Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.674 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
gast7 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:01:
[...]

Mario kart 64 mits in mooie staat en de normale versie. anders voor banjo kazooie qua waarde. persoonlijk zou ik ook voor Mario 64 gaan omdat dat gewoon een goede game is. had dit probleem ook een paar weken terug veel mooie Gameboy spellen erbij gekregen maar geen protectors.

moet zeggen dat ik er zelf veel box protectors heb gekocht voor kartonnen doos games maar ook sealed games. Tevens ook manual protectors voor snes nes, ps1, megadrive mastersystem spellen.

maar Gameboy advance spant voor mij echt de kroon met box protectors.

vooral bij kartonnen doosjes kan je niet zuinig zijn met deze protectors tenzij de spellen echt zo goedkoop of slecht zijn dat het niet eens de moeite waard is.

90 cent lijkt veel maar hoe meer je er koopt hoe goedkoper het wordt als je 50 stuks koopt bijvoorbeeld kost het je nog maar 80 cent per stuk en op hun site ook van retrogame freak, gameprotecting.com krijg je ook nog een 5 % korting.

Verder zijn de inkoop prijzen hiervan nog verassend hoog. het probleem is dat het niet helemaal massaproductie is. als je er honderden duizenden maakt kan het heel goedkoop geregeld worden 2 cent per stuk etc, maar dat is hier niet het geval.het is geen standaard maat en ze bestellen er maar een paar duizend op maat van elke soort. massa productie zal het nooit worden want zoveel vraag is er niet naar.

inkoop prijs schijnt bij grote (paar duizend stuks) hoeveelheden op maat voor hun 48 cent per stuk te kosten.

Maken ze 42 cent winst waar ze ook nog eens belasting over moeten betalen is niet echt een vet pot.
net weer aan een andere tweaker boxprotectors verkocht ik kan ze voor minder dan 50 cent inkopen maar dan gaat het wel om veel aantallen ik heb het een boel pagina,s terug nog een keer tekoop aangeboden hier voor de liefhebber

ze zijn als je goed zoekt erg goedkoop te krijgen zeker nog veel goedkoper dan 48 cent

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:31
copywizard schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:09:
[...]

net weer aan een andere tweaker boxprotectors verkocht ik kan ze voor minder dan 50 cent inkopen maar dan gaat het wel om veel aantallen ik heb het een boel pagina,s terug nog een keer tekoop aangeboden hier voor de liefhebber

ze zijn als je goed zoekt erg goedkoop te krijgen zeker nog veel goedkoper dan 48 cent
kan inderdaad goedkoper maar dan zit ik toch te twijfelen over de kwaliteit. Met dit soort dingen wil je kwaliteit hebben je wil immers je game doosjes in goede staat houden en bij zo een site heb je er toch meer vertrouwen in dat dit wel goed zit.

Als je het elders goedkoper zoekt heb je risico dat het slechte kwaliteit is. Uiteraard als je het goed doet kan je dezelfde kwaliteit krijgen voor een lagere prijs maar er is altijd een risico dat het slechte kwaliteit is.

hun box protectors zijn goed nooit problemen mee gehad en dat is voor mij het enige wat telt.

voor 20 a 30 cent per stuk meer ga ik niet moeilijk doen zeer betrouwbare site en zeer goede klantenservice mocht er wat mis zijn nieuw product retour met vergoeding van de verzk etc.

met games kopen snap ik dat er veel geld te besparen valt dat doe ik ook maar met box protectors is het besparen van geld gewoon te minimaal en teveel moeite. voor mij gaat dan zekerheid voor de kosten die je bespaart die al niet veel zijn.

tenzij je voor duizenden games gaat het hier niet om veel geld.

opzich redelijk makkelijk te vinden voor goedkoop en waarschijnlijk goede kwaliteit als er geen import kosten bijkomen. maar in amerika is alles goedkoper

http://www.videogameboxprotectors.com/

[ Voor 13% gewijzigd door gast7 op 29-10-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
gast7 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:17:
[...]

kan inderdaad goedkoper maar dan zit ik toch te twijfelen over de kwaliteit. Met dit soort dingen wil je kwaliteit hebben je wil immers je game doosjes in goede staat houden en bij zo een site heb je er toch meer vertrouwen in dat dit wel goed zit.

Als je het elders goedkoper zoekt heb je risico dat het slechte kwaliteit is. Uiteraard als je het goed doet kan je dezelfde kwaliteit krijgen voor een lagere prijs maar er is altijd een risico dat het slechte kwaliteit is.

hun box protectors zijn goed nooit problemen mee gehad en dat is voor mij het enige wat telt.

voor 20 a 30 cent per stuk meer ga ik niet moeilijk doen zeer betrouwbare site en zeer goede klantenservice mocht er wat mis zijn nieuw product retour met vergoeding van de verzk etc.

met games kopen snap ik dat er veel geld te besparen valt dat doe ik ook maar met box protectors is het besparen van geld gewoon te minimaal en teveel moeite. voor mij gaat dan zekerheid voor de kosten die je bespaart die al niet veel zijn.

tenzij je voor duizenden games gaat het hier niet om veel geld.

opzich redelijk makkelijk te vinden voor goedkoop en waarschijnlijk goede kwaliteit als er geen import kosten bijkomen. maar in amerika is alles goedkoper

http://www.videogameboxprotectors.com/
de mijne zijn net zo goed van kwaliteit ik haal ze gewoon waar RGF ze ook haalt :) maar mij maakt 20 a 30 cent per doosje wel degelijk uit gezien het niet om 1 doosje gaat maar om 10 of 100 of misschien wel 1000 doosjes dan wordt 30 cent per doosje ineens een groot verschil :)

het enige dat RGF heeft is dat ze een naam hebben en dus kunnen vragen wat ze willen zei zijn de enige "echte" leverancier van deze doosjes dus met hun monopoly positie kunnen zei vragen wat ze willen.

ik koop ze ook niet voor de verkoop ik heb ze gekcoth voor mijn eigen en een vriend zijn collectie en ik had er nog wat over die ik graag wilde delen met tweakers ze staan dan ook nergens anders te koop ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:22

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Sowieso, de kwaliteit van zo'n boxprotector maakt overigens ook helemaal niks uit. Het gaat erom dat je games in nette staat blijven en dat ze niet onder een hoop stof komen te liggen.

Duurdere boxprotectors gaan je game echt niet beter beschermen.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Wahloh schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:09:
Sowieso, de kwaliteit van zo'n boxprotector maakt overigens ook helemaal niks uit. Het gaat erom dat je games in nette staat blijven en dat ze niet onder een hoop stof komen te liggen.

Tenzij het anti-UV protectors zijn, die je kartonnen hoesjes tegen verkleuring beschermt. Die zullen vast een stuk duurder zijn.
Weet niet of die bestaan. Voor comics zijn die er wel.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Wahloh schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:09:

kwaliteit maakt wel degelijk uit, als je de verkeerde plastic soort gebruikt kan je chemische reacties krijgen met het karton waardoor je doosjes dus zullen beschadigen terwijl je er niks meedoet.

als de kwaliteit dus echt bagger is dan zul je je games zelfs beschadigen terwijl je ze wilt beschermen doordat het plastic gewoon slecht is.

ik Geef je hier dus ongelijk in. Als je het op onbetrouwbare plekken koopt kan dat gebeuren hier heb je de zekerheid dat dit niet zo is.

zeg niet dat het beter beschermt maar het is om dit soort dingen te voorkomen.
copywizard schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:17:
[...]

de mijne zijn net zo goed van kwaliteit ik haal ze gewoon waar RGF ze ook haalt :) maar mij maakt 20 a 30 cent per doosje wel degelijk uit gezien het niet om 1 doosje gaat maar om 10 of 100 of misschien wel 1000 doosjes dan wordt 30 cent per doosje ineens een groot verschil :)

het enige dat RGF heeft is dat ze een naam hebben en dus kunnen vragen wat ze willen zei zijn de enige "echte" leverancier van deze doosjes dus met hun monopoly positie kunnen zei vragen wat ze willen.

ik koop ze ook niet voor de verkoop ik heb ze gekcoth voor mijn eigen en een vriend zijn collectie en ik had er nog wat over die ik graag wilde delen met tweakers ze staan dan ook nergens anders te koop ofzo :)
zei ook als je voor duizenden gaat dan gaat het pas een verschil maken anders bespaar je er niet zo gek veel mee.

jij haalt ze dan zeker dan van gameprotecting.com?

als je er uiteindelijk maar 500 nodig hebt bespaar je dus 150 euro.

geef toe het is zeker wat geld maar je gebruikt ze ook niet zo erg snel je bent er jaren zoet mee.

pas als je voor volle sets gaat en het echt overall voor gebruikt wordt het interresant.

gebruik jij dan trouwens ook box protectors voor megadrive spellen disk spellen en losse cardridges?

[ Voor 55% gewijzigd door gast7 op 29-10-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
gast7 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:45:
[...]

kwaliteit maakt wel degelijk uit, als je de verkeerde plastic soort gebruikt kan je chemische reacties krijgen met het karton waardoor je doosjes dus zullen beschadigen terwijl je er niks meedoet.

als de kwaliteit dus echt bagger is dan zul je je games zelfs beschadigen terwijl je ze wilt beschermen doordat het plastic gewoon slecht is.

ik Geef je hier dus ongelijk in. Als je het op onbetrouwbare plekken koopt kan dat gebeuren hier heb je de zekerheid dat dit niet zo is.

zeg niet dat het beter beschermt maar het is om dit soort dingen te voorkomen

[...]

zei ook als je voor duizenden gaat dan gaat het pas een verschil maken anders bespaar je er niet zo gek veel mee.

jij haalt ze dan zeker dan van gameprotecting.com?

als je er uiteindelijk maar 500 nodig hebt bespaar je dus 150 euro.

geef toe het is zeker wat geld maar je gebruikt ze ook niet zo erg snel je bent er jaren zoet mee.

pas als je voor volle sets gaat en het echt overall voor gebruikt wordt het interresant.

gebruik jij dan trouwens ook box protectors voor megadrive spellen disk spellen en losse cardridges?
nee ik gebruik ze momenteel alleen voor nes en gb en binnekort vermoedelijk n64 en snes maar ik laat ze maken in china waar RGF ze ook vandaan haalt en heb ze per 600 gekocht samen met een goede vriend (ook verzamelaar) dus dan word het aanzienlijk goedkoper alleen kwamen er best wat invoerrechten bij door een fout van de verzender

wat betreft die chemische reactie met "slechte" doosjes gebruikt RGF ook als verkoop argument maar heb nog nooit een voorbeeld gezien waarin dit werkelijk is gebeurd.

[ Voor 5% gewijzigd door copywizard op 29-10-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
staat ook op veel ebay advertenties en andere gameprotecting sites die de doosjes verkopen dus niet alleen rgf en dat lijkt me dus zeer vervelend als mij dat zou overkomen, denk dat het in het verleden wel met andere dingen is gebeurd.

In elk geval ik snap dat er bij grote hoeveelheden veel geld bespaard kan worden als ik ook voor zulke hoeveelheden zou gaan zou ik het misschien ook doen heb het enkel over kleinere normale hoeveelheden dat er niet zo gek veel bespaard kan worden.

heb zelf uiteindelijk maar 500 doosjes (gespreid over meerdere consoles met kartonnen doosje) nodig dus voor mij zal het niet veel uitmaken of ik wel of niet uiteindelijk 150 euro bespaar. maar ik snap je punt.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 29-10-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik heb serieus nog nooit gehoord dat een plastic cover voor een chemische reactie veroorzaakt die kartonnen doosje vernield. Je moet echt met een goede bron komen...

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Wahloh schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:05:
Ik heb serieus nog nooit gehoord dat een plastic cover voor een chemische reactie veroorzaakt die kartonnen doosje vernield. Je moet echt met een goede bron komen...
hier mijn argument

http://www.marktplaats.nl...-hc-stofvrij-bewaren.html

http://www.ebay.nl/itm/10...plies&hash=item5410cc4455

De mapjes zijn zuur- en zwavelvrij, dus ook geen aantasting van uw kostbare strips in de toekomst!

plastic kan dus wel degelijk papier/karton aantasten als het niet zuurvrij is wat het geval kan zijn.

als plastic strips/papier kan aantasten dan zal dit ook wel het geval zijn met karton.

overal staat dat er zuurvrij plastic wordt gebruikt als dit niet het geval is kan het dus je doosjes aantasten op langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Mijn aankopen van vorige maand (en voorlopig mijn laatste voor een aantal maanden).

Aankopen 30 oktober 2014

Dat ding linksboven is douchegel in de vorm van een Gameboy. Kreeg ik gratis er bij van die gozer waarvan ik de NES spellen heb gekocht.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
zitten mooie titels tussen en compleet in doos mooie aankopen :)

zal morgen mijn aankopen van deze week posten

[ Voor 20% gewijzigd door gast7 op 30-10-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 22:48
Xyphoid schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:39:
Mijn aankopen van vorige maand (en voorlopig mijn laatste voor een aantal maanden).

[afbeelding]

Dat ding linksboven is douchegel in de vorm van een Gameboy. Kreeg ik gratis er bij van die gozer waarvan ik de NES spellen heb gekocht.
Mooie aankoop. Zal wel genoeg gekost hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Heb deze keer een zeer goede retrogame week gehad veel toppers weten toe te voegen aan de collectie voor een kleine prijs, zeker niet mijn beste aankopen maar wel een van de betere.

Gameboy gecombineerd 3 sets hebben mij 105 euro incl verzending gekost

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D9MJaB3.jpg

de 5 playstation spellen hebben mij 30 euro incl verz gekost heb de verkoper weten te overtuigen om het toch te verzenden. zeer tevreden mee allen cib en mooie staat.

was me vooral te doen om de black label street fighter 2 collectie. eindelijk een fatsoenlijke versie, met een megadrive controller zijn deze spellen namelijk niet speelbaar een ps1/2 controller is toch een stuk beter voor vechtspellen.

sonic rush voor 3 euro opgehaald en een gratis lege gamecube controller doos met boekje gekregen van familie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ttQ65pm.jpg

Dan mijn beste deal van de week

een zeer mooie sega dreamcast set voor 150 euro opgehaald vele 2d vechtspellen alles is cib en uitsteknde staat.

waar ik vooral blij mee ben is dat ik garou/fatal fury mark of the wolves heb weten toe te voegen aan de collectie.. hij had er ook al een free loader bij zitten zodat ik ntc spellen op de europese dreamcast kan spelen dat is dan wel handig. dat spel vind je niet zomaar hier in Europa en de japanse versie is voor mij geen optie. kan dus eindelijk een van de betere 2d vechtspellen spelen zeer blij mee.

wist verder niet eens dat er naast de japanse er een amerikaanse dreamcast versie was van dit spel dus dat is wel een aangename verrasing die dan ook zeer welkom was.

de 5 spellen rechts + de accesoires eronder worden toegevoegd aan de collectie en het heeft me uiteindelijk minder dan 20 euro gekost. zaten mooie titels tussen vooral 2d vechtgames

verzamel geen japanse spellen maar street fighter zero 3 zat er toevallig bij, waarschijnlijk ga ik deze nog verkopen maar dat zie ik dan wel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QqRzS8i.jpg
uiteindelijke toevoegingen aan de collectie.

street fighter collection 2 cib
sonic rush cib
gamecube controller doos
2x vmu in doos 1x ntc
1x rumble pack in verpakking
street fighter 3rd strike cib
Capcom vs snk cib
shemue 1 cib
fatal fury mark of the wolves ntc versie cib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:52
Phoe die zal wel rijk zijn: |:(

Ik citeer:"Duizenden klanten gingen u voor". ;w

:X Daarom is retro verzamelen al een flink aantal jaren niet leuk meer .. ;w
Prijzen zijn écht belachelijk tegenwoordig. Soms, hééél soms dan voeg ik nog wat toe aan mijn collectie. Anders nooit meer.. Ik was pas geleden nog op een beurs waar toevallig ook een retro corner was. Maar ik loop er tegenwoordig eigenlijk al standaard voorbij. Omdat ik al weet wat ze vragen voor de meeste mainstream games in wel erg gebruikte staat. Of 60 euro bijvoorbeeld voor een vies vergeelde (unboxed) nes die je daar niet eens werkend kunt zien gaat wel ver.

Het kromme is ook nog waarschijnlijk is er iemand die het koopt anders stonden er niet de hele tijd van dit soort advertenties op marktplaats. Zou het dan bijna dezelfde kant op gaan als bij comics? Dat er mensen zijn die zulke aankopen alleen doen als pure investering? Om het vervolgens een aantal jaar vast te houden en weer te verkopen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
de prijs van die trip world is nogal hoog in duitsland zelf gaan ze compleet in doos weg voor 600 euro of minder

in elk geval het klopt dat alles in prijs omhoog gaat maar als je het in een lot koopt kan je het nog voordelig krijgen juist omdat alles zoveel waard is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Flozem schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 06:50:
[...]

Mooie aankoop. Zal wel genoeg gekost hebben... :)
Mwah, 2 maandjes op water en brood en ik kan er weer tegenaan... :P
gast7 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:58:
Heb deze keer een zeer goede retrogame week gehad veel toppers weten toe te voegen aan de collectie voor een kleine prijs, zeker niet mijn beste aankopen maar wel een van de betere.
En ik dacht dat ik veel had uitgegeven....
Vooral de DC set is mooi. Zeker Shen Mue I en II.
Die wil ik ooit ook nog eens kopen (als ik met DC spellen ga beginnen. Heb altijd alleen kopietjes gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het is niet de bedoeling dat het over ROMs ed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Vandaag naar de retro game beurs in Schiedam geweest. 90 Euro uitgegeven, maar wel veel kunnen halen. Zal vanavond foto plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41
Wat was nou die beste maar onbekende 2d fighter? Garou mark of the wolves? Die kan je ook op 360 in de arcade halen? Als verzamel object is ie wel mooi (denk ik, niet mijn ding ;) )

En op een standaard md pad wil je idd geen fighters spelen maar ze hebben ook een 6 button variant, die was dacht ik best goed.
http://segaretro.org/Six_Button_Control_Pad_(Mega_Drive)

De opvolger voor de saturn (2e versie dan) is tijden lang mijn favo joypad ever geweest voor fighting games. Die zit er bijna identiek uit.
http://segaretro.org/Control_Pad_(Saturn)

[ Voor 28% gewijzigd door Sagat op 02-11-2014 17:47 . Reden: url's toegevoeggd ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:21:
Wat was nou die beste maar onbekende 2d fighter? Garou mark of the wolves? Die kan je ook op 360 in de arcade halen? Als verzamel object is ie wel mooi (denk ik, niet mijn ding ;) )

En op een standaard md pad wil je idd geen fighters spelen maar ze hebben ook een 6 button variant, die was dacht ik best goed.
http://segaretro.org/Six_Button_Control_Pad_(Mega_Drive)

De opvolger voor de saturn (2e versie dan) is tijden lang mijn favo joypad ever geweest voor fighting games. Die zit er bijna identiek uit.
http://segaretro.org/Control_Pad_(Saturn)
Dat klopt was die game, veel mensen kennen de fatal fury serie niet.

kan inderdaad ook op de ps2 en xbox 360 gespeeld worden daarvan was ik al op de hoogte maar nu heb ik een echte originele fysieke versie van het spel. heeft me tevens uiteindelijk maar een paar euro gekost per sega spel incl verz door de sega deal en als ik de andere deals erbij reken van deze week heeft alles wat ik in de collectie toevoeg me helemaal niks gekost en ben ik er zelfs beter uit gekomen, :)

Ben er uiteindelijk zeer tevreden mee, is een duur spel om aan te schaffen als je een niet download wilt en ook best moeilijk te vinden, tevens een fan van de fatal fury serie dus zeker een must have voor mij.

bovendien heb ik geen xbox 360 en wil ik ook niet de japanse versie op de ps2 spelen.

ben zelf meer een snk gast dan een capcom beat m up gast maar ook bij capcom zitten goeie 2d vechtspellen hoewel ik persoonlijk vind dat de streetfighter games er schandalig op achteruit zijn gegaan sinds street fighter IV maar dat is een persoonlijke mening. Vooral omdat veel mensen street fighter IV juist zien als de beste street fighter game 8)7

uiteraard alle oude spellen van elke console kun je op de ps3 of xbox etc dowloaden en spelen dat is een feit maarja als ik zo denk kan ik maar beter ophouden met verzamelen, alles op originele consoles spelen en alles gewoon downloaden, 8)7.Waarom zou je bijvoorbeeld dan originele Zelda games kopen als je ze gewoon op een emulator kunt dowloaden of op de virtual console voor een paar euro. zijn vaak bijna net zo goed, hetzelfde of verbeterd tenopzichte van het origineel en vele malen goedkoper.

Over de sega controller op fighters. Heb al een 6 knoppen draad loze variant, maar heb deze nooit uitgeprobeerd op street fighter sinds de traumatische ervaringen met de standaard controller |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Hier zijn mijn aankopen van vandaag van de beurs.
Excuses voor de slechte kwaliteit. Had geen tijd om alles goed in te stellen.

Aankopen 2 november 2014

Het bovenste hoesje van de PS2/Gamecube stapel is een DVD van Final Fantasy Advent Children.
Ik heb ook nog een gratis hoesje van RetroGameFreak gehad (die ze verkopen voor 89 cent per stuk).

En niemand die Zelda Four Swords cartridge voor de Advance had... Zag er wel 1, maar dat was een gesealde CIB :(

Maat van me heeft een gratis een GoBot gekregen. Was wel beschadigd, maar toch. Werd verkocht voor €1. Hij gaf €50, maar die vent had geen wisselgeld, dus hij zei: Neem maar mee joh. :P Ik heb daarna wel weer €20 uitgegeven bij zijn stand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 07:19
Hehe cool. Nog meer mensen geweest? Was voor mij wat te ver weg.

Overigens ook maar meer van m'n spulletjes te koop gezet. Ik ga toch echt verder met PSX/PS2/Saturn. De rest speel ik toch vrij weinig mee. Jammer om het dan zelf te houden al is het ook weer jammer dat ik het allemaal had gekocht. Oh well :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
Hmm ik wist niet eens dat er een retro beurs was in schiedam.

Is niet ver voor mij dus ik had waarschijnlijk wel gegaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wist het ook niet, maar ik zie verder ook geen reden(en) om naar zo een beurs te gaan. Veel handelaren, veel kopers met kennis van zaken etc. Kun je alsnog beter naar een rommel- en/of vlooienmarkt. Maar goed, ik doe daar verder nauwelijks iets aan. Nadeel is dat ik weinig naar binnen hark op die manier, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
denk persoonlijk dat als je echt alles verzamelt dat je zelfs bij handelaren zat spellen naast sportgames naar binnen kunt harken voor onder de 1 euro per stuk omdat zelfs hun het anders gewoon weg niet kunnen verkopen.

Jammer genoeg is dat niks voor mij aangezien ik enkel spellen koop die ik ook echt daadwerkelijk ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
Mijn 4 weken oude PS3 die ik gekocht had is ter ziele gegaan.... verkoper wil er niks mee doen (hij werkte toen die verkocht werd, dus dat snap ik ook wel) en een reflow heeft niet mogen baten...

Dus dan maar de onderdelen die wel goed werken in de verkoop. Maar blijft balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-10 13:58
Ik stond er weer met mijn maat als de Test Team. Dit was van de 4 Bonami beurzen toch de drukste.
We hebben ongeveer 60 NES games getest, idem SNES. Voor de N64 ongeveer 30.

Ook een stuk of 6 consoles getest. Andere tests waren een beetje Wii, PS2, PS1, Dreamcast en zelfs wat DS games en stuk of 3 gameboys..

Veel voorkomend euvel zijn vieze NES games of consoles. Het lijkt dat N64 games ook al op leeftijd zijn, want we hebben heel wat moeten schoonmaken om ze weer het leven in te roepen.

Zoals de vorige keer kwam er niemand Sega games of hardware testen. In Juni in Eindhoven was er wel iemand geweest met een Mega CD 2.

Meest opmerkelijke tests dit keer waren: iemand met wat hij dacht dat het een Megadrive video kabel was, maar dat was het niet (het paste nergens op), iemand met een 19" Asus HDTV die hij voor 50 euro gekocht heeft en iemand met allemaal best bijzondere Super Famicom RPG's.

Het is elke keer kijken en bijstellen wat de trends zijn. Zoals het nu naar uit ziet hoeft de Saturn de volgende keer niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Exorcist schreef op zondag 02 november 2014 @ 23:22:
Ik wist het ook niet, maar ik zie verder ook geen reden(en) om naar zo een beurs te gaan. Veel handelaren, veel kopers met kennis van zaken etc. Kun je alsnog beter naar een rommel- en/of vlooienmarkt. Maar goed, ik doe daar verder nauwelijks iets aan. Nadeel is dat ik weinig naar binnen hark op die manier, maar goed.
Daar heb je gelijk in. Maar af en toe zie je toch een spel dat je wilt hebben en als je een beetje goed bent, dan kan je vaak wel wat van de prijs af halen.
Die Final Fantasy DVD en Ace Combat, was ik niet eens van plan om te kopen. Had alleen dat DS doosje, Pokemon, Robotech en Silent Hill 3. Eerst zei hij 20 Euro. Toen zei ik dat ik dat iets te veel vond. Na wat zoeken, deed hij The Suffering en Ace Combat er bij. Die Pokemon is al €12 tot €15 waard. En die Silent Hill 3 tussen de €5 en €10.
De Dreamcast spellen waren €10 per stuk, maar heb ze voor €8,50 kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Offperception schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:59:
Ik stond er weer met mijn maat als de Test Team. Dit was van de 4 Bonami beurzen toch de drukste.
We hebben ongeveer 60 NES games getest, idem SNES. Voor de N64 ongeveer 30.

Ook een stuk of 6 consoles getest. Andere tests waren een beetje Wii, PS2, PS1, Dreamcast en zelfs wat DS games en stuk of 3 gameboys..

Veel voorkomend euvel zijn vieze NES games of consoles. Het lijkt dat N64 games ook al op leeftijd zijn, want we hebben heel wat moeten schoonmaken om ze weer het leven in te roepen.

Zoals de vorige keer kwam er niemand Sega games of hardware testen. In Juni in Eindhoven was er wel iemand geweest met een Mega CD 2.

Meest opmerkelijke tests dit keer waren: iemand met wat hij dacht dat het een Megadrive video kabel was, maar dat was het niet (het paste nergens op), iemand met een 19" Asus HDTV die hij voor 50 euro gekocht heeft en iemand met allemaal best bijzondere Super Famicom RPG's.

Het is elke keer kijken en bijstellen wat de trends zijn. Zoals het nu naar uit ziet hoeft de Saturn de volgende keer niet mee.
In Apeldoorn kwam ik langs met een Japanse Sega Mega Drive om die te testen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
ksborg schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:27:
[...]

In Apeldoorn kwam ik langs met een Japanse Sega Mega Drive om die te testen ;).
Zou goed kunnen! In september in Apeldoorn kwam er inderdaad iemand met een MD met een composiet kabel, meen ik mij te herinneren. Die kabel deed 't helaas niet, maar de MD ging wel aan. Was jij dat dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Offperception schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:31:
[...]

Zou goed kunnen! In september in Apeldoorn kwam er inderdaad iemand met een MD met een composiet kabel, meen ik mij te herinneren. Die kabel deed 't helaas niet, maar de MD ging wel aan. Was jij dat dus?
Haha ja, dat was ik! Die kabel heb ik nooit werkend gekregen, maar met een vervangende kabel werkt de MD prima. Zelfs heel lang ook... Kwam er laatst na anderhalve week achter dat ik vergeten was hem uit te zetten. Stond nog steeds lekker Sonic demo's af te spelen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Ik ben ook in Schiedam geweest, vond het wat tegenvallen tegenover eerdere beurzen.
Heb een CIB Kirby 64 gekocht in mint staat voor 45 euro en een stapel MVS carts zonder label voor 2 tientjes.
Moet de MVS carts nog testen maar ik verwacht niet dat er een Twinkle Star Sprites tussen zit :P

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 11:59

nwagenaar

God, root. What's the differen

Mocht je toevallig enkele dubbele MVS carts tegenkomen oid, stuur mij even een DM. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe MVS carts :P

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
ksborg schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:51:
[...]

Haha ja, dat was ik! Die kabel heb ik nooit werkend gekregen, maar met een vervangende kabel werkt de MD prima. Zelfs heel lang ook... Kwam er laatst na anderhalve week achter dat ik vergeten was hem uit te zetten. Stond nog steeds lekker Sonic demo's af te spelen _O-
Haha ja, die dingen kunnen maanden aanstaan. Zoals bewezen in allemaal soorten kiosk opstellingen en, ik meen nog steeds, in de Gameshop in Den Haag. En ja, dat power LED-je zie je nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 10-10 22:41

Metro2002

Memento mori

Ik was ook even geweest maar was echt binnen een half uur weer weg. Véél te veel 'modern' spul. PS1 en 2 games, xbox.... En verder weer vooral veel nintendo. Megadrive games waren er wel maar niet extreem veel en ik stond bij 1 kraam waar ze echt bizarre prijzen vroegen voor MD games. Castlevania bloodlines: 100 euro 8)7 en nog meer van dat soort idioot hoge prijzen. (ik heb die ooit gekocht voor 35 euro , CIB)
Uiteindelijk met slechts 4 games (2 dreamcast games en 2 MD games ) naar huis gegaan. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ricost schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:34:
Ik ben ook in Schiedam geweest, vond het wat tegenvallen tegenover eerdere beurzen.
Heb een CIB Kirby 64 gekocht in mint staat voor 45 euro en een stapel MVS carts zonder label voor 2 tientjes.
Moet de MVS carts nog testen maar ik verwacht niet dat er een Twinkle Star Sprites tussen zit :P
Misschien een domme vraag, maar ben net begonnen met verzamelen.. Wat is MINT staat.. Ik heb die term al vaker voorbij zien komen maar nooit gevraagd wat het was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:25:
[...]

Misschien een domme vraag, maar ben net begonnen met verzamelen.. Wat is MINT staat.. Ik heb die term al vaker voorbij zien komen maar nooit gevraagd wat het was..
Mint = als nieuw. Een auto kan ook in mint conditie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:26:
[...]

Mint = als nieuw. Een auto kan ook in mint conditie zijn.
Okee bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Metro2002 schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:12:
Ik was ook even geweest maar was echt binnen een half uur weer weg. Véél te veel 'modern' spul. PS1 en 2 games, xbox.... En verder weer vooral veel nintendo. Megadrive games waren er wel maar niet extreem veel en ik stond bij 1 kraam waar ze echt bizarre prijzen vroegen voor MD games. Castlevania bloodlines: 100 euro 8)7 en nog meer van dat soort idioot hoge prijzen. (ik heb die ooit gekocht voor 35 euro , CIB)
Uiteindelijk met slechts 4 games (2 dreamcast games en 2 MD games ) naar huis gegaan. -O-
welke spellen heb je gekocht?

verder is 100 euro een goede prijs voor castlevania bloodlines/generation want daar gaat deze game op ebay voor als niet meer. zeker niet een te hoge prijs voor deze game vooral niet op een beurs waar de verz k er niet eens meer bijzitten je hebt het spel meteen. verder geven de mensen die op zo'n een beurs komen vaak meer geld uit dan mensen die op marktplaats of rommelmarkten struinen dus ik denk niet dat het verkopen een uitdaging is voor hun.

heb hem zelf zo'n 5 maanden terug voor iets minder dan 12 euro incl verz cib uitsteknde staat in de collectie weten toe te voegen tevens mijn duurste sega md aankoop voor een losse game, geef meestal namelijk maar zo'n rond de 5 euro per spel uit incl verz dus dat zegt ook weer wat.

[ Voor 36% gewijzigd door gast7 op 03-11-2014 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Net in de buurt even Sonic Riders, GTA Vice City, San Andreas, From Russia With Love (007) en Tony Hawk 3 opgehaald voor de PS2. 4 Euro. Niet per stuk, maar in totaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
gast7 schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:58:
[...]
Dat klopt was die game, veel mensen kennen de fatal fury serie niet.

kan inderdaad ook op de ps2 en xbox 360 gespeeld worden daarvan was ik al op de hoogte maar nu heb ik een echte originele fysieke versie van het spel. heeft me tevens uiteindelijk maar een paar euro gekost per sega spel incl verz door de sega deal en als ik de andere deals erbij reken van deze week heeft alles wat ik in de collectie toevoeg me helemaal niks gekost en ben ik er zelfs beter uit gekomen, :)

Ben er uiteindelijk zeer tevreden mee, is een duur spel om aan te schaffen als je een niet download wilt en ook best moeilijk te vinden, tevens een fan van de fatal fury serie dus zeker een must have voor mij.

bovendien heb ik geen xbox 360 en wil ik ook niet de japanse versie op de ps2 spelen.

ben zelf meer een snk gast dan een capcom beat m up gast maar ook bij capcom zitten goeie 2d vechtspellen hoewel ik persoonlijk vind dat de streetfighter games er schandalig op achteruit zijn gegaan sinds street fighter IV maar dat is een persoonlijke mening. Vooral omdat veel mensen street fighter IV juist zien als de beste street fighter game 8)7
Hmm misschien iets voor pm, ik vind sf4 nog steeds goed, beste ooit....weet niet of ik zo ver zou gaan.

Ik ben zelf meer een capcom fan, maar heb ook wel een beetje kof gespeeld, fatal fury dan minder, garou heb ik al vaker ove gehoord, misschien nog is een kans geven (wel lastig dat met weinig tijd een fighter leren moeilijk is, dan is sf4 mega hyped recentste update versie toch ook weer makkelijk, al hoewel ik daar hetzelfde probleem heb, heb de 5 nieuwe chars nog amper aangeraakt
uiteraard alle oude spellen van elke console kun je op de ps3 of xbox etc dowloaden en spelen dat is een feit maarja als ik zo denk kan ik maar beter ophouden met verzamelen, alles op originele consoles spelen en alles gewoon downloaden, 8)7.Waarom zou je bijvoorbeeld dan originele Zelda games kopen als je ze gewoon op een emulator kunt dowloaden of op de virtual console voor een paar euro. zijn vaak bijna net zo goed, hetzelfde of verbeterd tenopzichte van het origineel en vele malen goedkoper.
Daarom zei ik al, het puur verzamelen is (nog?) niet echt mjin ding. Maar ik snap absoluut dat als je dat wel leuk vind, het natuurlijk geweldig is dat het zowel leuk verzamel object is als goede game. Verder voordeel van emulatie is dat je vaak meer keuze qua controllers hebt (mjin snes joypads, en ook de md joypad die ik heb hebben gewoon wat ouderdoms issues, misschien toch is researchen hoe ik die kan schoonmaken ofzo)
Over de sega controller op fighters. Heb al een 6 knoppen draad loze variant, maar heb deze nooit uitgeprobeerd op street fighter sinds de traumatische ervaringen met de standaard controller |:(.
sf2 met 3 knoppen spelen terwijl ik zelf de snes versie met 6 gewend was, was idd traumatish! ook vond ik het md gelluid nasty.....was wel jaloers op de snelheid (ik vergelijk dan even orginele sf2 met sf2ce op md) en natuurlijk de Original bosses......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 07:56:
[...]

Hmm misschien iets voor pm, ik vind sf4 nog steeds goed, beste ooit....weet niet of ik zo ver zou gaan.

Ik ben zelf meer een capcom fan, maar heb ook wel een beetje kof gespeeld, fatal fury dan minder, garou heb ik al vaker ove gehoord, misschien nog is een kans geven (wel lastig dat met weinig tijd een fighter leren moeilijk is, dan is sf4 mega hyped recentste update versie toch ook weer makkelijk, al hoewel ik daar hetzelfde probleem heb, heb de 5 nieuwe chars nog amper aangeraakt
street fighter alpha 2 vind ik persoonlijk een van de betere sf games

verder is garou mark of wolves het laatste deel van de originele fatal fury, het is dus een spel uit de fatal fury serie en niet een spel apart ondanks de naam van het spel.

kof is eigenlijk fatal fury. eerste fatal fury game heette fatal fury: king of fighters werd later de basis voor de kof games.verder bestaan de characters van de kof series uit veel van de characters die je uit de fatal fury serie kan zijn maar ook art of fighting ikari warriors etc allemaal snk characters maar vooral fatal fury.

tenopzichte van de fatal fury games mist het jammer genoeg wel het 3d vechten maar bij fatal fury was het gevechtssyteem iets simpeler dus daarom kon dat ook. als je een fatal fury game speelt snap je wel wat ik bedoel is daar niet enkel 2d vechten :) .

verder zijn de kof en fatal fury serie een beetje vergeten tegenwoordig. dit komt mede omdat hun spellen vroeger vaak enkel op hun home console verkrijgbaar waren de neo geo aes en deze scheen onbetaalbaar te zijn tenopzichte van de rest. zelfde gold voor de games voor dit systeem en die waren zelfs duurder dan een console zoals snes etc. verder waren de enkele ports die er waren op betaalbare consoles niet geweldig en veel slechter dan het origineel dit omdat ze hun spellen enkel op hun Eigen merk console wilden houden. resultaat is dat enkel heel rijke mensen deze console hadden bijna niemand had hem. De neo geo aes had zich eigenlijk vooral gefocust op de markt voor de heel rijkere mensen en niet op de casual gamers zoals Nintendo en sega en dat ging ze eigenlijk best goed af vanwege de hoge prijzen en rijke mensen kochten het systeem en de dure spellen toch wel.

hun console (Neo geo aes) daarentegen had wel dezelfde grapics als arcade kasten maargoed moest je wel een fortuin betalen maar als je naar Capcom kijkt hadden deze juist wel goede versies van de games op betaalbare consoles. als de snk serie hetzelfde had gedaan zou het nu veel bekender zijn geweest.

verder heeft dit als resultaat dat de originele neo geo aes spellen cib nog steeds een fortuin waard zijn ook veel van de japanse versies. en als je de amerikaanse versies wilt vol engels schermtext met engelse handleiding en doos hebben dan ben je automatisch altijd een fortuin kwijt want die schijnen erg zeldzaam te zijn tegenover de japanse veries. minimaal 100 euro p/s en voor zeldzamere goede games kan je al makkelijk 1000 + euro kwijt zijn per stuk. moeilijk te vinden en het kost altijd een fortuin. ook helpt het niet als de spellen in handen zijn van rijke mensen die verkopen het ook minder snel en voor veel geld.
Sagat schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 07:56:

sf2 met 3 knoppen spelen terwijl ik zelf de snes versie met 6 gewend was, was idd traumatish! ook vond ik het md gelluid nasty.....was wel jaloers op de snelheid (ik vergelijk dan even orginele sf2 met sf2ce op md) en natuurlijk de Original bosses......
geluid van de md, de stemmen waren slecht inderdaad maar de md heeft het vooral te danken aan de muziek deze is bijna hetzelfde als die van de arcade kasten. md heeft namelijk zelfde geluidskaart als van de arcade kasten terwijl snes deze helemaal opnieuw moest maken uit niks hierdoor is het muziek op de snes slechter dan de md. Lijkt totaal niet op het origineel

vind persoonlijk de sf2ce voor de md echt dichtste in de buurt komt bij het origineel op de arcade kasten.

volgens mij mist de snes versie ook de intro bij de sf2 serie md heeft deze wel in de sf2 ce
md. Dit is de beste sf intro zonder twijfel.

intro was volgens mij bij alle sf2 games op de arcade kasten maar bij de consoles vrijwel nergens behalve op de md.

intro van sf2 ce vind ik pers onbetaalbaar, origineel was echt een classic voor die tijd maar dit kon natuurlijk niet in westerse landen dus werd dit veranderd naar wat we nu hebben op bijvoorbeeld de md

hier een link van de originele intro van sf2 voordat deze veranderd was.

YouTube: Street Fighter II - Arcade - Intro

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 04-11-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

gast7 schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:09:
[...]

welke spellen heb je gekocht?0
Voor de dreamcast virtua tennis 1 en 2, die had ik alleen als kopie maar schijnt dat de DC op lange termijn sneller slijt van het spelen van kopieen dus nu maar origineel gekocht.
En voor de Megadrive psychopinball en Ferrari formule 1 :P
verder is 100 euro een goede prijs voor castlevania bloodlines/generation want daar gaat deze game op ebay voor als niet meer. zeker niet een te hoge prijs voor deze game vooral niet op een beurs waar de verz k er niet eens meer bijzitten je hebt het spel meteen. verder geven de mensen die op zo'n een beurs komen vaak meer geld uit dan mensen die op marktplaats of rommelmarkten struinen dus ik denk niet dat het verkopen een uitdaging is voor hun.

heb hem zelf zo'n 5 maanden terug voor iets minder dan 12 euro incl verz cib uitsteknde staat in de collectie weten toe te voegen tevens mijn duurste sega md aankoop voor een losse game, geef meestal namelijk maar zo'n rond de 5 euro per spel uit incl verz dus dat zegt ook weer wat.
Ik voor 35, jij voor 12 en dan vindt je 100 euro een goede prijs? :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Sagat schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:21:
Garou MOTW is idd een van de beste 2D fighting games en origineel afkomstig van Neo Geo.
Ben ook erg blij met m'n AES versie en m'n complete MVS kit :*)

Je hebt zelfs een PS2 set in japan met de game en een replica van de Neo Geo AES joystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 11:59

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik ben het met ricost eens: Garou MOTW is één van de beste 2D fighting games, maar ook KOF'98 en The Last Blade mogen niet in het lijstje ontbreken.

Ook SNK vs Capcom: SVC Chaos staat in mijn top 5, al is het alleen maar omdat dit de enige SNK/Capcom titel op de MVS en AES was en Ryu speelt behoorlijk goed met mijn AES arcade stick :+

Helaas ontbreekt Garou MOTW nog in mijn verzameling, maar dat komt voornamelijk omdat hij enorm slecht verkrijgbaar is en behoorlijk prijzig in aanschaf. Een losse MVS Japanse cart zit al snel op € 150,- excl. verzendkosten. :/

Overigens moet ik eerlijk bekennen dat ik mij de laatste tijd enorm vermaak met Neo Turf Masters. Wat een vermakelijke en simpele game is dat zeg :P

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:03
Over oude retro games gesproken, ik heb wel weer wat nieuws aangeschaft, maar het is geen console spul :P

GOG heeft in samenwerking met Disney weer een zooitje oude games een re-release gegeven, waaronder:

Afbeeldingslocatie: http://images.gog.com/4160201e33edff6ae1e511119fd6a8563caf685677f6f0491cea75c3afc86e2f_800.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://images.gog.com/1e2643e278af54de04cd8782f5e55fd4d6841b34bf1efa91efa424e41dd1fe72_800.jpg

En die heb ik dus beide 8) Werken keurig netjes onder Windows 8 en zelfs m'n Xbox360 controller werkt er prima mee :D Al op beide games een missie gedaan! :D Speelt weer echt als vanouds weg...heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Metro2002 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:34:

[...]

Ik voor 35, jij voor 12 en dan vindt je 100 euro een goede prijs? :o ;)
uiteraard persoonlijk zou ik het nooit voor de volle prijs kopen wat me ook zeer goed gelukt is. ik bedoel even realistisch als ik dit soort spellen voor hoofdprijzen koop zou ik binnen de kortste keren blut zijn.Ik zeg alleen dat je er makkelijk op zo een beurs 100 euro voor kunt krijgen en ook dat deze game voor zulke prijzen gaat.

ik vind het verder terecht dat er op een gespecialiseerde game beurs hogere prijzen zitten. de standhouders moeten naar de plek toereizen en daarboven op moeten ze waarschijnlijk ook nog eens een stand huren wat ook geld kost hier zijn ze zoizo denk ik zo'n 50 euro kwijt aan heen en terug reizen + stand, vind dat ze dan wel wat meer Mogen vragen. mensen zitten daar niet voor een appel en een ei ze willen er zelf ook wat voor terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

nwagenaar schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:06:
Ik ben het met ricost eens: Garou MOTW is één van de beste 2D fighting games, maar ook KOF'98 en The Last Blade mogen niet in het lijstje ontbreken.

Ook SNK vs Capcom: SVC Chaos staat in mijn top 5, al is het alleen maar omdat dit de enige SNK/Capcom titel op de MVS en AES was en Ryu speelt behoorlijk goed met mijn AES arcade stick :+

Helaas ontbreekt Garou MOTW nog in mijn verzameling, maar dat komt voornamelijk omdat hij enorm slecht verkrijgbaar is en behoorlijk prijzig in aanschaf. Een losse MVS Japanse cart zit al snel op € 150,- excl. verzendkosten. :/

Overigens moet ik eerlijk bekennen dat ik mij de laatste tijd enorm vermaak met Neo Turf Masters. Wat een vermakelijke en simpele game is dat zeg :P
Een losse cart MOTW (MVS) moet te doen zijn voor rond de 100 euro excl. verzendkosten
Hou daar vooral de eBay veilingen voor in te gaten. De buy-it-nows zijn altijd idd rond de 150.
De AES versie daaraantegen is iets duurder :P

Ik had bij mn lot MVS carts laatst Top Players Golf zitten.. wat een slechte game is dat tegenover Neo Turf Masters (Big Tournament Golf)!
Street Hoop is trouwens ook een goede sport game, NBA jam maar dan voor de Neo Geo en kost geen drol!

Persoonlijk vindt ik Last Blade 2 wel beter dan deel 1

Wat betreft de retro game beurzen, de prijzen liggen daar bij de retrogameshops vrij hoog.
Maar er zitten ook altijd collega verzamelaars welke meestal wat schappelijker zijn en ook vaak interesse hebben in trades.

[ Voor 11% gewijzigd door ricost op 04-11-2014 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Naast garou zijn de last blade games de 2d fighters die ik eigenlijk nog een keer wil spelen, maar voor zover ik weet zijn die niet legaal te emuleren. Ik ben niet heiliger dan de paus maar probeer wel netjes voor mijn games te betalen. Overigens ook door het gebrek aan tijd voor mijn legale games vind ik het helemaal onzin om dan te gaan piraten.

Qua intro, ja ik herinner me dat dit inderdaad nog een relletje was, voor mij waren het altijd gewoon 2 vechtende mannen, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niet fijn vinden.
Wat jij hebt met die intro had ik met de intro van super sf2. Die had ik nog nooit gezien tot ik de game (laat ik had bij release gekozen voor mk2) kocht, wow wat mooi zeg! En later helemaal met soul calibur op de dc :)

Alpha 2 vond ik ook erg leuk. Maar die kwam later.
Ik kende fatal fury als een me too spel die wilde meeliften op het succes van sf2. de verschillende planes waren een leuke gimmick maar (en dat had ik uit reviews in die tijd) het had geen echte meerwaarde, daarnaast werden zowel de snes versie, als de de md verie (en ik heb pas sinds een jaar ofzo een md) gereviewed als slechte ports. Vandaar nooit aangeraakt. Nadat sf2 in mijn gaming magazine of choie (c+vg) tijden lang king of the hill was, kwam opeens kof als zijnde beste figher.......wat wilde ik die graag spelen.......maar neo geo was toen onbetaalbaar voor me (en sterker nog, in amersfoort in de reguliere winkels heb ik er nooit ook maar iets van gezien). Pas met de saturn dus in aanraking er mee gekomen (deel 95, met ram cartridge en bloed cheat :P ) en ik vond het erg leuk, maar ik had ook de capcom games uit die tijd (x-men cota, nightwarriors, en sfa2) en die zagen er veel beter uit. Gameplay of gfx, maar als de spellen gelijksoortig zijn..........

op de 360 pas weer in aanraking gekomen met kof98, die natuurlijk visueel niet eens heel veel beter is dan 95......maar wat een fijne game is dat. Toevallig laatst nog gespeeld of RFD.

Ben het trouwens niet echt eens dat kof vergeten is, veel top sf4 spelers (oa de huidige evo kampioen) spelen het en vinden het beter dan sf4.......maar ja, de scene is veel kleiner. Als je dat bedoeld ben ik het wel met je eens :D

Overigens heb ik al deze figthers helaas voornamelijk sp gespeeld, pas in het ps2 tijdperk leerde ik iemand kennen die ook liefhebber is, wat leidde tot serieuze menselijke tegenstand, wat toch het leukste is voor dit genre. En dat het liefst iemand die ongeveer op je niveau zit, veel sterker of veel slechter werkt niet . En dan kom je wel uit op het succes van sf4, via online kom je altijd wel iemand tegen met wie je leuk kan spelen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:46:

Qua intro, ja ik herinner me dat dit inderdaad nog een relletje was, voor mij waren het altijd gewoon 2 vechtende mannen, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niet fijn vinden.
Wat jij hebt met die intro had ik met de intro van super sf2. Die had ik nog nooit gezien tot ik de game (laat ik had bij release gekozen voor mk2) kocht, wow wat mooi zeg! En later helemaal met soul calibur op de dc :)
het originele intro was discriminatie in de westerse landen als je keek naar mijn filmpje ze hebben er dus twee blanke mannen van gemaakt zoals bijvoorbeeld op de md sf2 ce

japanse versie was wel onveranderd gebleven.

Alpha 2 vond ik ook erg leuk. Maar die kwam later.
Ik kende fatal fury als een me too spel die wilde meeliften op het succes van sf2. de verschillende planes waren een leuke gimmick maar (en dat had ik uit reviews in die tijd) het had geen echte meerwaarde, daarnaast werden zowel de snes versie, als de de md verie (en ik heb pas sinds een jaar ofzo een md) gereviewed als slechte ports. Vandaar nooit aangeraakt. Nadat sf2 in mijn gaming magazine of choie (c+vg) tijden lang king of the hill was, kwam opeens kof als zijnde beste figher.......wat wilde ik die graag spelen.......maar neo geo was toen onbetaalbaar voor me (en sterker nog, in amersfoort in de reguliere winkels heb ik er nooit ook maar iets van gezien). Pas met de saturn dus in aanraking er mee gekomen (deel 95, met ram cartridge en bloed cheat :P ) en ik vond het erg leuk, maar ik had ook de capcom games uit die tijd (x-men cota, nightwarriors, en sfa2) en die zagen er veel beter uit. Gameplay of gfx, maar als de spellen gelijksoortig zijn..........
ports hebben ze altijd slecht gehouden zodat je een neo geo aes zou moeten aanschaffen om de speelbare versies te spelen . verder ook waarschijnlijk om hun markt voor de rijkere mensen wat exclusiever te houden. hun merk van spellen en consoles waren niet gefocust op het grote publiek.

als je ook speelbare ports zou maken op andere consoles was het niet zo exclusief meer en kan je dus klanten kwijt raken. vooral in het begin waren bijvoorbeeld de ports op de md niet al te best. later wel beter maar bij langena niet zo goed als het origineel op de neo geo aes die echt veel betere grapics had dan de overige consoles in die tijd en zelfs latere consoles.
Ben het trouwens niet echt eens dat kof vergeten is, veel top sf4 spelers (oa de huidige evo kampioen) spelen het en vinden het beter dan sf4.......maar ja, de scene is veel kleiner. Als je dat bedoeld ben ik het wel met je eens :D
sf is een veel, veel grotere groep dan kof.

bij sf heb je kans dat gewone casual mensen dit spel kennen maar met kof kennen vrijwel enkel de hardcore mensen het en tuurlijk sf mensen op evo kennen kof of spelen het zelfs maarja dan ben je toch wel hardcore bezig dat is geen goed voorbeeld.

KOF is dus een vergeten serie los van de mensen die er verstand van hebben. ik bedoel als je aan je vrienden vraagt die niks met retrogames hebben wat kof is, hebben ze geen flauw idee maar met street fighter wel. ja er zijn ook meerdere ps3 versies van kof maar mensen die het kopen hebben ook de eerdere games gespeeld.

iedereen kent street fighter wel maar kof kent haast niemand.

dit bedoel ik met vergeten serie echt niemand kent het los van de mensen die er verstand van hebben en zelfs daar weten veel mensen het ook niet eens.

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 04-11-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Vandaag de twee Scart RGB kabels van PlayAsia binnen gekregen (omgerekend 11 euro incl. verzendkosten voor betaald). Ze werken goed. Wel wat slappe kwaliteit connectors. Eentje heeft het bekend scart euvel waarbij het aluminium omhulsel los zit, waardoor de connector uit elkaar te halen is.

Helaas werken de kabels alleen op Gamecube, en niet op de SNES itt tot hun eigen specificaties... maar goed de zeer lage prijs maakt veel goed in dit geval. :p

Via een Facebook groep waarop vrouwlief actief is een gratis Gameboy classic cartridge "Krusty's funhouse" ontvangen. Niks bijzonders, maar toch weer eentje minder (en vooral: gratis). Maar goed ook, want met de aankoop van een WiiU en MarioKart 8 + 2 pro controllers is het game budget er doorheen voor dit jaar. :)

De aanbieder had nog meer, maar daar heb ik anderen blij mee laten maken aangezien ik die titels al had. Blij met deze toevoeging; nog 176 te gaan voor een complete (EU released) set.

[ Voor 14% gewijzigd door Flozem op 04-11-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Flozem schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:59:
Maar goed ook, want met de aankoop van een WiiU en MarioKart 8 + 2 pro controllers is het game budget er doorheen voor dit jaar. :)
Ach, dit jaar duurt nog maar 2 maanden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Xyphoid schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:01:
[...]

Ach, dit jaar duurt nog maar 2 maanden :+
Inderdaad... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 09:43

Via een Facebook groep waarop vrouwlief actief is een gratis Gameboy classic cartridge "Krusty's funhouse" ontvangen. Niks bijzonders, maar toch weer eentje minder (en vooral: gratis). Maar goed ook, want met de aankoop van een WiiU en MarioKart 8 + 2 pro controllers is het game budget er doorheen voor dit jaar. :)
Ik zag ze net te laat, gefeliciteerd daarmee in ieder geval :)

Toch best handig die groepen :p

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:09

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vandaag de twee Scart RGB kabels van PlayAsia binnen gekregen (omgerekend 11 euro incl. verzendkosten voor betaald). Ze werken goed. Wel wat slappe kwaliteit connectors. Eentje heeft het bekend scart euvel waarbij het aluminium omhulsel los zit, waardoor de connector uit elkaar te halen is.

Helaas werken de kabels alleen op Gamecube, en niet op de SNES itt tot hun eigen specificaties... maar goed de zeer lage prijs maakt veel goed in dit geval. :p

De aanbieder had nog meer, maar daar heb ik anderen blij mee laten maken aangezien ik die titels al had. Blij met deze toevoeging; nog 176 te gaan voor een complete (EU released) set.
Dat is op te lossen door ergens een weerstandje tussenuit te halen.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Michael Knight schreef op woensdag 05 november 2014 @ 00:30:
[...]

Dat is op te lossen door ergens een weerstandje tussenuit te halen.. :)
Inderdaad:
http://www.mmmonkey.co.uk/pal-snes-rgb-cable-fix/

Van het weekend mijn soldeerbout eens loslaten op de kabel waarbij de connector toch al los zit... Enig idee waar ik in omgeving Sittard 75 Ohm weerstandjes kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
iemand tips voor een goede component kabel voor de ps2?

of kan ik het beter bij de standard av kabel houden hoor het graag.

bij mijn wii gamecube etc is een component kabel veel beter dan een standard kabel en zie ik een duidelijk verschil en scherper fijner beeld. maarja daar hebben ze beide officiele kabels van Nintendo.

iemand enige tips voor de ps2 welke kabel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
gast7 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:33:
iemand tips voor een goede component hdmi kabel voor de ps2?
Wil je nou een component kabel of een hdmi kabel?
Van het weekend mijn soldeerbout eens loslaten op de kabel waarbij de connector toch al los zit... Enig idee waar ik in omgeving Sittard 75 Ohm weerstandjes kan kopen?
Het kan zijn dat je ze niet nodig hebt. Sommige TV's passen hun helderheid aan aan het signaal volgens mij.

[ Voor 39% gewijzigd door danielkraak op 05-11-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
component mijn fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
Ik heb hier nog een kabel liggen voor de Nintendo Gamecube, om hem op Scart of composiet (rood-wit-geel) aan te sluiten. Gratis af te halen in Baarn.

PS: bedoelt degene boven mij geen composiet ipv component?

Composiet: video door 1 gele tulp kabel
Component: video door 3 tulp kabels

[ Voor 32% gewijzigd door Bigfoot op 05-11-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 09:43
Flozem schreef op woensdag 05 november 2014 @ 06:17:

Enig idee waar ik in omgeving Sittard 75 Ohm weerstandjes kan kopen?
Vast wel bij de Regenboog in Sittard?

Ze hebben tegenwoordig ook een webshop.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
component heeft 5 cabels totaal vaak, soms 3 maar dan heb je ook nog de standard av kabel nodig voor het geluid.

en nee ik bedoel geen composiet, component geeft beter beeld kwaliteit dit heb ik al bij meerdere consoles gedaan wii gamecube etc.

een composite kabel is gewoon de standaard av kabel met inderdaad rood wit geel maar die heb ik al, zit er namelijk vaak standaard bij. ik wil juist beter beeld hebben en dat kan met de component kabel.

av kabel is vaag beeld terwijl de component het juist scherper en duidelijker maakt.

heb er een gevonden voor 4,50 zonder verz en goede revieuws

en een voor 6,50 maar geen revieuws welke moet ik kopen?

bedoel als de duurdere beter is ga ik niet moelijk doen om een euro of twee

http://www.dx.com/nl/p/co...QZtAodfigAHg#.VFnoE03u19B

http://www.dx.com/p/compo...ack-180cm-173121#overview

[ Voor 17% gewijzigd door gast7 op 05-11-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
@gast7: Ik heb zelf de Speedlink Component kabel voor de PS2/PS3:

http://www.bol.com/nl/p/s...bel-ps3/9200000016505766/

Mooie stevige kabel, en bevalt zeer goed. Je kunt 'm zowel voor de PS2 als PS3 gebruiken. Volgens mij is component zelfs beter dan een RGB-kabel op de PS2.

[ Voor 46% gewijzigd door c4ke op 07-09-2016 20:20 ]

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik heb begrepen dat component vaak niet werkt op PAL PS2 consoles en als het wel werkt alleen met specifieke games (die je weer op een speciale manier moet opstarten). Ik heb zelf ook alleen maar negatieve ervaringen ermee, maar dat was wel met no-name brands via Play Asia, DX.com etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Glaanie schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:33:
Ik heb begrepen dat component vaak niet werkt op PAL PS2 consoles en als het wel werkt alleen met specifieke games (die je weer op een speciale manier moet opstarten). Ik heb zelf ook alleen maar negatieve ervaringen ermee, maar dat was wel met no-name brands via Play Asia, DX.com etc.
Ik heb op een phat en slim PAL PS2 mijn component kabel aangesloten gehad en met alle games werkte het prima :). Althans de game die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
maar als een product veel reviews heeft dat het goed is dan zal dit toch ook wel zo zijn ook op dx.com.

50 reviews en maar enkele met een schamele voldoende voor de rest allemaal goede beoordelingen.

of zijn al die beoordelingen gefaked.

ik bedoel als het gewoon goed is en beter beeld geeft voor 4,50 zonder verzendkosten ben ik dik tevreden.

verder wil ik de rest bedanken voor de tips

@c4ke

bedankt voor het advies misschien iets voor mijn ps3 als ik die ooit zal aanschaffen, voor de ps2 houd ik het waarschijnlijk hierbij vanwege de zeer lage prijs en de beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
gast7 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:54:
[...]

maar als een product veel reviews heeft dat het goed is dan zal dit toch ook wel zo zijn ook op dx.com.

50 reviews en maar enkele met een schamele voldoende voor de rest allemaal goede beoordelingen.

of zijn al die beoordelingen gefaked.

ik bedoel als het gewoon goed is en beter beeld geeft voor 4,50 zonder verzendkosten ben ik dik tevreden.

verder wil ik de rest bedanken voor de tips

@c4ke

bedankt voor het advies misschien iets voor mijn ps3 als ik die ooit zal aanschaffen, voor de ps2 houd ik het waarschijnlijk hierbij vanwege de zeer lage prijs en de beoordelingen.
Al mijn negatieve beoordelingen bij DX.com zijn nooit geplaatst... En dan heb ik echt geen onredelijke teksten getypt. M.a.w. pas er wel mee op. Maar over het algemeen als er heel veel reviews zijn dan zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
@ksborg

bedankt voor de tip zal dan nog even verder kijken voor ik er een zal aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
officiele sony ps2 component kabels gevonden

is best prijzig tegenwoordig niet verwacht.

ben je zo 30 tot 50 euro aan kwijt ook gebruikt best gewild blijkbaar

tuurlijk af en toe voor onder de 20 euro incl maarre bijna nooit

[ Voor 17% gewijzigd door gast7 op 05-11-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
ksborg schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:36:
[...]

Ik heb op een phat en slim PAL PS2 mijn component kabel aangesloten gehad en met alle games werkte het prima :). Althans de game die ik heb.
Ik heb er ook nog geen problemen mee ondervonden. Investeren in degelijke kabels kan inderdaad enige ellende besparen. :-)

Zo zijn die Chinese Dreamcast VGA-kabels ook een drama. Goedkoop...dat wel, maar veelal krakkemikkig in elkaar gezet. Meer info o.a. te vinden op deze pagina. 'k Heb daarom ook m'n (custom) Dreamcast kabels bij Cabou geregeld.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:49:
officiele sony ps2 component kabels gevonden

is best prijzig tegenwoordig niet verwacht.

ben je zo 30 tot 50 euro aan kwijt ook gebruikt best gewild blijkbaar

tuurlijk af en toe voor onder de 20 euro incl maarre bijna nooit
Leuk. Ik heb minder officiele PS2 component kabels (5 Euro via eBay) die het meer dan prima doen. Sterker nog, ik zie het verschil niet tussen deze kabels en mijn Bravia KDL-22PX300 met ingebouwde PS2 en deze kwaliteit. De meeste games hebben al een profijt bij 480p op de PS2, maar er zijn er ook een flink aantal die 1080i doen (oa Gran Turismo en Tourist Trophy). Dat verschil zie je wel degelijk in vergelijking met reguliere RGB kabels.
Onzin, werkt altijd. De "specifieke" games draaien dan hooguit in een hogere resolutie. De overige games werken allemaal. Speciaal opstarten is niet nodig, gewoon () je PS2 op component zetten in het menu. Daar is hij voor gemaakt.

[ Voor 28% gewijzigd door Exorcist op 06-11-2014 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Exorcist schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:47:
[...]

Leuk. Ik heb minder officiele PS2 component kabels (5 Euro via eBay) die het meer dan prima doen. Sterker nog, ik zie het verschil niet tussen deze kabels en mijn Bravia KDL-22PX300 met ingebouwde PS2 en deze kwaliteit. De meeste games hebben al een profijt bij 480p op de PS2, maar er zijn er ook een flink aantal die 1080i doen (oa Gran Turismo en Tourist Trophy). Dat verschil zie je wel degelijk in vergelijking met reguliere RGB kabels.

[...]

Onzin, werkt altijd. De "specifieke" games draaien dan hooguit in een hogere resolutie. De overige games werken allemaal. Speciaal opstarten is niet nodig, gewoon () je PS2 op component zetten in het menu. Daar is hij voor gemaakt.
Inderdaad. Component ondersteunt gewoon 480i en 576i (dat wat Composite en RGB ook kunnen). Als verbetering ondersteunt het ook nog 480p.

Als RGB 480p kon, zou het denk ik ook maar weinig onderdoen voor Component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:47:
[...]

snap wat je bedoeld heb ook niet officiele component kabels gezien voor 4,50 incl verz met veel goede reviews maar denk dat ik toch voor het origineel zal gaan net zoals ik voor de rest van mijn consoles heb gedaan.

ondanks de goede reviews heb ik gelezen dat het niet helemaal goed past en iets strakker zit niet op maat gemaakt voor de ps2 console en tv, beeld kwaliteit zal inderdaad wel beter worden maar ga toch voor het origineel. de goedkopere varianten zijn van slechter materiaal gemaakt slechtere vorm etc dat het niet helemaal past, dit heb ik keer op keer terug gelezen op het internet dit is waarschijnlijk de reden dat ze het zo goedkoop kunnen doen voor 5 a 6 euro incl verz. ze doen het overigens gewoon prima als het eenmaal is aangesloten maar houd het toch bij het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 19:32

Blaasvis

Cidora \o/

Dit weekend is arcadium weer in Zwolle. Gaan er nog mensen heen ?
Gezellig klassiekers spelen en een paar drankjes drinken
Zelf ben ik natuurlijk van de partij.

Zie het facebook event:
Arcadium 8!

Toestemming gekregen van psychoclown

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24
Ik kan een GBA game kopen die ik in mijn collectie wil hebben voor een geschikte prijs. De code die op het label staat is: AGB-AMAP-EUR-1. Van de 1 vraag ik me af of dit een game voor een bepaalde regio in Europa is, en of de game wel in het Engels is. Weet iemand of dit een originele code is en waar de 1 voor staat? Ik heb een half uur gezocht maar kan het nergens vinden.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
De meeste GBA spellen zijn meertalig. Engels is altijd een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Toch zou ik graag willen weten waar de 1 voor staat. Is er iemand die dat vertellen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
over welk spel gaat het eigenlijk over.

er zijn maar enkele spellen bij de gba die niet altijd engels talig zijn maar dan gaat het vaak om zeer bekende titels zoals pokemon.

wel heb je vaak versies van binnen Europa en engeland.

street fighter voor de gba is hier een voorbeeld van. maar dit heeft enkel invloed op de doosjes en de handleiding spel is altijd meertalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
De eerste Super Mario Advance. Zonder doosje en handleiding. Kan het zijn dat het misschien gaat om een revisie of zo? Dat ze een tijdje nadat de game uit was wat aanpassingen hebben gedaan waardoor de game beter functioneert of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
daar heb je twee versies van

eerste versie was zonder usk logo op doosje tweede wel

ik denk eerder dat het hiergaat dat de game elders werd geprouceert geen invloed op het spel enkel een klein verschil op het doosje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Of een iets andere board layout waarbij de save batterij die in het begin gebruikt werd is vervangen door flash save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
voor zover ik weet is super Mario advance een van de vele gba spellen die nooit een save batterij heeft gehad enkel flash kaart dus ik denk niet dat dat het geval is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Oke, ik heb hem gekocht. Moet nog verzonden worden. Nu alleen nog Yoshi's Island en ik heb de Super Mario Advance collectie compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waalp
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 01:19
Vraagje,

Ik heb vroeger een NES gehad, en nu zit ik te denken er weer een aan te schaffen.
Moet ik dan voor een op marktplaats gaan, of een waar een nieuwe 72 pins connector in zit ?

[ Voor 29% gewijzigd door waalp op 07-11-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
waalp schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:46:
Vraagje,

Ik heb vroeger een NES gehad, en nu zit ik te denken er weer een aan te schaffen.
Moet ik dan voor een op marktplaats gaan, of een waar een nieuwe 72 pins connector in zit ?
Gewoon eentje van MP halen. Let wel op de prijs. Vraag anders hier eens of een advertentie een goede deal is of niet. En als ie 72 pin connector toch vervangen moet worden, is dat niet zo duur en zo gefixt.
Misschien dat iemand hier een NES in de aanbieding heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Xyphoid schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:01:
[...]

Gewoon eentje van MP halen. Let wel op de prijs. Vraag anders hier eens of een advertentie een goede deal is of niet. En als ie 72 pin connector toch vervangen moet worden, is dat niet zo duur en zo gefixt.
Misschien dat iemand hier een NES in de aanbieding heeft...
Wat je net zo goed kunt doen is je NES openmaken en de connector terugbuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:45
danielkraak schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:40:
[...]

Wat je net zo goed kunt doen is je NES openmaken en de connector terugbuigen.
Sterker nog, dat is de beste actie om te nemen, de vervangende 72p connectors zijn vaak van veel mindere kwaliteit waardoor je snel weer tegen het probleem aan komt en alsnog mag gaan lopen terugbuigen. Als je de oude originele connector goed terug buigt dan kan je er weer jaren tegenaan.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Mijn Mario collectie begint nou echt ergens op te lijken. Ik heb nu:

Super Mario Land 1
Super Mario Land 2
Super Mario Advance 1: Mario Bros 1 en 2
Super Mario Advance 2: Super Mario World
Super Mario Advance 3: Yoshi's Island
Super Mario Advance 4: Super Mario Bros 3
Super Mario 64 DS
Super Mario Galaxy 1
Super Mario Galaxy 2

Mario is mijn favoriete game serie aller tijden. Ik hoop Super Mario 3D Land binnenkort nog toe te kunnen voegen. Sommige Mario games heb ik het niet zo op. zoals de New Super Mario games. De DS versie vond ik niet lekker wegspelen en laatst De Wii U versie ook geprobeerd maar die viel mij ook tegen. Sunshine valt voor mij ook in dat rijtje. De Mario en Luigi RPG's vind ik daarentegen echt tof. Die ga ik later nog toevoegen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:52
c4ke schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:20:
[...]

Ik heb er ook nog geen problemen mee ondervonden. Investeren in degelijke kabels kan inderdaad enige ellende besparen. :-)

Zo zijn die Chinese Dreamcast VGA-kabels ook een drama. Goedkoop...dat wel, maar veelal krakkemikkig in elkaar gezet. Meer info o.a. te vinden op deze pagina. 'k Heb daarom ook m'n (custom) Dreamcast kabels bij Cabou geregeld.
Ik heb inderdaad ook zo'n dreamcast VGA kabel die helemaal niet werkt. Niet eens slecht of zo.
Komt ook ergens uit china... Bij de mijne zat zelfs een verloopstuk van male-female VGA.

Er nog geen tijd voor gevonden om een werkend exemplaar te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
heb een officiele ps2 component kabel weten te vinden voor 18 euro incl verz met track en trace nu maar hopen dat hij goed aankomt

Ben blij dat ik er een gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Robolokotobo schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:43:
De Wii U versie ook geprobeerd maar die viel mij ook tegen.
Ik vond 3D World juist geniaal en de New Super Mario Bros serie (zowel op de Wii als Wii U) heb ik zelf toch wel veel plezier aan beleefd.

De Mario game waar ik mee opgegroeid ben is echter Super Mario World op de SNES.

Mijn favo serie is overigens Final Fantasy, maar Mario staat ook wel hoog op het lijstje qua franchises.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mischien wel een beetje offtopic, maar ik twijfel dus enorm of Dr Retro nu in de Aftermovie van Freaqshow 2013 te zien is.

Mijn gevoel zegt dus van wel:
YouTube: Freaqshow 2013 | Official Q-dance Aftermovie (vanaf 4:45 tot 4:51)

Wat zegt u?

[ Voor 3% gewijzigd door Zakkenwasser op 08-11-2014 18:54 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Laatst online: 19-06 14:12
zeer offtopic, maar zijn hier mensen die verstand hebben van de oude XBOX?

Heb er hiet één ingbouwd in mijn arcadekast, die was al omgebouwd met een aladdin chip en heb hem zelf voorzien van een 1,5 tb hdd, werkte altijd perfect met coinops..

Echter nu start hij niet meer op en komt niet verder als het opstart scherm, zie onder:

Afbeeldingslocatie: http://www.peterkoopmans.nl/22.jpg

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

edit, HDD wekt perfect, geen opgeblazen capacitoren te zien...

[ Voor 7% gewijzigd door sfinx333 op 09-11-2014 16:01 ]

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Mogelijk de kabel van de HDD of de HDD zelf.
Probeert ook eens zonder HDD (kabel los) te starten en kijk of het opstarten verloopt zoals nu gebeurt?

Plaats eens een origineel spel in de drive, zet de xbox uit (modchip disabled) en dan weer aan, wat is dan de reactie (is ook al weer 6 jaar geleden dat ik hiermee zat te emmeren...)

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Laatst online: 19-06 14:12
ok, thnx ik ga even modderen..

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:20
Is er hier interesse in een PCB voor de SuperCIC en IGR mods voor de SNES? (zie http://www.mmmonkey.co.uk...game-reset-with-supercic/ )
Heb een bordje getekend en kan er makkelijk een paar meer etsen indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 10:30
AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:51:
Mischien wel een beetje offtopic, maar ik twijfel dus enorm of Dr Retro nu in de Aftermovie van Freaqshow 2013 te zien is.

Mijn gevoel zegt dus van wel:
YouTube: Freaqshow 2013 | Official Q-dance Aftermovie (vanaf 4:45 tot 4:51)

Wat zegt u?
Is hem sowieso niet! Lijkt me niet het type voor harde stampsessies van Chainreaction. Maar datt laatste kan ik mishebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

zzattack schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:45:
Is er hier interesse in een PCB voor de SuperCIC en IGR mods voor de SNES? (zie http://www.mmmonkey.co.uk...game-reset-with-supercic/ )
Heb een bordje getekend en kan er makkelijk een paar meer etsen indien gewenst.
Ziet er interessant uit, wat gaat het me kosten?

Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.