Het artikel is wat aangepast, volgens mij maken bestaande modellen nog wel een kans.basix schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 16:19:
nieuwe versie van bestaande Chromecast inclusief Bluetooth support, helaas niet voor bestaande modellen
https://www.google.nl/amp...-to-enable-bluetooth/amp/
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn Chromecast 2e generatie als ik Spotify aan het luisteren ben. Als ik in een track skip of volgend/vorig nummer selecteer in de app, verbreekt de verbinding met de Chromecast en stopt de muziek. Ik heb ook een Chromecast van de 1e generatie en die heeft dit probleem niet.
Hebben anderen hier ook last van?
Moet wel de firmware aangepast worden lijkt mij. De vraag is dan hoe?stelling schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:36:
[...]
Het artikel is wat aangepast, volgens mij maken bestaande modellen nog wel een kans.
Zijn er hier mensen die dmv tasker een radio statio opstarten op hun CCA?
Ben nu een dag bezig op allerlei maniern, lukt me niet.
Ben nu een dag bezig op allerlei maniern, lukt me niet.
Heeft iemand ook veel problemen met chromecast + npo start. Soms wil de app bijvoorbeeld geen verbinding maken met de chromecast (blijft gewoon 'zoeken' in npo start app) als deze bijvoorbeeld al aan het streamen is. Moet dan bijvoorbeeld Netflix of andere app starten om de chromecast te kunnen hijacken om weer controle terug te kunnen krijgen van de chromecast.
Dit is maar een van de problemen met npo start en de chromecast. Netflix/youtube werken uitstekend maar npo start app is gewoon waardeloos.
Ik gebruik de 2de generatie chromecast + iPad 2018
Dit is maar een van de problemen met npo start en de chromecast. Netflix/youtube werken uitstekend maar npo start app is gewoon waardeloos.
Kijk heel veel naar programma's met de Npo start.[rogi] schreef op zondag 17 juni 2018 @ 23:14:
Heeft iemand ook veel problemen met chromecast + npo start. Soms wil de app bijvoorbeeld geen verbinding maken met de chromecast (blijft gewoon 'zoeken' in npo start app) als deze bijvoorbeeld al aan het streamen is. Moet dan bijvoorbeeld Netflix of andere app starten om de chromecast te kunnen hijacken om weer controle terug te kunnen krijgen van de chromecast.
Beneden met smart TV en boven met chromecast. Ook de 2e generatie. Met Samsung s8
Maar geen problemen.
@[rogi] als ik eens problemen heb herstart ik mijn fritz!box - ding lijkt zo nu en dan wel dhcp leases kwijt te raken.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb de laatste tijd dat hij heel warm wordt en de wifi verbinding kwijtraakt. Heel irritant.Tigerblood schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:10:
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn Chromecast 2e generatie als ik Spotify aan het luisteren ben. Als ik in een track skip of volgend/vorig nummer selecteer in de app, verbreekt de verbinding met de Chromecast en stopt de muziek. Ik heb ook een Chromecast van de 1e generatie en die heeft dit probleem niet.
Sowieso vind ik de Chromecast steeds lastiger in gebruik en ben op zoek naar een goed alternatief.
Het liefst met een ethernet poort en ir ontvanger.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
De Chromecast Ultra kun je wel met ethernet aansluiten, dat is nog wel de voordeligste oplossing denk ik. Of je moet gaan denken aan een Shield TV met ingebouwde Chromecast.Lethalis schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:23:
[...]
Ik heb de laatste tijd dat hij heel warm wordt en de wifi verbinding kwijtraakt. Heel irritant.
Sowieso vind ik de Chromecast steeds lastiger in gebruik en ben op zoek naar een goed alternatief.
Dat zou het wifi probleem kunnen oplossen, maar hoe zou ik hem eenvoudig met een afstandsbediening kunnen pauzeren?Krizzii schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:09:
[...]
De Chromecast Ultra kun je wel met ethernet aansluiten, dat is nog wel de voordeligste oplossing denk ik. Of je moet gaan denken aan een Shield TV met ingebouwde Chromecast.
Want dat is echt rete irritant.
"Schat wil je de film even pauzeren?"
Vervolgens moet ik eerst mijn telefoon unlocken, vervolgens is de telefoon de verbinding met de chromecast kwijt... kan ik via de Home app hem opzoeken en dan eindelijk op pauze rammen. Met een beetje pech ben ik dan letterlijk een paar minuten verder.
Dat klinkt eerder als een netwerk/connectie-probleem dan een Chromecast-probleem. Over het algemeen blijft de bediening op je Android altijd actief als notificatie, die is (volgens mij) zelfs via het lockscreen te bedienen.Lethalis schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:23:
[...]
Dat zou het wifi probleem kunnen oplossen, maar hoe zou ik hem eenvoudig met een afstandsbediening kunnen pauzeren?
Want dat is echt rete irritant.
"Schat wil je de film even pauzeren?"
Vervolgens moet ik eerst mijn telefoon unlocken, vervolgens is de telefoon de verbinding met de chromecast kwijt... kan ik via de Home app hem opzoeken en dan eindelijk op pauze rammen. Met een beetje pech ben ik dan letterlijk een paar minuten verder.
Ook kan je de Chromecast met de afstandsbediening van je tv bedienen als die HDMI-CEC ondersteund, misschien zou je dat even kunnen testen.
In theorie ja, maar bij Netflix/Youtube/Plex met filmpjes langer dan 10 minuten verdwijnt die verbinding toch echt vaker dan je denkt.Krizzii schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:41:
[...]
Dat klinkt eerder als een netwerk/connectie-probleem dan een Chromecast-probleem. Over het algemeen blijft de bediening op je Android altijd actief als notificatie, die is (volgens mij) zelfs via het lockscreen te bedienen.
Ook kan je de Chromecast met de afstandsbediening van je tv bedienen als die HDMI-CEC ondersteund, misschien zou je dat even kunnen testen.
Overigens heeft mijn Chromecast nog wel eens moeite om uberhaupt gevonden te worden, maar dat heeft volgens mij meer te maken met de switch tussen 5GHz en 2.4GHz netwerk.
Omelette du fromage!
De chromecast ondersteunt CEC, als de AB van je TV een knop heeft voor pauzeren zou dat moeten werken.
Als ik iets afspeel via onze chromecast is het geluid altijd een stuk zachter dan het normaal is via bv. de app op de TV, is dat bekend hier ? en zo ja wat kan ik er aan doen ?
Ik heb precies dit zelfde probleem. Soms vindt de Google Home app hem ook niet eens, met als gevolg dat ik dus niets kan pauzeren.dxta schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:06:
[...]
In theorie ja, maar bij Netflix/Youtube/Plex met filmpjes langer dan 10 minuten verdwijnt die verbinding toch echt vaker dan je denkt.
Overigens heeft mijn Chromecast nog wel eens moeite om uberhaupt gevonden te worden, maar dat heeft volgens mij meer te maken met de switch tussen 5GHz en 2.4GHz netwerk.
Gisteren kon ik vanuit Plex de CC wel zien, maar niet verbinden. Google home liet hem ook niet zien (wel de naam, maar niet de gelijke achergrondafbeelding waardoor ik weet dat de verbinding niet OK is). Vervolgens kon ik vanuit mijn laptop wél prima verbinden en een cast starten, dus het is echt de verbinding telefoon - CC lijkt het. Heb net een nieuwe OnePlus 6, maar bij mijn Galaxy S6 had ik exact het zelfde probleem
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Ik gebruik sinds kort een xiaomi mibox 3. Met een usb ethernet adapter. Deze heeft een Bluetooth afstandsbediening maar ook een ir poort die ik met mijn harmony gebruik.Lethalis schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:23:
[...]
Ik heb de laatste tijd dat hij heel warm wordt en de wifi verbinding kwijtraakt. Heel irritant.
Mijn Philips TV van 10 jaar oud heeft dat niethcQd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:09:
De chromecast ondersteunt CEC, als de AB van je TV een knop heeft voor pauzeren zou dat moeten werken.
Maar ik vind het zonde om hem te vervangen zolang hij het prima doet. Heeft ooit 1000 euro gekost.
Ik dacht dat het aan Apple lag, maar Android heeft dit dus ook.Maardiweb schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:16:
[...]
Ik heb precies dit zelfde probleem. Soms vindt de Google Home app hem ook niet eens, met als gevolg dat ik dus niets kan pauzeren.
Gisteren kon ik vanuit Plex de CC wel zien, maar niet verbinden. Google home liet hem ook niet zien (wel de naam, maar niet de gelijke achergrondafbeelding waardoor ik weet dat de verbinding niet OK is). Vervolgens kon ik vanuit mijn laptop wél prima verbinden en een cast starten, dus het is echt de verbinding telefoon - CC lijkt het. Heb net een nieuwe OnePlus 6, maar bij mijn Galaxy S6 had ik exact het zelfde probleem
Vaak los ik het op door de Netflix app hard af te sluiten en opnieuw op te starten. Meestal vind CC de verbinding met Netflix dan wel weer en kan ik pauzeren.
Het blijft een workaround...
Op zich fijn dat anderen hier ook last van hebben, jammer dat we er geen van allen een blijvende oplossing voor lijken te hebben
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Mja het bevestigt voor mij iig dat ik naar iets anders moet kijken. Ik vind het alleen best lastig. Er zijn ook niet veel alternatieven.Maardiweb schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:40:
Op zich fijn dat anderen hier ook last van hebben, jammer dat we er geen van allen een blijvende oplossing voor lijken te hebben
Apple TV begin ik niet aan, gezien ik verder geen Apple devices (meer) heb en ook niet wil kopen (veel te duur).
Shield is interessant, maar al vrij lang op de markt en wordt misschien binnenkort wel vervangen?
Fire TV heeft slechte reviews en schijnt je steeds reclame voor te schotelen.
Xiaomi Mi Box wellicht? Heeft geen ethernet port
[ Voor 30% gewijzigd door Lethalis op 31-07-2018 09:04 ]
Dat is met een usb ethernet adapter van 2 euro opgelost...Lethalis schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:44:
[...]
Xiaomi Mi Box wellicht? Heeft geen ethernet port
Ik gebruik nu een week een Android telefoon (Moto G5S) en merk nu na een aantal keer casten dat het veel beter gaat dan op iOS. (zowel met iPad air 2 als met iPhone 6s) Ik heb het nog niet heel veel gebruikt, maar daarnet bijvoorbeeld FOX Sports, totaal geen issues. Dan pak ik die iPhone en dan gelijk problemen met de pauzestand bijvoorbeeld. Ik wil geen iOS vs Android discussie opwerpen, maar kan het zijn dat Chromecast gewoon stabieler/beter werkt op een Android apparaat? (mogelijk doordat het van Google beide is?)
Zou fantastisch zijn als het goed blijft werken, dan kunnen die ''lompe'' computers van de tv's beneden en boven afgekoppeld worden. Enige ding wat ik nog niet weet is hoe ik in Android 7 per app het mobiele dataverkeer volledig kan blokkeren. Je kan het wel beperken, maar uitzetten kan niet zover ik zie.
Zou fantastisch zijn als het goed blijft werken, dan kunnen die ''lompe'' computers van de tv's beneden en boven afgekoppeld worden. Enige ding wat ik nog niet weet is hoe ik in Android 7 per app het mobiele dataverkeer volledig kan blokkeren. Je kan het wel beperken, maar uitzetten kan niet zover ik zie.
Is er een update geweest of zo? Vroeger ging het altijd goed, Maar mijn iPad kan de Chromecast ook pas vinden als ik eerst naar 2.4 GHz overschakkel en dan in de Chromecast App zoek naar mijn Chromecast. Als ik dan weer terugschakkel naar 5GHz dan wordt mijn Chromecast wel weer gevonden. Heeft iemand hier nog een andere oplossing voor?dxta schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:06:
[...]
In theorie ja, maar bij Netflix/Youtube/Plex met filmpjes langer dan 10 minuten verdwijnt die verbinding toch echt vaker dan je denkt.
Beste tweakers,
Heb als cado voor iemand een chromecast2 gehaald, bij het aansluiten op de tv gelijk een groene scherm in 420p daarna 720p en alsnog groen. De chromecast is verder wel te vinden en in te stellen. Heb hem voor de zekerheid thuis zelf aangesloten en ondervind daar geen problemen.
Iemand een idee?
Heb als cado voor iemand een chromecast2 gehaald, bij het aansluiten op de tv gelijk een groene scherm in 420p daarna 720p en alsnog groen. De chromecast is verder wel te vinden en in te stellen. Heb hem voor de zekerheid thuis zelf aangesloten en ondervind daar geen problemen.
Iemand een idee?
Kapotte HDMI poort?dotramses schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:13:
Beste tweakers,
Iemand een idee?
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Vandaag mijn chromecast 4k binnen gekregen en aangesloten op de 4k tv. Nu probeer ik via mijn Iphone een youtube video op 4k af te spelen maar in de app kom ik niet verder dan 1080p (de video is op de pc wel in 4k beschikbaar). Is dit een betekend iets, of doe ik iets fout?
edit:
Heb het al gevonden, youtube op iphone werkt gewoon niet op 4k in de app
[ Voor 14% gewijzigd door clonedonkey op 26-09-2018 21:08 ]
Misschien heb je hier wat aan nieuws: YouTube voegt hdr-ondersteuning toe aan iPhone XS en XS Maxclonedonkey schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:39:
Vandaag mijn chromecast 4k binnen gekregen en aangesloten op de 4k tv. Nu probeer ik via mijn Iphone een youtube video op 4k af te spelen maar in de app kom ik niet verder dan 1080p (de video is op de pc wel in 4k beschikbaar). Is dit een betekend iets, of doe ik iets fout?
edit:
"Beautiful Clean Coal"
En als je hem cast naar je TV is het dan wel in 4K? Bij mijn TV heb je een optie waarmee je kunt zien welke resolutie er wordt getoond op de TV.clonedonkey schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:39:
edit:
Nee helaas niet, 1080P is de max. Maar blijkt aan de Iphone app te liggen, die ondersteund blijkbaar geen 4k
Vind ik toch raar. De Chromecast is stand alone en ik dacht dat dat apparaat zelf de streamkwaliteit bepaalde. Maar dan zal ik het wel mis hebben...clonedonkey schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:39:
Nee helaas niet, 1080P is de max. Maar blijkt aan de Iphone app te liggen, die ondersteund blijkbaar geen 4k
Probeer hem eens van je PC af te streamen, die wel 4K ondersteund en kijk wat hij dan doet.
Zit je Chromecast met de adapter aangesloten op het stopcontact? Dat schijnt ook een vereiste te zijn. Blijkbaar geeft de USB te weinig stroom...
Zit je Chromecast met de adapter aangesloten op het stopcontact? Dat schijnt ook een vereiste te zijn. Blijkbaar geeft de USB te weinig stroom...
Ik ga een lang weekend naar Landal park in Duitsland. Ik zit er aan te denken om chromecast mee te nemen.
Iemand ervaring bij landal 😁
Heb m'n chromecast nog nooit meegenomen, maar mijn ervaring met Landal is vooral dat het in ieder park weer anders is. In sommige parken zit in ieder huisje een kabelmodem en ligt er in het huisje een map met de wifi gegevens en kun je zonder problemen met meerdere apparaten onbeperkt gebruik maken van internet. Dat is dus vergelijkbaar met een setup zoals de meesten thuis hebben en dan zal de chromecast wel werken.
Maar er zijn ook parken waar je via een portal moet inloggen (betaald) en waar je niet met meerdere apparaten tegelijk toegang hebt (of je moet extra dokken). Dan wordt het lastiger...
Maar er zijn ook parken waar je via een portal moet inloggen (betaald) en waar je niet met meerdere apparaten tegelijk toegang hebt (of je moet extra dokken). Dan wordt het lastiger...
Als ik goed begrepen heb dan moet ik extra betalen om WiFi in mijn huisje te hebben en mogen er maximaal 6 apparaten ingelogd zijn.
Ik ga het zien.
Ik ga het zien.
Ik heb ervaring met een park in Limburg, we moesten ook betalen (vast bedrag voor een weekend). Uiteraard niet gedaan. Bij binnenkomst in het huisje het modem opgezocht, was even zoeken, bleek gewoon een standaard thuis modem te zijn. Deze zat verstopt achter het tv meubel. Op de onderkant van het modem stonden netjes de wifi login gegevens, net als in een thuis situatie. Hele weekend met een boel apparaten gebruik van kunnen maken. Snelheid was trouwens zeer goed, zowel download als upload. Ieder park is het helaas weer anders ingericht dus je weet het pas als je er bent.Artwido schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:21:
Ik ga een lang weekend naar Landal park in Duitsland. Ik zit er aan te denken om chromecast mee te nemen.
Dan werkt een chromecast niet omdat de apparaten elkaar niet kunnen zien en je via zo'n portal moet inloggen. Weet ik uit ervaring.Artwido schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:31:
Als ik goed begrepen heb dan moet ik extra betalen om WiFi in mijn huisje te hebben en mogen er maximaal 6 apparaten ingelogd zijn.
Ik ga het zien.
En daarom neem ik altijd een kleine AP mee als ik naar zoiets ga.jongetje schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:03:
[...]
Dan werkt een chromecast niet omdat de apparaten elkaar niet kunnen zien en je via zo'n portal moet inloggen. Weet ik uit ervaring.
Hier hebben we ook een goedkoop netgear travelroutertje. Perfect voor dit soort situaties. Kun je ook nog een harddisk met films of series op aansluiten.
Die kun je dan weer streamen naar de chromecast.
Die kun je dan weer streamen naar de chromecast.
Ben je op vakantie, zit je nog naar een scherm te staren
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
heerlijk na een lange dag wandelen en een boardgame nog even netflixen.Theimon schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:07:
Ben je op vakantie, zit je nog naar een scherm te staren
3e generatie Chromecast nu te koop: https://store.google.com/product/chromecast
Nog steeds €39. Wel in twee kleuren: Wit en Antraciet

Ik zie alleen niet zo 1-2-3 wat er nu anders is, buiten het uiterlijk (dat je toch niet ziet achter je TV).Balance schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:50:
3e generatie Chromecast nu te koop: https://store.google.com/product/chromecast
[Afbeelding]
@barrymossel Five reasons (and two colors) why we love the new Chromecast
Zo te zien is 60fps in 1080p de meest belangrijke vernieuwing. Ben benieuwd welke hardware ze gebruiken.
Zo te zien is 60fps in 1080p de meest belangrijke vernieuwing. Ben benieuwd welke hardware ze gebruiken.
nieuws: Nieuwe Chromecast van Google ondersteunt 1080p op 60fps
zie ook het artikel op de Front Page.
zie ook het artikel op de Front Page.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik zie het niet staan op de frontpage, maar het schijnt dat de nieuwe chromecast multi room audio support en dus samen met de Google home muziek kan spelen. Met een update later dit jaar dan.
Vond dit wel een issue bij de oudere chromecast, want je kon muziek dus niet syncen met je homes. Dit was dan wel weer mogelijk met de chromecast audio.
https://www.theverge.com/...ifi-streaming-tv-features
Vond dit wel een issue bij de oudere chromecast, want je kon muziek dus niet syncen met je homes. Dit was dan wel weer mogelijk met de chromecast audio.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Zouden ze dat niet ook naar de oudere CC's pushen? Ah well, daarvoor ik heb ik de CC audio...evleerdam schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:09:
Ik zie het niet staan op de frontpage, maar het schijnt dat de nieuwe chromecast multi room audio support en dus samen met de Google home muziek kan spelen. Met een update later dit jaar dan.
1080p in 60fps .. wanneer doe je dit eigenlijk ? Alleen maar als je YouTube doet casten (wat ik overigens nooit doe)
Gebruik de Chromecast V2 alleen voor Netflix.
Nog altijd een fijn apparaatje hoor.. mijn 8 jaar oude Philips tv is daardoor nog prima up-to-date.
Nog altijd een fijn apparaatje hoor.. mijn 8 jaar oude Philips tv is daardoor nog prima up-to-date.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Twitch bvVis schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:27:
1080p in 60fps .. wanneer doe je dit eigenlijk ? Alleen maar als je YouTube doet casten (wat ik overigens nooit doe)
Hopelijk heeft er hier iemand tips en advies.
In mijn zoektocht heb ik zo snel geen oplossing kunnen vinden.
We hebben nu een chromecast geïnstalleerd op een openbaar netwerk in ons gebouw.
We willen echter niet dat iedereen zomaar kan casten naar de chromecast.
Dus de vindbaarheid is uitgezet.
Daarnaast hebben we een laptop zo ingericht dat er een laptop staat welke de netwerkverbinding deelt voor de chromecast.
Dus als de laptop aanstaat heeft de Chromecast verbinding met het netwerk.
Nu willen we echter de laptop ertussenuit hebben.
Ik heb begrepen dat je de chromecast zo in kan stellen dat er een pincode nodig is om te casten.
Echter als iemand de tv aanzet dan ziet men de pincode zodat er alsnog gecast kan worden.
Nu hadden wij gedacht anders een eigen Wifi signaal aanmaken voor de chromecast.
Hebben mensen adviezen ?
We hebben nu een chromecast geïnstalleerd op een openbaar netwerk in ons gebouw.
Daarnaast hebben we een laptop zo ingericht dat er een laptop staat welke de netwerkverbinding deelt voor de chromecast.
Ik heb begrepen dat je de chromecast zo in kan stellen dat er een pincode nodig is om te casten.
Echter als iemand de tv aanzet dan ziet men de pincode zodat er alsnog gecast kan worden.
Nu hadden wij gedacht anders een eigen Wifi signaal aanmaken voor de chromecast.
Hebben mensen adviezen ?
2250 WP Zuid PVoutput
je zou de chromecast in een apart vlan kunnen zetten en daarin ook alleen de client waarvan je wilt streamen. Daarmee baken je mDNS verkeer af voor de rest van je netwerk. Dit is wel wat werk en moet al je netwerkapparatuur ondersteunen.MdO82 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:29:
Hopelijk heeft er hier iemand tips en advies.
Hebben mensen adviezen ?
Of een aparte router installeren op het netwerk met een eigen ssid. Deze via de wan poort aansluiten op het interne netwerk. Heb je wel een dubbele NAT maar is het wel afgeschermd. Zolang je met die aparte ssid verbonden bent werkt het. Daar buiten niet.
[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 23-10-2018 14:03 ]
Of een andere oplossing zoeken dan de chromecast, die 100% voor particulier gebruik is ontworpen en niets van veiligheid op het oog heeft.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Twee van de drie reviews op Tweakers hebben het over content die hapert met de nieuwe 2018 Chromecast, zijn er meer mensen die dit ervaren?
Hier op CoolBlue ook iemand die last heeft van haperingen met youtube en slecht geluid. https://www.coolblue.nl/p...google-chromecast-v3.htmlBalance schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:46:
Twee van de drie reviews op Tweakers hebben het over content die hapert met de nieuwe 2018 Chromecast, zijn er meer mensen die dit ervaren?
Ikzelf zat eraan te denken om de V3 ook te kopen omdat deze nu 33 euro is bij de MediaMarkt.
Edit1:
Ik heb um besteld voor 33 euro, ik zal morgen er is mee spelen en mijn bevindingen hier posten.
Edit2:
Heb de Chromecast 2018 nu 2 uur in gebruik en nog geen problemen ondervonden. Geluid is gewoon normaal en Youtube is nog niet gecrasht.
Edit3:
Chromecast 2018 nu goede halve dag in gebruik gehad, werkt gewoon goed en normaal. Een reviewer vond dat de chromecast warm werd, hij wordt wel warm maar dat zit meer rond lichaam temperatuur. Geluids nivea staat bij mij altijd op het zelfde volume wanneer ik deze voor het laatst gebruikt heb.
[ Voor 32% gewijzigd door tintilla op 27-10-2018 21:04 ]
SFE 5G
Zal meer aan de mensen thuis liggen. Heb een v2 bij mij thuis prima bij mijn vriendin dezelfde dongel drama ligt gewoon puur aan de wifi thuis.Balance schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:46:
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Ik heb een chromecast gekocht bij expert waar ik uitdrukkelijk heb gevraagd als het de nieuwe versie.
Maar nu heb ik sterk het vermoeden dat v2 is.
Hij is namelijk niet mat maar glanzend. Serienr msip-crim-aah-nc2-6a5
Volgens mij moet er ook een b achter staan als het v3 is.
Zal iemand met v3 dat kunnen checken?
De V3 ziet er zo uit.MartNL schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:40:
Ik heb een chromecast gekocht bij expert waar ik uitdrukkelijk heb gevraagd als het de nieuwe versie.
Dit is de V2:

"When you grow up your heart dies"
Had hem gisteren bij mm besteld.
Geen wereld verschil met de 2015 versie.
Wat ik wel merk. Hij is op een of andere manier sneller.
Geen haperingen gehad.
Tip om verpakking heel te laten. Als je folie eraf is de opening zit onder dus naar beneden schudden dan blijft je verpakking heel
.
Geen wereld verschil met de 2015 versie.
Wat ik wel merk. Hij is op een of andere manier sneller.
Geen haperingen gehad.
Tip om verpakking heel te laten. Als je folie eraf is de opening zit onder dus naar beneden schudden dan blijft je verpakking heel
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
@RobbyTown Ik heb hem dus gisteren ook bij de Mediamarkt besteld. Vandaag binnen gekregen puur omdat die optie aangeboden werd. Van mij hoeft zondagbezorging niet zo nodig. 
Inmiddels ingesteld en alles werkt naar behoren. Snelheid kan ik nog niet veel over zeggen. Ik moet namelijk eerst de V2 nog uit de receiver halen zodat die naar de slaapkamer kan verhuizen.
Inmiddels ingesteld en alles werkt naar behoren. Snelheid kan ik nog niet veel over zeggen. Ik moet namelijk eerst de V2 nog uit de receiver halen zodat die naar de slaapkamer kan verhuizen.
Ik heb een chromecast ultra gekocht maar ik zie haperingen in het beeld (onrustig) bij snelle bewegingen is het nog meer aanwezig zowel op 50 als 60 hz.
Ik heb een Panasonic 55 inch Plasma tv met een Type A .... kan het zijn dat een 1.4 hdmi niet kan omgaan met de chromecast.
Heb alle instellingen geprobeerd van de tv maar niks kan het probleem oplossen. Om zeker te zijn heb ik de chromecast omgeruild voor een andere maar dit heeft niks mogen helpen.
Iemand een idee of de chromecast niet kan omgaan met een plama tv.
Ik heb een Panasonic 55 inch Plasma tv met een Type A .... kan het zijn dat een 1.4 hdmi niet kan omgaan met de chromecast.
Heb alle instellingen geprobeerd van de tv maar niks kan het probleem oplossen. Om zeker te zijn heb ik de chromecast omgeruild voor een andere maar dit heeft niks mogen helpen.
Ik heb een Panasonic plasma en dat gaat prima. Het zou kunnen zijn dat er een mismatch is tussen het aantal frames van je tv en wat de Chromecast afspeelt. Als dit niet gelijk is ga je dus haperingen in het beeld krijgen.RoaDHouse schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:24:
Ik heb een chromecast ultra gekocht maar ik zie haperingen in het beeld (onrustig) bij snelle bewegingen is het nog meer aanwezig zowel op 50 als 60 hz.
Ok txs,, maar dat kan ik helaas niet instellen alleen de herzen kan ik veranderen tussen 50/60.sjaool schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:44:
[...]
Ik heb een Panasonic plasma en dat gaat prima. Het zou kunnen zijn dat er een mismatch is tussen het aantal frames van je tv en wat de Chromecast afspeelt. Als dit niet gelijk is ga je dus haperingen in het beeld krijgen.
Films en (Amerikaanse) series zijn 24Hz, worden deze op 60Hz afgespeeld dan gebeurt dit met 3:2 pull down. De meeste TV's kunnen dit wel weer ongedaan maken maar dan moet hij wel op filmmode staan, mogelijk met ook nog wat andere opties, bij Sony bijvoorbeeld motionflow true-cinema.
Laat een chromecast beelden zien op de originele resolutie / aantal beelden per seconde of gaat alles naar 50/60hz?
Dacht ergens gelezen te hebben dat de chromecast (dus geen audio) nu ook in een speakergroep opgenomen kan worden, maar dat kan ik niet terugvinden.. Nergens een optie om mijn V2 toe te voegen aan een groep.
Dacht ergens gelezen te hebben dat de chromecast (dus geen audio) nu ook in een speakergroep opgenomen kan worden, maar dat kan ik niet terugvinden.. Nergens een optie om mijn V2 toe te voegen aan een groep.
[ Voor 47% gewijzigd door Camiel op 07-11-2018 11:04 ]
Kan ik met een chromecast ook lokale foto's bekijken vanaf een PC in het netwerk? Sinds mijn verhuizing staat mijn PC boven en mijn TV is niet echt smart zachtjes gezegd...
Hi Ha Hopjesvla
Als je een app hebt die de foto's kan casten dan kan dit. Ik heb een synology NAS en kan met de DS Photo app de foto's (op mijn NAS) met de app op mijn telefoon casten naar de chromecast.Hopjesvla79 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:35:
Kan ik met een chromecast ook lokale foto's bekijken vanaf een PC in het netwerk? Sinds mijn verhuizing staat mijn PC boven en mijn TV is niet echt smart zachtjes gezegd...
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit voor nu alleen met de V3 kan. Maar dat het uiteindelijk wel naar de V2 komt.Camiel schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:03:
Laat een chromecast beelden zien op de originele resolutie / aantal beelden per seconde of gaat alles naar 50/60hz?
Ik heb dus net 3 maal de ChromeCast V3 terug gebracht naar de MediaMarkt.
Ik heb op 3 monitoren, 3 TVs en 1 Projector op 2 verschillende netwerken (wanneer ik netwerken zeg bedoel ik ook 2 gehele andere netwerken en niet een andere SSID op dezelfde router) en bij alles krijg ik stotteringen bij specifiek 1080p 60fps playback, dit kan heel even goed gaan maar gaat daarna de mist in met hakkelen also de ChromeCast throttled van de hitte (ding wordt inderdaad wel erg warm, gevoelstemperatuur is rond de 70 graden want ik kan hem niet langer als een seconde of 2 beet houden voordat het gewoon gaat branden en pijn doen.
Alles onder 1080p 60fps doet het goed .. maar die modus niet.
Je kunt een willekeurige Twitch stream pakken van bijvoorbeeld Shroud of CohhCarnage etc.
Of een YouTube van Gamersnexus of DigitalFoundry.
Begint te hakkelen en drijft me tot waanzin
Mijn netwerk is het niet (3 meter hemelsbreed van mijn router, ASUS RT-AC66U met 250Mbit Ziggo op 5GHz) en ik gebruik de OP6.
Nu bedenk ik mij eens dat misschien mijn OP6 de oorzaak is, maar ik heb al mijn Chromecast geretourneerd.
Is er iemand anders die hetzelfde issue heeft bij een andere telefoon?
Ik neem aan dat de OP6, wat toch een belachelijk snelle apparaat is, niet de bottleneck is bij het casten van de content ... maar kort van weer naar de MM te gaan en voor de 4de keer een chromecast te halen om te testen is ook weer bloed vervelend.
Misschien dat een mede-tweaker dit kan testen?
Alvast dank!
Ik heb op 3 monitoren, 3 TVs en 1 Projector op 2 verschillende netwerken (wanneer ik netwerken zeg bedoel ik ook 2 gehele andere netwerken en niet een andere SSID op dezelfde router) en bij alles krijg ik stotteringen bij specifiek 1080p 60fps playback, dit kan heel even goed gaan maar gaat daarna de mist in met hakkelen also de ChromeCast throttled van de hitte (ding wordt inderdaad wel erg warm, gevoelstemperatuur is rond de 70 graden want ik kan hem niet langer als een seconde of 2 beet houden voordat het gewoon gaat branden en pijn doen.
Alles onder 1080p 60fps doet het goed .. maar die modus niet.
Je kunt een willekeurige Twitch stream pakken van bijvoorbeeld Shroud of CohhCarnage etc.
Of een YouTube van Gamersnexus of DigitalFoundry.
Begint te hakkelen en drijft me tot waanzin
Mijn netwerk is het niet (3 meter hemelsbreed van mijn router, ASUS RT-AC66U met 250Mbit Ziggo op 5GHz) en ik gebruik de OP6.
Nu bedenk ik mij eens dat misschien mijn OP6 de oorzaak is, maar ik heb al mijn Chromecast geretourneerd.
Is er iemand anders die hetzelfde issue heeft bij een andere telefoon?
Ik neem aan dat de OP6, wat toch een belachelijk snelle apparaat is, niet de bottleneck is bij het casten van de content ... maar kort van weer naar de MM te gaan en voor de 4de keer een chromecast te halen om te testen is ook weer bloed vervelend.
Misschien dat een mede-tweaker dit kan testen?
Alvast dank!
Dat dacht ik dus ook .. maar is dat wel zo?Smultie schreef op zondag 11 november 2018 @ 06:59:
Je telefoon stuurt alleen een linkje naar je Chromecast, daar ligt het dus niet aan
Twitch bijvoorbeeld vreet batterij met casten en wordt warmer (maar bij lange na niet heet noch bottlenecked) dan bijvoorbeels YouTube.
Doet het geen on-the-fly transcoding o.i.d.?
@Defiance Je kunt dat heel eenvoudig checken. Start Twitch op en stuur het kanaal dat je kijkt naar de Chromecast. Sluit de app af en je ziet dat de stream op de Chromecast gewoon doorgaat. Dus ja, je telefoon stuurt alleen maar de link naar de Chromecast die verder de stream overneemt.
Hmmm, hadn't thought of that.sjaool schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:36:
@Defiance Je kunt dat heel eenvoudig checken. Start Twitch op en stuur het kanaal dat je kijkt naar de Chromecast. Sluit de app af en je ziet dat de stream op de Chromecast gewoon doorgaat. Dus ja, je telefoon stuurt alleen maar de link naar de Chromecast die verder de stream overneemt.
Maar ja... als ik het zo hoor dan zijn mijn vermoedens in ieder geval correct en dat de Chromecast 2018 gewoon niet goed 1080p 60FPS kan doen.
Ik haal wel een Roku Streaming Stick+ uit de UK ... mag dan geen cast-like simplicity hebben maar ik denk dat deze dan tenminste een heel stuk beter de streams trekt.
Dank voor de logica-slap die ik ook zelf had moeten kunnen bedenken maar voor 1 of andere reden niet aan dacht... brain-fart wegens irritatie perhaps?
Ik neem aan dat Netflix geen 60fps content heeft, maar ik heb (in ieder geval voor Daredevil) ook ontzettend veel last van haperingen en slechte audio sync (hem op 50hz zetten haalt ook niks uit, maar dat had ik ook niet verwacht). Ik heb de Chromecast zowel direct via de TV als via de receiver geprobeerd, maar dit is echt niet te kijken.
Mensen die daadwerkelijk last hebben van haperingen hebben nog geen oplossingen gevonden? Ik kan in ieder geval niks vinden (zoals ook in korte discussie hiervoor)
Sowieso moet ik nog meer testen, maar als dit zo blijft gaat hij ook gewoon meteen terug naar de MediaMarkt. Het was leuk alles te intergreren met Google home en de audiokwaliteit is gewoon beter via wifi/chromecast dan via de Bluetooth van m'n receiver, maar op m'n TV zelf is Netflix toch heel wat beter. Ook met een Apple TV 2.0 nooit problemen gehad.
Mensen die daadwerkelijk last hebben van haperingen hebben nog geen oplossingen gevonden? Ik kan in ieder geval niks vinden (zoals ook in korte discussie hiervoor)
Sowieso moet ik nog meer testen, maar als dit zo blijft gaat hij ook gewoon meteen terug naar de MediaMarkt. Het was leuk alles te intergreren met Google home en de audiokwaliteit is gewoon beter via wifi/chromecast dan via de Bluetooth van m'n receiver, maar op m'n TV zelf is Netflix toch heel wat beter. Ook met een Apple TV 2.0 nooit problemen gehad.
Ik irriteerde me mateloos, maar had eerlijk gezegd geen issues met Netflix met de Chromecast 2018 versie.iuuk schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:34:
Ik neem aan dat Netflix geen 60fps content heeft, maar ik heb (in ieder geval voor Daredevil) ook ontzettend veel last van haperingen en slechte audio sync (hem op 50hz zetten haalt ook niks uit, maar dat had ik ook niet verwacht). Ik heb de Chromecast zowel direct via de TV als via de receiver geprobeerd, maar dit is echt niet te kijken.
Maar dat terzijde heb ik nu dus net een Roku Streaming Stick+ gehaald van Amazon UK.
Deze heeft nu een Black Friday korting van 25% ... nog steeds 2 maal duurder dan een Chromecast maar je kunt in ieder geval een heel stuk meer.
Laats ook mijn V2 vervangen voor een V3, maar ben er tot nu toe ook niet razend enthousiast over: sommige streams op de NPO gemist app gaan regelmatig een x-aantal seconden terug in de stream (totale willekeur). Soms gaat het een avond goed, soms om de 2 minuten. Een complete reset van de CC helpt dan wel even, maar met V2 had ik nooit dit probleem.
Zou het dan misschien aan de WiFi verbinding kunnen liggen, plaatsing van de CC achter de TV en dat 'ie niet goed z'n warmte kwijt kan (terwijl er meer dan genoeg ruimte is)?
Zou het dan misschien aan de WiFi verbinding kunnen liggen, plaatsing van de CC achter de TV en dat 'ie niet goed z'n warmte kwijt kan (terwijl er meer dan genoeg ruimte is)?
Ik had dit probleem gisteren ook met een stream van NPO gemist. Maar dan met mijn V2 (via kabel aangesloten) die ik al jaren vrijwel probleemloos gebruik. Dus wellicht toch een probleem bij de NPO.Magic6399 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:21:
Laats ook mijn V2 vervangen voor een V3, maar ben er tot nu toe ook niet razend enthousiast over: sommige streams op de NPO gemist app gaan regelmatig een x-aantal seconden terug in de stream (totale willekeur). Soms gaat het een avond goed, soms om de 2 minuten. Een complete reset van de CC helpt dan wel even, maar met V2 had ik nooit dit probleem.
ik heb de laatste tijd hetzelfde probleem bij de NPO. Bij andere bronnen like youtube en rtlxl heb ik er geen last van. V2.
NPO werkt bij mij voor geen meter op dit moment. NLZiet gaat iets beter, maar daar vaak bufferproblemen. Heb wel het idee dat het aan de services ligt, en niet aan de CC. Gezien Youtube / Netflix geen problemen geven.
NPO app is ruk.
Met V2 was het ook alleen maar hangen en stotteren.
Ook die stomme box van Ziggo zorgt er voor dat V3 niet meer herkend wordt en dus helemaal opnieuw gereset en aangemeld moet worden, elke keer als ik die box aan heb gedaan. Ligt dit aan ip adressen en kan ik hier iets aan doen?
Ook die stomme box van Ziggo zorgt er voor dat V3 niet meer herkend wordt en dus helemaal opnieuw gereset en aangemeld moet worden, elke keer als ik die box aan heb gedaan. Ligt dit aan ip adressen en kan ik hier iets aan doen?
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Met de V2 had ik daar juist helemaal geen last van, met de V3 wel.Xyphoid schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:53:
NPO app is ruk.
Het lijkt er zelfs op dat het ook nog verschilt per omroep (VPRO lijkt er meer last van te hebben dan BNNVARA).
Iemand dit al werkend? Een gewone chromecast in een audio groep linken. Weet niet of dit bij zowel de v3 als v2 gaat werken
https://www.xda-developer...peaker-group-support/amp/
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Het lijkt erop dat deze functionaliteit nu live is/gaat:evleerdam schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 20:46:
Iemand dit al werkend? Een gewone chromecast in een audio groep linken. Weet niet of dit bij zowel de v3 als v2 gaat werken
https://old.reddit.com/r/..._video_chromecasts_ultra/
Inderdaad, opeens bij groups kan ik de normale chromecast toevoegen. Zat een verschrikkelijke lag in maar je kan die aanpassen.Lizard schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:41:
[...]
Het lijkt erop dat deze functionaliteit nu live is/gaat:
https://old.reddit.com/r/..._video_chromecasts_ultra/
Werkt nu prima, heb dus een groep met 2 onkyo G3's en een normale chromecast V2
[ Voor 5% gewijzigd door evleerdam op 17-11-2018 19:58 . Reden: Verduidelijking ]
Verwijderd
Ik vraag me af of ik in mijn situatie, zie hieronder, beter een Chromecast of Chromecast Audio kan aanschaffen.
Via een mooie BF deal heb ik de Google Home Mini aangeschaft. Nu wil ik graag via de Home Mini muziek via Spotify afspelen met geluid over mijn surround (receiver: Denon AVR-X2300W).
Wat is nu de beste keus, een Chromecast of Chromecast Audio aan mijn receiver koppelen? In principe is er geen noodzaak voor video aangezien ik al een (Kodi) mediaspeler heb. Logischerwijs zou ik dan zeggen dat de Chromecast Audio voor mij volstaat, maar ik zie op dit moment mooiere prijzen voor de normale Chromecast.
Klopt het dat de normale Chromecast hetzelfde + meer (video) kan dan de Audio? En kan de Chromecast (en/of de Audio) mijn receiver ook automatisch aanzetten?
Via een mooie BF deal heb ik de Google Home Mini aangeschaft. Nu wil ik graag via de Home Mini muziek via Spotify afspelen met geluid over mijn surround (receiver: Denon AVR-X2300W).
Wat is nu de beste keus, een Chromecast of Chromecast Audio aan mijn receiver koppelen? In principe is er geen noodzaak voor video aangezien ik al een (Kodi) mediaspeler heb. Logischerwijs zou ik dan zeggen dat de Chromecast Audio voor mij volstaat, maar ik zie op dit moment mooiere prijzen voor de normale Chromecast.
Klopt het dat de normale Chromecast hetzelfde + meer (video) kan dan de Audio? En kan de Chromecast (en/of de Audio) mijn receiver ook automatisch aanzetten?
Maar kan je de goolge home mini niet direct aansluiten op de receiver?Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:05:
Ik vraag me af of ik in mijn situatie, zie hieronder, beter een Chromecast of Chromecast Audio kan aanschaffen.
Verwijderd
Daar ging ik ook eerst vanuit, alleen vind hierover geen eenduidige antwoorden op internet.Joostje123 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:42:
[...]
Maar kan je de goolge home mini niet direct aansluiten op de receiver?
Kan je met chromecast de sportkanalen van ziggo sport totaal go zien (vanaf android telefoon)?
Zo te zien mag ik ze casten, maar dat zal misschien programma afhankelijk zijnDutchredgaming schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:29:
Kan je met chromecast de sportkanalen van ziggo sport totaal go zien (vanaf android telefoon)?
2250 WP Zuid PVoutput
Op de iphone mocht ik de F1 wel casten, maar zodra ik 'kijken vanaf begin' ging gebruiken, stond er 'niet toegestaan'Dutchredgaming schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:29:
Zelfs niet tijdens de live race.
De Horizonbox kon gewoon terugspoelen, maar de CC weigerde dit, zowel op de ziggogo app als op de ziggosport-app
MdO82 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:42:
[...]
Zo te zien mag ik ze casten, maar dat zal misschien programma afhankelijk zijn
Gaat om F1, f2 (ect.) die in 1080p 60fps afgespeeld wordenFreshMaker schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:25:
[...]
Op de iphone mocht ik de F1 wel casten, maar zodra ik 'kijken vanaf begin' ging gebruiken, stond er 'niet toegestaan'
Zelfs niet tijdens de live race.
De Horizonbox kon gewoon terugspoelen, maar de CC weigerde dit, zowel op de ziggogo app als op de ziggosport-app
[ Voor 43% gewijzigd door Dutchredgaming op 20-11-2018 17:13 ]
Dat kan ik niet voor je uittesten .... ( TV uit 2009Dutchredgaming schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:12:
Gaat om F1, f2 (ect.) die in 1080p 60fps afgespeeld worden
Ik weet niet dat er een specifieke lock is, zie hieronder:
Joost1991 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:53:
[...]
Ziggo Sport Totaal Go is ook in HD, 720p met een bitrate van ongeveer 3000kb/s. Is van goede kwaliteit. Iets minder wat je van TV gewend bent misschien.
Dutchredgaming schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:39:
[...]
@VodafoneZiggo
Is dat nog steeds zo? Ik vind die F1 races in 30fps weinig aan
Blijft het gelocked met 720P 30fps met de chromcast?
De audio heeft een aantal voordelen boven de gewoneVerwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:05:
- Was de enige die multiroom audio ondersteunde samen met andere chromecast audio's (maar heb je alleen iets aan wanneer je meer chromecast audio's of gogole home's hebt. Daarnaast lees ik hierboven dat er voor de nieuwere chromecasts deze functionaliteit ook is/wordt toegevoegd)
- Heeft een beter dan gemiddelde DAC (maar dat is voor jou niet relevant omdat je de DAC van je receiver kunt gebruiken, en ik ga er vanuit dat dat ook een goede zal zijn)
Voordelen standaard:
- Goedkoper vanwege aanbiedingen
- Kan middels CEC de receiver/tv aanzetten en op het juiste kanaal zetten
- Kan ook video afspelen
Aangezien in jou geval de voordelen van de audio niet opgaan zou ik gewoon lekker de normale chromecast halen. Misschien kom je er zelfs wel achter dat je liever Plex, Netflix en Youtube via de chromecast doet ipv je Kodi mediaspeler.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Thanks, Chromecast besteld!Janoz schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:48:
[...]
De audio heeft een aantal voordelen boven de gewone
- Was de enige die multiroom audio ondersteunde samen met andere chromecast audio's (maar heb je alleen iets aan wanneer je meer chromecast audio's of gogole home's hebt. Daarnaast lees ik hierboven dat er voor de nieuwere chromecasts deze functionaliteit ook is/wordt toegevoegd)
- Heeft een beter dan gemiddelde DAC (maar dat is voor jou niet relevant omdat je de DAC van je receiver kunt gebruiken, en ik ga er vanuit dat dat ook een goede zal zijn)
Voordelen standaard:
- Goedkoper vanwege aanbiedingen
- Kan middels CEC de receiver/tv aanzetten en op het juiste kanaal zetten
- Kan ook video afspelen
Aangezien in jou geval de voordelen van de audio niet opgaan zou ik gewoon lekker de normale chromecast halen. Misschien kom je er zelfs wel achter dat je liever Plex, Netflix en Youtube via de chromecast doet ipv je Kodi mediaspeler.
Ik heb sinds vandaag een v3 binnen maar krijg hem niet aan de praat. Gebruikt in combinatie met een samsung A8.
Heb mijn telefoon netjes aan mijn wifi hangen, waar ook de chromecast straks in moet komen. Chromecast in de tv en met USB aangezet. Google home op telefoon geinstalleerd, en de chromecast wordt gevonden (ik zie ook een eigen wifi opkomen).
Next -> next -> next, en dan blijft de telefoon verbinden met de chromecast. Dit blijft gweoon 10 minuten zo.
Wat heb ik allemaal gedaan?
- Eigen wifi uitgezet zodat hij niet telkens hopt (schijnt te kunnen)
- Chromecast gereset
- Heb de telefoon ook al even specifiek aan het AP van de Chromecast gehangen
Ik heb geen andere telefoon waar ik mee kan rommelen. Mis ik dingen of is dit gewoon een doa?
Heb mijn telefoon netjes aan mijn wifi hangen, waar ook de chromecast straks in moet komen. Chromecast in de tv en met USB aangezet. Google home op telefoon geinstalleerd, en de chromecast wordt gevonden (ik zie ook een eigen wifi opkomen).
Next -> next -> next, en dan blijft de telefoon verbinden met de chromecast. Dit blijft gweoon 10 minuten zo.
- Chromecast gereset
Ik heb geen andere telefoon waar ik mee kan rommelen. Mis ik dingen of is dit gewoon een doa?
Google home wil heel graag dat je location op je telefoon aanzet en toegang daartoe. Waarom, mag Joost weten.Boudewijn schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:27:
Ik heb sinds vandaag een v3 binnen maar krijg hem niet aan de praat. Gebruikt in combinatie met een samsung A8.
- Chromecast gereset
Maar als je dat uit hebt staan blijft ie dus laden zonder melding.
Dit topic is gesloten.