Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Dat dacht ik dus al. Maar plastic is wel wat steviger en gaat langer mee.SpoekGTi schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:21:
Origineel is het vaak een witte kartonnen inlay, maar dat zou nog per regio kunnen variëren.
Ik heb hem ook en net even gekeken en ik heb een kartonnen inlay, maar de mijne komt uit de UK geloof ik.
En deze heb ik vanuit AUSwel trots op, ooit gescoord via eBay voor nog geen 30 euro incl shipping.
http://instagram.com/p/yfjGKxpq4m
€30 is een mooie deal. Tegenwoordig betaal je dat bijna aan verzendkosten en invoerkosten.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
*kuch* laat staan voor een CiB Ocarina of time CE met "Gold" Cartridge *kuch*Xyphoid schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 03:30:
[...]
Dat dacht ik dus al. Maar plastic is wel wat steviger en gaat langer mee.
€30 is een mooie deal. Tegenwoordig betaal je dat bijna aan verzendkosten en invoerkosten.
Ik heb zowel MM als OoT alleen cart-only. Ik hoop ze nog eens CiB tegen te komen (net als de NES en Gameboy Zelda's), maar ik ga echt niet 50 a 80 Euro betalen voor spellen die ik al cart-only heb. Ik kan mezelf niet eens ertoe brengen ALTTP op SNES of Wind Waker op Wii U te kopen aangezien ik de GBA resp NGC versie heb...

[ Voor 30% gewijzigd door Flozem op 31-01-2015 06:39 ]
http://instagram.com/p/kwHcy5Jq6j/
De enige die ik mis is Zelda TP voor de cube, maar die is zeldzamer aan het worden dan een regendruppel in de Sahara
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Zelf had ik in eerste instantie een advertentie op mp gezet in mijn zoektocht naar een paar ps2 games, uiteindelijk (door de vele handelaren die mailden enz.) toch maar hier op V&A gezet.
Rotterdam
De ironie... Die heb ik dan weer wel...SpoekGTi schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 07:55:
Meh ik heb ze bijna allemaal, check
De enige die ik mis is Zelda TP voor de cube, maar die is zeldzamer aan het worden dan een regendruppel in de Sahara
Mooie collectie overigens.
[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 31-01-2015 09:35 ]
Wand of Gamelon mist.SpoekGTi schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 07:55:
"21 jaar DSL!"
Hyrule Warriors (WiiU), Four Swords (NGC), Zelda CE (NGC) en de NES Classics (GBA) ook overigens...
Maar goed, alleen de eerste twee zijn unieke titels.
Edit: vergeet ik nog Link's Awakening (Gameboy), Zelda DX, Oracle of Ages en Oracle of Seasons (GBC). Die ontbreken ook nog...
[ Voor 33% gewijzigd door Flozem op 31-01-2015 10:37 ]
Dat was die cdi titel toch? Heb geen cdi gehad dus die heb ik niet, vond ik ook niet echt de moeite was destijds 14 en toen al sceptisch over het hele bestaansrecht van cdi
Dat je de Oracle's niet hebt dat is wel echt zondeFlozem schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:25:
[...]
Hyrule Warriors (WiiU), Four Swords (NGC), Zelda CE (NGC) en de NES Classics (GBA) ook overigens...
Maar goed, alleen de eerste twee zijn unieke titels.
Edit: vergeet ik nog Link's Awakening (Gameboy), Zelda DX, Oracle of Ages en Oracle of Seasons/ (gbc). Die ontbreken ook nog...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
DX heeft een nieuwe dungeon, en voegt daarmee meer toe dan de meeste re-releases.Touchdomex schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:37:
[...]
Dat je de Oracle's niet hebt dat is wel echt zondeen DX telt eigenlijk niet
Overigens heb ik het niet over mijn eigen collectie, maar de verzameling van SpoekGTi.
[ Voor 13% gewijzigd door Flozem op 31-01-2015 10:41 ]
Heerlijke game was dat ja, vond hem vroeger zelfs een beetje engPatryk schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:43:
Vandaag Super Metroid voor het eerst uitgespeeld, wat een spel!Iemand een idee of er soortgelijke non lineaire verkenningsspellen bestaan, al dan niet op de Snes? Behalve Metroid op de Nes en Gba dan.
Castlevania: Symphony of the Night (PS1)
http://en.wikipedia.org/w...ia:_Symphony_of_the_Night
Dit had precies dezelfde opzet, geweldige game!
Oracles heb ik wel alleen niet in doosje helaas die zijn cart onlyFlozem schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:39:
[...]
DX heeft een nieuwe dungeon, en voegt daarmee meer toe dan de meeste re-releases.
Overigens heb ik het niet over mijn eigen collectie, maar de verzameling van SpoekGTi.
En daarnaast ondersteuning voor de GB-printer. (remember that one?)Flozem schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:39:
[...]
DX heeft een nieuwe dungeon, en voegt daarmee meer toe dan de meeste re-releases.
"21 jaar DSL!"
Die horen dan wel in de vitrine...SpoekGTi schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:56:
[...]
Oracles heb ik wel alleen niet in doosje helaas die zijn cart only
[ Voor 70% gewijzigd door Flozem op 31-01-2015 11:01 ]
Liggen ze ook maar niet op die fotoFlozem schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:59:
Ja - een van de meest nutteloze accessoires...
[...]
Die horen dan wel in de vitrine...
Zal eens een nieuwe maken als de andere 3DS binnen is
Mutatie schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:41:
[...]
Heerlijke game was dat ja, vond hem vroeger zelfs een beetje eng![]()
Castlevania: Symphony of the Night (PS1)
http://en.wikipedia.org/w...ia:_Symphony_of_the_Night
Dit had precies dezelfde opzet, geweldige game!
10 second ninja DONE
Mooie collectie.SpoekGTi schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 07:55:
Ik heb ze nu allemaal CIB, behalve voor de WII, WIIU en 3DS, omdat ik die consoles niet heb.
Ook heb ik geen enkele Zelda themed console. Misschien kom ik die ooit nog eens tegen.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Advertentie 895058647
M'n zus had gisteravond ook weer wat leuks voor me opgeduikeld:

[ Voor 42% gewijzigd door Exorcist op 01-02-2015 15:41 ]
Vandaag toevallig een gameboy advance op de kop getikt voor niet teveel. De aktie is om hem aan mijn kleine neefje te geven voor zijn verjaardag. Knulletje wordt 6 en enige waarop die gamed is een iphone. Hoog tijd voor wat opvoeding dunkt me
Goed het dillema. Jochie heeft nooit kennisgemaakt met mario oid. Ook geen idee wat hij daarvan zou vinden... Hij is weg van cars, nu hebben ze daarvan een gba game dus top! Maar t kereltje wil natuurlijk afwisselen.
Games voor een 6 jarig knaapie voor de gba niet te moeilijk en het liefst nederlands. Wie heeft er aanbevelingen?
Mijn dochter van zes speelt daarnaast graag Donkey Kong, Mario, Wario, Kirby, Troetelbeertjes, Bomberman, en Boulderdash.
[ Voor 5% gewijzigd door Flozem op 02-02-2015 00:02 ]
Rotterdam
Maarja met de prijzen die omhoog vliegen, kan ik beter te snel zijn als te laat
Wat een uitvinding!!GS88 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 09:07:
Ik weet niet of jullie wel eens via marktplaats zoeken naar spellen.. maar dit vond ik zelf een handige add-on. Ik weet niet of die add-on al voorbij is gekomen in dit 125pg.-tellende topic, want het is door een tweaker gemaakt die retrogames verzameld (wat mij zeer sterk doet vermoeden dat ie ook actief is in dit topic)
De spellen die erbij zitten zijn Ducktales, Pokemon Zilver, Super Marioland, Tetris en Game&Watch Gallery2. Ook nog een tasje en een vergrootglas/lamp-ding
Ik dacht om hem via de V&A te kopen aangezien ik liever niet heb dat een handelaar hem opkoopt. Of is er nog een nintendo-retro-site waar veel verzamelaars zitten?
Ook heb ik nagedacht waarom ik bijna nooit meer op de Gameboy speel. De redenen zijn de AA-batterijen (welke de hele tijd leegzijn en ik weer nieuwe moet gaan halen), de graphics (jaja retro pixelspul is leuk voor even maar liever heb ik toch een mooi gekleurde animatie
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Indien inclusief doosjes, zit je te laag.
[ Voor 34% gewijzigd door Flozem op 02-02-2015 19:36 ]
[ Voor 6% gewijzigd door brick5492 op 02-02-2015 21:08 ]
ik ben het met je eens maar dat hou je toch niet tegen af en toe wijkt het naar een verkapte verkoop topic en andere keren is het meer een taxatie topicExorcist schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 07:43:
Het lijkt hier sporadisch te verzanden in een taxatietopic. Beetje jammer.
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Lijkt mij niet zo een goed idee. Dat is binnen no time een verkapte verkoop topic.Flozem schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:29:
Misschien een idee om een taxatietopic te maken... Lijkt me leuk zo'n semi kunst&kitch taxaties.
[ Voor 7% gewijzigd door GS88 op 03-02-2015 22:42 ]
Rotterdam
Ik schrik er toch telkens van hoeveel spul ik bij mekaar heb geraapt de voorbije jaren
Daarentegen ben je ze dan wel uit dit topic kwijt.danielkraak schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:39:
[...]
Lijkt mij niet zo een goed idee. Dat is binnen no time een verkapte verkoop topic.
Met games?GS88 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:29:
Net de kelder staan opruimen.. bleek er een NES (uit '85 ofzoiets?) tussen te zittenZo maar effe afstoffen en kijken of die 't doet
Rotterdam
Verwijderd
Lees al een tijdje mee nu.
Hier alle consoles weer eens neergezet en druk bezig gegaan met o.a. Lufia 2 SNES, Solstice NES, Zelda SNES en nog wat meer spellen.
Prachtig om weer te zien
Zapper van de NES werkt alleen heel slecht op onze plasma tv. Mss is de zapper stuk of het werkt gewoon slecht.
Hoopte dat ons zoontje ook eens met de zapper kon schieten maar helaas.
Die Zelda OOT uit Australië heb ik ook.
Ik heb bijna alle Zelda spellen. Mis alleen nog de The Legend of Zelda NES en een disc voor op de gamecube met OOT en de Master Quest.
Ook wil ik The Adventures of Link NES nog eens met doosje want daar heb ik alleen de gouden cassette van met een gekopieerd boekje.
Mss dat ik een foto post van al mijn Zelda games als ik het niet vergeet.
De zapper werkt alleen op oude beeldbuizen. Dus niet op je lcd of plasma tv.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:54:
Mooi topic!!
Hier alle consoles weer eens neergezet en druk bezig gegaan met o.a. Lufia 2 SNES, Solstice NES, Zelda SNES en nog wat meer spellen.
Prachtig om weer te zien![]()
Brings back memory's
![]()
Zapper van de NES werkt alleen heel slecht op onze plasma tv. Mss is de zapper stuk of het werkt gewoon slecht.
Ik heb bijna alle Zelda spellen. Mis alleen nog de The Legend of Zelda NES en een disc voor op de gamecube met OOT en de Master Quest.
Ook wil ik The Adventures of Link NES nog eens met doosje want daar heb ik alleen de gouden cassette van met een gekopieerd boekje.
Verwijderd

dit zijn mijn nieuwste aanwinsten.
De psp / 2ds ed zijn misschien niet oud de rest wel ^^\
vampires kiss is helaas een repo

Heb je ook Zelda's Adventure dan? Ben wel benieuwd wat je er voor hebt moeten betalen want die is vrij zeldzaam.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:54:
Mooi topic!!
Prachtig om weer te zien![]()
Brings back memory's
![]()
"21 jaar DSL!"
Verwijderd
Die heb ik alleen zonder grote doos. Ooit kwijtgeraakt...baal daar zo van!
Prijs geen idee. Die heb ik gekocht toen die net uit kwam.
Edit: Ow wacht Cd-i bedoel je. Nee die heb ik niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 14:12 ]
Oh en er is ook een Game&Watch Zelda.
Four Swords is trouwens ook op de DS ooit uitgekomen maar download only.
"21 jaar DSL!"
Verwijderd
Cd-i versies hoeven voor mij persoonlijk niet persee erbij.
Zou leuk zijn als ik ze ooit kan kopen maar is geen must.
Game&Watch net zo.
Het gaat mij om de Nintendo consoles en GB etc handheld spellen.
De download only heb ik gelukkig.
Laatst nog Link's Awakening kunnen kopen voor de GB. Helaas doosje wat deuken maar ik heb het eindelijk
Tijd terug nog de N64 aangesloten op de tv maar oei wat sneu haha.
SNES is prima te doen als ik het beeld wat smaller maakt maar de N64 ziet er niet uit.
Maar natuurlijk wil ik mijn trots graag showen, maar jeetje wat zitten er toch toeters van adapters aan die dingen vast. Nu kan ik natuurlijk alles achter het kastje donderen en denken; zo dat ziet niemand. Was het maar zo makkelijk.. Mijn katten zijn vreselijk met kabels
Hoe doen jullie dit? De kabels netjes wegwerken en zo leggen dat niet alles 1 brei wordt achter de tv kast.
Het gaat om oa een SNES N64 PS2/3 xbox GC en heel wat handhelds en bij behorende berg aan games.
En tevens zoek ik een soort van switch voor alle scart aansluitingen, mijn tv heeft helaas maar 2 ingangen..:(
[ Voor 0% gewijzigd door Evolet op 04-02-2015 17:16 . Reden: Typfout ]
Verwijderd
Onze 2 katten zijn wat ouder en spoken iets minder uit.
Jaren geleden met 8 jongere katten was het anders en zat er vaak 1tje vast
Later eens netter doen zodra ik zin heb maar voor nu alles werkt en ik zie het niet
Ik heb pas geleden deze unit gevonden, wat een verademing is dat!Evolet schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:43:
In verband met aanschaf mooie vitrine deurtjes voor het tv meubel wilde ik de consoles netjes uitstallen. Nu zitten ze nog achter gesloten deuren, dan zie je al die toeters van adapters niet.
Maar natuurlijk wil ik mijn trots graag showen, maar jeetje wat zitten er toch toeters van adapters aan die dingen vast. Nu kan ik natuurlijk alles achter het kastje donderen en denken; zo dat ziet niemand. Was het maar zo makkelijk.. Mijn katten zijn vreselijk met kabels.
Hoe doen jullie dit? De kabels netjes wegwerken en zo leggen dat niet alles 1 brei wordt achter de tv kast.
Het gaat om oa een SNES N64 PS2/3 xbox GC en heel wat handhelds en bij behorende berg aan games.
En tevens zoek ik een soort van switch voor alle scart aansluitingen, mijn tv heeft helaas maar 2 ingangen..:(
http://azerty.nl/0-3817-4...ktop.html?channel_code=40

Heb al beetje onderzoek naar gedaan maar kan niet zoveel vinden over een press kit van Team Buddies.
Zijn er hier ps1 goeroes die mij er wat meer over kunnen vertellen?
GeweldigMantus schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:48:
[...]
Ik heb pas geleden deze unit gevonden, wat een verademing is dat!
http://azerty.nl/0-3817-4...ktop.html?channel_code=40
Ben nu bezig met een kast voor mijn consoles. Aan de achterkant heb ik ruimte voor kabels gemaakt. Kast komt bijna tegen de muur en ik heb geen huisdieren, dus hoef de kabels maar 1 keer goed te leggen.Evolet schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:43:
In verband met aanschaf mooie vitrine deurtjes voor het tv meubel wilde ik de consoles netjes uitstallen. Nu zitten ze nog achter gesloten deuren, dan zie je al die toeters van adapters niet.
Maar natuurlijk wil ik mijn trots graag showen, maar jeetje wat zitten er toch toeters van adapters aan die dingen vast. Nu kan ik natuurlijk alles achter het kastje donderen en denken; zo dat ziet niemand. Was het maar zo makkelijk.. Mijn katten zijn vreselijk met kabels.

Bij mij liggen de adapters allemaal in de kast tegen het achterwandje (verstopt achter de console in kwestie). Mijn Ikea Besta kastje is donker genoeg om er niet te veel van te zien.

De schakeldoos ligt links naast de tv met daarop alle vier Nintendo retro consoles aangesloten. De RGB Scart switch ligt rechts naast de tv (op deze foto uit het zicht).
[ Voor 13% gewijzigd door Flozem op 06-02-2015 00:26 ]
Leuk om te zien! Ben benieuwd naar het eindresultaat.Xyphoid schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:58:
[...]
Ben nu bezig met een kast voor mijn consoles...
Lijkt me een prima opstelling zo! Alles wat je wilt spelen binnen handbereik.Flozem schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 00:24:
...vier Nintendo retro consoles aangesloten...
Zelf zou ik het ook nog wel eens mooi vinden om een grote kast te hebben met al mijn speelbare consoles erin. Maar dat gaat hem nu niet worden. 3 'kleine' kinderen, dus dat komt wel als die iets groter zijn. Ik heb nu in mijn tv meubel alleen een NES staan (qua retro consoles) en daar brandt af en toe 'spontaan' het aan lampje van.
De PS3 mogen ze zelf aanzetten voor Netflix en de PS4 mag alleen ik aan zitten. Gek genoeg luisteren ze daar 100% naar. Blijkbaar heeft de NES uitzonderlijke aantrekkingskracht (wat wij hier allen dan waarschijnlijk weer heel goed begrijpen).
Tussen nu en maandag word ik voor de tweede keer vader, dus even 2 weken geen tijd voor de kast. En ik wacht ook nog op kabels uit China voor mijn leds.Bootje schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:23:
[...]
Leuk om te zien! Ben benieuwd naar het eindresultaat.
De PS3 mogen ze zelf aanzetten voor Netflix en de PS4 mag alleen ik aan zitten. Gek genoeg luisteren ze daar 100% naar. Blijkbaar heeft de NES uitzonderlijke aantrekkingskracht (wat wij hier allen dan waarschijnlijk weer heel goed begrijpen).
Aan de NES zullen ze van mij ook mogen zitten. Kan weinig stuk aan de cartridges. Dvd's zijn echter zo gekrast en lenzen van Playstations zijn ook niet bestand tegen al te veel misbruik.

We zien hier een Sega Dreamcast met 3 controllers incl. de originele doos, broadband geval en een 10-tal games. Dit setje heeft mijn 75 euro gekost. Niet slecht aangezien ik op ebay ze meestal voor veel hoger zie gaan. Nu moet ik nog een Gameshark schijfje zien te scoren zodat ik ook imports kan aanschaffen (die zijn over het algemeen wat goedkoper in aanschaf). Ik houd mij altijd aanbevolen voor Dreamcast games, dus mocht iemand er enkele dubbel hebben; please let me know.
Dat zwarte geval is een GP2X F-100. Een OpenSource handheld dat voornamelijk gebruikt werd voor het spelen van emulatoren. De GP2X heb ik kunnen scoren voor 20 euro.
Al met al, geen slechte besteding van mijn week
[ Voor 6% gewijzigd door nwagenaar op 07-02-2015 14:06 ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
[ Voor 70% gewijzigd door BM op 09-02-2015 10:29 ]
Na het kijken van een aantal youtube filmpjes van de Game Chasers over Little Samson was ik wat meer gaan verdiepen over deze game. Waarom zo zeldzaam e.d.
Wat blijkt.. werd ik thuis subtiel erop gewezen dat we deze game al jaren hebben... tja..
Chu chu rocket! awesome spelnwagenaar schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:05:
Zo, na weken zoeken heb ik eindelijk enkele zaken kunnen scoren waar ik al tijden naar op zoek was:
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Leuke bang & olufsenFlozem schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 00:24:
@Xyphoid: Ziet er netjes uit zo.
Bij mij liggen de adapters allemaal in de kast tegen het achterwandje (verstopt achter de console in kwestie). Mijn Ikea Besta kastje is donker genoeg om er niet te veel van te zien.
[afbeelding]
De schakeldoos ligt links naast de tv met daarop alle vier Nintendo retro consoles aangesloten. De RGB Scart switch ligt rechts naast de tv (op deze foto uit het zicht).
PAL Versie is gelukkig bijna 10x goedkoper.Henkje.doc schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:58:
Van het weekend een 'Oh ja, ik verzamel al te lag momentje..'
Na het kijken van een aantal youtube filmpjes van de Game Chasers over Little Samson was ik wat meer gaan verdiepen over deze game. Waarom zo zeldzaam e.d.
Wat blijkt.. werd ik thuis subtiel erop gewezen dat we deze game al jaren hebben... tja..
Yep die is idd een stuk goedkoper.Kryptex schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:18:
[...]
PAL Versie is gelukkig bijna 10x goedkoper.
Nog even nagekeken en kwam geen andere gekke verrassingen tegen
Toen maar weer 's gekeken naar een RGB N64, maar ik vind 100 Euro voor betere beeldkwaliteit voor nu toch te zot. Een los RGB bord voor een PAL N64 kost ook al 40 (AUS) Dollar en dan moet het nog verzonden worden + ingebouwd. Toch jammer dat dat ding out of the box geen RGB ondersteuning kent, althans, de PAL-versie.
Ik ben dus ook opzoek naar die Besta kast. Overal uitverkocht bij Ikea. In april komt pas de nieuwe collectie!Flozem schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 00:24:
@Xyphoid: Ziet er netjes uit zo.
[afbeelding]

Ik heb zoek nog een apparaatje om mijn NTSC PSX op een PAL tv aan te sluiten. Verder drop ik die adapters ook gewoon aan de achterzijde van het kastje. Paar SCART verdeeldozen nog en dan kan ik beginnen met inrichten van mijn dedicated game room.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Zelf heb ik nu deze staan in de game room:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80285155/
Bah - inderdaad. Dan binnenkort maar via de webshop de twee Inrade lades + frontjes kopen die ik nog nodig heb...Techno Overlord schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:56:
[...]
Ik ben dus ook opzoek naar die Besta kast. Overal uitverkocht bij Ikea. In april komt pas de nieuwe collectie!
Passen daar ook twee CRT tv's van 60kg per stuk? Ik game ook op ouderwetse CRT tv's. Ik heb hier twee zilveren Sony Trinitrons voor die echt mega veel wegen. Een (S)NES aansluiten op een moderne HDTV ziet gewoon niet uit.xelfer schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:09:
Ik heb die Besta gehad, maar ik vond hem nogal klein. Heb 15 consoles aangesloten in mijn tv kast.
Zelf heb ik nu deze staan in de game room:
[afbeelding]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80285155/
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Overigens, ik vind een NES/SNES nog erg goed te doen op een LCD (SNES met RGB). Prefereer ook wel een CRT, maar ruimte maakt een boel goed. Als ik hier de boel ooit vergroot zet ik er ook weer een Trinitron bij iig.
Ben wel benieuwd naar het verschil met RGB kabel. Heb je die toevallig van die Engelse webshop wat hier in het topic eens voorbij is gekomen? Voor 10 pond geloof ik.
Gegevens over verkoper: Mega Mix UK
The Workshop
Super Nintendo SNES Gamecube GC SN N64 HD AV A/V RGB Scart Cable / Video Lead ( object: 251346133165 transactie: 1303824230015 )
Betaald op 27-sep-13 GBP 7,95 GBP 6,99 1 GBP 7,95
[ Voor 29% gewijzigd door Exorcist op 10-02-2015 23:01 ]
Je zou ook een S-video kabel kunnen kopen. De beeldkwaliteit is daarmee een stuk beter dan de standaard gele tulp kabel. De beeldkwaliteit van RGB is op de N64 niet veel beter dan S-video.Exorcist schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:41:
Toen maar weer 's gekeken naar een RGB N64, maar ik vind 100 Euro voor betere beeldkwaliteit voor nu toch te zot. Een los RGB bord voor een PAL N64 kost ook al 40 (AUS) Dollar en dan moet het nog verzonden worden + ingebouwd. Toch jammer dat dat ding out of the box geen RGB ondersteuning kent, althans, de PAL-versie.
S-video op een PAL N64 is wel een apart verhaal. Je hebt een aangepaste S-video kabel nodig voor een PAL N64. Die heb ik alleen nog hier gevonden: http://www.robwebb1.plus.com/n64/n64.htm.
Je kan er ook voor kiezen zelf een S-video kabel of je N64 te modden. Daar staat hier veel informatie over: http://nfggames.com/forum2/index.php?topic=3460.0
Zelf heb ik een japanse N64 waar een gewone N64 S-video kabel op werkt.
Toevallig heb ik gisteren ook een Dreamcast VGA kabel besteld (15 euro incl. verzending) en een VGA to HDMI Converter (12 euro incl. verzending) zodat ik de Dreamcast via HDMI kan aansluiten op mijn LCD TV.Exorcist schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:41:
Ik wacht nog steeds op m'n Dreamcast VGA kabel..maar verwachte levertijd staat dan ook op tussen 3 en 25 feb.
De kabel komt uit de UK, dus die verwacht ik (uiterlijk) volgende week binnen. Die VGA to HDMI converter zal waarschijnlijk ergens in maart binnen komen... Dus het duurt even totdat ik kan aangeven of zo'n converter ook daadwerkelijk werkt
Ik meen me te heugen dat ik zo'n S-Video kabel heb liggen..even zoeken. Anders koop ik er wel weer een, bedankt voor je tip in ieder gevalpaulb_nl schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:57:
[...]
Je zou ook een S-video kabel kunnen kopen. De beeldkwaliteit is daarmee een stuk beter dan de standaard gele tulp kabel. De beeldkwaliteit van RGB is op de N64 niet veel beter dan S-video.
S-video op een PAL N64 is wel een apart verhaal. Je hebt een aangepaste S-video kabel nodig voor een PAL N64. Die heb ik alleen nog hier gevonden: http://www.robwebb1.plus.com/n64/n64.htm.
Je kan er ook voor kiezen zelf een S-video kabel of je N64 te modden. Daar staat hier veel informatie over: http://nfggames.com/forum2/index.php?topic=3460.0
Zelf heb ik een japanse N64 waar een gewone N64 S-video kabel op werkt.
Zie dat die kabel alleen werkt op de reguliere grijze N64. Dan wissel ik mn huidige even om, want momenteel gebruik ik een gekleurde (die wissel ik voor de leuk nogal eens af).
SH|T Happens
Of komt dit iemand bekend voor?
/net weer even wat aangepast maar krijg t niet goed. Bummer.
[ Voor 84% gewijzigd door Exorcist op 12-02-2015 14:43 ]

Nice.Flozem schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:44:
Demon's Crest en T2 Arcade Game "gescoord" voor 100 Euro... Mag je raden welk spel het merendeel van de prijs uit maakte...Ben er in ieder geval blij mee.
Demon's Crest wil ik ooit ook nog eens kopen. Helaas ben ik een CIB verzamelaar
Ja - CiB gaat me voor SNES en Gameboy echt te ver. Nagenoeg onbetaalbaar.Xyphoid schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:51:
[...]
Nice.
Demon's Crest wil ik ooit ook nog eens kopen. Helaas ben ik een CIB verzamelaar, dus zal er debiel veel geld voor moeten ophoesten. Nou ja, als ik ooit eens een geldboom in mijn tuin kan planten, dan koop ik hem...
Normaliter zou ik niet eens zoveel geld neerleggen voor een enkele cartridge. Maar ik heb Gargoyle's Quest op de Gameboy vroeger erg vaak en graag gespeeld. Deze moest ik gewoon hebben, en goedkoper zie ik dit spel zelden. Nu nog Gargoyle's Quest 2 ergens uithalen.
Meteen een vhs doosje met kartonnen inlay en gephotoshopte "retail" cover gemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door Flozem op 14-02-2015 23:19 ]
Jou nog even quoten..kabel binnen, maar mijn beide DC's geven geen kick. Geen beeld, geen geluid. Meerdere TV's geprobeerd, meerdere versterkers. Enig idee?LoCuTuS2000 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:42:
[...]
De link gaf ik meer om te demonstreren dat de DC native VGA heeft, en dat een box niets toevoegd bovenop de kabel. Een hobbyist als ik zou wel overwegen zelf VGA in te bouwen, lijkt mij een mooie uitdaging. Toen ik vroeger een Dreamcast vlak na de launch had ik ook een RGB scart aan de DC gesoldeerd omdat RGB nog niet te koop was
Ook een pc monitor geprobeerd?Exorcist schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:41:
[...]
Jou nog even quoten..kabel binnen, maar mijn beide DC's geven geen kick. Geen beeld, geen geluid. Meerdere TV's geprobeerd, meerdere versterkers. Enig idee?
Nee, kan ik morgen nog proberen..maar zou dat echt uitmaken? Ik heb het geprobeerd op een Sony KDL-50W828B, Samsung UE46D6500, Sony KDL-22PX300 en Samsung LE40A756. Zou een normale monitor dan nog uitmaken? Ik kreeg ook geen geluid, wat ik sowieso wel had verwacht namelijk..
[ Voor 51% gewijzigd door c4ke op 15-02-2015 07:40 ]
I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED
En idd welke kabel gebruik je?
I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED
Doet je Pioneer upscalen?Exorcist schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:29:
Ik krijg met zowel mijn CD-i speler alsmede mijn NES verstoringen op mijn Pioneer VSX-922. Beelden scrollen, kloppen niet. Ik kan wel wat aanpassen op de Pioneer maar het helpt maar weinig. Heb alleen geen composiet-ingangen op mijn TV, en mijn (RGB) SCART selector zit an sich ook vol. Denk dat ik die twee, net als de Saturn, maar aansluit op de Bravia PS2 TV.
Of komt dit iemand bekend voor?
/net weer even wat aangepast maar krijg t niet goed. Bummer.
Overigens snap ik niet meteen wat je bedoelt met scrollen. Wat ik wel geloof is dat timing van video op oude spelcomputers vaak niet helemaal volgens de standaard is. Bij een CRT maakt dat niet zoveel uit.
Ja, daar gaat het volgens mij ook fout - ik kan hem wel instellen op pure, 567p, 720p, 1080i, 1080p en 1080p/24, maar dat helpt niet met zo'n oud signaal. Heb ze nu aan de andere TV gekoppeld, op zich ook prima..alleen wat minder praktisch.danielkraak schreef op zondag 15 februari 2015 @ 10:24:
[...]
Doet je Pioneer upscalen?
Overigens snap ik niet meteen wat je bedoelt met scrollen. Wat ik wel geloof is dat timing van video op oude spelcomputers vaak niet helemaal volgens de standaard is. Bij een CRT maakt dat niet zoveel uit.
Ik kwam namelijk een zelda ocarina of time lolly uit 2002 van nintendo tegen en was benieuwd wat het waard is
[ Voor 4% gewijzigd door klaasf op 17-02-2015 17:40 ]
Dit topic is gesloten.