Saved by the buoyancy of citrus
Dit was een particuliere verkoper via Marktplaats. Die heeft een poos geleden als hobby project een GBA mainboard + AGS-101 LCD in een nieuwe Midnight Blue Shell geplaatst met de originele knoppen en een nieuwe glass lense voor 125 EUR.Shadow_Zero schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:07:
[...]
Waar heb je deze gekocht/besteld, en voor hoeveel?
Mocht je interesse hebben DM maar even, dan kan ik eventueel aan hem vragen of hij er nog 1 zou kunnen ombouwen voor je?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Kweet niet, vond het destijds in de mags er leuk uit zien, maar irl viel het me tegen (toegegeven dit was jaren later) maar waar veel 2d games nog steeds mooi zijn, vond ik dit dus niet mijn smaak.Cyphax schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:07:
Vectorman is ook wel gaaf op de MD. Ziet er ook erg mooi uit.
(disclaimer: based on pc emulatie en de sega collectie op x360)
10 second ninja DONE
Hoe tevreden ben jij over de felheid van de backlight?Da_maniaC schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:23:
[...]
Dit was een particuliere verkoper via Marktplaats. Die heeft een poos geleden als hobby project een GBA mainboard + AGS-101 LCD in een nieuwe Midnight Blue Shell geplaatst met de originele knoppen en een nieuwe glass lense voor 125 EUR.
Mocht je interesse hebben DM maar even, dan kan ik eventueel aan hem vragen of hij er nog 1 zou kunnen ombouwen voor je?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
In het algemeen geldt dat de standaard brightness die een AGS-101 scherm in een AGB geeft meer dan voldoende is. Je kan ook kiezen om de hoge stand te gebruiken maar deze vind ik persoonlijk te vel, maar is wellicht handig als je in de zomer buiten wil gamen.Koldur schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:48:
[...]
Hoe tevreden ben jij over de felheid van de backlight?
Je kan ook AGB's modden met een schakelaar voor beide brightness levels.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Sparkster op de snes lijkt erg op rocket knight voor de megadrive.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:06:
Rocket Knight heb je alleen deel 2 van op de SNES: Sparkster maar dat is een geheel andere platformer dan de Sparkster op de MD.
Konami deed dat vaker: zoals bv bij Contra, en Looney Tunes.
Sparkster op de megadrive lijkt juist niet op rocket knight.
De snes versie komt meer in de buurt, ik zou zelfs zeggen dat sparkster op de snes beter is dan rocket knight. alle drie vrij goede titels voor de systemen.
Ik vermoed dat het iets met de 32X te maken heeft, lees dat de SVT chip daar moeite mee heeft. Van de week maar even proberen zonder die bult op de MD.
/kan het net zo goed gelijk proberen, ligt inderdaad aan de combi 32X en SVT (of in ieder geval Virtua Racing). Wel beeld zonder de 32X.
[ Voor 11% gewijzigd door Exorcist op 31-05-2017 22:32 ]

De verkoper vroeg reseller prijzen, maar uiteindelijk heb ik het setje voor de prijs van Comix Zone alleen gekocht. Comix Zone en Sonic zien uit als nieuw, Shinobi heeft een gekreukte omslag (achterkant) en een gescheurde plastic omslag.
Hij had nog meer te koop, maar daarvan had ik alleen Alex Kid niet, en die staat niet op mijn verlanglijstje.
Heb hem zojuist pas binnengekregen dus kan het je nu pas vertellen!Koldur schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:48:
[...]
Hoe tevreden ben jij over de felheid van de backlight?
Ziet er prima uit, gewoon hetzelfde als op de GBA SP. Echt prima, maar in de volle zon kan ik me voorstellen dat de verlichting tekort schiet en je goed moet kijken (maar ik ga dan ook liever niet in de volle zon zitten gamen zelf...).
Ik zie wel dat de 'ingewanden' en link ingang/volume potmeter wat smerig zijn bij de GBA.
Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan reinigen zonder de shell of de elektronica aan te tasten?
Ik heb wel 96% alcohol staan, maar dat lijkt me niet geschikt aangezien ik per ongeluk het PCB kan aantasten daarmee. Open halen en dan de onderdelen schoonmaken met q-tips of een doekje met lauw water + dreft en dan weer drogen?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Okay, geen kans dat ik doffe of witte plekken krijg op mijn shell daarmee?Flozem schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:16:
Gewoon de 96% alcohol oplossing. Juist die alcohol leent zich uitstekend voor schoonmaken van contactjes (en contactdelen op het pcb) wegens de gering hoeveelheid water dat in de oplossing zit.
Wat bedoel je met 'ingewanden'? Zo klinkt het alsof de verkoper ze niet netjes afgewerkt heeft.Da_maniaC schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:11:
[...]
Ik zie wel dat de 'ingewanden' en link ingang/volume potmeter wat smerig zijn bij de GBA.
Oh ik doelde puur op de interne electronica. Mainboard kan ik nog niet beoordelen, maar de volume potmeter is opvallend vies (donker bruin stof).Seroczynski schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:59:
[...]
Wat bedoel je met 'ingewanden'? Zo klinkt het alsof de verkoper ze niet netjes afgewerkt heeft.
Hier een bericht van een tevreden klant
[ Voor 24% gewijzigd door Seroczynski op 01-06-2017 13:02 ]
Weet je toevallig of contrast potmeter ook nog nut heeft om af te stellen bij een AGS-101 LCD scherm?Seroczynski schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:00:
Ik heb in het verleden een tweetal backlit AGB's verkocht waar ik van durf te zeggen dat de afwerking perfect was. De mod stelt niet zo veel voor maar als iemand hulp nodig heeft wil ik ze wel helpen.
Hier een bericht van een tevreden klant
En zou dit van binnenuit kunnen, zonder dat je het factory label van de GBA beschadigd?
Niet wetenschappelijk onderbouwt, maar ik zou niet gaan spelen met de pot van het scherm zonder enige aanleiding. Voorheen werd en af en toe wordt dit nog gedaan door mensen die een onjuiste combinatie hebben van AGB moederboard (32 of 40 pins) en een 101 scherm (type A, B of AB), maar je blijft bij een mismatch altijd met iets mindere kwaliteit zitten. Recentelijk is er een aanpassing bekend geworden waarmee je bij een mismatch alsnog een perfect schermcontrast kan krijgen zonder ghosting problemen.Da_maniaC schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:48:
[...]
Weet je toevallig of contrast potmeter ook nog nut heeft om af te stellen bij een AGS-101 LCD scherm?
En zou dit van binnenuit kunnen, zonder dat je het factory label van de GBA beschadigd?
En als je met factory label de sticker op de achterkant bedoelt, dat kan je vermijden door de handheld open te schroeven. Bij het openmaken van de GBA is er niets dat los schiet of laat.
Ik houd hem in m'n achterhoofd. Ik heb twee GBA's die ik al voorzien had van een stickon-light die ik destijds bij Goldenshop had gekocht. Niet super, maar veel beter dan niksDa_maniaC schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:23:
[...]
Dit was een particuliere verkoper via Marktplaats. Die heeft een poos geleden als hobby project een GBA mainboard + AGS-101 LCD in een nieuwe Midnight Blue Shell geplaatst met de originele knoppen en een nieuwe glass lense voor 125 EUR.
Verwijderd
Wat is daar nu de werkelijke waarde van? Ik zou zeggen rond de €150/200 houd het op. maar hoorde weer van iemand dat er maar 100 van zijn gemaakt in Nederland ?
klopt dit ook ??
Oke is goed.Shadow_Zero schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:10:
[...]
Ik houd hem in m'n achterhoofd. Ik heb twee GBA's die ik al voorzien had van een stickon-light die ik destijds bij Goldenshop had gekocht. Niet super, maar veel beter dan niksDie tweede GBA had ik gekocht zodat ik er 4 in huis had voor eventuele potjes Four Swords dan wel Crystal Chronicles (had ook al een originele AGB-001 SP en een AGS-101). Op dit moment geen geld over voor een backlight GBA, maar hij ligt wel lekkerder in de hand dan de SP!
Anders zijn er altijd nog Deadpanrobot.co.uk of Retromodding.com.
Zijn wel vrij dure opties maar voor zover ik lees en heb ervaren zijn beide 'eigenaren' erg gepassioneerd en leveren hoge kwaliteit.
Ik had de eigenaar van deadpanrobot kort gesproken wat een ombouw zou kosten. Toen ik na zijn eerste mail vertelde dat ik inmiddels voorzien was met een Midnight Blue AGS-101 van een andere verkoper kreeg ik bericht terug of ik alsnog wilde laten weten hoe deze beviel en of ik een foto wilde sturen.
Het scherm heeft overigens een ietwat eigenaardige verticale kijkhoek.
Ik krijg bij de kijkhoek zoals ongeveer op deze foto de mooiste resultaten:

Dat is in principe helemaal prima om te spelen maar met het scherm 'recht' voor je neus is het beeld 'valer' en zijn de kleuren niet zo mooi.

Tevens vandaag de GB-Boy Colour binnengekregen, super ding!
Wel fout in de Donkey Kong rom.. level 2 heeft corrupte ladders waardoor je jet leven niet af kan maken.

[ Voor 24% gewijzigd door mvz op 02-06-2017 17:08 ]
Verwijderd
Repro?mvz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:44:
Blij als een kind!! want, zie plaatjes..
[afbeelding]
[afbeelding]
Tevens vandaag de GB-Boy Colour binnengekregen, super ding!
Wel fout in de Donkey Kong rom.. level 2 heeft corrupte ladders waardoor je jet leven niet af kan maken.
[afbeelding]
Verwijderd
Gefeliciteerd d'r mee: Vetste game die je in een NES library kunt hebben.
Heb er helaas ook naar waarde voor moeten betalen, maar als ik het nu niet gedaan had, was ik hem wellicht nooit meer tegengekomen. Dus erg content ermee inderdaad! 😀Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:18:
Aardig gek dan; IMO de enige NES game die zowel zeldzaam/veel waard is en tevens ook nog eens een van de beste NES games is.
Gefeliciteerd d'r mee: Vetste game die je in een NES library kunt hebben.
Verwijderd
Zie het als een investering.
Hoop wel dat je de game echt zult spelen omdat 'ie meer dan te gek is. De creme de la creme van de 8-bit platformers
Zeker! Nu aan het oefenen op het starjump / riden.. het is best heel anders dan andere platformers 😃Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:35:
@mvz Die game is meer dan waardevast, Mr Gimmick is alleen in Scandinavie uitgebracht (Dacht zelfs alleen in Zweden).
Zie het als een investering.
Hoop wel dat je de game echt zult spelen omdat 'ie meer dan te gek is. De creme de la creme van de 8-bit platformers

nu kan ik mijn Gamecube setje een collectie noemen.
Wel de laatste aankoop voor deze maand...
[ Voor 3% gewijzigd door Flozem op 02-06-2017 20:53 ]
Verwijderd
Tof filmpje om te kijken en om je game kennis te testen.
Herken je alle franchises?
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2017 23:53 ]
Niet super zeldzaam maar voor 2 euro wel goedkoop.
In totaal 2 mensen op de markt gevonden die retro game verzamelaar waren (en 1 willekeurig handelaartje) maar de verzamelaars wisten hen prijzen wel.
Geen van allen had nog een gameboy micro (waar ik zelf naar op zoek was).
https://www.allekabels.nl...-anY0rzvUgnpXQRoCg5Hw_wcB
van scart naar VGA en dan nog een scart verloopstekkertje
Iemand die dit misschien weet? Gaat om het aansluiten van PS2, SNES, N64 etc
Dat gaat niet werken volgens mij, het signaal moet omgezet worden. Wat je nodig hebt is iets als dit KLIK. Is alleen wel iets duurder dan een losse kabel.ls789 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 17:29:
hi all, mijn tv heeft helaas geen scart aansluitingwerkt het volgende scenario:
https://www.allekabels.nl...-anY0rzvUgnpXQRoCg5Hw_wcB
van scart naar VGA en dan nog een scart verloopstekkertje?
Iemand die dit misschien weet? Gaat om het aansluiten van PS2, SNES, N64 etc
Ah ok, was ik al bang voor. Dan kan ik net zo goed een HDMI to Scart omvormer kopen. Is dit wat?G-Meister schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:14:
[...]
Dat gaat niet werken volgens mij, het signaal moet omgezet worden. Wat je nodig hebt is iets als dit KLIK. Is alleen wel iets duurder dan een losse kabel.
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch
Aanzienlijk goedkoper dan de rest..
https://www.nedgame.nl/ni...games-console/5920556126/
Verwijderd
Iets late reactieVerwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:11:
[...]
De kers op de taart.
Om het dan echt zo goed als compleet te maken raad ik je aan om de 30 in 1 pirate cart er ook nog bij te bestellen omdat die de 150 in 1 cart perfect aanvult met o.a. Zelda 1 en 2, Metroid, Ducktales 1 en 2, en Engelse versies van de nooit in Europa uitgekomen Mother 1 en Final Fantasy 1, 2 en 3.
Je kunt alleen maar een game tegelijkertijd saven op de cart.
@potato42: Zelf begrijp ik eerlijk gezegd ook niet helemaal wat mensen zouden kunnen bedoelen met het woord: "ophaalen".
Zag het ook voorbij komen, maar hoe is de kwaliteit? En je moet omvormers kopen om orginele controllers te gebruiken? Wat kosten die en hoe goed zijn ze verkrijgbaar? Denk dat dan toch liever voor een pie ga. Hoewel de retro freak natuurlijk ook echte carts kan spelen...( maar gezien de rip mogelijheid lijkt me dat men eerder rom zal gebruiken...)Da_maniaC schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:48:
Wil geen reclame maken maar de Retro Freak 12 in 1 is vanaf nu ook in Nederland te koop!
https://www.nedgame.nl/ni...games-console/5920556126/
10 second ninja DONE
Verwijderd
Soms loop ik tegen een game aan waar ik nog nooit iemand over gehoord heb, een game die zich kan meten met de allerbeste in het genre...
Hidden gems kom je eerdaags nauwelijks nog tegen omdat zowat alles zo'n beetje wel bekend is inmiddels maar die enkele keer dat ik er nog eentje vind zijn voor mij der leukste dingen om hier op het forum te delen.
Dit keer de fantranslation van een Super Famicom JRPG.
Iedereen die er een beetje bekend mee is, kent de Dragon Quest Series, Live A Live en Secret of Mana 2 wel maar bijna niemand kent het fantastische Super Shell Monsters Story.
Een parel van Hudson Soft met zeer hoge productie waarde. De game combineert elementen van Dragon Quest en Pokemon en is een absolute must play!
Emulator, flashcart of reproduction cartridge, hoe je het doet maakt niet uit;
Elke Snes JRPG fan moet deze topgame gewoon een keertje gespeeld hebben!!
http://www.dynamic-designs.us/shellmonsterstory.shtml
Star wars en GnG wil ik wel checken tho
10 second ninja DONE
Ik heb ze gemaild en gevraagd of de Controller adaptor and Gear converter er ook bij zitten (wacht nog op antwoord).Sagat schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:59:
[...]
Zag het ook voorbij komen, maar hoe is de kwaliteit? En je moet omvormers kopen om orginele controllers te gebruiken? Wat kosten die en hoe goed zijn ze verkrijgbaar? Denk dat dan toch liever voor een pie ga. Hoewel de retro freak natuurlijk ook echte carts kan spelen...( maar gezien de rip mogelijheid lijkt me dat men eerder rom zal gebruiken...)
Puur vanwege het feit dat hij zowel alle carts als roms ondersteund wil ik er erg graag eentje hebben.
Voor die prijs mag dat wel, anders kun je hem beter in de UK kopen...Da_maniaC schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:58:
[...]
Ik heb ze gemaild en gevraagd of de Controller adaptor and Gear converter er ook bij zitten (wacht nog op antwoord).
Puur vanwege het feit dat hij zowel alle carts als roms ondersteund wil ik er erg graag eentje hebben.

SNES + 2 controllers
Games: F-Zero, Street Fighter Alpha 2, Smurfen, Tin Tin, Super Tennis, Mario All Stars, Donkey Kong Country 1 en 3, Spirou, Lion king, International SuperstarSoccer
Gameboy Classic
Games: Smurfen, MarioLand, DonkeyKong Country
De SNES is helaas wel geel geworden aan de voorkant
De Gameboy is helaas soort van overleden.. geluid doet het maar het scherm is bijna helemaal zwart.. zie wel wat bewegen maar denk dat dit niet meer te fixen is. Afijn staat alsnog mooi voor in de vitrine
Zal vanavond nog even een foto uploaden!
haha ja daar heb ik aan zitten draaien maar het is niet egaal zwart.. zijn heel veel dode lijnen helaas.Seroczynski schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:31:
Niet vergeten dat de GameBoy een contrast pot heeft eh
Jammer. Er zijn wel fixes voor volgens mij. Je zou iets als dit eens kunnen proberen, nothing to lose right?ls789 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:43:
[...]
haha ja daar heb ik aan zitten draaien maar het is niet egaal zwart.. zijn heel veel dode lijnen helaas.

Heb ik inderdaad gezien ^^ ga het denk wel proberen alhoewel het er bij mij heel anders uitzietSeroczynski schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:07:
[...]
Jammer. Er zijn wel fixes voor volgens mij. Je zou iets als dit eens kunnen proberen, nothing to lose right?
[video]
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of die Super Mario All Stars (SNES) en Mario Land (GB) compleet met boekje/doosje zijn en of je interesse zou hebben om deze te verkopen?ls789 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:20:
al een tijdje bezig met het verzamelen van wat oudere consoles voor in mijn gameroom ^^. Al die tijd in de veronderstelling dat ik vroeger mijn Gameboy classic en SNES had verkocht maar bleek toch niet zo te zijn! Lag gewoon bij mijn ouders op zolder.

Vragen mag altijdDa_maniaC schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:59:
[...]
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of die Super Mario All Stars (SNES) en Mario Land (GB) compleet met boekje/doosje zijn en of je interesse zou hebben om deze te verkopen?
mixed feelings.......7 en 8 vind ik leuk want heb ik nog niet (al hoewel ik twijfel of 7 ook al in de gamecube collectie zit die ik heb) maar 9 en 10 waren/zijn gewoon xbla en psn (en steam!) games... en die heb ik dus al (hmmm iig 9)
toch even de gamecube lijst erbij gezocht:
Mega Man
Mega Man 2
Mega Man 3
Mega Man 4
Mega Man 5
Mega Man 6
Mega Man 7
Mega Man 8 (based on the PlayStation version)
Also, the two Mega Man games which had limited release outside Japan:
Mega Man: The Power Battle
Mega Man 2: The Power Fighters
dus 7-8 heb ik ook al.......hmmm nee pass voor mij
(collectie 1 wel gekocht ondanks cube versie, maar voor de 3ds zodat ik ook portable kan megamannen
Al hoewel 3ds controls meer
10 second ninja DONE
Ik heb zelf alleen de PS2 (gekocht in 2008) en heb hem nog niet eens 24 uur gebruikt in al die jaren. Maar ik denk er aan om toch maar eens de oude games uit te gaan spelen.
Nu? Nee. Ik vind het wel leuk om af en toe te time trialen met Gt tokyo geneve........mijn metal slug collectie of samurai showdown collectie te spelen. Oh en laatst gradius 5 gekocht, maar dan voor de ps3.....(maar het is wel de ps2 game). Verder had ik voorheen ook alleen sf2 (collection) en CvsS2 op de ps2, maar met hd remix op x360 en cvs2 op ps3 is dat ook geen reden meer.Bratatat schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:49:
Zijn hier nog veel mensen die nog regelmatig op de PS2 gamen? Ik heb de indruk dat die net tussen retro en new style in valt en minder waardering krijgt.
Ik heb zelf alleen de PS2 (gekocht in 2008) en heb hem nog niet eens 24 uur gebruikt in al die jaren. Maar ik denk er aan om toch maar eens de oude games uit te gaan spelen.
Dit is wel een reden dat ik mijn ps2 games wil uitstallen, dan zie je toch vaker iets en denk je, oh ja die moet ik ook (weer) is spelen.
[ Voor 29% gewijzigd door Sagat op 06-06-2017 17:14 ]
10 second ninja DONE

Dat is console nr 8
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Me! Dit was mijn eerste console die ik zelf bij elkaar had gespaardBratatat schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:49:
Zijn hier nog veel mensen die nog regelmatig op de PS2 gamen? Ik heb de indruk dat die net tussen retro en new style in valt en minder waardering krijgt.
Dus het zijn meer de herinneringen etc die het tof maken op deze console te spelen. Prijzen van de games etc liggen idd een stuk lager dan bijv wat oude Nintendo consoles.
Nice, World of Illusion, Sonic 1 en Sonic 3 zijn leuke games. Enne, een 60Hz mod is héél simpel uit te voeren op de MDRaven schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:21:
Vandaag weer wat leuks ontvangen
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is console nr 8
Jazeker. Zelfs nu nog kom ik pareltjes tegen die ik niet had, niet kende of ooit niet interessant (genoeg) vond. Ligt ook net aan mijn bui, maar met enige regelmaat tik ik spellen op de kop voor de PS2 omdat ik dan net zin heb in een bepaald genre. Ik gebruik de PS2 met name voor local MP spellen om met vrienden te doen. Laatst bijv. een X-Treme Express gekocht, Downhill Domination, Robot Wars en Battle Construction Vehicles. De PS2 heeft echt hele goede spellen voortgebracht, los van de bekende titels zijn er veel obscure goede titels te vinden. Natuurlijk ook, net als bij de Wii, een load of crap...als een console populair is komt er ook veel zooi op uit, maar dat maakt de console en/of de overige spellen niet minder.Bratatat schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:49:
De PS2 is en blijft een geweldig ding en -juist nú- leuk om voor te verzamelen
Heb denk ik nu een stapel of 30 aan PS2 consoles (wederom verschillende kleuren, versies, slims, phats) en ik gok rond de 270 spellen. Heb er drie aangesloten; een PS2 slim met Matrix Infinity, een PS2 Phat die ik ooit van m'n vrouw kreeg in 2004 en waar ik een HDD op heb aangesloten met Linux en een PS2 die ingebouwd is in een Sony Bravia KDL22-PX300.
Sluit het ding wel component aan als het lukt. Kabel kost op eBay zo goed als niets en bij veel spellen merk je echt enorm veel verbetering t.o.v. de composiet kabel. Bijv. een GT4 in 1080i smoelt mooi.
[ Voor 18% gewijzigd door Exorcist op 06-06-2017 23:40 ]
60Hz mod?Seroczynski schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:16:
[...]
Nice, World of Illusion, Sonic 1 en Sonic 3 zijn leuke games. Enne, een 60Hz mod is héél simpel uit te voeren op de MD
Het afstemmen was trouwens wel lastig, de betreffende tv doet niet aan kanaalnummers bij het afstemmen op zenders, was even zoeken naar de juiste frequentie
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Oké, okéRaven schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:59:
[...]
60Hz mod?Ik denk niet dat de beeldbuis-tv dat hier leuk gaat vinden
Het afstemmen was trouwens wel lastig, de betreffende tv doet niet aan kanaalnummers bij het afstemmen op zenders, was even zoeken naar de juiste frequentie
Welke andere consoles heb je?Raven schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:21:
Vandaag weer wat leuks ontvangen
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is console nr 8
kom zelf tot:
2600, nes, snes,saturn, n64, dreamcast, cube, ps2, xbox, xbox360, wii, ps3, ps4pro, switch, en dan nog gba sp, gba micro (in gebruik door dochter), ds lite (in gebruik door zoon) en 3ds....
Totaal: 19
oh wacht, ik heb stiekum 2x een x360 dus dan word het mooi afgerond naar 20
Vanilla ps4 en orginele brick gameboy verkocht...
Damn 21 want ik heb ook nog ergens een gameboy color (tranparante versie, vond ik wel cool destijds)
lol 22, ik had voor de colectie later ook nog een md gekocht

* Sagat drukt voorzichtig op verstuur...
10 second ninja DONE
Die din-connector -> 3*tulp kabel doel je op? Heb daar gister naar geGoogled, zie genoeg aanbieders, maar geen idee welke betrouwbaar is en of die kabel niet alleen bij de MD2 maar ook de MD1 werkt.Seroczynski schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:09:
[...]
Oké, okéMaar neem op zijn minst dan een RGB kabel of in ieder geval iets anders dan antenne
Zó veel beter.
Tot nu toe heb ik de NES, SNES, N64, GC, Wii, Sega MD1, Sega MD2, Xbox (v1), GameBoy Classic, GameBoy Color (in verschillende kleurenSagat schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:10:
[...]
Welke andere consoles heb je?
kom zelf tot:
2600, nes, snes,saturn, n64, dreamcast, cube, ps2, xbox, xbox360, wii, ps3, ps4pro, switch, en dan nog gba sp, gba micro (in gebruik door dochter), ds lite (in gebruik door zoon) en 3ds....
Totaal: 19
oh wacht, ik heb stiekum 2x een x360 dus dan word het mooi afgerond naar 20![]()
Vanilla ps4 en orginele brick gameboy verkocht...
Damn 21 want ik heb ook nog ergens een gameboy color (tranparante versie, vond ik wel cool destijds)
lol 22, ik had voor de colectie later ook nog een md gekocht
* Sagat drukt voorzichtig op verstuur...
Oscar Wilde
Zelf heb ik deze kabel: "Sega Mega Drive 1 / Genesis 1 RGB SCART WITH STEREO SOUND" en die geeft keurig beeld op mijn plasma TV, en heeft gewoon een SCART aansluiting. Volgens mij (don't quote me on that) werkt dat ook gewoon op CRT's.Raven schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:19:
[...]
Die din-connector -> 3*tulp kabel doel je op? Heb daar gister naar geGoogled, zie genoeg aanbieders, maar geen idee welke betrouwbaar is en of die kabel niet alleen bij de MD2 maar ook de MD1 werkt.
[...]
Maar mooie collectie verder! nog een speciale reden om 2x een md te hebben? Ik heb zelfd de 1e, dit vind ik net wat mooier. Ik geloof dat de 2e wel default iets beter met geluid om ging ofzo?
Ik zou zelf nog wel een pc engine willen (en dan het liefst ook met cd addon), en de holy grail een echte neo geo, maar vrees dat dit onbetaalbaar zal blijven. Misschien realistischer om ook voor een 32x en sega cd te gaan, en misschien nog die powerbase convertor zodat je ook de master system library unlocked.....
maar pie-tje is makkelijker

10 second ninja DONE
Voor zover ik begrepen heb is juist de MD1 de superieure versie omdat er vrij weinig aan veranderd is, maar de MD1 stereogeluid heeft en de MD2 niet.Sagat schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:13:
[...] nog een speciale reden om 2x een md te hebben? Ik heb zelfd de 1e, dit vind ik net wat mooier. Ik geloof dat de 2e wel default iets beter met geluid om ging ofzo?
Ik heb een versie 1 en 2 gewoon om te hebbenSeroczynski schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:20:
[...]
Voor zover ik begrepen heb is juist de MD1 de superieure versie omdat er vrij weinig aan veranderd is, maar de MD1 stereogeluid heeft en de MD2 niet.
Tevens een extra versie 1, zelf gemod met een switch om te schakelen tussen hertz en regio. Ook het cartridge slot iets breder gemaakt zodat mijn japanse Mega CD RAM cart er in past
Edit:
De MD1 heeft trouwens wel stereogeluid, alleen niet via de achterkant. Daarom heb je een verloopkabel van de headphonejack naar de Mega CD toe om stereogeluid te krijgen.
[ Voor 15% gewijzigd door Joran op 07-06-2017 10:28 ]
Send me your gameboys
Qua ps2 consoles heb je me beat 2 is ruim voldoende voor mij maar qua games moet ik zeggen dat het me erg meevalt.Exorcist schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:36:
[...]
Jazeker. Zelfs nu nog kom ik pareltjes tegen die ik niet had, niet kende of ooit niet interessant (genoeg) vond. Ligt ook net aan mijn bui, maar met enige regelmaat tik ik spellen op de kop voor de PS2 omdat ik dan net zin heb in een bepaald genre. Ik gebruik de PS2 met name voor local MP spellen om met vrienden te doen. Laatst bijv. een X-Treme Express gekocht, Downhill Domination, Robot Wars en Battle Construction Vehicles. De PS2 heeft echt hele goede spellen voortgebracht, los van de bekende titels zijn er veel obscure goede titels te vinden. Natuurlijk ook, net als bij de Wii, een load of crap...als een console populair is komt er ook veel zooi op uit, maar dat maakt de console en/of de overige spellen niet minder.
Heb denk ik nu een stapel of 30 aan PS2 consoles (wederom verschillende kleuren, versies, slims, phats) en ik gok rond de 270 spellen. Heb er drie aangesloten; een PS2 slim met Matrix Infinity, een PS2 Phat die ik ooit van m'n vrouw kreeg in 2004 en waar ik een HDD op heb aangesloten met Linux en een PS2 die ingebouwd is in een Sony Bravia KDL22-PX300.
Sterker nog wellicht dat ik je deze week inhaal qua 270 ps2 games ik heb zelden zulke goede ps2 game deals gehad de afgelopen weken, vrij hoge tier ps2 games aan de collectie toegevoegd en in aardig grote hoeveelheden waarvan een groot gedeelte al binnen is
Ik had er zelf op het moment 246 aan betere titels voor de genoemde deals.
Ik ben het wel met je eens vele top titels voor de ps2 maar dat mag ook wel als er bijna 3000 games voor zijn verschenen, ook veel retro zeker niet mis. Ik moet echter wel zeggen dat ik veel van de bekende ps2 toppers niet mijn ding zijn dus die collect ik ook niet, met name de shooters, gta, horror en race games verzamel ik niet. Mortal kombat en tekken doe ik ook niet aan, die zal ik toch nooit gaan aanraken op de ps2.
Alleen jammer dat die kwijt isSagat schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:13:
een 2600 in 1997? aw
Maar mooie collectie verder! nog een speciale reden om 2x een md te hebben? Ik heb zelfd de 1e, dit vind ik net wat mooier. Ik geloof dat de 2e wel default iets beter met geluid om ging ofzo?
Om te hebben en omdat er de nodige games bij zaten
Thanks voor de tipSeroczynski schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:31:
[...]
Zelf heb ik deze kabel: "Sega Mega Drive 1 / Genesis 1 RGB SCART WITH STEREO SOUND" en die geeft keurig beeld op mijn plasma TV, en heeft gewoon een SCART aansluiting. Volgens mij (don't quote me on that) werkt dat ook gewoon op CRT's.
edit: @Seroczynski
Available Options: Output / Sync
Bij beide is maar 1 keus mogelijk, waarom staan die er dan?
Hetzelfde geld voor https://www.retrogamingca...gb-av-scart-cable-tv-lead
[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 07-06-2017 10:59 ]
Oscar Wilde
Daar kan ik alleen maar over speculeren. Wellicht hebben ze eerder SYNC over Luma opties gehad? Of misschien is dit gewoon een bijproduct van de webshop die zij gebruiken? Ik weet in ieder geval dat ik bij andere kabels in hun winkels soms wél de mogelijkheid had om te kiezen voor andere opties.Raven schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:39:
[...]
Alleen jammer dat die kwijt is
Om te hebben en omdat er de nodige games bij zaten![]()
[...]
Thanks voor de tip
edit: @Seroczynski
Available Options: Output / Sync
Bij beide is maar 1 keus mogelijk, waarom staan die er dan?![]()
Hetzelfde geld voor https://www.retrogamingca...gb-av-scart-cable-tv-lead
Hmm, oh well, heb zowel die voor de MD1 als 2 besteld aangezien ik beide met RF-kabel heb.Seroczynski schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:13:
[...]
Daar kan ik alleen maar over speculeren. Wellicht hebben ze eerder SYNC over Luma opties gehad? Of misschien is dit gewoon een bijproduct van de webshop die zij gebruiken? Ik weet in ieder geval dat ik bij andere kabels in hun winkels soms wél de mogelijkheid had om te kiezen voor andere opties.
Daarna even gekeken naar de andere consoles, heb alleen bij de NES dan nog een RF-kabel, maar de NES heeft een gele en witte RCA-uitgang, dus daar heb ik geen speciale kabel voor nodig. Later maar eens in het archief op zolder kijken, daar zit waarschijnlijk wel wat tussen aangezien ik bakken vol met kabels heb
edit: @Seroczynski "Your order has been placed!" .... 15 minuten later: Geen email bevestiging, bestelling niet terug te vinden in mijn account en Paypal geeft de betaling niet weer
Wat is dit voor vaag iets
[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 07-06-2017 11:37 ]
Oscar Wilde
Hmm, lijkt niet helemaal goed te gaan met de e-mails dan. Ik heb afgelopen april nog een bestelling gedaan (niet de eerste) en ik heb de volgende e-mails ontvangen:Raven schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:22:
[...]
Hmm, oh well, heb zowel die voor de MD1 als 2 besteld aangezien ik beide met RF-kabel heb.
Daarna even gekeken naar de andere consoles, heb alleen bij de NES dan nog een RF-kabel, maar de NES heeft een gele en witte RCA-uitgang, dus daar heb ik geen speciale kabel voor nodig. Later maar eens in het archief op zolder kijken, daar zit waarschijnlijk wel wat tussen aangezien ik bakken vol met kabels heb
edit: @Seroczynski "Your order has been placed!" .... 15 minuten later: Geen email bevestiging, bestelling niet terug te vinden in mijn account en Paypal geeft de betaling niet weerWel een "Your order has been placed!" melding gehad.
Wat is dit voor vaag iets
28-04-2017: Orderbevestiging (van RGB)
28-04-2017: PayPal betalingsbevestiging (van PP)
02-05-2017: Verzendbevestiging (van RGB)
Anders moet je even contact opnemen met ze. Lijkt me verstandig.
Al gedaanSeroczynski schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:50:
Anders moet je even contact opnemen met ze. Lijkt me verstandig.

edit: @Seroczynski Inmiddels mail terug, bevestiging dat de bestelling mislukt is (einde antwoord), een 2e poging geeft een foutmelding dat een van de producten niet op voorraad is en blokkeert toegang tot de checkout

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 07-06-2017 12:01 ]
Oscar Wilde
Blijkbaar vertraagd verwerkt, of er heeft iemand er voor gezorgd dat het toch goed is gegaan.
Oscar Wilde
Ik heb hem nog aangesloten op een oude beeldbuis tv die ik alleen voor de PS2 gebruik. Ik heb verder geen tv. Mischien ga ik binnenkort een computerscherm halen waar ook de PS2 op aangesloten kan worden.Exorcist schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:36:
[...]
Sluit het ding wel component aan als het lukt. Kabel kost op eBay zo goed als niets en bij veel spellen merk je echt enorm veel verbetering t.o.v. de composiet kabel. Bijv. een GT4 in 1080i smoelt mooi.
Weet je of er nog PS2 forums actief zijn online? De meeste PS2 forums zijn echt uitgestorven tegenwoordig.
En wat is Matrix Infinity?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Vervolgens heb ik zo een koppelstukje waar je de kleuren insteekt. Alles werkt perfect op de LG led tv beneden maar krijg boven op de Samsung met het adaptertje het volgende beeld.
Ligt het aan de adapter of? In de instellingen van de TV kan ik weinig vinden om dit te verbeteren..

Oh wow, sorry dat ik je niet helpen kan maar ik heb vorig jaar een dergelijke adapter ontvangen bij een PS2 lot en ik heb me al die tijd afgevraagd wat het wasls789 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:18:
vandaag een kabel ontvangen zodat mijn Samsung TV SCART heeft. Namelijk deze: https://www.onlinekabelsh...-scart-adapter-0-20-meter
Vervolgens heb ik zo een koppelstukje waar je de kleuren insteekt. Alles werkt perfect op de LG led tv beneden maar krijg boven op de Samsung met het adaptertje het volgende beeld.
Ligt het aan de adapter of? In de instellingen van de TV kan ik weinig vinden om dit te verbeteren..
[afbeelding]
Wellicht niet zo goedkoop als een 3rd party kabel maar qua kwaliteit zeer netjes.
Het is een originele kabel.. tevens doen mijn SNES en N64 het ook niet (beide met een originele kabel). Plus op een andere LED tv werkt het gewoon? kan enkel aan de adapter liggen lijkt me of een instelling aan de tv die ik niet kan vindengast7 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:13:
Of je koopt gewoon een originele ps2 component kabel van sony zelf.
Wellicht niet zo goedkoop als een 3rd party kabel maar qua kwaliteit zeer netjes.
Als ze het alle drie niet doen met verschillende originele koppelstukjes, dan is het de aansluiting of het moederbord van de TV.ls789 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:23:
[...]
Het is een originele kabel.. tevens doen mijn SNES en N64 het ook niet (beide met een originele kabel). Plus op een andere LED tv werkt het gewoon? kan enkel aan de adapter liggen lijkt me of een instelling aan de tv die ik niet kan vindenvandaar mijn post
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nergens voor nodig, die China 3 Euro dingen doen echt niet onder voor de originele component bekabeling van Sony in mijn ervaring.gast7 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:13:
Of je koopt gewoon een originele ps2 component kabel van sony zelf.
Verwijderd
Het is mijn enige console en aangezien er nog veel spellen voor te krijgen zijn voor weinig, blijft dat ook nog wel even zo. Ik heb geen geld of tijd voor een nieuwe spelcomputer... Heb zelfs de voeding nog gerepareerd omdat die het na tien jaar begeven had (verrotte condensator).Bratatat schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:49:
Ik heb hier nog een DVD-speler staan die via zo'n stekker aangesloten is. Soms vallen een aantal kleuren weg en na een beetje wiebelen met die aansluiting is het dan wel weer goed. Die aansluiting is dus nogal fragiel, weet niet of het daar aan ligt?ls789 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:23:
[...]
Het is een originele kabel.. tevens doen mijn SNES en N64 het ook niet (beide met een originele kabel). Plus op een andere LED tv werkt het gewoon? kan enkel aan de adapter liggen lijkt me of een instelling aan de tv die ik niet kan vindenvandaar mijn post
per aspera ad astra
welk model tv heb je precies of welke aansluitingen heb je beschikbaar en wat wil je hoe aansluiten? ik heb zelf namelijk via ebay voor 15 eure ofzo een composiet naar hdmi adapter gekocht en die werkt al jaren naar behoren hierdoor kan je iedere console (ps1, ps2, nes, snes etc...) aansluiten via hdmils789 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:18:
vandaag een kabel ontvangen zodat mijn Samsung TV SCART heeft. Namelijk deze: https://www.onlinekabelsh...-scart-adapter-0-20-meter
[afbeelding]
maar er zijn tientallen andere goede oplossingen afhankelijk van de aansluitingen op je tv
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Verwijderd
yup, gta 3 en gta vice city.Bratatat schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:49:
Zijn hier nog veel mensen die nog regelmatig op de PS2 gamen? ...
Gelukkig heb ik nog een oude beeldbuis tv, oude games lijken daar gewoon mooier op. -vind ik
Moet toegeven, wel veel shovelware. Maar ik koop alles wat ik tegenkom en nog niet heb (als de prijs goed is).
Laatste aanwinst zou Mr. Moskeeto via Ebay zijn, maar die sukkel had hem niet opgestuurd en heeft nu (gelukkig) een refund gedaan.
Toen maar Conkers Bad Fur Day voor de N64 gekocht. Wel de US versie. Als iemand een PAL CIB verkoopt, hoor ik het graag.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
10 second ninja DONE
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2017 18:37 ]
Heel even weer Socom 3 gespeeld, maar het beeld is beetje wazig door HDTV. Weet dat het aan de kabels en aansluiting ligt
Morgen krijg ik The Getaway binnen, daar had ik echt weer zin in!
Het zou idd best kunnen dat je tv er niet lekker mee om kan gaan of dat die kabel niet geschikt is voor de Samsung. Ikzelf heb een nieuwere Samsung waar niet eens de optie tot scart in zit. Baal daar nog steeds heel erg van. Moet dus naar composiet terug. Of uiteraard een keer de beeldbuis op zolder neer gaan zetten zodra daar ruimte voor is.ls789 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:18:
[afbeelding]
Ja er zaten wel 35 games bij de deal maar ik wilde ze niet want ik vond ze allemaal niet leuk
Ik begin mijn eigen verzameling met favoriete classics.
Helaas doet de console niet veel, ik zie

Na het schoonmaken van de lens met een brillendoekje nog eens geprobeerd, ook een audio-cd erin gestopt, console op zijn zij en op zijn kop gezet (las die vreemde fix ergens) maar nog steeds niks.
Het gebrek aan foutmelding vind ik nog het vreemdst, doet de PS1 daar niet aan?
Oscar Wilde
Hij hoort (zonder disc of bij het niet kunnen lezen van een/de disc) sowieso naar het menu te gaan waarbij je de memory card kunt inzien of een audio-CD kunt afspelen. Als het blijft hangen op het bootlogo lijkt het mij een gevalletje kaput.Raven schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 11:42:
Vanmorgen was ik op een rommelmarkt en heb ik naast een stapel X-Files boekeneen PS1 (SCPH-7502) met Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back erbij meegenomen voor het wereldschokkende bedrag van €5
(Excl de boeken.)
Helaas doet de console niet veel, ik zie
[afbeelding]maar that's it, hoor de cd overigens niet spinnen.
Na het schoonmaken van de lens met een brillendoekje nog eens geprobeerd, ook een audio-cd erin gestopt, console op zijn zij en op zijn kop gezet (las die vreemde fix ergens) maar nog steeds niks.
Het gebrek aan foutmelding vind ik nog het vreemdst, doet de PS1 daar niet aan?
Verwijderd
Oscar Wilde
maar inderdaad als hij niet door boot naar het scherm waar je je memory cards kan managen dan kan het best het einde zijn?
Oh well, in het ergste geval heb ik voor €5 een game en wat PS1 toebehoren
Oscar Wilde
Daarom, en maak anders een mooie stapelRaven schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:13:
@copywizard Ik heb 'm net (deels) uit elkaar gehad, zo op het eerste gezicht zie ik geen aanpassingen en de stekkers zitten vast. Daarnaast heb ik een blik op de componenten geworpen (bijv. lekkende caps), ziet er allemaal prima uit.
Oh well, in het ergste geval heb ik voor €5 een game en wat PS1 toebehorenDan maar in de V&A een werkende zien te vinden, staat er inmiddels een met wat meer games in bestelling. Mocht ik deze alsnog werkend krijgen, heb ik een reserve
5 serie laser isseus? dat wist ik niet ik wist het wel van de 1 serie waarbij de laser te dicht bij de voeding was geplaatst en dit op ten duur problemen op kon leveren al is de 1 serie wel het mooist kwa aansluitingenExorcist schreef op zondag 11 juni 2017 @ 09:41:
[...]
Daarom, en maak anders een mooie stapel. Ik blijf hier een beetje steken op 32 stuks, echt 0 PS1 games gekocht over een lange periode. Zou niet weten wat ik nog wil/moet hebben op FFVII na maar daar weiger ik veel geld voor neer te leggen (is niet mijn genre/spel). Maar goed, die krengen kosten niks, neem een setje met wat A-titels ertussen en dan verzamel je langzaamaan goede titels en heb je uiteindelijk vanzelf meer/werkende PS1's. Vermijd hierbij de 5-serie als het even kan (laser-issues).
maar goed zit nu op een 200+ ps1 titels kan alrijd meer bij haha!
p.s. vermijd ook de 9 serie gezien die de minste aansluitingen heeft en ook nog eens de expension port mist dus geen cheat code kastjes
[ Voor 7% gewijzigd door copywizard op 11-06-2017 12:54 ]
Dit topic is gesloten.