Voor mij is 1 GB RAM te weinig om lange posten te typen, eventjes overschakelen naar de andere apps, browser uit het geheugen getrapt en opnieuw geladen met een lege reply-vakje.Momus schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:14:
1GB ram is prima voor de mid-end gebruiker en de accu is zat als de processor haar zuinige beloftes waarmaakt.
De Jiayu werd door mijn schoonzusje niet mooi gevonden
Met 2 GB RAM wordt de browser niet uit het geheugen getrapt.
Een +50% groter accu gaat langer dan +50% mee.
Hoe hard je een accu aan het ontladen bent, wordt met x aantal C uitgedrukt. 2 Ah accu met 1 A ontladen, is 0,5C (van capaciteit). Als je 2 A van een 2 Ah accu vraagt, dan is het 1C. Als je 1 A van een 3 Ah accu vraagt, dan is het 1/3C.
Hoe meer stroom je van een accu vraagt, hoe sneller de spanning in elkaar zakt en de accu kapt ermee.

Als je hard genoeg eraan trekt, dan kan het zelfs na 80% ontladen al ermee ophouden.

Kleine stroom in verhouding tot de capaciteit, betekent helemaal tot aan het einde kunnen ontladen.

Kleine stroom in verhouding tot de capaciteit, betekent na x aantal keren herladen meer capaciteit overhouden (minder slijtage).
Bij hetzelfde gebruik zal een grotere accu minder diep ontladen zijn (duh), maar het aantal keren dat je het kan herladen wordt ook veel meer.

http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries
Opladen tot 90% ipv 100 % zorgt ook ervoor dat je de accu dubbel zoveel keren kan opladen.
Voor mij is 2 GB ram en 3000 mAh het minimum. Ik laad mijn phone tijdens werkdagen in de auto op en kan een weekend zonder opladen overbruggen zodat het maandagochtend terug in de auto bijgeladen wordt.