Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:
  • 523.393 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51
Zoooo rustig hier. Zelf maar wat leven in de brouwerij brengen.......nooit een ps1 gehad en (mede) daarom de crash bandicoot games gemist.
N.a.v. de compilatie/heruitgave op de ps4 met een vriend besproken en die gaf aan dat hij het vroeger best irritant vond dat je niet kon teruglopen.........ik weet niet of dit waar is, helemaal voor alle games, maar ik kon me inderdaad herinneren dat ik dit ook zeer irritant vond toen ik (wsl deel 1) is even speelde.

Ben wel beniewd of hier grote Crash fans zijn. Mijn 'plan' is nu lekker een price cut af te wachten voor deze compilatie, of om te kijken of mij te bouwen pi-tje deze game fatsoenlijk kan draaien. Optie 2 is de meest interesante omdat ik daarmee toch weer wat eurotjes kan uitsparen ;)

Heb ook nog diverse mario games, giana sisters, rayman en donkey kong games in de back log zitten dus het is niet bepaald een genre die ik niet kan spelen, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook weer zo, 'loop in het scherm' platformers erg veel andere versies hebben..........

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:58:
Zoooo rustig hier. Zelf maar wat leven in de brouwerij brengen.......nooit een ps1 gehad en (mede) daarom de crash bandicoot games gemist.
N.a.v. de compilatie/heruitgave op de ps4 met een vriend besproken en die gaf aan dat hij het vroeger best irritant vond dat je niet kon teruglopen.........ik weet niet of dit waar is, helemaal voor alle games, maar ik kon me inderdaad herinneren dat ik dit ook zeer irritant vond toen ik (wsl deel 1) is even speelde.

Ben wel beniewd of hier grote Crash fans zijn. Mijn 'plan' is nu lekker een price cut af te wachten voor deze compilatie, of om te kijken of mij te bouwen pi-tje deze game fatsoenlijk kan draaien. Optie 2 is de meest interesante omdat ik daarmee toch weer wat eurotjes kan uitsparen ;)

Heb ook nog diverse mario games, giana sisters, rayman en donkey kong games in de back log zitten dus het is niet bepaald een genre die ik niet kan spelen, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook weer zo, 'loop in het scherm' platformers erg veel andere versies hebben..........
Ik heb zelf nooit iets met Crash gehad, ook niet toen ik net mijn eerste PS1 had destijds in '95. Achteraf denk ik dat ik toen ben begonnen met het verschuiven van interesses, waar ik voorheen op de NES/SNES platformers OK vond vond ik dat op de PS1 stukken minder door de vele (andere) mogelijkheden. Crash beschouw ik ook als platformer (bereik punt B vanuit A op een lineaire manier). Vind en vond het niet bijzonder in ieder geval.

Ik laat de PS4 remake dan ook voor wat het is (voor dat geld). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-04 21:04
Sagat schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:30:
x360 geloof ik 'officieel' ook niet natuurlijk.....toch?
Het is denk ik maar net wat je definitie van retro is. Ik vind het persoonlijk ook geen retro console, maar hij wordt niet meer gereproduceerd dus hij is wel oud te noemen :p

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
ik dacht hier ooit wel is gelezen te hebben dat je current gen hebt, previous gen, en dat alles wat daarvoor zit dan retro genoemd mag worden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:51
Sagat schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:58:
Kan een deel van de vraag al wel beantwoorden. Heb zelf een Pi 3B en daar draait Crash 3 in elk geval wel goed op. Ik heb gewoon een micro sd kaart geflashed met RetroPie (4.2?) en een USB stick met allerhande games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:37:
[...]

Kan een deel van de vraag al wel beantwoorden. Heb zelf een Pi 3B en daar draait Crash 3 in elk geval wel goed op. Ik heb gewoon een micro sd kaart geflashed met RetroPie (4.2?) en een USB stick met allerhande games.
Thanks, ik geloof dat de meeste ps1 wel goed draaien op den pi, alleen n64 niet tot want minder toch? Oh well ga het (hopelijk) binnenkort meemaken. Het is niet alsof ik niets te spelen heb tot het zo ver is ;)
(zie o.a. sig)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Sagat schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:16:
ik dacht hier ooit wel is gelezen te hebben dat je current gen hebt, previous gen, en dat alles wat daarvoor zit dan retro genoemd mag worden.
Dat vind ik op zich ook nog wel een logische verklaring idd. Om dan bij Xbox te blijven vind ik de Xbox classic ook wel retro, dan zit je inderdaad in de generatie voor de previous gen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:44:
[...]

Thanks, ik geloof dat de meeste ps1 wel goed draaien op den pi, alleen n64 niet tot want minder toch? Oh well ga het (hopelijk) binnenkort meemaken. Het is niet alsof ik niets te spelen heb tot het zo ver is ;)
(zie o.a. sig)
N64 is en blijft vrij lastig. Vraag me ook af of ze met een N64 mini gaan komen want dan moeten ze hun eigen hardware verdomde goed gaan emuleren. Hoop het wel, zo'n mini N64 lijkt me ontzettend grappig..maar dan wel met vier controller ports en Golden Eye/Perfect Dark.

/Wilde 's kijken of ik verder kon met Discworld Noir waar ik volgens mijn geheugen voor het laatst begin 2002 iets mee gedaan had. Al mijn PS1 memory cards nagegaan (stuk of 20) en uiteraard...de laatste, had de savegame. Niet langer dan 10 minuten gespeeld maar toch, gelijk even een copy getrokken van die memory card.

Batterijen besteld (oplaadbaar) voor beide DC's om te solderen, hierna de VMU's ook voorzien van nieuwe batterij en dan vind ik het weer even prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-04 19:17
Exorcist schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:08:
[...]

Ik heb zelf nooit iets met Crash gehad, ook niet toen ik net mijn eerste PS1 had destijds in '95. Achteraf denk ik dat ik toen ben begonnen met het verschuiven van interesses, waar ik voorheen op de NES/SNES platformers OK vond vond ik dat op de PS1 stukken minder door de vele (andere) mogelijkheden. Crash beschouw ik ook als platformer (bereik punt B vanuit A op een lineaire manier). Vind en vond het niet bijzonder in ieder geval.

Ik laat de PS4 remake dan ook voor wat het is (voor dat geld). 8)
Familie en vrienden hadden vaak ps1 met games als crash bandicoot en crash tag team racing resident evil silent hill mortal kombat, was vaak goedkoper en ook heel vaak geopieerd >:)

De crash games zijn aardig en ik zie waarom men deze leuk vinden maar tenopzichte van mario is het geen vergelijking, tevens waren de echt interessante games die ik nu ken bij de meeste casuals niet aanwezig. Niet bepaald een console die veel indruk op mij heeft achter gelaten destijds.

Ik moet overigens wel zeggen dat europa zeer interessante launch titels had voor de ps1 Niet bepaald de sterkste titels om mensen over te halen echter wel vrij interessante titels.

Tegenwoordig vind ik het wel een van de betere consoles tevens een van de consoles met de beste potentie voor 2D games samen met de saturn gezien er na deze consoles niet echt meer originele 2D games gemaakt werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 16:39
ChokingHazard schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:11:
[...]

Het is denk ik maar net wat je definitie van retro is. Ik vind het persoonlijk ook geen retro console, maar hij wordt niet meer gereproduceerd dus hij is wel oud te noemen :p
Als die retro gaat worden dan kan ik aardig los gaan in dit topic ;)

Wel actueel retro:
Eindelijk gelukt om vandaag Shenmue voor de Dreamcast kunnen vinden voor een hele nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Henkje.doc schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:51:
[...]

Als die retro gaat worden dan kan ik aardig los gaan in dit topic ;)
Same here, de 360 is momenteel m'n main console :p we moeten nog even geduld hebben haha

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vriend kwam langs met z'n DJI Spark (@A1ex :P )

Maar even quick 'n dirty een vluchtje binnen los van de video die buiten geschoten is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-03 17:20
Nice!!!
Ik dacht dat ik wat games en consoles had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Exorcist schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:57:
[video]

Vriend kwam langs met z'n DJI Spark (@A1ex :P )

Maar even quick 'n dirty een vluchtje binnen los van de video die buiten geschoten is. :+
Slecht einde van filmpje! Geen nette fade out of einde muziek ofzo.
En ik zag prijze ps2 covers???!!!1111oneone ;) (die ik zelf ook heb btw, maar ik weet dat veel verzamelaar die niet willen)

Echt prachtig gozer, ook netjes stof vrij btw (jaja getemde tweakert hier ^) )

Bij mij moet er ook wat gaan gebeuren met ook mijn 'gameroom' currently know as het: 'we dumpen alles hier hok', anders ben ik straks weer een single tweakert :X
Moet zeggen dat zo'n fimpje wel inspiratie geeft.
(zat me net weer te ergeren aan spelen via gameoldies met joy2key die weer vaag deed.....dat is dit toch wel infinitely preferbaar. )

Al hoewel ik nog steeds met een pi-tje wil experimenteren. Maar die dan het liefst aan een old skool crt, of mijn beschaafde 46" plasma......die heeft tenminste al standaard hdmi :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:56:
[...]

Slecht einde van filmpje! Geen nette fade out of einde muziek ofzo.
En ik zag prijze ps2 covers???!!!1111oneone ;) (die ik zelf ook heb btw, maar ik weet dat veel verzamelaar die niet willen)

Echt prachtig gozer, ook netjes stof vrij btw (jaja getemde tweakert hier ^) )

Bij mij moet er ook wat gaan gebeuren met ook mijn 'gameroom' currently know as het: 'we dumpen alles hier hok', anders ben ik straks weer een single tweakert :X
Moet zeggen dat zo'n fimpje wel inspiratie geeft.
(zat me net weer te ergeren aan spelen via gameoldies met joy2key die weer vaag deed.....dat is dit toch wel infinitely preferbaar. )

Al hoewel ik nog steeds met een pi-tje wil experimenteren. Maar die dan het liefst aan een old skool crt, of mijn beschaafde 46" plasma......die heeft tenminste al standaard hdmi :P
Grijze PS2 covers? Platinum? Ja, ik wil ze bij voorkeur ook niet (lees: koop ze nooit los) maar doe ze ook niet weg als ik ze in een set heb en het spel nog niet heb ;). Maar Platinum, classic en essentials...nein danke :+

Beetje emuleren kan geen kwaad hé? Met een beetje goede wil kom je een spel tegen wat je niet kende/nooit gespeeld hebt en het wel wat vindt. Kun je het altijd alsnog (origineel) kopen :)

En thanks weer :> :> :>

Video heb ik echt met heeeeel simpel Youtube knippen plakken gemaakt met gratis sample aan muziek, heb even de tijd en het geduld niet er iets moois van te maken :P

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 02-07-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:09
Zojuist een losse Pokemon yellow cartridge op vraag en aanbod gezet, misschien heeft iemand hier interesse?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 695873

gast7 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:27:
[...]

tevens een van de consoles met de beste potentie voor 2D games samen met de saturn gezien er na deze consoles niet echt meer originele 2D games gemaakt werden.
Niet mee eens: De SNES en MD hebben (zoals bijde game libraries ook laten zien) veel meer potentie als het op 2D games aankomt.

Na het zien van Super Mario 64 wilde de meesten in de mid 90's 3d games spelen wat IMO de PS1 en Saturn juist zeer ongeschikt maakte als platform voor 2d games, het was er op dat ogenblik simpelweg de tijd niet meer voor omdat gamers voor het eerst 3d werelden konden verkennen waardoor 2d games naar de achtergrond verdrukt werden omdat er nauwelijks nog vraag naar was.

De vorige generatie zijn de 2d games met de New Super Mario Bros serie, Nieuwe Donkey Kong Country serie, de nieuwe Rayman serie, Little Big Planet en indi successen zoals Shovel Knight, Teslagrad, Outland en Limbo zelfs weer helemaal teruggekeerd.

Helemaal weggeweest is het genre nooit want zelfs in de slechtste dagen van de 2d games (6th gen) kwamen er leuke games uit in het genre zoals Kim Possible, Odin Sphere, Viewtiful Joe en Alien Hominid.

De stelling dat er na de 5th gen geen originele 2d games meer gemaakt werden is dus gewoon regelrechte onzin.

Kijk een keertje serieus rond naar wat voor 2d games er voor de huidige systemen beschikbaar zijn en je zult er al erg snel achterkomen dat er vandaag de dag genoeg originele titels in het genre verschijnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 03-07-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Anoniem: 695873 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:11:
[...]

Niet mee eens: De SNES en MD hebben (zoals bijde game libraries ook laten zien) veel meer potentie als het op 2D games aankomt.

Na het zien van Super Mario 64 wilde de meesten in de mid 90's 3d games spelen wat IMO de PS1 en Saturn juist zeer ongeschikt maakte als platform voor 2d games, het was er op dat ogenblik simpelweg de tijd niet meer voor omdat gamers voor het eerst 3d werelden konden verkennen waardoor 2d games naar de achtergrond verdrukt werden omdat er nauwelijks nog vraag naar was.

De vorige generatie zijn de 2d games met de New Super Mario Bros serie, Nieuwe Donkey Kong Country serie, de nieuwe Rayman serie, Little Big Planet en indi successen zoals Shovel Knight, Teslagrad, Outland en Limbo zelfs weer helemaal teruggekeerd.

Helemaal weggeweest is het genre nooit want zelfs in de slechtste dagen van de 2d games (6th gen) kwamen er leuke games uit in het genre zoals Kim Possible, Odin Sphere, Viewtiful Joe en Alien Hominid.

De stelling dat er na de 5th gen geen originele 2d games meer gemaakt werden is dus gewoon regelrechte onzin.

Kijk een keertje serieus rond naar wat voor 2d games er voor de huidige systemen beschikbaar zijn en je zult er al erg snel achterkomen dat er vandaag de dag genoeg originele titels in het genre verschijnen.
Ik heb zat 2d games op de nieuwere systemen zoals ps2 en DS waaronder een aantal van de genoemde ben ik zeker van op de hoogte.

Echter beschouw ik die 2D games toch wel als een andere genre op de echt oude 2D games. Er zitten toch wel wat verschillen in naar mijn mening met name in de art style of in de afwerking.

Games als new super mario bros donkey kong zijn welliswaar 2D games maar dat zou ik niet in hetzelfde plaatsje gooien als 2D games als odin sphere of de 2D castlevania games voor de DS, maar dit beschouw ik toch meer als nieuwere games die ook zeker vrij vermakelijk kunnen zijn.

Met mijn stelling bedoelde ik tevens enkel dat de echt oude 2D games na deze consoles niet echt meer uitkwamen en dat vind ik jammer.

Tevens qua shoot em ups en 2D vecht games van arcade kwaliteit op beide systemen waar maar naar mijn mening de snes en megadrive library niet tegenop kunnen.

Ook op andere genre's zijn er heel mooie 2D titels verschenen voor beide systemen waar de oude 16 bit consoles van kunnen dromen. Als meer van zulke games op de sega saturn en ps1 uit konden komen dan hadden dit prachtige 2D consoles kunnen zijn, Met name wat exlcusves in Japan helaas maar ook veel gewoon in europa.

Ps2 had ook heel wat prachtige arcade ports maar minder echt originele 2d games voor het systeem, tevens waren veel arcade ports 3D en niet meer 2D

ik ben ook zeker een fan van bepaalde moderne games en 3D games. maar ik heb het hier over klassieke 2D games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@gast7

Dat je schreef dat er na de PS One era niet echt meer originele 2 games gemaakt werden vatte ik dan verkeerd op, sorry daarvoor.

Dacht dat je met "origineel" creatief bedoelde terwijl je het meer over de retro feel van de echte 2d classics had.

Ben namelijk zelf nogal fan van Limbo en Outland uit de vorige generatie, en vind ze beiden erg origineel.

Limbo doordat 'ie blood and gore in het zwart/wit is en Outland omdat het gewoon meesterlijk is om de Ikaruga mechanics in een 2d platformer te verwerken.

Qua shoot 'em ups ken ik de Saturn en PS One eerlijk ggezed nog niet goed genoeg maar de MD heeft er meer dan 80 dus moet daardoor IMO wel een van de meest geschikte shmup consoles zijn.

De Saturn heeft trouwens wel de bijnaam 2d powerhouse dus zal er best iets inzitten in wat je zegt.

Als ik puur naar m'n eigen kijk had ik toen der tijd weinig tot geen interesse in 2d games, had zelf nooit een PS One maar als ik bij vrienden was die er eentje hadden was het meestal Driver, Driver 2 of anders Destruction Derby dat er veelal gespeeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Anoniem: 695873 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:41:
@gast7

Dat je schreef dat er na de PS One era niet echt meer originele 2 games gemaakt werden vatte ik dan verkeerd op, sorry daarvoor.

Dacht dat je met "origineel" creatief bedoelde terwijl je het meer over de retro feel van de echte 2d classics had.

Ben namelijk zelf nogal fan van Limbo en Outland uit de vorige generatie, en vind ze beiden erg origineel.

Limbo doordat 'ie blood and gore in het zwart/wit is en Outland omdat het gewoon meesterlijk is om de Ikaruga mechanics in een 2d platformer te verwerken.

Qua shoot 'em ups ken ik de Saturn en PS One eerlijk ggezed nog niet goed genoeg maar de MD heeft er meer dan 80 dus moet daardoor IMO wel een van de meest geschikte shmup consoles zijn.

De Saturn heeft trouwens wel de bijnaam 2d powerhouse dus zal er best iets inzitten in wat je zegt.

Als ik puur naar m'n eigen kijk had ik toen der tijd weinig tot geen interesse in 2d games, had zelf nooit een PS One maar als ik bij vrienden was die er eentje hadden was het meestal Driver, Driver 2 of anders Destruction Derby dat er veelal gespeeld werd.
De meeste mainstream games op de saturn en ps1 zijn zowat allemaal 3D het is vrij logisch dat veel mensen niet naar de 2D games kijken op dit soort systemen, zijn over het algemeen niet heel bekend.

Uiteraard worden er nog genoeg creatieve nieuwe 2D games gemaakt waarvan ik er zelf ook een heel aantal speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-04 08:39
Exorcist schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:39:
[...]

Batterijen besteld (oplaadbaar) voor beide DC's om te solderen, hierna de VMU's ook voorzien van nieuwe batterij en dan vind ik het weer even prima.
Waar heb je ze gehaald? Moet mijn batterij ook eens wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Veel dreamcast op dit moment. Mooi :)

Een vraagje over VGA. Ik kom VGA boxen tegen, maar ook bij nedgame deze kabel:

https://www.nedgame.nl/dr...e--retro-bit-/6014172792/

Heeft iemand ervaringen hiermee? Op dit moment heb ik een RGB kabel waarmee ik de dreamcast aansluit op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:40
Volgens mij had de DC een VGA poort? Zou wel iets beter beeld moeten geven en dacht een hogere resolutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-04 14:04

Joran

<3 natalee

Henkje.doc schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:47:

Heeft iemand ervaringen hiermee? Op dit moment heb ik een RGB kabel waarmee ik de dreamcast aansluit op mijn tv.
Ik denk dat deze kabel prima zal werken. Het enige voordeel van een vga-box is dat hij automatisch switcht naar rgb als het spel niet ondersteunt. Als je deze kabel gebruikt zal je dus de kabel moeten uitwisselen.

Zie ook hier:
https://www.epforums.org/...patability-list-amp-Guide

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:30:
[...]

Waar heb je ze gehaald? Moet mijn batterij ook eens wisselen.
Strip van 10 (of was het nu 20..?) bij Aliexpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Anoniem: 695873 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:41:
@gast7

Sony had vol ingezet op 3d bij ontwikkeling ps1, sega 'didn't get the 3d memo' en de saturn was dus voornamelijk ontwikkeld als door ontwikkeling voor de reeds bestaande games AKA 2d.

Maar zoals terecht aangegeven, toen de saturn daadwerkelijk uitkwan was het een 3d wereld geworden, en had de saturn best wel problemen. Als 2 fan was het echter geweldig, idd JUIST de 2d versus beat em up van capcom. Ook arcade perfect snk (king of fighters!) was eindelijk mogelijk, op de snes en md hielden deze niet over. Ook hielp het dat sega (wederom :S ) extra hardware had, in dit geval memory expansion cartridges. Op dat vlak moest de ps1 het onderspit delven en volgens mij zonder uitzondering hebben alle 2d fighters op de ps1 mindere (as in letterlijk minder, gewoon dingen worden niet weergegeven) animaties t.o.v. de saturn versies. Maar voor de casuals was er niets aan de hand, want die konden die games gewoon spelen. Naast de superieure 3d games en exclusives,

Met virtua fighters en later fighting vipers, waren en ook nog best aardige/zeer goede 3d fighers op saturn. En wipe out was er ook als saturn versie, maar met een fishnet effect en gebrek aan muziek (wsl doodat sony muziek ook uitgaf?) heb ik die uiteindelijk teruggebracht of niet gekocht.

TLDR:
saturn was voor mij ideaal destijds, maar voor de meerderheid was de ps1 de betere optie voor de mainstreamgamers.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Ik heb er weer een nieuw speeltje bij, de Menacer dit keer. Flink verdeeld helaas, maar daarom goed én ik werd helemaal gek van de schietscenes bij Snatcher.

Jammer dat deze niet werkt bij lethal enforcers, heeft iemand een justifier te koop? :p

Send me your gameboys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Joran schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:01:
[...]

Ik denk dat deze kabel prima zal werken. Het enige voordeel van een vga-box is dat hij automatisch switcht naar rgb als het spel niet ondersteunt. Als je deze kabel gebruikt zal je dus de kabel moeten uitwisselen.

Zie ook hier:
https://www.epforums.org/...patability-list-amp-Guide
Dank voor de info. Meeste games die ik heb staan op de lijst als groen en supported :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:30
Joran schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:05:
Ik heb er weer een nieuw speeltje bij, de Menacer dit keer. Flink verdeeld helaas, maar daarom goed én ik werd helemaal gek van de schietscenes bij Snatcher.

Jammer dat deze niet werkt bij lethal enforcers, heeft iemand een justifier te koop? :p
Heb 'm nooit getest bij Lethal Enforcers, raar dat de menacer daarbij niet werkt.
Vind de Justifier toch wel een betere gun dan de Menacer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Potato42 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:43:
[...]

Heb 'm nooit getest bij Lethal Enforcers, raar dat de menacer daarbij niet werkt.
Vind de Justifier toch wel een betere gun dan de Menacer.
Lethal Enforcers is door Konami ontwikkeld, dus he.
Ja ik vind hem ook mooier, maar hij is niet echt makkelijk te vinden voor een normale prijs.

Het lukte me overigens nog niet om Snatcher mijn menacer te laten zien. Hij blijft maar Joypad only zeggen. Ik heb zelfs al via een amerikaanse bios een ntsc-u versie geprobeerd, maar helaas (gelukkig heb ik al die troep liggen). Nu even geen zin meer in uitzoeken, hopen dat het morgen ofzo nog lukt.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De slechtste game die ik ooit speelde, de game waardoor ik als 6 jarige dusdanig agressief werd dat ik het voor straf de volledige NES/MS era zonder console moest stellen en niet verder kwam dan een doos Lego en wat He-man poppetjes..

Vergeet wat je gehoord hebt over Pac-man en E.T. deze game is vele malen slechter en ik heb nu eindelijk een video gevonden die laat zien hoe dat komt.

Tot op de dag van vandaag is "Smurf" mijn meest gehate game, en dat terwijl ik vele jaren later ook Superman 64 op de N64 had.

YouTube: Gaming for Non-Gamers Episode Two: Smurf Rescue in Gargamel's Ca...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 05-07-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:04
Is hier eigenlijk iemand met een grote SNES verzameling (CIB of alleen cartridge)?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Joran schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:31:
[...]

Lethal Enforcers is door Konami ontwikkeld, dus he.
Ja ik vind hem ook mooier, maar hij is niet echt makkelijk te vinden voor een normale prijs.

Het lukte me overigens nog niet om Snatcher mijn menacer te laten zien. Hij blijft maar Joypad only zeggen. Ik heb zelfs al via een amerikaanse bios een ntsc-u versie geprobeerd, maar helaas (gelukkig heb ik al die troep liggen). Nu even geen zin meer in uitzoeken, hopen dat het morgen ofzo nog lukt.
Heb 'm ooit ergens bijgescoord, compleet in doos, maar die zijn nog best prijzig eigenlijk :o zeker compleet met game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Potato42 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:24:
[...]

Heb 'm ooit ergens bijgescoord, compleet in doos, maar die zijn nog best prijzig eigenlijk :o zeker compleet met game.
Om nog maar niet te beginnen over de tweede controller..

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:15:
Is hier eigenlijk iemand met een grote SNES verzameling (CIB of alleen cartridge)?
Heb een stuk of 80 SNES carts waarvan 1/3 repro's van voornamelijk translated SFC games.

Voor mijn begrippen een nog wat magere collectie.

SNES is op het moment wel m'n meest gespeelde retro console, ben momenteel (Na het uitspelen van Marvelous: Another treasure Island) bezig aan Treasure of the Rudra's maar vrij recentelijk heb ik ook een PS4 waardoor de meeste game tijd momenteel in The Witcher 3 GOTY gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Anoniem: 695873 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:50:
De slechtste game die ik ooit speelde, de game waardoor ik als 6 jarige dusdanig agressief werd dat ik het voor straf de volledige NES/MS era zonder console moest stellen en niet verder kwam dan een doos Lego en wat He-man poppetjes..

Vergeet wat je gehoord hebt over Pac-man en E.T. deze game is vele malen slechter en ik heb nu eindelijk een video gevonden die laat zien hoe dat komt.

Tot op de dag van vandaag is "Smurf" mijn meest gehate game, en dat terwijl ik vele jaren later ook Superman 64 op de N64 had.

YouTube: Gaming for Non-Gamers Episode Two: Smurf Rescue in Gargamel's Ca...
Haha die heb ik ook! Is lang geleden, maar kan me vaag nog wel wat irritaties herinneren. Heb ook nog wat he-man meuk btw, al hoewel dat met mijn meeste jaren 80 toys (wat gi-joe,mask en voornamelijk star wars) binnenkort het huis gaat verlaten. Alleen mijn transformers meuk wil ik in eerste instantie nog aan houden

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Heb 'alleen' maar mijn games die ik vroeger al bij de snes gekocht had, ik denk dat het er tussen de 20 en 30 zijn? Dozen zijn helaas allemaal verknipt naar boekenleggers, mogelijk wel de voor- en achterkant bewaard in een map ofzo....weet het niet meer.
Anoniem: 695873 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:45:
[...]

Heb een stuk of 80 SNES carts waarvan 1/3 repro's van voornamelijk translated SFC games.

Voor mijn begrippen een nog wat magere collectie.

SNES is op het moment wel m'n meest gespeelde retro console, ben momenteel (Na het uitspelen van Marvelous: Another treasure Island) bezig aan Treasure of the Rudra's maar vrij recentelijk heb ik ook een PS4 waardoor de meeste game tijd momenteel in The Witcher 3 GOTY gaat zitten.
Sowieso heb ik helemaal een redelijke beschaafde collectie, buiten mijn pc die natuurlijk niet echt generaties kent, altijd steeds voor andere systemen gaan kopen, hierom bij de meeste consoles maar rond de 20-30 games, denk alleen dat het vanaf de ps2 iets meer is geworden. En op de x360, ps3 en 4 zijn de games ook al vaak digitaal......

[ Voor 52% gewijzigd door Sagat op 05-07-2017 13:10 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Sagat schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:06:
[...]

Heb 'alleen' maar mijn games van vroeger, denk dat het er tussen de 20 en 30 zijn? Dozen zijn helaas allemaal verknipt naar boekenleggers, mogelijk wel de voor- en achterkant bewaard in een map ofzo....weet het niet meer.
Dat is inderdaad toch het leukste, die games van vroeger heb ik ook als eerste weer verzameld. Ik moet er nog één: Star Wars The Empire Strikes Back, maar een goede nette PAL cartridge is aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Potato42 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:24:
[...]

Van het eerste deel of het tweede deel

Je hebt ook een rode, ik vind persoonlijk de justifier box set van het tweede deel er erg vet uitzien qua western set.

Lethal enforcers kan je naar mijn mening het beste op de sega cd of ps1 spelen.

Voor de ps1 versie heb je helaas weer een andere justfier nodig die ook apart werd verkocht van het spel.

[ Voor 19% gewijzigd door gast7 op 05-07-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Laatst online: 07:36
Henkje.doc schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:47:

Ik gebruik al een paar jaar een third party vga kabel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B1ilI5nZb4T8p1WtTXvz8dKk/full.jpg

Werkt perfect, voor het geluid heb ik nog wel een kabeltje erbij moeten kopen. De VGA kabel bij Nedgame zie ik dat de geluidskabel er netjes bij zit.

Ik krijg zelfs een aantal spellen die geen VGA ondersteunen met de DC-X bootdisc werkend op VGA.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03 14:14

Pat-Juh

Patrick

Vandaag een mooie find gedaan in mijn ouderlijk huis :). Een doos vol GBA games en PSX games.. Allen Boxed en compleet met boekjes, flyers en inlays :).

GBA Games heb ik net bekeken en hier zitten in:
Pokémon Sapphire,
Advance Wars
Golden Sun
Tony Hawk's Pro Skater 2
F-Zero: Maximum Velocity
Chu Chu Rocket
Konami Krazy Racers
Pinobee
Super Dodgeball Advance

Super blij mee, ik dacht dat ze verloren waren gegaan! Enkel heb ik de meeste games al weer (zonder box) of op mijn EZFlash kaart. Wie weet ga ik deze nog verkopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Foto's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03 14:14

Pat-Juh

Patrick

Even snel een fotootje van de GBA games, de PSX games zijn nog daar...
GBA boxed

Enkel jammer van die lelijke Free Record Shop prijsstickers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sagat Zelf heb ik (op een build in Alex Kidd game en een verzilverde Deadrising voucher) helemaal niets aan games dat niet op een fysieke drager staat.

Als je alles meetelt wat jij digitaal op je PC hebt zou het zomaar kunnen dat je mijn collectie ver achter je laat.

Om heel eerlijk te zijn begint m'n fysieke game collectie mij af en toe best te irriteren.

Wil ik bv een keertje Xbox 360 gaan spelen, dan is het al gauw van laat maar zitten, omdat heel mijn Xbox 360 collectie achter in een kast staat waar de PS one games voor staan, en voor die PS One games staan weer Mega Drive games.

Zodra je geen hele loods of zeecontainer ter beschikken hebt om een game room van te maken en met beperkte ruimte zit zoals ik, dan kan het wel eens heel veel moeite gaan kosten om bij een bepaalde console en diens games te komen.

Ben er nu toch hard over na aan't denken om het retrogedeelte uit m'n hobby via flashcart te gaan spelen zodat de geringe ruimte die ik ter beschikking heb kan gaan dienen voor de modernere games.

Offtopic: Transformers toys had ik ook aardig wat van: Vond het altijd jammer dat ik Megatron, Soundwave en de helft van Devastator miste.

Optimus Prime en Bumble Bee had ik wel en Astrotrain was m'n favoriete toy. Ook had ik van de Autobots 2 super grote robots die je op moest bouwen uit 1 grote (Romp) en 4 kleintjes (ledenmaten) ik weet alleen niet meer hoe ze heten. Eentje bestond uit 5 auto's en die andere uit 5 vliegtuigen.

MASK heb ik nooit toys van gehad maar was wel m'n lievelings tekenfilm. Als kind wou ik die rooie auto altijd hebben.

Je transformers moet je echt niet wegdoen, super vet om een vitrinekast kast mee in te richten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 22-04 08:39
Anoniem: 695873 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:26:
@Sagat
Ben er nu toch hard over na aan't denken om het retrogedeelte uit m'n hobby via flashcart te gaan spelen zodat de geringe ruimte die ik ter beschikking heb kan gaan dienen voor de modernere games.
Ik snap volledig wat je bedoelt. Ik heb wel de ruimte maar merk steeds vaker dat ik er niet toe kom omdat ik 1) op zoek moet en 2) dan nog allerlei aansluitingen moet testen om verder te geraken.
Ik heb nu een DC uitgerust met een GDEMU (voornamelijk om de laser te sparen) en merk dat het toch wel makkelijk switchen is.

Denk er nu ook aan om toch een analogue NT mini aan te kopen en mijn NES collectie van de hand te doen. Dan bespaar ik niet alleen plaats. Ik ben ook toekomstbestendig en hou zelfs dan nog een centje over als ik zo even kijk in mijn kast.

Ook voor de PS1 overweeg ik om een PS-IO aan te schaffen eens ze opnieuw beschikbaar zijn (Opnieuw om de laser te sparen) en zou zo ook wat plaats kunnen maken in de kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
@Sagat Zelf heb ik (op een build in Alex Kidd game en een verzilverde Deadrising voucher) helemaal niets aan games dat niet op een fysieke drager staat.

Als je alles meetelt wat jij digitaal op je PC hebt zou het zomaar kunnen dat je mijn collectie ver achter je laat.

Om heel eerlijk te zijn begint m'n fysieke game collectie mij af en toe best te irriteren.

Wil ik bv een keertje Xbox 360 gaan spelen, dan is het al gauw van laat maar zitten, omdat heel mijn Xbox 360 collectie achter in een kast staat waar de PS one games voor staan, en voor die PS One games staan weer Mega Drive games.

Zodra je geen hele loods of zeecontainer ter beschikken hebt om een game room van te maken en met beperkte ruimte zit zoals ik, dan kan het wel eens heel veel moeite gaan kosten om bij een bepaalde console en diens games te komen.

Offtopic: Transformers toys had ik ook aardig wat van: Vond het altijd jammer dat ik Megatron, Soundwave en de helft van Devastator miste.

Optimus Prime en Bumble Bee had ik wel en Astrotrain was m'n favoriete toy. Ook had ik van de Autobots 2 super grote robots die je op moest bouwen uit 1 grote (Romp) en 4 kleintjes (ledenmaten) ik weet alleen niet meer hoe ze heten. Eentje bestond uit 5 auto's en die andere uit 5 vliegtuigen.

MASK heb ik nooit toys van gehad maar was wel m'n lievelings tekenfilm. Als kind wou ik die rooie auto altijd hebben.

Je transformers moet je echt niet wegdoen, super vet om een vitrinekast kast mee in te richten :)
Heb op pc idd misschien al een game of 3-40 fysiek, en op steam gaat het met alle bundels etc hard.

En ja ik snap idd je probleem, ik wil in mijn gameroom een soort keukenkastjes gaan ophangen om maximaal de ruimte te benutten. Maar das weer het voordeel van een beperkte verzameling, dat gaat goedkomen :D

offtopic:
Ik doe hier de toys even
ik heb Megatron, soundwave en de complete devestator. Optimus Prime, Bumble Bee (mogelijk niet de officiele : ) en Astrotrain ook. Ook zijn tank/vliegtuig mattie waarvan de naam me ontschoten is (blitzkrieg?).
De 5 kleinere naar 1 grote....vliegtuigen waarschijnlijk iets van aerobots? auto zou iets van defenders moeten zijn (zat dan ook een helicopter bij denk ik) of toch stiekum decepticons en dan waren het de stunticons ofzo? Met een vrachtwagen als middenstuk dan :D )

Mask:
Had ik niet zo veel van als TF, maar best nog wel wat, mijn favoriet was die helicopter van de baas, en ook de motor/onderzeer. Mijn neeftjes hadden daar best veel van, oa die zwarte terrein wagen, de vrachtwagen en de rode auto van de leider good guys die jij bedoelde, was ik altijd erg jaloers op, ook die klassieke amerikaan hadden ze volgens mij (een chevy?)

TF:
waarschijnlijk ga ik het uitdunnen naar een paar die ik echt heel cool vind. Of toch alles weg doen. megatron en optimus zijn epic, maar als speelgoed wat minder mooi om te zien, vooral megatron. Dan misschien een keer serieus geld uitgeven aan wat beeldjes van die 2.

Denk wel hard om dus een vitrine kastje te maken met dan daar in 2600, nes, snes, n64, saturn en wsl ook mijn md. Dat kan je allemaal goed emuleren. Maar in eerste instantie toch aansluiten denk ik.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
Ekfad schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:14:
[...]
Ik heb nu een DC uitgerust met een GDEMU (voornamelijk om de laser te sparen) en merk dat het toch wel makkelijk switchen is.

Denk er nu ook aan om toch een analogue NT mini aan te kopen en mijn NES collectie van de hand te doen. Dan bespaar ik niet alleen plaats. Ik ben ook toekomstbestendig en hou zelfs dan nog een centje over als ik zo even kijk in mijn kast.

Ook voor de PS1 overweeg ik om een PS-IO aan te schaffen eens ze opnieuw beschikbaar zijn (Opnieuw om de laser te sparen) en zou zo ook wat plaats kunnen maken in de kasten.
Nog een stap verder en je zit bij de emulators.
Bijv. Nvidia shield is perfect voor dat, één box voor alles.

Maar toch... die retro game doosjes hebben toch iets magisch wat niet uit te leggen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ekfad Ik snap slechts half wat je bedoeld, moet me er nog wat verder in verdiepen.

Bij mij staan momenteel de DC en Saturn stil, niet omdat ik er niet bij kan komen maar omdat ik bang ben om de lasers te verslijten.

Eventuele mods durf ik zelf niet uit te voeren als n00b maar ga het in der tijd wel proberen uit te besteden.

Henb op DC maar 5 games en op Saturn 10. Met name Bug!, Bug Too! en Panzer Dragoon wil ik graag spelen.

Voorlopig moet ik eers 4 kapotte consoles vervangen (Xbox, GC, PS3 en Atari 2600) al voordat ik er serieus naar ga kijken.

Wat dat betreft doet Exorcist het een stuk slimmer dan ik door voor elke console een paar reserve consoles te hebben liggen.

@Sagat Game PC staat trouwens wel op m'n aanschaflijstje, niet voor moderne of voor steam games maar meer voor de retro MS DOS/Windows '95 era: Setlers 3, C&C Red alert etc.

Ik durf het alleen niet zo goed omdat ik er de ballen verstand van heb.

Blijft moeilijk om me daar overheen te zetten en het gewoon te proberen. 2 oude besturingssystemen, op een PC zetten, weet niet hoe en ook niet waar het te vinden is en dat zelfde geldt voor de roms.

Denk dat ik me er gewoon een keer echt goed in moet gaan verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:37

Die Autobot vliegtuigen heb ik ook gehad: dat zijn de Aerialbots die samen Superion vormen.

Qua auto's ken ik alleen de Stunticons en vormen samen Menasor, maar dat zijn de Decepticon tegenhangers van de Aerialbots ;)
...
Te laat - ik heb ze allemaal verkocht op een kleine Takara robot horloge na. Ik had een paar losse Combaticons, en die Aerialbots, goedkopere G2? versies van Optimus en Galvatron. De enige nette G1 die ik had was Sideswipe.

Sideswipe en de Aerialbots heb ik goed kunnen verkopen. De rest moest als lotje weg om plaats te maken voor mijn retro game verzameling, waar ik net wat meer mee heb. :+

Maar ik kan nog volop genieten van de G1 transformers op Steam met Transformers: Devastation. Geweldige soundtrack ook. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Flozem op 06-07-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
Anoniem: 695873 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:35:
Game PC staat trouwens wel op m'n aanschaflijstje, niet voor moderne of voor steam games maar meer voor de retro MS DOS/Windows '95 era: Setlers 3, C&C Red alert etc.
Dit heb ik ook ooit eens gedaan, pentium 90 met MS-DOS 6.2 erop geïnstalleerd. Leuk voor een tijdje daarna computer weggegeven aan een andere liefhebber, had toen een keer een opruimwoede en van alles stond in mijn ogen in de weg. Ik heb nu dosbox draaien op mijn NUC pc, werkt ook erg goed en mijn nostalgisch gevoel is er ook prima bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Game PC staat ook (laag) op m'n lijstje.
Maar dan een win '98 machine.
Heb nog een pentium 4 2 GHz liggen maar die is te nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 22:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Idd, maar de p4 is wel uitermate geschikt voor zo'n beetje alle 3d shooters etc vanaf circa 99. UT, Quake3.. heerlijk te spelen. Voor de ouder games heb ik nog een 486DX2, AMD-133, P3 666Mhz en een P4 2.8 staan... laatst ook maar even alle oude rollercoaster tycoon's geinstalleerd.. weer een avond zo voorbij.

In other news: mijn Megadrive 2 scartkabel is binnen!! :D

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 14-04 21:18
Wat is groot?

NES: 56 waarvan 30 cib en een paar dubbele.
SNES: 54 waarvan 5 niet cib. En 3 dubbele (Turtles in Time, maar 1 is NTSC en ander PAL).
Heb nog lang niet alle topspellen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MWa

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QI0CE931HqLZq95P7m1rm5Zv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hCYUT9gWM47lRo7RXz7egbey/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0Fv8UuaFm6llgFDUccYcZuVX/full.jpg

Oude foto's, want alles staat nu in dozen vanwege de loslopende peuter met grijpgrage handen.
En zelfs op deze foto's mis ik titels zoals Mario RPG, Megaman X3, Demons Crest en nog wat high end titels die boxed zijn..

[ Voor 10% gewijzigd door Zakkenwasser op 07-07-2017 10:44 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Zakkenwasser op 07-07-2017 10:45 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
@Ekfad Ik snap slechts half wat je bedoeld, moet me er nog wat verder in verdiepen.

Bij mij staan momenteel de DC en Saturn stil, niet omdat ik er niet bij kan komen maar omdat ik bang ben om de lasers te verslijten.

Eventuele mods durf ik zelf niet uit te voeren als n00b maar ga het in der tijd wel proberen uit te besteden.

Henb op DC maar 5 games en op Saturn 10. Met name Bug!, Bug Too! en Panzer Dragoon wil ik graag spelen.

Voorlopig moet ik eers 4 kapotte consoles vervangen (Xbox, GC, PS3 en Atari 2600) al voordat ik er serieus naar ga kijken.

Wat dat betreft doet Exorcist het een stuk slimmer dan ik door voor elke console een paar reserve consoles te hebben liggen.

@Sagat Game PC staat trouwens wel op m'n aanschaflijstje, niet voor moderne of voor steam games maar meer voor de retro MS DOS/Windows '95 era: Setlers 3, C&C Red alert etc.

Blijft moeilijk om me daar overheen te zetten en het gewoon te proberen. 2 oude besturingssystemen, op een PC zetten, weet niet hoe en ook niet waar het te vinden is en dat zelfde geldt voor de roms.

@retro gamepc
Ik denk dat je het gewoon moet proberen, google en youtube zijn je vrienden, en euh wat is tweakers eigenlijk ook al weer voor site? ;)
Geen idee waar je woont, maar ik wil anders wel een avondje komen helpen mocht je daar intresse in hebben.

Lasers vervangen e.d. dat vind ik zelf dan wel weer spannend. Ouwe computers en onderdelen zijn volgens mij talrijk, en bij dual os installeren zal je worst case scenario een keer je harde schijf moeten formateren of vervangen maar die 2e is dan puur hardware falen, kan simpelweg niet stuk door alleen windows installeren.

Ik heb maar een saturn, mocht de laser daar stuk van gaan, en verkloot ik dat, dan heb ik niet 1-2-3 een nieuwe andere.
Aan de andere kant, ik ga alleen maar de laser vervangen bij klachten (en eerst natuurlijk onderzoeken, lens schoonmaken etc.) dus dan was ie toch al stuk. Maar ook hier, er zijn denk ik wel tweakers die wat technischer zijn die voor een biertje of wellicht klein bedrag ook wel zouden willen helpen lijkt me.

Ik heb zelf overigens nog een pentium 2 staan, voornamelijk voor swos. Dat was jaren lang mijn goto timewasters, en hoewel ik hem ook op de 360 heb, vind ik dat spel met controller veel minder fijn spelen. Maar in de praktijk gebruik ik hem echt nooit meer......dus mogelijk dat ook die de grote opruim aktie niet gaat overleven.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:51
Laser vervangen van een Saturn is echt kinderspel. Is een los blokje waar je uit China nog nieuwe van kunt bestellen (die natuurlijk wel van mindere kwaliteit zijn) en die vervang je met een paar minuten met hulp van een Youtube video. Dreamcast heb ik zelf nog niet hoeven doen.

Bij de Dreamcast zit ik overigens wel met een lege batterij. Daar waar je bij de Saturn gewoon een nieuwe batterij erin schuift aan de achterkant moet je bij de Dreamcast gaan solderen. Dat vind ik wel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:22:
Laser vervangen van een Saturn is echt kinderspel. Is een los blokje waar je uit China nog nieuwe van kunt bestellen (die natuurlijk wel van mindere kwaliteit zijn) en die vervang je met een paar minuten met hulp van een Youtube video. Dreamcast heb ik zelf nog niet hoeven doen.

Bij de Dreamcast zit ik overigens wel met een lege batterij. Daar waar je bij de Saturn gewoon een nieuwe batterij erin schuift aan de achterkant moet je bij de Dreamcast gaan solderen. Dat vind ik wel wat minder.
Ik ga dit binnenkort doen zodra ik ze binnen heb, zal het eerst op mijn reserve DC proberen. Alsnog zonde als ik 'm sloop maar goed, we'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gisteren 't front panel van mijn SNES verkloot tijdens het plaatsen in een andere case. Was geen directe aanleiding voor.. front panel deed al wat langer vreemd. Controller poort van player 2 die niet goed werkte. Ik denk dat de ribbon cable naar de klote is.

Ik heb wat zitten priegelen met het loshalen van de ribbon cable aan de kant van de front panel maar het lijkt erop alsof die muurvast zit. Kan iemand bevestigen dat deze wel of niet los gehaald kan worden?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 06:04:
[...]

MWa

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Oude foto's, want alles staat nu in dozen vanwege de loslopende peuter met grijpgrage handen.
En zelfs op deze foto's mis ik titels zoals Mario RPG, Megaman X3, Demons Crest en nog wat high end titels die boxed zijn..
Er zitten leuke titels tussen, die nu aardig lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 22-04 22:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Seroczynski schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:52:
Gisteren 't front panel van mijn SNES verkloot tijdens het plaatsen in een andere case. Was geen directe aanleiding voor.. front panel deed al wat langer vreemd. Controller poort van player 2 die niet goed werkte. Ik denk dat de ribbon cable naar de klote is.

Ik heb wat zitten priegelen met het loshalen van de ribbon cable aan de kant van de front panel maar het lijkt erop alsof die muurvast zit. Kan iemand bevestigen dat deze wel of niet los gehaald kan worden?
Kan aan beide kanten los, maar zit voor wat steviger ja..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
@AyeAyeCaptain!

Mooie snes collectie doe ik je voorlopig nog niet na vooral betere titels die cib zijn. Zeldzaamheid doet me niet zoveel maar goede titels wel.

Wat grote collecties betreft, met snes kan je opzich al vrij snel een paar honderd titels hebben dat zou ik een grote collectie noemen niet heel duur als cart only op uitzonderingen na.

Ga je voor kwaliteit zelfs dan is cart only zeker te doen, cib in zeer goede + staat wat minder gezien je dan 50 + kwijt bent aan de betere games.

Eigen cib collectie is wel aardig gegroeit dit jaar mij hoor je niet klagen. Zelf slechts een kleine 40 + cib nette staat titels op het moment en rond de 10 losse carts van betere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
gast7 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:42:
@AyeAyeCaptain!

Mooie snes collectie doe ik je voorlopig nog niet na vooral betere titels die cib zijn. Zeldzaamheid doet me niet zoveel maar goede titels wel.

Wat grote collecties betreft, met snes kan je opzich al vrij snel een paar honderd titels hebben dat zou ik een grote collectie noemen niet heel duur als cart only op uitzonderingen na.

Ga je voor kwaliteit zelfs dan is cart only zeker te doen, cib in zeer goede + staat wat minder gezien je dan 50 + kwijt bent aan de betere games.

Eigen cib collectie is wel aardig gegroeit dit jaar mij hoor je niet klagen. Zelf slechts een kleine 40 + cib nette staat titels op het moment en rond de 10 losse carts van betere games.
Cartridge only wordt al lastig hoor, ik ben er mee bezig voor PAL (nog niet zo heel lang). Gelukkig heb ik een aantal dure titels al. Maar de top 25 zeldzame cartridges zijn behoorlijk prijzig aan het worden. Vijf tot zeven jaar geleden, was het een stuk makkelijker voor de SNES. Retro is de laatste vijf jaar echt enorm populair geworden.

Voor de Nintendo 64 moet ik nog vijf PAL top games CIB die ik wil hebben, wellicht dat dat nog gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Jumpman schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:51:
[...]

Cartridge only wordt al lastig hoor, ik ben er mee bezig voor PAL (nog niet zo heel lang). Gelukkig heb ik een aantal dure titels al. Maar de top 25 zeldzame cartridges zijn behoorlijk prijzig aan het worden. Vijf tot zeven jaar geleden, was het een stuk makkelijker voor de SNES. Retro is de laatste vijf jaar echt enorm populair geworden.

Voor de Nintendo 64 moet ik nog vijf PAL top games CIB die ik wil hebben, wellicht dat dat nog gaat lukken.
Ik geef je groot gelijk over een handjevol zeldzame games waarvan er een aantal ook echt goed zijn, echter is het los van dat zeker te doen. Mensen kijken altijd naar de absolute top terwijl er heel veel goed te betalen games zijn waaronder de toppers als je mijn mening hierover wil weten.

Ik schat dat 80 a 90% van de goeie voor onder de 25 euro verkregen kan worden omdat ze als losse cart gewoon niet zoveel waard zijn en dit zijn dan geen eens deal prijzen. Veelal 10 - 15 en dan hebben we het over echt goeie titels alsniet minder.

Cib totaal ander verhaal gezien zelfs 15 euro games soms cib wel boven de 100 euro uit springen. maar veelal rond de 40 - 70 als je echt nette staat spul zoekt. Maargoed losse carts zijn dan ook vrij makkelijk te vinden in vergelijking.

Uiteraard schieten de prijzen omhoog ik heb het zelf ook wel gezien, bepaalde titels zijn gewoon meer dan verdubbeld in enkele jaren en dan niet eens altijd nintendo spul.

Zelfs titels als starwing, mario 64 en F zero compleet in zeer goede staat verkopen nu ineens voor 30 - 40 euro vrij gemakkelijk dat is toch 15 a 20 euro werk enkele jaren geleden. De echte verschillen zie je naar mijn mening echt bij de cib nette staat items, van losse carts zijn de verschillen niet heel noemenswaardig te noemen op uitzonderingen na die vaak wat duurder en ook echt zeldzamer zijn ook een aantal echt duurdere hype games.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 07-07-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Flozem: Je hebt helemaal gelijk, net gecheckt, grote robot opgebouwd uit autootjes was idd van de Decepticons.

@Sagat: Woon in Rotterdam en voorlopig is het nog niet zover dat ik aan een retrogame PC ga beginnen, aan de reacties te zien zijn er ook betere mogelijkheden dan diverse besturingssysteem in een dezelfde kast te proppen als je meerdere generaties pc retrogames op een dezelfde PC wilt spelen. Dat geeft iig hoop.

@Gast7; Niet mee eens dat 90% van de goede SNES carts betaalbaar is: Super Metroid, Megaman serie, Zelda, Final Fight serie, TMNT TiT, Pocky & Rocky 1& 2, Wild guns, Sunset Riders, Super Turrican 1 & 2, Ninja Warriors, The Firemen, Adv of Batman & Robin, Castlevania serie, Demons Crest, Super Ghouls & Ghost en ga zo maar door.

Naar mijn schatting zijn zeker 50% van de betere SNES carts boven de €25,- (Hoewel het voor iedereen natuurlijk anders is wat de goede games zijn).

Zodra de Mario games waarvan er miljoenen in omloop zijn al voor dik boven de €25,- aangeboden worden dan weet je eigenlijk al genoeg.

Cybernator, F-zero, Tetris/Dr mario, Killer Instinct, Unirally, SMW 1 & 2, Dkc 1& 2, Phantom 2040, Streetfighter 2 Alladin, Lion King en de 2 Mickey Mouse games en verder weet ik uit het hoofd geen goede goedkope SNES games te benoemen.

Games als Plok, Starfox, Choplifter III en Pilotwing zijn ook goedkoop maar dat zie ik dan weer als 'ok' games ipv goede games.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 08-07-2017 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Super ghousls n ghosts is een titel die voor 15 a 25 euro te krijgen zijn, die worden anders niet eens verkocht dat is waar ze voor gaan.

Retro webshops vragen er meer voor uiteraard maar dat zijn ze qua marktwaarde niet waard, sommige mensen betalen het wel voor de garantie.

Die titels die je opnoemt zijn de echt duurdere toppers die iedereen zoekt daar zijn er niet heel veel van en die had ik hierin al meegerekend. Ik denk dat ik zelf maar 50 a 60 titels of iets meer op kan noemen die als cart only echt qua marktwaarde boven de 25 euro uitkomen en vaak niet eens heel veel hoger en dat zijn niet eens allemaal top games.

Webshops waardes met snes als cart only zijn vrij hoger dan de marktwaarde.

mijn mening blijft staan dat 80 a 90 % betaalbaar voor de goede games. Ik kan wel een hele lijst maken maar dat ga ik niet doen qua goede titels. Zijn een hele hoop games die wat minder bekend zijn

[ Voor 11% gewijzigd door gast7 op 07-07-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Gast7: Als je oplet wat ik opnoem zijn het wel veelal de vette aktie titels die zo duur zijn en dat is waar ik zo van baal: Probotector had ik bv. geeneens opgenoemd.

Bijna alle goeie run 'n gun games, aktie platformers en beat 'em zijn IMO erg duur.

UN squadron is trouwens wel een (nog) vette betaalbare aktie titel.

Je hebt er overigens wel gelijk in dat ik vaak van wat hogere prijzen uitga omdat ik niet zo'n Marktplaats speurneus ben.

Batman returns is een vette game die nog betaalbaar is net zoals True lies maar veel verder kom ik echt niet. Van Final Fight is alleen de eerste te doen en dat is nu net diegene uit de serie die ik 'meh' vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 22:57:
@Gast7: Als je oplet wat ik opnoem zijn het wel veelal de vette aktie titels die zo duur zijn en dat is waar ik zo van baal: Probotector had ik geeneens opgenoemd.

Bijna alle goeie run 'n gun games, aktie platformers en beat 'em zijn IMO erg duur.

UN squadron is trouwens wel een (nog) vette betaalbare aktie titel.

Je hebt er overigens wel gelijk in dat ik vaak van wat hogere prijzen uitga omdat ik niet zo'n Marktplaats speurneus ben.

Batman returns is een vette game die nog betaalbaar is net zoals Truelies maar veek verder kom ik echt niet. Van Final Fight is alkeen de eerste te dien en dat is nu net diegene uit de serie die ik 'meh' vind.
Die prijzen die ik opnoem zijn voor ebay en marktplaats waarbij je het meteen kan kopen, dit zijn geen deal prijzen. Meteen koop prijzen, deal prijzen liggen lager voor deze titels. Is in veel gevallen gewoon beschikbaar

je hebt ook vele onbekende titels als rival turf die zeer betaalbaar zijn. Je kan de gehele library eens bekijken zit heel wat tussen

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 07-07-2017 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jullie missen zo'n beetje alle RPG's in het verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 23:02:
Jullie missen zo'n beetje alle RPG's in het verhaal. ;)
Die vind ik nog redelijk betaalbaar. Breath of Fire 2 is duur en er zitten er een aantal boven de €30,- maar ik dacht niet echt veel hele dure, of je moet de Amerikaanse SNES games ook meetellen.

Edit: Is er hier iemand met een originele "The Firemen" SNES Pal Cartridge?

Het is een van de dure top SNES titels waarbij ik het idee heb dat 'ie in tegenstelling tot andere dure SNES carts echt zeldzaam is.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 07-07-2017 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Waarschuwing voor mensen die een NES Mini zoeken:
Warning: Legit-looking NES Classic Mini console knock-offs appearing

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Voor de meesten maakt het toch niets uit want het gaat toch meteen de verzamelkast in. Als het echt lijkt is het prima.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Vincent Dave schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:15:
[...]

Voor de meesten maakt het toch niets uit want het gaat toch meteen de verzamelkast in. Als het echt lijkt is het prima.. ;)
Het lijkt "echt" op het eerste gezicht. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vincent Dave schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:15:
[...]

Grappig bedoeld, dat begrijp ik maar er zit helaas wel een grote kern van waarheid in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-03 18:56

Lees anders dit topic maar eens door [PC] Thin client als retro PC systeem ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Anoniem: 695873 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:40:
[...]

Grappig bedoeld, dat begrijp ik maar er zit helaas wel een grote kern van waarheid in.
Een van de redenen waarom ik geen nes mini heb of de snes mini ga halen.

Ik ga ze toch niet gebruiken en vind ze zeer overbodig, liever een everdrive cart dan wat games met een leuke verpakking in een plastic case.

Voor dat soort dingen loop ik niet echt warm extra vul materiaal voor in de kast. Uiteraard kan je dat voor meer dingen zeggen en eventueel deze hobby, maar dit soort nieuw gerereleasde dingen vind ik zeer overbodig.Uiteraard wel leuk als je de games niet hebt of origineel gaat halen maar persoonlijk hecht ik er geen enkele waarde aan.

Ik ben benieuwd of het ooit eens zal eindigen als de atari flash back of andere plug n play consoles in de budgetbakken 8)7 Het is immers beperkte emulatie in een mooie verpakking. Hacken kan maar dan heb je talloze andere opties.

[ Voor 13% gewijzigd door gast7 op 08-07-2017 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 23:06:
[...]

Het is een van de dure top SNES titels waarbij ik het idee heb dat 'ie in tegenstelling tot andere dure SNES carts echt zeldzaam is.
Ik heb een originele The Firemen PAL. Is nog een best toffe game overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Er is ook een the firemen 2 gereleased op de ps1. Enkel in Japan, echter schijnt dit spel beter te zijn dan het spel op de snes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 14-04 21:18
The Firemen had ik vroeger op mijn copybox. Echt heel vaak gespeeld.
Wist niet eens dat het zo een gewilde game was.

Ik heb voor nu de hoop opgegeven dat ik goede SNES titels voor een redelijke prijs ga vinden. Ik richt me nu alleen op PS2 (al wordt dat ook al moeilijker) en eventueel Wii.
En pas een nieuwe PS4 met 12 spellen gekocht, dus retro gaming staat ook even on hold :p

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Nu online
Xyphoid schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:17:
The Firemen had ik vroeger op mijn copybox. Echt heel vaak gespeeld.
Wist niet eens dat het zo een gewilde game was.

Ik heb voor nu de hoop opgegeven dat ik goede SNES titels voor een redelijke prijs ga vinden. Ik richt me nu alleen op PS2 (al wordt dat ook al moeilijker) en eventueel Wii.
En pas een nieuwe PS4 met 12 spellen gekocht, dus retro gaming staat ook even on hold :p
Precies, de retromarkt was al aan een opmars bezig en al helemaal toen Nintendo besloot om een NES mini en straks SNES mini uit te brengen.

Veel mensen die nog een full-size console hadden liggen zullen hem inmiddels ook wel afgestoft hebben.

Ik heb zelf gelukkig nog een NES en SNES van vroeger nog liggen met een hoop leuke titels waaronder ook een aantal zeldzame, ooit een keer een kennis op bezoek gehad die liefhebber is en ook handelt in games. Die wilde m'n NES en SNES incl alles kopen voor 750 euro maar ik heb hem vriendelijk bedankt, ik speel er immers nog af en toe op en de "vervangingswaarde" ligt toch wel een heel stuk hoger + de nostalgie + de waarde die ik er zelf aan hecht.

Ik ben voor het verzamelen ook overgestapt op alles van Sony, veel makkelijker om leuke pakketten met leuke games te scoren.

Ik ga binnenkort verhuizen en in m'n nieuwe huis is er gelukkig plek voor een mancave dus dan kan ik weer lekker de ouderwetse beeldbuis TV aansluiten en duckhunt spelen >:)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Normaliter acht ik mezelf redelijk op de hoogte van vooral console games, en helemaal 8/16bit, maar van 'the firemen' heb echt nog nooit gehoord :?

Toch maar is wat van zoeken op YT en misschien game oldies.

@ nes/snes mini
Ik verwacht niet dat deze in de budget bakken komen, vanwege de zeer limited release. nintendo maakt er gewoon een verzamel object van. En de mensen die buiten de boet vallen mogen dan straks via vc alsnog de games gaan kopen.

Het verbaasd me ook dat mensen op mijn werk die volgens mij echt onder noemer casual genoemd zouden worden, toch veel interesse hebben in de mini apparaatjes. Terwijl ze dan voor mijn gevoel maar minimaal gebruikt gaan worden. Toch combinatie van leuke gadget/verzamel gehalte icm nostalgie. Doet Nintendo goed :)

But then again, ik game zelf ook nog maar amper.
1nsane schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:43:
[...]
Ik ga binnenkort verhuizen en in m'n nieuwe huis is er gelukkig plek voor een mancave dus dan kan ik weer lekker de ouderwetse beeldbuis TV aansluiten en duckhunt spelen >:)
Het lijkt me leuk om een keer een middagje met mijn kids te spelen, maar verder 'mis' Pun nont intended......ik duck hunt compleet niet. Mocht ik ooit de loterij winnen en onberperk tijd/budget en ruimte hebben, dan zou ik nog wel is een operation wolf en/of T2 arcade game cabinet willen. Maar zelfs die games zijn voor mij alleen maar leuk in short bursts.....aka echt een arcade genre.
Misschien dan toch nieuwe gun games, zoals house of the dead of die ene waar je moet bukken achter muren etc.....was dat time crisis?

[ Voor 33% gewijzigd door Sagat op 10-07-2017 10:59 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:55:

Misschien dan toch nieuwe gun games, zoals house of the dead of die ene waar je moet bukken achter muren etc.....was dat time crisis?
Ja :)

Moderne(re) "lightgun" games kunnen wel echt leuk zijn om met vrienden op de bank te spelen. Ik noem de RE's voor de Wii samen met Ghost Squad, House of the Dead: Overkill etc. en op de PS3 zijn er nog een aantal die vermakelijk zijn met de move-controllers. Verder maal ik ook niet echt om Duck Hunt of aanverwanten. Wil ooit wel weer een CRT voor erbij maar die dingen zijn zo achterlijk groot dat ik toch minstens moet verdubbelen in beschikbare ruimte. En dat zal nog wel even duren :'(

/Time Crisis op de PS3 gebruikt volgens mij een eigen sensor die je om de TV heen moet leggen. Ook lastig te vinden tegenwoordig als complete set. Deel 4 dacht ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 10-07-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:55:

@ nes/snes mini
Ik verwacht niet dat deze in de budget bakken komen, vanwege de zeer limited release. nintendo maakt er gewoon een verzamel object van. En de mensen die buiten de boet vallen mogen dan straks via vc alsnog de games gaan kopen.

Het verbaasd me ook dat mensen op mijn werk die volgens mij echt onder noemer casual genoemd zouden worden, toch veel interesse hebben in de mini apparaatjes. Terwijl ze dan voor mijn gevoel maar minimaal gebruikt gaan worden. Toch combinatie van leuke gadget/verzamel gehalte icm nostalgie. Doet Nintendo goed :)
Budget bakken als nieuwe verkoop wellicht niet geef ik je gelijk in, maar wellicht wel op een rommelmarkt etc als men er vanaf wil

Van de nes mini zijn er meer dan 2 miljoen stuks wereldwijd verkocht dat is niet bepaald gelimiteerd, de snes mini zou een hogere productie hebben, verder zijn het juist de casuals die het later wellicht zeer goedkoop los laten omdat de interesse weg is. Het is immers slechts een leuke gadget maar niets meer of minder. Budgetbak prijzen in de secundaire markt zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xelfer schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:04:
[...]

Ik heb een originele The Firemen PAL. Is nog een best toffe game overigens.
Dat is echt super vet!!

Ik geef niet zo heel veel uit aan SNES carts maar voor The Firemen ben ik bereid wat verder te gaan.

The Firemen is een van mijn absolute SNES favorieten van het concept, de graphics en de artstyle tot aan de erg leuke dialogen.

Het vervolg op de PS One heb ik van gehoord maar het lijkt me persoonlijk niets omdat juist de dialogen in The Firemen zo leuk zijn en veel bijdragen aan de fun.

Japanse games vind ik over het algemeen vaak erg leuk maar zodra teksten een aardige rol spelen in de game heb je IMO een (fan)translation of een grote kennis van de Japanse taal nodig om volledig van de game te kunnen genieten zoals deze bedoeld is.

Jammer dat de overige games van Human entertainment (S.O.S., Clocktower) nooit naar Europa zijn gekomen.

Voor mij is het misschien wel de meest originele 16-bit developer die er is.

Alleen S.O.S. heb ik nog nooit gespeeld maar het concept is weer super origineel:

Je zit op een zinkend ship en je hebt een uur de tijd om het schip te verlaten, elke keer dat je dood gaat kost je 5 minuten.

Ook veranderd het zinkende schip soms in realtime van positie waardoor de level layout steeds kan veranderen.

4 verschillende personages, vier verhalen. en de "true endings" krijg je alleen te zien zodra je de mede passagiers weet te redden.

Edit: @Sagat Het kost je maar 3 minuutjes om te kijken of The Firemen je iets lijkt. Dit is trouwens tevens m'n favoriete SNES YT channel. YouTube: Is The Firemen Worth Playing Today? - SNESdrunk

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 10-07-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Exorcist schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:09:
[...]

Ja :)

Moderne(re) "lightgun" games kunnen wel echt leuk zijn om met vrienden op de bank te spelen. Ik noem de RE's voor de Wii samen met Ghost Squad, House of the Dead: Overkill etc. en op de PS3 zijn er nog een aantal die vermakelijk zijn met de move-controllers. Verder maal ik ook niet echt om Duck Hunt of aanverwanten. Wil ooit wel weer een CRT voor erbij maar die dingen zijn zo achterlijk groot dat ik toch minstens moet verdubbelen in beschikbare ruimte. En dat zal nog wel even duren :'(

/Time Crisis op de PS3 gebruikt volgens mij een eigen sensor die je om de TV heen moet leggen. Ook lastig te vinden tegenwoordig als complete set. Deel 4 dacht ik.
Haha ik ben inderdaad johny no mates, dus het 2 speler stuk valt weg. Denk dat de kids het wel leuk zouden kunnen vinden, maar op dit moment vinden die om precies te zijn 2 games leuk, hayday en fifa (dochter/zoon).
Die crt is er wel dus dat mag de pret dan weer niet drukken.
gast7 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:20:
[...]

Budget bakken als nieuwe verkoop wellicht niet geef ik je gelijk in, maar wellicht wel op een rommelmarkt etc als men er vanaf wil

Van de nes mini zijn er meer dan 2 miljoen stuks wereldwijd verkocht dat is niet bepaald gelimiteerd, de snes mini zou een hogere productie hebben, verder zijn het juist de casuals die het later wellicht zeer goedkoop los laten omdat de interesse weg is. Het is immers slechts een leuke gadget maar niets meer of minder. Budgetbak prijzen in de secundaire markt zou ik zeggen.
2e hands ben ik met je eens, dat zou zo maar is kunnen omslaan, het is een leuk apparaatje, maar 30 oude games......over 1 a 2 jaar, wie weet.........Aan de andere kant, ze zijn lekker klein, en simpel aan te sluiten, dat vregroot de bewaar/hou factor wel denk ik. Plus bij een normale console pak je toch al gauw 100-200 piek afhankelijk van je games, voor dit.......2e hands indien er opeens veel aanbod zou zijn? Maar goed puur theoretisch natuurlijk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Anoniem: 695873 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:39:
[...]
Edit: @Sagat Het kost je maar 3 minuutjes om te kijken of The Firemen je iets lijkt. Dit is trouwens tevens m'n favoriete SNES YT channel. YouTube: Is The Firemen Worth Playing Today? - SNESdrunk
Done ;)
Ziet er inderdaad wel leuk uit, ik miste wel iets van een waarde oordeel in je filmpje, nou moet ik nog zelf beslissen ;)
En kweet niet, het kan heel leuk zijn, maar had op mij niet de de instant wow factor, Ga het zeker nog is proberen.

Je schip game vind ik ook een interresant concept btw.......

Yay more titels for the pile of shame :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
[...]
Dat is echt super vet!!

Ik geef niet zo heel veel uit aan SNES carts maar voor The Firemen ben ik bereid wat verder te gaan.
Ik heb hem gewoon van vroeger in mijn collectie zitten. Heb gelukkig al mijn eigen SNES games van vroeger nog.

Was ook een voordeel dat mijn tweede console na de SNES als kind zijnde pas een PS2 was, dus ik heb heel wat jaren de mogelijkheid gehad om SNES games te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Jammer dat de overige games van Human entertainment (S.O.S., Clocktower) nooit naar Europa zijn gekomen.

Voor mij is het misschien wel de meest originele 16-bit developer die er is.

Alleen S.O.S. heb ik nog nooit gespeeld maar het concept is weer super origineel:

Je zit op een zinkend ship en je hebt een uur de tijd om het schip te verlaten, elke keer dat je dood gaat kost je 5 minuten.

Ook veranderd het zinkende schip soms in realtime van positie waardoor de level layout steeds kan veranderen.

4 verschillende personages, vier verhalen. en de "true endings" krijg je alleen te zien zodra je de mede passagiers weet te redden.
Ja, S.O.S. :)

Ooit eens de review gelezen in de PU destijds en toen leek het me concept al erg origineel. Moet er nog 's goed aan beginnen, moet bekennen dat ik geen versie kon vinden en alleen op de PSP kon spelen maar die ROM is wat buggy. Van Firemen heb ik nooit gehoord maar ziet er ook erg leuk uit..zoiets is laatst met PS+ ook beschikbaar gekomen voor de PS4/Vita maar dan uiteraard in een modern jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Exorcist schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:52:
[...]

Ja, S.O.S. :)

Ooit eens de review gelezen in de PU destijds en toen leek het me concept al erg origineel. Moet er nog 's goed aan beginnen, moet bekennen dat ik geen versie kon vinden en alleen op de PSP kon spelen maar die ROM is wat buggy. Van Firemen heb ik nooit gehoord maar ziet er ook erg leuk uit..zoiets is laatst met PS+ ook beschikbaar gekomen voor de PS4/Vita maar dan uiteraard in een modern jasje.
Welke game was dat? (die firemen inspired game bij de psplus releases)

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 10-07-2017 15:53 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sagat schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:53:
[...]

Flame Over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:53:
[...]

^
|
|

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@xelfer Wauw!!

Een van de mooie dingen aan retrogame collecting is IMO de titels opnieuw zien te bemachtigen die je als kind ook had en koesterde.

Nog mooier is het als je, je game copies van vroeger nog steeds in bezit hebt.

Een klein stukje van mijn N64 carts van vroeger heb ik nog en alles wat na die tijd uitkwam heb ik niet meer van de hand gedaan maar alles wat daarvoor uitkwam heb ik allemaal in een later stadium opnieuw moeten kopen.

Tof dat jij de originele SNES copies uit je jeugd nog hebt, daar mag je best trots op zijn.

@Exorcist : S.O.S is geen bekende SNES titel en verscheen ook nooit in Europa.

Omdat ik Clocktower een toffe game vind ben ik uit gaan zoeken wat voor ander SNES games Human entertainment te bieden had en zodoende kwam ik achter S.O.S.

Regelmatig heb ik geen zin om te gamen maar wel om er indirect mee bezig te zijn.

Op zulke momenten ga ik altijd opzoek naar erg leuke games die niet al te bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
*O* bijna tijd voor deeltje 13 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:56:
@xelfer

@Exorcist : S.O.S is geen bekende SNES titel en verscheen ook nooit in Europa.

Omdat ik Clocktower een toffe game vind ben ik uit gaan zoeken wat voor ander SNES games Human entertainment te bieden had en zodoende kwam ik achter S.O.S.

Regelmatig heb ik geen zin om te gamen maar wel om er indirect mee bezig te zijn.

Op zulke momenten ga ik altijd opzoek naar erg leuke games die niet al te bekend zijn.
Ja, altijd leuk inderdaad. Ik vermijd meestal titels die alleen buiten Europa zijn uitgebracht (uitzonderingen daargelaten) maar snij mezelf wel in m'n vingers. Kostentechisch zijn die titels echter vaak redelijk "onbetaalbaar". Neem Clock Tower; ook fan van die de serie (SNES, PS1) maar of duur of Japans of noem het maar op. Ik zoek bijv. nog wel o.a. Uninvited voor de NES. Alleen in Amerika uitgebracht maar dat genre vond en vind ik op de NES erg leuk, in het straatje Shadow Gate, Deja Vu en Tombs and Treasure.

Deja Vu destijds nog (compleet) voor een leuk bedrag geïmporteerd uit de USA, maar voor een Uninivted betaal je dan snel 100 Euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 23:06:
[...]

Die vind ik nog redelijk betaalbaar. Breath of Fire 2 is duur en er zitten er een aantal boven de €30,- maar ik dacht niet echt veel hele dure, of je moet de Amerikaanse SNES games ook meetellen.

The Firemen is één van de weinige Japanse games die erg goed te doen is zonder Japans te kunnen, de game is goed te begrijpen zonder dat je de tekst nodig hebt. Dus mocht je geen PAL cartridge kunnen vinden, is de Japanse cartridge een prima optie (Beter dan een Repro). :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 10-07-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4m0n_46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-04 08:34
Afgelopen weekend mijn originele Gameboy afgestoft en meteen wat uurtjes zitten spelen, geweldig.

Tetris en Super Mario Land 2 erbij gepakt, blijft leuk om te spelen, ook na al die jaren.

Heb overigens ook een SNES mini in de pre-order staan, nooit een SNES gehad en ben erg benieuwd naar de games die erbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Als je nu nog de gameboy games kan waarderen dan ga je snes games zeker waarderen, je krijgt (ongeveer, weet het niet zeker) 30 games die volgens mij allemaal op zijn minst leuk te noemen zijn en een stuk of 10-15 klassiekers. Dus voordat je die allemaal uit hebt ben je wel een paar uurtjes verder.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
R4m0n_46 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:52:
Afgelopen weekend mijn originele Gameboy afgestoft en meteen wat uurtjes zitten spelen, geweldig.

Tetris en Super Mario Land 2 erbij gepakt, blijft leuk om te spelen, ook na al die jaren.

Heb overigens ook een SNES mini in de pre-order staan, nooit een SNES gehad en ben erg benieuwd naar de games die erbij komen.
Om even op de GameBoy in te haken.. Ben zelf ook een liefhebber van het apparaat. Heb daarom een tijd geleden een GameBoy Pocket voorzien van een backlit. Helaas werkt dat niet al te best met mijn AAA batterijen en dus heb ik nu alle spullen besteld voor een backlit GameBoy DMG-01 :)

Zal in eerste instantie de nieuwe GameBoy Everdrive X serie gebruiken (die nog uit moet komen ergens in de aankomende twee maanden), maar zit nu ook al een paar weken te twijfelen om te starten met een cart-only GameBoy collectie (tips anyone?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-03 17:20
Begin met een cart-only collectie! leuk om te doen.
Nog een tip voor het bewaren: Hoesjes van casettebandjes!
Er zijn websites waar voor meerdere games een image is die op maat is voor deze hoesjes. Printen, uitknippen en klaar :)
Wat ook leuk is, bij de Ikea kan je van die dingen kopen, voor aan de muur, waar je een spiegel/schilderij op kunt laten leunen, of op kleine dingen op te zetten.
Cart only of in de cassettebandhoesjes, beide passen om ze mooi te kunnen displayen!

[ Voor 41% gewijzigd door securitymayo op 11-07-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Omdat ik ook andere dure hobbies en retro gaming aspecten heb, zal ik me in het begin minder bezighouden met het weergeven van de collectie (en omdat het pas leuk wordt vanaf X aantal). Dat is ook meteen waarom ik nog niet begonnen ben met verzamelen, geld :+

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.