Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste
Acties:
  • 524.368 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:32:
Dit is iets wat ik niet kon laten liggen voor 2(0) tientjes

[afbeelding]
[afbeelding]

Zowat allemaal europees en en op enkele na allen non duits, slechts enkele gelukkig de vrij commons in mindere staat de rest allemaal super netjes.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 08:52
nice.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]

Zowat allemaal europees en en op enkele na allen non duits, slechts enkele gelukkig de vrij commons in mindere staat de rest allemaal super netjes.
Als je dat voor 2 tientjes had dan had ik niet kunnen slapen van jalousie. Wat een vette aanwinst zeg, veel plezier ermee!

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:03
Seroczynski schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:40:
[...]

Als je dat voor 2 tientjes had dan had ik niet kunnen slapen van jaloezie. Wat een vette aanwinst zeg, veel plezier ermee!
Ik geloof dat hij er 200 munten voor heeft neergelegd...

@gast7 Mooie uitbreiding, zien er nog superstrak uit! _/-\o_
Een zeldzame post, aangezien ik hier weinig GB spullen voorbij zie komen.

Wat staat er op die 4-in-1?

[ Voor 3% gewijzigd door Aardappel op 31-03-2017 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 695873

Nedgame retrogame nieuws:

Aan de hand van een discussie die ik met Nedgame had over hun retrogame afdeling is mij verteld dat alle Cib retrogames zijn uitgezocht.

Alles wat ze dus compleet aanbieden daar zit als ik ze mag geloven dus ook de handleiding bij.

Retrogames waarvan het boekje ontbrak zijn toegevoegd aan cart only.

Het antwoord op de vraag of ze van de retrogames waarvan het boekje ontbrak alle doosje hebben weggemietert moet ik jullie helaas schuldig blijven, het zou zomaar kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik heb een Japanse Megaman game op de N64 genaamd Rockman Dash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-05 10:55
Potato42 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:45:
[...]

Ik geloof dat hij er 200 munten voor heeft neergelegd...

@gast7 Mooie uitbreiding, zien er nog superstrak uit! _/-\o_
Een zeldzame post, aangezien ik hier weinig GB spullen voorbij zie komen.

Wat staat er op die 4-in-1?
Reversi, backgammon, schaken en dammen je kent het wel de bekende bord games niets bijzonders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappel
Ook nog binnen gekregen vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/IMG_20170331_210931_zpst0gm5nw1.jpg

Incl. nog een sonic, smurfen, MM world of illusion, en desert strike.

Mooie verhaal vooraf:
Ik zag dit op marktplaats, er was al 30 en 75 euro geboden. Ik besloot in plaats van te mailen een bod uit te brengen, 100 euro.
Er kwam iemand overheen met 110, ikke 115, hij 120, ik 125, hij 130, ik 135, toen was hij het zat en bood 150 euro.
Ik besloot een mail te sturen naar de adverteerder dat er wel enkele goede games tussen zaten en dat het ongeveer 175 euro waard was (had me behooijk verrekend aan McDonald's TI) en had gezegd dat 'ie het aan de andere bieder moest verkopen.
Op de vraag of ik geen interesse meer had zei ik dat het me hooguit 100 euro waard was, waarom ik dan 135 bood? Nou gewoon omdat het bieden lekker ging (zat telkens 1 minuut tussen) en aangezien het lekker weer was wenste ik hem proost met de extra 50 euro.
Dat hij mijn actie wel kon waarderen bleek wel toen hij contact met me opnam nadat de andere bieder toch wat overmoedig bleek te zijn en zijn bod introk.
Hij vroeg of ik het wilde kopen, uiteindelijk nog wat er van af gekregen en eigenaar geworden van deze 12 games voor 93 euro. :+
Ik ben weer blij *D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mc Donald's Treasure Land Adventure is de debuut game van cult developer Treasure*.

De game is ongeveer tegelijkertijd verschenen met Treasure's Gunstar Heroes waarvan vaak gedacht wordt dat, dat de debuut game van Treasure is. Hoewel bijde games nagenoeg tegelijkertijd uitkwamen is Mc Donald's Treasure Land Adventure de game die als eerste in ontwikkeling was.

Mc Donald's Treasure Land Adventure is cib ongeveer een kleine 70 euro waard.

Omdat een Mc Donald's game nu niet zo aanspreekt en Treasure nog geen naam had gemaakt toen der tijd, is het een zwaar underrated game.

Mc Donald's Treasure Land Adventure behoort zonder enige twijfel tot de betere platformers op de Mega Drive en door de lift gimmick die Ronald Mc Donald in de game heeft kun je ook meteen afleiden dat de game tegelijkertijd een soort blauwdruk is voor Treasure's latere Mega Drive game Dynamite Headdy.

Als groot Treasure fan moet ik bekennen dat Mc Donald's Treasure Land Adventure de enige Mega Drive game van Treasure is die momenteel nog ontbreekt in mijn eigen Mega Drive collectie.

Mooie score Potato!

*Een klein groepje ex-Konami medewerkers die voor zichzelf begonnen zijn omdat ze behoefte hadden aan meer creatieve vrijheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 01-04-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
@Potato42

Leuke vondst

Treasure island was een betere game dan ik origineel had gedacht dankzij de maker van de game.

Niks in vergelijking met de andere mcdonalds game voor de megadrive die ik persoonlijk zeer slecht vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]

Kan me nog herinneren dat m`n moeder die Bart Simpson een keer bij het Kruidvat o.i.d. heeft gekocht.
Vond het maar een moeilijk spel toentertijd, dat basketballen lukte me nooit.

[ Voor 55% gewijzigd door Trasos op 01-04-2017 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 10:10
Heb blue rider demo gespeeld. Het pakte me niet direct. Mocht ie in de plus danwel een humble bundle oid komen dan neem ik hem (uiteraard wel mee). Voor mij (nog steeds zonder plus) in dus usa store 10 dollar in de nl store 15 euro.

Als ik echt fysiek verzamelen leuk vond dan was ik denk ik wel voor die versie gegaan. Leuke game voor een redelijke prijs dan.
Edit 1:Err afhankelijk van wat hij fysiek kost.
Edit 2: 30 dollar dus, mwah 3x de prijs van usa digitaal, maar heb je als verzamelaar weer minder plezier van.

[ Voor 18% gewijzigd door Sagat op 01-04-2017 19:58 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sagat schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:54:
Heb blue rider demo gespeeld. Het pakte me niet direct. Mocht ie in de plus danwel een humble bundle oid komen dan neem ik hem (uiteraard wel mee). Voor mij (nog steeds zonder plus) in dus usa store 10 dollar in de nl store 15 euro.

Als ik echt fysiek verzamelen leuk vond dan was ik denk ik wel voor die versie gegaan. Leuke game voor een redelijke prijs dan.
Edit 1:Err afhankelijk van wat hij fysiek kost.
Edit 2: 30 dollar dus, mwah 3x de prijs van usa digitaal, maar heb je als verzamelaar weer minder plezier van.
Het is een beetje vervelend aan't worden voor fans van fysieke games, na Blue Rider nu ook ineens YS in een fysieke versie van maar 2500
exemplaren, en het is constant een en dezelfde webshop die het alleen recht heeft om de verkoop ervan.

Zelf heb ik Blue Rider dan wel besteld terwijl ik nog altijd geen PS4 heb staan, je moet wel anders kom je er nooit meer aan.

Met consoles doe ik het toch altijd al erg raar: Eerst verzamel ik een stapeltje leuke games wanneer ik er goedkoop tegenaan loop en dan als het stapeltje een beetje iets voor begint te stellen dan haal ik de console pas.

Vroeger een keer een console gekocht voor de hoofdprijs toen 'ie net uit was met 1 game erbij; honderden euro's kwijt en binnen een half uurtje stond ik vast.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 01-04-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Tsja is hier al vaker besproken, maar heeft een fsieke versie nog waarde? Op de ps2 absoluut. Ps3 al minder.ps4? Als je straks zonder patches batman arkham knight wil spelen? Of ac unity? Houdt denk ik niet over.

Met deze 'speciale' releases zal dit wsl niet van toepassing zijn. Ik hoop ook stiekum dat sony, ms en nintendo erg lang servers in de lucht houden waar je kan uodaten/patchen. In deze tijd van azure zou dat relatief goedkoop moeten kunnen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Blue Rider zit iig de soundtrack ook bij. Zijn wel vaak uitgaves waar vaak de soundtrack bij zit, handleiding in kleur en soms wat extra artwork of een slip case.

Arkham Knight nog niet gespeeld. Van horen zeggen heb ik dat alleen de PC versie zonder patches onspeelbaar is.

Het ergste vind ik Hitman: forced online voor een single player game.

Edit: Op PS3 heb ik 2 broken games waar je zonder patches niks aan hebt.

Ghostbusters the videogame: Broken save functie. (Patch verhelpt dit)
LAIR: Broken motion controls (Patch voegt normale controls toe)

Edit:

@Potato42 Ik zit nog eens naar de foto van je nieuwe Mega Drive aanwinsten te kijken en zie op het hoesjes van Sylvester & Tweety 94% staan.

Kun je zien wie de game een 9.4 gaf? Ben er toch wel nieuwsgierig naar.

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 02-04-2017 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Anoniem: 695873 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 09:38:
Mc Donald's Treasure Land Adventure is de debuut game van cult developer Treasure*.

De game is ongeveer tegelijkertijd verschenen met Treasure's Gunstar Heroes waarvan vaak gedacht wordt dat, dat de debuut game van Treasure is. Hoewel bijde games nagenoeg tegelijkertijd uitkwamen is Mc Donald's Treasure Land Adventure de game die als eerste in ontwikkeling was.

Mc Donald's Treasure Land Adventure is cib ongeveer een kleine 70 euro waard.

Omdat een Mc Donald's game nu niet zo aanspreekt en Treasure nog geen naam had gemaakt toen der tijd, is het een zwaar underrated game.

Mc Donald's Treasure Land Adventure behoort zonder enige twijfel tot de betere platformers op de Mega Drive en door de lift gimmick die Ronald Mc Donald in de game heeft kun je ook meteen afleiden dat de game tegelijkertijd een soort blauwdruk is voor Treasure's latere Mega Drive game Dynamite Headdy.

Als groot Treasure fan moet ik bekennen dat Mc Donald's Treasure Land Adventure de enige Mega Drive game van Treasure is die momenteel nog ontbreekt in mijn eigen Mega Drive collectie.

Mooie score Potato!

*Een klein groepje ex-Konami medewerkers die voor zichzelf begonnen zijn omdat ze behoefte hadden aan meer creatieve vrijheid.
Hoe weet jij dit soort dingen allemaal? 'k Vind het erg interessant.

Die 9,4 komt van Games review Magazine. Erboven staat 'absolutely brilliant'.

Moet zeggen dat ik het daar niet helemaal mee eens ben. Misschien de tand des tijds maar ik vind het niet zo'n geweldige game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Echt...de keerzijde van deze hobby. Al de hele avond bezig om mijn bekabeling voor audio en video na te gaan voor iedere console, omdat ik een Chromecast Audio gekocht heb maar mijn versterker (blijkbaar) overvol zit en ik dus alles aan het nagaan ben om te bezien of het nu aangesloten is.

NES, SNES/GC/N64, PS1, PS2, Xbox, Dreamcast, Humax, iPod, PS3, PS3 CFW, PS4, 360, Wii, Dreamcast. PSTV heb ik nu allen genoteerd en ik weet hoe ze aangesloten zijn (onhandige aan toewijsbare inputs is als je versterker na een stroomstoring de settings kwijt is...).

Ik heb echter geen flauw idee hoe mijn Saturn en CD-I zijn gekoppeld. Ze gaan aan maar ik zie op geen enkele manier beeld (nee, kabels volgen lukt niet hier :+ ). En ik heb nog één RCA ingang op mijn versterker over (tenminste, er zitten kabels in...) die ik niet kan thuisbrengen. Denk dat ik die er maar gewoon uittrek en de Chromecast Audio erin plug.

Het is dat ik meer dan tevreden ben over deze versterker en dat ik sowieso veel te veel voor wat handig is om op een versterker te hebben. Heb er zelfs aan gedacht om een tweede versterker te plaatsen met een schakelmodule voor de B&W speakers. Neig ik steeds meer naar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Potato42 Voor mij is game geschiedenis een net zo groot gedeelte van de hobby als gaming en game collecting.

Sommige games die ik al een poos heb staan en waar ik eerst niet zoveel waarde aan hechtte, hecht ik later soms meer waarde aan dankzij een bepaald verhaal dat er achter een game kan zitten waar ik dan achter gekomen ben.

Er zijn periodes dat ik weinig game en/of games collect (vooral in de zomer) maar het onderzoek; game footage/documentaires bekijken, zoeken naar oude games die ik nog niet ken, die erg goed blijken, oude game artikelen lezen etc. gaat dan wel gewoon door.

Vooral als ik een developer goed vind dan probeer ik er altijd meer over te weten te komen en hoe een developer ontstaan is, is altijd leuke info om te weten.

Zoals Treasure onstaan is uit Ex-Konami medewerkers die meer vrijheid wouden hebben geldt bv voor Atari en Activision het zelfde.

Een groep Atari developers wou hun eigen spellen maken en verliet Atari om Activision op te richten; Het gevolg was dat Activision met games als bv Pitfall en River Raid de ene cult hit na de andere uitbracht voor de Atari 2600 en hoewel Atari zelf ook nog wel redelijke games uitbracht werd het toch Activision dat de sterkste titels uitbracht.

Activision is al jaren niets meer dan enkel een uitgever maar in de hele vroege jaren 80 behoorde Activision gewoon tot de aller beste developers ter wereld.

EDIT:

Sylvester & Tweety; De vraag van de reviewscore stelde ik omdat ik de score opmerkelijk hoog vind voor een game waar veel Mega Drive fans een hekel aan hebben.

IMO ziet de art er erg netjes uit, is de sfeer van de cartoon goed overgebracht naar de game en valt er ook op de audio in de game weinig aan te merken

De gameplay en het level disign zijn echter een heel ander verhaal; Je weet niet waar je wel of niet op kunt springen omdat je soms niet op objecten in de voorgrond kunt springen terwijl dat dan tegelijkertijd wel kan met objecten in de achtergrond.

Ook irriteer ik me in de game dood aan die hond; Kistjes opstapelen terwijl je stompies van de hond krijgt waardoor ook de kisten weer opnieuw opgestapeld moeten worden. Je kunt wel een bot gooien om 'em weg te jagen maar dat werkt maar 3 seconden.

Erg opmerkelijk dat een Mega Drive game die IMO vol zit met frustratie-gameplay vroeger een score van 94% heeft gekregen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 03-04-2017 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Anoniem: 695873 schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:48:
@Potato42 Voor mij is game geschiedenis een net zo groot gedeelte van de hobby als gaming en game collecting.

Sommige games die ik al een poos heb staan en waar ik eerst niet zoveel waarde aan hechtte, hecht ik later soms meer waarde aan dankzij een bepaald verhaal dat er achter een game kan zitten waar ik dan achter gekomen ben.

Er zijn periodes dat ik weinig game en/of games collect (vooral in de zomer) maar het onderzoek; game footage/documentaires bekijken, zoeken naar oude games die ik nog niet ken, die erg goed blijken, oude game artikelen lezen etc. gaat dan wel gewoon door.

Vooral als ik een developer goed vind dan probeer ik er altijd meer over te weten te komen en hoe een developer ontstaan is, is altijd leuke info om te weten.

Zoals Treasure onstaan is uit Ex-Konami medewerkers die meer vrijheid wouden hebben geldt bv voor Atari en Activision het zelfde.

Een groep Atari developers wou hun eigen spellen maken en verliet Atari om Activision op te richten; Het gevolg was dat Activision met games als bv Pitfall en River Raid de ene cult hit na de andere uitbracht voor de Atari 2600 en hoewel Atari zelf ook nog wel redelijke games uitbracht werd het toch Activision dat de sterkste titels uitbracht.

Activision is al jaren niets meer dan enkel een uitgever maar in de hele vroege jaren 80 behoorde Activision gewoon tot de aller beste developers ter wereld.

EDIT:

Sylvester & Tweety; De vraag van de reviewscore stelde ik omdat ik de score opmerkelijk hoog vind voor een game waar veel Mega Drive fans een hekel aan hebben.

IMO ziet de art er erg netjes uit, is de sfeer van de cartoon goed overgebracht naar de game en valt er ook op de audio in de game weinig aan te merken

De gameplay en het level disign zijn echter een heel ander verhaal; Je weet niet waar je wel of niet op kunt springen omdat je soms niet op objecten in de voorgrond kunt springen terwijl dat dan tegelijkertijd wel kan met objecten in de achtergrond.

Ook irriteer ik me in de game dood aan die hond; Kistjes opstapelen terwijl je stompies van de hond krijgt waardoor ook de kisten weer opnieuw opgestapeld moeten worden. Je kunt wel een bot gooien om 'em weg te jagen maar dat werkt maar 3 seconden.

Erg opmerkelijk dat een Mega Drive game die IMO vol zit met frustratie-gameplay vroeger een score van 94% heeft gekregen.
Herken het wel, ik spendeer nog maar weinig met actief retro games (laatst dus wel weer wat 8bit megaman gespeeld :) ) maar vind het inderdaad geweldig om te lezen. Weet niet of jullie hardcoregamer.net kennen? Maar vaak kom ik daar uit op basis van een titel en dan lees je over sequels/prequels, de dev, het platform het gene.......tijd gaat dan vaak hard :X

Ook koop ik bijna nooit gaming mags meer, maar als ik iets haal is het games tm (die een retro blijlage heeft) or retrogamer magazine (een mag gebaseerd op de bijlage van games tm :) )
Juist bij oudere games is het leuk om geschiedenis etc te lezen.

vwb. de 94% score, heh waarschijnlijk werden ook in de tijd scores gekocht.
zelf nog nooit gehoord van 'games review magazine'.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:40

Cyphax

Moderator LNX
Ik herken dat ook, de helft van het appeal van oude games is... dat ze oud zijn! De nostalgie (puur uit mijn jeugd), maar ook de verhalen erachter. Al heb ik dat wel vooral gehad met de PC, minder met consoles. Maargoed, daar geldt hetzelfde voor, ik heb gisteren uren zitten hannessen met m'n P3 met 3dfx-setup. 't Is wel geen console maar binnen het vakgebied "gaming" past ie er heel goed bij!

Dit heb ik ook altijd erg interessant gevonden: http://www.gamesthatwerent.com/
En dan vooral als er prototypes bestonden, en de verhalen van developers die erbij staan soms... :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52
Anoniem: 695873 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:16:
Die Blue Rider zit iig de soundtrack ook bij. Zijn wel vaak uitgaves waar vaak de soundtrack bij zit, handleiding in kleur en soms wat extra artwork of een slip case.
Die Blue Rider Collector's Edition heb ik ook gepre-ordered. Heb je ook alle LRG releases?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

(jarig!)
Na een kleine vondst op YouTube (zie filmpje hieronder) volgde een zoektocht op Google, GoT en AliExpress :+ om mijn oude GameBoy Advance wellicht te gaan modden en weer interessant te maken doormiddel van een "AGS-101 Backlit Screen mod" uit te voeren.

Enerzijds lijkt mij dit een geweldig leuk projectje om mijn GameBoy Advance weer uit de kast te halen anderzijds lijkt mij dit ook erg zonde gezien mijn GameBoy Advance van de Release dag stamt en in nog uitzonderlijk goede staat is inclusief doosje... Een tweedehands exemplaar op de kop tikken heef nu mijn voorkeur. In dat geval zou ik een complete nieuwe shell plaatsen. zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://www.rosecoloredgaming.com/wp-content/uploads/2016/10/trans-orange.png

Nu de vraag voor GoT'ers: zijn er hier mensen die ervaring hebben met het modden van een GBA zodat deze ook een backlight heeft en zo ja... Hebben jullie adviezen voor mij? Tips waar ik de onderdelen vandaan kan halen of juist waar niet... etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sagat Hardcoregamer.net is idd een erg interressante site.

In de link staat mn meest interessante retrogame ontdekking van dit jaar tot dusverre, misschien een ideetje om dit na Super Ghouls 'n Ghosts in co op mode samen te spelen met je zoontje :P

YouTube: bullet heaven cosmo gang

@Jumpman De afkorting LRG snap ik niet helemaal (of beter gezegd; helemaal niet).

Als je er de ps4 games met extreme low print run bedoeld, dan wordt Blue Rider voor mij pas de eerste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Anoniem: 695873 schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:55:
@Sagat Hardcoregamer.net is idd een erg interressante site.
Yup, denk dat iedereen die hier komt er op zijn minst een blik zou moeten werpen :)
In de link staat mn meest interessante retrogame ontdekking van dit jaar tot dusverre, misschien een ideetje om dit na Super Ghouls 'n Ghosts in co op mode samen te spelen met je zoontje :P
YouTube: bullet heaven cosmo gang
Als je het bekijkt wordt je er niet enthousiast van, of beter gezegd ik niet. Echter, Galaga is best leuk om in korte burst te spelen. En ja een 2 player mode is wel cool. Zal wel is kijken wat we er van vinden. Thnx voor de tip iig!
@Jumpman De afkorting LRG snap ik niet helemaal (of beter gezegd; helemaal niet).

Als je er de ps4 games met extreme low print run bedoeld, dan wordt Blue Rider voor mij pas de eerste.
Limited Run Games denk ik (met dank aan google, kende de afkorting ook niet.)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Pat-Juh schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:24:
Na een kleine vondst op YouTube (zie filmpje hieronder) volgde een zoektocht op Google, GoT en AliExpress :+ om mijn oude GameBoy Advance wellicht te gaan modden en weer interessant te maken doormiddel van een "AGS-101 Backlit Screen mod" uit te voeren.

[video]

Enerzijds lijkt mij dit een geweldig leuk projectje om mijn GameBoy Advance weer uit de kast te halen anderzijds lijkt mij dit ook erg zonde gezien mijn GameBoy Advance van de Release dag stamt en in nog uitzonderlijk goede staat is inclusief doosje... Een tweedehands exemplaar op de kop tikken heef nu mijn voorkeur. In dat geval zou ik een complete nieuwe shell plaatsen. zoiets:

[afbeelding]

Nu de vraag voor GoT'ers: zijn er hier mensen die ervaring hebben met het modden van een GBA zodat deze ook een backlight heeft en zo ja... Hebben jullie adviezen voor mij? Tips waar ik de onderdelen vandaan kan halen of juist waar niet... etc.
:+ Deze zijn alledrie backlit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4orJDE9WqEkWLUpNsmHpbzVZ/full.jpg
Om het zo makkelijk mogelijk te houden kan je het beste een compatible GBA moederbord en SP scherm combineren, anders moet je een paar componenten loshalen.

Dit is een simpele doch complete guide.

Hier een goed thread met algemene informatie voor allerlei zaken die je tegen kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

(jarig!)
Seroczynski schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:10:
[...]

:+ Deze zijn alledrie backlit.
[afbeelding]
Om het zo makkelijk mogelijk te houden kan je het beste een compatible GBA moederbord en SP scherm combineren, anders moet je een paar componenten loshalen.

Dit is een simpele doch complete guide.

Hier een goed thread met algemene informatie voor allerlei zaken die je tegen kan komen.
Top die GitHUB had ik nog niet gevonden. De andere wel. Waar heb jij je onderdelen vandaan gehaald en waren deze goede kwaliteit (ik lees geregeld dat er defecte ribbons geleverd worden bijvoorbeeld). En die linker case kan ik met "originele lens" enkel maar in de VS vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

http://nichegamer.com/201...-launches-september-2017/

Een dijk van een nieuwe Mega Drive game op komst; Een cartridge van maar liefst 80 Megabyte!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 09-04-2017 13:00 . Reden: Foutje aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

(jarig!)
Anoniem: 695873 schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:56:
http://nichegamer.com/201...-launches-september-2017/

Een dijk van een nieuwe Mega Drive game op komst van maar liefst 80 Megabyte!
80 kan ik nergens terug vinden, 40mbit (5mb) wel... dus als het 10mb wordt is dit alsnog flink voor een retro console.

Gisteren overigens mijn donor GBA ontvangen (zwarte 32pins versie). De nieuwe shell, lens, scherm en ribbon adapter zijn ook onderweg :). Die laten nog even opzich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Pat-Juh Text aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Zo, tijd voor mijn volgende hobbyproject. Zojuist een afgetrapte GameBoy Pocket via Marktplaats aangeschaft, een nieuwe replacement case uit de UK en een backlight + bivert mod uit de VS. Gaat weer ff duren voordat alles binnen is, maar dan kan ik in de tussentijd mooi mijn (1 out of 4) N64 joystick flashen met nieuwe firmware voor het pookje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

(jarig!)
Seroczynski schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:04:
Zo, tijd voor mijn volgende hobbyproject. Zojuist een afgetrapte GameBoy Pocket via Marktplaats aangeschaft, een nieuwe replacement case uit de UK en een backlight + bivert mod uit de VS. Gaat weer ff duren voordat alles binnen is, maar dan kan ik in de tussentijd mooi mijn (1 out of 4) N64 joystick flashen met nieuwe firmware voor het pookje :+
Tof! Ik begin "simpel" en houd het op de gba-101 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-05 19:39
Seroczynski schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:04:
Mag ik vragen welke backlight mod je hebt gekocht? Heb sinds kort ook een extra pocket en lijkt me eigenlijk wel een aardige om een keer te proberen. Maar een snelle zoekopdracht kwam op schermen van 40 euro en dat vind ik nou net weer iets te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:49

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik was pas aan het lopen door een 2e hands zaak en er stond een Commodore 64 Gen 1 en Gen 2 met een doos. Ik zou ze gehaald hebben als ik ze zal niet thuis had staan. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sinds ik de Nintendo Wii U heb kunnen scoren, verzamel ik eigenlijk alleen nog maar daarvoor (terwijl het nog geen retro is). Het geeft voor mij hetzelfde Nintendo gevoel als de SNES en de Nintendo 64, maar dan met HD beeld. :)

Overigens baal ik wel van de Nintendo Switch, ik had verwacht dat de Nintendo 64 de laatste Nintendo TV console met cartridges zou zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Laatst online: 10-12-2024
Jumpman schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:01:
Overigens baal ik wel van de Nintendo Switch, ik had verwacht dat de Nintendo 64 de laatste Nintendo TV console met cartridges zou zijn. :(
Ik zou de switch toch eerder een portable/handheld noemen die ook aan de TV kan en niet perse een TV console. Het is weliswaar geen optical media meer, maar ik zou zelf flash cards geen cartridges noemen.
In dit geval is er dus weinig veranderd sinds de Nintendo DS.

[ Voor 10% gewijzigd door Port187 op 11-04-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Sinds ik de Nintendo Wii U heb kunnen scoren, verzamel ik eigenlijk alleen nog maar daarvoor (terwijl het nog geen retro is). Het geeft voor mij hetzelfde Nintendo gevoel als de SNES en de Nintendo 64, maar dan met HD beeld. :)

Bij mij is het andersom, ik had mijn 3ds amper nog aangeraakt (mario 3d world gekocht toen die naar 30 euro ging ofzo) maar das toch echt 1 a 1,5jaar geleden als het niet meer is. Switch gekocht, en net als iedereen vond ik zelda prachtig, maar geen drang om verder te spelen........loop ik dus (via got ook) tegen een megaman collection aanbieding op 3ds aan, gelijk alle base enemies van mm1 weer verslagen en ook woodman van mm2 te grazen genomen. Heb daar eigenlijk nog meer zin in dan in zelda......(maar uiteindelijk ga ik toch maar lekker mindless mobs hakken in d3 -O- :+ )

[ Voor 29% gewijzigd door Sagat op 11-04-2017 14:56 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:33:
[...]

Mag ik vragen welke backlight mod je hebt gekocht? Heb sinds kort ook een extra pocket en lijkt me eigenlijk wel een aardige om een keer te proberen. Maar een snelle zoekopdracht kwam op schermen van 40 euro en dat vind ik nou net weer iets te
Ik heb bij Hand Held Legend dit white backlit scherm gekocht, met daarbij een losse module voor de bivert (wat het contrast verbeterd). Deze moet je zelf toepassen en ik zal dit heel voorzichtig moeten doen want voor je het weet heb je het scherm gesloopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:57

Waarom baal je van de cartridges? Wat is je probleem daarmee? Ik ben juist ontzettend blij ermee, terug naar de tijd dat we weer betrouwbare media hebben en minder risico met tweedehands kopen/verkopen.

Voor de GC is mijn verzameldrang veel minder, maar ook de Wii en Wii U is dat zo. Voor alle cartridge based apparaten heb ik meer spellen per console dan alle disc based consoles bij elkaar.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Seroczynski schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:13:
[...]

Ik heb bij Hand Held Legend dit white backlit scherm gekocht, met daarbij een losse module voor de bivert (wat het contrast verbeterd). Deze moet je zelf toepassen en ik zal dit heel voorzichtig moeten doen want voor je het weet heb je het scherm gesloopt :+
Thanks, die bivert lijkt inderdaad wel nodig, anders zie je niets in het licht :) Slopen gaat waarschijnlijk toch wel gebeuren aangezien ik nog nooit gesoldeerd heb. Maar ergens moet je een keer beginnen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Jij gaat eerst een GBA midden toch? Dat kan bijna niet mis gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Ik heb van een AGS-101 een tribal behuizing vervangen door een nieuwe. Dat was alleen schroeven, grootste uitdaging was die ribbon cable weer oprollen in en het scharnier krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:40

Cyphax

Moderator LNX
Koldur schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:35:
[...]

Waarom baal je van de cartridges? Wat is je probleem daarmee? Ik ben juist ontzettend blij ermee, terug naar de tijd dat we weer betrouwbare media hebben en minder risico met tweedehands kopen/verkopen.

Voor de GC is mijn verzameldrang veel minder, maar ook de Wii en Wii U is dat zo. Voor alle cartridge based apparaten heb ik meer spellen per console dan alle disc based consoles bij elkaar.
'k Vond het nadeel van carts dat ze niet zoveel data konden bevatten. Ik vond de filmpjes op de PSX altijd heel leuk om naar te kijken, dat was op een N64 weer veel minder, of er was geen cd-kwaliteit audio omdat dat niet op de carts paste. Ze waren ook duur. Dat je niet zo'n last had van laadtijden was dan wel weer prettig!

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
[...]

Omdat ik een bijna complete Nintendo 64 verzameling heb van alle top en/of speciale games CIB. Zou mooi zijn als dat dus de laatste cartridge based Nintendo TV console was geweest.
Cyphax schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:59:
[...]

'k Vond het nadeel van carts dat ze niet zoveel data konden bevatten. Ik vond de filmpjes op de PSX altijd heel leuk om naar te kijken, dat was op een N64 weer veel minder, of er was geen cd-kwaliteit audio omdat dat niet op de carts paste. Ze waren ook duur. Dat je niet zo'n last had van laadtijden was dan wel weer prettig!
Klopt, ik keek altijd met enige jaloezie naar de PlayStation 1 van mijn broer, altijd gelikte video en audio. Bij de Nintendo 64 was het het de introductie schermen, het titelscherm en gamen.

[ Voor 31% gewijzigd door Jumpman op 11-04-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

(jarig!)
Jumpman schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:58:
[...]

Omdat ik een bijna complete Nintendo 64 verzameling heb van alle top en/of speciale games CIB. Zou mooi zijn als dat dus de laatste cartridge based Nintendo TV console was geweest.

[...]

Klopt, ik keek altijd met enige jaloezie naar de PlayStation 1 van mijn broer, altijd gelikte video en audio. Bij de Nintendo 64 was het het de introductie schermen, het titelscherm en gamen.
Agh tegenwoordig is 32gb niets meer qua kosten, vroeger was 128mb al prijzig :+ . de PS1 was wat mij betreft een super toffe console waar ik super veel plezier van heb gehad... Ik weet nog wel dat ik een PSIO bootloader achtig iets had waardoor ik imports en developer veries kon spelen :). Eventueel ook kopie's maar ik kreeg geregeld golden-masters van een kennis. Heerlijke console!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyphax schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:59:
[...]

Destijds prefereerde ik de PS1 boven de N64, na de NES en res. SNES. Geen spijt van gehad. Tot op de dag van vandaag koester ik de PS1 en de briljante spellen die erop zijn uitgebracht, en blijft het de console waar ik het liefst voor verzamel.

Destruction Derby, Metal Gear Solid, Discworld, Broken Sword, Gran Turismo, Resident Evil, Silent Hill, ESPN Extreme Games, G-Police, Twisted Metal, Die Hard Trilogy, F1 '97, Oddworld, Tekken, WipeOut, Worms etc. etc. etc. Niet of niet in die vorm te vinden op de N64, welke op zijn beurt klassiekers en toppers kent maar voor mij gold destijds maar één winnaar. Het sublieme opstart logo+sound die overgaat in de SCEE piracy warning alleen al vond ik magisch.

Begrijp me goed, de N64 is een prettig apparaat..maar de beperkingen die de console had waren destijds too much. Ik hang met de N64 al tijden in de verzameling. De tien verschillende kleuren consoles, de Franse RGB modded variant en nu rond de 70 spellen en ik zou niets meer kunnen bedenken wat ik wil hebben op Superman 64 na (don't ask).

De capaciteit van carts, tsja, daar heeft Nintendo zich gewoon mee in de vingers gesneden destijds. Het scheelde piracy maar veel support van 3rd party's. Blijft wel tof hoe "zwaar" de 64MB cartridge van RE2 aanvoelt. Beduidend zwaarder dan de meeste carts. Vraag me af hoeveel 64MB spellen er überhaupt zijn voor de N64 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:55
Exorcist schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:38:
[...]

Destijds prefereerde ik de PS1 boven de N64, na de NES en res. SNES. Geen spijt van gehad. Tot op de dag van vandaag koester ik de PS1 en de briljante spellen die erop zijn uitgebracht, en blijft het de console waar ik het liefst voor verzamel.

Destruction Derby, Metal Gear Solid, Discworld, Broken Sword, Gran Turismo, Resident Evil, Silent Hill, ESPN Extreme Games, G-Police, Twisted Metal, Die Hard Trilogy, F1 '97, Oddworld, Tekken, WipeOut, Worms etc. etc. etc. Niet of niet in die vorm te vinden op de N64, welke op zijn beurt klassiekers en toppers kent maar voor mij gold destijds maar één winnaar. Het sublieme opstart logo+sound die overgaat in de SCEE piracy warning alleen al vond ik magisch.

Begrijp me goed, de N64 is een prettig apparaat..maar de beperkingen die de console had waren destijds too much. Ik hang met de N64 al tijden in de verzameling. De tien verschillende kleuren consoles, de Franse RGB modded variant en nu rond de 70 spellen en ik zou niets meer kunnen bedenken wat ik wil hebben op Superman 64 na (don't ask).

De capaciteit van carts, tsja, daar heeft Nintendo zich gewoon mee in de vingers gesneden destijds. Het scheelde piracy maar veel support van 3rd party's. Blijft wel tof hoe "zwaar" de 64MB cartridge van RE2 aanvoelt. Beduidend zwaarder dan de meeste carts. Vraag me af hoeveel 64MB spellen er überhaupt zijn voor de N64 :)
Pokemon Stadium 2 is ook een stuk zwaarder dan de andere carts 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Exorcist schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:38:
[...]

Volgens mij zijn dit de grootste Nintendo 64 cartridges (512 MegaByte ~64 MB):

Conker's Bad Fur Day
Paper Mario
Resident Evil 2
Pokemon Stadium 2

Neo Geo King Of Fighters 2003 is de grootste cartridge commercieel uitgebracht rond die tijd: 716 Megabyte ~ 90MB Cartridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

(jarig!)
Oké de onderdelen komen gestaag binnen.

Vooralsnog binnen:
- GameBoy Advance Zwart, 32 pins versie
- GameBoy Advance Shell: Translucent Orange
- Gameboy Advance lens - Glass met origineel (ogend) hologram
- Schroevendraaiers (tri-wings)

Onderweg:
- 32pins ribbon adapter
- AGS-101 "aftermarker" scherm.

De oranje shell ziet er gaaf uit en voelt ook vrij stevig, zeker voor een "nepper".

Die laatste twee zijn momenteel net op transport gegaan in China dus het duurt nog wel even gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
[...]
Ben natuurlijk geen verzamelaar maar alleen simpelweg niet verkopende gamert, maar door het onstaan van digital purchases en helemaal ps plus en games with gold heb ik denk ik op 3 disc based consoles (ps3,4 en x360) veel meer games dan al het andere bij elkaar......hmmm mijn steam lib is ook wel enkele honderden games...........maar das natuurlijk geen console.

Ik heb trouwens bijna net zo veel ps2 als cube games denk ik, mogelijk net iets meer ps2 omdat die simpelweg mijn main console werd en natuurlijk een veel langere levensduur dan de cube had.......moet echt is een keer lijstjes gaan maken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Zat toch is te denken hoe ik destijds de ps1 heb kunnen weerstaan:

Destruction Derby -> had ik op pc
Metal Gear Solid -> leek me fantastisch! uiteindelijk ook nog duur gekocht om via bleem en/of ps2 compat te spelen.
Discworld, Broken Sword -> geen adventure game fan
Gran Turismo -> vond de gfx niet mooi! (had volgens mij al een pc en later dc die betere gfx hadden.....ook nooit simcade fan geweest
Resident Evil -> vond het super tof in theorie, in praktijk moeite met controls en loading times
Silent Hill-> ondanks het bovenstaande nooit veel interesse in deze reeks gehad :?
ESPN Extreme Games->nooit iets mee gehad, ook met de echte sport niet
G-Police->ken ik nie?
Twisted Metal->leek me ook geweldig maar met spelen bij vriendjes en/of huren kon ie me niet overtuigen.
Die Hard Trilogy->grappige game, maar geen system seller voor mij
F1 '97 -> veel lol mee gehad bij huren, maar nooit drang gehad om hem te kopen, vond controls ook wat matig (mogelijk realistisch maar niet voor mij)
Oddworld->deze leek me ook geweldig
Tekken->door deze game voor saturn gekozen, wat een bagger pal versie :(
WipeOut ik kon in die tijd niet naast mijn pc nog een 2e current gen console betalen.......maar door deze game had ik het wel gewild, dit was voor mij DE system seller, grappig genoeg ook saturn en n64 versies maar beiden haalden het imho (en volgens mij ook van games mags in die tijd) bij de ps orginelen.
Worms->had ik al op pc
etc. etc. etc -> ontzettend veel goede games die je niet noemt idd. Toch was de combinatie pc-saturn/n64 genoeg om het vol te houden te de volgende genaratie.
Maar het is wsl de beste console die ik nooit gekocht heb.
Niet of niet in die vorm te vinden op de N64, welke op zijn beurt klassiekers en toppers kent maar voor mij gold destijds maar één winnaar. Het sublieme opstart logo+sound die overgaat in de SCEE piracy warning alleen al vond ik magisch.
Ja begin scherm had idd iets magisch.......idem met Saturn (minder cool maar toch ook vet imho) de n64 heeft op dat vlak weinig in te brengen.
Laadtijden was wel een dingetje, op ps volgens mij slecher dan uiteraard n64, maar ook de saturn had het beter voorelkaar (haha double speed vs tripple speeld cd-rom speler ofzo :P ) maar ook de mem. card interface was veel trager volgens mij.....
En op 2d gebied was saturn heer en meester.......en ik vond 3d games in het begin vaak helemaal niets.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:51:
[...]

Zat toch is te denken hoe ik destijds de ps1 heb kunnen weerstaan:

etc. etc. etc -> ontzettend veel goede games die je niet noemt idd. Toch was de combinatie pc-saturn/n64 genoeg om het vol te houden te de volgende genaratie.
Maar het is wsl de beste console die ik nooit gekocht heb.

[...]

Ja begin scherm had idd iets magisch.......idem met Saturn (minder cool maar toch ook vet imho) de n64 heeft op dat vlak weinig in te brengen.
Laadtijden was wel een dingetje, op ps volgens mij slecher dan uiteraard n64, maar ook de saturn had het beter voorelkaar (haha double speed vs tripple speeld cd-rom speler ofzo :P ) maar ook de mem. card interface was veel trager volgens mij.....
En op 2d gebied was saturn heer en meester.......en ik vond 3d games in het begin vaak helemaal niets.
Het waren ook spellen die voor mij bepalend waren, zeker in retro-perspectief, wat de PS1 kon en deed. Ik heb bijv. weer niets met FFVII terwijl de halve wereld prat ging op die game, en nog steeds. Laadtijden, ja, het hoorde erbij..maar al met al was de keuze destijds makkelijk. Heb ik toen met alle liefde mijn SNES voor verkocht met ** games. Al is het laatste nu een meervoud waard van wat ik opgesomd heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Pat-Juh schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:18:
Oké de onderdelen komen gestaag binnen.

Vooralsnog binnen:
- GameBoy Advance Zwart, 32 pins versie
- GameBoy Advance Shell: Translucent Orange
- Gameboy Advance lens - Glass met origineel (ogend) hologram
- Schroevendraaiers (tri-wings)

Onderweg:
- 32pins ribbon adapter
- AGS-101 "aftermarker" scherm.

De oranje shell ziet er gaaf uit en voelt ook vrij stevig, zeker voor een "nepper".

Die laatste twee zijn momenteel net op transport gegaan in China dus het duurt nog wel even gok ik.
Nice, klinkt als een goed setje. Ik gok dat de aftermarket schermen prima samen gaan met de 32 pins mobo's.

Je zal wat ruimte moeten maken aan de voorkant van de nieuwe shell, staat ook op de GitHub uitgelegd. Een Dremel is hier wel fijn bij, maar het kan ook met andere tools. Bij een doorzichtige shell moet je er wel voor zorgen dat je dit netjes doet, anders kan je dit er doorheen zien ;)

Je glazen scherm zal uiteindelijk een heel klein beetje 'uitsteken' boven de shell omdat het allemaal maar net passen gaat.

Als laatste adviseer ik je zo veel mogelijk de originele knoppen, rubbers en andere plastic onderdelen van de originele GBA te gebruiken omdat deze van betere kwaliteit zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 11:30
Ik heb ook wat leuks in elkaar gerammeld.

Een dslite moederbord in een gba behuizing. Het lcd van een dslite komt overeen met een sp-101 scherm. En heeft meerdere backlight aanpassingen.

originele cartridges kunnen er in , helaas mis je wel de z80 cpu voor gameboy / color spellen. maar ik heb een dstwo er in gedaan die weer de cpu van de dingoo a320 heeft voor homebrew.

wat emulators kunnen de gameboy / nes / game gear dan mooi aanvullen.

Tevens oplaadbaar en koptelefoon aansluiting.

Ook wel grappig is de rom hack van mario kart DS, die is nu prima er op, op het onder scherm te spelen.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/nc5Lf-6tE9nuohoXAUW6NWB2L0qjAnj_icdP9hxi9g7ih95fMQwk-hhDwXBnsW4EPjhhdOMfpvQwtRWi9PPql5JfiSQMOHXcUWMkgjYrqGOYpsW2OhOhAz2XVrRXvirt3O2D-QprPoj73faZJTCQEn-cRj5tvm06qwBFo1kUMiKznqit1kiZg_UQXiLU8rRhY4wG3ZkssCHeezcstYdRcTQK8IGlPWdklR5oMBiZCN06qVOnJZA0MbBIHWbLoVJq41yTBA-oM0mOAQcmNZf5tY9Fw_VaPHwGu3PiUzf_P_lCwtcxn0ekeIUqhw79Ec6uncms55D43hRfj1eZSrgGICcRSBegJsef6Tl9NuYNOs3AQFmkLUAeZHO3fGpm8biErDQnkENoXK3wNGdQhgfSD2kGB1HQ_dpoBD5JBQgLTTvKNg1IS_pM-svKUFxAPWhwA9XP-v18b3g4DE1CJk7KX90HG0orS0Ax0gEH8grhHd_YGwOJHPWt2mcHMztsNSnBrS849tYJBg7aItryWo45dM0gfU0xWQ5JHULmD_YQ7Ppot617P2Dbmx1E8evGd023IRKh6Ot34f4CWBfiHwSU0LSMlyWLzpyUiu3nkZp28el9mQ=w1835-h1376-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/glkZYAUVEdoAFvPbsCLsrJQN5I0U27VzGI7vFC7qCkPISQ93JG1hYzK7nWg9Jcdsema3jzfgmGfG_0-kricO4luSK4D8z3Ht_UyKA8CNZd9CDtrnvxq6FGmiyqOSykZeNJhc7fbCF8Lnf7_W7fEDgwtwykimR_cPEqDCKz7zICIzlvNuVWXDngP0Hd2xZ98frezN5ES0SyzUw7R0nGfz2W4s9VTJ_ATPZfK11APhsJiq4eCcp0ZMxQ3Zmj1ZgV9qN2mFv1riPpUJpVNL2NvysPC_FDA10m4Zcfmu8MTYBft8UVLd2hvsl6TsEE_eilUVH9VzDdo9imOEwdYjF2LdMBhni3YcWmokX7NEBrBVoYV3xWLaznkbHcymwg2vrspzInMsK8dJyEbonFl1MlQzk8qtHV0bV_Ox4to-0rJx_BteJ1PgVWZZtcvsZpACFN_x9Qy9ZkAWLxdSZM01Qv95zkD2WYKFTJDZ-uEHSW6r4fcx_TstcyLguNZQ2d-rirw_i0Uv1LnzUY6kXSkOBv7Y7VczEbpwQdt-z49oQDjuPmsnPMn_IS1Np6916_BfOc5565kV8-a1wvWQhJBHw8A_Am_xI92IBWhCTRIO8-bKTEB_NA=w1835-h1376-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

(jarig!)
Seroczynski schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:21:
[...]

Nice, klinkt als een goed setje. Ik gok dat de aftermarket schermen prima samen gaan met de 32 pins mobo's.

Je zal wat ruimte moeten maken aan de voorkant van de nieuwe shell, staat ook op de GitHub uitgelegd. Een Dremel is hier wel fijn bij, maar het kan ook met andere tools. Bij een doorzichtige shell moet je er wel voor zorgen dat je dit netjes doet, anders kan je dit er doorheen zien ;)
Heb al een belachelijk scherp lancetmes liggen :). Gelukkig is mijn fijn motoriek dik in orde dus dat komt wel goed :). Het meeste verdwijnt onder de lens overigens dus daar maak ik mij geen zorgen om.
Je glazen scherm zal uiteindelijk een heel klein beetje 'uitsteken' boven de shell omdat het allemaal maar net passen gaat.
Agh dat is niet zo heel erg, heb er een luxe case voor :).
Als laatste adviseer ik je zo veel mogelijk de originele knoppen, rubbers en andere plastic onderdelen van de originele GBA te gebruiken omdat deze van betere kwaliteit zijn.
Die zijn nog goed in orde geloof ik. Even een lauw water badje met een drupje zeepsop maken en een oude tandeborstel voor in het relief gebruiken en ze zien er ook weer als nieuw uit :).

Thanks voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
I_am_akira schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:28:
Ik heb ook wat leuks in elkaar gerammeld.

[...]

[video]
Nice! De afwerking bovenaan kan misschien wat netter, maar dat is met een nieuwe case zo te regelen. Heel gaaf om DS games op een GBA te spelen.

Omdat het nog wel een week of twee duurt voordat ik met mijn Pocket project aan de slag kan heb ik zojuist mijn oude GameGear recapped. Het geluid doet het weer perfect maar het beeld blijft tegenvallen. Ik lees online dat dit te maken heeft met de algemene kwaliteit van het scherm. Zodoende kwam ik ook een LCD scherm voor de GameGear tegen door McWill, maar die zijn al snel €100 :z Voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Pat-Juh schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:29:
Heb al een belachelijk scherp lancetmes liggen :). Gelukkig is mijn fijn motoriek dik in orde dus dat komt wel goed :). Het meeste verdwijnt onder de lens overigens dus daar maak ik mij geen zorgen om.
Ik heb de mod ook gedaan en ben er erg blij mee. De Game Boy games zijn nog steeds leuk om te spelen, maar met het onverlichte scherm was er geen lol meer aan. Ik heb op marktplaats een 32 pin GBA gekocht en er custom buttons van Kitsch Bent in gezet. Afgelopen weekend heb ik het Backlight scherm er in gezet. Het ging allemaal zonder problemen, het solderen aan mijn vader over gelaten. Ik heb overigens geen last van uitsteken, na het verwijderen van het plastic met de dremel kon het schermpje er zonder problemen in, geen druk op de behuizing. Het hele gebied van wat je weg haalt met de dremel zit onder de lens, dus geen probleem voor een doorzichtige shell.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IY01eeA.png

Er werd inderdaad gezegd dat de aftermarket schermen het beste werken met de 32 pin modellen, maar er zijn inmiddels ook geschikte adapters voor het 40 pin model. Je hebt dan de 40 Pin B adapter nodig. Ik durfde het eerst niet aan om mijn trouwe GBA Glacier te modden, vandaar dat ik eerst het 32 pin model op marktplaats heb gekocht. Mijn GBA Glacier is een 40 pin model en deze ga ik binnenkort doen als het tweede schermpje binnenkomt. Ook voor beiden een glazen lens besteld.

[ Voor 2% gewijzigd door L23 op 12-04-2017 21:56 . Reden: toegevoegde foto werkend krijgen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

(jarig!)
L23 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:52:
[...]

Ik heb de mod ook gedaan en ben er erg blij mee. De Game Boy games zijn nog steeds leuk om te spelen, maar met het onverlichte scherm was er geen lol meer aan. Ik heb op marktplaats een 32 pin GBA gekocht en er custom buttons van Kitsch Bent in gezet. Afgelopen weekend heb ik het Backlight scherm er in gezet. Het ging allemaal zonder problemen, het solderen aan mijn vader over gelaten. Ik heb overigens geen last van uitsteken, na het verwijderen van het plastic met de dremel kon het schermpje er zonder problemen in, geen druk op de behuizing. Het hele gebied van wat je weg haalt met de dremel zit onder de lens, dus geen probleem voor een doorzichtige shell.

[afbeelding]

Er werd inderdaad gezegd dat de aftermarket schermen het beste werken met de 32 pin modellen, maar er zijn inmiddels ook geschikte adapters voor het 40 pin model. Je hebt dan de 40 Pin B adapter nodig. Ik durfde het eerst niet aan om mijn trouwe GBA Glacier te modden, vandaar dat ik eerst het 32 pin model op marktplaats heb gekocht. Mijn GBA Glacier is een 40 pin model en deze ga ik binnenkort doen als het tweede schermpje binnenkomt. Ook voor beiden een glazen lens besteld.
Daar liep ik ook mee rond haha. Mijn Glacier is van de releasedag en zit in het doosje en alles... Zonde om die op te offeren mijns inziens. Komt allemaal goed :). Eerst mijn schermpje afwachten ;).

Toffe looks overigens van die shell, doet me denken aan de "prototypes" van op de E3 die in de Power Unlimited en Nintendo Gamer stonden dat jaar (2000??) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online
Pat-Juh schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:07:
[...]

Daar liep ik ook mee rond haha. Mijn Glacier is van de releasedag en zit in het doosje en alles... Zonde om die op te offeren mijns inziens. Komt allemaal goed :). Eerst mijn schermpje afwachten ;).

Toffe looks overigens van die shell, doet me denken aan de "prototypes" van op de E3 die in de Power Unlimited en Nintendo Gamer stonden dat jaar (2000??) :+
Ik dacht er precies zo over. Was ook al van plan om een derde GBA te kopen, en daar een custom shell met een witte voorkant en een doorzichtige achterkant om te doen. Maar vind mijn Glacier, ook van releasedag, toch het mooist. Heb er nu wel vertrouwen in dat ik er wat moois van kan maken.

De shell is gewoon origineel, de Platinum versie, enkel de knopjes vervangen. Kitsch Bent heeft een heleboel kleuren knopjes. Inspiratie waren idd de prototypes :D Ik had 4 soorten kleuren besteld, maar de Neon Orange kwam niet overeen met het oranje prototype model. Deze kleur blauw lijkt er wel aardig op.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oIGeQLO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 13-04-2017 22:52 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 10:43
Anoniem: 695873 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:23:
Sorry voor deze post; Er was een topic voor als je een game titel kwijt was maar dat topic vind ik niet meer terug helaas :(

Een moeilijke, zelfs Google kon me niet helpen, maar misschien zit hier iemand die deze pittige vraag kan beantwoorden.

Hoe heet de game die uitkwam voor Chrono trigger?

Het is geen JRPG maar een adventure game die nooit buiten Japan uitgebracht is. Het is het verhaal voor Chrono Trigger en er bestaat een fantranslation voor de game.
Hier is dat topic

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ae2ovk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/dfunv5.jpg

Vandaag in een oud teruggevonden mobieltje wat foto's van mezelf gevonden.

Wii Sports Resorts "Bokken mode" only for samurai gamers :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 08:52
Anoniem: 695873 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 11:17:

Vandaag in een oud teruggevonden mobieltje wat foto's van mezelf gevonden.

Wii Sports Resorts "Bokken mode" only for samurai gamers :P
Dat herinnert me aan:

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
WiiTarded noemden wij (in mijn vriendenkring) al die meukgames altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@xelfer Bij Zelda, Red Steel 2, No More Heroes en Dragon Quest Swords kon ik m'n bokken ook gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Haha, geinig man. Doe je aikido of heb je die gewoon voor de lol? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seroczynski schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:16:
Haha, geinig man. Doe je aikido of heb je die gewoon voor de lol? :)
Grappig! In een keer goed, heb vroeger idd Aikido gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:48
Uit een games winkeltje in Amerika, eindelijk Sideswiped voor de Nintendo DS in mijn collectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zmFrh5vAhW08roG20fZCtuwe/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27
@xelfer Wii music noemden we altijd Wii Josti. Overigens niets anders dan respect voor de Jostiband. Laten we dat even voorop stellen. Meer omdat het om muziekspelen gaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Beetje bezig geweest met ruimte maken/ordenen/verplaatsen. Wat meer dozen richting de garage, plastic "troep" als move-houders/guns voor de Wii/PS3 in de bijkeuken kunnen krijgen. Controller kist helemaal leeggehaald, alles opnieuw erin gelegd want dat was één grote brei aan kabels. Coll. Edition van Doom moet er maar aan geloven om in diezelfde kist te belanden, ding is lomp groot en past net niet ergens fatsoenlijk in.

Plank vrijgemaakt om een speaker te kunnen plaatsen maar hiervoor mijn SNES carts moeten weghalen..nog maar 's bedenken wat ik daarmee ga doen, voor nu maar direct een foto gemaakt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RhcxCeVOIY8N3nqc6DPqTEMw/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t4Acl1nW4xzohtc1Hk1AD2OQ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GJykRvxXyjtcSzMDAakJfBbo/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vc851DOzOkhktEgnOt1y6I56/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wFKiBG2ySfFU4gIZt63f9zYA/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BbL4zgXvqZKt9dEknek4DjTP/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LWQDRJ1nwP3TmfxpJTKBkMdF/thumb.jpg

Nog wel wat dingen op het todo-lijstje, zo moet ik nog steeds qua kabels alles gaan reorganiseren en weghalen wat niet meer gebruikt wordt aan HDMI/analoge kabels en bijv. drie adapters van de MD die ik ooit gebruikte maar nu 1 adapter voor gebruik met drie aansluitingen voor de Mega CD en 32X erbij. Wil er ook een tweede versterker bij halen met iets meer analoge inputs, die komt dan onder de PS2-TV. Kan ik daar de NES, Saturn en CD-I op aansluiten, staan nu redelijk werkloos aan de kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Cd-i aansluiten? Wat wil je daar op spelen dan? Aan de andere kant....ja als je dan alles aangesloten hebt...

Verder leuke snes collectie. Wat jij met ps1 hebt, heb ik met snes. Dat magische gevoel is nooit meer ge-evenaard. Maar heb geen zin om er moeite en geld aan uit te geven om mijn collectie uit te breiden. Denk dat ik in jouw situatie videotheek/megadrive (achtige) hoesjes zou proberen te regelen. Dat stalt toch lekkerder uit dan (zo te zien) cart only.

Zal binnenkort je pics nog rechecken op pc, via iPhone zie ik weinig.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Arunia schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:44:
@xelfer Wii music noemden we altijd Wii Josti. Overigens niets anders dan respect voor de Jostiband. Laten we dat even voorop stellen. Meer omdat het om muziekspelen gaat.
Geweldige band inderdaad en zij zijn ook zo lekker gewoon gebleven. Ohw wacht...

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:56:
Cd-i aansluiten? Wat wil je daar op spelen dan? Aan de andere kant....ja als je dan alles aangesloten hebt...

Verder leuke snes collectie. Wat jij met ps1 hebt, heb ik met snes. Dat magische gevoel is nooit meer ge-evenaard. Maar heb geen zin om er moeite en geld aan uit te geven om mijn collectie uit te breiden. Denk dat ik in jouw situatie videotheek/megadrive (achtige) hoesjes zou proberen te regelen. Dat stalt toch lekkerder uit dan (zo te zien) cart only.

Zal binnenkort je pics nog rechecken op pc, via iPhone zie ik weinig.
Ja, al heb ik na de reorganisatie nog steeds geen ruimte voor de SNES spellen. Het verplaatsen van de rest en het plaatsen van spellen die ik nog over had en tussen de rest moest proppen heeft te veel ruimte gekost. Kijk van week wel verder :)

Wat betreft CD-i, ik heb de tik dat áls ik iets wil spelen ik dat zonder te veel omwegen vrijwel direct kan doen. Dus alles is eigenlijk wel aangesloten. CD-i heb ik maar twee of drie titels die enigszins OK zijn, waaronder Secret Mission..het is meer het kunnen dan het doen in mijn geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Exorcist schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:39:
[...]

Wat betreft CD-i, ik heb de tik dat áls ik iets wil spelen ik dat zonder te veel omwegen vrijwel direct kan doen.
Ik denk dat 'wij' hier dat allemaal kunnen begrijpen. Als ik idd eerst de spullen moet zoeken, aansluiten etc, dan heb ik al gelijk geen zin meer. Maar als ik heel eerlijk ben, ben ik altijd toch meer current gen gamer geweest dan retro. Wat vooral wel fijn is, is dat je altijd iets te spelen hebt als het ouwe er nog staat.
Zo heb ik bijvoorbeeld een switch, met Zelda, die game pakt me nog even niet. Ik zou het erg jammer vinden dat als ik een singe platform gamer was, en dus mijn (theoretische) wii u ervoor had moeten verkopen om funds te genereren en dan dus niets anders had kunnen spelen.

Nu is natuurlijk wel het verschil t.o.v.van vroeger dat zelfs met niets qua eigen gekochte games je jezelf al aardig kan vermaken......vrijwel iedereen heeft toch een telefoon en pc. Tjsa onder het mom van beggars cant be choosers :+

Dat gezegd hebbende. Ik wil toch wel heel erg graag mijn in mijn retro hoekie het volgende aan gaan sluiten.
- Snes (zie vorige post)
- ps2
- mayybe voor cube
- maybe voor megadrive
- org xbox

Die laatste vooral omdat je daar ook emulatoren op hebt. En waar ik dus vrij makkelijk, 8 en 16 bit en wat oudere arcade games dan gemakkelijk kan spelen. En die moeten dan met zijn allen old skool op een crt uiteraard. Er moet nog steeds hoop gebeuren om dit mogelijk te maken, maar nadat ik project diablo 3 afgerond heb denk ik dat ik ipv van een vast game avondje, maar een vast opruim/klus avondje ga plannen om dit eindelijk te laten gebeuren.

Gisteren een kleine stap gemaak, we hebben nu een bureastoel ipv een oude eetkamerstel :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:33:
[...]

Ik denk dat 'wij' hier dat allemaal kunnen begrijpen. Als ik idd eerst de spullen moet zoeken, aansluiten etc, dan heb ik al gelijk geen zin meer. Maar als ik heel eerlijk ben, ben ik altijd toch meer current gen gamer geweest dan retro. Wat vooral wel fijn is, is dat je altijd iets te spelen hebt als het ouwe er nog staat.
Ik pak ook zelden in mijn eentje een retro console/spel erbij. Heb sowieso een goede maat die dezelfde hobby deelt en die minimaal één keer per week komt, met hem doe ik dan altijd wel een uurtje iets op een console voor wat fun. Of met een man of acht vier tegen vier op de Xbox (classic) via het LAN, ook leuk.

Voor de rest ook current-gen en met name PS4. Switch moet ik nog halen en de One is goed in stof verzamelen, die zet ik 1x in de 2 maanden aan om de FW te updaten :+.

Maar jij bent ook lekker bezig dan! Leukst blijft toch om steeds (voor jezelf) een doel te stellen om ergens naartoe te leven, houdt het leuk en veelzijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik ben juist meer en meer retro gamer aan het worden. Ben momenteel bezig met Final Fantasy V (fan translation) en Super Castlevania IV op de SNES :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Exorcist schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:06:
[...]
Ik pak ook zelden in mijn eentje een retro console/spel erbij. Heb sowieso een goede maat die dezelfde hobby deelt en die minimaal één keer per week komt, met hem doe ik dan altijd wel een uurtje iets op een console voor wat fun. Of met een man of acht vier tegen vier op de Xbox (classic) via het LAN, ook leuk.

Voor de rest ook current-gen en met name PS4. Switch moet ik nog halen en de One is goed in stof verzamelen, die zet ik 1x in de 2 maanden aan om de FW te updaten :+.

Maar jij bent ook lekker bezig dan! Leukst blijft toch om steeds (voor jezelf) een doel te stellen om ergens naartoe te leven, houdt het leuk en veelzijdig.
Ik heb een vriend die ook fighting game liefhebber is een daarmee speel ik ook oudere games. King of fighters 2002 en 98, Capcom vs Snk2, en vroeger zelfs nog wel is sf2 :o

Verder speel ik niet echt meer retro games met vrienden. Dat waren/zijn allemaal voornamelijk pc gamers die niet echt te porren zijn voor 'ouwe troep'
Wel tof als je iemand hebt die de hobby deelt en (neem ik aan) ook een beetje op je level zit.

Wel vinden de kids de oudere games ook leuk, dus daar speel ik zo nu en dan ook wel is een klassieker mee. al hoewevl vooral mijn oudste toch erg gesteld is op de ps4 en zelda BOW zelfs heeft uitgeroepen tot beste game evah :D

Verder heb ik nog geen een platinum dus het wordt wel is een keer tijd. Diablo is een reeks die ik al vanaf deel 1 veel gespeeld heb, dus die 'verdiend' het ook wel wat mij betreft.

Die retro kamer is een beetje een kip-ei verhaal. mijn extra x360 en pc staan er al, dus er is zeker al wat te gamen. Om die andere spullen ook aan te sluiten moet ik een tv meubeltje er in mikken, maar de vloer moet nog vervangen worden en er moet geschilderd en/of behangen worden. (en idealiter dan ook nog is een beetje wat elektra worden geupdate, ik heb momenteel letterlijk maar 2 stop contacten......als ik daar als mijn retro zut aan hang kan ik net zo goed zelf het huis in de fik steken 8)7, en voor de stabilitiet is een extra groepje ook geen extra luxe.............en als ik dan toch bezig ben, wil ik eigenlijk gelijk wel een mooie 'kabelgoot' waar dus lekker veel stopcontacten zitten, geen draden troep, en mijn utp kabel meuk kan daar dan ook doorheen.........

Maar time and money needed :'(

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seroczynski schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:08:
Ik ben juist meer en meer retro gamer aan het worden. Ben momenteel bezig met Final Fantasy V (fan translation) en Super Castlevania IV op de SNES :)
;)

Fantranslations van SFC JRPG's; Ook ik ben daar de laatste tijd verreweg het meest mee bezig: Momenteel zit ik halverwegen Dragon Quest VI en zodra ik de game heb getackeled dan zorg ik er voor dat Slayers alweer klaar ligt.

Het is een aardig lijstje aan SFC JRPG's die vertaald en de moeite waard zijn, ben er voorlopig nog wel even zoet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Anoniem: 695873 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:08:
[...]
;)

Fantranslations van SFC JRPG's; Ook ik ben daar de laatste tijd verreweg het meest mee bezig: Momenteel zit ik halverwegen Dragon Quest VI en zodra ik de game heb getackeled dan zorg ik er voor dat Slayers alweer klaar ligt.

Het is een aardig lijstje aan SFC JRPG's die vertaald en de moeite waard zijn, ben er voorlopig nog wel even zoet mee.
Ik heb enkel Seiken Densetsu III nog op het lijstje staan, al heb ik voorheen Dragon Quest V voor de PS2 gespeeld. Meende dat dat ook een fan translation was (kan het verkeerd hebben). Vond dat echt een goede game _/-\o_ Wellicht maar eens kijken naar DQ6 dan.. zodra ik met Final Fantasy VI klaar ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:25:
[...]

Ik heb een vriend die ook fighting game liefhebber is een daarmee speel ik ook oudere games. King of fighters 2002 en 98, Capcom vs Snk2, en vroeger zelfs nog wel is sf2 :o

Verder speel ik niet echt meer retro games met vrienden. Dat waren/zijn allemaal voornamelijk pc gamers die niet echt te porren zijn voor 'ouwe troep'
Wel tof als je iemand hebt die de hobby deelt en (neem ik aan) ook een beetje op je level zit.
Ja, dat is wel prettig - die hobby delen. Hij lang niet zo intensief als ik maar het is altijd leuk om wat van gedachten te wisselen. De meeste van mijn andere vrienden vinden het tof, maar echt een blik NES spellen opentrekken...mwa. Met m'n vrouw doe ik dan nog wel 's een spel uit de oude doos en ook mijn dochters vinden het prachtig, kijken toch door graphics heen. Leuk was bijv. afgelopen weekend toen we bij wat kraampjes liepen en er ergens een grote Mario-vlag hing en beiden blij schreeuwden "kijk papa, Mario!!".

Herken dat gedoe met die kabels als geen ander...een extra groep is geen overbodige luxe. Ik heb aan weerszijden van de ruimte een dubbele wandcontactdoos met daarop in totaal een stekkerdoos of vijf/zes. Deze zet ik aan/uit met zo'n Klikaan/klikuit set. De set aan de rechterkant laat vaak bij het inschakelen de groep eruit klappen omdat het piekvermogen bij aanzetten van 1000W overschreden wordt. Moet hier ook nog 's mee verder om er een extra stekkerdoos op een aparte set aan te sluiten om het vermogen te verdelen. Binnenkort hier een tweede versterker erbij en dat zal het niet helpen in ieder geval :+

Vanavond in ieder geval weer een retro-avondje gepland, dus ik ga weer even op zoek naar goede 2 player vs. games. Zag laatst een spel voor de Wii wat lijkt op X-Treme Express (PS2) maar dan wat kinderlijker aan graphics, concept hetzelfde. Helaas nergens echt goed te vinden voor een leuk bedrag (Turbo Trainz heet het dacht ik).

Houdt de zoektocht leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Seroczynski schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:50:
[...]

Ik heb enkel Seiken Densetsu III nog op het lijstje staan, al heb ik voorheen Dragon Quest V voor de PS2 gespeeld. Meende dat dat ook een fan translation was (kan het verkeerd hebben). Vond dat echt een goede game _/-\o_ Wellicht maar eens kijken naar DQ6 dan.. zodra ik met Final Fantasy VI klaar ben :+
Seiken Densetsu III moet ik ook nog spelen.

Mijn SFC JRPG To play list is behoorlijk:

Seiken Densetsu III, Romancing Saga 3, Slayers, Bahamut lagoon, Shin Megami Tensei, Shin Megami Tensei 2, Dragon Quest V, Dragon Quest III, Sailormoon Another Story, Live A live, Marvelous another treasure Island....

...en dat is slechts een stukje van m'n lijstje.

Marvelous: Another treasure Island is trouwens wel een leuke om nog even toe te lichten: Het is een Adventure JRPG van Nintendo zelf en misschien wel de meest vergeten game uit Nintendo's eigen keuken.

Heb de game zelf nog niet maar vind het wel een van de meest interessante games doordat 'ie van Nintendo zelf afkomstig is.

Zelf groeide ik op met de Mega Drive en dat is ook mijn meest favoriete retro console. Toch merk ik nu dat ik door een voorliefde voor JRPG's steeds meer van de SNES ga houden en dat komt met name door de fantranslations van SFC JRPG's waarvan er erg veel zijn.

Zijn ongeveer 100 JRPG's die exclusief voor de SFC uitgekomen zijn en de helft daarvan heeft al een Engelse translation nu; Van Dragonball Z zijn er buiten de vecht games om bv ook al 2 SFC JRPG's vertaald.

Edit: Dragon Quest 1 t/m 4 zijn op de Famicom verschenen. Op de SFC zijn 5 en 6 verschenen, deel 1+2 op 1 cartridge en een 16-bit remastered version van deel 3 omdat, dat het populairste deel in Japan is.

Alle games hebben inmiddels goede Engelse patches.

Zelf heb ik alleen nog deel VIII uitgespeeld op PS2 en deel VI op de SNES waar ik nu mee bezig ben is zeker een aanrader.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 18-04-2017 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:23
Een van zulke onbedekte JRPGs voor de SNES die ik op mijn lijst heb staan is "Treasure of the Rudras" die ik een keer heb gezien bij een speedrun-evenement voor RPGs. Lijkt een beetje op de al bekende titels(Immers is het van Square) en het magie-systeem daarin lijkt ook wel interessant om te proberen.

Voor nu zit ik bij de serie van Secret of Mana (Seiken Densetsu) wat mij zoet houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Eymas: van het Youtube kanaal van SNESdrunk heb ik veel info over SFC JRPG's kunnen inwinnen aangevuld met de website romhacking.net

Treasure of Rudras ben ik nog niet tegen gekomen* De enige titels met "treasure" in de titel waar ik van weet zijn Marvelous: Another Treasure Island en Treasure Hunter G.

*Toch maar even die titel uitpluizen straks, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:23
Klopt. De japanse titel is "Rudra no Hihou" en zal waarschijnlijk meer resultaat geven anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net toevallig op Youtube gezocht onder de titel "Treasure of the Rudra" en wat game footage bekeken.

Game ziet er leuk uit en heeft ook echt die classic Square Enix charm, heb 'em nu toegevoegd aan m'n SFC JRPG lijstje :)

Het blijft verbazingwekkend hoeveel Square Enix op SFC heeft uitgebracht en al die games hebben een zekere kwaliteits standaard.

Quantiteit zonder dat het ten kosten gaat van de kwaliteit. Toch wel erg knap van Square Enix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

(jarig!)
Zonder over ROMs te praten. Mijn ontvangen EZ-Flash IV, welke ik wil gaan gebruiken om een aantal van mijn games mee te kunnen menen zonder een stapel carts te hoeven sjouwen, zorgt tijdens het schrijven van het NOR of het laden van een game een pieptoon uit de GBA speaker. Google bied geen uitkomst en ik kan er nergens iets over vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ontopic over de GBA: Het schermpje is inmiddels in Nederland en zal morgen of vrijdag hopelijk geleverd worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online
Zelf geen ervaring mee, maar heeft volgens mij met het stroomverbruik te maken. flashcarts gebruiken meer stroom dan een gewone cartridge, zeker tijdens het schrijven.

Is er een verschil in gebruik met oplaadbare batterijen en weggooi batterijen?

Mijn GBA schermpje komt morgen binnen :D

[ Voor 16% gewijzigd door L23 op 20-04-2017 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:15
Vroeger was het altijd zo heerlijk om bij intertoys op de gaming afdeling te staan en al dat moois te aanschouwen. Weten dat je het helaas niet kan kopen maar toch de plaatjes en teksten van de dozen lezen. Het is vooral leuk wanneer je dan eindelijk gaat werken. Meteen tot op de rommelmarkt N64 gekocht met een zooi toffe games waaronder Mario Kart 64. Later kwam de next gen in het nieuws en was ik erg onder de indruk van de xbox. Zo kwam er destijdens de Official Xbox Magazine in de verkoop bij de Bruna volgens mij, hierbij zaten dan van die demo discs. Zo had ik dan al een aantal van deze magazines gekocht voordat ik de xbox eindelijk kon kopen. Het mooie was dat ik direct een heleboel demo's kon spelen. Vervolgens maandelijks 1 a 2 games erbij gekocht :9 Ik heb nu nog steeds een xbox in bezit. Blijft toch wel wat bijzonders voor mij want ik was zo gek op dat ding.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Sir_Hendro schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:36:
Vroeger was het altijd zo heerlijk om bij intertoys op de gaming afdeling te staan en al dat moois te aanschouwen. Weten dat je het helaas niet kan kopen maar toch de plaatjes en teksten van de dozen lezen. Het is vooral leuk wanneer je dan eindelijk gaat werken. Meteen tot op de rommelmarkt N64 gekocht met een zooi toffe games waaronder Mario Kart 64. Later kwam de next gen in het nieuws en was ik erg onder de indruk van de xbox. Zo kwam er destijdens de Official Xbox Magazine in de verkoop bij de Bruna volgens mij, hierbij zaten dan van die demo discs. Zo had ik dan al een aantal van deze magazines gekocht voordat ik de xbox eindelijk kon kopen. Het mooie was dat ik direct een heleboel demo's kon spelen. Vervolgens maandelijks 1 a 2 games erbij gekocht :9 Ik heb nu nog steeds een xbox in bezit. Blijft toch wel wat bijzonders voor mij want ik was zo gek op dat ding.
Heel herkenbaar, ik ging vroeg zelfs naar de intertoys van een andere 'stad' (Nijkerk hehe) omdat een van de medewerkers of mogelijk zefs eigenaar ook game fan was en dat was te zien aan hoe het was ingericht. Altijd leuk om dan op je gemak iid dozen te bekijken en beetje te babbelen.

Ik heb zelf niet zo heel veel herinneringen aan de org xbox. PGR en dan met je eigen muziek dat was weel heel byzonder op console. Verder was het een beetje een hobbyprojectje omdat ik er zelf een hd had ingebouwd. Wil er nog steeds is mee tweaken zodat ik makkelijk emulatoren kan spelen.
Momenteel wel al wat nes/snes op, maar ik wil meer consoles (en ook c64 en amiga), en vooral gestructureerd.
Dus niet honderden roms, maar alleen wat ik echt leuk vind. En dat dan af en toe uitbreiden met bvb tips die je hier leest.
Tuurlijk kan dat ook met een pie of op mijn pc, maar de xb moet dan aan een crt tv hangen voor optimale retro ervaring :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 20-04-2017 11:14 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:15
De mijne heeft een sata adapter gekregen om er een 1TB hdd erin te plaatsen. Daarnaast de 60mm fan vervangen door een veel stillere 80mm fan. Hiervoor moest je een klein hoekje uit de plastic hdd tray snijden omdat het anders niet past. Ook heeft deze nu een RGB kabel met optical sound output. Helemaal compleet dat ding :9

Heel vroeger hadden we trouwens van de Nintendo demo stands bij de Intertoys waar je een gulden in moest gooien zodat je een paar minuten op de NES kon spelen. Die dingen waren ook cool.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
hmm het fan geluid vond ik nooit zo'n issue (itt tot mijn eerste x360.....of ps4) maar RGB kan leuk zijn, al hoewel ik me afvraag of mijn crusty old crt-tje dat ondersteund.
Ik weet niet eens wat voor hd er in zit bij mij, ik weet wel dat ik er bergen spellen op gezet heb. Maar geen sata adapter nodig gehad.

En ja die nes demo pods waren leuk. Ze waren in eerste instantie freeplay, en later idd betaald.
Volgens mij zijn er hier een paar mensen die zo'n 'jukebox' zelfs in hun verzameling hebben!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
Sir_Hendro schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:36:
Zeer herkenbaar inderdaad. Maar meer nog dan bij de plaatselijke Intertoys liep ik regelmatig bij de lokale game winkel naar binnen. Ik weet nog goed dat ie gestart werd, een klein rond winkeltje in een winkelcentrum. De SNES was toen geloof ik net een jaar of 2 uit.
Daar ging ik op m'n fietsje regelmatig naartoe om me te vergapen aan alle hardware en games die daar mooi opgestald waren. Ondanks dat het een klein winkeltje was, was de sfeer perfect met allerlei game posters, figuurtjes, bladen etc.

Ik weet ook nog goed dat ik m'n zuurverdiende zakgeld toen een keer gebruikte om daar Plok te kopen voor de SNES. Ik leefde er al een tijdje naartoe, onder andere door de top graphics/gameplay :P en de goede reviews in onder andere de PU. Nog een heel gesprek gehad met de eigenaar, over alle toffe hardware en games die er nog aan zaten te komen. En ik vroeg hem of hij nog tips had.
Het winkeltje is later nog verhuisd naar een groter pand waar het nog best een aantal jaar is door gegaan, maar zoals zoveel game winkels is ook deze winkel uiteindelijk gesloten (anderhalf jaar terug oid).

Afgelopen maandag liep ik hier door de stad en kwam ik langs een pand waar 2 jaar eerder nog een gameshop zat. Toen moest ik met weemoed terugdenken aan die tijd. Ja ik weet het, tijden veranderen en er valt niet aan te ontkomen, maar toch is het jammer.
Ik heb zowel privé als zakelijk een roerige/drukke tijd achter de rug, maar ik denk dat ik op korte termijn weer eens werk ga maken van mijn verzameling consoles en handhelds. Die verdienen een mooi plekje in ons nieuwe huis :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Denman schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:54:
[...]

Zeer herkenbaar inderdaad. Maar meer nog dan bij de plaatselijke Intertoys liep ik regelmatig bij de lokale game winkel naar binnen. Ik weet nog goed dat ie gestart werd, een klein rond winkeltje in een winkelcentrum. De SNES was toen geloof ik net een jaar of 2 uit.
Daar ging ik op m'n fietsje regelmatig naartoe om me te vergapen aan alle hardware en games die daar mooi opgestald waren. Ondanks dat het een klein winkeltje was, was de sfeer perfect met allerlei game posters, figuurtjes, bladen etc.

Ik weet ook nog goed dat ik m'n zuurverdiende zakgeld toen een keer gebruikte om daar Plok te kopen voor de SNES. Ik leefde er al een tijdje naartoe, onder andere door de top graphics/gameplay :P en de goede reviews in onder andere de PU. Nog een heel gesprek gehad met de eigenaar, over alle toffe hardware en games die er nog aan zaten te komen. En ik vroeg hem of hij nog tips had.
Het winkeltje is later nog verhuisd naar een groter pand waar het nog best een aantal jaar is door gegaan, maar zoals zoveel game winkels is ook deze winkel uiteindelijk gesloten (anderhalf jaar terug oid).

Afgelopen maandag liep ik hier door de stad en kwam ik langs een pand waar 2 jaar eerder nog een gameshop zat. Toen moest ik met weemoed terugdenken aan die tijd. Ja ik weet het, tijden veranderen en er valt niet aan te ontkomen, maar toch is het jammer.
Ik heb zowel privé als zakelijk een roerige/drukke tijd achter de rug, maar ik denk dat ik op korte termijn weer eens werk ga maken van mijn verzameling consoles en handhelds. Die verdienen een mooi plekje in ons nieuwe huis :)
hahaha heerlijk herkenbaar ik had dit zelfde ook in hilversum de naam van de gameshop ligt op het puntje van me tong maar weet het even niet meer zat pal naast de dixons.
ik was daar zo kind aan huis na schooltijd direct erheen en uren daar hangen spellen spelen en uiteindelijk voor nop de eigenaar helpen met de winkel netjes houden, games organiseren in de rekken zetten, nieuwe games uitpakken, bewonderen, testen en dan in de winkel leggen heeeerlijke tijden waren dat.

en jaren daarna nog partime baantje bij de dixons gehad dat was ook super samen met een stel andere jonge jongens zo winkel runnen hahaha.
toen kwam de psx uit huppakee nog voor hij in de winkel lag onder het mom van testen zodat je weet wat je verkoopt een weekje mee naar huis met alle titels erbij.

of de limited edition zelda gamecube los verkopen en de game eruit halen en zelf kopen als normale versie en de personeels kortingen heerlijk! 20 tot 70%.

en dan zelf de games aan het begin van de dag moeten afprijzen voor de deuren open gaan dus voor 5 euro destijd even ico collectors edition mee genomen want toen die werd afgeprijsd nog even 70% personeels korting erover.

dat mis ik wel hoor vandaar dat ik nu denk ik ook zo fanatiek games spaar!

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44
Had zelf alleen een SEGA Saturn dus was afhankelijk van mijn vader om eens in de zoveel tijd naar "de stad" te gaan langs Next Level die als enige die games (nog) verkocht tegen flinke prijzen :'( .

Gelijk hierbij even een stukje schaamteloze zelfpromotie daar ik een gratis Sony Trinitron tv in de V&A heb gezet, ideaal voor hier geliefde doeleinden :D . Zijn hier vast wel liefhebber voor toch O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Heb zelf nog een sony bij mijn ouders staan. Mijn angst is dat die het begeeft, maar zelfs als dat zo is, dan vind ik vast wel een tvtje bij de kringloop ofzo. Ik moet zelf juist opruimen en zooi dumpen, anders had ik hem graag gehad denk ik (afhankelijk van staat en grootte enzo) maar de prijs is inderdaad super :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb inmiddels drie CRT's waarvan één bakbeest (Philips Cineos) met Component en HDMI, mag er van mijn vriendin geen meer bij (en dat terwijl ik op ongeveer loopafstand woon) :+

Vanavond bezig geweest met het eerste gedeelte van mijn GameBoy Pocket mod. Een backlight inbouwen en vervolgens een bivert mod. Helaas moet ik even goed zoeken naar wat vrije tijd dus heb ik voor nu enkel het backlight weten te installeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SDIDvhg5CzeVKNb2cXKXDojD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fbq0Cnm4Dhalb50gF9MJr3Cv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NU1leYspM83mgphBTJCMS9bN/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

(jarig!)
Gaaf om te zien :). Met Koningsdag ga ik in elk geval bij ons in de stad even rondsnuffelen of ik wat leuks kan vinden van Retro spul :).

Van het weekend wil ik graag mijn GBA afmaken, gisteren na veel gedoe het schermpje aan de praat gekregen... Het blijkt dat de ribbonkabel van het AGS-101 scherm net wel/net niet in de ribbonadapter past. Hierdoor kreeg ik gisteren meerdere malen geen tot slecht contact bij het testen. Afijn, morgenavond en zondag heb ik er de tijd voor dus hopelijk is mijn transparant oranje backlit GBA dan klaar :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Nu online
Schermpje geeft in het 40 pin model net zo mooi beeld als in het 32 pin model. Morgen het schermpje inbouwen :-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ju9DbHO.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
*O* hele vette games gescoord *O*

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/IMG_20170421_193259_zpsbekvnyaw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Mooie titels met name batman & robin

Een van de betere games, ook een van de lastigste games om in een deal te vinden gezien het een erg veel gezochte titel is. is in prijs verdubbeld in slechts enkele jaren.

Moet wel zeggen dat de shoot em up lvl's vrij oneerlijk zijn als je de power ups verliest, dan tellen extra levens eigenlijk haast niet meer gezien je er dan eigenlijk niet meer doorheen komt of zeer lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Ik ga 'm morgen eens proberen
Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.