Waah schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:35:
[...]
Omdat de meeste telefoons toch wel mindere specs hebt (degene die jij noemt). Daarbij vind ze de telefoon mooi. Als er iets mis is heb ik 2 jaar garantie hier, dus wat dat betreft zie ik de meerwaarde ook niet....
Ja ze betaald 75 "teveel". Maar als de douane hem eruit pikt ben je ook snel 30 a 40 euro kwijt extra. Dus dan is het verschil nog maar 35

en voor extended garantie in Nederland is dat toch wel fijn.
ik zou ook wachten, maar zij niet blijkbaar
wel grappig dat het, omdat het buiten azië een onbekend merk is, het een "te duur betaalde smartphone" is. Terwijl een bekender merk met mindere specs voor dezelfde prijs een betere keus is.

Je koopt dit toestel met 2 jaar garantie, en wanneer hij kapot gaat, weet jij dan waar die naartoe gaat? Hoe betrouwbaar is die garantie dan nog over anderhalf jaar? De kwaliteit van de onderdelen in dat toestel, ik durf daar niets over te zeggen, waar ik het wel durf over de door mijn genoemde telefoons.
En dan nog iets over de softwarekant, de door mij opgesomde telefoons bevatten allen prima software, waar ik dat bij de iOcean dat niet durf te noemen, omdat het simpelweg niet bewezen heeft, en vergeet niet dat bij de meeste van de door mij genoemde toestellen ook nog een community achter zit voor custom ROMS, bij de iOcean moet je het vooralsnog maar afwachten.
Ohja, en ze draaien allemaal op Android 4.4 en de meeste krijgen of hebben al een upgrade naar Android Lollipop.
De door jouw vriendin aangeschafte toestel is voor de prijs van €200 het wellicht waard, maar wanneer ze hem koopt voor €275 dan is die al heel snel een stuk minder interessant en is de keuze voor een toptoestel van 2014 of 2013 een veel betere keuze.