Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.591 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Pinkelmans schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:42:
Heeft iemand hier al eens iets van Siswoo meegemaakt of gelezen?
Een stukje over de Cooper i7:

http://www.gizchina.com/2...ooper-i7-mt6752-hands-on/

Mij lijkt de monster r8 wel interessant, welke ook eindelijk weer native ir zou hebben:

http://m.geekbuying.com/ItemDescription/341044

Er staat ook nog iets over een r8+ maar daar kan ik verder niks over vinden.

Ben benieuwd of het een blijvertje is :)

Edit: ach, geen Chinese phone maar een Spaanse, verkeerde topic denk ik dan :P
Website van Siswoo:
SISWOO, established in 2014 in Madrid, Spain, designs Smartphones created to make the customers feel an unique experience, throughout the interaction with innovating design and high technology.
Ik gok dat het hoofdkantoor in Spanje zit maar dat alles in China gemaakt wordt.

Dit zijn de eerste 2 telefoons van dit bedrijf dus dat is altijd even afwachten.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Als ze ze alleen of vooral in China verkopen en GizChina het ding reviewt, lijkt het mij wel in dit topic te mogen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:24:
Welke van deze chinese smartphones is de beste keus?

- Huawei Honor 6
- Ulefone be Pro
- Xiaomi Hongmi Note 4G
- Xiaomi Mi4
- One Plus One?

Of hebben jullie een andere soortgelijke? Xiaomi lijkt me heel erg aantrekkelijk alleen de 16GB variant vind ik te kort aan geheugen en de variant met meer geheugen is te duur... What to do?
1 week later ben ik nog steeds bezig met de twijfel en nu zit ik te twijfelen tussen deze.

- IOCEAN M6752
- One plus One 64GB
- Huawei honor 6
- Kingzone Z1
-Meizu M1 note.

en dan als laatste optie maar geen china phone is LG G3 voor €328

misschien klinkt het een beetje raar :O maar ik wil echt zeker zijn van m'n koop. en niet een toestel kopen waar geen ondersteuning voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:44:
[...]

1 week later ben ik nog steeds bezig met de twijfel en nu zit ik te twijfelen tussen deze.

- IOCEAN M6752
- One plus One 64GB
- Huawei honor 6
- Kingzone Z1

misschien klinkt het een beetje raar :O maar ik wil echt zeker zijn van m'n koop. en niet een toestel kopen waar geen ondersteuning voor is.
Waarom niet de Honor 6 plus?
Kingzone zou ik sowieso laten varen.
Jiayu S3 is ook nog een prima en betaalbare optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:44:
[...]

- IOCEAN M6752
- One plus One 64GB
- Huawei honor 6
- Kingzone Z1

Als je zekerheid wil en je hoeft niet persé een Dual SIM te hebben, koop dan een Honor 6 in Nederland of anders de 1+1 :)

iOcean lijkt me nog wel ok, Kingzone is meer zo'n kloonmerk. Beiden minder qua support lijkt mij.

"Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies."

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:51:
[...]

Waarom niet de Honor 6 plus?
Kingzone zou ik sowieso laten varen.
Omdat de Honor 6 plus een beetje te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:57:
[...]

Niet veel duurder dan de OPO 64GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Momus schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:51:
Yup. Ik denk qua prijs/specs/kwaliteit momenteel de beste keuze. Vooral als je 2GB RAM voldoende vindt. (maar met 3GB nog steeds een mooie prijs)
Er is zeker wat beters te krijgen, maar dat komt met een aardig (extra) kostenplaatje.

Of Jiayu hem lang blijft ondersteunen weet ik niet, maar op needrom is er van begin af aan al een soort van 'community' gestart. Er is ook al een TWRP Recovery voor zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de iOcean M6752 is dat toestel goed of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:50:
Dat zal nog moeten blijken. De vorige toestellen van iOcean waren niet top, maar ook niet slecht.
Persoonlijk zou ik de Jiayu S3 boven de iOcean prefereren. Stuk goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:58:
[...]

Dat zal nog moeten blijken. De vorige toestellen van iOcean waren niet top, maar ook niet slecht.
Persoonlijk zou ik de Jiayu S3 boven de iOcean prefereren. Stuk goedkoper ook.
En tussen de One plus one, Huawei honor 6 en de Huawei Honor 6 plus welke steekt er boven uit?

Welke is er op dit moment de meeste ondersteuning, ROMS, etc..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:50:
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:02:
[...]

En tussen de One plus one, Huawei honor 6 en de Huawei Honor 6 plus welke steekt er boven uit?

Zou je dit topic niet willen misbruiken voor aankoopadvies? Dit staat heel duidelijk in de topicwaarschuwing. Daarnaast verwachten we wat meer eigen initiatief dan alleen "is dit goed?"

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 20-02-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De waarschuwing lijkt me duidelijk. Daarnaast commentaar op de moderatie graag via DM, en niet hier.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 20-02-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:02:
[...]

RoD schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:02:
[...]

[...]

Zou je dit topic niet willen misbruiken voor aankoopadvies? Dit staat heel duidelijk in de topicwaarschuwing. Daarnaast verwachten we wat meer eigen initiatief dan alleen "is dit goed?"
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:03:
[mbr]De waarschuwing lijkt me duidelijk. Daarnaast commentaar op de moderatie graag via DM, en niet hier.[/]
Freaky... lezen en accepteren is blijkbaar een hele kunst.

Een paar tips voor je:
www.google.com
www.needrom.com
forum.xda-developers.com
www.gizchina.com

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maurits82 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 07:31:
Ik betaal met paypal, dus als ik hem retour moet sturen, betaald paypal de verzendkosten.
Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:18
...eigenlijk nog geen idee ... maar het schijnt te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe optie van PayPal.
Zij betalen dan de retourkosten van een aankoop gedaan via paypal. Zit wel een max. Tarief aan maar dat is voldoende om terug te sturen, en het kan 4 keer per jaar.
PayPal introduceert internationale retourkostenvergoeding
PayPal introduceert internationale retourkostenvergoeding
PayPal heeft een retourkostenvergoeding opgetuigd voor webshoppers. Gebruikers uit Nederland en twintig andere landen kunnen voortaan tot 30 euro per zending terugkrijgen van PayPal. De service moet drempels om over de grens te winkelen verlagen.
PayPal presenteerde de nieuwe dienst vanmiddag op de Webwinkel Vakdagen. Uit onderzoek van het betaalbedrijf zou blijken dat hoge retourkosten de voornaamste drempel vormen voor cross-border shopping op internet.
Eenmalig aanmelden
Met de ‘PayPal Retourkosten Vergoeding’ hoopt het bedrijf zorgen voor webshoppers weg te nemen. Om gebruik te kunnen maken van de service, moeten PayPal-betalers zich daar eenmalig voor aanmelden, legt managing director Benelux Eelco van Wijk uit aan Twinkle.
Extra transacties
Voor webwinkels is de compensatiedienst gratis. ‘Het kost u niets en u heeft er geen omkijken naar. PayPal regelt alles’, is de belofte. De enige voorwaarde is uiteraard dat merchants PayPal aanbieden als betaalmethode. ‘We bouwen aan loyaliteit’, zegt Van Wijk. ‘We willen tussen de oren krijgen dat PayPal een veilige manier van online kopen is, juist ook over de grens. Merchants kunnen de internationale retourgarantie als marketingmiddel inzetten. Het levert incrementele transacties op.'
Eenmalig aanmelden om die optie beschikbaar te maken kan hier:
https://www.paypal.nl/retour/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij net te laat, maar hopelijk heb ik het überhaupt niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-10 14:48
Hier de Elephone p6000 binnen, 2 weken na bestellen bij Gearbest.
Voor 120 euro, een erg mooi en snel toestel. Nu nog proberen de camera naar een acceptabel niveau te brengen. Het kleine beetje lag laat ik maar ongemoeid, om toekomstige updates niet in de weg te zitten. Afwerking is goed, en net wat vlotter dan mijn Xperia Z. Als ik na verandering van camera software betere resultaten daarmee kan behalen, ben ik tevreden met deze olifanten telefoon :)

Erg attent van de chinezen: EU stekker in HTC uiterlijk en voorgeïnstalleerde (en losse) screenprotector.

[ Voor 10% gewijzigd door Pseudoc op 20-02-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Pseudoc schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:45:
Hier de Elephone p6000 binnen, 2 weken na bestellen bij Gearbest.
Voor 120 euro, een erg mooi en snel toestel. Nu nog proberen de camera naar een acceptabel niveau te brengen. Het kleine beetje lag laat ik maar ongemoeid, om toekomstige updates niet in de weg te zitten. Afwerking is goed, en net wat vlotter dan mijn Xperia Z. Als ik na verandering van camera software betere resultaten daarmee kan behalen, ben ik tevreden met deze olifanten telefoon :)

Erg attent van de chinezen: EU stekker in HTC uiterlijk en voorgeïnstalleerde (en losse) screenprotector.
Soms (vaak) helpt het wanneer je de foto's op 8 MP schiet ipv hoger.
Maar ik denk niet dat je met een andere camera app ineens betere foto's zult krijgen.
Dat is nu eenmaal het nadeel van zulke merken, dat er toch wel ergens op bespaard moet worden zoals op de camerachip en de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:35:
Als ze ze alleen of vooral in China verkopen en GizChina het ding reviewt, lijkt het mij wel in dit topic te mogen.
Iemand die ervaring heeft over de ZTE NUBIA Z5S ?

IK was van plan om een nieuw mobieltje te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Dacht ik eindelijk mijn keuze gemaakt te hebben, zie ik in de review dat de knoppen onderaan niet oplichten bij de redmi 2s.

Het is iets kleins, maar voor mij een grote tegenvaller :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vingibson schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:01:
Dacht ik eindelijk mijn keuze gemaakt te hebben, zie ik in de review dat de knoppen onderaan niet oplichten bij de redmi 2s.
Dat was bij de RedMi 1S ook al zo. Die prijs moet ergens vandaan komen, op de rest lever je bar weinig in. De Qualcomm is een bescheiden - maar behoorlijk prettige - chip en zeker de 2 GB-versie doet heel weinig verkeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaya10 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:20:
[...]

Ja. Er zijn hier een aantal tweakers die hem gebruiken. Waaronder ik. Wat wil je weten?

+Behoorlijk goede camera, prima gps. Lekker snel. Mooi fatsoenlijk formaat voor een 5inch telefoon.

-Batterij is net aan, een dag en in de nacht aan de lader. En batterij is niet verwisselbaar.

En dan zijn er nog de dingen die een + of - zouden kunnen zijn, maar dat is afhankelijk van je wensen. Geen 4g, geen dual sim (gebruik ik niet), geen uitbreidbaar geheugen (ik heb de32 gb versie en dat is genoeg). En je moet er even mee aan de slag voor alles werkt. Rooten, recovery flashen, gapps erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:50:
[...]

Ja. Er zijn hier een aantal tweakers die hem gebruiken. Waaronder ik. Wat wil je weten?

+Behoorlijk goede camera, prima gps. Lekker snel. Mooi fatsoenlijk formaat voor een 5inch telefoon.

-Batterij is net aan, een dag en in de nacht aan de lader. En batterij is niet verwisselbaar.

En dan zijn er nog de dingen die een + of - zouden kunnen zijn, maar dat is afhankelijk van je wensen. Geen 4g, geen dual sim (gebruik ik niet), geen uitbreidbaar geheugen (ik heb de32 gb versie en dat is genoeg). En je moet er even mee aan de slag voor alles werkt. Rooten, recovery flashen, gapps erop.
Nu zit ik erg te twijfelen tussen deze ZTE NUBIA Z5S en ZTE V5 REDBULL 2GB ram versie, ik zag ook de XIAOMI redmi 2...

Voor welke zou jij gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou een topic in het aankoopadvies aanmaken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:57:
[...]

Het is maar wat je duur vind iets meer als 342 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Cosmo_nl schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:21:
[...]

Het is maar wat je duur vind iets meer als 342 Euro.
Voor de 16GB versie dan. Welke ik gekocht had als ik geen dual sim nodig had.

32GB inclusief verzendkosten en de matige dollarkoers kom je gauw op 440 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupke123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-10 12:49
Kaya10 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:20:
[...]

Ik heb hem vanmiddag binnen gekregen. Reageert lekker snel! Kom van een huawei y300 af dus een hele verbetering. Ik heb de 32gb versie met android 4.4.2. Hijkwam binnen met engelse taal, maar kon hem zo op Nederlands zetten. (ben wel al een paar woorden Duits tegen gekomen) Alleen de Playstore ontbreekt ga nu even uitzoeken hoe ik die installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Flupke123 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:55:
[...]

Ik heb hem vanmiddag binnen gekregen. Reageert lekker snel! Kom van een huawei y300 af dus een hele verbetering. Ik heb de 32gb versie met android 4.4.2. Hijkwam binnen met engelse taal, maar kon hem zo op Nederlands zetten. (ben wel al een paar woorden Duits tegen gekomen) Alleen de Playstore ontbreekt ga nu even uitzoeken hoe ik die installeer.
Heb jij hem geüpdatet? Op GSM arena zag ik dat hij uitkwam met Android 4.2.2
Ik hoop dat die ook nog Android 5. 0 zal krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[messageLet =43787151,noline]Flupke123 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:55[/message]:
[...]

Rooten met VRoot. Let op dat je de juiste drivers installeert. Ik ben zelf 3 dagen aan het pielen geweest, omdat ik oudere drivers had geïnstalleerd.
Custom recovery erop.
Back up maken. (ooslaan op storage/sdcard, anders loopt je interne geheugen vol)
Gapps flashen.

Ik kan even geen links posten, maar op nubiaforums staat een goede tutorial. Mocht je hulp nodig hebben pm maar even. Ik heb ook perfecte hulp gehad toen ik even vast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupke123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-10 12:49
Kaya10 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:59:
[...]

Ik heb hem op Antelife besteld. Daar kon je ook de 4.4 versie bestellen die heb ik dus ook gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-10 14:07
MEIZU m1 note 64bit Octa Core 5.5 Inch Gorilla Glass FHD Screen 2GB 16GB 3140mAh- White

http://www.pandawill.com/...3140mah-white-p96715.html

ik zit te denken om deze te bestellen, alles ziet er goed uit van deze telefoon, super specs en mooie design en mooie formaat voor 5.5 inch, voor 209 dollar een mooie koop denk ik.

edit: jammer zie net dat die alleen voor chinees netwerk is, bummer

[ Voor 8% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 21-02-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:48:
MEIZU m1 note 64bit Octa Core 5.5 Inch Gorilla Glass FHD Screen 2GB 16GB 3140mAh- White

http://www.pandawill.com/...3140mah-white-p96715.html

ik zit te denken om deze te bestellen, alles ziet er goed uit van deze telefoon, super specs en mooie design en mooie formaat voor 5.5 inch, voor 209 dollar een mooie koop denk ik.

edit: jammer zie net dat die alleen voor chinees netwerk is, bummer
Oftewel: Je hebt er geen * aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De goede versie is 230 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
thx ik zie het ja, alsnog een mooie bedrag denk ik voor die telefoon, nog even goed over nadenken maar deze staat zeker op 1 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Waar zou ik een zte nubia z5s voor rond de 150 euro kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Kaya10 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:59:
[...]

Gezien de z5s van net een generatie eerder is met Snapdragon 800, vermoed ik dat er geen officiële lollipop voor uitgebracht zal worden door ZTE. Met mazzel verschijnt er ooit een CM12 ROM op xda-developers, maar of die dan goed zal werken hangt er ook nog maar vanaf.
Kaya10 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 23:20:
[...]

Waar zou ik een zte nubia z5s voor rond de 150 euro kunnen vinden?
Nergens ;)

[ Voor 56% gewijzigd door FlowDesign op 22-02-2015 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
FlowDesign schreef op zondag 22 februari 2015 @ 00:42:
[...]

Gezien de z5s van net een generatie eerder is met Snapdragon 800, vermoed ik dat er geen officiële lollipop voor uitgebracht zal worden door ZTE. Met mazzel verschijnt er ooit een CM12 ROM op xda-developers, maar of die dan goed zal werken hangt er ook nog maar vanaf.

[...]

Nergens ;)
Ik denk dat het beter zou zijn dat ik eens op de 2gb ram versie ga afwachten van de xiaomi Redmi 2.. Die past wel binnen mijn budget! Toestel zal mijn Motorola moto g vervangen.

Als ik hier kijk vind ik enkel de honor 3c voor die prijs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Kaya10 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 07:33:
[...]

Ik denk dat het beter zou zijn dat ik eens op de 2gb ram versie ga afwachten van de xiaomi Redmi 2.. Die past wel binnen mijn budget! Toestel zal mijn Motorola moto g vervangen.

Als je geen zte v5 wil dan. De Honor 3c is niet echt een aanrader. Dan blijft de redmi 2 over idd. Ik vermoed dat die zeer binnenkort beschikbaar is met 2GB ram :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
De Honor 3C 4G is helemaal niet verkeerd: http://www.kimovil.com/en...uawei-honor-3c-4g-1gb-8gb. Qua (3D) prestaties is ie superieur aan de Redmi 2. Je moet dus wel de H30-L02 versie hebben met FDD-LTE. Deze wordt beter ondersteund dan de MT6582 versie die in Nederland te koop is. Er is ook een 2GB versie maar daar betaal je 35 euro extra voor, iets te veel imo: http://www.kimovil.com/en...awei-honor-3c-4g-2gb-16gb . Uiteindelijk is het wel al een wat ouder toestel en weet ik niet of je nog Lollipop hoeft te verwachten erop.

Ik was zelf aan het twijfelen tussen de Redmi 2 2GB, Meizu M1 (Mini) en Honor 3C 4G. Hier is trouwens een vergelijking (in het Chinees |:() te vinden tussen de Redmi 2 1GB en Meizu M1: http://cn.engadget.com/20...-redmi-2-meizu-m1-review/

Echter, omdat alles nog altijd plat ligt in China en omdat die Redmi 2 2GB en Meizu M1 (FDD-LTE versie) pas over een paar weken beschikbaar zijn, heb ik even de stoute schoenen aangetrokken en een Lumia 735 besteld. Ben benieuwd hoe Windows Phone bevalt, want hier heb ik nog geen ervaring mee. Qua afmetingen en specs lijkt die erg veel op de bovengenoemde toestellen (wel betere camera's neem ik aan), alleen is ie dus rond de 50 euro duurder.

ZTE V5 heb ik gehad maar die vond ik iets aan de zware kant (165 gram en dan nog beschermhoesje). Ook geen scratch resistant glass. Het scherm en de camera's waren wel zeer behoorlijk, maar denk wel dat er inmiddels betere toestellen te krijgen zijn voor die prijs (120-130 euro voor de 8GB versies).

[ Voor 36% gewijzigd door Cooler_King op 22-02-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Kaya10 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 07:33:
[...]

Voor de zte z5s en z5s mini komen nog steeds updates uit hoor. Zie needrom.com.
Ook kun je de z5s nog steeds voor 150 euro bestellen volgens kimovil.

Ik zou je overigens willen aanraden om voor een compacte 5 inch te gaan. De ietwat grotere afmetingen wegen niet op tegen de voordelen van een groter scherm.
Naast de z5s met 1080p scherm lijkt me de meizu m1 mini ook wel heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
FlowDesign schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:14:
[...]

Als je geen zte v5 wil dan. De Honor 3c is niet echt een aanrader. Dan blijft de redmi 2 over idd. Ik vermoed dat die zeer binnenkort beschikbaar is met 2GB ram :Y
ZTE V5 te koop voor 138 euro bij 1949deal..
http://goo.gl/L2w4rP, 165g is wel een beetje aan de zware kant maar ik heb geen haast,

De honor 3C wordt wel met android 4.2.2 geleverd, is een best wel oude android versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Kaya10 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:56:
[...]

ZTE V5 te koop voor 138 euro bij 1949deal..
http://goo.gl/L2w4rP, 165g is wel een beetje aan de zware kant maar ik heb geen haast,

De honor 3C wordt wel met android 4.2.2 geleverd, is een best wel oude android versie...
Kijk anders eens 2 posts terug. Deze Honor 3C versie heeft Android 4.4 en heeft betere specificaties dan de ZTE V5: http://www.1949deal.com/h...-screen-4g-lte-white.html (staat alleen geen FDD-LTE bij, hier wel: http://www.aliexpress.com...Android-4/1653694314.html )

[ Voor 14% gewijzigd door Cooler_King op 22-02-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Cooler_King schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:02:
[...]

Kijk anders eens 2 posts terug. Deze Honor 3C versie heeft Android 4.4 en heeft betere specificaties dan de ZTE V5: http://www.1949deal.com/h...-screen-4g-lte-white.html (staat alleen geen FDD-LTE bij, hier wel: http://www.aliexpress.com...Android-4/1653694314.html )
Dat de specs van de Honor 3C beter zouden zijn geldt alleen maar wanneer je spreekt over de Honor 3C 4G met 2GB ram /16GB rom en Kirin 910 SoC. En dan moet je niet teveel waarde hechten aan de camera, want die is op de ZTE V5 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
Ik moet zeggen, ik heb nu een paar dagen de Cubot Zorro en hij bevalt me prima.
Nog steeds een beetje groot naar mijn zin (kom van een ZTE Blade), maar met de nieuwe rom en geroot is het een fijn toestel. Zijn er meerderen met dit toestel?
Misschien een topic openen?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Ik heb eens gekeken naar de Meizu M1 note mini, echt een mooi ding, specs lijken ook goed te zijn.

de ZTE V5 is wat aan de zware kant , de zte nubia Z5S is wat aan de dure kant..

Xiaomi Redmi 2 (2GB ram versie) of MEIZU M1 Note mini?

De meizu is best wel mooi..

Hier kan je een vergelijking vinden;

http://www.kimovil.com/en...edmi-2,zte-nubia-z5s-16gb

[ Voor 18% gewijzigd door Kaya10 op 22-02-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Kaya10 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:46:
Ik heb eens gekeken naar de Meizu M1 note mini, echt een mooi ding, specs lijken ook goed te zijn.

de ZTE V5 is wat aan de zware kant , de zte nubia Z5S is wat aan de dure kant..

Xiaomi Redmi 2 (2GB ram versie) of MEIZU M1 Note mini?

De meizu is best wel mooi..

Hier kan je een vergelijking vinden;

http://www.kimovil.com/en...edmi-2,zte-nubia-z5s-16gb
wow die vind ik nog beter dan de meizu m1 note, wist niet dat er een kleinere versie was! 140 mm lang voor 5 inch is echt netjes.

jammer dat die alleen nog maar op alixpress te koop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10 03:32
pieterbas99 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 23:00:
[...]

Oftewel: Je hebt er geen * aan..
Ik heb de mijne (Meizu M1 Note) bij Mixeshop vandaan en die werkt gewoon op LTE.
Op de doos staat ook TD-LTE, maar er blijkt veel verwarring zijn.
De Meizu's werken op zowel TD-LTE als FDD-LTE, afhankelijk van het type rom.
Je hebt drie smaken:
Flyme 4.2.0.3A (Algemeen)
Flyme 4.2.0.3U (China Unicom)
Flyme 4.2.0.3C (China TD-LTE).

Ik heb de A variant

[ Voor 3% gewijzigd door barbarian op 22-02-2015 17:32 . Reden: typo en best wel een dikke ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
dit ziet er wel heel mooi uit voor de prijs:
Boost Mobile - Sharp Aquos Crystal 4G No-Contract Cell Phone - White

deze telefoon heeft geen rand boven het scherm, ziet er mooi uit
http://www.bestbuy.com/si...278039.p?id=1219262037407

voor 99 dollar, dat kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Vlizzjeffrey schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:27:
dit ziet er wel heel mooi uit voor de prijs:
Boost Mobile - Sharp Aquos Crystal 4G No-Contract Cell Phone - White

deze telefoon heeft geen rand boven het scherm, ziet er mooi uit
http://www.bestbuy.com/si...278039.p?id=1219262037407

voor 99 dollar, dat kan toch niet?
Volgens mij heb je aan die Boost exclusive toestellen niks. Moet geactiveerd worden en werkt vervolgens alleen via het Boost netwerk (WCDMA). Er kan dus ook geen normale simkaart in denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Cooler_King op 22-02-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik ben mijn Lumia 635 nu wel zat en zit al een tijdje te kijken naar een mooie Chinese telefoon.

Heb mijn keuze nu verkleind tot de volgende twee:

ZTE Nubia Z5S
IUNI U2 3GB

Ik weet dat er hier een aantal mensen zijn met de Z5S, maar zijn er hier ook al ervaringen met de IUNI U2?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdsvD
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-11-2020
http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-zte-nubia-z5s-16gb

Ligt het aan mij of is 150-160€ een hele goede deal voor deze telefoon?
Kan geen nadelen vinden verder, als ik goed aflees doet deze het toch gewoon bij nederlandse providers?
(4G is niet belangrijk voor mij)

[ Voor 0% gewijzigd door IdsvD op 22-02-2015 18:34 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Peter_Aragorn schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:59:
Ik ben mijn Lumia 635 nu wel zat en zit al een tijdje te kijken naar een mooie Chinese telefoon.

Heb mijn keuze nu verkleind tot de volgende twee:

ZTE Nubia Z5S
IUNI U2 3GB

Ik weet dat er hier een aantal mensen zijn met de Z5S, maar zijn er hier ook al ervaringen met de IUNI U2?
Ik heb even een iuni u2 in huis gehad. Op zich een mooi toestel hoor, maar er is weinig ROM ondersteuning voor. In het echt vond ik het design ook wat tegenvallen van de witte versie en is het toestel ook vrij dik. Verder heb ik de zte z5s mini en een z7 mini. Op basis van die toestellen zou ik de z5s aanraden, mede vanwege het 5 inch scherm en de custom roms die beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
IdsvD schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:34:

Kan geen nadelen vinden verder, als ik goed aflees doet deze het toch gewoon bij nederlandse providers?
Ik vind het een goede deal en de telefoon werkt met Nederlandse providers. Enkele nadelen: geen dual sim, geen SD slot, geen 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:42

Chocoball

瞧好吧!

Eindelijk, mijn review van de Cubot Zorro 001 is af. Best een leuk toestel met 4G en stock Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:46:
Ik vind het een goede deal en de telefoon werkt met Nederlandse providers. Enkele nadelen: geen dual sim, geen SD slot, geen 4g.
Plus dat het batterijleven so-so is. Niet slecht, niet goed, naar wat ik hoor. Qua software zijn er ook telefoons waarbij er meer kan en beschikbaar is, al geldt dat voor meer snelle telefoons. Desalniettemin kan je veel duurdere telefoons kopen die het niet echt beter doen - het is absoluut heel veel telefoon voor een zeer zachte prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:13:
[...]

Plus dat het batterijleven so-so is. Niet slecht, niet goed, naar wat ik hoor. Qua software zijn er ook telefoons waarbij er meer kan en beschikbaar is, al geldt dat voor meer snelle telefoons. Desalniettemin kan je veel duurdere telefoons kopen die het niet echt beter doen - het is absoluut heel veel telefoon voor een zeer zachte prijs.
Dat van de batterijduur zou kunnen kloppen, herken ik ook van de z5s mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
IdsvD schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:34:

Alleen niet bij Efox (of antelif) bestellen, dat is bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:39:
Alleen niet bij Efox (of antelif) bestellen, dat is bagger.
Dat was wel één van de dingen die mij heeft tegengehouden, als je een goed geprijsde Z5S tegenkwam was het bij een winkel met een minder dan optimale reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne bij efox besteld, een beetje huiverig, dat wel, maar de deal was te mooi toen. Bij coolicool stond ie in dollars, en de koers sprong omlaag, en efox had nog de oude europrijs staan, en was wat laat met aanpassen. 152 euro (na coupon) voor de 32 gb variant.

Maar eerlijk is eerlijk, binnen twee weken in huis, alles keurig geregeld.

En batterij is inderdaad soso. Normaal gebruik bij het wakker worden van de lader, en bijhet slapen gaan er weer op. Bellen, beetje online, foto's, af en toe spelletje. De 2200 mah van de GT99 deed het beter, maar dat is logisch met een kleiner beeldscherm en minder pixels.

Al met al wel heel tevreden met mijn z5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
ik ben benieuwd wanneer die meizu m1 note mini beschikbaar is bij de webshops, lijkt me een super telefoon voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Vlizzjeffrey schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:58:
ik ben benieuwd wanneer die meizu m1 note mini beschikbaar is bij de webshops, lijkt me een super telefoon voor die prijs.
Jammer van die 1GB RAM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek genoeg lijkt het altijd óf een telefoon met leuke features, zoals een 1080P-scherm of iets anders prettigs, óf een smartphone met een Qualcomm chip. De combinatie zie je eigenlijk nooit, tenzij je in een toch best wat duurdere klasse gaat kijken en dan weer bijvoorbeeld een verwisselbare accu of tweede SIM-slot inlevert.

Eigenlijk wel raar, aangezien de schatting is dat een Qualcomm-chipje zo'n 10 tot 15 dollar moet opbrengen - al is dat dus duidelijk een schattig. Blijkbaar zijn er toch ook andere componenten die het verschil moeten maken. Of er zitten nog verborgen licentiekosten op die ontzettend oplopen, maar ik zou dan niet weten waar.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 00:17:
Gek genoeg lijkt het altijd óf een telefoon met leuke features, zoals een 1080P-scherm of iets anders prettigs, óf een smartphone met een Qualcomm chip. De combinatie zie je eigenlijk nooit, tenzij je in een toch best wat duurdere klasse gaat kijken en dan weer bijvoorbeeld een verwisselbare accu of tweede SIM-slot inlevert.

Eigenlijk wel raar, aangezien de schatting is dat een Qualcomm-chipje zo'n 10 tot 15 dollar moet opbrengen - al is dat dus duidelijk een schattig. Blijkbaar zijn er toch ook andere componenten die het verschil moeten maken. Of er zitten nog verborgen licentiekosten op die ontzettend oplopen, maar ik zou dan niet weten waar.
Ik denk dat het nu juist die merken /toestellen zijn die betere kwaliteit willen leveren die dan ook voor een Qualcom kiezen ipv Mediatek. Daarnaast vermoed ik dat alle overige componenten dan ook beter zijn, het productieproces beter, kwaliteitscontrole beter etc. Dat alles bij elkaar opgeteld zorgt voor een iets duurder toestel, maar daar krijg je dan ook wel wat beters voor terug. Daar ben ik van overtuigd :)
Wat dat betreft vind ik de toestellen met de Snapdragon 4xx en 2GB ram ook de beste prijs-kwaliteit verhouding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op maandag 23 februari 2015 @ 00:33:
Ik denk dat het nu juist die merken /toestellen zijn die betere kwaliteit willen leveren die dan ook voor een Qualcom kiezen ipv Mediatek. Daarnaast vermoed ik dat alle overige componenten dan ook beter zijn, het productieproces beter, kwaliteitscontrole beter etc. Dat alles bij elkaar opgeteld zorgt voor een iets duurder toestel, maar daar krijg je dan ook wel wat beters voor terug.
Dat vermoeden ontstaat dan inderdaad, maar ik ben benieuwd of dat op enigerlei wijze verder onderbouwd kan worden. Het verschil is duidelijk een stuk forser dan wat die chip moet kosten, want MediaTek-chips zijn uiteraard ook niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@camacha
Ik heb Quallcomm, 1080p, dual sim, sd slot. Alleen de batterij... 4/5 :+ .

Dat mediatek chips goedkoper zijn klopt wel, en dat dat kwalitatief gezien een achteruitgang kan zijn is ook bekend.

Precieze reden is niet zozeer bekend, maar het kan bijvoorbeeld de ondersteuning qua drivers etc. Zijn, dat is niet goed uitgewerkt. Her en der hebben ze wat in elkaar geflanst en van andere fabrikanten geprobeerd over te nemen etc.

Aan de andere kant is de soc maar een fractie van de eindprijs, zoveel zal het niet schelen.
Maar op de een of andere manier staat het wel bijna garant aan kwaliteit, dat is bij mediatek nogal eens een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 23 februari 2015 @ 00:48:
@camacha
Ik heb Quallcomm, 1080p, dual sim, sd slot. Alleen de batterij... 4/5 :+ .
De prijs van de Z7 Mini ligt dan ook weer net boven wat ik maar even de Qualcomm 400/410-klasse zal noemen. Tussen de 250 en 350 euro is toch al wat meer mogelijk dan tussen de ~110 en 200 euro.

Logisch, want procentueel best een verschil, maar het voordeel is vaak toch kleiner dan je zou denken bij de duurdere klasse. Je levert ergens vaak ook weer in, zoals op een verwisselbare accu of dualsim-capaciteiten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die prijsklasse is voor mij ook net te hoog, dan haal je het voordeel van de goede prijs weg.
Die van mij kosstte dan ook niet zoveel, dat bedrag zat erg dicht tegen de 200 euro aan.
Ja oke, het is wel wat meer, maar dat krijg je dan ook. Ondanks de goede 'bang for buck' is de Snapdrsagon 400 en in mindere mate de 410 wel een budget soc, de 801 is dat niet ondanks de lichte underclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Vlizzjeffrey schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:58:
Dat vraag ik me ook af, uiterlijk vind ik echt mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het merk Siswoo.
Link verwijderd ivm sterk vermoeden van SPAM

Had wel op Gizchina die i7 review gezien van Siswoo maar over de r8 kan ik nog niet zo veel vinden.
En de ene website zegt 5" en Sony 13mp, andere 5,5" en geen Sony cam. :?

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 04-03-2015 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
FlowDesign schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:00:
[...]

Maar ik denk niet dat je met een andere camera app ineens betere foto's zult krijgen.
2 dagen de foto's van de stock camera app en camera fv 5 naast elkaar gelegd, en kwaliteit verschilt aanzienlijk.
Online kwam ik meer mensen tegen die opmerken dat op moment dat foto genomen wordt een waas over scherm verschijnt.
Met nieuwe app zijn de foto's van de elephone p6000 goed bruikbaar en vergelijkbaar met s4 mini van vriendin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Ik heb voor mijn dochter een Doogee DG800 gekocht en sta nu op het punt een SIMkaart aan te schaffen. Voor zover ik kan bepalen is alleen SIM 2 (WCDMA) 3G capable en ik moet hiervoor een normale SIMkaart hebben. Kan iemand dit bevestigen?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
Nieuws voor mtk6732/6752 telefoons. Elephone heeft de sourcecode Online gezet. Normaal gesproken moet er een erg streng contract worden ondertekend. Iemand ervaring met mtk ontwikkeling? http://forum.xda-develope...rnel-source-code-t3037366

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Pseudoc schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:13:
[...]

2 dagen de foto's van de stock camera app en camera fv 5 naast elkaar gelegd, en kwaliteit verschilt aanzienlijk.
Online kwam ik meer mensen tegen die opmerken dat op moment dat foto genomen wordt een waas over scherm verschijnt.
Met nieuwe app zijn de foto's van de elephone p6000 goed bruikbaar en vergelijkbaar met s4 mini van vriendin :)
Bizar, dat had ik echt niet verwacht. Maar wel beter dat het toch geholpen heeft :Y
Kun je de vergelijkingsfoto's hier posten en aangeven welke camera app de beste resultaten gaf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
its_Muppet schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:23:
Ik heb voor mijn dochter een Doogee DG800 gekocht en sta nu op het punt een SIMkaart aan te schaffen. Voor zover ik kan bepalen is alleen SIM 2 (WCDMA) 3G capable en ik moet hiervoor een normale SIMkaart hebben. Kan iemand dit bevestigen?
Dat 3G lijkt me te kloppen en qua Simkaart heb je tegenwoordig van die 3 in 1 kaartjes die je eruit kan drukken of gewoon normale grootte laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
FlowDesign schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:56:
[...]

Dat 3G lijkt me te kloppen en qua Simkaart heb je tegenwoordig van die 3 in 1 kaartjes die je eruit kan drukken of gewoon normale grootte laten :)
Bij Choozze moet je een SIM kaart type opgeven. De diverse sites spreken elkaar een beetje tegen. SIM1 is microSIM, dat is allemaal consequent. SIM2 word op de ene site aangegeven als normale SIM en op de andere als miniSIM. Vandaar dat ik het even wilde vragen bij iemand die ook zo'n type heeft.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
its_Muppet schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:01:
[...]

Bij Choozze moet je een SIM kaart type opgeven. De diverse sites spreken elkaar een beetje tegen. SIM1 is microSIM, dat is allemaal consequent. SIM2 word op de ene site aangegeven als normale SIM en op de andere als miniSIM. Vandaar dat ik het even wilde vragen bij iemand die ook zo'n type heeft.
MiniSIM is normale SIM.

Ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8d/GSM_Micro_SIM_Card_vs._GSM_Mini_Sim_Card_-_Break_Apart.svg/2000px-GSM_Micro_SIM_Card_vs._GSM_Mini_Sim_Card_-_Break_Apart.svg.png

[ Voor 20% gewijzigd door Momus op 23-02-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn UMI Zero gaat na 3 weken weer in de verkoop (zie V/A), ondanks dat ik hem nu al wegdoe wil ik hier toch een korte review neerzetten aangezien het best een mooi (en bovenal snel) toestel is.

Het toestel ziet er erg mooi uit door de beide glas platen (voor en achter) en is lekker plat waardoor hij toch compact lijkt als je hem in de hand hebt.
+Lekker snel.
+Goed ontvangst op beide kaarten (ik gebruikte hem dual sim met Vodafone + data & KPN).
+Het geluid is gewoon (dus niet heel goed, maar gewoon standaard voor een GSM).
+Foto's zijn erg goed. (Ik kwam van de HTC one-S, de Zero is duidelijk beter).
+Afwerking is erg goed.
+Na de rom update van http://www.needrom.com/download/arcatarcs-umi-zero-emumi/ heb ik geen issues meer gehad met de uptime (met de stock rom 3.06 viel hij regelmatig uit).

De reden dat ik hem toch weg ga doen is voornamelijk de gebrekkige GPS (wat ik had kunnen weten als ik hier op het forum GPS+MTK in de search had gezet.... 8)7 ). Ik gebruik de GPS bijna dagelijks en daarvoor geeft het mij toch teveel problemen (fix snel kwijt, en duurt erg lang om een fix te krijgen.
Verder is de accu wat minder als ik gehoopt had (elke avond aan de lader).

Ik weet niet of ik hier de link naar de V&A mag spammen, maar mocht iemand interesse hebben of vragen over het toestel, dan hoor ik het vraag (volgens mij is de prijs die ik er voor vraag ook reeël).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonas.Z
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:02:
Zo, mijn UMI Zero gaat na 3 weken weer in de verkoop (zie V/A)..
Ben je qua de installatie van Nederlandse apps nog gekke dingen tegengekomen qua foutmeldingen enzo? Ik vind het een prachtphone qua design, maar je leest her en der wel veel over bugs, crashes en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jonas.Z schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:56:
[...]

Ben je qua de installatie van Nederlandse apps nog gekke dingen tegengekomen qua foutmeldingen enzo? Ik vind het een prachtphone qua design, maar je leest her en der wel veel over bugs, crashes en dergelijke.
De orginele rom zorgde dat het toestel een aantal maal per dag reboote.
Met de rom die er nu op staat (van needrom gehaald) heb ik geen problemen, installatie van apps gaat zonder problemen. Het toestel staat ook netjes in de nederlandse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Chindi schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:37:
Ik was aan het uitkijken naar een back-up telefoon om mee te nemen op reis, festivals en zo. Mijn oog was gevallen op de THL4000, vooral voor die gigantische batterij maar zo wordt deze ook wel een leuke optie.
Komt er de volgende maanden nog zo'n leuk hebbeding uit bij jullie weten? Sinds ik mijn 1+1 heb, volg ik het chinaphone gebeuren bijna niet meer. Ik vertrek begin juni dus zou eind april willen bestellen.
In de review van Notebookcheck zeggen ze dat de telefoon geen MKV files kan lezen. Iemand die de telefoon heeft die me kan vertellen of dit klopt?
Ik had toch gehoopt om wat films op een SD kaartje te proppen om zodoende mij te kunnen bezig houden op het vliegtuig, bus, ... .
Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat de telefoon die wel kan lezen? Andere videoplayer of zo?

Andere telefoons met een grote batterij die dit wel kunnen, mogen ook vermeld worden. De Leagoo lead 7 is alvast ook een kanshebber maar heb nog nooit van dat bedrijf gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De stock android videospeler wellicht niet, maar met bijvoorbeeld VLC of MX player moet dat prima kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:20
Chindi schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:47:
[...]

In de review van Notebookcheck zeggen ze dat de telefoon geen MKV files kan lezen. Iemand die de telefoon heeft die me kan vertellen of dit klopt?
Ik had toch gehoopt om wat films op een SD kaartje te proppen om zodoende mij te kunnen bezig houden op het vliegtuig, bus, ... .
Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat de telefoon die wel kan lezen? Andere videoplayer of zo?

Andere telefoons met een grote batterij die dit wel kunnen, mogen ook vermeld worden. De Leagoo lead 7 is alvast ook een kanshebber maar heb nog nooit van dat bedrijf gehoord.
Morgen of overmorgen komt mijn review van de Leagoo Lead 7
Ben gematigd tevreden
Batterij valt namelijk erg tegen door energieslurpers zoals de gsm antenne

[ Voor 4% gewijzigd door krissie100 op 23-02-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
pff, ben al lang van plan om een goede redelijk geprijsde{ 250-300 euro) "aziatische" telefoon aan te schaffen, maar als je de importkosten etc erbij rekent( voor Belgie) ben ik bijna net zo veel kwijt als voor een telefoon hier... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Acemath schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:52:
pff, ben al lang van plan om een goede redelijk geprijsde{ 250-300 euro) "aziatische" telefoon aan te schaffen, maar als je de importkosten etc erbij rekent( voor Belgie) ben ik bijna net zo veel kwijt als voor een telefoon hier... :(
Dan zou ik beter zoeken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Momus schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:54:
[...]

Dan zou ik beter zoeken als ik jou was.
Ik ben nog niet echt thuis in het wereldje van "vreemde" telefoons. Weet begot niet eens waar beginnen zoeken. Ik heb daarstraks eens de off. calculator gebruikt, en kwam bij een telefoon van 300 euro op een eindbedrag uit van zeggen en schrijven 440 euro. Heb je hier ook al een degelijk toestel voor, en moet je geen weken wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Acemath schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:58:
[...]

Ik ben nog niet echt thuis in het wereldje van "vreemde" telefoons. Weet begot niet eens waar beginnen zoeken. Ik heb daarstraks eens de off. calculator gebruikt, en kwam bij een telefoon van 300 euro op een eindbedrag uit van zeggen en schrijven 440 euro. Heb je hier ook al een degelijk toestel voor, en moet je geen weken wachten :+
Hoeveel procent BTW betalen jullie wel niet?
Overigens wordt het gros van de pakketten niet onderschept en worden er ook geen importkosten gerekend.
Maar goed, wat ik eigenlijk bedoel is, dat je prima telefoons voor veel minder geld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:38
Ik heb een Xiaomi note, die ik ga doorverkopen. Ik ben wel tevreden, maar vind hem iets te lomp(groot) en ik wil graag 1080p voor cardboard toestanden.

Nu zoek ik een nieuwe chinees, met een zo groot mogelijk scherm met idem resolutie, maar kleiner als de note. Liefst had ik de Aquos crystal gekozen maar die is niet beschikbaar voor ons.

Ik heb een budget van €150-€200.

Ik dacht aan de Jiayu s3 en de meizu m1 note, maar die zijn bijna even groot. Een elephone G7 vind ik ook erg mooi maar die is enkel 720p. Een Umi Zero dan maar?

Iemand die chinezen kent met ultra dunne randen/bezels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Daytona

Autoracen is voor watjes

Chindi schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:47:
[...]

Op mijn Thl 4000 spelen mkv's zowel met de standaard videoplayer als met VLC. En waarschijnlijk alle andere videoplayers uit de play store.
Pas een HD aflevering van Mythbusters een nacht laten draaien; accuniveau 44% gedaald na 8,5u spelen (wel best case scenario; in vliegtuigmodus met koptelefoon aangesloten en scherm helderheid op zo'n 20%). Je kunt dus wel effe vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Acemath schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:58:
[...]

Off-topic:
FedEx shipping via de UK: http://www.aliexpress.com/store/1153179
Of ergens bestellen met een verzekering tegen importkosten.

Voor meer info, zie topic: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rednaz420 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:15:
Ik heb een Xiaomi note, die ik ga doorverkopen. Ik ben wel tevreden, maar vind hem iets te lomp(groot) en ik wil graag 1080p voor cardboard toestanden.

Nu zoek ik een nieuwe chinees, met een zo groot mogelijk scherm met idem resolutie, maar kleiner als de note. Liefst had ik de Aquos crystal gekozen maar die is niet beschikbaar voor ons.

Ik heb een budget van €150-€200.

Ik dacht aan de Jiayu s3 en de meizu m1 note, maar die zijn bijna even groot. Een elephone G7 vind ik ook erg mooi maar die is enkel 720p. Een Umi Zero dan maar?

Iemand die chinezen kent met ultra dunne randen/bezels?
Offtopic: een andere telefoon voor cardboard? Wat voor moois kun je daarmee dat je er een ander toestel voor koopt?? Ben wel benieuwd. ;)

Meizu is nog niet zoveel van bekend, maar heeft een andere UI en waarschijnlijk geen NL ondersteuning. De Jiayu wel.
Elephone en Umi zou ik niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:46
Van de Elephone P6000 is onlangs de sourcecode gelekt voor het MTK6732 chipset, waarschijnlijk is het ook bruikbaar voor andere toestellen die deze chipset gebruiken.

Nu kan CM naar de P6000 komen vanaf de source ipv een slechte port. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Het begint leuk te worden met Mediatek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daytona schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:24:
Op mijn Thl 4000 spelen mkv's zowel met de standaard videoplayer als met VLC. En waarschijnlijk alle andere videoplayers uit de play store.
Dat lijkt me juist ook de grap van Android - de flexibiliteit. Als het uit de doos niet al iets kan, dan is erg bijna altijd wel een developer die het mogelijk heeft gemaakt met een app :)
Quad schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:13:
Van de Elephone P6000 is onlangs de sourcecode gelekt voor het MTK6732 chipset, waarschijnlijk is het ook bruikbaar voor andere toestellen die deze chipset gebruiken.
Jammer dat daar een lek voor nodig is 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:40:
[...]

Dat lijkt me juist ook de grap van Android - de flexibiliteit. Als het uit de doos niet al iets kan, dan is erg bijna altijd wel een developer die het mogelijk heeft gemaakt met een app :)

[...]

Jammer dat daar een lek voor nodig is 8)7
Tsja, stond op een publieke downloadserver van MediaTek, ik meen ook MT6592 sourcecode, dus voor een flink aantal telefoons kan het nog wel eens leuk worden.

Het is wel de Android 4.4 code, helaas geen Lollipop. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 23-02-2015 20:44 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:44:
Tsja, stond op een publieke downloadserver van MediaTek, ik meen ook MT6592 sourcecode, dus voor een flink aantal telefoons kan het nog wel eens leuk worden.
Het zo leuker zijn als MediaTek dat wat structureler gaat ondersteunen :) Al is het maar passief door bijvoorbeeld zoals hier code te releasen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Misschien is het een eye-opener voor ze? Hoop het iig. Het verhoogd alleen maar de interesse van de community in telefoons met hun chipset.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:46:
Misschien is het een eye-opener voor ze? Hoop het iig. Het verhoogd alleen maar de interesse van de community in telefoons met hun chipset.
De truc met goedkope units is volume en ik gok dat ze door de boel dicht te timmeren hun eigen markt proberen te beschermen. Mensen die drie telefoons kopen in drie jaar zijn natuurlijk interessanter dan mensen die 2,5 jaar met een telefoon doen omdat de nieuwe Android er ook wel op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote kans dat het beperkt is tot maar een gedeelte en dan heb je er alsnog niet zoveel aan, dat was toen met de mt6589 ook het geval en daardoor kwam het ook erg moeizaam op gang.
Ik heb die hoop al lang opgegeven, dat zit er gewoon niet in en daardoor zoek ik het elders... ;)
Pagina: 1 ... 95 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!