Jammer
Beide bij Ali besteld en binnen ca 14 dagen ontvangen en aangesloten. Werkt perfect (100% plug & play) voor een paar euro! Bedankt voor de tip 😀driel24 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:18:
[...]
Tuurlijk !
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.LYbDth
Ik heb een iets ander kabeltje gekozen dan het voorbeeld van @Waah
Hoop dat dit gaat werken.....![]()
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.LYbDth
Overigens setje dubbel besteld om er een vriend/familielid binnenkort blij mee te maken.
Edit: Het werkt trouwens zowel met de oude originele, als de nieuwe (2015) versie van de Chromecast
[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 03-12-2017 19:49 ]
Gisteren bij een maatje van mij langs geweest met de chromecast. En normaal gesproken moet ik de verbinding weer herstellen met het netwerk.
Blijkbaar hebben ze het nu zo geoptimaliseerd dat je niets meer hoeft te doen. Echt geniaal!
Zodra de chromecast het netwerk herkent dat eerder gebruikt is of nog in het geheugen staat dan koppelt die zich er aan.
Wel mooi dat Google het blijft doorontwikkelen. Kan echt niet meer zonder.
Blijkbaar hebben ze het nu zo geoptimaliseerd dat je niets meer hoeft te doen. Echt geniaal!
Zodra de chromecast het netwerk herkent dat eerder gebruikt is of nog in het geheugen staat dan koppelt die zich er aan.
Wel mooi dat Google het blijft doorontwikkelen. Kan echt niet meer zonder.
I bad beat my meat by busting my nuts!
Af en toe popt er een onbekende chromecast op in mijn Google Home app met de vraag of ik hem wil toevoegen. Het is niet mijn eigen chromecast. Zoeken op 'unknown chromecast on my netwerk' suggereert dat het een chromecast van een van de buren die guest-mode aan heeft staan. Mijn telefoon pikt die dan op. Dat vind ik aannemelijk, maar in Fing (app om verbonden devices op het zelfde wifi te identificeren) is hij ook zichtbaar. Dat zou ik dan weer niet verwachten.
Kan het zoals hierboven beschreven waar zijn, want het wil er bij mijn niet in dat een buur met mijn wifi zit?
Kan het zoals hierboven beschreven waar zijn, want het wil er bij mijn niet in dat een buur met mijn wifi zit?
[ Voor 3% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 11-12-2017 21:23 ]
Misschien heb je in het verleden ooit die vreemde chromecast per ongeluk toegevoegd, dan 'weet' hij je wifi wachtwoord. Ik zou hem indien mogelijk met behulp van de Home app terugzetten naar fabrieksinstellingen/resetten.
Volgens Fing is hij voor het eerst sinds 4 december gezien. Dus dat is vrij recent, en zou ik me wel herinneren dat ik eens toegang verleent heb. Kan het volgende:
Buren hebben guest-modes aan, dus is die Chromecast als wifi-acces point beschikbaar. Mijn telefoon ziet die AP. En zegt tegen hem, hier heb je een wifi+ww combi waarmee je kan verbinden - aka mijn netwerk. En zo vind Fing hem ook.
Buren hebben guest-modes aan, dus is die Chromecast als wifi-acces point beschikbaar. Mijn telefoon ziet die AP. En zegt tegen hem, hier heb je een wifi+ww combi waarmee je kan verbinden - aka mijn netwerk. En zo vind Fing hem ook.
Ik heb sinds kort ook een chromecast in mijn slaapkamer, alleen kan ik hier geen netflix op casten (foutcode 16004), iemand een idee waardoor dit kan komen? Het moet haast wel een wifi probleem zijn gezien een andere chromecast hetzelfde probleem heeft, maar, als ik de chromecasts in de woonkamer aansluit is er niks aan de hand (heb een eigen routertje in de slaapkamer als bridge). Iemand bekend met dit probleem? Vreemd genoeg doen alle andere casting apps doen het perfect..
Ik heb nu naar tevredenheid altijd een chromecast 1 gebruikt maar nu dus niet meer. De Chrome cast werkt prima. Laat een netwerkverbinding zien. Echter Google Home herkent hem niet. Zo ook diverse andere apps niet. YouTube herkent hem echter wel! Ik heb nog een harde reset gedaan en opnieuw ingesteld maar resultaat is hetzelfde. Iemand die dit kent en weet hoe op te lossen?
Telefoon op 5GHz misschien? Zou niet uit moeten maken maar ik heb issues met een DLNA speaker. Op 2,4Ghz geen probleem gek genoeg.
Is misschien meer een router issue....
bvbal79 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 00:12:
Ik heb nu naar tevredenheid altijd een chromecast 1 gebruikt maar nu dus niet meer. De Chrome cast werkt prima. Laat een netwerkverbinding zien. Echter Google Home herkent hem niet. Zo ook diverse andere apps niet. YouTube herkent hem echter wel! Ik heb nog een harde reset gedaan en opnieuw ingesteld maar resultaat is hetzelfde. Iemand die dit kent en weet hoe op te lossen?
Het zal dan door dat routertje komen, misschien iets van de beveiliging van Netflix. Heb je geen wifiontvangst zonder dat routertje?Niekserr schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:48:
Ik heb sinds kort ook een chromecast in mijn slaapkamer, alleen kan ik hier geen netflix op casten (foutcode 16004), iemand een idee waardoor dit kan komen? Het moet haast wel een wifi probleem zijn gezien een andere chromecast hetzelfde probleem heeft, maar, als ik de chromecasts in de woonkamer aansluit is er niks aan de hand (heb een eigen routertje in de slaapkamer als bridge). Iemand bekend met dit probleem? Vreemd genoeg doen alle andere casting apps doen het perfect..
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Heb je de Chromecast al gereset als die aan het routertje/bridge hangt?Niekserr schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:48:
Heb je Netflix al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op je telefoon?
Je zou nog naar de router/bridge settings en specs kunnen kijken, of die resetten.
Maar ik weet natuurlijk niet wat je zelf al geprobeerd hebt.
Nope. Is een chromecast 1. Die werkt alleen op 2.4Ghz. Router ook gereset. Rare is dat youtube hem wel vind met dezelfde telefoon.djiedjee schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:11:
Telefoon op 5GHz misschien? Zou niet uit moeten maken maar ik heb issues met een DLNA speaker. Op 2,4Ghz geen probleem gek genoeg.
[...]
Ik merk dat streamen vanaf iets anders dan Netflix of Youtube steeds problematischer wordt..
NPO: vaak terugschakelen naar de laagste bitrate. Dit gebeurt soms meerdere keren per minuut. Met enige regelmaat blijft beeld en geluid een seconde hangen met een buffermomentje.
Ziggo: gaat meestal beter dan de NPO-app, terwijl de bitrate hoger is. Maar ook hier soms 1x per minuut een buffermomentje van een seconde.
NLziet: Of probleemloos, of geheel onbruikbaar. Een tussenvariant lijkt niet te bestaan. Beeld en geluid dat elke 5 seconden blijft hangen. Of een programma waarvan de eerste 15 seconden worden afgespeeld, waarna hij gewoon niet meer verder wil. Het programma opnieuw starten helpt niet, precies in hetzelfde frame blijft het afspelen hangen.
Youtube en Netflix: geen enkel probleem, alles altijd op de hoogste bitrate.
Bovenstaande problemen heb ik met een Chromecast 2 op beta-firmware op 5 Ghz. Op een 300/40 Mbit-verbinding van Ziggo. Mijn vader heeft met een Chromecast 2 op normale firmware op 5 Ghz en een 80Mbit-verbinding van xs4all precies hetzelfde probleem met de NPO- en NLziet-app. Ziggo-app gebruikt hij niet. En zowel bij mij als bij mijn vader werkt het streamen in een browser op een laptop vlekkeloos..
Wat gaat hier mis? Herkennen jullie deze problemen?
NPO: vaak terugschakelen naar de laagste bitrate. Dit gebeurt soms meerdere keren per minuut. Met enige regelmaat blijft beeld en geluid een seconde hangen met een buffermomentje.
Ziggo: gaat meestal beter dan de NPO-app, terwijl de bitrate hoger is. Maar ook hier soms 1x per minuut een buffermomentje van een seconde.
NLziet: Of probleemloos, of geheel onbruikbaar. Een tussenvariant lijkt niet te bestaan. Beeld en geluid dat elke 5 seconden blijft hangen. Of een programma waarvan de eerste 15 seconden worden afgespeeld, waarna hij gewoon niet meer verder wil. Het programma opnieuw starten helpt niet, precies in hetzelfde frame blijft het afspelen hangen.
Bovenstaande problemen heb ik met een Chromecast 2 op beta-firmware op 5 Ghz. Op een 300/40 Mbit-verbinding van Ziggo. Mijn vader heeft met een Chromecast 2 op normale firmware op 5 Ghz en een 80Mbit-verbinding van xs4all precies hetzelfde probleem met de NPO- en NLziet-app. Ziggo-app gebruikt hij niet. En zowel bij mij als bij mijn vader werkt het streamen in een browser op een laptop vlekkeloos..
[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 16-12-2017 14:41 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik gebruik alleen de ziggo app naast yt en netflix, en daar heb ik het ook. Buffering of hele lage resolutie iedere 1 tot 2 minuten. Bij yt en netflix geen probleem. Chromecast 2, geen beta maar wat het apparaat zelf binnen heeft gehaald aan firmware, verbinding via adsl (xs4all) en via 5Ghz wifi.
Geen vergelijking met browser op pc/laptop want daar kijk ik nooit programma's op, maar ik verwacht daar geen problemen, bij de chromecast is het afwachten maar er lijkt recentelijk iets veranderd te zijn. Een week of 3 geleden had ik eigenlijk nog geen problemen
Geen vergelijking met browser op pc/laptop want daar kijk ik nooit programma's op, maar ik verwacht daar geen problemen, bij de chromecast is het afwachten maar er lijkt recentelijk iets veranderd te zijn. Een week of 3 geleden had ik eigenlijk nog geen problemen
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Nope, dat is niet te doen zonder.... Zeker omdat m'n Google home ook wifi nodig heeft.Marzman schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:19:
[...]
Het zal dan door dat routertje komen, misschien iets van de beveiliging van Netflix. Heb je geen wifiontvangst zonder dat routertje?
Heb alles al geprobeerd... Resetten, Netflix cache verwijderen, mtu van de router omlaag schroeven naar 1400 (werd op google als oplossing aangedragen). Ik weet niet wat er verder nog te proberen valtKid_Stevie schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:32:
[...]
Heb je de Chromecast al gereset als die aan het routertje/bridge hangt?
Heb je Netflix al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op je telefoon?
Je zou nog naar de router/bridge settings en specs kunnen kijken, of die resetten.
Maar ik weet natuurlijk niet wat je zelf al geprobeerd hebt.
Zoiets is het bij mij inderdaad ook. Fijn dat ik niet gek ben en iemand anders precies hetzelfde heeft. Nu nog (wachten op) een oplossing..rockhopper schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:31:
Een week of 3 geleden had ik eigenlijk nog geen problemen
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Check in de router of "Set AP Isolated" op No staat. Dit wil ook nog wel eens problemen geven.
Ik heb geen idee waar ik die kan vinden, de router staat wel in ap bridge mode als je dat bedoelt. Ik heb trouwens een mikrotik hAP mini, die vervolgens aangesloten is op een fritzbox router in bridge mode, die beneden verbonden is met de 'hoofdrouter' zal ik het maar noemen.JantjeKoud schreef op zondag 17 december 2017 @ 00:58:
Check in de router of "Set AP Isolated" op No staat. Dit wil ook nog wel eens problemen geven.
Ik herken dit ook met een Chromecast gen1, Netflix geen problemen, YT gebruik ik niet vaak om te streamen dus weet ik niet. Vooral problemen met de NPO app. Zit op een telfort abonement van 40/4Mbit.Gizz schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:37:
Ik merk dat streamen vanaf iets anders dan Netflix of Youtube steeds problematischer wordt..
Goedendag mensen.
Ik heb vorige week een leuk kerst cadeau gekocht voor Mn moeder. Bja dat hoop ik.
Het betreft een chromecast bij de mediamarkt.
Echter kreeg ik zojuist een mail van wehkamp over een chromecast 2.
Hoe weet ik of ik een twee heb en wat is het verschil?
https://www.wehkamp.nl/el...wsedarticle_versie_esther
Ik heb vorige week een leuk kerst cadeau gekocht voor Mn moeder. Bja dat hoop ik.
Door even er naar te Google-enJboy1991 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:50:
Goedendag mensen.
1e generatie chromecast word officieel niet meer in de winkels verkocht volgens mij
De eerste versie word bij mijn weten al lang niet meer verkocht, dus je zal vast wel de V2 krijgen.Jboy1991 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:50:
Goedendag mensen.

Links de eerste versie, rechts de tweede versie.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Googlen deed ik en kwam steeds uit op de chromecast ultra. Maar apart dan wehkamp dan met chromecast 2 promoot en mediamarkt met gewoon chromecast. Voor iemand die er niet in thuis is zoals ik. Is het nogal verwarrend.Kid_Stevie schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:00:
[...]
Door even er naar te Google-en
1e generatie chromecast word officieel niet meer in de winkels verkocht volgens mij
Maar volgens de verpakking heb ik dus de grote ronde. Dus heb dan gewoon een gen 2
KloptJboy1991 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:06:
[...]
Googlen deed ik en kwam steeds uit op de chromecast ultra. Maar apart dan wehkamp dan met chromecast 2 promoot en mediamarkt met gewoon chromecast. Voor iemand die er niet in thuis is zoals ik. Is het nogal verwarrend.
Maar volgens de verpakking heb ik dus de grote ronde. Dus heb dan gewoon een gen 2
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Is inderdaad ook wat verwarrend, maar je ziet het wel vaker, denk bijvoorbeeld aan een iPad. Er is maar een Chromecast alleen meerdere generaties, daarnaast nog wel andere varianten, inderdaad de Ultra en Audio.Jboy1991 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:06:
[...]
Googlen deed ik en kwam steeds uit op de chromecast ultra. Maar apart dan wehkamp dan met chromecast 2 promoot en mediamarkt met gewoon chromecast. Voor iemand die er niet in thuis is zoals ik. Is het nogal verwarrend.
Verwijderd
Het werkt hier ook prima met een USB netwerkadapter van de Action i.c.m. een USB splitterkabel.Henk007 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:20:
[...]
Beide bij Ali besteld en binnen ca 14 dagen ontvangen en aangesloten. Werkt perfect (100% plug & play) voor een paar euro! Bedankt voor de tip 😀
Overigens setje dubbel besteld om er een vriend/familielid binnenkort blij mee te maken.
Edit: Het werkt trouwens zowel met de oude originele, als de nieuwe (2015) versie van de Chromecast
Stuk beter dan met WIFI verbinding.
Is het mogelijk om via je pc films etc te streamen naar je tv via de chromecast? Ik heb nog een ouderwetse mediaplayer van eminent, en dat is steeds een heel gedoe om films / series over te zetten . Zou me een pak werk besparen indien dat mogelijk zou zijn.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Ja dat kan.Acemath schreef op woensdag 27 december 2017 @ 23:41:
Is het mogelijk om via je pc films etc te streamen naar je tv via de chromecast? Ik heb nog een ouderwetse mediaplayer van eminent, en dat is steeds een heel gedoe om films / series over te zetten . Zou me een pak werk besparen indien dat mogelijk zou zijn.
Alvast bedankt.
Kijk eens naar DLNA, samba en/of Plex.
Klopt
[Ervaringen] Plex - Deel 3
[Ervaringen] Plex - Deel 3
Acemath schreef op woensdag 27 december 2017 @ 23:41:
Alvast bedankt.
Ik gebruik hier op mijn PC Serviio voor, in combinatie met Bubble UPnP op mijn telefoon.
Werkt als een speer.
Werkt als een speer.
Acemath schreef op woensdag 27 december 2017 @ 23:41:
Alvast bedankt.
Je zou ook eens naar videostream kunnen kijken.
Add-in voor Chrome. Evt kun je op je telefoon een afstandsbediening installeren.
Add-in voor Chrome. Evt kun je op je telefoon een afstandsbediening installeren.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ik gebruik mijn chromecast v2 om netflix van op mijn smartphone (S8) te streamen naar de tv.
Maar als ik mijn smartphone na enkele minuten uit standby haal is de netflix app een soort van vast gelopen en kan ik niet meer pauzeren of verderspoelen ofzo... dan blijft de film/serie gewoon spelen en kan je niet anders dan alles te stoppen en af te sluiten.
Nog iemand hier dit probleem? Want ik vind dit redelijk irritant, zodanig dat ik al zitten denken heb om een smart tv in huis te halen.
Maar als ik mijn smartphone na enkele minuten uit standby haal is de netflix app een soort van vast gelopen en kan ik niet meer pauzeren of verderspoelen ofzo... dan blijft de film/serie gewoon spelen en kan je niet anders dan alles te stoppen en af te sluiten.
Nog iemand hier dit probleem? Want ik vind dit redelijk irritant, zodanig dat ik al zitten denken heb om een smart tv in huis te halen.
Yep, als je telefoon op standby gaat dan zit de kans er gewoon dik in dat de verbinding even weg is en je dus weer opnieuw moet verbinden. Heb ik ook heel vaak last van.
The devil is in the details.
Ook last van. Geduld of wifi uit/aan helpt.
En anders net als ik "google home" installeren. Die laat altijd wel direct weer zien wat er op de cast speelt. En ook pauze blijft daar direct werken.
Netflix heeft soms erg lang nodig om de connectie weer te maken.
En anders net als ik "google home" installeren. Die laat altijd wel direct weer zien wat er op de cast speelt. En ook pauze blijft daar direct werken.
Netflix heeft soms erg lang nodig om de connectie weer te maken.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
1. Bestaat er een afstandsbieding voor chrome cast?
2. Kan ik met mijn android smartphone youtube casten?
2. Kan ik met mijn android smartphone youtube casten?
Als je tv HDMI-CEC ondersteunt, is het geen probleem, maar het is simpel, denk aan pauze, play, etcTosun schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:33:
Appeltje-eitje2. Kan ik met mijn android smartphone youtube casten?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nee.Tosun schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:33:
Heb je ook maar iets opgezocht over de Chromecast? Want dit is letterlijk dé basisfunctionaliteit van de Chromecast2. Kan ik met mijn android smartphone youtube casten?

The devil is in the details.
Bedankt. Ik heb enkel 1 probleem met Plex. Dat is dat hij niet steeds aparte .srt files mee inleest. En ik weet niet hoe dat komt. Maar dat zal ik in de plex thread vragen.barrymossel schreef op woensdag 27 december 2017 @ 23:53:
[...]
Ja dat kan.
Kijk eens naar DLNA, samba en/of Plex.
Alvast bedankt voor het vlugge antwoord
Voor de kerst een google home gekocht. En dat werkt prima. Maar zou de functionaliteit toch wat willen uitbreiden.
Heb nu een smart TV die het nog goed doet. YT en Netflix werken Top.
En heb een receiver met spotify connect welke ook goed werkt. Alles werkt goed met CEC en kan elkaar aansturen etc met 1 afstandbediening (van de TV)
Maar deze werken niet in combinatie met Google home. Dus zit er aan te denken om een Chromecast Ultra aan te schaffen.
Deze wil ik dan op de receiver aansluiten.(Ondersteund HDCP 2.2 en HDR en 4k etc).
Nu is het zo als ik in de spotify connect gebruik de Receiver wel aangaat. Maar hij mijn TV uit laat.
Dit is erg fijn want ik heb geen beeld nodig om muziek te luisteren.
Als ik nu via google home aangeef om een bepaalde playlist te luisteren zal deze dan dit doorgeven als zijnde bron zonder beeld? En dus alleen de receiver aanzetten? Of zal de ultra altijd beeld willen uitsturen waardoor mijn TV ook aan gaat?
Ik geloof best dat als ik iets op Netflix (of YT) wil kijken dat de TV wel aan gaat.
Ik kon zo snel het antwoord niet vinden.
Maak gebruik van een NR1606 icm een LG Oled TV.
En heb een receiver met spotify connect welke ook goed werkt. Alles werkt goed met CEC en kan elkaar aansturen etc met 1 afstandbediening (van de TV)
Maar deze werken niet in combinatie met Google home. Dus zit er aan te denken om een Chromecast Ultra aan te schaffen.
Deze wil ik dan op de receiver aansluiten.(Ondersteund HDCP 2.2 en HDR en 4k etc).
Nu is het zo als ik in de spotify connect gebruik de Receiver wel aangaat. Maar hij mijn TV uit laat.
Als ik nu via google home aangeef om een bepaalde playlist te luisteren zal deze dan dit doorgeven als zijnde bron zonder beeld? En dus alleen de receiver aanzetten? Of zal de ultra altijd beeld willen uitsturen waardoor mijn TV ook aan gaat?
Ik geloof best dat als ik iets op Netflix (of YT) wil kijken dat de TV wel aan gaat.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dat was voor mij een aantal jaren precies de reden om serviio te gaan gebruiken, maar wellicht dat dat nu binnen Plex ook wel te regelen valt...
Acemath schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:13:
[...]
Bedankt. Ik heb enkel 1 probleem met Plex. Dat is dat hij niet steeds aparte .srt files mee inleest. En ik weet niet hoe dat komt. Maar dat zal ik in de plex thread vragen.
Alvast bedankt voor het vlugge antwoord
Ik heb sinds kort regelmatig het probleem dat mijn chromecast niet meer zichtbaar is in Spotify, zowel op mijn Iphone 7 als mijn Ipad. Als de chromecast wel zichtbaar is blijft ie heel vaak hangen op "verbinden". Youtube of netflix doen het wel gewoon.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Dingen die niet hebben geholpen:
- Resetten Chromecast
- Opnieuw installeren spotify
- Rebooten devices
- Resetten Chromecast
- Rebooten devices
Nog steeds last van ondertitels vertraging op chromecast met netflix. Wordt dit nooit opgelost? Soms mis je gewoon een zin omdat die maar een fractie van een seconde in beeld is. Bij Engelse media niet zo'n probleem, maar narcos of andere buitenlandse series wel irritant.
Ligt dat wel aan de chromecast dan?
Netflix bakt die subs gewoon in en stuurt ze als 1 stream.
En Engels is natuurlijk net zo buitenlands als Spaans of iets anders.
Netflix bakt die subs gewoon in en stuurt ze als 1 stream.
En Engels is natuurlijk net zo buitenlands als Spaans of iets anders.
Ik had dit de laatste tijd ook met regelmaat. Bij mij is de CC dan ook in de Home app niet zichtbaar. Het begon bij mij na een verhuizing naar er woning waar een oude Ziggo router staat, als ik dat ding een reboot gaf was het weer een paar dagen ok. Ik heb nu de WiFi van dat Ziggo ding uitstaan en heb een Ubiquiti AP gekocht, probleem is daarmee verholpen.Terrz schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:26:
Ik heb sinds kort regelmatig het probleem dat mijn chromecast niet meer zichtbaar is in Spotify, zowel op mijn Iphone 7 als mijn Ipad. Als de chromecast wel zichtbaar is blijft ie heel vaak hangen op "verbinden". Youtube of netflix doen het wel gewoon.
- Resetten Chromecast
- Rebooten devices
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik moest lachenHahn schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:36:
[...]
Heb je ook maar iets opgezocht over de Chromecast? Want dit is letterlijk dé basisfunctionaliteit van de Chromecast

Ik heb nu ook een CC, echter vond ik net een bericht:
nieuws: Google Cast-apparaten veroorzaken wifi-drop-outs bij verschillende ro...
En nu had ik ook laatste weken netwerkuitval, in het weekend maar m'n switch vervangen omdat ik het idee had dat het daar aan lag, maar ik hoorde m'n vrouw gisteren ook al klagen over geen internet via wi-fi. Vast internet was na het wisselen van de switches nog niet weggevallen. Ik ben benieuwd.
Geen idee of er uberhaupt updates komen voor mijn v8 box, maar ik ga het wel in de gaten houden of ook het wi-fi blijft wegvallen.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Het viel mij ook al vaker op dat als ik iets via mijn Chromecast Audio luister (Spotify of tunein radio) en ik hoef alleen maar het scherm van mijn telefoon (Samsung S7) aan te zetten, dan hapert de muziek even. Je ziet dan ook even later dat chromecast icoontje in de taakbalk verschijnen. Dacht aldoor dat dit iets was wat aan mijn netwerk lag, maar begin nu te twijfelen of dit niet hetzelfde is als die wifi drop-outs waarover gesproken wordt.
Dit is inderdaad wat ik ook al weken heb. ....Palomar schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:01:
Het viel mij ook al vaker op dat als ik iets via mijn Chromecast Audio luister (Spotify of tunein radio) en ik hoef alleen maar het scherm van mijn telefoon (Samsung S7) aan te zetten, dan hapert de muziek even. Je ziet dan ook even later dat chromecast icoontje in de taakbalk verschijnen. Dacht aldoor dat dit iets was wat aan mijn netwerk lag, maar begin nu te twijfelen of dit niet hetzelfde is als die wifi drop-outs waarover gesproken wordt.
Soms ben ik te makkelijk met negeren van zaken die niet kunnen.

ik heb exact dezelfde opstelling (alleen de 1607 ipv 06). Bij mij gaat de TV wel aan als ik via de CC spotify aan zet. Maar mijn ps4 springt ook wel eens aan als ik van kanaal switch op mn marantz. dus het kan ook aan mijn instellingen liggenDarkSide schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:22:
Voor de kerst een google home gekocht. En dat werkt prima. Maar zou de functionaliteit toch wat willen uitbreiden.
Lege virente, virent cuncta
De PS4 gaat hier nooit aan als ik dat niet wil. Dus dat is mooi. (moet even kijken welke HDMI settings ik gebruik nu. Want in het verleden ging hij wel eens ongewenst aan)
Ga nu maar een Google home halen. Dan kan de mini naar de slaapkamer.
Meeste muziek is toch background muziek en dat kan prima met de home.
Als ik dan "echt" wil luisteren cast ik wel vanuit de spotify app met connect rechtstreeks naar de marantz. Dan blijft alles uit.
Beetje irri, maar is dus niet anders
Ga nu maar een Google home halen. Dan kan de mini naar de slaapkamer.
Meeste muziek is toch background muziek en dat kan prima met de home.
Als ik dan "echt" wil luisteren cast ik wel vanuit de spotify app met connect rechtstreeks naar de marantz. Dan blijft alles uit.
Beetje irri, maar is dus niet anders
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Sinds gisteren valt Netflix op de Chromecast 2 random weg. Plex en YouTube lijken hier geen last van te hebben. Op de Chromecast 1 ook geen problemen ook niet met Netflix.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Het enige wat meestal echt helpt als een Chromecast echt problemen heeft, zowel algemeen als met 1 dienst, is het terugzetten van fabrieksinstellingen. Stelt ook weinig voor qua opnieuw instellen. Als een keer herstarten van de Chromecast of de cache van de dienst legen en hard sluiten niet werkt, dan ga ik daar tegenwoordig al vrij snel toe over.
Ik ga zaterdag mijn nieuwe tv halen het word een Sony 55-XE9000 zit hier nu al een Chromecast ingebouwd? En zo voor de meest optimale beeld/geluid kwaliteit moet ik dan de Chromecast Ultra aanschaffen?
@heppe01 Dat is toch vrij eenvoudig op te zoeken? Dan ga ik er vanuit dat je de 9005 bedoelt want de 9000 bestaat volgens mij niet.
https://www.sony.nl/electronics/televisies/xe9005-series
https://www.sony.nl/elect...eatures-apps-and-internet
https://www.sony.nl/electronics/televisies/xe9005-series
https://www.sony.nl/elect...eatures-apps-and-internet
[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 05-02-2018 08:10 ]
@jongetje Ja sorry ik bedoelde de 9005, zit dus idd al een chromecast in verwerkt, chill hoef ik die niet meer aan te schaffen!
Hallo,
Wij hebben 2 chrome-casten thuis, en ze werken redelijk.
Maar redelijk is niet echt prettig als je midden in een serie zit. Dat de kwaliteit ineens flink achteruit gaat of zelfs even 10 seconde stil blijft hangen.
Ik denk dat het aan de router ligt (dat ding dat ook de wifi levert als ik het goed heb).
Is dit een 'bekend' probleem, en hoe is dit op te lossen?
Groeten,
Canon
Maar redelijk is niet echt prettig als je midden in een serie zit. Dat de kwaliteit ineens flink achteruit gaat of zelfs even 10 seconde stil blijft hangen.
Ik denk dat het aan de router ligt (dat ding dat ook de wifi levert als ik het goed heb).
Groeten,
Canon
Hoe ver van je wifi-router is de chromecast dan precies verwijderd? En hoe is het wifi-signaal op bijv. je telefoon op die plek?Canon_nl3 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:30:
Hallo,
Groeten,
Canon
Vermoed dat je chromecast gewoon niet voldoende ontvangst heeft, of er zijn erg veel wifi-netwerken in de buurt, waardoor deze elkaar storen. Moet je maar even googlen op hoe wifi kanalen werken en hoe je een vast kanaal instelt welke het minst gebruikt wordt. Of je probeer eens of wifi op 5GHz beter werkt, indien je router dit ondersteunt.
Of als je de mogelijkheid hebt om ze bekabeld aan te sluiten zou ik dat zeker doen. Een stuk terugscrollen in dit topic voor de link naar de USB ethernet adapter die ik gebruik. Kost bijna niks en werkt perfect.Canon_nl3 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:30:
Hallo,
Groeten,
Canon
Het valt mij vandaag opeens op dat ik de chromecast controles op mijn lockscreen en notificaties mis sinds Android 8 oreo. Hebben meer mensen dit?
Crossposten is niet nodig als je een eigen topic hebt..
[ Voor 104% gewijzigd door Michael Knight op 20-02-2018 11:02 ]
@TVreeke
Hoe heb je de soundbar en de Ziggo Mediabox aangesloten?
De Chromecast zit rechtstreeks in een HDMI-poort van de TV?
De TV moet weten dat je gebruikt maakt van een externe speaker en dat moet je dan ook instellen op de TV.
Mijn setup is:
Ziggo-mediabox -> Soundplate -> TV.
Chromecast -> TV -> Soundplate.
Als ik de TV dan niet vertel dat hij de audio op de externe bron af moet spelen, werkt het ook niet. Ook moet ik uiteraard op de Soundplate de uit/in-gang van de TV kiezen. Uiteraard moeten ze allemaal wel geschikt zijn voor ARC (retour van audio vanaf de TV).
Als je het zo hebt ingesteld, kan het ook nog aan je HDMI-kabel liggen, dat deze niet geschikt is. Toevallig door de verhuizing kabels verwisseld?
Hoe heb je de soundbar en de Ziggo Mediabox aangesloten?
De Chromecast zit rechtstreeks in een HDMI-poort van de TV?
De TV moet weten dat je gebruikt maakt van een externe speaker en dat moet je dan ook instellen op de TV.
Mijn setup is:
Ziggo-mediabox -> Soundplate -> TV.
Chromecast -> TV -> Soundplate.
Als ik de TV dan niet vertel dat hij de audio op de externe bron af moet spelen, werkt het ook niet. Ook moet ik uiteraard op de Soundplate de uit/in-gang van de TV kiezen. Uiteraard moeten ze allemaal wel geschikt zijn voor ARC (retour van audio vanaf de TV).
Als je het zo hebt ingesteld, kan het ook nog aan je HDMI-kabel liggen, dat deze niet geschikt is. Toevallig door de verhuizing kabels verwisseld?
@acoster
Bedankt voor de reactie. Ik heb zowel mijn ziggo box als mijn chromecast aangesloten in een HDMI poort van mijn TV. Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat ik ook dingen via de soundbar aan de TV kan verbinden. Ik zal vanavond eens jouw setup proberen. Toch blijft het gek, want voor de verhuizing heeft hij het altijd gedaan op deze manier met de chromecast van mijn huisgenoot. De HDMI kabels zijn namelijk hetzelfde gebleven.
Bedankt voor de reactie. Ik heb zowel mijn ziggo box als mijn chromecast aangesloten in een HDMI poort van mijn TV. Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat ik ook dingen via de soundbar aan de TV kan verbinden. Ik zal vanavond eens jouw setup proberen. Toch blijft het gek, want voor de verhuizing heeft hij het altijd gedaan op deze manier met de chromecast van mijn huisgenoot. De HDMI kabels zijn namelijk hetzelfde gebleven.
Wat bedoel je met controles?Cyleo schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:58:
Het valt mij vandaag opeens op dat ik de chromecast controles op mijn lockscreen en notificaties mis sinds Android 8 oreo. Hebben meer mensen dit?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik denk dat hij controls bedoelt.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Instellingen -> Google -> Bedieningsopties voor gecaste media (aanvinken)Cyleo schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:58:
[ Voor 77% gewijzigd door Michael Knight op 20-02-2018 20:56 ]
Deze bedoelde ik dus. Hij heeft er heel lang niet gestaan, uiteindelijk de Google Play Services data gereset, en nu stond hij er op eens! Mocht iemand hetzelfde problemen hebben.Chris.nl schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:04:
[...]
Instellingen -> Google -> Bedieningsopties voor gecaste media (aanvinken)
ik heb een ethernet adapter besteld bij Google en nu zit de voedingskabel niet meer in de usb poort van de tv maar in het stopcontact. Voorheen ging de chromecast dus uit bij het uitzetten van de tv maar nu dus niet meer. Is het verstandig om de de stekker uit het stopcontact te trekken of kan de spanning gewoon altijd op de chromecast blijven? Iemand een advies?
Geen advies, maar mijn ervaring.
1 van mijn chromecasts zit in de receiver, altijd via een charger aangesloten. Gaat al jaren prima.
1 van mijn chromecasts zit in de receiver, altijd via een charger aangesloten. Gaat al jaren prima.
tajvdz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 03:10:
ik heb een ethernet adapter besteld bij Google en nu zit de voedingskabel niet meer in de usb poort van de tv maar in het stopcontact. Voorheen ging de chromecast dus uit bij het uitzetten van de tv maar nu dus niet meer. Is het verstandig om de de stekker uit het stopcontact te trekken of kan de spanning gewoon altijd op de chromecast blijven? Iemand een advies?
Ik heb dezelfde ervaring als mijn bovenbuurman. De Chromecast is bij mij ook met de adapter op het lichtnet aangesloten en de netwerkverbinding loopt via 5Ghz wifi. Dit is al jaren geen enkel probleem.tajvdz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 03:10:
"When you grow up your heart dies"
Ok, ja ik heb er 2 en beide nu met ethernet aangesloten. 1 ging altijd al via het lichtnet maar daar zit een centrale schakelaar op dat 's avonds alles uit gaat. De 2e kreeg de voeding via de tv en ging dus met de tv uit. Nu met de ethernet adapter moet hij op het lichtnet en op dat stopcontact zit geen schakelaar. Maar ik vroeg het me af omdat de chromecast adapter wat warm wordt. Maar dit is dus geen probleem?
Ik heb hem ook op de ethernet adapter.tajvdz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:26:
Ok, ja ik heb er 2 en beide nu met ethernet aangesloten. 1 ging altijd al via het lichtnet maar daar zit een centrale schakelaar op dat 's avonds alles uit gaat. De 2e kreeg de voeding via de tv en ging dus met de tv uit. Nu met de ethernet adapter moet hij op het lichtnet en op dat stopcontact zit geen schakelaar. Maar ik vroeg het me af omdat de chromecast adapter wat warm wordt. Maar dit is dus geen probleem?
Maar met dit kabeltje zit hij nog steeds in de USB van de tv.
Volgens mij handiger.
Kabeltje
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
ok en dat kabeltje zet je er tussen?driel24 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:02:
[...]
Ik heb hem ook op de ethernet adapter.
Maar met dit kabeltje zit hij nog steeds in de USB van de tv.
Volgens mij handiger.
Kabeltje
Ik heb wel zoiets voor de andere chromecast maar die heeft 2 kleine usb aansluitingen. 1 male en 1 female. En 1 grote female.
Met deze ertussen heb je geen externe voeding meer nodigtajvdz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:12:
[...]
ok en dat kabeltje zet je er tussen?
Ik heb wel zoiets voor de andere chromecast maar die heeft 2 kleine usb aansluitingen. 1 male en 1 female. En 1 grote female.

[ Voor 18% gewijzigd door driel24 op 03-03-2018 12:32 ]
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
@driel24 Ja maar ik gebruik onderstaande adapter,
daar zit de stekker aan vast.
Ik heb 2 chromecasts en gebruik ook een adapter zoals jij hebt maar kwa aansluiten van de kabels is het beter om ze zo aan te sluiten. Misschien ga ik kijken of ik het nog om ga wisselen want de andere gaat wel in de avond uit omdat daar een schakelaar op de apparatuur zit.
Ik heb ze inmiddels omgewisseld!
daar zit de stekker aan vast.

Ik heb 2 chromecasts en gebruik ook een adapter zoals jij hebt maar kwa aansluiten van de kabels is het beter om ze zo aan te sluiten. Misschien ga ik kijken of ik het nog om ga wisselen want de andere gaat wel in de avond uit omdat daar een schakelaar op de apparatuur zit.
Ik heb ze inmiddels omgewisseld!
[ Voor 50% gewijzigd door tajvdz op 06-03-2018 16:42 ]
ik heb afentoe moeite met streamen via de chromecast ultra...
via iphone 6 doet foxsports go het meteen.. en via me vaders samsung j1 knippert hij een keer en vervolgends werkt ie niet..
chromecast ultra al keer naar fabrieksinstellingen gedaan
en de telefoon van me vader opnieuwe geinstallerd
iemand hier ervaring mee ?
dankje
via iphone 6 doet foxsports go het meteen.. en via me vaders samsung j1 knippert hij een keer en vervolgends werkt ie niet..
chromecast ultra al keer naar fabrieksinstellingen gedaan
en de telefoon van me vader opnieuwe geinstallerd
iemand hier ervaring mee ?
dankje
Hier kreeg ik de samenvattingen vanaf de Fox app (Android) gisteren ook niet aan de praat, terwijl NPO, NOS, Ziggo etc. het wel deden.
Hoe is jullie algemene ervaring met Chromecast? Ik heb 3 Chromecasts in gebruik welke ik voornamelijk gebruik voor het volgende:
- Radio luisteren via Tunein Free op Chromecast Audio
- Spotify op Chromecast Audio
- Ziggo Go tv kijken op Chromecast (2de model)
Bij al deze toepassingen heb ik regelmatig gekl**t dat ik bijv. in Spotify een liedje start, onderaan klik op 'Beschikbare apparaten' en dan mijn chromecast audio selecteer. Vervolgens gebeurt er soms niks. Idem met Tunein Free en Ziggo Go. Paar keer opnieuw proberen of soms de app volledig afsluiten en opnieuw starten helpt soms. Of soms de Chromecast opnieuw opstarten (stekker eruit of via de app).
Alle Chromecasts zitten op 5Ghz wifi dichtbij een wifi-punt, dus aan het bereik zou het niet moeten liggen.
Vaak werkt het ook wel gewoon, maar toch regelmatig dit soort hobbels op de weg.
Hebben meer mensen dit, of werkt Chromecast bij iedereen altijd helemaal zonder problemen en is het altijd zonder uitzondering 'cast icoontje klikken en gaan'?
Bij al deze toepassingen heb ik regelmatig gekl**t dat ik bijv. in Spotify een liedje start, onderaan klik op 'Beschikbare apparaten' en dan mijn chromecast audio selecteer. Vervolgens gebeurt er soms niks. Idem met Tunein Free en Ziggo Go. Paar keer opnieuw proberen of soms de app volledig afsluiten en opnieuw starten helpt soms. Of soms de Chromecast opnieuw opstarten (stekker eruit of via de app).
Alle Chromecasts zitten op 5Ghz wifi dichtbij een wifi-punt, dus aan het bereik zou het niet moeten liggen.
Vaak werkt het ook wel gewoon, maar toch regelmatig dit soort hobbels op de weg.
Hebben meer mensen dit, of werkt Chromecast bij iedereen altijd helemaal zonder problemen en is het altijd zonder uitzondering 'cast icoontje klikken en gaan'?
Geen last van, ik heb ook maar één Chromecast-apparaat.
App updaten?
ontopic:
Ik heb één Chromecast met firmware 1.29.104827 en een tv 32PFL9604H uit 2010
Ik krijg laatste tijd bij het opstarten artifacts en flikkerende beeld en dit houdt niet op totdat ik de tv weer aan en uitzet. Na het aan en uitzetten werkt de Chromecast probleemloos.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Het instellen van 50 Hz verhelpt niets en maakt alleen maar erger.
Voorheen was de stroomvoorziening via tv maar nu via een USB-adapter, geen verschil.
FF kijken,, zou dit het zijn?
App updaten?
ontopic:
Ik heb één Chromecast met firmware 1.29.104827 en een tv 32PFL9604H uit 2010
Ik krijg laatste tijd bij het opstarten artifacts en flikkerende beeld en dit houdt niet op totdat ik de tv weer aan en uitzet. Na het aan en uitzetten werkt de Chromecast probleemloos.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Het instellen van 50 Hz verhelpt niets en maakt alleen maar erger.
Voorheen was de stroomvoorziening via tv maar nu via een USB-adapter, geen verschil.
FF kijken,, zou dit het zijn?
Als het laadscherm van de Chromecast is weergegeven ('Chromecast' met een draaiend Chrome-logo), maar het startscherm zwart is, ondervindt u mogelijk een HDCP-probleem (High-bandwidth Digital Content Protection) met uw tv. Dit probleem kan gemakkelijk worden verholpen door uw tv opnieuw op te starten. Schakel uw tv uit, haal de stekker uit het stopcontact, sluit de stekker weer aan en schakel de tv opnieuw in.
Als u een zwart scherm of alleen een aantal gekleurde stippen ziet wanneer u de Chromecast inschakelt, kan de herstelknop vastzitten. De herstelknop is de enige knop op de Chromecast. In dit geval maakt u de voeding los van de Chromecast en drukt u een aantal keren op de herstelknop om deze los te maken. Zodra de herstelknop weer werkt, voelt u dat deze naar binnen klikt wanneer u erop drukt en terugveert wanneer u de knop loslaat. Zodra de herstelknop weer normaal functioneert, configureert u de Chromecast zoals normaal: sluit de Chromecast aan op de HDMI-poort van de tv en sluit de voedingskabel aan.
[ Voor 100% gewijzigd door MedionAkoya op 14-03-2018 14:46 ]
Trein?
Zelfde issue hier, vooral het audio probleem herken ik. Met mijn 'gewone' chromecasts heb ik zelden issues, hoewel ik vandaag mijn NPO Start app niet verbonden kreeg met de chromecast.Palomar schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:33:
Hoe is jullie algemene ervaring met Chromecast? Ik heb 3 Chromecasts in gebruik welke ik voornamelijk gebruik voor het volgende:
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Nee helaas niet. Ik heb ook het idee dat de Chromecast audio wat gevoeliger is in dit opzicht. Omdat ik de mijne toch regelmatig opnieuw moest opstarten voordat ik kon streamen heb ik voor 50 euro een Argon Stream2M op Marktplaats gescoord. Die werkt echt instant i.c.m. Spotify, heerlijk.Palomar schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:33:
Met mijn 2e generatie video Chromecast heb ik minder problemen, al had ik met mijn vorige telefoon (Wileyfox Swift, alleen 2.4 GHz wifi) regelmatig dat 'ie na het pauzeren niet meer wilde starten. Met m'n iPad (!) had ik dan weer helemaal geen problemen, en ook mijn Motorola G5 plus (2.4 / 5 GHz) lijkt minder problemen te geven.
Lokale bestanden chromecasten met subtitles, iemand enig idee?
Ik heb onlangs een chromecast aangeschaft die ik in mijn goedkope china beamer heb gestoken. Nu blijkt dat VLC 3 geen ondersteuning heeft voor chromecast met external subs (srt, sub,.. )
Dus als ik nu mijn gedownloade MKV/MP4 wil afspelen met een bijpassend srt bestandje wil die dat niet weergeven op het grote scherm.
Er zijn blijkbaar een aantal chrome browser extensions, airflow, plex, maar daar heb je de premium versie voor nodig als je subtitles wil zien.
Zijn er nog andere mogelijkheden? Ik dacht zelf aan misschien om de subtitle te hardcoden, dit kan bijvoorbeeld met handbrake of DVDFab. Maar ik heb nu een proces lopen van DVDFab met nog 1uur en 48minuten voordatie klaar is. Is er misschien een manier om subtitles sneller the hardcoden? Of een andere manier om de subtitles toch te kunnen weergeven?
Ik heb onlangs een chromecast aangeschaft die ik in mijn goedkope china beamer heb gestoken. Nu blijkt dat VLC 3 geen ondersteuning heeft voor chromecast met external subs (srt, sub,.. )
Dus als ik nu mijn gedownloade MKV/MP4 wil afspelen met een bijpassend srt bestandje wil die dat niet weergeven op het grote scherm.
Er zijn blijkbaar een aantal chrome browser extensions, airflow, plex, maar daar heb je de premium versie voor nodig als je subtitles wil zien.
Zijn er nog andere mogelijkheden? Ik dacht zelf aan misschien om de subtitle te hardcoden, dit kan bijvoorbeeld met handbrake of DVDFab. Maar ik heb nu een proces lopen van DVDFab met nog 1uur en 48minuten voordatie klaar is. Is er misschien een manier om subtitles sneller the hardcoden? Of een andere manier om de subtitles toch te kunnen weergeven?
Localcast
Edit: dat is er vanuit gaande dat je vanaf een Android toestel afspeelt.
Edit: dat is er vanuit gaande dat je vanaf een Android toestel afspeelt.
[ Voor 80% gewijzigd door AllSeeyinEye op 07-04-2018 12:18 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
@dumbledore :
Ik heb films op de nas of pc staan met mediaserver software. Met bubbleupnp op je telefoon kun je deze afspelen met srt bestanden die je op de telefoon automatisch kan opzoeken, downloaden en gebruiken.
Ik heb films op de nas of pc staan met mediaserver software. Met bubbleupnp op je telefoon kun je deze afspelen met srt bestanden die je op de telefoon automatisch kan opzoeken, downloaden en gebruiken.
Videostream als je vanaf je pc cast.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Heb sinds kort nieuwe access points (2x Fritz 1750; woonkamer en werkkamer) en daarbij ook een issue met de Chromecast 2 in de woonkamer.
Wanneer ik met het accesspoint in de woonkamer verbonden (iPhone7) ben (waarmee ook de Chromecast 5Ghz verbonden is); is de Chromecast niet zichtbaar.
Wanneer ik op het accesspoint in de werkkamer zit (zelfde SSID en wachtwoord) kan ik de chromecast in de woonkamer zonder problemen benaderen.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Wanneer ik met het accesspoint in de woonkamer verbonden (iPhone7) ben (waarmee ook de Chromecast 5Ghz verbonden is); is de Chromecast niet zichtbaar.
Wanneer ik op het accesspoint in de werkkamer zit (zelfde SSID en wachtwoord) kan ik de chromecast in de woonkamer zonder problemen benaderen.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Is er in de Fritz een optie die de wifi-clients van elkaar isoleert? Zo ja, helpt het als je die uitzet?
Heb het inmiddels gevonden.Out.of.Control schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:04:
Is er in de Fritz een optie die de wifi-clients van elkaar isoleert? Zo ja, helpt het als je die uitzet?
In additionele beveiligingsinstellingen stond de optie "The active wireless devices displayed below may communicate with each other" uit.
Net mijn Chrome Cast Audio binnen. Tot mijn verbazing en milde irritatie geeft ie een zacht tikkend geluid (als je geen muziek afspeelt dus). Zodadelijk maar eens uittesten waar dat aan ligt.
Geluid gaat over een analoge 3.5mm jack, dus dat zal misschien te maken hebben met een storende voeding en/of kabel in de buurt.STFU schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:21:
Net mijn Chrome Cast Audio binnen. Tot mijn verbazing en milde irritatie geeft ie een zacht tikkend geluid (als je geen muziek afspeelt dus). Zodadelijk maar eens uittesten waar dat aan ligt.
Klopt, maar vlak daarnaast zit een tweede 3,5-mm-ingang waarop in mijn computer heb aangesloten en daarop heb ik geen raar getik of bijgeluiden.TheNephilim schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:25:
[...]
Geluid gaat over een analoge 3.5mm jack, dus dat zal misschien te maken hebben met een storende voeding en/of kabel in de buurt.
Testerdestest. De sterkte van het geluid is afhankelijk van hoe ik het analoge gele draadje hou. Sterker nog, met mijn hand eromheen, heb ik geen storing meer.
Zou een ongeaarde 'spoel' van een stukje draad eromheen, helpen!?
Edit 1: Gaat lekker zeg
En het geplop / getik is er ook nog steeds. Zelfgemaakte spoel helpt niet. Spoel weer weggehaald, want misschien gebruikt dat ding het analoge-audio-kabeltje als wifi-antenne ofzo => Nog steeds geen verbinding/geluid.
Stel je voor dat ik dat ding blind aan mijn bejaarde ouders had meegegeven
Edit 2: Ik las dat elk android-apparaat op mijn wifinetwerk de chromecast zou moeten kunnen aansturen. En warempel! Met mijn oeroude Nexus 7 (2012 model dus om de haverklap onmogelijktraag) werkt het wel. Daarna mijn telefoon gepakt en opeens werkt het met mijn telefoon ook.
Echter nog steeds onacceptabel gekraak/getik/geplop/geruis. Hebben jullie daar géén last van!?
En hoe zet je het volume op een acceptabel niveau!? Ja, het volume op je telefoon of tablet op max zetten, maar dan heb ik nog steeds zacht geluid en mijn speakers op 10 zetten vind ik niet leuk, want mijn pc hangt er ook nog aan. Volume op 50% vind ik wel genoeg.
Edit 3:Wie schertst schetst mijn verbazing!? Ook met de 3,5-mm-jack van de Chrome Cast eruit kraken mijn speakers nog. De Chrome Cast verstoort zijn eigen signaal

Nah ja, met een langer audio-kabeltje kan ik de Chrome Cast verder van de speakers zetten en is het gekraak (hopelijk) afgelopen.
Wel raar dat ze dat probleem bij Goochel niet zijn tegengekomen. En opgelost hebben met een langer kabeltje. In ieder geval langer dan die 0,3 micron die het nu lang is.
Rest alleen nog het master/preset/default/whatever volume. Hoe krik ik dat op naar een acceptabel niveau!?
[ Voor 64% gewijzigd door STFU op 17-04-2018 18:25 ]
Geen ervaring met de Chromecast Audio, maar feit blijft dat je naast video ook audio beter over HDMI kan versturen. Zelf heb ik een normale Chromecast in de receiver gedrukt, waarbij je naast video dan ook Spotify kraakhelder aan de praat krijgt.
Ja, maar de Chrome Cast Audio stuurt nou eenmaal het signaal analoog naar de versterker. Tevens heb ik geen speakers of versterkers met een HDMI-ingang (ik weet niet eens of die wel bestaan).TheNephilim schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:51:
[...]
Geen ervaring met de Chromecast Audio, maar feit blijft dat je naast video ook audio beter over HDMI kan versturen. Zelf heb ik een normale Chromecast in de receiver gedrukt, waarbij je naast video dan ook Spotify kraakhelder aan de praat krijgt.
Maar goed, dat gekraak is nu opgelost door de storingsbron (de Chrome Cast zelf nota bene) ver genoeg van de versterker af te plaatsen. Echter nog steeds heb ik regelmatig dat het geluid hapert of dat de verbinding met tussen telefoon en Chrome Cast helemaal wegvalt. En dat terwijl de router in dezelfde kamer staan. Hebben meer mensen hapert geluid of zelfs wegvallende verbinding!?
Chrome Cast Audio heeft ook gewoon een optische uitgang (de 3.5mm aansluiting is zowel optisch als analoog). Je hebt dan wel een geschikte optische kabel of verloop plug nodig en een versterker natuurlijk met optische ingang. Zo heb ik het gekraak bij mijn versterker opgelostSTFU schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:05:
[...]
Ja, maar de Chrome Cast Audio stuurt nou eenmaal het signaal analoog naar de versterker. Tevens heb ik geen speakers of versterkers met een HDMI-ingang (ik weet niet eens of die wel bestaan).
Waar heb je zo'n verloopkabeltje vandaan gehaald!? En wat heeft die grap gekost!?bellpepper schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:19:
[...]
Chrome Cast Audio heeft ook gewoon een optische uitgang (de 3.5mm aansluiting is zowel optisch als analoog). Je hebt dan wel een geschikte optische kabel of verloop plug nodig en een versterker natuurlijk met optische ingang. Zo heb ik het gekraak bij mijn versterker opgelost
https://www.allekabels.nl...kabels/3.5mm-toslink.htmlSTFU schreef op donderdag 19 april 2018 @ 01:39:
[...]
Waar heb je zo'n verloopkabeltje vandaan gehaald!? En wat heeft die grap gekost!?
Ik heb bij mij thuis een Chromecast audio installatie (4 machines door het hele huis verspreid). Het wegvallen van geluid komt bijna nooit voor. Heel soms verliest 1 apparaat wel eens verbinding, maar dat duurt nooit langer dan een paar seconden en komt echt heel sporadische voor. De andere apparaten draaien dan rustig door.Maar goed, dat gekraak is nu opgelost door de storingsbron (de Chrome Cast zelf nota bene) ver genoeg van de versterker af te plaatsen. Echter nog steeds heb ik regelmatig dat het geluid hapert of dat de verbinding met tussen telefoon en Chrome Cast helemaal wegvalt. En dat terwijl de router in dezelfde kamer staan. Hebben meer mensen hapert geluid of zelfs wegvallende verbinding!?
Dit was anders tijdens de bug dat als je je android telefoon aanzetten het hele wifi netwerk vol liep, maar die is al een tijdje geleden opgelost.
Dus check even of je wifi krachtig genoeg is op de plek van je chromcast.
nieuwe versie van bestaande Chromecast inclusief Bluetooth support, helaas niet voor bestaande modellen
https://www.google.nl/amp...-to-enable-bluetooth/amp/
https://www.google.nl/amp...-to-enable-bluetooth/amp/
[ Voor 28% gewijzigd door basix op 05-05-2018 16:31 ]
Goedeavond mede-tweakers
Is het mogelijk om je Chromecast te gebruiken via de wifi hotspot op je mobiel ?
Mvg
Is het mogelijk om je Chromecast te gebruiken via de wifi hotspot op je mobiel ?
Mvg
| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |
Als ik google mag geloven zou dit geblokkeerd zijn, echter heb ik daar afgelopen winter weinig van gemerkt toen mijn vaste verbinding er drie weken uit lag.
Dit topic is gesloten.