Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik ken die app niet, maar als die chromecast-ondersteuning heeft zou je gewoon op de tv moeten kunnen kijken. Er verschijnt dan een chromecast-icoontje in de app. Zou je even moeten opzoeken of dit ondersteund wordt.greatgonzo schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:13:
[...]
ok, ik dacht namelijk dat ik met screen mirror bijvoorbeeld nog de popcorn time app kon draaien op de tv..
Apps die geen specifieke chromecast-ondersteuning hebben kun je met screen mirror op je tv tonen, echter gaat dat soms schokkerig en moet je telefoonscherm aan blijven staan.
Als je je eigen scherm streamt wel.greatgonzo schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:37:
even voor mijn beeldvorming, als ik chromecast op 5 ghz koppel aan de wifi, moet dan ook de telefoon op 5 ghz om snel te kunnen streamen?
Als je youtube ed streamt (dus de chromecast pakt de link over) dan hoeft dat niet.
Dat gaat toch via de router? Dan maakt dat volgens mij helemaal niks uit. Of heeft de telefoon direct een connectie met de telefoon?Waah schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:46:
[...]
Als je je eigen scherm streamt wel.
Als je youtube ed streamt (dus de chromecast pakt de link over) dan hoeft dat niet.
Als je een eigen scherm verstuurd moet dat van de telefoon naar de Chromecast via de router. Dus dan is de langzaamste schakel de telefoon op 2.4 Ghz. Als de rest op 5GHZ werkt is de snelheid dus gewoon die van de 2.4 ghz verbinding.Shodan schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:01:
[...]
Dat gaat toch via de router? Dan maakt dat volgens mij helemaal niks uit. Of heeft de telefoon direct een connectie met de telefoon?
Als je youtube afspeelt bijvoorbeeld dan opent de chromecast gewoon de link direct vanaf internet. Dus dan is de langzaamste schakel de router of de chromecast. De snelheid van de telefoon maakt dan niks uit omdat die eenmalig een linkje verstuurd.
Aha, ja inderdaad 2.4 is dan natuurlijk wel "zwakste schakel". Echter is het wel zo dat als de router en 5GHz gebruikt voor ontvangst EN doorsturen, dat dit in de praktijk langzamer kan werken dan 2 afzonderlijke banden gebruiken voor ontvangst en weer doorsturen. Maar die ervaring heb ik meer met steam link.Waah schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:05:
[...]
Als je een eigen scherm verstuurd moet dat van de telefoon naar de Chromecast via de router. Dus dan is de langzaamste schakel de telefoon op 2.4 Ghz. Als de rest op 5GHZ werkt is de snelheid dus gewoon die van de 2.4 ghz verbinding.
Als je youtube afspeelt bijvoorbeeld dan opent de chromecast gewoon de link direct vanaf internet. Dus dan is de langzaamste schakel de router of de chromecast. De snelheid van de telefoon maakt dan niks uit omdat die eenmalig een linkje verstuurd.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Zoals misschien wel bekend voor Ziggo gebruikers, kun je de replay functie niet gebruiken in de app van google cast. Enkel live tv. Maar, ik krijg het wel op mijn telefoon scherm. En als ik nou het scherm kan casten, dan moet het goed komen.
Echter, de standaard scherm/audio casten optie van de app ondersteunt geen streams. Dus ben ik op zoek naar een andere aanbieder
BubbleUPnP heeft de meeste opties volgens mij wat dat betreft, wellicht dat die een stream kan openen en casten naar Chromecast? (niet getest)greatgonzo schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:23:
is er ook een app om video streams te casten?
Zoals misschien wel bekend voor Ziggo gebruikers, kun je de replay functie niet gebruiken in de app van google cast. Enkel live tv. Maar, ik krijg het wel op mijn telefoon scherm. En als ik nou het scherm kan casten, dan moet het goed komen.
Echter, de standaard scherm/audio casten optie van de app ondersteunt geen streams. Dus ben ik op zoek naar een andere aanbieder
Ter verdediging van je punt, je kan het 2.4 en 5 netwerk zien als twee netwerkverbindingen, je zend op 5 en de CC ontvangt op 2.4 en ze zitten elkaar dan niet in de weg. Welke van de twee de meeste bandbreedte heeft is dan niet zo relevant, beide zijn snel genoeg.Janoz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:35:
<>(maar die verdediging loopt uiteindelijk stuk omdat 5Ghz veel meer bandbreedte heeft)
edit:// maar dat is denk ik ook precies wat je zelf vertelt maar ik las het anders.
[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 18-08-2016 23:30 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Want het werkt verder echt ideaal met casten, maar zonder 5.1 is het nèt niet..
Edit: Volgens dit schema van internet zou het wel moeten werken via PCM:

Maar als ik mijn Onkyo Receiver op Direct Input zet, krijg ik volgens mij nog geen 5.1
[ Voor 35% gewijzigd door Barryvdh op 19-08-2016 08:51 ]
In de Chromecast-app kan ik geen instellingen voor audio vinden.
De mijne verstuurt geen dd uit maar wel multichannel via plex.daanNL schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:17:
Ik krijg over mijn Chromecast 2 helemaal geen DD5.1 afgespeeld. Ik heb de Chromecast aangesloten op een HDMI-poort van de receiver. Ik dacht eerst dat het alleen aan Netflix lag (bekend probleem, DD5.1 is tijdelijk uitgeschakeld bij gebruik van een Chromecast 2), maar ook files van mijn HD die zeker weten DD5.1 zijn geven slechts stereo-geluid op de receiver... Iemand een idee hoe dit op te lossen?
In de Chromecast-app kan ik geen instellingen voor audio vinden.
Dat zou op hetzelfde uit moeten komen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dit gebeurt zowel via de TV (Samsung UE46ES6100) als via de Onkyo AV-receiver (Onkyo TX-NR509). De tv op de slaapkamer geeft ook hetzelfde resultaat. Lijkt dus echt aan de chromecast te liggen. Op alle apparaten niet de mogelijkheid om dit te corrigeren en de chromecast lijkt hier ook geen instelling voor te hebben (?)
Factory reset haalt ook niets uit. Zijn er meer mensen met dit probleem en die dit eventueel opgelost hebben?
Foto:

Werkt bij mij vlekkenloos via iPhone. En heb eigenlijk niks hoeven te doen, behalve de installatie moeten doorlopen. Welke iPhone heeft je moeder en zou het iets met de router te maken kunnen hebben? Heb je in de apps (BV spotify) wel de chromecast?icecreamfarmer schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:44:
Krijgt hier iemand de CC2 werkend vanaf een iphone?
Ik heb de app en google photo's op de iphone van mijn moeder geinstalleerd end e app ziet ook de chromecast maar casten wil hij niet doen?
Wat peptalk zegt klopt (heb het overigens niet hoeven te doen met mijn chromecast). Maar je kan je HDMI poort op je tv instellen zodat overscan uitstaat.peptalk schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:29:
Ik denk dat je op de TV's overscan aan hebt staan, dan zoemt hij iets in. Je moet de TV's instellen op pixelmapping of pixel voor pixel of zoiets.
[ Voor 27% gewijzigd door grote_oever op 22-08-2016 19:40 ]
Inderdaad, de picture size stond verkeerd. Deze stond op 16:9 ipv "Voledig scherm".
Problem solved. Tnx!
Op mijn Nexus werkt het goed.grote_oever schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:38:
[...]
Werkt bij mij vlekkenloos via iPhone. En heb eigenlijk niks hoeven te doen, behalve de installatie moeten doorlopen. Welke iPhone heeft je moeder en zou het iets met de router te maken kunnen hebben? Heb je in de apps (BV spotify) wel de chromecast?
[...]
Wat peptalk zegt klopt (heb het overigens niet hoeven te doen met mijn chromecast). Maar je kan je HDMI poort op je tv instellen zodat overscan uitstaat.
Cast logo is ook zichtbaar maar er gebeurt gewoon niets?
Staat het vinkje wel voor de chromecast? En zie je dat de iphone denkt dat hij aan het casten is?icecreamfarmer schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:52:
[...]
Op mijn Nexus werkt het goed.
Cast logo is ook zichtbaar maar er gebeurt gewoon niets?
Vinkje? En dat tweede niet. De cast app ziet hem wel maar ik kan bv ook niet in de settings komen.grote_oever schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:23:
[...]
Staat het vinkje wel voor de chromecast? En zie je dat de iphone denkt dat hij aan het casten is?
Sorry, dat is bij Airplay. staat er wel "loskoppelen"?icecreamfarmer schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:47:
[...]
Vinkje? En dat tweede niet. De cast app ziet hem wel maar ik kan bv ook niet in de settings komen.
Heb nu dus nog maar 1 CCA + een Yamaha receiver die AirPlay ondersteund. Dat laatste gebruik ik eigenlijk altijd als ik muziek via DS Audio stream vanaf mijn iPad of iPhone. De CCA gebruik ik evt. om van een mobiele Bluetooth speaker een Wifi speaker te maken.
Nu ik weet hoe eenvoudig een multiroom systeem is te maken met 2 of meer CCA's, vroeg ik mij af of er ook een AirPlay alternatief bestaat. Mijn receiver ondersteund dit zoals gezegd al, ik ben eigenlijk op zoek naar een module die ik aan die mobiele speaker kan hangen i.p.v. de CCA.
Een AirPort Express kan dit evt. maar is natuurlijk overkill omdat ik geen extra router nodig heb.
Iemand op de hoogte van de beschikbaarheid van een "AirPlay Chromecast Audio", die goed werkt?
Ik ben niet echt op de hoogte van Airplay-alternatieven, maar googlen op airplay module/receiver/adapter lijkt je best bet rond de prijs van een CCA een Raspberry Pi te zijn, of zelf solderen. Anders kom je inderdaad bij een Airport Express of een nieuwe speaker mét Airplay.
Rail Away!
Volgens mij niet.grote_oever schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:12:
[...]
Sorry, dat is bij Airplay. staat er wel "loskoppelen"?
Ik heb nog een Raspberry Pi 3 liggen. Je bedoelt dan Kodi erop t.b.v. AirPlay support? Ik heb me er nog niet in verdiept, maar meen ooit gelezen te hebben dat dat tegenwoordig niet meer zo geweldig gesupport wordt. Weet niet of dat klopt, zal er eens naar kijken. Volgens mij moet ik dan ook persé de TV aanzetten, iets wat met de CC Audio en AirPlay zoals ik het nu gebruik niet nodig is.
Zal nog eens zoeken, heeft verder niet zo'n haast omdat ik zoals gezegd toch niet vaak multiroom mogelijkheden nodig heb.
[ Voor 8% gewijzigd door timothee op 23-08-2016 21:31 ]
Ik probeer voor mn schoonouders wat op te zetten met de chromecast.
Ze hebben met het lekkere weer de tv buiten staan, maar het signaal is dan enorm slecht.
Mijn idee was een ChromeCast combineren met de Ziggo (horizon) app.
Vanaf mijn telefoon werkt alles prima.
Vanaf hun ipad werk het niet en ook via hun samsung s5 niet.
Het rare is dat youtube op de beide devices van mn schoonouders het wel doet.
Puur de horizon app in combi met de chromecast, doet het niet.
Al geprobeerd:
Tweede chromecast gebruikt, geen verbetering.
Nieuw wifi netwerk opgezet voor testen, geen verbetering.
De RPi kun moet je aansluiten op de tweede speaker (de bluetooth speaker lijkt me). Een TV is dus nergens voor nodig. Kun je Volumio op zetten bijvoorbeeld, dat schijnt AirPlay te ondersteunen. Geen idee of dan ook multi-room mogelijk is. En de vraag is of je de geluidskwaliteit van de RPi genoeg vindt zonder DAC (menigeen klaagt hierover).timothee schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:28:
@Mad Marty en @barrymossel Klopt, meest logische is misschien toch weer een tweede CC Audio, maar ik vind het zonde dat ik de AirPlay mogelijkheden van mijn receiver dan niet meer benut (dat was nl. een van de redenen om specifiek deze receiver aan te schaffen). Een tweede CC Audio is ook de goedkoopste oplossing.
Ik heb nog een Raspberry Pi 3 liggen. Je bedoelt dan Kodi erop t.b.v. AirPlay support? Ik heb me er nog niet in verdiept, maar meen ooit gelezen te hebben dat dat tegenwoordig niet meer zo geweldig gesupport wordt. Weet niet of dat klopt, zal er eens naar kijken. Volgens mij moet ik dan ook persé de TV aanzetten, iets wat met de CC Audio en AirPlay zoals ik het nu gebruik niet nodig is.
Zal nog eens zoeken, heeft verder niet zo'n haast omdat ik zoals gezegd toch niet vaak multiroom mogelijkheden nodig heb.
Denk toch dat het door het slechte wifi signaal komt. Ik merk bij mijn CC Audio dat deze erg gevoelig daarvoor is. Wifi repeater of access point proberen?Armageddon_2k schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:50:
Okay... I'm at a loss here.
Ik probeer voor mn schoonouders wat op te zetten met de chromecast.
Ze hebben met het lekkere weer de tv buiten staan, maar het signaal is dan enorm slecht.
Mijn idee was een ChromeCast combineren met de Ziggo (horizon) app.
Vanaf mijn telefoon werkt alles prima.
Vanaf hun ipad werk het niet en ook via hun samsung s5 niet.
Het rare is dat youtube op de beide devices van mn schoonouders het wel doet.
Puur de horizon app in combi met de chromecast, doet het niet.
Al geprobeerd:
Tweede chromecast gebruikt, geen verbetering.
Nieuw wifi netwerk opgezet voor testen, geen verbetering.
Het wifi signaal is sterk genoeg.barrymossel schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:13:
[...]
Denk toch dat het door het slechte wifi signaal komt. Ik merk bij mijn CC Audio dat deze erg gevoelig daarvoor is. Wifi repeater of access point proberen?
Ik heb het zelfs geprobeerd door mijn eigen wifi router in dezelfde ruimte te zetten.
Middels Speed4Cast zie ik ook prima resultaten.
Gezien die resultaten en aangezien mijn telefoon het wel doet, en ook youtube vanaf hun telefoon het goed doet, vermoed ik niet dat het aan het Wifi signaal ligt.
Ah, je zegt namelijk:Armageddon_2k schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:18:
[...]
Het wifi signaal is sterk genoeg.
Ik heb het zelfs geprobeerd door mijn eigen wifi router in dezelfde ruimte te zetten.
Middels Speed4Cast zie ik ook prima resultaten.
Gezien die resultaten en aangezien mijn telefoon het wel doet, en ook youtube vanaf hun telefoon het goed doet, vermoed ik niet dat het aan het Wifi signaal ligt.
Ging uit van een slecht wifi-signaal, maar je hebt het over een of ander TV signaal. Maar je moet wat duidelijker zijn: wat lukt niet en wat wel? Je kunt de Chromecast via jouw telefoon Ziggo laten spelen op de TV? En waar loop je precies vast wanneer je hun telefoon gebruikt? Geen icoon? Geen verbinding wanneer je op het cast-icoon drukt?Armageddon_2k schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:50:
En als je de Chromecast installeert via de Cast app op hun telefoon? Of als je gast-modus gebruikt (kan dat met een normale CC?)?
Excuus:barrymossel schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:29:
[...]
Ah, je zegt namelijk:
[...]
Ging uit van een slecht wifi-signaal, maar je hebt het over een of ander TV signaal. Maar je moet wat duidelijker zijn: wat lukt niet en wat wel? Je kunt de Chromecast via jouw telefoon Ziggo laten spelen op de TV? En waar loop je precies vast wanneer je hun telefoon gebruikt? Geen icoon? Geen verbinding wanneer je op het cast-icoon drukt?
En als je de Chromecast installeert via de Cast app op hun telefoon? Of als je gast-modus gebruikt (kan dat met een normale CC?)?
Over "Het signaal is slecht" bedoel ik hun oude situatie waar ze een lange coax kabel de tuin in leggen.
Mijn oplossing daarvoor was een chromecast toepassen.
Probleem:
De Ziggo app op [toestellen schoonouders] laat het ChromeCast icoon niet zien.
Geprobeerd:
Anders apps, zoals: Youtube, GoogleCast, daarop krijg ik het icoon wel zichtbaar en kan ik de cc gebruiken.
Ander toestel (mijn eigen), daarop werkt de Ziggo app wel met dezelfde cc.
Nieuw wifi netwerk aangelegd, alle apparaten omgezet naar dat netwerk.
In dit proces heb ik direct ook de cc een factory reset gegeven.
Zelfde probleem.
Andere chromecast aangesloten en ingesteld. Zelfde probleem.
All testen zijn binnen uitgevoerd en ruim binnen het bereik van het Wifi netwerk.
[ Voor 3% gewijzigd door Armageddon_2k op 24-08-2016 13:13 ]
Dan lijkt het aan de apparaten te liggen van je schoonouders en/of ondersteuning van die apparaten in de app. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik het icoon niet eens zag. Wel dat er geen connectie tot stand kwam.Armageddon_2k schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:12:
[...]
Excuus:
Over "Het signaal is slecht" bedoel ik hun oude situatie waar ze een lange coax kabel de tuin in leggen.
Mijn oplossing daarvoor was een chromecast toepassen.
Probleem:
De Ziggo app op [toestellen schoonouders] laat het ChromeCast icoon niet zien.
Geprobeerd:
Anders apps, zoals: Youtube, GoogleCast, daarop krijg ik het icoon wel zichtbaar en kan ik de cc gebruiken.
Ander toestel (mijn eigen), daarop werkt de Ziggo app wel met dezelfde cc.
Nieuw wifi netwerk aangelegd, alle apparaten omgezet naar dat netwerk.
In dit proces heb ik direct ook de cc een factory reset gegeven.
Zelfde probleem.
Andere chromecast aangesloten en ingesteld. Zelfde probleem.
All testen zijn binnen uitgevoerd en ruim binnen het bereik van het Wifi netwerk.
En heb je dus na die factory reset van de CC alles ingesteld via één van de apparaten van je schoonouders?
Anders dan die twee zaken kan ik niet bedenken. Zag net wel ergens dat iemand anders hetzelfde had; helaas geen oplossing.
Ik kwam inderdaad ook tot de conclusie dat het aan hun apparaten zou moeten liggen.barrymossel schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:36:
[...]
Dan lijkt het aan de apparaten te liggen van je schoonouders en/of ondersteuning van die apparaten in de app. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik het icoon niet eens zag. Wel dat er geen connectie tot stand kwam.
En heb je dus na die factory reset van de CC alles ingesteld via één van de apparaten van je schoonouders?
Anders dan die twee zaken kan ik niet bedenken. Zag net wel ergens dat iemand anders hetzelfde had; helaas geen oplossing.
Maar het blijft zo bizar dat de YouTube app het op hun toestel wel gewoon doet.
Zowel de iPad en de Samsung telefoon zijn iet wat gedateerd, maar het is natuurlijk raar dat ze beide de cc wel kunnen vinden binnen YouTube, maar dat de Horizon app geen icoon toont.
Dank voor de tip m.b.t. Volumio, had ik nog nooit van gehoord. Ziet er wel goed uit, dus ga ik binnenkort eens testen i.c.m. de RPi3. Kan me voorstellen dat het geluid minder is dan met de CC Audio, maar dat maakt i.c.m. een simpel BT speakertje wat minder uit.barrymossel schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:13:
[...]
De RPi kun moet je aansluiten op de tweede speaker (de bluetooth speaker lijkt me). Een TV is dus nergens voor nodig. Kun je Volumio op zetten bijvoorbeeld, dat schijnt AirPlay te ondersteunen. Geen idee of dan ook multi-room mogelijk is. En de vraag is of je de geluidskwaliteit van de RPi genoeg vindt zonder DAC (menigeen klaagt hierover).
[...]
Zojuist Volumio op mijn Raspberry Pi3 gezet en het werkt erg mooi! Eenvoudig Spotify plugin geactiveerd, evenals mijn muziekcollectie op mijn NAS (via NFS) en AirPlay getest. Werkt allemaal erg goed en de GUI ziet er goed uit.timothee schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:27:
[...]
Dank voor de tip m.b.t. Volumio, had ik nog nooit van gehoord. Ziet er wel goed uit, dus ga ik binnenkort eens testen i.c.m. de RPi3. Kan me voorstellen dat het geluid minder is dan met de CC Audio, maar dat maakt i.c.m. een simpel BT speakertje wat minder uit.
Minpuntjes:
- Hij toont in de GUI niet wat via AirPlay wordt afgespeeld, dus je kunt gewoon een nr. van je NAS er doorheen afspelen.
- Ik heb de Raspberry Pi3 via het bij de Chromecast Audio geleverde jackplug kabeltje aangesloten op een Bluetooth Gear4 portable speaker. Met de Chromecast Audio klonk dat best goed, rekening houdend met de capaciteiten van de speaker. Via de Raspberry Pi klinkt het matig, er zit behoorlijk veel ruis op de lijn, die je duidelijk hoort voordat hij begint met afspelen.
Dus...het werkt erg eenvoudig en erg leuk dat je m.b.v. Volumio eenvoudig een AirPlay enabled apparaatje maakt van de Raspberry Pi, maar hij kan (zoals al aangegeven hierboven) absoluut niet tippen aan de geluidskwaliteit van de Chromecast Audio. Daarbij komt dat het volgens mij via AirPlay niet mogelijk is om te streamen naar meer dan 1 device tegelijk, iets wat wel met de Chromecast Audio kan.
P.S. Ik weet niet of het qua geluidskwaliteit nog iets uitmaakt of als ik de Raspberry Pi via HDMI aansluit op een speaker of receiver. Ik zag nl. in de settings van Volumio dat je kunt kiezen uit analoge of digitale (HDMI) audio output. Dat heb ik nog niet getest.
[ Voor 8% gewijzigd door timothee op 28-08-2016 22:04 ]
Het is algemeen bekend dat audio over de raspberry-pi jackplug kompleet ruk is, over hdmi is het perfect. Dus als je de mogelijkheid hebt, sluit hem via hdmi aan, of koop een losse DAC.timothee schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 22:02:
[...]
.
- Ik heb de Raspberry Pi3 via het bij de Chromecast Audio geleverde jackplug kabeltje aangesloten op een Bluetooth Gear4 portable speaker. Met de Chromecast Audio klonk dat best goed, rekening houdend met de capaciteiten van de speaker. Via de Raspberry Pi klinkt het matig, er zit behoorlijk veel ruis op de lijn, die je duidelijk hoort voordat hij begint met afspelen.
.
P.S. Ik weet niet of het qua geluidskwaliteit nog iets uitmaakt of als ik de Raspberry Pi via HDMI aansluit op een speaker of receiver. Ik zag nl. in de settings van Volumio dat je kunt kiezen uit analoge of digitale (HDMI) audio output. Dat heb ik nog niet getest.
.
Chromecast direct in receiver kan volgens mij vaak audio-vertraging voorkomen. Als jij daar nu geen last van hebt, dan zal het weinig uitmaken. Doe wat jij het makkelijkste vindthenidde schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:16:
Nu lees ik dat sommige personen de chromecast op de receiver hebben aangesloten. Wat is het voordeel hier van ten opzichte van de televisie? Als ik de chromecast in de televisie heb, dan gaat het streamen van audio ook gewoon via de 5.1 set. Wat is de eventuele meerwaarde om dit direct via de receiver te doen? Kwaliteit?
The devil is in the details.
Ooh fijn. Het werkt prima, maar ik kreeg het via de receiver al niet werkbaar. Als de kwaliteit er niet op vooruit gaat dan ga ik dit verder ook niet uitzoeken.Hahn schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:19:
[...]
Chromecast direct in receiver kan volgens mij vaak audio-vertraging voorkomen. Als jij daar nu geen last van hebt, dan zal het weinig uitmaken. Doe wat jij het makkelijkste vindt
Bedankt!
.
Ik heb de Chromecast op mijn receiver aangesloten omdat dit het centrum is van mijn homecinema. Voor mij is het grote voordeel dat ik dan alles via de receiver kan regelen en mijn tv puur als monitor gebruik.henidde schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:16:
Nu lees ik dat sommige personen de chromecast op de receiver hebben aangesloten. Wat is het voordeel hier van ten opzichte van de televisie? Als ik de chromecast in de televisie heb, dan gaat het streamen van audio ook gewoon via de 5.1 set. Wat is de eventuele meerwaarde om dit direct via de receiver te doen? Kwaliteit?
"When you grow up your heart dies"
CC1, CC2 of CC Audio?Stuwie schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:05:
Ik heb nog steeds problemen met met mijn CC ,geeft geen 5.1 geluid door ,ligt niet aan mijn AV receiver,weet iemand een oplossing voor dit probleem. CC zit rechtstreeks in een HDMI port in mijn AV
Wat speel je waarmee af? Welke app/programma gebruik je en welke content speel je af?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
$69,- is een hoop geld voor alleen 4k toevoeging, ben benieuwd wat er nog meer toegevoegd word. Misschien spraakgestuurd? Google Assistant ingebakken?AllSeeyinEye schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:33:
Bijna CC Ultra!
Ik overweeg een CC te prakken in mn receiver, zodat de PS4 en de tv uit kunnen blijven bij een Spotify deuntje. Maar dit betekent een CC tussen een hoop kabels in een kast. Dit kan voor de ontvangst toch niet okay zijn? Hoe doet men dit?henidde schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:16:
Proberen, evt een HDM verlengkabeltje (ja die bestaan).assasinbats schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:57:
[...]
Ik overweeg een CC te prakken in mn receiver, zodat de PS4 en de tv uit kunnen blijven bij een Spotify deuntje. Maar dit betekent een CC tussen een hoop kabels in een kast. Dit kan voor de ontvangst toch niet okay zijn? Hoe doet men dit?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bij mij hangen er ook een hoop kabels, alleen de router staat er 40cm vandaan dus dat gaat prima. Anders kun je deze overwegen: Ethernet adapterassasinbats schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:57:
[...]
Ik overweeg een CC te prakken in mn receiver, zodat de PS4 en de tv uit kunnen blijven bij een Spotify deuntje. Maar dit betekent een CC tussen een hoop kabels in een kast. Dit kan voor de ontvangst toch niet okay zijn? Hoe doet men dit?
Ik heb beide CC1 en CC2 aangesloten op een Onkyo TX -RZ710 ,afgespeeld content netflix en youtube.Kid_Stevie schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:32:
[...]
CC1, CC2 of CC Audio?
Wat speel je waarmee af? Welke app/programma gebruik je en welke content speel je af?
Van de week van een vriend zijn CC1 en van mijn zus CC2 gebruikt en de problemen doen zich niet voor .De kans dat beide opeens kapot zijn lijkt mij zeer klein .btw als ik ze in de av van mijn zus aansluit heb ik het zelfde probleem.De Netflix app van mijn tv geeft 5.1 gewoon door.
DTS! Hopelijk bouwen ze DTS ondersteuning in.Kid_Stevie schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:49:
[...]
$69,- is een hoop geld voor alleen 4k toevoeging, ben benieuwd wat er nog meer toegevoegd word. Misschien spraakgestuurd? Google Assistant ingebakken?
24p! De manier waarop 24p content wordt geschaald naar 60Hzis niet echt fantastisch.
Dit staat toch wel echt bovenaan mijn wensenlijstje.
Dat wordt hooguit 45 euro in een aanbieding.
Maar wil 'm wel hebben om m'n collectie Chromecasts compleet te houden.
Hier ligt een niet gebruikte chromecast2 in de kast. In de hoop dat er een manier kwam om root te verkrijgen, net zoals op de chromecast1. Maar helaas.sambalbaj schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:16:
Hm, 69 dollar.
Dat wordt hooguit 45 euro in een aanbieding.
Maar wil 'm wel hebben om m'n collectie Chromecasts compleet te houden.
Je koopt zo'n ding toch om heen te casten?Dacuuu schreef op zondag 25 september 2016 @ 06:56:
[...]
Hier ligt een niet gebruikte chromecast2 in de kast. In de hoop dat er een manier kwam om root te verkrijgen, net zoals op de chromecast1. Maar helaas.
Dan had je beter een Android speler kunnen kopen voor dat bedrag met root toegang.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Wat heeft Chromecast met ondertiteling te maken?iriseyoufall schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:07:
Het grootste probleem is audio en ondertiteling support. Plex-App op alle Smart-TV's ondersteund gewoon alles. Echter er is 1 televisie is ons huis dat geen SMART-functionaliteit heeft. Dus een Chromecast-2 biedt daar als oplossing. Het rotte is echter dat mijn NAS moet gaan transcoderen omdat de Chromecast dus een slechte audio en ondertiteling support heeft.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
http://chromecastchat.com...ct-to-5ghz-wifi-solution/
Ik had een - in de 5G naam, nu weggehaald en het werkt...
Als je niet wil transcoden maar standaard gaat streamen met upnp oid, dan werken subs vaak niet.Maardiweb schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:16:
Wat bedoel je daarmee? Bij mij werkt Plex via de chromecast als een zonnetje?
Wat heb je aan root op een cc? Dns kan je makkelijk veranderen op een andere manier.Dacuuu schreef op zondag 25 september 2016 @ 06:56:
[...]
Hier ligt een niet gebruikte chromecast2 in de kast. In de hoop dat er een manier kwam om root te verkrijgen, net zoals op de chromecast1. Maar helaas.
Veel, subtitels aanzetten in Plex voor de chromecast doet automatisch transcoderen. Net als met geluid formaten die niet standaard ondersteund worden door de chromecast.MrVegeta schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:44:
[...]
Wat heeft Chromecast met ondertiteling te maken?
Als ik in mijn client instel dat hij alleen image formats in moet bakken en de kwaliteit op origineel zet en dan cast naar mijn chromecast wordt alleen de audio getranscode en niet de video.iriseyoufall schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:32:
[...]
Veel, subtitels aanzetten in Plex voor de chromecast doet automatisch transcoderen. Net als met geluid formaten die niet standaard ondersteund worden door de chromecast.
Hm, ik gebruik al maanden een CC in combinatie met SRT en ingebakken subs van animeseries, nog nooit last gehad dat een sub het niet goed deed. Heel af en toe wel dat het geluid stottert, maar dan download ik een nieuw bestand en klaro.iriseyoufall schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:32:
[...]
Veel, subtitels aanzetten in Plex voor de chromecast doet automatisch transcoderen. Net als met geluid formaten die niet standaard ondersteund worden door de chromecast.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Het werkt wel, echter het transcoderen wordt in werking gesteld.MrVegeta schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:19:
[...]
Hm, ik gebruik al maanden een CC in combinatie met SRT en ingebakken subs van animeseries, nog nooit last gehad dat een sub het niet goed deed. Heel af en toe wel dat het geluid stottert, maar dan download ik een nieuw bestand en klaro.
Dns veranderen is de main optie.Manke schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:44:
[...]
Wat heb je aan root op een cc? Dns kan je makkelijk veranderen op een andere manier.
Kan nu ook, maar niet op de root manier
Ik gebruikte een goedkope openwrt router.
Losse SRT bestanden worden al meer dan een half jaar gewoon los meegestuurd naar de Chromecast en dus hoeft de video niet meer gertranscodeeerd te worden. Dat je audio gertranscodeeerd wordt heeft waarschijnlijk te maken met apparaat waar je de Chromecast in prikt of het is een codec die de Chromecast niet native ondersteunt. AAC wordt meestal zonder problemen gestreamd, AC3 gertranscodeeerd als je bijvoorbeeld de Chromecast in TV hebt geprikt, en DTS slikt de Chromecast sowieso niet volgens mij.iriseyoufall schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:53:
[...]
Het werkt wel, echter het transcoderen wordt in werking gesteld.
Ik heb nooit losse SRT bestanden. Zitten altijd verwerkt in de mkv (meestal niet hardcoded, dus kan het ook uitschakelen). Geluid, ja ik denk dat dat meestal DD2.0 of 5.1 als source is. Punt is, als ik via de Plex-App op smarttelevisies afspeel hoeft het niet te transcoderen (mits lokaal in mijn netwerk), terwijl mijn NAS i.c.m. plex en chromecast altijd transcodeert. Het ligt dan toch echt aan de chromecastTigerblood schreef op donderdag 29 september 2016 @ 01:30:
[...]
Losse SRT bestanden worden al meer dan een half jaar gewoon los meegestuurd naar de Chromecast en dus hoeft de video niet meer gertranscodeeerd te worden. Dat je audio gertranscodeeerd wordt heeft waarschijnlijk te maken met apparaat waar je de Chromecast in prikt of het is een codec die de Chromecast niet native ondersteunt. AAC wordt meestal zonder problemen gestreamd, AC3 gertranscodeeerd als je bijvoorbeeld de Chromecast in TV hebt geprikt, en DTS slikt de Chromecast sowieso niet volgens mij.
In dat geval heb je inderdaad gelijk, op een of andere manier is Plex nog niet zo slim om in plaats van te transcoderen de SRT in de MKV uit te pakken en als los SRT bestand mee te sturen.iriseyoufall schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:02:
[...]
Ik heb nooit losse SRT bestanden. Zitten altijd verwerkt in de mkv (meestal niet hardcoded, dus kan het ook uitschakelen). Geluid, ja ik denk dat dat meestal DD2.0 of 5.1 als source is. Punt is, als ik via de Plex-App op smarttelevisies afspeel hoeft het niet te transcoderen (mits lokaal in mijn netwerk), terwijl mijn NAS i.c.m. plex en chromecast altijd transcodeert. Het ligt dan toch echt aan de chromecast
Misschien is het een idee om een script of tool te zoeken die automatisch embedded SRT ondertitels kan uitlezen en opslaan als los SRT bestand? Zo behoudt je het bronbestand én hoeft Plex niet meer te transcoderen als je Chromecast gebruikt. Weet alleen niet hoe lekker je de juiste SRT kan kiezen in de Android app maar op de Plex Web interface in browser zie je dan bijvoorbeeld English (SRT External).
Niet automatisch, maar ik gebruik onderstaande tool om de MKV te "schonen" en ook wanneer nodig de SRT eruit te halen: https://forums.plex.tv/discussion/66729/orcas-mkv-fix-tool-version-1-2-new-updateTigerblood schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:17:
[...]
In dat geval heb je inderdaad gelijk, op een of andere manier is Plex nog niet zo slim om in plaats van te transcoderen de SRT in de MKV uit te pakken en als los SRT bestand mee te sturen.
Misschien is het een idee om een script of tool te zoeken die automatisch embedded SRT ondertitels kan uitlezen en opslaan als los SRT bestand? Zo behoudt je het bronbestand én hoeft Plex niet meer te transcoderen als je Chromecast gebruikt. Weet alleen niet hoe lekker je de juiste SRT kan kiezen in de Android app maar op de Plex Web interface in browser zie je dan bijvoorbeeld English (SRT External).
Een tijd geleden las ik dat gebruikers horizon go casten naar cc op hun tv. Dat leek even goed te gaan
Vanavond wilde ik dat ook doen in de slaapkamer maar kreeg ik in beeld dat verbinding maken via hdmi niet is toegestaan ?
Is dit idd een restrictie van horizon go of doe ik iets verkeerd ? Ik heb een horizon abbo...
Volgens mij kun je alleen live tv doen en geen replay. Probeerde je dat misschien?PassieWaterm schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 22:35:
Hallo allemaal
Een tijd geleden las ik dat gebruikers horizon go casten naar cc op hun tv. Dat leek even goed te gaan
Vanavond wilde ik dat ook doen in de slaapkamer maar kreeg ik in beeld dat verbinding maken via hdmi niet is toegestaan ?
Is dit idd een restrictie van horizon go of doe ik iets verkeerd ? Ik heb een horizon abbo...
$69,-
4K, HDR, Dolby Vision
1.8 Faster
Ethernet Support (via de oplader)
4K support komt ook naar Google Play Movies & TV
The Verge: Google announces Chromecast Ultra, a 4K version of its streaming device
The Chromecast Ultra will be released in November in the US, and will be available in 16 countries around the world.
€79 vind ik toch erg aan de hoge kant. Zeker voor mijn toepassing (Netflix op een 4K TV, gebruikmakend van de TV speakers). En hoewel veel TV's al 4K hebben, is er nog maar relatief weinig content volgens mij. Ik wacht nog even dus...Kid_Stevie schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:03:
Chromecast Ultra
$69,-
4K, HDR, Dolby Vision
1.8 Faster
Ethernet Support (via de oplader)
4K support komt ook naar Google Play Movies & TV
The Verge: Google announces Chromecast Ultra, a 4K version of its streaming device
[...]
Prijs is wel vrij fors voor single purpose streaming device, bijv. geen Android TV / fatsoenlijke games, etc.
[ Voor 6% gewijzigd door - J.W. - op 04-10-2016 21:04 ]
Kun je dan niet beter de nieuwe Mi Box van xiaomi kopen?- J.W. - schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:03:
Ben vooral ook benieuwd of / welke nieuwe codecs hij ondersteunt. Ethernet standaard in adapter vind ik ook goede toevoeging, stilstaande devices beste bekabeld, imo.
Prijs is wel vrij fors voor single purpose streaming device, bijv. geen Android TV / fatsoenlijke games, etc.
Vergelijkbaar in prijs, heeft ook google cast ingebakken en draait op android TV.
Vind ik ook, had nog wel iets extra's verwacht.barrymossel schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:49:
[...]
€79 vind ik toch erg aan de hoge kant. Zeker voor mijn toepassing (Netflix op een 4K TV, gebruikmakend van de TV speakers). En hoewel veel TV's al 4K hebben, is er nog maar relatief weinig content volgens mij. Ik wacht nog even dus...
En qua 4k content is het natuurlijk het kip/ei verhaal. Zolang de spelers/tv's er niet zijn zal de content nog wel achterblijven. Maar andersom is net zo te beargumenteren. Natuurlijk is de content er ook al wel, maar ik zou zelf nu ook nog geen 4K tv aanschaffen voor het 4k en heeft deze CC voor mij ook nog geen enkel extra nut, behalve dat die dan iets sneller zou zijn.
Ben wel benieuwd hoe dat nou zit met het pre-laden van bijvoorbeeld Netflix, volgens mij is ze dat ook nog steeds niet gelukt te releasen.
Dat is. 30 euro voor een CC is een goede prijs.barrymossel schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:49:
[...]
€79 vind ik toch erg aan de hoge kant. Zeker voor mijn toepassing (Netflix op een 4K TV, gebruikmakend van de TV speakers). En hoewel veel TV's al 4K hebben, is er nog maar relatief weinig content volgens mij. Ik wacht nog even dus...
Of is die Ultra echt zoveel beter dat ze een ander segment in de markt aanspreken?
Zal zo het topic van de Pixel eens opzoeken. Die zag er 'haaf uut.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Zelf ga ik niet upgraden. Te weinig echte toevoegingen. ALleen de LAN-poort spreekt me aan. Maar die kan je via Google of goedkoop uit China ook wel krijgen voor de huidige Chromecasts.
Vandaag wat zitten rommelen aan 't netwerk, 'n AP geinstalleerd maar de CC liep via de router. CC ook nog eens gereset dus bij 0 begonnen. Via de telefoon kan ik wel filmpjes (Youtube, Piktures) bekijken. Via de laptop helemaal niks.
Iemand 'n idee wat 't is?
Ik heb het andersom, maar dat is geen probleem zolang je geen network isolation o.i.d. aan hebt staan.Lizard schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:46:
Laptop die op 5 GHz zit? en CC op 2.4?
Tsja, we hebben een 4K TV (50 inch maar) en via de Netflix app op de TV wil ik bij voorkeur 4K kijken (indien beschikbaar). Maar ik heb niet echt het gevoel dat ik verschil zie, want ook 1080 ziet er erg goed uit. Dus de meerwaarde op een TV van dit formaat is verwaarloosbaar. Aan de andere kant zou ik best zo'n CC Ultra aanschaffen als die gewoon 40 euro kost. Het dubbele vind ik dan weer te duur. Kan ik leukere dingen voor kopen geloof ik.Waah schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:00:
Zelf zou ik enkel een 4K chromecast aanschaffen als ik een 4K beamer heb. Voor TV vind ik 4K sowieso weinig toevoegen. De 4K demo's zijn heel erg mooi. Maar ook erg grote filesize en gewoon mooie filmische beelden. Als je die in Full HD bekijkt is het volgens mij ook indrukwekkend.
Zelf ga ik niet upgraden. Te weinig echte toevoegingen. ALleen de LAN-poort spreekt me aan. Maar die kan je via Google of goedkoop uit China ook wel krijgen voor de huidige Chromecasts.
Google zoekt net teveel het randje op qua prijzen dit keer en gaat er wat mij betreft ook net wat te vaak overheen.
[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 07-10-2016 08:10 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
De Chromecast 1/2 waren echt ver onder de marktwaarde van dat ding.barrymossel schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:09:
[...]
Tsja, we hebben een 4K TV (50 inch maar) en via de Netflix app op de TV wil ik bij voorkeur 4K kijken (indien beschikbaar). Maar ik heb niet echt het gevoel dat ik verschil zie, want ook 1080 ziet er erg goed uit. Dus de meerwaarde op een TV van dit formaat is verwaarloosbaar. Aan de andere kant zou ik best zo'n CC Ultra aanschaffen als die gewoon 40 euro kost. Het dubbele vind ik dan weer te duur. Kan ik leukere dingen voor kopen geloof ik.
Google zoekt net teveel het randje op qua prijzen dit keer en gaat er wat mij betreft ook net wat te vaak overheen.
En daarom zo succes. Dat was niet het randje opzoeken!
Maar nu vind ik het ook te duur, maar ze blijven ook gewoon de chromecast 2 verkopen. Dit is echt juist voor mensen die wel 4k content willen kijken. Als je een tv van 2k uitgeeft is 80 euro ook niet zo superveel.
Als ze hem voor 50 euro konden aanbieden en nog daarop nog kleine marge qua winst te maken hadden ze dat echt wel gedaan.
Google probeert juist zoveel mogelijk mensen aan hun artikelen te komen hardware is niet hun verdienmodel.
En als ze hem voor klein verschil verkopen, koopt niemand die oude CCs nog.. Mensen met 4k tv's hebben nu eenmaal meer geld voor tv kijken over denk ik danJoostje123 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:26:
[...]
De Chromecast 1/2 waren echt ver onder de marktwaarde van dat ding.
Maar nu vind ik het ook te duur, maar ze blijven ook gewoon de chromecast 2 verkopen. Dit is echt juist voor mensen die wel 4k content willen kijken. Als je een tv van 2k uitgeeft is 80 euro ook niet zo superveel.
Als ze hem voor 50 euro konden aanbieden en nog daarop nog kleine marge qua winst te maken hadden ze dat echt wel gedaan.
Google probeert juist zoveel mogelijk mensen aan hun artikelen te komen hardware is niet hun verdienmodel.
Alleen kosten 4k tv's geen 2k meerJoostje123 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:26:
[...]
De Chromecast 1/2 waren echt ver onder de marktwaarde van dat ding.
Niet dat ik er van wakker lig
Dat was toch ook het geval bij de CC1 en CC2? Gewoon een update, die nu dan toevallig meer pixels uitstuurt. Van 1 naar 2 was het bijv. 5Ghz erbij.Barryvdh schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:41:
[...]
En als ze hem voor klein verschil verkopen, koopt niemand die oude CCs nog.
Daar lijkt 't probleem gezeten te hebben! Thanks!Lizard schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:46:
Laptop die op 5 GHz zit? en CC op 2.4?
[edit] nee toch niet helemaal. Tabblad-casting gaat goed, maar zodra ik met Videostream werk is 't weer zwart beeld en de melding dat ik de bron niet kan casten. Vreemd.
[ Voor 30% gewijzigd door Eric_Cantona op 07-10-2016 14:31 ]
Ik heb internet via Ziggo met een Ubee router, deze zendt uit op 2.4ghz. Ik heb de Horizonbox, via deze router, als AP staan met wifi op 5ghz. Mijn CC2 is verbonden met de Horizon op 5ghz, alles gaat hier goed.
Mijn telefoon(iphone6) is ook verbonden op de 5ghz Horizonbox, maar ik krijg de cast-functie van Netflix niet aan de gang. Als ik mijn telefoon op de 2.4ghz wifi zet, dan kan ik wel casten. In beginsel maakt het niet uit, want de CC2 is met de snellere wifi verbonden, maar mijn telefoon moet ik dus telkens van Wifi wisselen.
Iemand enig idee of een oplossing?
Overigens werkt youtube wel als ik op 5ghz zit.
[ Voor 3% gewijzigd door Dabbel op 07-10-2016 15:34 ]
Heb zelf ook zoiets gehad, helaas (nog) geen oplossing voor. Weet wel dat de cc geen goeie combi is met Ziggo/horizonbox..Dabbel schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:33:
Ik heb een probleem met mijn CC2/Netflix-combo, heb door de topic gezocht, maar kon niets vinden. Als dit een dubbelpost is, sorry.
Ik heb internet via Ziggo met een Ubee router, deze zendt uit op 2.4ghz. Ik heb de Horizonbox, via deze router, als AP staan met wifi op 5ghz. Mijn CC2 is verbonden met de Horizon op 5ghz, alles gaat hier goed.
Mijn telefoon(iphone6) is ook verbonden op de 5ghz Horizonbox, maar ik krijg de cast-functie van Netflix niet aan de gang. Als ik mijn telefoon op de 2.4ghz wifi zet, dan kan ik wel casten. In beginsel maakt het niet uit, want de CC2 is met de snellere wifi verbonden, maar mijn telefoon moet ik dus telkens van Wifi wisselen.
Iemand enig idee of een oplossing?
Overigens werkt youtube wel als ik op 5ghz zit.
Vandaag wou ik leuk de Gp van Japan kijken via Horizon go en sinds vanmorgen blijft dus mijn chromecast alweer hangen, na een paar tellen werkende chromecast sprong had zwart beeld met onder in beeld Chromecast... Knopje al ingedrukt gehouden en stroom er af maar er gebeurt maar verrekte weinig.
Lampje blijft continu oranje.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan fixen?
Hij heeft gister ook direct een update gehad.
[ Voor 16% gewijzigd door Cosmo_nl op 09-10-2016 14:11 ]
Een video kijken via YouTube kijken gaat prima, alleen via popcorn niet.
Opstelling is als volgt :
Oude tv geen HD, wel flat-screen.
Receiver aan de TV.
Adsl van telfort : downloadsnelheid 1800kb (WiFi).
Ik heb inmiddels het volgende geprobeerd:
- reset router
- chromecast resetten (15sec indrukken)
- 1 min uit stopcontact en tv ook uitzetten.
Als ik dit doe gaat het de eerste 30 sec goed (wit licht), daarna gaat hij weer oranje knipperen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Werken andere streams (NPOgemist, RTLXL, Youtube etc.) wel of doen die het ook niet? Anders kan het natuurlijk ook aan de horizonstream liggen...Cosmo_nl schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:57:
Sinds gister ben ik ook in het bezit van een Chromecast2, prima tevreden streamde beter beeld en geluid door dan ik van te voren dacht.
Vandaag wou ik leuk de Gp van Japan kijken via Horizon go en sinds vanmorgen blijft dus mijn chromecast alweer hangen, na een paar tellen werkende chromecast sprong had zwart beeld met onder in beeld Chromecast... Knopje al ingedrukt gehouden en stroom er af maar er gebeurt maar verrekte weinig.
Lampje blijft continu oranje.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan fixen?
Hij heeft gister ook direct een update gehad.
Chromecast zelf blijft zwart met onder in beeld de tekst Chromecast...jongetje schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:56:
[...]
Werken andere streams (NPOgemist, RTLXL, Youtube etc.) wel of doen die het ook niet? Anders kan het natuurlijk ook aan de horizonstream liggen...
Ik zal het even duidelijkere zeggen, Chromecast doet helemaal niets meer.
Zwart beeld met onder in de tekst Chromecast + continu oranje lampje wat brand
Lees deze pagina even en kijk wat het meeste overeenkomt met jouw probleem. Misschien staat de oplossing er tussen.Cosmo_nl schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:58:
[...]
Chromecast zelf blijft zwart met onder in beeld de tekst Chromecast...
Ik zal het even duidelijkere zeggen, Chromecast doet helemaal niets meer.
Zwart beeld met onder in de tekst Chromecast + continu oranje lampje wat brand
De oplossing die mij het meest logisch lijkt is dat je hem terug moet zetten naar fabriekinstellingen.
[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 09-10-2016 20:37 ]
"When you grow up your heart dies"
Ik las wel ergens op een forum dat wanneer het lampje continue oranje brand en niet terug wil naar fabrieks instellingen, dat hij is overleden.sjaool schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:34:
[...]
Lees deze pagina even en kijk wat het meeste overeenkomt met jouw probleem. Misschien staat de oplossing er tussen.
Ik hier gekeken in kom bij de laatste uit, alleen als ik hem van het stroom af haal 10min later weer aansluit gebeurt er niets. Vervolgens kom je weer in het visuele cirkeltje met antwoorden wat niet werkt of niet kan omdat het apparaat niet werkt.
De oplossing die mij het meest logisch lijkt is dat je hem terug moet zetten naar fabriekinstellingen.
De optie met de app kan niet, daarvoor moet hij werken.
Ik kan me vergissen maar ik dacht dat ik al gezegd had dat ik met dat knopje ingerukt te houden al had geprobeerd.
Wat ik eigenlijk wel een beetje verwacht, aangezien die maar 1 keer heeft aangestaan.
Zal wel iets met de update zijn mis gegaan.
Dit topic is gesloten.