Ik heb ook een gameboy player voor de snes........en de gba speler voor de cube (weet eigenlijk niet of die ook nog GBC games speelt

).
En ja pokemon......ik heb nog red (en mijn batterij deed het ook nog haha) die speel ik soms op vakantie nog wel is. Verder uiteraard tetris, golf....en heel soms r-type. Ik heb de gameboy color versie. Maar dit is imho een game die dus 'net niet' is. Ik kan niet precies uitleggen wat dit gevoel veroorzaakt, maar hij speelt niet lekker vergeleken met andere versies
(r-type was mijn eerste 16 bit game, commodore amiga) en later de xbla versie op de 360 ook veel gespeeld.......en beide spelen volgens mij veel lekkerder. Waarbij ik gelijk toegeef dat ik de amiga versie waarschijnlijk voor het laatst in de vorige eeuw gespeeld heb
Maar je zegt wat ik ook zegt.......er zijn absoluut gems. Maar voor mij persoonlijk kan ik weinig verzinnen wat ik zelf zou willen spelen. In het switch topic ging het toevallig over de gb mario games.......waarbij ik dan eigenlijk mario 1 dan al gelijk skip omdat ik die dus had en heb, en ook uitgespeeld heb. Was leuk maar niets iets wat ik hoef te replayen (geld overigens ook voor super mario 1/nes, lost levels moet ik nog wel is uitspelen

)
Metroid is bij mij sowieso een ondergeschoven kindje........maar die zou ik idd nog wel graag willen hebben, al hoewel daarvan ook een (switch?) remake zou komen schijbaar. Wario......heeft me nooit echt kunnen bekoren.
Grappig genoeg heb ik ooit wel megaman op de gameboy geleend van iemand, die wil ik dan wel graag hebben. Maar die is geloof ik ook redelijk schaars.
Oh en ik heb ooit kirby gekregen van iemand, die moet ik ook nog is uitspelen. Sowieso ook weinig kirby gespeeld.
Dat de games klein en relatief goedkoop zijn is natuurlijk wel mooi meeggenomen.
Disclaimer, ik heb het echt over gb/gbc games he. Vanaf de GBA is het een heel stuk beter geworden. Ik zou het wel volkomen snappen als mensen die gaan verzamelen.
En ik negeer even het nostalgie stuk. Als je het vroeger erg leuk vond, is het natuurlijk nu leuk om dingen te kopen die vroeger onbereikbaar waren. Maar ik vond de gb vroeger ook al niet geweldig (was wsl anders geweest als ik niet wagen ziek zou worden bij spelen in de auto

)
[
Voor 11% gewijzigd door
Sagat op 12-07-2017 12:39
]