Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.611 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:14:
Hoeveel procent van de mensen speelt daadwerkelijk al die spellen? Ik heb een megadrive gehad en als er 20 goede spellen zijn, dan zijn dat veel. En daarvan zijn er 15 arcade conversies waarvan de MAME versie mooier en beter is.
Grote onzin die je hier verkondigd: De Mega Drive heeft rond de 1000 games waarvan je makkelijk 15 tot 20% tot de goede games kunt rekenen.

Sonic, Shinobi, Phantasy star, Thunderforce, Wonderboy, Streets of Rage, Splatterhouse,

Alleen deze 7 franchises zijn al genoeg om samen aan de 20 goede games te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:59:
[...]

Grote onzin die je hier verkondigd: De Mega Drive heeft rond de 1000 games waarvan je makkelijk 15 tot 20% tot de goede games kunt rekenen.

Sonic, Shinobi, Phantasy star, Thunderforce, Wonderboy, Streets of Rage, Splatterhouse,

Alleen deze 7 franchises zijn al genoeg om samen aan de 20 goede games te komen.
Ook onzin. ;) Er zijn zo'n 897 Sega Mega Drive games. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zei "rond" de 1000 hoor, niet 1000, en ik tel daarbij ook de Japanse exclusives mee met vele toppers zoals bv. Monsterworld 4, Golden Axe III, Nadia, Pulseman, Panorama Cotton, Gley Lancer, Battlemania 1 & 2 en Twinkle tale ;)

Wat ik bedoelde te zeggen is dat bijna elke console dik over de 20 goede games heeft, de Philips CDI zal het er moeilijk mee hebben maar verder weet ik geeneens een console te benoemen die niet aan die 20 goede games komt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik koop alleen de games die ik spelen wil, anders ga ik er veel te veel geld aan uitgeven. Ik richt me dan ook meer op de consoles en handhelds zelf dan op de games.

Soms wil ik gewoon een serie compleet, bijvb. alle Sonic games van rond het 16-bit tijdperk. Nou bezit ik momenteel enkel de basics, maar ik speel er wel daadwerkelijk games op. Ben momenteel bezig met de vertaalde Final Fantasy V voor de SNES en met Pokémon FireRed op de GBA :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:15
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 00:27:
Ik zei "rond" de 1000 hoor, niet 1000, en ik tel daarbij ook de Japanse exclusives mee met vele toppers zoals bv. Monsterworld 4, Golden Axe III, Nadia, Pulseman, Panorama Cotton, Gley Lancer, Battlemania 1 & 2 en Twinkle tale ;)

Wat ik bedoelde te zeggen is dat bijna elke console dik over de 20 goede games heeft, de Philips CDI zal het er moeilijk mee hebben maar verder weet ik geeneens een console te benoemen die niet aan die 20 goede games komt.
atari jauguar cd
atari jaguar
R-zone
vtech

Kan er nog tig opnoemen waarvan veel uiteraard niet heel bekend zijn. er zijn heel veel consoles die geen succes zijn geweest, wat wij verzamelen is slechts het topje van de ijsberg dat uiteindelijk bekender is geworden omdat het succesvol is geworden of een goede basis heeft gehad.

Als je het zo bekijkt dan heeft ruim meer dan 50% van alle consoles minder dan 20 goede games .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over smaak valt niet te twisten. En het is veel (vooral?) nostalgie. Als ik de stelling iets aanpas.....als je de optie hebt om de arcade games ipv van md versie versie te spelen, dan blijft er al een stuk minder top games over. En als je in die games vroeger al weinig had wat je leuk vond, dan kan ik me voorstellen dat er nu weinig interresants voor je bijzit (ik had toen hetzelfde met iemand hier die nog veel op de master systeem speelde :) ).
Ik zelf zou vooral schmups voor de md willen sparen. Zijn natuurlijk veel arcade conversies maar ook genoeg orginals, of spellen die afwijken van hun arcade orgineel (kan goed of slecht uitpakken natuurlijk, maar toch vaak kwestie van extra levels,opties etc.).

Ik moest trouwens ook gelijk aan de Jaguar denken.....en dan jaguar cd helemaal! (was die standalone? of als uitbreiding....anders vind ik dat niet helemaal eerlijk ;) )
Verder console die groot gehyped werd maar flopte.........3do! Maar die heeft mogelijk nog wel 20 goede en/of leuke games voor mensen met een brede smaak!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:48
Jumpman schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 00:16:
[...]

Een kenner.

Weet je ook of er nog meer games zoals universal soldier zijn uitgebracht in kartonnen doosje?

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/20160828_162330_zpsgcolwvio.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:25

Cyphax

Moderator LNX
Jumpman schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 00:16:
[...]

Zijn dat alle gelicenseerde games of zitten er ook games van, ik dacht, EA tussen? Ik heb 2 Megadrive-cartridges die niet gelicenseerd zijn, die hebben ook een andere vorm. Eentje is een beetje vage SHMUP The Earth Defend (al is dat niet de titel op het doosje, daar is het Earth Defense :+) en de ander is Lotus 2 RECS.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Potato42/Cyphax: Ja, er zijn meerdere Mega Drive games in kartonnen hoesjes uitgekomen. Zo even uit het hoofd een aantal sportgames (Sowieso een baseball game en een wintersport game) en natuurlijk Sonic and Knuckles maar ik heb er meer gezien waarvan ik de titels niet 1-2-3 uit het blote hoofd weet op te noemen.

Ik raad je aan om je CIB copie van Universal Soldier te bewaren in een snug fit protector. (Een transparante plastick overlay die het kartonnen doosje netjes houdt en beschermt)

EA games zijn gewoon gelicenseerd, EA maakte alleen hun eigen carts (vandaar de afwijkende vorm) en zo zijn er meer publisher die dat deden zoals bijvoorbeeld Codemasters.

The Earth defend was als het goed is een homebrew en Lotus 2 RECS kent gewoon een officiele Mega Drive release gepubliceerd door EA.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Oke, Sonic & Knuckles had ik ook nog wel kunnen weten, al zie je die erg weinig CIB.

Afwijkende cartridges zijn er nogal wat.
Zie bijvoorbeeld die van EA, en universal soldier. Maar ook Micro Machines (met extra controller-poorten), en Sonic & knuckles zoals al genoemd.

Iemand bekend met Whack-a-critter?

Afbeeldingslocatie: http://www.gamesgarage.nl/files/2870/products/1418252/img_6678.jpg

plaatje van internet maar ik heb 'm ook. Ook afwijkend (de buitenste randjes ontbreken) net als universal soldier.
Vreemde aan deze is dat er ook een afwijkende doos bij zit, net iets kleiner, en iets dunner.

Oh, en is Global Gladiatros een officiele game? Of zat die ooit in een happy meal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@potato42: Global gladiators is idd ook een officiele release. Zat niet bij je Happy meal maar gezien de de kwaliteit van de game zou je dat wel kunnen denken :)

Mc Donald's treasure land adventure is wel een Mega Drive Mc Donald's game die de moeite waard is.

Ook 7up heeft met Cool spot en Spot goes to hollywood net als Mc Donald's 2 officiele reclame games uitgebracht voor de Mega Drive. De 3e 7up game op de Mega Drive is de niet officiele gecancelde game (wel als repro verkrijgbaar) Fido Dido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 08:15
Potato42 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:02:
[...]
Een kenner.

Weet je ook of er nog meer games zoals universal soldier zijn uitgebracht in kartonnen doosje?
In elk geval ook Onslaught heeft een kartonnen doos. Die heb ik zelf namelijk op de plank staan :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFg3NTA=/z/RWwAAOSwQPlV8D4R/$_1.JPG

Spel zelf is niet echt om over naar huis te schrijven. Wil eigenlijk nog steeds een keer naar de Amiga-versie kijken, die kende ik van vroeger maar wellicht een beetje teveel de nostalgie-bril op.

[ Voor 6% gewijzigd door Sh0ckTr00per op 29-08-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
[...]

Een kenner.

[afbeelding]
Cyphax schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:07:
[...]

Zijn dat alle gelicenseerde games of zitten er ook games van, ik dacht, EA tussen? Ik heb 2 Megadrive-cartridges die niet gelicenseerd zijn, die hebben ook een andere vorm. Eentje is een beetje vage SHMUP The Earth Defend (al is dat niet de titel op het doosje, daar is het Earth Defense :+) en de ander is Lotus 2 RECS.
Zelf ben ik ook niet zo heel erg into Sega. De games die jullie noemen staat wel op de lijst met de 897 games.

Zie hier de lijst van Wikipedia: Wikipedia: List of Sega Genesis games.

Japanse lijst: Wikipedia: List of Japanese Sega Mega Drive games.

[ Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 29-08-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
en dan zie je dat de laatste game in 2010 uitgebracht is: Pier Solar and the Great Architects :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Potato42 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:45:
en dan zie je dat de laatste game in 2010 uitgebracht is: Pier Solar and the Great Architects :o
Er gaat flinke discussie over of je Pier Solar wel mee mag rekenen tot de officiele Mega Drive Library, naar mijn mening iig niet en is het niet meer dan (ongeacht de hoge kwaliteit) een homebrew die via een speciaal daarvoor opgezette website verspreidt is.

FIFA 98 Road to the worldcup of Frogger is de laatste officiele game die uitkwam voor de Mega Drive.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Voor de SNES zijn er ook al enkele producties (Super 3D Noah’s Ark) na de officiële licentie titels geweest. Inmiddels lopen er alweer meer alternatieven. Een goed voorbeeld hiervan is http://www.nightmarebusters.com.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 29-08-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:54:
[...]

Er gaat flinke discussie over of je Pier Solar wel mee mag rekenen tot de officiele Mega Drive Library, naar mijn mening iig niet en is het niet meer dan (ongeacht de hoge kwaliteit) een homebrew die via een speciaal daarvoor opgezette website verspreidt is.

FIFA 98 Road to the worldcup of Frogger is de laatste officiele game die uitkwam voor de Mega Drive.
Duke Nukem 3d?

Speaking of 3d, welke '3d' games zijn er bekend voor de MD?
Ik heb sinds kort Corporation en verbaasde me erover dat er 3d was voor de Mega Drive. Met 'auto-aim' :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 12:38

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

[...]

Een kenner.

[afbeelding]
De originele Turrican
Afbeeldingslocatie: http://www.classic-videogames.de/images/rar/turrican.jpg

Universal Soldier is in principe Turrican 2 met een andere sprite.
Maar Ballistic maakte unlicenced Mega Drive games en een aantal zaten in zo'n kartonnen doos (Test Drive, Hardball geloof ik ook)

[ Voor 10% gewijzigd door ricost op 29-08-2016 16:19 ]

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potato42 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:13:
[...]

Duke Nukem 3d?

Speaking of 3d, welke '3d' games zijn er bekend voor de MD?
Ik heb sinds kort Corporation en verbaasde me erover dat er 3d was voor de Mega Drive. Met 'auto-aim' :+
Zero Tollerance en Bloodshot zijn de 2 first person shooters die ik zelf voor de Mega Drive in de kast heb staan*

Verder is er de repro van Wolfenstein 3d die verbluffend goed gedaan is en ook nog volledig ongecensureerd is.

Nieuwe games blijven af en toe opduiken voor retro consoles, zo zijn nu de Disney game Mulan en de movie licensed game Waterworld ook voor de Megadrive te verkrijgen.

*Virtua Racing is ook een bekende Mega Drive 3d game (en een zeer afwijkend cartridge model) omdat er een speciale dure chip is ontwikkeld voor die game kwam 'ie toen uit voor schrik niet: fl219,-

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:23:
[...]

Zero Tollerance en Bloodshot zijn de 2 first person shooters die ik zelf voor de Mega Drive in de kast heb staan*

Verder is er de repro van Wolfenstein 3d die verbluffend goed gedaan is en ook nog volledig ongecensureerd is.

Nieuwe games blijven af en toe opduiken voor retro consoles, zo zijn nu de Disney game Mulan en de movie licensed game Waterworld ook voor de Megadrive te verkrijgen.

*Virtua Racing is ook een bekende Mega Drive 3d game (en een zeer afwijkend cartridge model) omdat er een speciale dure chip is ontwikkeld voor die game kwam 'ie toen uit voor schrik niet: fl219,-
Zijn die een beetje te spelen? Corpration gaat erg langzaam, en ondanks de auto-aim is het erg moeilijk (ook nog tijdslimiet) en vanwege het ontbreken van strafe is het lastig ieder hoekje en kamertje te bekijken (zo speel ik mijn games).

Virtua Racing heb ik gezien (soms zit er een reclamefolder of sega boekje bij een partij die ik koop) en daar staan vaak 'belachelijke' prijzen in. 130 gulden voor een game was maar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zero Tollerance is echt verbluffend voor de Mega drive, je kunt de game zelfs met link-cable, 2 tv's en 2 game carts in co-op spelen, je kunt ook opzij stappen om kogels te ontwijken en ziet je wapen in beeld. Enige nadeel is dat de game niet in full screen te spelen is. Je bestuurt een heel team en wie dood gaat blijft dood.

Bloodshot, heb ik vrij recentelijk (aan de hand van bekeken gameplay op Youtube) gekocht en ik heb nog geen tijd vrijgemaakt om de game te spelen. De game is iig in full screen speelbaar ziet er voor Mega Drive begrippen erg nice uit: Je bent op een Alien schip en moet iets in elk level activeren zodat er een selfdestruct meganisme in werking wordt gesteld en vanaf dat moment heb je een minuut om terug te komen naar het start punt van het level anders is het kaboem en een leven kwijt.

Zero Tollerance heeft strafe, of Bloodshot dat ook heeft weet ik nog niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Nog even een fotootje om te laten zien dat whack-a-critter net wat dunner is.
Verder is hij trouwens wel hetzelfde formaat.

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/20160829_191756_zpsqwzyu4hu_edit_1472491460396_zpsrmr8isdw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Heeft er iemand nog een SNES over die voor zacht prijsje weg kan? Mijn SuperCIC mod ging perfect tot ik een klein foutje maakte waardoor mijn SNES nu niet meer boot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Potato42 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:34:
[...]
Virtua Racing heb ik gezien (soms zit er een reclamefolder of sega boekje bij een partij die ik koop) en daar staan vaak 'belachelijke' prijzen in. 130 gulden voor een game was maar gewoon.
Was bij virtua racing ook niet een probleem dat de 32x eraan zat te komen? Ik zou dat toch wel vervelend vinden, dat je een duur spel koopt en vlak daarna komt er gewoon een technisch betere versie uit....?

Then again, ik meen me wel te herinneren dat qua content de md versie wel uitgebreider was. En het zou ook niet leuk zijn dat deze game er alleen maar zou zijn voor een nieuwe dure hardware extensie, daar maak je je trouwe fans natuurlijjk ook niet blij mee.

Ik had back then geen md en al helemaal geen 32x maar was wat jaloers in de tijd met mijn snesje*. Speel het heel af en toe nog wel is virtua racing met een emulator, maar pak dan eigelijk altijd de 32x versie, misschien toch maar is de md versie checken dan :)

* ook omdat ik 'maar' de snes versie van Final fight had. Dit was at release een geweldige versie, maar op de md had je niet alleen streets of rage, maar mbv de sega cd ook nog is de op dat moment beste versie van final fight. Deze in vakantie paar keer gehuurd als er een vriendje bleef slapen want die had WEL multiplayer, veel lol mee gehad!

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 30-08-2016 11:33 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:55
Sagat schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:31:
[...]

Was bij virtua racing ook niet een probleem dat de 32x eraan zat te komen? Ik zou dat toch wel vervelend vinden, dat je een duur spel koopt en vlak daarna komt er gewoon een technisch betere versie uit....?

Then again, ik meen me wel te herinneren dat qua content de md versie wel uitgebreider was. En het zou ook niet leuk zijn dat deze game er alleen maar zou zijn voor een nieuwe dure hardware extensie, daar maak je je trouwe fans natuurlijjk ook niet blij mee.

Ik had back then geen md en al helemaal geen 32x maar was wat jaloers in de tijd met mijn snesje*. Speel het heel af en toe nog wel is virtua racing met een emulator, maar pak dan eigelijk altijd de 32x versie, misschien toch maar is de md versie checken dan :)

* ook omdat ik 'maar' de snes versie van Final fight had. Dit was at release een geweldige versie, maar op de md had je niet alleen streets of rage, maar mbv de sega cd ook nog is de op dat moment beste versie van final fight. Deze in vakantie paar keer gehuurd als er een vriendje bleef slapen want die had WEL multiplayer, veel lol mee gehad!
Final Fight....Wat een geweldige game was dat toch...supervaak in arcade hallen gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Sagat schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:31:
[...]

Then again, ik meen me wel te herinneren dat qua content de md versie wel uitgebreider was. En het zou ook niet leuk zijn dat deze game er alleen maar zou zijn voor een nieuwe dure hardware extensie, daar maak je je trouwe fans natuurlijk ook niet blij mee.

Ik had back then geen md en al helemaal geen 32x maar was wat jaloers in de tijd met mijn snesje*. Speel het heel af en toe nog wel eens virtua racing met een emulator, maar pak dan eigenlijk altijd de 32x versie, misschien toch maar is de md versie checken dan :)

Geen idee eigenlijk, ik heb VR niet, en geen Sega CD of 32X.

Ik ben van '86 en had geen weet van releasedates van games, consoles, en verbeteringen toen ik met de MD speelde. Ik vond, en vind het geen probleem om een game van 10 jaar oud te spelen, toen niet, nu niet, of het nu op een console of PC is. Sterker nog op de PC speel ik de laatste tijd meer Commando's dan nieuwere games (die trekt m'n GTX8800 ook niet meer, ben aan het wachten op RX470/480 of 1050/1060 als het wat kalmer is, en de temperatuur van het buitenspelen over is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
same here, speel momenteel op de pc emulatie online of via lokale roms (maar game oldies doet het al een tjdje niet meer bij mij :( ) of bit trip runner, of super crate box, terwijl mijn steam lib uitpuilt van andere interresante (moderne of iig uitgebreidere) games. Gta4 moet ik toch is uitspelen of iig de dlc (want die is lekker kort) maar komt er gewoon niet van.
Ook een wat oudere videokaart, en de doom demo had er duidelijk niet veel zin meer in, om maar is iets te noemen. Maar ga mijn pc niet op korte termijn updaten, weinig tijd om te gamen en dus een backlog tot en met nes games.......en waarbij ik het ook helemaal niet erg vind om een nes zelda nog is te spelen.
Commandos heb ik nooit veel mee gehad, al te niewerwets ;)

Wel mogelijk nog is schermen vervangen, heb nu 2 verschillende lcd's en een crt. Alles maar op marktplaats, dan 2 identieke schermen terugkomen met een mooie standaard welke in hoogte verstelbaar is.
Crt twijfel ik om te houden en aangesloten te houden op mijn 'retro pc' hier kan ik perfect swos 96/97 en star craft op spelen....maar die eerste was voornamelijk voor mp (en kan ik natuurlijk ook nog op mijn x360 spelen of emuleren) en die 2e krijgt schijnbaar binnenkort een remake......tsja dan alle oude pc 'rommel' weg (vrouw daarmee ultiem gelukkig maken) en verder lekker emuleren en eventueel wel nog op de oude consoles spelen. Daarvoor hou ik wel een crt tv, welke je met wat moeite natuurlijk ook nog aan een pc kan hangen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Hier had ik vroeger ook geen weet van releases of release dates. Daarom had ik een NES voor mijn verjaardag gevraagd terwijl enkele maanden of een half jaar later een SNES uitkwam. Als de verkoper dat niet vertelde dan wist je (of je ouders) dat gewoon niet (gezien Internet niet voorhanden was voor de meeste van ons). Na enkele jaren de NES dus weer verkocht om een SNES te kopen. De games die je kocht of op je verlanglijst had bepaalde je aan de hand van wat je vrienden hadden, er in het Bart Smit en Intertoys Sinterklaasboek stond of wat je op TV aan reclame zag. De release van een Super Mario All-Stars of Donkey Kong Country bijvoorbeeld kreeg je zo nog wel mee, maar alle kleinere games moest je gewoon tegenkomen of ze waren toevallig in de aanbieding als je de speelgoedwinkel in liep (en ze binnen budget vielen). Ook zag je altijd weer dat filmgames goed verkocht werden, terwijl het vaak erg slechte games waren (nog steeds geldt deze regel vaak) Rond deze tijd begonnen de game magazines ook groter te worden, waar je toen je informatie uit kon halen.

Ook prachtig was het dat een game als bijvoorbeeld C&C Red Alert gewoon tijden de topgame op de PC was, iedereen speelde het, tegenwoordig gaat de hype veel sneller over, omdat er meer releases zijn en elke game een commercieel budget heeft, de meeste uitgevers willen eigenlijk helemaal niet dat je lang bij een game blijft hangen, zo snel mogelijk je strot vol duwen met Season Pass en DLC’s en dan op naar de volgende game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:55
Jumpman schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:55:
Hier had ik vroeger ook geen weet van releases of release dates. Daarom had ik een NES voor mijn verjaardag gevraagd terwijl enkele maanden of een half jaar later een SNES uitkwam. Als de verkoper dat niet vertelde dan wist je (of je ouders) dat gewoon niet (gezien Internet niet voorhanden was voor de meeste van ons). Na enkele jaren de NES dus weer verkocht om een SNES te kopen. De games die je kocht of op je verlanglijst had bepaalde je aan de hand van wat je vrienden hadden, er in het Bart Smit en Intertoys Sinterklaasboek stond of wat je op TV aan reclame zag. De release van een Super Mario All-Stars of Donkey Kong Country bijvoorbeeld kreeg je zo nog wel mee, maar alle kleinere games moest je gewoon tegenkomen of ze waren toevallig in de aanbieding als je de speelgoedwinkel in liep (en ze binnen budget vielen). Ook zag je altijd weer dat filmgames goed verkocht werden, terwijl het vaak erg slechte games waren (nog steeds geldt deze regel vaak) Rond deze tijd begonnen de game magazines ook groter te worden, waar je toen je informatie uit kon halen.

Ook prachtig was het dat een game als bijvoorbeeld C&C Red Alert gewoon tijden de topgame op de PC was, iedereen speelde het, tegenwoordig gaat de hype veel sneller over, omdat er meer releases zijn en elke game een commercieel budget heeft, de meeste uitgevers willen eigenlijk helemaal niet dat je lang bij een game blijft hangen, zo snel mogelijk je strot vol duwen met Season Pass en DLC’s en dan op naar de volgende game.
Affirmatif!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Conscript reportingk.

RA2 helemaal kapot gespeeld (letterlijk, want disc deed het niet meer). Tijdje terug C&C, atftermath, tiberian sun, ra2, yuri's revenge, generals, zero hour, renegade, ra3 etc gekocht. Alles voor 15 euro op origin.

Wat is RA3 saai vergeleken met RA2 zeg. Jammer dat de servers offline zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan merken dat ik ouder ben :P ik heb de orginele c&c en red alert behoorlijk veel gespeeld, maar bij ra2 afgehaakt.

Ik heb als verjaardagskado bij een bedrijf ooit is de c&c anthogy gekregen, maar die zit ook nog in de pile of shame :$

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Jumpman schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:55:

Mijn pa kwam ooit eens thuis met Space Harrier 2 (de laatste uit mijn jeugd die ik nog niet heb). Ik gok dat wij de MD kregen met kerst in 1991 of 1992 aangezien deze met Sonic geleverd werd en niet met Altered Beast.

Totdat je dat lijstje met 897 games hier neerzette had ik nooit in de gaten dat dat zo'n oude game was! :o
Waarschijnlijk dus ergens in de uitverkoop gekocht O-) Maar wij waren er blij mee, we kregen 'm ook zomaar, zonder speciale gelegenheid _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramoness
  • Laatst online: 02-06-2021
http://www.ad.nl/bizar/ze...-moet-weggooien~ac4d4d5c/

Lees het stukje over de gameboy, vraag me af waar AD deze informatie vandaag haalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:45
ramoness schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:37:
http://www.ad.nl/bizar/ze...-moet-weggooien~ac4d4d5c/

Lees het stukje over de gameboy, vraag me af waar AD deze informatie vandaag haalt
Damn wat een hoog clickbait gehalte. Was het niveau van AD altijd al zo laag?

Ebay filteren op verkocht, sorteren op prijs?

Ik denk dat het hem niet zo zeer in de gameboy maar meer in de 'paar spelletjes' zit.

Zelfde met die camera. Goeie lenzen betaal je duur voor.

Ongesealde furby koop je op koningsdag voor €1...

[ Voor 7% gewijzigd door NESFreak op 30-08-2016 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
NESFreak schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:45:
[...]

Ebay filteren op verkocht, sorteren op prijs?

Ik denk dat het hem niet zo zeer in de gameboy maar meer in de 'paar spelletjes' zit.

Zelfde met die camera. Goeie lenzen betaal je duur voor.

Ongesealde furby koop je op koningsdag voor €1...
Videoband van Belle en het Beest voor 14k... :')

Ashi Pentax.. misschien niet de duurste. Maar als je toevallig* nog een Leica hebt liggen...

* = toevallig natuurlijk niet, want zoiets wordt alleen door de kenner gekocht.

[ Voor 17% gewijzigd door Aardappel op 30-08-2016 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 17:57
Fijn... Binnenkort staat iedere Gameboy op Marktplaats voor minimaal 2000 Euro. |:(

Betreft overigens een nieuwe / ongeopende Franse Gameboy Tetris+Zelda pack. Onwaarschijnlijk dat iemand in Nederland die op zolder heeft liggen. Grote kans dat de set binnenkort wordt ge-relist overigens...

Ik kwam met mijn filter ook nog deze tegen:
http://m.ebay.nl/itm/POKE...-/182234539226?nav=SEARCH

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Jumpman; Vroeger had je idd geen internet om spellen vooraf te checken maar wat ik persoonlijk wel had was een videotheek om de hoek als kind zijnde.

Als m'n oom dan langs kwam en ik wou Sega Mega Drive met hem spelen nam hij mij altijd mee naar de videotheek om games te huren die ik niet had en voor hem veel belangrijker: Die ik nog nooit gespeeld had waardoor ik er nog niet goed in was. Op die manier heb ik best veel games leren kennen :)

Misschien kan iemand me helpen, het is al jaren lang een mysterie voor me: We hadden een keer een ijshockey arcade game gehuurd voor de Mega Drive waarin het publiek allemaal rotzooi op het veld gooide waaronder lege flessen en zelfs inktvissen. Weet iemand welke game dat is?

@Potato42: Ik heb net Bloodshot uitgeprobeerd en zodra je A ingedrukt houdt (je moet dit wel instellen in het options menu) kun je strafen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Wanneer gebeurd dat?

Ik heb

Winter olympics lillehammer 94
Nhlpa hockey 93
Nhl 95
Nhl 96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:22
Flozem schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:56:
Fijn... Binnenkort staat iedere Gameboy op Marktplaats voor minimaal 2000 Euro. |:(

8)7
Dan heb ik 2 weken geleden met geluk eentje met paar games voor 2 tientjes opgehaald, scheelt me dus ff paar duizend euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:42:

Misschien kan iemand me helpen, het is al jaren lang een mysterie voor me: We hadden een keer een ijshockey arcade game gehuurd voor de Mega Drive waarin het publiek allemaal rotzooi op het veld gooide waaronder lege flessen en zelfs inktvissen. Weet iemand welke game dat is?
Mutant League Hockey?

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Potato42 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:47:
[...]

Videoband van Belle en het Beest voor 14k... :')
Dat klopt ook niet.

http://www.snopes.com/black-diamond-collection-disney/

Iets online te koop zetten voor €14.000 betekent gelijk dat het dat bedrag waard is. :+

Slecht stuk van het AD

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 30-08-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:25

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:42:
@Jumpman; Vroeger had je idd geen internet om spellen vooraf te checken maar wat ik persoonlijk wel had was een videotheek om de hoek als kind zijnde.

Als m'n oom dan langs kwam en ik wou Sega Mega Drive met hem spelen nam hij mij altijd mee naar de videotheek om games te huren die ik niet had en voor hem veel belangrijker: Die ik nog nooit gespeeld had waardoor ik er nog niet goed in was. Op die manier heb ik best veel games leren kennen :)
De videotheek, da's waar ook. Wij mochten in de zomervakantie dan weleens een Megadrive huren. Dan was zo'n apparaat extra cool, had je maar een paar dagen in huis. Dat is één van die dingen die zij nooit zullen doen -- ik zie ze eigenlijk als ze groot zijn helemaal geen winkels meer afstruinen. Alles is on-demand, nu al, het heeft ook zoveel voordelen. Maar toch, m'n collectie van dvd's, cd's en games zijn me veel waard (aan de andere kant: de digitale collectie ook). Het zal me verbazen als er nog veel generaties consoles komen met optische drive.
Ik dwaal een beetje af. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wikipedia: Hit the Ice Inmiddels ben ik er na een half uur intensief speuren uit welke Mega Drive Ice Hockey game ik zoek: Hit the Ice van Taito. Het was een 1990 arcade game die later voor meerdere platformen uit is gekomen (ook voor SNES)

Ik ben de game als retro game verzamelaar nog nooit tegen gekomen in al die jaren en hij is ook nog eens van Taito die inmiddels met veel retrogames bekend staat als zeldzaam en duur. Ik vrees dat Hit the Ice ver boven mijn budget zal liggen :(

@Cyphax: Mijn hoop is voor de toekomst gevestigd op Nintendo, fysieke games in bezit hebben vind ik zooo veel leuker dan een digitale collectie. Dat er tegenwoordig geeneens meer boekjes bij je games zitten en je in plaats daarvan een verplichte 2 uur durende tutorial moet spelen heb ik het ook nog altijd moeilijk mee.Fysieke games zullen in de tijd toch gaan verdwijnen, iets wat voor mij moeilijk te verkroppen zal worden ;(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:40:
Wikipedia: Hit the Ice Inmiddels ben ik er na een half uur intensief speuren uit welke Mega Drive Ice Hockey game ik zoek: Hit the Ice van Taito. Het was een 1990 arcade game die later voor meerdere platformen uit is gekomen (ook voor SNES)

Ik ben de game als retro game verzamelaar nog nooit tegen gekomen in al die jaren en hij is ook nog eens van Taito die inmiddels met veel retrogames bekend staat als zeldzaam en duur. Ik vrees dat Hit the Ice ver boven mijn budget zal liggen :(

@Cyphax: Mijn hoop is voor de toekomst gevestigd op Nintendo, fysieke games in bezit hebben vind ik zooo veel leuker dan een digitale collectie. Dat er tegenwoordig geeneens meer boekjes bij je games zitten en je in plaats daarvan een verplichte 2 uur durende tutorial moet spelen heb ik het ook nog altijd moeilijk mee.Fysieke games zullen in de tijd toch gaan verdwijnen, iets wat voor mij moeilijk te verkroppen zal worden ;(
Cartridge $ 15,00. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's nog eens een leuk prijsje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Heb 3 hockey games gespeeld maar die waren het in ieder geval niet.

Bij olympic games lillehammer 94 zat geen hockey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
hit the ice is enkel in amerika uitgebracht voor de genesis niet de europese megadrive het is dus vrij logisch dat hij in europa relatief zeldzaam is. Wel een 1992 titel dus gewoon speelbaar op een europese megadrive

cib gaat hij voor rond de 15 - 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Wanneer zijn genisis spellen niet speelbaar op de md?
Ik heb 2 japanse spellen daar is toch altijd een convertor voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
vanaf 1993

Als er dus 1993 of later op de doos staat heb je een converter nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar dat ik de game nooit kon vinden. Wel raar dat Videotheken NTSC spellen verhuurde. Ik weet iig zeker dat 'ie het is. Binnenkort maar eens proberen een exemplaar te vinden dan, en hopen dat de game echt leuk is want een vage jeugdherinnering van een 13 jarig jongetje is geen garantie voor een leuke game natuurlijk.

Kon je de Game Genie nou ook als converter gebruiken? Ik heb dat eens ergens opgevangen maar betwijfel of het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:46:
Vandaar dat ik de game nooit kon vinden. Wel raar dat Videotheken NTSC spellen verhuurde. Ik weet iig zeker dat 'ie het is. Binnenkort maar eens proberen een exemplaar te vinden dan, en hopen dat de game echt leuk is want een vage jeugdherinnering van een 13 jarig jongetje is geen garantie voor een leuke game natuurlijk.

Kon je de Game Genie nou ook als converter gebruiken? Ik heb dat eens ergens opgevangen maar betwijfel of het waar is.
bij games als golden axe en streets of rage heeft het bij mij wel gewerkt. regionlock was er namelijk pas vanaf 1993 het is niet voor niks dat je vaak eerdere genesis titels hier in europa ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:46:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Briljant!

Heb sinds kort ESWAT maar heb al een jaar of twee a drie XDR.

Net getest op de GG. En het werkt!
Game is uit 1990 volgens mij.
Scheelt weer een converter kopen.

Super, bedankt voor de tip!

Edit: XDR is zwaar moeilijk. :+

1 keer iets raken en je bent af. Ook de grond ga je van af. Ook gebouwen waar vijanden wel tegenaan kunnen vliegen ga je van af.

Maar goed dat ie op de game genie zit :+

sfeerplaatje:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/ekHWHyCMjS0/hqdefault.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Aardappel op 31-08-2016 08:01 ]

• gast7
Potato42 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:01:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Briljant!

Heb sinds kort ESWAT maar heb al een jaar of twee a drie XDR.

Net getest op de GG. En het werkt!
Game is uit 1990 volgens mij.
Scheelt weer een converter kopen.

Super, bedankt voor de tip!

Edit: XDR is zwaar moeilijk. :+

1 keer iets raken en je bent af. Ook de grond ga je van af. Ook gebouwen waar vijanden wel tegenaan kunnen vliegen ga je van af.

Maar goed dat ie op de game genie zit :+

sfeerplaatje:

[afbeelding]
Maar een spel uit 1990 zou in veel gevallen niet eens een converter nodig hebben aangezien er geen region lock is.

Heb je het ook eens zonder geprobeerd of is het een japanse megadrive game?

• Aardappel
gast7 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:31:
[...]

Maar een spel uit 1990 zou in veel gevallen niet eens een converter nodig hebben aangezien er geen region lock is.

Heb je het ook eens zonder geprobeerd of is het een japanse megadrive game?
Is inderdaad een Japanner, dus het probleem dat het fysiek niet past.
Heb nu 2 Japanse games, ESWAT en XDR.

• gast7
Potato42 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:36:
[...]

Is inderdaad een Japanner, dus het probleem dat het fysiek niet past.
Heb nu 2 Japanse games, ESWAT en XDR.
Heb zelf slechts 1 japanse megadrive game

Heavy unit

Verwijderd

@gast7: Betekend dit, dat je Genesis games van na 1993 dus niet via een Game Genie kunt spelen op een pal Mega Drive en dat je voor bv Havoc (In de pal versie mist het eerste level) en Castlevania Bloodlines (pal versie is gecensureerd) alsnog een converter nodig zult hebben?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:29
NESFreak schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:45:
[...]

Damn wat een hoog clickbait gehalte. Was het niveau van AD altijd al zo laag?
Mijn hemel! Vroeger was het nog een kwaliteitskrant :|

"Amerikaanse clowns lokken kinderen het bos in" "Baby aapje lijkt op Harry Potter vijand Voldemort" WTF? 8)7

Maar! Wel een mooi stukje sentiment met die McDonalds speeltjes, want die transformerende hamburger op de voorste rij had ik vroeger :D

Liege, liege, liegebeest!

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:28:
@gast7: Betekend dit, dat je Genesis games van na 1993 dus niet via een Game Genie kunt spelen op een pal Mega Drive en dat je voor bv Havoc (In de pal versie mist het eerste level) en Castlevania Bloodlines (pal versie is gecensureerd) alsnog een converter nodig zult hebben?
Genesis games voor 1993 hebben gewoon helemaal geen converter nodig en hebben geen region lock japanse games hebben echter een heel andere vorm dan genesis of megdraive games.

De game genie kan gebruikt worden als converte voor dit soort titels of de honey bee converter.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 01-09-2016 14:11 ]

• Aardappel
gast7 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:10:
[...]

Genesis games voor 1993 hebben gewoon helemaal geen converter nodig en hebben geen region lock japanse games hebben echter een heel andere vorm dan genesis of megdraive games.

De game genie kan gebruikt worden als converter voor dit soort titels of de honey bee converter.
Die honeybee converter hadden we vroeger ook.

Is er hier ook iemand bekend met een (vermoedelijk Japanse) 4-in-1 cartridge van:

Sonic
Mystical Fighter (erg leuk spel)
Growl (zoek nog steeds de doos, heb alleen de cartridge, MF ook trouwens)
Mickey Mouse Fantasia

Ik kan er zelfs op google geen plaatje van vinden ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@potato42: Mogelijk kun je 'em hier vinden!? http://segaretro.org/Category:Good_Mega_Drive_JP_box_scans

• Aardappel
Mooie site :Y, maar hij staat er niet tussen :N

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Voor USA Sonic 2 is ook een converter nodig en die is gewoon in 1992 uitgebracht.. grensgevalletje, i know, maar die cart is echt al eerder in ` 92 gemaakt :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Bijna rerto, maar de castle of illusion remake verdwijnt vanavond na precies 3 jaar van steam (en psn enz). http://www.polygon.com/20...-360-pc-steam-sega-disney

Laatste kans bovendien nu met 85% korting voor slechts €1,94 http://store.steampowered.com/app/227600/?l=dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
NESFreak schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:32:
Bijna rerto, maar de castle of illusion remake verdwijnt vanavond na precies 3 jaar van steam (en psn enz). http://www.polygon.com/20...-360-pc-steam-sega-disney

Laatste kans bovendien nu met 85% korting voor slechts €1,94 http://store.steampowered.com/app/227600/?l=dutch
Wat een draak van een game was dat zeg.
Zo moeilijk dat ik nooit veel verder dan level 2 kwam, af en toe level 3.

Heel toevallig dat ik 'm laatst met behulp van de game genie heb uitgespeeld. En dan blijkt dat er nog héél veel levels achter zaten.
Je moest wel genoeg punten/muzieknoten hebben verzameld om verder te kunnen, anders mocht je het level nog een keer doen.

Deze nieuwe versie heb ik nooit gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 15:36
Draak van een game? Nee joh geweldige titel. De originele versie (Mega Drive) en de Master System versie zijn toch niet zo heel moeilijk? Er zitten wat lastige stukken in, maar als je die eenmaal kent kom je er best aardig doorheen.

Steam: rh1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vind ik Castle of Illusion ook een erg leuke game (het origineel dan, met de butt stump) vooral voor een zeer vroege release.

De slechte Mickey game (en tevens de slechtste Disney game die ik ooit gespeeld heb) is in mijn ogen Fantasia op de Mega Drive, ik vind zelfs mijn Atari 2600 Fantasia nog beter.

Heeft er iemand hier Fantasia (Mijn slechtste Mega Drive game van de 165 die ik heb) ooit uit kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman

PS3 € 12,99. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
R1kske schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:16:
Draak van een game? Nee joh geweldige titel. De originele versie (Mega Drive) en de Master System versie zijn toch niet zo heel moeilijk? Er zitten wat lastige stukken in, maar als je die eenmaal kent kom je er best aardig doorheen.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:44:
Zelf vind ik Castle of Illusion ook een erg leuke game (het origineel dan, met de butt stump) vooral voor een zeer vroege release.

De slechte Mickey game (en tevens de slechtste Disney game die ik ooit gespeeld heb) is in mijn ogen Fantasia op de Mega Drive, ik vind zelfs mijn Atari 2600 Fantasia nog beter.

Heeft er iemand hier Fantasia (Mijn slechtste Mega Drive game van de 165 die ik heb) ooit uit kunnen spelen?
|:( |:( |:(

Fantasia bedoelde ik ook, haal die twee altijd door elkaar.
Fantasia heb ik dus laatst uitgespeeld met behulp van de Game Genie. Anders lukt het gewoon niet.

Over slechte games gesproken, ik benoem ook graag TinTin au Tibet :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Dit is vast iets dat jumpman weet :p

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/20160902_123628_zpslscdrujk.jpg

waarom zijn de connectors van de ene game rood, en de andere wit?

[ Voor 11% gewijzigd door Aardappel op 02-09-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf gek op de oude mickey games. Wil nog steeds de magical quest serie op de snes (enige reden voor mij om nog een keer een snes te kopen) hebben en fantasia op de megadrive. (Ondanks dat het een matige mickey game is) kan ook sterk epic mickey 2 power of illusion op de 3Ds aanraden. Megadrive achtige gameplay in plaats van kleur de wereld gameplay.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PricewatchJunk; Dan moet je voor Magical quest 3 alsnog een NSF, GBA, of Repro cart halen want die is niet op de SNES uitgekomen net als Mickey no Tokyo Disneyland Daibouken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Die 10 slechtste en lelijkste dingen die je met je kostbare retro game-spul kunt doen:

http://mashable.com/2012/...ame-gadgets/#82v9leXwkuqT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Potato42 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:40:
Die 10 slechtste en lelijkste dingen die je met je kostbare retro game-spul kunt doen:

http://mashable.com/2012/...ame-gadgets/#82v9leXwkuqT
Vind dit eigenlijk zo slecht nog niet:

Die dingen kosten niks en ziet er nog mooi uit ook op je muur
Afbeeldingslocatie: http://gadgetsin.com/uploads/2012/07/playstation_game_console_wall_clock_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Potato42 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:00:

[afbeelding]

Ik zou het niet weten. :) Overigens zijn de connectors hetzelfde, maar de PCB's anders. ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:48:
@PricewatchJunk; Dan moet je voor Magical quest 3 alsnog een NSF, GBA, of Repro cart halen want die is niet op de SNES uitgekomen net als Mickey no Tokyo Disneyland Daibouken.
Magical Quest 3 Starring Mickey & Donald is wel op de SNES uitgekomen, echter alleen in Japan.

[ Voor 36% gewijzigd door Jumpman op 02-09-2016 16:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Potato42 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:00:

[afbeelding]

Afhankelijk van de batchproducent kreeg je later die carts zoals rechts afgebeeld. De linker is van een eerste release.. Latere releases (zoals die van Majesco) zijn op het wittere/doorzichtige plastic geproduceerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jumpman; Je hebt gelijk NSF moet SFC zijn |:(

Deze is trouwens ook wel erg cool gemaakt! :)

http://www.classicfm.com/...ame-music/nintendo-piano/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Vandaag weer wat moois in ontvangst mogen nemen.
(Klikbaar)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qKmZB08l.jpg

Deels met dank aan Potato42, vooral voor Mega Bomberman.

En van een paar weken geleden alweer, maar ook alsnog dank aan Arunia voor wat altijd mijn grote jeugdliefde zal blijven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3E9EY3cl.jpg

Verder nog een PSOne opgehaald voor weinig en als accesoire een R2D2 klok met projectielampje in de kamer gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:29:
Vandaag weer wat moois in ontvangst mogen nemen.
(Klikbaar)
[afbeelding]

Deels met dank aan Potato42, vooral voor Mega Bomberman.

En van een paar weken geleden alweer, maar ook alsnog dank aan Arunia voor wat altijd mijn grote jeugdliefde zal blijven.

[afbeelding]

Verder nog een PSOne opgehaald voor weinig en als accesoire een R2D2 klok met projectielampje in de kamer gezet.
*O* *O* *O*

Mocht Sonic 2 niet op de foto?

Ook nog andere mooie titels gescoord zie ik, vooral Virtua Racing zou ik wel eens willen spelen.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Potato42 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:16:
[...]
*O* *O* *O*

Mocht Sonic 2 niet op de foto?

Ook nog andere mooie titels gescoord zie ik, vooral Virtua Racing zou ik wel eens willen spelen.
d:)b
Als je nou 1 ding geleerd moest hebben van onze onderhandelingen dan is het hoe ik over losse carts denk ;)

Zo te zien gaat zondag een uitstekende game-dag worden, dan ga ik deze games allemaal eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 01:11
Ik vroeg mij af, is er überhaupt een mogelijkheid om import games op een PAL PS2 te spelen zonder ombouwen en zonder importeren van een Amerikaanse PS2.

Zo hebben wij voor de GameCube een loader op een schijf voor import games, maar ik kan niks erover vinden voor een PS2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Er was destijds een 'slide card' of iets dergelijks. Door te booten met een PAL-disc kon je daarna snel wisselen met een NTSC-(J) disc, maar dat ding was berucht vanwege het mollen van je loopwerk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Mizgala28 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 00:25:
Ik vroeg mij af, is er überhaupt een mogelijkheid om import games op een PAL PS2 te spelen zonder ombouwen en zonder importeren van een Amerikaanse PS2.

Zo hebben wij voor de GameCube een loader op een schijf voor import games, maar ik kan niks erover vinden voor een PS2.
Je hebt bijvoorbeeld de discs van Swap Magic die dat kunnen. Er zijn er meer, maar wat ik zo lees is dat ze allemaal last hebben gehad van de upgrades van de PS2, dus het is wel goed zoeken naar de juiste versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:23
Ging dat niet gewoon met de homebrew / james bond hack ? heb de game hier thuis liggen.

YouTube: How to install Free McBoot on a PS2 Slim with the game: 007 Nightfir...

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 07:34:
[...]

Je hebt bijvoorbeeld de discs van Swap Magic die dat kunnen. Er zijn er meer, maar wat ik zo lees is dat ze allemaal last hebben gehad van de upgrades van de PS2, dus het is wel goed zoeken naar de juiste versie.
Misschien toch wel naar zo'n disk optie kijken, wij hebben een Fat model dus misschien maakt dat het wel makkelijker.

Ik kijk er vanmiddag online naar qua info.

Bedankt allemaal voor de tips in ieder geval d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:07
Ik heb zowel voor de ps2 als de xbox de spellen in bezit om ze te softmodden, maar de juiste files waren enkele jaren geleden niet meer te vinden. Binnenkort nog maar eens zoeken. Onze eerste ps2 gehardmod om zo US only singstar spellen als singstar country (de enige met Jewel) te kunnen spelen en de kingdom Hearts birth by sleep welke niet in de Europese uitgekomen was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ohhhh yeah! Ikaruga in seal *O* , eindelijk in de collectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P9Uqs3QwI7Mnv6MSvSSejY5Y/full.png

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 03-09-2016 14:07 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
Fietsbel schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:14:
Ohhhh yeah! Ikaruga in seal *O* , eindelijk in de collectie.

[afbeelding]
Blijft ie in seal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Deze blijft inderdaad in de seal. Heb een ander exemplaar om mee te spelen :)

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Oei, die Ikaruga is echt baas man. Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit was eenvan de spellen die ik graag had gespeeld in mijn nes en ook snes tijd. Kreeg goede reviews en zag er mooi uit, ik geloof wel als minpunt dat de game wat kort en makkelijk was. Maar waar ducktales een goede remake kreeg, was castle of illusion volgens mij nogal al slecht met zelfs input lag. Hierom sla ik em over een speel het wel via emu. Wel jammer dat games delisted kunnen worden, wat dat betreft blijft physical fijner dan digital.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zonde is dat, er is nu een hele generatie aan spellen die je niet meer kan spelen (online diensten) of kan verzamelen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat: De demo van de Castle of Illusion remake had ik gedownload op mijn Xbox 360 en persoonlijk vond ik het ruk, en een belediging van het origineel.

Waar Ducktales remastered 2D is gebleven, met erg mooie handgetekende Disneyfiguren en levels is er bij de remake van Castle of Illusion gekozen voor cheap 2.5D graphics die de charme en de feel van het origineel geheel weghalen.

Castle of Illusion speelde ik als kind al, maar ipv dat de remake me blije nostalgische gevoelens gaf zoals Ducktales remastered dat deed wist ik niet hoe gauw ik die bagger demo van mijn Xbox 360 moest verwijderen.

Meningen zullen verdeeld zijn maar ik vind iig dat Castle of Illusion de meest belabberde remastered game is tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Los van de games heeft met name dagobert duck de betere verhalen, niet te vergelijken in kwaliteit met mickey mouse met name in de oudere series als hij op schatten jacht gaat in bijv maya tempels etc.

Mickey mouse ondanks dat het de bekendere personage is, is naar mijn mening vrij saai in vergelijking met dagobert. Mickey mouse is meer voor de kids terwijl dagobert ook wel eens wat volwassenen kan betrekken met voornamelijk de oudere avonturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Duckstad ftw!

Dagobert komt wel voor in games, maar nergens als hoofdpersonage volgens mij.

[ Voor 75% gewijzigd door Aardappel op 06-09-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ducktales ;)
(Heeft dagobert in the lead role)

Via web emu trouwens even castle of illusion gedaan. Het is niet een insta classic qua kennismaking. Gfx vallen wat in tegen en gameplay voelt houterig. Wsl de reden dat ik het nooit ver gespeeld heb. Quackshot vond ik dan leuker, die speelde ik ook op mijn md ipv emulatie :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Potato42 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:43:
Duckstad ftw!

Dagobert komt wel voor in games, maar nergens als hoofdpersonage volgens mij.
Foei, ga je mond spoelen en ducktales spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:52:
Zonde is dat, er is nu een hele generatie aan spellen die je niet meer kan spelen (online diensten) of kan verzamelen.
Ja ik dacht altijd dat ik de enige ben die zich er dood aan ergert. Ik let voortaan steeds beter op of het spel ook offline gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ducktales, heb er tot nu toe 3 uitgespeeld (NES, GameBoy en Steam remaster)

Blijven hele leuke games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 18:58
Ducktales is vet, ik heb Ducktales 2 op de NES. Toch een van de leukere titels.

Adjust non olet, plerumque...

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.