Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shomff
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-07-2022
Ik heb een probleempje met het aansluiten van mijn chromecast 2. En ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Ik krijg het niet voor mekaar om het geluid via mijn versterker te laten komen. Het geluid komt alleen uit de tv.

De situatie is als volgt:

Oudere Philips lcd tv is met een digitale coaxiaal kabel aan de versterker Denon Avr-1306 (deze heeft geen hdmi aansluitingen) aangesloten. Op dit moment heb ik een lange hdmi kabel aan mijn laptop hangen die op een van de twee hdmi aansluitingen van de tv zit. Dit functioneert, en dan bedoel ik het geluid van de laptop komt uit de luidsprekers die aan de versterker zijn aangesloten.

Maar als ik de chromecast insteek op de hdmi aansluiting van de tv, waar ik dus normaal de hdmi kabel naar mijn laptop op zit. Komt het geluid alleen uit de luidsprekertjes van de tv en dus niet uit de luidsprekers die aan de versterker hangen.

Is er een manier om de boel zo aan te sluiten dat het geluid wel uit de luidsprekers komt?

Het vreemde is alleen dat als ik tien keer probeer probeer te casten, het dan negen keer niet lukt en de tiende keer wel. Maar als ik dan ook maar ergens aankom, bv het volume ofzo, schakelt het geluid om naar de tv ipv de versterker.

Hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen en dat mijn post een beetje te begrijpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:31
shomff schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:26:
Ik heb een probleempje met het aansluiten van mijn chromecast 2. En ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Ik krijg het niet voor mekaar om het geluid via mijn versterker te laten komen. Het geluid komt alleen uit de tv.

De situatie is als volgt:

Oudere Philips lcd tv is met een digitale coaxiaal kabel aan de versterker (deze heeft geen hdmi aansluitingen) aangesloten. Op dit moment heb ik een lange hdmi kabel aan mijn laptop hangen die op een van de twee hdmi aansluitingen van de tv zit. Dit functioneert, en dan bedoel ik het geluid van de laptop komt uit de luidsprekers die aan de versterker zijn aangesloten.

Maar als ik de chromecast insteek op de hdmi aansluiting van de tv, waar ik dus normaal de hdmi kabel naar mijn laptop op zit. Komt het geluid alleen uit de luidsprekertjes van de tv en dus niet uit de luidsprekers die aan de versterker hangen.

Is er een manier om de boel zo aan te sluiten dat het geluid wel uit de luidsprekers komt?

Het vreemde is alleen dat als ik tien keer probeer probeer te casten, het dan negen keer niet lukt en de tiende keer wel. Maar als ik dan ook maar ergens aankom, bv het volume ofzo, schakelt het geluid om naar de tv ipv de versterker.

Hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen en dat mijn post een beetje te begrijpen is.
heb je wel geluid gewoon van je tv als b,v npo1 kijkt
ik heb het zelf via een spdif kabel van de tv naar de stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shomff
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-07-2022
Als ik tv kijk komt het geluid via de versterker/ stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:24
Zijn er mensen die ervaring hebben met het casten van de BBC Iplayer naar google (chrome-)cast?

Ik wil graag weten of je dat in NL aan de praat kunt krijgen. Ik heb al een abonnement op een dns service waardoor alle apparaten op het huisnetwerk de Iplayer kunnen gebruiken.
Op dit moment gebruik ik een Android mediaspeler waarop ik de Iplayer heb gesideload en dat werkt op zich prima.
Echter in de toekomst wil ik waarschijnlijk òf een sony tv die Android TV heeft ingebouwd, òf een mediaspeler op Android TV met cast functie(de nieuwe mi box) òf evt met een chromecast.
Ik neem aan dat die cast functie op alle genoemde apparaten gelijk werkt?
Idee is om de Iplayer vanaf telefoon/tablet/ipad te bedienen en met de "cast" functie op de tv te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 23:30
het probleem is dat de chromecast de google dns hardcoded heeft. Je moet dan een router hebben die die requests naar je dns service kan doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik ben niet helemaal zeker wat je zegt, daarvoor weet ik er zelf helaas te weinig van af.

Ik heb de dns service op mijn router veranderd; zoals gezegd kunnen alle mobiele devices op het thuisnetwerk daardoor de Iplayer gebruiken, is dat wat je bedoelt?
(die dns heb ik dus niet los op alle apparaten ingesteld, maar slechts 1x op de router)

[ Voor 14% gewijzigd door ASW1 op 14-10-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Nee, wat ik bedoel is dat de chromecast altijd 8.8.8.8 en 8.8.4.4 gebruikt onafhankelijk van de dns settings in je router. Er zijn wel workarounds voor, maar of dat voor jouw router werkt durf ik niet te zeggen. Zie ook bv. deze pagina: http://www.eyeondemand.co...chromecast-via-smart-dns/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ASW1 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:32:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het casten van de BBC Iplayer naar google (chrome-)cast?

Ik wil graag weten of je dat in NL aan de praat kunt krijgen. Ik heb al een abonnement op een dns service waardoor alle apparaten op het huisnetwerk de Iplayer kunnen gebruiken.
Op dit moment gebruik ik een Android mediaspeler waarop ik de Iplayer heb gesideload en dat werkt op zich prima.
Echter in de toekomst wil ik waarschijnlijk òf een sony tv die Android TV heeft ingebouwd, òf een mediaspeler op Android TV met cast functie(de nieuwe mi box) òf evt met een chromecast.
Ik neem aan dat die cast functie op alle genoemde apparaten gelijk werkt?
Idee is om de Iplayer vanaf telefoon/tablet/ipad te bedienen en met de "cast" functie op de tv te krijgen.
Ik kreeg iplayer wel een keer gecast, destijds door de google dns te blokkeren in de router, zodat de chromecast de dhcp dns overneemt.
Nu zou ik dnsmasq gebruiken, omdat je beter niet al je traffic via de smartdns kan laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Hier hebben we iets raars met de Chromecast. Een tijdje geleden hebben we een voeding gekocht, toen hij de hele tijd stotterde. En toen was het een tijdje goed. Verleden weekend hebben we de tv-kast moeten schuiven en toen ik Netflix ging kijken had hij moeite met laden, liep de hele tijd vast, verbinding lag er telkens uit... ik heb hem opnieuw opgestart (werkte niet), gereset (toen kon hij opeens het netwerk niet meer vinden)... Ik heb ook even gekeken wat er gebeurde in het netwerk... was niets bijzonders. Vandaag deed hij het wel even, maar hij was telkens aan het bufferen. Wat kan er aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:26

avotar

P0werd by Black Coffee

4Br0k3n3rr0r schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:23:
Hier hebben we iets raars met de Chromecast. Een tijdje geleden hebben we een voeding gekocht, toen hij de hele tijd stotterde. En toen was het een tijdje goed. Verleden weekend hebben we de tv-kast moeten schuiven en toen ik Netflix ging kijken had hij moeite met laden, liep de hele tijd vast, verbinding lag er telkens uit... ik heb hem opnieuw opgestart (werkte niet), gereset (toen kon hij opeens het netwerk niet meer vinden)... Ik heb ook even gekeken wat er gebeurde in het netwerk... was niets bijzonders. Vandaag deed hij het wel even, maar hij was telkens aan het bufferen. Wat kan er aan de hand zijn?
Vridjagavond was er een tijdje een storing bij Netflix waardoor je amper kon casten en het minuten duurde om iets in te laden als het wel lukte. Wellicht dat je daar last van had?

Ik test vaak met de npo app als ik mijn chromecast verdenk van gedoe.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Net een mail van Google gehad dat de Chromecast Ultra beperkt leverbaar is in de Google Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Laatst online: 21-12-2022
Inmiddels had ik mijn chromecast meteen die dag erop omgeruild en de nieuwe werkte meteen stukken beter.
Dat ik nooit eerder een chromecast heb gekocht, wat een fijn ding.
En dat die automatisch op 5 Ghz band zit, is ook wel erg fijn voor streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:05
Vraagje over de chromecast audio.

Klopt het dat deze geen gapless playback heeft? Ik zie hier diverse meldingen van op internet, onder andere op github. Het lijkt me echt bizar dat een speler bedoelt voor audio playback dit niet zou hebben, maar kennlijk is dit zo. Indien dit zo is kan ik de speler uitstluiten voor streaming gebruik en kijken naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:30

Stoney3K

Flatsehats!

4Br0k3n3rr0r schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:23:
Even voor de volledigheid: Onze Chromecast zit met een bedrade netwerkadapter aan het netwerk verbonden (heb ik er speciaal voor gekocht) en hij meldt de hele tijd dat hij het WiFi netwerk niet kan vinden. Dat is te ver weg, daarom heb ik er juist een kabel aan vast geknoopt...

Chromecast-app biedt ook geen optie om koste wat kost de bekabelde netwerkverbinding te gebruiken, dus waar mogen we het zoeken is dan de vraag.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:43
De Chromecast zou automagisch de bedrade connectie moeten kiezen boven de WiFi, aangenomen dat die er is en werkt natuurlijk.

- Heb je de officiele adapter van Google?
- Al een factory reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:30

Stoney3K

Flatsehats!

- J.W. - schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:39:
De Chromecast zou automagisch de bedrade connectie moeten kiezen boven de WiFi, aangenomen dat die er is en werkt natuurlijk.

- Heb je de officiele adapter van Google?
- Al een factory reset gedaan?
Ja en ja. Chromecast laat ook netjes het home-scherm zien als je hem aanzet, maar na een paar minuten geeft ie een melding dat ie geen WiFi kan vinden.

Kan ook nog even kijken of het een rotte Ethernet-kabel is, die kan ook nog heel goed de boosdoener zijn.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Google Home is het nu, wel weer ff wennen.
Gisteren werd de firmware al bijgewerkt en vandaag de cast app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ik vond via de search niet direct een gelijkaardig probleem, dus excuses als het al langs is gekomen.

Zijn er nog mensen die bij het kijken van Netflix via de oude chromecast (de eerste) last hebben van vertraging van ondertitels? Het lijkt niet aan Netflix of ons internet te liggen, op mijn laptop heb ik er bijvoorbeeld geen last van.

Wordt dat met de nieuwe chromecast beter of is dat een inherent probleem aan het casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:43
Yohsoog schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:33:

Zijn er nog mensen die bij het kijken van Netflix via de oude chromecast (de eerste) last hebben van vertraging van ondertitels?
Was hier gisteren ook (met Chromecast 2). Daarvoor nooit last van gehad.. zal wel snel opgelost worden, neem ik aan :)

[ Voor 16% gewijzigd door - J.W. - op 26-10-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:40
Ik vond via de search niet direct een gelijkaardig probleem, dus excuses als het al langs is gekomen.

Zijn er nog mensen die bij het kijken van Netflix via de oude chromecast (de eerste) last hebben van vertraging van ondertitels? Het lijkt niet aan Netflix of ons internet te liggen, op mijn laptop heb ik er bijvoorbeeld geen last van.

Wordt dat met de nieuwe chromecast beter of is dat een inherent probleem aan het casten?
hier ook met eerste CC al een tijdje last van, dacht eerst dat het vooral optrad na pauzeren, maar het is nu altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
- J.W. - schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:41:
[...]

Was hier gisteren ook (met Chromecast 2). Daarvoor nooit last van gehad.. zal wel snel opgelost worden, neem ik aan :)
Hier al een tijdje dit probleem, lijkt niet direct iets tijdelijk of éénmalig.
jackaubrey schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:17:
[...]
hier ook met eerste CC al een tijdje last van, dacht eerst dat het vooral optrad na pauzeren, maar het is nu altijd
Ja ik was zelf ook naar patronen aan het zoeken maar het lijkt vooral willekeur. Enige constante is dat het steeds weerkeert. (Ik had het eerst voornamelijk bij Japanse anime series, waarbij het extra opviel omdat mijn Japans niet goed genoeg is om de leegtes op te vullen :) )

Misschien toch maar eens een nieuwe CC aanschaffen. Het is zijn geld bij ons al meer dan waard geweest, gaat ook mee op vakantie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:26

avotar

P0werd by Black Coffee

Als het alleen bij Netflix is, zou ik het toch eerst bij hen weg leggen.
Een nieuwe CC kun je altijd nog kopen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb soms problemen met m'n chromecast dat hij geen youtube wil afspelen via mijn laptop. Ik kan wel verbinden met de chromecast, het grote YouTube logo komt in beeld. Maar wanneer ik muziek probeer af te spelen via youtube doet hij dit op mijn laptop maar niet op de tv. Ik kan dan wel pagina's casten maar geen youtube stream. Terwijl ik het dan wel via mijn telefoon kan doen. Ik kan ook wanneer ik op stop klik de verbinding naar de chromecast verbreken.

Wat ik heb gedaan/gecontroleerd:
- Hetzelfde wifi netwerk
- Chrome opnieuw opgestart
- Computer opnieuw opgestart
- Chromecast opnieuw opgestart
- Andere video's op youtube geprobeerd (al weet ik dat deze het gister wel deden)

Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd? Of als het een bekend probleem is, wat is de fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Ja, ik keek gisteren Chef's Table en de meeste ondertitels waren later dan de gesproken tekst. Ook bij een Spaanstalige serie die mijn vrouw volgt, zijn de NL ondertitels vertraagd. Vrij irritant. Geen idee wie of wat de schuldige is, het enige dat ik kan zeggen is dat het eerst niet zo was. Ik heb een Chromecast eerste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98265

Heb ik het goed begrepen dat het nu wel mogelijk is om via CC 'alles' van video & audio af te spelen via 'cast screen'? (DTS/AC3 zijn niet ondersteund om te streamen, kan het zo opgelost worden?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:33
Ik gebruik twee chromecasts en ben er erg tevreden over, op twee dingen na:
- ik haat de youtube tv-queue, al was het maar omdat youtube kijken of je telefoon daardoor anders werkt dan op chromecast. Is er een manier om deze queue niet te gebruiken? Wat ik bijv. erg vervelend vind is dat wanneer je een filmpje kijkt en terugbladert naar je "stream" dan kun je een interessant filmpje niet openen om bijv. de omschrijving even te bekijken zonder het toe te voegen aan de queue.
Verder reset mijn stream telkens wanneer ik er terugkom, dus filmpjes die vaag interessant waren zijn vervolgens verdwenen naar ergens anders (onder in? Vaak zie ik ze niet meer). Is het nu de bedoeling dat ik alles wat vaag interessant is in die lijst zet of zo?
Is het mogelijk om zonder die queue te werken?

- ander probleem: ik woon samen met mijn vriendin. Sinds kort (?), volgens mij na de laatste updates van de app "Home", is het zo dat wanneer ik op mijn telefoon youtube ga casten, dan krijgt mijn vriendin een chromecast popup op haar telefoon in de notificatiecenter. Ik zat onlangs te chromecasten, maar alles wat ik keek werd om de haverklap afgebroken. Bleek dat vriendin telkens die chromecast popup probeerde weg te krijgen.
Wat is hier in hemelsnaam de bedoeling van?
Het is niet zo'n ramp, maar waarom zou google, wanneer IK aan het chromecasten ben, op de telefoon van iedereen in mijn wifi, chromecast openen??? wat een achterlijke functie

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 13-11-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:35
Ja dat laatste viel mij ook al op gisteravond.
Hele vreemde functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-07 11:37
Ik heb sinds een maand ook problemen met Plex. De server lijkt te crashen i.c.m ondertiteling en casten naar Chromecast. Het probleem lijkt hem in de CC te zitten gezien dit topic

Meer mensen die hier last van hebben?
Mijn gegevens:

Chromecast build: 1.21.74816
Plex Android - version 5.1.2.271
Plex Server on Windows 10 - version 1.2.7.2987

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:40

Nicap

Tsssk....

We gebruiken een Chromecast audio op het werk voor de internetradio. Dit werkte tot voor de update van de app prima. Nu er een nieuwe app is of een andere update in android, ziet elke android gebruiker een tunein free balk in het meldingsvenster. Ze kunnen hiermee de muziek besturen(pauzeren/stoppen, etc).
Voorheen moest je in de Chromecast app echt de Chromecast selecteren om iets te kunnen.
Dit is echt frustrerend. De meeste mensen weten niet eens wat die tunein doet en drukken het weg. Of ze klikken op stop, omdat ze denken dat ze iets per ongeluk aan hebben gezet. En telkens stopt bij ons de muziek :-(

Ik kan zo gauw niet vinden of de Chromecast beveiligt kan worden. De verbinding beveiligen is niet mogelijk, aangezien ik hier geen invloed op heb(bedrijfsnetwerk). Had al wel geprobeerd om een apart accespoint te gebruiken, maar dan nog ziet iedereen de Chromecast.

Is er iemand die hier een oplossing voor kan bedenken?
Mocht die er niet zijn, dan zal er een andere oplossing moeten komen ipv de Chromecast. Jammer, want het beviel prima.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23
Nicap schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:08:
We gebruiken een Chromecast audio op het werk voor de internetradio. Dit werkte tot voor de update van de app prima. Nu er een nieuwe app is of een andere update in android, ziet elke android gebruiker een tunein free balk in het meldingsvenster. Ze kunnen hiermee de muziek besturen(pauzeren/stoppen, etc).
Voorheen moest je in de Chromecast app echt de Chromecast selecteren om iets te kunnen.
Dit is echt frustrerend. De meeste mensen weten niet eens wat die tunein doet en drukken het weg. Of ze klikken op stop, omdat ze denken dat ze iets per ongeluk aan hebben gezet. En telkens stopt bij ons de muziek :-(

Ik kan zo gauw niet vinden of de Chromecast beveiligt kan worden. De verbinding beveiligen is niet mogelijk, aangezien ik hier geen invloed op heb(bedrijfsnetwerk). Had al wel geprobeerd om een apart accespoint te gebruiken, maar dan nog ziet iedereen de Chromecast.

Is er iemand die hier een oplossing voor kan bedenken?
Mocht die er niet zijn, dan zal er een andere oplossing moeten komen ipv de Chromecast. Jammer, want het beviel prima.
Volgens mij (vooralsnog) alleen uit te zetten op de devices zelf: https://support.google.com/chromecast/answer/7206638

Hier zijn nog meer mensen op z'n minst geïrriteerd: https://productforums.goo...ic/chromecast/00b79rIKacA :)

[ Voor 4% gewijzigd door barrymossel op 15-11-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
Dat is inderdaad een vreemde feature, ook ik merkte thuis dat ik plots een youtube balk bij de notificaties terwijl het mijn vrouw is die dat bekijkt. Het had minstens met een opt in ofzo moeten werken.

Daarnaast vroeg ik me af hoe het bij jullie in NL is met ondertitels. Ik woon zelf in België en heel vervelend maar ik krijg dus ooit shows te zien waarvan enkel een FR ondertitel is te kiezen. Ik denk dan voornamelijk aan anime series (vb Assasination Classroom). En dat kan je ook steeds enkel zien door eerst de serie open te doen en dan naar de ondertitels te gaan kijken, dus als ik al hoop dat ze een keer Engelse subtitles toevoegen moet ik alsnog continu controleren :s Hoe zit dat in Nederland dan, staat die serie er bij jullie niet tussen of krijgen jullie wel EN ondertitels?

Ik heb het Netflix nog gevraagd, ook voor Engelse series krijgen we vaak enkel de Nederlandse ondertitels terwijl mijn vrouw beter is in het Engels en ik ook liever met Engelse ondertitels kijk. Maar het zou met rechten in het land van afspelen te maken hebben, ze gingen de suggestie wel doorspelen. Dat hadden ze zelf toch ook wel kunnen verzinnen? In een stad als Brussel (of eender welke grootstad) wonen gewoon veel anderstaligen, die missen ze toch helemaal hierdoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:40

Nicap

Tsssk....

barrymossel schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:33:
[...]

Volgens mij (vooralsnog) alleen uit te zetten op de devices zelf: https://support.google.com/chromecast/answer/7206638

Hier zijn nog meer mensen op z'n minst geïrriteerd: https://productforums.goo...ic/chromecast/00b79rIKacA :)
Ik ben dus duidelijk niet de enige :X

Ik zal een mail sturen naar chromecast support, want hoe meer klachten hoe beter. Zou mooi zijn als ze dit anders oplossen.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nicap schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:58:
[...]

Ik ben dus duidelijk niet de enige :X

Ik zal een mail sturen naar chromecast support, want hoe meer klachten hoe beter. Zou mooi zijn als ze dit anders oplossen.
Zou gewoon een opt-in/-out moeten zijn bij de instellingen van de Chromecast lijkt me. Zelf nog niet meegemaakt, want maar één Android device thuis, maar kan me de frustratie goed voorstellen.
Ik vond het al irritant dat er zowel een Spotify als Google Home notificatie worden getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:02
Yohsoog schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:28:
Dat is inderdaad een vreemde feature, ook ik merkte thuis dat ik plots een youtube balk bij de notificaties terwijl het mijn vrouw is die dat bekijkt. Het had minstens met een opt in ofzo moeten werken.

Daarnaast vroeg ik me af hoe het bij jullie in NL is met ondertitels. Ik woon zelf in België en heel vervelend maar ik krijg dus ooit shows te zien waarvan enkel een FR ondertitel is te kiezen. Ik denk dan voornamelijk aan anime series (vb Assasination Classroom). En dat kan je ook steeds enkel zien door eerst de serie open te doen en dan naar de ondertitels te gaan kijken, dus als ik al hoop dat ze een keer Engelse subtitles toevoegen moet ik alsnog continu controleren :s Hoe zit dat in Nederland dan, staat die serie er bij jullie niet tussen of krijgen jullie wel EN ondertitels?

Ik heb het Netflix nog gevraagd, ook voor Engelse series krijgen we vaak enkel de Nederlandse ondertitels terwijl mijn vrouw beter is in het Engels en ik ook liever met Engelse ondertitels kijk. Maar het zou met rechten in het land van afspelen te maken hebben, ze gingen de suggestie wel doorspelen. Dat hadden ze zelf toch ook wel kunnen verzinnen? In een stad als Brussel (of eender welke grootstad) wonen gewoon veel anderstaligen, die missen ze toch helemaal hierdoor?
Heb je geprobeerd met je taalinstelling / user interface op engels?
Vroeger bepaalde dat wat je te zien kreeg. Dus dingen die geen NL taal of subs hadden, waren niet zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:42

nlboy

Alles kitz?

Mijn vriendin kan met haar iPad 2 de CC Audio's (twee stuks) niet vinden. Deze casts zijn beide met het wifi-netwerk verbonden. Zij ziet wel de Google CC (video) in de CC-app en Netflix. Maar met Spotify ziet zij de CC-video weer niet.

Wat kan het probleem zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door nlboy op 15-11-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plazz14
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-11-2016
Heeft er eigenlijk iemand een idee waar de chromecast Ultra blijft?? Deze ging toch in november gereleased worden ... Ik kan hier ook echt nergens informatie over vinden. Vraagt niemand dit zich af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:35
plazz14 schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:43:
Heeft er eigenlijk iemand een idee waar de chromecast Ultra blijft?? Deze ging toch in november gereleased worden ... Ik kan hier ook echt nergens informatie over vinden. Vraagt niemand dit zich af?
Jawel, ik.
Ik vraag me dat ook al "weken" af. vrijwel niets te vinden over de Release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Ik heb deze gepreordered en afgelopen week binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plazz14
Lizard schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:30:
[...]
Ik heb deze gepreordered en afgelopen week binnen gekregen.
Waar heb je dit gedaan? Via de google store? In België niets van te vinden in de store. Zelfs geen pre-order mogelijk. Alsof ie niet bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-07 12:16
Ik las net voor t weekend ergens een twitterbericht dat men met uitlevering was begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
plazz14 schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:54:
[...]

Waar heb je dit gedaan? Via de google store? In België niets van te vinden in de store. Zelfs geen pre-order mogelijk. Alsof ie niet bestaat...
Inderdaad via de Google store. Op 20 okt besteld, zie ook Lizard in "Google Chromecast - Google Cast - Deel 1"
Hier in Nederland werkt https://store.google.com/product/chromecast_ultra gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plazz14
In België kom je gewoon uit bij de vorige chromecast ... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:13
We hebben sinds een paar weken een chromecast audio om via de Tunein app (ios en Android) radio via internet te luisteren. Heeft prima gewerkt. Sinds afgelopen weekend valt de stream na ongeveer een halfuur helemaal weg. Ik dacht dat het aan de wifi lag, maar zelfs op een ander wifi netwerk houdt ie er mee op... Hebben jullie hier ook ervaringen mee?

Ik kreeg wel een mailtje van Google dat er een update heeft plaatsgevonden, zou het daar van komen?. Ik Google me suf maar heb nog geen bruikbaar antwoord.

Beetje jammer dit.

• Palomar
  • Niet online
HvanderT schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:17:
We hebben sinds een paar weken een chromecast audio om via de Tunein app (ios en Android) radio via internet te luisteren. Heeft prima gewerkt. Sinds afgelopen weekend valt de stream na ongeveer een halfuur helemaal weg. Ik dacht dat het aan de wifi lag, maar zelfs op een ander wifi netwerk houdt ie er mee op... Hebben jullie hier ook ervaringen mee?

Ik kreeg wel een mailtje van Google dat er een update heeft plaatsgevonden, zou het daar van komen?. Ik Google me suf maar heb nog geen bruikbaar antwoord.

Beetje jammer dit.
Sinds een tijdje krijgt iedereen in het netwerk een popup op zn android telefoon als er iets via chromecast in datzelfde netwerk wordt gecast. Als je die melding wegklikt (omdat je bijv. niet weet wat dat is) stopt het casten. Dat is best wel verwarrend en irritant. Zou zoiets aan de hand kunnen zijn, dat iemand de stream (on)bewust wegklikt?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48
Echt bloedirritant is die popup. Snap echt niet waarom ze dat erin hebben gebouwd. Je kunt er ook echt net niets mee. Alleen de stream op pauze zetten. Dat kan dus iedereen die in hetzelfde netwerk zit :|

If it ain't broke, don't fix it.

• krakendmodem
Die update heb ik ook gezien. Ik vond die optie wel makkelijk, alleen wel jammer dat iedereen die direct heeft. Als er nu gewoon een soort whitelist voor welke apparaten het mogen beheren, zou dat fijn zijn.

Inmiddels heb ik het probleem (hoop ik) opgelost. Heb de Audio gereset en verbonden met ons 5Ghz netwerk. Tot nu toe gaat het nog goed..

Edit: en weer is de verbinding weg.. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 24-11-2016 11:48 ]

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-07 11:37
Google heeft een nieuwe beta FW uitgebracht:
Firmware version 1.22.77272 is currently available to all Preview Program members. It applies to Chromecast, Chromecast (1st gen) and Chromecast Audio devices.

-General bug fixes and stability improvements
Fijn ook dat ze vermelden wat voor specifieke bugs ze hebben geplet.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Palomar schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:53:
[...]

Sinds een tijdje krijgt iedereen in het netwerk een popup op zn android telefoon als er iets via chromecast in datzelfde netwerk wordt gecast. Als je die melding wegklikt (omdat je bijv. niet weet wat dat is) stopt het casten. Dat is best wel verwarrend en irritant. Zou zoiets aan de hand kunnen zijn, dat iemand de stream (on)bewust wegklikt?
https://androidworld.nl/t...notificatie-uitschakelen/

Maar eigenlijk zou je die instelling op de chromecast willen doen.

• Palomar
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:39:
[...]

https://androidworld.nl/t...notificatie-uitschakelen/

Maar eigenlijk zou je die instelling op de chromecast willen doen.
idd, en dan met de keuze tussen alleen de melding of ook controls of helemaal geen melding.

Het zal wel een soort marketingtruuk van Google zijn, zodat meer mensen bekend raken met Chromecast (als je het niet kent ga je je toch afvragen wat die melding is).

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07 09:41

Ik had het probleem met de oude en de nieuwe Chromecast. Zowel voorheen via Ziggo als nu via KPN en zowel via 2.4Ghz als 5Ghz. Het is niet altijd en de ene keer storende dan de andere keer. Geen idee waar het dus aan ligt, maar het lijkt vooralsnog niet aan het netwerk te liggen.

Daarnaast merk ik dat ik met de nieuwe Chromecast veel meer verbindingsproblemen heb dan met de oude. Met de oude Chromecast had ik wel problemen met lang bufferen in Youtube of Netflix doordat het 2.4Ghz netwerk overvol raakte in de buurt. Bufferen gaat nu stukken sneller via 5Ghz, maar ik heb nu regelmatig problemen met apps die niet kunnen verbinden. Youtube, Netflix, Spotify etc. starten niet op als ik wil casten. De Chromecast kan dan geen verbinding maken. Met de oude Chromecast had ik dit probleem nooit.

Verder verlies ik vaak de verbinding met de Chromecast. Zit ik een film via Netflix te kijken en wil ik hem pauzeren, dan blijkt dat mijn telefoon de verbinding met de Chromecast heeft verloren. Ik moet dan de Netflix-app opnieuw opstarten, dezelfde film selecteren en dan heb ik weer controle. Zelfde geldt voor Youtube wanneer ik bijv. een afspeellijst maak. Probleem speelt met meerdere apparaten in huis en hoor ook van een collega dat hij met de nieuwe Chromecast dezelfde problemen heeft die hij eerder niet had met de oude.

[ Voor 16% gewijzigd door KlaasjeNL op 24-11-2016 11:09 ]

• Yohsoog
DarkChylde schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:59:
[...]

Heb je geprobeerd met je taalinstelling / user interface op engels?
Vroeger bepaalde dat wat je te zien kreeg. Dus dingen die geen NL taal of subs hadden, waren niet zichtbaar
Dat heb ik gedaan, alles wat maar kan staat op Engels, maar dat biedt geen oplossing. Zoals gezegd, volgens Netflix support ligt dat aan de versie die aangeboden wordt in het land waarin je kijkt. In België heeft die dus vaak geen EN subs blijkbaar. :(

• DuikKees
  • Laatst online: 19-09-2023
Rete-irritant die notificatie inderdaad. Voorlopig laat ik het maar even zo totdat er vanuit Cast een optie komt om dit uit te schakelen.

Andere issue:
Het casten vanuit Google Foto's werkt op zich goed, alleen is dit in een lage resolutie helaas.
Weet iemand een workaround om foto's en video's vanuit Google Foto's in hogere resolutie te casten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
En weer is de verbinding met de CC Audio weg.. Ik heb het idee dat dit sinds de update van de firmware is gebeurd. Maar even zien of dat nog anders kan.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:28
Ervaren jullie ook problemen met dat ondertitels net niet in sync zijn op Netflix via de Chromecast? Op de iPad gaat het wel goed. Normaal gesproken staat een ondertitel er vaak net voordat er gesproken wordt. Nu wordt er eerst gesproken voordat de ondertitel zichtbaar is. Dit probleem ervaar ik bij alle series. Is hier een oplossing voor? Of moet ik dit bij Netflix melden?

Het net niet in sync zijn, viel me helemaal op toen ik gisteravond een film keek via Pathe Thuis. Deze film was perfect in sync.

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:54:
Ervaren jullie ook problemen met dat ondertitels net niet in sync zijn op Netflix via de Chromecast?
Google Chromecast - Google Cast - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Thanks! Dus al vanaf het begin. En zoals wordt aangegeven valt het extra op als er snel gesproken wordt.
Toch maar contact opnemen met Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:09:
[...]

Thanks! Dus al vanaf het begin. En zoals wordt aangegeven valt het extra op als er snel gesproken wordt.
Toch maar contact opnemen met Netflix.
Niet vanaf het begin. Heeft heel lang goed gewerkt. Ik zelf kijk laatste maanden geen Netflix dus geen idee hoe het nu is.
Ik zag deze week volgens mij wel een aantal updates van de app, maar geen idee of het al gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Heb nu sinds de laatste update dat Spotify na een tijd gewoon stopt met afspelen. Chromecast music. Sinds een paar dagen. Zal wel door die update van laatst komen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HvanderT schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:49:
En weer is de verbinding met de CC Audio weg.. Ik heb het idee dat dit sinds de update van de firmware is gebeurd. Maar even zien of dat nog anders kan.
spokje schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:27:
Heb nu sinds de laatste update dat Spotify na een tijd gewoon stopt met afspelen. Chromecast music. Sinds een paar dagen. Zal wel door die update van laatst komen. :(
Bij mij staat de speaker met CC Audio erg dichtbij de router. Als de CC zich té dichtbij bevindt, dan valt de verbinding met Spotify weg. Dat is irritant, maar door de speaker net wat meer naar voren te zetten (deze verplaatst ik zo nu en dan zodat ik bij wat andere spullen kan) is de verbinding weer perfect. Gisteren echter stond de speaker voor mijn gevoel ver genoeg naar voren, maar stopte Spotify tot 2-3 keer toe met spelen. Kan dus zijn dat ik hetzelfde als jullie ervoer op dat moment.
Vandaag overigens (uurtje) nog geen problemen. Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Onze CC audio bevindt zich op ongeveer 7 meter vanaf de router (experiabox V10). Verbonden met 5Ghz.

Zowel op 2,4G als 5G wordt de verbinding af en toe verbroken. Dit heeft weken goed gewerkt, maar ik verdenk de laatste update voor het wegvallen van de stream. Het vreemde is dat de stream soms de hele dag werkt, en soms gewoon binnen een kwartier hapert en daarna stopt. De tablet geeft aan dat de stream nog "aanstaat", en na het opnieuw casten naar de CC werkt het weer.

Beetje jammer. Maar ik weet nu niet of het aan m'n WiFi ligt of aan de cast zelf. Ik kan namelijk niet meer handmatig de WiFi op 20Mhz instellen, en dat ie dus schakelt tussen 20/40Mhz. Dat zou kunnen. Daarom heb ik nu ook op 5Ghz gezet, ook al zeikt de app dat het bereik niet al te goed is. Onzin, want de TV heeft prima ontvangst op 5Ghz.

Twijfel, twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:38
KlaasjeNL schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:50:
[...]

Daarnaast merk ik dat ik met de nieuwe Chromecast veel meer verbindingsproblemen heb dan met de oude. Met de oude Chromecast had ik wel problemen met lang bufferen in Youtube of Netflix doordat het 2.4Ghz netwerk overvol raakte in de buurt. Bufferen gaat nu stukken sneller via 5Ghz, maar ik heb nu regelmatig problemen met apps die niet kunnen verbinden. Youtube, Netflix, Spotify etc. starten niet op als ik wil casten. De Chromecast kan dan geen verbinding maken. Met de oude Chromecast had ik dit probleem nooit.

Verder verlies ik vaak de verbinding met de Chromecast. Zit ik een film via Netflix te kijken en wil ik hem pauzeren, dan blijkt dat mijn telefoon de verbinding met de Chromecast heeft verloren. Ik moet dan de Netflix-app opnieuw opstarten, dezelfde film selecteren en dan heb ik weer controle. Zelfde geldt voor Youtube wanneer ik bijv. een afspeellijst maak. Probleem speelt met meerdere apparaten in huis en hoor ook van een collega dat hij met de nieuwe Chromecast dezelfde problemen heeft die hij eerder niet had met de oude.
Dit heb ik ook HEEL VAAK met mijn chromecast 2. Heel vaak disconnecten / stoppen met casten omdat er gewoon niks gebeurd als je iets naar het ding cast. Behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKramer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:24
vortexnl1982 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 07:10:
[...]
Dit heb ik ook HEEL VAAK met mijn chromecast 2. Heel vaak disconnecten / stoppen met casten omdat er gewoon niks gebeurd als je iets naar het ding cast. Behoorlijk irritant.
Hier heb ik er ook last van. Verbinding na minder dan een minuut soms verbroken. Ook casten vanuit Netflix vanaf mijn Android telefoon gaat soms erg moeizaam. Zijn er ook mensen waar dit gewoon niet gebeurt? Zou het door de Wi-Fi router kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Ik heb ook de Experiabox v10 en stream op de 5ghz band en heb nergens last van.
Ik kijk de de laatste tijd veel films via netflix app op mijn telefoon en alles werkt perfect.
Horizon go en Vodafone apps streamen/casten ook goed. (Chromecast2)

Check anders eens met de app wifi analyzer of je wel op een goede kanaal zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Cosmo_nl op 26-11-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Cosmo_nl schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 08:24:
Ik kijk de de laatste tijd veel films via netflix app op mijn telefoon en alles werkt perfect.

Aangezien je ook Netflix streamt, ervaar jij met de ondertitels ook dat deze net een heel klein beetje achterlopen (niet in sync zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:57
Hier ook een kleine vertraging in de ondertitels bij Netflix. Volgt net een fractie later dan de audio.

Overigens geen problemen met disconnects hier op het WiFi-netwerk op 5Ghz, moet wel zeggen dat de chromecast 2 zeer dicht bij de router zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier ook het vage gedrag dat bijvoorbeeld Netflix de verbinding kwijt is en ook niet zo 123 terug is. Ook lijkt de koppeling tussen 2.4 en 5 niet meer te werken, mijn 2.4 only device kan wel Netflix starten op de CC2 maar connect niet. Op de 5 telefoon werkt het wel voor een tijdje, daarna moet je weer pauzeren via de home app.

[ Voor 53% gewijzigd door MegaTronics op 26-11-2016 17:09 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Bleh, hoop dat ze snel met een fix komen. Er moeten toch meer mensen last van hebben zou je zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02:07
Hier ook het probleem dat verbinding van chromecast audio wordt verbroken na 20-30 min. Ervaar dit icm Spotify.

Chromecast audio al gereset, spotify opnieuw geïnstalleerd. Geen effect.

Chromecast 2 Icm met netflix werkt prima. Zelfde netwerk. Vandaag ga ik spotify eens laten casten op de chromecast 2. Kijken of dat wel goed werkt.

Update: casten van Spotify (IOS) via Chromecast 2 lijkt tot dusver goed te werken...
[Opvallend is dat casten via mijn DS Audio app (synology NAS) geen problemen lijkt op te leveren bij casten naar mijn CC Audio. Ik ga dit nogmaals voor een langere periode testen.
Vraag me nl. af waar de oorzaak ligt, in Spotify app, CC Audio of combinatie van beide. Test via DS Audio app zou dit uit moeten sluiten, lijkt me.

Update 2: Casten via DS Audio app naar CC Audio loopt ook vast (in tegenstelling tot wat ik in mijn vorige update constateerde). Lijkt dus wel degelijk CC Audio issue te zijn. Probleem lijkt op te treden wanneer er extra verkeer over mijn wifi netwerk gaat.

Update 3: na contact te hebben gehad met Chromecast Support treedt het probleem niet meer op. Voor zover ik weet hebben ze bij het chromecast support team geen verdere acties genomen. Aan mijn zijde verder ook niets aangepast...

Probleem met stilvallen spotify en DS Audio blijft helaas toch optreden. Soms al na 5 min.

[ Voor 65% gewijzigd door Rennie01 op 08-12-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Yup, ik maak het ook minstens 1x per dag mee. Irritant. Opnieuw opstarten werkt, maar duurt lang.

Merken jullie trouwens ook dat de lock screen notificatie (Android) van Spotify i.c.m. de CC (Audio) voor geen meter meer werkt? Meestal klopt het spelende nummer niet, soms "volgende nummer" wel en soms niet. Overigens is het niet alleen die notificatie geloof ik; ook het actuele nummer welke afgespeeld wordt op de CC wordt in de app niet geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKramer
Cosmo_nl schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 08:24:

Experia Box V8 hier. Niet zo lang geleden het Wi-Fi kanaal nog veranderd, maar dat maakte helaas weinig verschil. Chromecast hangt ook zo'n beetje naast de router. Denk dat ik maar eens ga kijken voor een echte Wi-Fi router. Eentje met veel sprieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Waarom zou het aan je router liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MarcoKramer schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:12:
[...]

Experia Box V8 hier. Niet zo lang geleden het Wi-Fi kanaal nog veranderd, maar dat maakte helaas weinig verschil. Chromecast hangt ook zo'n beetje naast de router. Denk dat ik maar eens ga kijken voor een echte Wi-Fi router. Eentje met veel sprieten.
Té dichtbij zorgt bij mij juist voor "storing". Binnen 1-2 meter zorgt ervoor dat de verbinding wegvalt. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKramer
barrymossel schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:16:
[...]

Té dichtbij zorgt bij mij juist voor "storing". Binnen 1-2 meter zorgt ervoor dat de verbinding wegvalt. :S
Da's ook raar. Weet niet of dat bij mij veel gaat verhelpen, maar ik kan het eens proberen. Mijn Chromecast Audio hangt iets van 8 meter verder en die heeft soortgelijke problemen. Blijft soms vrolijk doorspelen, maar ik kan 'm niet meer bedienen. Soms zelfs niet eens meer in de Google Home app. Vaag probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MarcoKramer schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:56:
[...]

Da's ook raar. Weet niet of dat bij mij veel gaat verhelpen, maar ik kan het eens proberen. Mijn Chromecast Audio hangt iets van 8 meter verder en die heeft soortgelijke problemen. Blijft soms vrolijk doorspelen, maar ik kan 'm niet meer bedienen. Soms zelfs niet eens meer in de Google Home app. Vaag probleem!
Ja, dat heb ik sinds een week (of 2?) ook. Via de Home app de CC opnieuw laten opstarten verhelpt het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hier is het probleem nog steeds niet opgelost. Stream opnieuw starten helpt niks, het blijft nog geen 5 minuten op staan. Ook het verbinden met een ander WIFI netwerk heeft geen zin.

Het valt me op dat zodra de stream wegvalt, de CC ook verdwijnt uit het lijstje cast apparaten, alsof het ding dan opnieuw opstart. Want pas na enkele minuten zie ik het ding weer terugkomen in het lijstje. Vreemd genoeg kan ik het apparaat wel gewoon blijven pingen, er is dus gewoon een werkende wifi verbinding.

Waardeloos :( Hoop dat Google snel een nieuw update uitbrengt.

Tot die tijd maar weer met zo'n Bluetooth speaker rondlopen. Dat werkt namelijk ook niet ideaal, het stoort op de WiFi aangezien die dezelfde frequenties gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 29-11-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Hier ook problemen met chromecast (gen 1) en spotify. De chromecast verdwijnt uit het lijstje in spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hmm, bij mij blijft de CC gewoon zichtbaar in het lijstje met cast-apparaten (zowel in Spotify als de Home-app)? Ook gebeurt het bij mij sporadisch, vaak pas na enkele uren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-07 20:16
vortexnl1982 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 07:10:
[...]

Ik heb dit ook heel vaak. Kom hier voor het eerst in het forum kijken of iemand hier toevallig een fix voor wist, blijkt dat er dus heel veel mensen zijn die hier last van hebben 8)7 . Behoorlijk irritant.. Wat ik vaak doe is de chromecast opnieuw booten, dan doet ie het altijd weer, of soms gewoon een paar minuten geduld hebben en dan komt de verbinding weer terug. Overall, mooi dat je film/serie wel blijft afspelen, heel irritant dat als je even wil pauzeren je vaak geen verbinding meer hebt om dit te doen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
meesje schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 09:07:
[...]

Aangezien je ook Netflix streamt, ervaar jij met de ondertitels ook dat deze net een heel klein beetje achterlopen (niet in sync zijn)?
Ik moet zeggen dat het een beetje af hangt van welke film.
Ik heb er eens op gelet, maar in de meeste gevallen klopt het wel aardig. Soms een heel klein beetje achter. Ligt er volgens mij een beetje aan hoelang de zin er voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449094

Ik heb vandaag de Ultra gekocht, die staat al 1 uur aan een update te werken, begint al weer lekker.
Als ik al de problemen zo lees dan verwacht ik dat sinterklaas veel van deze dingen terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Uhm mijn telefoon is geüpdatet naar Android nougat, alleen is het cast icoontje ineens verdwenen.

Laat maar, netflix verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en het was weer goed

[ Voor 32% gewijzigd door Cosmo_nl op 01-12-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07 09:28
Mijn Chromecast 2 is over het algemeen heel stabiel, sommige apps werken er wat minder stabiel bij merk ik zelf. Twitch bijvoorbeeld moet de CC echt een goede dag hebben als hij blijft hangen anders klapt hij er binnen uur uit. Casten vanuit Windows is ook erg moeizaam met de Chrome extensie, plex daarentegen werkt eigenlijk wel helemaal stabiel.

Ben er wel een beetje aan gewend geraakt want het is altijd hetzelfde bij dezelfde apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Het probleem met het wegvallen van spotify op de chromecast audio had ik ook een tijdje, maar dat lijkt nu wel goed te gaan. Ik heb nu echter bij de chromecast 2 dat om de paar minuten het geluid even een paar seconden wegvalt. Maakt niet uit welke app ik cast (fox sport, ziggo go of youtube). Bij sport is het irritant, maar bij films of muziek rond uit ergerlijk. Probleem is net ontstaan, een paar weken geleden deed hij het prima. De wifi komt bij ons van een expriabox v10, dus nu is de vraag, heeft kpn wat veranderd of google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:54

icecreamfarmer

en het is

timwijn schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:07:
[...]

Ik heb dit ook heel vaak. Kom hier voor het eerst in het forum kijken of iemand hier toevallig een fix voor wist, blijkt dat er dus heel veel mensen zijn die hier last van hebben 8)7 . Behoorlijk irritant.. Wat ik vaak doe is de chromecast opnieuw booten, dan doet ie het altijd weer, of soms gewoon een paar minuten geduld hebben en dan komt de verbinding weer terug. Overall, mooi dat je film/serie wel blijft afspelen, heel irritant dat als je even wil pauzeren je vaak geen verbinding meer hebt om dit te doen :|
Hier ook, hij lijkt niet goed met mixed signals om te kunnen gaan.
Althans dat is wat ik denk.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:33
Ik heb de chromecast Ultra in huis gehaald, maar helaas geen 4k.

Ik sluit em aan op een HDMI 2.0 4K 60P poort van een PC monitor die ik als TV gebruik (ProLite X4071UHSU ), maar helaas geen succes.

Bij de eerste keer opstarten pakte hij 4k op 30Hz. Daarna ging de chromecast zich updaten en na de reboot alleen nog 1080P.

Er is ook geen enkele debugging, dus onduidelijk waarom hij 4k op 60hz niet pakt.

Enige wat ik nog kan verzinnen is dat ik mijn monitor verdenk van een gebrekkige (of ontbrekende) HDCP 2.2 implementatie. Daarmee is het ding voor mij eigenlijk waardeloos, want alle 4k contentproviders dwingen dit volgens mij af.

Hier nog ideeën? Krijgt de chromecast een strengere HDCP policy na de update? Waardoor daarom alleen nog 1080P mogelijk is?

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/products_xl/329589/6/iiyama-prolite-x4071uhsu-b1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-07 18:06
Aurelium schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:03:
Enige wat ik nog kan verzinnen is dat ik mijn monitor verdenk van een gebrekkige (of ontbrekende) HDCP 2.2 implementatie.
Volgens de specs ondersteunt die monitor inderdaad alleen hdcp 1.4, daar ga je dus weinig tot geen 4K uitkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Dat zal dan inderdaad het probleem zijn. Balen, toen ik de monitor kocht was die spec nergens te vinden. Ik ben toen afgegaan op een post bij de reviews waarop iemand aangaf (na contact met Iiyama) dat HDCP 2.2 ondersteunt werd. Maar nu staat er dus expliciet bij dat het 1.4 is en kan ik eigenlijk niks beginnen met die 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Aurelium schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:41:
Dat zal dan inderdaad het probleem zijn. Balen, toen ik de monitor kocht was die spec nergens te vinden. Ik ben toen afgegaan op een post bij de reviews waarop iemand aangaf (na contact met Iiyama) dat HDCP 2.2 ondersteunt werd. Maar nu staat er dus expliciet bij dat het 1.4 is en kan ik eigenlijk niks beginnen met die 4K.
Misschien werkt het via de Displayport wel? Toevallig een verloopje in huis liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
SOEFuture schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:07:
[...]

Misschien werkt het via de Displayport wel? Toevallig een verloopje in huis liggen?
Verloopje heb ik niet liggen, maar die is zo in huis. Alleen daar zal hetzelfde probleem optreden, want ik vermoed dat de DP überhaupt geen HDCP ondersteuning biedt.

het schijnt dat er wel apparaatjes zijn om HDCP 2.2 om te zetten naar HDCP1.4. Bijvoorbeeld: http://www.monoprice.com/product?p_id=15242 alleen ik kan niet vinden of deze HDMI 2.0 input/output heeft. En dat voor de chomecast Ultra ook weer een vereiste 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Aurelium schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:02:
[...]

Verloopje heb ik niet liggen, maar die is zo in huis. Alleen daar zal hetzelfde probleem optreden, want ik vermoed dat de DP überhaupt geen HDCP ondersteuning biedt.

het schijnt dat er wel apparaatjes zijn om HDCP 2.2 om te zetten naar HDCP1.4. Bijvoorbeeld: http://www.monoprice.com/product?p_id=15242 alleen ik kan niet vinden of deze HDMI 2.0 input/output heeft. En dat voor de chomecast Ultra ook weer een vereiste 8)7
Juist wel, Displayport had dit al eerder zelf als ik het me goed herinner.

Zie ook hier:
http://www.displayport.org/faq/
DisplayPort 1.4 supports the latest HDCP 2.2 content protection that is required for the latest premium AV contents.
Because of its high data rate, DisplayPort 1.2a systems today can support 4K displays at 60Hz refresh and full 30-bit 4:4:4 color (non-chroma subsampled). DisplayPort 1.4 systems will support 5K displays (5120 x 2880) at 60Hz refresh, and for 4K displays will enable deeper color and higher refresh rates.
Ik kan alleen niet vinden welke versie DP jouw monitor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Lees een hoop klachten in dit topic. Ben zelf in het bezit van de 2013 versie van de Chromecast en merk dat:
A: Het laden van Netflix of Horizon erg lang duurt.
B: Horizon er soms plotseling mee stopt na een minuut of 30 TV kijken. Ook bij het zappen klapt hij er regelmatig uit.

Zal het 2015 model beter z'n werk doen? Twijfel aan de andere kant of ik niet beter af ben met een Intel Compute Stick met Windows 10 daarop o.i.d.. Hoef ik ook 's avonds niet meer op m'n iPhone te kijken om het beeld te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 14:46
De chromecast ondersteund CEC als je tv dit ondersteund kun je met die afstandsbediening het beeld pauzeren (Of stoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Laatst online: 07-07 06:56
Hebben jullie een idee hoe ik webpagina's van Chrome op de IPhone naar mijn Chromecast cast? Ik zie geen icoontje zoals bij andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pindasaus schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 01:36:
Hebben jullie een idee hoe ik webpagina's van Chrome op de IPhone naar mijn Chromecast cast? Ik zie geen icoontje zoals bij andere apps.
Niet :)
Op Android kun je je hele scherm casten, bij iOS (AFAIK) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Laatst online: 07-07 06:56
Smultie schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:43:
[...]

Jammer maar dat zou het ontbreken van het icoontje wel verklaren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36
Smultie schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:43:
[...]

en filmpjes uit je browser. Dat is ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
SOEFuture schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:27:
[...]

Juist wel, Displayport had dit al eerder zelf als ik het me goed herinner.

Zie ook hier:
http://www.displayport.org/faq/

[...]

[...]

Ik kan alleen niet vinden welke versie DP jouw monitor heeft.
Mijn DP port heeft versie 1.2. Voor zover ik weet ook geen garantie voor HDCP 2.2. Mijn vermoeden is dat deze port ook op 1.4 zit. Mijn laatste optie is dan dus zo'n kastje wat het signaal terug schroeft naar HDCP 1.4... blijft helaas altijd gokken of je het gewenste resultaat krijgt bij dit soort dingen.

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-07 18:03
Ik heb 2 CC Audios en 1 CC2.

Nu ondervind ik net als vele anderen de laatste tijd veel problemen met voornamelijk de CC Audio's. Ik was zelf enigszins onder de indruk dat dit met de combinatie Wifi-storing in de flat en 2.4Ghz-wifi-router/modem (Experiabox v8 van Telfort) te maken had. Het verliezen van connectie is namelijk niet persé nieuw.

Is het waarschijnlijk dat, indien de huidige issues voornamelijk software-issues zijn, in mijn geval de router ook een grote rol speelde bij eerdere issues? Ik heb 1 audio zonder muren 4 meter naast de modem liggen, de andere ligt pakweg 4 meter de andere kant op, maar daar zitten wel enkele relatief dunne muren tussen.

Als dat namelijk waarschijnlijk is ga ik een beetje rondkijken naar een fatsoenlijk modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02:07
Na meerdere malen contact te hebben gehad met het Google Chromecast Support team omtrent de problemem met het vastlopen van mijn CC Audio een nieuwe Chromecast Audio ontvangen. _/-\o_ Mijn "oude" chromecast audio moet ik terugsturen. Nu enkele dagen de nieuwe in gebruik en geen vastlopers meer gehad tot op heden. Toch een defecte Chromecast audio dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Mijn CCA lijkt niet defect, maar verliest de laatste tijd (3 weken?) regelmatig de stream, waar dit voorheen gewoon weken achtereen bleef spelen (Tune In radio).

Toch vervelend.
Ander netwerk al getest (2.4/5Ghz)
Alles gereset, opnieuw geinstalleerd enz enz.

Vanmorgen kwam ik er wel achter dat de stream die ik gisteravond had gestart nog werkte.
Probleem weer opgelost?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1 ... 46 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.