Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:15
voor iedereen die problemen heeft met het verbinden naar een Chromecast, zorg er voor dat je alle instellingen op je router correct hebt ingesteld.

https://productforums.goo...ic/Chromecast/ZGm4p8VcpAU

https://support.google.com/chromecast/table/6207416?hl=en

dit is, in mijn ervaringen, echt bijna altijd het probleem van het niet kunnen verbinden.

[ Voor 9% gewijzigd door basix op 21-03-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:05
basix schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:38:
voor iedereen die problemen heeft met het verbinden naar een Chromecast, zorg er voor dat je alle instellingen op je router correct hebt ingesteld.

https://productforums.goo...ic/Chromecast/ZGm4p8VcpAU

https://support.google.com/chromecast/table/6207416?hl=en

dit is, in mijn ervaringen, echt bijna altijd het probleem van het niet kunnen verbinden.
"Correct" vind ik wat betrekkelijk. Waarom zou 5GHz niet wenselijk zijn als de CC dat wel ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
barrymossel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:41:
[...]

"Correct" vind ik wat betrekkelijk. Waarom zou 5GHz niet wenselijk zijn als de CC dat wel ondersteunt?
die 1e link is wat achterhaald ziie ik nu aangezien dit artikel opgesteld is ten tijde van de 1e Chromecast die alleen 2,4 ghz ondersteunt. Ik heb alleen maar 2e generatie Chromecasts in huis, 2 keer een 2015 en 4 keer een Audio. Allemaal perfect werkend op 5 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

barrymossel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:41:
[...]

Is het ook, maar als zoveel mensen er problemen mee ondervinden, waarom dan eigenwijs doen?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:51

sjaool

Every life should have 9 cats

5Ghz werkt bij mij foutloos. Dus ik snap niet wat hier "eigenwijs" aan is. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:11

IkWilbert

Het is mij!

sjaool schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:27:
5Ghz werkt bij mij foutloos. Dus ik snap niet wat hier "eigenwijs" aan is. :P
Bij mij dus niet helaas... maar via 2,4Ghz werkt het gelukkig als een trein ;)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:26
raro007 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:54:
[...]

als hij niet altijd stopt en random in minuten dan betekent het dat iemand anders jou zit te trollen. :)
zelfs je buur jongen die de code las uit het raam kan jou chromecast bedienen.
Dat lijkt me stug, ik woon tussen de bejaarden :P Ik heb zaterdag ook nog even de trafo's uitgewisseld, bood ook geen soelaas. Weer at random stoppen van spotify cast. Nou lees ik op internet wel meer klachten, vooral uit het buitenland. Daarin wordt aangegeven dat het door Spotify komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dat de verbinding met Spotify wegvalt heb ik een tijdje gehad, maar is (door een update) weer prima momenteel.

Wel heb ik er "last" van dat in Android de verbinding tussen de Spotify app en de Chromecast weg is. Muziek blijft wel spelen, maar is niet meer te bedienen. Meestal moet ik dan de Chromecast opnieuw opstarten (de Home app ziet hem wel nog steeds). Ook klopt de Spotify notificatie op het vergrendelscherm vaak niet (wordt niet geüpdatet) en werken de controls ook niet. Heel irritant. Maar dat lijkt me aan Android/Spotify te liggen en niet zozeer aan de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heel irritant is dat inderdaad. Normaal bedien ik het vanaf mijn horloge, maar dat valt al eerder uit. Ik moet dan mijn telefoon unloacken en dan ineens werkt het weer wel. Volgens mij is het een probleem met spotify. Met Netflix heb ik daar nooit last van.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:52
Ik heb begrepen dat Netflix vorig jaar de Surround-functie tijdelijk had uitgeschakeld in de app wanneer deze werd gebruikt i.c.m. een Chromecast 2.0 i.v.m. problemen (crashes e.d.). Is dat inmiddels al hersteld?

Sinds gisteren heb ik namelijk een Sonos Surround-opstelling (1x Playbar + 2x Play: 1) i.c.m. Chromecast 2.0, maar ik kan in de Netflix-app nergens 5.1 Surround selecteren. :S Surround staat aan en is geconfigureerd in de Sonos-app.

Films/series die ik heb geprobeerd: Force Awakens, Luke Cage en Civil War.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Yonix schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 06:30:
Ik heb begrepen dat Netflix vorig jaar de Surround-functie tijdelijk had uitgeschakeld in de app wanneer deze werd gebruikt i.c.m. een Chromecast 2.0 i.v.m. problemen (crashes e.d.). Is dat inmiddels al hersteld?

Sinds gisteren heb ik namelijk een Sonos Surround-opstelling (1x Playbar + 2x Play: 1) i.c.m. Chromecast 2.0, maar ik kan in de Netflix-app nergens 5.1 Surround selecteren. :S Surround staat aan en is geconfigureerd in de Sonos-app.

Of de problemen hersteld zijn kan ik je niet zeggen, maar het staat inmiddels helaas weer aan.
Op mijn Sony Bravia televisie met CC 1.0 moet ik na het opstarten van een serie altijd eerst het geluid aanpassen van 5.1 naar stereo om iets te kunnen horen.
Rete-irritant.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 15-06 13:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn Bravia geeft gewoon direct geluid door bij Netflix...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:09:
Mijn Bravia geeft gewoon direct geluid door bij Netflix...
Het is niet zozeer het gebrek aan geluid, maar het gebrek aan de optie om 5.1 geluid te selecteren. Zo'n beetje alle content die ik selecteer via de Netflix-app, om af te spelen via mijn Chromecast 1.0 óf 2.0, bied enkel de optie om stereogeluid te streamen. :s

De standaard Netflix-applicatie op mijn Samsung SmartTV bied gelukkig wel de optie om 5.1 geluid te selecteren. Raar dat het opeens via de Netflix-app blijkbaar niet meer kan. :/

Misschien zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 18-04-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-06 19:20
Geen problemen met 5.1 geluid i.c.m. Netflix/Chromecast 2 bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 15-06 13:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn TV is een Android TV met ingebouwde Chromecast, bedenk ik mij net. Netflix kijk ik via de native app van de TV. Chromecast komt daar niet aan te pas.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
peptalk schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:03:
Geen problemen met 5.1 geluid i.c.m. Netflix/Chromecast 2 bij mij.
Wat vreemd dat ik er dan wel last van heb. :? Ik zal als ik thuis ben eens mijn Chromecast resetten en de Netlfix-applicatie opnieuw installeren. Misschien dat daarin de oplossing zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:32:
Mijn TV is een Android TV met ingebouwde Chromecast, bedenk ik mij net. Netflix kijk ik via de native app van de TV. Chromecast komt daar niet aan te pas.
Mijn Bravia is ook al een jaar of 8 oud. Wellicht helpt dat ook niet mee.
Maar ik heb heel lang dit issue gehad. Geklaagd bij Netflix en ineens was de 5.1 optie weg.
En nu weer niet meer. Volgens Netflix zelf heeft het te maken met het digitale signaal en bladiebladiebla.
In elk geval.... irritant dus :X

Maar goed, heb wel geluid en zolang ik geen andere serie of aflevering zelf handmatig kies, blijft hij ook op stereo staan. Als ik aan het einde van een aflevering zelf al de volgende start ipv de 20 seconden wacht... moet ik daarna het geluid weer opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
Yonix schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 06:30:

ja, dat is hersteld. De CC2 gaf "tijdelijk" geen DD+ signaal door maar gewoon DD 2.0 (stereo). Was iets in de firmware en is tpen hersteld. Ik heb hier via bijvoorbeeld Netflix netjes een DD+ signal op mijn Receiver vanuit de CC2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:24
basix schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:47:
[...]

ja, dat is hersteld. De CC2 gaf "tijdelijk" geen DD+ signaal door maar gewoon DD 2.0 (stereo). Was iets in de firmware en is tpen hersteld. Ik heb hier via bijvoorbeeld Netflix netjes een DD+ signal op mijn Receiver vanuit de CC2.
Dat is een al een paar maand geleden opgelost, middels een firmware update, zie thread
https://productforums.goo...omecast/dd$2B%7Csort:date

Echter treedt het probleem nog wel eens op bij Harman Kardon receivers. Ergens in deze thread staat ook dat er geen support is als de chromecast direct is gekoppeld aan een receiver.

Ben me zelf aan het oriënteren op een chromecast ultra. Mijn receiver ondersteund wel 4K maar heeft geen hdcp 2.2 ondersteuning, dus dan kan ik ook geen ultrahd streamen met netflix i.v.m. DRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 11:34
Blijkbaar ben ik niet de enige met problemen met dit ding.

Bij ons "freezed" hij om de dag of 2, voelt ook superwarm aan maar zou niet weten hoe te koelen. Uit trekken en trg in steken en werkt trg. Ook verbinding na casten met netflix valt regelmatig weg.

Leuk voor spotify en netflix voor de prijs, spijtig dat hij zo onstabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 21:48
Er is momenteel een problem bij mij dat netflix app pauze knop op afstandbediening het niet meer doet. Op reddit lees ik dat meer mensen dit probleem hebben.

Hier niemand die pauze via AB gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb wat problemen met mijn CC1.
We gebruiken hem veel om YouTube te streamen. Eerst was af en toe wanneer een video begon dat het in het begin een beetje haperde om de zoveel seconden. Nu is dat bij elke video die gestart wordt (dus bij een playlist alle video's). Verder hebben alle andere apparaten op het draadloze netwerk hier geen last van, dus ik vermoed niet dat het aan de WiFi ligt.

Ook heeft mijn telefoon (Samsung S6 edge) regelmatig problemen om te verbinden met de CC1 wanneer andere al verbonden zijn (YouTube). Vaak helpt een reboot van mijn telefoon maar ook niet altijd. Ik dacht eerst dat dit wellicht aan mijn telefoon lag, maar nu de Chromecast ook dit andere probleem heeft vraag ik me af of er niet iets anders mis kan zijn.

Ik denk ook niet dat het aan de voeding ligt, want ook met een 2.5A voeding die ik normaal voor mijn Raspberry gebruik blijf ik de problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-06 20:31
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:25:
We gebruiken hem veel om YouTube te streamen. Eerst was af en toe wanneer een video begon dat het in het begin een beetje haperde om de zoveel seconden. Nu is dat bij elke video die gestart wordt (dus bij een playlist alle video's). Verder hebben alle andere apparaten op het draadloze netwerk hier geen last van, dus ik vermoed niet dat het aan de WiFi ligt.

Ook heeft mijn telefoon (Samsung S6 edge) regelmatig problemen om te verbinden met de CC1 wanneer andere al verbonden zijn (YouTube). Vaak helpt een reboot van mijn telefoon maar ook niet altijd. Ik dacht eerst dat dit wellicht aan mijn telefoon lag, maar nu de Chromecast ook dit andere probleem heeft vraag ik me af of er niet iets anders mis kan zijn.

Ik denk ook niet dat het aan de voeding ligt, want ook met een 2.5A voeding die ik normaal voor mijn Raspberry gebruik blijf ik de problemen hebben.
Ik heb hetzelfde probleem.
Eerst had ik dat ik helemaal geen verbinding kreeg. Dat was paar weken geleden. Vast IP adres ingesteld en dat gaat nu wel ok.

Maar nu dus gestotter. Kan aan de Joetjoep app liggen, want als ik filmpjes via Videostream plugin in Chrome kijk, heb ik geen gestotter.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shodan schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:06:
Er is momenteel een problem bij mij dat netflix app pauze knop op afstandbediening het niet meer doet. Op reddit lees ik dat meer mensen dit probleem hebben.

Bedoel je via de app waarmee je aan het casten bent?

In dat geval, continue. Hij verliest op de een of andere manier connectie met de Chromecast.
Soms helpt opnieuw verbinden, soms volledig afsluiten en herstarten van de app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Heb hetzelfde sinds vorige week; ik nam aan dat het aan mijn Onkyo lag (aangezien deze net een firmware update heeft gehad). Gebruik jij een receiver ertussen? Anders is het toch idd wellicht een Chromecast-issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 21:48
avotar schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:10:
[...]

In dat geval, continue. Hij verliest op de een of andere manier connectie met de Chromecast.
Soms helpt opnieuw verbinden, soms volledig afsluiten en herstarten van de app zelf.
Nee. De knop op de afstandbediening van de tv werkt niet meer.
Yo-L schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Heb hetzelfde sinds vorige week; ik nam aan dat het aan mijn Onkyo lag (aangezien deze net een firmware update heeft gehad). Gebruik jij een receiver ertussen? Anders is het toch idd wellicht een Chromecast-issue
Nee, direct op de TV. Het gaat dus om de pauze knop van de afstandbediening van de TV, dat vind ik vele malen makkelijker werken dan mijn telefoon, die om de haverklap het "nu speelt" widget niet laat zien wat gebruik bijzonder omslachtig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
We gebruiken hem veel om YouTube te streamen. Eerst was af en toe wanneer een video begon dat het in het begin een beetje haperde om de zoveel seconden. Nu is dat bij elke video die gestart wordt (dus bij een playlist alle video's).
Hier hetzelfde. Heb het al een aantal weken, alleen bij YouTube op de CC1. Heb ook een CC2 en die doet het wel prima in combinatie met YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Al een tijdje ook last van, pittig irritant.

http://www.androidpolice....users-google-working-fix/

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Ik herken het met mijn cc2. Een herstart van de CC helpt vaak.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mijn CC krijgt z'n voeding vanuit de TV-Usb. TV op standby = chromecast uit -> CC is / werkt altijd stabiel.

Mensen die de CC 24/7 aan een voeding hebben hangen moeten wellicht af en toe handmatig rebooten omdat 't ding na x tijd 'dichtslibt'. Lijkt me een jammer maar logisch feit.

Wellicht dat Google dit kan ondervangen met een firmware update, bijvoorbeeld om de x dagen rebooten bij geen gebruik CC om 3uur 's nachts. Niemand die daar iets van merkt & CC blijft stabiel. Maar goed, ik werk niet bij Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Chris.nl schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:25:
Mijn CC krijgt z'n voeding vanuit de TV-Usb. TV op standby = chromecast uit -> CC is / werkt altijd stabiel.

Mensen die de CC 24/7 aan een voeding hebben hangen moeten wellicht af en toe handmatig rebooten omdat 't ding na x tijd 'dichtslibt'. Lijkt me een jammer maar logisch feit.

Wellicht dat Google dit kan ondervangen met een firmware update, bijvoorbeeld om de x dagen rebooten bij geen gebruik CC om 3uur 's nachts. Niemand die daar iets van merkt & CC blijft stabiel. Maar goed, ik werk niet bij Google.
Ik heb mijn CC ook aan de tv hangen. Dus tv uit is CC uit. Ik had hem nu alleen even op mijn raspberry adapter aangesloten om te kijken of de voeding de oorzaak was. Opnieuw opstarten van CC verhelpt het probleem dus helaas ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:33:
[...]

Ik heb mijn CC ook aan de tv hangen. Dus tv uit is CC uit. Ik had hem nu alleen even op mijn raspberry adapter aangesloten om te kijken of de voeding de oorzaak was. Opnieuw opstarten van CC verhelpt het probleem dus helaas ook niet..
Ah ok! Ik had je post niet aandachtig genoeg gelezen. Hier staat 't e.e.a. over optimale router / wifi instellingen. Bij mij werkt ie bijvoorbeeld 'out of the box' ook zonder UPnP ingeschakeld, maar wellicht dat je nog wat met instellingen kan spelen omdat je de boel 'te strak' ingesteld hebt staan?

Kansje bestaat natuurlijk ook dat je iets aan je CC defect is, een corrupt bitje RAM geheugen oid...

[ Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 01-05-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Ik heb een heel vaag probleem waar ik niet echt uit kom!
Probleem ontstaat alleen bij de Twitch app. (Youtube of Netflix doen het perfect)

Edit2: Na een hard reset loopt alles weer vlekkeloos!

[ Voor 71% gewijzigd door murphylee op 13-05-2017 19:01 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-06 14:50
Ik heb ook een apart probleem met mijn Chromecast 2. Horizon/ziggo Go & youtube/twitch streamt hij perfect, maar bij de apps van Fox sports, RTLxl en uitzending gemist krijg ik het niet voor elkaar om uberhaupt de App geopend te krijgen op de Chromecast. Meer mensen hier last van?

Ben nu ook de tips van Chris.nl aan het nalezen, maar blijf het vreemd vinden dat de andere apps wel probleemloos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 18:57
De laatste tijd kan ik geen video pauzeren via de app van Netflix of YouTube, wel via de Home app.

Vooruitspoelen werkt ook niet.
Dit allemaal onder Android, met de iPhone speelt dit allemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22
@Pindasaus Had gister hetzelfde met de videoland app. Na pauzeren moet ik opnieuw koppelen en weer opnieuw de video starten, ding reageerde nergens meer op (ook Android). Na het openen van de google home werkte het wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 17:12
Ik kan na de update van Google home geen van mijn chromecasts meer vinden... Zowel de chromecast 1 als de 2. Via geen enkele app is het meer mogelijk... Meer mensen hier last van?

Alles schijnt zich in de nacht automatisch weer hersteld te hebben... Zojuist geprobeerd en kan weer verbinden maken met de chromecast 1 en 2. Met verschillende devices. Gisteren met geen enkele, erg vaag allemaal.

[ Voor 37% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 21-05-2017 08:36 ]

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:35
Ik heb een appart probleempje wat jullie misschien beter begrijpen.

Ik heb net een CC Ultra gekocht mede omdat er een ethernet adaptertje bij zit. Ik weet het, een CC2 met adapter is goedkoper. Maar de Ultra is wat meer future-proof voor mij.

Saillant detail is nu, als ik de CC instel met ethernet en een android toestel gebruik is alles helemaal op orde. Echter gebruik ik een iPhone met een up-to-date iOS, deze kan prima met de Google Home en de CC bedraad alles instellen. Maar ziet de NPO, Netflix en Spotify app de CC niet. Doe ik alles op WiFi, dan werken zowel mijn Android als iPhone prima in alle apps.
Logisch is natuurlijk als ik alles aan ethernet hang, maar geen idee waarom mijn iPhone dan niet werkt.

Jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Powergrim schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:51:
Ik heb een appart probleempje wat jullie misschien beter begrijpen.

Ik heb net een CC Ultra gekocht mede omdat er een ethernet adaptertje bij zit. Ik weet het, een CC2 met adapter is goedkoper. Maar de Ultra is wat meer future-proof voor mij.

Saillant detail is nu, als ik de CC instel met ethernet en een android toestel gebruik is alles helemaal op orde. Echter gebruik ik een iPhone met een up-to-date iOS, deze kan prima met de Google Home en de CC bedraad alles instellen. Maar ziet de NPO, Netflix en Spotify app de CC niet. Doe ik alles op WiFi, dan werken zowel mijn Android als iPhone prima in alle apps.
Logisch is natuurlijk als ik alles aan ethernet hang, maar geen idee waarom mijn iPhone dan niet werkt.

Jullie een idee?
Aparte netwerken? Heb het hier af en toe ook wanneer 1 apparaat op de 5ghz is verbonden en de CC2 op de 2,4.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:25

The Inquisitor

Greetings weaklings

avotar schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:10:
[...]

Dat probleem ondervind ik ook vaak. Ik heb het idee dat zodra je je telefoon voor andere zaken (apps dus) gebruikt, je de connectie weer verloren bent. Terwijl ik het minder vaak heb als ik de telefoon lock met bijv netflix aan en unlock wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe je je Chromecast als tweede scherm kunt gebruiken onder windows 10 creators update?

Het is mij ooit gelukt met de vorige versie van windows 10 via deze guide: http://www.addictivetips....tor-using-the-chromecast/

Echter lijkt de stap waarop je op 'Detect' klikt onder de nieuwste win 10 niet meer te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:07
Ik heb een vraag over de chromecast 1 en Spotify,

Ik gebruik chromecast voornamelijk om Spotify te streamen samen met en android telefoon of tablet, tot gisteren zag het er dan uit zoals op onderstaande foto.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2ev3kv5.jpg

Sinds gisteren ziet het er uit als op de foto hier onder, ook gaat het afspelen niet soepel meer, bij het kiezen van een volgend nummer worden de seconden wel opgeteld tot +/- 6 seconden zonder geluid om dan terug naar nul te springen en begint dan wel met afspelen.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2z3uo9t.jpg

Iemand enig idee wat of hier aan de hand kan zijn ?
Afspelen via mijn andere chromecast Audio geeft geen vertraging.

Wat ik al geprobeerd heb is de Chromecast een reset gegeven en opnieuw ingesteld,
Spotify verwijderd en opnieuw geinstalleerd en op 3 verschillende Android toestellen geprobeerd.
Bij gebruik van Tune In radio is er niets veranderd.

Kan het zijn dat dit een aanpassing van Spotify zelf is of heb ik iets verkeerd ingesteld staan ??

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 20:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ligt niet aan de 1 in ieder geval. Ik heb een 2 en daar is het ook zo. Blijkbaar een update van spotify en ik moet zeggen, het is behoorlijk ruk inderdaad.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:07
Bedankt voor je reactie, kan ik stoppen met van alles proberen en zoeken naar een oplossing, hopelijk word dit snel gefix want ruk is het zeker.

Kan in elk geval normaal afspelen via de chromecast audio anders was de fun er met Spotify voor mij wel vanaf geweest.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:53
Ik wil een tv plat tegen de muur monteren maar de hdmi aansluiting zit achterop. Omdat de chromecast zelf al best lang is en ook de stroomvoorziening daar ook nog eens achterin geplugged word gaat dat niet lukken.
Ik vroeg mij af of er ook chromecaststicks zijn waar de hdmi aansluiting haaks, dus aan de zijkant zit.
Of is er een oplossing met een hdmi verlengkabel? Dus een hdmi met aan de ene kant een mannetje voor in de tv en aan de andere kant een vrouwtje waar de chromecast opgestoken kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25

Rhapsody

In Metal We Trust

Je hebt van die HDMI adapters met 90 graden; https://www.google.nl/sea...dapter+90+degree&tbm=shop

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Okee perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Meeste tv's hebben ook wel een paar HDMI-aansluitingen aan de zijkant, maar die van jou blijkbaar niet?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Hahn schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:20:
Meeste tv's hebben ook wel een paar HDMI-aansluitingen aan de zijkant, maar die van jou blijkbaar niet?
Klopt, maar deze tv idd niet. Heeft ook maar 1 hdmi ingang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Artwido schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:04:
Ik wil een tv plat tegen de muur monteren maar de hdmi aansluiting zit achterop. Omdat de chromecast zelf al best lang is en ook de stroomvoorziening daar ook nog eens achterin geplugged word gaat dat niet lukken.
Ik vroeg mij af of er ook chromecaststicks zijn waar de hdmi aansluiting haaks, dus aan de zijkant zit.
Of is er een oplossing met een hdmi verlengkabel? Dus een hdmi met aan de ene kant een mannetje voor in de tv en aan de andere kant een vrouwtje waar de chromecast opgestoken kan worden?
Ik neem aan dat je al een Chromecast 1 hebt? Want de twee heeft een "buigbare" kabel als verbinding. Dat is de zelfde afstand tot de muur als die hoek-adapter, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Oh dat zou helemaal mooi zijn. Morgen maar de Mediamarkt.
En idd heb nu de 1e versie.

[ Voor 20% gewijzigd door Artwido op 09-07-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

franssie

Save the albatross

Bij de mark I moet als het goed is een klein (5cm) verleng kabeltje zitten juist voor deze reden, maar die is niet zo heel buigbaar dus waarschijnlijk is een MK II beter voor je.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik zou nooit mijn kabels bij de MM of BCC of een van die zaken halen.
Je betaalt het 3 voudige van wat je zou moeten willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Of een simpele haakse HDMI adapter:

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1218199-0/haakse-hdmi-adapter-270-naar-boven-verguld-ja.jpg

Die heb ik nu ook in gebruik bij mijn Samsung TV met HDMI aansluitingen aan de achterzijde voor de Chromecast.

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 10-07-2017 09:08 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
Ik ga vanmiddag naar de MM kijken of die flexibele kabel van de chromecast voldoende is, anders idd zo een haakse aansluiting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Artwido
Heb de chromecast 2 gekocht. Het flexibele kabeltje was plat genoeg om de tv vrijwel vlak tegen de muur te hangen. 😀

Bedankt voor het meedenken 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 15:52
Ookal had ik het niet gepost, ik had ook meegedacht, dus graag gedaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Goedemorgen,

Vandaag komt mijn eerst Chromecast binnen, Chromecast Ultra. Ben benieuwd, lees er goede dingen over dus zal vast goed komen. Hij moet bij mij mijn oude Apple TV 2 vervangen en wellicht ook mijn mediaspeler Dune HD Smart D1 wat niet echt WAF vriendelijk is. Wil via de Ultra Plex gaan proberen met de series/films die op mijn NAS, Syno DS412+ staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Frid0 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:39:
Wil via de Ultra Plex gaan proberen met de series/films die op mijn NAS, Syno DS412+ staan.
Via Synology's eigen app werkt het in ieder geval prima: DS Video.
Selecteer de video die je wilt spelen en kies Chromecast als mediaplayer. Soms moet je even opnieuw verbinden (maar dat is eigenlijk met alles bij de CC), of even opnieuw starten. Maar meestal gaat het direct goed eenmaal gestart heb je geen last van bufferen oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:43
The Inquisitor schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:53:
[...]

.... Soms moet je even opnieuw verbinden (maar dat is eigenlijk met alles bij de CC), of even opnieuw starten. ...
Vreemd, dit heb ik nooit. Werkt eigenlijk altijd direct. Ik heb helemaal in het begin wel eens last gehad dat Netflix niet wou sluiten maar verder geen problemen. Cc1 trouwens.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Kassad schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:10:
[...]

Vreemd, dit heb ik nooit. Werkt eigenlijk altijd direct. Ik heb helemaal in het begin wel eens last gehad dat Netflix niet wou sluiten maar verder geen problemen. Cc1 trouwens.
Hm heb je toevallig Android?

Op iOS heb ik dit best vaak, Netflix wilt niet goed verbinden en moet het dan nogmaals doen, of Spotify etc. Vooral de CCA heeft hier veel last van eigenlijk. Merk ook dat ik er minder last van heb bij de google apps zoals YouTube en Google Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
The Inquisitor schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:12:
[...]

Op iOS heb ik dit best vaak, Netflix wilt niet goed verbinden en moet het dan nogmaals doen, of Spotify etc. Vooral de CCA heeft hier veel last van eigenlijk. Merk ook dat ik er minder last van heb bij de google apps zoals YouTube en Google Music.
Met NetFlix vanaf iOS heb ik het ook wel eens, met andere apps (Spotify, Youtube etc) werkt het eigenlijk altijd direct!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:43
[...]

Nee, iOS, iPad en iPhone. Ik kon een probleem met Netflix ook altijd verhelpen door YouTube te openen en daarna terug te gaan naar Netflix.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Ik heb hier heel vaak met Android dat Spotify niet met mijn CCA kan verbinden. Herstarten van de telefoon en dan werkt het wel. Zeer irritant. Waarschijnlijk zou de app helemaal afsluiten (via instellingen > apps) ook helpen, maar nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

barrymossel schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Ik heb hier heel vaak met Android dat Spotify niet met mijn CCA kan verbinden. Herstarten van de telefoon en dan werkt het wel. Zeer irritant. Waarschijnlijk zou de app helemaal afsluiten (via instellingen > apps) ook helpen, maar nog niet geprobeerd.
CCA lijkt hier echt meer last van te hebben dan de CC. Vreemd genoeg, want juist de CCA kan minder, dus er zou minder mis kunnen gaan. Ik moet vaak genoeg de Spotify force closen en dan wekrt het meestal wel weer inderdaad. Soms moet ik de cast echt stoppen in Google home, anders komt er gewoon niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zelfde met volume. Vaak staat ie niet eens meer bij de Android volume controls. Dan dus via de Home app. Zeer irritant. En lijkt ook allemaal geen verbetering in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 15:41

TheNephilim

Wtfuzzle

De pricewatch: Google Chromecast (2015) Zwart die ik heb verdwijnt ook vaak genoeg uit de lijst van apparaten om naar te casten. Soms moet ik slechts Netflix/Spotify/ed. opnieuw opstarten, af en toe de CC (via Home app), maar soms moet ik zelfs de stekker eruit halen omdat hij ook niet bij de Home app te vinden is.

Wat dat betreft vraag ik me af of de pricewatch: Google Chromecast Ultra het beter doet, gezien mogelijkheid tot de bedrade netwerkverbinding. Ik heb ook nog een 4K-TV, dus dan heb ik er ook dubbel wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 13-06 15:28

Eric_Cantona

"Au Revoir"

En toen besloot Spotify 'n update uit te brengen die ervoor zorgt dat de 1e generatie CC's geen geluid meer laten horen. Visueel werkt 't nog, maar geen geluid meer.

Meer mensen last van en/of evt 'n workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
@Eric_Cantona
Chromecast icm o.a. spotify, geen geluid
En bij Spotify zelf, en op het Google Chromecast Help forum.

Meer dan genoeg klagers, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 21:57
Iets anders; kan een cc2 dd5.1 geluid doorgeven? Ik krijg er alleen PCM stereo uit.

Ook als ik hem in een HDMI poort op mijn av receiver stop, en YouTube content in 5.1 stream. (Er vanuit gaande dat die daadwerkelijk 5.1 geluid bevat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:22
@teake Een chromecast kan zelf DD+ weergeven als je Netflix gebruikt (en je receiver dat ondersteunt) dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 21:57
Dank, dan moet ik het ergens anders zoeken. Google leert allerlei vreemde gevallen met onvoorspelbaar gedrag helaas.

Weet iemand een youtubestream die gegarandeerd 5.1 geluid geeft? Dan kan ik daar mee testen.

[ Voor 29% gewijzigd door teake op 06-09-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

TheNephilim schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:03:
De pricewatch: Google Chromecast (2015) Zwart die ik heb verdwijnt ook vaak genoeg uit de lijst van apparaten om naar te casten. Soms moet ik slechts Netflix/Spotify/ed. opnieuw opstarten, af en toe de CC (via Home app), maar soms moet ik zelfs de stekker eruit halen omdat hij ook niet bij de Home app te vinden is.

Wat dat betreft vraag ik me af of de pricewatch: Google Chromecast Ultra het beter doet, gezien mogelijkheid tot de bedrade netwerkverbinding. Ik heb ook nog een 4K-TV, dus dan heb ik er ook dubbel wat aan.
Dat de CC op wifi werkt zou geen verschil mogen maken. Het lijkt me meer onkunde van Google om dit fatsoenlijk te fixen. Zoals ik al eerder zei, heeft de CCA er nog erger last van, dus het lijkt me meer een software issue. De CC/CCA is ook het enige apparaat in mijn huis dat wegvalt/verdwijnt op het wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

hmm ik wilde heel boos doen over het feit dat ik ineens niet meer met spotify kan casten, maar ik zie dat ik wat achterloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 22:30
The Inquisitor schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:20:
[...]

Dat de CC op wifi werkt zou geen verschil mogen maken. Het lijkt me meer onkunde van Google om dit fatsoenlijk te fixen. Zoals ik al eerder zei, heeft de CCA er nog erger last van, dus het lijkt me meer een software issue. De CC/CCA is ook het enige apparaat in mijn huis dat wegvalt/verdwijnt op het wifi netwerk.
Ter info/aanvulling: ik heb daar nog nooit last van gehad met de Chromecast Ultra, bedraad aangesloten. Wel moet ik af en toe in de mobiele Plex app de lijst met beschikbare apparaten verversen voordat de CC erbij staat, maar dat is alleen bij Plex en de CC verschijnt dan direct na verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
tuk2008 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:57:
[...]

Ter info/aanvulling: ik heb daar nog nooit last van gehad met de Chromecast Ultra, bedraad aangesloten. Wel moet ik af en toe in de mobiele Plex app de lijst met beschikbare apparaten verversen voordat de CC erbij staat, maar dat is alleen bij Plex en de CC verschijnt dan direct na verversen.
Ik heb er jarenlang geen last van gehad... Maar sinds een goede 3 maanden heb ik hetzelfde probleem, met de CC 2.

De CC heeft gewoon verbinding, maar denk maar niet dat ik hem in de cast-lijst vind. Ook niet bij de Home app. Vaak is stroom eraf de enige oplossing. Maar ook dat is niet altijd de oplossing.

Gek genoeg ligt het NIET aan de CC.... Heb hem omgewisseld met de CC 2 van boven... maar nu doet die ik nu beneden gebruik hetzelfde... terwijl die van boven altijd werkt. Beide always-on. En heb er al een HDMI-verlengstukje tussen ivm storing.

Erg jammer want het apparaat op zich is prima. Misschien toch maar eens een langere verlengkabel halen voor de HDMI om te kijken of dat het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Waah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:31:
[...]

Ik heb er jarenlang geen last van gehad... Maar sinds een goede 3 maanden heb ik hetzelfde probleem, met de CC 2.

De CC heeft gewoon verbinding, maar denk maar niet dat ik hem in de cast-lijst vind. Ook niet bij de Home app. Vaak is stroom eraf de enige oplossing. Maar ook dat is niet altijd de oplossing.

Gek genoeg ligt het NIET aan de CC.... Heb hem omgewisseld met de CC 2 van boven... maar nu doet die ik nu beneden gebruik hetzelfde... terwijl die van boven altijd werkt. Beide always-on. En heb er al een HDMI-verlengstukje tussen ivm storing.

Erg jammer want het apparaat op zich is prima. Misschien toch maar eens een langere verlengkabel halen voor de HDMI om te kijken of dat het oplost.
Bweh, irritant is dat he! Het is ook de reden dat ik - als het even kan - wifi vermijd. Ik heb geen 4K/HDR-tv, maar toch de CCU gekocht omdat deze standaard een LAN-aansluiting heeft. Sterker nog, heb in m'n nieuwe huis gaten door de vloer geboord en UTP-kabels door de kruipruimte gelegd vanaf het AOP naar plekken waar goed internet belangrijk is: de TV en m'n buro.

Lastige is dat, vooral in de stad, er vaak 25+ netwerken zichtbaar zijn die allemaal tegen elkaar opboksen met versterkers, repeaters, duurdere routers etc. waardoor het eigenlijk alleen maar meer chaos wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
tuk2008 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Bweh, irritant is dat he! Het is ook de reden dat ik - als het even kan - wifi vermijd. Ik heb geen 4K/HDR-tv, maar toch de CCU gekocht omdat deze standaard een LAN-aansluiting heeft. Sterker nog, heb in m'n nieuwe huis gaten door de vloer geboord en UTP-kabels door de kruipruimte gelegd vanaf het AOP naar plekken waar goed internet belangrijk is: de TV en m'n buro.

Lastige is dat, vooral in de stad, er vaak 25+ netwerken zichtbaar zijn die allemaal tegen elkaar opboksen met versterkers, repeaters, duurdere routers etc. waardoor het eigenlijk alleen maar meer chaos wordt.
Dat lijkt hier toch niet een issue... al heb ik nog een Chromecast naar LAN adapter. Eens kijken of dat uitmaakt.

De ChromeCast ziet de WIFI prima. Verbind ook. Alles klaar om te streamen. Alleen hij mist gewoon in de Home-app of in de lijst met devices om naar te casten. Het lijkt juist geen WIFI probleem.

Vooral omdat er hier exact 3x een 5Ghz WIFI punt is.... waarvan 2 van mij zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:09

servies

Veni Vidi Servici

Waah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

Dat lijkt hier toch niet een issue... al heb ik nog een Chromecast naar LAN adapter. Eens kijken of dat uitmaakt.

De ChromeCast ziet de WIFI prima. Verbind ook. Alles klaar om te streamen. Alleen hij mist gewoon in de Home-app of in de lijst met devices om naar te casten. Het lijkt juist geen WIFI probleem.

Vooral omdat er hier exact 3x een 5Ghz WIFI punt is.... waarvan 2 van mij zijn :+
Kijk... Het ligt dus niet aan mij.
Afgelopen zaterdag een Chromecast gekocht.
In de TV... 'identificeren/koppelen' met de app en daarna foetsie... Niet in het lijstje.
in de logs van m'n dhcp server zie ik 'm staan, hij is te pingen maar in de Google Home app komt deze niet tevoorschijn... Op de tv staan staat de screensaver mooie fotos te tonen... maar daar kocht ik 'm niet voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
servies schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:43:
[...]

In de TV... 'identificeren/koppelen' met de app en daarna foetsie... Niet in het lijstje.
in de logs van m'n dhcp server zie ik 'm staan, hij is te pingen maar in de Google Home app komt deze niet tevoorschijn... Op de tv staan staat de screensaver mooie fotos te tonen... maar daar kocht ik 'm niet voor...
Een nieuwe gaat niet helpen dus :+ want als ik ze omwissel houd ik hetzelfde probleem...

Heb net een HDMI koppelstukje gekocht om te kijken wat er gebeurt als ik hem verder van mijn receiver plaats... Morgen weet je meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Waah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

Ahja, ik snap 't. Toch opvallend dat ik er dan geen last van heb met m'n bedrade verbinding.
Als ik jou was zou ik zeker eens de LAN-adapter proberen, wie weet! In het ergste geval kun je weer een mogelijke oorzaak wegstrepen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
tuk2008 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:58:
[...]

Ahja, ik snap 't. Toch opvallend dat ik er dan geen last van heb met m'n bedrade verbinding.
Als ik jou was zou ik zeker eens de LAN-adapter proberen, wie weet! In het ergste geval kun je weer een mogelijke oorzaak wegstrepen :)
Ga het zeker proberen. Maar hoe verklaar je dan dat het 3 jaar prima gewerkt heeft?

Zelf denk ik gewoon een software-issue... En daar kan ik niet zoveel aan doen. Maar ga het sowieso testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Waah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

Ga het zeker proberen. Maar hoe verklaar je dan dat het 3 jaar prima gewerkt heeft?

Zelf denk ik gewoon een software-issue... En daar kan ik niet zoveel aan doen. Maar ga het sowieso testen.
Och, er zijn zoveel factoren! Het kan bijv. ook een firmware-update van je router zijn (of natuurlijk de Chromecast zelf), ik noem maar wat. Of een update van de Home app, of iets in in de connectivity software van je telefoon? Ah well :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

Met wifi? De nieuwe magnetron van de buren? De vele Foneranetwerken die er bij zijn gekomen, mensen die wifirepeaters/versterkers kopen omdat wifi van buren hun signaal verstoord. Er komen alleen maar wifinetwerken bij dus het wordt steeds drukker.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
We gaan zo wel diep in op mijn situatie ;-)
Maar hier zijn maar 3 5Ghz netwerken, en nooit connectie-issues. Magnetron is geen 5Ghz, en het zit tegen een vrije buitenmuur. Dus sterke magnetron zal dat zijn. 1 Acces Point staat op 50cm, de ander op 3 meter hemelsbreed zonder dikke muren (enkel een gipswand).

Wifistoring is hier niet echt een issue. Bij 11 wifi-netwerken houd het wel op, en mijn telefoon is zeer gevoelig voor Wifi (als in, pakt een stuk meer op dan mijn laptop/iphone/ipad). Lijkt me eerder storing van een andere orde. Misschien van de receiver of wat anders in het kastje. Daarom ga ik eerst hem buiten het kastje plaatsen via een HDMI-koppelstukje. Als dat niet werkt, bedraad aansluiten.

Bij mij is de issue meer de locatie lijkt het, dan de verbinding. Want hij maakt gewoon verbinding met Wifi. In de router ook te vinden. Alle 3 vind ik in de Router en krijgen een IP. Maar alleen die in dat kastje wordt niet getoont. Wat ik ook probeer.

Maar ga het vanavond testen mensen ;-) kom er op terug met harde data ipv speculatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 21:11
servies schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:43:
[...]

Even je router herstarten, werkt bij mij het beste.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:08
Ik heb ook een vreemd probleem met de CC2
Eerste install > werkt super.
Na een dag wil ik iets casten.... totaal onvindbaar.
Krijg nergens het cast icoon te zien. Ook niet in de Google home app.
Reset ik hem, werkt hij onmiddellijk.
Dag later weer weg. etc etc etc.

Om gek van te worden.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-06 20:28
Ik struikel over dit draadje en het valt me op dat de TS absoluut niet meer up to date is (met opmerkingen zoals dat het niet mogelijk is om het scherm van je telefoon naar de Chromecast te sturen en dat er geen 5GHz-ondersteuning is). Misschien kan @JdJtA of @Chip. hier even naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 03:01
Hmmmmz, had de Chromecast op 50 Hertz gezet om de Engelse uitzending gemist, zoals BBCi player en consorten. Maar als ik dan YouTube kijk krijg ik een schokkend beeld, niet om aan te zien. Terug zetten op 60 Hertz lost het probleem op maar vind ik eigenlijk niet zo netjes.
Ik hoop dat de Chromecast ooit een ondersteuning krijgt om automatisch over te schakelen zoals mijn oude WD Live tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@servies heb getest...

De Chromecast via een HDMI koppelstuk verlengd en buiten de kast gelegd. Geen verandering.

Chromecast 2 (A) omgewisseld met een andere Chromecast 2 (C). Ja omwisselen heeft Chromecast B er opeens last van. Probleem is dus locatie, niet hardware.

Chromecast 2 (C) direct via een adapter aangesloten met een LAN-kabel: alles werkt direct. No problemo.

Probleem zit hem dus toch in Wifi. Ondanks dat de router op 50cm staat. Toch iets van een deadzone of storing voor de Chromecast op die specifieke plek. Via LAN aansluiten werkt top.

@driel24 ik had dus exact hetzelfde. Reset werkt, volgende dag weer "weg". Direct via LAN aansluiten werkt wel.

Officiële (dure) oplossing: https://store.google.com/...r_for_chromecast?hl=nl-NL

Zelf heb ik dezelfde oplossing, gekocht voor de officiële adapter uit was
https://www.w00fer.nl/blo...heap-utp-network-adapter/

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 31-10-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Waah schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:36:

Probleem zit hem dus toch in Wifi. Ondanks dat de router op 50cm staat. Toch iets van een deadzone of storing voor de Chromecast op die specifieke plek. Via LAN aansluiten werkt top.
Mijn CC Audio's willen geen wifi verbinding maken als ze te dichtbij de router zijn. Dus herkenbaar. Reden? Geeeeen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:09

servies

Veni Vidi Servici

Ik heb mijn router gereboot en idd 3 minuten later werd de chromecast direct ontdekt.
Ik gok dat bij mij, ondanks dat deze niet stond aangevinkt, wireless isolation toch nog (gedeeltelijk) actief was.
Toch een wazig probleem aangezien de chromecast wel te pingen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik heb ook erg zitten worstelen met mijn CC, een eerste versie overigens, geen 2e.
Zelfs zo ver dat ik samen met iemand van Zeelandnet aan het proberen ben geweest het optimale kanaal te vinden voor mijn 2,4 netwerkje.
Dat werkt nu stabiel, maar op 5 blijf ik de problemen houden die jullie ook beschrijven.

Voor mij was de oplossing om toch voor mijn CC de 2,4 band te gebruiken.
Waarom wil ik dan naar 5? Omdat hij stoort op mijn babyfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Waah schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:36:

@driel24 ik had dus exact hetzelfde. Reset werkt, volgende dag weer "weg". Direct via LAN aansluiten werkt wel.

Officiële (dure) oplossing: https://store.google.com/...r_for_chromecast?hl=nl-NL

Zelf heb ik dezelfde oplossing, gekocht voor de officiële adapter uit was
https://www.w00fer.nl/blo...heap-utp-network-adapter/
Bedankt voor de tip.
Bij Ali besteld. Kabel + USB/ethernet voor iets meer dan 3 euro 8)7
Proberen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:03

Mip

driel24 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:39:
[...]

Bedankt voor de tip.
Bij Ali besteld. Kabel + USB/ethernet voor iets meer dan 3 euro 8)7
Proberen kan geen kwaad.
Heb je een linkje naar de artikelen? ik kwam er niet uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Mip schreef op donderdag 2 november 2017 @ 06:39:
[...]
Heb je een linkje naar de artikelen? ik kwam er niet uit :X
Tuurlijk !

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.LYbDth

Ik heb een iets ander kabeltje gekozen dan het voorbeeld van @Waah
Hoop dat dit gaat werken..... ;)
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.LYbDth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@driel24 lijkt wel hetzelfde als wat ik heb. Enige verschil is dat ik een splitter heb naar 2x micro-usb. De kabel van jou zou je direct in een adapter/usb-poort kunnen stoppen. Dus minder kabels.

Voor die paar euro kun je haast niet fout gaan ^_^ Meteen ook weer ff een setje besteld voor de Chromecast boven.

Ik heb trouwens deze verlengkabel, voor als je meer lengte nodig hebt dan wat het verlengkabeltje van driel24 linkt.
https://nl.aliexpress.com...3-8382-fd32bfcb7034&tpp=1

[ Voor 40% gewijzigd door Waah op 02-11-2017 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45
Waah schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:22:
[...]
Ik heb trouwens deze verlengkabel, voor als je meer lengte nodig hebt dan wat het verlengkabeltje van driel24 linkt.
https://nl.aliexpress.com...3-8382-fd32bfcb7034&tpp=1
Bedankt, beiden besteld. Mooi setje zo.
En voor €3,77 een stukje betere performance :)

Bekabeld blijft toch het beste, indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 18:54
Zag dat chromecast (audio) ook multiroom ondersteuning bied. Door groepen aan te maken kunnen verschillende chromecasts dezelfde muziek afspelen. Is er een manier om waardoor dit ook kan met "normale" chromecast? Ik zie de optie namelijk niet staan in de home app.

Ik heb er twee, 1e gen en 2nd gen, die via hdmi aangesloten zijn op een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 15:52
Nee.
Pagina: 1 ... 48 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.