Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.533 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:16
Sparkster is wel redelijk gaaf, alleen het boekje heeft wat vouwtjes verder eigenlijk niets noemenswaardig.

Moet 'm wel nog een keer serieus spelen. Het doosje spreekt me niet zo aan moet ik zeggen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/104ry1i.jpg

Sparkster is het vervolg op Rocket Knight adventures. Zelf heb ik Sparkster nog nooit gespeeld (SNES en MD versies zijn trouwens compleet verschillende games) maar Rocket Knight Adventures is zeker een van m'n favoriete MD platformers.

Vandaag een paar SNES Repro's binnen gekregen en ik sla stijl achterover van Super Mario Excite Bike; De game lijkt dezelfde voice samples te hebben als Mariokart 64 en dan ook nog in de zelfde kwaliteit.

Dat er zulke duidelijke en heldere voice samples uit een 16-bit cart kunnen komen had ik iig nog nooit gehoord. Un-f*cking-believable! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:02:

Vandaag een paar SNES Repro's binnen gekregen en ik sla stijl achterover van Super Mario Excite Bike; De game lijkt dezelfde voice samples te hebben als Mariokart 64 en dan ook nog in de zelfde kwaliteit.
Is dat de Satellaview Mario Exitebike op een repro gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:33:
[...]

Is dat de Satellaview Mario Exitebike op een repro gezet?
Yep; gepatched (alle 4 de afleveringen) en wel. Toffe game, moet nog wel flink oefenen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54

Cyphax

Moderator LNX
danielkraak schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:17:
[...]

Zoals ik al zei: ik weet vrij zeker dat je gewoon een PAL voeding kunt gebruiken. Succes.
Ik ben het met je eens, ik verwacht dat ook. Ik bedoelde als je een adapter uit de VS zou hebben, maar als het gaat om een adapter voor hier, dan lijkt het me dat je daar elke SNES mee kan voeden. Het is ook dezelfde voeding als voor de NES. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:02:

Dat er zulke duidelijke en heldere voice samples uit een 16-bit cart kunnen komen had ik iig nog nooit gehoord. Un-f*cking-believable! :D
Net als bij de Megadrive, dat filmpje van een tijdje terug. Als je de ruimte maar hebt voor al die samples, dan kan het bizar zuiver, die console kan dat wel. Gaaf is dat. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Cyphax op 27-09-2016 20:25 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
Alleen bij de europese en amerikaanse NES kan je de europese NES/SNES adapters gebruiken. Uit die adapters komt AC stroom en zijn niet geschikt voor de amerikaanse SNES en (super) famicom.

De originele famicom gaat gelijk kapot. De famicom AV en super famicom werken wel met de AC adapter maar het is niet erg gezond. Starfox werkt bijvoorbeeld niet omdat de FX chip te veel stroom vraagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

3 Nieuwe aanwinsten voor de Mega Drive :)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/20uz7sy.jpg

@potato42: Nog een onderhoudstip voor boekjes en inlays omdat je Sparkster boekje gekreukt is; Zijn ze gekreukt, gevouwen of is er bv water schade: Leg een schone theedoek neer en controleer of die geheel kreukvrij ligt. Leg dan de inlay of kaftje van het boekje met opdruk naar beneden. Leg er vervolgens een tweede theedoek overheen en zorg dat deze ook glad ligt en kreukvrij is.

Nu een strijkijzer pakken en rustige roterende beweginge over de bovenste theedoek heen maken. Gebruik geen stoom bij deze methode!

Zelf doe ik dit al jaren zo en heb ik boekjes en inlays die in een slechte staat verkeerde aanzienlijk mooier kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James_Dean
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 10:49
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:57:
Zijn er nog mede tweakers naar de beurs in apeldoorn geweest afgelopen zondag?

Ik heb er zelf 2 games gescoord deze keer :)

Blaster master CIB, en Bucky o' hare ^^

[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn oogst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y8YlNQQuUsE02IYvPemeIYQj/full.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door James_Dean op 29-09-2016 10:07 ]

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-09 15:44
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:42:

[afbeelding]

@potato42: Nog een onderhoudstip voor boekjes en inlays omdat je Sparkster boekje gekreukt is; Zijn ze gekreukt, gevouwen of is er bv water schade: Leg een schone theedoek neer en controleer of die geheel kreukvrij ligt. Leg dan de inlay of kaftje van het boekje met opdruk naar beneden. Leg er vervolgens een tweede theedoek overheen en zorg dat deze ook glad ligt en kreukvrij is.

Nu een strijkijzer pakken en rustige roterende beweginge over de bovenste theedoek heen maken. Gebruik geen stoom bij deze methode!

Zelf doe ik dit al jaren zo en heb ik boekjes en inlays die in een slechte staat verkeerde aanzienlijk mooier kunnen krijgen.
Voor megadrive games gebruik ik zelf manual sleeves gezien sega doosjes niet bepaald goed zijn voor de boekjes, tevens voor snes, master system nes, n64 en ps1

ps2 game cases zijn ook erg slecht voor de manuals gezien de boekjes in de gaten blijven steken, in al mijn ps2 games heb ik daarom een reclame of zwart boekje van wii/gamecube games aan de achterkant zitten om dit te voorkomen en de boekjes in top staat te houden.

Nintendo games hebben hier nooit last van door de vele reclame folders die de boekjes beschermen en dat de gaten dichter bij elkaar zitten.

• Aardappel
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:42:

[afbeelding]

Mooie titels hoor. Sword of vermilion heb ik ook maar ben niet zo'n fan van dit soort games.

Die W. E. Coyote/roadrunner is wel erg gaaf :9

Thanks voor tip maar 't is maar een vouwtje. Ik ga (en wil) niet zo ver gaan als jij en gast7, van mij mag dat vouwtje wel. Ik wil het nog gewoon gebruiken en het hoeft niet als nieuw te zijn. We zitten in 2016 en niet in 1988 :D

• gast7
Potato42 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:51:
[...]

Mooie titels hoor. Sword of vermilion heb ik ook maar ben niet zo'n fan van dit soort games.

Die W. E. Coyote/roadrunner is wel erg gaaf :9

Thanks voor tip maar 't is maar een vouwtje. Ik ga (en wil) niet zo ver gaan als jij en gast7, van mij mag dat vouwtje wel. Ik wil het nog gewoon gebruiken en het hoeft niet als nieuw te zijn. We zitten in 2016 en niet in 1988 :D
De boekjes slijten bij het gebruik zelfs bij het opendoen gezien de megadrive doosjes niet zo heel handig zijn voor de boekjes en deze er half uitvallen etc. En ach 20 a 30 cent per stuk is niet zo heel erg als de games toch zowat niks hebben gekost in mijn geval. En ja tijdens gebruik blijft het gewoon in prima staat wat natuurlijk voor mij het hoofd doel was.

• Aardappel
gast7 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:21:
[...]

De boekjes slijten bij het gebruik zelfs bij het opendoen gezien de megadrive doosjes niet zo heel handig zijn voor de boekjes en deze er half uitvallen etc. En ach 20 a 30 cent per stuk is niet zo heel erg als de games toch zowat niks hebben gekost in mijn geval. En ja tijdens gebruik blijft het gewoon in prima staat wat natuurlijk voor mij het hoofd doel was.
't Is inderdaad zo dat die boekjes alle kanten op flikkeren. Ik vind die met die twee grote lipjes waar je het boekje onder schuift nog het prettigst.

Merk trouwens ook dat de doosjes van EA (met name de sportgames) het zwaar te verduren hebben gehad. Frustratie much?
De helft van mijn doosjes van EA zijn nou niet bepaald in een hele goede staat.

• gast7
Potato42 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:40:
[...]

't Is inderdaad zo dat die boekjes alle kanten op flikkeren. Ik vind die met die twee grote lipjes waar je het boekje onder schuift nog het prettigst.

Merk trouwens ook dat de doosjes van EA (met name de sportgames) het zwaar te verduren hebben gehad. Frustratie much?
De helft van mijn doosjes van EA zijn nou niet bepaald in een hele goede staat.
Ja die ea boekjes zijn vaak in slechtere staat

Die boekjes stop ik er vaak half los in om de beschadigingen te voorkomen gezien het in de klipjes veel te strak zit.

De mega games 2 boekjes hebben het ook zwaar te verduren gezien dat 3 boekjes in een doos zijn, vaak is 1 boekje de pineut gezien 3 boekjes in een normale sega doos niet echt goed gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 29-09-2016 00:20 ]

• Aardappel
Ik bedoelde echt de doosjes.

Alsof er veel mee gesmeten is uit frustratie, hoeken eraf, rug open gespleten, kaft los, dingen die afbreken etc.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:15
gast7 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:21:
[...]
Ik heb ze gisteren toevallig ook besteld, manual sleeves. Zat er al een tijdje over te denken maar heb nu een aantal games waarvan de manual nog erg mooi is die ditzelfde euvel hebben, doosje open en het valt er uit, of net bij het dicht doen komt er een randje tussen. Ik wil voorkomen dat die er over een jaar net zo afgeragd uit zien als het gemiddelde wat ik op de beurs tegen kwam :)

Bij Mega Games snap ik ook echt niet welk genie deze oplossing bedacht heeft. Naar mijn idee past het ook simpelweg niet in het doosje. Ik heb alleen deel 1, en die heb ik simpelweg met het doosje open in de kast staan.

EA sports games heb ik geen ervaring mee heb er nog geen enkele in een lotje of bij een set getroffen O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Sh0ckTr00per op 29-09-2016 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:51:
[...]

Ik heb ze gisteren toevallig ook besteld, manual sleeves. Zat er al een tijdje over te denken maar heb nu een aantal games waarvan de manual nog erg mooi is die ditzelfde euvel hebben, doosje open en het valt er uit, of net bij het dicht doen komt er een randje tussen. Ik wil voorkomen dat die er over een jaar net zo afgeragd uit zien als het gemiddelde wat ik op de beurs tegen kwam :)

Bij Mega Games snap ik ook echt niet welk genie deze oplossing bedacht heeft. Naar mijn idee past het ook simpelweg niet in het doosje. Ik heb alleen deel 1, en die heb ik simpelweg met het doosje open in de kast staan.

EA sports games heb ik geen ervaring mee heb er nog geen enkele in een lotje of bij een set getroffen O-)
Bij mij gaat het om De EA non sport games tevens zijn er ook gewone megadrive games met heel dikke boekjes. Maar inderdaad als je de games gebruikt zonder deze sleeve zal het er na een tijdje niet zo heel mooi meer uitzien, met de sleeves kan je er eigenlijk zowat alles meedoen wat je wilt gezien slijtage eigenlijk gewoon niet meer van toepassing is dankzij deze sleeves.

@Potato42 wat doosjes betreft nooit echt gemerkt gezien de genoemde dingen die jij hebt gezegd bij alle soorten games en doosjes voorkomen die ik ben tegengekomen.

nette megadrive dozen zijn lastig te vinden, maar gelukkig Heb ik tegenwoordig zowat voor al mijn games nette doosjes kunnen vinden met hangtab, konami megadrive doosjes mis ik echter nog twee nette varianten met hangtab van helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door gast7 op 29-09-2016 08:31 ]

Verwijderd

Manual sleeves daar heb ik nog niet in geinvesteerd maar ben dat nog wel van plan. Ik heb er een paar gratis gehad bij bestellingen in het verleden en heb die meteen om de boekjes van mn meest dierbare games heen gegaan.

Ik raad wel aan om snug fit protectors te halen al is het maar puur voor games met een kartonnen box te beschermen zoals bv Sonic & Knuckles en Universal Soldier.

Zodra ik een Megadrive game ga spelen maak ik het doosje iig achterstevoren open zodat het boekje er niet uitlazerd, dat scheelt weer een beetje.

Het strijken van inlays waar ik het eerder over had doe ik met name bij Gamecube games. Veel mensen pakken een doosje niet netjes beet bij de randen en drukken met hun duimen aan de achterkant van het doosje de inlay naar binnen waardoor heel de vorm van waar de disc zit in de inlay komt te staan. Dat vind ik spuuglelijk, vandaar dat ik iets heb verzonnen om de schade daarvan aan te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
gast7 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:28:
[...]

Bij mij gaat het om De EA non sport games tevens zijn er ook gewone megadrive games met heel dikke boekjes. Maar inderdaad als je de games gebruikt zonder deze sleeve zal het er na een tijdje niet zo heel mooi meer uitzien, met de sleeves kan je er eigenlijk zowat alles meedoen wat je wilt gezien slijtage eigenlijk gewoon niet meer van toepassing is dankzij deze sleeves.

@Potato42 wat doosjes betreft nooit echt gemerkt gezien de genoemde dingen die jij hebt gezegd bij alle soorten games en doosjes voorkomen die ik ben tegengekomen.

nette megadrive dozen zijn lastig te vinden, maar gelukkig Heb ik tegenwoordig zowat voor al mijn games nette doosjes kunnen vinden met hangtab, konami megadrive doosjes mis ik echter nog twee nette varianten met hangtab van helaas.
Ik wissel doosjes om. Weet niet of dat in jouw boekje mag, maar op die manier heb ik vrijwel alle doosjes in nette staat nu, zij het enkele zonder hangtab.
Als ik dus een hele nette sonic koop, dan wissel ik dat doosje met een die niet zo netjes is.
Het verschil zit dan in de lipjes die het cart en boekje vasthouden, kijk jij daar ook naar?

Uitgezonderd zijn games zoals comix zone die een sticker op de doos hebben.

• gast7
Potato42 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:08:
[...]

Ik wissel doosjes om. Weet niet of dat in jouw boekje mag, maar op die manier heb ik vrijwel alle doosjes in nette staat nu, zij het enkele zonder hangtab.
Als ik dus een hele nette sonic koop, dan wissel ik dat doosje met een die niet zo netjes is.
Het verschil zit dan in de lipjes die het cart en boekje vasthouden, kijk jij daar ook naar?

Uitgezonderd zijn games zoals comix zone die een sticker op de doos hebben.
Ik wissel mijn doosjes om doormiddel van lots echter zijn top staat doosjes met hangtab erg lastig te vinden

had laats een megadrive lot van 20 games waarvan slechts 2 doosjes in mijn staat waren en dat is veel :) in grote lots is dat vaak niet heel veel meer. In enkele gevallen is haast alles in nette staat en dan zijn ze zonder hangtab |:( .

Uiteraard ga ik niet wachten op een goede game met een perfect doosje gezien de inlay's zelfs in de slechtere staat dozen gewoon in top staat kunnen verkeren zonder witte plekken deuken en dergelijk, Vrij gemakkelijk om te wisselen mits ik een uitstekende staat doosje vind..

Met hangtab, geen deukjes, geen dikke, middelmatige of zelfs kleinere krassen geen stukjes eraf, alles moet er nog mooi uitzien zonder beschadigingen voordat ik iets omwissel, comix zone heb ik gelukkig in een keer kunnen krijgen met een nette doos en sticker en muziek cd met hoesje later voor 5 euro

@Consoles4life!

Strijken van inlays is een interssant concept en ik vind de genoemde inlay deukjes ook vrij irritant. Echter als je spul in bepaalde staat verzameld is dat minimaal of gewoon niet, gezien inlays met de genoemde diepere deukjes nooit in mijn staat zijn gezien je het altijd wel ziet zitten als de deukjes nu eenmaal te diep zitten.

De dozen zijn het lastigs te vinden in nette staat, de disks daarentegen juist heel gemakkelijk, het doosje heeft bij mij dan ook voorang in de enkele gevallen dat een heel net doosje een matige staat disk heeft, Vaak is het echter wel zo dat een net doosje een nette disk heeft in het geval van ps2 gamecube games.

Met de manual sleeves blijven de manuals beter zitten tevens zelfs als ze eruit vallen maakt het niks meer uit gezien het goed beschermt is en toch niet meer slijt.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 29-09-2016 11:48 ]

Verwijderd

Door deze discussie ben ik van mening verandert:

Nooit heb ik nog lots gekocht omdat ik geen zin heb om m'n tijd te verdoen met verkoop zaken en allemaal dubbele games op de planken.

Als ik indirect met gaming bezig ben verhoog ik liever m'n kennis op het gebied van welke games er allemaal bestaan, en welke ik daarvan in de tijd graag zou willen hebben d.m.v van footage bekijken en flink wat lees en speurwerk, dan dat ik die tijd moet besteden aan een flinke stapel FIFA games proberen te verkopen die toch niemand wil hebben.

Aan de andere kant kom je op die manier natuurlijk wel aan mooiere doosjes, boekjes en inlays waardoor je de staat van je collectie kunt verhogen.

Ik ben om en ga het nu ook maar doen :)

@gas7: Hoe denk je trouwens over het polijsten van bekraste disc-games? Ik ga er vanuit dat je zulke exemplaren niet bezit maar toch vraag ik me af hoe je er over denkt.

Een goede manier om oude games er weer als nieuw uit te laten zien en vastlopende discs weer werkend te krijgen of is het een taboe waar je niets van wilt weten omdat de game dan niet meer 100% origineel is?

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:18:
Door deze discussie ben ik van mening verandert:

Nooit heb ik nog lots gekocht omdat ik geen zin heb om m'n tijd te verdoen met verkoop zaken en allemaal dubbele games op de planken.

Als ik indirect met gaming bezig ben verhoog ik liever m'n kennis op het gebied van welke games er allemaal bestaan, en welke ik daarvan in de tijd graag zou willen hebben d.m.v van footage bekijken en flink wat lees en speurwerk, dan dat ik die tijd moet besteden aan een flinke stapel FIFA games proberen te verkopen die toch niemand wil hebben.

Aan de andere kant kom je op die manier natuurlijk wel aan mooiere doosjes, boekjes en inlays waardoor je de staat van je collectie kunt verhogen.

Ik ben om en ga het nu ook maar doen :)

@gas7: Hoe denk je trouwens over het polijsten van bekraste disc-games? Ik ga er vanuit dat je zulke exemplaren niet bezit maar toch vraag ik me af hoe je er over denkt.

Een goede manier om oude games er weer als nieuw uit te laten zien en vastlopende discs weer werkend te krijgen of is het een taboe waar je niets van wilt weten omdat de game dan niet meer 100% origineel is?
Slechte games verkoop ik enkel in grote lots tenzij het er slechts enkele zijn, slechte games zijn dus vrij vlot weg bij mij.

Verdoe enkel mijn tijd met de verkoop aan betere games die ik toch al heb of waar ik geen interesse in heb.

Polijsten van games, ikzelf ben er geen groot fan van en die zitten zeker niet in de collectie.

Het is wel makkelijker voor de verkoop of als je games hebt die vast lopen gezien het voor veel mensen niks uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Ik koop vrijwel uitsluitend lots.
Sega verkoop ik voor zo'n 20 euro (handig dat je reserve switch, controllers, adapters etc hebt).
Beste lot was 38 games voor 120 euro, stuk of 12-14 aan eigen collectie toegevoegd, Stuk of 6-7 al weer verkocht voor gemiddeld 10 euro per stuk, overige heb ik nog (ook 7 MM titels). Is niet erg als je er niet de hoofdprijs voor beurt op die manier.

Gemiddeld betaal ik zo'n 6 euro per game op die manier. Laatste aanwinst (zie post 15 sept) met oa Sonic 3, Mercs, en Battletoads en die puntgave doos met MD2 heb ik opgehaald voor 75 euro.

Nadeel is dat ik nu 5 sonics, 3 altered beast, 3 fifa 96 etc heb. En je moet het maar weer kwijt zien te raken. Gelukkig vreet het geen brood
:+

Zelfde als wat ik je eigenlijk aanraadde met de PS3 500 GB Consoles4Life!

je moet nooit lots kopen, is altijd veel troep etc.

[/concurentiemodus]

[ Voor 7% gewijzigd door Aardappel op 29-09-2016 12:40 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42
Hier echt een bizar lot gekocht van de week, de verkoopster wil nu alleen niet leveren. :( De advertentie is er wel af, ik heb betaald en ik heb het adres en telefoonnummer. Ze wil het geld terugstorten, maar dat wil ik niet. Ik denk dat haar broer/man/vriend de verkoop nu tegenhoudt, want ze was met een zolderopruiming bij haar ouders bezig. Story continued...

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Aardappel
Jumpman schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:57:
Hier echt een bizar lot gekocht van de week, de verkoopster wil nu alleen niet leveren. :( De advertentie is er wel af, ik heb betaald en ik heb het adres en telefoonnummer. Ze wil het geld terugstorten, maar dat wil ik niet. Ik denk dat haar broer/man/vriend de verkoop nu tegenhoudt, want ze was met een zolderopruiming bij haar ouders bezig. Story continued...
Da's balen, gelukkig is ze nog wel eerlijk genoeg dat ze het geld terug wil storten.

Misschien het jeugdsentiment van broer/man/vriend in de weg zit, of zijn ze achter de werkelijke waarde gekomen (ervan uitgaande dat je het voor een 'mooie' prijs hebt kunnen kopen).

Verwijderd

@Jumpman; Ik hoop dat je alsnog krijgt waarvoor je betaald hebt maar denk aan de hand van je verhaal dat ze games wou verkopen die niet van haar zijn.

Wat zat er tussen? Ben nu toch wel nieuwsgierig..

@Potato42: Dat er veel troep tussen zit is aan de ene kant waar maar als ik je foto terug kijk zie ik ook dat je een titel die ik nog eens wil halen zelfs al dubbel heb: Judge Dredd.

Ik ontkom er niet aan als ik alles in nette staat wil hebben om mezelf op lots te moeten gaan richten.

Bij de PS3 wil ik het zelfde als bij al mijn systemen: Op 1 console moet ik mijn volledige library van dat systeem kunnen spelen, vandaar ook dat ik niet aan NTSC SNES of Super Famicom doe en de enkele games die ik daar van wil hebben op Euro cart laat zetten.

Om heel mijn PS3 Library op 1 PS3 geinstalleerd te hebben staan heb ik niet genoeg aan 500 GB en zal ik er echt 1 TB in moeten zetten. Omdat mijn PS3 Controllers ook op sterven na dood zijn en het me niet lukt om van 2 kapotte 1 goed werkende te kunnen maken heb ik het voorlopig nog eventjes vooruit geschoven.

Van elke console wil ik hoogstens maar 1 dubbele hebben en dan puur als back up voor de onderdelen wanneer er iets kapot gaat.

• Jumpman
Potato42 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:03:
[...]

Da's balen, gelukkig is ze nog wel eerlijk genoeg dat ze het geld terug wil storten.

Misschien het jeugdsentiment van broer/man/vriend in de weg zit, of zijn ze achter de werkelijke waarde gekomen (ervan uitgaande dat je het voor een 'mooie' prijs hebt kunnen kopen).
Ik vermoed dat laatste.

• Aardappel
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:17:
@Potato42: Dat er veel troep tussen zit is aan de ene kant waar maar als ik je foto terug kijk zie ik ook dat je een titel die ik nog eens wil halen zelfs al dubbel heb: Judge Dredd.

Ik ontkom er niet aan als ik alles in nette staat wil hebben om mezelf op lots te moeten gaan richten.
Judge Dredd (toffe game overigens) heb ik niet dubbel hoor.
Bij de PS3 wil ik het zelfde als bij al mijn systemen: Op 1 console moet ik mijn volledige library van dat systeem kunnen spelen, vandaar ook dat ik niet aan NTSC SNES of Super Famicom doe en de enkele games die ik daar van wil hebben op Euro cart laat zetten.

Om heel mijn PS3 Library op 1 PS3 geinstalleerd te hebben staan heb ik niet genoeg aan 500 GB en zal ik er echt 1 TB in moeten zetten. Omdat mijn PS3 Controllers ook op sterven na dood zijn en het me niet lukt om van 2 kapotte 1 goed werkende te kunnen maken heb ik het voorlopig nog eventjes vooruit geschoven.
Ah, dan ontkom je er niet aan. Lekker 2 TB schijfje erin lepelen :+

• gast7
9 van de 10 keer

De verhalen dat ze er spijt van hebben of dat het van een oom was etc heb ik al tig keren gehoord, gelukkig is dat vaak niet zo bij de meeste deals.

Heb geleerd het te accepteren en gewoon te zeggen dat het geen probleem is en dat het kan gebeuren etc tenzij ze iets zeggen waardoor ik het nog wel kan kopen of in enkele gevallen voor een hoger bedrag.

Als je het mij vraagt hadden ze ook kunnen zeggen dat er iets met de games is gebeurd waardoor jij het als koper toch niet meer voor die prijs wilt hebben.

Bij mij werkte dat een keertje niet.

had een master system lot gekocht voor goedkoop zei de verkoper uiteindelijk dat de console stuk was en dat ik toch geen intersse meer had.

En ik zei maakt niet uit joh neem het gewoon van je over voor dezelfde prijs, gaat mij toch vooral om de games en de master system converter die compleet boxed was.

De console deed het overigens gewoon nog gezien ik het lot toch opgestuurd kreeg _/-\o_

[ Voor 78% gewijzigd door gast7 op 29-09-2016 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:18:

Je vraagt het wel niet aan mij maar dankzij het apparaat van Game Mania heb ik weer een werkende disc van International Victory Goal op de Saturn. Die was er zo bizar slecht aan toe dat ie helemaal niks deed. Maar dan toch wel weer oppervlakkig genoeg dat dat apparaat het heeft gefixt. Ze keken wel een beetje raar op toen ik met een Saturn-game aan kwam zetten. :D
Terwijl dat toch juist de schijfjes zijn die ik zou willen fixen. Je vervangt ze niet zo makkelijk. :)

Verwijderd

@gast7: Is het echt zo erg met de mensheid gesteld dat ze eerst iets verkopen om na het akkoord en de betaling pas te gaan kijken wat het geen dat ze verkocht hebben nu eigenlijk waard is??? 8)7 :F |:(

Jullie hebben meer ervaring met kopen bij particulieren dan ik, dus het zal dan ook wel zo zijn. Toch verbaas ik me er nogal over :S

@Cyphax: De Saturn is vrij exclusief, de gemiddelde gamer weet geeneens dat er naast de PS1 en N64 de SEGA Saturn was.

Jammer dat de top games zo duur zijn en de doosjes van kwetsbaar karton. Three dirty dwarves, Panzer Dragoon Saga en Shinobi X wil ik dol graag hebben maar zijn super duur. Toch ga ik ze vroeg of laat toevoegen aan mijn nu nog maar 10 games tellende Saturn collectie.

Zelf laat ik ook wel eens games polijsten; ik had er een paar die slachtoffer geworden waren van de 360's Red Ring of Death, en van een rommelzaakje gratis een kapotte Fahrenheit game gehad voor de originele Xbox.
Alles heb ik dankzij polijsten weer goed werkend gekregen en dat was een stuk goedkoper dan de games opnieuw aan te moeten schaffen.

Dat de staat van mijn games ok is vind ik belangrijk maar wat ik nog belangrijker vind is de mogelijkheid hebben om de games die ik leuk vind gewoon te kunnen spelen en als polijsten daarvoor nodig is dan doe ik dat.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 14:25 ]

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:15
Jep, lotje Megadrive in een facebook groep. Stond er al een paar dagen op, geen reacties. Was met 6 games waarvan 2 wat duurdere, Sparkster en Mystic Defender. Niets gevraagd, gewoon 40 euro geboden. Krijg bericht dat ik het voor 50 mag hebben, ik antwoord direct akkoord, stuur een PB. Terwijl ik die PB stuur zie ik een pop up waarin iemand iemand 80 euro biedt, vervolgens advertentie weg en ik krijg geen reactie meer. Kan ze geen ongelijk geven, maar helemaal netjes is het niet.

Verwijderd

@Sh0cktr00per; Zelf geef ik ze wel ongelijk.

Jij hebt het idee en het vreugdevolle gevoel een leuk koopje te doen en je komt vervolgens bedrogen uit.

Als verkoper kun je dit voorkomen door voorafgaand aan je verkoop eerst eens te checken wat je verkoop waar nu eigenlijk waard is i.p.v. rare kapriolen uit te halen na een akkoord.

Jij als retrogame fanaat weet ongeveer wel uit je hoofd wat bepaalde games ongeveer waard zijn en tegen een koopje aanlopen zie ik dan ook als een beloning voor je opgedane kennis.
Het lijkt me knap lullig als ze dan roet in je eten gooien op het moment dat je je koopje rond hebt :-(

• Jumpman
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:38:
@Sh0cktr00per; Zelf geef ik ze wel ongelijk.

Jij hebt het idee en het vreugdevolle gevoel een leuk koopje te doen en je komt vervolgens bedrogen uit.

Als verkoper kun je dit voorkomen door voorafgaand aan je verkoop eerst eens te checken wat je verkoop waar nu eigenlijk waard is i.p.v. rare kapriolen uit te halen na een akkoord.

Jij als retrogame fanaat weet ongeveer wel uit je hoofd wat bepaalde games ongeveer waard zijn en tegen een koopje aanlopen zie ik dan ook als een beloning voor je opgedane kennis.
Het lijkt me knap lullig als ze dan roet in je eten gooien op het moment dat je je koopje rond hebt :-(
Volgens mij worden ze wakker als ze een verkoop hebben afgesproken en er wordt nog (flink) overboden. Sommige mensen reserveren pas als het geld binnen is, dan heb je dit soort situaties.

• Seroczynski
  • Niet online
Ik koop en verkoop graag spulletjes via Tweakers. Dit omdat ik de ervaring heb dat dit velen malen netter verloopt dan bijvoorbeeld Marktplaats. Sommige mensen van daar komen niet eens opdagen op afspraken, zonder iets te melden. Dat is mij al regelmatig overkomen. Als ik iets via Facebook zou aanschaffen verwacht ik eerlijk gezegd nog minder..

Verwijderd

Marktplaats zou dit kunnen voorkomen door bij een akkoord automatisch te reserveren en verdere biedingen vanaf dat moment te blokkeren.

Mijn inziens moet je als Marktplaats zijnde het niet willen dat een verkoper op jou site zijn eigen akkoord kan negeren.

Voor kopers raad ik aan om vriendelijk te vermelden pas tot betaling over te gaan zodra de game op gereserveerd is gezet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 15:01 ]

• Jumpman
Seroczynski schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:53:
Ik koop en verkoop graag spulletjes via Tweakers. Dit omdat ik de ervaring heb dat dit velen malen netter verloopt dan bijvoorbeeld Marktplaats. Sommige mensen van daar komen niet eens opdagen op afspraken, zonder iets te melden. Dat is mij al regelmatig overkomen. Als ik iets via Facebook zou aanschaffen verwacht ik eerlijk gezegd nog minder..
Facebook komen ze juist afspraken beter na, omdat ze daar met naam en toenaam er op staan. Vorig jaar een in zeer goede staat verkerende Nintendo DS Mario Bros. Edition CIB met R4DS adapter voor € 25,00 opgehaald via Facebook. Nadat ik een prijs en een tijdstip had afgesproken gingen de biedingen richting de € 50,00 toen ik onderweg was. De verkoper vertelde dat wel, maar zei afspraak is afspraak.

• Aardappel
Jumpman schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:06:
[...]

Facebook komen ze juist afspraken beter na, omdat ze daar met naam en toenaam er op staan. Vorig jaar een in zeer goede staat verkerende Nintendo DS Mario Bros. Edition CIB met R4DS adapter voor € 25,00 opgehaald via Facebook. Nadat ik een prijs en een tijdstip had afgesproken gingen de biedingen richting de € 50,00 toen ik onderweg was. De verkoper vertelde dat wel, maar zei afspraak is afspraak.
Hier in de buurt is het de laatste tijd erg populair om je rommel aan straat te zetten als je het gratis mag hebben. Stoelen, kastjes, speelgoed etc.

Heb 1x een groot blik gevraagd voor een vriend van me. Netjes aangebeld. Vrouwtje komt van boven, sleutel past niet, sleutel zoeken, voordeur van de 3 sloten afhalen... "Mag ik dat blik", "Ja natuurlijk maar dat hoef je niet te vragen hoor", "Oke, dank je".
Moest er naderhand wel om lachen, waarschijnlijk zat ze er niet op te wachten dat er mensen aanbeldden maar die spullen gewoon zo meenamen. Ik vond het zo wel net zo netjes :P
Seroczynski schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:53:
Zeker waardheid.
Heb nu 2 keer sega games verkocht via Tweakers, en 1x een toetsenbord gekocht en alle drie de gevallen ging alles erg netjes, beschaafd en netjes volgens afspraak.
De mensen die op tweakers zitten zijn van een ander kaliber dan op MP zeg maar.

[ Voor 43% gewijzigd door Aardappel op 29-09-2016 15:23 ]

Verwijderd

Jumpman schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:06:
[...]

Facebook komen ze juist afspraken beter na, omdat ze daar met naam en toenaam er op staan.
Ik verbaas me er juist over hoe mensen zich op die groepen gedragen met eigen naar er bij. Domweg de advertentie niet lezen, om vervolgens alleen 'RP' te plaatsen. Reageert iemand niet binnen 5 minuten komen gelijk de bedreigingen en alleen maar onzin biedingen en getrol. En dat nog met eigen naam er bij.

Als ik die FB groepen zie vraag ik me altijd af of ik op een verkoop pagina van retro games kijk of op de groeps pagina van de sociale werkplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:54:
[...]
Als ik die FB groepen zie vraag ik me altijd af of ik op een verkoop pagina van retro games kijk of op de groeps pagina van de sociale werkplaats.
_O-

RP? :X

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-09 17:38
Richtprijs.

Wat ik ook haat, is "bieden naar waarde". Dan bied je en dan krijg je "Nee, daar doe ik het niet voor" terug.
Zet er dan een startprijs bij!!

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Dit soort dingen is dus de reden dat ik na een paar uur de "ik vraag ik geef" site weer geblockt heb.

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/Screenshot_20160929-220352_01_zpscstry91s.png

Er is er nog een van een gratis stoel of zo die is helemaal geweldig

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
Xyphoid schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:35:
[...]

Richtprijs.

Wat ik ook haat, is "bieden naar waarde". Dan bied je en dan krijg je "Nee, daar doe ik het niet voor" terug.
Zet er dan een startprijs bij!!
Ik vind dat doorn in m'n oog, extreem irritant.

Of dingen als bieden maar in tekst erbij zetten mag meteen weg voor €150 en als je zegt ik kan hem nu ophalen voor €150 omdat er geen biedingen zijn zeggen ze dat de hoogste bieder wint.

Dafuq...

Of gisteren een game willen kopen en ik was de eerste (eerste half uur keek niemand naar om blijkbaar) en dan vraag je om de gegevens omdat de prijs vast is en alles, vervolgens krijg je geen antwoord want het was inmiddels na middernacht.

Maar hier komt het, om 4 uur in de ochtend stuurt hij de gegevens en om 5 uur zegt hij of ik het bedrag had overgeboekt, vervolgens om precies 5:16 nog een bericht dat hij niet de hele dag de tijd hebt en dat ander het spel krijgt, ik dus om 7 uur s ochtends reageren dat ik het spel wel wil en hij meteen zo van nee want het is al weg omdat ik niet reageerde.

Ik zei daarop dat ik niet zo vroeg op ben, hij meteen mij berichten van iedere normale persoon met een baan is dan wakker...

Wtf....

Ander voorbeeld was ook van de week, krijg ik het adres zonder huisnummer, ik dus direct vragen welk huisnummer en dag later een bericht in capslock dat ik die vrouw haar tijd haar verspilde en dat ik een domme grapjas ben omdat ik niet kwam opdagen, vervolgens zei ik dat ik nog om het huisnummer vroeg en zij direct mij kapot schelden.

Dit zijn maar paar zeldzame gevallen, meestal gaat het helemaal goed via MP, maar als het mis gaat dan (in mijn geval) krijg ik dit soort volk.

[ Voor 53% gewijzigd door Mizgala28 op 29-09-2016 23:17 ]

• Aardappel
Als er bijstaat "bieden" of "notk" dan stuur ik altijd een mail met de vraag wat voor prijs ze zelf in gedachte hadden vaak krijg ik dan netjes antwoord.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
Potato42 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:13:
Als er bijstaat "bieden" of "notk" dan stuur ik altijd een mail met de vraag wat voor prijs ze zelf in gedachte hadden vaak krijg ik dan netjes antwoord.
Als er puur bieden staat doe ik dat ook, onrealistische bedragen sla ik netjes over maar dan heb je mensen die doodleuk zeggen wat wil je voor over hebben, dan kom ik met een realistisch bedrag (bijvoorbeeld 10 euro voor CiB Tetris Attack) en dan reageren ze of niet of worden ze boos omdat het bedrag te laag is.

Verwijderd

Enige weken geleden mijn nes met gun weer van zolder gehaald, in de doos zat alleen duck Hunt en Mario.
Omdat ik toch wat meer spellen wilde spelen en eigenlijk 0 budget heb, heb ik via alixpress een 150 in 1 cartridge gehaald ( https://es.aliexpress.com...an-1-2-3/32582504491.html ), en ik moet zeggen het valt niet tegen. Ook leuk dat er wat zapper games opzitten die ik nog niet eerder had gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:49:
Enige weken geleden mijn nes met gun weer van zolder gehaald, in de doos zat alleen duck Hunt en Mario.
Omdat ik toch wat meer spellen wilde spelen en eigenlijk 0 budget heb, heb ik via alixpress een 150 in 1 cartridge gehaald ( https://es.aliexpress.com...an-1-2-3/32582504491.html ), en ik moet zeggen het valt niet tegen. Ook leuk dat er wat zapper games opzitten die ik nog niet eerder had gespeeld.
Dan is het wel prettig dat er tegenwoordig dit soort cartridges zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dat is wel een geweldig alternatief voor zo'n toch wel dure Everdrive dan. :)
Wordt dat tegenwoordig niet meer tegengegaan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kers op de taart.

Om het dan echt zo goed als compleet te maken raad ik je aan om de 30 in 1 pirate cart er ook nog bij te bestellen omdat die de 150 in 1 cart perfect aanvult met o.a. Zelda 1 en 2, Metroid, Ducktales 1 en 2, en Engelse versies van de nooit in Europa uitgekomen Mother 1 en Final Fantasy 1, 2 en 3.

Je kunt alleen maar een game tegelijkertijd saven op de cart.

@potato42: Zelf begrijp ik eerlijk gezegd ook niet helemaal wat mensen zouden kunnen bedoelen met het woord: "ophaalen". ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Zijn die carts er ook voor andere consoles? Ik zit me even te bedenken voor welke console ik nou games echt mis... de SNES, daar heb ik maar een paar games voor. De N64 heeft er nog wel een paar die ik nog wil hebben (Goldeneye, Blast Corps) maar dat is misschien los wel te vinden op termijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cyphax: Voor GB, GBC en GBA worden ook veel multicarts aangeboden op Ali Express.

Verder vooral repros, homebrews en fantranslations van NES, SNES en MD games. De kwaliteit van deze carts is niet super, en ze zijn goed te onderscheiden van echt.

Toch bestel ik af en toe wat, en dan met name games die nooit in Europa zijn verschenen, zo komt nu bv elk moment Nadia: The Secret of Blue Water bij mij binnen: Een Mega drive adventure game van Namco die ze hebben vertaald.

Ze hebben ook veel romhacks van Mario, Sonic en Megaman games waarvan sommige echt super leuk zijn.

Blast Corps (toffe unieke game trouwens) kun je origineel gemakkelijk goedkoop vinden en Golden eye ook wel. Voor de N64 ben ik nog geen repros tegen gekomen. Zelf zou ik voor de N64 Sin & Punisment, Ogre battle 64 en Harvest Moon 64 wel op een Europese cart willen hebben maar tot dusverre nog geen geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blast corps vond ik ook een erg leuke game, vroeger veel gehuurd. Misschien zelfs een keer voor weinig meegenomen in een retro shop, ik weet het niet zeker meer :S

Maar als mijn xbone er gaat komen, dan haal ik zeker de rare collection erbij waar die opstaat :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:30:
Blastkorps (toffe unieke game trouwens) kun je origineel gemakkelijk goedkoop vinden en Golden eye ook wel. Voor de N64 ben ik nog geen repros tegen gekomen. Zelf zou ik voor de N64 Sin & Punisment, Ogre battle 64 en Harvest Moon 64 wel op een Europese cart willen hebben maar tot dusverre nog geen geluk gehad.
4,50 zie ik op MP, haha waar wacht ik nog op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Cyphax schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:18:
Zijn die carts er ook voor andere consoles? Ik zit me even te bedenken voor welke console ik nou games echt mis... de SNES, daar heb ik maar een paar games voor. De N64 heeft er nog wel een paar die ik nog wil hebben (Goldeneye, Blast Corps) maar dat is misschien los wel te vinden op termijn. :)
Blast Corpse heb ik laatst voor € 4,00 van Marktplaats gehaald, Golden Eye kan je ook wel vinden voor onder de € 10,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Omdat mijn HDRetrovision componentkabel en de verschillende HDTV's in mijn huis niet samenwerken met mijn regiovrij gemodde PAL SNES, ben ik aan het kijken voor een RGB kabel. Weten jullie of er nog verschil in kwaliteit zit tussen deze twee winkels?

Gamecube SNES RGB Kabel via Save-Mii

Super Nintendo SNES RGB SCART cable SYNC on LUMA for PAL console via Retro Gaming Cables

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschil tussen de kwaliteit van de winkels? Ik ken alleen die Retro Gaming Cables. Heb daar al meermalen kabels besteld en die waren allemaal van hele goede kwaliteit. Ik kan ze zeker aanraden. Met die andere winkel heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik vroeg mij af of er verschil ik kwaliteit van de kabels zat. Save-Mii is natuurlijk gemakkelijk omdat dat een Nederlandse winkel is. Heb er wel eerder wat besteld. Maar Retro Gaming Cables komt veel naar voren op het internet, en ik krijg de indruk dat ze zelf de kabels maken.

Edit: Ik heb inmiddels een RGB kabel van Retro Gaming Cables besteld :)

[ Voor 33% gewijzigd door Seroczynski op 01-10-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twee ergernissen, beiden minder retro maar wel gerelateerd in mijn geval: als er vrienden zijn en er is bijv. voetbal zet ik op de Sony PS2 TV vaak voetbal aan via Chromecast. Denk, ik koop een HDMI splitter voor achter de Humax decoder zodat ik die op de andere TV kan bekijken terwijl we kunnen gamen op de andere TV. Volgens mij een HDCP probleem, want ik kreeg heel even beeld en daarna scrambled...

Ander issue...één van mijn eerste PS1 spellen was Fifa 96 voor de PS1, toen al een classic. Het lijkt erop dat Marktplaats het niet meer toelaat om IN advertenties te zoeken, hetgeen wij (??) denk ik heel vaak gebruiken. Heb een bericht gestuurd (of ik moet blind zijn), maar dat is gewoon essentiële functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Exorcist schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 23:53:

Ander issue...één van mijn eerste PS1 spellen was Fifa 96 voor de PS1, toen al een classic. Het lijkt erop dat Marktplaats het niet meer toelaat om IN advertenties te zoeken, hetgeen wij (??) denk ik heel vaak gebruiken. Heb een bericht gestuurd (of ik moet blind zijn), maar dat is gewoon essentiële functionaliteit.
In de app nog wel, "zoeken in titel en beschrijving“.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Als je op de hoofdpagina een zoekwoord intypt dan verschijnt eronder een checkbox 'Zoek in titel en beschrijving'. Maar de manier waarop het nu geïmplementeerd is, is idd debiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cooler_King schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 10:28:
Als je op de hoofdpagina een zoekwoord intypt dan verschijnt eronder een checkbox 'Zoek in titel en beschrijving'. Maar de manier waarop het nu geïmplementeerd is, is idd debiel.
Die checkbox was deze week niet beschikbaar of laadde niet direct (in mijn geval). Had MP nog een bericht gestuurd en dan krijg je dit:

"Op Marktplaats is het de regel om per product 1 advertentie te plaatsen. In dat geval zou dus altijd het spel genoemd kunnen worden in de titel. Dit zorgt ervoor dat het zoeken vergemakkelijkt wordt. Wel is de optie 'Zoek in titel en omschrijving' nog aanwezig op de site. Deze komt tevoorschijn wanneer u klikt op het tekstvak om de zoekwoorden in te vullen. Deze kunt u dan inschakelen."

Natuurlijk. Dus je moet alle games of eigenschappen van een product in de titel vermelden, anders is het niet te zoeken. Echt over nagedacht. Maar goed, met die checkbox is het inderdaad zoals vanouds, maar het moet een goede basisfunctionaliteit zijn ipv. hoe het nu geïmplementeerd is.

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 02-10-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat dit misschien een beetje illegaal is. Welke games zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat dit misschien een beetje illegaal is. Welke games zoal?
[/quote]

Op de RPG's en een klein handje vol toppers na zo goed als alle goede NES games.

YouTube: 150 games in 1 NES cart review - Gamester81

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Jumpman schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:57:
Vandaag opeens een UPS levering e-mail ontvangen, dat ik een pakket van 15kg een plaats verder kan afhalen met mijn ID. Ik heb niets anders besteld via Kiala/UPS, dus ik ben erg benieuwd of dit dan toch het gekochte lot is. Spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:44:
[...]

Vandaag opeens een UPS levering e-mail ontvangen, dat ik een pakket van 15kg een plaats verder kan afhalen met mijn ID. Ik heb niets anders besteld via Kiala/UPS, dus ik ben erg benieuwd of dit dan toch het gekochte lot is. Spannend...
Ik ben benieuwd naar de foto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Seroczynski schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:17:
[...]

Ik ben benieuwd naar de foto's :+
Het is vreemd, zonder aankondiging op maar zo een UPS locatie bij mij in de buurt (6km bij mij vandaan) en 15kg. :? Ik ben echt erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Ga nou haaaluh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jumpman: Sta je met auto pech langs de weg?

Ben uit nieuwsgierigheid nu om het half uur aan't checken of er al duidelijk is wat de 15 kilo aan retro game goodies zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
15 kilo bakstenen :+

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
Lol - ik wilde net hetzelfde commentaar plaatsen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Nah, die is gewoon helemaal in zijn nopjes met zijn dikke retro-aanwinst dat die niet eens meer aan ons denkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:50

ByteDelight

Retro computing is alive!

Weet niet helemaal of het hier past, maar het leek me toch leuk om te melden dat er alweer 1000 DivMMC EnJOY! (SD kaart) interfaces gemaakt zijn voor de ZX Spectrum.
Er is nog zoveel interesse in die britse bakkies.

De 1000e DivMMC EnJOY! heeft een gold plated stalen behuizing gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CApUEWsO8j42Unq7gBVni0WS/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YwnZrsYt2QY2iLnl2XWGXZrE/thumb.jpg

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
Na het werk nog net voor 18:00 uur bij het UPS afhaalpunt aangekomen. Het pakket afgehaald en naar huis gereden. Daar het pakket opgengemaakt en de unboxing gefilmd. Heeft ze alleen de SNES console opgestuurd. :( Inmiddels wel weer e-mail contact, ik heb aangegeven dat ik een pakket ontvangen heb en de unboxing gefilmd, en dat de games er niet bij zaten. Ze was verbaasd dat ik het uitpakken gefilmd had. Haar antwoord was dat de games nog bij haar moeder lagen en die stuurt ze nog op. Ik heb zo'n vermoeden dat ze wilde melden dat de games er wel bij zaten, maar dit nu niet kon doordat ik de unboxing video heb. :+ Inmiddels i.i.g. wel de kosten er uit, want ik heb € 15,00 betaald. To be continued...

Dan de 15kg, dit heeft zij ingevoerd bij UPS, het echte gewicht stond ook op de sticker, maar blijkbaar geeft de Track & Trace het door de verzender ingevoerde gewicht weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:05:
Na het werk nog net voor 18:00 uur bij het UPS afhaalpunt aangekomen. Het pakket afgehaald en naar huis gereden. Daar het pakket opgengemaakt en de unboxing gefilmd. Heeft ze alleen de SNES console opgestuurd. :( Inmiddels wel weer e-mail contact, ik heb aangegeven dat ik een pakket ontvangen heb en de unboxing gefilmd, en dat de games er niet bij zaten. Ze was verbaasd dat ik het uitpakken gefilmd had. Haar antwoord was dat de games nog bij haar moeder lagen en die stuurt ze nog op. Ik heb zo'n vermoeden dat ze wilde melden dat de games er wel bij zaten, maar dit nu niet kon doordat ik de unboxing video heb. :+ Inmiddels i.i.g. wel de kosten er uit, want ik heb € 15,00 betaald. To be continued...

Dan de 15kg, dit heeft zij ingevoerd bij UPS, het echte gewicht stond ook op de sticker, maar blijkbaar geeft de Track & Trace het door de verzender ingevoerde gewicht weer. :)
15 kilo gebakken lucht. :Y)
ik zat er naast met mijn bakstenen

Welke games zaten er eigenlijk bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De games die erbij zitten:

Super Mario World
Nintendo Scope 6 + Nintendo Scope
Illusion Of Time
Mystic Quest
Dragon's Lair
Secret Of Evermore

Vandaag gaat ze het resterende lot opsturen. Ze zegt nu koop is koop en het komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Jumpman schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:05:
Ik heb zo'n vermoeden dat ze wilde melden dat de games er wel bij zaten, maar dit nu niet kon doordat ik de unboxing video heb. :+ Inmiddels i.i.g. wel de kosten er uit, want ik heb € 15,00 betaald. To be continued...
Zo zeg, maar goed dat je het gefilmd hebt. Da's wel een goeie.

Oh, en nice... 15 euro :Y) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Da's een domper Jumpman. Hopelijk krijg je je games ook nog. Jammer als het op zo'n manier moet.
bverstee schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:37:
Weet niet helemaal of het hier past, maar het leek me toch leuk om te melden dat er alweer 1000 DivMMC EnJOY! (SD kaart) interfaces gemaakt zijn voor de ZX Spectrum.
Er is nog zoveel interesse in die britse bakkies.

De 1000e DivMMC EnJOY! heeft een gold plated stalen behuizing gekregen:

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat is dit, een flashcart o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:21
Jumpman, dat zijn ook niet de minste games volgens mij.
Mystic Quest, Illusion of time, de scope. Die laatste heb ik jaren geleden nieuw in de winkel gekocht en ja, toen was de Dreamcast ook al weer op zijn retour. Denk dat ik daar trouwens nog Yoshi's Safari een keer voor ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren wat ongecompliceerde lol gehad op de Wii (jaja, alweer uit 2006 ;) ). Tijd niet gespeeld maar niet minder vermakelijk: House of the Dead Overkill, met twee "guns" en met een beamer op een grote muur. Spel ook uitgespeeld op de avond, dus nu weer helemaal in de mood om dit soort spellen te spelen. Destijds al Ghost Squad en de Resident Evil's gehaald, maar zijn er bijv. voor de PS3 ook dergelijke games, los van House of the Dead zelf en bijv. RE?

Time Crisis is wat onhandig met die gun en die plakstrip meen ik me te heugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

Seroczynski schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:23:
Da's een domper Jumpman. Hopelijk krijg je je games ook nog. Jammer als het op zo'n manier moet.

[...]

Wat is dit, een flashcart o.i.d.?
Het lijkt er wel op.

De 8-bit homecomputers uit de jaren 80 (Atari 8-bit, Commodore, ZX Spectrum, MSX, etc) maakten gebruik van 51/4 floppydisks of tapes en de 16-bit homecomputers zoals de Amiga 500 en Atari ST

Tegenwoordig hebben de meeste homecomputers de mogelijkheid om disk- en tape-images via een SDcard of USB-stick oplossing aan te spreken.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb sinds kort mijn eigen Commodore 128D weer thuis staan :) Van de oude zolder in 't ouderlijk huis geplukt. Ben benieuwd of mijn 5,25 floppies het nog doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:50

ByteDelight

Retro computing is alive!

nwagenaar schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:39:
[...]

Het lijkt er wel op.

De 8-bit homecomputers uit de jaren 80 (Atari 8-bit, Commodore, ZX Spectrum, MSX, etc) maakten gebruik van 51/4 floppydisks of tapes en de 16-bit homecomputers zoals de Amiga 500 en Atari ST

Tegenwoordig hebben de meeste homecomputers de mogelijkheid om disk- en tape-images via een SDcard of USB-stick oplossing aan te spreken.
Yes, een SD card interface. Dus in plaats van floppies of cassettes (cassettes waren nog veel gebruikelijker dan floppies destijds) nu met een druk op de knop laden.
Maar dan wel met een originele console, waar vrijwel alle liefhebbers nog voor kiezen.

Er zijn allerlei ontwikkelingen gaande, zoals:
- een geheel nieuwe ZX Spectrum met een FPGA als core, een geïntegreerde SD card interface en in een toetsenbord nieuwe stijl (ZX Spectrum Next) maar ook met de mogelijkheid om originele randapparatuur voor de ZX Spectrum aan te sluiten
- De ZX UNO - een ZX Spectrum in een 'black box' met VGA en toetsenbord en muis aansluitingen en natuurlijk een SD card aansluiting
- Een separate HDMI interface voor de originele ZX Spectrum
en veel meer.

Het lijkt erop dat mijn bedrijf rondom de Sinclair computers, maar ook enkele andere initiatieven, nieuw leven blazen in zo'n community.
Zat te doen, en jaarlijks tonnen aan omzet te draaien (als je er de tijd voor hebt).

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplichtingspraktijken van Retrogamefreak

Het boekje lijkt origineel te zijn maar de rest is alles behalve origineel.€40,- voor een valse inlay en label, misschien is de hele game wel vals?

Wat zijn ze daar diep gezonken, ik kan het nog steeds niet bevatten :F

www.retrogamefreak.com/a-...an-bean-machine-complete/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:24:

Het boekje lijkt origineel te zijn maar de rest is alles behalve origineel.€40,- voor een valse inlay en label, misschien is de hele game wel vals?

Dat soort winkels vind ik altijd véél te duur. Scherp dat je dit opgevallen is, ik ben niet zo bekend met deze game behalve dat ik weet dat die in een 3in1 cart zat die in een MD2 bundle zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De artwork van de cover en cartridge kloppen niet, ook is het een vrij vroege titel (1993) die uitkwam toen de Mega Drive games nog zwarte inlays had ipv de latere blauwe. De artwork van het boekje staat bij de originele ook op de cover en de cart.

RGF zit al velen jaren in retrogaming en ze moeten net zoals ik makkelijk in een oog opslag kunnen zien dat dit niet klopt.

Ik heb er vroeger veel gekocht en ben hier heel erg verbaasd over, dit kan toch geen foutje zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:24:

Dit is een misverstand gezien dit de franse variant is die een ander cover en cart heeft.

Het boekje hoort hetzelfde te zijn net als bij de overige varianten er zijn ook nog andere megadrive games die in frankrijk hetzelfde hebben. Het is een van de variants die ik uiteindelijk ook zal hebben

vrij lastig te vinden zelfs in frankrijk maar qua waarde vrijwel hetzelfde

Tevens geld dit ook voor enkele gamecube, ps2 en ps1 titels

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 05-10-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel een heel raar verhaal, heb nog nooit gehoord dat Frankrijk alternatieve covers en carts had?

Weet je toevallig om welke andere titels het dan gaat of waar ik er een lijstje van kan vinden?

Best interessant om te weten en met die kennis maak ik ook de fout niet meer om onterecht oplichting te roepen waar het voor mij nu wel heel erg op leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:46:
Dit is wel een heel raar verhaal, heb nog nooit gehoord dat Frankrijk alternatieve covers en carts had?

Weet je toevallig om welke andere titels het dan gaat of waar ik er een lijstje van kan vinden?

Best interessant om te weten en met die kennis maak ik ook de fout niet meer om onterecht oplichting te roepen waar het voor mij nu wel heel erg op leek.
Dit is de makkelijkste variant om te vinden in het geval van megadrive wat de andere betreft kan ik er niet op komen aangezien zelfs in frankrijk deze varianten er haast niet zijn.

Wel vaker tegengekomen waaronder enkel de cart in lots.

Een vrij makkelijk te vinden voorbeeld voor ps1 is bijv disc world noir

http://www.ebay.fr/itm/Di...d0bc69:g:1ygAAOSwTZ1XlQok

http://www.ebay.nl/itm/Pl...8ae887:g:boYAAOSwXrhXm~do

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 05-10-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
gast7 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:50:
[...]

Dit is de makkelijkste variant om te vinden in het geval van megadrive wat de andere betreft kan ik er niet op komen aangezien zelfs in frankrijk deze varianten er haast niet zijn.

Wel vaker tegengekomen waaronder enkel de cart in lots.

Een vrij makkelijk te vinden voorbeeld voor ps1 is bijv disc world noir

http://www.ebay.fr/itm/Di...d0bc69:g:1ygAAOSwTZ1XlQok

http://www.ebay.nl/itm/Pl...8ae887:g:boYAAOSwXrhXm~do
deze heb ik:

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.ebaystatic.com/images/g/VgsAAOSwv0tU9YDM/s-l225.jpg

deze zie ik ook vaak voorbij komen:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0259/2471/products/IMG_6261_1024x1024.JPG?v=1437301825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Potato42: Bij jou voorbeeld is het puur de titel van de game die vertaald is maar de artwork is gewoon het zelfde.

Dat heb je ook bij Junglebook en de Smurfen.

@Excorcist: Gunblade NY & LA Machine guns raad ik je aan als Wii lightgun game. is een port van 2 SEGA arcade lightgun games op 1 disc, zwaar gedateerde graphics maar wel erg vette gameplay, lekker cheesy en een hoge retro feel. Je schiet vanuit voertuigen waardoor het beeld op een unieke manier beweegt.

Ook de Sin & Punishment game voor de Wii is een aanrader en haalt zelfs mijn Wii top 10. Mooie, unieke graphics en een ijzersterk level design.

De Wii is de beste console voor lightgun games. Als je echt perse iets voor de PS3 wil halen dan weet ik alleen Child of Eden op te noemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Deze bedoel je:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/Game-Boy-FL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
die ja, ging niet helemaal goed op de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:22:
@Potato42: Bij jou voorbeeld is het puur de titel van de game die vertaald is maar de artwork is gewoon het zelfde.

Dat heb je ook bij Junglebook en de Smurfen.

@Excorcist: Gunblade NY & LA Machine guns raad ik je aan als Wii lightgun game. is een port van 2 SEGA arcade lightgun games op 1 disc, zwaar gedateerde graphics maar wel erg vette gameplay, lekker cheesy en een hoge retro feel. Je schiet vanuit voertuigen waardoor het beeld op een unieke manier beweegt.

Ook de Sin & Punishment game voor de Wii is een aanrader en haalt zelfs mijn Wii top 10. Mooie, unieke graphics en een ijzersterk level design.

De Wii is de beste console voor lightgun games. Als je echt perse iets voor de PS3 wil halen dan weet ik alleen Child of Eden op te noemen.
Thanks! Gunblade heb ik ook liggen voor de Wii, vergeten te melden. Betwijfel of ik hem ooit gespeeld heb..Child of Eden heb ik dacht ik nog (sealed) liggen, zou dan even moeten kijken of het 2P is. In je uppie is zoiets bijzonder niet vermakelijk.

Zal Sin and Punishment bekijken: ben het met je eens, de beste console voor lightgun games. Graphics interesseren met niet in die mate, gameplay boven alles en 2P ongegeneerd knallen schaar ik daar prima onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunblade ga je zeker lol mee hebben als je door de mid 90's graphics heen kunt kijken.

S&P Star Successor voor de Wii moet je echt halen.Een game gemaakt door Treasure and it shows! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zowel deze game als de n64 versie van S&P gemist (die was jap only, nu wel te koop via wii vc geloof ik), echt de moeite waard?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:55:
Gunblade ga je zeker lol mee hebben als je door de mid 90's graphics heen kunt kijken.

S&P Star Successor voor de Wii moet je echt halen.Een game gemaakt door Treasure and it shows! <3
Even filmpje bekeken, is qua stijl niet mijn ding (fantasie/manga/SF of een combi daarvan :+ ) maar wie weet. Is op eBay wel relatief prijzig voor een Wii game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:25:
Zowel deze game als de n64 versie van S&P gemist (die was jap only, nu wel te koop via wii vc geloof ik), echt de moeite waard?
Deel 1 op de N64 heb ik helaas nooit gespeeld maar schijnt ook erg goed te zijn. Ik wou 'em ander halve maand terug kopen maar ik greep net mis helaas.

@Excorsist: De artstyle is idd erg Japans maar al hou je daar niet van probeer er dan doorheen te kijken want de gameplay is echt te gek van die game.

De game is alleen geen "walk in the park". Je zult moeten trainen om 'em uit te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 16:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

RGF koopt gewoon losse bxoxes/manuals/carts in en combineert zo een 'complete game'. Opvallends, maar niet zo vreemd.. Sommige verzamelaars doen dat ook zo omdat ze anders nooit een compleet pakket kunnen bemachtigen..

Overigens moet de prijs er wel naar zijn (aangezien het geen originele combi is).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.