Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.853 views

• Jakehh
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-11 10:25
Hoogie2004 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:44:
[...]

Ja ik twijfel ook nog wel.

Ik vind het zonde om 300+ uit te geven aan een phone die 4G ondersteunt. Echter heb ik liever the real deal dan een kloon :+ Ik ben in ieder geval erg gecharmeerd van het design.

De No.1 Mi4 ziet er prima uit, maar ik ben wel bang dat ie (vooral qua camera en accu) toch flink achterblijft bij de echte. Alleen of dat het prijsverschil rechtvaardigt, geen idee.

Ik had gehoopt op een leuke telefoon met de nieuwste mediatek chipset (6795), die enkele leuke features heeft. O.a. 4G en 480FPS full-hd video. Echter zijn alle nieuwere telefoons mij te groot. Ik denk dus dat ik 'veroordeeld' ben tot de Mi4 of een kloon...
Precies, ik ben ook gecharmeerd van het design, echter maakt mij de camera niet zoveel uit. Ook de batterij lijkt mij voldoende aangezien ik amper games speel of videos bekijk op de telefoon. 4G heb ik ook nog niet nodig nu (wellicht wel over paar maanden) en ik inderdaad ik vind boven de 5" ook echt te groot.

Laat maar weten als je nog andere telefoons tegenkomt of een beslissing hebt genomen ;) ik hoor het graag
Momus schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:43:
[...]

Heb je je inboedelverzekering al gevraagd of ze die waterschade niet dekken?
Ik heb hier niet echt verstand van, maar wellicht dat ik dat kan onderzoeken nog. Het liefst heb ik dat de telefoon het weer doet (alles werkt behalve dat ik geen netwerk krijg) maar ik heb al meerdere dingen geprobeerd en krijg het niet werkend.

[ Voor 15% gewijzigd door Jakehh op 07-01-2015 14:50 ]

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met hungary post shipping in in plaats van china post of singapore post, me cubot s200 kon op gearbest niet verzonden worden via singapore post dus wordt verzonden via hungary post.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:25:
Heeft er iemand ervaring met hungary post shipping in in plaats van china post of singapore post, me cubot s200 kon op gearbest niet verzonden worden via singapore post dus wordt verzonden via hungary post.
Ik denk dat je deze vraag beter hier kwijt kunt in het juiste topic

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:53

Hoogie2004

Whohooooo

Jakehh schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:47:
[...]
Laat maar weten als je nog andere telefoons tegenkomt of een beslissing hebt genomen ;) ik hoor het graag
Het is toch de echte Mi4 geworden, De normale 3G versie. Ben van plan er langere tijd mee te doen, dus dan mag het wel eens wat meer kosten :)

My iRacing profile | Strava

• John Rambo
De meest recente geruchten over de aanstaande Xiaomi aankondiging gaan nu over een zeer dun toestel, mogelijk met Snapdragon 615 en een 2000mAh accu.

Quote Gizmochina: "The new flagship will focus on slimness as the poster released by the company says that the phone will be thinner than the cicada’s wings (an insect)."

Volgens Gizchina wordt het toestel op dit moment gekeurd

Mogelijk de Xiaomi Ferrari?

Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/xiaomi-ferrari.png?resize=640%2C375

Niet echt een flagship als je het mij vraagt :)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

dutchgio schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:14:
Flagship is breed te interpreteren. In principe is dat als het toestel de voorloper is in een serie / reeks, dat hoeft niet in elke serie de hardware te zijn, maar kan ook de dikte zijn natuurlijk :) Het is wel meestal het duurste toestel in de serie :P

• John Rambo
dutchgio schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:14:
Als dit waar is dan wordt dit een flagship in een andere lijn. Redmi = budget, Mi = snel, Ferrari? = fancy (i.p.v. snel? 8)7 )

Voor de mensen die nog een overzichtje zoeken met mooie 4G phones (zie de vraag hier vaak voorbij komen): Link

Verwijderd

hallo iedereen,

ik zit even met een probleem ik heb zojuist 2 6 inch telefoons op het oog, maar ik weet niet welke ik moet kiezen,. mischien dat ik wat hulp van jullie kan krijgen? het zijn de volgende telefoons.

huawei mate 2

lenovo note 8

• John Rambo
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:47:
hallo iedereen,

ik zit even met een probleem ik heb zojuist 2 6 inch telefoons op het oog, maar ik weet niet welke ik moet kiezen,. mischien dat ik wat hulp van jullie kan krijgen? het zijn de volgende telefoons.

huawei mate 2

lenovo note 8
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies, zie topicwarning, je kunt beter terecht in het MAA

Edit: misschien toch de Lenovo :)

[ Voor 8% gewijzigd door John Rambo op 08-01-2015 10:26 ]

Verwijderd

sorry had ik niet gelezen.
John Rambo schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:34:
[...]

Als dit waar is dan wordt dit een flagship in een andere lijn. Redmi = budget, Mi = snel, Ferrari? = fancy (i.p.v. snel? 8)7 )

Voor de mensen die nog een overzichtje zoeken met mooie 4G phones (zie de vraag hier vaak voorbij komen): Link
Mwah zal wel mij aan mij liggen, de Mi5 zou ik flagship noemen, dus die verwacht je dan ook als ze een "flagship" gaan aankondigen. De Redmi is meer een budget-topper, en het nieuwe toestel is dan meer midrange, dat zit er een beetje tussenin. Niet de top, niet gericht op de lage prijs. Maar zo zie ik het, "flagship" is IMHO te groot voor een dergelijke smartphone.

• John Rambo
De Mi5 zou er ook aan moeten komen, maar nu met deze posters en een toestel dat al bij de TENAA ligt met een relatief kleine accu.. Normaal gesproken zou een nieuwe Mi pas later in het jaar aangekondigd moeten worden.

Spannend... :9~

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 09:34
dutchgio schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:53:
[...]

Mwah zal wel mij aan mij liggen, de Mi5 zou ik flagship noemen, dus die verwacht je dan ook als ze een "flagship" gaan aankondigen. De Redmi is meer een budget-topper, en het nieuwe toestel is dan meer midrange, dat zit er een beetje tussenin. Niet de top, niet gericht op de lage prijs. Maar zo zie ik het, "flagship" is IMHO te groot voor een dergelijke smartphone.
Agree. Ookal worden de verschillen/verbeteringen steeds minder. Een flagship is in mij ogen wel een device met betere specs.
Als we dan toch geruchten aan het plaatsen zijn:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10349131_895732260471613_3340719233125912822_n.jpg?oh=dc9227f8d2272470597e43d93294dbfb&oe=553F7BD3

Dit lijkt al wat realistischer te zijn.
Lijkt beetje Xperia/Lumia achtig. Een beetje combinatie tussen de mi3 en mi4

[ Voor 13% gewijzigd door LoeWn op 08-01-2015 11:07 ]

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:33
Vanochtend via AliExpress een Huawei Honor 6 Plus 32GB Black besteld met FedEx shipping via de UK :)

Ben zeer benieuwd hoe snel die geleverd zal worden, of dat goed gaat via de UK en met name ook erg benieuwd naar de dual camera :9

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Verwijderd

LoeWn schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:00:
[...]

Agree. Ookal worden de verschillen/verbeteringen steeds minder. Een flagship is in mij ogen wel een device met betere specs.
Als we dan toch geruchten aan het plaatsen zijn:

[afbeelding]

Dit lijkt al wat realistischer te zijn.
Lijkt beetje Xperia/Lumia achtig. Een beetje combinatie tussen de mi3 en mi4
Wat is het dan?

• LoeWn
Dat is mogelijk ook de mi5

• John Rambo
Het is 1 van de "gelekte" foto's. Er zijn er een aantal waarop men beweerd de Mi5 te zien.

Afbeeldingslocatie: http://img.talkandroid.com/uploads/2014/12/Xiaomi-Mi5-Mi4S-Leaked--408x500.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.abc.es/Media/201411/17/xiaomi-mi5--644x400.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/xiaomi-mi4s.png?fit=1024%2C1024

De bovenste lijkt sowieso meer een geshopte Mi4.

• LoeWn
Ik denk dat ze het alle drie niet zijn.
De eerste heeft een home button. Kan me niet indenken dat Xiaomi daar naar toe gaat.
De tweede en de derde hebben aan de onderkant zo weinig ruimte, het is volgens mij echt niet mogelijk om dit zo klein te houden terwijl er knoppen ingebouwd zitten.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Al moet ik zeggen dat die tweede en die derde wel verdacht veel overeen komen...
We zullen het de 15de wel horen en zien :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• John Rambo
De home button bij de eerste lijkt mij een photoshop op een Mi4. De tweede is een soort concept art denk ik, de derde lijkt mij het meest reëel. De tweede en derde komen wel weer overeen qua camera / speaker plaatsing.
Desalniettemin lijkt alles erg op de Mi4.

Edit: Mogelijke hoesjes voor de Mi5:
Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/xiaomi-mi5-case-leaked.png?resize=210%2C372Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/xiaomi-mi5-case-top.png?resize=209%2C372Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/xiaomi-mi5-case-rear.png

[ Voor 42% gewijzigd door John Rambo op 08-01-2015 19:12 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De Z5s Mini is ondertussen binnen voor de vriendin. Toch veel chinese onderdelen. Iemand een handleiding om er MIUI / CM op te zetten? Ik kan hem zo snel niet vinden.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Ik denk dat Xiaomi de 15e meerdere telefoons gaat presenteren.
De Xiaomi Ferrari (had ik gisteren even aan Tweakers gesubmit). Deze telefoon lijkt een luxe variant van de Xiaomi Redmi 2 te gaan worden.
De Xiaomi Mi4s, gewoon een update van de Mi4, maar wellicht met een andere processor. Verder weinig nieuws, ja wellicht 3GB werkgeheugen en als wens van velen: dual sim.
Extra Yeelight producten. Dat is de Xiaomi variant van de Philips Hue.

Er zijn dus 3 onderwerpen volgende week donderdag, ik hoop dat ik een livestream ergens kan oppikken, want dit is namelijk op de dag dat ik voor ons zoontje zorg.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• FlowDesign
Hoogie2004 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:32:
De Z5s Mini is ondertussen binnen voor de vriendin. Toch veel chinese onderdelen. Iemand een handleiding om er MIUI / CM op te zetten? Ik kan hem zo snel niet vinden.
Is er geen topic voor de Z5s mini op xda-developers forum?
Kiswum schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:24:
De Xiaomi Mi4s, gewoon een update van de Mi4, maar wellicht met een andere processor. Verder weinig nieuws, ja wellicht 3GB werkgeheugen en als wens van velen: dual sim.
Ik denk niet dat de topmodellen van Xiaomi en Meizu ineens Dual-sim gaan worden.

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 19:16
FlowDesign schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:20:
Ik denk niet dat de topmodellen van Xiaomi en Meizu ineens Dual-sim gaan worden.
Maar dat zou wel betekenen dat ze naar de achterban luisteren en deze tevreden houden. Ik heb nu ook een dual-sim en kan niet meer zonder. Vooral op vakanties e.d. is het erg prettig om er nog een kaartje bij te steken voor internet o.i.d.

Of persoonlijk/zakelijk :)

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Niet offtopic gaan aub.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 08-01-2015 22:19 ]

Verwijderd

De Xiaomi Ferrari (had ik gisteren even aan Tweakers gesubmit). Deze telefoon lijkt een luxe variant van de Xiaomi Redmi 2 te gaan worden.

Er zijn dus 3 onderwerpen volgende week donderdag, ik hoop dat ik een livestream ergens kan oppikken, want dit is namelijk op de dag dat ik voor ons zoontje zorg.
Dus 4 toestellen!?Of ben ik nou blind? :P

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Hoogie2004 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:32:
Ik vond het ook lastig, heb hem zelfs even gebruikt. Het meest praktisch in volgens mij:
1. Rooten met anzhiroot
2. Flashify.apk installeren
3. Geschikte versie van twrp of cwm vinden (bij mij werkte alleen twrp). Het hebben van een juiste versie in cruciaal. Uploaden naar je telefoon.
4. Recovery flashen via flashify en testen of dit werkt.
5. Werkt de recovery dan even een backup maken.
6. Gapps / nieuwe rom flashen.
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:06:
[...]

Huh?
Hooguit 2 als je het mij vraagt, de Ferrari en de Mi4s :)
Een nieuwe redmi is al aangekondigd, en dat andere is geen telefoon. ;)

• FlowDesign
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:06:
[...]

ff zo'n yeelight bestellen, dan zie je beter ;)

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:38
Ik hoop nu echt dat er een 4.7" dual sim met fdd 800 aankomt dan.
erg jammer dat de redmi 2 dat niet heeft :'(

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

FlowDesign schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:55:
[...]

ff zo'n yeelight bestellen, dan zie je beter ;)
Scherpe opmerking!

Het zijn 2 telefoons en een aantal lampen.

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:51:
[...]

Huh?
Aha . :P

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Kasj schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:44:
[...]

Ik vond het ook lastig, heb hem zelfs even gebruikt. Het meest praktisch in volgens mij:
1. Rooten met anzhiroot
2. Flashify.apk installeren
3. Geschikte versie van twrp of cwm vinden (bij mij werkte alleen twrp). Het hebben van een juiste versie in cruciaal. Uploaden naar je telefoon.
4. Recovery flashen via flashify en testen of dit werkt.
5. Werkt de recovery dan even een backup maken.
6. Gapps / nieuwe rom flashen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Me vriendin gaat weer helemaal happy zijn :)

Verwijderd

Moet ik de umi zero nog op een bepaalde manier nog vasthouden? (Ik meen dat er een plek was waar je geen vinger op moest zetten anders kreeg je verminderd 3g of wifi bereik?)

Ik krijg sommige apps niet geinstalleerd. Waar ligt dit aan? Bijvoorbeeld de ns app of de ov929 app

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:24:
Moet ik de umi zero nog op een bepaalde manier nog vasthouden? (Ik meen dat er een plek was waar je geen vinger op moest zetten anders kreeg je verminderd 3g of wifi bereik?)

Ik krijg sommige apps niet geinstalleerd. Waar ligt dit aan? Bijvoorbeeld de ns app of de ov929 app
Dat eerste klinkt wel heel treurig als het waar is...
Dat tweede is een kwestie van de Google Apps opnieuw flashen.

• John Rambo
dutchgio schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:51:
[...]

Huh?
Waarschijnlijk toch de Mi4S met "5.5inch 2k display,snapdragon 805, 3gb ram, 16gb/64gb rom, 16mp + 8mp camera".

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2015/01/mi4s-1-468x362.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2015/01/mi4s-2-319x183.jpg

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Dat is ook wel een slechte render hoor.. Hij loopt helemaal scheef naar voren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• John Rambo
Quad schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:38:
Dat is ook wel een slechte render hoor.. Hij loopt helemaal scheef naar voren.
Schijnt bij Foxconn vandaan te komen 8)7 Laten we hopen dat het uiteindelijke product iets beter in elkaar steekt.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:24:
Yesss... een deathgrip. Nu kunnen ze tenminste concurreren met Apple. :+

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 06:37:
[...]

Dat eerste klinkt wel heel treurig als het waar is...
Dat tweede is een kwestie van de Google Apps opnieuw flashen.
Wat is er mis met de google apps die ik had toen ik deze uit de doos haalde?
Met flashen bedoel je updaten? Ik krijg de playstore niet verwijderd

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:32:
[...]

Wat is er mis met de google apps die ik had toen ik deze uit de doos haalde?
Met flashen bedoel je updaten? Ik krijg de playstore niet verwijderd
Je moet ze via de recovery opnieuw flashen. Daarna is het opgelost.

• LoeWn

Dit zou de wesbite met de livestream moeten zijn.

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:46:
[...]

Je moet ze via de recovery opnieuw flashen. Daarna is het opgelost.
Waar vind ik de recovery? Of wat is de juiste google zoekterm

Deze niet volgens mij
https://www.google.nl/sea...ei=NJmvVPTCEIqk8AO75YCoDw

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:03:
[...]

Waar vind ik de recovery? Of wat is de juiste google zoekterm

Deze niet volgens mij
https://www.google.nl/sea...ei=NJmvVPTCEIqk8AO75YCoDw
Via Volume Down en power tegelijk indrukken bij het opstarten kan je in de recovery komen. Via daar moet je een GAPPS.zip flashen die geschikt is voor je toestel. (Gaat om de Android-versie van je toestel)

• John Rambo
Xiaomi staat schijnbaar ook op het punt om een 65$ variant van de Redmi 2 uit te brengen op basis van een Leadcore chip.

Er komen steeds meer foto's van Mi4S/Mi5 hoesjes:
Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/1859576825_360938007.png

http://www.gizchina.com/2...rm-xiaomis-latest-design/

[ Voor 52% gewijzigd door John Rambo op 09-01-2015 11:12 ]

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
beetje jammer als de mi4s/mi5 een snapdragon 805 zou hebben,hoopte toch echt op een 810.

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:14:
[...]

Waarschijnlijk toch de Mi4S met "5.5inch 2k display,snapdragon 805, 3gb ram, 16gb/64gb rom, 16mp + 8mp camera".

[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom perse een 5,5" ?

• FlowDesign
En waarom een 2K display?

Waarom niet 'gewoon' 5 inch 1080p? ;)

• John Rambo
Omdat de Mi4 deze zaken al heeft en je net zo goed een Mi4 zou kunnen kopen anders ;)

Verwijderd

Ik wilde alleen de 5,5" quoten,heb geen problemen met 2K display. :P

• Robinator
  • Laatst online: 20-10 00:25
Amai,

een stevige meevaller gehad vandaag:

Ik kreeg vandaag mijn nieuwe Huawei Honor 6 aan, van china via DHL naar Antwerpen verzonden, ik kreeg bericht dat ik inklaringskosten moest betalen, dus heb dit allemaal mooi gedaan, effe getest in de wagen dat hij opstarte, en niet verder ene gezien, mijn laatste 2 klanten nog snel gaan in dienst zetten.

Eens thuis stevig met dat ding bezig geweest, ik had gekozen voor de Dual sim H60-L02 versie aangezien dit voor mij het zwaarste doorwoog in combinatie met de grootte en goede gps, ik had geen nfc nodig en 16GB leek me perfect voldoende aangezien ik een SD slotje heb om mijn 32gb uit te breiden.

Na wat spelen in de settings ontdekte ik opeens dat ik 32GB intern geheugen heb !!!
Dus snel naar de settings gegaan, About this phone, en jaja, H60-L12 variant gekregen, vergissing van de shop dus.

Had nogthans gevraagd om hem ineens te rooten etc (niks hoeven bij te betalen, aangezien ik al redelijk wa toestelletjes daar besteld heb voor vrienden en familie)
Daarvoor moeten ze hem unlocken (wat ook gebeurd was) en daar krijgen ze normaal duidelijk te zien dat het om een L12 variant gaat.

Dus veel geluk gehad! tot hiertoe bevalt de phone mij uitstekend, wat een snelheid en kwaliteitsverschil tegenover mijn Hongmi (prijs is er natuurlijk ook wel naar)

• EW93
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-03 14:48
Ha tweakers, ik ben erg geïnteresseerd in de umi zero, alleen mijn grote zorg is wanneer deze evt. kapot gaat, waar ik hem dan naartoe moet sturen. Heeft iemand daar ervaring mee, of dat makkelijk gaat met chinese smartphones en welke sites op dit gebied het meest betrouwbaar zijn?

• FlowDesign
EW93 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 02:50:
Ha tweakers, ik ben erg geïnteresseerd in de umi zero, alleen mijn grote zorg is wanneer deze evt. kapot gaat, waar ik hem dan naartoe moet sturen. Heeft iemand daar ervaring mee, of dat makkelijk gaat met chinese smartphones en welke sites op dit gebied het meest betrouwbaar zijn?
Kijk even op de eerste pagina en de laatste 2 pagina's van het topic in de topicwaarschuwing, daar hebben we het er net over gehad :)
robin-sips2 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:15:
Amai,

een stevige meevaller gehad vandaag:

Ik kreeg vandaag mijn nieuwe Huawei Honor 6 aan, van china via DHL naar Antwerpen verzonden, ik kreeg bericht dat ik inklaringskosten moest betalen, dus heb dit allemaal mooi gedaan, effe getest in de wagen dat hij opstarte, en niet verder ene gezien, mijn laatste 2 klanten nog snel gaan in dienst zetten.

Eens thuis stevig met dat ding bezig geweest, ik had gekozen voor de Dual sim H60-L02 versie aangezien dit voor mij het zwaarste doorwoog in combinatie met de grootte en goede gps, ik had geen nfc nodig en 16GB leek me perfect voldoende aangezien ik een SD slotje heb om mijn 32gb uit te breiden.

Na wat spelen in de settings ontdekte ik opeens dat ik 32GB intern geheugen heb !!!
Dus snel naar de settings gegaan, About this phone, en jaja, H60-L12 variant gekregen, vergissing van de shop dus.

Had nogthans gevraagd om hem ineens te rooten etc (niks hoeven bij te betalen, aangezien ik al redelijk wa toestelletjes daar besteld heb voor vrienden en familie)
Daarvoor moeten ze hem unlocken (wat ook gebeurd was) en daar krijgen ze normaal duidelijk te zien dat het om een L12 variant gaat.

Dus veel geluk gehad! tot hiertoe bevalt de phone mij uitstekend, wat een snelheid en kwaliteitsverschil tegenover mijn Hongmi (prijs is er natuurlijk ook wel naar)
Dan heb je denk ik zelfs extra dubbel geluk, want bij de Honor 6 geldt toch ook dat je er of een 2e SIM of een MicroSD in kunt doen? :)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Voor de geïnteresseerden van de Xiaomi Redmi 2, hier is het topic:
[Xiaomi Redmi 2] Ervaringen & Discussie

Alle vragen en verzoeken kunnen daar worden gedaan.

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-11 21:30
Voor mensen die een Elephone G4 hebben: Op het officiële forum van Elephone staat een tip om de battery drain tegen te gaan (http://bbs.elephone.hk/thread-1697-1-1.html#.VLEFACuG95Y). Blijkbaar heeft het te maken met de led notificatie die standaard aanstaat in de rom. Dat APK bestandje geeft bij mij een foutmelding, maar via de volgende app kan je de LED notificatie wel uitzetten: https://play.google.com/s...id=com.motorola.ledwidget ..

Bij mij gaat de telefoon nu in ieder geval wel in deep sleep :)

• Quad
  • Nu online
Bedankt voor de tip! Heb het gelijk even toegepast.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-11 07:26
Ik heb nu een week mijn Wico S100 in gebruik en ik ben er reuze blij mee.
de Wico S100 stond mij al een tijdje uit te dagen op gizchina alszijnde de goedkoopste octacorephone. Nadat het schem van mijn oude telefoon, de Asus Zenfone 5 kapot was gegaan heb ik dan ook als vervanger de Wico gekocht, toch dik 50 euro goedkoper.
toen ik de mooi vormgegeven verpakking openmaakte was ik dan ook aangenaam verrast door, in eerste instantie, de bouwkwaliteit van de telefoon. Met de Asus had ik daarover niet te klagen maar dit is van een heel ander niveau, veel slanker gedimensioneerd er door middel van de metalen rand rondom ook veel steviger.
Nu snapte ik ook pas waarom de meeste telefoons 5 inch zijn. door zijn smallere besels is hij heel makkelijk met een hand te bedienen in tegenstelling door de lompere Asus.

toen snel de telefoon in gebruik genomen en wederom verrast door de stock android rom en de mogelijkheid tot ART out of the box.
door de qHD resolutie maakt de mtk6392M de wico tot een smooth device voor dagelijkse dingen.
En persoonlijk ervaar ik de lagere resolutie niet als storend.
Over de camera ben ik tevreden, al is deze niet uitmuntend je kan er toch bruikbare kiekjes mee schieten, ik gebruik hem voornamelijk voor school om tekt a4-tjes te kopiëren en die zijn dan op het scherm nnog goed leesbaar.
Waar ik na twee dagen ook positief over verrast was is de batterijduur, iets waar bij goedkopere telefoons vaak op bespaart wordt, maar na 4 uur screen ontime viel deze eindelijk uit. En nu bleek dit niet een toevalstreffer.
door tijdgebrek ga ik voorlopig geen uitgebreide review schrijven...
maar mochten jullie naar aanleiding van dit onsamenhangend ;) maar positief verhaal nog dingen willen weten, ik hoor het graag

• John Rambo
De nieuwe Xiaomi gaat waarschijnlijk toch een nieuwe Redmi Note worden? Deze lijkt op de Mi(4), Oppomart heeft deze al op z'n site staan voor 249 dollar: http://www.oppomart.com/xiaomi-redmi-note-2.html
Full HD, 5,7 inch gorilla glas scherm met een Snapdragon 615. De achterkant is ook van gorilla glas en is gebogen(!).

Edit: Ik vind het wel erg luxe er uit zien voor een Redmi, lijkt mij eerder een Mi5.

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2015/01/xiaomi-redm2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2015/01/redmi-note-2-curved-back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2015/01/redmi-note-2-curved-back2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door John Rambo op 10-01-2015 18:14 ]

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:13
Nog 5 dagen wachten en dan weten we het....

Mi5
Note 2
....
....

ik ben wel benieuwd, ben wel xiaomi fan geworden met mijn Note 4G

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Oppomart heeft niet echt een goede staat van dienst, wat betreft voorspellingen.
Zie hier het bericht die ik naar Tweakers had gestuurd:

nieuws: 'Xiaomi Mi4 krijgt 5,5"-scherm met 2560x1440 pixels en Snapdragon 805'

Aangezien Xiaomi maar 4-5 standaard prijzen heeft voor haar telefoons (699, 799, 999, 1999, 2499 Yuan), kan een webwinkel zeer makkelijk gokken wat de prijs zal zijn. Het is alleen de vraag of je je telefoon voor die prijs krijgt en zo ja, wanneer dat zal zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door Kiswum op 10-01-2015 19:02 . Reden: typo ]

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:07:
[...]

Via Volume Down en power tegelijk indrukken bij het opstarten kan je in de recovery komen. Via daar moet je een GAPPS.zip flashen die geschikt is voor je toestel. (Gaat om de Android-versie van je toestel)
Is er iets structureels kapot doen in de software van de umi?
Is er een makkelijkere manier om dit op te lossen?
Factory reset misschien?

Verwijderd

John Rambo schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:58:
De nieuwe Xiaomi gaat waarschijnlijk toch een nieuwe Redmi Note worden? Deze lijkt op de Mi(4), Oppomart heeft deze al op z'n site staan voor 249 dollar: http://www.oppomart.com/xiaomi-redmi-note-2.html
Full HD, 5,7 inch gorilla glas scherm met een Snapdragon 615. De achterkant is ook van gorilla glas en is gebogen(!).

Edit: Ik vind het wel erg luxe er uit zien voor een Redmi, lijkt mij eerder een Mi5.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
$250 is wel een koopje waar. :D

Verwijderd

5,7" is wel iets meer dan waar ik voor ging - ik twijfelde al of 5,5" niet te gortig zou zijn - maar als dit blijkt te kloppen ben ik echt ontzettend blij dat ik gewacht heb. Dat zou wel echt een dijk van een telefoon zijn :Y

Het enige dat gesneuveld lijkt is de verwisselbare accu, wat ik zelf wel een nadeel vind. Als dat het ergste is kan ik er echter wel mee leven.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2015 20:19 ]

• Momus
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:04:
[...]

Factory reset misschien?
Nou ik weet dat je het met juiste GAPPS op kunt lossen. Ik denk niet dat het via een factory reset lukt.

• FlowDesign
John Rambo schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:58:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Qua specs lijkt het mij 100 procent zeker géén Mi4s of Mi5. Die zal namelijk een Snapdragon 8xx krijgen :Y

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:04:
[...]

Factory reset misschien?
Wat is nu eigenlijk precies het probleem dat je ondervindt? Bedoel je dat je in de Play Store bij sommige apps de melding krijgt dat de app niet geschikt is voor jouw toestel?

• John Rambo
FlowDesign schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:59:
[...]

Qua specs lijkt het mij 100 procent zeker géén Mi4s of Mi5. Die zal namelijk een Snapdragon 8xx krijgen :Y
Ik gok dat die specs verkeerd zijn, deels dan. Er lijken meerdere geruchten door elkaar te lopen van meerdere toestellen. Die metalen frames en de glazen voor- en achterkant lijken mij te duur voor een budget Redmi. Ik verwacht dan eerder een 5,7" Mi5 met Snapdragon 810, 4Gb Ram, 2x gorilla glas enz.

• Quad
  • Nu online
Of de specs zijn goed maar de foto's verkeerd en is dat een totaal ander toestel.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

John Rambo schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:11:
Ik gok dat die specs verkeerd zijn, deels dan. Er lijken meerdere geruchten door elkaar te lopen van meerdere toestellen. Die metalen frames en de glazen voor- en achterkant lijken mij te duur voor een budget Redmi. Ik verwacht dan eerder een 5,7" Mi5 met Snapdragon 810, 4Gb Ram, 2x gorilla glas enz.
De geruchten wijzen er al even op dat Xiaomi de Note en de RedMi S-serie wat verder uit elkaar gaat positioneren. De RedMi S moet het budgetsegment bedienen, terwijl de Note dan het middenterrein tussen de onderkant van de markt en de strijd om de top (Mi X) mag verdedigen. Toegegeven, dit schuift wel erg naar de top toe, maar gezien de goedkopere merken ook met metalen telefoons komen is het op zich niet helemaal ondenkbaar. Wishful thinking much :P

We gaan over een kleine week zien wat er nu van klopt :Y

Verwijderd

FlowDesign schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:06:
[...]

Wat is nu eigenlijk precies het probleem dat je ondervindt? Bedoel je dat je in de Play Store bij sommige apps de melding krijgt dat de app niet geschikt is voor jouw toestel?
precies. Bij de ns app of de ov9292 app bijvoorbeeld

• Robinator
FlowDesign schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:34:
[...]

Kijk even op de eerste pagina en de laatste 2 pagina's van het topic in de topicwaarschuwing, daar hebben we het er net over gehad :)

[...]

Dan heb je denk ik zelfs extra dubbel geluk, want bij de Honor 6 geldt toch ook dat je er of een 2e SIM of een MicroSD in kunt doen? :)
Nowps Honor 6 L02 en L12 varriant kunnen simultaan 2 sims en een sd gelijkertijd gebruiken, zijn gewoon 3 slotjes voorzien.

De ascend p7 enzo hebben dit probleem wel.

Zodra ik alles onder de knie heb met deze phone post ik wat pics en eventueel een mini review, eerste indruk is super, galaxy s5 komt nog niet eens in de buurt van afwerking en soepele snelheid. Mooi scherm, goede fotos, dual sim/dual active (dus beide sims gelijktijdig bereikbaar), goede batterijduur, heb hem net geupdate naar emui3.0.

Tof ding echt ;)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

FlowDesign schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:59:
[...]

Het zou de Xiaomi Ferrari kunnen zijn. Deze is al sinds december 2014 aan diverse testen onderworpen. Het zou een telefoon zijn die gericht is op luxe, maar niet zozeer op specificaties.

• John Rambo
Schijnbaar zat ik er toch naast en gaat het toch een Redmi Note 2 worden, uit dit plaatje is dat af te leiden:
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2015/01/xiaomi-redmi-note-2-teaser.jpg

En mogelijk komen er 2 toestellen:
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2015/01/xiaomi-two-devices-teaser.jpg

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-10 14:11
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de Xiaomi Leadcore van 65 dollar.

http://www.gizmochina.com...oks-exactly-like-redmi-2/

Leuk instap toestel.

• FlowDesign
JBnl schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:22:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de Xiaomi Leadcore van 65 dollar.

http://www.gizmochina.com...oks-exactly-like-redmi-2/

Leuk instap toestel.
Mits er ook een WCDMA / FDD-LTE versie van komt. Anders heb je er hier niets aan.
robin-sips2 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 04:39:
[...]

Nowps Honor 6 L02 en L12 varriant kunnen simultaan 2 sims en een sd gelijkertijd gebruiken, zijn gewoon 3 slotjes voorzien.

De ascend p7 enzo hebben dit probleem wel.

Zodra ik alles onder de knie heb met deze phone post ik wat pics en eventueel een mini review, eerste indruk is super, galaxy s5 komt nog niet eens in de buurt van afwerking en soepele snelheid. Mooi scherm, goede fotos, dual sim/dual active (dus beide sims gelijktijdig bereikbaar), goede batterijduur, heb hem net geupdate naar emui3.0.

Tof ding echt ;)
Ik heb de Honor 6 PLUS 32GB in bestelling staan ;)

[ Voor 47% gewijzigd door FlowDesign op 11-01-2015 11:00 ]

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 01:30:
[...]

precies. Bij de ns app of de ov9292 app bijvoorbeeld
Dus alleen bij apps die alleen maar voor Nederland geschikt zijn.
Dan staat jouw locatie waarschijnlijk nog op China en dan kun je die apps niet installeren.

Wat je moet doen is je build.prop (tekstbestand) wijzigen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1948558

Er zijn ook apps in de Play Store waarmee dat makkelijker kan. Gewoon ff zoeken op build.prop.

Je kunt je toestel bijvoorbeeld faken alsof het een galaxy s5 is, of een nexus.
Maar ook de landcodes wijzigen.

Je toestel moet wel geroot zijn om dit aan te kunnen passen.

Verwijderd

FlowDesign schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:49:
[...]

Dus alleen bij apps die alleen maar voor Nederland geschikt zijn.
Dan staat jouw locatie waarschijnlijk nog op China en dan kun je die apps niet installeren.

Wat je moet doen is je build.prop (tekstbestand) wijzigen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1948558

Er zijn ook apps in de Play Store waarmee dat makkelijker kan. Gewoon ff zoeken op build.prop.

Je kunt je toestel bijvoorbeeld faken alsof het een galaxy s5 is, of een nexus.
Maar ook de landcodes wijzigen.

Je toestel moet wel geroot zijn om dit aan te kunnen passen.
Wow, het is me half gelukt. Ik voel me half een meesterhacker.
Volgens mij is de Umi zero standaard geroot. Ik ben iig super user.
Maar iedere keer als ik de build.prop app gebruik om de locale te wijzigen naar NL of GB zelfs. Herstart hij maar keert hij terug naar US

Edit: Bijna opgelost andere rootbak app en kleine letters gebruikt. Ik ben nu bijna een volwaardig meesterhacker, want mijn apparaat is nog steeds niet compatibel met deze versie van ov9292 :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2015 11:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:10:
[...]

Maar iedere keer als ik de build.prop app gebruik om de locale te wijzigen naar NL of GB zelfs. Herstart hij maar keert hij terug naar US

Edit: Bijna pgelost andere rootbak app en kleine letters gebruikt. Ik ben nu bijna een volwaardig meesterhacker, want mijn apparaat is nog steeds niet compatibel met deze versie van ov9292 :(
;(
Bij lange na niet als het nog niet eens half lukt :+

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:10:
[...]

Edit: Bijna opgelost andere rootbak app en kleine letters gebruikt. Ik ben nu bijna een volwaardig meesterhacker, want mijn apparaat is nog steeds niet compatibel met deze versie van ov9292 :(
Geeft de Play Store een melding dat je apparaat niet geschikt is, of zegt ie dat de app in jouw land niet beschikbaar is?

Als het het eerste is, dan zullen we toch over moeten gaan op andere gapps installeren via de Recovery.
Stuur me in dat geval ff een PM, want anders blijven we offtopic verder gaan ;)

• Robinator
FlowDesign schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:35:
[...]

[...]

Ik heb de Honor 6 PLUS 32GB in bestelling staan ;)
Deze was net iets te groot naar mijn zin, maar die zijn specs zijn ook wel geweldig. Ik heb lang aan het twijfelen geweest voor de Nubia Z7 mini, maar ik las her en der dat deze zijn batterijduur niet echt super was, daarom voor de Honor 6 gegaan, en heb er echt geen spijt van, doe al bijna 48 uur nu met eenzelfde lading ;) en heb echt al stevig met dat ding aan het spelen geweest :D

Net ook 4G getest, voor de belgische tweakers onder ons, ik zit zelf bij Mobile Vikings (base netwerk), ik heb perfect werkende 4G in Antwerpen en de meeste delen van het land, Weet nu niets echt of die 800mhz 4G band noodzakelijk is hier in belgie?

[ Voor 18% gewijzigd door Robinator op 11-01-2015 14:56 ]

• Hyp Hyper
robin-sips2 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:36:
[...]
Net ook 4G getest, voor de belgische tweakers onder ons, ik zit zelf bij Mobile Vikings (base netwerk), ik heb perfect werkende 4G in Antwerpen en de meeste delen van het land, Weet nu niets echt of die 800mhz 4G band noodzakelijk is hier in belgie?
Google is your friend:

BASE Belgium 1800 3 FDD Oct 2013

Heul handig: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks

Bijvoorbeeld Vodafone in Nederland:

Vodafone Netherlands 800 20 FDD Aug 2013 N/A Sep 2014 10 MHz [455][602][606][612][613]
Carrier aggregation of 30 MHz (CA_3A_20A).

Vodafone Netherlands 1800 3 FDD Aug 2013 (?) Sep 2014 20 MHz [455][602][606][612][613]
Carrier aggregation of 30 MHz (CA_3A_20A).

[ Voor 24% gewijzigd door Hyp Hyper op 11-01-2015 19:47 ]

Maar Wikipedia is een iets minder goede vriend :X
Niet alles geloven wat daarop staat, onze zuiderburen maken voor 4g ook gebruik van 800mhz..

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
FlowDesign schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:28:
[...]

Geeft de Play Store een melding dat je apparaat niet geschikt is, of zegt ie dat de app in jouw land niet beschikbaar is?

Als het het eerste is, dan zullen we toch over moeten gaan op andere gapps installeren via de Recovery.
Stuur me in dat geval ff een PM, want anders blijven we offtopic verder gaan ;)
Of gewoon de playstore apk downloaden van internet :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Robinator
dutchgio schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:59:
Maar Wikipedia is een iets minder goede vriend :X
Niet alles geloven wat daarop staat, onze zuiderburen maken voor 4g ook gebruik van 800mhz..
Voila idd, is volgens mij enkel voor de dekking binnenin gebouwen,

http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden

http://www.iculture.nl/ba...gen-800mhz-4g-frequentie/

• John Rambo
800mHz heeft idd betere doordringing in gebouwen. Ligt er ook aan op welke frequentie het in je land in eerste instantie uitgerold wordt.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

robin-sips2 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:36:
Op userbase.be vind je een topic over 4G-ervaringen. Daar halen ze gewoon conformiteitsattesten/bouwplannen (voorbeeldje) van elke mast boven (daarin staan op welke banden de telco's actief zijn op een mast, hoe hard dat ze zenden, met welke generatie dat ze actief zijn,...) en zitten ze ook antennes te spotten om te weten waar ze nu staan, welke weggehaald zijn, welke aanvragen er zijn om antennes op bepaalde lokaties bij te plaatsen (of het nu gelukt is of niet),...

Mobistar is leidend met LTE 800 MHz masten aan de autosnelwegen voor landelijke dekking. Goed voor de leaserijder die in alle provinciën moeten zijn en minimaal 10 Mbps op de meest wildvreemde plekken voor remote desktop. Maar hun 3G is zwak zodat je bij Mobistar echt op 800 MHz wilt zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/iphone/986186591.png
LTE 800 / band 20 bij Mobistar, plattelandssnelheid. Voor hogere snelheden hebben ze ook hogere frequenties.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/iphone/1039562660.png
Stadssnelheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/iphone/1046945503.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/iphone/1046974574.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/iphone/1046971235.png
Een vergelijking op een testlokatie (Latemstraat, Sint-Martens-Latem).
http://userbase.be/forum/...t=41583&start=240#p580372

Base loopt het meest achter en heeft geen 3G vangnet (Ze hadden nooit echt in 3G geloofd/geïnvesteerd en het was een groot Edge-festijn.) voor als je zonder 4G valt. De Edge horror komt door de LTE 1800, 3G 2100 en GSM 900 combinatie. Als de 1800 MHz en 2100 MHz niet ver genoeg straalt of niet diep genoeg door de muren penetreert, dan val je terug op Edge. 800 MHz kennen ze bij Base niet. Ze hangen hier en daar wel wat 3G 900 antennes op, maar the catch is dat deze antennes niet zo hard mogen zenden als die van Mobistar.

Proximus heeft meer LTE 1800 en 3G 2100 masten zodat het niet snel tot een Edge drama leid, maar ze beginnen ook aan LTE 800 en 3G 900. Proximus heeft het beste 3G vangnet, maar ik zie op de autosnelwegen met Proximus 3G regelmatig 1, 2, 4 Mbps en zelfs wat Edge-plekjes.

Ik zit te poppelen om mijn Generation Connect (Proximus) in te ruilen voor LTE 800 met een Mobistar herlaadkaart met een worst case minimumsnelheid van 10 Mbps op willekeurige lokatie waar ik mijn auto kan laten stilstaan (minimale snelheid of continuïteit gaat dus met lichtjaren vooruit), +50% data volume en -25% maandelijkse kosten.

Redmi Note 2 specs zien op oppomart leak fantastisch eruit, maar LTE 800 is een breekpunt.

Dat komt door het feit dat een Aziaat die een phone kan betalen, per definitie in een zeer dichtbevolkte stad woont. Voor hoge densiteit en snelheid werken ze uitsluitend op de hogere frequenties. Er is daar eenmaal meer potentiële klanten voor een telefoon zonder LTE 800 dan de bevolking van de EU en de VS opgeteld. Het gaat eventjes duren voordat Xiaomi genoeg productiecapaciteit heeft om nog een Aziatisch land meer te kunnen bedienen. Laat staan dat ze alle Aziatische landen kunnen bedienen, maar ze zijn sinds oktober 2014 al nummer 3 in de wereld van smartphones. Er is dus weinig motivatie om LTE 800 in de phones te stoppen.

Voor een B-merk of C-merk kan het wel interessant zijn om Europeanen te lokken met LTE 800.

Jiayu S3 ziet interessant voor mij eruit.
  • GSM 850/900/1800/1900MHZ, WCDMA 900/1900/2100MHZ, TD-SCDMA 1900/2000, TDD-LTE (B39 B40 B41), FDD-LTE (B3 B7 B20).
  • Dual sim + derde slotje voor de micro SD-kaart.
  • MT6752, 2GB RAM en 16 GB ROM (niet teveel, niet te weinig en uitbreidbaar met micro SD-kaartje)
  • 5,5" 1080p (Redmi Note vervanger moet minstens even groot als een Redmi Note zijn)
  • 3000-3100mAh Removable Battery
  • Zacht Redmi Note achtige prijskaartje.
Kort antwoord:
  • Ja, als je overal op het platteland minimaal 10 Mbps, indoor (Vergeet niet dat er tegenwoordig een metalen coating in het superisolerend glas zit zodat je gebouwen tegenkomt met "GSM-blokkerende" ramen.) en in diepe metrostations nog ontvangst wilt hebben met Mobistar.
  • Nee, als je phone alleen op straat in een stad moet werken.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 12-01-2015 00:48 ]

• FlowDesign
l3art schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:59:
[...]

Of gewoon de playstore apk downloaden van internet :)
Uhhh ja, of dat. Helemaal niet aan gedacht :$

Verwijderd

Kiswum schreef op zondag 11 januari 2015 @ 08:55:
Het zou de Xiaomi Ferrari kunnen zijn. Deze is al sinds december 2014 aan diverse testen onderworpen. Het zou een telefoon zijn die gericht is op luxe, maar niet zozeer op specificaties.
Succes daarmee :P Dat is precies wat HTC probeerde met de Legend vs. de Desire en die laatste werd tegen de verwachting in een verkoopkanon. De markt heeft laten zien dat dit nog steeds geldt - mensen gaan voor techniek.

Verwijderd

Wat, je hebt nog nooit iets aan de praat gekregen en je daarna even een IT-wonderboy gevoeld? Het is duidelijk dat hij zelf ook snapt dat hij dat niet is.

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:59
Ondanks dat mn Jiayu g2f er nu zo uit ziet is het toestel best stevig te noemen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aB8j2m1l.jpg

Maar helaas wel naar een paar maanden alweer toe aan een nieuw toestel. Ik denk dat ik binnenkort dat redmi 2 ga kopen.

• LoeWn
michiel_hc schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:56:
Ondanks dat mn Jiayu g2f er nu zo uit ziet is het toestel best stevig te noemen.

[afbeelding]

Maar helaas wel naar een paar maanden alweer toe aan een nieuw toestel. Ik denk dat ik binnenkort dat redmi 2 ga kopen.
Beetje off topic. Maar ik neem aan dat je een 5.0 thema hebt geïnstalleerd? 5.0 ROM lijkt me raar voor de G2F. Welke ROM heb je draaien?

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:59
LoeWn schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:30:
[...]

Beetje off topic. Maar ik neem aan dat je een 5.0 thema hebt geïnstalleerd? 5.0 ROM lijkt me raar voor de G2F. Welke ROM heb je draaien?
Dit is gewoon de stock 4.2 ROM en vervolgens met gravitybox de 5.0 icons ingesteld en wit gemaakt.

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 19:16
Beetje vervelend dat ze maar 1gb ram hebben en een kleine accu. Voor de rest een prima telefoon. Alleen krijg je voor dat geld (in China weliswaar) veel meer 'telefoon' voor dat geld. Zoals de Jiayu s3.

• Momus
relativity schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:43:
[...]

Beetje vervelend dat ze maar 1gb ram hebben en een kleine accu. Voor de rest een prima telefoon. Alleen krijg je voor dat geld (in China weliswaar) veel meer 'telefoon' voor dat geld. Zoals de Jiayu s3.
1GB ram is prima voor de mid-end gebruiker en de accu is zat als de processor haar zuinige beloftes waarmaakt.
De Jiayu werd door mijn schoonzusje niet mooi gevonden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Momus op 12-01-2015 14:14 ]

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 04:08:
[...]

Wat, je hebt nog nooit iets aan de praat gekregen en je daarna even een IT-wonderboy gevoeld? Het is duidelijk dat hij zelf ook snapt dat hij dat niet is.
Achja.. niet iedereen snapt ironie.
(vooral nerds op tweakers niet ;))

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:53

Daytona

Autoracen is voor watjes

Daytona schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:43:
Mijn Acer Liquid E2 is na 15 maanden trouwe dienst RMA voor een vermoedelijk defecte aan/uit knop. Nu ben ik alvast aan het rondkijken voor nieuw toestelletje.

Ik vroeg me af hoe het zit met de betrouwbaarheid van het GPS signaal bij de recente Mediatek SoC's? De MT6589 van mijn Acer liet het daarop nog wel eens afweten.

Welke chinaphone van max €150,- (als dit tegen forum regels is verwijder ik het met plezier) zouden jullie kopen met de volgende kriteria in het achterhoofd:

- betrouwbare gps
- 720p scherm rond 5" is prima
- goede camera met flits en accuduur
- soepele gebruikers ervaring out of the box
- ondersteuning vanuit community is een pre
- sterke gpu/4G/NFC/nederlandstalige rom niet belangrijk

Het aanbod is een beetje overweldigend, tot nu toe alleen de Redmi 1S en Redmi Note 4G overwogen, vanwege de combi Xiaomi/Qualcomm. Maar ik vraag me af hoe lang een quad core A7 SoC nog mee zal gaan.
Inmiddels een smartphone gevonden, besteld en onderweg. Ik heb de nieuwe Mediatek A53 SoC's overwogen. Maar met nog zeer weinig toestellen en gebruikerservaringen daadwerkelijk beschikbaar, en Android Lollipop nog in ontwikkeling, heb ik voor een low-buck optie gekozen.
Er is een THL 4000 onderweg. Grotendeels dezelfde specs als mijn ouwe Acer, muv de 4000mah accu. Ingegeven door de prijs (helft van mijn budget) en twee positieve reviews;

http://www.notebookcheck....hone-Review.132627.0.html
http://www.gizbeat.com/61...-sub-100-phone-done-right
Pagina: 1 ... 86 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!