Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.533 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:44
Michael Knight schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:24:
RGF koopt gewoon losse bxoxes/manuals/carts in en combineert zo een 'complete game'. Opvallends, maar niet zo vreemd.. Sommige verzamelaars doen dat ook zo omdat ze anders nooit een compleet pakket kunnen bemachtigen..

Overigens moet de prijs er wel naar zijn (aangezien het geen originele combi is).
Het is een originele combinatie.

Ben hem al vaak genoeg zo tegen gekomen waaronder in franse verkoop sites nooit met een uniek boekje.

Het boekje is standaard zoals het de rest tevens ook multi talig wat de doos niet is.

De doos is frans maar voor de verzamelaars is het een leuke variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7;

Zelf heb ik gisteren bij Nedgame (via Afterpay omdat ik door m'n hobby geld heen zit deze maand) Dr Robotnik's mean bean machine €8,99 en The Ren & Stimpy show: Stimpy's invention €19,99 CIB gekocht die ik vandaag binnen heb gehad.

Omdat ik weet dat Retrogamefreak de absolute hoofdprijs vraagt was ik voor de grap eens gaan kijken of ze Dr Robotnik's mean bean machine op het moment ook in stock hebben en wat ze er voor vragen, zodoende kwam ik er dus achter.

Wat de game waard is weet ik niet precies maar €9,- of €40,- vind ik nogal een behoorlijk verschil.

Laatst had ik het nog over veel te dure retrogames bij Nedgame, en de geringe info bij de omschrijvingen er van. Dit was dan ook een totale gok, de twee games waren net binnen en er stond geeneens een afbeelding bij.

Deze keer heb ik dus goed gegokt :)

Ik blijf Nedgame wel maf vinden: in 1 en dezelfde shop een CIB Sword of Vermilion voor €50,- en een Dr Robotnik's mean bean machine CIB voor 9,-

Het gaat nergens over, maar denk dat ik het niet slecht gedaan heb om die 2 games voor onder de €30,- samen te hebben binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:37:
@gast7;

Zelf heb ik gisteren bij Nedgame (via Afterpay omdat ik door m'n hobby geld heen zit deze maand) Dr Robotnik's mean bean machine €7,99 en The Ren & Stimpy show: Stimpy's invention €19,99 CIB gekocht die ik vandaag binnen heb gehad.

Omdat ik weet dat Retrogamefreak de absolute hoofdprijs vraagt was ik voor de grap eens gaan kijken of ze Dr Robotnik's mean bean machine op het moment ook in stock hebben en wat ze er voor vragen, zodoende kwam ik er dus achter.

Wat de game waard is weet ik niet precies maar €9,- of €40,- vind ik nogal een behoorlijk verschil.

Laatst had ik het nog over veel te dure retrogames bij Nedgame, en de geringe info bij de omschrijvingen er van. Dit was dan ook een totale gok, de twee games waren net binnen en er stond geeneens een afbeelding bij.

Deze keer heb ik dus goed gegokt :)

Ik blijf Nedgame wel maf vinden: in 1 en dezelfde shop een CIB Sword of Vermilion voor €50,- en een Dr Robotnik's mean bean machine CIB voor 8,-

Het gaat nergens over, maar denk dat ik het niet slecht gedaan heb om die 2 games voor onder de €30,- samen te hebben binnen gehaald.
Hij is rond de 30 euro waard

maar de franse cover variant is lastiger te vinden en voor de standaard van retrogamefreak is het eigenlijk aardig laag geprijsd aangezien 40 euro de marktwaarde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:37:
Dr. Robotnik staat bij Sonicretro inderdaad met een speciale Franse release aangegeven. Jammer dat je daar dan weer niet op kunt zoeken :) Interessant, en zo te zien heb je een mooie deal bij Nedgame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan was het dus het koopje wat ik al dacht :)

Zelf vind ik de standaard pal box art leuker omdat de robot hulpjes van Dr Robotnik (die ook in de game voorkomen) uit de Sonic cartoon, die ik als kind op televisie keek, ook op de cover staan afgebeeld.

Voor mij persoonlijk geeft dat een extra retro feel :)

Edit: RGF is absurd duur, ik gebruik het dan ook uitsluitend voor games die ik erg graag wil spelen maar erg moeilijk kan vinden. Red zone €30,- (MD) en Pocahontas €35,- (MD) zijn de laatste 2 games die ik daar gekocht heb en dat is al een half jaar geleden ongeveer.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:52:
Ok, dan was het dus het koopje wat ik al dacht :)

Zelf vind ik de standaard pal box art leuker omdat de robot hulpjes van Dr Robotnik (die ook in de game voorkomen) uit de Sonic cartoon, die ik als kind op televisie keek, ook op de cover staan afgebeeld.

Voor mij persoonlijk geeft dat een extra retro feel :)

Edit: RGF is absurd duur, ik gebruik het dan ook uitsluitend voor games die ik erg graag wil spelen maar erg moeilijk kan vinden. Red zone €30,- (MD) en Pocahontas €35,- (MD) zijn de laatste 2 games die ik daar gekocht heb en dat is al een half jaar geleden ongeveer.
Hangt er vanaf wat je situatie is.

Je hebt garantie, het is schoon netjes betrouwbaar en nog belangrijker snel.

Mensen met een goed betaalde baan en weinig tijd zullen naar dit soort zaken gaan en als ik eerlijk ben is dat een vrij slimme optie gezien tijd ook geld is zeker met een goed betaalde baan. Er kan vrij weinig misgaan tenopzochte van het kopen bij particulieren etc.

Je zou dan kunnen zeggen dat mensen te veel betalen maar vaak gaat dit om hooguit 10 a 20 euro van de marktwaarde soms wat meer bij echt dure games. Vrij verwaarloosbaar gezien tijd ook een vrij kostige factor is voor de meeste klanten die bij dit soort zaken kopen. En ja goedkopere 0 value games kosten 5 euro of meer maar in elk geval hoef je dan uit de lotjes je werk te doen of tijd te verspillen aan particulieren.

Je bent veel minder tijd kwijt en dus naar mijn mening even goed gezien beide kanten weer hun eigen voordeel hebben.

Je hebt twee kanten deals maken en spullen gratis of haast voor niks aan de collectie toevoegen, maar aan de andere kant voor een hoge prijs bij een retrogame zaak je spullen kopen of er tussen in, spul voor een schappelijke prijs vinden of rond de marktwaarde,

uiteraard zie je dat het een meer tijd kost dan het ander.

[ Voor 30% gewijzigd door gast7 op 05-10-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik het wel mee eens. Toen ik als kok werkte begon ik om 14:00 uur en was vaak na 23:00 uur pas weer thuis, had toen idd geen tijd en zin om op koopjes te jagen.

Nu chronisch ziek, kan slechts parttime werken en heb veel minder hobby budget. Tegenwoordig dus meer tijd om te zoeken en minder geld om te besteden en dan doe je eerder de moeite om op koopjes te jagen.

Tijd is idd geld, vooral met een fulltime baan en ook nog eens een gezinnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja, dubbel. Verdien op zich prima, maar wel genoeg lasten om ook niet met geld te strooien alsof het niets is. 2 auto's. 2 kinderen en een (koop)huis en het gaat hard. Ben echter wel van het gemak. Heb in het begin relatief veel bij RGF besteld en al lange poos niet meer, omdat ik an sich t meeste wat ik wil hebben wel heb en voor het andere sowieso niet de hoofdprijs betaal maar wacht totdat ik een set zie met die game of de losse game voor een prikkie. Dat is dan weer de "luxe" van 2200+ games en + 200 consoles bezitten inmiddels.

Moet bekennen dat ik mijn buien heb per console of genre; nu ben ik ineens weer bezeten van het light gun principe en ga dat soort spellen (die ik nog niet heb) zoeken op Youtube en vervolgens kopen als het me aanspreekt, en niet zozeer omdat het dan nog op een lijstje staat. Juist dat spontane enthousiasme houdt me bezig met retro denk ik. Ook naar gelang ik verschillende mensen zie, spreek en over de vloer krijg die een andere kijk hebben om de horizon te verbreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:16
:o :X :o

200 consoles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo ongeveer zal het nu wel zijn ja, maar als je meerekent dat het al 35 PS1's zijn, 25 PS2's, 15 PS3's en 10 N64's etc. dan gaat het hard :P. Handhelds reken ik er overigens ook bij en die nemen ook minder ruimte in beslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mijn vrouw zou gek worden. Alles staat nu in dozen op de kast. Ik moet het tegenwoordig van de foto's hebben om nog een retrokick te krijgen van mijn verzameling.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:22:
mijn vrouw zou gek worden. Alles staat nu in dozen op de kast. Ik moet het tegenwoordig van de foto's hebben om nog een retrokick te krijgen van mijn verzameling.
Scheelt dat het niet in de woonkamer staat maar in nieuw ontworpen ruimte ervoor, maar ze vindt het verder juist leuk. Ben zelf nu degene die af en toe op de rem staat want kan 't niet meer kwijt, de ruimte wordt tzt groter maar ik verwacht pas over een jaar of...vijf/zes of iets. :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:22:
Daarom doe ik mijn vrouw af en toe in de kast. Dan hoor ik haar niet zeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Excorcist: 200 Consoles :o Dat zijn er 186 meer dan ik. M'n games zou ik moeten tellen iig heb ik er ergens tussen de 1500 en 1800.

Om nog heel even op de Wii Lightgun games van gisteren terug te komen. Ik vergat een van de beste te benoemen |:(

Dead Space Extraction. Toch wel de meest unieke van de Wii library omdat de game het gevoel van zelf in een film zitten wel heel erg goed neer weet te zetten en dat in een genre waarbij je dat absoluut niet van verwacht.

@AyeAyeCaptain: Een verzameling schoenen of handtassen past eventueel ook prima in dozen op de kast ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Totaal iets anders maar toch een beetje retro.

Iemand een idee waar ik in Europa convergentie strips kan kopen om mijn BVM beeldbuis helemaal top te maken?

Ik vind een verkoper in USA maar voor de 9€ die de tien strips kosten komt er 16€ verzending bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Exorcist schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:50:
[...]

Zo ongeveer zal het nu wel zijn ja, maar als je meerekent dat het al 35 PS1's zijn, 25 PS2's, 15 PS3's en 10 N64's etc. dan gaat het hard :P. Handhelds reken ik er overigens ook bij en die nemen ook minder ruimte in beslag.
Waarom zo veel?
Zelf heb ik er ong. 16-17 (incl. handhelds, en ps3/wii u). Komt met name omdat ik 5-6 SMD's heb en 3-4 PS2.
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:58:
[...]

Daarom doe ik mijn vrouw af en toe in de kast. Dan hoor ik haar niet zeuren :)
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Potato42 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:13:
[...]

Waarom zo veel?
Zelf heb ik er ong. 16-17 (incl. handhelds, en ps3/wii u). Komt met name omdat ik 5-6 SMD's heb en 3-4 PS2.

[...]

_O-
Ja, PS1's gewoon omdat het op gegeven moment leuk stapelen was en wat verschillende modelnummers. PS2's verschillende soorten/kleuren phat en slim, rest van de PS2's stapelt ook prettig en drie min of meer in gebruik (alszijnde staan aangesloten), voor Linux, Matrix Infinity en de PS2 die is ingebouwd in de Bravia.

PS3's staat er bij iedere TV in huis één voor Netflix en in de woonkamer om op LAN te kunnen spelen met de andere PS3 in de gameroom..weer een ander heeft een "juiste" firmware waarop ik spellen test, ander voor Linux, ander is een 60GB model met cardreader etc .. loopt hard op zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Exorcist schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:45:
[...]

Ja, PS1's gewoon omdat het op gegeven moment leuk stapelen was en wat verschillende modelnummers. PS2's verschillende soorten/kleuren phat en slim, rest van de PS2's stapelt ook prettig en drie min of meer in gebruik (alszijnde staan aangesloten), voor Linux, Matrix Infinity en de PS2 die is ingebouwd in de Bravia.

PS3's staat er bij iedere TV in huis één voor Netflix en in de woonkamer om op LAN te kunnen spelen met de andere PS3 in de gameroom..weer een ander heeft een "juiste" firmware waarop ik spellen test, ander voor Linux, ander is een 60GB model met cardreader etc .. loopt hard op zo :)
Ja, stroomrekening ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat sowieso nooit tegelijk aan..en die ruimte heb ik met schakelaars + AB ingericht dus stroom gaat eraf als ik er niet zit. Dus dat valt enorm mee :+
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:26:
@Excorcist: 200 Consoles :o Dat zijn er 186 meer dan ik. M'n games zou ik moeten tellen iig heb ik er ergens tussen de 1500 en 1800.

Om nog heel even op de Wii Lightgun games van gisteren terug te komen. Ik vergat een van de beste te benoemen |:(

Dead Space Extraction. Toch wel de meest unieke van de Wii library omdat de game het gevoel van zelf in een film zitten wel heel erg goed neer weet te zetten en dat in een genre waarbij je dat absoluut niet van verwacht.

@AyeAyeCaptain: Een verzameling schoenen of handtassen past eventueel ook prima in dozen op de kast ;)
Ah, ook een goede..die lijkt me wel wat ja (Dead Space) :)

[ Voor 55% gewijzigd door Exorcist op 06-10-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Exorcist schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:55:
[...]

Staat sowieso nooit tegelijk aan..en die ruimte heb ik met schakelaars + AB ingericht dus stroom gaat eraf als ik er niet zit. Dus dat valt enorm mee :+
Dan valt het mee ja, heb bij mijn verhuizing ook alles op een schakelaar gezet. Verbruikt nu 0,0. Want de adpater van de NES wordt wel zo'n 50 °C gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:58:
Ben ik het wel mee eens. Toen ik als kok werkte begon ik om 14:00 uur en was vaak na 23:00 uur pas weer thuis, had toen idd geen tijd en zin om op koopjes te jagen.

Nu chronisch ziek, kan slechts parttime werken en heb veel minder hobby budget. Tegenwoordig dus meer tijd om te zoeken en minder geld om te besteden en dan doe je eerder de moeite om op koopjes te jagen.

Tijd is idd geld, vooral met een fulltime baan en ook nog eens een gezinnetje.
Het voordeel van een gezinnetje is wel dat je mogelijk met je kinderen kan spelen. Mijn zoontje vindt dat erg leuk. Op de NES dan Contra/Probotector, Turtles Arcade of Blue Shadow, op de Megadrive is World of Illusion erg leuk om samen te spelen omdat je moet samenwerken, dus de verzameling komt ook nog eens van pas. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Potato42 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:59:
[...]

Dan valt het mee ja, heb bij mijn verhuizing ook alles op een schakelaar gezet. Verbruikt nu 0,0. Want de adpater van de NES wordt wel zo'n 50 °C gok ik.
Die kun je met je hand vastpakken en stevig beethouden in de zomer terwijl de nes op volle kracht bezig is. Volgens mij is dat met 50 graden al behoorlijk lastig :D

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42
Jumpman schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:05:
Na het werk nog net voor 18:00 uur bij het UPS afhaalpunt aangekomen. Het pakket afgehaald en naar huis gereden. Daar het pakket opgengemaakt en de unboxing gefilmd. Heeft ze alleen de SNES console opgestuurd. :( Inmiddels wel weer e-mail contact, ik heb aangegeven dat ik een pakket ontvangen heb en de unboxing gefilmd, en dat de games er niet bij zaten. Ze was verbaasd dat ik het uitpakken gefilmd had. Haar antwoord was dat de games nog bij haar moeder lagen en die stuurt ze nog op. Ik heb zo'n vermoeden dat ze wilde melden dat de games er wel bij zaten, maar dit nu niet kon doordat ik de unboxing video heb. :+ Inmiddels i.i.g. wel de kosten er uit, want ik heb € 15,00 betaald. To be continued...

Dan de 15kg, dit heeft zij ingevoerd bij UPS, het echte gewicht stond ook op de sticker, maar blijkbaar geeft de Track & Trace het door de verzender ingevoerde gewicht weer. :)
Jumpman schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 07:43:
De games die erbij zitten:

Super Mario World
Nintendo Scope 6 + Nintendo Scope
Illusion Of Time
Mystic Quest
Dragon's Lair
Secret Of Evermore

Vandaag gaat ze het resterende lot opsturen. Ze zegt nu koop is koop en het komt goed.
Het verhaal neemt een bizarre wending. Ze heeft mij nogmaals een e-mail gestuurd dat ze de games heeft opgestuurd en ongevraagd € 45,00 op mijn tekening gestort. Ze heeft mij dus de SNES console opgestuurd (deze heb ik ook ontvangen) en het bedrag waar ik het lot voor van haar heb gekocht maal drie overgemaakt. :? Ik reken er op dat ik de games niet meer krijg. :) Wel jammer, want Illusion of Time, Mystic Quest en Dragon's Lair heb ik nog niet in mijn verzameling.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Jumpman schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:34:
[...]
Het verhaal neemt een bizarre wending. Ze heeft mij nogmaals een e-mail gestuurd dat ze de games heeft opgestuurd en ongevraagd € 45,00 op mijn tekening gestort. Ze heeft mij dus de SNES console opgestuurd (deze heb ik ook ontvangen) en het bedrag waar ik het lot voor van haar heb gekocht maal drie overgemaakt. :? Ik reken er op dat ik de games niet meer krijg. :) Wel jammer, want Illusion of Time, Mystic Quest en Dragon's Lair heb ik nog niet in mijn verzameling.
Klinkt een beetje als een paniekreactie. Waarschijnlijk heeft ze die games al voor 200 euro aan iemand anders verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Waren de games cib dan?

realistisch gezien voor losse carts misschien een snelle 100+ euro maar zeker verre van 200 tenzij het om cib games gaat bij met name secret of evermore

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonde, maar nu dus een gratis SNES en 30 Euro winst als ik je goed begrijp. Beter dan niets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Als ik dit verhaal nu terug lees kan het ook zo zijn dat je de games krijgt + de 45 euro.

De 45 euro is dan misschien van de koper die jou had overboden voor de games, maar dat het geld naar het verkeerde rekening nummer is gestort gezien die deal pas later was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wazig verhaal. Ben benieuwd wat nou de exacte uitkomst is.

Ik heb vandaag op 't werk mooi boxprotectors gekregen voor mijn NES, SNES, N64 en MD2 :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
gast7 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:40:
Waren de games cib dan?

realistisch gezien voor losse carts misschien een snelle 100+ euro maar zeker verre van 200 tenzij het om cib games gaat bij met name secret of evermore
Cartridges, voor de SNES ben ik er niet meer aan begonnen om CIB te verzamelen, de prijzen zijn te hoog en de nu nog beschikbare verpakkingen vaak te laag van kwaliteit naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
CIb is veel animo voor dus lastiger te krijgen zeker als het in mooie staat is.

geld eigenlijk voor alle cardboard boxed nintendo games, zelfs gba veel mensen verzamelen daarvoor ook niet cib.

Was de prijs van 15 euro trouwens incl verzending?

[ Voor 30% gewijzigd door gast7 op 06-10-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:38

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ah, die heb ik thuis staan. Samen met de OldSkool Nintendo's :)

Afbeeldingslocatie: https://www.prodirectselect.com/productimages/V3_1_Gallery_1/127189.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:41:
[...]

Cartridges, voor de SNES ben ik er niet meer aan begonnen om CIB te verzamelen, de prijzen zijn te hoog en de nu nog beschikbare verpakkingen vaak te laag van kwaliteit naar mijn mening.
Toen ik nog alleen woonde (geen kind en vrouw), kocht ik 2 CIB SNES games voor echt een hele leuke prijs. Ze stonden geadverteerd met 10 per stuk geloof ik.

Ren en Stimpy - Veediots
Tetris and dr mario

Had het geld gelijk overgemaakt, gaat ze ineens moeilijk doen omdat ze zogenaamd de spellen niet weg wilde doen.

Uiteindelijk ben ik (Na netjes te zijn geweest) op mijn tenen gaan staan en heeft ze ze alsnog opgestuurd.

Tegen brutale mensen moet je gewoon brutaal terug doen.
Vuur met vuur zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Haha, ik ben netjes gebleven, maar inderdaad wel op mijn tenen gaan staan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:53
Seroczynski schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:48:
[...]

Ah, die heb ik thuis staan. Samen met de OldSkool Nintendo's :)

[afbeelding]
De hele retro lijn is cool van Vans, draag uberhaubt vaak Vans. Ik heb zelf de Duck Hunt versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoregamer.com/wp-content/uploads/2016/05/Nintendo-Vans-Duck-Hunt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik durf ze alleen niet te dragen. Vind het zo zonde als ze compleet versleten zouden zijn. Aan de andere kant, dat is waar schoenen voor bedoeld zijn :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:53
Seroczynski schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:05:
Ik durf ze alleen niet te dragen. Vind het zo zonde als ze compleet versleten zouden zijn. Aan de andere kant, dat is waar schoenen voor bedoeld zijn :S
Ik heb een grote Zelda verzameling en daarvoor zou ik nog wel de Zelda Vans willen kopen, maar dan ook niet om te dragen haha. Maar verder moet je ze juist wel dragen, want je krijgt leuke reacties van mensen die het kennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
HopOnline schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:48:
[...]

Ik heb een grote Zelda verzameling en daarvoor zou ik nog wel de Zelda Vans willen kopen, maar dan ook niet om te dragen haha. Maar verder moet je ze juist wel dragen, want je krijgt leuke reacties van mensen die het kennen!
Over zelda gesproken, ik heb deze week 3 zelda clones aan de collectie toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
gast7 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:29:
[...]

Over zelda gesproken, ik heb deze week 3 zelda clones aan de collectie toegevoegd
Pics. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2zpp6s5.jpg

Mijn toevoegingen van de afgelopen 2,5 weken waaronder toevallig 3 zelda clones. Het komt bij mij vaker voor dat ik van een bepaald genre in een korte tijd opeens meer tegelijk krijg.

de 3 zelda clones zijn golden axe warrior, alundra met kaart en soleil engelse versie allen cib

Enkel de 2 dreamcast games hebben mij 8,50 P/s gekost en dragon valor een tientje
zone of the enders 2,50 met de bonus demo disc

Qua CDi wou ik het wel eens proberen verkopen kan altijd maar als het toch niks kost geef ik het wel eens een spin. dragon's lair en hotel mario houdt ik wel gegarandeerd voor de CDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
gast7 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:30:
[...]

[afbeelding]

Mijn toevoegingen van de afgelopen 2,5 weken waaronder toevallig 3 zelda clones. Het komt bij mij vaker voor dat ik van een bepaald genre in een korte tijd opeens meer tegelijk krijg.

de 3 zelda clones zijn golden axe warrior, alundra met kaart en soleil engelse versie allen cib

Enkel de 2 dreamcast games hebben mij 8,50 P/s gekost en dragon valor een tientje
zone of the enders 2,50 met de bonus demo disc

Qua CDi wou ik het wel eens proberen verkopen kan altijd maar als het toch niks kost geef ik het wel eens een spin. dragon's lair en hotel mario houdt ik wel gegarandeerd voor de CDI.
Dat ziet er goed uit!

Deze maand weinig gekocht, momenteel ben ik bezig om alles uit te zoeken en netjes te sorteren.

Mijn laatste aanwinst is een niet verkleurde NES met twee controllers, zapper, voeding, videokabels en vier games: Super Mario Bros./Duck Hunt, Super Mario Bros. 3, Rollerball en een Japanse 370 in 1 cartridge (met veel goede games) en een converter. Daarna hier in de buurt nog Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2 en Pacman opgehaald. Er is dus een begin van een NES verzameling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gisteren al gepost, maar had vrijdag een FIFA/game avond met 10 man en een maat had zijn GoPro meegenomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p9TS04MxP309xbAbjJMAMfKG/full.jpg

Maar, laatste tijd weinig retro. Donderdag komt de VR en dat neemt een aardige hap uit mijn "budget". Wel nog wat Move/PS3/gun games gekocht als Big Game Hunter 2012, 3 guns, 2 Move Controllers, The Shoot, Dead Space 2 Limited Edition etc. Verder Battlefield 4 's een keer gekocht voor de PS4 en direct ook Mickey's Wild Adventure besteld omdat het een PS1 double CD case is (ben er gevoelig voor). Dacht overigens dat ik die al had maar blijkbaar niet.

Denk dat het de komende tijd wat tegen zal gaan vallen met retro aanwinsten.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Hadden jullie ook echt een rode lamp aan, of is dat een of ander filtertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:32:
Hadden jullie ook echt een rode lamp aan, of is dat een of ander filtertje?
Rode lamp, zo'n Philips ding wat je op allerlei kleuren kunt instellen. Andere lamp(en) hou ik daar meestal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:30:
[...]

Rode lamp, zo'n Philips ding wat je op allerlei kleuren kunt instellen. Andere lamp(en) hou ik daar meestal uit.
Krijg er een beetje een Nintendo Virtual Boy feeling by 8) Wel vette cave trouwens, ik moet ook weer zo iets zien te fixen..

[ Voor 10% gewijzigd door Seroczynski op 10-10-2016 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
Mijn aanwinst van deze maand:

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/IMG_20161010_171127_zpso5bulvck.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
En de mijne:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/242262923/WP_20161001_19_18_34_Pro.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/242262923/WP_20161008_13_03_05_Pro.jpg

En ok... NDS en PSP zijn randgevallen... :p

Ik koop overigens voornamelijk nog in shops. De koopjes op Marktplaats zijn tegenwoordig ver te zoeken, en ik heb geen zin meer in dat gedoe met sjacheraars voor/achteraf. Ik kijk er nog af en toe, maar als het niet binnen 25km is, pas ik...

Laatste echt goed deal was een puntgave PSP 3000 Mystic Silver in doos met 16GB kaartje en een draagtasje voor 50 Euro incl. persoonlijke aflevering bij mij thuis. En die was echt in nieuwstaat. :*)

[ Voor 46% gewijzigd door Flozem op 10-10-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
@jumpman

Het was een aardige buit vrij gemiddeld voor mijn doen verre van mijn betere weken (wel veel beter dan mijn meest sobere weken), aanwinsten van de 2 weken ervoor was naar mijn mening iets beter, wel minder titels die ik echt wou hebben maar wel leuke aanwinsten.

@Flozem De twee boktai games voor de gba zijn nog games die ik zoek: leuke aanwinsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 13:48
Exorcist schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:59:
Gisteren al gepost, maar had vrijdag een FIFA/game avond met 10 man en een maat had zijn GoPro meegenomen:

[afbeelding]

Maar, laatste tijd weinig retro. Donderdag komt de VR en dat neemt een aardige hap uit mijn "budget". Wel nog wat Move/PS3/gun games gekocht als Big Game Hunter 2012, 3 guns, 2 Move Controllers, The Shoot, Dead Space 2 Limited Edition etc. Verder Battlefield 4 's een keer gekocht voor de PS4 en direct ook Mickey's Wild Adventure besteld omdat het een PS1 double CD case is (ben er gevoelig voor). Dacht overigens dat ik die al had maar blijkbaar niet.

Denk dat het de komende tijd wat tegen zal gaan vallen met retro aanwinsten.. :|
Gave gameroom :)

Zeker met actie pictures in virtual boy style.

Had een hele tijd terug ook al eens foto's gepost, maar door omstandigheden eraf moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Heb je nog plek op die bank? Word hier gek van die tantrums hier in huis. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
gast7 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:18:

@Flozem De twee boktai games voor de gba zijn nog games die ik zoek: leuke aanwinsten
Boktai stond bij mij ook al een flinke tijd op de lijst om in redelijke staat aan de verzameling toe te voegen. Twee van de iconische GBA spellen die je niet kan emuleren of met flashkaart kan spelen. Voor mij daarom must-haves. Ik heb ze met de laatste zon van dit jaar nog ff kunnen testen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:32:
[...]

Heb je nog plek op die bank? Word hier gek van die tantrums hier in huis. 8)7
Niet veel, met twee man is het wel gedaan en dan heb ik nog een kist met kleed voor iemand anders. Dus drie, en met film zitten we soms met vier (dus drie op die bank) maar dan moet je niet te dik zijn ;).

Overige 7 zaten in de woonkamer en het is wel prettig om het af te kunnen wisselen. Hielden FIFA-avond als toernooi, en de spelers die even niet hoefden te spelen konden naar de gameroom om wat racegames/shooters etc. te spelen. Maar er met 10 man zitten is een no-go. Had in ons vorige huis een enorme zolder maar toen nog lang niet het spul wat ik hier heb, en hier is de zolder het domein van mijn vrouw. Voordeel van deze ruimte is dat het qua geluid totaal niet doordringt tot boven dus kan de versterker op5 dB zetten en je hoort het nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Flozem schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:45:
[...]

Boktai stond bij mij ook al een flinke tijd op de lijst om in redelijke staat aan de verzameling toe te voegen. Twee van de iconische GBA spellen die je niet kan emuleren of met flashkaart kan spelen. Voor mij daarom must-haves. Ik heb ze met de laatste zon van dit jaar nog ff kunnen testen. :+
De Boktai games werken prima op de EverdriveGBA 8) Maar zeker nice games om CIB te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Seroczynski schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:53:
[...]

De Boktai games werken prima op de EverdriveGBA 8) Maar zeker nice games om CIB te hebben.
Dat kan zijn, maar wanneer je al een EFA Linker, twee Supercards, een G6 Lite en een R4 hsbt is een GBA Everdrive wat minder goed te verdedigen voor twee spellen... Origineel CIB was voor mij de betere optie. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Flozem op 11-10-2016 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 15:39

C0nscious

Mysteryman.

Weet iemand een shop of betrouwbare particulier die NESRGB mods (AV Famicom) verzorgd in Nederland voor een redelijke prijs? Duitsland kan ook eventueel, verzendkosten Engeland vind ik meestal wat te ernstig.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Vandaag ook nog even een controller verlengkabeltje voor de SMD 'gewonnen' op ebay, voor de gein geboden en niet verwacht dat ik de veiling zou winnen. Schade € 1,16 incl verzending :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vandaag geboden op een aantal games, verkoper gaat akkoord. De verkoper vraagt of het opgestuurd moet worden, ik zeg: Ik kom het wel halen, dan kan ik de games eerst bekijken. Vervolgens zegt de verkoper: Er is nog iemand met een hoger bod, maar je mag het hebben en oh ja, er zit één repro bij. Haha, het vermoeden had ik al, maar ik dacht ik bekijk dat op locatie nog wel even goed. Kortom iemand die de hoofdprijs wil pakken op een set d.m.v. het toevoegen van een repro. Eenmaal opgestuurd en ontvangen is de verkoper natuurlijk gevlogen en/of beweert hij dat volgens hem de games wel origineel waren of dat ze zo ook aan hem verkocht waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Sowieso kun je beter altijd zeggen dat je het op wilt komen halen, als ze dan tegensputteren, of moeilijk gaan doen weet je genoeg.
Vervolgens zeg je dat het toch niet uitkomt en laat je het opsturen als je het vertrouwd. :+

Mooi voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/Screenshot_20161013-104035_zps1n8dxkg0.png

[ Voor 38% gewijzigd door Aardappel op 13-10-2016 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 14:39

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Lijkt een soort natte droom... Als ik die paar plaatjes zie wordt ik helemaal gek, ik wil dat hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
Potato42 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:18:
Sowieso kun je beter altijd zeggen dat je het op wilt komen halen, als ze dan tegensputteren, of moeilijk gaan doen weet je genoeg.
Vervolgens zeg je dat het toch niet uitkomt en laat je het opsturen als je het vertrouwd. :+

Mooi voorbeeld:

[afbeelding]
Weer zo'n schoft dus.

Ik ben zelf geen retro verzamelaar (wel games an sich) maar mijn partner wel, ik check meestal na of het wel of geen repro is aangezien ik daar vreemd genoeg meer van weet, op zich vinden wij beide repro's geen probleem mitst de verkoper aangeeft dat het repro is en je er een repro prijs voor betaald (dus niet een prijs voor het origineel terwijl het doodleuk een repro is).

Maar goed, retro is big business tegenwoordig en mensen liegen en bedriegen om aan geld te komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Mizgala28 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:16:
[...]

Weer zo'n schoft dus.

Ik ben zelf geen retro verzamelaar (wel games an sich) maar mijn partner wel, ik check meestal na of het wel of geen repro is aangezien ik daar vreemd genoeg meer van weet, op zich vinden wij beide repro's geen probleem mitst de verkoper aangeeft dat het repro is en je er een repro prijs voor betaald (dus niet een prijs voor het origineel terwijl het doodleuk een repro is).

Maar goed, retro is big business tegenwoordig en mensen liegen en bedriegen om aan geld te komen...
App is niet van mezelf (stond op dumpert).
Ik ben er een beetje bang voor (ben nu ca. 5 jaar sega en ander retro spul aan het verzamelen) dat over 5-10 de markt helemaal op z'n gat ligt (voor wat betreft die periode).
Seroczynski schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:15:
[...]

Lijkt een soort natte droom... Als ik die paar plaatjes zie wordt ik helemaal gek, ik wil dat hebben!
Als je dan nagaat hoeveel 'new old stock' er overal nog is. Niet alleen retro gaming spul maar ook tv's, telefoons, computers, auto's, en bijvoorbeeld motoren:

YouTube: Nya i kartong - Honda NR 750 och RC 30 (subtitled)

Een Honda NR750 (de afkorting werd al snel synoniem voor Never Ready) een fiets die heel lang in ontwikkeling was. En in het filmpje is een nieuwe ontdekt in Zweden een aantal jaren terug.
Tegenwoordig hangt er een behoorlijk prijskaartje aan.

[ Voor 36% gewijzigd door Aardappel op 13-10-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Je weet dat dat soort spul over een X aantal jaar gewoon onbetaalbaar is voor de gewone verzamelaar, misschien is dat zelfs nu al wel zo. Wel prachtig om te zien dat bedrijven of particulieren de waarde er van inzien om zulke producten zo goed te bewaren. Dat soort dingen horen in een museum thuis.

Is tevens een vaak gehoorde reden die ik hoor onder de kleine groep (2) verzamelaars die ik ken. Dat het leuk is om later aan je kinderen te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Seroczynski schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:21:
Je weet dat dat soort spul over een X aantal jaar gewoon onbetaalbaar is voor de gewone verzamelaar, misschien is dat zelfs nu al wel zo. Wel prachtig om te zien dat bedrijven of particulieren de waarde er van inzien om zulke producten zo goed te bewaren. Dat soort dingen horen in een museum thuis.

Is tevens een vaak gehoorde reden die ik hoor onder de kleine groep (2) verzamelaars die ik ken. Dat het leuk is om later aan je kinderen te tonen.
Als je het juiste spul bewaard wel.

Mijn oom (werkte bij de EMI) heeft ooit blanco cd's gekocht waar je zelf iets op kon zetten, als je de apparatuur zou hebben. Volgens mij hebben we het dan over '90-'93 en heeft hij er 50 of zelfs 100 gulden voor betaald :+

Afbeeldingslocatie: http://image1.marktplatznet.de/mp/0070/935800317(01).jpg

:W :W :W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 14:39
OMG RETRO MONEY FTW

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Ik vond laatst bij thuis nog een oude cardridge met Super Mario Bros deluxe voor de GB color. Ik zag dat die met doosje e.d. voor 50 euro worden aangeboden op MP. Vanwaar de hoge prijs. De verzamelwaarde is toch niet zo hoog?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Jasphur schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:41:
Ik vond laatst bij thuis nog een oude cardridge met Super Mario Bros deluxe voor de GB color. Ik zag dat die met doosje e.d. voor 50 euro worden aangeboden op MP. Vanwaar de hoge prijs. De verzamelwaarde is toch niet zo hoog?
Een in complete fatsoenlijk zeer goede staat gaat hooguit voor 25 euro in heel nette staat misschien 30 - 35 maar mint prijzen kan je niet vergelijken is een heel ander lvl van verzamelen. 50 euro is te hoog tenzij het in minstaat is met papier werk heel misschien.

Als je rond kijkt dan hebben niet veel verzamelaars een aardige collectie met dozen en al. Veel verzamelaars hebben enkel de carts omdat de doosjes vaak sneuvelen of in lelijke staat achter blijven.

Als ik vaak in collecties rond kijk verbaast het mij dat veel mensen vrij weinig cib gameboy gba games etc hebben, dat heeft zeker niet iedereen en de prijs ligt ook veel hoger en het verschil tussen losse cart en cib is vrij groot.

Als losse carts liggen de prijzen veel lager. In het geval van mario bros deluxe rond de 10 euro en vaak minder.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 13-10-2016 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
Deze week nog het pareltje Rock 'N' Roll Racing voor de SNES in nieuw staat aan de collectie kunnen toevoegen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/35IQ3mCoUCn1stz45bfoL6eA/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Jumpman schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:47:
Deze week nog het pareltje Rock 'N' Roll Racing voor de SNES in nieuw staat aan de collectie kunnen toevoegen. :)

[afbeelding]
De grote vraag is dan wel: waar is het doosje? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Flozem schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:45:
[...]

De grote vraag is dan wel: waar is het doosje? >:)
Verpakkingen doe ik niet aan. Ik ben pas vorig jaar begonnen met de SNES verzameling. Ik vind de verpakkingen die nu nog in de markt zijn te duur of voor mij kwalitatief onder de maat. Voor de SNES heb ik alles overigens in de verpakking en in nieuw staat.

Overigens heb ik wel een aantal SNES verpakkingen in nieuw staat, van de bekendere goed verkrijgbare games (Mario en Donkey Kong etc.).

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 14-10-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Jumpman schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:55:
[...]

Verpakkingen doe ik niet aan. Ik ben pas vorig jaar begonnen met de SNES verzameling. Ik vind de verpakkingen die nu nog in de markt zijn te duur of voor mij kwalitatief onder de maat. Voor de SNES heb ik alles overigens in de verpakking en in nieuw staat.

Overigens heb ik wel een aantal SNES verpakkingen in nieuw staat, van de bekendere goed verkrijgbare games (Mario en Donkey Kong etc.).
Donkey kong country 2 en 3 zijn al aardig hoog in prijs cib 50 - 80 in nieuwstaat potentieel nog meer.

Zelf zeg ik altijd dat nieuwstaat niet bestaat. nieuwstaat is namelijk zowat nooit mint los van het feit dat het door veel mensen veel te snel word gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
gast7 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:52:
[...]

Donkey kong country 2 en 3 zijn al aardig hoog in prijs cib 50 - 80 in nieuwstaat potentieel nog meer.

Zelf zeg ik altijd dat nieuwstaat niet bestaat. nieuwstaat is namelijk zowat nooit mint los van het feit dat het door veel mensen veel te snel word gebruikt.
Die games (De Mario's en Donkey Kongs) had ik nog van toen ik zelf in de retail werkte. Dit waren de beste en mooiste exemplaren uit een hele levering. Nu wil ik niet zeggen dat alles zo is (sommige zaken heb ik ook tweedehands aangekocht), maar wat ik met doos heb is in mint staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Laatst deze klassieker weer eens gespeeld, toch wel een van de vetste voor de SNES :) Soundtrack is ook echt tegek.

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
dano_nl schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:29:
[video]

Laatst deze klassieker weer eens gespeeld, toch wel een van de vetste voor de SNES :) Soundtrack is ook echt tegek.
Klopt, Unirally is echt een leuke game! Vroeger ook heel veel gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Retro 2d fighting game fans, the last blade 2 heeft een ps4 (en gelijk ook vita want cross buy) versie welke in de usa store nu maar 6 dollar is. Moeite waard? Deel 1 heb ik via neogeo bundle op pc. Even gespeeld maar lijkt me leuker op ps4 door trophies, online play en doordat ik er dan niet zo dicht op zit is het minder pixelig. Mogelijk ook wat gfx opties, kof98 op x360 had dit ook. Ken deze game nog niet maar lijkt me wel leuk. Aanrader?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Niet echt retro, maar ik kan niet wachten op mn Mini NES :D.
Hoop zo dat ik op tijd was met het pre-orderen.

[ Voor 29% gewijzigd door Jasphur op 17-10-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even schaamteloos uit het PS4 topic:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91uBAxvXJ-L._SL1500_.jpg

Slick!

/al zit er dus blijkbaar geen fysieke disc bij, dat is minder :(

[ Voor 32% gewijzigd door Exorcist op 17-10-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Jasphur schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:29:
Niet echt retro, maar ik kan niet wachten op mn Mini NES :D.
Hoop zo dat ik op tijd was met het pre-orderen.
Zou die zo hard gaan in de pre-order? Misschien toch ook maar even doen dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:37:

[afbeelding]

Slick!

Current gen doe ik tegenwoordig eigenlijk haast gewoon niet aan. teveel CE en niet echt iets boeiends.

Enkel mario kart, smash bros en misschien de nieuwe zelda voor mij.

Zal vast wel een aardige sonic 2D game zijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe halen ze het in hun hoofd, het wordt steeds gekker! :(

Een dure limited edition pre-order game, en dan krijg je een f*cking voucher. De mijne mogen ze in hun r**t douwen want ik betaal niet voor waardeloze couponnetjes! :r

Weer een game in de meest rotte console generatie allertijden die ik niet hoef te hebben, nog even zo doorgaan en ik zeg modern gaming voorgoed goodbye om full retro te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Skinnyice schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:42:
[...]

Ik was er bij Bol behoorlijk op tijd bij. Maar er is blijkbaar een tekort. Ze hebben meer pre orders dan beschikbare NESjes. Dus op die manier hoop ik dat ik er op tijd bij ben. Heb er echt zin in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
Van het weekend kreeg ik een tip, over een NES game die ik eigenlijk niet kende: Street Gangs. De game was helemaal compleet voor € 7,50, dus deze heb ik maar opgehaald. Blijkt nog behoorlijk zeldzaam te zijn als ik op Marktplaats en eBay kijk. De game is in de Verenigde Staten uitgebracht onder de naam River City Ransom. Bron: Wikipedia: River City Ransom en Wikipedia: River City Ransom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dylD664B0lovyBSZX40KgfNa/full.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Jumpman op 17-10-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Beetje vroege Streets of Rage, ziet er best leuk uit. Mooie vangst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Laatst online: 28-09 11:41
Sagat schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:44:
Retro 2d fighting game fans, the last blade 2 heeft een ps4 (en gelijk ook vita want cross buy) versie welke in de usa store nu maar 6 dollar is. Moeite waard? Deel 1 heb ik via neogeo bundle op pc. Even gespeeld maar lijkt me leuker op ps4 door trophies, online play en doordat ik er dan niet zo dicht op zit is het minder pixelig. Mogelijk ook wat gfx opties, kof98 op x360 had dit ook. Ken deze game nog niet maar lijkt me wel leuk. Aanrader?
Kof 98 is een van de betere van de kof series en de last blade serie heb ik me prima vermaakt speelde hem vaak op mijn custom 4 slot mvs system .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Jumpman schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:51:
Van het weekend kreeg ik een tip, over een NES game die ik eigenlijk niet kende: Street Gangs. De game was helemaal compleet voor € 7,50, dus deze heb ik maar opgehaald. Blijkt nog behoorlijk zeldzaam te zijn als ik op Marktplaats en eBay kijk. De game is in de Verenigde Staten uitgebracht onder de naam River City Ransom. Bron: Wikipedia: River City Ransom en Wikipedia: River City Ransom.

[afbeelding]
Zeker nice, zie inderdaad op MP voor >10X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:33:
Hoe halen ze het in hun hoofd, het wordt steeds gekker! :(

Een dure limited edition pre-order game, en dan krijg je een f*cking voucher. De mijne mogen ze in hun r**t douwen want ik betaal niet voor waardeloze couponnetjes! :r

Weer een game in de meest rotte console generatie allertijden die ik niet hoef te hebben, nog even zo doorgaan en ik zeg modern gaming voorgoed goodbye om full retro te gaan.
Ik vind sowieso die download codes nogal kansloos. Een DVD/BluRay kan je tenminste nog in je console stoppen, ook als de download servers niet meer online zijn en je access tot je account kwijt bent. Die download codes zie ik als niet meer dan een tijdelijke huur licentie.

Helaas zijn veel games tegenwoordig nogal afhankelijk van giga day 1 patches, waardoor het schijfje vaak ook maar een halve broken game bevat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Exorcist schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:37:

[afbeelding]

Slick!

Ongelooflijk hoeveel er van dit soort 'retro' Collector Editions als paddestoelen uit de grond schieten. Naar mijn mening is dit het niet, bijvoorbeeld een Uncharted 4: A Thiefs End Libertalia Collectors Edition zal een echte retro klassieker worden en verdient dit ook naar mijn mening. Dit is gewoon puur geld melken, want Sega, Sonic en een beeldje maar verder eigenlijk niet veel bijzonders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:57:
[...]

Ik vind sowieso die download codes nogal kansloos. Een DVD/BluRay kan je tenminste nog in je console stoppen, ook als de download servers niet meer online zijn en je access tot je account kwijt bent. Die download codes zie ik als niet meer dan een tijdelijke huur licentie.

Helaas zijn veel games tegenwoordig nogal afhankelijk van giga day 1 patches, waardoor het schijfje vaak ook maar een halve broken game bevat.
Je weet goed te verwoorden wat ik tegen de huidige console generatie heb, en dan heb ik het geeneens over de overkill aan remasters van games die slechts een paar jaar oud zijn.

De game disc is natuurlijk het aller belangrijkste bij een special edition game. Sonic Mania komt met leuke goodies maar zonder fysieke game.

Ben er niet trots op om het te vermelden maar een maatje van me gaat de gekraakte versie van Sonic Mania voor zijn game PC regelen en bij hem zal ik de game uiteindelijk gaan spelen. Hier ben ik opzich op tegen maar zodra een game alleen op voucher verschijnt dan vragen ze er naar mijn mening om.

Ik wil de game toch gewoon spelen maar zodra ik er voor moet betalen dan doe ik dat graag maar wil ik wel de game perse op disc hebben.

Verschikkelijk vind ik games die day one patches nodig hebben, op die manier kun je geen game collectie meer opbouwen waarnaar je in latere generaties terug kunt grijpen, en dat frustreert me best wel als verzamelaar maar ook als gamer.

Mijn hoop is op Nintendo gevestigd: Nog nooit een broken game uitgebracht die een day one patch nodig had en tot dusverre (Jammer genoeg niet de Mario vs DK WiiU game) zo goed als geen games die alleen op voucher verschenen.

Laten we hopen dat de NX dit voort zal zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:53:
[...]

Je weet goed te verwoorden wat ik tegen de huidige console generatie heb, en dan heb ik het geeneens over de overkill aan remasters van games die slechts een paar jaar oud zijn.

De game disc is natuurlijk het aller belangrijkste bij een special edition game. Sonic Mania komt met leuke goodies maar zonder fysieke game.

Ben er niet trots op om het te vermelden maar een maatje van me gaat de gekraakte versie van Sonic Mania voor zijn game PC regelen en bij hem zal ik de game uiteindelijk gaan spelen. Hier ben ik opzich op tegen maar zodra een game alleen op voucher verschijnt dan vragen ze er naar mijn mening om.

Ik wil de game toch gewoon spelen maar zodra ik er voor moet betalen dan doe ik dat graag maar wil ik wel de game perse op disc hebben.

Verschikkelijk vind ik games die day one patches nodig hebben, op die manier kun je geen game collectie meer opbouwen waarnaar je in latere generaties terug kunt grijpen, en dat frustreert me best wel als verzamelaar maar ook als gamer.

Mijn hoop is op Nintendo gevestigd: Nog nooit een broken game uitgebracht die een day one patch nodig had en tot dusverre (Jammer genoeg niet de Mario vs DK WiiU game) zo goed als geen games die alleen op voucher verschenen.

Laten we hopen dat de NX dit voort zal zetten.
Moet eerlijk zeggen dat ik liever een dowload code voucher heb of enkel digitaal dan een download code voucher waar een hele CE edition omheen is gebouwd of in doos net zoals die mario vs donkey kong.

Maar aan het einde van de dag zal het uiteindelijk allemaal digitaal worden, en dan kan je zeggen dat het niet meer gekocht moet worden, maar zonder de steun van de fans die de games kopen tijdens de release zullen er ook geen nieuwe games gemaakt worden gezien er dan verlies word gedraait. De productie van een game is niet geheel gratis. Het mag dan wel slechts digitaal zijn maar de man uren en marketing zijn er nog steeds ingestopt.

Een game kost enkel 40 a 60 euro nieuw door de man uren die erin zijn gestopt, de reclame en de verzending om de games in de retail winkels te krijgen gezien de doos en disc qua productie waarschijnlijk minder dan 1 euro zijn 8)7

Als je het zo bekijkt is het verschil minimaal gezien de productie waarde van het item zelf niet echt hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54

Cyphax

Moderator LNX
Het heeft natuurlijk ook voordelen, alleen digitaal; als je huis nu afbrandt kan ik rustig ademhalen. Ik log in op m'n broer's pc/console en ik installeer m'n library! Kan gewoon doorgamen, waar ik gebleven was en al! En ondertussen zijn m'n schijfjes gereduceerd tot as. :P

Ik heb altijd liefst fysieke uitgaven gehad. Maar voor de PC zie ik wel dat ik steeds meer gelukkig word van het gemak van Steam. Ik hoef niet meer te graven in de kast naar een schijfje, met een beetje pech een net wat te beschadigd schijfje, zolang de boel gewoon beschikbaar blijft is het prima. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:51:

[afbeelding]
Street Gangs speelde ik vroeger helemaal kapot, spel is subliem. Heb er echter wel, cart only, meer voor uitgegeven dan jij nu, dus mooie vangst ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar aan het einde van de dag zal het uiteindelijk allemaal digitaal worden, en dan kan je zeggen dat het niet meer gekocht moet worden, maar zonder de steun van de fans die de games kopen tijdens de release zullen er ook geen nieuwe games gemaakt worden gezien er dan verlies word gedraait.
[/quote]

Nee hoor; ik zie juist liever dat mensen goede digitale (vooral indi) games massaal aanschaffen.

Worden digitale games genoeg verkocht dan bestaat er een kleine kans op een latere fysieke release zoals bij bv: Shovel Knight, Fat princess, Limbo, Splosionman Outland en Journey al gebeurde. De enige game die ik nog eens op disc hoop te zien is Child of light.

Gisteren heb ik Lost Dimension uitgespeeld en dat is nu echt zo'n game die ik om de zoveel tijd weereens wil spelen, in deze generatie heb ik niet de zekerheid dat dat ook kan.

Overgaan naar digitaal doe ik sowieso niet, zodra echt alles digitaal word zie ik geen meerwaarde meer in een console en zal het voor mij retro gaming/PC gaming worden, de laatste maanden gaat toch al zo'n 65% van m'n hobbygeld naar retrogaming en maar 35% naar moderne games terwijl dat altijd omgedraait was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinnyice schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:42:
[...]

Volgensmij is hij voor de releasedatum uitverkocht. Je kan nu preorderen om hem in december te krijgen. Ze hopen voor kerst. En niet alleen in Nederland uitverkocht. Ook UK en Duitsland niet meer te krijgen. De Famicon editie in Japan was zelfs na 2 uur uitverkocht geloof ik. Ik ben 1 van de laatste toen ze een paar nog hadden bij Nedgame. Maar toen waren ze al weg bij Game mania en Bol etcetera. Gewild apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:56:
Het heeft natuurlijk ook voordelen, alleen digitaal; als je huis nu afbrandt kan ik rustig ademhalen. Ik log in op m'n broer's pc/console en ik installeer m'n library! Kan gewoon doorgamen, waar ik gebleven was en al! En ondertussen zijn m'n schijfjes gereduceerd tot as. :P

Ik heb altijd liefst fysieke uitgaven gehad. Maar voor de PC zie ik wel dat ik steeds meer gelukkig word van het gemak van Steam. Ik hoef niet meer te graven in de kast naar een schijfje, met een beetje pech een net wat te beschadigd schijfje, zolang de boel gewoon beschikbaar blijft is het prima. :)
Vooral de automatische save game backup van Steam ben ik een groot van fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:00:
[...]

Volgensmij is hij voor de releasedatum uitverkocht. Je kan nu preorderen om hem in december te krijgen. Ze hopen voor kerst. En niet alleen in Nederland uitverkocht. Ook UK en Duitsland niet meer te krijgen. De Famicon editie in Japan was zelfs na 2 uur uitverkocht geloof ik. Ik ben 1 van de laatste toen ze een paar nog hadden bij Nedgame. Maar toen waren ze al weg bij Game mania en Bol etcetera. Gewild apparaatje!
Choo Choo Hypetrain stoomt door in dit geval :).

Ik denk dat Nintendo gewoon dingen bij laat produceren als de vraag echt hoog lijkt te zijn. Dit gebeurde ook met de Amiibo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
xelfer schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:02:
[...]

Choo Choo Hypetrain stoomt door in dit geval :).

Ik denk dat Nintendo gewoon dingen bij laat produceren als de vraag echt hoog lijkt te zijn. Dit gebeurde ook met de Amiibo's.
Ik heb ergens het idee dat ze daar al lekker mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

Sagat schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:44:
Ik weet niet of deze ports goed zijn, maar op de originele Neo Geo MVS/AES is The Last Blade serie één van de beste (zo niet de beste) 2D fighter serie die je kan krijgen.

De animaties, effects, etc zijn echt fenominaal. En voor $6.... ik zou het doen!

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
nwagenaar schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:03:
[...]

Ik weet niet of deze ports goed zijn, maar op de originele Neo Geo MVS/AES is The Last Blade serie één van de beste (zo niet de beste) 2D fighter serie die je kan krijgen.

De animaties, effects, etc zijn echt fenominaal. En voor $6.... ik zou het doen!
Het is natuurlijk makkelijk geld verdienen om Retro games opnieuw (wel of niet opgepoetst) uit te brengen voor een klein bedrag. Ik doe er niet aan mee, of het moet echt een hele goede remaster zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ik stuur net een mailtje een mijn 'street fighter' maatje dat ik het toch niet ga doen. Ik heb momenteel geen xb live meer, dus we kunnen niet online samen spelen. Via ps3 zou dat wel kunnen, maar de 'cross buy' is vita en ps4.
Die reden valt dus af, blijft over online spelen tegen randoms, trophys en gfx options. Zoals aangegeven viel het pixelige me toch wel wat tegen, iets wat ik dus niet heb als ik kof98 speel op mijn x360. Maar de reden zal zijn dat ik die op mijn tv speel, waar ik toch wel enkele meters vanaf zit en niet mijn monitor waar dit eerder 50-75cm zal zijn. Ik weet niet of mijn steam link al de ps4 joypad ook support, maar zo ja dan zal ik is een poging wagen om deel 1 vanaf de bank te spelen, en zo nee dan hoop ik dat mijn ps3 of x360 madcatz pad dit spel goed speelbaar maakt. (deze spellen zijn natuurlijk ook gevoelig voor lag, maar bij limbo via steam link viel me geen lag op dus goede hoop)
Mocht ik het dusdanig leuk vinden dan komt last blade 2 ps4 alsnog wel een keer, zal vast niet laatste keer zijn dat deze in de aanbieding is (mogelijk zelfs ps+?)

Online tegen randoms en trophys zijn leuk, maar voor mij niet leuk genoeg om over te gaan tot aankoop.
Jumpman schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:55:
[...]
Het is natuurlijk makkelijk geld verdienen om Retro games opnieuw (wel of niet opgepoetst) uit te brengen voor een klein bedrag. Ik doe er niet aan mee, of het moet echt een hele goede remaster zijn.
Geld voor de meeste remasters natuurlijk. Aan last blade hebben ze qua core gameplay etc weinig aangepast volgens mij. Ik vind 15-20 euro dan ook te duur, maar 6 dollar (mogelijk minders via canadese dollars) is voor mij wel een sweet spot.Mits ik geen belemeringen voor mezelf kan verzinnen. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Sagat op 20-10-2016 10:15 ]

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.