Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.533 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:16
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:01:
[...]

:o Zo!! da's wel heel erg aan de prijs zeg, ik schrik me rot!!

Aan de andere kant ziet het er wel er verfijnd en professioneel uit. Goed gereedschap is nou eenmaal erg duur dus misschien moet ik er maar gewoon voor sparen.

Een paar jaar terug ook een koksmes voor €180,- aangeschaft en die wil ik ook nooit meer kwijt. Met goedkope messen kan ik ook goed snijden maar niet zo snel, secuur en professioneel als met m'n eigen mes.

Goed gereedschap is het halve werk geldt denk ik voor iedere branche.
Mja, met die instelling heb je wel een goedbetaalde baan nodig.
Je moet goed gereedschap kopen voor zover je er ook mee overweg kunt.

Als je een hele gereedschapswagen van Snap-on koopt maar je weet niet of je een bout linksom of rechtsom vastdraait moet je daar niet zo veel aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potato42 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:05:
[...]

Mja, met die instelling heb je wel een goedbetaalde baan nodig.
Je moet goed gereedschap kopen voor zover je er ook mee overweg kunt.

Als je een hele gereedschapswagen van Snap-on koopt maar je weet niet of je een bout linksom of rechtsom vastdraait moet je daar niet zo veel aan uitgeven.
Die goed betaalde baan heb ik helaas niet, dus dat zou flink sparen worden en een poos geen games aanschaffen.

Van mijn vader als kind al geleerd dat je goed gereedschap wel waard moet zijn: "Ga eerst maar leren tennissen al voordat je een professioneel racket krijgt" en die "ouwe" van me had toch wel gelijk.

In de keuken heb ik m'n pro skills en ben ik een top koksmes waard, met solderen ben ik een n00b en zal ik het eerst moeten leren. Als ik het dan leuk begin te vinden, er goed in wordt en het groeit uit tot een hobby, dan pas vind ik dat ik eventueel kan gaan sparen voor echt top gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb mijn Megadrive zelfs kunnen modden met een losse bout die zo het stopcontact in gaat. Dan is die Aoyue die jij voorstelt een behoorlijke upgrade. :+
Wel gelukt overigens. Solderen is niet echt moeilijk, ik beloof het. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
En is er dan ook een soort step-by-step guide hoe je hiermee om moet gaan in relatie tot je cartridge? Dus met temperatuur, en ik zag in een film zo'n soort koperstrip om de oude soldeerverbinding beter te verwijderen, hoeveelheid tin om de nieuwe verbinding te solderen.

Ik ben ook een echte noob met solderen, maar vind het op zich wel een aardige om die skills eens te gaan ontwikkelen. Het ziet er namelijk niet zo ingewikkeld uit, maar ik heb gemerkt dat ik niet altijd even handig ben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:27:
[...]

En is er dan ook een soort step-by-step guide hoe je hiermee om moet gaan in relatie tot je cartridge? Dus met temperatuur, en ik zag in een film zo'n soort koperstrip om de oude soldeerverbinding beter te verwijderen, hoeveelheid tin om de nieuwe verbinding te solderen.

Ik ben ook een echte noob met solderen, maar vind het op zich wel een aardige om die skills eens te gaan ontwikkelen. Het ziet er namelijk niet zo ingewikkeld uit, maar ik heb gemerkt dat ik niet altijd even handig ben :+
Je hebt een paar dingetjes nodig maar dat soldeerstation is het duurste onderdeel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was me vandaag wat aan het verdiepen in misprints en rariteiten. Zie ik ergens dat Tiger Woods '99 voor de PS1 een bestand op de disc heeft wat na hernoemen in een videoformat een South Park episode bevat. Heb helaas het spel niet (moet sowieso eerste druk zijn), maar dat soort spellen voeg ik ook graag toe aan de collectie.

Enige wat in mijn collectie bestaat wat afwijkt (naar mijn weten) is mijn Splinter Cell (Classic) voor de Xbox welke Splinter foutief gespeld heeft staan op de zijkant van het doosje.

http://forum.digitpress.c...Game-Manufacturing-errors

Dit is ook grappig, moet de lijst nog even afzetten tegen wat ik heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Exorcist op 20-09-2016 23:04 ]

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
Lol - stond al een dikke anderhalf jaar te koop voor 130 Euro... maar nu zijn ze echt de weg kwijt...

https://www.nedgame.nl/ga...sse-cassette-/6740891400/

8)7

Niet dat ik ooit zoveel voor een spel zal uitgeven, maar dan kocht ik liever een echt goed spel als Gargoyle's Quest 2 CIB of zo... :+

[ Voor 31% gewijzigd door Flozem op 21-09-2016 00:34 ]

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 13:48
Exorcist schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:00:
Was me vandaag wat aan het verdiepen in misprints en rariteiten. Zie ik ergens dat Tiger Woods '99 voor de PS1 een bestand op de disc heeft wat na hernoemen in een videoformat een South Park episode bevat. Heb helaas het spel niet (moet sowieso eerste druk zijn), maar dat soort spellen voeg ik ook graag toe aan de collectie.

Enige wat in mijn collectie bestaat wat afwijkt (naar mijn weten) is mijn Splinter Cell (Classic) voor de Xbox welke Splinter foutief gespeld heeft staan op de zijkant van het doosje.

Lol dacht dat ik de 99 versie in de kast had staan, blijkt het de 2000 versie van Tiger Woods te zijn :+

In een van de afleveringen van game chasers liep Pat de chasers te pesten met een misprint, wat een algemene misprint bleek te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LXM31.jpg
Henkje.doc schreef op woensdag 21 september 2016 @ 05:34:
[...]

Lol dacht dat ik de 99 versie in de kast had staan, blijkt het de 2000 versie van Tiger Woods te zijn :+

In een van de afleveringen van game chasers liep Pat de chasers te pesten met een misprint, wat een algemene misprint bleek te zijn:

[afbeelding]
Blijft toch bijzonder hoe dat er ooit doorheen is gekomen. En zonde dat het niet bij bijv. een eerste druk is gebleven :)

• Aardappel
Exorcist schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:00:

Hmm... heb ergens volgens mij een Sega met een dubbele sticker op de cartridge. En ergens een die op z'n kop zit.
Interessante pagina, verder heb ik geen spellen met de afwijkende dingen zoals die op deze pagina genoemd worden.

Vind het trouwens ook niet zo bijzonder om een op-z'n-kop-sticker-cartridge te hebben.
Vind het al irritant dat bijvoorbeeld Alien 3 niet netjes op de rug van het doosje staat.

Verwijderd

De bekendste misdruk die overigens naar mijn weten nooit is gecorrigeerd, is denk ik Smash Party voor de Wii. (Soort van 3d Angry birds puzzel game van Steven Spielberg)

Bash Party staat er op de cover terwijl in het titelscherm de game Smash Party wordt genoemd.

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 15:39

C0nscious

Mysteryman.

Vinden jullie 130 euro te duur voor een losse Super Famicom 1chip console die near mint is?

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
C0nscious schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:33:
Vinden jullie 130 euro te duur voor een losse Super Famicom 1chip console die near mint is?
Ik wel. Losse SFC's zijn meestal een paar tientjes vergeeld, en een tientje duurder als ze grijs zijn. Om de een of andere reden zijn SFC's veel minder vaak geel (tenminste die ik telkens tegenkom). Daarnaast is 1CHIP echt niet het prijsverschil waard.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Rare vraag, maar hoe sluit ik een Mega drive 2 aan? :/ Ik heb er 1 een tijd geleden opgepikt maar deze heeft nogal een onbekende connector voor mij.

• Aardappel
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:54:
Rare vraag, maar hoe sluit ik een Mega drive 2 aan? :/ Ik heb er 1 een tijd geleden opgepikt maar deze heeft nogal een onbekende connector voor mij.
Je hebt meerdere opties, maar een switch van de SMD 1 werkt niet. Je moet een S-video hebben.
Wat voor kabel heb je erbij?

Verwijderd

Potato42 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:09:
[...]

Je hebt meerdere opties, maar een switch van de SMD 1 werkt niet. Je moet een S-video hebben.
Wat voor kabel heb je erbij?
Ik denk dat het de out of the box kabel is. Het is er namelijk een die niet past op mijn 20 jaar oude TV.

Ik zag dat er wel een aantal 3e partij composite kabels zijn. Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Bijv: http://www.retrogamefreak...-cable-sega-megadrive-ii/

• Aardappel
Heb je een RCA naar scart?

Verwijderd

Een van die tussen blokjes bedoelt ? Ja daar heb ik er een paar van. Mijn TV heeft ook gewoon de tulp poortjes.

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Seroczynski schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:38:
[...]

Ik wel. Losse SFC's zijn meestal een paar tientjes vergeeld, en een tientje duurder als ze grijs zijn. Om de een of andere reden zijn SFC's veel minder vaak geel (tenminste die ik telkens tegenkom). Daarnaast is 1CHIP echt niet het prijsverschil waard.
Ja, ik hoor steeds meer dat 1chip tamelijk overrated is. Besloten om een niet-1chip bijna-mint SFC (SNS-CPU-RGB-01) op te pikken voor 3 tientjes minder maar + 2 pads, RGB scart, stroomadapter en metroid ntsc-j.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• Aardappel
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:25:
[...]

Een van die tussen blokjes bedoelt ? Ja daar heb ik er een paar van. Mijn TV heeft ook gewoon de tulp poortjes.
Maar geen scart begrijp ik?

Verwijderd

De Tv heeft zowel een Scart aansluiten als de 3 pin aansluiting. Alleen heeft mijn Megadrive alleen een rare analog achtige kabel, maar die past niet op de analoge aansluiting van men tv.

Opzich is het geen issue als ik een Mega drive > scart kabel moet kopen, zolang ik maar kan spelen :) Shinobi ligt al een tijd te loeren.

• Aardappel
Heb je anders een paar foto's?

Verwijderd

Die kan ik wel maken :) maar niet op dit moment. Kom erop terug.

EDIT:

http://i.imgur.com/7q3Z8xN.jpg

http://i.imgur.com/aLeDZUa.jpg

Schijnbaar een RF switch. De TV kabel die erbij zat past niet op mijn "zender" aansluiting. Wat ik na wat onderzoek begrijp is dat ik met de RF switch de console moet vinden zoals we dat vroeger met zenders deden.

Heb dus de gok gewaagt en de scart kabel bestelt. Ik zal nog even de ervaring daarvan laten weten :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2016 13:54 ]

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Misschien dat iemand mij kan helpen.
Een jaar of 100 terug had ik een gameboy color, en kreeg ik voor kerst een X in 1 cartridge.

Ik weet niet meer precies hoeveel spellen erop stonden, ik gok zelf tussen de 8 en 12.
Wat ik nog wel weet is dat "Rats!", en "Battle City" erop stonden.

Battle City:
Afbeeldingslocatie: http://en.web-emulation.com/images/roms/game-boy-battlecity.jpg

Rats!:
Afbeeldingslocatie: https://www.loveroms.com/assets/data/_tb/gameboy-color/rats!-gameboy-color_250x250.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.gamefaqs.net/screens/d/a/8/gfs_81980_2_2.jpg

Als iemand een idee heeft hoe dit soort cardridges heten, dan zou dat helemaal super zijn _/-\o_

(En nu ik erover nadenk heb ik geen idee in hoeverre deze cartridges "legaal" waren.)

Verwijderd

Skinnyice schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:21:

Als iemand een idee heeft hoe dit soort cardridges heten, dan zou dat helemaal super zijn _/-\o_
Die heten over het algemeen multi carts, soms ook pirate games. Zoek gewoon op X in 1 carts
(En nu ik erover nadenk heb ik geen idee in hoeverre deze cartridges "legaal" waren.)
Nee. Niet dat dat vandaag de dag erg veel uitmaakt. Kan me geen arrest herinneren ivm deze carts voor oude consoles vandaag de dag

Een oude buurman vertelde mij een verhaal dat dat back in the day wel anders was. Die moest in rotterdam iemand volgens op de scooter naar ergens achter om heel sneaky een snes copybox te kopen. Of dat waar is weet ik niet maar hem kennende zou het me niks verbazen als hij dat daadwerkelijk zou doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2016 15:56 ]

• Aardappel
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:39:
[...]

EDIT:

Schijnbaar een RF switch. De TV kabel die erbij zat past niet op mijn "zender" aansluiting. Wat ik na wat onderzoek begrijp is dat ik met de RF switch de console moet vinden zoals we dat vroeger met zenders deden.

Heb dus de gok gewaagt en de scart kabel bestelt. Ik zal nog even de ervaring daarvan laten weten :)
Haha ja, je moet even je tv naar zenders laten zoeken. Bij mij heb ik deze daarna gewoon op 1 gezet :9

• Seroczynski
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:49:Een oude buurman vertelde mij een verhaal dat dat back in the day wel anders was. Die moest in rotterdam iemand volgens op de scooter naar ergens achter om heel sneaky een snes copybox te kopen. Of dat waar is weet ik niet maar hem kennende zou het me niks verbazen als hij dat daadwerkelijk zou doen.
Bij ons kon je ze vroeger gewoon in de videotheek aanschaffen. Ik kan me zelfs herinneren dat ik een SNES Game Doctor in een vitrinekast heb zien staan in de videotheek.

Je kon daar trouwens ook gewoon de Twilight CD's kopen, maar je moest er wel heel specifiek naar vragen :)

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-09 15:44
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:39:
[...]

EDIT:

Ik raad een av kabel voor de megadrive aan

Is voor rond de 5 euro op ebay of vele retro webshops te krijgen

Beeld kwaliteit is stukken beter en geen gepruts met antenne kanalen, het is vrij simpel maar het kost wel 3 minuten als je het nog moet instellen.

Scart aansluiting was volgens mij iets mee met de megadrive, volgens mij moest je dan eerst een rgb mod uitvoeren of een draadje los knippen gezien er anders iets was met het beeld. Kan het mis hebben maar heb het ergens gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gast7; Zelf speel ik altijd Mega Drive via de scart aansluiting; Vroeger zowel de MD 1 als MD II en vandaag de dag de MD 1 en mij is nog nooit wat opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Ik speel via de originele antenne-aansluiting met RF-switch op de SMD1

[ Voor 11% gewijzigd door Aardappel op 23-09-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Potato42 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:58:
Ik speel via de originele antenne-aansluiting met RF-switch op de SMD1
Auw!

Hier een RGB/60Hz modded MD en dan wil je echt niet anders meer...RF is wel echt iets wat je moet mijden als de pest in mijn ogen tenzij er echt geen andere opties zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn er altijd andere opties.

Ik heb een Master System 2 en door een powerbase converter of een model 1 aan te schaffen zou ik via scart kunnen spelen. Zo vaak speel ik geen Master system maar ik wil het in de tijd toch via scart kunnen spelen.

Atari 2600 gaat nog erg lastig worden. Die moet worden gemod naar scart en dat is geen klusje dat je als tech n00b zelf even voor mekaar kunt krijgen. Voor de Atari 2600 zal ik er eentje moeten vinden die al is gemod of anders iemand vinden die deze klus tegen betaling voor mij zou willen uitvoeren.

Aan antenne heb ik een hekel; Super storingsgevoelig en als ik een game uit mijn Atari haal zonder eerst het geluid van de TV uit te zetten worden m'n trommelvliezen mishandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Iemand nog een NTSC front-loader NES te koop in goede conditie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Exorcist schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:01:
[...]

Auw!

Hier een RGB/60Hz modded MD en dan wil je echt niet anders meer...RF is wel echt iets wat je moet mijden als de pest in mijn ogen tenzij er echt geen andere opties zijn..
Misschien weet ik niet wat ik mis, maar wat raad je aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C0nscious schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:40:
Probeer ebay. Met de hoge verzendkosten en kans op import belasting doet niemand die dingen goedkoop weg terwijl de vraag erg groot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:00:
[...]

Probeer ebay. Met de hoge verzendkosten en kans op import belasting doet niemand die dingen goedkoop weg terwijl de vraag erg groot is
Klopt, ik was er ook al naar op zoek. Heb het voor nu even uitgesteld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Seroczynski schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:10:
[...]

Klopt, ik was er ook al naar op zoek. Heb het voor nu even uitgesteld :/
Indeed, erg duur op ebay. Toploaders lijken wel goedkoper, helaas doet dat imo wel af aan de nostalgie factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42
Vandaag weer een mooie 'find' binnen gekregen: Nintendo 64 met twee controllers en alle kabels, Mario 64, Wave Race 64, Mario Kart 64, Super Smash Bros., Yoshi's Story, Pokemon Stadium, Pokemon Stadium 2 en Pokemon Snap voor € 67,50. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dat is een hele fijne collectie zeg, "mooi" is imho een understatement! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het is overigens wel heel netjes gegaan. Toen ik bood reageerde verkoper meteen dat hij akkoord was, echter reageerde ik pas drie uur later i.v.m. werk. De biedingen waren toen al ruim over mijn bedrag heen. Ik heb toen dezelfde dag overgemaakt en hij heeft het pakket opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flozem schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:32:
Lol - stond al een dikke anderhalf jaar te koop voor 130 Euro... maar nu zijn ze echt de weg kwijt...

https://www.nedgame.nl/ga...sse-cassette-/6740891400/

8)7

Niet dat ik ooit zoveel voor een spel zal uitgeven, maar dan kocht ik liever een echt goed spel als Gargoyle's Quest 2 CIB of zo... :+
Ze zijn niet helemaal goed bij hun hoofd bij Nedgame of om het ietsje netter te zeggen; Ze hebben de ballen verstand van retrogaming en zouden zich er buiten moeten houden.

Dit kwam ik net bij Nedgame tegen, de game is cib nog geen 2 tientjes waard en bij Nedgame weet je ook nog eens niet of de game compleet is of niet 8)7

https://www.nedgame.nl/se...of-vermillion/3402677000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
C0nscious schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:33:
Mijn inziens ook te duur. Ik vind het grafische verhaal ook overrated. Een goede kabels is veel belangrijker. Ook heeft 1chip nadelen, volgens mij artifacts bij sommige games (Mickey Mouse: Magical Quest 3 sowieso als ik me kan herinneren). De voor- en nadelen zijn volgens mij makkelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:24:
[...]

Ze zijn niet helemaal goed bij hun hoofd bij Nedgame of om het ietsje netter te zeggen; Ze hebben de ballen verstand van retrogaming en zouden zich er buiten moeten houden.

Dit kwam ik net bij Nedgame tegen, de game is cib nog geen 2 tientjes waard en bij Nedgame weet je ook nog eens niet of de game compleet is of niet 8)7

https://www.nedgame.nl/se...of-vermillion/3402677000/
Je moet maar net weten wat je koopt bij Nedgame, anders kan de prijs veels Re hoog zijn.

Overigens geven ze online na of het CiB of cart only is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

"Je moet maar net weten wat je koopt bij Nedgame, anders kan de prijs veels te hoog zijn".

Dit ook idd maar ik wil nog een stapje verder gaan: Hoe weet je of de staat van een cartridge goed genoeg naar je zin is? Nedgame maakt nmlk geen foto's van hun retro produkten, zo kocht ik er in het verleden al eens een SNES cart voorzien van een vies en plakkerig label.

Ook betwijfel ik of ze bij Nedgame originele carts van repro carts kunnen onderscheiden, mijn gevoel zegt me iig van niet.

Nedgame is een game webshop en retrogaming is in mijn ogen iets waar je het nodige verstand van dient te hebben al voor je er op een goede en verantwoordelijke manier in kunt handelen, dat doe je er niet zomaar eventjes naast.

Naar mijn mening moet Nedgame stoppen met de verkoop van retro games of anders speciaal voor hun retro tak personeel aantrekken met kennis en verstand van zaken.

• Flozem
Gelukkig is de service wel goed. Ik heb nooit een probleem gehad om tegenvallende cartridges (defect of repro) op hun kosten te retourneren. Maar het is inderdaad niet mijn eerste keus om retro of tweedehands spellen te bestellen. Je weet nooit vooraf wat je krijgt.

En fair enough... ik heb er dankzij de gebrekkige kennis ook wel eens koopjes gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Flozem op 24-09-2016 09:31 ]

• Mizgala28
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:10:
"Je moet maar net weten wat je koopt bij Nedgame, anders kan de prijs veels te hoog zijn".

Dit ook idd maar ik wil nog een stapje verder gaan: Hoe weet je of de staat van een cartridge goed genoeg naar je zin is? Nedgame maakt nmlk geen foto's van hun retro produkten, zo kocht ik er in het verleden al eens een SNES cart voorzien van een vies en plakkerig label.

Ook betwijfel ik of ze bij Nedgame originele carts van repro carts kunnen onderscheiden, mijn gevoel zegt me iig van niet.

Nedgame is een game webshop en retrogaming is in mijn ogen iets waar je het nodige verstand van dient te hebben al voor je er op een goede en verantwoordelijke manier in kunt handelen, dat doe je er niet zomaar eventjes naast.

Naar mijn mening moet Nedgame stoppen met de verkoop van retro games of anders speciaal voor hun retro tak personeel aantrekken met kennis en verstand van zaken.
Vroeger maakten wij dat wel mee dat Nedgame carts in slechtere staat verkocht, tegenwoordig zijn ze een stuk strenger.

Je kan er vanuit gaan dat het werkt en in goede staat is, eisen stellen is logisch maar ik ken ook mensen die bij iedere retro game de meest onzinnige redenen zoeken om de staat af te kraken (piepklein doorzichtig krasje van enkele millimeters, dat soort mensen ken ik dus helaas).

Mensen vergeten soms hoe oud die dingen zijn, daarnaast bedacht 99% van de kopers zich vroeger niet dat retro games ooit kunstmatig duur worden gemaakt (want nee, Mario Kart voor de N64 is in mijn ogen geen 40 euro waard).

Er zijn ergere zaken dan Nedgame en als je echt goede staat wilt hebben dan blijven alleen particulieren over.

Overigens ken ik maar 1 nedgame filiaal die wel op repro's nacheckt, maar of ze dat allemaal doen weet ik niet, vergeet ook niet dat veel mensen die hun spullen daar verkopen heus niet de toestemming geven om even de cartridge te openen om na te kijken of het geen repro is, ik heb zelfs gespecialiseerde retro winkels gezien die zelfs repro carts hadden van paar onbekendere titels, puur omdat ze niet zomaar de boel grondig voor de koop kunnen nakijken en achteraf nemen ze de gok wel wat in mijn ogen gewoon lui is.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 24-09-2016 11:26 ]

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:18:
[...]

Je moet maar net weten wat je koopt bij Nedgame, anders kan de prijs veels Re hoog zijn.

Overigens geven ze online na of het CiB of cart only is.
Alles bij Nedgame waar het woord "Mario" of wat dan ook in voor komt is gewoon 3-4 keer zo duur als op Marktplaats bv :).

• Mizgala28
xelfer schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:42:
[...]

Alles bij Nedgame waar het woord "Mario" of wat dan ook in voor komt is gewoon 3-4 keer zo duur als op Marktplaats bv :).
Klopt, al kunnen particulieren ook wat van hoor op Marktplaats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Megadrive 2 Scart kabel is binnen en heb inmiddels al een uurtje Shinobi en 007 the duel gespeeld. Erg tof, vooral Shinobi. Nu even speuren naar wat extra games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Iemand veel ervaring met Mega Drive II PAL modden naar NTSC 60Hz/PAL 50Hz switch qua moeilijkheidsgraad? Ooit een Wiikey gesoldeerd op m'n oude Wii 10 jaar geleden, maar that's about it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Exorcist schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:01:
[...]

Auw!

https://www.retrogamingca...gb-av-scart-cable-tv-lead

moet ik dan eigenlijk zoiets hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes, als je een MD1 hebt. Ondersteunt RGB out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Exorcist schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:47:
[...]

Yes, als je een MD1 hebt. Ondersteunt RGB out of the box.
Heb beide MD's maar speel liever op de 1 vanwege nostalgische redenen.

Zitten er nog voordelen aan de MD2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Potato42 schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:48:
[...]

Naar mijn weten output de MD1 beter geluid en is de beeldkwaliteit bij beiden prima. Zou het dan in jouw geval bij de MD1 houden ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 17:24
C0nscious schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:40:
Gaat het jou specifiek om de 60Hz/NTSC ondersteuning of is het meer dat het die regio is of juist meer voor de verzameling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
C0nscious schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:35:
Iemand veel ervaring met Mega Drive II PAL modden naar NTSC 60Hz/PAL 50Hz switch qua moeilijkheidsgraad? Ooit een Wiikey gesoldeerd op m'n oude Wii 10 jaar geleden, maar that's about it :)
Ik heb geen ervaring met de MD2, maar als ik kijk naar deze guide, en die vergelijk met die voor de MD1, waar ik wel ervaring mee heb, dan lijkt me deze mod op een MD2 een stuk moeilijker dan op een oudere MD. Maar tegelijkertijd zijn het nog steeds niet zo heel veel stappen. Dus ik zou het eens goed bekijken op de console, of je dat aandurft. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 26-09-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
C0nscious schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:35:
Ik heb zowel een MD1 alsmede een MD2 met een 60Hz switch, dit heeft m'n (stief)vader uitgevoerd omdat hij wat handiger is met dat soort zaken. Viel volgens mij uiteindelijk best mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Offperception schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:53:
[...]

Gaat het jou specifiek om de 60Hz/NTSC ondersteuning of is het meer dat het die regio is of juist meer voor de verzameling?
Om de NTSC 60Hz ondersteuning, geen zin in zwarte balken en slow-motion spelen. Uitzondering voor PAL games die wel voor deze regio zijn gemaakt, zijn er slechts enkele I guess.
Cyphax schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:00:
[...]

Ik heb geen ervaring met de MD2, maar als ik kijk naar deze guide, en die vergelijk met die voor de MD1, waar ik wel ervaring mee heb, dan lijkt me deze mod op een MD2 een stuk moeilijker dan op een oudere MD. Maar tegelijkertijd zijn het nog steeds niet zo heel veel stappen. Dus ik zou het eens goed bekijken op de console, of je dat aandurft. :)
Thanks, ja ik ga zo mijn MDII even openschroeven om te kijken hoe klein het allemaal is.
Exorcist schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:41:
[...]

Ik heb zowel een MD1 alsmede een MD2 met een 60Hz switch, dit heeft m'n (stief)vader uitgevoerd omdat hij wat handiger is met dat soort zaken. Viel volgens mij uiteindelijk best mee..
Good to know. Alhoewel ik er nu dus achterkom dat er al eens gesoldeerd is op mijn bordje :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H8oW1EH.jpg

Lijkt op een rogue rgb mod oid? Die capacitor zit in ieder geval los nu, kan ook bij loshalen bordje gebeurd zijn, aangezien het aan de onderkant zit. Hopelijk is het meer positief, en is de halve mod al gedaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Potato42 schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:48:
[...]

De MD 1 is mono en alleen stereo via de koptelefoon aansluiting. De MD2 is wel stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
C0nscious schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:36:
[...]

Om de NTSC 60Hz ondersteuning, geen zin in zwarte balken en slow-motion spelen. Uitzondering voor PAL games die wel voor deze regio zijn gemaakt, zijn er slechts enkele I guess.
Ik heb alleen de 50/60Hz-mod maar er zijn games bij (waaronder Toy Story) die niet starten op 60Hz, dan zegt ie dat je een PAL-systeem nodig hebt. Er is er ook eentje bij die dan niet doorstart maar blijft steken op het logo, maar 'k weet niet uit m'n hoofd welke dat ook weer is. :)
Good to know. Alhoewel ik er nu dus achterkom dat er al eens gesoldeerd is op mijn bordje :(

[afbeelding]

Lijkt op een rogue rgb mod oid? Die capacitor zit in ieder geval los nu, kan ook bij loshalen bordje gebeurd zijn, aangezien het aan de onderkant zit. Hopelijk is het meer positief, en is de halve mod al gedaan ;)
En als je het rustig aan doet kan er ook niet vreselijk mis zijn gegaan. Iets opnieuw solderen is altijd wel te doen. Het wordt wat gevaarlijker als je baantjes moet doorkrassen. Mijn gemodde megadrive is dan ook mijn poging 2. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-09 15:35
Even een vraagje heb een Nintendo Wii met een scart adapter alleen mijn TV heeft enkel HDMI zijn er betaalbare omvormers beschikbaar? Zo ja welke gebruiken jullie?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hari-Bo schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:06:
Even een vraagje heb een Nintendo Wii met een scart adapter alleen mijn TV heeft enkel HDMI zijn er betaalbare omvormers beschikbaar? Zo ja welke gebruiken jullie?
Zoiets gebruikt een kennis van mij, alleen hij was maar 45 euro kwijt ervoor elders (is ook maar een voorbeeld)

http://www.allekabels.nl/...KfajZ22rc8CFUIW0wodm68JbQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hari-Bo schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:06:
Heeft je TV ook geen component ingang..?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Aardappel
Gameroom verhuisd naar zolder.
Paar planken van steigerhout gemaakt voor de games en controllers en dergelijke.

Consoles staan allemaal aangesloten in de pallets. Schakelaar bij de rij Sega games onderste plank schakelt alles in.

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/IMG_20160926_211658_zps1u21t8un.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/IMG_20160926_211641_zpswwzoreyh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/IMG_20160926_211740_zpsnwtnhf22.jpg
Growl :9

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/IMG_20160926_211758_zpsv10tikhc.jpg

*O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Nice.... ziet erg strak uit zo. ;)

Ik zou dat stekkertje trouwens goed in de gaten houden. Ik heb ooit een bij Hornbach gekocht met het idee de subwoofer in mijn kamer aan en uit te schakelen. Maar dat onderdeel werd brandgevaarlijk heet... Dan plug ik mijn kabel wel even met de hand in...

[ Voor 79% gewijzigd door Flozem op 26-09-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Flozem schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:19:
Nice.... ziet erg strak uit zo. ;)

Ik zou dat stekkertje trouwens goed in de gaten houden. Ik heb ooit een bij Hornbach gekocht met het idee de subwoofer in mijn kamer aan en uit te schakelen. Maar dat onderdeel werd brandgevaarlijk heet... Dan plug ik mijn kabel wel even met de hand in...
Ja ik heb er ook mijn twijfels over. Ook de stekkerdozen die erachter nog liggen :X

Weet niet of het heter wordt als er meer vermogen op aangesloten zit (en uit staat). Gebruik die specifieke al enkele jaren voor het aan- en uitschakelen van de compressor in schuur.
Die moet het nu zonder doen want bij de Action waren ze op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Potato42 schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:16:
Paar planken van steigerhout gemaakt voor de games en controllers en dergelijke.

Consoles staan allemaal aangesloten in de pallets. Schakelaar bij de rij Sega games onderste plank schakelt alles in.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

*O* *O* *O*
Dat ziet er goed uit! Zijn de meeste games voor de Sega Mega Drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-09 15:44
interessante TV setup ziet er netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Dank u!

@jumpman, jep Nintendo heb ik wat minder mee dus verreweg het meeste is Sega. Dat is ook wat ik nog echt doelbewust verzamel.

@gast7, positief interessant? :P

Let ook op de kleuren van de pallets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Cyphax schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:48:
[...]

Ik heb alleen de 50/60Hz-mod maar er zijn games bij (waaronder Toy Story) die niet starten op 60Hz, dan zegt ie dat je een PAL-systeem nodig hebt. Er is er ook eentje bij die dan niet doorstart maar blijft steken op het logo, maar 'k weet niet uit m'n hoofd welke dat ook weer is. :)
Is het bij die specifieke spellen dan niet zo dat je hem na het opstarten met 50Hz weer gewoon in-game op 60Hz kan zetten om die check aan het begin te omzeilen?

Anyways, ik weet nog steeds absoluut niet wat dit knutswerkje op m'n MDII pcbtje inhoudt. Ik wil alleen zelf onderzoeken of ik een 60Hz kan uitvoeren, maar niet voordat ik weet of dit me in de weg staat. Iemand een idee? :X

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H8oW1EH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
C0nscious schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 03:39:
[...]

Is het bij die specifieke spellen dan niet zo dat je hem na het opstarten met 50Hz weer gewoon in-game op 60Hz kan zetten om die check aan het begin te omzeilen?
Ja je kunt on-the-fly switchen maar dat gaat prima bij een game als Sonic, maar sommige games gaan dan buggy doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Netjes, ziet er knus en gezellig uit. Maar zie ik nou goed dat je eigenlijk al geen ruimte meer hebt om meer Megadrive games toe te voegen? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:02:
[...]

Netjes, ziet er knus en gezellig uit. Maar zie ik nou goed dat je eigenlijk al geen ruimte meer hebt om meer Megadrive games toe te voegen? 8)
Dank je. Nee is nog wel genoeg plek, maar nu staat alles uitgebreid uitgestald (gameboy en N64 spul) dat kan wel een stuk compacter natuurlijk.
Bovendien kan de PSP ook nog naar de bovenste verdieping :D
En anders bouwen we een kastje bij :+ paar steigerplanken van de bouw lenen _O- zullen ze vast niet erg vinden.

Er is ook nog plek voor 3 consoles. Maar ik kan je melden dat een gamecube ca. 3 mm dikker is dan de ruimte tussen de pallets |:( |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyphax schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 07:13:
[...]

Ja je kunt on-the-fly switchen maar dat gaat prima bij een game als Sonic, maar sommige games gaan dan buggy doen. :)
Bij Moonwalker gaat het ook prima :+

YouTube: Michael Jackson Moonwalker 50hz vs. 60 hz. Megadrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

*O* *O* *O*
Mooie retrocollectie, maar hoe houd je dit stofvrij en beperk je het risico van verkleuren door invallend zonlicht?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2016 08:44 . Reden: verschrikkelijke typo .... fail :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:36:
[...]

Mooie retrocollectie, maar hoe houdt je dit stofvrij en beperk je het risico van verkleuren door invallend zonlicht?
Niet, en niet :+
Dat zonlicht moet ik nog eens bekijken. Er zit maar 1 dakraampje maar volgens mij haalt het directe zonlicht de planken niet. Desnoods kan ik het gordijntje van het zolderraam dichtdoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Potato42 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:39:
[...]

Niet, en niet :+
Dat zonlicht moet ik nog eens bekijken. Er zit maar 1 dakraampje maar volgens mij haalt het directe zonlicht de planken niet. Desnoods kan ik het gordijntje van het zolderraam dichtdoen.
hahaha! :D

Dan valt het wel weer mee en kun je het beperken. Uit eigen ervaring weet ik echter ook dat zelfs in een ogenschijnlijk dichte kast nog zaken verkleuren. Laatst een fotoboek weer eens ingezien. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Potato42; Super vette inrichten!

Voor de manier waarop je steigerplanken en pallets omvormt tot retrogame-meubelen moest is kostelijk lachen. Geniaal verzonnen! :)

Jammer alleen dat ik niet goed kan zien welke MD titels het allemaal zijn die je hebt staan, maar het gaat op de foto's dan ook om het totaalplaatje.

Persoonlijk vind ik dat puur voor het aanzicht, geen ene console-library kan tippen aan een kast vol met MD-boxed games. _/-\o_

Edit: 3 Millimeter valt nog wel weg te veilen uit een pallet om plek te maken voor een Gamecube als het echt moet, alleen is mijn inziens een Gamecube zonder Gameboy-player zodat je GB, GBC en GBA games op tv kunt spelen niet half zo leuk.

Een Gamecube met Gameboy-player eronder maakt de Gamecube nogeens 2 centimeter hoger en dan wordt het toch wel lastig om 'em tussen een pallet in te krijgen :-(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2016 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 11:59

Goner

What can I do you for ?

prachtige docu over Atari's beruchte E.T. game :

documentaire Atari: Game Over RTL Z, 20.30-21.30u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dat is een aanrader! Hij staat ook op Netflix, daar heb ik 'm eens gekeken. Denk dat ik dat nog wel een keer ga doen. Mooie docu. :)
Zelfde geldt voor Indie Game: The Movie, maar die gaat meer over wat recentere indie-games, niet over retro. Maar wel gaming+cultuur, dus interessant. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Als we het dan over gamegerelateerd beeldmateriaal hebben.. :+ Ik ben een tijdje geleden het YouTube kanaal van XboxAhoy tegengekomen. Dan zou je in eerste instantie denken: "Och, weer een YouTube kanaal.", maar dit is toch wel goede kwaliteit. Dit zou zo op TV kunnen :)

Hier mijn favoriete aflevering over DOOM. Is volgens mij ook wel meteen zijn beste maar toch.. awesome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:25:
@Potato42; Super vette inrichten!

Voor de manier waarop je steigerplanken en pallets omvormt tot retrogame-meubelen moest is kostelijk lachen. Geniaal verzonnen! :)

Jammer alleen dat ik niet goed kan zien welke MD titels het allemaal zijn die je hebt staan, maar het gaat op de foto's dan ook om het totaalplaatje.

Persoonlijk vind ik dat puur voor het aanzicht, geen ene console-library kan tippen aan een kast vol met MD-boxed games. _/-\o_

Edit: 3 Millimeter valt nog wel weg te veilen uit een pallet om plek te maken voor een Gamecube als het echt moet, alleen is mijn inziens een Gamecube zonder Gameboy-player zodat je GB, GBC en GBA games op tv kunt spelen niet half zo leuk.

Een Gamecube met Gameboy-player eronder maakt de Gamecube nogeens 2 centimeter hoger en dan wordt het toch wel lastig om 'em tussen een pallet in te krijgen :-(
Dank je voor de lovende woorden :P

Met pallets en steigerplanken is het makkelijk werken, het hoeft niet nauwkeurig en netjes. Dit heeft dan ook maar een paar uurtjes gekost om te maken, en nog minder eurootjes :+

Heb jaren geleden ook een salontafel gemaakt van een pallet (met lades, RVS randje etc.) was wel wat meer werk maar gebruik 'm nog steeds. Knoeien maakt niet uit, geeft alleen karakter :D

Ik zal nog wel wat foto's maken van alle MD-titels als je dat wilt.

Die gamecube kan er nog wel in. Maar dan moet ik dus de pallet weer uit elkaar slopen (en die krengen zitten goed vast met roestige, getordeerde, verzonken spijkers, die ook nog eens weerhaakjes hebben). Dat is vaak het meeste werk :+
Dan een paar mm van de plank frezen en weer terugnagelen.

De consoles moet je er trouwens uithalen om te spelen, daarvoor expres veel snoerlengte gehouden. Na het spelen console netjes terug in het kastje/pallet. Een 32x zou ook niet passen :/ Maar vind ik niet zo'n probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappel
Speciaal voor Consoles4life!:

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/IMG_20160927_121808_zpsjpfvkozd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/IMG_20160927_121819_zpsyries8f6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/IMG_20160927_121828_zpsvmhmdary.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
C0nscious schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:36:
[...]

Stel je vindt zo'n NES, hoe los je het op dat ie daadwerkelijk niet alleen de nodige 110V krijgt, maar dat ie dat ook op 60hz krijgt? De meeste stepdown converters houden het op 50hz. Ik weet even niet zeker of een NTSC NES dat niets uitmaakt voor de kloksnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
Offperception schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:22:
[...]

Stel je vindt zo'n NES, hoe los je het op dat ie daadwerkelijk niet alleen de nodige 110V krijgt, maar dat ie dat ook op 60hz krijgt? De meeste stepdown converters houden het op 50hz. Ik weet even niet zeker of een NTSC NES dat niets uitmaakt voor de kloksnelheid.
Ik weet vrij zeker dat je gewoon een PAL adapter kan gebruiken. Die maakt er een bepaalde gelijkspanning van, dus geen probleem met de frequentie (wat overigens ook niet uitmaakt voor de kloksnelheid ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
danielkraak schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:25:
[...]

Ik weet vrij zeker dat je gewoon een PAL adapter kan gebruiken. Die maakt er een bepaalde gelijkspanning van, dus geen probleem met de frequentie (wat overigens ook niet uitmaakt voor de kloksnelheid ;) ).
Ja dat kan bij de NES gelukkig wel. Dit moet je echter bij een NTSC SNES niet proberen want die verwacht DC en wij werken hier in Europa over het algemeen met AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Offperception schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:33:
[...]

Ja dat kan bij de NES gelukkig wel. Dit moet je echter bij een NTSC SNES niet proberen want die verwacht DC en wij werken hier in Europa over het algemeen met AC.
SNES adapter is ook gewoon DC ongeacht regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mede tweakers naar de beurs in apeldoorn geweest afgelopen zondag?

Ik heb er zelf 2 games gescoord deze keer :)

Blaster master CIB, en Bucky o' hare ^^

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/14508555_1479654042049923_1420896352_n.png?oh=2756e422617fb71141626dbc710c0135&oe=57ECF2F9
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/14483596_1478819378800056_1615933801_n.jpg?oh=20dbadca0cba8a514f5e8c24a5c50627&oe=57ECD40A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
danielkraak schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:37:
[...]

SNES adapter is ook gewoon DC ongeacht regio.
Ja, aan de kant van de console wel, maar je zit met wat er uit je stopcontact komt. Je moet even op de voeding kijken of dat wel geaccepteerd wordt. Bij laptopvoedingen zie je over het algemeen dat ze universeel zijn op dit punt, maar ook daar staat het er dan op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Offperception schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:22:
[...]

De 50-60Hz op stroom is compleet wat anders dan de 50/60Hz bij PAL/NTSC :P

Heb een Japanse Famicom AV toploader in goede staat gevonden inmiddels, beetje duur (net boven de 100 euro met 2 controllers) maar dan heb je ook wat. Stepdown adapter moet prima lukken.

[ Voor 15% gewijzigd door C0nscious op 27-09-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Cyphax schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:59:
[...]

Ja, aan de kant van de console wel, maar je zit met wat er uit je stopcontact komt. Je moet even op de voeding kijken of dat wel geaccepteerd wordt. Bij laptopvoedingen zie je over het algemeen dat ze universeel zijn op dit punt, maar ook daar staat het er dan op. :)
Zoals ik al zei: ik weet vrij zeker dat je gewoon een PAL voeding kunt gebruiken. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:31

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Potato42 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:19:
Speciaal voor Consoles4life!:
*Knip*
Leuke pallettafel met grasmatje :)

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:57:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben er zelf ook geweest. Mijn ouders wonen daar om de hoek, dus het was wel weer ff leuk om langs te gaan.

Heb zelf het volgende opgepikt:

- Skies of Arcadia voor de Dreamcast;
- .hack 1 t/m 4 voor de Playstation 2;
- Wat goedkopere N64 cartridges om richting de full set te gaan.

De stands op de beurs vond ik deze keer prettiger dan voorheen. Ik merk dat de concurrentie onder de shops wel toegenomen is en de mensen daardoor meer bereid zijn om te onderhandelen en redelijkere prijzen vragen.

Ik sloeg overigens wel bepaalde stands over, omdat de prijzen daar op z'n zachts gezegd niet echt interessant waren. Viel me ook op dat die stands door veel mensen overgeslagen werden :).

Op dit moment richt ik me qua verzamelen overigens vnl. op de Dreamcast. Heb gelukkig het meeste wat ik wil hebben al, maar ik ben nog op zoek naar:

- Power Stone 1;
- Marvel vs Capcom 1;
- Grandia 2;
- Shenmue;
- Sonic Shuffle.

Gelukkig zijn de meeste Dreamcast spellen niet heel erg duur :).

[ Voor 10% gewijzigd door xelfer op 27-09-2016 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf vorig jaar bij de zelfde beurs de dreamcast versie van mvc 1 geseald gekocht voor 10 euro daar :O

heb m tot nu toe nogsteeds mooi in de seal gelaten haha :P

qua stand waren er idd een aantal met echt buitensporige bedragen (dk3 voor 300 o.O) maar voor de rest ook genoeg eerlijke handelaren.
xelfer schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:47:
[...]

Op dit moment richt ik me qua verzamelen overigens vnl. op de Dreamcast. Heb gelukkig het meeste wat ik wil hebben al, maar ik ben nog op zoek naar:

- Power Stone 1;
- Marvel vs Capcom 1;
- Grandia 2;
- Shenmue;
- Sonic Shuffle.

Gelukkig zijn de meeste Dreamcast spellen niet heel erg duur :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
Wahloh schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:20:
[...]

Leuke pallettafel met grasmatje :)
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/DSCN9457_zpsa7zmtoln.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/DSCN9459_zpstpyler7w.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/DSCN9460_zps3drnpzzy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/DSCN9462_zpshbcis266.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/DSCN9465_zpsdaz7lwib.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:57:

[afbeelding]
[afbeelding]
Aha, jij had die Bucky 'o Hare gekocht dus. Ik keek aan het einde van de beurs of die er nog was. Maar helaas!

Ik was er zelf ook bij, elke keer weer omdat ik deel ben van de Bonami Test Team die daar staat.

Zelf nog dankzij de Youtuber "It's a Pixel Thing" het PS1 spel Alundra maar opgezocht en voor een redelijke prijs gevonden. Dat en er stond iemand die leuke backlight-gemodde DMG's te koop had. Dat en nog wat meer dingetjes maar had het best wel druk met testen, zelfs met drie man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
C0nscious schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:00:
[...]

De 50-60Hz op stroom is compleet wat anders dan de 50/60Hz bij PAL/NTSC :P

Heb een Japanse Famicom AV toploader in goede staat gevonden inmiddels, beetje duur (net boven de 100 euro met 2 controllers) maar dan heb je ook wat. Stepdown adapter moet prima lukken.
Aha! Goed om te weten.

En mooi. Ik weet dat 8 Bit Misfits wel eens AV Famicoms hebben maar heb er zelf nooit een gekocht en ik hou mijn eigen Famicom liefst stock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Potato42: Je had het er laatst over dat Shinobi 3, Battletoads en Lost Vikings je duurdere MD games waren.

Voeg Story of Thor en Sparkster daar ook maar aan toe; Die zijn gewoon al meer waard dan lost Viking, mocht je de map-poster van Story of Thor er ook nog bij hebben dan is 'ie zelfs nog meer waard.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:17:
@Potato42: Je had het er laatst over dat Shinobi 3, Battletoads en Lost Vikings je duurdere MD games waren.

Voeg Story of Thor daar ook maar aan toe; Die is gewoon al meer waard dan lost Viking, mocht je de map-poster er ook nog bij hebben dan is 'ie zelfs nog meer waard.
Hmm... die heb ik niet, alleen NL boekje en 9 van de 10 speelkaarten.
Verder is 'ie niet in geweldige staat, cover heeft wat stickers, mist lipje, en de cassette is ook beplakt (ex-videotheekspel).
Ik weet van vele ook niet wat ze waard zijn zie je maar weer. Alleen als ik ze verkoop ga ik een beetje rondkijken zodat ik weet wat ik kan/mag vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparkster is bij webshops cib al vaak zo'n €75,- en Story of Thor cib zonder map zo'n €50,-

Het zijn iig 2 erg leuke games die ik er zelf nog niet tussen heb staan.
Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.