Zo, ik ben nu sinds 2 maanden in het bezit van mijn Cubot Zorro, dus wordt het wellicht tijd om eens te laten weten of deze voldoet aan mijn verwachtingen (afgezet tegen het feit dat het een goedkoop toestel is van zo'n 115,- euro).
In het kort: Ja.
In het lang: Jaaaaa.
In het uitgebreide: Ja, hij bevalt me erg goed, op de accu haal ik makkelijk 2 dagen (soms zelfs 3), 's nachts zet ik wel de data verbindingen uit overigens. verder heb ik gemiddeld zo'n 2,5 uur scherm tijd per dag en bel ik zo'n 30 minuten.
Dual sim werkt prima, beide sims hebben een eigen beltoon en zijn aan of uit te zetten middels een soft switch. de 4g op sim1 werkt ook erg prettig, waar het beschikbaar is. Het toestel bevat alle in NL gangbare banden dus dat is geen probleem.
Het geluid is afdoende, en gesprekken zijn goed te voeren, de stemmen zijn helder maar licht blikkerig (maar dit is te verwaarlozen als negatief puntje voor mij).
De bouwkwaliteit komt mi. overeen met de ZTE Red Bull, maar is wel minder dan mijn oude HTC-Desire S (maar dit vergelijk is niet eerlijk aangezien de HTC een metal unibody heeft). Ik heb het toestel niet in een hoesje of bumper (geen mooie bumpers kunnen vinden) maar los in mijn broekzek (sleutels zitten in mijn andere broekzak), en ondanks het formaat heb ik er geen last van en zitten er nog geen krassen op.
De software heb ik enkel geupdate met de officiele update, en deze werkt uitstekend, geen china spul oid. maar vrijwel kale android 4.4.4, tevens is het toestel ondanks de 1.2 quadcore toch lekker snel.
Maximale uptime is nu ~17 dagen (17 dagen geleden heb ik de accu eens helemaal leeg laten gaan na ruim 3 dagen).
De camera is voldoende mi. echter moet ik wel zeggen dat het daarmee geen canon ixus vervanger is, voor mooie foto's pak ik de spiegelreflex of ixus, vandaar dat mijn voldoende door een ander als erg goed, of matig gezien kan worden.
Verder heb ik Sygic navigatie er op draaien, en deze draait vloeiend. De GPS fix is super snel en blijft ook goed ookal rij ik door het bos onder bomen.
Dusch, als je een china phone zoekt waarbij je een goede rom met NL wilt hebben uit de doos, dualsim + 4g en 8GB opslag (plus 32GB op de SDkaart) voldoende vindt, dan kan ik deze zeker aanraden.
Is het de meest sexy phone? Nee, hij is gewoon functioneel.
Is het de snelste? Nee, gewoon voldoende mét snapdragon!
Is het de goedkoopste? Nee, maar misschien wel de beste in zijn klasse