Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
Ik heb met sommige video's dat hij op de CC "stottert". De audio stottert dan voornamelijk. Met de meeste video's geen last, maar sommige weer wel. Op de telefoon werkt het prima zonder stotteren, en beide zitten op hetzelfde 5ghz netwerk (2 meter van de router, zonder muur).

Verder trouwens nog erg blij mee. Wat is het simpel om even een video te sturen naar de CC, of om je beeld te delen, of muziek aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waah schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:20:
Ik heb met sommige video's dat hij op de CC "stottert". De audio stottert dan voornamelijk. Met de meeste video's geen last, maar sommige weer wel. Op de telefoon werkt het prima zonder stotteren, en beide zitten op hetzelfde 5ghz netwerk (2 meter van de router, zonder muur).

Verder trouwens nog erg blij mee. Wat is het simpel om even een video te sturen naar de CC, of om je beeld te delen, of muziek aan te zetten.
Dat geluid stottert heb (had) ik ook. Nooit echt een correlatie kunnen vinden. Wel merkte ik (dacht ik) dat na 15-20 min het gestotter voorbij was.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoKramer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32
CeesKees schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:05:
Mijn CCA lijkt niet defect, maar verliest de laatste tijd (3 weken?) regelmatig de stream, waar dit voorheen gewoon weken achtereen bleef spelen (Tune In radio).

Toch vervelend.
Ander netwerk al getest (2.4/5Ghz)
Alles gereset, opnieuw geinstalleerd enz enz.

Vanmorgen kwam ik er wel achter dat de stream die ik gisteravond had gestart nog werkte.
Probleem weer opgelost?
Zit je toevallig in het "Chromecast preview program"? Ik wel en ondervond had ook veel problemen met m'n Chromecast en m'n Chromecast Audio (allebei v2), maar sinds (eer?)gisteren nieuwe preview firmware gekregen en alles lijkt weer een stuk beter te werken nu. Geen spontane vastlopers meer met de Chromecast Audio en zonder problemen connecten via Netflix met de Chromecast.

Update: ik zie dat dezelfde firmware naar alle Chromecasts (dus niet alleen preview) uitgerold wordt/is https://support.google.com/chromecast/answer/7124014?hl=en).

[ Voor 9% gewijzigd door MarcoKramer op 16-12-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
MrVegeta schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:42:
[...]

Dat geluid stottert heb (had) ik ook. Nooit echt een correlatie kunnen vinden. Wel merkte ik (dacht ik) dat na 15-20 min het gestotter voorbij was.
Dan heb je meer geduld als mij :Y) na 15-20 seconden was ik het al zat.
Het zijn bij mij bepaalde video's (Zelda CDi playthrough van GameGrumps) die stotteren. Misschien een combi van hun videosettings en de CC die de mist in gaat. Verder geen problemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Waah op 16-12-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:26
MarcoKramer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:48:
[...]

Zit je toevallig in het "Chromecast preview program"? Ik wel en ondervond had ook veel problemen met m'n Chromecast en m'n Chromecast Audio (allebei v2), maar sinds (eer?)gisteren nieuwe preview firmware gekregen en alles lijkt weer een stuk beter te werken nu. Geen spontane vastlopers meer met de Chromecast Audio en zonder problemen connecten via Netflix met de Chromecast.
Hier ook op preview en net Spotify weer aangeslingerd. Ben heel benieuwd of het opgelost is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:48

CeesKees

I rest my Kees

MarcoKramer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:48:
[...]

Update: ik zie dat dezelfde firmware naar alle Chromecasts (dus niet alleen preview) uitgerold wordt/is https://support.google.com/chromecast/answer/7124014?hl=en).
Ik zit niet in het Preview pogram, of althans, niet bewust.

Ik ben wel benieuwd of de stream nog steeds speelt als ik vanmiddag thuis kom.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:08
Ik heb gisteravond en vandaag nog geen enkel probleem gehad met de CC Audio's. Dan is de afgelopen weken niet zo geweest. Ik kan niet echt vinden of er recentelijk een update is geweest, maar ik zou wel de nieuwste firmware draaien.

Ik zit nu op 1.22.78337.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoKramer
Bark_At_The_Cat schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:05:
Ik heb gisteravond en vandaag nog geen enkel probleem gehad met de CC Audio's. Dan is de afgelopen weken niet zo geweest. Ik kan niet echt vinden of er recentelijk een update is geweest, maar ik zou wel de nieuwste firmware draaien.

Ik zit nu op 1.22.78337.
Volgens mij is gisteren de update gepusht. En ja, je draait de laatste firmware nu: https://support.google.com/chromecast/answer/7124014?hl=en (ook suf, de Nederlandse versie van die pagina is nog niet geüpdatet: https://support.google.com/chromecast/answer/7124014?hl=nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
MarcoKramer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:39:
[...]

Volgens mij is gisteren de update gepusht. En ja, je draait de laatste firmware nu: https://support.google.com/chromecast/answer/7124014?hl=en (ook suf, de Nederlandse versie van die pagina is nog niet geüpdatet: https://support.google.com/chromecast/answer/7124014?hl=nl).
Mijn 1st gen Chromecasts zitten ook nog op de oudere firmware die op de Nederlandse pagina staat. Dus misschien is dat wel bewust gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

CeesKees schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:32:
[...]

Ik zit niet in het Preview pogram, of althans, niet bewust.

Ik ben wel benieuwd of de stream nog steeds speelt als ik vanmiddag thuis kom.
Alles werkt nog steeds. Google heeft een fix gedaan waar je wat aan hebt

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKramer
Tigerblood schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:58:
[...]

Mijn 1st gen Chromecasts zitten ook nog op de oudere firmware die op de Nederlandse pagina staat. Dus misschien is dat wel bewust gedaan.
Misschien dat de Chromecast 1st gen wat minder frequent checkt of er een update is? Dat lijkt me logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

CeesKees schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:33:
[...]

Alles werkt nog steeds. Google heeft een fix gedaan waar je wat aan hebt
Even ter info.

Blijkbaar sinds de laatste update is alles weer goed. Of misschien wel beter...

Donderdagavond de stream opgestart (via TuneIn) en deze speelt, as we speak, nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

Hallo iedereen, ik heb sinds een tijdje een tweede generatie chromecast. Werkt lekker snel (ook ten opzichte van gen1). Toch ondervind ik een probleem/irritatie. Iedereen, op mijn wifi netwerk, kan zomaar casten naar mijn chromecast, is dit op een of andere manier te wijzigen?

[ Voor 4% gewijzigd door Ttje op 19-12-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat is vreemd, want alleen iedereen die op hetzelfde WiFi netwerk verbonden is als de Google Cast zou moeten mogen casten. Of diegenen die de direct cast code hebben maar die ververst dagelijks.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Ttje schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:50:
Hallo iedereen, ik heb sinds een tijdje een tweede generatie chromecast. Werkt lekker snel (ook ten opzichte van gen1). Toch ondervind ik een probleem/irritatie. Iedereen kan zomaar casten naar mijn chromecast, is dit op een of andere manier te wijzigen?
Wie bedoel je met iedereen? Mensen die op het zelfde wi-fi netwerk zijn ingelogd of ook mensen die niet op dat wi-fi netwerk zitten?

Als ze op hetzelfde wi-fi netwerk zitten is daar niks tegen te doen denk ik. Anderzijds kun je de gastmodus uitzetten zodat mensen zonder toegang tot je wi-fi netwerk niet zomaar je Chromecast kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

Tigerblood schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:57:
[...]

Wie bedoel je met iedereen? Mensen die op het zelfde wi-fi netwerk zijn ingelogd of ook mensen die niet op dat wi-fi netwerk zitten?

Als ze op hetzelfde wi-fi netwerk zitten is daar niks tegen te doen denk ik. Anderzijds kun je de gastmodus uitzetten zodat mensen zonder toegang tot je wi-fi netwerk niet zomaar je Chromecast kunnen benaderen.
Sorry, inderdaad op mijn wifi netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat is geen probleem, maar een feature.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat is idd een beetje het dilemma van Chromecast. Aan de ene kant moet het supersimpel zijn, zodat iedereen het snapt. Aan de andere kant is er geen controle en kan iedereen erbij. Als ze beveiliging gaan toevoegen met wachtwoorden oid dan wordt het automatisch alweer ingewikkelder en kunnen mensen afhaken.

Denk eigenlijk dat Chromecast op dit moment wel dermate ingeburgerd is dat ze voorzichtig iets als pincode-beveiliging kunnen gaan toevoegen. Andes wordt het een grote chaos. Hier op het werk (400 medewerkers) zie ik ook wel eens die chromecast-melding voorbij komen als iemand kennelijk aan het casten is, maar het nodigt teveel uit om te gaan ouwehoeren en het op pauze te zetten ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

Palomar schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:36:
Dat is idd een beetje het dilemma van Chromecast. Aan de ene kant moet het supersimpel zijn, zodat iedereen het snapt. Aan de andere kant is er geen controle en kan iedereen erbij. Als ze beveiliging gaan toevoegen met wachtwoorden oid dan wordt het automatisch alweer ingewikkelder en kunnen mensen afhaken.

Denk eigenlijk dat Chromecast op dit moment wel dermate ingeburgerd is dat ze voorzichtig iets als pincode-beveiliging kunnen gaan toevoegen. Andes wordt het een grote chaos. Hier op het werk (400 medewerkers) zie ik ook wel eens die chromecast-melding voorbij komen als iemand kennelijk aan het casten is, maar het nodigt teveel uit om te gaan ouwehoeren en het op pauze te zetten ofzo...
Naja, dat is inderdaad beetje het punt. Opzich is het superhandig dat iedereen hier in huis zonder moeite gebruik kan maken van de chromecast (hij is hier ook voor bedoelt) maar buitenshuis, en daarmee bedoel ik op school en dergelijke is het wat lastiger..
Het zou inderdaad prettig zijn als er een simpele feature komt die het mogelijk maakt dat ik als eindgebruiker met een simpele functie in de app kan bepalen of de chromecast door iedereen in het netwerk gebruikt kan worden of door alleen mijzelf (en dan inderdaad door middel van een pincode oid). We wachten af.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 17:25

franssie

Save the albatross

Beter een request doen bij google als je dit wilt (zal er vast al wel zijn) - hoe meer zielen hoe hoger het op de agenda komt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:44
Vraagje, ik las op internet dat Chromecast 2 ook mogelijkheden bied om games te casten naar de TV. (Mits die game ook cast ondersteund) ik heb nu geen chromecast, maar zou mario run op die wijze werken in beetje redelijke kwalititeit? Nu gebruik ik een laptop aan hdmi vanwege meer mogelijkheden zoals films draaien in VLC. Maar youtube, rtlxl, browsen etc zou prima met chromecast moeten werken lijkt me? Zou een goedkope optie zijn, dan is mijn laptop weer "vrij" alleen vlc moet ik dan missen. Ik heb namelijk een hoop films in archief, voornamelijk ook films prive van zoveel jaar getrouwd van me ouders, toen ik klein was etc.

Edit: heb overigens een iPhone 6s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:05
Probleem met haperende CC Audio lijkt hier opgelost. (eindelijk). Top 2000 speelt al de hele dag zonder één keer gestopt te zijn.

Zit inmiddels niet meer in het preview program. Ik hoef dit gezeik niet nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 20:46
dennis_rsb schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:22:
Vraagje, ik las op internet dat Chromecast 2 ook mogelijkheden bied om games te casten naar de TV. (Mits die game ook cast ondersteund) ik heb nu geen chromecast, maar zou mario run op die wijze werken in beetje redelijke kwalititeit? Nu gebruik ik een laptop aan hdmi vanwege meer mogelijkheden zoals films draaien in VLC. Maar youtube, rtlxl, browsen etc zou prima met chromecast moeten werken lijkt me? Zou een goedkope optie zijn, dan is mijn laptop weer "vrij" alleen vlc moet ik dan missen. Ik heb namelijk een hoop films in archief, voornamelijk ook films prive van zoveel jaar getrouwd van me ouders, toen ik klein was etc.

Lijkt mij dat je behoorlijk wat last van input lag hebt op die manier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
djmelvee schreef op zondag 25 december 2016 @ 18:21:
[...]

Lijkt mij dat je behoorlijk wat last van input lag hebt op die manier..
Ik merk geen vertragingen in het beeld. Wel tobo en muis haperen soms, al komt dat wss door het tv kastje (deurtjes staan op een kier ivm ventilatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 17-09 20:46
dennis_rsb schreef op zondag 25 december 2016 @ 18:32:
[...]

Ik merk geen vertragingen in het beeld. Wel tobo en muis haperen soms, al komt dat wss door het tv kastje (deurtjes staan op een kier ivm ventilatie)
Dat begrijp ik, op je laptop. Maar dit topic is niet voor laptops met hdmi verbinden met je tv, maar voor Chromecast, en daar ga je flinke input lag krijgen bij games etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
djmelvee schreef op zondag 25 december 2016 @ 19:06:
[...]

Dat begrijp ik, op je laptop. Maar dit topic is niet voor laptops met hdmi verbinden met je tv, maar voor Chromecast, en daar ga je flinke input lag krijgen bij games etc.
Oo doelde je daarop, sorry fout begrepen van mijn kant. Hmm oke klinkt begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
De CC audio heeft het meer dan 24 uur volgehouden, maar is toen weer gestopt. Toevallig op het moment dat ik net even weg was en mijn telefoon (iphone 6s) bij me had. Ik cast namelijk vanaf de Tunein App.

Klopt het dat zodra je niet meer in bereik bent van je wifi netwerk, het casten dan ook stopt? Zoja, de zet ik de stream in vervolg wel aan op de tablet, die verlaat het huis toch al nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
krakendmodem schreef op maandag 26 december 2016 @ 12:42:
De CC audio heeft het meer dan 24 uur volgehouden, maar is toen weer gestopt. Toevallig op het moment dat ik net even weg was en mijn telefoon (iphone 6s) bij me had. Ik cast namelijk vanaf de Tunein App.

Klopt het dat zodra je niet meer in bereik bent van je wifi netwerk, het casten dan ook stopt? Zoja, de zet ik de stream in vervolg wel aan op de tablet, die verlaat het huis toch al nooit :+
Nope, de CC moet gewoon door blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hmmf, dan toch maar eens kijken wat er nu weer misging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Was de verbinding met de stream niet gewoon verbroken? Dat is toch niet zo raar? Wel slecht dat er dan niet gewoon verbinding weer wordt gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Het hapert nog steeds af en toe. Vervolgens valt de stream weg en gebeurt er niks. Ik moet via de TuneIn app de stream weer aanzetten.

Ik denk dat het misgaat bij de bron van de stream, aangezien ik het probleem ook heb als ik alleen via de app luister over 4G. Dan valt het soms ook weg.

In dit geval staat NPO2 aan. Waarschijnlijk hebben ze te weinig capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
krakendmodem schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:13:
Het hapert nog steeds af en toe. Vervolgens valt de stream weg en gebeurt er niks. Ik moet via de TuneIn app de stream weer aanzetten.

Ik denk dat het misgaat bij de bron van de stream, aangezien ik het probleem ook heb als ik alleen via de app luister over 4G. Dan valt het soms ook weg.

In dit geval staat NPO2 aan. Waarschijnlijk hebben ze te weinig capaciteit.
Dat bedoel ik ook, dat het niet specifiek voor de Chromecast is. Zelf overigens zondagavond hele avond Top2000 op gehad en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
Ik heb een vraag en een opmerking (die misschien al lang bekend is, maar ik kwam het tegen..)

Vraag: Ik heb een CC Ultra omdat ik een 4K tv gekocht heb. Nu wilde ik 4K content (house of cards) proberen maar die komt op 1920x1080 60 Hz binnen op de tv. Heb je voor die 4K content ook een speciale HDMI versie nodig of doe ik iets fout? TV is trouwens een Loewe Connect (die geen Netflix app heeft.. ja, weet ik, niet handig)

Opmerking: Als ik de CC Ultra in de HDMI / ARC doe, geeft het veel problemen met koppelen. In een niet-ARC HDMI doet hij het prima. Is dit iets wat bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heb je wel het juiste Netflix account? Alleen het duurste account heeft namelijk 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Holkers schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:17:
Ik heb een vraag en een opmerking (die misschien al lang bekend is, maar ik kwam het tegen..)

Vraag: Ik heb een CC Ultra omdat ik een 4K tv gekocht heb. Nu wilde ik 4K content (house of cards) proberen maar die komt op 1920x1080 60 Hz binnen op de tv. Heb je voor die 4K content ook een speciale HDMI versie nodig of doe ik iets fout? TV is trouwens een Loewe Connect (die geen Netflix app heeft.. ja, weet ik, niet handig)

Opmerking: Als ik de CC Ultra in de HDMI / ARC doe, geeft het veel problemen met koppelen. In een niet-ARC HDMI doet hij het prima. Is dit iets wat bekend is?
Volgens mij heb je dan HDMI 2.0 nodig, waarschijnlijk is niet elke poort op je tv dat. Wat voor problemen heb je met koppelen? Als je problemen hebt met audio (ARC staat voor Audio Return Channel) zou ik eens goed naar de instellingen van je tv kijken of daar alles wel goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Eerste keer koppelen gaat wel, maar als ik dan weer tv kijk of een andere iPhone pakt het casten over of stopt de cast, dan kan hij niet opnieuw verbinding maken. De app geeft dan aan gekoppeld te zijn (soms) of de tv geeft alleen geluid (soms). Alleen de tv fysiek uitzetten helpt dan. De HDMI aansluitingen zijn allemaal UHD-ready volgens de folder, alleen is HDMI 1 een ARC versie en de rest niet. Vond het ook raar, maar wilde het even in de groep gooien of het aan mij, mijn tv, of iets algemeens is. Want bij de HDMI 2 heb ik geen enkel probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
barrymossel schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:39:
[...]

Dat bedoel ik ook, dat het niet specifiek voor de Chromecast is. Zelf overigens zondagavond hele avond Top2000 op gehad en geen problemen.
Zondagavond hadden we inderdaad ook geen problemen.

Ik zal eens een andere stream proberen die momenteel niet zo druk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:05
@ Holkers, UHD ready wil niet zeggen dat de HDMI ook volledig UHD geschikt zijn, voor Netflix heb je het volledige protocol nodig, ofwel HDMI 2.0a, in verband met de strenge codeer hdcp 2.2.eisen van Netflix, anders geeft het geen 4K (HDR) vrij. (ervan uitgaande dat je een 4K abo hebt)
Wat is je precieze TV, zoeken we het eventueel voor je verder uit.
Wel mooie tv`s trouwens, zeker de nieuwe Oled van hen, gezien op de IFA.

• Holk
@dinandus, het is een Loewe Connect DR+ 40 UHD. Ik heb een 4K abo en de tv zou ook dat HDPC2.2 moeten ondersteunen..

Die nieuwe OLED is zeker mooi, de Bild 7. Helaas veel te groot voor de woonkamer en na de smaak van m'n vrouw ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
Natsu schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:33:
[...]

Volgens mij heb je dan HDMI 2.0 nodig, waarschijnlijk is niet elke poort op je tv dat. Wat voor problemen heb je met koppelen? Als je problemen hebt met audio (ARC staat voor Audio Return Channel) zou ik eens goed naar de instellingen van je tv kijken of daar alles wel goed staat.
hier ook een klein vraagje over de ultra,ik heb nu nog een Full HD tv maar over een aantal maanden komt er een 4K tv,de ultra kan voor voorlopig ook gewoon op een Full HD tv toch?

en klopt het dat je met de ultra bij netflix niet kan pauzeren maar alleen stoppen?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Netflix kun je gewoon op pauze zetten met een Ultra, enige verschil die ik zie is de optie om geluid te regelen maar dat werkt niet (bij mij).

Na een harde reset doet de UHD functie het ineens wel. Zit denk ik meer in de chromecast dan in de tv, maar het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Wat is jullie verbindingssnelheid met een cc2?

Bij mij komt hij niet boven de 30 mbs uit terwijl mijn telefoon gewoon 100mbs haalt in dezelfde ruimte/afstand.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Aurelium schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:03:
[...]

Mijn DP port heeft versie 1.2. Voor zover ik weet ook geen garantie voor HDCP 2.2. Mijn vermoeden is dat deze port ook op 1.4 zit. Mijn laatste optie is dan dus zo'n kastje wat het signaal terug schroeft naar HDCP 1.4... blijft helaas altijd gokken of je het gewenste resultaat krijgt bij dit soort dingen.
Ok, ik heb nog eens gekeken en er zijn ondertussen drie chinezen die een HDCP 2.2 -> HDCP 1.4 converter produceren. Deze kastjes verschijnen onder allerlei verschillende merknamen her en der op internet. Ondertussen is me ook duidelijk dat die kastjes als output HDMI 1.4 signaal hebben met 4K/60Hz/YUV 4:2:0.

Schijnbaar lukt het dankzij de chroma subsampling toch om 4k/60Hz of HDMI 1.4 te krijgen. Is dit zinvol voor mijn situatie?

Voorbeeldje
https://media.dustin.eu/m...cp-22-to-hdcp-14-hdmi.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

dennis_rsb schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:22:

Videostream op je laptop en je filmpjes kunnen naar je tv gestuurd worden via de CC.

Ik merk dat de CC net wat minder prettig werkt do's de update naar home dan voorheen. Regelmatig werkt de castfunctie niet, geen concrete aanwijzingen wat op dat moment 't probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:52
voor iedereen die ook graag gapless playback wil hebben met de chromecast audio, er is weer een nieuw issue topic aangemaakt waarop je een vote kunt uitbrengen riching de developers.

https://code.google.com/p...-sdk/issues/detail?id=745

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Holkers schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:06:
@dinandus, het is een Loewe Connect DR+ 40 UHD. Ik heb een 4K abo en de tv zou ook dat HDPC2.2 moeten ondersteunen..

Die nieuwe OLED is zeker mooi, de Bild 7. Helaas veel te groot voor de woonkamer en na de smaak van m'n vrouw ;-)
Als ik het goed heb moet je op de loewe hdmi port4 gebruiken dat is hdmi 2.0 met hdcp 2.2.

even snel gekeken voor je op mijn connect uhd en is idd hdmi4.

[ Voor 6% gewijzigd door devil-strike op 07-01-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb nog een Chromecast 1. Deze gebruik ik vaak om via de Ziggo Go app tv te kijken op mijn tv, omdat ik boven geen coax heb liggen om tv te kijken. Het opzetten van de verbinding (als je in de app op het chromecast-icoontje drukt) duurt altijd even. Weet iemand of dit met een Chromecast 2 merkbaar sneller gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb een hele domme vraag (denk ik), maar tot nu toe kom ik er simpelweg niet uit.

Heel simpel: ik heb voor mijn dochter wat Nijntje DVD's gekocht en die heb ik met Handbrake geconverteerd naar een lijstje van MP4 bestanden. Deze werken prima op Windows.

Op Android kan ik ze afspelen met VLC. VLC heeft echter geen Chromecast ondersteuning en als ik het scherm mirror dan loopt de boel vast.

Toen dacht ik, laat ik Plex hiervoor gebruiken. Maar ja, die ziet de helft van de filmpjes niet en wil dat ik voor van alles en nog wat moet betalen.

Wat is nou de beste en eenvoudigste manier om die filmpjes te tonen op de Chromecast?

Ik word er gek van :D

Het moet toch mogelijk zijn om iets dat op een DVD stond naar die Chromecast toe te krijgen.

Ik beschik over een Windows computer die als server kan werken waar de filmpjes op staan, ik heb een Android tablet waar ik ze op kan zetten, en dus een Chromecast bij de TV.

De reden dat ik dit wil, is omdat ik geen abonnementen wil afsluiten van Netflix etc. Maar ook omdat veel dingen daar ook simpelweg niet op staan. Oude DVD's kan ik echter simpel en zeer goedkoop overal kopen.

Het zou fijn zijn als ik die dan kan tonen op de Chromecast.

Ik vind het niet erg om eenmalig een app of DVD te kopen, maar wil geen abonnementen. Daar heb ik er al veel te veel van :')

[ Voor 4% gewijzigd door Lethalis op 08-01-2017 08:54 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:43

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Zelf stream ik mijn video's naar de chromecast met Emby. Dat is hetzelfde als Plex, maar dan open source en kan grotendeels zonder te betalen. De android app kost (meen ik) 1 euro, maar dat is hij wel waard. Van daaruit kan je dan vrij makkelijk casten naar je chromecast.

Er zijn meer van dit soort alternatieven, maar zelf vind ik Emby het makkelijkste werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op zondag 8 januari 2017 @ 08:59:
Zelf stream ik mijn video's naar de chromecast met Emby. Dat is hetzelfde als Plex, maar dan open source en kan grotendeels zonder te betalen. De android app kost (meen ik) 1 euro, maar dat is hij wel waard. Van daaruit kan je dan vrij makkelijk casten naar je chromecast.

Er zijn meer van dit soort alternatieven, maar zelf vind ik Emby het makkelijkste werken.
Dank je wel!

Dit lijkt goed te werken.

Het is mij nog niet helemaal duidelijk in de app zelf wat ik moet betalen en wat niet, maar goed. Ik kreeg een melding dat ik maximaal 1 minuut mocht spelen ofzo, maar nu speelt hij toch alles. Wazig.

Ik kan in de app zelf ook niet eenvoudig zien hoe ik bepaalde functionaliteit alsnog kan kopen.

Maar ik kom er zo iig wel uit. Ik test het nu even met mijn telefoon, maar ik zal het straks op de tablet zetten en dan de pop-ups nog een keer goed lezen :)

[update]
Afspelen op de Chromecast lijkt gratis te zijn. Afspelen op het Android toestel zelf kost geld :+

[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 08-01-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethalis schreef op zondag 8 januari 2017 @ 08:51:
...

Wat is nou de beste en eenvoudigste manier om die filmpjes te tonen op de Chromecast?

Ik word er gek van :D

Het moet toch mogelijk zijn om iets dat op een DVD stond naar die Chromecast toe te krijgen.

Ik beschik over een Windows computer die als server kan werken waar de filmpjes op staan, ik heb een Android tablet waar ik ze op kan zetten, en dus een Chromecast bij de TV.

...
Ik heb Plex en Videostream, maar gebruik bijna alleen Videostream. Gratis, en werkt prima, zeker met mp4.
Op je computer, waar de mp4's op staan, moet je de chrome-browser aan zetten, en dan kan je alles bedienen vanaf je telefoon of tablet met de android app. Check it out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:36:
[...]

Ik heb Plex en Videostream, maar gebruik bijna alleen Videostream. Gratis, en werkt prima, zeker met mp4.
Op je computer, waar de mp4's op staan, moet je de chrome-browser aan zetten, en dan kan je alles bedienen vanaf je telefoon of tablet met de android app. Check it out!
Ziet er goed uit. Ik ga ermee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik ben hier ook vrij lang mee aan het experimenteren geweest.
Uiteindelijk was ik uitgekomen op:

BubbleUpnp op telefoon/Tablet (betaalde versie).
Serviio media server op mijn laptop (gratis)
BubbleUpnp server (gratis) op de laptop voor het transcoden van niet-ondersteunde formats.

Werkt super. Hiermee kun je streamen naar alle dlna apparaten en chromecasts. Super handig: vanuit de app kun je losse ondertiteling (srt) koppelen die je dan direct in de film kunt zien.
Ook muziek spelen is mogelijk, aangezien mijn CC in de receiver zit.

Sinds een tijdje heb ik een HD aan mijn router hangen. In de router zit een media server, dus kan mijn laptop uitblijven.
Films zet ik zoveel mogelijk in x264/h264 format met aac/ dd5.1 geluid neer.
Als dat niet beschikbaar is, heb ik een tooltje die het converteert naar het juiste format, eventueel alleen de audiostream (vaak van dts naar dd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op zondag 8 januari 2017 @ 08:59:

Android app is gratis en ook het streamen naar Chromecast. Lokaal op Android afspelen vereist wel een extra inapp aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27
Exocet schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:43:
[...]

Android app is gratis en ook het streamen naar Chromecast. Lokaal op Android afspelen vereist wel een extra inapp aankoop.
Je kan met Emby in Google Chrome (Android / Windows) ook iets direct afspelen via de web interface en ook doorsturen naar Chromecast. Je hoeft hiervoor niets te installeren (alleen Chrome) en is gratis.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Blobby op 08-01-2017 15:59 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48
Welk tooltje gebruik je hiervoor?
djiedjee schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:29:
Ik ben hier ook vrij lang mee aan het experimenteren geweest.
Uiteindelijk was ik uitgekomen op:

BubbleUpnp op telefoon/Tablet (betaalde versie).
Serviio media server op mijn laptop (gratis)
BubbleUpnp server (gratis) op de laptop voor het transcoden van niet-ondersteunde formats.

Werkt super. Hiermee kun je streamen naar alle dlna apparaten en chromecasts. Super handig: vanuit de app kun je losse ondertiteling (srt) koppelen die je dan direct in de film kunt zien.
Ook muziek spelen is mogelijk, aangezien mijn CC in de receiver zit.

Sinds een tijdje heb ik een HD aan mijn router hangen. In de router zit een media server, dus kan mijn laptop uitblijven.
Films zet ik zoveel mogelijk in x264/h264 format met aac/ dd5.1 geluid neer.
Als dat niet beschikbaar is, heb ik een tooltje die het converteert naar het juiste format, eventueel alleen de audiostream (vaak van dts naar dd).

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
FFMPEG in combinatie met een batchfile. Eentje voor conversie van audio only, en eentje voor video + audio.
Btje schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:50:
Welk tooltje gebruik je hiervoor?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53
Ik gebruik al jarenlang met volle tevredenheid Chromecast + Plex, nu wil ik graag films met Atmos afspelen maar een Chromecast ondersteunt dit niet. Zijn er omwegen om dit audio formaat toch met een Chromecast te kunnen afspelen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:05
Afgelopen periode is mijn Chromecast 2 een beetje van het padje af. De chromecast geeft wel aan dat hij geconfigureerd is, en klaar is om naar te casten, maar meerdere devices kunnen hem vervolgens niet vinden.
Om dit op te lossen heb ik de KPN-experiabox een reboot gegeven, alle devices opnieuw opgestart, zonder soulaas. Daarna een factoryreset gegeven aan het device, en opnieuw geconfigureerd. Daarna kon ik 1x casten vanaf Android (Plex), maar na het verbreken van de verbinding kreeg ik geen nieuwe verbinding meer opgezet, van geen enkel apparaat of app.

Vervolgens deze guide bekeken, maar daar zit de magische tip niet in. What to do?
https://support.google.com/chromecast/answer/3249268?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Lijkt me niet. CC support dit niet voor zover ik weet.
Je kan redelijk eenvoudig de audiostream converteren naar DD5.1 / AAC.
Strider schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:39:
Ik gebruik al jarenlang met volle tevredenheid Chromecast + Plex, nu wil ik graag films met Atmos afspelen maar een Chromecast ondersteunt dit niet. Zijn er omwegen om dit audio formaat toch met een Chromecast te kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
dnhelle schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:17:
Afgelopen periode is mijn Chromecast 2 een beetje van het padje af. De chromecast geeft wel aan dat hij geconfigureerd is, en klaar is om naar te casten, maar meerdere devices kunnen hem vervolgens niet vinden.
Om dit op te lossen heb ik de KPN-experiabox een reboot gegeven, alle devices opnieuw opgestart, zonder soulaas. Daarna een factoryreset gegeven aan het device, en opnieuw geconfigureerd. Daarna kon ik 1x casten vanaf Android (Plex), maar na het verbreken van de verbinding kreeg ik geen nieuwe verbinding meer opgezet, van geen enkel apparaat of app.

Vervolgens deze guide bekeken, maar daar zit de magische tip niet in. What to do?
Misschien het 2,4Ghz en 5Ghz verhaal? CC op 5Ghz alle andere aparaten op 2,4Ghz en hebben moeite met het zien van/casten naar de CC.

Het zou niet moeten, maar kan een probleem zijn. Ik heb zelf geen KPN-box, maar weet dat de standaard wifi-router-boxen van Ziggo (en volgens mij ook kpn) wel vaker problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Bovenstaand verhaal kan ik bevestigen en hierdoor heb ik uiteindelijk de cc2 bij mijn ouders teruggezet naar 2.4GHz, terwijl hij maar 1 meter naast de Ziggo TC7210 hangt en die dus ook 5GHz kan. Jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 18-01-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55
Ik moet zeggen dat er inderdaad wel eens communicatieproblemen zijn met de 2.4G en 5G verbindingen naar de CC2. Sowieso al bizar dat in de netwerknaam van 5G geen spatie of ander leesteken kan staan want dan herkent de CC2 de router Wifi niet. Maar ik werk hier met de CC2 toch nog wel op 5G en meestal gaat het goed. Soms eens een reboot nodig, maar 5G is toch wel fijner door de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Zou je die kunnen delen?
djiedjee schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:45:
FFMPEG in combinatie met een batchfile. Eentje voor conversie van audio only, en eentje voor video + audio.

[...]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
wvkreg schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:50:
Sowieso al bizar dat in de netwerknaam van 5G geen spatie of ander leesteken kan staan want dan herkent de CC2 de router Wifi niet.
Ik heb hier toch echt een Wi-Fi met een SSID met leesteken - erin en de 5 Ghz doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gezocht in dit topic naar vergelijkbare problemen wat ik ondervind, maar weinig relevante situaties gevonden. Het volgende is namelijk het geval:
Als ik een YouTube filmpje afspeel op de tv dan heb ik regelmatig dat de verbinding verbroken wordt. Ik krijg dan op de tv een melding/pictogram te zien dat er geen verbinding is met D5803 (Sony Z3 Compact). Dit lijkt mij vreemd want de Chromecast(1) moet toch kunnen afspelen van internet? En niet via mijn Z3c?
Als ik dan opnieuw verbinding maak met de Chromecast dan gaat het filmpje verder met waar ie gebleven was. Vreemd.

Alle hardware wat Cast, is natuurlijk op dat moment op de juiste wifi-netwerk aangesloten. Meestal is dat de tablet. De hardware:
- Tweemaal Sony Z3c
- Sony Z2 tablet
- Chromecast 1
- Panasonic TV (model lijkt me irrelevant?)

De problemen doen zich inmiddels al meer dan een half jaar voor. Meerdere malen fabrieksinstellingen gedaan op de Chromecast maar lijkt geen effect te hebben.

Wifi is als volgt geregeld:
- 2.4Ghz op Ziggo router. Via deze verbinding maat de Chromecast verbinding. Altijd.

Daarnaast heb ik nog een Asus Ac66u router staan met op beide (2.4 en 5Ghz) dezelfde SSID, maar dit is niet aangegeven in de Chromecast.

Wat kan ik nog meer proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door Scipionyx op 19-01-2017 20:58 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:52
Strider schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:39:
die is er niet. De chromecast ondersteunt geen HD bitstream formaten.

https://developers.google.com/cast/docs/media

https://support.plex.tv/h...n-Guide-Plex-Media-Player

Van de Plex website: The technology used means we can bit-perfectly decode DTS-HD MA, for example. While regular TrueHD is supported, Atmos extensions to the format are currently ignored.

Je zult dus een andere client met Plex moeten gebruiken zoals bijvoorbeeld een Nvidia Shield TV om via Plex Atmos support te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
audio-only:
c:\ffmpeg\bin\ffmpeg -i %1 -c:v copy -c:a aac -b:a 384k output.mp4

video + audio
c:\ffmpeg\bin\ffmpeg -i %1 -c:v libx264 -c:a aac -b:a 384k output.mp4

Het kan zijn dat je de libx264 los moet downloaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Welke file pakt hij als input? Ik vermoed de enige file in de directory waar je dit aanroept. Klopt dat?
djiedjee schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:33:
audio-only:
c:\ffmpeg\bin\ffmpeg -i %1 -c:v copy -c:a aac -b:a 384k output.mp4

video + audio
c:\ffmpeg\bin\ffmpeg -i %1 -c:v libx264 -c:a aac -b:a 384k output.mp4

Het kan zijn dat je de libx264 los moet downloaden....

[...]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
oh ja, inmiddels beginnen batchfiles en ik een beetje old-school te worden ;)

Stel dat je je bacthfile convert.bat noemt. Je plaatst de te converteren film in dezelfde directory. De naam van de file geef je als parameter mee Dat wordt ingevuld op de plek van de %1 in de batchfile.
Bijv : "convert starwars.mkv".

Bestand wordt geconverteerd, daarna heb je een 2e file "output.mp4".
Btje schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 07:38:
Welke file pakt hij als input? Ik vermoed de enige file in de directory waar je dit aanroept. Klopt dat?

[...]

[ Voor 4% gewijzigd door djiedjee op 20-01-2017 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55
Tigerblood schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:49:
[...]

Ik heb hier toch echt een Wi-Fi met een SSID met leesteken - erin en de 5 Ghz doet het prima.
Spatie gaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:40
basix schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:18:
voor iedereen die ook graag gapless playback wil hebben met de chromecast audio, er is weer een nieuw issue topic aangemaakt waarop je een vote kunt uitbrengen riching de developers.
https://code.google.com/p...-sdk/issues/detail?id=745
Ben er gisteren ook pas achtergekomen dat de CCA geen gapless playback ondersteunt. Dit vind ik toch wel bijzonder triestig voor een toestel dat focust op audio streaming |:( . Ben verbaasd dat zoveel mensen dat geen issue vinden.
Was van een Squeezebox met Spotify, geswitcht naar Google Play Music met CCA vooral omdat ik mijn overtollige belwaarde kan gebruiken om GPM te betalen. Maar zonder gapless playback (ook voor mijn eigen FLAC bestanden die ik met Plex naar de CCA streamde) ga ik toch maar weer mijn Squeezebox uit de kast halen, denk ik. Plex heeft overigens zelf ook een probleem met gapless...

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 25-01-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
Ik heb zelf ook een CCA, maar was nog niet tegen het gapless probleem aangelopen. Erg bijzonder. Ik stond juist op het punt om weer eens wat klassieke muziek op te zetten.... Zonde, terwijl Spotify zelf het wel omdersteunt (al sinds feb 2012).

Net gelijk even een google-tje gedaan op 'spotify gapless sonos'. Het lijkt er op dat het ook niet werkt op een duur Sonos systeem. Ik hoef nu dus ook niet snel te gaan switchen van systeem... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien straks met de BTW-dagen maar 's kijken bij de MM voor een CC2.

Hopelijk is dit probleem dan weg: Scipionyx in "Google Chromecast - Google Cast - Deel 1"
Tips/suggesties zijn nog steeds welkom.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dnhelle schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:17:

Ik heb precies het zelfde probleem. Soms doet de Chromecast het dan een tijdje goed maar dan om eens kan de app (Google Home) geen enkel apparaat meer vinden (heb 1 in de woonkamer en in de slaapkamer).

Het enige wat dan helpt is de Chromecast "resetten" en de installatieprocedure opnieuw doorlopen (daar word je na een tijdje wel moe van)
Ik heb een Ziggo abo. voor TV en Inet. en heb Apple producten om te casten (iMac, iPad, iPhone)

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combolombo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2024
Same here; originele chromecast verbreekt sinds 1 á 1,5 maand voortdurend de verbinding (waarbij een zwart tekstvak met naam van het betreffende apparaat waarvandaan gecast wordt getoond op het tv scherm; overigens gezien met verschillende cast-apparaten).
Opnieuw casten/verbinden lukt meestal niet of pas na een tijdje. Soms geeft de google home app aan dat er nog gecast wordt terwijl de verbinding net is verbroken. Commando 'casten stoppen' via de google home app zorgt er dan meestal voor dat er weer gecast kan worden. Andere keren geeft de google home app aan dat de cc gereed is om te casten, maar wordt de cc niet (meer) gezien in de casten app (bv youtube) en reageert de cc pas na langere tijd 2 á 3 minuten op een restart commando via de google home app).

Op allerlei fora meer melding gezien van dit soort klachten (vanaf december), maar nog geen oplossing....

Ik was het zat. Heb nu een chromecast 2 aangeschaft bij de MM voor 33 euro. Die werkt gelukkig wel.

....iemand nog belangstelling voor een originele chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:40
meesje schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:32:
Net gelijk even een google-tje gedaan op 'spotify gapless sonos'. Het lijkt er op dat het ook niet werkt op een duur Sonos systeem. Ik hoef nu dus ook niet snel te gaan switchen van systeem... ;-)
Wacht, dus zelfs met een Sonos kun je niet gapless streamen vanaf Spotify ? Dat kan ik toch moeilijk geloven, gezien het premium karakter van Sonos. Zelf heb ik dus zoals gezegd mijn Squeezebox terug uit de kast gehaald en daarmee kan ik gewoon gapless streamen van Spotify (en uiteraard ook van mijn eigen FLAC rips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
  • Laatst online: 13-09 17:06
Is er een iets dat ik een timer zet op bijvoorbeeld 7 uur, dat mijn televisie dan automatisch aangaat en mijn telefoon / ander apparaat automatisch bijvoorbeeld horizon op ned1 gaat casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
tendmex schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:10:
Is er een iets dat ik een timer zet op bijvoorbeeld 7 uur, dat mijn televisie dan automatisch aangaat en mijn telefoon / ander apparaat automatisch bijvoorbeeld horizon op ned1 gaat casten?
Ik zou het proberen met Tasker, waarschijnlijk met een plugin en wat programmeren. Je zal sowieso achter de intents van de Ziggo app moeten komen (Stanley (Package Explorer) kan je daar misschien bij helpen) en je tv moet cec ondersteunt anders gaat die niet automatisch aan en op de goede ingang als je gaat casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Kid_Stevie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:19:
[...]

Ik zou het proberen met Tasker, waarschijnlijk met een plugin en wat programmeren. Je zal sowieso achter de intents van de Ziggo app moeten komen (Stanley (Package Explorer) kan je daar misschien bij helpen) en je tv moet cec ondersteunt anders gaat die niet automatisch aan en op de goede ingang als je gaat casten.
Ik zal is even kijken naar Tasker. Maar er bestaat dus geen voorgeprogrammeerd iets?
TV hoeft toch alleen automatisch aan te gaan als ik hem van te voren al op goede kanaal zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
tendmex schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:27:
[...]

Ik zal is even kijken naar Tasker. Maar er bestaat dus geen voorgeprogrammeerd iets?
TV hoeft toch alleen automatisch aan te gaan als ik hem van te voren al op goede kanaal zet?
Ja als je kanaal/ingang altijd t zelfde staat maakt dat niet uit inderdaad, maar het automatisch aangaan met de Chromecast werkt ook via Cec en is de simpelste manier aangezien dat gewoon gebeurd zodra je gaat casten, hoef je dus niets voor te programmeren oid (zolang cec werkt/aanstaat).

Eventueel zou je ook naar Ziggo kunnen mailen of ze er meer info over intents kunnen geven, maar betwijfel of ze dit gaan geven.

Maar een bestaande, voorgeprogrammeerde, oplossing zal er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Kid_Stevie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:53:
[...]

Ja als je kanaal/ingang altijd t zelfde staat maakt dat niet uit inderdaad, maar het automatisch aangaan met de Chromecast werkt ook via Cec en is de simpelste manier aangezien dat gewoon gebeurd zodra je gaat casten, hoef je dus niets voor te programmeren oid (zolang cec werkt/aanstaat).

Eventueel zou je ook naar Ziggo kunnen mailen of ze er meer info over intents kunnen geven, maar betwijfel of ze dit gaan geven.

Maar een bestaande, voorgeprogrammeerde, oplossing zal er niet zijn.
Hmm, dan zou ik het zelf moeten doen. Heb alleen vrij weinig programmeer kennis, betwijfel dus alleen of ik dat zelf kan.

Ziggo mailen is opzich wel een idee, maar volledig helpen zullen ze me niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:05
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:52:
[...]

Ik heb precies het zelfde probleem. Soms doet de Chromecast het dan een tijdje goed maar dan om eens kan de app (Google Home) geen enkel apparaat meer vinden (heb 1 in de woonkamer en in de slaapkamer).

Het enige wat dan helpt is de Chromecast "resetten" en de installatieprocedure opnieuw doorlopen (daar word je na een tijdje wel moe van)
Ik heb een Ziggo abo. voor TV en Inet. en heb Apple producten om te casten (iMac, iPad, iPhone)

Weet je wat het bij ons was? Een pushed update van de Experiabox v10 met daarin, jawel, IPv6 intern enabled. Leuk, maar niet voor Android devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
tendmex schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:59:
[...]

Hmm, dan zou ik het zelf moeten doen. Heb alleen vrij weinig programmeer kennis, betwijfel dus alleen of ik dat zelf kan.

Ziggo mailen is opzich wel een idee, maar volledig helpen zullen ze me niet nee.
Tasker is nog niet zo moeilijk te begrijpen, hou er alleen wel rekening mee dat de plugins en tasker zelf geld kosten..

Ik heb de volgende dingen erop staan:

Tasker
Autoinput
Autovoice

Autoinput kan geautomatiseerd opdrachten uitvoeren, die je van te voren in programmeer..
Autovoice reageert op jou stem commando's..

Het is in begin wel even spelen, en uitvogelen hoe het werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgos
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-09 11:45
Ik heb de Chromecast aangesloten op een oude 4:3 CRT met een Mini HDMI2AV adapter. Werkt allemaal perfect alleen wordt het beeld natuurlijk horizontaal samengeknepen ("smalle hoofden"). Dit is eenvoudig op te lossen door je oude CRT op 16:9 te zetten, waardoor je letterboxing krijgt en de beeldverhouding weer klopt. Echter, mijn CRT heeft die mogelijkheid niet.

Kun je de Chromecast op een of andere manier dwingen naar een andere aspect ratio, zodat 16:9 klopt op 4:3?

(Videostream heeft een vergelijkbare optie om oude 4:3 video's te stretchen over 16:9, wat natuurlijk waanzin is ["brede hoofden"], maar die optie kan ik dan wel weer gebruiken om oude video's in de juiste beeldverhouding over mijn hele 4:3 CRT te trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

rgos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:53:
Ik heb de Chromecast aangesloten op een oude 4:3 CRT met een Mini HDMI2AV adapter. Werkt allemaal perfect alleen wordt het beeld natuurlijk horizontaal samengeknepen ("smalle hoofden"). Dit is eenvoudig op te lossen door je oude CRT op 16:9 te zetten, waardoor je letterboxing krijgt en de beeldverhouding weer klopt. Echter, mijn CRT heeft die mogelijkheid niet.

Kun je de Chromecast op een of andere manier dwingen naar een andere aspect ratio, zodat 16:9 klopt op 4:3?

(Videostream heeft een vergelijkbare optie om oude 4:3 video's te stretchen over 16:9, wat natuurlijk waanzin is ["brede hoofden"], maar die optie kan ik dan wel weer gebruiken om oude video's in de juiste beeldverhouding over mijn hele 4:3 CRT te trekken).
Een LCD-monitor met HDMI-ingang op de kop tikken op Marktplaats voor 4 a 5 tientjes is geen oplossing?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
tendmex schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:59:
[...]

Er is veel info online te vinden en mocht je hulp nodig hebben wil ik (en vast ook nog andere Tweakers) je er vast bij helpen.
mAiden88 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:27:
[...]
Tasker is nog niet zo moeilijk te begrijpen, hou er alleen wel rekening mee dat de plugins en tasker zelf geld kosten..

(...)
Goed punt, had ik misschien gelijk ook even moeten vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgos
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-09 11:45
FirePuma142 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:05:
[...]

Een LCD-monitor met HDMI-ingang op de kop tikken op Marktplaats voor 4 a 5 tientjes is geen oplossing?
Ik heb geen geld. Vandaar ook de Chromecast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Kid_Stevie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:06:
[...]

Er is veel info online te vinden en mocht je hulp nodig hebben wil ik (en vast ook nog andere Tweakers) je er vast bij helpen.

[...]

Goed punt, had ik misschien gelijk ook even moeten vermelden.
Ik vanavond eerst zelf is even rondneuzen, mocht het niet lukken zal ik het melden. Tips van te voren zijn altijd welkom natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:52:
[...]

Hier ook hetzelfde probleem met G1 Chromecast. Dacht eerst dat Google graag wilde dat ik de nieuwe versie zou kopen, maar blijkbaar heeft die ook dezelfde bug.
Las ergens dat je de router verbinding op "Legacy" moet zetten en de CC een vast IP moet geven. Heb ik gedaan en het ging even goed. Maar gister was de CC weer verdwenen :(

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Magnum1982
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 14:09
Heeft iemand van jullie een idee wanneer de Chromecast Ultra in België beschikbaar zal zijn? Behalve mediamarkt.nl is dat ding nagenoeg onvindbaar, en overal geeft men intussen al maanden aan dat hij 'binnenkort leverbaar' zal zijn.

Ik gebruik mijn Chromecast (eerste generatie) steeds meer sinds ik Netflix heb. Ik heb sindsdien ook een Plex server opgezet, om een gelijkaardige ervaring te hebben met 'andere media'. En dus heb ik wel zin in een upgrade :)

[ Voor 39% gewijzigd door Magnum1982 op 16-02-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier mensen die Chromecast Audio gebruiken in combinatie met een WebDav server of account? Werkt dat zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:02:
Zijn hier mensen die Chromecast Audio gebruiken in combinatie met een WebDav server of account? Werkt dat zonder problemen?
Ik gebruik de Chromecast Audio en soms Chromecast Video met DS Audio van Synology, gaat met beide prima, is alleen in DS Audio ff zoeken waar je de speler moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xippie schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:29:
[...]

Ik gebruik de Chromecast Audio en soms Chromecast Video met DS Audio van Synology, gaat met beide prima, is alleen in DS Audio ff zoeken waar je de speler moet instellen.
Is dat een specifieke functie van Synology of een algemene WebDav oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:45:
[...]

Is dat een specifieke functie van Synology of een algemene WebDav oplossing?
Specifieke Synology oplossing. Werkt ook ideaal als je niet thuis bent om te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xippie schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:39:
[...]

Specifieke Synology oplossing. Werkt ook ideaal als je niet thuis bent om te streamen.
Ok klinkt zeker interessant! Ik ben echter op zoek naar een methode voor een extern gehoste WebDAV account. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
Xyphoid schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:34:
[...]

Hier ook hetzelfde probleem met G1 Chromecast. Dacht eerst dat Google graag wilde dat ik de nieuwe versie zou kopen, maar blijkbaar heeft die ook dezelfde bug.
Las ergens dat je de router verbinding op "Legacy" moet zetten en de CC een vast IP moet geven. Heb ik gedaan en het ging even goed. Maar gister was de CC weer verdwenen :(
Ook hier hetzelfde probleem! Ik heb een Chromecast 2 die onvindbaar is voor mijn mobiele apparaten op hetzelde netwerk. Ik heb een factory reset uitgevoerd, maar dit biedt helaas geen oplossing. Enige oplossing is elke keer de stekker eruit trekken, na het opnieuw opstarten kan ik direct casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
Chic de Friemel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:04:
[...]

Ook hier hetzelfde probleem! Ik heb een Chromecast 2 die onvindbaar is voor mijn mobiele apparaten op hetzelde netwerk. Ik heb een factory reset uitgevoerd, maar dit biedt helaas geen oplossing. Enige oplossing is elke keer de stekker eruit trekken, na het opnieuw opstarten kan ik direct casten.
Heb mijn Chromecast een vast IP gegeven en mijn router op "Legacy" gezet, zoals ik in mijn laatste post heb gezet. Na paar keer resetten heb ik nu al een maand geen problemen meer (gauw afkloppen op mijn houten been).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Sinds enige tijd heb ik een raar probleem met mijn Chromecast 2015. Streamen van video (youtube, DSvideo enz) werkt goed en zonder problemen. Zodra ik echter muziek stream met Spotify of DSaudio dan stopt hij afentoe na een aantal minuten/seconden met spelen. Ik heb de Chromecast al een keer opnieuw naar fabrieksintellingen gezet en Spotify opnieuw geinstalleerd maar niks helpt. Het moment van stoppen is ook elke keer anders. Hebben jullie nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
jeroen.ijmuiden schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:17:
Sinds enige tijd heb ik een raar probleem met mijn Chromecast 2015. Streamen van video (youtube, DSvideo enz) werkt goed en zonder problemen. Zodra ik echter muziek stream met Spotify of DSaudio dan stopt hij afentoe na een aantal minuten/seconden met spelen.
als hij niet altijd stopt en random in minuten dan betekent het dat iemand anders jou zit te trollen. :)
zelfs je buur jongen die de code las uit het raam kan jou chromecast bedienen.
Pagina: 1 ... 47 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.