Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:
  • 523.394 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:09
Anoniem: 695873 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:56:
@xelfer Wauw!!

Een van de mooie dingen aan retrogame collecting is IMO de titels opnieuw zien te bemachtigen die je als kind ook had en koesterde.

Nog mooier is het als je, je game copies van vroeger nog steeds in bezit hebt.

Een klein stukje van mijn N64 carts van vroeger heb ik nog en alles wat na die tijd uitkwam heb ik niet meer van de hand gedaan maar alles wat daarvoor uitkwam heb ik allemaal in een later stadium opnieuw moeten kopen.
Nog mooier is het wanneer je je oude Nes (cib) incl 10 games (cib) welke je vroeger verkocht heb aan je neefje afgelopen jaar weer terug kon kopen in ruil voor 1 ps4 game! :9~

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 695873

Pelox schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:23:
[...]

Nog mooier is het wanneer je je oude Nes (cib) incl 10 games (cib) welke je vroeger verkocht heb aan je neefje afgelopen jaar weer terug kopen in ruil voor 1 ps4 game! :9~
Dat is zelfs dubbel mooi!!

Dan heb je niet alleen als gamer mazzel maar dan heb je ook een neefje die je als vriend kunt zien omdat hij je niet probeert te lichten.

Dit zijn de leukere verhalen :)

@Exorcist: De NES titels die je benoemd kon ik niet en moest ik footage van opzoeken. Uninvided ziet er wel erg leuk uit moet ik zeggen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 12-07-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11
Seroczynski schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:08:
[...]

Om even op de GameBoy in te haken.. Ben zelf ook een liefhebber van het apparaat. Heb daarom een tijd geleden een GameBoy Pocket voorzien van een backlit. Helaas werkt dat niet al te best met mijn AAA batterijen en dus heb ik nu alle spullen besteld voor een backlit GameBoy DMG-01 :)

Zal in eerste instantie de nieuwe GameBoy Everdrive X serie gebruiken (die nog uit moet komen ergens in de aankomende twee maanden), maar zit nu ook al een paar weken te twijfelen om te starten met een cart-only GameBoy collectie (tips anyone?).
Uiteraard zijn er gems die je vast alleen op de GB kan spelen, maar ik had destijds de indruk dat het merendeel zwart wit nes versies waren die vaak toch wat beperkter waren. Ik heb zelf dan ook weinig behoefte om in die hoek games te gaan verzamelen. voordeel is natuurlijk wel dat je portabel kan retro gamen, dan dan weer wel.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sagat Pikachu is confused. Pikachu use Thunderbolt :+

De gameboy heeft best wat exclusives van Nintendo triple A titels, van Metroid tot Mario en Wario heeft er zelfs zijn oorsprong aan te danken.

Voor mij is Gameboy juist interessant. Handheld gaming doe ik niet aan maar speel de games wel op de Gameboy Player.

Waarom ik geïnteresseerd ben in Gameboy games: Ze zijn vergeleken NES games vaak erg goedkoop en ze nemen ook nog eens lekker weinig ruimte in beslag.

Een kleurenfeest wordt het niet maar zodra je de Gameboy Player gebruikt krijgen de Gameboy games wel ineens enige basiskleuren die ze op de Gameboy Classic niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11
Ik heb ook een gameboy player voor de snes........en de gba speler voor de cube (weet eigenlijk niet of die ook nog GBC games speelt :) ).

En ja pokemon......ik heb nog red (en mijn batterij deed het ook nog haha) die speel ik soms op vakantie nog wel is. Verder uiteraard tetris, golf....en heel soms r-type. Ik heb de gameboy color versie. Maar dit is imho een game die dus 'net niet' is. Ik kan niet precies uitleggen wat dit gevoel veroorzaakt, maar hij speelt niet lekker vergeleken met andere versies
(r-type was mijn eerste 16 bit game, commodore amiga) en later de xbla versie op de 360 ook veel gespeeld.......en beide spelen volgens mij veel lekkerder. Waarbij ik gelijk toegeef dat ik de amiga versie waarschijnlijk voor het laatst in de vorige eeuw gespeeld heb :X

Maar je zegt wat ik ook zegt.......er zijn absoluut gems. Maar voor mij persoonlijk kan ik weinig verzinnen wat ik zelf zou willen spelen. In het switch topic ging het toevallig over de gb mario games.......waarbij ik dan eigenlijk mario 1 dan al gelijk skip omdat ik die dus had en heb, en ook uitgespeeld heb. Was leuk maar niets iets wat ik hoef te replayen (geld overigens ook voor super mario 1/nes, lost levels moet ik nog wel is uitspelen :) )
Metroid is bij mij sowieso een ondergeschoven kindje........maar die zou ik idd nog wel graag willen hebben, al hoewel daarvan ook een (switch?) remake zou komen schijbaar. Wario......heeft me nooit echt kunnen bekoren.

Grappig genoeg heb ik ooit wel megaman op de gameboy geleend van iemand, die wil ik dan wel graag hebben. Maar die is geloof ik ook redelijk schaars.
Oh en ik heb ooit kirby gekregen van iemand, die moet ik ook nog is uitspelen. Sowieso ook weinig kirby gespeeld.

Dat de games klein en relatief goedkoop zijn is natuurlijk wel mooi meeggenomen.

Disclaimer, ik heb het echt over gb/gbc games he. Vanaf de GBA is het een heel stuk beter geworden. Ik zou het wel volkomen snappen als mensen die gaan verzamelen.

En ik negeer even het nostalgie stuk. Als je het vroeger erg leuk vond, is het natuurlijk nu leuk om dingen te kopen die vroeger onbereikbaar waren. Maar ik vond de gb vroeger ook al niet geweldig (was wsl anders geweest als ik niet wagen ziek zou worden bij spelen in de auto :> )

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 12-07-2017 12:39 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snes Super Gameboy speelt GB en GBC games. Of Super Gameboy ook de transparante GBC games (die cart is iets anders van vorm) afspeelt durf ik niet uit m'n hoofd te zeggen.

GC Gameboy player speelt GB, GBC en GBA.

Heb vroeger zelfs Yoshi Universial Gravitation op de Gameboy Player gespeeld.

Je moet in die game als gimmick je GBA kantelen om 'em te kunnen spelen.

Om dit na te bootsen had ik de Gamecube op een skateboard vastgetaped waar ik de wielen afgehaald had en daaronder had ik weer een statiegeld fles geplakt zodat ik met m'n voet de Gamecube kon kantelen.

Het zag er niet uit maar het werkte wel.

Edit: Donkey Kong heeft trouwens ook 3 eigen gameboy titels onder de DK-land naam.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 12-07-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet nog 's een normale bak/doos zien te kopen waar al mijn GB. GBC en GBA carts in kunnen...die liggen nu opgestapeld in mijn tafel (kist) maar ik pak het nu nooit omdat het 1) lastig zoeken is en 2) alles dan weer overhoop ligt. Tips voor iets? Wat dan wel weer ergens in kan, geen voorstander van plastic cases in het zicht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het juiste maatje sigarendoos zou een oplossing kunnen zijn of een plat viskoffertje of Curver bak.

Zelf heb ik ze momenteel in een tas zitten en als ik ga spelen leg ik een handdoek op de bank en kieper ik voorzichtig het tasje leeg.

Geen goede oplossing natuurlijk. Ben dan ook van plan om eigen gemaakte opberg doosjes te maken waarin 3 rijen naast elkaar rechtop kunnen staan met een schotjes er tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:10:
[...]

Het juiste maatje sigarendoos zou een oplossing kunnen zijn of een plat viskoffertje of Curver bak.

Zelf heb ik ze momenteel in een tas zitten en als ik ga spelen leg ik een handdoek op de bank en kieper ik voorzichtig het tasje leeg.

Geen goede oplossing natuurlijk. Ben dan ook van plan om eigen gemaakte opberg doosjes te maken waarin 3 rijen naast elkaar rechtop kunnen staan met een schotjes er tussenin.
Hmm ja, wil dan wel dat het nog een beetje smoelt/oogt (alsof het ervoor gemaakt is zeg maar). Maar jouw idee is misschien beter, zelf maken. Kan m'n vrouw wel, die is daar een stuk handiger in dan ik. Heeft ze wat te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:22
Mijn mening qua gameboy classic is dat de spellen vrij inferieur zijn.

Er zijn wel wat goede games maar waarom zou je die erbij pakken als je naar andere consoles kijkt. vrij minimaal, Gameboy is naar mijn mening bijna puur verzamelwerk en dat is ook aan de prijzen van losse carts te zien want qua gameplay is het gewoon echt wat minder. Je hebt geen mensen die goed geld betalen voor gameplay zoals met turtles in time, secret of mana final fight de metroid vania games etc Ik kan de games op de console waarderen maar er zijn andere opties qua betere games. Nes is veel beter dan gameboy zeker wel aardige verschillen.

Waarom zou je r-type of parodius op de gameboy spelen, pak een ps1 of snes versie veel leuker er is geen reden om het zo te spelen, ook diverse betere ports op nieuwere handhelds. Enige reden die ik mij kan indenken is de 8 bit muziek als je daar echt een fan van bent.

Wat gba betreft het is een stuk beter en er zitten toffe exclusives op echter dankzij de limitaties en het coderen ondanks de hogere power dan de snes console is het toch wat minder.

Met name arcade games 2d vechters en run en gun games laten zien dat de gba het wat minder of veel minder doet, Grafisch doet de gba het soms best wel netjes maar het zijn met name het geluid en de muziek die vaak echt minder zijn wat op mij invloed heeft gehad, Het is niet slecht maar dan pak je toch liever een andere console. Verder is uiteraard het beeld ook vaak wat ingezoomed omdat de games gemaakt zijn voor de handheld.

Grafisch slechter en soms heel slecht, ik bedoel maar los van de controls wil je street fighter II turbo of alpha 3 nooit op een gba spelen grafisch qua geluid en muziek zeer slecht tenopzichte van de snes of megadrive.

rpg's zijn aardig goed gedaan, leuke exclusives en wat platformers maar qua echte actie games moet je niet bij de gba zijn, hoewel sommige vrij goed gedaan zijn zijn ze wel een stuk minder dan bij de consoles.

Ook uitstekende actie games als contra of de metroid vania games, zeer mooi games maar zowel qua geluid grapics en geluidseffecten zijn ze toch minder dan andere games uit de serie op andere consoles.

Ook moet gezegd worden dat de rpg's hoewel ze best goed zijn op andere systemen ook beter zijn door de limitaties van de gba.

De gba schijnt 2keer zoveel power te hebben als de snes, echter gaat door het coderen naar een kleiner scherm een hoop van de kwaliteit verloren omdat dit blijkbaar moeilijker is om mooi te designen en het door een hoop systemen gaat voordat je het resultaat ziet.

Wel jammer voor de gba maar er zitten genoeg exclusives op en aa titels als kirby, wario ware etc die er zeer goed uit zien en goed spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na afloop je opbergkistje "Gameboy-grijs" schilderen en dan op de zijkant in donker blauwe letters van het juiste lettertype de text Gameboy plakken.

Dat is hoe ik het zelf wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:28
Mocht iemand zich geroepen voelen om het nieuwe Topic te starten, be my guest. :)

Ik besteed de afgelopen tijd nauwelijks nog tijd aan deze hobby, laat staan het topic. Ik kijk er nog wel eens in, maar voeg eigenlijk niet veel meer toe. Dus als iemand het over wil nemen, graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:30
Aangezien men er een jaar of 3 aan vastzit sla ik over ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik vind het best wel prima, altijd geinig :) Zal zo deze post even aanpassen.

Edit: Hopelijk heb ik alles goed ingevuld e.d. Deeltje 13 is hier te vinden!

[ Voor 49% gewijzigd door Seroczynski op 12-07-2017 15:42 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
En daarmee kan er een slotje op deze, veel plezier in deel 13 :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.