Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
copywizard schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:52:
[...]

5 serie laser isseus? dat wist ik niet ik wist het wel van de 1 serie waarbij de laser te dicht bij de voeding was geplaatst en dit op ten duur problemen op kon leveren al is de 1 serie wel het mooist kwa aansluitingen
maar goed zit nu op een 200+ ps1 titels kan alrijd meer bij haha!

p.s. vermijd ook de 9 serie gezien die de minste aansluitingen heeft en ook nog eens de expension port mist dus geen cheat code kastjes :(
De 1-serie overhitte waardoor de laser langzaam geen juiste afstand meer kon bewaren door een veranderende samenstelling van het plastic. De 5 serie had problemen met de laser all by itself, net als veel PS2's en PS3's wat dat betreft. Niet Sony's sterkste kant..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17-06 22:18
quote:
Exorcist schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:00:
[...]

De 1-serie overhitte waardoor de laser langzaam geen juiste afstand meer kon bewaren door een veranderende samenstelling van het plastic. De 5 serie had problemen met de laser all by itself, net als veel PS2's en PS3's wat dat betreft. Niet Sony's sterkste kant..
Wat zijn je ervaringen met Psone consoles

De kleine ps1 consoles zeg maar.
quote:
gast7 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:00:
[...]

Wat zijn je ervaringen met Psone consoles

De kleine ps1 consoles zeg maar.
Degelijk(er). Vind ze zelf spuuglelijk en kinderachtig, maar dat terzijde. Technisch gezien zijn ze stabiel, maar dat de PS1's uit de 7-serie op zich ook. Lasers blijven altijd gevoelig na intensief gebruik, welk model dan ook.

• gast7
quote:
Exorcist schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:17:
[...]

Degelijk(er). Vind ze zelf spuuglelijk en kinderachtig, maar dat terzijde. Technisch gezien zijn ze stabiel, maar dat de PS1's uit de 7-serie op zich ook. Lasers blijven altijd gevoelig na intensief gebruik, welk model dan ook.
Ik gebruik er zelf 1 als test console op mijn test scherm die niet in gebruik is voor gameplay.

een eerlijke manier om ps1 games te testen en het neemt heel weinig plek in beslag.

Qua gameplay gebruik ik zelf een van de nieuwste modellen ps2 slim scp 90004 deze vind ik wel vrij goed.

Mindere staat ps1 games doen het namelijk vaak prima als je een nieuwer model ps2 console hebt met een betere laser, echter wil je zulke staat games liever vermijden gezien die games toch wel hun beste tijd hebben gehad. We hebben het hier overigens niet over heel diepe krassen die kan je namelijk beter vermijden en liever niet eens uit testen

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 14:23
quote:
gast7 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:42:
[...]
Mindere staat ps1 games doen het namelijk vaak prima als je een nieuwer model ps2 console hebt met een betere laser, echter wil je zulke staat games liever vermijden gezien die games toch wel hun beste tijd hebben gehad. We hebben het hier overigens niet over heel diepe krassen die kan je namelijk beter vermijden en liever niet eens uit testen
Dat vermijden doe ik inderdaad ook op de playstation. Ik gebruik voor de wat duurdere games een imagereader op de PC. Maak er gewoon een ISO van en als die zonder leesfouten overkomt is de disc nog wel goed. Soms heb je een ondiepe kras die in de leesrichting van de CD mee loopt en toch voor problemen zorgt tijdens het spelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!
M'n PSP collectie relatief goedkoop een update gegeven. Wilde eigenlijk alleen Mystery Team maar de bedragen voor de overige spellen (MGS Peace Walker zelfs nog nieuw in verpakking) waren dermate laag dat ik het erbij besteld heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Inmiddels poging 2 binnen:

Die werkt prima en met dank aan de ander heb ik een geheugenkaart en 3e game :) Al moet ik de geheugenkaart nog testen.

Er vielen mij wel wat dingen op, vergeleken met die wat bleef hangen bij de Sony Computer Entertainment animatie: Geluid tijdens de animatie en de cd-speler werd overduidelijk gebruikt om te checken of er iets in zat, zowel dat als het geluid waren afwezig bij de ander. Daarna kwam er een zwart scherm met Sony info erop gevolgd door het scherm met een keuze tussen cdrom en geheugenkaart. Dus de ander blijft vrij vroeg in het bootproces hangen lijkt het.

Maar goed, Rayman :D

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

quote:
Raven schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:26:
Inmiddels poging 2 binnen:
[afbeelding]

Die werkt prima en met dank aan de ander heb ik een geheugenkaart en 3e game :) Al moet ik de geheugenkaart nog testen.

Er vielen mij wel wat dingen op, vergeleken met die wat bleef hangen bij de Sony Computer Entertainment animatie: Geluid tijdens de animatie en de cd-speler werd overduidelijk gebruikt om te checken of er iets in zat, zowel dat als het geluid waren afwezig bij de ander. Daarna kwam er een zwart scherm met Sony info erop gevolgd door het scherm met een keuze tussen cdrom en geheugenkaart. Dus de ander blijft vrij vroeg in het bootproces hangen lijkt het.

Maar goed, Rayman :D
Het zwarte SCEE scherm komt ná het grote Sony logo + opstartgeluid áls er een disc in zit. Bij geen disc zie je na het Sony logo/opstartgeluid direct het scherm voor je audio CD-speler en Memory Card.

Vind ik overigens spuuglelijk van veel van die omgebouwde PS1's; die hebben een custom achtergrond die zwart is met grote, lelijke letters en spuuglelijke kleuren. Geef mij het standaard Sony menu maar.

Dit dus

Exorcist wijzigde deze reactie 13-06-2017 16:39 (5%)

• Eymas
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20:29
quote:
Exorcist schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:38:
[...]

Het zwarte SCEE scherm komt ná het grote Sony logo + opstartgeluid áls er een disc in zit. Bij geen disc zie je na het Sony logo/opstartgeluid direct het scherm voor je audio CD-speler en Memory Card.

Vind ik overigens spuuglelijk van veel van die omgebouwde PS1's; die hebben een custom achtergrond die zwart is met grote, lelijke letters en spuuglelijke kleuren. Geef mij het standaard Sony menu maar.

Dit dus [afbeelding]
Ik heb voorkeur naar deze stijl om eerlijk te zijn, zag het vaak genoeg toen ik het gebruikte als CD speler :P

Helaas geen hoge kwaliteit kunnen vinden

Maar jouw beschrijving klinkt inderdaad onplezant. helaas is het wel mogelijk maar niet makkelijk om het aan te passen :/
quote:
Eymas schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:33:
[...]

Ik heb voorkeur naar deze stijl om eerlijk te zijn, zag het vaak genoeg toen ik het gebruikte als CD speler :P
[afbeelding]
Helaas geen hoge kwaliteit kunnen vinden

Maar jouw beschrijving klinkt inderdaad onplezant. helaas is het wel mogelijk maar niet makkelijk om het aan te passen :/
Heb er zelf geen last van, mijn aangesloten PS1 is origineel (op de plexiglas cover na :+ ) en dus niet gemod. Maar van die 32 die ik er heb staan is meer dan de helft gemod..zonde :|

• Tosun
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 17-09 19:05
Was het nou mogelijk om bij een PS2 PS1 games te draaien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13-09 10:43

Joran

<3 natalee

quote:
Tosun schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:15:
Was het nou mogelijk om bij een PS2 PS1 games te draaien?
Yes, originele spellen werken gewoon op mijn ps2

Last.fm - PS1-PS2-PS3-PS4-SMD-SCD-32X-SMS-SS-SDC-NES-SNES-N64-NGC-WII-XB-360-GB-GBP-GBC-GBA-GBASP-GBM-NDS-NDSL-DSi-2DS-3DS-PSP-Switch

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:52
quote:
Joran schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:18:
[...]

Yes, originele spellen werken gewoon op mijn ps2
is dat er met latere revisies nog uitgesloopt? Of was dat alleen met ps3?

En zoals bijna altijd zijn er mogelijk ook games die niet werken.......toch?
(volgens mij was het in dit geval een heel hoog percentage wat wel werkt, maar als verzamelaar mogelijk iets om rekening mee te houden).

* Sagat wil nog steeds met retropi gaan spelen en kijken hoe n64 en ook ps1 games werken...... as in hoe speelbaar is het? Gezien dat toch echt wel de limiet van de power van een pi-tje is.
Alleen, en helemaal met multicd games, is je storage natuurlijk wel snel vol........kan natuurlijk wel weer een nas gebruiken voor (oa) rom/iso storage 8)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Joran
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13-09 10:43

Joran

<3 natalee

quote:
Sagat schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:45:
[...]

Wikipedia: List of PlayStation games incompatible with PlayStation 2

Vooruit dan maar

Last.fm - PS1-PS2-PS3-PS4-SMD-SCD-32X-SMS-SS-SDC-NES-SNES-N64-NGC-WII-XB-360-GB-GBP-GBC-GBA-GBASP-GBM-NDS-NDSL-DSi-2DS-3DS-PSP-Switch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-09 20:33
quote:
[...]

(volgens mij was het in dit geval een heel hoog percentage wat wel werkt, maar als verzamelaar mogelijk iets om rekening mee te houden).

* Sagat wil nog steeds met retropi gaan spelen en kijken hoe n64 en ook ps1 games werken...... as in hoe speelbaar is het? Gezien dat toch echt wel de limiet van de power van een pi-tje is.
Alleen, en helemaal met multicd games, is je storage natuurlijk wel snel vol........kan natuurlijk wel weer een nas gebruiken voor (oa) rom/iso storage 8)
Kort antwoord:

PS1 :Y
N64 :N

Geldt voor het grootste gros van de games ;)

Discogs

• ricost
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 15:37

ricost

jeweetzelluf

quote:
Exorcist schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:38:
[...]

Dit dus [afbeelding]
Dat was geen custom menu, maar het standaard menu in 'nieuwere' PlayStation modellen.
Maar inderdaad spuuglelijk!

NES/SNES/GC/DS/GG/MD/SATURN/DC/PS2/PSP/XBOX/XBOX360/NGAGE/JAGUAR/LYNX/AES/NGCD/PS3/N64/3DS

quote:
ricost schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:45:
[...]

Dat was geen custom menu, maar het standaard menu in 'nieuwere' PlayStation modellen.
Maar inderdaad spuuglelijk!
Echt? Nooit geweten 8)7 :X

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-09 20:32
quote:
Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:51:
[...]

Dat vermijden doe ik inderdaad ook op de playstation. Ik gebruik voor de wat duurdere games een imagereader op de PC. Maak er gewoon een ISO van en als die zonder leesfouten overkomt is de disc nog wel goed. Soms heb je een ondiepe kras die in de leesrichting van de CD mee loopt en toch voor problemen zorgt tijdens het spelen.
Ik heb zelf menig disc weten te redden simpelweg met Commandant 4. Dat is een groen blik met poetsmiddel wat je kan gebruiken om verweerde autolak weer goed te krijgen. Deed het voor mij altijd prima op discs, zelfs relatief diepe krassen krijg je er mee weg (niet TE diep natuurlijk).

Gewoon een stofvrije doek, paar drupjes water en een kwart a 1/3 theelepel commandant 4, voorzichtig poetsen in kleine cirkeltjes en done.

Adjust non olet

• Sagat
quote:
ksborg schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:52:
[...]

Kort antwoord:

PS1 :Y
N64 :N

Geldt voor het grootste gros van de games ;)
Op zich geen probleem, ik heb fysiek ook een n64 en heb niet heel veel behoefte om veel games uit die library nu nog opnieuw te spelen (ik vond blast corps erg leuk, maar die zit in de rare replay foor xb1).
Kan voor die gevallen natuurlijk een nog mijn pc gebruiken.

Voor ps1 zijn er nog wel wat meer games te verzinnen. Al hoewel ik ook daar niet heel veel nu als behoefte heb. Het is meer fijn om te weten dat je een mogelijkheid hebt als je een keer over een leuke game/hidden gem hoort ofzo.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 14:23
quote:
1nsane schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:21:
[...]

Ik heb zelf menig disc weten te redden simpelweg met Commandant 4. Dat is een groen blik met poetsmiddel wat je kan gebruiken om verweerde autolak weer goed te krijgen. Deed het voor mij altijd prima op discs, zelfs relatief diepe krassen krijg je er mee weg (niet TE diep natuurlijk).

Gewoon een stofvrije doek, paar drupjes water en een kwart a 1/3 theelepel commandant 4, voorzichtig poetsen in kleine cirkeltjes en done.
Oke, idee van lokaal polijsten van discs. Klinkt wel interessant voor discs die het echt niet meer doen. Ik heb daar met tandpasta ook wel eens iets mee geprobeerd maar dat had nogal wisselend succes.

• copywizard
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
quote:
[...]

Dit is precies de setup zoals ik hem heb een retropie met een nas erachter waarop ik alles heb staan werkt als een zonnetje je kan de psx2psp tool gebruiken die op het net rond zwerft om je multi disk ps1 games om te zetten naar 1 disk en comprimeert de games ook nog eens dus dat scheelt ook en werkt erg goed.

PS1 game lopen trouwens vlekkeloos op een RPI3 maar n64 heb ik nog niet heel veel echt vloeiend werkend gekregen.
quote:
klopt wilde al niks zeggen maar inderdaad het standaard menu van de laatste 7xxx en alle 9xxx modelen

copywizard wijzigde deze reactie 15-06-2017 09:03 (9%)

Intel I5-6600K, Asrock Z170 Extreme4, 2 x MSI GTX960 2G SLI, 16GB HyperX DDR4

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:34
Ik zou nog eens moeten kijken of ik PS1 goed afspelen kan op mijn PS2 met HDLoader of mijn CFW PS3. Maar wil zelf ook nog een keer een non-PSOne PS1 aanschaffen. Voorkeur gaat uit naar de echte hardware, vind ik een stuk leuker dan op de RPI. N64 ben ik reeds van voorzien (NTSC-J + UltraHDMI).

Krijg dit weekens een Amerikaanse NES binnen. Ben inmiddels op zoek naar de goedkoopste leverancier van de HiDef Kit voor de NES (HDMI voor de NES). Had er eentje gevonden maar die vraagt €20 extra als je hem zelf inbouwen wil.. :(

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• 1nsane
quote:
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:01:
[...]

Oke, idee van lokaal polijsten van discs. Klinkt wel interessant voor discs die het echt niet meer doen. Ik heb daar met tandpasta ook wel eens iets mee geprobeerd maar dat had nogal wisselend succes.
Tandpasta is er helaas niet echt geschikt voor maar de polijstende factor is natuurlijk ook lager (anders hou je geen tanden over).

Ik heb ook wel eens displex geprobeerd (dat spul in zo'n rood minitubetje wat je voor kunststof schermpjes etc kon gebruiken) maar ook dat is niet krachtig genoeg, Commandant 4 is wat "agressiever" maar zeker niet te veel, ik zweer erbij in elk geval.

Adjust non olet

• Sagat
quote:
1nsane schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:39:
[...]

Tandpasta is er helaas niet echt geschikt voor maar de polijstende factor is natuurlijk ook lager (anders hou je geen tanden over).

Ik heb ook wel eens displex geprobeerd (dat spul in zo'n rood minitubetje wat je voor kunststof schermpjes etc kon gebruiken) maar ook dat is niet krachtig genoeg, Commandant 4 is wat "agressiever" maar zeker niet te veel, ik zweer erbij in elk geval.
Wel is gebruikt voor dreamcast? Heb een spel daar die ondanks polijsten in winkel blijft bokken. Mogelijk heb ik hem inmiddels al weggeflikkerd........betroft jimmy white snooker 2. Snooker en vooral pool doe ik toch liever irl, en de subgames kan je natuurlijk ook via emulatie etc spelen.......maar toch zou het leuk zijn als ie goed zou werken :)
Was idd wel een serieuze kras.......

• Da_maniaC
  • Laatst online: 20-09 10:45

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Iemand hier ooit iets gekocht bij http://www.gamesgarage.nl/ toevallig?
Ik had een mail gestuurd maar heb nog geen reactie gehad.

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:33
quote:
Da_maniaC schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:15:
Meerdere malen in de voorbije vier jaar. Is betrouwbaar en de klachtafhandeling was naar mijn tevredenheid.

Wel hoor ik wisselende ervaringen, maar die van mij zijn gewoon goed.

• 1nsane
quote:
Sagat schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:50:
[...]

Wel is gebruikt voor dreamcast? Heb een spel daar die ondanks polijsten in winkel blijft bokken. Mogelijk heb ik hem inmiddels al weggeflikkerd........betroft jimmy white snooker 2. Snooker en vooral pool doe ik toch liever irl, en de subgames kan je natuurlijk ook via emulatie etc spelen.......maar toch zou het leuk zijn als ie goed zou werken :)
Was idd wel een serieuze kras.......
Tja, elk geval is weer anders maar ik heb echt flink gemartelde discs ermee werkend kunnen krijgen. Uiteindelijk is de laag tussen de datalaag en het oppervlak best dik dus je kan er ook best wat van af polijsten voordat het een probleem wordt. Natuurlijk niet te veel want ongetwijfeld zal de brekingsindex van die laag ook meegenomen zijn in hoe de laser zich focust. Anderzijds, een disc + speler is niet een bepaald nauwkeurig geheel en de laser moet sowieso al behoorlijk wat correctie toepassen om een disc correct uit te lezen dus als je er een flinterdun laagje afpolijst hoeft dat niet per se een probleem te zijn.

Adjust non olet

• 1nsane
quote:
Exorcist schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:17:
[...]

Gelukkig heb ik zelf per toeval een 7-serie (Wel gemod overigens) en die draait al jaren prima, ik kreeg hem ook wel met een behoorlijk lage kilometerstand dus dat scheelt :)

Adjust non olet

• Da_maniaC

Da_maniaC

quote:
Flozem schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:33:
[...]

Meerdere malen in de voorbije vier jaar. Is betrouwbaar en de klachtafhandeling was naar mijn tevredenheid.

Wel hoor ik wisselende ervaringen, maar die van mij zijn gewoon goed.
Klachtafhandeling? Is daar veel sprake van geweest dan? :)

NB: Ik heb begin deze week een mail naar ze gestuurd...heb nog steeds geen enkele reactie ontvangen.

• Sagat
Retro fanaten......als je nooit 'echt' castlevania hebt gespeeld, wat is dan 'in this day and age' een goede om mee te starten? Ik heb wel een beetje wat gba en ds versies gespeeld, en ook misschien 1-2 uur sotn via mijn 360.....maar misschien is het beste om echt de eerste te pakken om erin te komen? Of juist toch bijvoorbeeld de snes versie?

Ben benieuwd hoe jullie er over denken :)

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:08
quote:
Sagat schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:13:
Retro fanaten......als je nooit 'echt' castlevania hebt gespeeld, wat is dan 'in this day and age' een goede om mee te starten? Ik heb wel een beetje wat gba en ds versies gespeeld, en ook misschien 1-2 uur sotn via mijn 360.....maar misschien is het beste om echt de eerste te pakken om erin te komen? Of juist toch bijvoorbeeld de snes versie?

Ik zou beginnen met Super Castlevania IV op de SNES. Was één van de eerste SNES games, ik heb me er erg mee vermaakt.

Later zou je SNES Castlevania Dracula X/Vampire Kiss op kunnen pakken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Seroczynski
quote:

quote:
Jumpman schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:52:
[...]

Ik zou beginnen met Super Castlevania IV op de SNES. Was één van de eerste SNES games, ik heb me er erg mee vermaakt.

Ik deel de mening dat Super Castlevania IV een mooi begin is. Daarna eventueel Castlevania: Bloodlines op de MegaDrive of direct door naar Symphony of the Night op de PS1. Die laatste is ook echt leuk om op de PSP of PSVita te spelen.

De GBA games zijn ook erg leuk, maar al met al duren de Castlevania games wel een tijdje. Daarom zou ik direct van de SNES naar de PS1 gaan.

• Sagat
No love voor de 8bit versies? ik meen me een aflevering te herinneren over deel 2 van de avg.....die ga ik denk ik sowieso skippen ;)

• Seroczynski
quote:
Sagat schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:26:
No love voor de 8bit versies? ik meen me een aflevering te herinneren over deel 2 van de avg.....die ga ik denk ik sowieso skippen ;)
Aangezien je geheel nieuw bent met de serie, zou ik daar niet mee beginnen nee :) Ik ben redelijk fan van de serie, maar er zijn er nog zat die ik niet gespeeld heb. De NES versies staan niet hoog op de lijst om any time soon te gaan spelen.

• copywizard
  • Niet online
quote:
Jumpman schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:52:
[...]

dan heb je het ook wel over 2 beste "dure" titels :) ik zelf heb ze gelukkig beide cib voor een paar euro op de kop kunnen tikken maar goed dat is tegenwoordig wat lastiger dus mits je een retropie/emu/repro hebt is het een best dure optie :) maar ze zijn inderdaad wel super!

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:13
quote:
Da_maniaC schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:15:
Toevallig afgelopen dinsdag 15 PS2 titels besteld voor weinig en gisteren netjes binnen gekregen.
Van de 15 games was er alleen 1 game die een zelf geprinte cover had, de rest was prima :)

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Sagat
quote:
copywizard schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:50:
[...]

dan heb je het ook wel over 2 beste "dure" titels :) ik zelf heb ze gelukkig beide cib voor een paar euro op de kop kunnen tikken maar goed dat is tegenwoordig wat lastiger dus mits je een retropie/emu/repro hebt is het een best dure optie :) maar ze zijn inderdaad wel super!
In principe kan ik op de pc vrijwel alle snes games spelen, en ik heb ook een gechipte org xbox die aan een crt tv hangt, dat heeft dan voor de beleving nog wel de voorkeur, al hoewel dat qua controller niet ideaal is.

Ik heb nog geen pie oplossing, maar wil hier eigenlijk binnenkort voor een vriend wel mee gaan beginnen al, en daarna dan ook voor mezelf waarschijnlijk.

Verder is er natuurlijk nog de VC en/of remakes. Mocht ik een game echt heel leuk vinden, dan heb ik er geen moeite mee om een keertje iets meer geld uit te geven, en gezien ook cart only een prima optie is helpt dat ook. Maar omdat ik weinig shop durf ik niet in te schatten wat in dit geval castlevania snes zou kosten, ik zou gokken op een eurotje of 30-40. En voor die bloodlines nog wel wat meer gezien die best schaars is geloof ik.

Ik weet nog niet hoe ik denk over reprodukties, aan de ene kant, waaorm niet, aan de andere kant, dan kan je net zo goed emuleren want het is niet echt. Maar wel weer zo echt mogelijk. En waar ik (op dit moment inschat) dat ik cart only prijzen voor snes games nog wel trek, is dat voor bijvoorbeeld neo geo niet zo. Daar zou ik het wsl wel doen, of zelfs een 150in1 cart ofzo.

Voor nu zal ik wsl eerst op pc is spelen.......en dan zien we wel verder. Een vriend van me die ook wel retro games doet en voornamelijk veel arcade type games leuk vind die ik ook leuk vind gaf ook aan dat je nu het beste 8bit kan skippen en met de Snes versie zou moeten beginnen.

• copywizard
  • Niet online
quote:
Sagat schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:41:
[...]

In principe kan ik op de pc vrijwel alle snes games spelen, en ik heb ook een gechipte org xbox die aan een crt tv hangt, dat heeft dan voor de beleving nog wel de voorkeur, al hoewel dat qua controller niet ideaal is.

Ik heb nog geen pie oplossing, maar wil hier eigenlijk binnenkort voor een vriend wel mee gaan beginnen al, en daarna dan ook voor mezelf waarschijnlijk.

Verder is er natuurlijk nog de VC en/of remakes. Mocht ik een game echt heel leuk vinden, dan heb ik er geen moeite mee om een keertje iets meer geld uit te geven, en gezien ook cart only een prima optie is helpt dat ook. Maar omdat ik weinig shop durf ik niet in te schatten wat in dit geval castlevania snes zou kosten, ik zou gokken op een eurotje of 30-40. En voor die bloodlines nog wel wat meer gezien die best schaars is geloof ik.

Ik weet nog niet hoe ik denk over reprodukties, aan de ene kant, waaorm niet, aan de andere kant, dan kan je net zo goed emuleren want het is niet echt. Maar wel weer zo echt mogelijk. En waar ik (op dit moment inschat) dat ik cart only prijzen voor snes games nog wel trek, is dat voor bijvoorbeeld neo geo niet zo. Daar zou ik het wsl wel doen, of zelfs een 150in1 cart ofzo.

Voor nu zal ik wsl eerst op pc is spelen.......en dan zien we wel verder. Een vriend van me die ook wel retro games doet en voornamelijk veel arcade type games leuk vind die ik ook leuk vind gaf ook aan dat je nu het beste 8bit kan skippen en met de Snes versie zou moeten beginnen.
mocht je hulp of info willen over retropie op een rpi vraag gerust heb er een tijd mee gespeeld en ben een nes/rpi mod aan het maken waarvan mijn buildlog hier op tweakersblogs te lezen is (al ligt het nu even stil helaas)

en inderdaad de discussie over repro,s is een lastige ik heb een hele lange tijd NES repro,s gemaakt voor mijn zelf en vrienden zodat ik games als flintstones 2 en little samson (maar ook earthbound met een rood gespoten case zelf gemaakt!) kon spelen op de originele hardware en dat is wel erg leuk en best makkelijk om te doen.
helaas is het me nooit gelukt met mario rpg voor de snes die wil ik nog echt super graag een engelse versie van hebben net als zoveel andere titels op de snes :)

Maar goed ik accepteer repro,s wel omdat het een vaak goedkopere manier is om de games op de originele hardware te spelen een repro kost je een 10 a 15 euro terwijl een flash card als snel richting de 100 euro gaat en bij een flash card heb ik toch weer het gevoel dat het toch anders is!

Wel heb ik voor de megadrive en snes een copybox! maar dan de floppydrive eruit gehaald en dan een floppy/usb emulator erin gebouwd nu kan ik 999 floppy,s emuleren op 1 usb stickje en alsnog via de originele copybox spelen :)

• Seroczynski
quote:
copywizard schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:49:
[...]

mocht je hulp of info willen over retropie op een rpi vraag gerust heb er een tijd mee gespeeld en ben een nes/rpi mod aan het maken waarvan mijn buildlog hier op tweakersblogs te lezen is (al ligt het nu even stil helaas)

en inderdaad de discussie over repro,s is een lastige ik heb een hele lange tijd NES repro,s gemaakt voor mijn zelf en vrienden zodat ik games als flintstones 2 en little samson (maar ook earthbound met een rood gespoten case zelf gemaakt!) kon spelen op de originele hardware en dat is wel erg leuk en best makkelijk om te doen.
helaas is het me nooit gelukt met mario rpg voor de snes die wil ik nog echt super graag een engelse versie van hebben net als zoveel andere titels op de snes :)

Maar goed ik accepteer repro,s wel omdat het een vaak goedkopere manier is om de games op de originele hardware te spelen een repro kost je een 10 a 15 euro terwijl een flash card als snel richting de 100 euro gaat en bij een flash card heb ik toch weer het gevoel dat het toch anders is!

Wel heb ik voor de megadrive en snes een copybox! maar dan de floppydrive eruit gehaald en dan een floppy/usb emulator erin gebouwd nu kan ik 999 floppy,s emuleren op 1 usb stickje en alsnog via de originele copybox spelen :)
Ik heb liever een SD2SNES / Super Everdrive dan een lompe copybox :+

Maar true, blijft een voorkeurskwestie.

• Sagat
quote:
copywizard schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:49:
[...]

Thanks voor je aanbod! Ik vond vroeger beetje prutsen met dit soort techniek erg leuk, maar geef gelijk toe dat ik tegenwoordig wat minder geduld heb en dan is wat advies zeker welkom.
Gelijk al een vraag, maar ik zal je pm sturen gezien OT.

Het leuke van een pi vind ik, dat je alles in een systeem hebt, een controller ook. Ook geen ellende van lege batterijen in cartridges of memory kaarten die corrupt raken of gewoon kwijt.

Hierom heeft een pi mijn voorkeur, een flashcart komt als goede 2e. Mochten er games dan toch glitches oid hebben kun je dan nog altijd proberen die te kopen, of idd een repro of zelfs vc dus.

Maar voor de korte termijn.......kijken hoe ver ik kan komen met 10 second ninja x, en diablo 3........en dus castlevania snes. Laat zeker weten hoe het bevalt als ik die ga spelen :)

• copywizard
  • Niet online
quote:
Seroczynski schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:00:
[...]

Ik heb liever een SD2SNES / Super Everdrive dan een lompe copybox :+

Maar true, blijft een voorkeurskwestie.
dat begrijp ik zeker maar ja mijn copybox koste me nog geen 15 euro terwijl een goede everdrive toch al snel het tienvoud kost ? maar je hebt gelijk ik zou ook graag een paar mooie everdrives willen hebben :(

nog even voor de liefhebbers hier :)

dit wil ik in de toekomst ook nog een keer gaan proberen ziet er wel super strak uit (RPI > PSX case)

YouTube: Playstation Build Guide Raspberry Pi 3

copywizard wijzigde deze reactie 16-06-2017 13:28 (21%)

• Da_maniaC

Da_maniaC

quote:
Sagat schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:26:
Maar vooral Simon's Quest en Dracula's Curse zijn nogal games voor puristen. Nu zijn de meeste retro fanaten dat wel, maar de games zijn onvergefelijk (wellicht is SQ zelfs de moeilijkste uit de CV reeks?).
Ik zou inderdaad ook de SNES en PS1 versie aanraden.

CV4 is inderdaad een knalgoeie game met spectaculaire FX voor zijn tijd. Symphony of the Night had destijds toen deze game net uit kwam qua sfeer nog meer indruk op mij (maar toen, vooral omdat de graphics nog een tandje indrukwekkender waren dan op de SNES).

Da_maniaC wijzigde deze reactie 16-06-2017 13:38 (25%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagat
Klein stukje over mijn persoonlijk geschiedenis met SOTN, toen ik mijn xbox360 kocht, kocht ik vrijwel direct sotn erbij
(het origineel was niet lang ervoor ook te koop bij een winkel bij me in de buurt.......maar ik geloof voor 70-80 euro ofzo :S , desondanks paar keer lang mee in mijn handen gestaan......net als wat ik paar post eerder al aangaf, als iets echt goed is mag het imho geld kosten.......maar zo had ik ook metal gear solid voor ps1 aangeschaft om die vervolgens amper te spelen...... )
, maar ook geometry wars, en pgr3. Het was niet dat ik SOTN niet goed of niet leuk vond. Maar pgr was echt een game die ik geweldig van voor de langere speelsessies, en voor korte (die vaak ook langer werden was het vaak geometry wars) uiteindelijk is sotn dus op de pile of shame terecht gekomen net zoals heel veel andere fijne titels.

Hoe moeilijk zijn deze games btw? Ik ben iemand die niet alleen (al) ouder wordt maar ook weinig tijd en geduld heeft.......ik geloof dat SOTN ook nog best pittig was.......misschien niet gek met wat Da_Maniac hierboven zegt :)

Sagat wijzigde deze reactie 16-06-2017 13:56 (21%)

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:33
quote:
Da_maniaC schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:04:
[...]

Klachtafhandeling? Is daar veel sprake van geweest dan? :)

NB: Ik heb begin deze week een mail naar ze gestuurd...heb nog steeds geen enkele reactie ontvangen.
Eén keer werd een andere regio geleverd dan op de foto afgebeeld (Goof Troop). Ik mocht toen de Duitse versie houden en kreeg een Engelse nagestuurd.
De andere keer kreeg ik een flink beschadigde Gameboy cartridge, en daar kreeg ik het geld van teruggestort.

In beide gevallen goed opgelost. Helaas gaat er in de communicatie wel wat tijd overheen, inderdaad.
quote:

Klassiekers:
1) NES: Castlevania (de eerste); als je een MSX hebt wellicht de MSX versie.
2) PC-Engine: Castlevania: Rondo of Blood / PSP: Dracula X Chronicles (en de moeilijkere classic als unlockable)
3) SNES: Castlevania IV / Megadrive: Castlevania the New Generation (=Bloodlines)

Metroidvania:
PS1: Symphony of the Night (op PSP unlockable in Dracula X Chronicles)

Als je nog moet kopen, en een PSP hebt, kan ik je Dracula X Chronicles zeker aanraden. Van alles wat. _/-\o_

Vampire's Kiss kun je overslaan. Dat werd toendertijd al een bagger interpretatie van Rondo of Blood gevonden, en is onspeelbaar moeilijk. 8)7

En SotN is echt een van de makkelijkste Metroidvania's...

• gast7
quote:

Er zijn naar mijn mening 3 verschillende soorten castlevania games die zeker niet bij elkaar horen en waar je stuk voor stuk mee zou kunnen beginnen afhankelijk van waar je smaak ligt.

8 bit castlevania. ik zou met Castlevania 1 starten

16 bit + castlevania

rpg castlevania games

Ik zou qua 16 bit voor beginners super castlevania aanraden zoals door velen is gezegd.

Qua metroidvanaia zou ik met castlevania symphony of the night beginnen, niet heel moeilijk tenzij je natuurlijk express niet grind je kan het namelijk zo moeilijk maken als je wil. Er zit zeker wel skill in deze game maar de platformers zijn over het algemeen veel lastiger, wel een heel leuke game voor speed runs naar mijn mening. Normaal uitspelen is niet moeilijk dat kan gezegd worden van alle metroidvania games, maar dat is vaak niet de lol in deze games. Naar mijn mening spant sotn nog steeds de kroon qua castlevania rpg's ziet er beste uit en speelt geweldig moeilijkheid is niet alles.

overigens zou ik voor sotn echt de ps1 versie aanraden of op zijn minst een emulator, de psp versie doet dit spel niet veel goeds, deze klassieker moet je op het grote scherm gespeeld hebben veel minder leuk op een klein scherm.

Wat vampire kiss betreft, Hij is lastiger dan super castlevania en je hebt minder opties zoals bij de nes echter trekt dit toch een bepaalde groep mensen aan, verre van een slechte game een aanrader als je van uitdaging houdt voor veel mensen echter te moeilijk.

gast7 wijzigde deze reactie 16-06-2017 21:08 (5%)

• Sagat
Thanks guys! Heb geen msx of psp. Wel de x360 versie van sotn. Maar zoals eerder gezegd ga de snes versie kans geven. Als ik em echt keuk vind mogelijk cart zoeken of vc (het liefst dan voor switch alleen die is er nog niet).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jumpman
Eindelijk weer SNES games erbij voor een leuk prijsje, waarvan je sommige niet dagelijks tegenkomt.

• Sagat
Even wat castlevania gespeeld.......en dat was best even schrikken. De controls voelden wat clunky en de gfx...ai. Super mario word en zelfs super mario kart vind ik echt leuk om te zien. Maar dit viel tegen, speelde het wel via emulatie. en snes via crt tv zag het er altijd mooier uit dan via monitor (muv van mijn amiga monitorje). Maar na even spelen wende zowel de gfx als de controls. Het werd al leuker. Al hoewel de gameplay toch een klein beetje tegenviel, meer herhaling dan ik verwachte. Dus ik ga nog niet direct op zoek naar de cart ;)

Ook nog even nes castelvania gedaan, haha dan schrik je nog harder natuurlijk, en je mist dan gelijk al dat je niet omhoog en naar beneden kan slaan, en dat je op trappen moet lopen en vooral niet springen anders flikker je er doorheen........sommige nes games blijven leuk maar idd weet niet of ik castlevania daar bij kan rekenen.
En het klopt ook met hetgeen wat ik vaker hier verkondigd heb, bij de 16bitters werd het voor mij echt leuk, zowel gfx als gameplay wise. Nes zal uitzonderingen hebben die je (of ik dan) kan blijven spelen, maar het merendeel is gewoon niet voor mij meer.

Ook niet helemaal eerlijk. Vanochtend ook even volgar the viking gespeeld......wat er vergeleken met deze games fantastisch uitziet, en control ook heerlijk. Deze game is dan weer (te) moeilijk.Get gud scrub genre.....

Misschien ook nog is SOTN op den x360 op starten. Kan natuurlijk ook dat die gewoon het beste bij me past en dat ik mogelijk daarna nog is naar de 16bitters moet kijken. Of juist daarvandaag wel lol met mijn gba/ds versies kan hebben.

Bij snes cv de 2 end of level boss verslagen en een save state-je gedaan, dus wie weet nog wel is meer verder. Maar voor de korte termijn is mijn cv intresse even geluwd.

• davidgilmour
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2017
quote:
Sagat schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:42:
Even wat castlevania gespeeld.......en dat was best even schrikken. De controls voelden wat clunky en de gfx..
Dit spel heeft een van de allerbeste soundtracks ooit, gewoon prachtmuziek!

• Sagat
Zoals gezegd het was niet eerlijk, 2013 gamen vs een uit 1991. En ze hebben ook weinig met elkaar gemeen behalven dan dat het 2d action games met platform elementen zijn.

En dan nog is dat ik Volgar al vaker had gespeeld en deze cv nauwelijks. Sterker ik had eigelijk mijn joypad layout wat moeten bijwerken.

Ook zal het niet de eerste keer zijn dat ik simpelweg aan een game moet wennen, was eigenlijk ook van plan om shock troopers nog even te testen, maar dat zal een andere keer worden, ga nu echt :z

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

quote:
Even wat castlevania gespeeld.......en dat was best even schrikken. De controls voelden wat clunky en de gfx...ai. Super mario word en zelfs super mario kart vind ik echt leuk om te zien.
Welke emulator gebruik je? Retroarch?
Probeer eens een CRT shader preset te laden. Voor cartoony sprites als mario zijn pixel doublers etc. erg leuk maar andere games zien er vaak een stuk beter/scherper uit wanneer je een CRT shader gebruikt (easymode of royale bijvoorbeeld) en de scherm verhouding origineel laat. Vaak kan je dan opeens een stuk meer 'zien'. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
quote:
Even wat castlevania gespeeld.......en dat was best even schrikken. De controls voelden wat clunky en de gfx...ai. Super mario word en zelfs super mario kart vind ik echt leuk om te zien. Maar dit viel tegen, speelde het wel via emulatie. en snes via crt tv zag het er altijd mooier uit dan via monitor (muv van mijn amiga monitorje). Maar na even spelen wende zowel de gfx als de controls. Het werd al leuker. Al hoewel de gameplay toch een klein beetje tegenviel, meer herhaling dan ik verwachte. Dus ik ga nog niet direct op zoek naar de cart ;)

Ook nog even nes castelvania gedaan, haha dan schrik je nog harder natuurlijk, en je mist dan gelijk al dat je niet omhoog en naar beneden kan slaan, en dat je op trappen moet lopen en vooral niet springen anders flikker je er doorheen........sommige nes games blijven leuk maar idd weet niet of ik castlevania daar bij kan rekenen.
En het klopt ook met hetgeen wat ik vaker hier verkondigd heb, bij de 16bitters werd het voor mij echt leuk, zowel gfx als gameplay wise. Nes zal uitzonderingen hebben die je (of ik dan) kan blijven spelen, maar het merendeel is gewoon niet voor mij meer.

Ook niet helemaal eerlijk. Vanochtend ook even volgar the viking gespeeld......wat er vergeleken met deze games fantastisch uitziet, en control ook heerlijk. Deze game is dan weer (te) moeilijk.Get gud scrub genre.....

Misschien ook nog is SOTN op den x360 op starten. Kan natuurlijk ook dat die gewoon het beste bij me past en dat ik mogelijk daarna nog is naar de 16bitters moet kijken. Of juist daarvandaag wel lol met mijn gba/ds versies kan hebben.

Bij snes cv de 2 end of level boss verslagen en een save state-je gedaan, dus wie weet nog wel is meer verder. Maar voor de korte termijn is mijn cv intresse even geluwd.
SNES Castlevania Dracula X/Vampires Kiss ziet er al veel beter uit. Vergeet niet dat Super Castlevania IV één van de eerste SNES games was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
True, ook wat reviews gelezen (oa de scan uit mean machine O+ ) en de eerste levels schijnen inderdaad nog wat tam te zijn. En ja in combinatie met vroege titel......ga het nog wel een uitgebreidere kans geven.

Overigens CV4 gespeeld met Zsnes, castelvanie nes via gameoldies website.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gister post uit de UK gekregen:

RF:

Scart:

De foto's laten al wat verschil zien, maar zonder tussenkomst van camera is het nog beter te merken, d'r is helemaal geen ruis meer :D

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Sagat
Dubbel

Sagat wijzigde deze reactie 20-06-2017 10:29 (97%)

• Sagat
quote:
Raven schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:09:
Gister post uit de UK gekregen:
[afbeelding]

RF:
[afbeelding]

Scart:
[afbeelding]

De foto's laten al wat verschil zien, maar zonder tussenkomst van camera is het nog beter te merken, d'r is helemaal geen ruis meer :D
Edit: beetje snel gepost, tekst wat bijgewerkt.

Ik heb dus wat vragen.

Is het RGB scart of normaal (dus alleen maar een omzetter voor composiet? Lijkt me van niet, anders krijg je natuurlijk geen vebetering lijkt me).
Indien RGB: Waren er mods nodig? En welke megadrive (of genises) heb je? De md 1/2.......of nog iets anders?

Sagat wijzigde deze reactie 20-06-2017 10:29 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jumpman
quote:
Sagat schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:28:
[...]

Edit: beetje snel gepost, tekst wat bijgewerkt.

Ik heb dus wat vragen.

Is het RGB scart of normaal (dus alleen maar een omzetter voor composiet? Lijkt me van niet, anders krijg je natuurlijk geen vebetering lijkt me).
Indien RGB: Waren er mods nodig? En welke megadrive (of genises) heb je? De md 1/2.......of nog iets anders?
Op de ene kabel staat Sega Megadrive 1 en op de andere Sega Megadrive 2, ik schat in dat hij ze beide heeft.

• Sagat
quote:
Jumpman schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:35:
[...]

Op de ene kabel staat Sega Megadrive 1 en op de andere Sega Megadrive 2, ik schat in dat hij ze beide heeft.
Dat had ik dit dus ook niet gezien, thanks :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
De shop zegt RGB:
- MD1: https://www.retrogamingca...gb-av-scart-cable-tv-lead
- MD2: https://www.retrogamingca...gb-av-scart-cable-tv-lead

Maar dan nog, het gaat hier over 2 verschillende outputs op de Sega's. De ene output stuurt een RF-signaal uit voor de analoge tuner van tv's (helaas met wat ruis), de andere output (volgens mij) composiet. De pics zijn dus het verschil tussen het RF-signaal en het signaal dat via output nr 2 (de DIN-connector) en de scart-kabel naar de tv wordt gestuurd.
quote:
Beide, MD1 en 2 (en nog 7 andere non-Sega consoles :+). Er waren geen mods nodig, de hierboven gelinkte kabels aansluiten was voldoende.

Oscar Wilde

• Sagat
Dank je voor de antwoorden, zit zelf ook nog op RF, maar gebruik de md maar minimaal.
Wat koste de kabel voor de md 1 als ik vragen mag?
Als zo'n kabel enigsinds betaalbaar is, is het een leuke optie......echter:

Ik twijfel nog steeds tussen of voor optimale 'echte' retro ervaring gaan, of simpel weg (bijna) alles emuleren en een mooi vitrine kopen voor mijn fysieke consoles.

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 18:28
Ik heb ook een RGB kabel (MD1) maar gebruik 'm niet, het beeld wordt smaller, en er verdwijnt midden helemaal onderaan het beeld 1 pixel. Verder wel strak beeld maar doe mij maar het origineel.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Sagat schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:53:
Wat koste de kabel voor de md 1 als ik vragen mag?
Je zou op de links kunnen klikken :+

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagat
:o :$
Ik ben weer eens ruimschoots geslaag voor 'the man test' kan duidelijk niet multitasken, of gewoon lezen ofzo.....

Thanks!

16 pond dus.....dat is ongeveer 20euro tegenwoordig? misschien richting 25 met transport. Dit is eigenlijk net iets meer dan ik wens te betalen. Maar veel beter dan 80-100 euro of meer wat ik af en toe wel zag bij andere rgb of soms zelfs hdmi/component kabels.

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 18:28
ebay, 4-5 euro incl.

• Sagat
quote:
Kijk dat zijn bedragen, daarvoor kun je nog wel is een gokje wagen. Ik stuur je mogelijk nog een pm mocht het me niet lukken om te vinden.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Sagat schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:36:
:o :$
Ik ben weer eens ruimschoots geslaag voor 'the man test' kan duidelijk niet multitasken, of gewoon lezen ofzo.....

Thanks!

16 pond dus.....dat is ongeveer 20euro tegenwoordig? misschien richting 25 met transport. Dit is eigenlijk net iets meer dan ik wens te betalen. Maar veel beter dan 80-100 euro of meer wat ik af en toe wel zag bij andere rgb of soms zelfs hdmi/component kabels.
_O- :+

Voor beide kabels en verzendkosten was ik (aldus Paypal) omgerekend €41,92 kwijt.

Oscar Wilde

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 01:46
quote:
Raven schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:49:
[...]
Beide, MD1 en 2 (en nog 7 andere non-Sega consoles :+). Er waren geen mods nodig, de hierboven gelinkte kabels aansluiten was voldoende.
Nee natuurlijk niet, de MD heeft RGB ingebouwd dus je hebt geen modificatie nodig. Jouw foto's bewijzen overigens dat RF gewoon GEEN optie is, zeker niet voor een kabel van 15 pond.

• Sagat
Raven had dat niet gevraagd, dat was ik. De reden hiervoor was dat op de n64 het volgens mij nog heel wat voeten in de aarde had. (franse n64 die je dan wel moest modden oid?) Gezien ik niet een heel groot n64 fan ben, vind ik dat persoonlijk niet de moeite waard). 15 euro, of nog beter 4-5 via de link van Potatoe, is dat wel.

Maar ik ga eerst een rasberry en/of orange pi halen en beide testen. Afhankelijk van mijn resultate ga ik die dan gebruiken en weggeven aan een maat van me. Mocht ik met toch met te veel games irriteren aan emulatie glitches etc, mogelijk ga ik me dan focusses op hardware (al dan niet via everdrive achtige oplossingen).

Enige irritante voor mij is dat als ik een goede kabel voor mijn md wil, ik die dan ook voor heel veel andere consoles moet gaan aanschaffen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jumpman
Bij toeval nog een leuk SNES games setje aan de verzameling toe kunnen voegen (zie eerdere foto) deze week. Dit is de complete buit, nadat ze netjes van stickers ontdaan en gereinigd zijn. :)

Jumpman wijzigde deze reactie 21-06-2017 20:13 (4%)

quote:
Sagat schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:04:
Raven had dat niet gevraagd, dat was ik. De reden hiervoor was dat op de n64 het volgens mij nog heel wat voeten in de aarde had. (franse n64 die je dan wel moest modden oid?) Gezien ik niet een heel groot n64 fan ben, vind ik dat persoonlijk niet de moeite waard). 15 euro, of nog beter 4-5 via de link van Potatoe, is dat wel.

Maar ik ga eerst een rasberry en/of orange pi halen en beide testen. Afhankelijk van mijn resultate ga ik die dan gebruiken en weggeven aan een maat van me. Mocht ik met toch met te veel games irriteren aan emulatie glitches etc, mogelijk ga ik me dan focusses op hardware (al dan niet via everdrive achtige oplossingen).

Enige irritante voor mij is dat als ik een goede kabel voor mijn md wil, ik die dan ook voor heel veel andere consoles moet gaan aanschaffen.
Ja, Franse modded RGB N64. Heb er zelf verleden jaar eentje gekocht/geïmporteerd vanuit Frankrijk maar was wel 110 Euro of iets meer (130 max) aan kwijt inc. verzenden. De moeite waard, mwa - speel er niet veel op - maar sowieso tof om te hebben. De N64 vind ik snel gedateerd ogen door de blurry textures doordat ze textures moesten spreiden over grote oppervlaktes. De PS1 vind ik stukken beter ogen in RGB.

• Seroczynski
Ik heb voor een paar tientjes een NTSC-J N64 gekocht en die vervolgens laten modden (UltraHDMI, kon ik niet los aanschaffen). Kan je redelijk wat mee tweaken om het beste resultaat te behalen.

quote:
Seroczynski schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:13:
Ik heb voor een paar tientjes een NTSC-J N64 gekocht en die vervolgens laten modden (UltraHDMI, kon ik niet los aanschaffen). Kan je redelijk wat mee tweaken om het beste resultaat te behalen.
Wat was je kwijt daaraan als ik vragen mag? Euro of 100?

• Sagat
quote:
Exorcist schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:52:
[...]

Ja, Franse modded RGB N64. Heb er zelf verleden jaar eentje gekocht/geïmporteerd vanuit Frankrijk maar was wel 110 Euro of iets meer (130 max) aan kwijt inc. verzenden. De moeite waard, mwa - speel er niet veel op - maar sowieso tof om te hebben. De N64 vind ik snel gedateerd ogen door de blurry textures doordat ze textures moesten spreiden over grote oppervlaktes. De PS1 vind ik stukken beter ogen in RGB.
Tsja de n64, ik weet dat ik er helemaal klaar voor was, maar dat ding kwam maar niet uit, toen ter overbrugging maar een saturn gekocht. De console die op dat moment echt verguisd werd, omdat hij een 2d console was in een 3d world. Maar laat ik nou net dol zijn op 2d games :Y dus ontzettend veel lol mee gehad.

Toen de n64 kwam was ik op zich onder de indruk, technisch waren de games knap, er ging letterlijk een nieuwe dimensie open.......MAAR waar mario word een van mijn fave games ever was/is. Want actie, snelheid etc, werd mario64 veel meer een exploratie driven game. Min of meer hetzelfde gold voor zelda.
Wat voor veel mensen de beste n64 games zijn, waren voor mij dus tegenvallers. Moet ocarina uiteraard nog steeds een echt kans geven, want zijn opvolger op de cube vond ik wel leuk en daarmee beter gewend aan 3d zelda's.......

Wave race vond ik dan wel weer erg goed. Mariokart 64, 3-4 speler was erg leuk, maar vond de snes versie nog steeds leuker.....uiteindelijk was het dus niet wat ik me er van voorgesteld had.

Blast corps vond ik ook een erg leuke game, en ik wil nog steeds de banjo kazooie games spelen....maar dan kan allemaal via rare replay (al gekocht) voor xbone (niet gekocht, maar die komt als het goed is later dit jaar).
Verder uit mijn hoofd even geen games die ik echt heel graag op n64 wil spelen.
En ik vind idd ook de gfx stijl, dat wazig niet echt heel mooi, dat helpt gewoon niet mee. Veel mensen vinden mario kart snes een pixel brei, maar dat trek ik beter dan early n64 3d games.

Dus ja, ik vrees dat de n64 zelfs als mijn retro room ooit klaar is, afgesloten zal blijven. Ben ook mijn stroom brick kwijt, vermoed dat mijn vrouw die per ongeluk naar een rommelmarkt heeft meegenomen :(

• Seroczynski
quote:
Exorcist schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:21:
[...]

Wat was je kwijt daaraan als ik vragen mag? Euro of 100?
Ik druf het bijna niet te zeggen, maar ik heb €200 betaal voor de kit + installatie :X De kit zelf is ongeveer €140 (pak en beet). Persoonlijk vind ik het dat wel waard. Heb naast de HDMI installatie ook vier originele controllers gemod met een nieuwe analoge pook met daarin weer een custom PCB, aangezien de standaard replacement pookjes crap zijn. Als kers op de top heb ik er nog een EverDrive64 v3 bij gehaald.

Eerlijk is eerlijk, de N64 staat niet vaak aan. Ik speel vaker op mijn SNES en MegaDrive, maar het is dan natuurlijk ook gewoon een hobby :)

• Sagat
Helemaals eens, een hobby mag geld kosten! you only live once etc etc.

Bij mij is het erg goedkoop, door mijn backlog doe ik echt lekker rustig aan.....ik was even mijn steam wish list aan het checken nu het weer sales zijn, maar ga mogelijk 2-3 games aftikken wat me dan een 10tje zal kosten. Kan je niet wakker van liggen.

Ziet er naar uit dat ik toch nog wel even bezig ben met diablo 3.

• gast7
Ben ik het ook mee eens een hobby mag geld kosten,

Het is dan ook om die reden dat men gewoon de hogere bedragen uitgeeft aan de betere games.

Je zou 30 jaar kunnen wachten totdat de markt instort maar tegen die tijd heb je misschien geen interesse meer of 30 jaar die games niet in je bezit gehad om maar een voorbeeld te noemen tevens ben je dan al een stukje ouder :')

• Sagat
Kan me voorstellen dat je met een DDR een stuk minder lol heb op je 70ste :P then again misschien juist een goeie work out.

quote:
Sagat schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:33:
Helemaals eens, een hobby mag geld kosten! you only live once etc etc.

Bij mij is het erg goedkoop, door mijn backlog doe ik echt lekker rustig aan.....ik was even mijn steam wish list aan het checken nu het weer sales zijn, maar ga mogelijk 2-3 games aftikken wat me dan een 10tje zal kosten. Kan je niet wakker van liggen.

Ziet er naar uit dat ik toch nog wel even bezig ben met diablo 3.
Enige waar ik moeite mee heb is geld uitgeven aan current gen (PS4/Xbox One/WiiU) of retro. Ik merk dat ik soms een game of 5 per maand voor de PS4 koop maar daardoor ook vrijwel niets "ouds" haal. Ik heb nu dan wel de Professor Layton serie compleet gemaakt. Miste nog twee DS titels en de laatste 3DS variant, deze zijn binnen vanuit de UK. Wat Vita spellen nog besteld voor de vakantie maar ook dat is minimaal omdat er alleen nog maar JRPG's uit lijken te komen hetgeen mijn genre niet is.

Wil nog steeds 's een keer verder met PS1 maar ik kan gewoon niets bedenken wat ik nog mis behalve FF VII en ook die heeft geen prioriteit. Jumping Flash ooit omdat het een launchgame is, maar ook daar ga ik geen grof geld voor betalen.

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21-09 17:02
ik zat net even te kijken om de hobby kamer wat uit te breiden. Maar wtf, sommigen durven voor een originele xbox meer te vragen dan een 2dehansd xbox one. Dan maar niet, het schijnt dat een xbox 360 ook oude xbox games kan spelen ?

• Sagat
En de one gaat het ook kunnen, aangekondigd op e3. Het werkt echter net als op 360 met patches die je per spel moet downloaden. Dus het werkt zeker niet met alle spellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gast7
quote:
Exorcist schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:28:
[...]

Enige waar ik moeite mee heb is geld uitgeven aan current gen (PS4/Xbox One/WiiU) of retro. Ik merk dat ik soms een game of 5 per maand voor de PS4 koop maar daardoor ook vrijwel niets "ouds" haal. Ik heb nu dan wel de Professor Layton serie compleet gemaakt. Miste nog twee DS titels en de laatste 3DS variant, deze zijn binnen vanuit de UK. Wat Vita spellen nog besteld voor de vakantie maar ook dat is minimaal omdat er alleen nog maar JRPG's uit lijken te komen hetgeen mijn genre niet is.

Wil nog steeds 's een keer verder met PS1 maar ik kan gewoon niets bedenken wat ik nog mis behalve FF VII en ook die heeft geen prioriteit. Jumping Flash ooit omdat het een launchgame is, maar ook daar ga ik geen grof geld voor betalen.
Damm dan moet je wel een aardige ps1 collectie hebben als je niks kunt bedenken wat je nog mist qua ps1. er zijn een hele hoop goede games die vaak wel wat duurder zijn zelfs de minder voor de hand liggende games die zowat niemand kent. ook wel een hoop goede games die erg goedkoop zijn.

Symphony of the night heb je al dan neem ik aan, of valt deze automatisch weg door het hoge prijs kaartje dat daar aan hangt.

@Automark

Een xbox classic console is super goedkoop, ik denk dat dit niet heel moeilijk te vinden is.

gast7 wijzigde deze reactie 25-06-2017 00:40 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Automark
Bij mij in de buurt staan er maar 3 te koop, en ze vragen allemaal meer dan 100 euro, 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gast7
dat is wel pech voor jou maar volgens mij heb je al een box classic console voor een paar tientjes ik zie in elk geval zat advertenties voor een goedkope xbox console.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Automark
ach ja, dan blijf ik mijn oude 360 gewoon gebruiken voor classics, ik wist niet eens dat dat kon :D
Minder consoles in huis houdt mijn vrouw ook gelukkiger :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnotherWorld
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 30-04 18:42
Mijn eigen tweedehands 1e serie originele X-Box begint de laatste tijd kuren te krijgen. Dit is de degene met een Thompson dvd-speler. Ik merk dat die echt op zijn laatste adem zit. Zag ik inderdaad voor 30 euro een derde serie Xbox staan (met Philips dvd-speler) op Marktplaats. Zo goed als nieuw. En dan bedoel ik krasloos en de zwarte kleur niet vervaagd. Kreeg ik daar ook nog een originele Advanced Scart kabel bij :D En nog wat spellen die ik nog niet had (Indiana Jones en Outrun 2 oa.) Dus ze zijn zeker nog te vinden. Maar het beste kan je gaan voor eentje met een Philips speler. Die gaan iets langer mee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
Stond er van de week eentje voor een tientje op te halen in Utrecht op V&A.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
gast7 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 00:38:
[...]

Damm dan moet je wel een aardige ps1 collectie hebben als je niks kunt bedenken wat je nog mist qua ps1. er zijn een hele hoop goede games die vaak wel wat duurder zijn zelfs de minder voor de hand liggende games die zowat niemand kent. ook wel een hoop goede games die erg goedkoop zijn.

Symphony of the night heb je al dan neem ik aan, of valt deze automatisch weg door het hoge prijs kaartje dat daar aan hangt.

@Automark

Een xbox classic console is super goedkoop, ik denk dat dit niet heel moeilijk te vinden is.
Nou ja, voor mijn doen ja. Maar ik mis dus bijv. een Final Fantasy VII omdat ik nooit iets met FF gehad heb. Heb denk ik wel de meest gangbare titels voor de PS1 met her en der wat rares zoals Tombi! en Megaman X3.

Nu maar even de Saturn aangeslingerd en de CR2032 gelijk vervangen. Die van m'n DC is ook op maar dat is volgens mij een gesoldeerde oplaadbare is het niet? Dan moet ik me daar 's in verdiepen want noem het autistisch, ik haat het om datum/tijd opnieuw in te voeren bij het aanzetten van een console. Laat staan save games te missen (Saturn).

En @ de Xbox classic discussie: die dingen kosten geen drol. Voor 30 Euro moet je wat mij betreft al een aardige deal hebben en misschien zelfs met softmod/XBMC. Of in ieder geval minimaal 10 spellen. Leuke console, maar minder gewild.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagat
Dat batterij wisselen van de saturn kan ik me ook nog goed herinneren, vond het idd alleen irritant om de klok in te moeten stellen, savegames had ik op een cartridge.
Dc weet ik niet meer, of ik die batterij vervangen had........?

Edit: nope dit heb ik absoluut nooit gedaan :>
https://www.ifixit.com/Gu...+Battery+Replacement/5020

Sagat wijzigde deze reactie 26-06-2017 16:08 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 12:41
Denk dat het al bekend is: SNES Classic....

https://www.nintendo.nl/D...nment-System-1238330.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:07
quote:
Kan alleen nergens pre-orders vinden, ik weet dat het wel erg vroeg is voor pre-orders maar op die manier had ik dus de NES Mini gemist, dit wil ik niet nog eens aangezien ik meer met SNES games heb dan NES.

Ugh en ik weiger het van een scalper te kopen.

• RollieBollie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 12:41
Is net aangekondigd. Denk op zijn vroegst morgen. Ik hang in ieder geval direct bij openingstijd mijn rijtje gameshops te bellen.

• Seroczynski
quote:
Mizgala28 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:42:
[...]

Kan alleen nergens pre-orders vinden, ik weet dat het wel erg vroeg is voor pre-orders maar op die manier had ik dus de NES Mini gemist, dit wil ik niet nog eens aangezien ik meer met SNES games heb dan NES.

Ugh en ik weiger het van een scalper te kopen.
Dat heb ik met de NES Mini. Maybe one day :)

• ChokingHazard
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18-09 12:14
quote:
Automark schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 00:55:
ik zat net even te kijken om de hobby kamer wat uit te breiden. Maar wtf, sommigen durven voor een originele xbox meer te vragen dan een 2dehansd xbox one. Dan maar niet, het schijnt dat een xbox 360 ook oude xbox games kan spelen ?
Bepaalde games zijn inderdaad ook te spelen op de 360. Wel moet je dan een originele harddisk in je 360 hebben zitten, omdat daar de emulatie-tool op zit.

Wat betreft de prijzen voor de originele Xbox, ik heb er momenteel 3 en die heb ik allemaal gratis op kunnen halen. Die prijzen die jij noemt zijn dus ronduit belachelijk.

• Sagat
De snes was lange tijd mijn lieveling console ever. En aan de ene kant ben ik ontzettend blij met deze heruitgave.
Aan de andere kant:
- ik ben klaar met de limited edition shit van nintendo. Ik WEIGER om in mijn slaapzak voor de gamestore te moeten kamperen om een console te kunnen kopen. En scalpers.....tsja it's a free country. Ik kom ook niet om in het geld dus ik snap het, maar ga zeker niet double money betalen.
- Er zit een leuke selectie games op, maar altijd zal ik hebben, oh jammer dat game x er niet op zit. Als nintendo dit aan vc zou koppelen met gewoon de meeste games (ik snap dat sommige qua rechten moeilijk zijn) beschikbaar, dan zou het anders zijn.
Dus nee echt besloten dat ik dit skip en een pi-tje ga maken. Geen beperkingen en dat handjevol spellen dat mogelijk emulatie issues heeft koop ik dan wel voor mijn orginele snes, of mogelijk zelfs voor die lelijke usa variant omdat je dan nooit meer pal nonsense hebt.

Sagat wijzigde deze reactie 27-06-2017 10:20 (7%)

• Consoles4life!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16-04 17:59
quote:
Sagat schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:17:

- Er zit een leuke selectie games op, maar altijd zal ik hebben, oh jammer dat game x er niet op zit.
Game X zit er juist wel op: X2, X3, 7, & Bass zijn de 4 uit de serie die ontbrekken :+

Zelf skip ik de SNES mini; blijft in mijn ogen crappy emulated plug 'n play meuk en de gamelist vind ik nog kariger dan die van de NES mini en valt toch niet uit te breiden.

Maar 1 van de 3 DKC games, slechts 1 van de 6 MM games en geen enkele beat 'em up of shmup.

Nee bedankt Nintendo, ik hou het bij originele SNES carts aangevuld met fantranslations van SNES games waarvan Nintendo het al een kleine 25 jaar nodig vindt om het westen deze games te onthouden.

• Sagat
quote:
Consoles4life! schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:42:
[...]

Game X zit er juist wel op: X2, X3, 7, & Bass zijn de 4 uit de serie die ontbrekken :+

Zelf skip ik de SNES mini; blijft in mijn ogen crappy emulated plug 'n play meuk en de gamelist vind ik nog kariger dan die van de NES mini en valt toch niet uit te breiden.

Maar 1 van de 3 DKC games, slechts 1 van de 6 MM games en geen enkele beat 'em up of shmup.

Nee bedankt Nintendo, ik hou het bij originele SNES carts aangevuld met fantranslations van SNES games waarvan Nintendo het al een kleine 25 jaar nodig vindt om het westen deze games te onthouden.
Street fighter 2 CE turbo hyper etc etc staat erop! :+

Maar vermoeddelijk bedoel je iets als final fight or turtles in time......
Shmup is idd best droevig.......axelay zou voor mij een titel zijn die ik toch wel als een van de eerst zou invullen.......maar daar ga je al, precies wat ik bedoel.

Wat ik dan wel weer raar vind is dat ze star fox 2 er wil opzitten......nintendo die altijd zegt 'wij veranderen niets aan de bron.....' gaat dan opeens wel een nooit uitgebrachte game uitleveren?

Oh en mike tyson is wel uit zijn eigen game gegooid in de VC versie, dat kan weer wel :P

Sagat wijzigde deze reactie 27-06-2017 14:36 (91%)

• Consoles4life!
@Sagat

Turtles in time of Final Fight 3 daar doelde ik idd op.

Best een aardig lijstje aan games wat je bij de SNES mini krijgt maar wel te beperkt in genre IMO: bv ook al geen enkele puzzel game.

Starfox 2 begrijp ik trouwens ook helemaal niets van. Misschien dat Nintendo het leuk vindt om het grote publiek eindelijk te laten zien waar het idee van de Walker uit Starfox zero vandaan komt??

Van Starfox 2 kan ik alleen zeggen dat de game op enkele bugs na klaar was, en dat de game was gecancelled omdat 3d gaming toen der tijd de FX chip al voorbij was gestreefd door de PS One en Saturn en dat de N64 bijna uitkwam.

Zelf ben ik niet echt kapot van Starfox 2 (of beter gezegd: van 3d 16-bit games) maar zie het wel als een bijzonder stukje Nintendo geschiedenis.

De enige 16-bit 3d shooter die IMO vandaag de dag nog steeds mee kan is Panorama Cotton.

Elke keer als ik die game speel vraag ik me opnieuw af hoe ze de 3d effecten in die game hebben kunnen verwezelijken. Wat mij betreft de beste en mooiste 3d 16-bit game en dat zonder gebruik van extra chips. Wat zou ik van die game toch graag een making of docu willen zien :)

• Consoles4life!
quote:
Automark schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 00:55:
het schijnt dat een xbox 360 ook oude xbox games kan spelen ?
Ga d'r maar niet vanuit; De ene game zal het doen (Halo), de andere niet Forza/Voodoo Vince en bij de volgende (Conker live & reloaded) is de framrate dusdanig dramatisch dat de game vast zal lopen.

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10:35
quote:
Consoles4life! schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:53:
[...]

Ga d'r maar niet vanuit; De ene game zal het doen (Halo), de andere niet Forza/Voodoo Vince en bij de volgende (Conker live & reloaded) is de framrate dusdanig dramatisch dat de game vast zal lopen.
Ah de xbox 360. Een geweldige console en de afgelopen generatie onze main console geweest.
Wat betreft de compatible games. Er is een aardige lijst:

http://support.xbox.com/n...nsole/play-original-games

• Sagat
quote:
Henkje.doc schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 05:46:
[...]

Ah de xbox 360. Een geweldige console en de afgelopen generatie onze main console geweest.
Wat betreft de compatible games. Er is een aardige lijst:

http://support.xbox.com/n...nsole/play-original-games
De snes was altijd mijn favoriet, ps2 kwam heel dicht in de buurt, maar de x360 _/-\o_ de hardware was brak, pas mijn 3e was enigsinds acceptabel qua geluidproductie, en mijn eerste had zelfs een RROD (wel nadat ik em verkocht had, maar was familie dus beloofd te helpen mocht het mis gaan). Maar de games.......man man wat heb ik er een lol mee gehad. Was ook de eerste waarme ik echt online ging gamen. Ik denk dat het met dit alles samen mijn fave console is.

Moet zeggen dat ik de ps4 ook erg leuk vind, maar die krijgt wat punten aftrek omdat het een crisis/budget console is en daardoor minder de wow factor had die de 360 wel degelijk had (pgr en Gears zagen er destijds fantastisch mooi uit! :9 ), oh en niet geheel onrelevant, ps4 is ook geen retro......x360 geloof ik 'officieel' ook niet natuurlijk.....toch?

Maar.....ik denk dat het voor casual spelers leuk is dat je sommige spellen dus kan emuleren. Als harcore verzamelaar/speler is het misschien riskant om er op te vertrouwen. Ik heb zelf ninja gaiden erop gespeeld maar die had geloof ik ook wat issues. Is wel laaaaaang geleden.

Sagat wijzigde deze reactie 28-06-2017 14:33 (16%)

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True