Ik heb een hele domme vraag (denk ik), maar tot nu toe kom ik er simpelweg niet uit.
Heel simpel: ik heb voor mijn dochter wat Nijntje DVD's gekocht en die heb ik met Handbrake geconverteerd naar een lijstje van MP4 bestanden. Deze werken prima op Windows.
Op Android kan ik ze afspelen met VLC. VLC heeft echter geen Chromecast ondersteuning en als ik het scherm mirror dan loopt de boel vast.
Toen dacht ik, laat ik Plex hiervoor gebruiken. Maar ja, die ziet de helft van de filmpjes niet en wil dat ik voor van alles en nog wat moet betalen.
Wat is nou de beste en eenvoudigste manier om die filmpjes te tonen op de Chromecast?
Ik word er gek van
Het moet toch mogelijk zijn om iets dat op een DVD stond naar die Chromecast toe te krijgen.
Ik beschik over een Windows computer die als server kan werken waar de filmpjes op staan, ik heb een Android tablet waar ik ze op kan zetten, en dus een Chromecast bij de TV.
De reden dat ik dit wil, is omdat ik geen abonnementen wil afsluiten van Netflix etc. Maar ook omdat veel dingen daar ook simpelweg niet op staan. Oude DVD's kan ik echter simpel en zeer goedkoop overal kopen.
Het zou fijn zijn als ik die dan kan tonen op de Chromecast.
Ik vind het niet erg om eenmalig een app of DVD te kopen, maar wil geen abonnementen. Daar heb ik er al veel te veel van
[
Voor 4% gewijzigd door
Lethalis op 08-01-2017 08:54
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.