Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
_O_ was het enigste wat ik nog niet gedaan had. Thanks! Werkt nu weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:26
Misschien een beetje vreemde vraag,,, ik heb de Chromecast Ultra versie en die aangesloten op mijn tv en wordt erg warm ook als hij niet uitstaat,,, is dit niet schadelijk voor mijn HDMI poort ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RoaDHouse schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:33:
Misschien een beetje vreemde vraag,,, ik heb de Chromecast Ultra versie en die aangesloten op mijn tv en wordt erg warm ook als hij niet uitstaat,,, is dit niet schadelijk voor mijn HDMI poort ?
Dat komt omdat het gekke ding constant iets aan het doen is ook als je hem niet gebruikt, zoals ik hier al zei : nero355 in "Google Chromecast - Google Cast - Deel 1"

Maar blijkbaar mag je daar niet over klagen volgens sommige mensen... :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:26
nero355 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:55:
[...]

Dat komt omdat het gekke ding constant iets aan het doen is ook als je hem niet gebruikt, zoals ik hier al zei : nero355 in "Google Chromecast - Google Cast - Deel 1"

Maar blijkbaar mag je daar niet over klagen volgens sommige mensen... :/
Waarom zou je daar niet over mogen klagen... feit is dat het ding constant erg warm is 24/7.

Nu weet ik in elk geval waarom het din zo warm wordt :) txs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-05 19:50
Vraag. Ik heb recent een Chromecast aangeschaft. Ik verblijf deze periode redelijk wat van huis, en dacht fijn een manier om via mijn telefoon Netflix te casten. Tot nu toe werkt het echter rampzalig. Continu blijft de Chromecast zichzelf pauzeren dan wel het geluid op 0 zetten. Zoekende op internet kom ik wel wat oude topics tegen met soortgelijke problemen, maar eigenlijk geen evidente oplossing. Dus vroeg ik mij af of iemand hier misschien nog mogelijke oplossingen kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:43

avotar

P0werd by Black Coffee

psychodude schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:18:
Vraag. Ik heb recent een Chromecast aangeschaft. Ik verblijf deze periode redelijk wat van huis, en dacht fijn een manier om via mijn telefoon Netflix te casten. Tot nu toe werkt het echter rampzalig. Continu blijft de Chromecast zichzelf pauzeren dan wel het geluid op 0 zetten. Zoekende op internet kom ik wel wat oude topics tegen met soortgelijke problemen, maar eigenlijk geen evidente oplossing. Dus vroeg ik mij af of iemand hier misschien nog mogelijke oplossingen kent?
Mijn beste tip is.... verbind hem met een 2.4 en niet een 5 ghz netwerk.
Maar ik herinner me dat er vrij veel issues waren met een cc icm openbare netwerken.

persoonlijk verkies ik in hotels vaak voor een laptop met een lange hdmi kabel.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-05 06:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nog los van dat veel openbare plaatsen Neflix verkeer blokkeren of dusdanig vertragen dat een stabiele verbinding niet mogelijk is, alles om eigen (betaalde) services aantrekkelijker te maken. Zo kon ik in een ziekenhuis waar ik een aantal jaar terug voor een aantal weken lag geen on demand video streamen behalve YouTube, en ook in hotels heb ik het opgegeven, vrijwel iedere keten blokkeert Netflix.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:28

CeesKees

I rest my Kees

Volgens mij is een chomrcast hiervoor niet de meest ideale oplossing. Al eens aan een mediaspeler met ingebouwde Netflix gekeken? Bijvoorbeeld een Xiaomi MiBox?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sowieso hebben de meeste hotels wifi met zo'n login/startscherm via een browserpagina. Voor zover ik weet kun je dan niks met een chromecast.

(tenzij je zelf een router gaat neerzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
avotar schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 06:57:
[...]

Mijn beste tip is.... verbind hem met een 2.4 en niet een 5 ghz netwerk.
Maar ik herinner me dat er vrij veel issues waren met een cc icm openbare netwerken.

persoonlijk verkies ik in hotels vaak voor een laptop met een lange hdmi kabel.
Met 2.4 ghz netwerk gaat tot nu toe aanzienlijk beter! Sinds de switch nog maar een enkele mute gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:10
Palomar schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:53:
Sowieso hebben de meeste hotels wifi met zo'n login/startscherm via een browserpagina. Voor zover ik weet kun je dan niks met een chromecast.

(tenzij je zelf een router gaat neerzetten).
Daar liep ik ook tegenaan van de week een google actie leerde mij dat de chromecast daar inderdaad net mee overweg kan.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:10
Ik heb de stroom van mijn chromcast nu via de USB aansluiting van de TV lopen.
Echter hebben wij nog een tv die niet in standby gaat, maar die na gebruik stroomloos gemaakt wordt.

Uiteraard wordt de stroom van de chromecast ook onderbroken.
Weet iemand of dit schadelijk is voor de chromecast of moeten ze daarmee om kunnen gaan ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 08:30

sjaool

Every life should have 9 cats

@MdO82 Daar moet de Chromecast gewoon tegen kunnen. Een nadeel is wel dat de Chromecast iedere keer opnieuw moet opstarten en dat updates pas daarna geïnstalleerd worden (mochten ze er zijn natuurlijk).

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 23:03
MdO82 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:29:
Ik heb de stroom van mijn chromcast nu via de USB aansluiting van de TV lopen.
Echter hebben wij nog een tv die niet in standby gaat, maar die na gebruik stroomloos gemaakt wordt.

Uiteraard wordt de stroom van de chromecast ook onderbroken.
Weet iemand of dit schadelijk is voor de chromecast of moeten ze daarmee om kunnen gaan ?
Die van mij gaat ook elke keer uit via usb voeding, en werkt al jaren prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:55
MdO82 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:27:
[...]

Daar liep ik ook tegenaan van de week een google actie leerde mij dat de chromecast daar inderdaad net mee overweg kan.
Zoiets als hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik heb een denon versterker die ik automatisch aan wilde laten gaan bij input van de chromecast 2. Dit is mij nooit gelukt en dacht dat het aan de versterker lag. (rechtstreeks aangesloten).
Nu had ik de nieuwe ziggo next box aangesloten en daar reageert de versterker wel op.
Het klopt toch dat het ook met de cc2 moet kunnen? Of kan het überhaupt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
insp.gadget schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:57:
Ik heb een denon versterker die ik automatisch aan wilde laten gaan bij input van de chromecast 2. Dit is mij nooit gelukt en dacht dat het aan de versterker lag. (rechtstreeks aangesloten).
Nu had ik de nieuwe ziggo next box aangesloten en daar reageert de versterker wel op.
Het klopt toch dat het ook met de cc2 moet kunnen? Of kan het überhaupt niet.
De Chromecast staat altijd aan, dus dat zal niet lukken. Misschien dat het werkt als je de Chromecast opnieuw opstart of de stroomtoevoer naar de Chromecast onderbreekt en dan er weer insteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Tigerblood schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:41:
[...]

De Chromecast staat altijd aan, dus dat zal niet lukken. Misschien dat het werkt als je de Chromecast opnieuw opstart of de stroomtoevoer naar de Chromecast onderbreekt en dan er weer insteekt.
Mijn Chromecast (1e generatie) staat altijd aan, en schakelt gewoon de TV in als ik deze selecteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
hcQd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:10:
[...]

Mijn Chromecast (1e generatie) staat altijd aan, en schakelt gewoon de TV in als ik deze selecteer.
Met een receiver ertussen? Misschien iets met de HDMI-CEC instellingen op de receiver en/of TV te maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Tigerblood schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:13:
[...]

Met een receiver ertussen? Misschien iets met de HDMI-CEC instellingen op de receiver en/of TV te maken dan?
Zonder receiver, maar dat zou niet uit mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Mijn cc staat ook gewoon altijd aan.
Anders kan een ander device hem niet vinden.
De cc stuurt pas signaal uit als je gaat casten.
En dan gaan de receiver en de tv automatisch aan.
Dat regelt idd HDMI cec.

Dit heet bij fabrikanten soms anders.
En moet soms ook aangezet worden in de menu's van het apparaat.
Dus zowel receiver als tv moet het aan staan.
En soms werkt dit ook alleen op bepaalde poorten

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-03-2023
Bedankt voor de antwoorden. Heb het voor alles aan staan. Werkt bij een ander apparaat wel. Ook als ik de poortje omdraai kwa aansluiten. Welke cc heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

hcQd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:10:
De Chromecast Ultra ook en ik heb juist alle HDMI CEC zooi van zowel de Versterker als de TV moeten uitzetten om dat te voorkomen! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-05 16:03

Michelli

LL.M

Indien het een openbaar netwerk is: het zijn toevallig niet grappenmakers die op hetzelfde netwerk zitten en je Chromecast pauzeren en muten? Ik krijg op Android namelijk altijd een notification als iemand een Chromecast op hetzelfde netwerk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Michelli schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:44:
[...]

Indien het een openbaar netwerk is: het zijn toevallig niet grappenmakers die op hetzelfde netwerk zitten en je Chromecast pauzeren en muten? Ik krijg op Android namelijk altijd een notification als iemand een Chromecast op hetzelfde netwerk gebruikt.
Het probleem was vrij tijdsonafhankelijk. Met 2.4 ghz wifi overigens wel minder, niet afwezig. Maar bij wijze van spreken 2 uur snachts gebeurd het ook, 6 uur 's ochtends idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56

Polycom

Poes van goud

Iemand nog meer problemen met de nieuwste update van de Spotify app versie 8.5.5? Sinds deze update werkt mijn Chromecast Audio niet meer :( (iPhone)
- app verwijderd en opnieuw gedownload
- chromecast factory reset
- Van 5ghz naar 2.4ghz
Helaas geen effect. Casten naar de chromecast audio werkt niet... in de app is de chromecast gewoon te selecteren maar vervolgens gebeurd er niets? Iemand een idee?

-edit-
Inmiddels geluid maar de app heeft +- 1 minuut nodig om te verbinden.. vervolgens werkt alles weer snel :? Lekkere half gare update dus

[ Voor 18% gewijzigd door Polycom op 14-05-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:02
Of iets te snel met oordelen, als alles na de initiële verbinding weer gewoon werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56

Polycom

Poes van goud

LA-384 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:52:
[...]

Of iets te snel met oordelen, als alles na de initiële verbinding weer gewoon werkt.
Heeft niets met te snel oordelen te maken. Van instant kunnen wisselen tussen muziek op m’n telefoon naar de Chromecast audio naar met 30sec vertraging kunnen switchen en een app die vervolgens amper reageert. Daarnaast, dit topic gaat toch over Chromecast? Misschien dat meer mensen er last van hebben? Wat heeft jouw reactie dan voor zin :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:53
Ik heb digitale tv van Ziggo met een Next box.
Maar elke keer als die box aan is geweest, kan mijn telefoon de Chromecast niet meer vinden. Dan moet ik de Chromecast resetten door de stroom er even uit te halen.
Wie weet hoe ik dit op kan lossen? Dit probleem had ik ook met de oude Horizon box en ook met mijn oude Chromecast (dus met alle combinaties van Chromecast en box).

Mijn Chromecast en de Ziggo box zijn (nu bedraad) verbonden met een router in bridge stand, die weer draadloos verbonden is met de hoofdrouter (kan geen kabel trekken naar de tv).
Op deze bridge zijn ook mijn PS4 en Raspberry aangesloten, maar die hebben nergens last van.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Xyphoid : Ik weet dat de oude Horizonbox een 4 poorts switch had die je het liefst niet met je netwerk koppelde, want dan wilde dat stomme ding de baas spelen over het geheel en kreeg je 2 verschillende DHCP Servers op je netwerk... |:( :F

Dus... misschien is er zoiets gaande met die nieuwe doos :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:53
nero355 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:00:
@Xyphoid : Ik weet dat de oude Horizonbox een 4 poorts switch had die je het liefst niet met je netwerk koppelde, want dan wilde dat stomme ding de baas spelen over het geheel en kreeg je 2 verschillende DHCP Servers op je netwerk... |:( :F

Dus... misschien is er zoiets gaande met die nieuwe doos :?
Thanks voor het idee. Ik ga eens kijken of ik in die box kan komen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:43

avotar

P0werd by Black Coffee

Nu heb ik pas een Google Home en merk ik dat ik m'n chromecast toch weer wat meer ga gebruiken. Het heeft me altijd gestoord dat hij in m'n Sony Bravia gelijk schakelde naar de HDMI aansluiting op het moment dat hij wat anders ging doen dan foto's tonen, maar dat hij op m'n wat slimmere LG televisie dat nooit deed.

Iemand zo uit z'n hoofd een idee waar ik nog kan kijken of is het accepteren?

En apart dat er nog geen centraal google home topic is eigenlijk.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Controleer of HDMI-CEC (SimpLink op een LG) ingeschakeld is op de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

avotar schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 07:16:
Nu heb ik pas een Google Home en merk ik dat ik m'n chromecast toch weer wat meer ga gebruiken. Het heeft me altijd gestoord dat hij in m'n Sony Bravia gelijk schakelde naar de HDMI aansluiting op het moment dat hij wat anders ging doen dan foto's tonen, maar dat hij op m'n wat slimmere LG televisie dat nooit deed.

Iemand zo uit z'n hoofd een idee waar ik nog kan kijken of is het accepteren?
HDMI CEC gezeik... moet je effe uitschakelen op je TV en eventuele Versterker :)
En apart dat er nog geen centraal google home topic is eigenlijk.
Google Home ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:12
Zo te zien krijg je bij de chromecast ultra de ethernet adapter gratis. Is dit alleen bij de ultra? En kan je die ethernet adapter ook los kopen? Ik zie ze namelijk nergens meer in Nederland?

Gaat mij namelijk voornamelijk om het streamen van desktop pc naar TV. Je kunt alle content dat open staat in chrome gewoon streamen toch? Dus als bijvoorbeeld Amazon Video niet word ondersteunt, dan kun je die openen in Chrome en alsnog streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
@rolandos582 De adapter was los te koop in de play store, maar blijkbaar is Google hiermee gestopt. Makkelijkste oplossing is de adapter van Ugreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

rolandos582 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:40:
Zo te zien krijg je bij de chromecast ultra de ethernet adapter gratis. Is dit alleen bij de ultra? En kan je die ethernet adapter ook los kopen? Ik zie ze namelijk nergens meer in Nederland?
Koop gewoon lekker de Ultra joh :)
Gaat mij namelijk voornamelijk om het streamen van desktop pc naar TV. Je kunt alle content dat open staat in chrome gewoon streamen toch? Dus als bijvoorbeeld Amazon Video niet word ondersteunt, dan kun je die openen in Chrome en alsnog streamen?
Ik heb nooit wat met Amazon gedaan, maar je kan van alles vanuit Chrome casten :
- Een Video.
- Een Tab.
- Het hele venster.

En ik dacht ook je Desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
hcQd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:58:
@rolandos582 De adapter was los te koop in de play store, maar blijkbaar is Google hiermee gestopt. Makkelijkste oplossing is de adapter van Ugreen.
Hmm ja schijnbaar. Kan hem niet vinden in de EU, wel in de US store.
nero355 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:31:
[...]

Koop gewoon lekker de Ultra joh :)

[...]

Ik heb nooit wat met Amazon gedaan, maar je kan van alles vanuit Chrome casten :
- Een Video.
- Een Tab.
- Het hele venster.

En ik dacht ook je Desktop :)
Aan de ene kant ja, aan de andere kant, heb geen 4K tv dus ook beetje zonde. En tegen de tijd dat ik een 4K tv is er waarschijnlijk weer een nieuwe versie. In theorie kun je dus alles wat ''nog'' geen app heeft maar wel een webversie alsnog streamen? Mijn smart tv heeft wel netflix/youtube/videoland enzo maar niet alle apps zijn beschikbaar. En die wil ik dan vanaf telefoon/desktop alsnog streamen via ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
rolandos582 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 00:30:
[...]

Hmm ja schijnbaar. Kan hem niet vinden in de EU, wel in de US store.

[...]

Aan de ene kant ja, aan de andere kant, heb geen 4K tv dus ook beetje zonde. En tegen de tijd dat ik een 4K tv is er waarschijnlijk weer een nieuwe versie. In theorie kun je dus alles wat ''nog'' geen app heeft maar wel een webversie alsnog streamen? Mijn smart tv heeft wel netflix/youtube/videoland enzo maar niet alle apps zijn beschikbaar. En die wil ik dan vanaf telefoon/desktop alsnog streamen via ethernet.
Maar heb je zo´n slechte wifi/verbinding (op die plek) dat je ethernet nodig gaat hebben? Zelf nooit problemen met de verbinding eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
barrymossel schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:42:
[...]

Maar heb je zo´n slechte wifi/verbinding (op die plek) dat je ethernet nodig gaat hebben? Zelf nooit problemen met de verbinding eerlijk gezegd.
Mijn pc heeft geen Wi-Fi (thank god) dus hoe gaat het streamen dan werken naar de chromecast als deze alleen op Wi-Fi zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

rolandos582 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:41:
[...]

Mijn pc heeft geen Wi-Fi (thank god) dus hoe gaat het streamen dan werken naar de chromecast als deze alleen op Wi-Fi zit?
Via ethernet is het ook streamen. Streamen staat los van draad of geen draad.

Je Chromecast is wel via Wifi verbonden met je router, vandaar de vraag die gesteld werd of jouw wifi-verbinding tussen router en chromecast zo slecht is?

[ Voor 19% gewijzigd door de Peer op 01-07-2019 13:45 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
de Peer schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:43:
[...]

Via ethernet is het ook streamen. Streamen staat los van draad of geen draad.

Je Chromecast is wel via Wifi verbonden met je router, vandaar de vraag die gesteld werd of jouw wifi-verbinding tussen router en chromecast zo slecht is?
Nee zeker niet, zit een AP op zo'n 3 meter en de nieuwe varianten hebben ook 5Ghz.

Maar jij zegt, dat als mijn desktop verbonden is via ethernet, hij kan streamen naar mijn chromecast verbonden via Wi-Fi ? Hoe werkt dat dan precies, waar maakt hij het onderscheid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

@rolandos582 Ja. Uiteraard. Beide apparaten zijn toch aangemeld op dezelfde router? Streamen gaat niet van apparaat 1 naar apparaat 2, maar via de router. Dus niet van telefoon naar TV, maar telefoon ==> router ==> TV. Of de verbinding dan via kabel is of draadloos, maakt niet uit. Het gaat erom dat ze in hetzelfde netwerk zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 01-07-2019 13:56 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
rolandos582 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:41:
[...]

Idd, de PC en Chromecast zijn toch verbonden met hetzelfde netwerk (via je router)? Maakt niet uit of de ene via wifi en de andere via een kabel op de router zijn aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Hmm daar had ik nog niet over nagedacht. Ze zitten inderdaad via dezelfde router/AP aangesloten. Hmm dat maakt het wel wat makkelijker!

Dan kan ik gewoon de pricewatch: Google Chromecast (2018) - Zwart halen and i'm good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

barrymossel schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:42:
Ik heb door het hele huis prima 5 GHz 802.11ac ontvangst, maar toch prik ik gewoon een kabel in dat ding, want dat zal altijd beter werken en als ik een apparaat toch bedraad kan aansluiten dan doe ik dat ook! :Y)

"WiFi is voor smartphones en laptops!" zeg ik maar altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
nero355 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:15:
[...]

Ik heb door het hele huis prima 5 GHz 802.11ac ontvangst, maar toch prik ik gewoon een kabel in dat ding, want dat zal altijd beter werken en als ik een apparaat toch bedraad kan aansluiten dan doe ik dat ook! :Y)

"WiFi is voor smartphones en laptops!" zeg ik maar altijd :)
Ben ik op zich wel met je eens. Aan de andere kant heb ik op zolder dan weer geen ethernet (is ook niet zomaar te trekken vanaf de router). En de switch bij mijn TV zit vol. Dus dan is wifi een prima oplossing voor een filmpje of iets in die trant. Echter straks met Google Stadia denk ik dat ik de CC wel met een extra kabel aansluit. Zonder de mogelijkheid om te bufferen wil ik het liefst een zo'n stabiel mogelijke verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-03 22:34
Wellicht heeft er iemand tips:

Chromecast moet worden aangesloten op zolder door dochterlief. Echter is de wifi verbinding zeer slecht op zolder.. Is dit dan nog wel mogelijk of gaat dit ten kosten van het gebruik?

Eventueel alternatief is een wifi routertje op zolder plaatsen?

Meterkast > UTP Kabel naar zolder > aansluiten op wifi router > UTP kabel naar PC + wifi naar chromecast.
(Of is dit onmogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

seadogg schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:35:
Meterkast > UTP Kabel naar zolder > aansluiten op wifi router > UTP kabel naar PC + wifi naar chromecast.
(Of is dit onmogelijk)
Kan perfect, wat ik zelf nog gedaan heb is een extra ethernet-adapter voor de chromecast, omdat zelfs met wifi zo vlak bij er toch nog soms storingen op zaten.
Voorbeeld voor zo een adapter vind je met volgende zoeklink:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=ugreen+ethernet+adaptor+for+chromecast

(let er in dat geval wel op dat je wifi-router meerdere ethernet-poorten heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Laatst online: 31-03 22:34
roeleboel schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:47:
[...]

Kan perfect, wat ik zelf nog gedaan heb is een extra ethernet-adapter voor de chromecast, omdat zelfs met wifi zo vlak bij er toch nog soms storingen op zaten.
Voorbeeld voor zo een adapter vind je met volgende zoeklink:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=ugreen+ethernet+adaptor+for+chromecast

(let er in dat geval wel op dat je wifi-router meerdere ethernet-poorten heeft)
Top, leek mij een prima oplossing inderdaad.
Moet ik dan van mijn router een acces point maken of is dit niet nodig? Enkel plug and play :)

(sorry van ligt OT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

seadogg schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:44:
[...]

Top, leek mij een prima oplossing inderdaad.
Moet ik dan van mijn router een acces point maken of is dit niet nodig? Enkel plug and play :)

(sorry van ligt OT)
Om later problemen te voorkomen genre 'waarom werkt x of y niet' zou ik er idd een access point van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Als je ethernet hebt op de plaats waar je de chromecast gebruikt zou ik altijd aanraden om te kiezen voor een usb ethernetadapter in de chromecast. Die is in dit topic al een paar keer besproken maar ik heb nu geen tijd om het precies op te zoeken. Ook werken de linkjes naar de exacte producten op Ali denk ik niet meer. Maar je hebt een USB ethernet adapter nodig en een USB Y-splitter kabel om zowel voeding als data in de chromecast (en ethernetadapter) te krijgen. Werkt hier en bij een aantal vrienden al geruime tijd perfect voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05 08:58
Hebben mensen dit probleem wel eens gehad?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xDgt1Ez.jpg

Ik heb het met Plex en Netflix.

[ Voor 7% gewijzigd door Incolumis op 26-07-2019 18:27 ]

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11

LCP

Biertje?

Ik heb zojuist een Chromecast 3 aangesloten op de front Video 2 in HDMI van mijn Sony STR-DN1050 receiver die met eveneens met HDMI is aangesloten op mijn TV.
Ik krijg echter geen 5.1 geluidsweergave werkend. Alleen maar stereo. De HDMI input op mijn receiver zou dit toch keurig moeten ondersteunen?

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 12:28

CeesKees

I rest my Kees

Incolumis schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:27:
Hebben mensen dit probleem wel eens gehad?

[Afbeelding]

Ik heb het met Plex en Netflix.
Vreemd. Al eens een andere ingang getest?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05 08:58
CeesKees schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 14:40:
[...]

Vreemd. Al eens een andere ingang getest?
Ik had de USB voeding in de router, blijkbaar geeft dit te weinig power. Met de originele voeding lijkt het wel goed te gaan. Lijkt, want eerder had ik met Plex hetzelfde probleem, maar wel met de originele voeding.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 15:56
Heb de Ultra gekocht voor op de slaapkamer (ipv een extra Shield, stukkie goedkoper).
Is bedraad aangesloten en af en toe tijdens Netflix (ongeveer 5x per serie) gaat de onderste 10cm van het beeld heen en weer/scheef trekken.

Andere HDMI poort heb ik al geprobeerd (a dere TV nog niet, is de laatste stap voordat deze retour gaat).
Tenzij iemand dit herkent of nog iets anders weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Laatst online: 13-05 22:55
Ik heb afgelopen week de V3 gekocht en probeer wat apps uit, maar ik loop tegen wat problemen aan. Ik heb de iOS apps RaiPlay en France.TV op mijn iPad. Alle content is prima (op mijn iPad) te bekijken wanneer ik mijn VPN aanzet, zowel live TV als on demand. Echter krijg ik het niet aan de praat via Chromecast. Bij RaiPlay doet sommige On Demand content het nog wel, maar live niet. France TV geeft een error bij alle content.

Het lijkt mij geen regiolock, want de on demand content die ik via RaiPlay kan kijken via Chromecast is zonder VPN ook niet te bekijken, maar direct op mijn iPad is alles wel te bekijken (VPN aan). Zijn de apps gewoon slecht of is er een andere reden waarom dit niet werkt? Bij de RaiPlay app zijn de reviews vaak negatief omdat hij niet zou werken, maar bij de France.TV app is men vooral positief. Iemand die deze apps wel aan de praat krijgt? Wellicht een conflict omdat de Chromecast zelf niet via VPN verbonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 12-05 06:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je VPN zit neem aan wel op de router? Anders is het probleem simpelweg dat de Chromecast er rechtstreeks dus vanuit NL bij wil komen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Laatst online: 13-05 22:55
Nee, niet op mijn router, daar kan ik helaas niet snel even wisselen tussen bepaalde landen. Chromecast omzeilt dus de VPN via het apparaat dat het aanstuurt? Wel vreemd dat sommige content wel werkt.

Heb al even zitten prutsen met het DNS in mijn router (die van Google geprobeerd, maar daar ligt blijkbaar het probleem?), maar dat bracht de Chromecast helemaal van slag. Kon zelfs na een factory reset hem niet meer opnieuw instellen, de router moest gereset worden.

Is er een manier om dit, buiten VPN via router, te omzeilen? Bijvoorbeeld door bepaalde DNS te blokkeren in mijn router?

Edit: ik heb me er even dieper in verdiept, het probleem is zowel Google DNS hardlocked in de Chromecast en je router zelf. Om het voor elkaar te krijgen moet je dus Google DNS blocken in je router en een DNS instellen die toegang geeft wereldwijde media, met alle veiligheids risico’s van dien. Natuurlijk kan je ook je VPN service gebruiken, maar die van mij vereist dat ik iedere keer handmatig de boel moet wisselen bij het wisselen van media regio.

Met andere woorden, bah. Een HDMI dongle voor mijn iPad/iPhone is een betere optie, maar dan schijnt de beeldkwaliteit weer erg matig te zijn. Verder tevreden over de Chromecast hoor, maar dacht dat dit wel zou gaan werken. Misschien biedt de aankomende Apple TV een mogelijkheid om de Franse en Italiaanse content te streamen.

[ Voor 40% gewijzigd door MadDogMcCree op 24-08-2019 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@MadDogMcCree : Als ik het goed begrijp probeer jij te Casten, terwijl je PC met een VPN is verbonden :?

Dat kan nooit werken, want dan zou je VPN "leaken" zoals ze dat noemen!

En als jij de DNS van Google wil blokkeren, zodat je Chromecast en andere Google apparaten je lokale DNS Settings respecteren dan kan dat op twee manieren :
- Maak een Static Route op je Router naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 die doodlopen >:)
- Redirect op je Router alle DNS Traffic naar je DNS Server toe en sta alleen die DNS Server toe op je netwerk :)

Alles is mogelijk zolang je de spelregels volgt! ;)

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:11
Weet niet of ik hier goed zit, maar heb sinds kort een Google Home Mini en zou mijn Samsung smarttv spraakbestuurd willen bedienen. Dat kan voor zover ik kan nagaan alleen via een Chromecast. Betekent het ook dat als ik de boel wil starten Netflix ook via de Chromecast gaat of kan dat via de reguliere interne app op deze tv? Tv is een 4k. Als het alleen voor aan- en uitzetten van tv gaat zou volgens mij de Chromecast Ultra-variant overkill zijn of zie ik hier iets over het hoofd?
Alvast bedankt.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 15:28
DikkieDick schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:10:
Weet niet of ik hier goed zit, maar heb sinds kort een Google Home Mini en zou mijn Samsung smarttv spraakbestuurd willen bedienen. Dat kan voor zover ik kan nagaan alleen via een Chromecast. Betekent het ook dat als ik de boel wil starten Netflix ook via de Chromecast gaat of kan dat via de reguliere interne app op deze tv? Tv is een 4k. Als het alleen voor aan- en uitzetten van tv gaat zou volgens mij de Chromecast Ultra-variant overkill zijn of zie ik hier iets over het hoofd?
Alvast bedankt.
Excuus, er staat inderdaad ook vermeld dat er een chromecast moet worden aangesloten.
Maar...als het goed is, is er een Chromecast al ingebouwd in de TV. Kijk daar eerst eens naar.

[ Voor 25% gewijzigd door acoster op 13-09-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
acoster schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:02:
[...]

Excuus, er staat inderdaad ook vermeld dat er een chromecast moet worden aangesloten.
Maar...als het goed is, is er een Chromecast al ingebouwd in de TV. Kijk daar eerst eens naar.
Er is geen Chromecast ingebouwd. Mijn Samsung UE55MU6400 is wat minder geavanceerd wat dat betreft terwijl ie best geavanceerd is. ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door DikkieDick op 13-09-2019 13:15 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 15:28
https://www.smarthomeweb....-koppelen-aan-samsung-tv/

Dan zal het toch met een Chromecast moeten denk ik. Zelf nog niet geprobeerd eigenlijk, zal het ook eens testen thuis. Ik stuur het aan via een Harmony afstandsbediening, via de Home mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Idd. Die link had ik ook gevonden. En dan lijkt het erop dat de interne apps gebruikt worden. Maar heb paar uur geleden een Chromecast Ultra besteld. Ga ik straks ophalen. Vanavond stoeien met dat ging en de Google Home Mini.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:04
Ik krijg via m'n Chromecast (v2) met Netflix geen Dolby Digital geluid door, alleen maar stereo :-(
Sluit ik m'n laptop (met W10 Netflix app) op dezelfde HDMI-poort aan dan springt m'n receiver wél op Dolby Digital (bij dezelfde film).

Ik heb al een wat oudere receiver (Onkyo HT-R340) die geen HDMI heeft. Het zit als volgt aangesloten:
Chromecast/laptop >> Delock HDMI audio extractor >> Onkyo receiver (coaxiaal)

Aan de hardware ligt het niet, want zoals ik zei krijg ik met laptop de receiver wel op DD bij die film (F&F7) en stereo als het stereo is (receiver staat op auto en doet dus geen upmixing o.i.d.).
Ik bestuur de CC via Netflix app op m'n iPhone, maar ook via Chrome op m'n laptop casten geeft alleen stereo.

Edit: Nog even e.e.a. gezocht, Netflix schijnt alleen maar Dolby Digital Plus / DD+ te gebruiken, mijn converter zal dat niet ondersteunen vermoed ik, dat 'ziet' de CC waardoor hij alleen stereo aanbied. Via de PC lukt het wel omdat die het omzet van DD+ naar DD als ik het goed begrijp. Misschien toch maar eens aan een nieuwe receiver denken :+

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 15-09-2019 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjn
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05 13:50

wjn

Heeft iemand de Chromecast (Ultra) aan de praat gekregen zonder Google account? Die heb ik niet en wil ik niet namelijk.
Ik las dat het vroeger wel mogelijk was, maar medio 2018 door Google geblokkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Maar eens vragen omdat ik het totaal niet bij elkaar gegoogled krijg.

Nu de CCA niet meer gemaakt wordt schiet de prijs omhoog naar 2de hands 50+ euro. Ja, doei. Maar heb er wel 1 nodig, eigenlijk. Of ik moet een laternatief gaan verzinnen.
Heb dus overal in huis CCA aangesloten op kleine verterkers zodat ik overal muziek heb. Heb er dus nog 1 nodig, maar ombetaalbaar. Nog wel een enkele oude gsm liggen (zit ook audio uit op). Ik googlen of ik die kon inzetten als CCA. Niet dus. Nu was er vroeger een app, Allplay geloof ik. Heb ik wel, maar is het ook niet.
Iemand een idee of er al iets bestaat waardoor ik mijn oude gsm als CCA kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

wjn schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:36:
Heeft iemand de Chromecast (Ultra) aan de praat gekregen zonder Google account? Die heb ik niet en wil ik niet namelijk.
Ik las dat het vroeger wel mogelijk was, maar medio 2018 door Google geblokkeerd is.
Je hebt de Home App gewoon en heeeel lang geleden toen ik de Chromecast Ultra kocht moest je alleen inloggen om bepaalde opties te kunnen veranderen, zoals de Screensaver met random foto's die ergens van het internet worden gehaald.

Al het andere kon toen nog gewoon zonder account!

En anders maak je effe een tijdelijk account aan of koop je gewoon een leuke Intel NUC als HTPC i.p.v. dat ding :)
maartend schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:35:
Maar eens vragen omdat ik het totaal niet bij elkaar gegoogled krijg.

Nu de CCA niet meer gemaakt wordt schiet de prijs omhoog naar 2de hands 50+ euro. Ja, doei. Maar heb er wel 1 nodig, eigenlijk. Of ik moet een laternatief gaan verzinnen.
Heb dus overal in huis CCA aangesloten op kleine verterkers zodat ik overal muziek heb. Heb er dus nog 1 nodig, maar ombetaalbaar. Nog wel een enkele oude gsm liggen (zit ook audio uit op). Ik googlen of ik die kon inzetten als CCA. Niet dus. Nu was er vroeger een app, Allplay geloof ik. Heb ik wel, maar is het ook niet.
Iemand een idee of er al iets bestaat waardoor ik mijn oude gsm als CCA kan gebruiken?
Volgens mij heb ik daar heel veel apps voor gezien terwijl ik naar iets anders op zoek was :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjn
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05 13:50

wjn

nero355 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:45:
[...]

Je hebt de Home App gewoon en heeeel lang geleden toen ik de Chromecast Ultra kocht moest je alleen inloggen om bepaalde opties te kunnen veranderen, zoals de Screensaver met random foto's die ergens van het internet worden gehaald.

Al het andere kon toen nog gewoon zonder account!

En anders maak je effe een tijdelijk account aan of koop je gewoon een leuke Intel NUC als HTPC i.p.v. dat ding :)
Home App heb je een google account voor nodig en moet je verplicht allerlei informatie opgeven.

Ik kan het huis wel Villa Eikenhorst noemen en de kamer martelkamer, maar Home moet ook je locatie weten, anders werkt het niet.

Chromecast gaat retour leverancier.

Voordat iemand gaar roepen dat het logisch is dat je een Google account en/of Google home nodig hebt, daar had ik natuurlijk voor aanschaf naar gekeken, was niet nodig:
Besturingssysteemvereisten voor computers
Voor de configuratie van Chromecast (beide versies), Chromecast Ultra, Chromecast Audio, en tv's en speakers met ingebouwde Chromecast-functionaliteit is een computer of laptop vereist met wifi-verbinding en:
Mac OS X 10.9 en hoger met Chrome-browser
Windows 7 en hoger met Chrome-browser
Chrome OS-apparaat
Opmerking: U heeft de mobiele Google Home-app niet nodig om Chromecast in te stellen en te casten vanaf computers.
https://support.google.com/chromecast/answer/7022492

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
@wjn Je zou het eens met de oude Google Cast-app kunnen proberen, al weet ik niet zeker of die wel zonder account werkt. Je kunt deze vinden op, bijvoorbeeld, APKMirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeB
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-04 22:51
Ik ben van plan een nieuwe Chromecast aan te schaffen.

Nu is de Chromecast ultra al sinds oktober 2016 op de markt en die zou dus zomaar een keer vernieuwd kunnen worden.

Heeft iemand een idee wanneer dit zou kunnen gebeuren?

Er is wel een Chromecast 3 uit 2018 maar deze ondersteund geen 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Je kunt overwegen de mi box aan te schaffen voor een paar tientjes veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

HdeB schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:12:
Nu is de Chromecast ultra al sinds oktober 2016 op de markt en die zou dus zomaar een keer vernieuwd kunnen worden.

De originele is echt heel lang onderhouden qua updates : https://nl.hardware.info/...t-geen-grote-updates-meer

Dus ik gok dat de Ultra pas in 2022 vervangen zal worden of mogelijk zelfs nog later! :)
Er is wel een Chromecast 3 uit 2018 maar deze ondersteund geen 4k.
Was een beetje een raar ding inderdaad! :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Waar ben je bang voor dat een CC ultra 2 zou kunnen bieden t.o.v. de 1?

Als je nu gewoon 4k wilt kunnen streamen en koppelen aan een nest home (oid).

Gewoon een CC ultra kopen.
Wil je wat meer functies? Dan kun je kijken naar vele Android doosjes.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:00
DarkSide schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 06:32:
Waar ben je bang voor dat een CC ultra 2 zou kunnen bieden t.o.v. de 1?
Oververhitting?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Ding draait sinds uitkomst bij mij.
Echt geen issues met oververhitting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
DarkSide schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 08:44:
Ding draait sinds uitkomst bij mij.
Gefeliciteerd. N=1!

Helaas zijn er ook mensen die er wel last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
HdeB schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:12:
Normaliter heeft Google in oktober / november een evenement waar dergelijke hardware naar buiten komt. De vraag is of er een nieuwe versie komt dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

En bij deze N=2 want die van mij heeft ook nooit ergens last van gehad achterin een meubel en dan ook nog eens achter de versterker! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMCThomas
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-05 19:47
Is het iemand anders ook opgevalen dat het volume van de chromecast zachter is geworden. In het begin dacht ik dat het mss aan mezelf lag. Ik dacht me te herinneren dat de soundset op 100% bijna pijn deed aan de oren echter valt het het afgelopen half jaar wel mee, viel me grappig genoeg vooral op bij kerstmuziek, omdat ik die immers al een jaar niet gehoord had en toch echt dacht dat het eerder veel luider was. Nu heb ik sinds kort een switch en die is inderdaad echt weer veel luider zoals vroeger. 65% volume met switch klinkt ruwweg hetzelfde als 100% met de chromecast, allebij op youtube. Iemand die hetzelde ervaart (of zelfs een oplossing heeft) gaat om een chromecast 2e generatie.

Edit: ik merk overigens dat dit niet het geval is als de chromecast 5.1 dolby digital doorkrijgt. (Dan kan ik het volume van de chromecast zelf ook niet aanpassen, dit heb ik uiteraard bij het probleem hierboven wel op max staan)

[ Voor 14% gewijzigd door TMCThomas op 11-02-2020 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourari
  • Laatst online: 21-04 16:44
Weten jullie misschien of het mogelijk is om een Chromecast (2015) in te stellen zonder de Google Home app?

Na een factory reset wilde ik het wifi-netwerk instellen, maar nu blijkt Google Home (iOS) sinds kort te vragen om 'geo-location access' voordat je verder kan met het setup proces. Ik wil mijn locatie helemaal niet aan Google geven.

In het verleden kon het nog met de Chrome Browser op een desktop, maar sinds Chrome 72 kan dat niet meer. Ik heb het geprobeerd met Chromium 71 en 70, maar die workaround werkt niet meer.

Kan ik de Chromecast bijvoorbeeld rooten/jailbreaken en dan een nieuw wifi-netwerk instellen? Zie nu dat de laatste exploit dateert uit 2014 en niet werkt voor Chromecasts die sindsdien een firmware update hebben gehad.

Door dit soort dingen word ik er weer aan herinnerd waarom 'you own it, you pwn it' belangrijk is...

[ Voor 7% gewijzigd door ourari op 15-06-2020 18:16 . Reden: nieuwe informatie over rooten ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
ourari schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:49:
Weten jullie misschien of het mogelijk is om een Chromecast (2015) in te stellen zonder de Google Home app?
Officieel antwoord van Google.

En dit is één van de vele redenen waarom ik geen Chromecast heb. :P

Mogelijk kan je met een Android emulator iets doen.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 16-06-2020 10:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:39

Na een factory reset wilde ik het wifi-netwerk instellen, maar nu blijkt Google Home (iOS) sinds kort te vragen om 'geo-location access' voordat je verder kan met het setup proces. Ik wil mijn locatie helemaal niet aan Google geven.

In het verleden kon het nog met de Chrome Browser op een desktop, maar sinds Chrome 72 kan dat niet meer. Ik heb het geprobeerd met Chromium 71 en 70, maar die workaround werkt niet meer.

Kan ik de Chromecast bijvoorbeeld rooten/jailbreaken en dan een nieuw wifi-netwerk instellen? Zie nu dat de laatste exploit dateert uit 2014 en niet werkt voor Chromecasts die sindsdien een firmware update hebben gehad.

Door dit soort dingen word ik er weer aan herinnerd waarom 'you own it, you pwn it' belangrijk is...
Even locatie access aanzetten, chromecast configureren en daarna je locatiegeschiedenis verwijderen?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wat je ook zou kunnen doen is een Android TV kastje zoals de Xiaomi Mi Box kopen en die als Chromecast gebruiken, want die stel je gewoon in via het OS zelf en hoef je niet met een app op je telefoon te klooien! :)

Een Chromecast Ultra en de Xiaomi Mi Box schelen maar € 10 of € 20 of zo, waarbij de Xiaomi de goedkopere versie is en hetzelfde kan en meer! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourari
  • Laatst online: 21-04 16:44
The Zep Man schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:59:
En dit is één van de vele redenen waarom ik geen Chromecast heb. :P

Mogelijk kan je met een Android emulator iets doen.
Die Chromecast is een overblijfsel, op dat ding na ben ik geheel ont-Googled :)

Goeie van die emulator. Dan kan ik ws. ook locatiegegevens spoofen. Ga ik proberen!
Mr_Blobby schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:27:
Even locatie access aanzetten, chromecast configureren en daarna je locatiegeschiedenis verwijderen?
Goede suggestie en zeker een optie. Ik vind het lastig om er op te vertrouwen dat die gegevens - inclusief 'geanonimiseerde' bewerkingen en extrapolaties - dan ook daadwerkelijk verwijderd worden. Ik moet er dus nog even over nadenken of ik dit ga proberen.
nero355 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:31:
Wat je ook zou kunnen doen is een Android TV kastje zoals de Xiaomi Mi Box kopen
Als ik de Chromecast ga vervangen wordt het een (zwaar aangepaste) Nvidia Shield TV Pro achter een Pi-Hole, of een HTPC.

Dank allen voor de suggesties en het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxkuil
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Weet iemand misschien het volgende:

Chromecast V2 wil goed verbinden met Ziggo Connectbox, maar niet met de Ziggo Wifi Booster (heb zowel bekabeld als de powerline versie thuis).
SSID's zijn overal hetzelfde, net als wachtwoorden (2.4 en 5 aparte ghz). Heb achterin de tuin (overkapping) 70+ Mbits op zowel smartphone als Surface laptop. Geen problemen....dit met de Powerline adapter.

Onze LG Smart TV (van dit jaar) buiten heeft geen problemen met Netflix/Disney etc. maar zou ook graag
Ziggo Go willen streamen via de Chromecast.

Heb natuurlijk al wel het een en ander gevonden (wifi Drop's hier op Tweakers en aparte installatie aldus: https://support.google.com/chromecast/thread/18900569?hl=en) maar niets dat goed werkt.

Iemand enig idee?

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 16:03
Heb je toevallig Band Steering aan staan? Dat was bij mij het probleem met meerdere Google Devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Vandaag onze eerste Google Chromecast (V3) ontvangen en gelijk aangesloten.
Wat een mogelijkheden voor dat geld ! ;)

Wat me echter nog niet is gelukt, is foto's streamen. Ik heb de Google Foto's app maar kan van hieruit geen andere locaties op mijn tablet/cloud benaderen of ik moet deze foto's naar de betreffende map kopiëren.
Ik kan mij niet voorstellen dat hiervoor geen andere oplossing is.....verras me. O-)

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:16
TvanW schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:42:
Vandaag onze eerste Google Chromecast (V3) ontvangen en gelijk aangesloten.
Wat een mogelijkheden voor dat geld ! ;)

Wat me echter nog niet is gelukt, is foto's streamen. Ik heb de Google Foto's app maar kan van hieruit geen andere locaties op mijn tablet/cloud benaderen of ik moet deze foto's naar de betreffende map kopiëren.
Ik kan mij niet voorstellen dat hiervoor geen andere oplossing is.....verras me. O-)
Ga naar je
Home app. Klik daar op je chromecast-apparaat.
Daar klik je op [ambient personaliseren]
Daar kun Google foto's aanvinken.
Dan kun je foto's op Google-foto in je favorieten zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfgHTVSZE8Kai3cbV5L5e1-7IrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRG9Eiunwr6heI8WCUotBQ4v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
@Artwido dank voor je reactie.
Wat je aangeeft heb ik ook gevonden alleen mijn foto's staan op google drive onder een andere indeling.
Ik zou er graag naar toe browsen, dan selecteren en vervolgens via chromecast weergeven.
En dat lukt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 17:43
Denk eens andersom.
Browse in je foto's app, en kies dan "cast" symbooltje. Daarmee kan ik in de foto's app gewoon browsen, swipen etc
De tv (met chromecast v2 dongle) volgt braaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
In de google foto app kan ik niet browsen naar bijvoorbeeld google drive.
Ik heb overigens de chromecast v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
TvanW schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:43:
Misschien via LocalCast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-05 23:00
foxkuil schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:55:
Weet iemand misschien het volgende:

Chromecast V2 wil goed verbinden met Ziggo Connectbox, maar niet met de Ziggo Wifi Booster (heb zowel bekabeld als de powerline versie thuis).
SSID's zijn overal hetzelfde, net als wachtwoorden (2.4 en 5 aparte ghz). Heb achterin de tuin (overkapping) 70+ Mbits op zowel smartphone als Surface laptop. Geen problemen....dit met de Powerline adapter.

Onze LG Smart TV (van dit jaar) buiten heeft geen problemen met Netflix/Disney etc. maar zou ook graag
Ziggo Go willen streamen via de Chromecast.

Heb natuurlijk al wel het een en ander gevonden (wifi Drop's hier op Tweakers en aparte installatie aldus: https://support.google.com/chromecast/thread/18900569?hl=en) maar niets dat goed werkt.

Iemand enig idee?
Niet via WiFi maar via een kabel je chromecast aansluiten. Google maar op chromecast utp. Ik kijk al tijden zo en werkt veel sneller. Die van mij is va Ugreen. Je moet wel even je chromecast resetten om het aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-05 23:00
TvanW schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:43:
Ik gebruik geen goor drive, maar als je een foto daar opent kan je die dan niet direct casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Woudtwe schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:11:
[...]

Ik gebruik geen goor drive, maar als je een foto daar opent kan je die dan niet direct casten?
Nee, d.w.z. ik heb het niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Dat lukt, alleen van deze app snap ik helemaal niets. Bovendien veel storende advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 17:43
Je kunt eventueel via de home-app ook je gehele telefoonscherm casten.
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste

Dit topic is gesloten.