Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.543 views
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:07:
Heeft er iemand ervaring met gamen op de CDI? Ik heb er al een tijdje 1 met een stapel games maar ik heb alleen zo'n afstandsbedieningcontroller. Dat werkt prima bij Lingo maar het is eigenlijk gewoon een onhandig ding.

Ik heb gezien dat er ook een echte gamepad voor is, maar die lijken nogal schaars. Sowieso een beetje het thema met CD-I, het is allemaal schaars, maar niemand wil het hebben :)
Zijn er überhaupt games die je zou willen spelen op de CD-i? :)

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 08:15
:+
Uncover Tatjana natuurlijk

O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Sh0ckTr00per op 14-09-2016 16:36 ]

Verwijderd

LMAO XD

Ik raad je een stapeltje oude Playboys aan; Meer Tatjana, minder lingerie en scherpere images :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daar heb je geen gamepad voor nodig maar een vergrootglas :P

Heb zelf als enigszins interessante spellen Voyeur, The 7th Guest en Secret Mission. Maar dat zijn spellen die prima te spelen zijn zonder gamepad.

• Sh0ckTr00per
Ik zit even te denken aan The Apprentice, Micro Machines en Mutant Rampage. Een spel als Defender of the Crown is ook wel te spelen met de afstandsbediening maar prettig is anders. Maar wellicht is daar de muis beter. En er zijn nog wel een paar aardige rail shooters maar daar heb je dan weer een gun voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 12:56
Dragons lair is wel aardig op de cdi. de rest is over het algemeen niet echt aan te raden, zelfs titels als mutant rampage en een paar medium platformers zijn niet goed genoeg om er zelfs ook maar een enkele keer bij te pakken naar mijn mening.

Misschien alien gate, matige shoot em up met veel belovende cover art work.

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
Ik begrijp niet waarom iemand zoveel geld wilt uitgeven aan repro's.

Ik heb zelf een aantal Everdrives gekocht voor diverse systemen. Gewoon 1 cart waardoor je ook niet meer hoeft te wisselen. En je speelt gewoon op originele hardware dus er is geen enkel verschil.

En ik begrijp wel dat zo'n doosje en cart mooier staat, maar het blijft net zo nep als een Everdrive. Dus je houdt jezelf alleen maar voor de gek.

Maar goed, sommigen van jullie zullen juist weer vanalles mis vinden met een Everdrive. :)

Verwijderd

Aero schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:10:
Ik begrijp niet waarom iemand zoveel geld wilt uitgeven aan repro's.

Ik heb zelf een aantal Everdrives gekocht voor diverse systemen. Gewoon 1 cart waardoor je ook niet meer hoeft te wisselen. En je speelt gewoon op originele hardware dus er is geen enkel verschil.

En ik begrijp wel dat zo'n doosje en cart mooier staat, maar het blijft net zo nep als een Everdrive. Dus je houdt jezelf alleen maar voor de gek.

Maar goed, sommigen van jullie zullen juist weer vanalles mis vinden met een Everdrive. :)
Ik ben het met je eens: Ik hou mezelf voor de gek met repro's, daar zit zeker wat in.

Bij mij geeft het gewoon een kick om de repro cart met mooi label in de originele hardware te stoppen waar niet aan getweaked is en 'em dan gewoon te kunnen spelen zonder dat je ook maar iets aan kwaliteit inlevert in verhouding tot een originele cart.

Wat ik helemaal cool vind is repro carts van games die nooit in Europa zijn verschenen en die wel tot de topgames behoren via een repro euro cart af te spelen op een Europese console al wetende dat het eigenlijk helemaal niet hoort te kunnen.

Maar het toppunt blijft voor mij fan translations van de Japanse toppers; Het is moeilijk uit te leggen maar om bijvoorbeeld Fire Emblem of Clocktower vanaf een pal Cartridge met mooi label op de originele SNES te spelen geeft gewoon een appart gevoel.

Sommige games die ik er perse tussen wil hebben staan zijn gewoon zo ontiegelijk duur, bestaan origineel niet in het Engels terwijl text heel belangrijk is in die game of de Europese versie is censored of op een andere manier minder leuk qua gameplay dat ik repro dan als een uitkomst zie.

Het verschil met een everdrive is voor mij dat voor mij de lol er dan af is omdat je meteen alles hapklaar speelbaar hebt.

Ook ben ik al heel erg lang gamer en verzamelaar waardoor ik al velen jaren fysieke games heb verzameld, als ik net aan de hobby zou beginnen dan zou ik waarschijnlijk volledig voor flashcarts gaan maar juist omdat ik al zolang originele games verzamel (en daardoor een soort tik heb ontwikkeld dat elke game perse fysiek moet zijn bij mij) voelt het nu overstappen naar flashcarts als de handdoek gooien in de finale van een bokstoernooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19
Hier probeer ik altijd voor het origineel te gaan, goedschiks of kwaadschiks. Goedschiks is tegen komen bij het verzamelen. Kwaadschiks is dubbele verkopen of populaire games goedkoop inkopen om zo geld te maken om het origineel te kopen. Dan blijft het betaalbaar om een origineel te bemachtigen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Sh0ckTr00per schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:05:
Ik zit even te denken aan The Apprentice, Micro Machines en Mutant Rampage. Een spel als Defender of the Crown is ook wel te spelen met de afstandsbediening maar prettig is anders. Maar wellicht is daar de muis beter. En er zijn nog wel een paar aardige rail shooters maar daar heb je dan weer een gun voor nodig.
Micro Machines kun je beter (imho) op de MegaDrive spelen, anders SNES (wat nieuwer, v4 voor PS2). Mutant Rampage heb ik ook liggen, nog nooit gespeeld echter. Vind de CD-i geinig maar puur voor de techniek en het principe en niet zozeer het gaming aspect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Ik vind repro's persoonlijk ook niks zou dan zelf idd voor de everdrive gaan, maar gezien ik enkel voor het origineel ga doe ik ook niks met everdrives hoewel ik er wel een aantal in mijn bezit heb.

Voor translations etc geef ik het uiteraard wel plus punten ik snap wel waarom mensen repro's hebben omdat het dan mooi in de kast staat. Naar mijn mening is het alles origineel cib of gewoon voor een everdrive gaan. Het is alles of niks.

Ik geef Console4life wel gelijk dat als je de everdrive gebruikt de lol er sneller af is omdat je dan inderdaad alles meteen al hebt. Ik denk persoonlijk dat het dan meer in het hoofd zit van het alles hebben, aangezien het spelen van enkele games veel tijd in beslag kan nemen of het nu origineel is of niet.

Ik denk dat de waardering voor de games wat minder is als je ze met de everdrive speelt wat uiteindelijk resulteert in minder plezier, in mijn geval zou dit best wel kunnen kloppen., met name omdat je er jaren over doet om een mooie verzameling op te bouwen en als je dan weer net die ene top titel in de collectie hebt deze ook echt waardeert wanneer je deze eindelijk kan spelen, kan mij wel vele goede momenten herinneren waarbij ik top titels in de collectie heb kunnen bemachtigen en deze eindelijk kon spelen. Ik denk niet dat ik het zelfde effect zal hebben met de everdrive ondanks dat het precies hetzelfde is.

[ Voor 18% gewijzigd door gast7 op 14-09-2016 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:59
gast7 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:00:
Ik vind repro's persoonlijk ook niks zou dan zelf idd voor de everdrive gaan, maar gezien ik enkel voor het origineel ga doe ik ook niks met everdrives hoewel ik er wel een aantal in mijn bezit heb.

Voor translations etc geef ik het uiteraard wel plus punten ik snap wel waarom mensen repro's hebben omdat het dan mooi in de kast staat. Naar mijn mening is het alles origineel cib of gewoon voor een everdrive gaan. Het is alles of niks.

Ik geef Console4life wel gelijk dat als je de everdrive gebruikt de lol er sneller af is omdat je dan inderdaad alles meteen al hebt. Ik denk persoonlijk dat het dan meer in het hoofd zit van het alles hebben, aangezien het spelen van enkele games veel tijd in beslag kan nemen of het nu origineel is of niet.

Ik denk dat de waardering voor de games wat minder is als je ze met de everdrive speelt wat uiteindelijk resulteert in minder plezier, in mijn geval zou dit best wel kunnen kloppen.
Precies dit.
De lol is er gewoon af als je alles meteen hebt.

Net alsof je op een dag besluit postzegels te gaan verzamelen en van iemand 7 volle albums overneemt.
En dan is het nog origineel!

Verwijderd

[quote]Jumpman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:51:
Hier probeer ik altijd voor het origineel te gaan, goedschiks of kwaadschiks. Goedschiks is tegen komen bij het verzamelen. Kwaadschiks is dubbele verkopen of populaire games goedkoop inkopen om zo geld te maken om het origineel te kopen. Dan blijft het betaalbaar om een origineel te bemachtigen.

Geeneens zo'n gek idee, zelf zat ik er aan te denken om 2 NES mini's aan te schaffen en die later te verkopen om zo de aankoopprijs van Panzer Dragoon Saga enigsinds te drukken.

Maar hoe doe jij het dan met games als bv Clock tower op de SNES? Zo'n game kun je nauwelijks in het Japans spelen en al kom je er toch uit dan kun je de game niet in volle glorie beleven omdat je geen Japans kunt lezen.

Sla je zulke titels dan over of koop je ze in het Japans al wetende dat je er nooit de volle game beleving uit zult halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aero
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:41:
[...]

Wat ik helemaal cool vind is repro carts van games die nooit in Europa zijn verschenen en die wel tot de topgames behoren via een repro euro cart af te spelen op een Europese console al wetende dat het eigenlijk helemaal niet hoort te kunnen.

Maar het toppunt blijft voor mij fan translations van de Japanse toppers; Het is moeilijk uit te leggen maar om bijvoorbeeld Fire Emblem of Clocktower vanaf een pal Cartridge met mooi label op de originele SNES te spelen geeft gewoon een appart gevoel.

Sommige games die ik er perse tussen wil hebben staan zijn gewoon zo ontiegelijk duur, bestaan origineel niet in het Engels terwijl text heel belangrijk is in die game of de Europese versie is censored of op een andere manier minder leuk qua gameplay dat ik repro dan als een uitkomst zie.

Het verschil met een everdrive is voor mij dat voor mij de lol er dan af is omdat je meteen alles hapklaar speelbaar hebt.
Het is alweer even geleden dat ik zoiets geprobeerd heb, maar volgens mij werken dat soort gehackte spellen ook vaak wel op de Everdrive.

Ik vind het juist enorm makkelijk om snel een bepaald spel te kunnen spelen en dus 'hapklaar staat'. Ik heb alleen al voor de Megadrive bijna 400 spellen en geen zin om ze telkens langs te gaan etc.

Ik moet ook zeggen dat ik zelf eigenlijk klaar ben met verzamelen.
Ik ben zelf ongeveer 15 jaar geleden echt begonnen met verzamelen (toen de prijzen nog leuk waren), maar mijn laatste aankoop is 1,5 jaar geleden geweest (ja, dat heb ik allemaal bijgehouden :) ).
Voornamelijk vanwege de hoge prijzen en de weinig leuke deals die er nog te vinden zijn.

Ik weet nog goed toen ik aan bv de Nintendo 64 begon. Marktplaats stond vol met mensen die hun Nintendo 64 verkochten met 10-15 spellen compleet in (mooi) doosje voor een habbekrats.

• Jumpman
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:07:
[quote]Jumpman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:51:

Geeneens zo'n gek idee, zelf zat ik er aan te denken om 2 NES mini's aan te schaffen en die later te verkopen om zo de aankoopprijs van Panzer Dragoon Saga enigsinds te drukken.

Maar hoe doe jij het dan met games als bv Clock tower op de SNES? Zo'n game kun je nauwelijks in het Japans spelen en al kom je er toch uit dan kun je de game niet in volle glorie beleven omdat je geen Japans kunt lezen.

Sla je zulke titels dan over of koop je ze in het Japans al wetende dat je er nooit de volle game beleving uit zult halen?
Niet, ik verzamel alleen (SNES) PAL games.

Wat betreft de specials, misschien koop ik ooit eens de repro uit nieuwsgierigheid, maar hier ligt niet de prioriteit.

Jumpman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:13:
[...]

Niet, ik verzamel alleen (SNES) PAL games.

Wat betreft de specials, misschien koop ik ooit eens de repro uit nieuwsgierigheid, maar hier ligt niet de prioriteit.
Dit. Ik vind Clock Tower bijv. geweldig, net als laten we 's zeggen Snatcher, maar ik verzamel alleen PAL releases dus ik hou het dan gewoon bij wat wel mogelijk is. Nu zal ik eerlijk zeggen dat ik de Engelse Snatcher op een Xbox ergens heb staan meen ik, maar hoef hem daardoor niet origineel/JAP.

Verwijderd

@Aero; Nintendo 64 is voor tegenwoordige begrippen nog goedkoop voor retrogame verzamelen.

Kijk bv naar de SNES met de dure Megaman serie, Wildguns, Vampire's Kiss, Ninja warriors en zo kan ik er nog tig noemen die cart only nog amper te betalen zijn tegenwoordig.

Alles klaar hebben staan is wel goedkoop en makkelijk maar zoals gast7 al aangeeft; Geef jij de games de waardering die ze verdienen en is je speelplezier even groot?

Ik kan alleen voor mezelf spreken en ik kocht dit jaar een 150 in 1 multicart voor de NES waar de onbetaalbare cult classic Little Samson ook op staat.

De game werkt perfect en ik heb geen glitches, bugs of slowdown kunnen ontdekken. Toch voelt het op de een of andere manier niet aan alsof ik little Samson speel zodra ik de game opstart. Het hoort episch en bijzonder te zijn om die game te spelen maar omdat de game slecht 0,75% van een multicart is heb ik dat gevoel er niet bij en dat is als liefhebber van de hobby toch zonde.

• Aardappel
Mwah, vind het wel anders als je het origineel hebt en dan de everdrive gebruikt uit gemak.

400 titels joh? :9
Heb je ook een foto?

• Sh0ckTr00per
Exorcist schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:51:
[...]
Micro Machines kun je beter (imho) op de MegaDrive spelen, anders SNES (wat nieuwer, v4 voor PS2). Mutant Rampage heb ik ook liggen, nog nooit gespeeld echter. Vind de CD-i geinig maar puur voor de techniek en het principe en niet zozeer het gaming aspect.
Ben ik helemaal met je eens, er zijn meer platformen die ik heb waar ik niet bepaald serieus op game. Maar het kan nou eenmaal, en op de CDi dan ook nog eens goedkoop. Behalve als ik een diepteinvestering moet doen voor zo'n gamepad.

Ik heb op dit moment zeeën van ruimte dus ik heb gewoon alles uitgestald wat ik heb :)

@andere discussie:
Ik verzamel zelf heel selectief voor de megadrive, niet in welke games maar wel in welk tempo. Puur om voor mezelf te zorgen dat de games die ik koop, dat ik die ook serieus speel. Ps2, xbox 360 heb ik zo idioot veel games voor die ik nog niet eens opgestart heb dat het meer een soort verzamelwoede is dan dat ik spellen koop om ze te spelen. Met een everdrive zou ik bepaalde topgames weer een keertje uitspelen, random drie keer in de set wat opstarten en daarna de hele boel opruimen omdat ik er toch niet meer naar omkijk.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zoals de meeste wel weten is Super Mario RPG één van de titels die op geen flashcart te spelen is. Vandaar dat ik waarschijnlijk de volgende (cart only) repro ga bestellen:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/33lhxqt.jpg

Ik heb wel eens mooiere labels gezien, maar ik kan er altijd zelf nog een eigen labeltje voor printen (heb ik ook voor mijn SD2SNES gedaan).

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:23
Ik heb supermario rpg gespeeld op mijn PSP, dat werkte op zicht goed alleen de clock times waren wat trager dan normaal. Dus mocht je het alleen voor het spelen doen en niet voor de verzameling, zou ik je de psp aanraden en dan met connectie naar je monitor zodat je gewoon op grootscherm kan spelen met een goede controller.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• Seroczynski
  • Niet online
boombes schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:01:
Ik heb supermario rpg gespeeld op mijn PSP, dat werkte op zicht goed alleen de clock times waren wat trager dan normaal. Dus mocht je het alleen voor het spelen doen en niet voor de verzameling, zou ik je de psp aanraden en dan met connectie naar je monitor zodat je gewoon op grootscherm kan spelen met een goede controller.
Thanks, maar ik heb vaak toch nog vertragingen ondervonden met SNES9x op de PSP. Volgens mij draait het allemaal beter met de drie SNES9x varianten op de VITA maar ik speel liever op de originele hardware.

Ik schaf trouwens toch een repro van iemand anders aan :+

Verwijderd

Seroczynski schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:19:
[...]

Thanks, maar ik heb vaak toch nog vertragingen ondervonden met SNES9x op de PSP. Volgens mij draait het allemaal beter met de drie SNES9x varianten op de VITA maar ik speel liever op de originele hardware.

Ik schaf trouwens toch een repro van iemand anders aan :+
Momenteel heb ik even de middelen niet voor handen maar in de beginavond zal ik foto's voor je posten van zowel de binnen- als de buitenkant van de Super Mario RPG Snes Repro die ik zelf heb.

• Seroczynski
  • Niet online
Nice, ik ben benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappel
Gisteren dit juweeltje opgehaald. Nagenoeg puntgave doos, met zelfs nog de originele plastic zakjes erin :D

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/20160914_213505_zpsa6agxotx.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/20160914_213522_zpsgovva2ae.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/20160914_213617_zps6yefmges.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door Aardappel op 15-09-2016 13:05 ]

• Seroczynski
  • Niet online
Potato42 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:03:
Gisteren dit juweeltje opgehaald. Nagenoeg puntgave doos, met zelfs nog de originele plastic zakjes erin :D
Nice, de MD die ik heb zit in een veel minder mooi bewaarde doos. Helaas kom je er online wel veel tegen die niet meer zo gaaf zijn. Maakt die van jou wel bijzonder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Seroczynski schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:41:
[...]

Nice, de MD die ik heb zit in een veel minder mooi bewaarde doos. Helaas kom je er online wel veel tegen die niet meer zo gaaf zijn. Maakt die van jou wel bijzonder :)
En ik geef niet eens zoveel om dozen om. Neemt nogal wat ruimte in :X
Maar vind het ook moeilijk om zoiets dan weer weg te doen. :+ }:O

Ik ging eigenlijk voornamelijk voor de games:

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/20160914_231454_zps1zclsuna.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Aardappel op 15-09-2016 13:53 ]

• Sh0ckTr00per
Potato42 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:03:
Dat is wel een mooie zeg. Zit ik dan met mijn afgetrapte MD1 :)

• Aardappel
ik heb liever een nette doos van de eerste sega dan deze moet ik bekennen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Seroczynski:

Mijn Super Mario RPG Repro cart* van binnen en van buiten.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2rrtoau.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/23ied60.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2ps0mr4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2mmadev.jpg

*Excuses het is geen repro cart maar een transgender cart.

Reprocart: Een replica vervaardigt uit goedkoper niet origineel fake materiaal.

Transgender cart: (Geboren als bv voetbal game en vervolgens omgebouwd tot een classic) Zo goed als alles bestaat uit de originele onderdelen waarvoor officiele games als donor gediend hebben. Weet dus wel dat er officiele games worden opgeofferd om jou game te kunnen maken.

Als je meer wilt weten dan moet je zzattack een prive berichtje sturen, dat is de SNES Repro tweaker die de games kan maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2016 16:35 ]

• Seroczynski
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:22:
@Seroczynski:

Mijn Super Mario RPG Repro cart* van binnen en van buiten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

*Excuses het is geen repro cart maar een transgender cart.

Reprocart: Een replica vervaardigt uit goedkoper niet origineel fake materiaal.

Transgender cart: (Geboren als bv voetbal game en vervolgens omgebouwd tot een classic) Zo goed als alles bestaat uit de originele onderdelen waarvoor officiele games als donor gediend hebben. Weet dus wel dat er officiele games worden opgeofferd om jou game te kunnen maken.

Als je meer wilt weten dan moet je zzattack een prive berichtje sturen, dat is de SNES Repro tweaker die de games kan maken.
Bedankt voor de foto's. Dat ziet er heel erg goed uit (ik ben nogal een pietje precies). Ik wil de repro ook bij zzattack bestellen, dus ik hoop dat die er net zo uit ziet. Vooral het feit dat er geen namaak shell is gebruikt vind ik een goed punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Seroczynski: Ook de printplaat en bepaalde chips zijn gewoon origineel.

Sommige games zijn vrij goedkoop en makkelijk voor hem om te maken omdat hij er bv alleen een shell en printplaat van een goedkope game voor nodig heeft.

An |:( dere games kunnen wat duurder zijn: vergen weer bepaalde chips en printplaatjes die in niet veel games gebruikt worden en daarom is zijn inkoop voor die titels (bv Star ocean fan translation) ook weer hoger.

Ik heb daar toen op door gevraagd omdat ik het best wel interessant vond.

• Aardappel
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:47:
@Seroczynsky: Ook de printplaat en bepaalde chips zijn gewoon origineel.

Sommige games zijn vrij goedkoop en makkelijk voor hem om te maken omdat hij er bv alleen een shell en printplaat van een goedkope game voor nodig heeft.

Andere games kunnen wat duurder zijn: vergen weer bepaalde chips en printplaatjes die in niet veel games gebruikt worden en daarom is zijn inkoop voor die titels (bv Star ocean fan translation) ook weer hoger.

Ik heb daar toen op door gevraagd omdat ik het best wel interessant vond.
Ik vond het al knap dat je hieraan kunt zien dat het een repro is.
Alles ziet er netjes uit, dus zul je precies moeten weten hoe een originele Mario RPG er uitziet?
Dit is allemaal origineel alleen is de software veranderd, en een ander labeltje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:18
De beste indicatie is de grote chip bovenin. Daar staat op 29L3211, dit is een EEPROM dus herschrijfbaar geheugen en dus geen officiële maskrom. Andere modificaties zijn de opgetilde pin linksonderin bij de SA-1 chip, de spanningsregelaar op de achterkant en het draadbruggetje midden bovenin, ook op de achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Potato42: Zodra dezelfde batterijtjes (+ houder) worden gebruikt en er is erg netjes gesoldeerd kun je er alleen nog achterkomen door de serie nummers op de chip en printplaat na te trekken, zo kom je er denk ik achter welke games hij als donor heeft gebruikt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aero
Potato42 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:52:
Mwah, vind het wel anders als je het origineel hebt en dan de everdrive gebruikt uit gemak.

400 titels joh? :9
Heb je ook een foto?
Toen ik 4 jaar geleden verhuisde, heb ik alle spellen die ik toen had op de lege vloer van de woonkamer gelegd. Toen waren het alleen nog maar 259 spellen. :)

Kan best zijn dat ik deze al eens heb gepost hoor.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/5v3sq0.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Aero schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:27:
[...]

Toen ik 4 jaar geleden verhuisde, heb ik alle spellen die ik toen had op de lege vloer van de woonkamer gelegd. Toen waren het alleen nog maar 259 spellen. :)

[afbeelding]
Oef, dit is toch wel retro collector porn :9

Verwijderd

@Aero: Onder Golden Axe en tussen Dynamite heady en Dracula in: Welke game is dat?

Heb je dit nu allemaal weggedaan toen je op everdrive over ging?

*Zodra het iets minder benauwd is zal ik mijn Mega Drive collectie (ff geen zin in met die warmte) ook posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Potato42 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:52:
[...]

Ik vond het al knap dat je hieraan kunt zien dat het een repro is.
Alles ziet er netjes uit, dus zul je precies moeten weten hoe een originele Mario RPG er uitziet?
Dit is allemaal origineel alleen is de software veranderd, en een ander labeltje?
Er is geen originele SNES Super Mario RPG PAL. Dus makkelijk te zien. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aero
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:39:
@Aero: Onder Golden Axe en tussen Dynamite heady en Dracula in: Welke game is dat?

Heb je dit nu allemaal weggedaan toen je op everdrive over ging?

*Zodra het iets minder benauwd is zal ik mijn Mega Drive collectie (ff geen zin in met die warmte) ook posten.
Dat is Syndicate.

En nee ik heb alles nog steeds. Ik doe er alleen niets meer mee. Ik heb een grote Ikea kast in een kleine kamer staan die vol staat met verhuisdozen met spellen, niet standaard controllers, consoledozen etc.

Ik heb in een andere kamer een klein ladenkastje staan met een oude crt breedbeeld er bovenop. In de laden zit alles van een NES tot PS2.
Maar overal zit dan dus of een everdrive in of is omgebouwd.

Verwijderd

Ik dacht dat ik de grote man was, als het op een fysieke CIB Mega Drive collectie aankomt met 164 originele titels maar je hebt me even hardhandig op m'n plek plek gezet op een mooie manier!

Cool dat je het niet weg hebt gedaan, respect!!

In een ver verleden heb ik ook game collecties weggedaan, later spijt van gekregen en het heeft me jaren gekost om weer recht te zetten. Neem dit alstjeblieft mee; collecties wegdoen kan jaren lange spijt tot gevolg hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Haha, collecties wegdoen is eeuwig spijt. :)

• gast7
Niks op aan te merken prachtige collectie daar kan mijn megadrive collectie niet tegenop.

Zowat alle top titels zitten er tussen en gezien je er nu 400 hebt kan het best zo zijn dat alle top games er gewoon in zitten.

• Aardappel
Aero schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:27:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Moet toch wel lachen om die ene ontbrekende in de linkeronderhoek :+

[afbeelding]
geeft niks :9~

• Aardappel
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:13:
Ik dacht dat ik de grote man was, als het op een fysieke CIB Mega Drive collectie aankomt met 164 originele titels maar je hebt me even hardhandig op m'n plek plek gezet op een mooie manier!

Cool dat je het niet weg hebt gedaan, respect!!

In een ver verleden heb ik ook game collecties weggedaan, later spijt van gekregen en het heeft me jaren gekost om weer recht te zetten. Neem dit alstjeblieft mee; collecties wegdoen kan jaren lange spijt tot gevolg hebben ;)
Jumpman schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:20:
Haha, collecties wegdoen is eeuwig spijt. :)
Zat er toch aan te denken Lost Vikings, Shinobi 3, en Battletoads weg te doen om mijn verzameling te bekostigen...
Zijn volgens mij de duurste die ik heb.

NES ook, speel ik bijna niet, maar Castlevania 1 en 2 en Galada mag ik zeker ook niet wegdoen?
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:13:
Heb pas geteld, kom op 146 unieke titels.

Niet allemaal CIB. Stuk of 10 alleen cartridge van, stuk of 40 denk ik zonder boekje.
En nog iets van 50 voor de ruil/verkoop.

[ Voor 24% gewijzigd door Aardappel op 15-09-2016 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Potato42: Ik mis alleen van Ecco the Dolphin en Techno Clash de handleidingen verder heb ik ze allemaal.

Mijn waardevolste Mega Drive games zijn: Alien Soldier, Gunstar Heroes, Demolition man, TMNT Hyperstone heist en Spider-man Maximun carnage. (Awesome rode cartridge)

Titels als phantasy star 2,3,4, Shinobi 3 en Streets of Rage 3 heb ik er doelbewust niet tussen staan:

De Phantasy star serie is duur, komt met lege save batterij waardoor je moet gaan solderen waar ik geen ster in ben en staat bovenal (met save functie) op elke Mega Drive compilatie.

Shinobi 3: Erg vette game maar ook duur en is ook te vinden (dus te spelen) op elke Mega Drive compilatie disc en het zelfde geldt voor Streets of Rage 3 die ik tevens ook nog eens minder vind dan deel 2.

Als je gaat verkopen raad ik aan Lost Vikings te bewaren: Erg leuke puzzel platformer die je eigenlijk gewoon moet hebben.*

Mocht je ze nog niet in bezit hebben probeer dan niet al te lang te Wachten met Rocket Knight adventures en Alysia Dragoon; Bijden waanzinnige titels die langzaam naar zeker ook duur beginnen te worden.

*Jurassic Park Lost world (Jurassic park 3 voor de MD) cib in mint condition is trouwens de enige game die ik nu nog mis van wat ik vroeger heb weggedaan en later spijt van had. Hoeveel de game nu waard is weet ik niet precies maar je komt hem haast nooit tegen en velen denken dat er 2 ipv 3 Jurassic Park games op de Mega Drive zijn dus vermied ik dat 'ie inmiddels een aantal honderd euro waard zal zijn :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Het klopt dat shinobi 3 in vele compilaties te spelen is maar dat neemt niet weg dat het een van de beste megadrive games is.

Als er een titel is die ik zou bewaren dan is het shinobi 3 omdat het zo een geweldige game is.

Qua bekostigen van de collectie heb ik ook wel eens gedaan maar nooit uit de collectie zelf meer uit lotjes en keuzes maken welke games ik wel of niet zou houden. Wel enkele pijnlijke momenten meegemaakt bij met name wat zeldzamere en vooral vrij prijzige games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:09:
@Potato42: Ik mis alleen van Ecco the Dolphin en Techno Clash de handleidingen verder heb ik ze allemaal.

Mijn waardevolste Mega Drive games zijn: Alien Soldier, Gunstar Heroes, Demolition man, TMNT Hyperstone heist en Spider-man Maximun carnage. (Awesome rode cartridge)

Titels als phantasy star 2,3,4, Shinobi 3 en Streets of Rage 3 heb ik er doelbewust niet tussen staan:

De Phantasy star serie is duur, komt met lege save batterij waardoor je moet gaan solderen waar ik geen ster in ben en staat bovenal (met save functie) op elke Mega Drive compilatie.

Shinobi 3: Erg vette game maar ook duur en is ook te vinden (dus te spelen) op elke Mega Drive compilatie disc en het zelfde geldt voor Streets of Rage 3 die ik tevens ook nog eens minder vind dan deel 2.

Als je gaat verkopen raad ik aan Lost Vikings te bewaren: Erg leuke puzzel platformer die je eigenlijk gewoon moet hebben.

Mocht je ze nog niet in bezit hebben probeer dan niet al te lang te Wachten met Rocket Knight adventures en Alysia Dragoon; Bijden waanzinnige titels die langzaam naar zeker ook duur beginnen te worden.
Ah, Ecco is nog wel vrij makkelijk aan te komen (heb 'm dubbel, een in doos maar weet niet of boekje erbij zit, en een cart only. Misschien ook nog Ecco Tides of time).

Ook een aantal mooie toppers/dure titels _/-\o_

Wat je zegt over compilaties had ik van jou niet verwacht. Wel klagen over everdrive, maar dan wel compilaties toestaan? :+
Zelf heb ik liever een Super Hang-on dan Mega Games 1.
Ook de classic serie (daar is mijn road rash 2 van met blauwe cover) en the ottifants (met bruine cover) heb ik liever niet, maar gewoon de 1e uitgave.

Vind het ook moeilijk om SMD's games te verkopen. NES heb ik niet zo'n moeite mee, wil voornamelijk Mario Tetris en Duckhunt hebben/houden.
Zelfde als dat ik eigenlijk die boxed SMD 2 niet weg wil doen.
Aan de andere kant is sega nu een hype, en dus duur en over 10 jaar is je hele collectie in waarde gedecimeerd.
Zo heeft mijn pa de sega een jaar of 10 geleden voor een habbekrats verkocht met 20+ games. De jongetjes van toen zijn nu groot en kopen dat spul weer waardoor de prijs omhoog gaat.
Playstation 2 zal over 10 jaar ook wel duur worden, nu koop je een console met 30 games voor 20 euro.

Rocket Knight Adventures heb ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg ook dat Shinobi 3 een "hele vette game" is.

Als gamecollector geef ik je gelijk en hoort Shinobi 3 tussen je Mega Drive collectie te staan juist omdat het zo'n vette game is.

Als gamer denk ik, Shinobi 3 is extreem goedkoep speelbaar vanaf een fysieke drager dankzij Mega Drive compilatie games dus waarom zou ik een game aanschaffen die ik toch al kan spelen voor een prijs waarvan ik ook 4 leuke games kan halen die ik nog helemaal niet kan spelen?

Het is maar hoe je er naar kijkt en ik denk dat ik net ietsjes meer gamer dan verzamelaar ben.

@Potato42: Ik ben ook absoluut geen fan van compilatie discs, ik heb de Xbox 360 versie en vind de D-pad van de Xbox 360 controller dusdanig ruk dat het bij de meeste games (En daar hoort Shinobi 3 ook bij) de game ervaring voor mij verziekt. Voor de Phantasy Star series vind ik de disc wel erg handig, door de save functie en omdat bij een JRPG een brakke D-pad minder uitmaakt. Moraal van mijn verhaal is dat ik voor Shinobi 3 wel 4 leuke games kan halen die ik nog niet heb of nooit heb gespeeld, zou het uiteraard wel vet vinden om 'em te hebben maar niet voor de prijs waar hij momenteel voor rond gaat.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2016 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:44:
Ik zeg ook dat Shinobi 3 een "hele vette game" is.

Als gamecollector geef ik je gelijk en hoort Shinobi 3 tussen je Mega Drive collectie te staan juist omdat het zo'n vette game is.

Als gamer denk ik, Shinobi 3 is extreem goedkoop speelbaar vanaf een fysieke drager dankzij Mega Drive compilatie games dus waarom zou ik een game aanschaffen die ik toch al kan spelen voor een prijs waarvan ik ook 4 leuke games kan halen die ik nog helemaal niet kan spelen?

Het is maar hoe je er naar kijkt en ik denk dat ik net ietsjes meer gamer dan verzamelaar ben.
Ja, op die fiets. Leuk als je 'm goedkoop mee kan pikken, maar omdat je 'm al kunt spelen niet de prioriteit over andere games.
Ik moet bekennen dat ik van veel games de waarde niet weet. Soms kijk ik er een na die ik zelden tegenkom (zoals recentelijke aanwinst Double Clutch) maar die zijn meestal niet zo veel waard.
Misschien heb ik nog wel een duurdere dan die ik opnoemde maar weet ik dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Patato42; Wat de Shinobi serie betreft ben ik ook enigsins verblind door nostalgie: Voor mij is Shinobi 3 niet het vetste deel maar de spinoff: Shadow Dancer the secret of Shinobi.

Het was de eerste game die ik ooit van zakgeld zelf bij elkaar had gespaard. Dat je je hond op vijanden af kan sturen en dat de hond in een onbruikbaar puppy veranderd zodra hij wordt geraakt geniet ik vandaag de dag nog steeds van.

De Arcade feel van de game, De gekke bonustages met opzwepende muziek maar vooral het options menu waarin je het gebruik van shuriken uit kunt zetten waardoor je alleen nog kunt trappen als aanval; Het geeft een geheel nieuwe challenge en een compleet nieuwe game beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:08:
@Patato42; Wat de Shinobi serie betreft ben ik ook enigsins verblind door nostalgie: Voor mij is Shinobi 3 niet het vetste deel maar de spinoff: Shadow Dancer the secret of Shinobi.

Het was de eerste game die ik ooit van zakgeld zelf bij elkaar had gespaard. Dat je je hond op vijanden af kan sturen en dat de hond in een onbruikbaar puppy veranderd zodra hij wordt geraakt geniet ik vandaag de dag nog steeds van.

De Arcade feel van de game, De gekke bonustages met opzwepende muziek maar vooral het options menu waarin je het gebruik van shuriken uit kunt zetten waardoor je alleen nog kunt trappen als aanval; Het geeft een geheel nieuwe challenge en een compleet nieuwe game beleving.
_/-\o_

Klopt, zwaar vette game.
Mijn neef had ook een SMD en daar mochten we af en toe games van lenen vandaar ook jeugdsentiment.
De populairste games om te lenen waren Super Hang-on, Altered Beast, Sonic 2, en Shadow Dancer precies om de dingen die jij omschrijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super Hang-on had ik ook als kind op de 3 in 1 cart.

Tegenwoordig heb ik de game gewoon los (tegenstrijdig met Shinobi 3 maar Super Hang-on is ook lekker goedkoop) omdat het een classic is.

Erg goede soundtrack en vooral het steeds verder upgraden van je motor vond ik altijd te gek aan de game.

Lang was het m'n favoriete race game totdat ik Road Rash 3 kreeg; Ook racen op upgradebare motoren maar dan illegaal op de openbare weg met de politie achter je aan. Een gummiknuppel afpakken van een motoragent om 'em er vervolgens mee van z'n motor af te meppen kon ik als kind maar geen genoeg van krijgen. Lang voordat GTA bestond molesteerde ik al agenten in die Mega Drive classic.

Denk dat ik qua racen Road Rash de vetste serie op de Mega Drive vind ondanks dat de sound geen voldoende scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:59:
Super Hang-on had ik ook als kind op de 3 in 1 cart.

Tegenwoordig heb ik de game gewoon los (tegenstrijdig met Shinobi 3 maar Super Hang-on is ook lekker goedkoop) omdat het een classic is.

Erg goede soundtrack en vooral het steeds verder upgraden van je motor vond ik altijd te gek aan de game.

Lang was het m'n favoriete race game totdat ik Road Rash 3 kreeg; Ook racen op upgradebare motoren maar dan illegaal op de openbare weg met de politie achter je aan. Een gummiknuppel afpakken van een motoragent om 'em er vervolgens mee van z'n motor af te meppen kon ik als kind maar geen genoeg van krijgen. Lang voordat GTA bestond molesteerde ik al agenten in die Mega Drive classic.

Denk dat ik qua racen Road Rash de vetste serie op de Mega Drive vind ondanks dat de sound geen voldoende scoort.
Die soundtrack! Heerlijk!!

Ik weet nog dat ik bij een schoolvriendje GTA (de eerste) ging spelen, en toen het spel net gestart was zei hij "ik weet dat het er misschien saai uitziet, maar het is best leuk". En gelijk had 'ie. Natuurlijk alle codes meteen gebruikt en begrepen toen niet dat we dat pijltje moesten volgen. IAMTHELAW.

Ken je ook BC Racers? Niet voor de MD maar wel SCD en 32x (en pc). Ook een prachtige game, veel plezier aan gehad :P

Afbeeldingslocatie: http://www.sega-16.com/wp-content/uploads/2008/08/6.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:08:

Wat mij betreft is shinobi III ook niet het beste shinobi deel, shinobi x op de saturn is naar mijn mening het beste shinobi deel.

Shinobi III verdiend voor mij een tweede plek.

Wat betreft met het kiezen, waarom kiezen als je het beide kan houden als het je toch niks of weinig kost, voor mij is er geen reden om shinobi III niet aan de collectie toe te voegen, maar uiteraard hangt het er vanaf of je hem ook voor een leuke prijs kan krijgen, maargoed dat geld in mijn geval voor zowat alle games.

Tevens speel ik het liever op de megadrive dan op een compilatie disc. Ik snap wel het punt dat lost vikings niet op zulke discs staat maar shinobi III is naar mijn mening wel de veel betere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 12:23
Misschien hoort het hier niet helemaal thuis, maar ik weet niet goed waar ik het elders kan posten.

Ik wil met een Raspberry Pi icm RetroPi even teruggaan naar 20 jaar geleden toen ik nog gek was van m'n SNES (met KI, Donkey Kong Country, NBA, Starfox, ...) Mijn console zelf bleek echter niet meer te werken (20 jaar liggen rotten op zolder bij m'n ouders) en vorig jaar weggegooid (waarschijnlijk heel dom).

Ben nu opzoek naar SNES controllers (met USB wel) die het dichtste bij de look & feel komen van het origineel. Iemand een idee welke daarvoor het meest in aanmerking komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Inrage schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:59:
Misschien hoort het hier niet helemaal thuis, maar ik weet niet goed waar ik het elders kan posten.

Ik wil met een Raspberry Pi icm RetroPi even teruggaan naar 20 jaar geleden toen ik nog gek was van m'n SNES (met KI, Donkey Kong Country, NBA, Starfox, ...) Mijn console zelf bleek echter niet meer te werken (20 jaar liggen rotten op zolder bij m'n ouders) en vorig jaar weggegooid (waarschijnlijk heel dom).

Ben nu opzoek naar SNES controllers (met USB wel) die het dichtste bij de look & feel komen van het origineel. Iemand een idee welke daarvoor het meest in aanmerking komen?
Je hebt voor ongeveer €5 merkloze USB SNES controllers voor de PC, maar deze komen niet in de buurt van de echte feel van een SNES controller. Link naar willekeurige eBay auction.

Dan heb je voor ongeveer €35 de 8Bitdo SFC30, welke ik sinds kort zelfs op mijn SNES gebruik. Mijn persoonlijke voorkeur gaat hier naar uit. Link naar webshop.

Je kan ook nog voor ongeveer €15 een Mayflash adapter halen voor de PC, waarmee je originele SNES controllers kan aansluiten op de PC. Link naar eerste webshop op Google.

[ Voor 14% gewijzigd door Seroczynski op 16-09-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
de iBuffalo controller heeft volgens mij de beste prijs/kwaliteit verhouding. Kost rond de 12-13 euro via eBay.. heb hier toevallig nog eentje liggen waar ik nix mee doe O-) (edit: al verkocht)

En deze heb ik ook nog ergens liggen:

Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/article/700/700334/smartjoy-controller-adaptors-review-20060405045322221.jpg

Maar het probleem met een convertor is dat je eigenlijk een originele Nintendo pad (of bv. een Honey Bee third party die destijds ook verkocht werden) moet hebben. Die merkloze imitaties op eBay zijn bagger.

[ Voor 61% gewijzigd door Cooler_King op 17-09-2016 17:36 ]

Verwijderd

@Potato42/gast7;

BC racers ken ik niet, ziet er wel erg grappig uit idd. PC gaming heb ik nooit veel gedaan; alleen wat pinball games en wat classic RTS games zoals Settlers III en C&C Red alert. Ik zoek nog altijd een PS one mouse voor die game. Jammer dat de besturing van RTS games op consoles altijd zo crappy is, een muis (als 'ie wel ondersteund wordt) is nauwelijks vindbaar. De enige console RTS die ik ooit speelde met goeie controls blijft Halo Wars.

Shinobi X heb ik helaas (nog) nooit gespeeld, toen ik 'em wou kopen voor m'n Saturn was ik er net te laat bij helaas. De cheesy cut scenes met echte acteurs vind ik iig echt wel iets hebben.

Shinobi III kun je naar mijn mening niet vergelijken met Lost Vikings; De ene is een cartoony casual puzzel platformer met 90's humor die je op je gemakje kunt spelen onder het genot van een pilsje. De andere is een hardcore action platformer die skills, focus en training vergt om uit te kunnen spelen.

Twee compleet verschillende games waarbij ik voor bijden in een andere stemming moet zijn om ze te spelen. Voor mij is het een beetje als Gran Turismo vergelijken met Mariokart.

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:00:
@Potato42/gast7;

BC racers ken ik niet, ziet er wel erg grappig uit idd. PC gaming heb ik nooit veel gedaan; alleen wat pinball games en wat classic RTS games zoals Settlers III en C&C Red alert. Ik zoek nog altijd een PS one mouse voor die game. Jammer dat de besturing van RTS games op consoles altijd zo crappy is, een muis (als 'ie wel ondersteund wordt) is nauwelijks vindbaar. De enige console RTS die ik ooit speelde met goeie controls blijft Halo Wars.

Shinobi X heb ik helaas (nog) nooit gespeeld, toen ik 'em wou kopen voor m'n Saturn was ik er net te laat bij helaas. De cheesy cut scenes met echte acteurs vind ik iig echt wel iets hebben.

Shinobi III kun je naar mijn mening niet vergelijken met Lost Vikings; De ene is een cartoony casual puzzel platformer met 90's humor die je op je gemakje kunt spelen onder het genot van een pilsje. De andere is een hardcore action platformer die skills, focus en training vergt om uit te kunnen spelen.

Twee compleet verschillende games waarbij ik voor bijden in een andere stemming moet zijn om ze te spelen. Voor mij is het een beetje als Gran Turismo vergelijken met Mariokart.
Zo kan je het natuurlijk ook bekijken. Persoonlijk kijk ik puur naar de kwaliteit van een game ongeacht of het een ander genre is. De ene game zou ik er sneller bij pakken en vaker spelen dan het andere, in mijn geval zou dat shinobi III zijn ipv the lost vikings gezien ik shinobi III persoonlijk de betere game vind of het een ander genre is of niet.

Als ik moest kiezen tussen de twee games dan zou ik liever shinobi III erbij pakken dan the lost vikings, als twee games van vergelijkbare kwaliteit zijn dan zou ik voor beide gaan maar in dit geval is dat voor mij niet zo gezien shinobi III 1 van de beste megadrive games is die Zeker in mijn top 10 staat. The lost vikings zou ik persoonlijk lang niet zo hoog op de lijst zetten maar over smaak valt niet te twisten aangezien iedereen zijn eigen favorieten heeft.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 08:04

EMP

Krulloos!

Kan ik nog iemand blij maken met een Japanse DonkeyKong voor de N64? Hij mag zo opgehaald worden, of ik wil hem voor verzendkosten wel versturen.

Hij doet het, zoals verwacht, niet op onze Nederlandse N64 ;)

Stuur even een DM, ik check dit topic niet zo vaak...

En... vergeven!

[ Voor 15% gewijzigd door EMP op 19-09-2016 07:48 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Potato42 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:12:
[...]

_/-\o_

Klopt, zwaar vette game.
Mijn neef had ook een SMD en daar mochten we af en toe games van lenen vandaar ook jeugdsentiment.
De populairste games om te lenen waren Super Hang-on, Altered Beast, Sonic 2, en Shadow Dancer precies om de dingen die jij omschrijft!
Geweldige spellen zijn dat, om die reden heb ik recentelijk SuperHangOn gekocht. Tuurlijk genoeg manieren om te emuleren maar dat geeft niet hetzelfde gevoel :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:16
Inrage schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:59:

Maak zelf gebruik van een xbox 360 wired controller binnen RetroPi. Niet dezelfde look and feel, maar werkt wel goed, zeker als je ook andere consoles gaat spelen op de RetroPi.

Via RetroUSB.com zijn adapters te koop voor oa Nes en Snes.

PS.
Over 360 gesproken. Wanneer krijgt die de retro status? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS.
Over 360 gesproken. Wanneer krijgt die de retro status? ;)
[/quote]

De geruchten gaan dat Playstation en Xbox geen nieuwe console generatie meer aangaan. Een console is officieel retro zodra deze van 2 console generaties geleden is.

We zitten nu met PS4, Xbox One en WiiU in de 8e console generatie. Nintendo zal met de NX in haar eentje de 9e console generatie starten en op het moment dat de NX uitkomt behoren Xbox 360, PS3 en Wii (hoe gek het ook klinkt) tot de retro consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 01:11
[b]Consoles4life! schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:49:
Een console is officieel retro zodra deze van 2 console generaties geleden is.
Waarom bestempelen velen dan de PSP als retro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Seroczynski schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:16:
[...]

Je hebt voor ongeveer €5 merkloze USB SNES controllers voor de PC, maar deze komen niet in de buurt van de echte feel van een SNES controller. Link naar willekeurige eBay auction.

Dan heb je voor ongeveer €35 de 8Bitdo SFC30, welke ik sinds kort zelfs op mijn SNES gebruik. Mijn persoonlijke voorkeur gaat hier naar uit. Link naar webshop.

Je kan ook nog voor ongeveer €15 een Mayflash adapter halen voor de PC, waarmee je originele SNES controllers kan aansluiten op de PC. Link naar eerste webshop op Google.
Die budget snes pads zijn inderdaad een ramp qua knopjes, maar voor 5 euro wel aardig. Het schijnt dat de (i)Buffalo Classic USB wel erg goed is en kost ook weinig. De 8bitdo controllers kan ik zeker aanraden, erg goede feeling, draadloos en met meerdere configuraties te gebruiken (firmware updatable ook). Betere knoppen dan de 8bitdo ga je niet vinden, behalve de originele (mits ze niet zijn afgeragd of de vergaan door de tijd (rubber 'domes').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:47:
[...]

Waarom bestempelen velen dan de PSP als retro?
Ik denk omdat Sony aangegeven heeft dat er geen opvolger van de Vita komt, maar weet het niet zeker. Nedgame (Komt volgens mij van jou af) heeft de PSP nu ook al tussen de retrogaming staan. Persoonlijk vind ik dit grote onzin.

PSP is naar mijn mening pas retro zodra Nintendo (of alsnog Sony) een nieuwe handheld lanceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:16:
[...]

Ik denk omdat Sony aangegeven heeft dat er geen opvolger van de Vita komt, maar weet het niet zeker. Nedgame (Komt volgens mij van jou af) heeft de PSP nu ook al tussen de retrogaming staan. Persoonlijk vind ik dit grote onzin.

PSP is naar mijn mening pas retro zodra Nintendo (of alsnog Sony) een nieuwe handheld lanceert.
Persoonlijk vind ik het wel kunnen dat een console bestempeld kan worden als retro zonder dat er twee console generaties zijn verstreken mits er een aardige tijd overheen is gegaan.

Psp is in mijn ogen geen retro. Xbox 360 en ps3 zullen in mijn ogen nooit retro zijn ik zou het persoonlijk onder verouderde minder superieure spel consoles zetten gezien veel games vervangen worden door betere versies die de voorgaande varianten van de game overbodig maken om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Dan kan je de Nintendo en Super Nintendo ook wel van de retro lijst halen... Immers komen op de Wii, Wii u en 3DS ook remakes van uit.

Ps3 en xbox worden ook ooit retro, voor de huidige jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Waah schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:52:
Dan kan je de Nintendo en Super Nintendo ook wel van de retro lijst halen... Immers komen op de Wii, Wii u en 3DS ook remakes van uit.

Helemaal waar maar het grote deel van de ps3 en xbox 360 games zijn vrij realistisch en lijken net op films, Als ik een film wil kijken dan hoeft dat niet tijdens een game.

Naar mijn mening gaat het wel ver af van de klassieke games waar nintendo nog wel sterke titels uit de grond haalt.

Ik zou ps3 en xbox 360 niet in de retro categorie gooien omdat de spellen gewoon heel anders zijn en veel minder of gewoon niet als de klassieke games aanvoelen.

Heb het tevens niet eens over remakes gezien een nieuw deel van een game het oudere deel in veel gevallen overbodig maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 18-09-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Argh. Denk, doe even een momentje pakken om een PS1 spel te bekijken welke ik al een tijd had liggen, The City of the Lost Children. Kwartier of iets gespeeld, toch even saven..klik ik te snel door de boodschap heen dan mijn memory cards te weinig blocks hebben en of ik wil erasen (standaard antwoord: yes). Uiteraard ook één van de weinige spellen die de volle 15 blocks pakt.

Nu stond er volgens niet bijster veel op, maar je zult net zien dat ik daar pas later achter kom. Kwam er van de week achter dat op zowel mijn beide PS4's alsmede in de cloud er geen savegame meer aanwezig was van Project Cars. Zonde.

Als impuls overigens een TV gekocht van een collega, in de regel koop ik een nieuwe TV voor in de woonkamer, welke dan naar de gameroom gaat en de TV daar weer naar de slaapkamer. Nu heb ik in de gameroom een Samsung UE46D6500. Prima ding, maar de TV die ik gekocht heb is een Sony KDL-52V5500 die toch een stuk groter is. Vraag me ook oprecht af of het wel gaat passen. Indien dat niet het geval is zet ik die dan in de slaapkamer waar nu nog een 40" Samsung staat. Goed over nagedacht ook..

Als het past heeft het ook voors en tegens; ik verlies dan 3D Functionaliteit, relatief smalle bezels en LED vs. LCD, maar win twee native SCART poorten tov de Samsung aansluiting met verloopje naar SCART, Ook zit er twee keer component in op, nu heb ik 1x in die naar de versterker loopt, maar met een splittertje voor 2 apparaten. Wordt nog even passen en meten denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:51
Waah schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:52:

Mooie redenering. Er komen nog steeds nieuwe consoles uit voor de NES, SNES, Megadrive etc. Dan zal dit allemaal niet "retro"zijn. Wanneer kun je een console in het "Retro"hokje stoppen? Retro is voornamelijk het teruggrijpen op producten en ontwerpen uit het verleden. Dat er zoveel generaties tussen moeten zitten is voor iedereen anders.

De PSP heeft verschillende generaties modellen, net zoals de Nintendo DS. Voor de een zijn deze Retro en de ander niet. Retro blijft altijd een grijs gebied, de interpretatie zal van ieder persoon anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:16
Ingelogd schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:28:
[...]

Mooie redenering. Er komen nog steeds nieuwe consoles uit voor de NES, SNES, Megadrive etc. Dan zal dit allemaal niet "retro"zijn. Wanneer kun je een console in het "Retro"hokje stoppen? Retro is voornamelijk het teruggrijpen op producten en ontwerpen uit het verleden. Dat er zoveel generaties tussen moeten zitten is voor iedereen anders.

De PSP heeft verschillende generaties modellen, net zoals de Nintendo DS. Voor de een zijn deze Retro en de ander niet. Retro blijft altijd een grijs gebied, de interpretatie zal van ieder persoon anders zijn.
Psp zie ik eigenlijk als grens geval.
De console en de umd schijfjes zijn retro voor mij, maar de games zijn soms ook nog te downloaden en / of te spelen op ps3 of ps vita.

Xbox 360 is (helaas) voor mij nog geen retro, anders had ik een leuke collectie erbij gehad.
Grafisch kan die console overigens nog goed mee met de xbox one.

Laatste paar weken weer wat spulletjes opgeruimt en de retrohoek weer aangepast en aangevuld.
Niet zo heel veel zaken meer aangeschaft. 5 titeltjes bij de Gamemania in de 5 voor 10 actie, blijf verbazen dat je telkens titels blijft vinden en af en toe zelfs bekendere titels vergeet. Recent vorbeeld: Freedom Fighters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:57
Ingelogd schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:28:
[...]

Eens. Overigens koop je de spellen liever vóór ze retro zijn. Dat scheelt een hoop centjes... 8)

Ik heb ondertussen een hele verzameling NDS en wat PSP en Wii opgebouwd. Kost een drol, en zelfs de zeer goede titels zijn nog goed betaalbaar en in goede staat te krijgen. Veel spellen zijn nog goedkoper dan losse Gameboy cartridges...

Alleen de Pokemon titels moet ik voorlopig ff mee wachten. :F

[ Voor 26% gewijzigd door Flozem op 18-09-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Flozem schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:53:
[...]

Eens. Overigens koop je de spellen liever vóór ze retro zijn. Dat scheelt een hoop centjes... 8)

Ik heb ondertussen een hele verzameling NDS en wat PSP en Wii opgebouwd. Kost een drol, en zelfs de zeer goede titels zijn nog goed betaalbaar en in goede staat te krijgen. Veel spellen zijn nog goedkoper dan losse Gameboy cartridges...

Alleen de Pokemon titels moet ik voorlopig ff mee wachten. :F
Ik zag gisteren Pokémon Platinum voor €69,99 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Met name de main pokemon Ds titels zijn inderdaad hard geraakt qua prijs

De gameboy games relatief gezien lang niet zo hard.

Qua ds heb ik ze al allemaal kunnen scoren in het verleden, gameboy helaas niet. Yellow en blue blijf ik altijd mislopen in de gewenste staat helaas |:(

Na de pokemon go hype zullen met name de ds titels waarschijnlijk weer sterk in waarde dalen. heb nooit de hype begrepen, vond het zelf niet echt een boeiende game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
gast7 schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:44:
Met name de main pokemon Ds titels zijn inderdaad hard geraakt qua prijs

De gameboy games relatief gezien lang niet zo hard.

Qua ds heb ik ze al allemaal kunnen scoren in het verleden, gameboy helaas niet. Yellow en blue blijf ik altijd mislopen in de gewenste staat helaas |:(

Na de pokemon go hype zullen met name de ds titels waarschijnlijk weer sterk in waarde dalen. heb nooit de hype begrepen, vond het zelf niet echt een boeiende game.
Of die verlaging ook meteen zal gebeuren als de hype weg is blijft de vraag, mensen kunnen de prijs kunstmatig hoog houden.

Wij hebben alle main Pokémon Games op Black 2 na dan, verder ook de meeste spin-offs zoals Pokémon dungeon games of conquest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Mizgala28 schreef op zondag 18 september 2016 @ 23:03:
[...]

Of die verlaging ook meteen zal gebeuren als de hype weg is blijft de vraag, mensen kunnen de prijs kunstmatig hoog houden.

Wij hebben alle main Pokémon Games op Black 2 na dan, verder ook de meeste spin-offs zoals Pokémon dungeon games of conquest.
Ben ik het mee eens daarom zei ik ook waarschijnlijk, Qua kunstmatig hoog houden zou het dan wel door verkopers uit heel europa gedaan moeten worden als deze hoge prijzen blijven.

pokemon conquest was wel een verfrissende game ondanks dat het veel te gemakkelijk was.

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 19-09-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier de Pokemon games 'bewaard' omdat ze voor de consoles waar ik voor verzamel ze wel makkelijk te vinden waren. Echter de prijzen zijn behoorlijk gestegen de laatste drie maanden. Nog maar weer even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu jullie het toch over Pokemon hebben...

..van de week heb ik Pokemon Crystal version weereens gespeeld op m'n Gameboy Player en tot mijn grote schrik kon ik de game niet meer saven, wat ik pas merkte toen ik bij de 2e keer spelen geen savefile meer bleek te hebben.

Zitten de batterijtjes vast gesoldeerd bij GB, GBC en GBA games of kun je er zonder te solderen een nieuw batterijtje in plaatsen?

Ik heb nog geen Tri-wing schroevendraaiertje dus kan ik er nu zelf nog niet achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:34:
Nu jullie het toch over Pokemon hebben...

..van de week heb ik Pokemon Crystal version weereens gespeeld op m'n Gameboy Player en tot mijn grote schrik kon ik de game niet meer saven, wat ik pas merkte toen ik bij de 2e keer spelen geen savefile meer bleek te hebben.

Zitten de batterijtjes vast gesoldeerd bij GB, GBC en GBA games of kun je er zonder te solderen een nieuw batterijtje in plaatsen?

Ik heb nog geen Tri-wing schroevendraaiertje dus kan ik er nu zelf nog niet achter komen.
Naar mijn weten gesoldeerd, maar die kun je zelf wel vervangen denk ik als je een soldeerapparaat hebt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Gesoldeerd inderdaad, als je echt wil, kun je die batterij eruit pulken en een nieuwe vastzetten met wat tape, maar dat raad ik af, staat ook niet mooi met een clear case van Crystal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
Vastzetten met tape is een baggeroplossing! Gewoon CR2025 batterijen met tabs kopen, vervangen duurt nog geen minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
zzattack schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:54:
Vastzetten met tape is een baggeroplossing! Gewoon CR2025 batterijen met tabs kopen, vervangen duurt nog geen minuut.
Of gewoon die 2 soldeerpuntjes boven/onder het lipje (bovenzijde batterij) eraf trekken, batterij vervangen en beetje solderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:30
ToFast schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:59:
[...]

Of gewoon die 2 soldeerpuntjes boven/onder het lipje (bovenzijde batterij) eraf trekken, batterij vervangen en beetje solderen.
Dit dus NOOIT doen!! Solderen op de batterij is echt heel dom, erg gevaarlijk, de batterij kan exploderen door de hitte. Koop a.u.b. de batterijen met tabs eraan zoals eerder hier al gezegd en soldeer de tabs. Maar ook daar niet te lang de bout op laten, dan gaat de warmte alsnog door naar de batterij.
Als je met batterijen gaat solderen (nooit direct op de batterij zelf doen dus, alleen met die tabs raad ik zelf solderen aan) moet je echt heel goed oppassen!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
Koldur schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:15:
[...]
Dit dus NOOIT doen!! Solderen op de batterij is echt heel dom, erg gevaarlijk, de batterij kan exploderen door de hitte. Koop a.u.b. de batterijen met tabs eraan zoals eerder hier al gezegd en soldeer de tabs. Maar ook daar niet te lang de bout op laten, dan gaat de warmte alsnog door naar de batterij.
Als je met batterijen gaat solderen (nooit direct op de batterij zelf doen dus, alleen met die tabs raad ik zelf solderen aan) moet je echt heel goed oppassen!
Duidelijk en goed advies, ik dacht veel te simpel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:08

Cyphax

Moderator LNX
Koldur schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:15:
[...]

Helemaal mooi wordt het als je een batterijhoudertje kan vastsolderen zodat je de batterij altijd zonder extra moeite kan vervangen. Zou dat te doen zijn?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Cyphax schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:20:
[...]

Helemaal mooi wordt het als je een batterijhoudertje kan vastsolderen zodat je de batterij altijd zonder extra moeite kan vervangen. Zou dat te doen zijn?
Dat is inderdaad het mooiste, alleen is dat volgens mij vooral nuttig bij RTC spellen omdat daar de batterij veel sneller bij leeg gaat. De batterij bij "normale" spellen gaat meestal 25 jaar mee, beetje veel gedoe om dan een houder erin te solderen, is geen simpel klusje i.v.m. ruimte die het inneemt en dat de soldeerpunten anders liggen dan bij de standaard batterijen met tabs.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
[...]

Zeker, kost ook weinig, zie bijv. http://www.ebay.com/itm/1...913457:g:iV0AAOSwHQ9WX7f0
Of het echt de moeite waard is moet je voor jezelf bedenken, gezien die batterijen 10+ jaar meegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
[...]

Zeker, kost ook weinig, zie bijv. http://www.ebay.com/itm/1...913457:g:iV0AAOSwHQ9WX7f0
Of het echt de moeite waard is moet je voor jezelf bedenken, gezien die batterijen 10+ jaar meegaan
Koldur schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:23:
[...]
is geen simpel klusje i.v.m. ruimte die het inneemt en dat de soldeerpunten anders liggen dan bij de standaard batterijen met tabs.
Valt wel mee, de tabjes kunnen makkelijk verbogen worden. Zal later vanavond wat foto's plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
zzattack schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:55:
[...]

[...]

Valt wel mee, de tabjes kunnen makkelijk verbogen worden. Zal later vanavond wat foto's plaatsen!
Ja, die tabjes zijn inderdaad makkelijk te verbuigen, maar nemen dan wel weer meer ruimte in omdat het er onder komt te zitten. Er is al weinig ruimte vrij om het er netjes in te verwerken en het dan zonder problemen dicht te kunnen doen en dat is wat het een kleine uitdaging maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Of gewoon een kennis hebben die het voor je kan doen 8)

Je zou het eventueel ook kunnen opsturen naar iemand maar dan betaal je voor de service en verzending voor heen en terug + de kans dat het kwijt raakt tijdens de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Een tijdje terug kondigde ik hier aan het één en ander aan Nintendo spul te willen verkopen.
Mensen die nog nieuwsgierig zijn wat dat allemaal is, ik heb hier inmiddels een aantal items neergezet.
Ik hoop dat het okay is dat ik dat even meld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 16:02
mercapto schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:41:
Een tijdje terug kondigde ik hier aan het één en ander aan Nintendo spul te willen verkopen.
Mensen die nog nieuwsgierig zijn wat dat allemaal is, ik heb hier inmiddels een aantal items neergezet.
Ik hoop dat het okay is dat ik dat even meld.
Grappig dat ik daar juist al iets van je overgenomen heb :+
(Bomberman Hero, Carmageddon en Yoshi Story)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:34:
[...]

Naar mijn weten gesoldeerd, maar die kun je zelf wel vervangen denk ik als je een soldeerapparaat hebt..?
Zelf heb ik geen soldeersetje en ik maak mezelf ook steeds wijs dat ik het niet zelf kan omdat ik bang ben een game kapot te maken.

Wat gast7 zegt "Een ander het laten doen tegen betaling" is de makkelijkste en de veiligste oplossing, toch ga ik het zelf doen omdat ik vind dat je als retrogamer zijnde de basis skills moet hebben om je consoles en games zelfstandig te kunnen onderhouden.

Het batterijhoudertje vind ik ook een hele goede suggestie maar eerst zal ik het batterijtje me tabs proberen omdat dat me makkelijk lijkt om mee te beginnen. En dan start ik met mijn Super Conflict cartridge voor de SNES omdat Pokemon Crystal mij net ietsje te dierbaar is.

Steeds vaker zullen wij als retro gamers mee gaan maken dat we games aanschaffen waarvan de save functie het niet meer doet en daardoor ontkom ik er niet meer aan. Ik zal gewoon de spreekwoordelijke knop om moeten zetten en het gewoon zelf doen. Als ik eeuwig bang blijf om een game te beschadigen zal ik het nooit zelf leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Zorg voor de juiste tools, dat is meer dan de helft van het werk. Een soldeerbout moet niet te warm zijn als je met deze spullen aan de slag gaat.

Ben het wel met je eens dat je deze dingen zelf moet kunnen. Ook al heb ik laatst de oorspronkelijke SNES uit mijn jeugd vergald :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-09 07:21
Het gaat zeker om goeie tools een soldeerbout die de warmte kan regelen anders vliegt je soldeer er af en komt het ergens waar je het niet wil hebben.
Ik had zelf van die cps2 arcade boards die hadden ook een batterij die moesten ook wel eens vervangen worden anders als de batterij op was deed het bord niks meer.
En bij sommige moest de stroom er op blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:23
http://www.eleshop.nl/aoyue-936-soldeerstation-p-61.html deze is ook goed en een stuk betaalbaarder :+

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o Zo!! da's wel heel erg aan de prijs zeg, ik schrik me rot!!

Aan de andere kant ziet het er wel er verfijnd en professioneel uit. Goed gereedschap is nou eenmaal erg duur dus misschien moet ik er maar gewoon voor sparen.

Een paar jaar terug ook een koksmes voor €180,- aangeschaft en die wil ik ook nooit meer kwijt. Met goedkope messen kan ik ook goed snijden maar niet zo snel, secuur en professioneel als met m'n eigen mes.

Goed gereedschap is het halve werk geldt denk ik voor iedere branche.
Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.