Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2020
Beste leden,

Ik luister al heel erg lang naar Spotify via een Chromecast 1 die in mijn Denon X1000 reciever zit.
Sinds vrijdag komt er echter geen geluid meer uit de speakers. Het beeld is nog te zien op de TV (die zit ook aangesloten op de Denon). Bediening verloopt via een Android telefoon. Bediening via andere telefoons in huis werken ook niet. Ik heb het geprobeerd via "scherm casten",maar ook direct vanuit de spotify-app werkt het niet. Nogmaals, er wordt verbinding gemaakt, maar geen geluid. Ik heb een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan, maar dat helpt niet. Meer mensen die hier last van hebben?

Opvallend is dat Spotify bovendien blijft hangen. Als ik vervolgens Youtube wil streamen, of het scherm van mijn telefoon, dan lukt dit niet. Dan moet eerst de stroom eraf.

Ik heb de Chromecast nog direct in de TV gedaan om te testen, maar ook hier dezelfde problemen.
Chromecast stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik zou om te beginnen de CC sowieso rechtstreeks op de Tv aansluiten en de Denon via ARC zijn werk laten doen.

Komt er wel geluid uit de tv speakers als je de CC op die manier aansluit?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:46

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb -exact- hetzelfde probleem. Bij mij zit de chromecast direct in de tv met stroom via usb uit de tv en geluid via de tv naar een externe speakerset.
Ik heb hem opnieuw moeten instellen en het werkt nu weer met npo en netflix, spotify niet weer geprobeerd. Zal ik vandaag eens doen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Switchie schreef op maandag 4 september 2017 @ 07:26:
Ik zou om te beginnen de CC sowieso rechtstreeks op de Tv aansluiten en de Denon via ARC zijn werk laten doen.

Komt er wel geluid uit de tv speakers als je de CC op die manier aansluit?
Waarom zou je dit doen als ik vragen mag? Ik heb mijn Chromecast aangesloten via mijn Onkyo receiver en dat werkt perfect.

Edit: een voordeel van het aansluiten van de Chromecast op de receiver ipv. TV is dat ik geluid kan krijgen uit mijn Chromecast zonder dat de TV aan hoeft te staan.

[ Voor 16% gewijzigd door EnigmaNL op 04-09-2017 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:06

krietjur

Where am I?

Ik heb sindskort hetzelfde probleem met een chromecast 1 en spotify. Zie wel op de televisie wat er speelt, maar ik hoor niks. Valt me tevens op dat als ik in de Spotify App op play klik, op de televisie spotify juist op pauze gaat. Zodra ik in de app pauzeer, gaat hij op de tv juist afspelen. Maar geen geluid dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:29
Je kunt beter hier klagen aangezien het lijkt een bug van spotify te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2020
Precies dat. Dan ligt het dus niet aan de cc. Dan hoef ik er ook niet een te lenen.
De connectie maken via de tv en dan teruglussen naar de recieved heeft dus ook geen zin. In feite heb ik dit al geprobeerd, maar uit de tv kwam ook geen geluid.
Spotify is lekker bezig... De samenwerking met Logitech is ook beëindigd waardoor mijn UE radio redelijk waardeloos is.

Bedankt voor de antwoorden!
Pagina: 1