Ik heb van de week deze binnen gekregen ^^ denk dat het qua consoles wel mijn topper is op het moment =D

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:32:
Ik heb van de week deze binnen gekregen ^^ denk dat het qua consoles wel mijn topper is op het moment =D
[afbeelding]
Steam: rh1991
Ducktales is eerder afkomstig van de oude verhalen in de strips van dagobert.Potato42 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:43:
Duckstad ftw!
Dagobert komt wel voor in games, maar nergens als hoofdpersonage volgens mij.
[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 06-09-2016 17:10 ]
Verwijderd
thnx. hij ziet er idd nog wel goed uitR1kske schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:40:
Die ziet er nog goed uit zeg, mooi exemplaar.
Het weekblad van Donald Duck is niet zo uitgebreid.gast7 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:00:
[...]
Ducktales is eerder afkomstig van de oude verhalen in de strips van dagobert.
Al Deze verhalen zijn later uitgebracht in een compilatie genaamd de reis avonturen van oom dagobert. Verder zijn er ook andere soorten uitgebracht zoals het levens verhaal van dagobert etc.
Het zijn er ruim meer dan 50 stuks misschien wel 100 en elk met meerdere lange verhalen. Niet te vergelijken met de donald duck strips van nu. Dat waren de goede verhalen van dagobert duck die in delen werden verspreidt in de normale strips omdat ze altijd te lang waren.
In deze verhalen is dagobert altijd de hoofdpersoon en donald etc de hulpjes of niet eens aanwezig.
Een voorbeeld hoe zo'n boek eruit ziet
http://assets.catawiki.nl...12e-a0f0-0050569439b1.jpg
Ducktales is een aardige animatie maar het komt in kwaliteit niet eens dichtbij de originele strips.
Hmmm zo zou ik mijn PS2 ook wel zover willen krijgen om een tweetal PSone-imports te draaien (in mijn geval Chrono Cross uit de VS en Castlevania Symphony etc etc uit Japan)... ik heb wel een gemodde PSone maar die leest maar slecht omdat ie een keer gevallen is.Arunia schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 08:38:
Ik heb zowel voor de ps2 als de xbox de spellen in bezit om ze te softmodden, maar de juiste files waren enkele jaren geleden niet meer te vinden. Binnenkort nog maar eens zoeken. Onze eerste ps2 gehardmod om zo US only singstar spellen als singstar country (de enige met Jewel) te kunnen spelen en de kingdom Hearts birth by sleep welke niet in de Europese uitgekomen was.
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
ik heb zelf een ps2 met swap magic. werkt perfect voor import games ook.Cyphax schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:51:
[...]
Hmmm zo zou ik mijn PS2 ook wel zover willen krijgen om een tweetal PSone-imports te draaien (in mijn geval Chrono Cross uit de VS en Castlevania Symphony etc etc uit Japan)... ik heb wel een gemodde PSone maar die leest maar slecht omdat ie een keer gevallen is.
Het is een PS2 slim, het makkelijkst zou dan zo'n schijf van Swapmagic zijn?
Niet bepaald gezien deze verhalen ook gewoon in de originele weekbladen voorkwamen en niet alleen in de pockets. Ik namelijk heb een aantal strips rond 1980 a 1995 waar in dezelfde verhalen zitten maar dan in meerdere strips vervolgd.Potato42 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:45:
[...]
Het weekblad van Donald Duck is niet zo uitgebreid.
Maar er zijn natuurlijk wel legio stripboeken van Donald (denk bijvoorbeeld aan de pockets).
Heb ook altijd meer met Donald, Dagobert, etc. gehad dan met Mickey Mouse maar ja, die was er nou eenmaal een paar jaartjes eerder en daardoor het boegbeeld van Disney geworden.
Misschien maar goed ook, de underdogrol past Donald ook beter.
Toch moet ik zeggen dat de games van Looney Tunes ook erg goed zijn. Met name de 2 Taz-Mania spellen vind ik erg mooi.
[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 07-09-2016 12:41 ]
Die heeft heel wat meer dan 300 Yen gekost of niet dan?Fietsbel schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:14:
Ohhhh yeah! Ikaruga in seal, eindelijk in de collectie.
[afbeelding]
Je kan ook kijken om een US slim (maar niet het laatste model) model aan te kopen, die met een externe adapter.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:59:
[...]
ik heb zelf een ps2 met swap magic. werkt perfect voor import games ook.
[ Voor 6% gewijzigd door Ekfad op 07-09-2016 13:50 ]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
HDD Tray, en dan? Streamen via het netwerk of het spel op een HDD zetten? In het laatste geval dien je een 40GB model te hebben wat werkt. Werkte bij mij pas bij de vier of vijfjde 40GB HDD die ik erin stopte.Seroczynski schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:51:
Kan je niet gewoon de PS2 softmodden met Free MC Boot en dan een HDD tray gebruiken om import games te spelen? Helemaal als je de import game al in je bezit hebt zou je kunnen spreken van een goedkoop alternatief.
Het spel op de HDD zetten inderdaad. IDE HDD's zijn schaars maar ik zou denken dat het niet onmogelijk is om er nog eentje te vinden ergens.Exorcist schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:17:
[...]
HDD Tray, en dan? Streamen via het netwerk of het spel op een HDD zetten? In het laatste geval dien je een 40GB model te hebben wat werkt. Werkte bij mij pas bij de vier of vijfjde 40GB HDD die ik erin stopte.
Dan moet ik een HD hebben (op zich heb ik die wel), een tray (geen idee?) en een game die daarmee werkt. Dat laatste heb ik denk ik niet; ik heb maar een paar PS2-titels.Seroczynski schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:51:
Kan je niet gewoon de PS2 softmodden met Free MC Boot en dan een HDD tray gebruiken om import games te spelen? Helemaal als je de import game al in je bezit hebt zou je kunnen spreken van een goedkoop alternatief.
(Tray is de HDD/network kit van SOny voor de PS2). Maar dat wordt een tijdrovend en relatief prijzig grapje. Dan kun je nog beter op zoek naar een PS2 met Matrix Inf. chip.Cyphax schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:23:
[...]
Dan moet ik een HD hebben (op zich heb ik die wel), een tray (geen idee?) en een game die daarmee werkt. Dat laatste heb ik denk ik niet; ik heb maar een paar PS2-titels.
Ah, dat zou ik dan inderdaad moeten gaan vinden.Exorcist schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:25:
[...]
(Tray is de HDD/network kit van SOny voor de PS2). Maar dat wordt een tijdrovend en relatief prijzig grapje.
Ik kan me herinneren dat men er op Marktplaats nooit bijzette of de console gemod was of niet, omdat het illegaal was/is... dat is wel lang terug. Er staat er nu eentje op met de chip die jij noemt zo te zien.Dan kun je nog beter op zoek naar een PS2 met Matrix Inf. chip.
Ik had de schijf nog liggen en een tientje betaald voor de cradle, maar het is wat omslachtiger om e.e.a correct aan de praat te krijgen dan er simpelweg eentje zoeken met Matrix chip. Als je hem gebruikt voor dergelijke doeleinden (en je hebt de disc!) dan is er niets aan de hand.Seroczynski schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:30:
Via Free MC Boot hoef je geen PS2 Network Disc te hebben om aan de slag te kunnen met HDLoader.
Maar goed, ik zie dat het voor sommigen niet zo toegankelijk isIk was vier tientjes kwijt voor een HDD tray + 40GB IDE HDD.
De PS2 is al oud, dus men let daar eigenlijk niet meer op vermits men geen melding maakt. In de regel gebeurd dat nooit (kijk maar in de PS1 sectie hoeveel mense ndaar bij zetten dat hun PS1 gemod is). Het is ook niet zo spannend met consoles waar geen (nieuwe) games voor in de winkel te vinden zijn. Zeker voor jouw doeleinden is er eentje met Matrix chip prima.Cyphax schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:30:
[...]
Ah, dat zou ik dan inderdaad moeten gaan vinden.
[...]
Ik kan me herinneren dat men er op Marktplaats nooit bijzette of de console gemod was of niet, omdat het illegaal was/is... dat is wel lang terug. Er staat er nu eentje op met de chip die jij noemt zo te zien.
[ Voor 37% gewijzigd door Exorcist op 07-09-2016 14:34 ]
Het is inderdaad alleen voor import. De enige gebrande schijf die me iets interesseert is Half-Life op de DC. Die heb ik eens geprobeerd te branden en af te spelen maar dat werkte nietExorcist schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:33:
[...]
De PS2 is al oud, dus men let daar eigenlijk niet meer op vermits men geen melding maakt. In de regel gebeurd dat nooit (kijk maar in de PS1 sectie hoeveel mense ndaar bij zetten dat hun PS1 gemod is). Het is ook niet zo spannend met consoles waar geen (nieuwe) games voor in de winkel te vinden zijn. Zeker voor jouw doeleinden is er eentje met Matrix chip prima.
Verwijderd
Op zich moet dat niet. Met Free MCBoot kan je ook Discs spelen, je kan mits het juiste programma dan de originele disc opstarten. Alleen heeft dat, jammer genoeg, wel gevolgen voor he laser. Het is geweten dat vroeg of laat de laser sneuvelt.Cyphax schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:23:
[...]
Dan moet ik een HD hebben (op zich heb ik die wel), een tray (geen idee?) en een game die daarmee werkt. Dat laatste heb ik denk ik niet; ik heb maar een paar PS2-titels.
Verwijderd
Ik had 'm ook gezien. Alleen had de spellen al, en een wel/niet werkende Sega. Daarbij kon ik het niet echt ophalen, en waarschijnlijk zat ‘ie er niet op te wachten het op te sturen. Dus heb ik ‘m maar laten schieten.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:13:
Van het weekend een mooie aanwinst gekregen.
Op Marktplaats zag ik gratis een Sega MegaDrive II staan. In de tekst stond erbij dat de stroomkabel niet meer aanwezig was dus daarom gratis. Kreeg gratis Sonic Spinball en die sportcartridge die ze gratis weggaven bij de console. Maar ik dacht, dat kan toch niet het enige zijn waarom hij niets ervoor wilt hebben. Wie niet waagt...
Opgehaald en kabel besteld. Gisteren kwam hij binnen. Meteen aangesloten. Hij gaat aan. Alleen heeft mijn plasmatv geen rwg tulp aansluitingDus daar heb ik een scart blokje tussen gezet. En toen had ik beeld. Meteen wat basisspellen besteld: Sonic, Sonic 2, Aladdin, Lion King, Jungle Book, Street Fighter II en Streets of Rage II. Super blij er mee.
Nu vraag ik me wel af. Het beeld bevat een beeldje ruis door het scherm. Kan dit komen door het blokje dat ik ertussen heb geplaatst. Mijn tv heeft stom genoeg alleen een 5rca input, naast de hdmi en scart. Nu is de vraag wat theoretisch gezien de beste aansluiting is. Ik heb nu dus twee kabels. De originele kabel naar de antenne en de kabel met rwg tulpjes.
Verwijderd
Welke contacten hebben we het over? Die voor de cartridge of die waar de kabel in moet?Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:47:
@Anotherworld: Naar mijn weten moet 'ie het gewoon zonder ruis doen. Misschien zijn de contacten in je Mega Drive vuil? Schoonmaken wil wel eens helpen.
[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 08-09-2016 22:55 ]
Leuk kado! Ik weet nog hoe ik in de winkel op de sega mega cd stond te kwijlen vroeger met precies die gameMizgala28 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:51:
Kregen ik en mijn partner kado van een goede kennis (allemaal compleet)
[afbeelding]
Klopt jaSD5k schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:54:
[...]
Die heeft heel wat meer dan 300 Yen gekost of niet dan?
39
Road Avenger is dan ook een van de weinig FMV games waar ik echt een hoop plezier aan beleefd heb!Mizgala28 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:51:
[afbeelding]
Gelukkig ook één van de goedkoopste spellen voor de Mega CD.Port187 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:16:
[...]
Road Avenger is dan ook een van de weinig FMV games waar ik echt een hoop plezier aan beleefd heb!
Heb je wel een megadrive om de mega cd op aan te sluiten?
Enjoy!
Wij hebben al enkele jaren een Mega Drive inderdaadPort187 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:16:
[...]
Road Avenger is dan ook een van de weinig FMV games waar ik echt een hoop plezier aan beleefd heb!
Heb je wel een megadrive om de mega cd op aan te sluiten?
Enjoy!
Zowel de Saturn als de Mega CD. Beide ontbreken nog in mijn collectie. Kan je niet wat vrienden doorschuiven?Mizgala28 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:51:
[afbeelding]
En dat komt van een karmakeizer van NintendoMizgala28 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:37:
[...]
Wij hebben al enkele jaren een Mega Drive inderdaad
Verwijderd
Hier staan verschillende mensen die de HDD van hun PS3 hebben vervangen: Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 54.Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:54:
https://www.conrad.nl/nl/...-inch-sata-ii-621214.html
N00b-Tweakers heeft jullie hulp nodig met een vraagje dat nog net geen retro is maar ik weet niet waar ik mijn vraag anders dien te stellen.
Ik wordt gek van mijn PS3 Slim met 260 fysieke games en maar 160 GB terwijl de meeste games installatie ruimte vergen waardoor ik contant games moet uninstallen om ruimte te maken.
Past deze HDD in mijn PS3 160 GB Slim? Moet ik buiten dat het 2.5 inch dient te zijn op andere dingen letten bij de aanschaf? Is dit een redelijke prijs of kan het goedkoper?
Alvast bedankt.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Kijk eens bij, scheelt je wat euro's inclusief verzenden: https://tweakers.net/cate...BVFlijpJVtJKhhaGRUmxtbS0AVerwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:54:
...
Past deze HDD in mijn PS3 160 GB Slim? Moet ik buiten dat het 2.5 inch dient te zijn op andere dingen letten bij de aanschaf? Is dit een redelijke prijs of kan het goedkoper?
Alvast bedankt.
[ Voor 12% gewijzigd door ToFast op 09-09-2016 16:16 ]
LolSeroczynski schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:06:
[...]
Zowel de Saturn als de Mega CD. Beide ontbreken nog in mijn collectie. Kan je niet wat vrienden doorschuiven?
Nope, onze regel is simpel thuis alles wat in de game collectie komt blijft in de collectie en wordt niet weg gegeven, geruild of verkocht ongeacht de waarde.Port187 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:06:
[...]
En dat komt van een karmakeizer van Nintendo![]()
Als je die Saturn weg wilt doen, stuur me een bericht
Merkstift kan je van cartridges afhalen met een whiteboard marker. Met de whiteboard marker erover heen gaan en dan even in laten trekken en daarna met een vochtig doekje afvegen. (werkt niet op stickers/labels
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Het is zo'n oude, AGB-001 dus. Maar klopt, hij werkt nog prima.Seroczynski schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:57:
Nice, €5 is niet veel. Aangezien je zegt dat het inclusief adapter is ga ik er even vanuit dat het een SP is. AGS-001?
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Whiteboards are remarkableIke. schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 08:46:
[...]
Merkstift kan je van cartridges afhalen met een whiteboard marker. Met de whiteboard marker erover heen gaan en dan even in laten trekken en daarna met een vochtig doekje afvegen. (werkt niet op stickers/labels)
Ah right, volgens mij had ik vroeger ook zo'n adapter. Ik vind de AGB een veel mooier en fijner design hebben dan de SP of Micro trouwensKhaine schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:10:
[...]
Het is zo'n oude, AGB-001 dus. Maar klopt, hij werkt nog prima.
Adapter is een battery-pack met snoertje van "draxter". Lijkt niet meer te werken, tenzij je niet kunt opladen en spelen tegelijk.
[ Voor 69% gewijzigd door Flozem op 10-09-2016 21:17 ]
Tijdje terug heb ik een AGS-101 scherm in mijn AGB gestopt, heb daar ook het e.e.a. van de voorgang van gepost. Momenteel mijn favoriete GBAFlozem schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:15:
Ja de oude GBA is fijner qua handligging. Jammer dat die nooit een backlit screen en accu had.
Verwijderd
Ik ben niet langzaam!Joran schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:17:
Als je een indicatie hebt wat je wilt verkopen, dan kunnen wij liefhebbers ze misschien over nemen
Oplaadbare batterijen kan ik aanraden! Ik heb sindskort ook een backlit AGB en icm met twee Duracell oplaadbare batterijen (2000mAH volgens mij) doe ik makkelijk twee dagen. Geen idee echter hoe lang de GBA het non-stop vol zou houden.Seroczynski schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:15:
[...]
Tijdje terug heb ik een AGS-101 scherm in mijn AGB gestopt, heb daar ook het e.e.a. van de voorgang van gepost. Momenteel mijn favoriete GBAOp twee AA batterijen gaat die lang genoeg mee, maar twijfel wel over de aanschaf van oplaadbare batterijen.
[ Voor 14% gewijzigd door Techno Overlord op 11-09-2016 18:47 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Of nog beter, de NES heeft een tulp kabel aansluiting aan de zijkant...kfaessen schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:59:
Waarom zijn de sega en de nes samen eigenlijk een probleem? Beide kunnen toch via een ander RF kanaal? De NES kun je op 3 of 4 instellen, ik weet niet of het bij de sega ook kan maar zelfs al staat die vast dan nog kun je de NES op het andere kanaal zetten. Je kunt ze dan beide aan elkaar koppelen en tegelijk gebruiken. Dan moet je alleen de tv nog op een ander kanaal zetten (misschien is dat nu wat lastiger in het digitale tijdperk).
Dan raad in de Panasonic eneloops even aan. De gewone zijn minimaal 1900mah (echte mah's gemeten, typical 1950) en zijn na een jaar slechts 10% van hun lading kwijt, na 5jaar staan ze op ~70% en kunnen >2100x opgeladen worden. De pro's zijn minimaal 2450mah (typical 2500mah, de nieuwste generatie zijn minimaal 2500mah) en hebben bijna dezelfde lage ontlading maar kun je slechts >500x opladen en zijn iets duurder. Een van de beste batterijen, die qua spanning ook nauwelijks inzakken naarmate ze leger worden. De 2400+ batterijen van andere merken zijn vaak dramatisch (snel leeglopen bij geen gebruik, minder vaak opladen..niet allemaal maar het gros wel). Ze zijn er ook in AAA-formaat. De Fujitsu's zijn dezelfde (nkon.nl is ook een aanrader qua webshop hiervoor).Michelli schreef op zondag 11 september 2016 @ 16:38:
[...]
Oplaadbare batterijen kan ik aanraden! Ik heb sindskort ook een backlit AGB en icm met twee Duracell oplaadbare batterijen (2000mAH volgens mij) doe ik makkelijk twee dagen. Geen idee echter hoe lang de GBA het non-stop vol zou houden.
[ Voor 15% gewijzigd door ToFast op 12-09-2016 11:55 ]
Moest even zoeken maar ik snap 'mExorcist schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:05:
Zag dit laatst ergens in een filmpje op Youtube, nooit opgevallen (eigen foto):
[afbeelding]
Ik zat naar dezelfde te kijken. Goed om te lezen dat iemand anders er zo'n goede ervaring mee heeft.ToFast schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:19:
[...]
Dan raad in de Panasonic eneloops even aan. De gewone zijn minimaal 1900mah (echte) en zijn na een jaar slechts 10% van hun lading kwijt, na 5jaar staan ze op ~70% en kunnen >2100x opgeladen worden. De pro's zijn 2450mah en hebben dezelfde lage ontlading maar kun je slechts >500x opladen (dacht ik, of 1000x) en zijn iets duurder. Een van de beste batterijen, die qua spanning ook nauwelijks inzakken naarmate ze leger worden. De 2400+ batterijen van andere merken zijn vaak dramatisch (snel leeglopen bij geen gebruik, minder vaak opladen..niet allemaal maar het gros wel). Ze zijn er ook in AAA-formaat. De Fujitsu's zijn dezelfde (nkon.nl is ook een aanrader qua webshop hiervoor)
Ik moest ook even kijken, maar geinig.Exorcist schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:05:
[afbeelding]
I don't get it...Exorcist schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:05:
[afbeelding]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
ZIt genoeg interessants bijmercapto schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:39:
[...]
Ik ben niet langzaam!
...
Okay, misschien een beetje traag.
Afijn.
Ik heb een stapel cartridge only N64 games, het meeste is niet veel bijzonders, ik denk dat Rakuga Kids en Fighting Force het minst mwah zijn.
Ook heb ik nog een klein muurtje aan (C)IB N64 games (en een klein stapeltje GB games, zie foto)
[afbeelding]
Twee N64 consoles in doos, een paar losse consoles.
Oh, en vijf Japanse N64 cartridges.
En dan zijn er nog een antieke 360, een losse Jaguar, een losse Wii, een SNES (allen met alle randartikelen maar zonder doos)
Een stapeltje Jaguar games CIB...uhm...
Wat games voor Gamecube, Wii, DS, SNES, wat verdwaalde NES dingen.
Oh, en een Virtual Boy in doos.
Ik ben vast van alles vergeten, ben nog aan het spitten. Lekker chaotisch heh?
Ze gaan in de verkoop of richting een opslag.
[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 12-09-2016 19:11 ]
Ik heb zelf niks tegen repro's met een repro prijs, maar ook ik zie steeds vaker mensen die repro's verkopen voor de prijs van het origineel, en dat weiger ik dan te kopen.Jumpman schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:11:
Pfff, steeds meer mensen die nu repro's aanbieden op Martkplaats zonder het erbij te vermelden.
Ik vind repro erbij melden wel zo netjes. Net ook gevraagd bij iemand of het om een repro gaat (was met kennis goed te zien). Zegt hij: Ik weet het niet, twee jaar geleden bij een game winkel gekocht. Toen heb ik gevraagd naar een foto van de achterkant en de onderkant (schuin), deze had hij niet. Vervolgens biedt iemand een behoorlijk hoog bedrag en gereserveerd. Wellicht gaat er iemand ongelukkig worden nu.Mizgala28 schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:18:
[...]
Ik heb zelf niks tegen repro's met een repro prijs, maar ook ik zie steeds vaker mensen die repro's verkopen voor de prijs van het origineel, en dat weiger ik dan te kopen.
Ik 1 maal, ging om Starcraft 64.Potato42 schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:52:
Kom je ook repro's tegen CIB?
Als dat het geval is hoe goed is dan het drukwerk?
Ging het om een amerikaanse versie?
[ Voor 38% gewijzigd door gast7 op 12-09-2016 22:17 ]
Cartridge en CIB. Het ligt eraan, ik heb repro's gezien die niet van echt te onderscheiden zijn op de printplaat na.Potato42 schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:52:
Kom je ook repro's tegen CIB?
Als dat het geval is hoe goed is dan het drukwerk?
Heb je ook eens cib repro's gezien met prijs stickers? tevens als ik mij niet vergist zijn repro's met boekjes vrij zeldzaam, maar aan de andere kant zijn die er niet zo heel moeilijk om los bij te kopen gezien ze vaak niet al te veel kosten zelfs van de zeldzamere games relatief gezien.Jumpman schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:20:
[...]
Cartridge en CIB. Het ligt eraan, ik heb repro's gezien die niet van echt te onderscheiden zijn op de printplaat na.
[ Voor 28% gewijzigd door gast7 op 12-09-2016 22:37 ]
Nee, ging om de PAL variant en daarnaast was de verkoper woest op het feit dat het een repro was, hij kocht het namelijk paar jaar eerder van iemand anders.gast7 schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:15:
[...]
Ging het om een amerikaanse versie?
Ben ook wel benieuwd was het makkelijk te onderscheiden of zowat hetzelfde als het origineel? Met name amerikaanse reproducties kunnen zowat niet meer van echt te onderscheiden zijn gezien het daar veel vaker voorkomt dan hier in europa.
Was het een goede of slechte repro. Je hebt gezien dat het een repro was, zag je het verschil aan de doos of pas in de cart?Mizgala28 schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:13:
[...]
Nee, ging om de PAL variant en daarnaast was de verkoper woest op het feit dat het een repro was, hij kocht het namelijk paar jaar eerder van iemand anders.
Qua repros in de winkels als ik ze al zie dan is het meestal in de winkels zoals Used Products die dan de volle mep vragen omdat ze het niet beter weten.
De betere (retro)gameshops en bijvoorbeeld bij Nedgame heb ik het nog nooit gezien, bij 1 filiaal weet ik in ieder geval dat hun daar ook op controleren met iedere spel, vooral bij grotere inkopen of bij de duurdere titels waarvan bekend is dat er repro's van bestaan.
Ik zag het pas aan de cart, de behuizing was precies net als een originele N64 cart maar je kon zien dat de printplaat goedkoper uitzag dan bij de originele cartridges, wat meteen opviel was dat de pins zilver/grijs waren.gast7 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:06:
[...]
Was het een goede of slechte repro. Je hebt gezien dat het een repro was, zag je het verschil aan de doos of pas in de cart?
vrij zorgwekkend, iemand kan dus een originele cart hebben en er een repro doos en boekje bij doen. gezien cib zowat meer dan het dubbele is.Mizgala28 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 01:54:
[...]
Ik zag het pas aan de cart, de behuizing was precies net als een originele N64 cart maar je kon zien dat de printplaat goedkoper uitzag dan bij de originele cartridges, wat meteen opviel was dat de pins zilver/grijs waren.
[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 13-09-2016 10:59 ]
Steam: rh1991
Zeldzame SNES games sowieso altijd open schroeven tegenwoordig, er zijn meer repro's dan originelen in de verkoop. En de repro's beginnen echt gemeengoed te worden, gemaakt van oude donor cartridges.gast7 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:29:
[...]
vrij zorgwekkend, iemand kan dus een originele cart hebben en er een repro doos en boekje bij doen. gezien cib zowat meer dan het dubbele is.
[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 13-09-2016 11:15 ]
Open maken doe ik al bij de zeldzamere carts en dat is nog vrij gemakkelijk te doen maar repro doosjes en manuals zijn die te herkennen of niet?Jumpman schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:14:
[...]
Zeldzame SNES games sowieso altijd open schroeven tegenwoordig, er zijn meer repro's dan originelen in de verkoop. En de repro's beginnen echt gemeengoed te worden, gemaakt van oude donor cartridges.
[ Voor 41% gewijzigd door gast7 op 13-09-2016 12:56 ]
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 17:15 ]
Als ik dit vanaf foto zou moeten kopen zou ik erg niet argwanend tegenaan kijken.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:16:
[afbeelding]
@Potato42: De enige CIB repro cart die ik momenteel in mijn collectie heb; Het doosje is anders en sluit minder perfect, het plastic op het doosje is glad, dunner en glanzender, de inlay is van dikker en harde papier, het boekje is iets kleiner en van het zelfde harde papier en in de behuizing van de cart mist er een hoekje als je goed naar de foto kijkt. Het label op de cartridge is trouwens ook een paar mm korter
Verwijderd
MUSHA is zo'n titel; Heel zeldzaam, heel gewild bij Mega Drive fans, Erg duur en ik ben de game nog nooit origineel tegen gekomen.Potato42 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:57:
[...]
Als ik dit vanaf foto zou moeten kopen zou ik erg niet argwanend tegenaan kijken.
Ik zie het stukje uit de cart wel ontbreken ja.
Labels zijn bij de originele ook niet altijd even recht en op dezelfde hoogte geplakt maar wel met iets langer/breder.
Anders zou zijn als dit een zeldzame titelis die ik echt in mijn collectie niet hebben maar op dit moment heb ik dat nog met geen enkele game. Maar dan zou ik m wel graag even in het echt zien en voelen.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 19:55 ]
Daar ben ik het niet mee eens. Als iemand niet weet wat die heeft (waarschijnlijk geen liefhebber of verzamelaar) dan is 15 euro de prijs voor een originele. Iemand die een repro verkoopt en het niet vermeld gaat niet voor 15 euro moeite doen. Uiteraard wil ik geen mensen motiveren om repro's te verkopen voor de prijs van een origineel.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:18:
[...]
MUSHA is zo'n titel; Heel zeldzaam, heel gewild bij Mega Drive fans, Erg duur en ik ben de game nog nooit origineel tegen gekomen.
Als je MUSHA CIB voor onder de €15,- koopt en je bent aardig bekend met de Mega Drive library dan weet je bijvoorbaat dat het een nepper is.
Verwijderd
https://www.aliexpress.co...b1-4023-ad3c-9fe4fcf7e6c8Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:31:
@gast7: De MUSHA repro komt bij aliexpress vandaan en er stond niet bij dat het een repro was, maar door mijn Mega Drive library kennis en het gegeven dat aliexpress "made in China" fake produkten verkoopt was voor mij al genoeg om vooraf te weten dat het een fake game betreft.
Wat betreft een Marktplaats of Ebay geef ik je volkomen gelijk hoor, en dien je daar ter allertijden te vermelden dat het om een reproduction cartridge gaat maar bij de Chinezen op Ali Express heb ik die verwachting niet
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 22:11 ]
Ik geloof dat er recent nieuwe repro's zijn gekomen die op o.a. Aliexpress worden aangeboden. Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden.Jumpman schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:21:
Er schijnen niet heel veel N64 repro's te zijn.
Hier wel wat leuk (licht gedateerd) lees voer:
http://assemblergames.com/l/threads/n64-pirate-carts.23800/
http://www.nesworld.com/n64piracy.php
Doet me denken aan The Chaos Engine.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:18:
[...]
Twinkle tale (Kwam alleen in Japan uit en is heel duur. Lijkt een beetje op Pocky & Rocky voor de snes)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq