• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Xyphoid schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:41:
[...]

Google home wil heel graag dat je location op je telefoon aanzet en toegang daartoe. Waarom, mag Joost weten.
Maar als je dat uit hebt staan blijft ie dus laden zonder melding.
Volgens mij om te kunnen connecten. Als je dat eenmaal gedaan hebt maakt het niet meer uit.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 12:48
icecreamfarmer schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:17:
[...]

Volgens mij om te kunnen connecten. Als je dat eenmaal gedaan hebt maakt het niet meer uit.
Heb daarna ook gelijk de rechten van de Home app ingetrokken.
Maar snap nog steeds niet waarom dat nodig is. Als je de CC gaat instellen, maakt je telefoon verbinding met de CC. Die twee zijn toch al bij elkaar in de buurt? Waarom moet de Home app dan weten waar je bent?

Ook raar dat ie gewoon blijft laden zonder aan te geven dat ie locatie gegevens aan moet staan.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Xyphoid schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:24:
[...]

Heb daarna ook gelijk de rechten van de Home app ingetrokken.
Maar snap nog steeds niet waarom dat nodig is. Als je de CC gaat instellen, maakt je telefoon verbinding met de CC. Die twee zijn toch al bij elkaar in de buurt? Waarom moet de Home app dan weten waar je bent?

Ook raar dat ie gewoon blijft laden zonder aan te geven dat ie locatie gegevens aan moet staan.
Volgens mij om je wifi positie te checken. Sinds een paar android versies moet locatie aan staan anders kunnen sommige wifieigenschappen niet uitgelezen worden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 18:54
Zag dat de nieuwe 3gen Chromecast multiroom audio ondersteund.
Je hebt hiervoor natuurlijk meerdere Chromecasts nodig. Maar werkt multiroom audio met een nieuwe Chromecast 3gen icm met een oudere 2gen of 1gen Chromecast?
Multiroom in de zin dat je in verschillende kamers dezelfde muziek hoort.

Wil best een nieuwe aanschaffen maar twee wordt wel een beetje te veel....

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08
LLEEDD schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:10:
Zag dat de nieuwe 3gen Chromecast multiroom audio ondersteund.
Je hebt hiervoor natuurlijk meerdere Chromecasts nodig. Maar werkt multiroom audio met een nieuwe Chromecast 3gen icm met een oudere 2gen of 1gen Chromecast?
Multiroom in de zin dat je in verschillende kamers dezelfde muziek hoort.

Wil best een nieuwe aanschaffen maar twee wordt wel een beetje te veel....
Lizard in "Google Chromecast - Google Cast - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Xyphoid schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:41:
[...]

Google home wil heel graag dat je location op je telefoon aanzet en toegang daartoe. Waarom, mag Joost weten.
Maar als je dat uit hebt staan blijft ie dus laden zonder melding.
Telefoon keertje rebooten, locatie aanzetten en app starten. En toen werkte het. Dank je wel.

Google wil gewoon graag veel data van je hebben, eikels.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het is mijn ambitie mijn enorm trage en energiezuipende horizonbox (de ziggo decoder) compleet te vervangen door mijn Chromecast.

Daarbij wil ik:

1: Netflix
2: Uitzendinggemist/NPO gemist
3: Ziggogo live kijken
4: Ziggogo terug kijken

Punt 1 en punt 2 werken volgens mij prima, maar ik krijg bij Ziggogo vaak meldingen dat ik iets niet mag Chromecasten (het 20u journaal op NPO-journaal themakanaal bijvoorbeeld, of een golfwedstrijd van gisteren op ZiggoGolf).

Voor mij is dat best wel een dealbreaker of op zijn minst een reden om de horizonbox niet weg te (kunnen) doen. Weet iemand of ik daar toch nog wat mee kan? Idealiter bedien ik alles met mijn telefoon, maar met een macbook kan eventueel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 13:48

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Boudewijn schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:19:
Het is mijn ambitie mijn enorm trage en energiezuipende horizonbox (de ziggo decoder) compleet te vervangen door mijn Chromecast.

Daarbij wil ik:

1: Netflix
2: Uitzendinggemist/NPO gemist
3: Ziggogo live kijken
4: Ziggogo terug kijken

Punt 1 en punt 2 werken volgens mij prima, maar ik krijg bij Ziggogo vaak meldingen dat ik iets niet mag Chromecasten (het 20u journaal op NPO-journaal themakanaal bijvoorbeeld, of een golfwedstrijd van gisteren op ZiggoGolf).

Voor mij is dat best wel een dealbreaker of op zijn minst een reden om de horizonbox niet weg te (kunnen) doen. Weet iemand of ik daar toch nog wat mee kan? Idealiter bedien ik alles met mijn telefoon, maar met een macbook kan eventueel ook.
Je beste kans is om je telefoon/tablet te mirror screenen via de google home app. Verre van ideaal, maar je kan dan veel meer afspelen. Nadeel is natuurlijk dat je je telefoon/tablet ondertussen niet voor andere dingen kan gebruiken.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pff dat is echt wel schraal. Ziggo kondigt vol trots aan dat je in hun app kunt chromecasten, maar ja als dat de helft van de tijd niet mag ...

De horizonbox blijft dan nog wel even. Jammer. Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 17-06 13:48

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik weet verder niet hoe energie zuipend de horizon box is, ik gebruik een humax met volle tevredenheid. Maar ik heb wel gehoord dat er gewerkt wordt aan een opvolger voor de huidige horizonbox (ongetwijfeld het eerste jaar vol met kinderziektes).

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
@Boudewijn Vergeet dan niet ook je abonnement naar beneden bij te stellen, die Horizonbox is verre van gratis (los van de energiekosten).

Je kunt dan kiezen voor de CI+ module (of zonder module voor standaardpakket met minder HD) voor LiveTV. Als je weinig TV kijkt kun je ook TV pakket helemaal minimaliseren en bijv. Kijk.nl nemen om alles terug te kijken.

OF je wacht nog een paar maanden en hoopt dat dan de nieuwe Mediabox goed leverbaar is en je de huidige box door de nieuwe kunt vervangen (kinderziektes worden er op dit moment uitgehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:02
Boudewijn schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:02:
Pff dat is echt wel schraal. Ziggo kondigt vol trots aan dat je in hun app kunt chromecasten, maar ja als dat de helft van de tijd niet mag ...

De horizonbox blijft dan nog wel even. Jammer. Dank je wel.
Is inderdaad een groot nadeel. Kennelijk ligt het niet aan Ziggo maar aan de NOS, die graag bepaalt op welk device ije wel / niet naar hun producten mag kijken... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jongetje schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:02:
@Boudewijn Vergeet dan niet ook je abonnement naar beneden bij te stellen, die Horizonbox is verre van gratis (los van de energiekosten).

Je kunt dan kiezen voor de CI+ module (of zonder module voor standaardpakket met minder HD) voor LiveTV. Als je weinig TV kijkt kun je ook TV pakket helemaal minimaliseren en bijv. Kijk.nl nemen om alles terug te kijken.
Ja ik heb alleen een oude tv die geen CI+ doet. Dus dat is ook niet echt handig.
OF je wacht nog een paar maanden en hoopt dat dan de nieuwe Mediabox goed leverbaar is en je de huidige box door de nieuwe kunt vervangen (kinderziektes worden er op dit moment uitgehaald).
Kun je dan ziggo bellen dat je een nieuwe wil? Voor die paar keer is het wel fijn om TV te kunnen kijken, maar als ik dat op alternatieve wijze kan doen is het prima. Kijk.nl is van de john de mol dataverzamelmachine, daar ben ik niet echt kapot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Boudewijn schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:04:
Kun je dan ziggo bellen dat je een nieuwe wil? Voor die paar keer is het wel fijn om TV te kunnen kijken, maar als ik dat op alternatieve wijze kan doen is het prima. Kijk.nl is van de john de mol dataverzamelmachine, daar ben ik niet echt kapot van.
Als je een paar keer per jaar TV kijkt zou ik een TV abonnement naar beneden gaan. Dan lever je de Horizon in en krijg je er een simpele decoder voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik heb weer iets raars sinds enkele dagen. M'n Panasonic tv die zichzelf zomaar aanzet. Heb sinds enkele maanden een Google Home, waarmee ik m'n tv aan en uit kan zetten, dus ik zocht het daar. Maar zelfs als ik Chromecast eruit haal, dan gaat 'ie nog aan.

Alleen als ik de HDMI kabel van m'n HDMI switch eruit haal, dan blijft 'ie uit. Iemand nog ideeën? :)

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-06 15:07
El_Bandito schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:01:
Ik heb weer iets raars sinds enkele dagen. M'n Panasonic tv die zichzelf zomaar aanzet. Heb sinds enkele maanden een Google Home, waarmee ik m'n tv aan en uit kan zetten, dus ik zocht het daar. Maar zelfs als ik Chromecast eruit haal, dan gaat 'ie nog aan.

Alleen als ik de HDMI kabel van m'n HDMI switch eruit haal, dan blijft 'ie uit. Iemand nog ideeën? :)
Duidelijk dus niks van doen met de Chromecast...waar het in dit topic over gaat ;-)

Misschien de TV instellen dat het niet reageert op signalen van de HDMI-poorten, zodat hij niet automatisch aan gaat als er signaal op een poort komt. Of uitzoeken welk apparaat op de switch het veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:10
Mijn panasonic TV is via HDMI aangesloten op de receiver.
Als ik de receiver aanzet of iets ga streamen via de chromecast in de receiver, springt de TV ook aan.

Of dat gebeurt is volgens mij ergens in te stellen in de menu's. HDMI-control of iets dergelijks.

Misschien is er bij jou ook iets dat een sgnaal triggert.
El_Bandito schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:01:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Laatst online: 06-05-2024
Ben er inmiddels achter denk ik: de CEC adapter in Kodi (via Raspberry Pi op HDMI van TV) stond aan, die mijn TV dus kan waken ;)

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Laatst online: 04-02 18:54
Deze week een Chromecast 3e gen aangeschaft voor de multiroom audio functie. Dit werkt redelijk tot goed icm een 2e gen Chromecast. Ik heb wel de ambient mode op low bandwith mode moeten zetten want anders gingen ze af en toe stotteren.
Ik heb verder nog een 1e gen Chromecast (die nog geen multiroom audio ondersteund) welke nu naar de badkamer is verhuist en is aangesloten op een eenvoudige speaker (icm een hdmi naar vga plug met audio uitgang), wel een beetje een houtje touwtje oplossing maar het werkt. Las ergens dat de multiroom audio in de toekomst ook naar de 1e gen Chromecast gaat komen, zou fijn zijn tot die tijd maar even in de app omschakelen.

Ik zat trouwens te kijken naar de prijs van de Chromecast audio. In Nederland vanaf € 36,42, bij Google in de VS nu $15,-....

[ Voor 3% gewijzigd door LLEEDD op 30-11-2018 14:06 . Reden: info over multiroom 1e gen chromecast toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:29
LLEEDD schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:03:
Ik zat trouwens te kijken naar de prijs van de Chromecast audio. In Nederland vanaf € 36,42, bij Google in de VS nu $15,-....
Die actie loopt zo te zien ook nog wel even.
Ben alleen bang dat we er hier geen profijt van gaan hebben

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:20

JB

Cédric roelt!

Werkt hier bij mensen de RTLXL casten (Nvidia Shield) vanaf een Apple device? Sinds gisteren gemerkt dat dit niet meer werkt. Na afspelen reclames op Apple device (iPhone X, 7 en iPad Air 2 getest) blijft het beeld laden op de tv en begint de aflevering gewoonweg niet. Bij NPO werkt dit zonder problemen. Shield is voorzien van laatste updates en de app op Apple devices ook.

Ook een 1st gen Chromecast aangesloten en getest op een andere tv in huis. Zelfde probleem... :/ :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
JB schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:33:
Werkt hier bij mensen de RTLXL casten (Nvidia Shield) vanaf een Apple device? Sinds gisteren gemerkt dat dit niet meer werkt. Na afspelen reclames op Apple device (iPhone X, 7 en iPad Air 2 getest) blijft het beeld laden op de tv en begint de aflevering gewoonweg niet. Bij NPO werkt dit zonder problemen. Shield is voorzien van laatste updates en de app op Apple devices ook.

Ook een 1st gen Chromecast aangesloten en getest op een andere tv in huis. Zelfde probleem... :/ :?
Is het geen probleem van de RTLXL app van Apple via mijn Ipad werkt het inderdaad ook niet via een Chromecast :?

Android tot nu toe nog geen problemen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MdO82 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:06:
[...]

Is het geen probleem van de RTLXL app van Apple via mijn Ipad werkt het inderdaad ook niet via een Chromecast :?

Android tot nu toe nog geen problemen
Het regent ook klachten in de App Store van Apple zie ik nu. Dan zullen ze de app wel (weer!) om zeep hebben geholpen... :( |:(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
JB schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:19:
[...]

Het regent ook klachten in de App Store van Apple zie ik nu. Dan zullen ze de app wel (weer!) om zeep hebben geholpen... :( |:(
Ik weet niet of het recente klachten zijn ik kom ze van een jaar geleden tegen :)
Maar zal inderdaad hetzelfde euvel weer zijn

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 30-11-2018 17:21 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MdO82 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:20:
[...]

Ik weet niet of het recente klachten zijn ik kom ze van een jaar geleden tegen :)
Maar zal inderdaad hetzelfde euvel weer zijn
Als je sorteert op recent, zie je ze staan :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
JB schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:24:
[...]

Als je sorteert op recent, zie je ze staan :)
Ja handig om even te sorteren |:( |:( 8)7 :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 833471

Iemand hier met een Chromecast (2018) i.c.m. een Denon AVR-X2300W receiver? Ik wil de Chromecast graag de receiver aan kunnen laten zetten, maar krijg het niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik weet niet of de chromecast de receiver aan kan zetten. Een chromecast staat namelijk altijd aan (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jongetje schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:59:
Ik weet niet of de chromecast de receiver aan kan zetten. Een chromecast staat namelijk altijd aan (toch?)
Klopt, hij staat altijd aan, maar ik lees her en der wel dat het zou moeten werken. Moet een apparaat echt aan worden gezet voor HDMI CEC of volstaat het dat er een (nieuw) signaal wordt doorgestuurd (bijv. het opstarten van Spotify in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 833471 schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:56:
Iemand hier met een Chromecast (2018) i.c.m. een Denon AVR-X2300W receiver? Ik wil de Chromecast graag de receiver aan kunnen laten zetten, maar krijg het niet voor elkaar...
Volgens mij kan dat niet, want mijn Chromecast Ultra zette alleen de TV aan en niet de versterker die ertussen zat :

Chromecast Ultra die via UTP is aangesloten -> Marantz NR1606 (soort van Denon) versterker -> Panasonic P50V10 Plasma TV

Daarna heb ik gauw HDMI CEC uitgezet, want dat wil ik helemaal niet! :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nero355 schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:21:
[...]

Volgens mij kan dat niet, want mijn Chromecast Ultra zette alleen de TV aan en niet de versterker die ertussen zat :

Chromecast Ultra die via UTP is aangesloten -> Marantz NR1606 (soort van Denon) versterker -> Panasonic P50V10 Plasma TV

Daarna heb ik gauw HDMI CEC uitgezet, want dat wil ik helemaal niet! :+
In jouw situatie snap ik dat, maar ik heb mijn Chromecast rechtstreeks op de receiver (via HDMI) aangesloten. Dan behoort het te werken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 833471 schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:36:
In jouw situatie snap ik dat, maar ik heb mijn Chromecast rechtstreeks op de receiver (via HDMI) aangesloten. Dan behoort het te werken volgens mij.
Alles is direkt via HDMI verbonden en "ARCloos" ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:35
En je chromecast moet geen stroom pakken via de tv maar met de eigen (bijgeleverde) adaptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Artwido schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:31:
En je chromecast moet geen stroom pakken via de tv maar met de eigen (bijgeleverde) adaptor.
Check, zo heb ik hem ook aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Anoniem: 833471 schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:34:
[...]

Check, zo heb ik hem ook aangesloten.
Ook de HDMI-poort zo ingesteld dat het 'commando's' mag ontvangen op die poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:11
Wij hebben een chromecast en die werkt naar behoren. Als ik een chrome tabblad cast laat die het netjes op de tv zien. Het betreffende tabblad (een dashboard) is zo opgemaakt dat die precies op een 1080 resolutie scherm past (indien we hem in full screen (f11) tonen) waardoor scrollen niet nodig is. Op het moment dat we het tabblad casten laat die hem niet in full screen zien. Als we op de pc het betreffende tabblad op full screen (f11) zetten past die dit ook op de TV aan waardoor alles goed staat.

Is het ook mogelijk om het gecaste tabblad altijd in full screen te tonen zodat de PC nog voor andere doeleinden gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 10:15
Sinds enkele maanden heb ik een vaag probleem met de Chromecast (1e generatie);krijg het ook niet gevonden hier of op Google:

Wanneer ik Spotify en TuneIn luister via de tv 'kraakt' het geluid op bepaalde toonhoogten, flink storend. YouTube, soundCloud en netflix lijken hier geen last van te hebben. Ook TV kijken via andere bronnen geeft geen kraak.

Chromecast v1 zit in Samsung tv (USB voeding uit de tv-usb. Aux kabel vanuit tv naar Yamaha stereo (tulp-ingang).

Probleem lijkt dus geïsoleerd bij de Chromecast te zitten, en variabel over apps.. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:02
Isaja schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:57:
Sinds enkele maanden heb ik een vaag probleem met de Chromecast (1e generatie);krijg het ook niet gevonden hier of op Google:

Wanneer ik Spotify en TuneIn luister via de tv 'kraakt' het geluid op bepaalde toonhoogten, flink storend. YouTube, soundCloud en netflix lijken hier geen last van te hebben. Ook TV kijken via andere bronnen geeft geen kraak.

Chromecast v1 zit in Samsung tv (USB voeding uit de tv-usb. Aux kabel vanuit tv naar Yamaha stereo (tulp-ingang).

Probleem lijkt dus geïsoleerd bij de Chromecast te zitten, en variabel over apps.. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Ik heb ook een Chromecast v1 icm een Samsung TV. Had problemen met haperende streams. Een HDMI verlengkabel er tussen om de Chromecast op meer afstand van de TV te krijgen loste het op. Vraag me niet waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 10:15
MalleEppie71 schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:59:
[...]

Ik heb ook een Chromecast v1 icm een Samsung TV. Had problemen met haperende streams. Een HDMI verlengkabel er tussen om de Chromecast op meer afstand van de TV te krijgen loste het op. Vraag me niet waarom...
Ga ik proberen, wie weet lost het op inderdaad. Keep you posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Isaja schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:57:

En probeer ook eens de externe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 08:15

Salmon

.NET developer

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben we Dolby Vision content op Netflix en de Chromcast Ultra? Als ik een serie cast (Narcos Mexico) dan start het de stream met Dolby Vision en wordt het beeld paars/groen :+

Wanneer ik die serie start op de Netflix App op de tv werkt het gewoon goed, zelfs in 4K en Dolby Vision...

TV: Samsung UE65NU8005 (zelfde specs als in NL met de UE65NU8000)
De tv ondersteund 4K, HDR, Dolby Vision en de juiste HDCP zo ver ik weet. Ik heb het getest op alle vier de HDMI-poorten.

Google is het blijkbaar aan het onderzoeken en ik vind er meerdere threads over op de Google Forums.

Voor deze tv is een workaround beschreven (niet zelf getest):
1) Go to the tv settings > General > External Device Manager > HDMI UHD Color, and turn the option on for the HDMI port your chromecast is connected to.
2) Start the Netflix app, start playing something in Dolby Vision.
3) Go back to the same setting, but now turn it off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexiq
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-05 21:15
ik zit met een probleem na het aansluiten van een chromecast in mijn televisie & surround set.

De originele setting was dat mijn Samsung JU7000 smart tv aangesloten was aan mijn yamaha receiver via de HDMI ARC port. Hierdoor schakelde de receiver automatisch aan en uit wanneer de televisie aan of uit ging. Doormiddel van de Anynet+ (HDMI CEC) verbinding van Samsung liep alles soepel. Nu heb ik er een chromecast tussen gezet, eerst aan de televisie zelf geprobeerd, nu in de HDMI port van de receiver. De Chromecast zelf werkt prima, daar zit het probleem niet.

Het probleem zit hem in de Anynet+ verbinding dat zich voordoet sinds de chromecast aangesloten is. Na het gebruik van de chromecast wil het nog wel eens voorkomen dat bij het opnieuw aandoen van de tv de Anynet+ (HDMI CEC) niet automatisch de receiver aanzet waardoor het geluid uit de tv komt en niet uit de surround set. Het enige wat werkt om deze verbinding te herstellen is de tv uit te doen, de stekker uit het stopcontact te halen en opnieuw er in te doen. Dit is natuurlijk zwaar onhandig.

Hebben mensen ervaring met dit probleem of is er ergens een keer oplossing hiervoor geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2211
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-07-2021
Kan ik ook 2 verschillende WiFi signalen het latei werken?
De één is " gewoon " WiFi de ander is WiFi via mijn telefoon " hotspot "

[ Voor 38% gewijzigd door Goof2211 op 21-12-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2211
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-07-2021
Door omstandigheden heb ik overdag WiFi tot 18.00 uur en daarna moet ik het via mijn telefoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 14:59
Ik heb een vaag probleem met mijn chromecast. Ik speel een video af via youtube wat perfect gaat. Wil ik een aantal minuten later een andere video afspelen dan begint deze af te spelen op mijn telefoon ipv dat ik de mogelijkheid heb om via de chromecast af te spelen. Dan moet ik eerst weer op het cast icoontje drukken. Net of blijft de verbinding niet in stand ofzo. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:45
MartijnAbel schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:33:
Ik heb een vaag probleem met mijn chromecast. Ik speel een video af via youtube wat perfect gaat. Wil ik een aantal minuten later een andere video afspelen dan begint deze af te spelen op mijn telefoon ipv dat ik de mogelijkheid heb om via de chromecast af te spelen. Dan moet ik eerst weer op het cast icoontje drukken. Net of blijft de verbinding niet in stand ofzo. Iemand een idee?
Ervaar ik ook regelmatig met Netflix, niet alleen Youtube... hetzelfde gebeurd tussen Spotify en m'n Chromecast Audio... iPhone 7 trouwens. Ik hou het op de brakke wifi van m'n Horizon doos, die moet ik nog eens vervangen, kijken of het dan wat beter gaat allemaal...

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik dacht dat het gewoon zo werkt :?

Chrome browser op een Android telefoon doet dat ook namelijk :
Zelfs als de huidige video afgespeeld wordt en je telefoon heel effe gelocked is geweest dan krijg je de video bijvoorbeeld niet vooruit/achteruit gespoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo, ik heb een probleempje met het afspelen van 5.1 via de chromecast. Ik heb vorig jaar een Chromecast gekocht en zit op een HDMI poort op de tv (Panasonic t X-L47FT 60e). De tv is via een HDMI poort aangesloten op de versterker (en yamaha RX-A1010). Wanneer ik Netflix kijken via De TV app op de panasonic dan krijg ik keurig netjes 5.1 te horen via de versterker. Wanneer ik Netflix kast via de chroomcast krijg ik slechts 2.0. Hetzelfde gebeurd indien ik een film via Google play cast, ook slecht 2.0.

Dit heeft echter eerder wel gewoon gewerkt via 5.1. Maar we hebben de kamer opnieuw ingericht, de versterker is los geweest en opnieuw aangesloten (volgens mij precies zoals hiervoor) en sindsdien krijg ik het niet voor elkaar om en 5.1 te doen via Google Chromecast.

De televisie heeft de HDMI op Digital output staan. Ik heb alle Hdmi poorten op de televisie al geprobeerd, de chroomcast opnieuw ingesteld, audio instellingen in de televisie gecheckt, gekeken in de versterker (audio staat op straight wat wil zeggen, zoals het signaal binnenkomst verwerk ik deze) maar ik kan het niet ontdekken. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@justme27
Ik heb de Chromecast in de versterker zitten. Dan heb ik wel 5.1.
Als ik de Chromecast in de TV stop heb ik geen 5.1 geluid.
Volgens mij ondersteunt (bij mij in ieder geval) ARC tussen TV en versterker geen 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-06 13:22
justme27 schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:42:
Hallo, ik heb een probleempje met het afspelen van 5.1 via de chromecast. Ik heb vorig jaar een Chromecast gekocht en zit op een HDMI poort op de tv (Panasonic t X-L47FT 60e). De tv is via een HDMI poort aangesloten op de versterker (en yamaha RX-A1010). Wanneer ik Netflix kijken via De TV app op de panasonic dan krijg ik keurig netjes 5.1 te horen via de versterker. Wanneer ik Netflix kast via de chroomcast krijg ik slechts 2.0. Hetzelfde gebeurd indien ik een film via Google play cast, ook slecht 2.0.

.....
Ondersteunen je tv en versterker optisch? Bij mij zit de ChromeCast ook in de tv en is de tv optisch aangesloten op de versterker en 5.1 werkt dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:57

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik heb tzelfde probleem. Chromecast in de TV. Optisch naar de versterker. En alleen Stereo.

Mijn PlayStation zit ook in de tv. En gebruikt dezelfde optische verbinding naar de versterker. Daar geen probleem en gewoon 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Misschien staat de audio uit van de TV op stereo/PCM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 21:57
Er zijn tv's die geen 5.1 doorgeven, wegens een fabrikant afspraak. Ooit hier in dit topic gelezen. Mijn Sony kdl-40w5500 heeft dat ook. Ondanks optisch aangesloten, toch geen 5.1 pass vanuit chromecast. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
Dit is gekomen door een update van mijn (niet-zo-smart-meer?) tv. Helaas. Ik heb cast nu direct op mijn versterker aangesloten en nu krijg ik het wel voor elkaar. Gewoon 5.1 via de versterker. Alleen loop het beeld nu niet meer zo soepel als via de tv. Het hikt heel af en toe :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
djiedjee schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:12:
Misschien staat de audio uit van de TV op stereo/PCM?
Nee, deze staat op alles doorgeven.. maar toch komt er alleen maar stereo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

justme27 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:43:
Dit is gekomen door een update van mijn (niet-zo-smart-meer?) tv. Helaas. Ik heb cast nu direct op mijn versterker aangesloten en nu krijg ik het wel voor elkaar. Gewoon 5.1 via de versterker. Alleen loop het beeld nu niet meer zo soepel als via de tv. Het hikt heel af en toe :-(
Wel alle processing van je versterker uitgezet net als die van je TV :?

En doet de Chromecast eigenlijk wel aan refreshrate matching ?! Wel zo handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:21
justme27 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:43:
Ik heb nu ook geen 5.1 geluid meer op mijn Chromecast (verbonden met een samsung tv en samsung home chinema set). Ik kan mij herineren dat het in het verleden 5.1 correct werkte via de Chromecast.

Ach, heb sinds kort een apple tv, nu vangt mijn chromecast stof. Misschien dat ik hem later in het jara nog gebruik om de ziggo app de casten.

[ Voor 11% gewijzigd door MuVo op 11-01-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23

pdavie2311

Live life to the fullest..

Goedemiddag all....

Ik heb vandaag een Chromecast aangesloten op mijn Panasonic Plasma. Weet zo niet het type meer van mijn Plasma, ongeveer 7 jaar oud? Ook heb ik een Google Home aangesloten. Ik ben lekker alles aan het ontdekken, alleen ik loop tegen het probleem aan dat de foto's die ik via mijn Mate 20 Pro, stream naar de chromecast, van bedroevende kwaliteit zijn. Ik mirror deze via Google Foto's, zo ver was ik gekomen en het lukt ook, maar het is een en al vlekpartij...Is hier iets aan te doen?

Voor de rest moet ik nog de meerwaarde ontdekken van de Chromekast. Had al een Apple TV, (oudje, maar werkt nog). Zie voor de rest nog niet echt de meerwaarde..Ja, ik kan via Google home zeggen, dat Netflix gestart moet worden, dat dan weer wel....;-)))

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb sinds vandaag een Chromecast. Nu heb ik de Gastmodus ingeschakeld maar ieder apparaat wat ik pak kan zo zonder pincode invoeren verbinding maken met de Chromecast. Ik wil dus graag dat alleen apparaten die de pincode invoeren verbinding kunnen maken met de Chromecast. Heb ik iets verkeerd ingesteld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LCa7j73XkjcBuT2nJNqagrLQ/thumb.jpg

Chromecast 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 17:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Sowieso kan elk apparaat dat op hetzelfde wifi netwerk zit verbinding maken. Gastmodus is bedoeld voor devices die niet op je netwerk zitten. Die kunnen dan (met pin) via een adhoc netwerk verbinden met de chromecast.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Lang leve Tweakers!
Ik heb al bijna een jaar tv in de slaapkamer die ik alleen voor Netflix kon gebruiken.
We hebben geen coax of wat voor kabel dan ook naar boven toe.
En door dit topic kwam ik op het heldere idee om een Chromecast te kopen.
Ein-de-lijk gewoon tv kijken vanuit bed ipv alleen Netflix. _/-\o_

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Janoz schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:51:
Sowieso kan elk apparaat dat op hetzelfde wifi netwerk zit verbinding maken. Gastmodus is bedoeld voor devices die niet op je netwerk zitten. Die kunnen dan (met pin) via een adhoc netwerk verbinden met de chromecast.
Is het niet mogelijk om de Chromecast af te schermen of te beveiligen in het netwerk om te voorkomen dat bepaalde apparaten gaan casten.

Ik zou bijvoorbeeld mijn eigen telefoon wel toe willen staan maar de tablet van de kinderen of telefoons van gasten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:43
Telefoon van de kinderen en andere gasten op een gastnetwerk zetten, dan hebben ze geen toegang tot je chromecast of andere apparaten in je reguliere netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Ja dat is een mogelijkheid maar zat eigenlijk te zoeken naar een andere mogelijkheid. Ik wil het apparaat ook meenemen op vakantie. Daar zitten meerdere appartementen op een wifi netwerk. Ik kan daar natuurlijk niet in de instellingen van de router komen. Ik wil het dus eigenlijk regelen aan de Chromecast kant en niet aan de router kant. Als dat niet mogelijk is is het jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:12

franssie

Save the albatross

@Cavemania Als het goed is geregeld staat netwerk isolatie aan in dat park. Je zal je Chromecast dan niet kunnen bereiken via dat WIFI netwerk omdat je alleen internet verbinding hebt maar geen peer netwerk.. Je zal dan zelf een reisroutertje moeten meenemen dat op basis van dat netwerk een eigen netwerk ernaast zet waar je je apparaten aan hangt, inclusief de chromecast.

offtopic:
edit:
https://www.tp-link.com/n...R802N.html#specifications
https://static.tp-link.co...7259_TL-WR802N_V4_QIG.pdf

"To create your personal Wi-Fi hotspot from a public Wi-Fi network such as in a hotel room, on a trade show and so on"

tip: probeer eens de netwerknaam en instellingen van je thuis netwerk te gebruiken op reis, de meeste apparatuur springt dan gelijk op het reis-netwerk.

Er zijn er ook met ingebouwde opslag zodat je films etc erop kan zetten voor onderweg in de auto, maar dan gaan we wel off-topic.

[ Voor 44% gewijzigd door franssie op 14-01-2019 18:22 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cavemania
Het is dus daar niet goed geregeld. De appartementen hebben alleen WiFi. Zal dus inderdaad wel een reisroutertje worden om het goed en veilig te regelen. Kwam er vorig jaar daar dus achter dat alle appartementen op hetzelfde wifi netwerk zitten.

Doen we het maar zo. Thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Cavemania schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:22:
Is het niet mogelijk om de Chromecast af te schermen of te beveiligen in het netwerk om te voorkomen dat bepaalde apparaten gaan casten.

Ik zou bijvoorbeeld mijn eigen telefoon wel toe willen staan maar de tablet van de kinderen of telefoons van gasten niet.
Heel lullig gezegd is een Chromecast een heel dom apparaat met amper geavanceerde instellingen dus je zal dat soort dingen altijd vanaf de andere kant moeten regelen zeg maar :/

En als je dan ook nog eens naar het verkeer kijkt dat die de hele dag door veroorzaakt... verschrikkelijk!

Maar ja... "The people want YouTube on the big screen!" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
nero355 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:30:
[...]Maar ja... "The people want YouTube on the big screen!" :)
Nou nee, niet echt hoor. Gewoon ITV van KPN of Canaldigitaal via de app. Ik heb hem gekocht voor de vakantie. Had me eigenlijk niet gerealiseerd dat het niet vanaf de kant van de Chromecast te regelen zou zijn. Dus een extra routertje er bij en dan is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:12

franssie

Save the albatross

@Cavemania en thuis kan je 'm ook gewoon gebruiken als tweede accesspoint, range extender of een tijdelijk gastnetwerk etc - voor die 25 euro zijn het best leuke dingetjes.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Had hem ff bekeken inderdaad @franssie. Voor dat geld is het een prachtig ding zo te zien. Staat al in het winkelmandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31
Even een vraagje. Ik heb momenteel een Intel NUC staan met Kodi erop.
Deze gebruikt ik eigenlijk alleen nog om foto's te kijken.

Ik zoek nu eigenlijk een photo viewer voor mijn PC of telefoon die vanaf een netwerkshare foto's weer kan geven via de Chromecast, uiteraard in de hoogst mogelijke kwaliteit.
Als ik dit heb kan mijn Intel NUC met Kodi eruit.

Iemand advies voor een applicatie voor Windows en/of Android?

[ Voor 5% gewijzigd door Flappie op 15-01-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik zou Plex of Serviio media server draaien op de NUC.
Vanaf je telefoon kun je dan bijvoorbeeld met BubbleUPNP foto's, muziek en video naar de chromecast sturen.
Max 1080 resolutie natuurlijk.
Flappie schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:51:

Ik zoek nu eigenlijk een photo viewer voor mijn PC of telefoon die vanaf een netwerkshare foto's weer kan geven via de Chromecast, uiteraard in de hoogst mogelijke kwaliteit.
Als ik dit heb kan mijn Intel NUC met Kodi eruit.

Iemand advies voor een applicatie voor Windows en/of Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31
djiedjee schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:43:
Ik zou Plex of Serviio media server draaien op de NUC.
Vanaf je telefoon kun je dan bijvoorbeeld met BubbleUPNP foto's, muziek en video naar de chromecast sturen.
Max 1080 resolutie natuurlijk.

[...]
Nou, het idee is eigenlijk om rechstreeks vanaf Windows of Android vanuit de share te streamen naar de Chromecast zodat ik die NUC niet meer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:43
Windows heeft ingebouwde ondersteuning voor het delen van foto's (en muziek en video's) via DLNA, dus dat zou moeten kunnen via BubbleUPNP. Direct vanaf je telefoon is natuurlijk nooit een probleem, dat kunnen de meeste gallery's ook zo wel, of anders met Google Foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@Flappie die netwerk share, zit die op jouw gewone Windows PC? Of hangt die als HD aan de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Flappie schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:21:
[...]

Nou, het idee is eigenlijk om rechstreeks vanaf Windows of Android vanuit de share te streamen naar de Chromecast zodat ik die NUC niet meer nodig heb.
Kijk even tussen de beschikbare apps, zit vast wel iets tussen waarmee het kan:
https://store.google.com/nl/product/chromecast_apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Heeft iemand anders nog problemen met recente youtube videos op een eerste generatie chromecast? Het stottert hier vaak enorm, terwijl andere video applicaties prima in HD kunnen streamen :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

hcQd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:29:
Windows heeft ingebouwde ondersteuning voor het delen van foto's (en muziek en video's) via DLNA, dus dat zou moeten kunnen via BubbleUPNP. Direct vanaf je telefoon is natuurlijk nooit een probleem, dat kunnen de meeste gallery's ook zo wel, of anders met Google Foto's
Ik doe dit dus via Google Foto's, maar de kwaliteit is ronduit drama. Zie mijn eerdere post hierboven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
Vreemd. Ik weet data google foto's wel gecomprimeerd zijn, maar als de bronfoto goed is ziet het er op "TV-afstand - 4/5 meter" prima uit bij mij op 1080 resolutie.

Snel wisselen van foto's en Filmpjes in google foto's is nogal afhankelijk van wifi snelheid en buffering.
pdavie2311 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:31:
[...]

Ik doe dit dus via Google Foto's, maar de kwaliteit is ronduit drama. Zie mijn eerdere post hierboven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Flappie schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:51:
Met Kodi zelf of door te streamen naar Kodi toe ?

Dat kan namelijk ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

djiedjee schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:24:
Vreemd. Ik weet data google foto's wel gecomprimeerd zijn, maar als de bronfoto goed is ziet het er op "TV-afstand - 4/5 meter" prima uit bij mij op 1080 resolutie.

Snel wisselen van foto's en Filmpjes in google foto's is nogal afhankelijk van wifi snelheid en buffering.

[...]
Tja, weet ook niet wat ik fout doe? Foto's zijn genomen met de Mate 20 Pro..Super kwaliteit..Via Google Foto's kies ik dan voor dat icoontje cast, zodat ze op tv komen, maar dat is niet om aan te gluren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cavemania
franssie schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:52:
@Cavemania en thuis kan je 'm ook gewoon gebruiken als tweede accesspoint, range extender of een tijdelijk gastnetwerk etc - voor die 25 euro zijn het best leuke dingetjes.
Inmiddels binnen en ingesteld. Werkt super. Thnx 😊👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 20:48
De chromecast audio is vandaag bij iBbood verkrijgbaar voor 23 euro per stuk, met 6.95 verzendkosten per bestelling. Je kan er maximaal 4 kopen (per bestelling).

Zie http://www.ibood.com/nl/n...gle-chromecast-audio.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxieGamer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-01-2024
musicfreak schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:44:
De chromecast audio is vandaag bij iBbood verkrijgbaar voor 23 euro per stuk, met 6.95 verzendkosten per bestelling. Je kan er maximaal 4 kopen (per bestelling).

Zie http://www.ibood.com/nl/n...gle-chromecast-audio.html
Vandaag via de link toch nog besteld.. dus nog voorradig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Gister ook maar een Chromecast audio gehaald. Goed geluid en een aardige toekomstige stroombesparing omdat ik nu de TV niet meer aan hoef laten te staan om radio te luisteren 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 21:11
Chris.nl schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:26:
Gister ook maar een Chromecast audio gehaald. Goed geluid en een aardige toekomstige stroombesparing omdat ik nu de TV niet meer aan hoef laten te staan om radio te luisteren 🙈
Je kunt de normale CC ook gewoon in je receiver prikken, en de tv uit laten hé?

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Incolumis schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:19:
[...]

Ik heb geen receiver, audio gaat via koptelefoon aansluiting TV, PC en nu Chromecast audio -> inputswitch -> AUX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 15:30
Incolumis schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:19:
[...]

Ik heb zowel de gewone chromecast als de chromecast audio en ik heb het idee dat de DAC in de chromecast audio beter is dan die in de normale chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
emil_406 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:36:
[...]

Ik heb zowel de gewone chromecast als de chromecast audio en ik heb het idee dat de DAC in de chromecast audio beter is dan die in de normale chromecast.
Dat klopt, want de gewone chromecast heeft helemaal geen dac, die stuurt het digitaal via hdmi naar het apparaat waarop hij is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik vind dat de Chromecast Ultra, maar ook bijvoorbeeld de Chromecast software op een nVidia Shield TV Console echt onnodig veel verkeer genereerd : Is dat bij een Chromecast Audio ook zo ?!

Want stiekem zou die best wel handig zijn i.c.m. twee oude stereo versterkers in huis :)

Dat ding is echt hyperactief gewoon :
- Constant de tijd synchroniseren.
- Constant checken of die wel online is.
- Allerlei ander verkeer dat constant plaatsvindt.

En dat alles bij elkaar opgeteld levert je zomaar een kleine 2500 DNS Requests op elke dag! 8)7

Daar moet je met een PC/laptop/tablet/telefoon echt heeeel erg je best voor doen om daaraan te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:27

RnB

Wat is veel?
Mijn CC Audio doet in rust 18 verzoeken in 10min, veelal ICMP verkeer en een paar DNS verzoeken.

Dat is meer dan de andere apparatuur die ik heb staan, maar ik vind het niet vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:07:
Ik vind dat de Chromecast Ultra, maar ook bijvoorbeeld de Chromecast software op een nVidia Shield TV Console echt onnodig veel verkeer genereerd : Is dat bij een Chromecast Audio ook zo ?!

Want stiekem zou die best wel handig zijn i.c.m. twee oude stereo versterkers in huis :)

Dat ding is echt hyperactief gewoon :
- Constant de tijd synchroniseren.
- Constant checken of die wel online is.
- Allerlei ander verkeer dat constant plaatsvindt.

En dat alles bij elkaar opgeteld levert je zomaar een kleine 2500 DNS Requests op elke dag! 8)7

Daar moet je met een PC/laptop/tablet/telefoon echt heeeel erg je best voor doen om daaraan te komen...
En daar heb je last van, omdat ..... ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Smultie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:34:
En daar heb je last van, omdat ..... ?????
* nero355 kijkt bovenaan in de URL balk...

Ja hoor, staat toch echt https://gathering.tweakers.net !!!

Mag ik het niet raar vinden dat een apparaat op mijn netwerk onnodig verkeer veroorzaakt :?

Dat die misschien 1 keer per uur kijkt of die online is... mwa... vooruit!
Maar iets als de tijd synchroniseren dat doen de meeste apparaten misschien 1 keer per 24 uur of zo en niet ELKE MINUUT :/

Dat je de Google Home app moet installeren en daarna ook nog eens inloggen om het constante opvragen van Wallpapers te Disablen gaat ook nergens over net als het niet respecteren van de lokale netwerkomgeving en direkt te communiceren met de Google DNS Servers i.p.v. de lokale DNS Server!

Gelukkig kan je dat op een beetje router afvangen en de boel zo routeren dat alsnog alles lokaal blijft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08
Ik heb een chromecast (v1 denk ik) op een onkyo receiver. Als ik nu via de TuneIn app op mijn telefoon iets naar dat ding cast gaat de receiver keurig aan en schakelt hij naar de goede input. Prachtig.
Nu heb ik recent een google home gekocht en als ik zeg: Hey google, speel pinguin radio op TuneIn op de TV dan gaat hij keurig pinguin radio casten, maar nu gaat mijn receiver niet aan. Weet iemand hoe dat komt?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Bij ons hebben we een speakergroep waar de chromecast inhangt. Die hangt ook aan een onkyo receiver.
In mijn geval springen recveiver (en TV helaas ook) aan.

Ik kan het vanavond nog wel eens testen met alleen die ene chromecast in plaats van de speakergroep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
De V1 van de Chromecast wordt niet geheel ondersteund door Google Home. Ik kon hem niet in een speakergroep hangen in ieder geval, dat had te maken met de versie. Heb nu een V2 en die kan dat wel.
Of dit ook de oorzaak is van het niet aan gaan, dat durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08
Ik kan het na komend weekend testen, want ik heb nog ergens een V2 liggen. Ik zal het dan terugkoppelen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geen idee wat er aan de hand is maar mijn Chromecast (v1) nog doet het 'soort van' niet meer...

Als ik de TV aan doe krijg ik gewoon het Chromecast scherm, met de tijd, device naam en netwerk naam van de wifi.

Ik kan de Chromecast ook resetten en opnieuw instellen via de Google Home app, wanneer hij dus een eigen Wifi signaal aanbied. Na de setup laat hij alles zien zoals het hoort uit te zien. Led lampje is gewoon wit.

Al met al alles doet zoals het zou horen te doen, ik kan alleen niet meer casten -_-

Het enigste probleem wat ik heb is dat ik via geen enkel apparaat, meer kan casten. Mobiel, computer, maakt niet uit. Gisteren heb ik nog gecast en nu kan het niet meer :-(

Iemand ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:56

Sjaak_Afhaak

Bleh!

modem/router al gereset?

Hier staat tekst

Pagina: 1 ... 51 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.