Potato42 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:08:
[...]
Ik wissel doosjes om. Weet niet of dat in jouw boekje mag, maar op die manier heb ik vrijwel alle doosjes in nette staat nu, zij het enkele zonder hangtab.
Als ik dus een hele nette sonic koop, dan wissel ik dat doosje met een die niet zo netjes is.
Het verschil zit dan in de lipjes die het cart en boekje vasthouden, kijk jij daar ook naar?
Uitgezonderd zijn games zoals comix zone die een sticker op de doos hebben.
Ik wissel mijn doosjes om doormiddel van lots echter zijn top staat doosjes met hangtab erg lastig te vinden
had laats een megadrive lot van 20 games waarvan slechts 2 doosjes in mijn staat waren en dat is veel

in grote lots is dat vaak niet heel veel meer. In enkele gevallen is haast alles in nette staat en dan zijn ze zonder hangtab

.
Uiteraard ga ik niet wachten op een goede game met een perfect doosje gezien de inlay's zelfs in de slechtere staat dozen gewoon in top staat kunnen verkeren zonder witte plekken deuken en dergelijk, Vrij gemakkelijk om te wisselen mits ik een uitstekende staat doosje vind..
Met hangtab, geen deukjes, geen dikke, middelmatige of zelfs kleinere krassen geen stukjes eraf, alles moet er nog mooi uitzien zonder beschadigingen voordat ik iets omwissel, comix zone heb ik gelukkig in een keer kunnen krijgen met een nette doos en sticker en muziek cd met hoesje later voor 5 euro
@Consoles4life!
Strijken van inlays is een interssant concept en ik vind de genoemde inlay deukjes ook vrij irritant. Echter als je spul in bepaalde staat verzameld is dat minimaal of gewoon niet, gezien inlays met de genoemde diepere deukjes nooit in mijn staat zijn gezien je het altijd wel ziet zitten als de deukjes nu eenmaal te diep zitten.
De dozen zijn het lastigs te vinden in nette staat, de disks daarentegen juist heel gemakkelijk, het doosje heeft bij mij dan ook voorang in de enkele gevallen dat een heel net doosje een matige staat disk heeft, Vaak is het echter wel zo dat een net doosje een nette disk heeft in het geval van ps2 gamecube games.
Met de manual sleeves blijven de manuals beter zitten tevens zelfs als ze eruit vallen maakt het niks meer uit gezien het goed beschermt is en toch niet meer slijt.
[
Voor 6% gewijzigd door
gast7 op 29-09-2016 11:48
]