Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.860 views

Verwijderd

Wat me opvalt aan de Qualcomm Snapdragon 410 is dat het niet alleen een 64 bit quadcore SoC(ARMv8) is,maar ook nog eens redelijk goedkoop.En je kan het upgraden naar AndroidOS 5.0 Lollipop,mits geroot. :D

Dus je hoeft eigenlijk geen octa-core variant te halen,lijkt mij een beetje overkill als je budget <200€ is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:20:
Wat me opvalt aan de Qualcomm Snapdragon 410 is dat het niet alleen een 64 bit quadcore SoC(ARMv8) is,maar ook nog eens redelijk goedkoop.En je kan het upgraden naar AndroidOS 5.0 Lollipop,mits geroot. :D
Het was volgens mij ook nog de eerste of één van de eerste 64-bits chips :)

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:58
Knamix schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:25:
Dan ga ik het denk ik via brievenpost doen... hoe groot is de kans dat ze hem kwijt raken? Want 14 euro verschil op het manier van verzenden is vrij veel :)
Ik weet niet wat de waarde is, maar ik zou het toch aangetekend verzenden. Anders heb je geen bewijs van ontvangst.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11 12:31
Het gaat om een zte nubia 7 mini van ongeveer 250 in de store. Ben alleen bang dat ik weer een defecte terug krijg en hem opnieuw moet opsturen...

Verwijderd

Knamix schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 01:16:
Het gaat om een zte nubia 7 mini van ongeveer 250 in de store. Ben alleen bang dat ik weer een defecte terug krijg en hem opnieuw moet opsturen...
Altijd nog beter dan een telefoon die is opgelost in de mistige werelden van de post :P

• FlowDesign
Knamix schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 01:16:
Als je die zonder aantekenen en zonder verzekering opstuurt verklaar ik je voor gek :P
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:20:

Dus je hoeft eigenlijk geen octa-core variant te halen,lijkt mij een beetje overkill als je budget <200€ is.
Ja, want het aantal cores bepaalt de snelheid :')

Verwijderd

Knamix schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:25:
Dan ga ik het denk ik via brievenpost doen... hoe groot is de kans dat ze hem kwijt raken? Want 14 euro verschil op het manier van verzenden is vrij veel :)
Wat er voor het gemak niet bij vermeld wordt is dat je telefoon dan maar tot €50 is verzekerd ipv max €500

Vandaar pakketpost, maar is natuurlijk afweging die je zelf moet maken.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:28
Voor de DooGee fans of andere gekken ;)
http://www.geekbuying.com...e---Dark-blue-341548.html
goedkoopste telefoon met de nieuwe processor en 4G op dit moment

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11 13:38
He, eindelijk een kleinere dan dat 5" geweld mét dual sim én FDD 800!

alleen die resolutie...... :/

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Resolutie valt reuze mee op 4,5'' - Iets minder scherp als HD, maar als het een 'goed' scherm is, zal het voor de meeste mensen geen probleem zijn.

• FlowDesign
benbaba schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:43:
Resolutie valt reuze mee op 4,5'' - Iets minder scherp als HD, maar als het een 'goed' scherm is, zal het voor de meeste mensen geen probleem zijn.
Een goedkope Doogee zal vermoedelijk geen scherm van hoge kwaliteit hebben.
Maar fat is voor mensen die telefoons in deze prijsklasse kopen met kleine schermen volgens mij ook niet echt een vereiste.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:51:
[...]

Het was volgens mij ook nog de eerste of één van de eerste 64-bits chips :)
Klopt.

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 17:14

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Zonet een Redmi Note 4G voor mij vriendin besteld. Ik had op de mogelijke Note 2 kunnen wachten, maar haar huidige THL 100 begint wat minder te worden.

Voor mij geen THL meer, gelukkig was er de Roedie ROM, want met de standaard rom merk je gelijk waar ze dik op bezuinigen. Dit is bij de huidige toestellen en bij andere B-merken volgens mij niet erg verbeterd, daarom is nu de keuze gevallen op Xiaomi.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-10 21:53

rik

Ik sta op het punt om een MEizu MX4 Pro te bestellen. Bij de UMI Zero liep ik er echter tegenaan dat deze wel de Nederlandse taal in zich had, maar geen Nederlands woordenboek. Volgens mij is dat ook niet zo even toe te voegen.
Weet iemand hoe dat bij de MX4 Pro zit? Of dat een NL woordenboek wel degelijk toegevoegd kan worden? Stock keyboards bevallen me tot nu toch nog het beste ;)
Nieuwe telefoon kopen om het toetsenbord. Geld teveel? Of bevalt die Umi sowieso niet? :|

1 min. Google Toetsenbord installeren met woordenboek, scheelt je 400 euro.

Meizu heeft dat waarschijnlijk ook niet hoort, dus succes. Als een toetsenbord installeren al te veel moeite is.....

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:00
SwiftKey, ik zweer erbij. En het is gratis! :D

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 22:11
rik schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:22:
Ik sta op het punt om een MEizu MX4 Pro te bestellen. Bij de UMI Zero liep ik er echter tegenaan dat deze wel de Nederlandse taal in zich had, maar geen Nederlands woordenboek. Volgens mij is dat ook niet zo even toe te voegen.
Weet iemand hoe dat bij de MX4 Pro zit? Of dat een NL woordenboek wel degelijk toegevoegd kan worden? Stock keyboards bevallen me tot nu toch nog het beste ;)
verkoop je je umi zero dan voor een klein prijsje? aangezien het toetsenbord het toch niet doet :+

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:56
rik schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:22:
Ik kan het mis hebben maar volgens mij heeft Meizu met FlymeOS geen ondersteuning voor Nederlandse taal. Op de geposte screen shots voor taalselectue kan ik NL nergens terug vinden.

• Vlizzjeffrey
Miki schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:08:
[...]

Ik kan het mis hebben maar volgens mij heeft Meizu met FlymeOS geen ondersteuning voor Nederlandse taal. Op de geposte screen shots voor taalselectue kan ik NL nergens terug vinden.
maar je kan er alsnog wel een toetsenbord met ondersteuning voor nederlandste taal opzetten.

• krissie100
Vlizzjeffrey schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:05:
[...]

maar je kan er alsnog wel een toetsenbord met ondersteuning voor nederlandste taal opzetten.
Ja, dat kan op de Umi ook :)

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Quad schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:55:
SwiftKey, ik zweer erbij. En het is gratis! :D
Voorheen was deze alleen de eerste 30 dagen gratis, blijkbaar zijn ze hier sinds kort vanaf gestapt.

Ik ga voor de stock Android keyboard.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:25
Kiswum schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:19:
[...]

Voorheen was deze alleen de eerste 30 dagen gratis, blijkbaar zijn ze hier sinds kort vanaf gestapt.

Ik ga voor de stock Android keyboard.
Al vanaf 11 juni 2014. :)

• rik

rik

Vlizzjeffrey schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:03:
[...]

verkoop je je umi zero dan voor een klein prijsje? aangezien het toetsenbord het toch niet doet :+
Die is allang weg joh ;)
Wel jammer, maar mijn HTC One snapt tenminste hoe met bluetooth koptelefoons te werken.

Voor het Google keyboard, kun je daar dan de dictionaries handmatig toevoegen, weet iemand dat?

• krissie100
rik schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:10:
[...]

Die is allang weg joh ;)
Wel jammer, maar mijn HTC One snapt tenminste hoe met bluetooth koptelefoons te werken.

Voor het Google keyboard, kun je daar dan de dictionaries handmatig toevoegen, weet iemand dat?
kan je even zelf wat googlen en wat proberen met die keyboard apps, of moeten wij jouw dat allemaal voorschotelen?
je doet hem dus weg omdat hij niet goed bluetooth koppelt met een koptelefoon?

• Quad
Op Needrom is een update (001.09) verschenen voor de Cubot Zorro.
Ik heb hem succesvol kunnen flashen via CWM (ook geen SD kaart nodig, gelukkig) en de grootste verassing tot dusver lijkt de camera te zijn, deze is nu stukken verbeterd!

Ik moet nog testen met daglicht situaties maar in het donker is er eindelijk wat op het beeld te zien nadat de foto genomen is, verder lijkt het veel minder overbelicht te zijn dan voorheen. :*)

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• rik

rik

krissie100 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:12:
[...]

kan je even zelf wat googlen en wat proberen met die keyboard apps, of moeten wij jouw dat allemaal voorschotelen?
je doet hem dus weg omdat hij niet goed bluetooth koppelt met een koptelefoon?
Bij het standaard stock keyboard kan je immers niet (zelf) een dictionary toevoegen, en volgens mij heeft dat nooit gekund. Dat er andere third party keyboards beschikbaar zijn is natuurlijk bekend, maar de op-pop lag daarbij stoort me doorgaans (nee geen geheugenissue). Het is me gewoon niet snappy genoeg.

Over de UMI heb ik al eea geschreven, ik heb hem nu al een aantal weken niet meer. Ook in de laatste firmware stotterde de bluetooth audio behoorlijk. Ik gebruik dagelijks een Jabra Move, dus ja, voor mij belangrijk. Ook werkte de e-mail app niet goed, weet niet eens meer wat precies. Incompatibiliteit met apps was wel opgelost in de laatste rom-release. Ook de moto 360 heb ik werkend gekregen, hoewel dat in het begin ook niet goed wilde werken.
Is die nieuwe Meizu ook niet een mediatek? ;)
Grote kans dat je dan exact dezelfde issues weer hebt.
Bluetooth, app compabiliteit, geen nl woordenboek als je zelf niet Google Toetsenbord wilt installeren... 8)7

• rik

rik

dutchgio schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:44:
Is die nieuwe Meizu ook niet een mediatek? ;)
Grote kans dat je dan exact dezelfde issues weer hebt.
Bluetooth, app compabiliteit, geen nl woordenboek als je zelf niet Google Toetsenbord wilt installeren... 8)7
Nee, is Exynos. En kans is idd groot dat het aan de MTK ligt.
De Zero had meen ik ook het Google toetsenbord, en ik kon er geen dictionaries aan toevoegen. En volgens de Play Store heb ik die op het moment ook op mijn HTC One, en daarbij kan ik toch ook echt geen dictionaries installeren...

• krissie100
rik schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:02:
[...]

De Zero had meen ik ook het Google toetsenbord, en ik kon er geen dictionaries aan toevoegen. En volgens de Play Store heb ik die op het moment ook op mijn HTC One, en daarbij kan ik toch ook echt geen dictionaries installeren...
is goed, veel plezier met je Meizu! :9 :P
[...]

Zou eerder voor betrouwbaar, en dus, Quallcomm kiezen.
Ik kan met Google Toetsenbord uit de Play Store gewoon woordenboeken toevoegen:

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/5kpn4mjp7/Screenshot_2015_02_01_21_17_32.png

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

@Rik:
Kiswum schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:31:
UMi + Jabra was bij mij ook heb succes.
Dit lag bij mij aan de Jabra

Ik heb voor mijn Street een Firmware update gedraaid en daarna mijn telfoon nogmaals gekoppeld. Het probleem was daarna verholpen. Wellicht was het geheugen van de headset vol, waardoor muziek erg stotterde.
Blueooth + Jabra, ik weet niet of dit probleem nog was opgelost bij de UMi Zero, maar als de koper van je telefoon dit leest: Het hoeft niet perse aan je UMi te liggen.

Zie ook mijn NL review:
productreview: Umi C1 Wit review door Kiswum
Bug:
Ik houd de Bluetooth verbinding altijd aan. Het kwam regelmatig voor dat de telefoon niet goed kon verbinden met mijn BT apparaten. Als ik in mijn auto zat, dan merkte ik dat de telefoon niet meer altijd automatisch met de autoradio werd verbonden. Dit zou het onmogelijk maken om gebruik te maken van de mediaspeler op mijn telefoon of om handsfree te bellen.
In eerste instantie had ik ook problemen met het verbinden naar mijn BT headset, maar door een software update van deze headset werd het probleem opgelost.
Inmiddels is mijn autoradio voorzien van een nieuwe update en ik heb de UMi sindsdien niet meer aangesloten. Ik weet niet of het probleem nu toevallig ook is opgelost op de autoradio.

• rik

rik

dutchgio schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:20:
[...]

Zou eerder voor betrouwbaar, en dus, Quallcomm kiezen.
Ik kan met Google Toetsenbord uit de Play Store gewoon woordenboeken toevoegen:

[afbeelding]
Thanks. Toch vreemd, de de Play Store zegt namelijk dat ik die app (Google Keyboard) reeds geinstalleerd heb staan, en toch kan ik in mijn versie geen dictionaries toevoegen. Zal vast iets met HTC te maken hebben.

Samsung Exynos is volgens mij best prima, maar was idd in eerste instantie op zoek naar een Qualcomm.
Nadeel van de MX4 Pro is dat het geheugen niet uitbreidbaar is, en bij een 32GB en 64GB wordt het ineens een stuk duurder.

Als ze de HTC One M7 nou eens opnieuw uitbrachten maar dan met hedendaagse specs O+

@Kiswum: Die heb ik toen gelezen idd, volgens mij op jouw aanraden ook toen. Voor de Jabra Move is helaas geen nieuwe firmware beschikbaar, enige oplossing op dat moment was dus de telefoon vervangen. Moet zeggen dat dat ook de doorslag heeft gegeven, verders was het echt een puik apparaat. Had zelfs al m'n carkit verbouwd met Sugru :'(

[ Voor 15% gewijzigd door rik op 01-02-2015 22:57 ]

Dat gebeurd ook nog wel, alleen dan heet ie de M8 :+
En iets anders design etc. ;)

• FlowDesign
M9 komt binnenkort toch?

Waarom zou je trouwens een MX4 Pro kopen en niet een MX4?

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-10 00:27
[...]
En volgens de Play Store heb ik die op het moment ook op mijn HTC One, en daarbij kan ik toch ook echt geen dictionaries installeren...
Ik kan gewoon woordenboeken installeren op mijn One m7 wanneer ik het Google toetsenbord instel.

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Ik heb vorige week een ZT Mobile Mi5 aangeschaft.

Deze gaat dienst doen als test en backup telefoon. Een test zal zijn of het makkelijk is om de telefoon zonder Google services te gaan gebruiken en proberen zoveel mogelijk licentie vrije alternatieven te installeren.

Belangrijkste punten:

+ AOSP Android voor het grootste gedeelte
+16 GB opslag geheugen
+ Snel
+ Veel accessoires bijgeleverd.

- Touchscreen kon beter
- Android versie is wat oud.(4.2.2)
- Geluid door koptelefoon aansluting geeft ietwat weinig bas
- Geen helderheids sensor
- Batterijen wat zwak. (1.600 mAh)

[ Voor 57% gewijzigd door breaky73 op 02-02-2015 06:49 ]

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 21:37

bloasfist

Slot-A Crew

rik schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:54:
[...]

Thanks. Toch vreemd, de de Play Store zegt namelijk dat ik die app (Google Keyboard) reeds geinstalleerd heb staan, en toch kan ik in mijn versie geen dictionaries toevoegen. Zal vast iets met HTC te maken hebben.
Dit probleem had ik ook op mijn jiayu G4C en google keyboard. De truc bij mij was om in de opties van google keyboard bij 'woordenboeken toevoegen' onderaan op 'vernieuwen' te drukken. Nadat ik dit had gedaan kwamen er nieuwe talen ter download te voorschijn waaronder Nederlands... (Ik had ondertussen ook al een ander keyboard geprobeerd, maar beviel me niet).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• rik

rik

dutchgio schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:04:
Dat gebeurd ook nog wel, alleen dan heet ie de M8 :+
En iets anders design etc. ;)
En een andere formfactor idd: een stuk lomper ;)
FlowDesign schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:58:
M9 komt binnenkort toch?

Waarom zou je trouwens een MX4 Pro kopen en niet een MX4?
Specs, met name 3GB RAM en de fingerprintscanner staan me aan. De MTK bij de MX4 vind ik eng, liever een andere CPU dus. De prijs bij 32 en 64GB staat me minder aan (evenals de beschikbaarheid trouwens).

[ Voor 6% gewijzigd door rik op 02-02-2015 09:51 ]

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:12
Beste alle,

wat is een leuk toestel voor ongeveer 50,- ?
Ik heb namelijk een Lumia 930 aangeschaft maar daarop kan ik de ANWB app niet gebruiken, en kan dus ook niet ermee betalen en dergelijke. Om het alsnog te kunnen gebruiken wil ik een goedkope smartphone hebben daarvoor.

Maar wil er niet al te veel aan uitgeven maximaal €50,- maar wel eentje die Android 4.2 of hoger heeft ivm de software van ANWB ICS app....

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
theduke1989 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:00:
Beste alle,

wat is een leuk toestel voor ongeveer 50,- ?
Ik heb namelijk een Lumia 930 aangeschaft maar daarop kan ik de ANWB app niet gebruiken, en kan dus ook niet ermee betalen en dergelijke. Om het alsnog te kunnen gebruiken wil ik een goedkope smartphone hebben daarvoor.

Maar wil er niet al te veel aan uitgeven maximaal €50,- maar wel eentje die Android 4.2 of hoger heeft ivm de software van ANWB ICS app....
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies, zie roze topicwarning hieronder :)
Voor aankoopadvies kan je naar het MAA
Misschien ook handig als je zelf wat zoekt en wat eigen inbreng toont

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Verwijderd

Al geruime tijd volg ik met veel interesse dit topic met alle 'onbekende' smartphones. Ik ben zelf ook op zoek gegaan naar een nieuw model en zag daarbij de volgende telefoon ook voorbij komen.

Ulefone Be Pro

De telefoon lijkt best goeie specs te hebben voor een redelijke prijs.
Een een groot voordeel is het ondersteunen van de 800mhz band voor 4G

Maar ik kan hier verder maar weinig info over vinden. Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van dit merk en deze telefoon

Zijn er toevallig hier mensen die meer weten over deze telefoon of ervaring hebben met het merk Ulefone?
Kun je beter kijken naar de Jiayu S3, dat is erkende kwaliteit. ;)

• zuukie
  • Laatst online: 16:52
Iemand ervaring met de Huawei honor 6 type L60-H04? Na installatie van Emui 3.0 bedraagt mijn
antutu score opeens 10.000 minder. Van bijna 43.000 naar 32.200. Heeft iemand een idee hoe dit
kan? Vind het wel erg vreemd.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
zuukie schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:54:
Iemand ervaring met de Huawei honor 6 type L60-H04? Na installatie van Emui 3.0 bedraagt mijn
antutu score opeens 10.000 minder. Van bijna 43.000 naar 32.200. Heeft iemand een idee hoe dit
kan? Vind het wel erg vreemd.
Merk je ook verschil in dagelijks gebruik?

• zuukie
  • Laatst online: 16:52
Niet veel, maar blijf het vreemd vinden. Meer mensen met zo'n ervaring?

• Biemold
  • Laatst online: 15-07 00:36
Weet iemand hier ook een chinese telefoon met stock Android? Ben op zoek naar een nieuwe telefoon voor mijn vader aangezien hij zijn Zopo C2 heeft laten vallen. Hij gebruikt ook een Nexus 7 dus gelijke software zou wat gemakkelijker zijn.

• Momus
Biemold schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:12:
Weet iemand hier ook een chinese telefoon met stock Android? Ben op zoek naar een nieuwe telefoon voor mijn vader aangezien hij zijn Zopo C2 heeft laten vallen. Hij gebruikt ook een Nexus 7 dus gelijke software zou wat gemakkelijker zijn.
Stock Android is de Android die er door de fabriek opgezet wordt.
Jij bedoelt waarschijnlijk een zo kaal mogelijke Android.
Uiteindelijk lijkt het allemaal op elkaar en zijn de kleine verschillen slechts een kwestie van wennen.

• John Rambo
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies, zie roze topicwarning hieronder :)

:+

• Quad
De Cubot Zorro heeft praktisch stock Android, lees eens mijn review hierover: productreview: CUBOT Zorro 001 Zwart review door Quad

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Biemold
Momus schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:17:
[...]

Stock Android is de Android die er door de fabriek opgezet wordt.
Jij bedoelt waarschijnlijk een zo kaal mogelijke Android.
Uiteindelijk lijkt het allemaal op elkaar en zijn de kleine verschillen slechts een kwestie van wennen.
Met Stock Android bedoel ik inderdaad een zo'n kaal mogelijke Android. En het is inderdaad gewoon een kwestie van wennen maar het is makkelijker als het gewoon hetzelfde als zijn tablet is.
John Rambo schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:29:
[...]

:+
Vraag ook niet om advies maar gewoon naar welke Chinese telefoons een zo'n kaal mogelijke Android versie hebben. Kijk zelf wel als de telefoon geschikt is voor mijn vader. }:O
Quad schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:31:
[...]

De Cubot Zorro heeft praktisch stock Android, lees eens mijn review hierover: productreview: CUBOT Zorro 001 Zwart review door Quad
Ah kijk naar zoiets was ik naar opzoek, bedankt! :)

• Quad
Maar relatief veel Chinese toestellen hebben inmiddels een vanilla Android uitstraling, ik ben daar zelf ook fan van. Zo ook Cyanogen. :)

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• John Rambo
Waarom dan niet gewoon hier een Motorola Moto (G) kopen?

• Biemold
John Rambo schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:24:
[...]

Waarom dan niet gewoon hier een Motorola Moto (G) kopen?
Daar zit ik ook aan te denken. Enige eis die hij heeft is dat de telefoon dual sim heeft en dat heeft de Moto G 2014. :)

Maar aangezien zijn Zopo hem ook wel goed beviel was ik ook benieuwd of er ook nog chinezen waren met Vanilla Android (of iets wat daar sterk op lijkt).

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 14:42
Meizu heeft exclusief voor China Telecom een Meizu Note met Snapdragon 615 aangekondigd. Hoe groot achten jullie de kans dat hier ook een 'internationale' versie van gaat komen? De 615 ondersteunt ten slotte wdcma en LTE.

• FlowDesign
Chippu schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:02:
Meizu heeft exclusief voor China Telecom een Meizu Note met Snapdragon 615 aangekondigd. Hoe groot achten jullie de kans dat hier ook een 'internationale' versie van gaat komen? De 615 ondersteunt ten slotte wdcma en LTE.
China Telecom heeft alleen TD toch?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

rik schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:54:
[...]

@Kiswum: Die heb ik toen gelezen idd, volgens mij op jouw aanraden ook toen. Voor de Jabra Move is helaas geen nieuwe firmware beschikbaar, enige oplossing op dat moment was dus de telefoon vervangen. Moet zeggen dat dat ook de doorslag heeft gegeven, verders was het echt een puik apparaat. Had zelfs al m'n carkit verbouwd met Sugru :'(
Ok top! Jammer dat het niet is gelukt. Succes met je Meizu, die ben ik nog niet in het wild tegengekomen :)

Verwijderd

Hallo, ik ben Damiaan 13 jaar oud en heb sinds kort tweedehands de JiaYu 4GS gekocht.
Bij spelltjes of bij YouTube filmpjes houdt de tel er na 20 seconden mee op en gat oppauze.

Wie kan me hierbij helpen?

Hoor graag van jullie!

groetjes Damiaan

• Vlizzjeffrey
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:46:
Hallo, ik ben Damiaan 13 jaar oud en heb sinds kort tweedehands de JiaYu 4GS gekocht.
Bij spelltjes of bij YouTube filmpjes houdt de tel er na 20 seconden mee op en gat oppauze.

Hoor graag van jullie!

groetjes Damiaan
kzou proberen er een nieuwe rom op te plaatsen met flashtools, een windows programma voor flashen van mediatek chipsets, rom kan je downloaden op needrom.com, misschien had je je vraag beter kunnen stellen in het topic speciaal gemaakt voor de jiayu g4s.

• FlowDesign
Vlizzjeffrey schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:19:
[...]

kzou proberen er een nieuwe rom op te plaatsen met flashtools, een windows programma voor flashen van mediatek chipsets, rom kan je downloaden op needrom.com, misschien had je je vraag beter kunnen stellen in het topic speciaal gemaakt voor de jiayu g4s.
Als je dan toch gaat flashen installeer dan gewoon CWM en flash daarmee een nieuwe ROM vanaf SD-kaart.

• John Rambo
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:46:

Hoor graag van jullie!

groetjes Damiaan
Kan je iets meer info geven? Weet je toevallig of er een zogenaamde custom rom op staat? Wordt de telefoon erg warm en wat bedoel je precies met pauze? Standby of loopt het scherm vast?

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-11 19:24
Zo, die Jiayu F2 ziet er ook goed uit qua bang for the buck!: http://www.gizchina.com/2...ts-just-599-yuan-2gb-ram/
  • 5 inch 720p
  • MT6582
  • 3000mAh
  • 2gb RAM
  • 16gb opslag (+SD)
  • Dual Sim
  • 8mp/5mp
  • FDD-LTE B3 / B7 / B20, WCDMA 900 / 2100MHZ, GSM 850/900/1800 / 1900MHZ
Voor 599 Yuan (€85)!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
Jan-Willem P. schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:55:
Zo, die Jiayu F2 ziet er ook goed uit qua bang for the buck!: http://www.gizchina.com/2...ts-just-599-yuan-2gb-ram/
  • 5 inch 720p
  • MT6582
  • 3000mAh
  • 2gb RAM
  • 16gb opslag (+SD)
  • Dual Sim
  • 8mp/5mp
Voor 599 Yuan (€85)!
Met die processor? Nee, dank je.

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 19:16
pieterbas99 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:58:
[...]

Met die processor? Nee, dank je.
Voor die prijs kan je eigenlijk niet echt gaan klagen. Al zal ik zelf ook liever de nieuwe generatie erin hebben gezien. Dan werd het echt aantrekkelijk.

Ben benieuwd wanneer de eerste User reviews komen van jiayu s3...

Verwijderd

relativity schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:00:
Voor die prijs kan je eigenlijk niet echt gaan klagen.
De telefoon is best waardeloos, maar ja, goedkoop hè, dus dan is hij weer goed :+

• Quad
Gezien de prijs is er met de processor niets mis mee.. Goed genoeg voor de gemiddelde gebruiker.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• pieterbas99
Weet niet of jullie deze al kennen, waarschijnlijk wel want hij is er al een tijdje: http://www.devicespecifications.com/en/model/f8082e72
Omgerekend 150 euro, was zelfs minder toen de euro het nog goed deed :P

[ Voor 9% gewijzigd door pieterbas99 op 03-02-2015 22:08 ]

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:03:
[...]

De telefoon is best waardeloos, maar ja, goedkoop hè, dus dan is hij weer goed :+
De prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde.

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:17:
De prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde.
Ook als de kwaliteit gewoon niet heel fantastisch is? Een goedkoop fietslampje dat na een week stukgaat kan ook een prima prijs/kwaliteit-verhouding hebben, maar is alsnog redelijk waardeloos.

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:18:
[...]

Ook als de kwaliteit gewoon niet heel fantastisch is? Een goedkoop fietslampje dat na een week stukgaat kan ook een prima prijs/kwaliteit-verhouding hebben, maar is alsnog redelijk waardeloos.
Een goedkoop fietslampje dat na een week stuk gaat, heeft geen goede prijs/kwaliteit verhouding, aangezien er duidelijk iets schort aan de kwaliteit.
Jiayu heeft kwalitatief prima toestellen.

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:20:
Een goedkoop fietslampje dat na een week stuk gaat, heeft geen goede prijs/kwaliteit verhouding, aangezien er duidelijk iets schort aan de kwaliteit.
Jiayu heeft kwalitatief prima toestellen.
Dat is ook waar ik op doel - soms kan de verhouding in orde zijn, als de kwaliteit een bepaald niveau niet haalt heb je daar alsnog weinig aan.

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:21:
[...]

Dat is ook waar ik op doel - soms kan de verhouding in orde zijn, als de kwaliteit een bepaald niveau niet haalt heb je daar alsnog weinig aan.
Dan is de kwaliteit dus niet orde. Iets wat bij jiayu niet het geval is. Als je een toestel zoekt zonder dat je de allerbeste specs wil, maar 4G wel fijn vindt, is dit een prima keuze. Het gros van de smartphone gebruikers doet niet meer dan wat appen, facebooken en surfen, naast de telefoon functies. Daar voldoet deze prima voor.

• pieterbas99
Momus schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:23:
[...]

Dan is de kwaliteit dus niet orde. Iets wat bij jiayu niet het geval is. Als je een toestel zoekt zonder dat je de allerbeste specs wil, maar 4G wel fijn vindt, is dit een prima keuze. Het gros van de smartphone gebruikers doet niet meer dan wat appen, facebooken en surfen, naast de telefoon functies. Daar voldoet deze prima voor.
Prijs/Kwaliteit is iets anders dan kwaliteit.. Als jij voor 1 euro een smartphone koopt, is de prijs kwaliteitsverhouding super, maar als die telefoon dan bij 9 vd 10 functies ergens iets mist of er iets fout gaat, is de kwaliteit wel slecht. Dat betekent nog niet dat die telefoon dan ongeschikt is voor iemand..

• pieterbas99
pieterbas99 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:07:
Weet niet of jullie deze al kennen, waarschijnlijk wel want hij is er al een tijdje: http://www.devicespecifications.com/en/model/f8082e72
Omgerekend 150 euro, was zelfs minder toen de euro het nog goed deed :P
Maaruh, wat vinden jullie nou van deze, buiten dat ie kapot lelijk is XD

• Momus
pieterbas99 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:26:
[...]

Prijs/Kwaliteit is iets anders dan kwaliteit.. Als jij voor 1 euro een smartphone koopt, is de prijs kwaliteitsverhouding super, maar als die telefoon dan bij 9 vd 10 functies ergens iets mist of er iets fout gaat, is de kwaliteit wel slecht. Dat betekent nog niet dat die telefoon dan ongeschikt is voor iemand..
Ja en is dus de prijs/kwaliteit verhouding ook niet orde.
Nogmaals, dat is helemaal niet het geval bij Jiayu. Die maken prima toestellen, alleen moet je dan performance technisch concessies doen door een iets verouderde soc. Maar die voldoet voor heel veel gebruikers prima.

• pieterbas99
Momus schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:28:
[...]

Ja en is dus de prijs/kwaliteit verhouding ook niet orde.
Nogmaals, dat is helemaal niet het geval bij Jiayu. Die maken prima toestellen, alleen moet je dan performance technisch concessies doen door een iets verouderde soc. Maar die voldoet voor heel veel gebruikers prima.
Dat geloof ik best, maar het gaat erom dat prijs/kwaliteit iets anders is dan kwaliteit alleen, en volgens mij komt dat nog niet helemaal binnen..

• Momus
pieterbas99 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:30:
[...]

Dat geloof ik best, maar het gaat erom dat prijs/kwaliteit iets anders is dan kwaliteit alleen, en volgens mij komt dat nog niet helemaal binnen..
Het gaat jou helemaal niet om kwaliteit, het gaat jou om performance. Daar zit nog een verschil tussen.

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:31:
Het gaat jou helemaal niet om kwaliteit, het gaat jou om performance. Daar zit nog een verschil tussen.
Het gaat echt om kwaliteit. Iets van een belabberde kwaliteit, maar dat heel goedkoop is, heeft een aardige prijs/kwaliteit-verhouding. Qua kwaliteit en algemene waarde scoort zo'n ding dan weer niet zo goed.

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:33:
[...]

Het gaat echt om kwaliteit. Iets van een belabberde kwaliteit, maar dat heel goedkoop is, heeft een aardige prijs/kwaliteit-verhouding. Qua kwaliteit en algemene waarde scoort zo'n ding dan weer niet zo goed.
Maar, voor de vierde keer, is daar helemaal geen sprake van bij Jiayu toestellen.

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:34:
Maar, voor de vierde keer, is daar helemaal geen sprake van bij Jiayu toestellen.
Dat moet nog blijken ;)

• Momus
Ik heb het over de toestellen die een gekende kwaliteit hebben. De G4s, G4c, S2, F1. Allemaal kwalitatief dik in orde.
Of dit toestel diezelfde kwaliteit heeft, moet inderdaad nog blijken. Maar bij voorbaat zeggen dat dit kwalitatief niks is, is helemaal nergens op gebaseerd.

• pieterbas99
Momus schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:38:
[...]

Ik heb het over de toestellen die een gekende kwaliteit hebben. De G4s, G4c, S2, F1. Allemaal kwalitatief dik in orde.
Of dit toestel diezelfde kwaliteit heeft, moet inderdaad nog blijken. Maar bij voorbaat zeggen dat dit kwalitatief niks is, is helemaal nergens op gebaseerd.
Volgens mij baseren we dat op de specs, of dat in de werkelijkheid zo slecht is als wij denken, of zo goed is als jij denkt, moet nog blijken inderdaad.

[ Voor 11% gewijzigd door pieterbas99 op 03-02-2015 22:40 ]

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:38:
Het ging over:
relativity schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:00:
Voor die prijs kan je eigenlijk niet echt gaan klagen.
Dat weten we dus niet.

Wat een discussie weer.

• Momus
pieterbas99 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:39:
[...]

Volgens mij baseren we dat op de specs..
Ja. Dat probeer ik je al 5 posts uit te leggen, maar laat maar lekker zitten.
Prima telefoon voor dat geld, die Jiayu.
Als onze kwaliteit controleurs zijn uit gediscussieerd kunnen weer weer on topoc verder gaan :+
pieterbas99 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:27:
[...]

Maaruh, wat vinden jullie nou van deze, buiten dat ie kapot lelijk is XD
Prima toestelletje, maar op de een of andere manier toch niet zo aantrekkelijk dat ie massaal geïmporteerd wordt.
Wellicht doordat er betere danwel goedkopere alternatieven zijn, of omdat er geen stock android aanwezig is maar een aangepaste skin zonder nederlandse taal ondersteuning.
Al schijnt men daar wel aan te werken, maar de status daarvan is onbekend.

Er is ook geen community zoals die er is bij bijvoorbeeld ZTE of Xiaomi die vertalingen van de stock firmware of stock android roms naar het toestel brengen...

Qua specs wel een goed toestel, maar dat telt niet als enige mee ;)

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:39:
[...]

Het ging over:

[...]

Dat weten we dus niet.

Wat een discussie weer.
Dat weten we wel, hij had het namelijk over de specs.

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:40:
Prima telefoon voor dat geld, die Jiayu.
Hoe weet je dat nou 8)7

• Momus
Qua specs heb je een prima telefoon voor die prijs. Gezien de prima voorgangers, lijkt het me een prima toestel voor zijn prijs.

• Vlizzjeffrey
Jan-Willem P. schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:55:
  • 5 inch 720p
  • MT6582
  • 3000mAh
  • 2gb RAM
  • 16gb opslag (+SD)
  • Dual Sim
  • 8mp/5mp
Voor 599 Yuan (€85)!
wow in de gaten houden, misschien voor velen met een g4 of g4c een mooie upgrade voor een zacht prijsje.

• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-11 15:29
Momus schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:23:
[...]

Daar heb je toch géén 4g voor nodig ;). >:)

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

• Momus
jhhest schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 06:47:
[...]

Daar heb je toch géén 4g voor nodig ;). >:)
Zeker niet, ik vind 4G sowieso overkill. Maar goed er zijn mensen die het graag willen... }:O

• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-11 15:29
Momus schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 06:55:
[...]

Zeker niet, ik vind 4G sowieso overkill. Maar goed er zijn mensen die het graag willen... }:O
Over hebben gesproken... Ik heb een Elephone p6000 binnen! Review is in de maak!

[ Voor 5% gewijzigd door jhhest op 04-02-2015 07:05 ]

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Momus schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 06:55:
[...]

Het is niet alleen de snelheid, hè. 4G springt ook veel beter over van mast naar mast. Ik heb bijna altijd 4G. Ook ben ik van het gepongel tussen 3G, H, H+ af wat ik eigenlijk met alle telefoons heb gehad.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Momus
Hyp Hyper schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:51:
[...]

Het is niet alleen de snelheid, hè. 4G springt ook veel beter over van mast naar mast. Ik heb bijna altijd 4G. Ook ben ik van het gepongel tussen 3G, H, H+ af wat ik eigenlijk met alle telefoons heb gehad.
Ben benieuwd. Ik schijn in maart ook 4G te krijgen met Tele2...

• elroy_b1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
iOcean M6752 'Rock' besteld in pre-sale :D

Inew V7 werkt trouwens netjes.
Goeie back camera ook!
Enig minpuntje is het ontwerp, hij is niet afgerond naar de zijkant toe, maar hoekig vanwege de metalen body. Door die body is hij wel weer robuust ;)

[ Voor 84% gewijzigd door elroy_b1 op 04-02-2015 13:43 ]

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
elroy

kan jij eens een foto maken van iets in het wit met flitser aan?
dan heeft het een beetje blauwe gloed..

Verwijderd

elroy_b1 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:41:
iOcean M6752 'Rock' besteld in pre-sale :D

Inew V7 werkt trouwens netjes.
Goeie back camera ook!
Enig minpuntje is het ontwerp, hij is niet afgerond naar de zijkant toe, maar hoekig vanwege de metalen body. Door die body is hij wel weer robuust ;)
Dat hij niet is 'afgewerkt' vindt ik juist het mooie eraan :p

• Quad
jhhest schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:01:
[...]

Over hebben gesproken... Ik heb een Elephone p6000 binnen! Review is in de maak!
Het schijnt dat de Mali-T760 een highend GPU is, klopt dat zo ongeveer? Althans, is het een tegenstander voor de Adreno 330?

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• FlowDesign
Quad schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:22:
[...]

Het schijnt dat de Mali-T760 een highend GPU is, klopt dat zo ongeveer? Althans, is het een tegenstander voor de Adreno 330?
+ waardige :)

---

Die nieuwe ZTE Blade S6 kun je op 10 februari bij Aliexpress bestellen voor 249 USD met shipping vanuit Europa.

http://activities.aliexpress.com/zte_mobile.php

[ Voor 25% gewijzigd door FlowDesign op 04-02-2015 19:37 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:56
FlowDesign schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:19:
[...]

+ waardige :)

---

Die nieuwe ZTE Blade S6 kun je op 10 februari bij Aliexpress bestellen voor 249 USD met shipping vanuit Europa.

http://activities.aliexpress.com/zte_mobile.php
Interessante optie, band 20 tevens wordt ook ondersteund.
Ik herken alleen deze schil niet en kan hem ook niet echt thuis brengen in de andere lijnen van ZTE. Anyway een mooie optie :)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Meh... 720p

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1 ... 91 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!