een test met de Chromecast 2 leek dit goed te gaan.

Dit alles om twee redenen: multiroom casting en kunnen casten vanuit tunein. Mijn vrouw gebruikt namelijk airplay en dat is buggy as hell en irritant want je kunt niet echt weglopen met je telefoon of telefoneren.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Spam schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:55:
Heb onlangs voor een prikkie een chromecast 2 op de kop getikt. Deze steekt nu in mijn versterker om muziek vanuit spotify en tunein te casten. Mijn originele idee was deze te koppelen met een (nog aan te schaffen) chromecast audio in een multiroom opzet. Echter twijfel ik nu of dit uberhaupt mogelijk is: https://support.google.com/chromecast/answer/6329016?hl=nl. Kan iemand dit bevestigen :?
Als je de zoekfunctie in dit topic had gebruikt, was je deze link tegengekomen: https://support.google.com/chromecast/answer/6328691
Hier hebben ze het over chromecast apparaten, dus geen verschil tussen een hdmi en audio versie

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ursamajor schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:03:
[...]

Als je de zoekfunctie in dit topic had gebruikt, was je deze link tegengekomen: https://support.google.com/chromecast/answer/6328691
Hier hebben ze het over chromecast apparaten, dus geen verschil tussen een hdmi en audio versie
Kan ik mijn Chromecast (die video cast) of Android TV toevoegen aan een groep?
Nee, het groeperen van Chromecast (die video cast) of Android TV's wordt niet ondersteund.
Klinkt vrij duidelijk

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
DennusB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:07:
[...]

[...]

Klinkt vrij duidelijk
Nou nee was mij dus niet duidelijk. Want bedoelen ze misschien de eerste Chromecast? De Chromecast 2 en Chromecast audio zijn toch nagenoeg hetzelfde alleen een andere uitgang? Ik zou het eigenlijk raar vinden als de chromecast 2 dit niet zo ondersteunen. Verwacht google dat mensen dan apart nog eens een chromecast audio erbij kopen als ze multiroom incl. de zitkamer willen hebben :?
Ursamajor schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:03:
[...]

Precies...dat dacht ik dus ook |:(

Is er iemand op dit forum die toevallig beide apparaten in bezit heeft en dit kan uitproberen? _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Spam op 26-05-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:42

nlboy

Alles kitz?

Ik heb een Chromecast 1 en Chromecast Audio. Wat moet ik precies testen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
nlboy schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:14:
Ik heb een Chromecast 1 en Chromecast Audio. Wat moet ik precies testen? :)
Of je multiroom audio kunt opzetten: https://support.google.com/chromecast/answer/6328691?hl=en

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/I6bpSMMR241_ElsGqy1Zc0wLSs4HDDIgUhEm6zD9R0P6Y-TKdpeD8zGRzxT1MUwCoEM=w700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Ik ga het vanavond voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
nlboy schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:57:
[...]
Top, ik ga het vanavond voor je testen.
Thx,

Ik heb het net even geprobeerd op mijn chromecast 2 en ik kreeg het menuutje niet. Nu weet ik niet of zo een menu optie alleen werkt als je 2 apparaten of meer in je overzicht hebt staan :?

Dan vroeg ik me nog iets af: is chromecast nu hetzelfde als Spotify Connect of ernaast? Het mooie van Spotify Connect is dat je het ook gewoon buitenshuis kunt bedienen, of zonder dat je op het wifi netwerk zit. Is dat bij Chromecast ook? Ik heb het geprobeerd door even van mn wifi af te gaan en spotify op te starten maar het werkte niet echt goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Helaas heb ik de optie "create group" niet bij zowel chromecast audio als chromecast 1.

Mijn vermoeden is dat dit alleen kan bij 2x audio. Dat kan ik binnenkort testen (net een extra audio bestelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb hier een Chomecast 2013 + 2 Chomecast Audio. Enkel beide Audios kunnen een groep maken en dus multiroom. En ja Chromecast heeft sowieso wifi nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
sambalbaj schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:55:
Heb hier een Chomecast 2013 + 2 Chomecast Audio. Enkel beide Audios kunnen een groep maken en dus multiroom. En ja Chromecast heeft sowieso wifi nodig.
De vraag blijft of de chromecast 2 (uit 2015) niet ook multiroom ondersteund. Als dat niet zo is vind ik dat we behoorlijk slordig van Google hoor. Zowel de CC2 als de CCaudio zijn van dezelfde makelij dus volgens mij is dit gewoon een software instelling. Het is toch triest dat je nu voor je Surroundset, waar mogelijk een CC2 aan hangt, een aparte CCaudio moet kopen??

Ik weet dit weekend hopelijk meer, heb er net een CCaudio bijbesteld. Stay Tuned..

[ Voor 6% gewijzigd door Spam op 27-05-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
Spam schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:32:
[...]

De vraag blijft of de chromecast 2 (uit 2015) niet ook multiroom ondersteund. Als dat niet zo is vind ik dat we behoorlijk slordig van Google hoor. Zowel de CC2 als de CCaudio zijn van dezelfde makelij dus volgens mij is dit gewoon een software instelling. Het is toch triest dat je nu voor je Surroundset, waar mogelijk een CC2 aan hangt, een aparte CCaudio moet kopen??

Ik weet dit weekend hopelijk meer, heb er net een CCaudio bijbesteld. Stay Tuned..
https://support.google.com/chromecast/answer/6329016?hl=nl

5e antwoord:
Nee, het groeperen van Chromecast (die video cast) of Android TV's wordt niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ja dat weet ik, zoals ik 2 dagen terug hier al ook had gepost. Echter is nog de vraag waarom het hier om het 2013 model of de 2015. Die laatste is namelijk tegelijk uitgebracht met de Chromecast Audio dus is de vraag of die dat niet toch ondersteund of wellicht nog gaat doen?

Voor dat laatste zou ik eigenlijk een vraag willen stellen aan Google zelf. Weet iemand een telefoon nummer hiervoor? Ik kom er namelijk niet uit http://www.webpagefx.com/...ct-google/#google-general Nevermind, gevonden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Touchdomex schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:47:
[...]
Ik gok dat je ook een google playstore crediet kaart kan kopen bij je lokale supermarkt, de AH bij mij heeft ze in ieder geval. Een of twee kaartjes aan je saldo bijvoegen en je zou 'm dan via je eigen crediet moeten kunnen bestellen zonder verder een cc nodig te hebben. Al weet ik niet 100% zeker of het zo werkt gezien er misschien een verschil zit in de hardware store en het saldo van je playstore account.

[ Voor 13% gewijzigd door rockhopper op 27-05-2016 12:51 . Reden: laatste zin toegevoegd. ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

rockhopper schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:49:
[...]

Ik gok dat je ook een google playstore crediet kaart kan kopen bij je lokale supermarkt, de AH bij mij heeft ze in ieder geval. Een of twee kaartjes aan je saldo bijvoegen en je zou 'm dan via je eigen crediet moeten kunnen bestellen zonder verder een cc nodig te hebben.
Heb een cc geleend en gisteren een gele gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Touchdomex schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:50:
[...]

Heb een cc geleend en gisteren een gele gekocht :P
Nou ja dan is het misschien voor iemand anders die de zoekfunctie gebruikt. Je gaat er in ieder geval wel blij mee zijn, het is een super apparaatje, wat mij betreft ook wel het dubbele waard.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

rockhopper schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:53:
[...]

Nou ja dan is het misschien voor iemand anders die de zoekfunctie gebruikt. Je gaat er in ieder geval wel blij mee zijn, het is een super apparaatje, wat mij betreft ook wel het dubbele waard.
Weet ik, had een ChromeCast 1 maar die toch verkocht omdat ik dacht mijn TV kan het ook overnemen :+

Nou daar kom ik nu op terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:26:
[...]

Ja dat weet ik, zoals ik 2 dagen terug hier al ook had gepost. Echter is nog de vraag waarom het hier om het 2013 model of de 2015. Die laatste is namelijk tegelijk uitgebracht met de Chromecast Audio dus is de vraag of die dat niet toch ondersteund of wellicht nog gaat doen?

Voor dat laatste zou ik eigenlijk een vraag willen stellen aan Google zelf. Weet iemand een telefoon nummer hiervoor? Ik kom er namelijk niet uit http://www.webpagefx.com/...ct-google/#google-general Nevermind, gevonden 8)7
Even een update. Voor wie ooit vragen heeft bij google kun je hier terecht: https://support.google.com/chromecast/answer/6025971?hl=en

Verder: de chromecast 2 ondersteund multiroom audio inderdaad niet. Ik begreep vaag van de support persoon (iemand uit india) dat ze er wel mee bezig zijn maar echt eenduidige info kon ze niet geven. Vooralsnog zet ik de CC2 maar weer even op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Weet iemand of het al mogelijk is zowel wifi guest als netwerk via de lan adapter tegelijk actief te hebben ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Maardiweb schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:00:
Zijn er hier mensen die KPN Play. gebruiken? Ik ga bijna verhuizen en kan dan gebruik maken van een lokaal glasvezel netwerkje. Heb niet echt de behoefte om een los Ziggo abonnement te nemen voor lineaire TV, maar het zou toch wel fijn zijn om live TV te kunnen kijken als het nodig is. Die Horizon GO kan ik niet gebruiken zonder Ziggo abbo denk ik? Zijn er nog andere manieren om wel alles te kunnen kijken met alleen een internetverbinding? Volgens mij komt Play. het dichtst in de buurt, alleen is de kwaliteit en het aanbod nog niet denderend..
Horizon Go is inderdaad alleen via Ziggo abonnement mogelijk te gebruiken en je moet dan ook Ziggo als kabelaanbieder hebben. Wil je inderdaad een losse tv dienst afnemen dan ben je aangewezen op:
- KPN Play - 11.99 euro p/mnd 1e jaar, daarna 14.99 p/mnd, 23 zenders (14 HD), on demand, gemist diensten
- T-mobile KNIPPR - prijs en lanceringsdatum nog niet bekend, momenteel in beta test op o.a. Android.
- Vodafone TV Anywhere - 5 euro bovenop je Vodafone (mobiele) abonnement (dus bestaand abo nodig) - 11 zenders in SD

Zie ook het artikel op Tweakers wat hier eerder over gepubliceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Spam schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:26:
[...]

Waarom zou Google het over een video-Chromecast hebben en niet specifiek het model noemen als het gaat over een functionaliteit die uitgebracht is nadat het laatste model video-Chromecast is uitgebracht? Als je logisch nadenkt had je het antwoord gewoon kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
barrymossel schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:27:
[...]

Waarom zou Google het over een video-Chromecast hebben en niet specifiek het model noemen als het gaat over een functionaliteit die uitgebracht is nadat het laatste model video-Chromecast is uitgebracht? Als je logisch nadenkt had je het antwoord gewoon kunnen weten.
Mijn insteek was: ze hebben beide apparaten op hetzelfde moment uitgebracht, met waarschijnlijk dezelfde hardware in, dus dan is het gewoon een software optie. Dat hele multiroom audio is iets wat ze pas later geintroduceerd hebben.

En mijn vermoeden was niet zo vreemd: het schijnt dat ze er wel degelijk mee bezig zijn om het mogelijk te maken op de video versie van 2015. Dus nee niet zo logisch.

Ik heb overigens vandaag de chromecast audio in huis en proberen aan te sluiten op mijn Libratone Zipp. Wat mij tegenviel was de geluidskwaliteit. Enorme ruis op de lijn, dus niet werkbaar. Naja, jammer... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik heb eigenlijk alleen heel goede ervaringen met de CC audio. Erg goede geluidskwaliteit zowel via analoog als optisch. Primair in gebruik via spotify.
Als hij veel ruis geeft zou ik toch de kabel of ingang eens nakijken, en anders dat ding voor garantie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:52
Spam schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:00:
[...]

Mijn insteek was: ze hebben beide apparaten op hetzelfde moment uitgebracht, met waarschijnlijk dezelfde hardware in, dus dan is het gewoon een software optie. Dat hele multiroom audio is iets wat ze pas later geintroduceerd hebben.

En mijn vermoeden was niet zo vreemd: het schijnt dat ze er wel degelijk mee bezig zijn om het mogelijk te maken op de video versie van 2015. Dus nee niet zo logisch.

Ik heb overigens vandaag de chromecast audio in huis en proberen aan te sluiten op mijn Libratone Zipp. Wat mij tegenviel was de geluidskwaliteit. Enorme ruis op de lijn, dus niet werkbaar. Naja, jammer... :'(
In de instellingen al het volledige dynamische bereik aangezet? Verbeterd de geluidskwaliteit aanzienlijk.
Verder nog als tip om het geluid van de chromecast zo hard mogelijk te zetten en het volume verder alleen nog met de aangesloten stereo-installatie te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Spam schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:00:
[...]

Daar gaat het toch niet om? Er staat video-Chromecast en dat is de 2015 versie ook. Zodra het wel mogelijk is op de 2015 video Chromecast zal die tekst heel snel worden aangepast op Google.com. Momenteel is het niet mogelijk en dat staat heel duidelijk in de FAQ.

De video-Chromecasts zijn om in de TV te steken, dus niet speciaal voor muziek. Synchroon in meerdere ruimtes video kijken klinkt niet zo logisch. Dus ja, het zou logisch zijn als multiroom audio alleen bij de CC audio beschikbaar zou komen. Iets wat ook het plan was schijnbaar. Maar nu ze erachter zijn gekomen dat de video-CC ook in receivers wordt gebruikt voor audio (en ook in TV's) zullen ze het ook daar doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
hellboy123 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:45:
[...]

In de instellingen al het volledige dynamische bereik aangezet? Verbeterd de geluidskwaliteit aanzienlijk.
Verder nog als tip om het geluid van de chromecast zo hard mogelijk te zetten en het volume verder alleen nog met de aangesloten stereo-installatie te regelen
Goeie tip, ik heb gewoon het kabeltje gebruikt wat erbij zat. Vanavond nog eens proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 16:03
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:25:
[...]

Dat begrijp ik niet. Een Chromecast stuurt toch ook, net als de pc in het voorbeeld, een HDMI-signaal naar de TV?
Mijn bedoeling was daarom dat de TS zou controleren of de HDMI-ingang van zijn TV goed werkt.
Bedankt voor je bericht. Voor de verhuizing stond de pc nog dicht bij de tv en had ik inderdaad de pc via een hdmi kabel aan de tv gekoppeld. Op deze manier was een film kijken geen probleem (de tv dus het tweede scherm).

Ik heb geprobeerd een film via een usb stick af te lezen op mijn tv, maar dat werkt ook niet. Blijkbaar kan mijn tv geen .mkv bestanden afspelen, ondanks de handleiding van de tv dit wel suggereert.
acoster schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:44:
[...]

In je huidige situatie stuurt je Plex-server een film naar je TV, via het netwerk en dat gebeurd in een bepaald formaat. Blijkbaar kan de TV het formaat niet aan. Je kan in je plex-server kijken of deze het bestand kan omzetten naar een formaat wat de TV wel begrijpt.
De Chromecast werkt ook met een bepaald formaat/signaal. Als je op de plex-server aan geeft dat het naar een Chomecast gestuurd moet worden, zal deze dat hoogstwaarschijnlijk in het juiste formaat gaan doen. Dus grote kans dat het naar een chromecast wel gaat werken.
Een chromecast zou dus een oplossing kunnen zijn omdat plex automatisch het bestand 'omzet' naar een bestand wat de combinatie plex/chromecast/tv wel kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Ja, je PC of server doet het werk (via Plex) en stuurt een geschikt signaal naar de Chromecast,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielster schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:07:
[...]

Een chromecast zou dus een oplossing kunnen zijn omdat plex automatisch het bestand 'omzet' naar een bestand wat de combinatie plex/chromecast/tv wel kan afspelen?
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 14:13
inmiddels op gelost

[ Voor 87% gewijzigd door herian10 op 02-06-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Weet iemand toevallig of er ook speakers op de markt komen waar Chromecast Audio ingebouwd zit? Ik heb libratone al gevraagd maar die hebben het niet. Als ik google kom ik niet echt duidelijk uit bij speakers die dit ondersteunen. Ik ben namelijk op zoek naar een BT speaker die ik ook als CC device in kan zetten.

Ik heb deze wel gevonden maar is niet duidelijk of die CC audio - multiroom ondersteund: http://www.androidcentral.com/quick-look-lg-music-flow-h3 . Ook is die niet echt goedkoop

[ Voor 22% gewijzigd door Spam op 06-06-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Waarom zou je dat willen? Met een cca kan je feitelijk elke luidspreker met een aux/spdif/tulp aansluiting uit de voeten. Je bent dan flexibeler en goedkoper uit.

Pak een actieve speaker en je kan in de meeste gevallen los met een cca: http://tweakers.net/categ...zMAHRZYk5SlZKJgYWlkq1tbUA

[ Voor 38% gewijzigd door renzo4000 op 06-06-2016 18:48 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58
Ik heb nu een probleem met een Chromecast 2. Hij hangt aan mijn Marantz versterker. Die versterker is weer aan mijn televisie verbonden met een HDMI kabel aan een poort die ARC ondersteunt. Als ik TV kijk via de CI+ kaart in mijn TV gaat het geluid daarvan dus via de receiver.
Hiervoor staat CEC aan, omdat het anders niet werkt. Echter heb ik dan geen beeld van de Chromecast als ik de versterker op die input zet. Schakel ik CEC op de TV uit, heb ik wel beeld van de Chromecast via de versterker, maar loopt het geluid van de TV dus weer via de speakers van de TV.
Kent iemand dit probleem en een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
renzo4000 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:45:
Waarom zou je dat willen? Met een cca kan je feitelijk elke luidspreker met een aux/spdif/tulp aansluiting uit de voeten. Je bent dan flexibeler en goedkoper uit.

Pak een actieve speaker en je kan in de meeste gevallen los met een cca: http://tweakers.net/categ...zMAHRZYk5SlZKJgYWlkq1tbUA
Omdat er dan altijd een chromecast aan hangt te bungelen en dat is voor portabiliteit niet echt fijn. Ik heb al jaren enorm veel plezier van een libratone zipp met ingebouwde airplay en spotify connect. Zoiets dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:42
Ja er zijn diverse Google cast speakers en soundbars maar multi-room werkt voorlopig alleen voor Chromecast Audio zelf, je kan dus geen cast speakers in een groep hangen. bron

Google maar eens op ' Google Cast speakers'
Spam schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:50:
Weet iemand toevallig of er ook speakers op de markt komen waar Chromecast Audio ingebouwd zit? Ik heb libratone al gevraagd maar die hebben het niet. Als ik google kom ik niet echt duidelijk uit bij speakers die dit ondersteunen. Ik ben namelijk op zoek naar een BT speaker die ik ook als CC device in kan zetten.

Ik heb deze wel gevonden maar is niet duidelijk of die CC audio - multiroom ondersteund: http://www.androidcentral.com/quick-look-lg-music-flow-h3 . Ook is die niet echt goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:29
Vandaag toch de overstap gemaakt van streamen via de Playstation 4 naar de 2015 - Chromecast. Zal wel 0,5 € schelen in stroomkosten :*). Het werkte verrassend makkelijk en ik ga het waarschijnlijk ook bij mijn moeder installeren. Ik ben bang dat het nog lastig is om te casten (voor de oudere generatie), het was ideaal geweest als er ook een afstandbediening was.

Na wat testen kreeg ik Netflix binnen 1 minuut aan de gang (beeld kwaliteit lijkt wel minder als bij PS4 (wittere kleuren)) en direct Dolby +. Vol vertrouwen begon ik met een HBO Go test. Helaas geen Dolby, trage app en onlogisch menu.

Is het een bug dat je geen DolbyDigital+ krijgt bij HBOGo in combinatie met Chromecast?

[ Voor 9% gewijzigd door J_star op 16-06-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:28
Er is wel wat met de AB van de TV te bedienen op de CC via HDMI CEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:55
J_star schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:41:
[...]
Na wat testen kreeg ik Netflix binnen 1 minuut aan de gang (beeld kwaliteit lijkt wel minder als bij PS4 (wittere kleuren))

[...]
De kleurverschillen liggen niet aan verschillende TV instellingen op de verschillende HDMI poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
- J.W. - schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:47:
[...]

De kleurverschillen liggen niet aan verschillende TV instellingen op de verschillende HDMI poorten?
Klopt, ik heb alleen alles op de versterker aangesloten. De input is dan ook voor de TV gelijk tussen PS4 en CC. Ik heb het nu maar aangepast door op de versterker dat specifiek kanaal wat meer saturatie te geven.

Nu alleen nog HBO Go opgelost zien te krijgen. Helaas weinig lovende woorden over hun (HBO) software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Veeger
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:02
HBO Go in het buitenland, hoe?

Ik bezit:
1. HBO abonnement in Nederland
2. Google ChromeCast (nieuw type)
3. D-Link DIR-510L travel router

De router in ingesteld als HotSpot en laat ik verbinden met het lokale wifi-netwerk van het hotel.
De clients van de router zijn ChromeCast en mijn android telefoon (Note-4).
Dit werkt allemaal geweldig met de android HBO Go app start ik een serie of film en deze wordt door ChromeCast via de HDMI ingang van de TV perfect weergegeven.

In het buitenland schijnt dit niet te werken omdat HBO ziet dat ik niet in Nederland ben.
Ik dacht dit probleem te ondervangen door op mijn thuisrouter (Asus RTN-66U) een zgn. PPTP/VPN server te draaien en op mijn android telefoon de standaard VPN-client te gebruiken. Zo gezegd zo gedaan, de VPN client logt keurig in de PPTP-server en maakt de verbinding. Alles wat ik op het internet met mijn telefoon doe (opstarten en bedienen van HBO Go) lijkt nu voor HBO vanaf Nederland aangestuurd te worden.

Ik vraag me echter af of de HBO stream, die niet via mijn telefoon loopt, nu wel over de PPTP-server loopt?
Misschien dat HBO de lokatie-controle alleen bij de bediening (mijn telefoon) legt en ik er geen last van heb.
Ik heb nog even gekeken naar de specs van de DIR-510L travelrouter, deze heeft echter geen VPN-server functionaliteit maar: "this router allows VPN pass through via PPTP, L2TP, or IPSec for secure tunnel connections."

Iemand al eens eerder met dit bijltje gehakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Vincent Veeger schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:24:
HBO Go in het buitenland, hoe?

Ik bezit:
1. HBO abonnement in Nederland
2. Google ChromeCast (nieuw type)
3. D-Link DIR-510L travel router

De router in ingesteld als HotSpot en laat ik verbinden met het lokale wifi-netwerk van het hotel.
De clients van de router zijn ChromeCast en mijn android telefoon (Note-4).
Dit werkt allemaal geweldig met de android HBO Go app start ik een serie of film en deze wordt door ChromeCast via de HDMI ingang van de TV perfect weergegeven.

In het buitenland schijnt dit niet te werken omdat HBO ziet dat ik niet in Nederland ben.
Ik dacht dit probleem te ondervangen door op mijn thuisrouter (Asus RTN-66U) een zgn. PPTP/VPN server te draaien en op mijn android telefoon de standaard VPN-client te gebruiken. Zo gezegd zo gedaan, de VPN client logt keurig in de PPTP-server en maakt de verbinding. Alles wat ik op het internet met mijn telefoon doe (opstarten en bedienen van HBO Go) lijkt nu voor HBO vanaf Nederland aangestuurd te worden.

Ik vraag me echter af of de HBO stream, die niet via mijn telefoon loopt, nu wel over de PPTP-server loopt?
Misschien dat HBO de lokatie-controle alleen bij de bediening (mijn telefoon) legt en ik er geen last van heb.
Ik heb nog even gekeken naar de specs van de DIR-510L travelrouter, deze heeft echter geen VPN-server functionaliteit maar: "this router allows VPN pass through via PPTP, L2TP, or IPSec for secure tunnel connections."

Iemand al eens eerder met dit bijltje gehakt?
Niet precies hetzelfde, maar een aantal jaar geleden wilde ik Amerikaanse Netflix via mijn Chromecast kijken. Het was toen niet voldoende om mijn telefoon via een Amerikaans vpn te verbinden, de Chromecast moest dit ook anders werkte het niet.

Ik heb het toen geregeld door het in de router in te stellen, ondersteunt jouw travel router vpn?

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Veeger
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:02
jooncheez schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:02:
[...]

Niet precies hetzelfde, maar een aantal jaar geleden wilde ik Amerikaanse Netflix via mijn Chromecast kijken. Het was toen niet voldoende om mijn telefoon via een Amerikaans vpn te verbinden, de Chromecast moest dit ook anders werkte het niet.

Ik heb het toen geregeld door het in de router in te stellen, ondersteunt jouw travel router vpn?
Mijn travelrouter geeft aan: "this router allows VPN pass through via PPTP, L2TP, or IPSec for secure tunnel connections."
Kun je aangeven wat je precies in je (travel)-router hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 15:42
Heb zelf inmiddels al enige tijd twee Chromecast versie 1. Beide aangesloten op een UTP kabel. Werkt fantastisch en toen ik hem net van wifi naar bedraad deed was het een wereld van verschil.

Nu heb ik een simpel 5.1 setje met nog 1 Tulip ingang vrij. Of ik moet optisch kiezen maar dan moet er nog een automatische optische splitter tussen.

Ik wil namelijk meer radio zenders gemakkelijk kunnen luisteren. De bedoeling is dat deze via een app zoals radio ofzo gemakkelijk gestreamd kunnen worden. Heeft iemand hier een goed advies voor welke app? Ik lees continu dat alleen Spotify werkt en heel soms een bijna buitenaards appje. Lijkt me toch niet dat Google alleen maar Spotify doet ondersteunen en de rest eigenlijk niet? Dan is het meer een Spotycast. (voor de duidelijkheid ik ben dus van plan en aan het kijken voor de audio versie),

Kan iemand meer informatie geven?
Aangezien het in dit alleen audio is en ik inmiddels overal goed AC dekking heb wil ik deze ook gewoon via Wifi gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:31
TuneIn werkt perfect. En tegenwoordig overigens ook de npo app, als je alleen npo luistert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Cave_Boy schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 07:04:
Heb zelf inmiddels al enige tijd twee Chromecast versie 1. Beide aangesloten op een UTP kabel. Werkt fantastisch en toen ik hem net van wifi naar bedraad deed was het een wereld van verschil.

Nu heb ik een simpel 5.1 setje met nog 1 Tulip ingang vrij. Of ik moet optisch kiezen maar dan moet er nog een automatische optische splitter tussen.

Ik wil namelijk meer radio zenders gemakkelijk kunnen luisteren. De bedoeling is dat deze via een app zoals radio ofzo gemakkelijk gestreamd kunnen worden. Heeft iemand hier een goed advies voor welke app? Ik lees continu dat alleen Spotify werkt en heel soms een bijna buitenaards appje. Lijkt me toch niet dat Google alleen maar Spotify ondersteunt en de rest eigenlijk niet? Dan is het meer een Spotycast. (voor de duidelijkheid ik ben dus van plan en aan het kijken voor de audio versie),

Kan iemand meer informatie geven?
Aangezien het in dit alleen audio is en ik inmiddels overal goed AC dekking heb wil ik deze ook gewoon via Wifi gebruiken.
Ongetwijfeld gebruiken de meeste mensen Spotify en lijkt het alsof die alleen wordt ondersteund. Maar zoals je zelf al aangeeft zou dat heel erg vreemd zijn (zeker aangezien Google zelf een muziekdienst heeft).
  • Google Play
  • Deezer
  • TuneIn (zoals hierboven al wordt opgemerkt)
  • Plex
  • NPO
  • BubbleUPnP
  • Radio.net
  • AllCast
  • Etc.
Kijk eens hier en zet de filters op 'Meer' (linksboven de lijst) en 'Speakers' (rechtsboven de lijst).

Ik weet overigens niet wat je nog meer zou willen? Muziek is muziek en kun je afspelen vanaf je netwerk(schijf), telefoon zelf of streamingdienst. En laat dat nu allemaal makkelijk kunnen. Van radio, tot mp3, tot on demand.

Bij mij werken ze prima op wifi, alleen is connecten soms wat problematisch. Eenmaal verbonden heb ik nog nooit een hapering meegemaakt bij voldoende bereik (in de tuin is soms wat behelpen, maar dan zet ik de boxen wat dichter bij huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
barrymossel schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:53:
[...]

Ongetwijfeld gebruiken de meeste mensen Spotify en lijkt het alsof die alleen wordt ondersteund. Maar zoals je zelf al aangeeft zou dat heel erg vreemd zijn (zeker aangezien Google zelf een muziekdienst heeft).
  • Google Play
  • Deezer
  • TuneIn (zoals hierboven al wordt opgemerkt)
  • Plex
  • NPO
  • BubbleUPnP
  • Radio.net
  • AllCast
  • Etc.
Kijk eens hier en zet de filters op 'Meer' (linksboven de lijst) en 'Speakers' (rechtsboven de lijst).

Ik weet overigens niet wat je nog meer zou willen? Muziek is muziek en kun je afspelen vanaf je netwerk(schijf), telefoon zelf of streamingdienst. En laat dat nu allemaal makkelijk kunnen. Van radio, tot mp3, tot on demand.

Bij mij werken ze prima op wifi, alleen is connecten soms wat problematisch. Eenmaal verbonden heb ik nog nooit een hapering meegemaakt bij voldoende bereik (in de tuin is soms wat behelpen, maar dan zet ik de boxen wat dichter bij huis).
Top post. Helder antwoord en maakt alles een stuk overzichtelijker. Jammer dat dit soort informatie niet bij specificaties staat van dit soort streaming apparaten.

Enig idee waarom het connecten problematisch gaat? Ik heb met de Chromecast's (1e versie) die ik heb nooit connectie problemen gehad. Ook niet toen ik ze draadloos nog werkend had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Cave_Boy schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:23:
[...]
Enig idee waarom het connecten problematisch gaat? Ik heb met de Chromecast's (1e versie) die ik heb nooit connectie problemen gehad. Ook niet toen ik ze draadloos nog werkend had.
Ik heb werkelijk geen idee. Het is niet alleen in ons eigen huis en na een aantal keer proberen lukt het normaliter ook. Kan vanalles zijn: locatie van de CC (in een munitiekist), teveel wifi connecties in de buurt, storing door speakers, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
barrymossel schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:45:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee. Het is niet alleen in ons eigen huis en na een aantal keer proberen lukt het normaliter ook. Kan vanalles zijn: locatie van de CC (in een munitiekist), teveel wifi connecties in de buurt, storing door speakers, geen idee...
een munitiekist bestaat wat ik weet uit behoorlijk dik metaal. dat werkt vrij snel als een kooi waar niks doorheen komt of slecht.

Woon zelf in een flat en ontvang ongeveer draadloos 35 connecties. Alle banden zitten vol de AC band begint ook al vol te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Cave_Boy schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:35:
[...]

een munitiekist bestaat wat ik weet uit behoorlijk dik metaal. dat werkt vrij snel als een kooi waar niks doorheen komt of slecht.

Woon zelf in een flat en ontvang ongeveer draadloos 35 connecties. Alle banden zitten vol de AC band begint ook al vol te geraken.
Het is een munitiekist van hout, maar wel redelijk dik hout. Zitten wel speakers ingebouwd die erg dicht bij de CC zitten. Wellicht heeft dat invloed.

Bij mij is het soms irritant als connectie niet lukt, omdat ik een draagbare kistradio heb, maar als eenmaal (thuis) de connectie is gemaakt, dan blijft het goed. Ook na het in- en uitschakelen van de Chromecast. Geen probleem dus als je hem altijd op dezelfde plek gebruikt (wat de meeste mensen doen). En sowieso gaat het meestal ook wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
En besteld... Binnenkort mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Cave_Boy schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:23:
[...]

Top post. Helder antwoord en maakt alles een stuk overzichtelijker. Jammer dat dit soort informatie niet bij specificaties staat van dit soort streaming apparaten.

Als je de Google Cast app download vind je daar ook een overzicht van Chromecast compatible apps ;)

Dit soort informatie staat weldegelijk op de Chromecast site van Google, zie hier

[ Voor 11% gewijzigd door Tigerblood op 22-06-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Tigerblood schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:29:
[...]

Als je de Google Cast app download vind je daar ook een overzicht van Chromecast compatible apps ;)

Dit soort informatie staat weldegelijk op de Chromecast site van Google, zie hier
Klopt ik heb vooral naar ervaringen gekeken en gezocht. Mijn fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vandaag toch de overstap gemaakt van streamen via de Playstation 4 naar de 2015 - Chromecast. Zal wel 0,5 € schelen in stroomkosten :*). Het werkte verrassend makkelijk en ik ga het waarschijnlijk ook bij mijn moeder installeren. Ik ben bang dat het nog lastig is om te casten (voor de oudere generatie), het was ideaal geweest als er ook een afstandbediening was.

Na wat testen kreeg ik Netflix binnen 1 minuut aan de gang (beeld kwaliteit lijkt wel minder als bij PS4 (wittere kleuren)) en direct Dolby +. Vol vertrouwen begon ik met een HBO Go test. Helaas geen Dolby, trage app en onlogisch menu.

Is het een bug dat je geen DolbyDigital+ krijgt bij HBOGo in combinatie met Chromecast?
Kan je gek van staan te kijken.. Mijn moeder van 60 liet laatst haar zus (van bijna 80) zien hoe je muziek kon casten vanaf de tablet.. Doe het voor met huj favoriete muzieknummer (ofzo) en ze hebben 't zo onder de knie! :D

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Op mijn LG TV, waar Netflix gewoon goed op werkt, is de HBO Go app zo traag als stront en als added bonus ook nog eens buggy... Ik wilde dus kijken naar een goedkope oplossing HBO anders te gebruiken, maar dan is een Chromecast dus ook al geen oplossing? Damn... Waarom besteedt HBO niet eens aandacht aan mensen die legaal willen kijken ipv zich alleen te focussen op mensen die het " illegaal" doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:20:
[...]

Op mijn LG TV, waar Netflix gewoon goed op werkt, is de HBO Go app zo traag als stront en als added bonus ook nog eens buggy... Ik wilde dus kijken naar een goedkope oplossing HBO anders te gebruiken, maar dan is een Chromecast dus ook al geen oplossing? Damn... Waarom besteedt HBO niet eens aandacht aan mensen die legaal willen kijken ipv zich alleen te focussen op mensen die het " illegaal" doen :/
Nee helaas niet, ik heb helpdesk een mail gestuurd, maar ze hebben nog steeds niet inhoudelijk gereageerd. Ik krijg met de combi cc + Android geen dolby surround. Als je dit niet erg vind werkt het verder goed.

Even voor de duidelijkheid, netflix werkt wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Kan ik ook gedownloade .mkv/.avi bestanden afspelen via een chomecast? Deze staan dan gewoon op mijn destkop pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 04:10

Theimon

Snapte!?

Yup, ik gebruik daarvoor Plex Web server en de Plex app op mijn smartphone. Werkt uitstekend.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Of videostream. Addon in Chrome en een afstandsbediening app op je telefoon.
Werkt uitstekend.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand svp meedenken of het volgende mogelijk en praktisch is? Bij op- of aanmerkingen hoor ik natuurlijk graag (ik heb letterlijk 0 gebruikerservaring).

Ik wil data kunnen streamen vanuit mijn netwerk naar mijn tv toe. De chromecast lijkt een prima keuze, gezien de prijs.

Hiervoor wil ik enkele componenten aanschaffen, de opties lijken mij:

1) externe harde schijf voor aan mijn macbook, vanaf mijn macbook streamen. Ik overweeg hiervoor: pricewatch: LaCie Porsche Design P'9230 4TB Aluminium

2) NAS om vanaf te streamen, hiervoor lijkt mij de pricewatch: Synology DiskStation DS216play een goede keuze.

Ik vraag mij af in hoeverre een NAS kwalitatief een goede keuze is. Kan dit probleemloos wireless streamen of is de 'nabewerking' van de macbook wenselijk? Die pakt alle rekenkracht dan op zich, ipv dat dit bij de chromecast komt.

Hoor graag, thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:45:
Kan iemand svp meedenken of het volgende mogelijk en praktisch is? Bij op- of aanmerkingen hoor ik natuurlijk graag (ik heb letterlijk 0 gebruikerservaring).

Ik wil data kunnen streamen vanuit mijn netwerk naar mijn tv toe. De chromecast lijkt een prima keuze, gezien de prijs.

1) externe harde schijf voor aan mijn macbook, vanaf mijn macbook streamen. Ik overweeg hiervoor: pricewatch: LaCie Porsche Design P'9230 4TB Aluminium

2) NAS om vanaf te streamen, hiervoor lijkt mij de pricewatch: Synology DiskStation DS216play een goede keuze.

Ik vraag mij af in hoeverre een NAS kwalitatief een goede keuze is. Kan dit probleemloos wireless streamen of is de 'nabewerking' van de macbook wenselijk? Die pakt alle rekenkracht dan op zich, ipv dat dit bij de chromecast komt.

Ik zou wel voor een los apparaat gaan zoals een NAS, want met je computer moet je die eerst weer aanzetten of zorgen dat ie niet op standby gaat.

Ik gebruik zelf een raspberry pi met Plex server erop. Dat gaat in principe goed, behalve dat de Raspberry Pi niet snel genoeg is om al het materiaal te transcoderen. Ik hou daar rekening door series e.d. gewoon in SD te downloaden. HD lukt soms wel, afhankelijk van de encoding. Maar er zullen vast NAS'en zijn die wel snel genoeg zijn voor al het materiaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 13-07-2016 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:45:

De "mooiste" oplossing blijft (in mijn ogen) een NAS met daarbij een kleine PC/Raspberry Pi met daarop Kodi. Hoef je niks in kwaliteit in te leveren, heb je een mooie interface en vooral zeer gebruiksvriendelijk. Met een Chromecast moet je heel vaak gaan transcoderen wat energie kost en daarnaast kwaliteit op inlevert.

Een Chromecast is een geweldig mooi apparaat om films/muziek te bekijken/luisteren wat op het internet staat, maar niet voor lokale content. Nogmaals, mijn mening en visie, er zullen ongetwijfeld mensen vinden hoe geweldig Plex wel niet is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Maar de streams moeten toch ook verwerkt worden door de Chromecast? Wat is het verschil dan met die lokale content? (Zelf heb ik een TV met ingebouwde mediaspeler - die verre van ideaal is, maar in ieder geval zonder kwaliteitsverlies content vanaf mijn NAS speelt.)
Volgens mij zolang je bij de standaard H.264 1080 blijft moet het toch prima werken met een Chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Laatst online: 22-01 23:36
Er zit misschien ook een stukje 't oog wil ook wat' bij. Kodi ziet er prachtig uit en je maakt er een bibliotheek als het ware van. Naast mijn NUC met Kodi, gebruik ik de Chromecast om Netflix te kijken, en om snel een pagina van mijn laptop op de TV te tonen als ik YouTube filmpje ofzo wil laten zien aan bezoek.

[ Voor 3% gewijzigd door Vinzzz243 op 13-07-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de reacties! Ik kwam nog een derde mooie optie tegen: de shield TV. Heb die uiteindelijk gekocht icm een 3 tb harde schijf, werkt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Er zijn ook zat Chinese android boxjes te koop met kodi die alles willen afspelen, voor tussen de 30 en 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:32
welk chinees android boxje raad je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 16:35
Een vraagje.

Ik ben heel tevreden met mijn beide chromecasts. alles werkt na behoren.
Behalve als ik aan het gamen ben op mijn s7 en dan cast naar TV gaat het haperen.

Zou geweldig zijn als je ook de games zou kunnen casten.
Gaat dit misschien met andere devices, zoals MIRACAST wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Sinds vandaag een raar probleem met mijn chromecast.
Tune in en google play willen wel verbinden met de chromecast net als de cast app echter alles wat video gebruikt werkt niet (youtube, screencasting, nos app).

Het aparte is dat het wel werkt via mijn laptop dan kan ik wel youtube casten.
Ik heb een CC2 en een nexus 5.

Verders heb ik alles al een keer herstart n5/cc2/router.
Gisteren deed hij het nog wel normaal.

Het cast logo blijft ook golven uitsturen (alsof hij aan het verbinden is) ipv een stabiel icoon.

[ Voor 12% gewijzigd door icecreamfarmer op 06-08-2016 11:52 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Ik heb sinds eergisteren dat ik via de netflix app geen dolby digital plus krijg wanneer ik cast naar de chromecast. Alleen stereo .Iemand anders last van?

- ik krijg de optie niet bij de audio instellingen van de netflix app, alleen de mogelijkheid voor stereo
- dezelfde aflevering via de windows app wel
- Ik heb ook afleveringen getest die het eerder wel deden,
- Chromecast is direct aan de receiver aangesloten
- zowel app als chromecast opnieuw geinstalleerd.
- andere apps casten prima DD5.1, dus het lijkt echt aan de combi CC en Netflix te liggen.
- ligt ook niet aan de telefoon (samsung galaxy S7 Edge, want mn nexus 10 tablet werkt ook niet.
- ook niet aan de hdmi kabel of poort want via andere apps werkt het wel. komt keurig pcm of dd5.1 te staan.
Receiver (geeft ook aan dat hij 2 kanalen binnen krijgt en geen 5.1 bij andere apps zie je meteen dat hij wel

Net alsof mijn telefoon denkt dat de CC alleen 2 channel audio kan verwerken.
EDID probleem? kan bijna niet toch wanneer het wel werkt bij andere apps.
Netflix account instelling, niks veranderd?

Ik heb echt geen opties meer. Ben er nu 4 uur mee bezig en zit met mijn handen in het haar!! :(

Als iemand nog opties heeft, of dingen die ik kan uitproberen graag :'(

edit: kan dit met ARC of iets van een handshake iets te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Hellboy! in "Netflix Nederland en België"

Kennelijk een issue voor sommigen.

[ Voor 21% gewijzigd door renzo4000 op 16-08-2016 21:19 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
cky schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:23:
Ik heb sinds eergisteren dat ik via de netflix app geen dolby digital plus krijg wanneer ik cast naar de chromecast. Alleen stereo .Iemand anders last van?
Ik heb precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 09:36
Bij mij ook het geval Netflix gebelt ,ze zeiden het probleem is bekend en er wordt aan
gewerkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Krijgt hier iemand de CC2 werkend vanaf een iphone?
Ik heb de app en google photo's op de iphone van mijn moeder geinstalleerd end e app ziet ook de chromecast maar casten wil hij niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

icecreamfarmer schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:44:
Krijgt hier iemand de CC2 werkend vanaf een iphone?
Ik heb de app en google photo's op de iphone van mijn moeder geinstalleerd end e app ziet ook de chromecast maar casten wil hij niet doen?
Zelfde wifi netwerk? Ik heb het soms met een Android toestel. Wifi uit/aan op mn telefoon en dan werkt het doorgaans wel.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:47:
[...]

Zelfde wifi netwerk? Ik heb het soms met een Android toestel. Wifi uit/aan op mn telefoon en dan werkt het doorgaans wel.
Yep, iphone opnieuw opstarten haalde ook niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 18-09 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

Bij de Olymische spelen merk ik dat ik eigenlijk vaker wil streamen op mijn TV. Themakanalen e.d moet ik nu benaderen via de laptop. Zie daar het gemak van de chromecast.

Maar voor ik het haal, toch enkele vraagjes:
- mijn ouders hebben ziggo, doen niets met Horizon Go, dus kan ik prima hun account gebruiken. Horizon go kwam met ondersteuning voor de chromecast. Werkt dit inmiddels fijn? En hoe is de resolutie? Is dit full HD?
- Hoe moet ik screen mirror zien? Als mijn telefoon full HD is, is dan het beeld via chromecast ook full hd?
- Ik wil denk ik screen mirror gaan gebruiken om vanaf mijn telefoon te streamen. De resolutie van mijn telefoon is ook full hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De Horizon Go app via chromecast werkt wel aardig. Heb soms wel dat de verbinding wegvalt of een melding dat er teveel mensen via mijn account kijken (terwijl niemand het wachtwoord heeft). Ook vind ik het redelijk omslachtig om Chromecast aan de praat te krijgen. Je moet eerst de stream op je telefoon starten (dus even bufferen enzo), dan op het chromecast-knopje, dan weer overschakelen/bufferen naar chromecast en dan werkt het pas. Bij de NPO-app kun je direct na het starten van de app al verbinden met chromecast en de stream direct op je tv starten.
Klein beetje buggy dus, maar wel het gebruiken waard en het beeld is scherp (iig HD, weet niet of het full HD is).

Verder qua screen mirror, daar zou ik me niet teveel van voorstellen. Het werkt wel, maar hij gaat realtime je scherm via je wifi-verbinding op de tv projecteren. Dat kost redelijk wat data en verwerkingskracht, dus het gaat niet heel soepel (afhankelijk van je telefoon). Daarbij moet het scherm van je telefoon ook aan blijven staan als je een film op je tv toont.
Voor het tonen van films vanaf je telefoon naar chromecast zijn overigens wel betere oplossingen. Staan in de appstore wel diverse apps, bijv. Localcast. Of je installeert Plex media server op je pc en streamt naar je chromecast met je telefoon met plex app als afstandsbediening.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 17-08-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

cky schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:23:

- ik krijg de optie niet bij de audio instellingen van de netflix app, alleen de mogelijkheid voor stereo
- dezelfde aflevering via de windows app wel
- Ik heb ook afleveringen getest die het eerder wel deden,
- Chromecast is direct aan de receiver aangesloten
- zowel app als chromecast opnieuw geinstalleerd.
- andere apps casten prima DD5.1, dus het lijkt echt aan de combi CC en Netflix te liggen.
- ligt ook niet aan de telefoon (samsung galaxy S7 Edge, want mn nexus 10 tablet werkt ook niet.
- ook niet aan de hdmi kabel of poort want via andere apps werkt het wel. komt keurig pcm of dd5.1 te staan.
Receiver (geeft ook aan dat hij 2 kanalen binnen krijgt en geen 5.1 bij andere apps zie je meteen dat hij wel

Net alsof mijn telefoon denkt dat de CC alleen 2 channel audio kan verwerken.
EDID probleem? kan bijna niet toch wanneer het wel werkt bij andere apps.
Netflix account instelling, niks veranderd?

Ik heb echt geen opties meer. Ben er nu 4 uur mee bezig en zit met mijn handen in het haar!! :(

Als iemand nog opties heeft, of dingen die ik kan uitproberen graag :'(

edit: kan dit met ARC of iets van een handshake iets te maken hebben?
Ik heb exact hetzelfde. Ik dacht eerst dat ze uitgeklede versies van de Star Wars films online gezet hadden. Vanochtend contact gehad met de Netflix helpdesk. Het blijkt dat sommige mensen problemen hadden met het afspelen via de chromecast omdat hij niet automatisch naar stereo ging wanneer DD+ niet werdt ondersteund. Ze hebben toen DD+ maar voor iedereen uitgezet tot dit opgelost is. Persoonlijk vind ik dat een beetje een pruts oplossing.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Janoz schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:09:
[...]

Ik heb exact hetzelfde. Ik dacht eerst dat ze uitgeklede versies van de Star Wars films online gezet hadden. Vanochtend contact gehad met de Netflix helpdesk. Het blijkt dat sommige mensen problemen hadden met het afspelen via de chromecast omdat hij niet automatisch naar stereo ging wanneer DD+ niet werdt ondersteund. Ze hebben toen DD+ maar voor iedereen uitgezet tot dit opgelost is. Persoonlijk vind ik dat een beetje een pruts oplossing.
haha ja ik ook, en ook jammer dat je er zelf voor moet bellen. Wanneer zoiets niet werkt kan ik me er echt in vastbijten met als gevolg 4 uur internet rondsurfen naar oplossingen, nieuwe installaties en een gebroken nacht als gevolg 8)7

en het ligt dus aan NEtflix niet aan de CC

[ Voor 3% gewijzigd door cky op 17-08-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 18-09 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

Palomar schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:07:
Voor het tonen van films vanaf je telefoon naar chromecast zijn overigens wel betere oplossingen. Staan in de appstore wel diverse apps, bijv. Localcast. Of je installeert Plex media server op je pc en streamt naar je chromecast met je telefoon met plex app als afstandsbediening.
ok, ik dacht namelijk dat ik met screen mirror bijvoorbeeld nog de popcorn time app kon draaien op de tv..
Pagina: 1 ... 44 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.