Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.591 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:53
IdsvD schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:36:
Omdat ik de 1,2Ghz quad core van de Redmi 2 toch wat weinig vond, ben ik nu naar de Umi Zero aan het kijken.
http://www.coolicool.com/...android-44-3g-sma-g-34509

voor $209 1080p scherm met 2Gb/16GB en octa core klinkt toch niet gek...

Zijn er toevallig mensen met goede/minder goede ervaringen met Umi (zero) en webshop Coolicool?
of afhankelijk van je smaak de iOcean M6752 (ROCK). ongeveer zelfde specs en prijs.

Vandaag een voorbeeld uitgeprint van KiMovil waarmee je kan zien hoe groot de telefoon uitvalt. werkt opvallend goed en geeft een goed idee van de grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Kasj schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:25:
[...]

Als je naar dat budget gaat kijken, zijn er m.i. nog wel enkele goede alternatieven, zoals de zte nubia z5s en de meizu mx3 of misschien de meizu m1 note mini.
Het probleem met de Meizu MX3 en Nubia Z5S is dat het al toestellen van 2013 zijn, dus qua ondersteuning hoef je hier denk ik niet veel meer van te verwachten.

Ik ben zelf op de Zenfone 2 5 inch en Meizu M1 Mini aan het wachten. Deze zijn binnenkort beschikbaar.. Daarnaast lijkt de Honor 3C 4G me ook nog een aardige optie.. Overigens ligt in China alles stil (ook de post) t/m 28 februari i.v.m. Chinees nieuwjaar, dus nu al iets bestellen heeft toch geen nut.

De Redmi 2 heeft wel een fijne grootte, maar laat qua rauwe specs en afwerking (geen gorilla glass ook) te wensen over imo. De Coolpad F1 (Plus) is wellicht ook een optie voor je, maar ik houd het zelf liever bij de wat bekendere merken.
Waah schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:17:
[...]

of afhankelijk van je smaak de iOcean M6752 (ROCK). ongeveer zelfde specs en prijs.

Vandaag een voorbeeld uitgeprint van KiMovil waarmee je kan zien hoe groot de telefoon uitvalt. werkt opvallend goed en geeft een goed idee van de grootte.
Die is wel een heel stuk groter dan de Redmi 2 en UMI Zero. Idd leuke functie van Kimovil, heb dat ook al paar keer gedaan :)

[ Voor 44% gewijzigd door Cooler_King op 16-02-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Cooler_King schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:29:
[...]

Het probleem met de Meizu MX3 en Nubia Z5S is dat het al toestellen van 2013 zijn, dus qua ondersteuning hoef je hier denk ik niet veel meer van te verwachten.

Ik ben zelf op de Zenfone 2 5 inch en Meizu M1 Mini aan het wachten. Deze zijn binnenkort beschikbaar..
Klopt dat het wat oudere toestellen zijn, maar dat hoeft geen bezwaar te zijn als er een redelijk recente goedwerkende Android versie beschikbaar is.

Vind de meizu m1 mini trouwens erg mooi en betaalbaar. Zag dat ie al verkocht werd via een aliexpress seller met goede feedback (zie kimovil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Een halve centimeter breder en hoger. Veel groter is dus maar relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
http://www.coolicool.com/...id-44-3g-smartpho-g-36634

Weliswaar aardig groot maar klopt de zero en anderen in deze prijsklasse toch wel qua specs. Ik vind het toch maar weinig geld voor 3gb ram en een snapdragon 800.

Ik zit trouwens ook te wachten op de zenfone 2 maar dan de 4gb/intel z3580 versie met 32gb rom. Even afwachten wat voor prijskaartje daaraan komt te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opruiming, oud toestel van 1,5 jaar oud ofzo doe nu in de virtuele budgetbak ligt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
Je hebt gelijk.. Goh, dacht dat deze nog vrij nieuw was en vond het al zo raar dat ie 4.2 had en zo'n (tegenwoordig alweer) verouderd design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Is, mijns inziens, één van de beste deals op het moment. Als je het formaat tenminste wil hebben.
De iOcean is, voor zover ik kan nagaan, op een verlopen presale-actie na 50 euro duurder, al heb je dan wel een GB extra. Ik houd hem wel in de gaten; misschien zakt ie nog in prijs de komende weken.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Hyp Hyper schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:07:
[...]

Is, mijns inziens, één van de beste deals op het moment. Als je het formaat tenminste wil hebben.
De iOcean is, voor zover ik kan nagaan, op een verlopen presale-actie na 50 euro duurder, al heb je dan wel een GB extra. Ik houd hem wel in de gaten; misschien zakt ie nog in prijs de komende weken.
Je mist ook NFC bij de goedkope Jiayu.... Nu gebruik ik dat nog niet heel veel, maar dat zie ik nog wel toenemen de komende 2 jaar.

Zelf vind ik de Ecoo e4 ook een mooie telefoon. Nu al te krijgen voor 150 euro. Heeft een vingerafdrukscanner en verder redelijk gelijk aan de S3. Onderdeel van elephone. Ben zelf gelukkig met Windows Phone maar anders.....

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 17-02-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:57
Waah schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:54:
[...]

Je mist ook NFC bij de goedkope Jiayu.... Nu gebruik ik dat nog niet heel veel, maar dat zie ik nog wel toenemen de komende 2 jaar.
Dat ze betalen met je telefoon via NFC eindelijk eens uit gaan rollen, dan zou het wat zijn. Ik gebruik NFC ook niet. Zou verder niet weten wat ermee te doen.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
FlowDesign schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:08:
[...]

Dat ze betalen met je telefoon via NFC eindelijk eens uit gaan rollen, dan zou het wat zijn. Ik gebruik NFC ook niet. Zou verder niet weten wat ermee te doen.
Ik zet er thuis de lichten mee aan en uit :P En ik zette er automatisch navigatie mee aan in de auto... maar daar gebruik ik nu Cortana voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Waah schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:54:
Zelf vind ik de Ecoo e4 ook een mooie telefoon. Nu al te krijgen voor 150 euro. Heeft een vingerafdrukscanner en verder redelijk gelijk aan de S3. Onderdeel van elephone. Ben zelf gelukkig met Windows Phone maar anders.....
DIe E04 is inderdaad ook wel mooi qua specs. Al ben ik een klein beetje huiverig voor wat betreft het merk. Over Elephone lees ik in dit topic niet altijd even goede dingen namelijk. Voor hetzelfde geld houd ik het nog even bij de S3 tot ik goede verhalen erover hoor. Design is wel mooier; vind ik van de S3 wat saai.

Ben overigens vooralsnog geen Jiayu-fanboy hoor. Hoewel ik tot nu toe zeer tevreden ben over de S3 moet ie zich nog maar bewijzen de komende tijd. Misschien begeeft ie het net als die Umi Zero na een maand of anderhalf. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Hyp Hyper op 17-02-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:46
Wolfgang heeft nu ook een 4G toestel in het assortiment:

De AT-AS45LTE
- SnapDragon 410
- Android 4.4
- 1GB RAM
- 8GB ROM
- 4,5" 960x540 (qHD)
- BT4.0 LE

Een voor diegene die wel van Chinees houden maar alleen als deze in NL te verkrijgen is, dan kan je hem vanaf zaterdag de 21e bij de Aldi oppikken voor €199,-

De specs van dit toestel zijn best OK maar de prijs is met +- €40 wel te hoog.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Met dat scherm erbij vind ik het wel meer dan 40 euro te hoog eerlijk gezegd. Ook omdat Aldi-garantie na 30 dagen niet om over naar huis te schrijven is gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Inderdaad. Die is gewoon 100 euro te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Waah schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:10:
[...]

Ik zet er thuis de lichten mee aan en uit :P En ik zette er automatisch navigatie mee aan in de auto... maar daar gebruik ik nu Cortana voor.
Ik heb navi in de auto ingebouwd en Flitsmeister heeft tegenwoordig de redelijk slimme optie om automatisch op te starten en af te sluiten a.d.h.v. of je met een bepaald Bluetooth apparaat verbonden bent (in mijn geval wanneer ik verbonden ben met "My V40").
Dus ja.... ik denk wat blijft er dan nog over? Draadloos betalen.
Maar nu zie ik dat de nieuwe bankpasjes zelf tegenwoordig al geschikt zijn voor draadloos betalen (tot 25 euro), maar de systemen in de meeste winkels zijn hiervoor nog niet geschikt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:33:
Inderdaad. Die is gewoon 100 euro te hoog.
..en toch zullen de mensen weer voor de deur staan om ze te kopen.

Goed concept!

Nu weer gaan kijken hoe lang het duurt voordat bekend is welk Chinees toestel dit is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:35:
[...]

Goed concept!

Nu weer gaan kijken hoe lang het duurt voordat bekend is welk Chinees toestel dit is.
Hardwarematig gelijk aan de Doogee Mini F1. Alleen qua design niet.
Die is overigens 100€.

[ Voor 9% gewijzigd door Momus op 17-02-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:35:
[...]

Goed concept!

7 minuten dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Niet helemaal, want ze zijn niet exact gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat telt dus niet he, zoek maar even verder. De tijd tikt door. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online

Ik ben zelf op de Zenfone 2 5 inch en Meizu M1 Mini aan het wachten. Deze zijn binnenkort beschikbaar.. Daarnaast lijkt de Honor 3C 4G me ook nog een aardige optie.. Overigens ligt in China alles stil (ook de post) t/m 28 februari i.v.m. Chinees nieuwjaar, dus nu al iets bestellen heeft toch geen nut.

Waar heb je de zenfone 2 besteld? flipkart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Huaw schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:49:

Waar heb je de zenfone 2 besteld? flipkart?
Hij is erop aan het wachtne staat er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dutchgio schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:48:
Ja dat telt dus niet he, zoek maar even verder. De tijd tikt door. :+
Telt uberhaupt niet, want hij blijkt een MTK6732 processor te hebben.
Dan is ie niet te vinden. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Momus schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:49:
[...]

Hij is erop aan het wachtne staat er.
Dat klinkt alsof cooler-king m gepre-orderd heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Huaw schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:01:
[...]

Hij sluit nota bene af met dat nu al bestellen toch geen nu heeft.
En ja, ik weet dat flipkart uit India komt, maar die leveren hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Huaw schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:01:
[...]

"Deze zijn binnenkort beschikbaar.. "

Hij is dus aan het wachten totdat ze überhaupt te bestellen zijn.

Lezen gaat zwaar zo tijdens/na de Carnaval hè? :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-10 15:56
Huaw schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:49:

Ik ben zelf op de Zenfone 2 5 inch en Meizu M1 Mini aan het wachten. Deze zijn binnenkort beschikbaar..
Die Zenfone 2 is niet verkeerd, interessante specs, zou wel eens mijn volgende smartphone kunnen worden, scherm is trouwens 5,5". 199 dollar voor de 2/16 GB en in maart leverbaar.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
antimos schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:25:
[...]

Die Zenfone 2 is niet verkeerd, interessante specs, zou wel eens mijn volgende smartphone kunnen worden, scherm is trouwens 5,5". 199 dollar voor de 2/16 GB en in maart leverbaar.
Reken er niet voor dat je hem voor 199$ gaat kunnen bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
antimos schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:25:
[...]

Momus schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:29:
[...]

Reken er niet voor dat je hem voor 199$ gaat kunnen bestellen...
Was een beetje krom aangekondigd. Vanaf 199$ en dat is dus waarschijnlijk voor de 5 inch variant, waar vooralsnog alleen foto's van zijn. De 5.5 inch versies worden idd duurder.

En ik heb dus idd nog niks besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Waarschijnlijk niet nee, misschien bij een reseller op Aliexpress, de 5" versie zijn trouwens geruchten, is nog niks van bevestigd.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
antimos schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:39:
Waarschijnlijk niet nee, misschien bij een reseller op Aliexpress, de 5" versie zijn trouwens geruchten, is nog niks van bevestigd.
Hij staat wel al op plaatjes dus: http://www.asus-zenfone.c...nch-edition-revealed.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Cooler_King schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:36:
[...]

[...]

Was een beetje krom aangekondigd. Vanaf 199$ en dat is dus waarschijnlijk voor de 5 inch variant, waar vooralsnog alleen foto's van zijn. De 5.5 inch versies worden idd duurder.

Inderdaad. Een 5" variant, met 720P scherm en een oudere Atom processor.
En daarvan gaat die 199$ ook niet de prijs zijn waar je hem voor kunt gaan importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Tja, dan is die 5" variant niet interessant meer (voor mij), er zijn voor dat geld phones op de markt die mij meer aanspreken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Het is de vraag of die prijs voor alle markten geldt.. De Zenfone 5 was aanvankelijk 199 dollar, maar is nu voor 150 te krijgen in de VS en via China kost ie maar rond de 105-110 euro.. Natuurlijk is ie wel al een tijdje op de markt. Maar die Meizu M1 Mini is op papier nog interessanter ja, en een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Bij sommige sites krijg je nu 10% korting omdat het nieuwjaar is. Dus nu bestellen kan wel nuttig zijn. al is het om de korting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:26
Hyp Hyper schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:46:
[...]

DIe E04 is inderdaad ook wel mooi qua specs. Al ben ik een klein beetje huiverig voor wat betreft het merk. Over Elephone lees ik in dit topic niet altijd even goede dingen namelijk. Voor hetzelfde geld houd ik het nog even bij de S3 tot ik goede verhalen erover hoor. Design is wel mooier; vind ik van de S3 wat saai.

Ben overigens vooralsnog geen Jiayu-fanboy hoor. Hoewel ik tot nu toe zeer tevreden ben over de S3 moet ie zich nog maar bewijzen de komende tijd. Misschien begeeft ie het net als die Umi Zero na een maand of anderhalf. ;)
Een vriend van mij heeft ook een elephone, een p2000 geloof ik. Hij heeft er geen problemen mee gewoon een prima telefoon.

Mvg, Tjalle

[ Voor 71% gewijzigd door tjallo op 17-02-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
Cooler_King schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:36:
[...]

[...]

Misschien gaat het wel om een van deze varianten: http://gadgets.ndtv.com/m...coming-soon-report-660718

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Problemen met scrollen op je Elephone P6000?

http://www.gizchina.com/2...hone-p6000-heres-the-fix/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Vriendin heeft de knoop doorgehakt. Geduld is er niet, dus ze besteld de iocean M6752 in Nederland. kost haar 275 ipv 200. Maar dan heeft ze geen douanekosten en overmorgen al in huis. En 2 jaar garantie.

zelf had ik het niet zo gedaan... maar ik ben ook een echt zuunig wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
antimos schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:45:
Tja, dan is die 5" variant niet interessant meer (voor mij), er zijn voor dat geld phones op de markt die mij meer aanspreken....
De specificaties zijn bekend: http://www.asus-zenfone.c...2-5-inch-ze500clz00d.html

Deze valt iig af voor mij. Groter, zwaarder en duurder dan de Zenfone 5, met zelfde chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Waah schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:11:
Vriendin heeft de knoop doorgehakt. Geduld is er niet, dus ze besteld de iocean M6752 in Nederland. kost haar 275 ipv 200. Maar dan heeft ze geen douanekosten en overmorgen al in huis. En 2 jaar garantie.

zelf had ik het niet zo gedaan... maar ik ben ook een echt zuunig wat dat betreft.
Als ze dat gedaan heeft, waarom kiest ze dan niet voor een ietwat sterker merk/toestel?
pricewatch: Huawei Ascend P7 Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Value Edition Wit
pricewatch: Honor 6 16GB Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy Note 3 Neo Zwart
pricewatch: Huawei Ascend P7 Wit
pricewatch: LG G2 16GB Zwart

Je koopt zo'n toestel in China vanwege de prijs, mocht je hem dan toch via zo'n manier willen hebben dan zou ik toch naar de bovenstaande opties gaan kijken ipv een te duur betaalde Chinees.

En zeker bij vrouwen, zodra er wat mis is, is het direct weer jouw fout. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Quad schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:08:
[...]

Als ze dat gedaan heeft, waarom kiest ze dan niet voor een ietwat sterker merk/toestel?
pricewatch: Huawei Ascend P7 Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Value Edition Wit
pricewatch: Honor 6 16GB Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy Note 3 Neo Zwart
pricewatch: Huawei Ascend P7 Wit
pricewatch: LG G2 16GB Zwart

Je koopt zo'n toestel in China vanwege de prijs, mocht je hem dan toch via zo'n manier willen hebben dan zou ik toch naar de bovenstaande opties gaan kijken ipv een te duur betaalde Chinees.

En zeker bij vrouwen, zodra er wat mis is, is het direct weer jouw fout. :+
Omdat de meeste telefoons toch wel mindere specs hebt (degene die jij noemt). Daarbij vind ze de telefoon mooi. Als er iets mis is heb ik 2 jaar garantie hier, dus wat dat betreft zie ik de meerwaarde ook niet....

Ja ze betaald 75 "teveel". Maar als de douane hem eruit pikt ben je ook snel 30 a 40 euro kwijt extra. Dus dan is het verschil nog maar 35 :P en voor extended garantie in Nederland is dat toch wel fijn.

ik zou ook wachten, maar zij niet blijkbaar :)

wel grappig dat het, omdat het buiten azië een onbekend merk is, het een "te duur betaalde smartphone" is. Terwijl een bekender merk met mindere specs voor dezelfde prijs een betere keus is. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 18-02-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Waah schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:35:
[...]

Omdat de meeste telefoons toch wel mindere specs hebt (degene die jij noemt). Daarbij vind ze de telefoon mooi. Als er iets mis is heb ik 2 jaar garantie hier, dus wat dat betreft zie ik de meerwaarde ook niet....

Ja ze betaald 75 "teveel". Maar als de douane hem eruit pikt ben je ook snel 30 a 40 euro kwijt extra. Dus dan is het verschil nog maar 35 :P en voor extended garantie in Nederland is dat toch wel fijn.

wel grappig dat het, omdat het buiten azië een onbekend merk is, het een "te duur betaalde smartphone" is. Terwijl een bekender merk met mindere specs voor dezelfde prijs een betere keus is. 8)7
Benieuwd wat jouw vriendin allemaal op haar telefoon doet om zulke specs nodig te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Momus schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:47:
[...]

Benieuwd wat jouw vriendin allemaal op haar telefoon doet om zulke specs nodig te hebben...
hmm dus jij betaald graag hetzelfde voor mindere specs? :+
Ze wil gewoon een telefoon zonder lag. Eentje die vloeiend werkt. En bij android heb je dan een rap toestel nodig.... ze heeft nu Windows Phone wat ook rap werkt op meer budget, maar ze wil graag meer apps.

daarnaast kan ze hiermee langer vooruit dan eentje met een snapdragen 400

[ Voor 33% gewijzigd door Waah op 18-02-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Waah schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:51:
[...]

hmm dus jij betaald graag hetzelfde voor mindere specs? :+
Ze wil gewoon een telefoon zonder lag. Eentje die vloeiend werkt. En bij android heb je dan een rap toestel nodig.... ze heeft nu Windows Phone wat ook rap werkt op meer budget, maar ze wil graag meer apps.

daarnaast kan ze hiermee langer vooruit dan eentje met een snapdragen 400
Nou nee, ik betaal graag voor wat ik nodig acht. Mijn vriendin heeft een ZTE V5 die vloeiend en zonder lags loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Momus schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:56:
[...]

Nou nee, ik betaal graag voor wat ik nodig acht. Mijn vriendin heeft een ZTE V5 die vloeiend en zonder lags loopt.
Dat kan natuurlijk ook prima. Maar voor 25% meer in prijs, heeft ze 100% snellere specs (wanneer beide in china gekocht natuurlijk). Dus kan ze toch voor een kleine meerprijs langer vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OPO is natuurlijk ook een optie voor zo'n budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Waah schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:00:
[...]

Dat kan natuurlijk ook prima. Maar voor 25% meer in prijs, heeft ze 100% snellere specs (wanneer beide in china gekocht natuurlijk). Dus kan ze toch voor een kleine meerprijs langer vooruit...
Huh? 25% meer prijs? Nou nee, niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Waah schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:35:
[...]

Je koopt dit toestel met 2 jaar garantie, en wanneer hij kapot gaat, weet jij dan waar die naartoe gaat? Hoe betrouwbaar is die garantie dan nog over anderhalf jaar? De kwaliteit van de onderdelen in dat toestel, ik durf daar niets over te zeggen, waar ik het wel durf over de door mijn genoemde telefoons.

En dan nog iets over de softwarekant, de door mij opgesomde telefoons bevatten allen prima software, waar ik dat bij de iOcean dat niet durf te noemen, omdat het simpelweg niet bewezen heeft, en vergeet niet dat bij de meeste van de door mij genoemde toestellen ook nog een community achter zit voor custom ROMS, bij de iOcean moet je het vooralsnog maar afwachten.

Ohja, en ze draaien allemaal op Android 4.4 en de meeste krijgen of hebben al een upgrade naar Android Lollipop.

De door jouw vriendin aangeschafte toestel is voor de prijs van €200 het wellicht waard, maar wanneer ze hem koopt voor €275 dan is die al heel snel een stuk minder interessant en is de keuze voor een toptoestel van 2014 of 2013 een veel betere keuze.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Momus schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:04:
[...]

Huh? 25% meer prijs? Nou nee, niet echt.
Ik zie de V5 Max voor 150 (beide 5,5 inch)
de V5 voor 121 met 2GB
de V5 met 1 gb is idd 100 euro. Maar 1 GB is toch wel erg weinig met het oog op de toekomst....
dutchgio schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:01:
OPO is natuurlijk ook een optie voor zo'n budget.
Kwam even niet uit de OPO haha. Maar de OnePlus One is zeker nog een optie... 16GB is wel wat weinig (ze wil liefst wit... vrouwen) maar nu heeft ze ook 16GB en dat zit ook niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je al 275,- over hebt voor een iOcean die al geimporteerd is, moet die 3 tientjes extra voor de 64gb versie ook nog wel lukken toch. :+
Je kunt n ieder geval beter krijgen voor die prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Quad schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:10:
[...]

Je koopt dit toestel met 2 jaar garantie, en wanneer hij kapot gaat, weet jij dan waar die naartoe gaat? Hoe betrouwbaar is die garantie dan nog over anderhalf jaar? De kwaliteit van de onderdelen in dat toestel, ik durf daar niets over te zeggen, waar ik het wel durf over de door mijn genoemde telefoons.

En dan nog iets over de softwarekant, de door mij opgesomde telefoons bevatten allen prima software, waar ik dat bij de iOcean dat niet durf te noemen, omdat het simpelweg niet bewezen heeft, en vergeet niet dat bij de meeste van de door mij genoemde toestellen ook nog een community achter zit voor custom ROMS, bij de iOcean moet je het vooralsnog maar afwachten.

Ohja, en ze draaien allemaal op Android 4.4 en de meeste krijgen of hebben al een upgrade naar Android Lollipop.

De door jouw vriendin aangeschafte toestel is voor de prijs van €200 het wellicht waard, maar wanneer ze hem koopt voor €275 dan is die al heel snel een stuk minder interessant en is de keuze voor een toptoestel van 2014 of 2013 een veel betere keuze.
Ik snap je punten maar...
Ik heb gewoon de wettelijke nederlandse 2 jaar garantie. De webshop is betrouwbaar en ja dan gaat die naar China. Dat is over het algemeen nog steeds sneller dan hier in Nederland met Dynafix. En de garantie van bijvoorbeeld Sony, toch een best merk, is ook naar mijn ervaring echt bedroevend (heb 1 jaar een Xperia Z gehad, maar ben hem 7(!) maanden kwijtgeweest aan reparaties die ontwerpfouten waren)

Zo goed vind ik de software van Samsung niet. Maar dat is persoonlijk. Veel bloatware.

Deze telefoon draait ook al 4.4, en krijgt ook 5.0... dus ook dat argument is niet echt valide. Updates naar de volgende grote Android-release zie ik echt niet meer komen voor een S4, of een Huawei.

De Oneplus One is zeker wel een optie voor haar. Zeker gezien haar budget. Ze kijkt nu naar de Note 3 Neo (wit), de Oneplus One en de iOcean Rock. Ik ben erg benieuwd wat en of ze iets beslist.
dutchgio schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:16:
Als je al 275,- over hebt voor een iOcean die al geimporteerd is, moet die 3 tientjes extra voor de 64gb versie ook nog wel lukken toch. :+
Je kunt n ieder geval beter krijgen voor die prijs..
De 3 tientjes is het probleem niet :9 maar de kleur!
vrouwen....

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 18-02-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Waah schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:12:
[...]

Ik zie de V5 Max voor 150 (beide 5,5 inch)
de V5 voor 121 met 2GB
de V5 met 1 gb is idd 100 euro. Maar 1 GB is toch wel erg weinig met het oog op de toekomst....

[...]

Kwam even niet uit de OPO haha. Maar de OnePlus One is zeker nog een optie... 16GB is wel wat weinig (ze wil liefst wit... vrouwen) maar nu heeft ze ook 16GB en dat zit ook niet vol.
Het is volledig afhankelijk van wat je doet met je apparaat of 1GB weinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Waah schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:17:
[...]

Ik snap je punten maar...
Ik heb gewoon de wettelijke nederlandse 2 jaar garantie. De webshop is betrouwbaar en ja dan gaat die naar China. Dat is over het algemeen nog steeds sneller dan hier in Nederland met Dynafix. En de garantie van bijvoorbeeld Sony, toch een best merk, is ook naar mijn ervaring echt bedroevend (heb 1 jaar een Xperia Z gehad, maar ben hem 7(!) maanden kwijtgeweest aan reparaties die ontwerpfouten waren)

Zo goed vind ik de software van Samsung niet. Maar dat is persoonlijk. Veel bloatware.

Deze telefoon draait ook al 4.4, en krijgt ook 5.0... dus ook dat argument is niet echt valide. Updates naar de volgende grote Android-release zie ik echt niet meer komen voor een S4, of een Huawei.

De Oneplus One is zeker wel een optie voor haar. Zeker gezien haar budget. Ze kijkt nu naar de Note 3 Neo (wit), de Oneplus One en de iOcean Rock. Ik ben erg benieuwd wat en of ze iets beslist.
Als ie naar China gaat ben je hem maanden kwijt. En je moet maar afwachten of hij daadwerkelijk heel weer terug komt.
Bovendien moet je maar afwachten of 5.0 er daadwerkelijk komt. Chinezen en beloftes blijft een bijzonder duo.

[ Voor 4% gewijzigd door Momus op 18-02-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Momus schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:17:
[...]

Het is volledig afhankelijk van wat je doet met je apparaat of 1GB weinig is.
Dat klopt. Maar gezien het een Smartphone is, en ze ook wel games speelt... denk ik dat het over 2 jaar echt wel een bottleneck gaat zijn. Zeker omdat Android nog nooit lichter is geworden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Momus schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:18:
[...]

Als ie naar China gaat ben je hem maanden kwijt. En je moet maar afwachten of hij daadwerkelijk heel weer terug komt.
Dan kan ik dus de verkoper, die de garantie regelt, aansprakelijk stellen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Waah schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:20:
[...]

Succes daarmee dan. Dat wordt een verhaal waar je helemaal niet aan wil beginnen. Bovendien is het de vraag of die shop er over 2 jaar nog wel is.
En de OPO is er ook in het wit.

[ Voor 9% gewijzigd door Momus op 18-02-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Momus schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:21:
[...]

Succes daarmee dan. Dat wordt een verhaal waar je helemaal niet aan wil beginnen.
En de OPO is er ook in het wit.
Opo is zeker wit, maar alleen de 16GB volgens mij. Op zich geen ramp... maar future proof zou de 64GB zijn voor een kleine meerprijs :9

en heb vaak genoeg garantie moeten claimen... als je daar al bang van wordt moet je gewoon niets meer kopen. Het is een Nederlander, in nederland met een rits aan keurmerken op zijn site. Dus heb genoeg ingangen daarvoor.

Meer als bij een china-dealer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Waah schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:22:
[...]

Opo is zeker wit, maar alleen de 16GB volgens mij. Op zich geen ramp... maar future proof zou de 64GB zijn voor een kleine meerprijs :9

en heb vaak genoeg garantie moeten claimen... als je daar al bang van wordt moet je gewoon niets meer kopen. Het is een Nederlander, in nederland met een rits aan keurmerken op zijn site. Dus heb genoeg ingangen daarvoor.

Meer als bij een china-dealer :P
Er bestaat in Nederland helemaal geen wettelijke 2-jaars garantie overigens.
En er zijn lossen covers te koop voor de OPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Momus schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:24:
[...]

Wel als hij mij 2 jaar garantie geeft. dan is dat wel degelijk bindend (wettelijk misschien het verkeerde woord... al is het bij wet geregeld.)

maar back on-topic :P waarschijnlijk mag ik op jacht naar een Invite-code (of 6 dagen wachten) :+ .
vrouwen.... je kan beter koeien houden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op dinsdagen kan je zonder invite kopen, dus nog een klein weekje wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dutchgio schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:30:
Op dinsdagen kan je zonder invite kopen, dus nog een klein weekje wachten. ;)
Dat al het wel worden... al houd ik het invite-topic ook even in de gaten haha.
En mevrouw krijgt gewoon de 64GB. betaal ik het prijsverschil + witte hoesje wel voor haar.... scheelt gezeur over opslagruimte in de toekomst :P

[ Voor 21% gewijzigd door Waah op 18-02-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Waah schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:20:
[...]

mag ik vragen waar je die iOcean wilde bestellen?

[ Voor 13% gewijzigd door FlowDesign op 18-02-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet, dankzij mij wordt het nu een OnePlus :+

Ninja edit. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door dutchgio op 18-02-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dutchgio schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:53:
Niet, dankzij mij wordt het nu een OnePlus :+

Nina edit. ;)
_/-\o_
FlowDesign schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:52:
[...]

mag ik vragen waar je die iOcean wilde bestellen?
Jawel... DM je wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:07
Die UMI Zero spreekt mij wel erg aan! Alleen waar is deze het beste te halen? Het liefst vanuit een EU warehouse. Alleen kan het niet zo 1 2 3 vinden.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Pukson schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:11:
Die UMI Zero spreekt mij wel erg aan! Alleen waar is deze het beste te halen? Het liefst vanuit een EU warehouse. Alleen kan het niet zo 1 2 3 vinden.
Zie topicwarning hier onder, je kunt beter verhuizen naar: http://gathering.tweakers...ist_messages/1548343/last

Hou er rekening mee dat de Zero geen 4G ondersteund. Laatst was er hier iemand waarvan de Zero het vrij snel begeven had, misschien moet je even rondkijken of het probleem vaker voorkomt.

Daarnaast kan je voor hetzelfde of minder geld momenteel misschien vergelijkbare toestellen vinden. Denk hierbij aan toestellen met een MTK 6732/6752 chip.

Edit: denk hierbij aan de Meizu M1 Note, Jiayu S3, enz. Dan heb je een 64bit toestel met FDD LTE

[ Voor 46% gewijzigd door John Rambo op 18-02-2015 15:57 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Helemaal overheen gelezen! Mijn excuses. Ik ga naar het andere topic. En tja ik vind de looks van de zero wel tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Looks boven kwaliteit en functionaliteit.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Naja zo zie jij het! Ik vind de looks mooi. Maar qua specs lees ik ook wel goede dingen. 4G heb ik wel bij mijn abonnement dus dat is wel een afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:18
John Rambo schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:47:
[...]

Zie topicwarning hier onder, je kunt beter verhuizen naar: http://gathering.tweakers...ist_messages/1548343/last

Hou er rekening mee dat de Zero geen 4G ondersteund. Laatst was er hier iemand waarvan de Zero het vrij snel begeven had, misschien moet je even rondkijken of het probleem vaker voorkomt.

Daarnaast kan je voor hetzelfde of minder geld momenteel misschien vergelijkbare toestellen vinden. Denk hierbij aan toestellen met een MTK 6732/6752 chip.

Edit: denk hierbij aan de Meizu M1 Note, Jiayu S3, enz. Dan heb je een 64bit toestel met FDD LTE
Buiten verhuizen, sowieso voor de Jiayu S3 gaan.
Voor 160 euro alles op en aan, super accu en bouwkwaliteit. Je hoeft niet aan een Irock oid te denken, misschien de Meizu, maar deze is duurder en komt minder goed uit de bus dan de Jiayu S3 in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:33
[...]
Nee, maar in de wet staat wel dat een product deugdelijk moet zijn. Wat inhoudt voor dit soort producten dat ze langer dan twee jaar mee moeten kunnen gaan (bij goed gebruik). Dus je kunt zelfs na twee jaar nog garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdsvD
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-11-2020
Ik ben inmiddels weer afgestapt van de UMI Zero, vanwege toch verontrustende dingen die ik erover lees van gebruikers.
Ben nu aan het kijken naar ZTE Nubia z7s mini en ZTE Blade s6
De Nubia is ouder, maar de specs zijn wel beter...
Maakt leeftijd veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
IdsvD schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:19:
Ik ben inmiddels weer afgestapt van de UMI Zero, vanwege toch verontrustende dingen die ik erover lees van gebruikers.
Ben nu aan het kijken naar ZTE Nubia z7s mini en ZTE Blade s6
De Nubia is ouder, maar de specs zijn wel beter...
Maakt leeftijd veel uit?
Vooral op het gebied van software, voor de rest niet zoveel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is de Z7 Mini natuurlijk in het voordeel, zo oud is die ook weer niet..
Betere specs, mooier scherm en al bewezen goed te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-10 19:21
maurits82 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:55:
[...]

Buiten verhuizen, sowieso voor de Jiayu S3 gaan.
Voor 160 euro alles op en aan, super accu en bouwkwaliteit. Je hoeft niet aan een Irock oid te denken, misschien de Meizu, maar deze is duurder en komt minder goed uit de bus dan de Jiayu S3 in de praktijk.
Ik begrijp dat jij de S3 hebt? Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht? Ben op zoek naar een smartphone voor mn vrouw. Hiervoor zijn de prijzen en levertijden topics, of stuur een DM

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 19-02-2015 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Waah schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:55:
[...]

_/-\o_

[...]

Jawel... DM je wel even :)
Heb ook even naar hun voorwaarden en met name de garantiebepalingen gekeken het ziet er vrij standaard uit. Wel met de gebruikelijke uitvluchten natuurlijk, dus ik zou er niet te veel waarde aan hechten.
Maar toestellen die bij hen en andere van dit soort Europese front shops meer dan 200 euro kosten, terwijl je hetzelfde toestel wanneer je op een slimme manier importeert vanuit China misschien wel 75 tot 100 euro minder kost, zou ik gewoon zelf importeren. De meerprijs van dat beetje "garantie" is het in mijn ogen niet waard. Dan kun je het net zo goed zelf terugsturen naar China wanneer het kapot gaat, dan ben je net zo goed 2 maanden je toestel kwijt.
Wil je wat meer "garantie", koop dan gewoon een toestel van een veel beter merk, dan is de kans dat het kapot gaat gewoon een stuk kleiner. Dat is ook wel een paar tientjes extra waard toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
mirod schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:42:
[...]

Ik begrijp dat jij de S3 hebt? Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht? Ben op zoek naar een smartphone voor mn vrouw.
Zie het roze vlak: Voor prijzen, winkels en levertijden:
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Hiervoor hebben we de TR knop ;)

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 19-02-2015 08:16 ]

• Momus
barrymossel schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:04:
[...]

Nee, maar in de wet staat wel dat een product deugdelijk moet zijn. Wat inhoudt voor dit soort producten dat ze langer dan twee jaar mee moeten kunnen gaan (bij goed gebruik). Dus je kunt zelfs na twee jaar nog garantie claimen.
Onzin. Er staat dat het van een aantal factoren afhankelijk is. O.a. merk. Na een jaar ga je dat bij een chinese foon niet meer redden. Waar ie ook vandaan komt.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-10 03:23

MiliaanR

Just for fans.

[...]
Volgens Conzuwijser:
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Hoe kan minder dan 2 jaar dan voordeliger zijn voor de consument?
Een Europese richtlijn is geen wet, dat is meer een advies aan de lidstaten om er zelf wetgeving van te maken.

In Nederland is dat niet zozeer 2 jaar, maar
moet er sprake van een deugdelijk product. Dagen mag je een bepaalde levensduur verwachten, maar het blijft dan erg lastig om je recht te claimen. Ga de verkoper maar wijs maken dat je chinese import telefoon van slechts een fractie van een kwalitatief toestel hier, die over het algemeen ook niet 2 jaar lang gebruikt worden.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:18
mirod schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:42:
[...]

Ik begrijp dat jij de S3 hebt? Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht? Ben op zoek naar een smartphone voor mn vrouw.
Ja idd. Ik heb hem bij coolicool gekocht.
http://www.coolicool.com/...4g-lte-smartphone-g-36464

9 dollar kortingscode: jiayu9

(kreeg er gelijk een siliconen hoesje bij en een goede screen protector (beide van Jiayu)

Ook is hij voor dezelfde prijs bij pandawill of geekbuying te koop, deze webwinkel heeft een goede naam.
Ik betaal met paypal, dus als ik hem retour moet sturen, betaald paypal de verzendkosten.

[ Voor 6% gewijzigd door Whiskey48 op 19-02-2015 07:33 ]

• Waah
dutchgio schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 00:56:
Ga de verkoper maar wijs maken dat je chinese import telefoon van slechts een fractie van een kwalitatief toestel hier, die over het algemeen ook niet 2 jaar lang gebruikt worden.
Ik denk dat je de kwaliteit van de "europese" smartphones hier toch echt overschat. En de europese smartphones worden ook niet langer dan 2 jaar gebruikt... maar dan mag je nog steeds verwachten dat die minimaal 2 jaar werkt.

Toevallig een paar filmpjes gezien van hoe de iOcean-toestellen in elkaar worden gezet. Dat gebeurt gewoon machinaal met robots grotendeels. Niet veel anders dan andere fabrikanten.

• Momus
Waah schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:03:
[...]

Ik denk dat je de kwaliteit van de "europese" smartphones hier toch echt overschat. En de europese smartphones worden ook niet langer dan 2 jaar gebruikt... maar dan mag je nog steeds verwachten dat die minimaal 2 jaar werkt.

Toevallig een paar filmpjes gezien van hoe de iOcean-toestellen in elkaar worden gezet. Dat gebeurt gewoon machinaal met robots grotendeels. Niet veel anders dan andere fabrikanten.
Het gaat erom dat je een merk koopt waar veel minder aan kwaliteitscontrole gedaan wordt en waar je prijs voor betaalt die significant lager is dan voor vergelijkbare producten hier.
Dan mag je, in mijn ogen, ook niet verwachten dat het dezelfde levensduur heeft als een toestel hier.

• Waah
Momus schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:05:
[...]

Het gaat erom dat je een merk koopt waar veel minder aan kwaliteitscontrole gedaan wordt en waar je prijs voor betaalt die significant lager is dan voor vergelijkbare producten hier.
Dan mag je, in mijn ogen, ook niet verwachten dat het dezelfde levensduur heeft als een toestel hier.
Volgens mij kijkt men er wettelijk niet zo naar. Een stofzuiger moet gewoon minimaal 2 jaar mee gaan. Dit mag je namelijk minimaal verwachten.

http://www.mediamarkt.nl/...sduur-richtlijn-uneto.pdf

Voorbeeldje van de Mediamarkt. Er is geen product dat minder dan 2 jaar garantie heeft.

Ik zeg ook niet dat je alles hier moet kopen. Maar het prijsverschil ligt officieel natuurlijk wat genuanceerder dan 200->275. Officieel hoor je gewoon nog inklaring en dergelijke te betalen.

Volgens deze site: http://www.invoercalculator.nl/ kom je dus bij een smartphone van 230$ (~200 euro) uiteindelijk op €266,50 uit. Dus als je het netjes zou doen, is china niet zoveel goedkoper.

gelukkig halen ze niet alles er uit. En daarom zou ik zelf ook uit China bestellen... Maar als je het netjes zou aangeven zoals het hoort, dan is die 9 euro voor snellere levering + gratis verzending naar china bij defect toch best fijn.

• Waah
Momus schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:10:
Looks boven kwaliteit en functionaliteit.
8)7
Jij hebt ook nog een oude CRT speciaal voor gaming? Tuurlijk telt looks wel mee. En een smartphone afbrnaden voordat iemand hem in handen heeft gehad is wel erg makkelijk :+ . Voor een topic om alle (onbekende) Chinese smartphones te bespreken wordt er opvallen vaak alleen maar JAIYU S3 geroepen...

• Momus
Waah schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:20:
[...]

Jij hebt ook nog een oude CRT speciaal voor gaming? Tuurlijk telt looks wel mee. En een smartphone afbrnaden voordat iemand hem in handen heeft gehad is wel erg makkelijk :+ . Voor een topic om alle (onbekende) Chinese smartphones te bespreken wordt er opvallen vaak alleen maar JAIYU S3 geroepen...
Dat wordt er helemaal niet. Het gaat hier bovendien om de UMI Zero. UMI heeft toch al bewezen niet al beste producten te maken. In alle opzichten.
Hier even de garantieregels vanuit de overheid voor je: http://www.rijksoverheid....eb-ik-op-een-product.html
Merk en prijs tellen wel degelijk mee in wat je van een product mag verwachten. Zo simpel als jij het stelt, is het allerminst.

• Hyp Hyper
Waah schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:20:
[...]

Met een CRT heb ik minder ruimte op mijn bureau over en de refreshrate was ook niet alles. (hoge rate minder scherp beeld, scherper beeld koppijn)
Dus best functioneel zo'n moderne monitor. :)

Maar laat die knip toch. Als jij een Zero wil, koop je een zero. Je moet alleen geen bevestiging voor je keuze zoeken hier. Misschien lach je ze achteraf wel uit. ;)

En voor wie klaagt over mensen die komen vragen wat we van een telefoon vinden en vervolgens negatief advies bevechten: Wikipedia: Cognitieve dissonantie
Only human dus. :P

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 20-02-2015 09:19 ]

• Waah
Momus schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:28:
[...]

Dat wordt er helemaal niet. Het gaat hier bovendien om de UMI Zero. UMI heeft toch al bewezen niet al beste producten te maken. In alle opzichten.
Hier even de garantieregels vanuit de overheid voor je: http://www.rijksoverheid....eb-ik-op-een-product.html
Merk en prijs tellen wel degelijk mee in wat je van een product mag verwachten. Zo simpel als jij het stelt, is het allerminst.
Je roept het bij alle producten die hier genoemd worden. Niet enkel nu bij de UMI Zero.

"bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant."
Die nederlander geeft 2 jaar garantie. Dus zie ik nog steeds je gebazel niet. 2 jaar vanuit de verkoper betekend dat hij het moet oplossen wanneer het buiten jou schuld is. Kan je hele lange verhalen en What If's gaan ophangen. Maar dat is allemaal onderbuikgevoel.

Ik ben iig wel klaar in dit topic. Ga toch voor de OPO, maar zoek wel ergens anders info als ik weer een Chinaphone zoek als iemand zo kortzichtig het topic verfanboy'd.

• Momus
Hyp Hyper schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:31:
[...]

Met een CRT heb ik minder ruimte op mijn bureau over en de refreshrate was ook niet alles. (hoge rate minder scherp beeld, scherper beeld koppijn)
Dus best functioneel zo'n moderne monitor. :)

Maar laat die knip toch. Als jij een Zero wil, koop je een zero. Je moet alleen geen bevestiging voor je keuze zoeken hier. Misschien lach je ze achteraf wel uit. ;)
knip

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 20-02-2015 09:19 ]

• Hyp Hyper
[quote]Momus schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:35:
[...]
knip

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 20-02-2015 09:20 ]

• Momus
Waah schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:34:
[...]

Je roept het bij alle producten die hier genoemd worden. Niet enkel nu bij de UMI Zero.

"bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant."
Die nederlander geeft 2 jaar garantie. Dus zie ik nog steeds je gebazel niet. 2 jaar vanuit de verkoper betekend dat hij het moet oplossen wanneer het buiten jou schuld is. Kan je hele lange verhalen en What If's gaan ophangen. Maar dat is allemaal onderbuikgevoel.

Ik ben iig wel klaar in dit topic. Zoek wel ergens anders info als ik weer een Chinaphone zoek als iemand zo kortzichtig het topic verfanboy'd.
Ik roep het helemaal niet bij alle producten die hier genoemd worden. Toevallig wel bij 2 producten waar jij mee op de proppen komt.
Maar goed, als jij niet tegengesproken duldt te worden, lijkt het me een prima oplossing je heil elders te gaan zoeken. Wellicht dat daar meer volgzame types rondwaren.

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:35
Volgens mij is dit onderwerp al een keer eerder hier op het forum geweest .
Dit word weer zo een langdradig onderwerp wat eigenlijk nergens over gaat vind ik .

Kunnen we het weer gewoon over de toestellen hebben en niet over garantie :)
Waah schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:34:
[...]

Ik ben iig wel klaar in dit topic. Zoek wel ergens anders info als ik weer een Chinaphone zoek als iemand zo kortzichtig het topic verfanboy'd.
Recht heben en recht krijgen is wat anders. Zullen we het daar bij laten? ;)
Succes met je te dure Umi Zero, nu hopen dat ie niet uit elkaar valt. :+

[ Voor 32% gewijzigd door dutchgio op 19-02-2015 10:16 ]

• FlowDesign
Hyp Hyper schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:31:
Maar laat die zuurpruimen toch. Als jij een Zero wil, koop je een zero. Je moet alleen geen bevestiging voor je keuze zoeken hier. Misschien lach je ze achteraf wel uit. ;)
Het ging niet over de telefoon an sich, het ging over garantieafhandeling en iemands naïeve kijk daarop.

Zoals Gio het goed verwoord: Er is een enorm gapend gat tussen recht hebben en recht krijgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 19-02-2015 20:08 ]

• Hyp Hyper
Doe maar niet

[ Voor 44% gewijzigd door 13art op 19-02-2015 11:23 ]

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:47
Heeft iemand hier al eens iets van Siswoo meegemaakt of gelezen?
Een stukje over de Cooper i7:

http://www.gizchina.com/2...ooper-i7-mt6752-hands-on/

Mij lijkt de monster r8 wel interessant, welke ook eindelijk weer native ir zou hebben:

http://m.geekbuying.com/ItemDescription/341044

Er staat ook nog iets over een r8+ maar daar kan ik verder niks over vinden.

Ben benieuwd of het een blijvertje is :)

Edit: ach, geen Chinese phone maar een Spaanse, verkeerde topic denk ik dan :P

[ Voor 8% gewijzigd door Pinkelmans op 19-02-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Pinkelmans schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:42:
Edit: ach, geen Chinese phone maar een Spaanse, verkeerde topic denk ik dan :P
Zeker weten? Ik vind hem in heel veel Chinese webshops en ik kan me bijna niet voorstellen dat die ze eerst gaan importeren uit Spanje.

Pagina: 1 ... 94 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!