Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.862 views

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 19:16
Miki schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:43:
[...]

Interessante optie, band 20 tevens wordt ook ondersteund.
Ik herken alleen deze schil niet en kan hem ook niet echt thuis brengen in de andere lijnen van ZTE. Anyway een mooie optie :)
Alleen beetje jammer van de batterij... Niet wisselaar en vrij klein (2200 mah).

Verder goede specificaties 😂

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
umi zero? http://www.umi-zero.com/ 219$ op coolicool.com ook wet EU warehouse

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

pieterbas99 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:20:
umi zero? http://www.umi-zero.com/ 219$ op coolicool.com ook wet EU warehouse
Ik weet niet of het een vereiste was, maar deze heeft geen 4G.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• pieterbas99
Kiswum schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:24:
[...]

Ik weet niet of het een vereiste was, maar deze heeft geen 4G.
Klopt, maar wel super amoled en 2800 mah

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:58
Is genoeg op 5 inch vind ik. Maar de prijs is eigenlijk 50 dollar te hoog.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
relativity schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:18:
[...]

Alleen beetje jammer van de batterij... Niet wisselaar en vrij klein (2200 mah).

Verder goede specificaties 😂
2400 mAh.

• pieterbas99
http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_note_pro-6952.php Dit wordt trouwens wel echt een beest zeg:
- 1440*2560
- 515 ppi
- Quad-Core Snapdragon 810
- 4gb/64gb

Wel 450 euro helaas, maar dat is ook niet zo gek

Verwijderd

Kan iemand mij helpen, adviseren jullie mij de jiayu s3 te kopen of de 32gb versie van de meizu m1 note?

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:28:
Kan iemand mij helpen, adviseren jullie mij de jiayu s3 te kopen of de 32gb versie van de meizu m1 note?
Deze vraag kan je beter stellen in het Mobiel Aankoop Advies forum

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 22:11
pieterbas99 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:53:
http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_note_pro-6952.php Dit wordt trouwens wel echt een beest zeg:
- 1440*2560
- 515 ppi
- 4gb/64gb

super specs, denk dat er nog genoeg zullen zijn die daar 450 euro voor over hebben, zeker met xiaomi hun bouwkwaliteit.

• patrickkok
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-11 21:35
pieterbas99 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:53:
- 1440*2560
- 515 ppi
- 4gb/64gb

Beetje overkill...
Wie wil er nu met een 5.7 in de broekzak lopen is voor sommige niet comfortabel.
Over de 515 ppi het verschil tussen 400 en 500 is voor ons denk ik niet echt te zien(correct me if i wrong)
De 4 gb ram lijk wel of we met een laptop rondloop.
En als alles toch al zo top moet maak er dan 128gb rom van ( terwijl ik met 8gb al genoeg heb :*) ) - kan geen extra sd card in
En dan maar een 4mp front camera..

*mijn mening*

[ Voor 3% gewijzigd door patrickkok op 04-02-2015 23:33 ]

• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-11 15:29
Quad schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:22:
[...]

Het schijnt dat de Mali-T760 een highend GPU is, klopt dat zo ongeveer? Althans, is het een tegenstander voor de Adreno 330?
Ik heb geen ervaring met de adreno. 3dmark loopt lekker vlot. In dat opzicht ben ik tevreden.

Wel merk ik dat wanneer ik angrybirds Transformers speel het apparaat aardig warm word.

Ik heb in de planning het ding deze week op video te zetten. Dan kan je het zelf zien.

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
FlowDesign schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:45:
[...]

Is genoeg op 5 inch vind ik. Maar de prijs is eigenlijk 50 dollar te hoog.
Is ook wat ik eigenlijk bedoel. Voor dat bedrag verwacht ik net iets meer.
720p op 5" is goed te doen idd.
patrickkok schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:29:
Beetje overkill...
Wie wil er nu met een 5.7 in de broekzak lopen is voor sommige niet comfortabel.
Is that a phone in your pants or are you just happy to see me? :+

[ Voor 36% gewijzigd door Hyp Hyper op 05-02-2015 08:32 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:25
[...]

Beetje overkill...
Over de 515 ppi het verschil tussen 400 en 500 is voor ons denk ik niet echt te zien(correct me if i wrong)
De 4 gb ram lijk wel of we met een laptop rondloop.
En als alles toch al zo top moet maak er dan 128gb rom van ( terwijl ik met 8gb al genoeg heb :*) ) - kan geen extra sd card in
En dan maar een 4mp front camera..

*mijn mening*
Nou zeg, wat een negativiteit.. Beetje overdreven. En er is genoeg markt voor die grote schermen, want anders zouden niet bijna alle fabrikanten smartphones met grote schermen op de markt brengen hè? Beetje nadenken. :)
Dattack schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:44:
[...]

Nou zeg, wat een negativiteit.. Beetje overdreven. En er is genoeg markt voor die grote schermen, want anders zouden niet bijna alle fabrikanten smartphones met grote schermen op de markt brengen hè? Beetje nadenken. :)
En toch is het een heel andere markt, die toch echt wel kleiner en specifieker is..
Nexus 5 <> Nexus 6 verkoopaantallen....

• patrickkok
Dattack schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:44:
[...]

Ik zie geen negativiteit?
Ik denk alleen maar als je het goed wil doen doen het dan ook helemaal goed..

Al met al zou ik hem persoonlijk niet kopen voor dat geld want hij is een beetje te high end wat ik toch niet gebruik..

En bijna alle fabrikanten?
Lg zie ik vaak alleen met 5 inch
Apple heeft nu 2 soorten 4.7 inch en 5.5 inch
En Samsung heeft ook 2 soorten Galaxy s serie en Note serie

En als je kijkt naar Samsung is toch volgens mij de s3 best verkochte telefoon en kijk wat voor scherm die heeft

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Vlizzjeffrey schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:39:
[...]

super specs, denk dat er nog genoeg zullen zijn die daar 450 euro voor over hebben, zeker met xiaomi hun bouwkwaliteit.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die 450-500 euro overhebben voor een Xiaomi (Ik kocht mijn Mi2 voor zo'n €400,- in de tijd dat Xiaomi niet zo bekend was in NL als nu).
Ik zou er dus wel € 450,- voor overhebben als er niet zo'n gigantisch scherm in zat. De specificaties zijn voor de rest wel top (al vind ik het ontbreken van NFC wel een erg minpunt, jammer dat ze het alleen in de "lelijke" Mi3 hebben ingebouwd)!
Er zijn echter ook genoeg mensen die voor een 5,5" of hoger kiezen. Ik weet echter niet of dat wordt gedaan op basis van specificaties + prijs of op basis van schermgrootte. Is de vraag voor deze phablets hoog of is de concurrentie met dezelfde specificaties zo laag?

Uit mijn eerder polls weet ik het antwoord wel....
Tweaker Kiswum: Poll: Welk schermformaat?
Tweaker Kiswum: Poll: Welk schermformaat?

• FlowDesign
Nou, die Aziaten die het kunnen betalen zijn gek op die grote schermen. Dus ik vind het niet vreemd dat Xiaomi met een 5,7" Note komt.

• patrickkok
FlowDesign schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:41:
Nou, die Aziaten die het kunnen betalen zijn gek op die grote schermen. Dus ik vind het niet vreemd dat Xiaomi met een 5,7" Note komt.
Al met al zou het ook wel kunnen dat er dan een mini versie van uit komt net zo als Samsung...

• Luca
patrickkok schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:28:
[...]

Ik zie geen negativiteit?
Ik denk alleen maar als je het goed wil doen doen het dan ook helemaal goed..

Al met al zou ik hem persoonlijk niet kopen voor dat geld want hij is een beetje te high end wat ik toch niet gebruik..

En bijna alle fabrikanten?
Lg zie ik vaak alleen met 5 inch
Apple heeft nu 2 soorten 4.7 inch en 5.5 inch
En Samsung heeft ook 2 soorten Galaxy s serie en Note serie

En als je kijkt naar Samsung is toch volgens mij de s3 best verkochte telefoon en kijk wat voor scherm die heeft
Dat er twee soorten zijn qua grootte geeft toch al aan dat er markt voor is? Anders doen ze het niet.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

FlowDesign schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:41:
Voor de gelukkige Chinezen is de prijs niet eens €450,-, maar 2299 en 2799 RMB = ongeveer €315,- en €385,-
Verder klopt het dat velen daar gek zijn op phablets. Deze bewaren ze volgens mij ook niet in hun broekzak, maar in een handtasje (ja, ook de heren). Echter zijn de Chinese die ik over telefoons spreek, erg te spreken over het formaat van de Mi2s (4,3") :)

• Luca
dutchgio schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:34:
[...]

En toch is het een heel andere markt, die toch echt wel kleiner en specifieker is..
Nexus 5 <> Nexus 6 verkoopaantallen....
Vergelijk het dan met een uit de Note serie.. De Nexus 6 is gewoon wat geflopt, dus een slechte vergelijking maak je daar eerlijk gezegd. Er zijn overigens ook amper verkoopaantallen van de Nexus 5 bekend voor zover ik kan vinden?

Overigens moeten we dit niet hier bespreken, want het is zonde van het topic.

[ Voor 17% gewijzigd door Luca op 05-02-2015 11:53 ]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Daarnaast is niet alleen het scherm veel groter geworden. De verkoopprijs is velen malen hoger geworden en daardoor ook minder interessant. Daarnaast is er in de > €500 klasse veel meer concurrentie.

De reden waarom de Oneplus 1 zo goed verkoopt heeft voor een zeer groot gedeelte te maken met de prijs die je daarvoor betaalde. Als je er €500,- voor neer moest leggen, dan waagden veel mensen niet de stap om zo'n onbekend merk aan te schaffen (Moederbedrijf Oppo verkocht haar telefoons rond de €400,- en dat ging volgens mij nog net wel).

• FlowDesign
Over ongeveer een jaar komen er telefoons met de nieuwe Cortex A72 architectuur. Als ARM hun beloftes waar kan maken dan zou het een behoorlijk grote stap voorwaarts zijn in snelheid en energiezuinigheid.

http://www.anandtech.com/show/8957/arm-announces-cortex-a72

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:23
Ben benieuwd wanneer er telefoons met dab+ komen, binnen afzienbare tijd is het gedaan met FM radio.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34

13art

Moderator Mobile
FlowDesign schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:41:
Over ongeveer een jaar komen er telefoons met de nieuwe Cortex A72 architectuur. Als ARM hun beloftes waar kan maken dan zou het een behoorlijk grote stap voorwaarts zijn in snelheid en energiezuinigheid.

http://www.anandtech.com/show/8957/arm-announces-cortex-a72
Maar zo blijft het zich verbeteren toch? Het jaar daarop zullen ze nog zuiniger en sneller zijn. Of zou dit opeens een extreem grote stap worden?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• elroy_b1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
Hetzelfde geld voor de pixel dichtheid van de schermen.
ik heb nu een 5" met 1080x1920. Ik denk echter dat ik het verschil niet zie met een 5"op 720.

Wat verder echt te verbeteren valt zijn de camera's.
Na een tijdje de Nokia Lumia 1020 gebruikt te hebben vallen alle andere telefoon camera's in het niet!
Dat ding maakt ECHT sublieme foto's!
Het kan dus zeker wel in een telefoon.

Als ze nou een 5" android uitbrachten met de Camera kwaliteiten van een Lumia 1020.......
In plaats van die "bagger" camera's die er nu inzitten....

Ben benieuwd naar de 14 megapixel cam in m'n Iocean M6752.. zal ook wel vies tegenvallen....
Wat betreft prijs is hij wel concurrerend (besteld voor $179,99 USD Antelife)
Ik wou niet groter dan een 5", maar goed, nu toch 5,5"gekozen met goeie specs!...

[ Voor 13% gewijzigd door elroy_b1 op 05-02-2015 16:36 ]

• FlowDesign
l3art schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:25:
[...]

Maar zo blijft het zich verbeteren toch? Het jaar daarop zullen ze nog zuiniger en sneller zijn. Of zou dit opeens een extreem grote stap worden?
ARM heeft het nieuws wel zo naar buiten gebracht. 2 x zo snel als de A57 en 3,5 x zo snel als de A15.

Thanks to updates that include optimizations for an efficient 16-nanometer chipmaking process, 30 percent more memory performance and an 80 percent speedier graphics core (the Mali-T880), the A72 is about 3.5 times more powerful than ARM's earlier Cortex-A15.

Bovendien 75% minder energieverbruik dan de A15 bij gelijke prestaties.
Een redelijk grote stap voorwaarts vind ik ook wel.

Dit design is al beschikbaar en bovendien gekocht door Huawei, Mediatek en Rockchip.
ARM verwacht dat begin 2016 de eerst producten op de markt zullen komen met deze architectuur.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

elroy_b1 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:34:

Wat verder echt te verbeteren valt zijn de camera's.
Na een tijdje de Nokia Lumia 1020 gebruikt te hebben vallen alle andere telefoon camera's in het niet!
Dat ding maakt ECHT sublieme foto's!
Het kan dus zeker wel in een telefoon.

Als ze nou een 5" android uitbrachten met de Camera kwaliteiten van een Lumia 1020.......
In plaats van die "bagger" camera's die er nu inzitten....
Wat betreft camera's is er nog een hoop te verbeteren. Ik vind dat de camera van de lumia 1020 echt een bakbeest is op foto's. Ik weet niet hoe deze er in het echt uitziet. Ik heb dan liever een wat dikkere body + accu en een camera die binnen de behuizing blijft.
Uiteraard kun je bij veel merken gebruik maken van covers e.d., maar dan zouden ze niet meer in je merkspecifieke autohouder passen (die universelen zijn m.i. niet altijd even betrouwbaar).

Verwijderd

[...]

Valt enorm mee. Heb een Z Ultra, 6,4 met vrij grote bezels. Het apparaat is wel enorm dun wat het zeer handig maakt. Heb eigenlijk geen enkele broek waar het niet in past :)
Plus je hebt altijd een tablet mee :P
Het enige wat ik er zou aan veranderen is weinig/geen bezels maar dat is nu nog onmogelijk blijkbaar.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:19:
[...]

Valt enorm mee. Heb een Z Ultra, 6,4 met vrij grote bezels. Het apparaat is wel enorm dun wat het zeer handig maakt. Heb eigenlijk geen enkele broek waar het niet in past :)
Plus je hebt altijd een tablet mee :P
Het enige wat ik er zou aan veranderen is weinig/geen bezels maar dat is nu nog onmogelijk blijkbaar.
Geen/weinig bezels?
Bekijk de Sharp telefoons eens even. Ze bestaan zelfs al (in Japan).
http://www.kyoex.com/sharp-sh-04f-aquos-igzo-edgest-phone/

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 17:14

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Deacon schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:20:
Zonet een Redmi Note 4G voor mij vriendin besteld.
Gisteren binnen gekomen, laatste stable multilang rom erop gegooid en alle data overgezet, lang leven USB OTG.
Ik had nog niet gewerkt met de MIUI Rom, ik ben stock android en de brakke roms van THL, ZTE, Jiayu, Lenovo en Infocus gewend. MIUI is een ware shock, wat een fijne, mooie en logisch in elkaar zittende rom is dit. Ik heb sinds 2 weken ook een OPO, maar de eerste indrukken van de Hongmi Note (MIUI) zijn een stuk beter. De hardware valt ook niet tegen, het scherm ondanks de lagere resolutie ziet er prima uit, later meer.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• FlowDesign
Deacon schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:55:
[...]

Gisteren binnen gekomen, laatste stable multilang rom erop gegooid en alle data overgezet, lang leven USB OTG.
Ik had nog niet gewerkt met de MIUI Rom, ik ben stock android en de brakke roms van THL, ZTE, Jiayu, Lenovo en Infocus gewend. MIUI is een ware shock, wat een fijne, mooie en logisch in elkaar zittende rom is dit. Ik heb sinds 2 weken ook een OPO, maar de eerste indrukken van de Hongmi Note (MIUI) zijn een stuk beter. De hardware valt ook niet tegen, het scherm ondanks de lagere resolutie ziet er prima uit, later meer.
Brakke ROM van ZTE? Op welk toestel dan?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb de Elephone P6000 geregeld. Ben met name geïnteresseerd in de nieuwe CPU en verdere specificaties zijn ook gewoon heel interessant voor de prijs waar deze voor verkocht wordt. Zo heb je een 720p ips display, 2GB RAM en 16GB ROM, wat voor standaard gebruik erg goed is.

De camera schijnt prima kiekjes te maken dus ga ik ook even onder de loep nemen zodra deze binnen is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-11 09:50
Quad schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:25:
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb de Elephone P6000 geregeld.
Ook ik heb met de lage gearbest prijs icm nlpost gekozen voor deze elephone. Gelukkig gaat er op xda al een aardige support afdeling opgetuigd worden met recovery en bug fixes etc!

• Quad
Pseudoc schreef op zondag 08 februari 2015 @ 08:46:
[...]

Ook ik heb met de lage gearbest prijs icm nlpost gekozen voor deze elephone. Gelukkig gaat er op xda al een aardige support afdeling opgetuigd worden met recovery en bug fixes etc!
Ben wel benieuwd idd, met een beetje mazzel heeft Elephone dan de Lollipop update uitgebracht, welke deze maand dus zou moeten komen.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 17:14

Deacon

Three sixty five Seven fifty

FlowDesign schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:08:
Op de v970 en de v987. Dat is wat jaartjes geleden i know, misschien is ZTE nu wel te doen en hoef je er niet gelijk een costum rom op te gooien.

Nog even een OPO vs Redmi Note 4G update, de camera (app) van Xiaomi is beter geschikt om een 10 maanden oud tweakertje mee op de foto te krijgen.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• Hyp Hyper
FlowDesign schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:08:
[...]

Hm, brak is een groot woord, maar voor wat betreft de ZTE V5 ben ik het met het volgende review wel eens:

ZTE V5 review: Good phone, buggy software

• FlowDesign
Deacon schreef op zondag 08 februari 2015 @ 11:56:
[...]

Op de v970 en de v987. Dat is wat jaartjes geleden i know, misschien is ZTE nu wel te doen en hoef je er niet gelijk een costum rom op te gooien.

Nog even een OPO vs Redmi Note 4G update, de camera (app) van Xiaomi is beter geschikt om een 10 maanden oud tweakertje mee op de foto te krijgen.
Ik moet toegeven dat ik ook voornamelijk custom roms op de V987 heb gehad, de een beter dan de andere. Het kan beter idd.
Heb er nu MIUI V5 op draaien, maar ook die wil weleens vaag doen.

@Hyper, die custom 1.15 Rom van navin_n is echt retestabiel op de V5. Zo stabiel zelfs dat ik een upgrade naar 1.16 niet eens uit ga voeren en die andere op CM gebaseerde roms zijn vermoedelijk ook minder stabiel :)

Officiële EMUI 3 op m'n Honor 6 Plus is stabieler dan welke rom ik tot nu toe ooit op welke telefoon dan ook gehad heb :)

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 00:25
FlowDesign schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:11:
[...]

Ik moet toegeven dat ik ook voornamelijk custom roms op de V987 heb gehad, de een beter dan de andere. Het kan beter idd.
Heb er nu MIUI V5 op draaien, maar ook die wil weleens vaag doen.

@Hyper, die custom 1.15 Rom van navin_n is echt retestabiel op de V5. Zo stabiel zelfs dat ik een upgrade naar 1.16 niet eens uit ga voeren en die andere op CM gebaseerde roms zijn vermoedelijk ook minder stabiel :)

Officiële EMUI 3 op m'n Honor 6 Plus is stabieler dan welke rom ik tot nu toe ooit op welke telefoon dan ook gehad heb :)
kan ik van meespreken op mijn Honor 6 H60-L12, Emui 3.0 is retestabiel, op de exchange na werkt alles perfect, maar dit is volgens mij een probleem van Kitkat vs onze werkgever zijn exchange server.

Verder ook het probleem gehad van een niet werkende google contact sync, maar dat was snel opgelost ;)

Zo zie je maar dat custom rom support niet altijd nodig is :D Stabiele stock firmware is al evengoed.
Gewoon lekker Cyanogenmod, dat werkt altijd goed. ;)
Na een mediatek toch wel weer heerlijk dat er een CM rom is.
Dat is toch wel een nadeel, het gebrek aan goede stabiele firmware bij mediatek. Komt omdat het 1 standaard pakket is dat voor alle telefoons wordt gebruikt
Doe mij dan maar lekker Quallcomm.

• FlowDesign
dutchgio schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:25:
Gewoon lekker Cyanogenmod, dat werkt altijd goed. ;)
Na een mediatek toch wel weer heerlijk dat er een CM rom is.
Dat is toch wel een nadeel, het gebrek aan goede stabiele firmware bij mediatek. Komt omdat het 1 standaard pakket is dat voor alle telefoons wordt gebruikt
Doe mij dan maar lekker Quallcomm.
Niet altijd. Stock 1.15 rom op de ZTE V5 is volgens mij stabieler dan CM.

Maar Mediatek heeft idd gewoon minder goede kernel/drivers dan de concurrentie. Het prijsverschil moet toch ergens vandaan komen.

FlowDesign schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:31:
[...]

Niet altijd. Stock 1.15 rom op de ZTE V5 is volgens mij stabieler dan CM.

Maar Mediatek heeft idd gewoon minder goede kernel/drivers dan de concurrentie. Het prijsverschil moet toch ergens vandaan komen.
Ik bedoel dan ook meer van de "B-merken" die zo'n stock android basis rom van mediatek meeleveren, niet ZTE, Huawei of Xiaomi die zelf de firmware ontwikkelen.

En door de kernel/drivers die niet worden vrijgegeven vanwege kopierecht breuken van andere fabrikanten omdat ze dat zelf hebben overgenomen en gebruiken is het lastig om CM en dergelijke goed en stabiel werkend te krijgen.

• Robinator
dutchgio schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:46:
[...]

Ik bedoel dan ook meer van de "B-merken" die zo'n stock android basis rom van mediatek meeleveren, niet ZTE, Huawei of Xiaomi die zelf de firmware ontwikkelen.

En door de kernel/drivers die niet worden vrijgegeven vanwege kopierecht breuken van andere fabrikanten omdat ze dat zelf hebben overgenomen en gebruiken is het lastig om CM en dergelijke goed en stabiel werkend te krijgen.
volledig correct wat je nu zegt, Voor de Honor 6 was er een poging gedaan om CM te ontwikkelen, maar Huawei ontwikkelt zijn roms zelf en werkt alles mee in de framework van emui 3.0. Gevolg, CM is zelf met een vrijgegeven source niet bugvrij te krijgen, helft werkt niet, dus stockrom is en blijft stabieler.

Ik ben ook volledig akkoord dat stock mediatek veel problemen heeft, vooral naar vertalingen en stabiliteit en batterij toe.

Ben lang weggebleven van Huawei omdat ik de kleindere merken meer een kans wou geven, maar na een 6tal mediateks gehad te hebben heb ik de overstap nu toch gemaakt, en ik heb er helemaal geen spijt van. Ik kom dan wel van een Hongmi, maar de Emui 3.0 vind ik persoonlijk leuker werken dan MIUI,

Ik ga niet snel meer van merk veranderen denk ik ;)

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:16
Daar ben ik weer :)

Na een tijdje weggeweest te zijn ben ik weer terug met een unboxing /overview.

Dit keer een unboxing van de Phicomm c230w een low end toestel van 40$

review volgt .

• Hyp Hyper
Alibaba steekt half miljard in kleine smartphonemaker

De Chinese internetgigant Alibaba investeert 590 miljoen dollar (520 miljoen euro) in de relatief kleine en onbekende smartphonemaker Meizu.
Alibaba lijkt met de aankoop van dit minderheidsaandeel in Meizu vooral de concurrentie met Xiaomi aan te willen. Die maker van goedkope telefoons heeft zijn positie op de Chinese smartphonemarkt in de afgelopen jaren zien verstevigen.

Het bedrijf heeft nu zo'n 14 procent van de Chinese markt en is daarmee volgens onderzoeksbureau Canalys na Apple de grootste verkoper.

Het marktaandeel van Meizu wordt door analisten geschat op minder dan 2 procent, meldt persbureau Reuters. In januari verkocht het bedrijf 1,5 miljoen smartphones.

Alibaba lijkt vooral zijn eigen besturingssysteem op meer Chinese smartphones te willen krijgen. YunOS biedt onder meer directe toegang tot de populaire webwinkel van Alibaba.

Door: NU.nl
Bron: NU.nl

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Een snapdragon 800, 3GB RAM en dat voor deze prijs?

http://www.1949deal.com/g...fhd-ltps-screen-blue.html

• Hyp Hyper
Wat me verder verbaast is dat ie met Android 4.2 geleverd wordt.

• Momus
Hyp Hyper schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:43:
[...]

Wat me verder verbaast is dat ie met Android 4.2 geleverd wordt.
Ding komt ook al uit 2013 zie ik nu.
Gewoon oude voorraad wegwerken dus.

• FJP84
  • Laatst online: 21:38
Hallo allemaal,

Na dat ik mijn iNew v3 de zwaartekracht heb laten ervaren merk ik opeens problemen met het bereik. Binnenshuis heb ik opeens nauwelijks tot geen bereik meer. Ik ga nog een keer kijken of ik hem kan openmaken en/of van een andere rom kan voorzien, maar ik ben met een schuin oog toch ook al aan het kijken naar een betaalbaar alternatief.

In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar de iNew v3 Plus (MTK6592 Octa Core). Echter blijkt dat mijn carkit (Toyota Touch & Go Plus) niet helemaal soepel met MTK telefoons overweg kan. Ik kan wel pairen maar niet verbinden. Dus als zeer betaalbaar alternatief heb ik de [url="http://http://www.aliexpress.com/item/Original-Lenovo-K3-Cell-phones-K30-T-Android-4-4-Snapdragon-410-MSM8916-64bit-Quad-Core/32249646957.html"]Lenovo K3[/url] gevonden. Echter daar staat bij dat 3g en 4g LTE niet bruikbaar is in het buitenland (dus Nederland). Mijn vraag is hoe dit precies zit en of iemand hier ervaring mee heeft.

Mocht iemand positieve ervaring hebben met een MTK6592 telefoon i.c.m. de Toyota Touch & Go carkit dan hoor ik dat ook graag. Mooie betaalbare (€100 - €180) vooral platte/dunne 5.0 inch Qualcomm alternatieven zie ik ook graag tegemoet.

Bij voorbaat dank!

Alvast bedankt

• Hyp Hyper
Ik durf het niet te garanderen, maar ik denk dat de nieuwe generatie Mediateks het ook goed doen met je auto. Zelf heb ik met de MT6752 geen problemen meer met Bluetooth, waar ik die met de MTK6572/82/92 wel had.

Zou de gok niet nemen, grote kans dat het weer niet gaat werken.
Als ie na een val bereiksproblemen heeft, zou ik niet praktisch dezelfde iNew weer kopen.

Kijk dan naar een Xiaomi of ZTE met Quallcomm..

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
FJP84 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:18:

Mocht iemand positieve ervaring hebben met een MTK6592 telefoon i.c.m. de Toyota Touch & Go carkit dan hoor ik dat ook graag. Mooie betaalbare (€100 - €180) vooral platte/dunne 5.0 inch Qualcomm alternatieven zie ik ook graag tegemoet.

Bij voorbaat dank!

Alvast bedankt
Met dit budget zou ik nog steeds gaan voor de ZTE nubia z5s: http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-zte-nubia-z5s-16gb

Ook al zijn er wat nadelen, zoals ontbreken dual sim, 4g en sd-slot.

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:10
Ik had eerder al voor 2 mensen een Jiayu G2F besteld bij Pandawill, zonder problemen, maar nu heb ik er weer een en daar staat een andere rom op. Op zich een hele nette; alleen bruikbare apps en geen Chinese rommel. Maar... geen Play Store :(.

Heb al geprobeerd via een apk te installeren, hij vraagt om permissies te accepteren en installatie lijkt goed te gaan, maar als je de Play Store vervolgens wilt openen sluit ie meteen weer af. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

• Momus
Indiaan706 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:11:
Ik had eerder al voor 2 mensen een Jiayu G2F besteld bij Pandawill, zonder problemen, maar nu heb ik er weer een en daar staat een andere rom op. Op zich een hele nette; alleen bruikbare apps en geen Chinese rommel. Maar... geen Play Store :(.

Heb al geprobeerd via een apk te installeren, hij vraagt om permissies te accepteren en installatie lijkt goed te gaan, maar als je de Play Store vervolgens wilt openen sluit ie meteen weer af. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
http://www.needrom.com/download/jiayu-g2f/
staat een uitleg bij.
Kasj schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:02:
[...]

Met dit budget zou ik nog steeds gaan voor de ZTE nubia z5s: http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-zte-nubia-z5s-16gb

Ook al zijn er wat nadelen, zoals ontbreken dual sim, 4g en sd-slot.
Cubot zorro kan ook, schijnt ook wel goed te zijn. En wel dual sim, 4g en sd slot zover ik weet. ;)

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
dutchgio schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:17:
[...]

Cubot zorro kan ook, schijnt ook wel goed te zijn. En wel dual sim, 4g en sd slot zover ik weet. ;)
Eens, dat lijkt me zeker een prima alternatief als die zaken vereist zijn. Ik verwacht wel dat de camera van de zte beter zal zijn. De rom ondersteuning van zte is ook vrij goed. Ik draai op mijn eigen zte z7 mini en op de z5s mini van mijn vriendin inmiddels CM 12.

Ook vind ik de dikte van beide nubia's een pré. De cubot lijkt wat dik?

• Momus
Kasj schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:28:
[...]

Eens, dat lijkt me zeker een prima alternatief als die zaken vereist zijn. Ik verwacht wel dat de camera van de zte beter zal zijn. De rom ondersteuning van zte is ook vrij goed. Ik draai op mijn eigen zte z7 mini en op de z5s mini van mijn vriendin inmiddels CM 12.

Nubia Z5s is 7,6 mm dik en de Cubot 7,9 mm.
Kasj schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:28:
[...]

Ik blijf nog even bij cm11 op mn Z7 mini, maar het feit dat er actief voor wordt ontwikkeld zei het door chinese developers is echt een voordeel, naast dat de rom van ZTE zelf ook prima is maar standaard niet multi-language is, dat is wel jammer. Gelukkig zijn er multi-language alternatieven, kortom: voor elk wat wils.

Van ZTE uit verwacht ik ook wel een keer een update naar 5.0, bij Cubot is datnog even afwachten, lijkt me ook wel. Maar qua rom ondersteuning is het wellicht wel wat minder, net als de camera waarschijnlijk.

• Indiaan706
Mja, dat is 4.2.2 terwijl er nu al 4.4.2 op staat, dat is ook een beetje zonde.
En hoopte eigenlijk dat er een andere oplossing is dan een compleet andere rom.

• Momus
Indiaan706 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:09:
[...]

Via de recovery de GAPPS flashen die bij 4.4.2 horen.
Indiaan706 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:09:
[...]

Aangepast nummertje zeker, want alle roms voor de G2F zijn 4.2.2.

• Indiaan706
Momus schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:12:
[...]

Via de recovery de GAPPS flashen die bij 4.4.2 horen.
Rebooten in recovery menu lukt me niet.
dutchgio schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:15:
[...]

Kan ik dat nog op een of andere manier met zekerheid checken dan?

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-11 19:52

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

dutchgio schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:15:
[...]

Nou.. dat dacht ik dus ook tot nu toe. Heb mijn G2F nu zo'n maand of wat en regelmatig gekeken of er een kitkat rom was.. Niet dus..

Maar wat is dit nu dan ineens? 8)7
http://blog.cellphonemic.com/?p=706
http://chinagadgetreviews...-kitkat-442-stock_30.html

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 10-02-2015 14:49 ]

• FJP84
dutchgio schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:17:
[...]

Ik ga de Cubot Zorro bestellen. Bedankt voor deze tip.

• Quad
FJP84 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:16:
[...]

Ik ga de Cubot Zorro bestellen. Bedankt voor deze tip.
2e simslot is alleen wel enkel GSM.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Ik heb een Goophone uit China, iPhone 6 MTK6582 Clone. Het is een erg leuk toestel en alles werkt goed. Alleen er wordt geen netwerk gevonden wanneer er een simkaart ingedaan wordt. Verschillende sims geprobeerd, maar links boven blijft de melding 'searching.....'.
Volgens de specificatie is er gewoon 2g netwerk 900 mhz en ook 1800MHz. Via apps gecheckt. Ook wordt er een voldoende signaal sterkte gegeven. Heeft iemand een idee waarom dat het niet werkt? De telefoon is geroot.

• FJP84
Quad schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:20:
[...]

2e simslot is alleen wel enkel GSM.
Zojuist heb ik de iNew geflashed met de [url="http://http://www.needrom.com/download/mere-v3-port/"]Mere Android 4.4.4 port[/url]. Het netwerkbereik lijkt hiermee opgelost. Helaas kan ik nog steeds geen connectie opzetten met mijn carkit. Al met al is de nood voor een nieuwe telefoon niet meer aan de orde, maar ik verwacht dat ik op korte termijn toch de Cubot Zorro aanschaf, puur voor een normaal werkende carkit.
Dat is dan wel opmerkelijk, dat na een val van je telefoon de software uit elkaar valt. :+
Gelukkig doet ie het nu weer gped dus. ;)

• elroy_b1
  • Laatst online: 12-01-2023
Aggressor schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:17:
elroy

kan jij eens een foto maken van iets in het wit met flitser aan?
dan heeft het een beetje blauwe gloed..
Ja, dat klopt inderdaad.
Maar als ik hem dan vergelijk met iocean X7t dan geeft hij praktisch hetzelfde "blauwe" beeld..

• vingibson
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik heb met smart zitten wachten tot het geweld zou losbarsten met de 64bit processors. Aanvankelijk kwamen er een hoop toestellen op de markt met de nieuwe MTK 64bit, maar de meesten groter dan 5 inch.

Welke toestellen vinden jullie qua specs en prijs het beste? Heb hier een kort lijstje gemaakt, met in mijn ogen de leukste midrange 5 inch of kleiner telefoons..

Meizu M1
Xiaomi redmi 2
Doogee F1 turbo mini
Cubot zorro
Elephone P6000
ZTE blade S6

Ik ben vast wat vergeten, maar deze schoten me te binnen. Vind zelf de meizu M1 het mooist, maar geen dual sim en hij moet wel 2GB RAM hebben. Denk daarom dat de redmi 2 de winnaar is voor mij, mits het om de 2GB versie gaat. Al schijnen de MTKs het te winnen van de snapdragons in de benchmarks.

Wat vinden jullie?
Jammer van die laatste zin. :+
Quallcomm > MediaTek natuurlijk.
Benchmarks zijn daarnaast niet zoveel veelzeggend, dat is misschien het enige waarin MediaTek beter scoort :+

• vingibson
Ja, ik vraag me ook vaak af in hoeverre de benchmarks wat zeggen. Want bij de vorige generatie MTKs was de GPS vaak onnauwkeurig. En de chips verbruikten ook behoorlijk wat energie.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

dutchgio schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:54:
Jammer van die laatste zin. :+
Quallcomm > MediaTek natuurlijk.
Benchmarks zijn daarnaast niet zoveel veelzeggend, dat is misschien het enige waarin MediaTek beter scoort :+
Jammer van die middelste zin :P :P

Als je de reviews een beetje volgt de laatste tijd dan heeft Mediatek een grote inhaalslag gemaakt. De nieuwe generatie MTK's lopen zeker voor op de Qualcomms.

Benchmarks zeggen juist heel veel. Daar zijn benchmarks voor bedoeld. Het is een manier op prestatieverschillen aan te tonen.
En dat van de gps is al een tijd niet meer zo :)

• Hyp Hyper
Op Fok! gezien:

http://www.gizchina.com/2...mt6752-vs-snapdragon-615/
http://www.xda-developers...ial-android-4-4-mediatek/

Moet zeggen dat de MTK6752 me alleszins meevalt. Supersnel, Bluetooth werkt eindelijk goed en GPS gaat super al mis ik wel nog de beloofde GLONASS.

[ Voor 33% gewijzigd door Hyp Hyper op 11-02-2015 08:10 ]

• John Rambo
vingibson schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:49:
Ik heb met smart zitten wachten tot het geweld zou losbarsten met de 64bit processors. Aanvankelijk kwamen er een hoop toestellen op de markt met de nieuwe MTK 64bit, maar de meesten groter dan 5 inch.

Welke toestellen vinden jullie qua specs en prijs het beste? Heb hier een kort lijstje gemaakt, met in mijn ogen de leukste midrange 5 inch of kleiner telefoons..

Meizu M1
Xiaomi redmi 2
Doogee F1 turbo mini
Cubot zorro
Elephone P6000
ZTE blade S6

Ik ben vast wat vergeten, maar deze schoten me te binnen. Vind zelf de meizu M1 het mooist, maar geen dual sim en hij moet wel 2GB RAM hebben. Denk daarom dat de redmi 2 de winnaar is voor mij, mits het om de 2GB versie gaat. Al schijnen de MTKs het te winnen van de snapdragons in de benchmarks.

Wat vinden jullie?
Uit dit lijstje vind ik de Meizu M1 en Redmi 2 het mooiste. Meizu komt naar het schijnt wel met een 2Gb versie van de M1, de 2Gb versie van de Redmi 2 zou op 23 februari in de verkoop gaan. Qua support zit je bij de Xiaomi het beste, mijn vrouw heeft een Redmi 2 en dat is een prima toestel.

Je zou ook nog kunnen kijken naar de IUNI U2 (4.7" met een snapdragon 800).

Als ik zo het nieuws af en toe lees dan is het tegenwoordig MTK > Qualcomm. MTK heeft volgens mij een grote inhaalslag gemaakt, die nieuwe 67xx chipjes bijvoorbeeld doen het volgens mij erg goed.

• vingibson
IUNI U2 is gaaf ja. Maar geen 64bit processor en volgens van wat ik gelezen heb kan de accu wat beter.

Ben de Kingzone N3 ook vergeten in mijn lijstje..
Kenzi schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:42:
[...]

Jammer van die middelste zin :P :P

Als je de reviews een beetje volgt de laatste tijd dan heeft Mediatek een grote inhaalslag gemaakt. De nieuwe generatie MTK's lopen zeker voor op de Qualcomms.

Benchmarks zeggen juist heel veel. Daar zijn benchmarks voor bedoeld. Het is een manier op prestatieverschillen aan te tonen.
En dat van de gps is al een tijd niet meer zo :)
Qua CPU kracht etc. wel, dat zie je ook wel terug in benchmarks. Maar in hoeverre nou echt bepalend is in het lagere segment...
Ik prefereer dan een Snapdragon met fatsoenlijke software, gps, bluetooth etc. ;)

• Indiaan706
John Rambo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:39:
[...]

Qua support zit je bij de Xiaomi het beste, mijn vrouw heeft een Redmi 2 en dat is een prima toestel.
Mijn vriendin sinds gisteren ook (van Pandawill komt ie vandaan) maar het switchen tussen recente apps werkt niet. Staat ingesteld dat dit zou moeten met de linker knop, maar als je daar op drukt wordt het scherm even zwart en lockt daarna :? . Ook als je in het 'toetsen'-menu bijvoorbeeld de middelste knop lang inhouden instelt als 'show recent apps tray' gebeurt hetzelfde. Jij ook last van gehad, of een idee hoe dit op te lossen?

• FlowDesign
dutchgio schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:21:
[...]

Qua CPU kracht etc. wel, dat zie je ook wel terug in benchmarks. Maar in hoeverre nou echt bepalend is in het lagere segment...
Ik prefereer dan een Snapdragon met fatsoenlijke software, gps, bluetooth etc. ;)
Of een Kirin :)

• Hyp Hyper
Het is allemaal cognitieve dissonantie. Daarom ben ik nu weer helemaal voor Mediatek nu ik er één heb gekocht. ;)

• Indiaan706
hars73 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:39:
[...]

Nou.. dat dacht ik dus ook tot nu toe. Heb mijn G2F nu zo'n maand of wat en regelmatig gekeken of er een kitkat rom was.. Niet dus..

Maar wat is dit nu dan ineens? 8)7
http://blog.cellphonemic.com/?p=706
http://chinagadgetreviews...-kitkat-442-stock_30.html
Iemand al geprobeerd?

Ik kom er niet uit, FlashTools waar ze het daar over hebben is dat deze? http://androidxda.com/smart-phone-flash-tool

• Quad
SP Flashtools is inderdaad waar ze het over hebben.
Je moet wel een beetje weten hoe het precies werkt..

Belangrijkste is wel, download op FULL en wanneer je de update uitvoert, batterij uit de telefoon halen, op upgrade of download (hangt er vanaf welke je kiest) klikken en dan pas de telefoon zonder batterij aan de USB kabel verbinden.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-11 19:52

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Indiaan706 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:30:
[...]

Iemand al geprobeerd?

Ik kom er niet uit, FlashTools waar ze het daar over hebben is dat deze? http://androidxda.com/smart-phone-flash-tool
Nee ik wacht er nog maar even mee.. mijn g2f doet het prima nu.. ik wacht wel even wat meer berichten op internet af, sorry O-)

• Indiaan706
Ja gelijk heb je, ik zou het liefst hetzelfde doen maar zo zonder Play Store is ook niks, twijfel twijfel.

• FlowDesign
Die Kirin 925 werkt qua Bluetooth, WiFi en GPS minstens net zo goed als de Snapdragon 400 uit de ZTE V5 die ik had.
Als de nieuwste generatie Mediateks ook probleemloos verbinden met Bleutooth, WiFi en GPS dan zou ik ooit misschien ook wel weer een Mediatek telefoon kopen. Maar de laatste Mediatek die ik had viel daarin wat tegen, vandaar dat ik daar van weggegaan ben.

Kirin is in feite ook maar gewoon een implementatie van de ARM architectuur, maar blijkbaar is HiSilicon er beter in dan Mediatek en/of is HiSilicon veel beter in software schrijven dan Mediatek.
Qualcomm is ook gebaseerd op ARM, maar die passen het design van de SoC blijkbaar veel meer aan naar eigen wens dan anderen dat doen.

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:51
Ik ga binnenkort eindelijk mijn nieuwe chinaphone bestellen (ZTE Nubia Z7 Mini ter vervanging van mijn Mi2s). Voor mijn vriendin ben ik ook op zoek naar een nieuwe telefoon maar ik twijfel nog even tussen twee toestellen.

In eerste instantie wilde ik de Xiaomi Redmi 2 voor haar bestellen aangezien ik goede ervaring heb met Xiaomi en zij mijn Mi2s een uitermate fijn toestel vind.

Nu ik nog even verder heb zitten zoeken begin ik toch te twijfelen of ik een Xiaomi Mi3 voor haar zal bestellen (de Mi4 is sowieso te duur). Het scheelt wel ongeveer €100 dus ik vraag me af of dat prijsverschil het waard is.

Ze gebruikt op dit moment mijn 5 jaar oude HTC Desire met een enorm verouderde versie van CM erop dus elk toestel met een nieuwere ROM en beetje snelheid zal voor haar een wereld van verschil zijn.
Zou gewoon de Redmi 2 doen, en de Z7 Mini natuurlijk. ;)

Als je nu nog met een desire kan leven is een Redmi 2 al een flinke stap vooruit, een Mi3 is dan al snel weer overkill.

• krissie100
  • Laatst online: 19:39
Gewoon de Redmi 2 als je een Xiaomi wilt :)

• John Rambo
Indiaan706 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:38:
[...]

Mijn vriendin sinds gisteren ook (van Pandawill komt ie vandaan) maar het switchen tussen recente apps werkt niet. Staat ingesteld dat dit zou moeten met de linker knop, maar als je daar op drukt wordt het scherm even zwart en lockt daarna :? . Ook als je in het 'toetsen'-menu bijvoorbeeld de middelste knop lang inhouden instelt als 'show recent apps tray' gebeurt hetzelfde. Jij ook last van gehad, of een idee hoe dit op te lossen?
Hier werkt het gewoon prima, net getest. Ik draai de multi lang rom.

• Robinator
krissie100 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:57:
Gewoon de Redmi 2 als je een Xiaomi wilt :)
Dit, want een Z7 mini lopen ook veel slechte reviews over de batterijduur, ik heb lang zitten twijfelen voor een Z7 mini, en ben voor de Honor 6 gegaan, en zoals Flowdesign zegt, hier kan nog veel geleerd worden van software ondersteuning updates en power van dat ding, batterijduur is ongeloofelijk, GPS maakt lock binne de 5-10 seconden, en bluetooth is compatibel met carkit van de wagen.

Kirin is in mijn mening op vele vlakken ook beter dan een qualcomm, niet qua prestaties (want die zijn nagenoeg gelijk) maar een qualcomm word nog steeds veel te warm na een ritje van half uurtje met gps en gelijktijdig wat bellen...

Ook batterijduur is gewoon keigoed te noemen, ik doe met mijn honor met Heavy use een complete dag van 12 werkuren uit, met dan nog 57% op men batterij als ik thuiskom.

Screen on time staat nu op 2u42mins, voor de specialisten onder ons, dan kan je wat vergelijken.

ik kan er volgens mij nog meer uithalen als ik men wifi en 4G etc aan en af laat switchen dmv software, maar daar ben ik gewoon lui in nu, dat ding moet gewoon niet aan de lader met alles volledig open en dat is perfect voor mij.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Grappig dat mensen SoC gaan vergelijken i.p.v bijv. modellen onderling. Een Qualcomm is niet perse duur of een heethoofd. Een MediaTek heeft niet altijd een belabberde GPS etc. etc. Alle grote SoC fabrikanten maken gewoon prima chips en de een past wat beter bij de ene gebruiker als de ander. Daarnaast moet je niet de chips de schuld geven van 'mankementen', maar de fabrikanten die ze gebruiken. Hoe en waar is hij geplaatst? Hoe wordt hij gekoeld? Waar zitten de antenne's? Welke andere modules zijn er gebruikt? In hoeverre is de software goed geoptimaliseerd? En dan heb ik het over de 'eigen' ROMS ipv de kant en klare. Zo zijn er nog wel een paar variabele. Daarnaast gebruikt niet elke smartphone gebruiker zijn telefoon op dezelfde manier en heeft iedereen andere wensen,eisen en verwachtingen of vergelijkingsmateriaal.

• Robinator
benbaba schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:10:
Grappig dat mensen SoC gaan vergelijken i.p.v bijv. modellen onderling. Een Qualcomm is niet perse duur of een heethoofd. Een MediaTek heeft niet altijd een belabberde GPS etc. etc. Alle grote SoC fabrikanten maken gewoon prima chips en de een past wat beter bij de ene gebruiker als de ander. Daarnaast moet je niet de chips de schuld geven van 'mankementen', maar de fabrikanten die ze gebruiken. Hoe en waar is hij geplaatst? Hoe wordt hij gekoeld? Waar zitten de antenne's? Welke andere modules zijn er gebruikt? In hoeverre is de software goed geoptimaliseerd? En dan heb ik het over de 'eigen' ROMS ipv de kant en klare. Zo zijn er nog wel een paar variabele. Daarnaast gebruikt niet elke smartphone gebruiker zijn telefoon op dezelfde manier en heeft iedereen andere wensen,eisen en verwachtingen of vergelijkingsmateriaal.
Volledig waar, en daar doet Huawei en xiaomi een goed werk in vind ik persoonlijk ;)

• EW93
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-03 14:48
Ik ben heel blij met het goede nieuws over de xiaomi redmi 2 want ik wil deze graag kopen. Alleen heb ik wel wat vragen want is deze telefoon al wel afgestemd op europees gebruik? Want ik zie op internet veel mensen zeggen dat het vast wel even duurt voordat hij in europa verkrijgbaar is, en tegelijkertijd zie ik hier mensen die hem al kopen en zie ik ze ook al beschikbaar op webshops (de 1/8Gb versie dan). Mijn vraag is, kan ik de geüpgrade versie gewoon kopen in maart (of wanneer hij dan ook maar beschikbaar is) of moet ik op het een en ander letten?

• Momus
robin-sips2 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:14:
[...]

Volledig waar, en daar doet Huawei en xiaomi een goed werk in vind ik persoonlijk ;)
ZTE ook. De Z7 mini is veruit de beste telefoon die ik gehad heb. En heb ook de M2s gehad.

• Robinator
Momus schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:17:
[...]

ZTE ook. De Z7 mini is veruit de beste telefoon die ik gehad heb. En heb ook de M2s gehad.
Zeker waar, maar ZTE richt zich minder op de (high end) Dualsim markt lijkt me, zoals gezegd ik heb hem zeker aan het overwegen geweest de Z7 mini, maar voor zijn prijs mocht ie naar mijn zin toch iets meer batterij meekrijgen. De 3200 van men Honor 6 vs 2300 van de ZTE (dacht ik?)

Voor mij was het de grootte de GPS en de batterij dat het deed, Zowel de ZTE als de honor 6 viel hier binnen. ZTE Z7mini is natuurlijk stukje goedkoper dan de Honor 6 dus prijs gericht zit je er zeker goed mee.

• Lol161
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-11-2022
De xiaomi redmi 2 die ik voor mijn moeder besteld heb, is net toegekomen.
Wauw, ik ben er helemaal weg van!
Zeker voor de prijs van ongeveer 115 euro op pandawill is dit een toestel om U tegen te zeggen. Ik overweeg zelf om nu de geupgrade versie aan te schaffen. :9~

Bij deze gooi ik het terloops even in de groep, iemand geïnteresseerd in mijn jiayu g5s? Slechts anderhalve maand oud!

• FlowDesign
robin-sips2 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:14:
[...]

Er is natuurlijk ook een ander voordeel bij Huawei: ze maken hun eigen SoC voor hun eigen toestellen met hun eigen software. Alles wordt goed op elkaar afgestemd en goed getest en ik moet zeggen dat ik echt overtuigd ben :)

Pagina: 1 ... 92 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!